Nogmaals, verdiep je erin. Ik heb hier aardig wat verstand van en kan je meedelen dat inmiddels de ruimtevaart wat achter begint te lopen, maar de Russen hebben de hele Space Race ongeveer op elk onderdeel gewonnen behalve de maanlanding.quote:Op zaterdag 1 maart 2014 22:43 schreef DeParo het volgende:
Ruimtevaart, ach ja, investeerde de SU in maar ze liepen altijd achter, ze wekten wel de indruk voor te lopen, maar helaas.
Defensie, zoals ik al zei, WOII heeft wat belangrijk zaken op de markt gebracht, maar uiteindelijk viel dat toch ook behoorlijk weg.
Vliegtuigindustrie, ik weet nog gelezen te hebben dat een Amerikaanse commentator zo onder de indruk was van al die vliegtuigen die bij een militaire parade over Moskou vlogen, bleken gewoon telkens dezelfde vliegtuigen te zijn die in een rondje vlogen.
Frankrijk en Duitsland hadden voor WOI ook sterke economische belangen bij elkaar, ze gingen toch vechten.quote:Op zaterdag 1 maart 2014 22:57 schreef DeJori het volgende:
[..]
En zijn wij onze gastoevoer kwijt, de Russen een groot deel van hun gasbaten. Niemand zit te wachten op NAVO vs Rusland.
Belachelijk dat een discriminerend land als Letland bij de EU mag. 400.000 staatloze burgers heeft het...quote:
Beiden zijn op handen van het westen.quote:Op zaterdag 1 maart 2014 23:02 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Nee, Egypte was een echte revolutie. Moebarak was een bondgenoot van de VS. Juist de nieuwe leider, Sisi, is meer van de Russen.
Het is een oude kist, gebaseerd op Duits concept uit 1943.quote:Op zaterdag 1 maart 2014 23:02 schreef AchJa het volgende:
[..]
Waarom toch altijd dat verschrikkelijke ophemelen van de Thunderbolt?
Het is geen Deathstar ofzo.
Als je werkelijk zegt dat Rusland de Space Race heeft gewonnen kunnen we beter even stoppen met discussiëren.quote:Op zaterdag 1 maart 2014 23:03 schreef Westerling het volgende:
[..]
Nogmaals, verdiep je erin. Ik heb hier aardig wat verstand van en kan je meedelen dat inmiddels de ruimtevaart wat achter begint te lopen, maar de Russen hebben de hele Space Race ongeveer op elk onderdeel gewonnen behalve de maanlanding.
Qua defensie; waar denk je dat men gedurende de koude oorlog zo bang voor was? Om maar eens wat te noemen, gedurende het grootste deel van de koude oorlog waren de Sovjet straaljagers net zo goed en waarschijnlijk beter dan de westerse tegenhangers. Wordt door vriend en vijand erkend. Tanks zelfde verhaal.
Wat betreft die straaljagers heb je het nu over aantallen, wat opzich al niet zo denderend interessant is. Ik ken de anekdote overigens, en dit betreft het vermeende begin van de wapenwedloop (de Amerikanen schrokken van die hoeveelheid vliegtuigen en induceerden de wapenwedloop). Dat zegt helemaal niks over de latere stand van zaken. De sovjet-unie heeft zich namelijk in de jaren na de oorlog gigantisch snel economisch ontwikkeld (sneller dan het westen) en ging bijkans voorop in de wapenwedloop.
Zal dat feit erbij vermelden. Was op vakantie in Riga blij dat het bij de EU zit qua makkelijke toegang tot een mooie stad, maar het is idd compleet van de pot gerukt dat ze überhaupt zijn toegelaten.quote:Op zaterdag 1 maart 2014 23:04 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Belachelijk dat een discriminerend land als Letland bij de EU mag. 400.000 staatloze burgers heeft het...
De grootste fout die het Westen ooit gemaakt heeft is Rusland te onderschatten. Twee keer zelfs. Rusland is groot, machtig en het zijn zeker niet de halve apen waar wij normaal gesproken tegen vechten.quote:Op zaterdag 1 maart 2014 23:05 schreef DeParo het volgende:
[..]
Als je werkelijk zegt dat Rusland de Space Race heeft gewonnen kunnen we beter even stoppen met discussiëren.
Aldus mijn punt over het uit de hand lopen van een conflict door iemand die de trekker op het verkeerde moment overhaalt.quote:Op zaterdag 1 maart 2014 23:03 schreef Romanus het volgende:
[..]
Frankrijk en Duitsland hadden voor WOI ook sterke economische belangen bij elkaar, ze gingen toch vechten.
quote:Op zaterdag 1 maart 2014 23:04 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Beiden zijn op handen van het westen.
Zonder Princip was er ook een wereldoorlog gekomen. De deelnemende landen wilden dat nu eenmaal graag.quote:Op zaterdag 1 maart 2014 23:06 schreef DeJori het volgende:
[..]
Aldus mijn punt over het uit de hand lopen van een conflict door iemand die de trekker op het verkeerde moment overhaalt.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Gavrilo_Princip
Nee daarvoor had ie die Greenpeace meisjes een maand in de bak gegooitquote:Op zaterdag 1 maart 2014 22:42 schreef Metalfrost het volgende:
Is dit Poetin's wraak omdat Rutte zich met het homobeleid in Rusland bemoeide tijdens de Olympische Winterspelen?
Met de eerste keer bedoel je Georgie en de tweede keer Oekraine?quote:Op zaterdag 1 maart 2014 23:06 schreef LXIV het volgende:
[..]
De grootste fout die het Westen ooit gemaakt heeft is Rusland te onderschatten. Twee keer zelfs. Rusland is groot, machtig en het zijn zeker niet de halve apen waar wij normaal gesproken tegen vechten.
Ik snap ze wel die landen zijn in het verleden al hard genomen door Rusland. De oostkant van de Eu zal alles doen om Oekraïne te helpen. Ze willen niet de volgende worden.quote:Op zaterdag 1 maart 2014 23:04 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Belachelijk dat een discriminerend land als Letland bij de EU mag. 400.000 staatloze burgers heeft het...
Nee, 1812 en 1941quote:Op zaterdag 1 maart 2014 23:07 schreef DeParo het volgende:
[..]
Met de eerste keer bedoel je Georgie en de tweede keer Oekraine?
Hoe dan ook, inderdaad, ben ik met je eens!
Als Rasmussen nog wat tweetjes stuurt naar Putin komt het vast goed.
Nou ja, en Baltische cultuur/architectuur/taal is ook gewoon Europees - we handelen al met ze sinds de moedernegotie.quote:Op zaterdag 1 maart 2014 23:07 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Ik snap ze wel die landen zijn in het verleden al hard genomen door Rusland. De oostkant van de Eu zal alles doen om Oekraïne te helpen. Ze willen niet de volgende worden.
quote:Op zaterdag 1 maart 2014 23:05 schreef DeParo het volgende:
[..]
Als je werkelijk zegt dat Rusland de Space Race heeft gewonnen kunnen we beter even stoppen met discussiëren.
rond 1921 ook, en dat hebben de Polen toen voor ons veiliggevochten. Wordt zelden genoemd maar was een giga-slachting.quote:
True, Amerikanen onderschatten de Russen zo erg, ze snappen niet hoe belangrijk de Russen waren voor de technologie die we vandaag hebben.quote:
Ik studeer nota bene geschiedenis (1e jaar) en de Pools-Russische Oorlog is volgens mij niet eens genoemd in het bijbehorende vak.quote:Op zaterdag 1 maart 2014 23:09 schreef superworm het volgende:
[..]
rond 1921 ook, en dat hebben de Polen toen voor ons veiliggevochten. Wordt zelden genoemd maar was een giga-slachting.
Ik identificeer me anders niet met Hitler dus om dat nu als het Westen te bestempelen.quote:
Explain?quote:Op zaterdag 1 maart 2014 23:09 schreef superworm het volgende:
[..]
rond 1921 ook, en dat hebben de Polen toen voor ons veiliggevochten. Wordt zelden genoemd maar was een giga-slachting.
Waar kijk je dat?quote:Op zaterdag 1 maart 2014 23:11 schreef vigen98 het volgende:
Serieus irriteert zich niemand aan die VN man die steeds Gmpfff geluiden maakt?
En daarom burgers discrimineren, oa het stemrecht ontzeggen en Russisch niet als officiële taal herkennen?quote:Op zaterdag 1 maart 2014 23:07 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Ik snap ze wel die landen zijn in het verleden al hard genomen door Rusland. De oostkant van de Eu zal alles doen om Oekraïne te helpen. Ze willen niet de volgende worden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |