Eerste bron is voor mij onleesbaar en gezien het een Russische bron is, redelijk subjectief lijkt mij. Tweede bron heeft daarentegen weer over een Oekraïense meerderheid; linguïstisch gezien dan.quote:
Simferopol wil absoluut nietquote:Op zondag 2 maart 2014 00:31 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Je kraamt echt onzin uit. De partij van Poetin heeft de meerderheid en is niet communistisch of ultra-nationalistisch.
De bevolking van de krim wil bij Rusland. Poetin gaat echt niet verder Oekraïne in
Dus Nederland is niet democratisch?quote:Op zondag 2 maart 2014 00:31 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Nee zo werkt democratie niet.En dat is voor veel mensen niet te snappen. Het feit dat een meerderheid kan stemmen en stemt voor iets maakt nog niet dat het land of besluit democratisch is.
Geen meerderheid dus. Wel de grootste groepquote:Op zondag 2 maart 2014 00:31 schreef BlaZ het volgende:
[..]
http://demoscope.ru/weekly/ssp/rus_lan_97.php?reg=36 (Russisch)
http://en.wikipedia.org/wiki/Taurida_Governorate
Zet je dit om naar de gemeenten op de Krim zelf (Taurida is een grotere regio)
Dan Tataren 35,55% Russen 33,11% Ukrainers 11,84% Overige 19,5% (Duitsers,Grieken,Bulgaren,Polen)
Ik betwijfel of in die Bosatlassen de demografische situatie in de Krim is opgeschreven. Maar Stalin's deportatie van de Tartaarse meerderheid in de Krim is toch wel redelijk goed gedocumenteerd volgens mij.quote:Op zondag 2 maart 2014 00:32 schreef superworm het volgende:
[..]
Eventueel (als het niet te vinden is) kan ik mijn Bosatlassen van voor die tijd wel even bekijkenDrukken tot 1922 min of meer compleet.
Dat is gebeurt en kunnen de huidige Russen niks aan doen.quote:Op zondag 2 maart 2014 00:32 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
En ja het mag, wat niet mag is om in bezette gebieden de lokale populatie verdringen dmv kolonisatie.
Je snapt toch wel dat je ze dan symbolisch erkent en voor je het weet ze nog meer rechten willen.
Er staan vaak wel etniciteitskaartjes in. Of zoals dat heette in de druk van '39 en eerder: rassenkaarten.quote:Op zondag 2 maart 2014 00:37 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Ik betwijfel of in die Bosatlassen de demografische situatie in de Krim is opgeschreven. Maar Stalin's deportatie van de Tartaarse meerderheid in de Krim is toch wel redelijk goed gedocumenteerd volgens mij.
Normaliter wel, maar in dit geval waarschijnlijk meer een teken dat een oorlog een burgeroorlog zal zijn.quote:
Wel want voldoet ook aan de andere voorwaarden waarvan 1 hele belangrijke:quote:
Ja, dat snap ik wel. Maar concreet in deze situatie. De meerderheid wil onderdeel van Rusland worden en een minderheid van Oekraïne blijven.quote:Op zondag 2 maart 2014 00:34 schreef superworm het volgende:
[..]
Ehh, is dat echt zo moeilijk? De gekozen meerderheid luistert naar de minderheid?
Die willen dat Rusland onderdeel van de Krim wordt. Meer Lebensraumquote:Op zondag 2 maart 2014 00:37 schreef arjan1112 het volgende:
Ben wel benieuwd naar de mening van de Duitsers die op de krim wonen ?
Vanmiddag wapperde er een Russisch vlag in onder andere Donetsk. Putin heeft toestemming van zijn parlement om heel Oekraïne te 'stabiliseren' mocht dat nodig zijn. De kans lijkt inderdaad klein dat Rusland zo ver gaat, maar dat zegt iedereen nu al een dag of 3 terwijl ze steeds een stapje verder zetten.quote:Op zondag 2 maart 2014 00:31 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Je kraamt echt onzin uit. De partij van Poetin heeft de meerderheid en is niet communistisch of ultra-nationalistisch.
De bevolking van de krim wil bij Rusland. Poetin gaat echt niet verder Oekraïne in
En inderdaad. Die post-WO2-volksverhuizing was over de hele linie van Koningsbergen tot de Krim schandalig (en schandalig bloederig, alleen al 1-2 miljoen Duitsers vermoord tussen '45 en '50).quote:Op zondag 2 maart 2014 00:37 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Maar Stalin's deportatie van de Tartaarse meerderheid in de Krim is toch wel redelijk goed gedocumenteerd volgens mij.
Het is een Russische volkstelling uit 1897, het is dus vrij logisch dat de oorspronkelijke bron Russisch is.quote:Op zondag 2 maart 2014 00:34 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Eerste bron is voor mij onleesbaar en gezien het een Russische bron is, redelijk subjectief lijkt mij. Tweede bron heeft daarentegen weer over een Oekraïense meerderheid; linguïstisch gezien dan.
Wel ze zouden kunnen integreren net zoals wij van buitenlanders verwachten.quote:Op zondag 2 maart 2014 00:37 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Dat is gebeurt en kunnen de huidige Russen niks aan doen.
Welke rechten dan? Het lijkt me logisch dat ze dezelfde rechten hebben als de Letten.
Ja, en zodra de Krim onderdeel van de Russische Federatie wordt gaan de minderheden onderdrukt worden?quote:Op zondag 2 maart 2014 00:38 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Wel want voldoet ook aan de andere voorwaarden waarvan 1 hele belangrijke:
Bescherming van minderheden wat vastgelegd is in de grondwet.
Duidelijk kaartje. Zelfs wij snappen het Russisch erop nog, grotendeels Tataars en Oekraïens dus destijds. Behalve helemaal linksonder en uiterst rechts.quote:Op zondag 2 maart 2014 00:39 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Het is een Russische volkstelling uit 1897, het is dus vrij logisch dat de oorspronkelijke bron Russisch is.
Groen = Tataar
Rood = Russisch
Geel = Ukrains (Wat men toendertijd nog klein-Russisch noemde)
[ afbeelding ]
Gelul...quote:Op zondag 2 maart 2014 00:38 schreef Nintex het volgende:
[..]
Putin heeft toestemming van zijn parlement om heel Oekraïne te 'stabiliseren' mocht dat nodig zijn.
De officiële taal was ook al Russisch. Nogmaals wat is nou het probleem als Letland twee talig wordt?quote:Op zondag 2 maart 2014 00:39 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Wel ze zouden kunnen integreren net zoals wij van buitenlanders verwachten.
Precies, Sevastopolquote:Op zondag 2 maart 2014 00:40 schreef superworm het volgende:
[..]
Duidelijk kaartje. Zelfs wij snappen het Russisch erop nog, grotendeels Tataars en Oekraïens dus destijds. Behalve helemaal linksonder en uiterst rechts.
Ja dat gebeurt nu in Rusland ook al. Overigens als jij zo voor zelfbeschikking bent met zo'n marginale meerderheid die het wil neem ik aan dat je ook voor Tsjetsjeense onafhankelijkheid bent of niet?quote:Op zondag 2 maart 2014 00:40 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Ja, en zodra de Krim onderdeel van de Russische Federatie wordt gaan de minderheden onderdrukt worden?
In zowel de Oekraïense grondwet als de Russische staat de bescherming van minderheden.
Erkennen van de rechten van de bezetter. Leuk dat je selectief quote.quote:Op zondag 2 maart 2014 00:41 schreef SadPanda het volgende:
[..]
De officiële taal was ook al Russisch. Nogmaals wat is nou het probleem als Letland twee talig wordt?
http://www.theguardian.co(...)raine-vladimir-putinquote:
Ja, dat klopt. Van mij mag iedereen onafhankelijk worden zolang er een meerderheid is, Catalonië, Tsjetsjenië, Scotland enz.quote:Op zondag 2 maart 2014 00:42 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Ja dat gebeurt nu in Rusland ook al. Overigens als jij zo voor zelfbeschikking bent met zo'n marginale meerderheid die het wil neem ik aan dat je ook voor Tsjetsjeense onafhankelijkheid bent of niet?
Dat is dus wat anders dan jij zei.quote:Op zondag 2 maart 2014 00:44 schreef Nintex het volgende:
[..]
http://www.theguardian.co(...)raine-vladimir-putin
After several days in which Russia appeared to be stealthily laying the groundwork for intervention in the Crimean peninsula, the move came suddenly and decisively. The Kremlin said Putin wanted to introduce troops into Ukraine "until the sociopolitical situation is normalised".
quote:Op zondag 2 maart 2014 00:43 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Erkennen van de rechten van de bezetter. Leuk dat je selectief quote.
De Russen die daar wonen zijn geen bezetter....quote:Op zondag 2 maart 2014 00:39 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Wel ze zouden kunnen integreren net zoals wij van buitenlanders verwachten.
Eens w.b. sommige gebieden, hóóp zelfs dat ik nog mag beleven dat de Schotten, Welshmen, Cataloniacias en Basken onafhankelijk worden. Maar het probleem van een 50 procent-regel is de grondwet. Toch wel fijn als die door twee derde gesteund wordt.quote:Op zondag 2 maart 2014 00:45 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Ja, dat klopt. Van mij mag iedereen onafhankelijk worden zolang er een meerderheid is, Catalonië, Tsjetsjenië, Scotland enz.
Nu diverse groepen, non orthodoxen, homo's, niet russen, etc.quote:Op zondag 2 maart 2014 00:45 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Ja, dat klopt. Van mij mag iedereen onafhankelijk worden zolang er een meerderheid is, Catalonië, Tsjetsjenië, Scotland enz.
Ik helemaal niet voor Rusland of iets dergelijks.
Maar hoe worden minderheden dan in Rusland onderdrukt, behalve separatisme dan?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |