Ik snap ze wel die landen zijn in het verleden al hard genomen door Rusland. De oostkant van de Eu zal alles doen om Oekraïne te helpen. Ze willen niet de volgende worden.quote:Op zaterdag 1 maart 2014 23:04 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Belachelijk dat een discriminerend land als Letland bij de EU mag. 400.000 staatloze burgers heeft het...
Nee, 1812 en 1941quote:Op zaterdag 1 maart 2014 23:07 schreef DeParo het volgende:
[..]
Met de eerste keer bedoel je Georgie en de tweede keer Oekraine?
Hoe dan ook, inderdaad, ben ik met je eens!
Als Rasmussen nog wat tweetjes stuurt naar Putin komt het vast goed.
Nou ja, en Baltische cultuur/architectuur/taal is ook gewoon Europees - we handelen al met ze sinds de moedernegotie.quote:Op zaterdag 1 maart 2014 23:07 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Ik snap ze wel die landen zijn in het verleden al hard genomen door Rusland. De oostkant van de Eu zal alles doen om Oekraïne te helpen. Ze willen niet de volgende worden.
quote:Op zaterdag 1 maart 2014 23:05 schreef DeParo het volgende:
[..]
Als je werkelijk zegt dat Rusland de Space Race heeft gewonnen kunnen we beter even stoppen met discussiëren.
rond 1921 ook, en dat hebben de Polen toen voor ons veiliggevochten. Wordt zelden genoemd maar was een giga-slachting.quote:
True, Amerikanen onderschatten de Russen zo erg, ze snappen niet hoe belangrijk de Russen waren voor de technologie die we vandaag hebben.quote:
Ik studeer nota bene geschiedenis (1e jaar) en de Pools-Russische Oorlog is volgens mij niet eens genoemd in het bijbehorende vak.quote:Op zaterdag 1 maart 2014 23:09 schreef superworm het volgende:
[..]
rond 1921 ook, en dat hebben de Polen toen voor ons veiliggevochten. Wordt zelden genoemd maar was een giga-slachting.
Ik identificeer me anders niet met Hitler dus om dat nu als het Westen te bestempelen.quote:
Explain?quote:Op zaterdag 1 maart 2014 23:09 schreef superworm het volgende:
[..]
rond 1921 ook, en dat hebben de Polen toen voor ons veiliggevochten. Wordt zelden genoemd maar was een giga-slachting.
Waar kijk je dat?quote:Op zaterdag 1 maart 2014 23:11 schreef vigen98 het volgende:
Serieus irriteert zich niemand aan die VN man die steeds Gmpfff geluiden maakt?
En daarom burgers discrimineren, oa het stemrecht ontzeggen en Russisch niet als officiële taal herkennen?quote:Op zaterdag 1 maart 2014 23:07 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Ik snap ze wel die landen zijn in het verleden al hard genomen door Rusland. De oostkant van de Eu zal alles doen om Oekraïne te helpen. Ze willen niet de volgende worden.
Treurig. Echt treurig. Polen(-Litouwen) is het verkrachte hoertje van Europa geweest, altijd de klappen opvangen/uitvechten en daarna gewoon kapotgemaakt door DLD/Oost-Hong/Rusland.quote:Op zaterdag 1 maart 2014 23:10 schreef Romanus het volgende:
[..]
Ik studeer nota bene geschiedenis (1e jaar) en de Pools-Russische Oorlog is volgens mij niet eens genoemd in het bijbehorende vak.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Pools-Russische_Oorlog_(1919-1921)quote:
Dat mannetje op de maan was dan wel datgene waar het echt om ging de hele tijd, een groot prestigeproject, wel gewonnen door de Verenigde Staten in ieder geval.quote:
Herstel: van nationalisten en etnische groepen die vochten voor een eigen nationale staat.quote:Op zaterdag 1 maart 2014 23:13 schreef superworm het volgende:
[..]
http://nl.wikipedia.org/wiki/Pools-Russische_Oorlog_(1919-1921)
Zeer grote oorlog van 'vrije westen' tegen oprukkende communisten. Compleet vergeten tegenwoordig.
Met name Duitsers. Overigens is het natuurlijk wel zo dat ze op veel punten de eerste waren maar dat de VS nu ook weer niet maanden achterliep. Verder is een bemande missie naar de maan qua moeilijkheidsgraad wel het moeilijkste uit het rijtje.quote:Op zaterdag 1 maart 2014 23:10 schreef vigen98 het volgende:
[..]
True, Amerikanen onderschatten de Russen zo erg, ze snappen niet hoe belangrijk de Russen waren voor de technologie die we vandaag hebben.
Weet wat dit betreft alleen de Poolse kant van het verhaal en die is zoals altijd nogal pro-Poolsquote:Op zaterdag 1 maart 2014 23:14 schreef DeParo het volgende:
[..]
Herstel: van nationalisten en etnische groepen die vochten voor een eigen nationale staat.
Ja begrijpbaar. Wil niet zeggen dat ik het er mee eens ben maar eigenlijk zien ze die bevolking als bezetters.quote:Op zaterdag 1 maart 2014 23:11 schreef SadPanda het volgende:
[..]
En daarom burgers discrimineren, oa het stemrecht ontzeggen en Russisch niet als officiële taal herkennen?
Ik ken de witten tegen de roden maar wist niet dat dat ook buiten Rusland heeft plaatsgevonden.quote:Op zaterdag 1 maart 2014 23:13 schreef superworm het volgende:
[..]
http://nl.wikipedia.org/wiki/Pools-Russische_Oorlog_(1919-1921)
Zeer grote oorlog van 'vrije westen' tegen oprukkende communisten. Ook om Poolse claims die compleet terecht waren, gezien ze al 150 jaar achtereen door de Russen werden genaaid met gebied afpakken. Compleet vergeten tegenwoordig.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |