Ik denk we hierbij ons nucleaire feestje in Den Haag komende maand ook wel kunnen opschorten.quote:Op zaterdag 1 maart 2014 23:30 schreef JimmyJames het volgende:
G8 in Rusland afzeggen lijkt me nog wel het minste wat je kunt doen om een signaal af te geven, ja.
Jaquote:Op zaterdag 1 maart 2014 23:33 schreef arjan1112 het volgende:
ff kijken hoor je hebt letland litouwen en estland ... zijn die nou allemaal lid van nato en de EU ?
Oekraïne is toch geen NAVO-lid? Dus hoeven wij niet in te grijpen.quote:Op zaterdag 1 maart 2014 23:30 schreef Stephen_Dedalus het volgende:
Lithuania have invoked article 4 of the NATO treaty.
http://euobserver.com/tickers/123321
Jahoor, Letland en Estland gebruiken zelfs de euro. Litouwen vanaf volgend jaar ook.quote:Op zaterdag 1 maart 2014 23:33 schreef arjan1112 het volgende:
ff kijken hoor je hebt letland litouwen en estland ... zijn die nou allemaal lid van nato en de EU ?
Van 1945 tot 1991 was zowel Lets als Russisch de officiële taal. Waarom dat weer veranderen? Wat is het probleem als ze Russisch spreken, de Letten verstaan dat ook. Canada is ook twee talig.quote:Op zaterdag 1 maart 2014 23:32 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Omdat dat niet de taal van het lland is? Volgens jouw methode zou in Rotterdam dan ook berbers als officiële taal en hoeven de bewoners ook geen Nederlands te leren.
Litouwen is wel een NAVO lid.quote:Op zaterdag 1 maart 2014 23:34 schreef LXIV het volgende:
[..]
Oekraïne is toch geen NAVO-lid? Dus hoeven wij niet in te grijpen.
Er is al sprake van geweest om ze een soort geassocieerd lidmaatschap te geven.quote:Op zaterdag 1 maart 2014 23:34 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het stomste wat we nu zouden kunnen doen (dus wat waarschijnlijk zal gebeuren), is Ukraine heel snel even NAVO-lid maken. Dan verplichten wij ons tot een oorlog met Rusland. En dat zal niet beperkt blijven tot een paar maanden bombarderen en dan met de landmacht er overheen. Daar krijgen we hier in Nederland ook iets van mee.
[ afbeelding ]
Thx
Letland en Litouwen hebben veel Russen in het land wonen en zijn bang.quote:Op zaterdag 1 maart 2014 23:34 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het stomste wat we nu zouden kunnen doen (dus wat waarschijnlijk zal gebeuren), is Ukraine heel snel even NAVO-lid maken. Dan verplichten wij ons tot een oorlog met Rusland. En dat zal niet beperkt blijven tot een paar maanden bombarderen en dan met de landmacht er overheen. Daar krijgen we hier in Nederland ook iets van mee.
[ afbeelding ]
Thx
Snap ik, maar als die landen stabiel zijn is hun toestand toch net anders.quote:Op zaterdag 1 maart 2014 23:35 schreef superworm het volgende:
[..]
Letland en Litouwen hebben veel Russen in het land wonen en zijn bang.
Nee, maar ik snap best dat de Baltische staten een beetje nerveus worden nu. Ze zullen wel garanties van de alliantie willen zien (misschien een grote oefening aldaar binnenkort?).quote:Op zaterdag 1 maart 2014 23:35 schreef arjan1112 het volgende:
beetje dramatisch van ze dan, denken ze nou echt dat Rusland een EU land gaat aanvallen ?
Veel slechter kunnen die het toch niet krijgen.quote:Op zaterdag 1 maart 2014 23:36 schreef arjan1112 het volgende:
In Wit Rusland kunnen ze heel wat banger zijn denk ik, hoewel daar alles eigenlijk nog zo is als in de sowjetunie
Dat was Koeweit ook niet...quote:Op zaterdag 1 maart 2014 23:34 schreef LXIV het volgende:
[..]
Die zijn al min of meer onderdeel van Rusland.quote:Op zaterdag 1 maart 2014 23:36 schreef arjan1112 het volgende:
In Wit Rusland kunnen ze heel wat banger zijn denk ik, hoewel daar alles eigenlijk nog zo is als in de sowjetunie
Nee, valt me ook een beetje tegen dat er nog geen atoombommen gedropt zijn.quote:Op zaterdag 1 maart 2014 23:38 schreef theunderdog het volgende:
Niet echt iets spannends deze avond he..
twitter:obk twitterde op zaterdag 01-03-2014 om 23:17:04Berichten dat de Britse ambassadeur in Moskou is teruggeroepen. De perswoordvoerder die @RolandOliphant belde sliep nog... reageer retweet
twitter:WaterdrinkerP twitterde op zaterdag 01-03-2014 om 23:18:27Groot-Brittannië trekt ambassadeur terug uit Moskou, volgens bronnen hier. Dit is bijna bijna zwaarst diplomatieke sanctie. reageer retweet
Wit Rusland is toch de laatste dictatuur van Europa?quote:Op zaterdag 1 maart 2014 23:36 schreef arjan1112 het volgende:
Dat bedoel ik niet, maar er is gewoon weinig tot niets veranderd nog.quote:Op zaterdag 1 maart 2014 23:39 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Nee, valt me ook een beetje tegen dat er nog geen atoombommen gedropt zijn.
En is er in quebec ook bijna een meerderheid voor afscheiding. Ze zien al dat die Russen in de baltische staten ook hulp van poetin gaan krijgen.quote:Op zaterdag 1 maart 2014 23:34 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Van 1945 tot 1991 was zowel Lets als Russisch de officiële taal. Waarom dat weer veranderen? Wat is het probleem als ze Russisch spreken, de Letten verstaan dat ook. Canada is ook twee talig.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |