Waarom moest je januari overslaan dan? Was dat vanwege een vaccinatie die je nog moestquote:Op zondag 2 maart 2014 20:20 schreef Skoap het volgende:
Mijn NOD mag op 31 maart. Wel een beetje jammer dat ik nu voor jan l*l een poging heb overgeslagen. Maar achteraf kijk je een koe in de kont, of hoe gaat dat spreekwoord
quote:Op zondag 2 maart 2014 21:03 schreef LadyBlack het volgende:
WHAAAAAAA DAD!!
Ik zie het nu pas!!
![]()
Meiske ik ben zo blij voor je!!![]()
![]()
Jij gaat je kindje krijgen!
ik zou 2 maand naar Odessa voor werk. Ik wilde niet zwanger zijn in het buitenland. Door alle ellende in de Oekraïne ga ik morgen al weer naar huis i.p.v nog een extra maand te blijven.quote:Op zondag 2 maart 2014 21:14 schreef Mrs.Peel het volgende:
[..]
Waarom moest je januari overslaan dan? Was dat vanwege een vaccinatie die je nog moestIk weet het niet meer.
Oh ja! Jammer dus van je gemiste maand én je verlengde werkreis!quote:Op zondag 2 maart 2014 21:52 schreef Skoap het volgende:
[..]
ik zou 2 maand naar Odessa voor werk. Ik wilde niet zwanger zijn in het buitenland. Door alle ellende in de Oekraïne ga ik morgen al weer naar huis i.p.v nog een extra maand te blijven.
alle ellende hier dat is natuurlijk afschuwelijk begrijp me niet verkeerd![]()
Nog een dieetmeisje aan de actieve kinderwensquote:Op maandag 3 maart 2014 13:08 schreef J0ycie88 het volgende:
Ik zou hier ook graag mee willen komen posten. Al voelt het nog een beetje onwerkelijk.
Mijn vriend en ik hebben de knoop doorgehakt dat ik ga stoppen met de pil. We wilden eerst wachten tot we het appartement verkocht hebben, maar dit kan nog wel een tijdje duren. Het is niet ideaal maar het is te doen. Alle redenen waarom we wilde wachten zijn zo onvoorspelbaar dat we eens goed hebben gekeken of we daar wel op wilde wachten. En dat willen we niet meer. We gaan nog niet alles uittellen en kijken wanneer mijn eisprong is. Maar is het raak, dan zijn we heel gelukkig
Ook hier 0,0, maar toch een test die mij het tegendeel liet zien!quote:Op maandag 3 maart 2014 12:20 schreef Rawedni het volgende:
Mag ik ook inde OP? Had wel mn NOD gepost al dacht ik.. 5 maart iig. Ik ga nergens vanuit, ik voel echt 0,0
Ik begon het ook altijd pas enigszins te voelen op of kort na NODquote:Op maandag 3 maart 2014 13:43 schreef Rawedni het volgende:
Dank jullie Heliotrope en Rijstebuiltje (dat geeft de burger moed!)Je weet het nooit natuurlijk maar je leest wel eens dat sommigen het direct na de seks al weten
Ik voel me totaal niet anders!
True!quote:Op maandag 3 maart 2014 13:45 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Ik begon het ook altijd pas enigszins te voelen op of kort na NOD
De een heeft sowieso meer last van symptomen dan de ander, en iedereen reageert anders op hormonen
Als het goed is word ik vandaag ongesteld en ik laat mijn nieuwe strip heerlijk liggen.quote:Op maandag 3 maart 2014 13:27 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Nog een dieetmeisje aan de actieve kinderwens![]()
Wanneer stop je?
Oh, nu meteen direct al!quote:Op maandag 3 maart 2014 13:51 schreef J0ycie88 het volgende:
[..]
Als het goed is word ik vandaag ongesteld en ik laat mijn nieuwe strip heerlijk liggen.
Was zo blij toen mijn vriend zei:
"Stop maar met de pil" op zon droogkloterige mannenmanier.
We hebben alles opgemeten, er past nog prima een commode en een kinderbedje in onze slaapkamer. Dus mochten we zwanger raken/bevallen als we hier nog wonen dan gaat het allemaal prima![]()
Ik las dat ik jou mag feliciteren! Wat fijn SQ! Ik wens je alle geluk!
Kwam je trouwens toch nog ff spiekenquote:Op maandag 3 maart 2014 13:45 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Ik begon het ook altijd pas enigszins te voelen op of kort na NOD
De een heeft sowieso meer last van symptomen dan de ander, en iedereen reageert anders op hormonen
Zon 12 jaar. Ben benieuwd hoe ik me ga voelen zonder pil haha!quote:Op maandag 3 maart 2014 13:54 schreef Rawedni het volgende:
Ha Joycie, spannend! En dat droogkloterige herken ik welMannen
Ik probeer hem vooral nu ook niet de oren van het hoofd te zaniken, hij heeft die onrust en ongeduld echt totaal niet
![]()
Maar spannend! Hoe lang ben je aan de pil geweest?
Ik deed een test omdat ik m.had liggen en m anders ook weg had moeten gooien ivm houdbaarheid, maar ik wist zeer zeker dat ik niet zwanger was, want ik had nergens last van... inmiddels 16 weken...quote:Op maandag 3 maart 2014 13:43 schreef Rawedni het volgende:
Dank jullie Heliotrope en Rijstebuiltje (dat geeft de burger moed!)Je weet het nooit natuurlijk maar je leest wel eens dat sommigen het direct na de seks al weten
Ik voel me totaal niet anders!
Ja, ik had het topic nog niet ontvolgd en zo nu en dan kan ik het niet laten om mijn wijsheid te delen me overal tegenaan te bemoeienquote:Op maandag 3 maart 2014 14:01 schreef Rawedni het volgende:
[..]
Kwam je trouwens toch nog ff spieken![]()
8 weken ben je al zie ik? Heb je al een echo gehad?
Nou wat mij betreft blijf jij je lekker overal tegenaan bemoeien hier! Zoals eerder aangegeven waardeer ik het erg en met mij een heleboel geloof ikquote:Op maandag 3 maart 2014 14:03 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Ja, ik had het topic nog niet ontvolgd en zo nu en dan kan ik het niet laten om mijn wijsheid te delen me overal tegenaan te bemoeien
Ja, 8 weken, ben hier een tijdje incognito blijven hangen tot ik een goede echo zou hebben, die had ik woensdag
Liefquote:Op maandag 3 maart 2014 14:10 schreef Rawedni het volgende:
[..]
Nou wat mij betreft blijf jij je lekker overal tegenaan bemoeien hier! Zoals eerder aangegeven waardeer ik het erg en met mij een heleboel geloof ik
Wat super voor je, een positieve echo!(nog een keer) gefeliciteerd!
@Joycie, 12 jaar is lang! Hoop dat je snel je normale cyclus terug hebt
@gewoonmezelf, dat is ook super! Hopelijk vergaat het mij ook zo
het kan ovulatie of innesteling zijn, maar evengoed obstipatie of iets van die aard. Een testje zou ik ook doen. En mocht je nou een zeer positieve ovulatietest krijgen, zou ik er ook meteen even een zwangerschapstestje achteraan gooienquote:Op maandag 3 maart 2014 14:08 schreef -ik86- het volgende:
Ik zit nu op dag 40... Met een gemiddelde cyclusduur van 36. Maar eerste halfjaar steeds netjes 30 of 31 dagen en de laatste cyclussen 45, 37 en nu dus nog afwachtend. Maar nu heb ik sinds vannacht ofzo een drukkende pijn links onderin mijn buik. Beetje vergelijkbaar met wat ik altijd als ovulatiepijn heb bestempeld in de eerste cyclussen. Iemand enig idee wat het kan zijn? Hoop toch niet nog mijn eisprong anders wordt de cyclus wel erg lang.
Ja ik rammel al wel lang, maar het is de laatste anderhalf jaar wel heel extreem.quote:Op maandag 3 maart 2014 14:27 schreef Heliotrope het volgende:
Stormqueen en gewoonmezelf, een paar wijze zwangeren zijn ook fijn hier om ons een beetje nuchter te houden.![]()
Fijn dat je vriend zo enthousiast is Joycie! Was je al lang aan het rammelen?
onregelmatige cyclus, heftige menstruaties. Al is dat ook maar een mogelijkheid en geen garantie.quote:Op maandag 3 maart 2014 14:38 schreef J0ycie88 het volgende:
[..]
Ja ik rammel al wel lang, maar het is de laatste anderhalf jaar wel heel extreem.
Waar moet ik rekening mee houden nu ik gestopt ben met de pil? Ik hoorde al dat je last kunt krijgen van misselijkheid, hoofdpijn, en kwaaltjes die lijken op zwangerschapskwaaltjes.
Hoi J0ycie,quote:Op maandag 3 maart 2014 14:38 schreef J0ycie88 het volgende:
[..]
Ja ik rammel al wel lang, maar het is de laatste anderhalf jaar wel heel extreem.
Waar moet ik rekening mee houden nu ik gestopt ben met de pil? Ik hoorde al dat je last kunt krijgen van misselijkheid, hoofdpijn, en kwaaltjes die lijken op zwangerschapskwaaltjes.
Mijn vriend en ik hebben besloten om nog niets te vertellen tegen iemand. Maar ik weet niet of ik dat vol kan houden. Maar voor nu nog niemand om het mee te delen, behalve vriendlief dan.quote:Op maandag 3 maart 2014 20:30 schreef Ggirl het volgende:
Leuk, nieuwe aanwas. Kun je het delen met iemand JOycie88? En succes met functioneel klussen!
Heel spannend!! Ik moet vandaag ongesteld worden, na mijn laatste strip zeg maar. (voel het al wel op gang komen). En ben heel benieuwd hoe mijn lichaam het oppakt.quote:Op maandag 3 maart 2014 20:35 schreef Danaa het volgende:
[..]
Hoi J0ycie,
Welkom... en zo spannend om te stoppen!
Ik ben nu 2 weken gestopt.... voel eigenlijk nog helemaal niks anders dan toen ik de pil slikte.
Ik heb zomaar eens vandaag een ovu-test gedaan, dag 14. Lijkt deze avond met kunstlicht ed op een heeeeeele lichte streep. Op het moment blijf ik me steeds afvragen of mijn lichaam de cyclus snel weer op zal pakken..
Hoe ging dat bij jullie, pakte jullie lichaam de cyclus snel weer op?
Ja en dat hebben we hier ook wel ingecalculeerd.. Na 12 jaar nonstop pilgebruik zal mijn lichaam wel even nodig hebben!quote:Op maandag 3 maart 2014 20:51 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Ik zou deze cyclus gewoon tellen hoor..
Wb het oppakken van cyclus, mijn lijf had er wat moeite mee,.geen grote problemen, maar waar ik vroeger op cyclussen van strak 28 dagen zat, ging het nu van 24-35 en na een half jaar ongeveer werd t 27-28 dagen en daarna was t raak...
Niet te druk om maken, na zolang pil slikken heeft het lichaam even nodig om te resetten.
Heb ik niet laten doen, stel dat het zwanger worden niet soepel gaat kun je altijd nog een.hele reeks onderzoeken ondergaan toch?quote:Op maandag 3 maart 2014 21:03 schreef J0ycie88 het volgende:
[..]
Ja en dat hebben we hier ook wel ingecalculeerd.. Na 12 jaar nonstop pilgebruik zal mijn lichaam wel even nodig hebben!
Op sommige sites zag ik ook tips voorbij komen over je eerst medisch laten onderzoeken voor je zwanger probeert te worden. Hoe denken jullie daarover?
En gebruik maken van de ovulatiequote:Op maandag 3 maart 2014 21:07 schreef -ik86- het volgende:
Nou vanavond even een ovulatietest gedaan (de hier bekende ebay testjes) en de test streep was donkerder als de controle streep. Dus waarschijnlijk toch mijn eisprong. Zwangerschapstest was negatief. Ik ga me maar voorbereiden op m'n langste cyclus dus.....
Ben je deze cyclus begonnen met ovulatietesten en heb je toen al een keer een positieve test gehad?quote:Op maandag 3 maart 2014 21:07 schreef -ik86- het volgende:
Nou vanavond even een ovulatietest gedaan (de hier bekende ebay testjes) en de test streep was donkerder als de controle streep. Dus waarschijnlijk toch mijn eisprong. Zwangerschapstest was negatief. Ik ga me maar voorbereiden op m'n langste cyclus dus.....
Nee dat idee heb ik nog helemaal niet. Ik vond het eigenlijk ook heel raar dat dat er stond (volgens mij stond het op babybytes).quote:Op maandag 3 maart 2014 21:07 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Heb ik niet laten doen, stel dat het zwanger worden niet soepel gaat kun je altijd nog een.hele reeks onderzoeken ondergaan toch?
Heb jij het idee/gevoel dat een onderzoek nu iets toe zou voegen?
Ga gewoon vitamines of/en foliumzuur slikken, dat kan sowieso geen kwaad...
Gebruik maken van die eisprong dus!quote:Op maandag 3 maart 2014 21:07 schreef -ik86- het volgende:
Positieve verhalenquote:Op maandag 3 maart 2014 21:17 schreef kwakz0r het volgende:
Over ontpillen: Ik heb ooit 6 jaar de pijl geslikt en daarna een aantal kortere periodes en als ik stopte jas Ik meestal na een maand aangaat en normale cyclus.
Als in: t hoeft niet per se een eeuw te duren. Maar als t wel even duurt ia dat ook niet een slecht teken ofzo.
Bedoel je hiermee dat je HCG je ovutesten constant positief (2 streepjes) laat zijn?quote:Op maandag 3 maart 2014 21:44 schreef Cholula het volgende:
Over positieve ovutesten: bij mij worden ze nog steeds niet negatief. En ik wil zo graag weer verder!
Dat hoeft echt niet zo te zijn. Ik was toen ik gestopt was gelijk weer regelmatig, het was enkel iets heftiger..quote:Op maandag 3 maart 2014 21:03 schreef J0ycie88 het volgende:
[..]
Ja en dat hebben we hier ook wel ingecalculeerd.. Na 12 jaar nonstop pilgebruik zal mijn lichaam wel even nodig hebben!
Op sommige sites zag ik ook tips voorbij komen over je eerst medisch laten onderzoeken voor je zwanger probeert te worden. Hoe denken jullie daarover?
Whoo dat is heel fijn en positief!!quote:Op maandag 3 maart 2014 22:50 schreef Twinkle20 het volgende:
Ik was na 12 jaar pilgebruik (en regelmatig een jaar doorslikken) ook gelijk regelmatig en al in de tweede ronde zwanger. Dus het kan wel!
Oke je bent dus onregelmatig en de miskraam erbij maakt dat je eigenlijk helemaal niet weet wanneer je cyclus weer op gang komt! Weet niet wat te zeggen maar heftig die miskramen, kan me uiteraard het gevoel niet heel goed indenken maar sterkte voor jullie die er mee te kampen hebben!quote:Op dinsdag 4 maart 2014 08:28 schreef Cholula het volgende:
Ik vond het stoppen met de pil een verademing!
Minder last van mijn darmen, minder opgeblazen buik, beter libido en algemeen zit ik lekkerder in mijn vel. Ik zit nu al te bedenken hoe ik straks zonder extra hormonen verder, anticonceptie gewijs dus.
Danaa: Risu had haar miskraam eerder dan ik. Bij mij is het nu zes weken geleden en ik dacht dat Risu al een keer een menstruatie heeft gehad. Daar zit ik dus nog op te wachten. Ik heb een ontzettend onregelmatige cyclus, dat maakt dat het bij mij wat langer duurt.
Spannend dat je ovu test positief lijkt te worden! Zou gaaf zijn als je meteen door kunt naar z&g!
Tip: Mirena! Ik heb nergens meer last van sinds ik die heb!quote:Op dinsdag 4 maart 2014 08:28 schreef Cholula het volgende:
Ik vond het stoppen met de pil een verademing!
Minder last van mijn darmen, minder opgeblazen buik, beter libido en algemeen zit ik lekkerder in mijn vel. Ik zit nu al te bedenken hoe ik straks zonder extra hormonen verder, anticonceptie gewijs dus.
Daar heb ik gemixte verhalen over gehoord. Mijn zusje bloedt bijvoorbeeld twee weken per maand. Dat zie ik ook niet zitten als ik eerlijk ben.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 09:06 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Tip: Mirena! Ik heb nergens meer last van sinds ik die heb!
Misschien vinden die mensen die zich er zo op storten dmv 'kunstgrepen' dat juist wel erg leuk?quote:Op dinsdag 4 maart 2014 10:03 schreef debuurvrouw het volgende:
Ik ben sinds 10 jaar van de Mirena af en merk nu pas hoeveel last ik er eigenlijk van had. Ik zou me echt goed inlezen!
Verder vraag ik me hier altijd af hoe ik in hemelsnaam ooit zwanger ben geworden.ik weet echt niks van de preciese status van mijn baarmoeder op bepaalde momenten in mijn cyclus, slijm of weet ik het.
Als je al een poosje bezig bent kan ik me voorstellen dat je verder kijkt naar symptomen. Maar het lijkt wel of mensen hier steeds eerder of gelijk de eerste cyclus met 'kunstgrepen' beginnen? Babies maken zou toch voornamelijk leuk moeten zijn in den beginne.
Maar just my two cents...
ik ben altijd wel bewust geweest van mijn cyclus. Maar niet van mijn baarmoedermond bijvoorbeeld. Het was Slechts verbazing mijnerzijds hoe anderen daarmee omgaan. Ik was stukken naiever? Onbevangener?quote:Op dinsdag 4 maart 2014 10:05 schreef trui het volgende:
ik vond het vanaf het begin van proberen zwanger te worden juist erg leuk en leerzaam om mijn lijf wat beter in de gaten te houden, was geschokt dat ik eerder bepaalde veranderingen tijdens de cyclus niet zo in de gaten had gehad. ik ging dus ook wel meteen temperaturen. ovulatietests heb ik nooit gebruikt.
sinds een jaar aan de mirena hier, en na allerlei startproblemen heb ik nu nergens meer last van.
Totally agreequote:Op dinsdag 4 maart 2014 10:03 schreef debuurvrouw het volgende:
Ik ben sinds 10 jaar van de Mirena af en merk nu pas hoeveel last ik er eigenlijk van had. Ik zou me echt goed inlezen!
Verder vraag ik me hier altijd af hoe ik in hemelsnaam ooit zwanger ben geworden.ik weet echt niks van de preciese status van mijn baarmoeder op bepaalde momenten in mijn cyclus, slijm of weet ik het.
Als je al een poosje bezig bent kan ik me voorstellen dat je verder kijkt naar symptomen. Maar het lijkt wel of mensen hier steeds eerder of gelijk de eerste cyclus met 'kunstgrepen' beginnen? Babies maken zou toch voornamelijk leuk moeten zijn in den beginne.
Kunstgrepen klinkt alsof het een soort valsspelen is oid om je cyclus te monitoren. Dat is natuurlijk niet waar. Ik heb zelf ook niet getempt of over stokkies geplast maat ik vond het wel heel interessant om te weten hoe mijn cyclus verliep en te proberen mijn ei te benutten.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 10:03 schreef debuurvrouw het volgende:
ja, dat kan ook natuurlijk. die optie was nog niet bij me opgekomen.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 10:08 schreef L-E het volgende:
[..]
Misschien vinden die mensen die zich er zo op storten dmv 'kunstgrepen' dat juist wel erg leuk?
Ik ben ook niet van plan om nu gelijk te gaan temperaturen of ovutesten aan te gaan schaffen. Ga wel mijn cyclussen goed bij houden en wanneer deze onregelmatig blijven kan ik verder gaan kijken. Vandaag is mijn menstruatie doorgezet na de laatste pilstrip.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 10:03 schreef debuurvrouw het volgende:
Tuurlijk. Iedereen heeft een andere situatie, en gaat er anders mee om. En wie weet word ik over 3 maanden wel zo gek dat ik ook vanalles ga proberenquote:Op dinsdag 4 maart 2014 10:18 schreef Rawedni het volgende:
Beetje jammer dit, mag iedereen voor zichzelf bepalen hoe ze ermee bezig is? En inzicht krijgen in je cyclus en lichaam vind ik geen 'kunstgreep'. Naar woord en onnodig buurvrouw.
En dus mag ik dat ook niet doen? Oke, weten we dat ook weer. Is dit toch niet de juiste plek voor me.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 10:22 schreef kwakz0r het volgende:
Oh, baarmoedermond heb ik me ook nooit mee bezig gehouden, vrijwel niemand hier volgens mij.
Ik snap je ook wel hoor, buuf. Het past natuurlijk ook wel in de maakbare samenleving dat zwanger worden ook een soort project lijkt te worden.
Ook dat klinkt niet leuk Joycie, alsof ik dus gek ben en 'van alles probeer'.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 10:22 schreef J0ycie88 het volgende:
[..]
Tuurlijk. Iedereen heeft een andere situatie, en gaat er anders mee om. En wie weet word ik over 3 maanden wel zo gek dat ik ook vanalles ga proberen![]()
Denk niet dat het als een aanval bedoeld was hoor
Hallo, tante aangebrand, heb je mijn vorige post gelezen?quote:Op dinsdag 4 maart 2014 10:23 schreef Rawedni het volgende:
[..]
En dus mag ik dat ook niet doen? Oke, weten we dat ook weer. Is dit toch niet de juiste plek voor me.
Vandaag is dan inderdaad dag 1quote:Op dinsdag 4 maart 2014 10:18 schreef J0ycie88 het volgende:
[..]
Ik ben ook niet van plan om nu gelijk te gaan temperaturen of ovutesten aan te gaan schaffen. Ga wel mijn cyclussen goed bij houden en wanneer deze onregelmatig blijven kan ik verder gaan kijken. Vandaag is mijn menstruatie doorgezet na de laatste pilstrip.
Dan moet ik toch vanaf vandaag gaan tellen?
nou ja, zo bedoelde ik het niet.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 10:16 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Kunstgrepen klinkt alsof het een soort valsspelen is oid om je cyclus te monitoren. Dat is natuurlijk niet waar. Ik heb zelf ook niet getempt of over stokkies geplast maat ik vond het wel heel interessant om te weten hoe mijn cyclus verliep en te proberen mijn ei te benutten.
Overigens werd ik zwanger in een maand dat we er helemaal niet mee bezig waren maar ik op een ochtend ineens vruchtbaar slijm voelde en we toen toch maar even gebatst hebben terwijl we eigenlijk haast hadden om naar t werk te komen. Bingo.
Dat 'kunstgrepen' komt een beetje naar op me over. Net zoiets als bevallen hoort pijn te doen, waarom zou je pijnstilling willen, etc. Gelukkig veranderen de tijden wmb, en hoeven mensen niet per se eerst een paar maanden te klungelen als ze heel graag een kind willen.
Kwak, mag ik wat vragen? Ik ben het afvallen weer aan het oppakken, zou dat invloed hebben op de cyclussen? Ik weet dat jij vertelde dat nu je zwanger bent je niet teveel mag afvallen. Dus misschien weet jij dit ook? Want dan moet ik daar ook een beetje rekening mee houden.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 10:22 schreef kwakz0r het volgende:
Oh, baarmoedermond heb ik me ook nooit mee bezig gehouden, vrijwel niemand hier volgens mij.
Ik snap je ook wel hoor, buuf. Het past natuurlijk ook wel in de maakbare samenleving dat zwanger worden ook een soort project lijkt te worden.
Rustig maar.. Ik snap best dat je je 'ei' ook even kwijt wil.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 10:18 schreef Rawedni het volgende:
Beetje jammer dit, mag iedereen voor zichzelf bepalen hoe ze ermee bezig is? En inzicht krijgen in je cyclus en lichaam vind ik geen 'kunstgreep'. Naar woord en onnodig buurvrouw.
Dit bedoelde ik inderdaadquote:Op dinsdag 4 maart 2014 10:25 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Hallo, tante aangebrand, heb je mijn vorige post gelezen?
Eerst lezen, dan roepen, ok?
Je mag lekker doen wat je wil, ik had Nog niets over bmm gelezen, blijkbaar overheen gelezen, sorry, anders Haag Ik dat laatste niet gezegd.
Bij mij is t puur praktisch: Ik kan er niet bij
Joycie bedoelt denk ik "gek van het wachten". Ik vermoed dat je je niet aangesproken hoeft te voelen.
Zie mijn volgende postquote:Op dinsdag 4 maart 2014 10:26 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
nou ja, zo bedoelde ik het niet.
Blijkbaar heb ik toch nog een soort van romantisch idee van een kind verwekken. Dat het een keuze is van je samen.
En een gesprek erover is niet gek toch?
Ik geloof dat mijn man niet vrolijk zou worden van over stokjes plassen, temperaturen en een kruis in z'n agenda voor een 'donatie' (even kort door de bocht) dat zou voor hem echt zo voelen. Als het onverhoopt niet lukt kan dat altijd nog. Denk ik dan.
Voor mij hoort het bij het leven. Eventueel een paar maanden aanklungelen.
Maar blijkbaar word ik nu echt oud.
En omdat er mensen zijn die hun cyclus in de gaten houden en er wat meer mee bezig zijn is het geen gezamenlijke keuze? Wat weet jij nou van de beweegredenen van de partner en hoe de seks wel of niet romantisch is?quote:Op dinsdag 4 maart 2014 10:26 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
nou ja, zo bedoelde ik het niet.
Blijkbaar heb ik toch nog een soort van romantisch idee van een kind verwekken. Dat het een keuze is van je samen.
En een gesprek erover is niet gek toch?
Ik geloof dat mijn man niet vrolijk zou worden van over stokjes plassen, temperaturen en een kruis in z'n agenda voor een 'donatie' (even kort door de bocht) dat zou voor hem echt zo voelen. Als het onverhoopt niet lukt kan dat altijd nog. Denk ik dan.
Voor mij hoort het bij het leven. Eventueel een paar maanden aanklungelen.
Maar blijkbaar word ik nu echt oud.
Dank je, ik check het altijd graag nog even ook al weet ik het eigenlijk zelf welquote:
dit is 'm meer denk ik.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 10:22 schreef kwakz0r het volgende:
Eifenlijk zeggen ze dat je na Veel afvallen ook een half jaar moet wachten ivm gifstoffen in je lichaamquote:Op dinsdag 4 maart 2014 10:27 schreef J0ycie88 het volgende:
[..]
Kwak, mag ik wat vragen? Ik ben het afvallen weer aan het oppakken, zou dat invloed hebben op de cyclussen? Ik weet dat jij vertelde dat nu je zwanger bent je niet teveel mag afvallen. Dus misschien weet jij dit ook? Want dan moet ik daar ook een beetje rekening mee houden.
Langzaam afvallen omdat je gezond eet kan geen kwaad. Je moet alleen niet echt op dieet gaan, heel weinig eten of aan de shakes ofzo.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 10:33 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Eifenlijk zeggen ze dat je na Veel afvallen ook een half jaar moet wachten ivm gifstoffen in je lichaammaar ik zou me daar denk Ik ook niet aan houden.
Als je zwaar bent kun je minder vruchtbaar zijn omdat je vetweefsel de hormoonhuishouding beïnvloedt. Ik heb daar nooit last van gehad, ben altijd regelmatig gebleven en was met 5 maanden zwanger (een jaar is gemiddeld geloof ik, en tot twee jaar kan ook zindert dat er iets aan de hand is met je).
Ik val nu Ik zwanger ben heel langzaam af omdat ik erg gezond eet, vervelend, maar ik kan er niets aan doen....bespreek het wel met de vk volgende week.
Mocht ik nog niet zwanger raken zou ik rond september er ongeveer 15 kilo af willen hebben. Ongeveer 2-3 kilo per maand dus. Gewoon weer regelmatiger eten, chips en snoepjes wat vaker laten staan. Je kent het welquote:Op dinsdag 4 maart 2014 10:33 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Eifenlijk zeggen ze dat je na Veel afvallen ook een half jaar moet wachten ivm gifstoffen in je lichaammaar ik zou me daar denk Ik ook niet aan houden.
Als je zwaar bent kun je minder vruchtbaar zijn omdat je vetweefsel de hormoonhuishouding beïnvloedt. Ik heb daar nooit last van gehad, ben altijd regelmatig gebleven en was met 5 maanden zwanger (een jaar is gemiddeld geloof ik, en tot twee jaar kan ook zindert dat er iets aan de hand is met je).
Ik val nu Ik zwanger ben heel langzaam af omdat ik erg gezond eet, vervelend, maar ik kan er niets aan doen....bespreek het wel met de vk volgende week.
oh, maar ik vind het geen vals spelen! Helemaal niet.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 11:05 schreef Stormqueen het volgende:
Mijn vriendin heeft ook eens tegen me gezegd dat ik vals speelde omdat ik ovutesten gebruikte. Zij heeft haar kind verwekt door een maand lang ELKE DAG te batsen. Maar dan is het zeker wel leuk en spontaan?
En waarom voelde jij de behoefte dat even te benadrukken hier? Wat dacht je dat je daarmee zou bereiken?quote:Op dinsdag 4 maart 2014 11:16 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
oh, maar ik vind het geen vals spelen! Helemaal niet.
En leuk en spontaan is wrsch. Niet de goede benaming.
Het valt mij op dat mensen hier voor het eerst komen gelijk in de test-temperatuur dingen meegaan en wellicht denken dat deze manier de norm is ofzo. Maar het is een kéuze.
En waarom voel jij zo de behoefte om jouw mening bij een ander op te dringen?quote:Op dinsdag 4 maart 2014 11:30 schreef Rawedni het volgende:
[..]
En waarom voelde jij de behoefte dat even te benadrukken hier? Wat dacht je dat je daarmee zou bereiken?
'Een beetje vrijblijvend batsen' klinkt dan ook wel weer grappig. Alsof dat een soort zonde is. Lig je zomaar een beetje vrijblijvend sex te hebben, voor de lol of zo??quote:Op dinsdag 4 maart 2014 11:05 schreef Stormqueen het volgende:
Er zijn mensen die prima overweg kunnen met een jaar lang een beetje vrijblijvend batsen, er zijn mensen die graag meteen inzicht hebben in hoe en wat. Het argument "vroeger deden ze dat toch ook niet" vind ik nog wel het meest nietszeggend van allemaal. Het een is niet beter of slechter dan het ander. We hebben die mogelijkheden in het hier en nu en het is aan iedereen persoonlijk of ze daar wel of geen gebruik van willen maken.
Pardon?! Wie dringt hier haar mening nou eigenlijk op? Volgens mij was ik niet degene die begon te schrijven dat het zo geforceerd gaat allemaal.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 11:31 schreef De_Taartjesfee het volgende:
[..]
En waarom voel jij zo de behoefte om jouw mening bij een ander op te dringen?
Elke dag?quote:Op dinsdag 4 maart 2014 11:05 schreef Stormqueen het volgende:
Mijn vriendin heeft ook eens tegen me gezegd dat ik vals speelde omdat ik ovutesten gebruikte. Zij heeft haar kind verwekt door een maand lang ELKE DAG te batsen. Maar dan is het zeker wèl leuk en spontaan?
Nuja, ieder doet het op zijn/haar/hun eigen manier. Er zijn mensen die prima overweg kunnen met een jaar lang een beetje vrijblijvend batsen, er zijn mensen die graag meteen inzicht hebben in hoe en wat. Het argument "vroeger deden ze dat toch ook niet" vind ik nog wel het meest nietszeggend van allemaal. Het een is niet beter of slechter dan het ander. We hebben die mogelijkheden in het hier en nu en het is aan iedereen persoonlijk of ze daar wel of geen gebruik van willen maken.
Man, ik heb ze al voorbij horen komen hoor. "Je bent er veel te krampachtig mee bezig, maak nu maar gewoon eens een vijfjarenplan in plaats van in 1-2 jaar vooruit te kijken". Hoepel op, ik kan dat prima voor mezelf bepalen. En ik word nu eenmaal snel zwanger, dat wil niet zeggen dat ik dùs elke dag er mee bezig ben/was. Maar sommige mensen kunnen er ook gewoon slecht tegen als anderen er andere opvattingen op na houden. Er zijn meerdere wegen die naar Rome leiden. Laten we dat niet vergeten![]()
En als je nou eens even rustig terugleest zie je dat de buurvrouw dat ook niet gezegd heeft, en al zeker niet zo bedoelde als jij nu impliceert.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 11:37 schreef Rawedni het volgende:
[..]
Pardon?! Wie dringt hier haar mening nou eigenlijk op? Volgens mij was ik niet degene die begon te schrijven dat het zo geforceerd gaat allemaal.
Ja, zee had er ook wel geluk mee dat het ook meteen raak was in die ronde. Ik kan me niet echt voorstellen dat iemand dat langer dan een maand volhoudtquote:Op dinsdag 4 maart 2014 11:40 schreef dud0r het volgende:
Jezus wat gaat dit topic hard.
[..]
Elke dag?
Misschien ben ik een hele saaie kerel maar ik zou elke dag niet volhouden(met dezelfde vrouw). Dan gaat de lol er wel vanaf en wordt het meer een MOETEN ipv WILLEN.
Dat laatste vind ik dan wel weer erg flauw.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 11:40 schreef De_Taartjesfee het volgende:
[..]
En als je nou eens even rustig terugleest zie je dat de buurvrouw dat ook niet gezegd heeft, en al zeker niet zo bedoelde als jij nu impliceert.
Ze stelde een kritische vraag. Totaal geen reden om er zo bovenop te springen.
Ik zou bijna vragen of je last van pms hebt..
Het zal geen directe aanval op mij zijn maar zo voelt het wel omdat we pas net echt begonnen zijn en wij niks aan het toeval willen overlaten. Wij, mijn partner en ik allebei. Een keuze van ons samen waar wij ons prettig bij voelen.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 11:43 schreef Cholula het volgende:
Rawedni volgens mij is datgene wat gezegd wordt geen aanval op jou, maar een observatie en daaraan gekoppeld een gevoel wat dat op roept van iemand die van de zijlijn mee leest en hier in het verleden op een andere manier in stond dan jij (of ik).
Ik denk niet dat er een goed of fout is in het hele we-gaan-een-kindje-proberen-te-verwekken-verhaal. Het enige waar men nu voor probeert te waarschuwen is echt obsessief bezig te raken met zwanger worden ipv de reden waarom je (met je bedoel ik hier in zijn algemeenheid, niet op 1 persoon) hier post. Namelijk (in mijn geval) het proberen zwanger te worden om vervolgens samen met mijn aanstaande man een kind te 'krijgen'.
Correct me if I'm wrong.
dit. Helemaal precies.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 11:43 schreef Cholula het volgende:
Rawedni volgens mij is datgene wat gezegd wordt geen aanval op jou, maar een observatie en daaraan gekoppeld een gevoel wat dat op roept van iemand die van de zijlijn mee leest en hier in het verleden op een andere manier in stond dan jij (of ik).
Ik denk niet dat er een goed of fout is in het hele we-gaan-een-kindje-proberen-te-verwekken-verhaal. Het enige waar men nu voor probeert te waarschuwen is echt obsessief bezig te raken met zwanger worden ipv de reden waarom je (met je bedoel ik hier in zijn algemeenheid, niet op 1 persoon) hier post. Namelijk (in mijn geval) het proberen zwanger te worden om vervolgens samen met mijn aanstaande man een kind te 'krijgen'.
Correct me if I'm wrong.
Dat is dan ook maar weer net hoe je het wil interpreteren, net als alles eigenlijk in deze discussiequote:Op dinsdag 4 maart 2014 11:34 schreef Franny_G het volgende:
[..]
'Een beetje vrijblijvend batsen' klinkt dan ook wel weer grappig. Alsof dat een soort zonde is. Lig je zomaar een beetje vrijblijvend sex te hebben, voor de lol of zo??.
.
Ik begrijp Buurvrouw wel, want als ik hier meelees dan gaan zulke gedachten soms ook door mijn hoofd, maar het is me inmiddels ook wel duidelijk dat het voor mij makkelijk praten is (want 'zomaar ineens' zwanger) en dat het ook gewoon handig kan zijn en het niet meteen iets afdoet aan het natuurlijke en spontane proces. En ja, iedereen moet zelf z'n weg hierin vinden.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.disclaimer
Niet zo heel veel. En ik kan er eigenlijk nog niet over meepraten, want net gestopt. Maar ik lees op internet dat het gemiddelde op 2-3 keer per week ligt, daar komen wij echt bij lange na niet aan.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 12:19 schreef silliegirl het volgende:
Persoonlijke vraag; hoe vaak hadden jullie dan seks voor jullie zwanger probeerden te worden?
Ik lees wel her en der "verplicht" of "dagelijks" of "om de dag" nu jullie proberen maar hoe was het daarvoor dan?
Of misschien kan ik beter vragen; in hoeverre is de seks-frequentie toegenomen sinds jullie streepjes willen?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
27. Samenwonend sinds 2 jaar..quote:Op dinsdag 4 maart 2014 14:43 schreef Stormqueen het volgende:
Sillie, hoe oud ben je en hoe lang ben / woon je al samen?
Dat kan best veel verschil maken namelijk, is mijn ervaring
oh, dan ben je de initiële konijnenfase al wel voorbijquote:
Ik zou het teruglezen lekker overslaanquote:Op dinsdag 4 maart 2014 20:59 schreef MevrouwCactus het volgende:
Vandaag op controle geweest voor de volgende ronde. Ik zit op dag 18 en ik heb nog geen follikel wat groter is dan 10mm. Het duurt deze maand dus heel erg lang... De gyn wil waarschijnlijk (mocht het nodig zijn) de volgende keer toch iets met hormonen om mijn cyclus korter te maken. Normaal schommel ik rond de 33 dagen, maar sinds het begin van alle behandelingen is het tussen de 25 en 42 dagen geweest. En nu waarschijnlijk nog wat langer. Baal er een beetje van, want ik vind het allemaal maar lang duren.
Verder heb ik weinig bijgelezen moet ik zeggen, sorry daarvoor. Heb ik wat gemist?
Dit iddquote:Op dinsdag 4 maart 2014 21:23 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Ik zou het teruglezen lekker overslaan![]()
Wat vervelend dat het allemaal zo lang duurt cactus!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik zal morgen dan wel ongesteld worden ofzo
[ Bericht 13% gewijzigd door Cholula op 04-03-2014 22:35:07 ]
En dit inderdaad!quote:Op dinsdag 4 maart 2014 22:07 schreef droomvrouwtje het volgende:
Succes meiden, want laten we eerlijk wezen als je een kinderwens hebt, is elke maand dat je moet wachten eentje teveel.
Welkomquote:Op dinsdag 4 maart 2014 23:13 schreef SjatjePatatje het volgende:
* SjatjePatatje voorzichtig binnensluipt Ik lees al een tijdje mee en wil hier nu gaan mee posten. We zijn al een tijdje bezig, geen idee wanneer ik ongesteld moet worden, mijn cyclus lijkt een beetje van slag. Van een nette cyclus van 28 dagen varieert hij nu een beetje tussen de 28 dagen en 35 dagen in, maar zoals het nu er naar uit ziet moet ik half maart ongesteld worden. Ik hoef niet in de OP
* SjatjePatatje gaat zich even verder inlezen
Soms ziet het er daar wel naar uit als je nqar buiten kijkt.quote:Op woensdag 5 maart 2014 07:36 schreef Heliotrope het volgende:
Welkom SjatjePatatje! Hoop nieuwe aanwas, is het lente?![]()
Vervelend MevrouwCactus!
Hello! Welkom.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 23:13 schreef SjatjePatatje het volgende:
* SjatjePatatje voorzichtig binnensluipt Ik lees al een tijdje mee en wil hier nu gaan mee posten. We zijn al een tijdje bezig, geen idee wanneer ik ongesteld moet worden, mijn cyclus lijkt een beetje van slag. Van een nette cyclus van 28 dagen varieert hij nu een beetje tussen de 28 dagen en 35 dagen in, maar zoals het nu er naar uit ziet moet ik half maart ongesteld worden. Ik hoef niet in de OP
* SjatjePatatje gaat zich even verder inlezen
Bij mij was de pil-menstruatie de laatste anderhalf jaar heel weinig verdeeld over 4 dagen. Daarvoor (ook met pil) juist heel heftig. Van voor de pil weet ik geeneens...quote:Op woensdag 5 maart 2014 07:49 schreef J0ycie88 het volgende:
[..]
Soms ziet het er daar wel naar uit als je nqar buiten kijkt.
Hier zet mijn laatste "pil"menstruatie niet echt door. Althans, het is heel weinig. Misschien juist maar van genieten. Want voor mijn pilgebruik was ik het superheftig.
Ja eigenlijk wel. Maar ik voel me altijd prettiger/zekerder wanneer ik goed ongesteld ben, ik plaats van zo half/half. Nu ben ik ook wel ziek dus dat zal ook wel invloed hebben.quote:Op woensdag 5 maart 2014 08:07 schreef JantinaGr het volgende:
[..]
Hello! Welkom.
Is dit je tweede cyclus?
[..]
Bij mij was de pil-menstruatie de laatste anderhalf jaar heel weinig verdeeld over 4 dagen. Daarvoor (ook met pil) juist heel heftig. Van voor de pil weet ik geeneens...
Zou er maar van "genieten"![]()
Hoe reageerde ze??quote:Op woensdag 5 maart 2014 08:20 schreef J0ycie88 het volgende:
[..]
Heb het gisteren toch stiekem tegen mijn moeder verteld dat ik gestopt ben..
En al een test gedaan??quote:Op woensdag 5 maart 2014 08:21 schreef Ggirl het volgende:
Ik lig ziek in bed, blegh! Koortsig, misselijk, hoofdpijn. Maar nog geen teken van menstruatie!
Hier hetzelfde, met menstruatie dan.quote:Op woensdag 5 maart 2014 08:21 schreef Ggirl het volgende:
Ik lig ziek in bed, blegh! Koortsig, misselijk, hoofdpijn. Maar nog geen teken van menstruatie!
Ze vond het geweldig, ze ging meteen helemaal meedenken (ivm onze woonsituatie)! Maar ze vond dat we er goed over na hebben gedacht! Moest er gewoon echt met iemand anders als mijn vriend over praten. Ook omdat ik heel bang ben dat zijn ouders er totaal niet achter gaan staan. En ik moest gewoon even een mening van buitenaf hebbenquote:Op woensdag 5 maart 2014 08:23 schreef JantinaGr het volgende:
[..]
Hoe reageerde ze??
[..]
En al een test gedaan??
Toppie! Dat geeft een goed gevoel. Waarom zouden zijn ouders er niet zo enthousiast over zijn? Vanwege de woonsituatie?quote:Op woensdag 5 maart 2014 08:28 schreef J0ycie88 het volgende:
[..]
Ze vond het geweldig, ze ging meteen helemaal meedenken (ivm onze woonsituatie)! Maar ze vond dat we er goed over na hebben gedacht! Moest er gewoon echt met iemand anders als mijn vriend over praten. Ook omdat ik heel bang ben dat zijn ouders er totaal niet achter gaan staan. En ik moest gewoon even een mening van buitenaf hebben
Ja ik ben 25 en mijn vriend 32quote:Op woensdag 5 maart 2014 08:34 schreef JantinaGr het volgende:
[..]
Toppie! Dat geeft een goed gevoel. Waarom zouden zijn ouders er niet zo enthousiast over zijn? Vanwege de woonsituatie?
Ik heb het naast mijn beste vriendin, niemand nog verteld.
Ik had trouwens zelf het bizarre idee (volgens mijn vriend dan) om pas na ongeveer 3 maanden zwangerschap het aan mijn ouders te vertellen, dacht dat het normaal was, vanwege zekerheid etc..Maar dat zal dus veel eerder worden als het zover is.
Jij bent van '88? Ik ook
Ik net 2 weekjes 26 en m'n vriend over een paar weken 32. Grappig!quote:Op woensdag 5 maart 2014 08:42 schreef J0ycie88 het volgende:
[..]
Ja ik ben 25 en mijn vriend 32![]()
Ja ik denk dat mijn schoonouders er op tegen zijn door de woonsituatie (kleine moet misschien de eerste tijd bij ons op de slaapkamer als we nog geen nieuw huis hebben) en ik heb geen vaste baan. (O-urencontract in de kinderopvang) en dat ze deze beslissing echt niet gaan begrijpen/accepteren.
Maar als we ons uitgavepatroon aanpassen, kunnen we het goed redden. Ok, ons kindje zal geen Mexx of Vingino aankrijgen, maar dat vind ik ook niet belangrijk.
Als wij zouden moeten wachten op zekerheid zijn we iig met mijn werk een aantal jaren verder eer dat ik iets vast heb, daar gaan we niet meer op wachten.
Je moet maar zo denken al zou hij wel een baan hebben. Banen zijn op dit moment ook niet zeker als je het heel realistisch bekijkt. En inderdaad, het wil echt niet zeggen dat het meteen allemaal lukt! Dus we gaan het zien.quote:Op woensdag 5 maart 2014 08:47 schreef JantinaGr het volgende:
[..]
Ik net 2 weekjes 26 en m'n vriend over een paar weken 32. Grappig!
Inderdaad. Het is nog maar de vraag hoe snel je zwanger bent natuurlijk. En dan duurt het evengoed nog 9 maanden. Er kan nog zoveel gebeuren in die tijd. En de eerste maanden zal je misschien sowieso je kindje op je eigen slaapkamer willen hebben?
Hier mede daarom dus ook de knoop doorgehakt. Enige euvel vind ik eigenlijk zijn werkloosheid, maar mag toch hopen dat hij tegen die tijd werk heeft. Want ik wil dan minder gaan werken.![]()
Dit zijn praktische zaken en dit is alleen maar dikke prima om dat nog uit te vogelen. Lijkt mij helemaal niets mis mee. Is toch hartstikke fijn om te weten dat je niet tegen die tijd loopt te stressen over dit soort zaken. Daarentegen zou ik wel wat gaan stressen, stiekem, denk ik als ik zwanger ben en hij nog werkloos. Maar, denk ook maar zo: het ideale moment voor zwangerschap zal er nooit echt zijn.quote:Op woensdag 5 maart 2014 08:58 schreef J0ycie88 het volgende:
[..]
Je moet maar zo denken al zou hij wel een baan hebben. Banen zijn op dit moment ook niet zeker als je het heel realistisch bekijkt. En inderdaad, het wil echt niet zeggen dat het meteen allemaal lukt! Dus we gaan het zien.
Ik weet niet of ik mijn kindje lang op mijn kamer zou laten slapen als ik een andere optie zou hebben. Maar goed, het gaan prima het bedje past goed op het stuk bij ons voeteneind en dan hebben we ook nog plek voor de commode. Verder past er met gemak een box in de woonkamer.
(Klinkt stom, maar dat hebben we eerst allemaal opgemeten, wil niet voor verassingen komen te staan. Hebben ook een hele babyuitzetlijst gemaakt om te kijken of we dat financieel redden.)
Hebben jullie al lang een relatie?
Nee, nog geen test. Maar ik voel me wel echt raar nu! Maar goed dat vriendlief me even voorbereidde met een appje net (we werken in het zelfde bedrijf)!quote:[..]
En al een test gedaan??
Nee we zijn al langer bezig, maar tijdje een pauze gehad wegens omstandigheden. Sinds stoppen van de pil is dit mijn 5e cyclus waar ik nu in zitquote:Op woensdag 5 maart 2014 08:07 schreef JantinaGr het volgende:
[..]
Hello! Welkom.
Is dit je tweede cyclus?
Het is dus eindelijk goed doorgebroken? Geeft dat je wat meer duidelijkheid, of ben je toch teleurgesteld?quote:Op woensdag 5 maart 2014 10:51 schreef Cholula het volgende:
Ik wals even overal overheen. Mag mijn nod naar 16 april?
Dan kan ik je geen tips geven, ik vond testen op of vlak voor NOD juist rust geven, dan wist ik meteen waar ik aan toe was.quote:Op woensdag 5 maart 2014 11:09 schreef Rawedni het volgende:
Hier nog niks!Ook verder geen symptomen dus ben nog steeds sceptisch. NOD vandaag dus ook dat zegt niks, zul je zien dat ik doodleuk overmorgen alsnog ongesteld word
Wie weet er wat tegen het slopende wachten+onzekerheid?
Behalve testen ja maar dat wil ik niet eerder dan zaterdag doen eigenlijk.
Dat is waar, ik kan ook wel morgen testen maar vorige maand liep het ookal zo gek dus ik wil graag meteen een duidelijke testquote:Op woensdag 5 maart 2014 11:12 schreef Mrs.Peel het volgende:
[..]
Dan kan ik je geen tips geven, ik vond testen op of vlak voor NOD juist rust geven, dan wist ik meteen waar ik aan toe was.
verkeerde aanname, dat is namelijk bij iedereen anders. De een ligt al te kotsen een week na bevruchting, de ander heeft een hele zwangerschap nergens last vanquote:Op woensdag 5 maart 2014 11:35 schreef Rawedni het volgende:
[..]
Dat is waar, ik kan ook wel morgen testen maar vorige maand liep het ookal zo gek dus ik wil graag meteen een duidelijke testEn denk dat het HCG niveau sowieso nog niet hoog is als het toch raak is, dan had ik wel symptomen gehad?
quote:Op woensdag 5 maart 2014 11:49 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
verkeerde aanname, dat is namelijk bij iedereen anders. De een ligt al te kotsen een week na bevruchting, de ander heeft een hele zwangerschap nergens last van
Ik denk dat ik wel 30x babyinkopen heb gedaan hoorquote:Op woensdag 5 maart 2014 10:40 schreef Risu het volgende:
Poeh, wat een jonge dames allemaal. Wel leuk dat er weer nieuwe aanwas is. Is het tenminste niet meer zo leeg.
Schoonouders, tja.. Ik heb het getroffen zeggen ze. Kan het goed met ze vinden. Maar ik vind ze af en toe wel veeeeel te bemoeizuchtig. Ze zijn er altijd en overal. En vooral schoonmoeder heeft overal een mening over. Ook lijkt ze qua namen vooral voorkeur voor de aparte variant van wat ik leuk vind te hebben. Beetje tokkie idee. Een y in plaats van i bijvoorbeeld. Zou je niet toch een Y? En ze wilt persee een keer naar een grote babyzaak ergens weetikhet waar. Om daar inkopen te doen. Maar ik heb ook een eigen moeder.. En een vriendin... Moet ik dan 3 keer inkopen doen?
Naja, ik zie het wel. Mijn kind wordt iig veel te erg verwend door haar... Nu al.
Ik wacht sowieso af tot zondag. Ook alleen maar 'echte' griep verschijnselen dus ik vermoed eigenlijk gewoon ongesteld te worden!quote:Ga je vandaag wel een test doen of wacht je nog even af...?
Dat lijkt me een mooie deal! En bedanktquote:Op woensdag 5 maart 2014 14:07 schreef Rawedni het volgende:
Spannend spannend Ggirl! Ik stel voor dat we van het weekeinde gewoon allebei keipositief testenEn verder beterschap natuurlijk.
Hallo! Niet je vruchtbare slijm allemaal weg spoelen! Dat moet nog zaadjes vervoeren/geleiden!quote:Op donderdag 6 maart 2014 19:17 schreef JantinaGr het volgende:
Radwedni, jammer zeg!
En jullie twee, Heliotrope en Ggirl, spannend...!
Ik ben sinds het stoppen met de pil actief bezig (lees: elke avond onder de douche) met het voelen van de baarmoedermond. Heel apart zeg hoe dat in de loop der week verandert, was daar nooit mee bezig; laat staan dat ik eraan voelde.
Maandag voelde ik echt heel veel slijm en dinsdag was dat echt nog veel meer (kreeg het onder de douche niet eens "schoon", 's avonds seks gehad.
En de laatste 2 dagen is het best wel droog en totaal geen afscheiding. Snap er niet zoveel van. Zal ook wel komen, doordat het allemaal nog op gang moet komen.
EDIT: ik lees net dat het juist droog wordt na de eisprong![]()
Als dat zo is en 14 dagen moet aanhouden voor de eerste ongesteldheid, dan heb ik best wel een korte cyclus zo de eerste keer. 16e gestopt, 22e ongesteld. Ben benieuwd!
Eens! Dat geklooi met anti conceptie als je het niet wil, en dan wil je eindelijk, gebeurt er niks al doe je stinkend je bestquote:Op vrijdag 7 maart 2014 00:55 schreef -ik86- het volgende:
Ik zit ondertussen op cyclusdag 44 en nog weinig wat op een naderende ongesteldheid wijst. Maarja met de vermoedelijke ovulatiepijn van vandeweek kan dat ook nog wel ruim een week gaan duren.
Ik moet zeggen dat ik er wel een beetje moedeloos van wordt alhoewel ik er rustiger onder ben als in december toen ik een cyclus van 45 dagen had. Maar toch ik vind het nu gewoon stom en wou dat zwanger worden makkelijker was (voor iedereen die het wil).
Dit dus!quote:Op vrijdag 7 maart 2014 09:04 schreef Rawedni het volgende:
[..]
Eens! Dat geklooi met anti conceptie als je het niet wil, en dan wil je eindelijk, gebeurt er niks al doe je stinkend je best
Ja, dom.quote:Op vrijdag 7 maart 2014 07:34 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Hallo! Niet je vruchtbare slijm allemaal weg spoelen! Dat moet nog zaadjes vervoeren/geleiden!
quote:
Blugh verkeerde flowquote:
Nou precies!quote:Op vrijdag 7 maart 2014 09:04 schreef Rawedni het volgende:
[..]
Eens! Dat geklooi met anti conceptie als je het niet wil, en dan wil je eindelijk, gebeurt er niks al doe je stinkend je best
morgen is jouw NOD toch?quote:Op vrijdag 7 maart 2014 19:26 schreef Heliotrope het volgende:
Balen Ggirl!
Ik doe mijn best voor de flow, nog geen nieuws.
in principe duurt de luteale fase ( fase tussen eisprong en menstruatie) 14 dagen, maar dat is pure theorie, voor de 1e keer kun je die 14dagen aanhouden, je gaat vanzelf merken wat jou lijf doet.quote:Op vrijdag 7 maart 2014 19:48 schreef Danaa het volgende:
Oef, hier doet mijn eisprong echt veel pijn!!
Op 18-2 was mijn eerste dag ongesteld, rond vandaag dus mijn eisprong.. Tel ik nu 14 dagen vooruit voor mijn NOD of tel ik er nu 18 bij op, omdat er 18 dagen zit tussen mijn eerste dag ongesteld en eisprong?
Ja voel jij je eisprong goed? Ben heel benieuwd of ik hem ook ga voelen. Ben sowieso erg benieuwd naar mijn eerste cyclus.quote:Op vrijdag 7 maart 2014 19:48 schreef Danaa het volgende:
Oef, hier doet mijn eisprong echt veel pijn!!
Op 18-2 was mijn eerste dag ongesteld, rond vandaag dus mijn eisprong.. Tel ik nu 14 dagen vooruit voor mijn NOD of tel ik er nu 18 bij op, omdat er 18 dagen zit tussen mijn eerste dag ongesteld en eisprong?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op vrijdag 7 maart 2014 21:54 schreef Heliotrope het volgende:
jaaaaahaaaaaaSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
gefeliciteerd meid!
S. 2014
J. 2016
Mijn vruchtbare periode zou vanaf de 13e zijn als ik het goed heb onthouden. En dat zou zijn als ik uitga van een cyclus van 28 dagen. Mijn eisprong weet ik dan niet zo goed. Volgens mij de 17e. Heb zon app gedownload. Maar eerst maar eens kijken wat mijn lijf doet. Mijn volgende menstruatie zou om 1-2 april zijn als ik 28 dagen aanhoud.quote:Op vrijdag 7 maart 2014 20:36 schreef Danaa het volgende:
GM, bedankt voor je reactie!!
Heb net iig voor een eerste ronde gebruik gemaakt van mijn eisprong, ook dat deed pijn![]()
Maar in ieder geval blij dat het werkt daar beneden.
Wat ontzettend kl*te van de meiden die ongesteld zijn geworden..
Heliotrope, go for it!
@ J0ycie, ja overduidelijk! Heb jij een idee als je een schatting maakt wanneer je sprong/ongesteldheid is?
Gefeliciteerd!!!!!!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Je kunt tegenwoordig zoveel worden, dat ik maar gewoon blijf wie ik ben.
jaaaa gefeliciteerdSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Life is what happens while you are busy making other plans...
quote:Op vrijdag 7 maart 2014 22:37 schreef Heliotrope het volgende:
Dankjulliewel!het moet nog even landen
ik was al de hele dag zo onrustig dat ik toch maar ging testen, met het excuus dat ik toch een keer moest oefenen met testen (nog best lastig mikken
) en vervolgens hebben vriendje en ik minstens een kwartier sprakeloos naar die test zitten staren.
HOERA!!!!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
(sorry voor de late reactie.... ben druk in de tuin aan het klussen en overal in huis... nesteldrang voor het nesteldrang! haha )
maar wat een fantastisch kruis!
Ook al kan ik tomaatje nooit vergeten.. ;) toch getrouwd met een andere meneer O+
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ook al kan ik tomaatje nooit vergeten.. ;) toch getrouwd met een andere meneer O+
quote:Op dinsdag 4 maart 2014 14:41 schreef silliegirl het volgende:
EhmmmNee hoor.. fijn juist dat jullie libido gelijk liggen. Om de dag is ook al minder frustrerend dan een hele week niet.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hier is het ietsjes anders.. mijn libido ligt altijd hoger dan die van mijn man, dat kan ook frusties geven. Ieder huisje zo zijn kruisje
Hoe is het met je follikels ondertussen?quote:Op dinsdag 4 maart 2014 20:59 schreef MevrouwCactus het volgende:
Vandaag op controle geweest voor de volgende ronde. Ik zit op dag 18 en ik heb nog geen follikel wat groter is dan 10mm. Het duurt deze maand dus heel erg lang... De gyn wil waarschijnlijk (mocht het nodig zijn) de volgende keer toch iets met hormonen om mijn cyclus korter te maken. Normaal schommel ik rond de 33 dagen, maar sinds het begin van alle behandelingen is het tussen de 25 en 42 dagen geweest. En nu waarschijnlijk nog wat langer. Baal er een beetje van, want ik vind het allemaal maar lang duren.
Verder heb ik weinig bijgelezen moet ik zeggen, sorry daarvoor. Heb ik wat gemist?
Wat balen dat het langer duurt allemaal!Ook al kan ik tomaatje nooit vergeten.. ;) toch getrouwd met een andere meneer O+
Lief dat je het vraagtquote:Op vrijdag 7 maart 2014 23:23 schreef Dottey het volgende:
Hoe is het met je follikels ondertussen?
Wat balen dat het langer duurt allemaal!
In ieder geval groei!quote:Op vrijdag 7 maart 2014 23:47 schreef MevrouwCactus het volgende:
[..]
Lief dat je het vraagt. Vandaag, dag 21, zat er eentje op 13mm en het baarmoederslijmvlies is nog altijd te dun. Dinsdag weer terug.
Helio, gefeliciteerd!!!
Ach wat vervelend dat het zo lang duurt deze cylcus!quote:Op vrijdag 7 maart 2014 23:47 schreef MevrouwCactus het volgende:
[..]
Lief dat je het vraagt. Vandaag, dag 21, zat er eentje op 13mm en het baarmoederslijmvlies is nog altijd te dun. Dinsdag weer terug.
Helio, gefeliciteerd!!!
jaquote:
Het voelt zeker als een bevestiging... Het voelt als weer een stap verder!quote:Op vrijdag 7 maart 2014 22:03 schreef J0ycie88 het volgende:
[..]
Mijn vruchtbare periode zou vanaf de 13e zijn als ik het goed heb onthouden. En dat zou zijn als ik uitga van een cyclus van 28 dagen. Mijn eisprong weet ik dan niet zo goed. Volgens mij de 17e. Heb zon app gedownload. Maar eerst maar eens kijken wat mijn lijf doet. Mijn volgende menstruatie zou om 1-2 april zijn als ik 28 dagen aanhoud.
Blij voor jou dat je het zo duidelijk voelt, ondanks dat het pijn doet lijkt dat me wel fijn! Een soort bevestiging dat je lichaam het stoppen met de pil goed oppakt! Daar hoop ik ook heel erg op, al ben ik niet zo heel optimistisch wat dat betreft. Waarom, geen idee, misschien bescherming voor mezelf.
nee, een eitje nestelt alleen in als deze bevrucht is, 9v10 voel je dit niet..quote:Op zaterdag 8 maart 2014 23:11 schreef JantinaGr het volgende:
Jeetje wat doet het stoppen met de pil met je lichaam! Of is dat nu gewoon zo omdat ik er ook op let? Zal wel een combi van beide zijn...
Vanavond heb ik opeens lichte krampjes/zeurderig, duidelijk m'n onderbuik / schaamstreek. Voelt een beetje alsof er ongesteldheid aan zit te komen, zoals ik dit ken van toen aan de pil zat.
Dit zou de innesteling kunnen zijn? Nestelt een eicel zich altijd ongeacht of deze bevrucht is?
Gaat allemaal wel heel snel bij mij t.o.v. de gemiddelde 28 dagen.
Zegt natuurlijk allemaal nog niets op dit moment, maar ik schat dat mijn nod ergens tussen de 16e en 20e ligt... mijn laatste pil menstruatie begon vrij laat (na 6 dagen pas).
Ja voor zover ik weet, heb ik dit al gehad ergens in de periode van 1 - 4 maart als ik de kenmerken ook echt goed heb herkend (sorry voor de omschrijving hier en daar!)quote:Op zaterdag 8 maart 2014 23:16 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
nee, een eitje nestelt alleen in als deze bevrucht is, 9v10 voel je dit niet..
je hebt de eisprong al gehad?
Dat kan natuurlijkquote:Op zaterdag 8 maart 2014 23:31 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
de hele baarmoeder/afscheiding theorie is er 1 die ik niet volg...
maar je lijf heeft ff tijd nodig om te resetten
is voor mij meer dat ik niet onthoud wat wel goed is en wat nietquote:Op zaterdag 8 maart 2014 23:34 schreef JantinaGr het volgende:
[..]
Dat kan natuurlijk![]()
Voor mij momenteel de enige manier om m'n lichaam te begrijpen t.o.v. cyclus.
Vraag is natuurlijk of ik het goed begrepen heb.![]()
Moeilijk he!quote:Op zaterdag 8 maart 2014 23:11 schreef JantinaGr het volgende:
Jeetje wat doet het stoppen met de pil met je lichaam! Of is dat nu gewoon zo omdat ik er ook op let? Zal wel een combi van beide zijn...
Vanavond heb ik opeens lichte krampjes/zeurderig, duidelijk m'n onderbuik / schaamstreek. Voelt een beetje alsof er ongesteldheid aan zit te komen, zoals ik dit ken van toen aan de pil zat.
Dit zou de innesteling kunnen zijn? Nestelt een eicel zich altijd ongeacht of deze bevrucht is?
Gaat allemaal wel heel snel bij mij t.o.v. de gemiddelde 28 dagen.
Zegt natuurlijk allemaal nog niets op dit moment, maar ik schat dat mijn nod ergens tussen de 16e en 20e ligt... mijn laatste pil menstruatie begon vrij laat: na 6 dagen pas.
Een cyclus van 22 - 26 dagen zou het dan zijn... Eens zien of mijn vermoeden juist is.
Is wel interessante materie.quote:Op zondag 9 maart 2014 09:53 schreef Danaa het volgende:
[..]
Moeilijk he!
Ik ken de symptomen van een baarmoedermond ed ook niet! Hoop voor jou van harte net als bij mij dat jouw lichaam het eigen hormoonstelsel weer heeft opgepakt. Ongeacht hoelang je cyclus is, het werkt gewoon.
Het had zomaar kunnen zijn dat je de eerste 3 maanden na je pil nog niet ongesteld word.
Heb je gebruik gemaakt van het vermoeden dat er een eisprong was?
Nee inderdaad niet direct goed opgepakt, je volgende cyclus zou zomaar heel lang kunnen zijn.quote:Op zondag 9 maart 2014 11:09 schreef JantinaGr het volgende:
[..]
Is wel interessante materie.![]()
Zoals het nu allemaal voelt en na als ik naga hoe de cyclus zou moeten lopen, lijkt het hier ook allemaal "normaal" te werken. Maar de menstruatie (als ik niet zwanger ben) zal het wel bevestigen.
Maar ik dacht ook dat een eerste voorbeeldige maand niet zo zeer zegt dat je lijf het al echt "goed" heeft opgepakt.
4 maart geklust, dus het zou kunnen...Ik ga er echter niet vanuit hoor.
Hier duurde het ook lang voor mijn laatste "pil"menstruatie op gang kwam, 6 dagen. En voor het eerst was ik niet stikchaggerijnig, omdat ik toen kon gaan beginnen met tellen. Gisteren was mijn laatste menstruatiedag, dus nu wachten tot mijn "eerste" menstruatie.quote:Op zondag 9 maart 2014 11:39 schreef twist02 het volgende:
Nooit gedacht dat ik ooit nog eens blij zou zijn om ongesteld te worden!
En kan me voorstellen dat het stom klinkt in een topic als dit
Maar vond het al lang duren (5 dagen sinds laatste pil), dus ben wel opgelucht nu. Al ben ik benieuwder hoe het vanaf de volgende menstruatie gaat, aangezien dat de eerste 'echte' is dan.
Helio: nog gefeliciteerd!!dat iedereen hier maar snel mag volgen!
Deze o.a.quote:Op zondag 9 maart 2014 13:47 schreef J0ycie88 het volgende:
[..]
Heeft iemand een linkje naar info over de theorie achter het voelen van de baarmoeder?
De beste dagen zijn nog een dag of 2 vóór de eisprongquote:Op zondag 9 maart 2014 11:18 schreef Danaa het volgende:
[..]
Nee inderdaad niet direct goed opgepakt, je volgende cyclus zou zomaar heel lang kunnen zijn.
Hier ook geklust op de dag van eisprong, ga er zoals jij zegt niet vanuit, maaaaaar...... you never know
I knowquote:Op dinsdag 11 maart 2014 15:13 schreef Rijstebuiltje het volgende:
[..]
De beste dagen zijn nog een dag of 2 vóór de eisprong
Maar dan moet je wel net weten wanneer dat is ..
Is dit de eerste keer dat je last hebt van dun bms? (sorry volg het hier niet altijd ivm eigen perikelenquote:Op vrijdag 7 maart 2014 23:47 schreef MevrouwCactus het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |