abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 1 maart 2014 @ 17:35:11 #1
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_137277162
Dit is hét topic voor iedereen die bezig is met zwanger raken. Als het wat moeilijker gaat of als je al in de Medische Molen zit ben je eventueel ook van harte welkom in het topic met de naam 'Als zwanger worden/blijven niet zo gemakkelijk gaat'.

Aanpassingen van je NOD (de dag waarop je niet ongesteld wil worden) gaarne dikgedrukt in je post plaatsen.

NOD:
Risu 5 maart
Rawedni 5 maart
Ggirl 6 maart
Heliotrope 6 maart
Mrs. Peel 19 maart
MevrouwCactus 25 maart
Skoap 31 maart

Users: (bezig sinds XX/20XX)
Bloesem. (01-2014)
Cholula (10-2013)
Dottey (04-2013)
Ggirl (03-2013)
Heliotrope (12-2013)
LuDann (09-2013)
MevrouwCactus (11-2013)
Mrs.Peel: (01-2013)
Rana83 (05-2013)
Risu (04-2013)

(Lijstjes worden alleen aangepast als er een duidelijke nieuwe NOD aangegeven wordt. Soms zijn er mensen die posten dat ze ongesteld zijn, maar nog geen NOD erbij. Die gegevens passen we dan niet gelijk aan, anders blijven we editten en schuiven. Wil je een wijziging in de lijst, geef dan even een datum door, of een verzoek naar de onderste lijst. Maar dat laatste ook liever niet om de 2 dagen en dan weer terug omhoog. Mochten we over een verzoekje heen lezen, stuur dan even een PM'etje. )

Handige links:
Foliumzuur
Menstruele cyclus
Vruchtbaarheid
Vragen en antwoorden over zwanger worden
Freya, patientvereniging voor vruchtbaarheidsproblematiek
Online zwangerschapstest (voor de gein)

[ Bericht 0% gewijzigd door droomvrouwtje op 03-03-2014 21:31:04 ]
Be happy with the little things in life
  zaterdag 1 maart 2014 @ 17:35:46 #2
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_137277184
Waar we jompelen voor DaD en SQ *O*
pi_137278736
Wil je mij uit de OP halen? Wel of niet goed gaan zal niet van die vermelding afhangen. :P.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
  zaterdag 1 maart 2014 @ 18:32:20 #4
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_137278799
Done!! :*
pi_137278933
Wat een kort lijstje nog maar :D
pi_137279287
Ik mag ook uit de lijst trouwens, zie dat ik er nog intsta :D
Op dinsdag 9 november 2010 17:06 schreef DevilsWhore het volgende:
hehehe, LMN is raarder dan ik :D
pi_137279691
Gefeliciteerd dames. Nog een mooi 2014 kindje voor jullie. *O*

Bij mij lijkt het nu al door te komen, 4 dagen te vroeg. Dus ik denk weer een mislukte innesteling zoals de maand voor de positieve test. Naja, ik wist toch al dat het niks was, dus nou heb ik iig weer 4 dagen 'gewonnen' zeg maar. Verklaard wel de kramp de hele dag.
Komende ronde doe ik helemaal niks. Geen temptesten, geen ovutesten en het batsen laat ik van mijn humeur afhangen. We laten de condooms natuurlijk gewoon achterwege, maar verder doe ik geen actieve poging deze maand. Even een adempauze, mezelf even terugvinden. Mocht het dan ineens toch raak zijn, dan is dat mooi, maar ik reken er niet op natuurlijk. Even er helemaal niet meer mee bezig zijn. Ik zal af en toe nog wel even hier gluren hoor, moet natuurlijk wel weten of er weer een jompel mag komen zoals vandaag voor 2! dames. Nieuwe nod ga ik ook niet opzoeken. Ik gok rond 1 april ergens, dat is de dag dat we een jaar bezig zijn. Maar ik heb toch altijd een mooie aankondiging van menstruatie in mijn inlegkruisje, dus ik maak me niet druk. Ik zie het wel.
pi_137282218
Risu, volledig begrijpelijk dat je deze ronde op de relaxstand gaat doen :*
  zaterdag 1 maart 2014 @ 21:04:59 #9
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_137284858
DaD!!!! *O*

SQ *O*
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_137288737
Stormqueen ook gefeliciteerd! En DaD nogmaals! Blij voor jullie *O*
pi_137289407
Wauw, wat een streepjes!
Nu voelt het wel echt alsof ik hier al eeuwen zit!
pi_137297310
DaD!!!! *O* *O* *O*
Wat heerlijk voor jullie! O+ :'( O+

SQ ook door naar Z&G! :D

Mooi mooi mooi! Ik gun het jullie zo!
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_137297344
DaD gefeliciteerd *O*
pi_137298216
SQ gefeliciteerd, wat fijn van de goede echo!
  zondag 2 maart 2014 @ 10:31:47 #15
140412 Danaa
🍎
pi_137299086
Ik kom vanaf nu hier actief meelezen/posten.

Nu precies 2 weken gestopt met de pil.
Ik dacht, ik wacht tot ik ongesteld ben geworden met het slikken van foliumzuur.
Na de sex vanmorgen voelde dit totaal niet goed en ben er direct mee begonnen....... Stel dat het zomaar zo is dat ik zwanger raak!!

Voor mij dus nog geen idee hoe mijn cyclus is, ga eerst mijn lichaam eens afwachten.
pi_137299610
Ik heb het eind van het vorige topic gemist, maar SQ dus toch? Gefeliciteerd!
pi_137300518
Welkom Danaa!!! Kan sowieso geen kwaad te beginnen. Goed om alvast aan te wennen dagelijks.
pi_137303566
*O* gefeliciteerd SQ en DaD!!
pi_137305969
Welkom Danaa, leuk!
pi_137316032
Welkom danaa!
pi_137319765
Stil hier! Maar dat is wel een goed teken! :)
pi_137321460
Mijn NOD mag op 31 maart. Wel een beetje jammer dat ik nu voor jan l*l een poging heb overgeslagen. Maar achteraf kijk je een koe in de kont, of hoe gaat dat spreekwoord :D
Life is what happens while you are busy making other plans...
  zondag 2 maart 2014 @ 21:03:14 #23
171422 LadyBlack
paint it black
pi_137323825
*O* WHAAAAAAA DAD!! *O* Ik zie het nu pas!! *O*

Meiske ik ben zo blij voor je!! *O* O+ *O* Jij gaat je kindje krijgen! O+
pi_137324413
quote:
0s.gif Op zondag 2 maart 2014 20:20 schreef Skoap het volgende:
Mijn NOD mag op 31 maart. Wel een beetje jammer dat ik nu voor jan l*l een poging heb overgeslagen. Maar achteraf kijk je een koe in de kont, of hoe gaat dat spreekwoord :D
Waarom moest je januari overslaan dan? Was dat vanwege een vaccinatie die je nog moest :? Ik weet het niet meer.
pi_137324485
quote:
0s.gif Op zondag 2 maart 2014 21:03 schreef LadyBlack het volgende:
*O* WHAAAAAAA DAD!! *O* Ik zie het nu pas!! *O*

Meiske ik ben zo blij voor je!! *O* O+ *O* Jij gaat je kindje krijgen! O+
O+ :'( O+.

Iedereen bedankt voor de felicitaties. Het is nog heel onwerkelijk allemaal dus het voelt alsof ze voor een ander zijn, zo gek!

Ik hoop dat iedereen heel snel achter me aankomt! En dat deze zwangerschap goed gaat. :@.
pi_137326417
quote:
1s.gif Op zondag 2 maart 2014 21:14 schreef Mrs.Peel het volgende:

[..]

Waarom moest je januari overslaan dan? Was dat vanwege een vaccinatie die je nog moest :? Ik weet het niet meer.
ik zou 2 maand naar Odessa voor werk. Ik wilde niet zwanger zijn in het buitenland. Door alle ellende in de Oekraïne ga ik morgen al weer naar huis i.p.v nog een extra maand te blijven.

alle ellende hier dat is natuurlijk afschuwelijk begrijp me niet verkeerd :@
pi_137327657
quote:
1s.gif Op zondag 2 maart 2014 21:52 schreef Skoap het volgende:

[..]

ik zou 2 maand naar Odessa voor werk. Ik wilde niet zwanger zijn in het buitenland. Door alle ellende in de Oekraïne ga ik morgen al weer naar huis i.p.v nog een extra maand te blijven.

alle ellende hier dat is natuurlijk afschuwelijk begrijp me niet verkeerd :@
Oh ja! Jammer dus van je gemiste maand én je verlengde werkreis!

Ik begreep wel dat je de ellende daar niet bagetaliseerde :o
pi_137342037
Mag ik ook inde OP? Had wel mn NOD gepost al dacht ik.. 5 maart iig. Ik ga nergens vanuit, ik voel echt 0,0 :(
pi_137343264
Ik zou hier ook graag mee willen komen posten. Al voelt het nog een beetje onwerkelijk.

Mijn vriend en ik hebben de knoop doorgehakt dat ik ga stoppen met de pil. We wilden eerst wachten tot we het appartement verkocht hebben, maar dit kan nog wel een tijdje duren. Het is niet ideaal maar het is te doen. Alle redenen waarom we wilde wachten zijn zo onvoorspelbaar dat we eens goed hebben gekeken of we daar wel op wilde wachten. En dat willen we niet meer. We gaan nog niet alles uittellen en kijken wanneer mijn eisprong is. Maar is het raak, dan zijn we heel gelukkig :)
Je kunt tegenwoordig zoveel worden, dat ik maar gewoon blijf wie ik ben.
  maandag 3 maart 2014 @ 13:27:01 #30
149959 SQ
snelle trees
pi_137343790
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 13:08 schreef J0ycie88 het volgende:
Ik zou hier ook graag mee willen komen posten. Al voelt het nog een beetje onwerkelijk.

Mijn vriend en ik hebben de knoop doorgehakt dat ik ga stoppen met de pil. We wilden eerst wachten tot we het appartement verkocht hebben, maar dit kan nog wel een tijdje duren. Het is niet ideaal maar het is te doen. Alle redenen waarom we wilde wachten zijn zo onvoorspelbaar dat we eens goed hebben gekeken of we daar wel op wilde wachten. En dat willen we niet meer. We gaan nog niet alles uittellen en kijken wanneer mijn eisprong is. Maar is het raak, dan zijn we heel gelukkig :)
Nog een dieetmeisje aan de actieve kinderwens :D O+
Wanneer stop je?
disclaimer
  maandag 3 maart 2014 @ 13:28:54 #31
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_137343850
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 12:20 schreef Rawedni het volgende:
Mag ik ook inde OP? Had wel mn NOD gepost al dacht ik.. 5 maart iig. Ik ga nergens vanuit, ik voel echt 0,0 :(
Ook hier 0,0, maar toch een test die mij het tegendeel liet zien! :)
Houd moed! :)
Wir müssen leben, bis wir sterben!
pi_137343860
Welkom Joycie88!

En hm Rawedni, hoop toch nog voor je.

:* voor Risu trouwens nog.

Ik voel ook niks, kan ook eigenlijk bijna niet deze maand. Dus liever dat deze week gauw voorbij is.
pi_137344212
Dank jullie Heliotrope en Rijstebuiltje (dat geeft de burger moed!) O+ Je weet het nooit natuurlijk maar je leest wel eens dat sommigen het direct na de seks al weten :P Ik voel me totaal niet anders!
  maandag 3 maart 2014 @ 13:45:17 #34
149959 SQ
snelle trees
pi_137344275
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 13:43 schreef Rawedni het volgende:
Dank jullie Heliotrope en Rijstebuiltje (dat geeft de burger moed!) O+ Je weet het nooit natuurlijk maar je leest wel eens dat sommigen het direct na de seks al weten :P Ik voel me totaal niet anders!
Ik begon het ook altijd pas enigszins te voelen op of kort na NOD :Y
De een heeft sowieso meer last van symptomen dan de ander, en iedereen reageert anders op hormonen :)
disclaimer
pi_137344409
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 13:45 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

De een heeft sowieso meer last van symptomen dan de ander, en iedereen reageert anders op hormonen :)
True! :*
Rationeel gezien weet ik ook dat alles nog mogelijk is maar als je alle kwaaltjes hebt die er zijn terwijl je die nooit heb is het wat duidelijker en ik ben zo verdomd ongeduldig :')
pi_137344424
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 13:27 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Nog een dieetmeisje aan de actieve kinderwens :D O+
Wanneer stop je?
Als het goed is word ik vandaag ongesteld en ik laat mijn nieuwe strip heerlijk liggen.

Was zo blij toen mijn vriend zei:

"Stop maar met de pil" op zon droogkloterige mannenmanier.

We hebben alles opgemeten, er past nog prima een commode en een kinderbedje in onze slaapkamer. Dus mochten we zwanger raken/bevallen als we hier nog wonen dan gaat het allemaal prima :)

Ik las dat ik jou mag feliciteren! Wat fijn SQ! Ik wens je alle geluk! O+
  maandag 3 maart 2014 @ 13:54:12 #37
149959 SQ
snelle trees
pi_137344511
quote:
1s.gif Op maandag 3 maart 2014 13:51 schreef J0ycie88 het volgende:

[..]

Als het goed is word ik vandaag ongesteld en ik laat mijn nieuwe strip heerlijk liggen.

Was zo blij toen mijn vriend zei:

"Stop maar met de pil" op zon droogkloterige mannenmanier.

We hebben alles opgemeten, er past nog prima een commode en een kinderbedje in onze slaapkamer. Dus mochten we zwanger raken/bevallen als we hier nog wonen dan gaat het allemaal prima :)

Ik las dat ik jou mag feliciteren! Wat fijn SQ! Ik wens je alle geluk! O+
Oh, nu meteen direct al! *O*
Dank je O+
disclaimer
pi_137344531
Ha Joycie, spannend! En dat droogkloterige herken ik wel :D Mannen :P Ik probeer hem vooral nu ook niet de oren van het hoofd te zaniken, hij heeft die onrust en ongeduld echt totaal niet :{
Maar spannend! Hoe lang ben je aan de pil geweest?
pi_137344697
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 13:45 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Kwam je trouwens toch nog ff spieken :P

8 weken ben je al zie ik? Heb je al een echo gehad? *O*
pi_137344712
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 13:54 schreef Rawedni het volgende:
Ha Joycie, spannend! En dat droogkloterige herken ik wel :D Mannen :P Ik probeer hem vooral nu ook niet de oren van het hoofd te zaniken, hij heeft die onrust en ongeduld echt totaal niet :{
Maar spannend! Hoe lang ben je aan de pil geweest?
Zon 12 jaar. Ben benieuwd hoe ik me ga voelen zonder pil haha!
Ja maar stiekem had hij wel waterige oogjes hoor toen ik hem van blijdschap besprong ;)
Mijn vriend wilde gisteren al hele lijstjes maken met wat we allemaal nodig hebben als het zover is en hoeveel het zou gaan kosten. Ik vond het zo apart om hem zo enthousiast te zien. Terwijl hij ervoor heel nuchter was.
pi_137344750
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 13:43 schreef Rawedni het volgende:
Ik deed een test omdat ik m.had liggen en m anders ook weg had moeten gooien ivm houdbaarheid, maar ik wist zeer zeker dat ik niet zwanger was, want ik had nergens last van... inmiddels 16 weken... :)
Geen symptomen zegt dus niets.
S. 2014
J. 2016
  maandag 3 maart 2014 @ 14:03:19 #42
149959 SQ
snelle trees
pi_137344760
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 14:01 schreef Rawedni het volgende:

[..]

Kwam je trouwens toch nog ff spieken :P

8 weken ben je al zie ik? Heb je al een echo gehad? *O*
Ja, ik had het topic nog niet ontvolgd en zo nu en dan kan ik het niet laten om mijn wijsheid te delen me overal tegenaan te bemoeien :@

Ja, 8 weken, ben hier een tijdje incognito blijven hangen tot ik een goede echo zou hebben, die had ik woensdag ;)
disclaimer
pi_137344908
Ik zit nu op dag 40... Met een gemiddelde cyclusduur van 36. Maar eerste halfjaar steeds netjes 30 of 31 dagen en de laatste cyclussen 45, 37 en nu dus nog afwachtend. Maar nu heb ik sinds vannacht ofzo een drukkende pijn links onderin mijn buik. Beetje vergelijkbaar met wat ik altijd als ovulatiepijn heb bestempeld in de eerste cyclussen. Iemand enig idee wat het kan zijn? Hoop toch niet nog mijn eisprong anders wordt de cyclus wel erg lang.
pi_137344961
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 14:03 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Ja, ik had het topic nog niet ontvolgd en zo nu en dan kan ik het niet laten om mijn wijsheid te delen me overal tegenaan te bemoeien :@

Ja, 8 weken, ben hier een tijdje incognito blijven hangen tot ik een goede echo zou hebben, die had ik woensdag ;)
Nou wat mij betreft blijf jij je lekker overal tegenaan bemoeien hier! Zoals eerder aangegeven waardeer ik het erg en met mij een heleboel geloof ik :)

Wat super voor je, een positieve echo! *O* (nog een keer) gefeliciteerd!

@Joycie, 12 jaar is lang! Hoop dat je snel je normale cyclus terug hebt :)

@gewoonmezelf, dat is ook super! Hopelijk vergaat het mij ook zo :D
pi_137344978
Geen idee, herken t niet ( wel als bandenpijn maar dat zou nog te vroeg zijn.)

Ovulatietestje doen een optie?
S. 2014
J. 2016
pi_137345008
Ik zou ook testen Ik86.. al dan niet een z-test?
pi_137345080
Ik86 ik zou ook ff een ovulatietest doen om te kijken of er toevallig een ei springt.
Heb vandaag dezelfde pijn als jij nu beschrijft en een posi ovutest.
  maandag 3 maart 2014 @ 14:14:57 #48
149959 SQ
snelle trees
pi_137345083
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 14:10 schreef Rawedni het volgende:

[..]

Nou wat mij betreft blijf jij je lekker overal tegenaan bemoeien hier! Zoals eerder aangegeven waardeer ik het erg en met mij een heleboel geloof ik :)

Wat super voor je, een positieve echo! *O* (nog een keer) gefeliciteerd!

@Joycie, 12 jaar is lang! Hoop dat je snel je normale cyclus terug hebt :)

@gewoonmezelf, dat is ook super! Hopelijk vergaat het mij ook zo :D
Lief O+

quote:
1s.gif Op maandag 3 maart 2014 14:08 schreef -ik86- het volgende:
Ik zit nu op dag 40... Met een gemiddelde cyclusduur van 36. Maar eerste halfjaar steeds netjes 30 of 31 dagen en de laatste cyclussen 45, 37 en nu dus nog afwachtend. Maar nu heb ik sinds vannacht ofzo een drukkende pijn links onderin mijn buik. Beetje vergelijkbaar met wat ik altijd als ovulatiepijn heb bestempeld in de eerste cyclussen. Iemand enig idee wat het kan zijn? Hoop toch niet nog mijn eisprong anders wordt de cyclus wel erg lang.
het kan ovulatie of innesteling zijn, maar evengoed obstipatie of iets van die aard. Een testje zou ik ook doen. En mocht je nou een zeer positieve ovulatietest krijgen, zou ik er ook meteen even een zwangerschapstestje achteraan gooien :D
disclaimer
pi_137345419
Stormqueen en gewoonmezelf, een paar wijze zwangeren zijn ook fijn hier om ons een beetje nuchter te houden. :P

Fijn dat je vriend zo enthousiast is Joycie! Was je al lang aan het rammelen?
pi_137345739
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 14:27 schreef Heliotrope het volgende:
Stormqueen en gewoonmezelf, een paar wijze zwangeren zijn ook fijn hier om ons een beetje nuchter te houden. :P

Fijn dat je vriend zo enthousiast is Joycie! Was je al lang aan het rammelen?
Ja ik rammel al wel lang, maar het is de laatste anderhalf jaar wel heel extreem.

Waar moet ik rekening mee houden nu ik gestopt ben met de pil? Ik hoorde al dat je last kunt krijgen van misselijkheid, hoofdpijn, en kwaaltjes die lijken op zwangerschapskwaaltjes.
  maandag 3 maart 2014 @ 14:39:37 #51
149959 SQ
snelle trees
pi_137345762
quote:
1s.gif Op maandag 3 maart 2014 14:38 schreef J0ycie88 het volgende:

[..]

Ja ik rammel al wel lang, maar het is de laatste anderhalf jaar wel heel extreem.

Waar moet ik rekening mee houden nu ik gestopt ben met de pil? Ik hoorde al dat je last kunt krijgen van misselijkheid, hoofdpijn, en kwaaltjes die lijken op zwangerschapskwaaltjes.
onregelmatige cyclus, heftige menstruaties. Al is dat ook maar een mogelijkheid en geen garantie.
disclaimer
pi_137347216
Heftigere menstruaties zal ik wel weer aan moeten wennen. Aangezien het nu niet meer zoveel voorstelt.

Naja we zien het allemaal wel!
pi_137358356
Leuk, nieuwe aanwas. Kun je het delen met iemand JOycie88? En succes met functioneel klussen!
  maandag 3 maart 2014 @ 20:35:41 #54
140412 Danaa
🍎
pi_137358621
quote:
1s.gif Op maandag 3 maart 2014 14:38 schreef J0ycie88 het volgende:

[..]

Hoi J0ycie,

Welkom... en zo spannend om te stoppen!
Ik ben nu 2 weken gestopt.... voel eigenlijk nog helemaal niks anders dan toen ik de pil slikte.

Ik heb zomaar eens vandaag een ovu-test gedaan, dag 14. Lijkt deze avond met kunstlicht ed op een heeeeeele lichte streep. Op het moment blijf ik me steeds afvragen of mijn lichaam de cyclus snel weer op zal pakken..

Hoe ging dat bij jullie, pakte jullie lichaam de cyclus snel weer op?
pi_137358934
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 20:30 schreef Ggirl het volgende:
Leuk, nieuwe aanwas. Kun je het delen met iemand JOycie88? En succes met functioneel klussen!
Mijn vriend en ik hebben besloten om nog niets te vertellen tegen iemand. Maar ik weet niet of ik dat vol kan houden. Maar voor nu nog niemand om het mee te delen, behalve vriendlief dan.

Aangezien ik met griep op de bank zit heb ik te veel gegoogled en zie je alle vervelende verhalen over cyclussen die niet op gang komen.
pi_137359120
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 20:35 schreef Danaa het volgende:

[..]

Hoi J0ycie,

Welkom... en zo spannend om te stoppen!
Ik ben nu 2 weken gestopt.... voel eigenlijk nog helemaal niks anders dan toen ik de pil slikte.

Ik heb zomaar eens vandaag een ovu-test gedaan, dag 14. Lijkt deze avond met kunstlicht ed op een heeeeeele lichte streep. Op het moment blijf ik me steeds afvragen of mijn lichaam de cyclus snel weer op zal pakken..

Hoe ging dat bij jullie, pakte jullie lichaam de cyclus snel weer op?
Heel spannend!! Ik moet vandaag ongesteld worden, na mijn laatste strip zeg maar. (voel het al wel op gang komen). En ben heel benieuwd hoe mijn lichaam het oppakt.

Hoe tellen jullie eigenlijk? Moet ik nu vanaf deze menstruatie al tellen of kan ik pas mijn cyclus tellen na mijn volgende menstruatie?

Ik ga iig even niet meer googlen :p
pi_137359304
Ik zou deze cyclus gewoon tellen hoor..

Wb het oppakken van cyclus, mijn lijf had er wat moeite mee,.geen grote problemen, maar waar ik vroeger op cyclussen van strak 28 dagen zat, ging het nu van 24-35 en na een half jaar ongeveer werd t 27-28 dagen en daarna was t raak...

Niet te druk om maken, na zolang pil slikken heeft het lichaam even nodig om te resetten.
S. 2014
J. 2016
pi_137359921
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 20:51 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Ik zou deze cyclus gewoon tellen hoor..

Wb het oppakken van cyclus, mijn lijf had er wat moeite mee,.geen grote problemen, maar waar ik vroeger op cyclussen van strak 28 dagen zat, ging het nu van 24-35 en na een half jaar ongeveer werd t 27-28 dagen en daarna was t raak...

Niet te druk om maken, na zolang pil slikken heeft het lichaam even nodig om te resetten.
Ja en dat hebben we hier ook wel ingecalculeerd.. Na 12 jaar nonstop pilgebruik zal mijn lichaam wel even nodig hebben!

Op sommige sites zag ik ook tips voorbij komen over je eerst medisch laten onderzoeken voor je zwanger probeert te worden. Hoe denken jullie daarover?
pi_137360156
Nou vanavond even een ovulatietest gedaan (de hier bekende ebay testjes) en de test streep was donkerder als de controle streep. Dus waarschijnlijk toch mijn eisprong. Zwangerschapstest was negatief. Ik ga me maar voorbereiden op m'n langste cyclus dus.....
pi_137360160
Nieuwe aanwas! Welkom!
Wat ik heb begrepen is dat artsen niet veel met een kinderwens doen, tenzij daar een medische reden voor is. Bijvoorbeeld medicijngebruik of een medische indicatie.
Overigens hebben sommige verloskundigen een kinderwensspreekuur, dat zou misschien je misschien een beeld kunnen geven van wat je te wachten staat.
pi_137360170
quote:
1s.gif Op maandag 3 maart 2014 21:03 schreef J0ycie88 het volgende:

[..]

Ja en dat hebben we hier ook wel ingecalculeerd.. Na 12 jaar nonstop pilgebruik zal mijn lichaam wel even nodig hebben!

Op sommige sites zag ik ook tips voorbij komen over je eerst medisch laten onderzoeken voor je zwanger probeert te worden. Hoe denken jullie daarover?
Heb ik niet laten doen, stel dat het zwanger worden niet soepel gaat kun je altijd nog een.hele reeks onderzoeken ondergaan toch?

Heb jij het idee/gevoel dat een onderzoek nu iets toe zou voegen?

Ga gewoon vitamines of/en foliumzuur slikken, dat kan sowieso geen kwaad...
S. 2014
J. 2016
pi_137360374
quote:
1s.gif Op maandag 3 maart 2014 21:07 schreef -ik86- het volgende:
Nou vanavond even een ovulatietest gedaan (de hier bekende ebay testjes) en de test streep was donkerder als de controle streep. Dus waarschijnlijk toch mijn eisprong. Zwangerschapstest was negatief. Ik ga me maar voorbereiden op m'n langste cyclus dus.....
En gebruik maken van de ovulatie :+
S. 2014
J. 2016
pi_137360418
quote:
Ben je deze cyclus begonnen met ovulatietesten en heb je toen al een keer een positieve test gehad?
pi_137360611
quote:
1s.gif Op maandag 3 maart 2014 21:07 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Heb ik niet laten doen, stel dat het zwanger worden niet soepel gaat kun je altijd nog een.hele reeks onderzoeken ondergaan toch?

Heb jij het idee/gevoel dat een onderzoek nu iets toe zou voegen?

Ga gewoon vitamines of/en foliumzuur slikken, dat kan sowieso geen kwaad...
Nee dat idee heb ik nog helemaal niet. Ik vond het eigenlijk ook heel raar dat dat er stond (volgens mij stond het op babybytes).

Zal van de week eens vitamines/foliumzuur halen. Dat was ik al wel van plan!
pi_137360663
quote:
Gebruik maken van die eisprong dus!
  maandag 3 maart 2014 @ 21:17:55 #66
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_137360720
Over ontpillen: Ik heb ooit 6 jaar de pijl geslikt en daarna een aantal kortere periodes en als ik stopte jas Ik meestal na een maand aangaat en normale cyclus.

Als in: t hoeft niet per se een eeuw te duren. Maar als t wel even duurt ia dat ook niet een slecht teken ofzo.
Kwak
pi_137360886
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 21:17 schreef kwakz0r het volgende:
Over ontpillen: Ik heb ooit 6 jaar de pijl geslikt en daarna een aantal kortere periodes en als ik stopte jas Ik meestal na een maand aangaat en normale cyclus.

Als in: t hoeft niet per se een eeuw te duren. Maar als t wel even duurt ia dat ook niet een slecht teken ofzo.
Positieve verhalen O+
pi_137360910
Haha ja GM gebruik er van maken sowieso wel ;)
En wou volgende maand eigenlijk pas beginnen met ovulatietesten maar door de "pijn" in m'n buik linksonder nu vast eentje gedaan. Maar zal de komende dagen nog eens testen om te kijken wat hij doet...
  maandag 3 maart 2014 @ 21:41:57 #69
140412 Danaa
🍎
pi_137362012
Echt een aantal beginners nu bij elkaar:)

Ik ook door mijn lichte ovu test vanavond ga ik morgen nog eens testen. Daarna laat ik het erbij.... even de eerste echte ongesteldheid afwachten.

Bedankt al voor de eerste ervaringen wbt stoppen met pil en cyclussen!!
pi_137362118
Over positieve ovutesten: bij mij worden ze nog steeds niet negatief. En ik wil zo graag weer verder!
  maandag 3 maart 2014 @ 21:51:32 #71
140412 Danaa
🍎
pi_137362445
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 21:44 schreef Cholula het volgende:
Over positieve ovutesten: bij mij worden ze nog steeds niet negatief. En ik wil zo graag weer verder!
Bedoel je hiermee dat je HCG je ovutesten constant positief (2 streepjes) laat zijn?
pi_137362629
Jup, ook mijn zwangerschapstest blijft licht positief. Maar ik verwacht over een week ongesteld te worden, misschien dat dan al het HcG weg is. En anders ga ik over drie weken naar de gyn om te kijken of alles zeker weten mijn lichaam uit is.
pi_137362783
Ik wacht gewoon de eerste echte menstruatie af. Ben benieuwd... zou 22 maart moeten zijn als ik 28 dagen aanhoud, ben benieuwd of het in de buurt komt.

Ik had trouwens gisteren een paar uurtjes bruin bloedverlies. Is dat nog een bijwerking ofzo van het stoppen met de pil, de ongesteldheid was een week eerder al voorbij. Ben nu ook 2 weken pilloos.
pi_137363037
Positieviteit?
Ik had direct na het stoppen met de pil een zeer regelmatige cyclus (26-30 dagen)
Nu na de miskraam ziet het eruit alsof het ook weer regelmatig is.
Dus dat kan ook.
oh wacht, miskraam is niet echt positief he.. :') Naja regelmaat is regelmaat

Je mag mijn NOD trouwens wel uit de op halen, menstruatie is nog niet helemaal doorgezet, maar genoeg om te weten dat het niet gelukt is. Nieuwe nod heb ik dus deze keer niet. Begin april ofzo.
Vandaag een complete gezichtsbehandeling gehad. Dat is 'relaxend' ofzo. Ik vond het maar lang duren. En mijn gezicht is nu helemaal vet van die olie. Niet mijn idee van een ontspannend middagje iig. Oh well, weet ik dat ook weer.
pi_137363507
Risu. Je hebt gelijk hoor, positief blijven is altijd belangrijk. Is op sommige momenten natuurlijk wel heel moeilijk...
*stuurt wat positiviteit je kant op*

Kopje thee, grey's anatomy? :)
  maandag 3 maart 2014 @ 22:12:49 #76
140412 Danaa
🍎
pi_137363921
Voor ieder lichaam zn eigen fratsen. Afwachten is het beste advies maar de ervaringen zijn leuk/ophelderend.

Cholula, ik hoop dan keihard met je mee dat je snel uit deze soort van wacht periode heen komt!

Risu en Cholula allebei rond dezelfde tijd een miskraam gekregen?
pi_137365525
quote:
1s.gif Op maandag 3 maart 2014 21:03 schreef J0ycie88 het volgende:

[..]

Dat hoeft echt niet zo te zijn. Ik was toen ik gestopt was gelijk weer regelmatig, het was enkel iets heftiger..
En niet echt veel ontwenningsverschijnselen gehad, behalve positieve (lekkerder in mijn vel, libido terug enz)

Ik zou als er geen enkele reden is om te denken dat er vruchtbaarheidsproblemen zouden zijn eerst gewoon eens een half jaar / jaar aankijken en eventueel ovulatietesten gebruiken

[ Bericht 0% gewijzigd door Skoap op 03-03-2014 22:55:02 ]
pi_137365832
Ik was na 12 jaar pilgebruik (en regelmatig een jaar doorslikken) ook gelijk regelmatig en al in de tweede ronde zwanger. Dus het kan wel!
  dinsdag 4 maart 2014 @ 07:52:57 #79
140412 Danaa
🍎
pi_137371118
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 22:50 schreef Twinkle20 het volgende:
Ik was na 12 jaar pilgebruik (en regelmatig een jaar doorslikken) ook gelijk regelmatig en al in de tweede ronde zwanger. Dus het kan wel!
Whoo dat is heel fijn en positief!!

Nu ik uit bed kom en bij daglicht de ovu-test zie is het streepje beter te zien. Vanavond nog eens testen om hetzelfde tijdstip.
pi_137371468
Ik vond het stoppen met de pil een verademing!
Minder last van mijn darmen, minder opgeblazen buik, beter libido en algemeen zit ik lekkerder in mijn vel. Ik zit nu al te bedenken hoe ik straks zonder extra hormonen verder, anticonceptie gewijs dus.

Danaa: Risu had haar miskraam eerder dan ik. Bij mij is het nu zes weken geleden en ik dacht dat Risu al een keer een menstruatie heeft gehad. Daar zit ik dus nog op te wachten. Ik heb een ontzettend onregelmatige cyclus, dat maakt dat het bij mij wat langer duurt.
Spannend dat je ovu test positief lijkt te worden! Zou gaaf zijn als je meteen door kunt naar z&g!
  dinsdag 4 maart 2014 @ 08:34:59 #81
140412 Danaa
🍎
pi_137371556
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 08:28 schreef Cholula het volgende:
Minder last van mijn darmen, minder opgeblazen buik, beter libido en algemeen zit ik lekkerder in mijn vel. Ik zit nu al te bedenken hoe ik straks zonder extra hormonen verder, anticonceptie gewijs dus.

Danaa: Risu had haar miskraam eerder dan ik. Bij mij is het nu zes weken geleden en ik dacht dat Risu al een keer een menstruatie heeft gehad. Daar zit ik dus nog op te wachten. Ik heb een ontzettend onregelmatige cyclus, dat maakt dat het bij mij wat langer duurt.
Spannend dat je ovu test positief lijkt te worden! Zou gaaf zijn als je meteen door kunt naar z&g!
Oke je bent dus onregelmatig en de miskraam erbij maakt dat je eigenlijk helemaal niet weet wanneer je cyclus weer op gang komt! Weet niet wat te zeggen maar heftig die miskramen, kan me uiteraard het gevoel niet heel goed indenken maar sterkte voor jullie die er mee te kampen hebben!

Ja positief lijkt te worden of indd al afzakt, ik verwacht lijkt te worden gezien ik uit ga van een cyclus van 28 dagen. Vandaag is dag 14.....
Maar ach, wacht op de eerste echt ongesteldheid gereguleerd door mijn lichaam en niet door de pil. Zou gaaf zijn als het allemaal al werkt zoals voorheen (28 dagen), maar dat ik er meteen zwanger van raak verwacht ik absoluut niet! Rustig aan en zien wat ons brengt, anders word het ben ik bang obsessief gedrag.
pi_137371670
De heftigheid is bij mij wel af hoor. Ik ben vooral ongeduldig ;) ik voel me namelijk verder echt topfit en ook wel heel positief. Al besef ik me dat ik zo niet over kom op het moment. Ik heb trouwens mijn voorbode voor mijn menstruatie nog niet gehad (dikke puist op mijn kin) dus het zou ook prima nog twee weken kunnen duren. Ik ben allang blij dat ik niet meer vloei en dus gewoon seks kan hebben. Dat vond ik misschien nog wel het vervelendste nadat het verdriet van de miskraam was weggeëbd; geen seks kunnen hebben.
Obsessief gedrag hoort er misschien een beetje bij. Je bent hier al een tijd mee bezig in je hoofd en nu blijkt straks dat je er misschien helemaal geen controle over hebt. Dan is dagen tellen, ovutesten en temperaturen datgene wat je dat gevoel van controle terug kan geven. Dat kan voor de buitenwereld misschien obsessief overkomen, maar dat gevoel van graag een kindje willen is soms zo sterk.
pi_137371977
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 08:28 schreef Cholula het volgende:
Tip: Mirena! Ik heb nergens meer last van sinds ik die heb!
pi_137372045
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 09:06 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Tip: Mirena! Ik heb nergens meer last van sinds ik die heb!
Daar heb ik gemixte verhalen over gehoord. Mijn zusje bloedt bijvoorbeeld twee weken per maand. Dat zie ik ook niet zitten als ik eerlijk ben.
pi_137372092
Mirena... Lees je goed in. Bij mij stoot mijn lijf spiraaltjes af met een baarmoederontsteking tot gevolg... Be carefull
S. 2014
J. 2016
  dinsdag 4 maart 2014 @ 09:20:38 #86
149959 SQ
snelle trees
pi_137372224
Daarbij, Mirena bevat ook gewoon hormonen ;)
Condooms ftw :7
disclaimer
pi_137372434
Inderdaad condooms. Dat hebben we hier ruim een jaar gedaan, beviel me prima. Alle andere ac heeft hormonen of (zoals het koperspiraaltje) of werkt abortief. Daarnaast is mijn moeder ondanks koperspiraaltje zwanger geworden en had vervolgens een miskraam met 20 weken. Periodieke onthouding is misschien een optie met een regelmatige cyclus.
pi_137372490
Wat een activiteit hier :) Gezellig! Ik had een koperspiraal tot juli vorig jaar maar ik had telkens zo vreselijk veel en lang pijn dat ik het niet meer volhield.

Verder denk ik dat mijn ongesteldheid er zo aankomt. Al enkele uren zeurderige buikpijn en baarmoedermond staat laag en open :( Hij is toch nooit open als je wel zwanger bent?
  dinsdag 4 maart 2014 @ 10:03:33 #89
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_137373079
Ik ben sinds 10 jaar van de Mirena af en merk nu pas hoeveel last ik er eigenlijk van had. Ik zou me echt goed inlezen!

Verder vraag ik me hier altijd af hoe ik in hemelsnaam ooit zwanger ben geworden. :@ ik weet echt niks van de preciese status van mijn baarmoeder op bepaalde momenten in mijn cyclus, slijm of weet ik het. :@

Als je al een poosje bezig bent kan ik me voorstellen dat je verder kijkt naar symptomen. Maar het lijkt wel of mensen hier steeds eerder of gelijk de eerste cyclus met 'kunstgrepen' beginnen? Babies maken zou toch voornamelijk leuk moeten zijn in den beginne.

Maar just my two cents...
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  dinsdag 4 maart 2014 @ 10:05:56 #90
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_137373130
ik vond het vanaf het begin van proberen zwanger te worden juist erg leuk en leerzaam om mijn lijf wat beter in de gaten te houden, was geschokt dat ik eerder bepaalde veranderingen tijdens de cyclus niet zo in de gaten had gehad. ik ging dus ook wel meteen temperaturen. ovulatietests heb ik nooit gebruikt.

sinds een jaar aan de mirena hier, en na allerlei startproblemen heb ik nu nergens meer last van.
in de haak.
pi_137373187
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 10:03 schreef debuurvrouw het volgende:
Ik ben sinds 10 jaar van de Mirena af en merk nu pas hoeveel last ik er eigenlijk van had. Ik zou me echt goed inlezen!

Verder vraag ik me hier altijd af hoe ik in hemelsnaam ooit zwanger ben geworden. :@ ik weet echt niks van de preciese status van mijn baarmoeder op bepaalde momenten in mijn cyclus, slijm of weet ik het. :@

Als je al een poosje bezig bent kan ik me voorstellen dat je verder kijkt naar symptomen. Maar het lijkt wel of mensen hier steeds eerder of gelijk de eerste cyclus met 'kunstgrepen' beginnen? Babies maken zou toch voornamelijk leuk moeten zijn in den beginne.

Misschien vinden die mensen die zich er zo op storten dmv 'kunstgrepen' dat juist wel erg leuk? :)
pi_137373295
Ik ben het met je eens dat babies maken vooral een leuke aangelegenheid is, buurvrouw. Dat is het bij mij thuis (en andere plekken waar het gebeurt) ook absoluut. Bij mij speelt mee dat ik over het algemeen twee dagen per week thuis ben. Ik kan door mijn werk gewoon niet elke avond naar mijn vriend, dus als ik door ovutesten weet wanneer er potentieel raak geschoten kan worden dan vergroot dat de kans. Ik zou het liefste om de dag seks hebben (omdat we het leuk vinden, niet omdat het 'moet') maar dat zit er roostertechnisch dus niet in bij huize Cholula.
  dinsdag 4 maart 2014 @ 10:14:36 #93
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_137373310
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 10:05 schreef trui het volgende:
ik vond het vanaf het begin van proberen zwanger te worden juist erg leuk en leerzaam om mijn lijf wat beter in de gaten te houden, was geschokt dat ik eerder bepaalde veranderingen tijdens de cyclus niet zo in de gaten had gehad. ik ging dus ook wel meteen temperaturen. ovulatietests heb ik nooit gebruikt.

sinds een jaar aan de mirena hier, en na allerlei startproblemen heb ik nu nergens meer last van.
ik ben altijd wel bewust geweest van mijn cyclus. Maar niet van mijn baarmoedermond bijvoorbeeld. Het was Slechts verbazing mijnerzijds hoe anderen daarmee omgaan. Ik was stukken naiever? Onbevangener?
Maar wellicht komt het door mijn leeftijd toen. Er zat nul druk op. Of hoe zeg je dat? We zagen het wel.
Ik wilde alleen proberen te zeggen dat de lol van samen! Iets voortbrengen niet uit het oog te verliezen. Denk ik.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  dinsdag 4 maart 2014 @ 10:15:17 #94
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_137373320
quote:

Totally agree :)
Ik heb vanaf het moment dat we echt waren begonnen elke maand mijn cyclus bijgehouden en ben ik foliumzuur gaan slikken.

Van alle maanden dat ik het niet werd heb de dagen bij elkaar opgeteld en gedeeld door het aantal maanden dat het niet raak was. Daar kwam een gemiddelde van 29 dagen uit. Ik had ook totaal geen symptomen die konden duiden op een eventuele eisprong, dus alles op goed geluk idd :)

Het resultaat moet binnen nu en 5 weken geboren moeten gaan worden.. O+ O+
  dinsdag 4 maart 2014 @ 10:16:11 #95
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_137373344
quote:

Kunstgrepen klinkt alsof het een soort valsspelen is oid om je cyclus te monitoren. Dat is natuurlijk niet waar. Ik heb zelf ook niet getempt of over stokkies geplast maat ik vond het wel heel interessant om te weten hoe mijn cyclus verliep en te proberen mijn ei te benutten.

Overigens werd ik zwanger in een maand dat we er helemaal niet mee bezig waren maar ik op een ochtend ineens vruchtbaar slijm voelde en we toen toch maar even gebatst hebben terwijl we eigenlijk haast hadden om naar t werk te komen. Bingo.

Dat 'kunstgrepen' komt een beetje naar op me over. Net zoiets als bevallen hoort pijn te doen, waarom zou je pijnstilling willen, etc. Gelukkig veranderen de tijden wmb, en hoeven mensen niet per se eerst een paar maanden te klungelen als ze heel graag een kind willen.
Kwak
  dinsdag 4 maart 2014 @ 10:17:26 #96
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_137373368
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 10:08 schreef L-E het volgende:

[..]

Misschien vinden die mensen die zich er zo op storten dmv 'kunstgrepen' dat juist wel erg leuk? :)
ja, dat kan ook natuurlijk. die optie was nog niet bij me opgekomen. :D
pi_137373383
Beetje jammer dit, mag iedereen voor zichzelf bepalen hoe ze ermee bezig is? En inzicht krijgen in je cyclus en lichaam vind ik geen 'kunstgreep'. Naar woord en onnodig buurvrouw.
pi_137373393
quote:

Ik ben ook niet van plan om nu gelijk te gaan temperaturen of ovutesten aan te gaan schaffen. Ga wel mijn cyclussen goed bij houden en wanneer deze onregelmatig blijven kan ik verder gaan kijken. Vandaag is mijn menstruatie doorgezet na de laatste pilstrip.
Dan moet ik toch vanaf vandaag gaan tellen?
  dinsdag 4 maart 2014 @ 10:20:56 #99
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_137373428
ja, ik vond 't ook vooral echt heel interessant. :o en 't genieten was er niet minder om hoor. al kreeg het wel een andere 'lading' (huhhuh).
in de haak.
  dinsdag 4 maart 2014 @ 10:22:40 #100
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_137373461
Oh, baarmoedermond heb ik me ook nooit mee bezig gehouden, vrijwel niemand hier volgens mij.

Ik snap je ook wel hoor, buuf. Het past natuurlijk ook wel in de maakbare samenleving dat zwanger worden ook een soort project lijkt te worden.
Kwak
pi_137373465
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 10:18 schreef Rawedni het volgende:
Beetje jammer dit, mag iedereen voor zichzelf bepalen hoe ze ermee bezig is? En inzicht krijgen in je cyclus en lichaam vind ik geen 'kunstgreep'. Naar woord en onnodig buurvrouw.
Tuurlijk. Iedereen heeft een andere situatie, en gaat er anders mee om. En wie weet word ik over 3 maanden wel zo gek dat ik ook vanalles ga proberen ;)

Denk niet dat het als een aanval bedoeld was hoor :)
pi_137373487
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 10:22 schreef kwakz0r het volgende:
Oh, baarmoedermond heb ik me ook nooit mee bezig gehouden, vrijwel niemand hier volgens mij.

Ik snap je ook wel hoor, buuf. Het past natuurlijk ook wel in de maakbare samenleving dat zwanger worden ook een soort project lijkt te worden.
En dus mag ik dat ook niet doen? Oke, weten we dat ook weer. Is dit toch niet de juiste plek voor me.
pi_137373497
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 10:22 schreef J0ycie88 het volgende:

[..]

Tuurlijk. Iedereen heeft een andere situatie, en gaat er anders mee om. En wie weet word ik over 3 maanden wel zo gek dat ik ook vanalles ga proberen ;)

Denk niet dat het als een aanval bedoeld was hoor :)
Ook dat klinkt niet leuk Joycie, alsof ik dus gek ben en 'van alles probeer'.
  dinsdag 4 maart 2014 @ 10:25:40 #104
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_137373521
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 10:23 schreef Rawedni het volgende:

[..]

En dus mag ik dat ook niet doen? Oke, weten we dat ook weer. Is dit toch niet de juiste plek voor me.
Hallo, tante aangebrand, heb je mijn vorige post gelezen?

Eerst lezen, dan roepen, ok?

Je mag lekker doen wat je wil, ik had Nog niets over bmm gelezen, blijkbaar overheen gelezen, sorry, anders Haag Ik dat laatste niet gezegd.

Bij mij is t puur praktisch: Ik kan er niet bij :')

Joycie bedoelt denk ik "gek van het wachten". Ik vermoed dat je je niet aangesproken hoeft te voelen.
Kwak
pi_137373524
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 10:18 schreef J0ycie88 het volgende:

[..]

Ik ben ook niet van plan om nu gelijk te gaan temperaturen of ovutesten aan te gaan schaffen. Ga wel mijn cyclussen goed bij houden en wanneer deze onregelmatig blijven kan ik verder gaan kijken. Vandaag is mijn menstruatie doorgezet na de laatste pilstrip.
Dan moet ik toch vanaf vandaag gaan tellen?
Vandaag is dan inderdaad dag 1
  dinsdag 4 maart 2014 @ 10:26:40 #106
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_137373548
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 10:16 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Kunstgrepen klinkt alsof het een soort valsspelen is oid om je cyclus te monitoren. Dat is natuurlijk niet waar. Ik heb zelf ook niet getempt of over stokkies geplast maat ik vond het wel heel interessant om te weten hoe mijn cyclus verliep en te proberen mijn ei te benutten.

Overigens werd ik zwanger in een maand dat we er helemaal niet mee bezig waren maar ik op een ochtend ineens vruchtbaar slijm voelde en we toen toch maar even gebatst hebben terwijl we eigenlijk haast hadden om naar t werk te komen. Bingo.

Dat 'kunstgrepen' komt een beetje naar op me over. Net zoiets als bevallen hoort pijn te doen, waarom zou je pijnstilling willen, etc. Gelukkig veranderen de tijden wmb, en hoeven mensen niet per se eerst een paar maanden te klungelen als ze heel graag een kind willen.
nou ja, zo bedoelde ik het niet.
Blijkbaar heb ik toch nog een soort van romantisch idee van een kind verwekken. Dat het een keuze is van je samen.

En een gesprek erover is niet gek toch?
Ik geloof dat mijn man niet vrolijk zou worden van over stokjes plassen, temperaturen en een kruis in z'n agenda voor een 'donatie' (even kort door de bocht) dat zou voor hem echt zo voelen. Als het onverhoopt niet lukt kan dat altijd nog. Denk ik dan.
Voor mij hoort het bij het leven. Eventueel een paar maanden aanklungelen.

Maar blijkbaar word ik nu echt oud. :D
pi_137373563
quote:

Kwak, mag ik wat vragen? Ik ben het afvallen weer aan het oppakken, zou dat invloed hebben op de cyclussen? Ik weet dat jij vertelde dat nu je zwanger bent je niet teveel mag afvallen. Dus misschien weet jij dit ook? Want dan moet ik daar ook een beetje rekening mee houden.
  dinsdag 4 maart 2014 @ 10:27:47 #108
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_137373569
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 10:18 schreef Rawedni het volgende:
Rustig maar.. Ik snap best dat je je 'ei' ook even kwijt wil.
Ik denk dat buuf meer doelt op: geef je lichaam ook eens zelf een kans.

Ik zou pas naar andere middelen grijpen als het na een bepaalde periode nog steeds niet raak zou zijn.
Wellicht klus je al die tijd wel in een verkeerde periode, dat kan!

@Joycie, ben jij echt te zwaar? Of moeten er van jou wat kilo's af?!
Dan zou ik me eerst focussen op je gewicht en dan pas verder gaan voor 'The Real Thing', die 2 kunnen nml invloed op elkaar hebben.. Je mag ook niet lijnen in n zwangerschap!
Gewoon je eetpatroon in de gaten houden; mocht het raak zijn! :)

[ Bericht 18% gewijzigd door Rijstebuiltje op 04-03-2014 10:36:18 ]
  dinsdag 4 maart 2014 @ 10:28:20 #109
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_137373575
Die gezamenlijke keuze staat toch los van het in de gaten houden van de cyclus? ik vind er niks onromantisch aan.
in de haak.
pi_137373589
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 10:25 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Hallo, tante aangebrand, heb je mijn vorige post gelezen?

Eerst lezen, dan roepen, ok?

Je mag lekker doen wat je wil, ik had Nog niets over bmm gelezen, blijkbaar overheen gelezen, sorry, anders Haag Ik dat laatste niet gezegd.

Bij mij is t puur praktisch: Ik kan er niet bij :')

Joycie bedoelt denk ik "gek van het wachten". Ik vermoed dat je je niet aangesproken hoeft te voelen.
Dit bedoelde ik inderdaad :)
  dinsdag 4 maart 2014 @ 10:29:01 #111
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_137373591
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 10:26 schreef debuurvrouw het volgende:

[..]

Blijkbaar heb ik toch nog een soort van romantisch idee van een kind verwekken. Dat het een keuze is van je samen.

Ik geloof dat mijn man niet vrolijk zou worden van over stokjes plassen, temperaturen en een kruis in z'n agenda voor een 'donatie' (even kort door de bocht) dat zou voor hem echt zo voelen. Als het onverhoopt niet lukt kan dat altijd nog. Denk ik dan.

Zie mijn volgende post ;) waarmee ik bedoelde: dat begrijp ik ook wel.

Het is de balans tussen romantiek en efficientie denk ik. Het een hoeft het ander niet uit te sluiten. Ik heb nooit seks tegen mijn zin wel of niet gehad vanwege een agenda oid.
Kwak
pi_137373623
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 10:26 schreef debuurvrouw het volgende:

[..]

En omdat er mensen zijn die hun cyclus in de gaten houden en er wat meer mee bezig zijn is het geen gezamenlijke keuze? Wat weet jij nou van de beweegredenen van de partner en hoe de seks wel of niet romantisch is?
Ik snap werkelijk niet wat dit toevoegt en wat je doel is van deze posts. Je 'verduidelijking' maakt het er voor mij iig niet beter op.
pi_137373624
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 10:25 schreef Cholula het volgende:

[..]

Vandaag is dan inderdaad dag 1
Dank je, ik check het altijd graag nog even ook al weet ik het eigenlijk zelf wel ;)
  dinsdag 4 maart 2014 @ 10:32:47 #114
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_137373671
quote:

dit is 'm meer denk ik.

En het was verder geen aanval naar iemand. En hoe je hier praat doe je thuis waarschijnlijk niet.
Maar toch, ik lees meer en meer over inderdaad de projectmatige benadering en dan schiet het wel eens door je hoofd.

Buiten dat vond ik ongesteld worden na de eerste maand onbeschermde seks ook vrij teleurstellend. Slikte ik daarom de pil. :(

En idd die andere 'lading' :D
  dinsdag 4 maart 2014 @ 10:33:26 #115
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_137373685
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 10:27 schreef J0ycie88 het volgende:

[..]

Kwak, mag ik wat vragen? Ik ben het afvallen weer aan het oppakken, zou dat invloed hebben op de cyclussen? Ik weet dat jij vertelde dat nu je zwanger bent je niet teveel mag afvallen. Dus misschien weet jij dit ook? Want dan moet ik daar ook een beetje rekening mee houden.
Eifenlijk zeggen ze dat je na Veel afvallen ook een half jaar moet wachten ivm gifstoffen in je lichaam :@ maar ik zou me daar denk Ik ook niet aan houden.

Als je zwaar bent kun je minder vruchtbaar zijn omdat je vetweefsel de hormoonhuishouding beïnvloedt. Ik heb daar nooit last van gehad, ben altijd regelmatig gebleven en was met 5 maanden zwanger (een jaar is gemiddeld geloof ik, en tot twee jaar kan ook zindert dat er iets aan de hand is met je).

Ik val nu Ik zwanger ben heel langzaam af omdat ik erg gezond eet, vervelend, maar ik kan er niets aan doen....bespreek het wel met de vk volgende week.
Kwak
  Moderator dinsdag 4 maart 2014 @ 10:35:42 #116
5428 crew  miss_sly
pi_137373734
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 10:33 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Eifenlijk zeggen ze dat je na Veel afvallen ook een half jaar moet wachten ivm gifstoffen in je lichaam :@ maar ik zou me daar denk Ik ook niet aan houden.

Als je zwaar bent kun je minder vruchtbaar zijn omdat je vetweefsel de hormoonhuishouding beïnvloedt. Ik heb daar nooit last van gehad, ben altijd regelmatig gebleven en was met 5 maanden zwanger (een jaar is gemiddeld geloof ik, en tot twee jaar kan ook zindert dat er iets aan de hand is met je).

Ik val nu Ik zwanger ben heel langzaam af omdat ik erg gezond eet, vervelend, maar ik kan er niets aan doen....bespreek het wel met de vk volgende week.
Langzaam afvallen omdat je gezond eet kan geen kwaad. Je moet alleen niet echt op dieet gaan, heel weinig eten of aan de shakes ofzo.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_137373816
Ik denk dat het te maken heeft met hoe je in het hele baby-maak-verhaal staat. Als je toch onder de douche staat en je je doos aan het poetsen bent waarom niet meteen voelen hoe je bmm erbij hangt? En als je dan iets voelt wat anders is dan anders waarom zou je dat niet hier in de groep gooien? Voor mij is dit uiteindelijk de enige plaats waar ik vrouwen vind die met hetzelfde bezig zijn. Mijn vriendinnen zijn niet bezig met kinderen of zijn na 1 keer prikken zwanger, daar kan ik dit dus niet mee bespreken. Met mij meer mensen, denk ik.
En een paar maanden aanklungelen, voor mijn gevoel calculeert iedereen dat ook in. De rest is zicht krijgen op je lijf en cyclus.
Ik sleep mijn lief ook niet het bed in met de mededeling dat we een baby gaan bouwen, maar daar zijn we in ons achterhoofd wel mee bezig natuurlijk. (Waarbij het woord bouwen niet opgevat moet worden als in projectmatig bezig zijn met het verwekken van een kind ;) )

[ Bericht 0% gewijzigd door Cholula op 04-03-2014 10:42:28 (spuit elf reactie door traag typen op telefoon) ]
pi_137373871
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 10:33 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Mocht ik nog niet zwanger raken zou ik rond september er ongeveer 15 kilo af willen hebben. Ongeveer 2-3 kilo per maand dus. Gewoon weer regelmatiger eten, chips en snoepjes wat vaker laten staan. Je kent het wel :)

Wanneer het geen kwaad kan kwak is het alleen maar fijn dat je ju een beetje afvalt. Zolamng je gezond en genoeg eet krijgt je kindje naar mijn idee alle belangrijke dingen binnen!

Dank je wel trouwens kwak voor je antwoord :) en Miss_sly!
  dinsdag 4 maart 2014 @ 11:05:11 #119
149959 SQ
snelle trees
pi_137374465
Mijn vriendin heeft ook eens tegen me gezegd dat ik vals speelde omdat ik ovutesten gebruikte. Zij heeft haar kind verwekt door een maand lang ELKE DAG te batsen. Maar dan is het zeker wèl leuk en spontaan? :')

Nuja, ieder doet het op zijn/haar/hun eigen manier. Er zijn mensen die prima overweg kunnen met een jaar lang een beetje vrijblijvend batsen, er zijn mensen die graag meteen inzicht hebben in hoe en wat. Het argument "vroeger deden ze dat toch ook niet" vind ik nog wel het meest nietszeggend van allemaal. Het een is niet beter of slechter dan het ander. We hebben die mogelijkheden in het hier en nu en het is aan iedereen persoonlijk of ze daar wel of geen gebruik van willen maken.

Man, ik heb ze al voorbij horen komen hoor. "Je bent er veel te krampachtig mee bezig, maak nu maar gewoon eens een vijfjarenplan in plaats van in 1-2 jaar vooruit te kijken". Hoepel op, ik kan dat prima voor mezelf bepalen. En ik word nu eenmaal snel zwanger, dat wil niet zeggen dat ik dùs elke dag er mee bezig ben/was. Maar sommige mensen kunnen er ook gewoon slecht tegen als anderen er andere opvattingen op na houden. Er zijn meerdere wegen die naar Rome leiden. Laten we dat niet vergeten :) O+

[ Bericht 66% gewijzigd door SQ op 04-03-2014 11:16:28 ]
disclaimer
pi_137374737
Dat vals spelen noemen :') elke dag batsen, het lijkt me wel wat. Maar dan lig je waarschijnlijk om vijf over vijf naakt op elkaar omdat het moet en dat is nou net wat ik probeer te voorkomen
  dinsdag 4 maart 2014 @ 11:16:08 #121
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_137374806
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 11:05 schreef Stormqueen het volgende:
Mijn vriendin heeft ook eens tegen me gezegd dat ik vals speelde omdat ik ovutesten gebruikte. Zij heeft haar kind verwekt door een maand lang ELKE DAG te batsen. Maar dan is het zeker wel leuk en spontaan? :')
oh, maar ik vind het geen vals spelen! Helemaal niet.

En leuk en spontaan is wrsch. Niet de goede benaming.
Het valt mij op dat mensen hier voor het eerst komen gelijk in de test-temperatuur dingen meegaan en wellicht denken dat deze manier de norm is ofzo. Maar het is een kéuze.
  dinsdag 4 maart 2014 @ 11:18:41 #122
149959 SQ
snelle trees
pi_137374879
Dat klopt. Laten we elkaar dan ook niet ver/be-oordelen op een keuze ;)
disclaimer
pi_137375038
Misschien heb je wel gelijk dat testen/temperaturen hier steeds meer de norm lijkt te zijn. Dat komt dan waarschijnlijk doordat 'we', al voordat we aan de slag gaan voor een kindje, ons al verdiepen in de materie. Google is your friend (of juist niet in deze)
pi_137375203
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 11:16 schreef debuurvrouw het volgende:

[..]

oh, maar ik vind het geen vals spelen! Helemaal niet.

En leuk en spontaan is wrsch. Niet de goede benaming.
Het valt mij op dat mensen hier voor het eerst komen gelijk in de test-temperatuur dingen meegaan en wellicht denken dat deze manier de norm is ofzo. Maar het is een kéuze.
En waarom voelde jij de behoefte dat even te benadrukken hier? Wat dacht je dat je daarmee zou bereiken?
  dinsdag 4 maart 2014 @ 11:31:52 #125
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_137375237
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 11:30 schreef Rawedni het volgende:

[..]

En waarom voelde jij de behoefte dat even te benadrukken hier? Wat dacht je dat je daarmee zou bereiken?
En waarom voel jij zo de behoefte om jouw mening bij een ander op te dringen?
I`m not weird. I`m limited edition.
pi_137375300
quote:
Er zijn mensen die prima overweg kunnen met een jaar lang een beetje vrijblijvend batsen, er zijn mensen die graag meteen inzicht hebben in hoe en wat. Het argument "vroeger deden ze dat toch ook niet" vind ik nog wel het meest nietszeggend van allemaal. Het een is niet beter of slechter dan het ander. We hebben die mogelijkheden in het hier en nu en het is aan iedereen persoonlijk of ze daar wel of geen gebruik van willen maken.
'Een beetje vrijblijvend batsen' klinkt dan ook wel weer grappig. Alsof dat een soort zonde is. Lig je zomaar een beetje vrijblijvend sex te hebben, voor de lol of zo?? :o . ;) .

Ik begrijp Buurvrouw wel, want als ik hier meelees dan gaan zulke gedachten soms ook door mijn hoofd, maar het is me inmiddels ook wel duidelijk dat het voor mij makkelijk praten is (want 'zomaar ineens' zwanger) en dat het ook gewoon handig kan zijn en het niet meteen iets afdoet aan het natuurlijke en spontane proces. En ja, iedereen moet zelf z'n weg hierin vinden.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_137375358
quote:
2s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 11:31 schreef De_Taartjesfee het volgende:

[..]

En waarom voel jij zo de behoefte om jouw mening bij een ander op te dringen?
Pardon?! Wie dringt hier haar mening nou eigenlijk op? Volgens mij was ik niet degene die begon te schrijven dat het zo geforceerd gaat allemaal.
pi_137375402
Ik denk dat de mensen hier er nog best op een gezonde manier mee omgaan. Als je op bijvoorbeeld zwangerschapspagina leest dat veel van de mensen daar elke cyclus vanaf zo ongeveer na de eisprong zwangerschapstesten doen en er heel mee negatieve testen worden geplaatst met de vraag of iemand er iets op ziet.

Zelf ben ik in mei gestopt met de pil, afgelopen cyclus voor het eerst getemperatuurd en wil vanaf volgende maand starten met ovulatie testen. Dit omdat ik toch wel bang aan het worden was dat ik door mijn overgewicht geen eisprong heb of sowieso onvruchtbaar blijk te zijn.
Zeker omdat ik tot november elke maand wel een eisprong voelde, elke cyclus na de eisprong zere borsten en obstipatie en redelijk regelmatig was en het dus vanaf december echt lange cyclussen zijn, geen eisprong voel en verder ook weinig klachten heb. Ik denk dat als ik nog een regelmatige cyclus had ik er ook niet aan begonnen was, mijn idee was ook om romantisch kindjes te maken zonder er teveel mee bezig te zijn maar soms loopt het anders.
  dinsdag 4 maart 2014 @ 11:40:05 #129
389626 dud0r
Voor porno, zie sig.
pi_137375417
Jezus wat gaat dit topic hard. :D

quote:
Mijn vriendin heeft ook eens tegen me gezegd dat ik vals speelde omdat ik ovutesten gebruikte. Zij heeft haar kind verwekt door een maand lang ELKE DAG te batsen. Maar dan is het zeker wèl leuk en spontaan? :')

Nuja, ieder doet het op zijn/haar/hun eigen manier. Er zijn mensen die prima overweg kunnen met een jaar lang een beetje vrijblijvend batsen, er zijn mensen die graag meteen inzicht hebben in hoe en wat. Het argument "vroeger deden ze dat toch ook niet" vind ik nog wel het meest nietszeggend van allemaal. Het een is niet beter of slechter dan het ander. We hebben die mogelijkheden in het hier en nu en het is aan iedereen persoonlijk of ze daar wel of geen gebruik van willen maken.

Man, ik heb ze al voorbij horen komen hoor. "Je bent er veel te krampachtig mee bezig, maak nu maar gewoon eens een vijfjarenplan in plaats van in 1-2 jaar vooruit te kijken". Hoepel op, ik kan dat prima voor mezelf bepalen. En ik word nu eenmaal snel zwanger, dat wil niet zeggen dat ik dùs elke dag er mee bezig ben/was. Maar sommige mensen kunnen er ook gewoon slecht tegen als anderen er andere opvattingen op na houden. Er zijn meerdere wegen die naar Rome leiden. Laten we dat niet vergeten :) O+
Elke dag?
Misschien ben ik een hele saaie kerel maar ik zou elke dag niet volhouden(met dezelfde vrouw :P). Dan gaat de lol er wel vanaf en wordt het meer een MOETEN ipv WILLEN.
Denk eraan kinders, als je niet zondigt dan is Jezus voor niks gestorven
Keiharde porno!
  dinsdag 4 maart 2014 @ 11:40:53 #130
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_137375443
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 11:37 schreef Rawedni het volgende:

[..]

Pardon?! Wie dringt hier haar mening nou eigenlijk op? Volgens mij was ik niet degene die begon te schrijven dat het zo geforceerd gaat allemaal.
En als je nou eens even rustig terugleest zie je dat de buurvrouw dat ook niet gezegd heeft, en al zeker niet zo bedoelde als jij nu impliceert.
Ze stelde een kritische vraag. Totaal geen reden om er zo bovenop te springen.
Ik zou bijna vragen of je last van pms hebt..
I`m not weird. I`m limited edition.
  dinsdag 4 maart 2014 @ 11:42:43 #131
149959 SQ
snelle trees
pi_137375494
quote:
10s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 11:40 schreef dud0r het volgende:
Jezus wat gaat dit topic hard. :D

[..]

Elke dag?
Misschien ben ik een hele saaie kerel maar ik zou elke dag niet volhouden(met dezelfde vrouw :P). Dan gaat de lol er wel vanaf en wordt het meer een MOETEN ipv WILLEN.
Ja, zee had er ook wel geluk mee dat het ook meteen raak was in die ronde. Ik kan me niet echt voorstellen dat iemand dat langer dan een maand volhoudt ;)

Verder nog 1 duit in het zakje, dit klinkt een beetje triest, maar als wij niet af en toe een verplicht nummertje hadden gedaan was de kans op nageslacht niet zo heel erg groot geweest. Wij hebben namelijk een beetje de natuurlijke geslachtsdrift van een chinese reuzenpanda :') :@ :@
disclaimer
pi_137375504
Rawedni volgens mij is datgene wat gezegd wordt geen aanval op jou, maar een observatie en daaraan gekoppeld een gevoel wat dat op roept van iemand die van de zijlijn mee leest en hier in het verleden op een andere manier in stond dan jij (of ik).
Ik denk niet dat er een goed of fout is in het hele we-gaan-een-kindje-proberen-te-verwekken-verhaal. Het enige waar men nu voor probeert te waarschuwen is echt obsessief bezig te raken met zwanger worden ipv de reden waarom je (met je bedoel ik hier in zijn algemeenheid, niet op 1 persoon) hier post. Namelijk (in mijn geval) het proberen zwanger te worden om vervolgens samen met mijn aanstaande man een kind te 'krijgen'.
Correct me if I'm wrong.
pi_137375543
quote:
2s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 11:40 schreef De_Taartjesfee het volgende:

[..]

En als je nou eens even rustig terugleest zie je dat de buurvrouw dat ook niet gezegd heeft, en al zeker niet zo bedoelde als jij nu impliceert.
Ze stelde een kritische vraag. Totaal geen reden om er zo bovenop te springen.
Ik zou bijna vragen of je last van pms hebt..
Dat laatste vind ik dan wel weer erg flauw.

Ik heb al enkele malen gevraagd wat buurvrouw denkt te bereiken met die opmerkingen. Iedereen mag het toch voor zich bepalen? Ik snap niet wat het toevoegt behalve dat in ieder geval ik me behoorlijk aangevallen voel, alsof het geen keuze is van mij en mijn partner, alsof er geen plezier en romantiek bij komt kijken, alsof ik er obsessief met allerlei fratsen mee bezig ben. Ik hoef me niet te verantwoorden maar mijn redenen daarvoor zijn onder andere dat ik niet heel jong meer ben en geen maanden wil aanklungelen als je het enigszins zelf kunt beinvloeden, ik vind het prettig om het gevoel te hebben een stukje controle te hebben en ik vind het interessant (biologisch gezien). En ik vind het niet oké dat de mensen die er anders in staan zo aan de tand worden gevoeld.
pi_137375612
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 11:43 schreef Cholula het volgende:
Rawedni volgens mij is datgene wat gezegd wordt geen aanval op jou, maar een observatie en daaraan gekoppeld een gevoel wat dat op roept van iemand die van de zijlijn mee leest en hier in het verleden op een andere manier in stond dan jij (of ik).
Ik denk niet dat er een goed of fout is in het hele we-gaan-een-kindje-proberen-te-verwekken-verhaal. Het enige waar men nu voor probeert te waarschuwen is echt obsessief bezig te raken met zwanger worden ipv de reden waarom je (met je bedoel ik hier in zijn algemeenheid, niet op 1 persoon) hier post. Namelijk (in mijn geval) het proberen zwanger te worden om vervolgens samen met mijn aanstaande man een kind te 'krijgen'.
Correct me if I'm wrong.
Het zal geen directe aanval op mij zijn maar zo voelt het wel omdat we pas net echt begonnen zijn en wij niks aan het toeval willen overlaten. Wij, mijn partner en ik allebei. Een keuze van ons samen waar wij ons prettig bij voelen.
  dinsdag 4 maart 2014 @ 11:49:06 #135
149959 SQ
snelle trees
pi_137375664
Het hele kindjes maken brengt ook gewoon een hoop emoties met zich mee, vergeet dat niet. Ik stond er zelf ook van te kijken hoe snel mijn totaal nuchtere kant af begon te brokkelen toen we eenmaal om waren. En dat werd wellicht vanuit een ander soort emotie gevoed in mijn geval, maar dan nog, ik vond het toch onverwacht flink intens allemaal.

De mensen die meteen begonnen te steigeren bij het woord ovulatietest waren ook zonder uitzondering mensen die in ronde 1 of 2 zwanger waren geworden en, niet geheel onbelangrijk, waren geblèven tot ze een gezond kind op de wereld hadden gezet.
(ik zeg niet dat dat voor mensen hier geldt he, ik spreek vanuit mijn persoonlijke ervaring)

Ik vind het eigenlijk een ontzettende dooddoener maar het is echt waar. Als dingen van een leien dakje gaan bij jou ben je al snel geneigd dat op een ander te reflecteren en het dus wàànzin te vinden dat mensen er op een bepaalde manier in staan. En dan heb ik nòg vrij makkelijk praten omdat ik van elke neukbeurt zonder condoom zwanger raak. Ik probeer me niet te vergelijken mensen bij wie het èn lang duurt, èn nog met miskramen of vergelijkbare kutzooi te maken krijgen. Dat kan ik namelijk gewoon niet. Dat is echt amper voor te stellen.
disclaimer
  dinsdag 4 maart 2014 @ 11:50:16 #136
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_137375683
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 11:43 schreef Cholula het volgende:
Correct me if I'm wrong.
dit. Helemaal precies.
  dinsdag 4 maart 2014 @ 11:52:38 #137
149959 SQ
snelle trees
pi_137375730
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 11:34 schreef Franny_G het volgende:

[..]

'Een beetje vrijblijvend batsen' klinkt dan ook wel weer grappig. Alsof dat een soort zonde is. Lig je zomaar een beetje vrijblijvend sex te hebben, voor de lol of zo?? :o . ;) .

Ik begrijp Buurvrouw wel, want als ik hier meelees dan gaan zulke gedachten soms ook door mijn hoofd, maar het is me inmiddels ook wel duidelijk dat het voor mij makkelijk praten is (want 'zomaar ineens' zwanger) en dat het ook gewoon handig kan zijn en het niet meteen iets afdoet aan het natuurlijke en spontane proces. En ja, iedereen moet zelf z'n weg hierin vinden.
Dat is dan ook maar weer net hoe je het wil interpreteren, net als alles eigenlijk in deze discussie ;)

Maar goed, genoeg proza mijnerzijds voor vandaag :Y)

Het is overigens niet mijn bedoeling om iemand voor het hoofd te stoten, ik begrijp beide standpunten, maar er is gewoon geen goed of slecht in deze.

[ Bericht 4% gewijzigd door SQ op 04-03-2014 11:57:49 ]
disclaimer
pi_137376507
Persoonlijke vraag; hoe vaak hadden jullie dan seks voor jullie zwanger probeerden te worden?
Ik lees wel her en der "verplicht" of "dagelijks" of "om de dag" nu jullie proberen maar hoe was het daarvoor dan?
Of misschien kan ik beter vragen; in hoeverre is de seks-frequentie toegenomen sinds jullie streepjes willen? :)
  dinsdag 4 maart 2014 @ 12:22:22 #139
149959 SQ
snelle trees
pi_137376628
Nou, ja, och.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
disclaimer
pi_137376885
Sinds ik gestopt ben met de pil nam de zin bij mij ook wel toe. Verplicht werkt niet zo bij mij als ik geen zin heb :D
pi_137378191
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 12:19 schreef silliegirl het volgende:
Persoonlijke vraag; hoe vaak hadden jullie dan seks voor jullie zwanger probeerden te worden?
Ik lees wel her en der "verplicht" of "dagelijks" of "om de dag" nu jullie proberen maar hoe was het daarvoor dan?
Of misschien kan ik beter vragen; in hoeverre is de seks-frequentie toegenomen sinds jullie streepjes willen? :)
Niet zo heel veel. En ik kan er eigenlijk nog niet over meepraten, want net gestopt. Maar ik lees op internet dat het gemiddelde op 2-3 keer per week ligt, daar komen wij echt bij lange na niet aan.
Ik heb wel het idee dat mijn libido al veel meer is dan met de pil. Heb serieus deze hele week al zin. Maar nog niet van gekomen :P
Hoop wel dat het er meer van gaat komen!
  dinsdag 4 maart 2014 @ 13:50:59 #142
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_137379360
Rawedni, dit is t laatste wat ik er over zeg, maar jij bent echt de enige die zich zo aangevallen voelt en steeds boos reageert. Volgens mij heeft debuuf het nu wel 100 keer uitgelegd en genuanceerd en is iedereen het het erover eens dat er geen goed of fout is.

Als men nou ook al geen verbazing mag uitspreken zonder dat iemand uit zn panty gaat...

Ik wens je veel succes en hoop dat t snel lukt!
Kwak
pi_137379443
OMG ik dacht ff in t verkeerde topic beland te zijn... Wat een hoop rondvliegende hormonen O+

Ik snap het standpunt van buuf, het spontane gaat er snel van af als je alles met thermometer en testen vast legt, maar ik begrijp dat wanneer leeftijd zich tegen je keert, het wel heel fijn is om snel inzicht te krijgen in je cyclus. Dus dan is het fijn dat het kan.

Wb seks,.in de vruchtbare dagen probeerde we om.de dag aan te houden, om de rest vd maand weinig zin meer te hebben :') en in DE maand hebben we welgeteld 1x seks gehad..
S. 2014
J. 2016
pi_137379597
Hier zo'n 3 keer in de week seks. En denk niet dat dat meer wordt nu we voor streepjes gaan. Ook omdat mijn vriend niet alle nachten thuis is :)
  dinsdag 4 maart 2014 @ 14:02:18 #145
149959 SQ
snelle trees
pi_137379809
3 keer in de week, repsetc! _O_
disclaimer
pi_137379901
Stoppen met de pil had voor mij een grote invloed op de frequency van het batsen. Desalnietemin is het handig te weten wanneer je vruchtbare periode is. Niet alle dames hier hebben het geduld eerst een half jaar of wat 'aan te klooien' en de 'kunstgrepen' geven je dan het idee wat meer controle over het geheel te hebben. Geen enkele methode is naar mijn inziens fout of juist goed. Men moet doen waar ze zich zelf goed bij voelen. Ook vind ik het gebruik van 'kunstgrepen' het geheel niet minder romantisch maken, maar ik zie wel in waarom men zo kan denken.
Wat het voor mij wel minder romantisch maakt, is dat april steeds dichterbij komt en de realisatie dat het dan alweer een jaar is, en we nauwelijks iets zijn opgeschoten.
pi_137381004
Ehmmm

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  dinsdag 4 maart 2014 @ 14:43:24 #148
149959 SQ
snelle trees
pi_137381078
Sillie, hoe oud ben je en hoe lang ben / woon je al samen?
Dat kan best veel verschil maken namelijk, is mijn ervaring :D
disclaimer
pi_137381486
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 14:43 schreef Stormqueen het volgende:
Sillie, hoe oud ben je en hoe lang ben / woon je al samen?
Dat kan best veel verschil maken namelijk, is mijn ervaring :D
27. Samenwonend sinds 2 jaar..
  dinsdag 4 maart 2014 @ 14:58:05 #150
149959 SQ
snelle trees
pi_137381529
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 14:56 schreef silliegirl het volgende:

[..]

27. Samenwonend sinds 2 jaar..
oh, dan ben je de initiële konijnenfase al wel voorbij :D
Naja, de een heeft er nou eenmaal meer behoefte aan dan de ander, zolang je allebei ongeveer op dezelfde golflengte zit, dat lijkt me belangrijker dan vergelijken met andere mensen ;)
disclaimer
pi_137381991
*kruipt even uit het rammelaarstopic*

Zonder de discussie verder aan te willen zwengelen/door laten pruttelen/hormonen later overkoken: ik snap op zich wel wat debuurvrouw bedoelt. Vroegah, voordat ik me actief bezig ging houden met mijn eventuele kinderwens, dacht ik ook: mocht ik ooit aan kinderen willen beginnen, lijkt het me wel wat om een (half?)jaartje te freewheelen. Gewoon batsen zonder ac en wel zien waar het schip strandt.

Maar ja, ik voel de leeftijdsklok van mij en mijn vriend in mijn nek hijgen en nu denk ik: waarom een jaar freewheelen, terwijl je het "lot" ook een handje kan helpen? Stel nou dat we alleen de laatste week van m'n cyclus zin hebben, dan is het niet zo effectief meer. :P

Anyway.. het is een keuze, een mindset... En iedereen moet doen waar hij/zij zich zelf goed bij voelt. Het lijkt mij heerlijk om een jaar aan te klooien, maar ik heb het gevoel dat ik daar straks de tijd niet voor heb. (Hoewel dat ook een soort van relatief is, het is maar net hoe je het bekijkt.) En daarom snap ik dat er mensen zijn die wel hun cyclus monitoren.
Dit, dat, alles.
pi_137382349
Eens met Philomijn. Waarom niet gewoon doen waar je je goed bij voelt? Mijn (/onze) kinderwens is niet elke dag top of mind, werk vraagt veel aandacht en dan denk ik er ook soms een tijdje niet aan. Het zou mooi zijn als het gebeurt maar paar maanden eerder of later, dat maakt mij eerlijk gezegd niet veel uit. Daarom monitoren we ook niets. Maar kan me goed voorstellen dat dit voor anderen anders is en het is ook wel interessant om zo op een nieuwe manier je lichaam te leren kennen.
pi_137383868
Wij hebben ook 'n maand of tien 'gefreewheeld' allebei druk met werk, huid gekocht ed. Deze maand voor het eerst ovulatietestjes gebruikt, maar zelfs dat is lastig.

Ik ben absoluut geen ochtendmens dus besloten om het iedere avond om dezelfde tijd te doen. Maar dat werkt ook niet als je eerder thuis bent en op de bank in slaap valt...
Vriend kwam me er wel wakker voor maken, geloof dat hij er nu helemaal klaar voor is!

Ik mag trouwens niet klagen over de 'batsfrequentie' zie ik al. Om de dag toch minimaal bij ons. Weet niet of het goed is voor de zaadjes, dan moeten ze zich maar wat sneller leren voortplanten 😉
pi_137385299
Nou even ontopic dan maar weer. Buikpijn sinds een uur of 11 vanochtend weer weg.. En geen ongesteldheid. Toch gek, normaal voel ik helemaal niks en zodra de buikpijn begint ben ik binnen 2 uur ongesteld. Kan het toch je geest zijn die voor uitstel zorgt? (Hoewel ik echt weer overtuigd was dat het zou komen, en toen kwam er toch niks).
pi_137386330
Wauw wat een drukte en discussie!

Ik denk dat mensen die zich hier in het topic melden er sowieso al meer mee bezig zijn :P ik ben het wel eens met Philomijn, ieder zijn ding.
pi_137393851
Vandaag op controle geweest voor de volgende ronde. Ik zit op dag 18 en ik heb nog geen follikel wat groter is dan 10mm. Het duurt deze maand dus heel erg lang... De gyn wil waarschijnlijk (mocht het nodig zijn) de volgende keer toch iets met hormonen om mijn cyclus korter te maken. Normaal schommel ik rond de 33 dagen, maar sinds het begin van alle behandelingen is het tussen de 25 en 42 dagen geweest. En nu waarschijnlijk nog wat langer. Baal er een beetje van, want ik vind het allemaal maar lang duren.

Verder heb ik weinig bijgelezen moet ik zeggen, sorry daarvoor. Heb ik wat gemist?
  dinsdag 4 maart 2014 @ 21:23:59 #157
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_137395196
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 20:59 schreef MevrouwCactus het volgende:
Vandaag op controle geweest voor de volgende ronde. Ik zit op dag 18 en ik heb nog geen follikel wat groter is dan 10mm. Het duurt deze maand dus heel erg lang... De gyn wil waarschijnlijk (mocht het nodig zijn) de volgende keer toch iets met hormonen om mijn cyclus korter te maken. Normaal schommel ik rond de 33 dagen, maar sinds het begin van alle behandelingen is het tussen de 25 en 42 dagen geweest. En nu waarschijnlijk nog wat langer. Baal er een beetje van, want ik vind het allemaal maar lang duren.

Verder heb ik weinig bijgelezen moet ik zeggen, sorry daarvoor. Heb ik wat gemist?
Ik zou het teruglezen lekker overslaan :+

Wat vervelend dat het allemaal zo lang duurt cactus! :*
Kwak
  dinsdag 4 maart 2014 @ 21:27:24 #158
140412 Danaa
🍎
pi_137395398
Jeetje wat een discussie!

Ik wacht voor nu lekker mijn eerste ongesteldheid af........ Dan weet ik mijn eerste aantal cyclusdagen.

Eigenlijk wil ik niet reageren op de discussie, maar ik doe de testen omdat ik zo graag wil weten of mijn lichaam nog werkt en niet om al effectief te sexen!
Wij hebben ook zo rond de 2-3 x per maand sex, moet er nog niet aan denken om het te moeten/gaan plannen
pi_137396170
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 21:23 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Ik zou het teruglezen lekker overslaan :+

Wat vervelend dat het allemaal zo lang duurt cactus! :*
Dit idd :)

Vervelend dat het niet loopt zoals je zou wensen....
S. 2014
J. 2016
pi_137396233
Korte samenvatting Cactus: Je hebt een kleine discussie gemist en een aantal nieuwe dames. Vervelend dat het zo lang duurt. Ik kan me voorstellen dat je er ongeduldig van wordt!
Ik had ook weer wat stoms
SPOILER
Ik zal morgen dan wel ongesteld worden ofzo

[ Bericht 13% gewijzigd door Cholula op 04-03-2014 22:35:07 ]
  dinsdag 4 maart 2014 @ 22:07:35 #161
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_137397476
:o hij stond nog in de myat.. Jeetje wat een discussie, ik snap beide kanten wel. En snap ook wat de buuf bedoeld, ik zou willen dat het eigenlijk zo simpel was, gewoon lekker Batsen in de hoop raak te schieten. Maja, dat gaat hem niet worden. Heb ondertussen geleerd dat je moet doen waar je goed bij voelt, maar dat je niet te ver moet doorslaan daarin. Inzicht krijgen in je cyclus is handig, maar er moet wel een balans zijn..
Succes meiden, want laten we eerlijk wezen als je een kinderwens hebt, is elke maand dat je moet wachten eentje teveel.

Ik kwam eigenlijk even om te reageren op mevrouwCactus, jeetje wat vervelend zeg. Ik hoop dat je cyclus snel een beetje op orde raakt, extra hormonen krijgen lijkt me ook niet erg fijn. Succes!!

Oh ja en editten is niet meer mogelijk dus even dik gedrukt voor als er een modje meeleest
pi_137397906
Ik denk dat het ieder voor zich is. De een is er nu eenmaal meer mee bezig dan de ander. En ik denk dat het des te langer je bezig bent, je er des te meer op gaat focussen en dus precies wilt weten hoe je je kansen op een zwangerschap vergroot en daar is niets mis mee.

quote:
1s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 22:07 schreef droomvrouwtje het volgende:
Succes meiden, want laten we eerlijk wezen als je een kinderwens hebt, is elke maand dat je moet wachten eentje teveel.
En dit inderdaad!

Ik ben hier in elk geval om meer te weten te komen of het hoe en wat en omdat ik er verder met niemand over kan praten, ik heb nog geen vriendinnen met kinderen... En m'n vriend zit echt niet te wachten op gesprekjes over foliumzuur, ovulatietesten etc.
pi_137398812
Ik zei morgen ongesteld, ik ga dat bij deze bijstellen naar nu ongesteld. Ik heb namelijk bloed. Toch twee hele weken zonder maandverband kunnen lopen *O*
pi_137400736
* SjatjePatatje voorzichtig binnensluipt Ik lees al een tijdje mee en wil hier nu gaan mee posten. We zijn al een tijdje bezig, geen idee wanneer ik ongesteld moet worden, mijn cyclus lijkt een beetje van slag. Van een nette cyclus van 28 dagen varieert hij nu een beetje tussen de 28 dagen en 35 dagen in, maar zoals het nu er naar uit ziet moet ik half maart ongesteld worden. Ik hoef niet in de OP

* SjatjePatatje gaat zich even verder inlezen
In afwachting
pi_137402958
Dapper van je, SjatjePatatje :D

Welkom!

En de discussie sla ik over :6
pi_137403126
En voor Risu een virtueel hart onder de riem: dat 1-jaar bezig zijn is een dubieus jubileum dat je niet hoopt te halen :*
  woensdag 5 maart 2014 @ 06:48:10 #167
140412 Danaa
🍎
pi_137404483
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 23:13 schreef SjatjePatatje het volgende:
* SjatjePatatje voorzichtig binnensluipt Ik lees al een tijdje mee en wil hier nu gaan mee posten. We zijn al een tijdje bezig, geen idee wanneer ik ongesteld moet worden, mijn cyclus lijkt een beetje van slag. Van een nette cyclus van 28 dagen varieert hij nu een beetje tussen de 28 dagen en 35 dagen in, maar zoals het nu er naar uit ziet moet ik half maart ongesteld worden. Ik hoef niet in de OP

Welkom w/
pi_137404704
Welkom SjatjePatatje! Hoop nieuwe aanwas, is het lente? 8-)

Vervelend MevrouwCactus!
pi_137404804
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2014 07:36 schreef Heliotrope het volgende:
Welkom SjatjePatatje! Hoop nieuwe aanwas, is het lente? 8-)

Vervelend MevrouwCactus!
Soms ziet het er daar wel naar uit als je nqar buiten kijkt. ;)
Hier zet mijn laatste "pil"menstruatie niet echt door. Althans, het is heel weinig. Misschien juist maar van genieten. Want voor mijn pilgebruik was ik het superheftig.
pi_137404906
Welkom sjatjepatatje!
pi_137404931
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 23:13 schreef SjatjePatatje het volgende:

Hello! Welkom.
Is dit je tweede cyclus?

quote:
1s.gif Op woensdag 5 maart 2014 07:49 schreef J0ycie88 het volgende:

[..]

Soms ziet het er daar wel naar uit als je nqar buiten kijkt. ;)
Hier zet mijn laatste "pil"menstruatie niet echt door. Althans, het is heel weinig. Misschien juist maar van genieten. Want voor mijn pilgebruik was ik het superheftig.
Bij mij was de pil-menstruatie de laatste anderhalf jaar heel weinig verdeeld over 4 dagen. Daarvoor (ook met pil) juist heel heftig. Van voor de pil weet ik geeneens...
Zou er maar van "genieten" ;)
pi_137405015
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2014 08:07 schreef JantinaGr het volgende:

[..]

Hello! Welkom.
Is dit je tweede cyclus?

[..]

Bij mij was de pil-menstruatie de laatste anderhalf jaar heel weinig verdeeld over 4 dagen. Daarvoor (ook met pil) juist heel heftig. Van voor de pil weet ik geeneens...
Zou er maar van "genieten" ;)

Ja eigenlijk wel. Maar ik voel me altijd prettiger/zekerder wanneer ik goed ongesteld ben, ik plaats van zo half/half. Nu ben ik ook wel ziek dus dat zal ook wel invloed hebben.

Ben benieuwd wanneer mijn eerste "pilloze" menstruatie op gang komt! Als ik de 28 dagen aanhoud, zou dat op 1 april zijn. Dus ben benieuwd!

Heb het gisteren toch stiekem tegen mijn moeder verteld dat ik gestopt ben..
pi_137405027
Ik lig ziek in bed, blegh! Koortsig, misselijk, hoofdpijn. Maar nog geen teken van menstruatie!
pi_137405046
quote:
1s.gif Op woensdag 5 maart 2014 08:20 schreef J0ycie88 het volgende:

[..]

Heb het gisteren toch stiekem tegen mijn moeder verteld dat ik gestopt ben..
Hoe reageerde ze??

quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2014 08:21 schreef Ggirl het volgende:
Ik lig ziek in bed, blegh! Koortsig, misselijk, hoofdpijn. Maar nog geen teken van menstruatie!
En al een test gedaan?? :Y
pi_137405063
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2014 08:21 schreef Ggirl het volgende:
Hier hetzelfde, met menstruatie dan.
Mijn vriend is nu onze kittens naar de DA brengen ze worden gesteriliseerd en gecastreerd.. Spannend!
pi_137405105
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2014 08:23 schreef JantinaGr het volgende:

[..]

Hoe reageerde ze??

[..]

Ze vond het geweldig, ze ging meteen helemaal meedenken (ivm onze woonsituatie)! Maar ze vond dat we er goed over na hebben gedacht! Moest er gewoon echt met iemand anders als mijn vriend over praten. Ook omdat ik heel bang ben dat zijn ouders er totaal niet achter gaan staan. En ik moest gewoon even een mening van buitenaf hebben :)
pi_137405158
quote:
1s.gif Op woensdag 5 maart 2014 08:28 schreef J0ycie88 het volgende:

[..]

Ze vond het geweldig, ze ging meteen helemaal meedenken (ivm onze woonsituatie)! Maar ze vond dat we er goed over na hebben gedacht! Moest er gewoon echt met iemand anders als mijn vriend over praten. Ook omdat ik heel bang ben dat zijn ouders er totaal niet achter gaan staan. En ik moest gewoon even een mening van buitenaf hebben :)
Toppie! Dat geeft een goed gevoel. Waarom zouden zijn ouders er niet zo enthousiast over zijn? Vanwege de woonsituatie?

Ik heb het naast mijn beste vriendin, niemand nog verteld.
Ik had trouwens zelf het bizarre idee (volgens mijn vriend dan) om pas na ongeveer 3 maanden zwangerschap het aan mijn ouders te vertellen, dacht dat het normaal was, vanwege zekerheid etc.. :D Maar dat zal dus veel eerder worden als het zover is.

Wij zitten overigens momenteel ook niet in een super ideale situatie hoor. Mijn vriend is werkloos en we zitten volop in verbouwing van de zolder (waar babykamer zal komen).

Jij bent van '88? Ik ook :)
pi_137405268
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2014 08:34 schreef JantinaGr het volgende:

[..]

Toppie! Dat geeft een goed gevoel. Waarom zouden zijn ouders er niet zo enthousiast over zijn? Vanwege de woonsituatie?

Ik heb het naast mijn beste vriendin, niemand nog verteld.
Ik had trouwens zelf het bizarre idee (volgens mijn vriend dan) om pas na ongeveer 3 maanden zwangerschap het aan mijn ouders te vertellen, dacht dat het normaal was, vanwege zekerheid etc.. :D Maar dat zal dus veel eerder worden als het zover is.

Jij bent van '88? Ik ook :)
Ja ik ben 25 en mijn vriend 32 :)

Ja ik denk dat mijn schoonouders er op tegen zijn door de woonsituatie (kleine moet misschien de eerste tijd bij ons op de slaapkamer als we nog geen nieuw huis hebben) en ik heb geen vaste baan. (O-urencontract in de kinderopvang) en dat ze deze beslissing echt niet gaan begrijpen/accepteren.

Maar als we ons uitgavepatroon aanpassen, kunnen we het goed redden. Ok, ons kindje zal geen Mexx of Vingino aankrijgen, maar dat vind ik ook niet belangrijk.
Als wij zouden moeten wachten op zekerheid zijn we iig met mijn werk een aantal jaren verder eer dat ik iets vast heb, daar gaan we niet meer op wachten.
pi_137405324
quote:
1s.gif Op woensdag 5 maart 2014 08:42 schreef J0ycie88 het volgende:

[..]

Ja ik ben 25 en mijn vriend 32 :)

Ja ik denk dat mijn schoonouders er op tegen zijn door de woonsituatie (kleine moet misschien de eerste tijd bij ons op de slaapkamer als we nog geen nieuw huis hebben) en ik heb geen vaste baan. (O-urencontract in de kinderopvang) en dat ze deze beslissing echt niet gaan begrijpen/accepteren.

Maar als we ons uitgavepatroon aanpassen, kunnen we het goed redden. Ok, ons kindje zal geen Mexx of Vingino aankrijgen, maar dat vind ik ook niet belangrijk.
Als wij zouden moeten wachten op zekerheid zijn we iig met mijn werk een aantal jaren verder eer dat ik iets vast heb, daar gaan we niet meer op wachten.
Ik net 2 weekjes 26 en m'n vriend over een paar weken 32. Grappig!

Inderdaad. Het is nog maar de vraag hoe snel je zwanger bent natuurlijk. En dan duurt het evengoed nog 9 maanden. Er kan nog zoveel gebeuren in die tijd. En de eerste maanden zal je misschien sowieso je kindje op je eigen slaapkamer willen hebben?

Hier mede daarom dus ook de knoop doorgehakt. Enige euvel vind ik eigenlijk zijn werkloosheid, maar mag toch hopen dat hij tegen die tijd werk heeft. Want ik wil dan minder gaan werken. ;)
pi_137405491
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2014 08:47 schreef JantinaGr het volgende:

[..]

Ik net 2 weekjes 26 en m'n vriend over een paar weken 32. Grappig!

Inderdaad. Het is nog maar de vraag hoe snel je zwanger bent natuurlijk. En dan duurt het evengoed nog 9 maanden. Er kan nog zoveel gebeuren in die tijd. En de eerste maanden zal je misschien sowieso je kindje op je eigen slaapkamer willen hebben?

Hier mede daarom dus ook de knoop doorgehakt. Enige euvel vind ik eigenlijk zijn werkloosheid, maar mag toch hopen dat hij tegen die tijd werk heeft. Want ik wil dan minder gaan werken. ;)
Je moet maar zo denken al zou hij wel een baan hebben. Banen zijn op dit moment ook niet zeker als je het heel realistisch bekijkt. En inderdaad, het wil echt niet zeggen dat het meteen allemaal lukt! Dus we gaan het zien.

Ik weet niet of ik mijn kindje lang op mijn kamer zou laten slapen als ik een andere optie zou hebben. Maar goed, het gaan prima het bedje past goed op het stuk bij ons voeteneind en dan hebben we ook nog plek voor de commode. Verder past er met gemak een box in de woonkamer.
(Klinkt stom, maar dat hebben we eerst allemaal opgemeten, wil niet voor verassingen komen te staan. Hebben ook een hele babyuitzetlijst gemaakt om te kijken of we dat financieel redden.)

Hebben jullie al lang een relatie?
pi_137405796
quote:
1s.gif Op woensdag 5 maart 2014 08:58 schreef J0ycie88 het volgende:

[..]

Je moet maar zo denken al zou hij wel een baan hebben. Banen zijn op dit moment ook niet zeker als je het heel realistisch bekijkt. En inderdaad, het wil echt niet zeggen dat het meteen allemaal lukt! Dus we gaan het zien.

Ik weet niet of ik mijn kindje lang op mijn kamer zou laten slapen als ik een andere optie zou hebben. Maar goed, het gaan prima het bedje past goed op het stuk bij ons voeteneind en dan hebben we ook nog plek voor de commode. Verder past er met gemak een box in de woonkamer.
(Klinkt stom, maar dat hebben we eerst allemaal opgemeten, wil niet voor verassingen komen te staan. Hebben ook een hele babyuitzetlijst gemaakt om te kijken of we dat financieel redden.)

Hebben jullie al lang een relatie?
Dit zijn praktische zaken en dit is alleen maar dikke prima om dat nog uit te vogelen. Lijkt mij helemaal niets mis mee. Is toch hartstikke fijn om te weten dat je niet tegen die tijd loopt te stressen over dit soort zaken. Daarentegen zou ik wel wat gaan stressen, stiekem, denk ik als ik zwanger ben en hij nog werkloos. Maar, denk ook maar zo: het ideale moment voor zwangerschap zal er nooit echt zijn.

Wij hebben 6.5 jaar een relatie.
pi_137405808
quote:
[..]

Nee, nog geen test. Maar ik voel me wel echt raar nu! Maar goed dat vriendlief me even voorbereidde met een appje net (we werken in het zelfde bedrijf)!

Toen ik me ziek meldde was de opmerking aan de andere kant van de lijn namelijk 'ochtendmisselijkheid is geen reden om thuis te blijven he Ggirl!'
Tegen vriend hadden ze gezegd; Heb je haar dan eindelijk zwanger..

Maar gelukkig telt een gewaarschuwd mens voor twee! ;-)

Ik ben dus niet de enige die bang is voor de reactie v/d schoonouders gelukkig.
Ik kan zo géén hoogte krijgen van die mensen.

Eerst was het altijd: ja die twee honden op een appartement dat is zielig en blabla.
Nu is het: 'en waarom kopen jullie een huis, jullie zijn toch nooit thuis.
En we zijn totaal onverantwoordelijk dat we een huis gekocht hebben voordat we mijn appartement verkocht hebben.

Terwijl m'n broertje het gaat huren zolang het niet verkocht is en we zo niet met 'dubbele' lasten komen zitten. En al kwamen we dat wel.. Er komt nooit iets positiefs uit..

Schoonouders... Pff! En oh wee als we 'n zoontje zouden krijgen, dat moet maar niet want ze hebben al vier kleinzonen!
Je krijgt ze er voor niks bij he.. ;)
pi_137405826
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2014 08:07 schreef JantinaGr het volgende:

[..]

Hello! Welkom.
Is dit je tweede cyclus?

Nee we zijn al langer bezig, maar tijdje een pauze gehad wegens omstandigheden. Sinds stoppen van de pil is dit mijn 5e cyclus waar ik nu in zit
In afwachting
pi_137405899
Ik reageer straks even uitgebreid. Ik zit nu mobiel
In afwachting
pi_137406728
@Ggirl:
Ochtendmisselijkheid klinkt voor een werkgever wel bekend in de oren waarschijnlijk. :X
Hopelijk hebben je collega's het bij het goede eind ;)
Ga je vandaag wel een test doen of wacht je nog even af...?

Schoonouders... :P Met een korreltje zout nemen?
Lekker een zoon krijgen hoor. ;)

@SjatjePatatje:
Ben benieuwd naar je verhaal. :)
pi_137407618
Poeh, wat een jonge dames allemaal. Wel leuk dat er weer nieuwe aanwas is. Is het tenminste niet meer zo leeg.

Schoonouders, tja.. Ik heb het getroffen zeggen ze. Kan het goed met ze vinden. Maar ik vind ze af en toe wel veeeeel te bemoeizuchtig. Ze zijn er altijd en overal. En vooral schoonmoeder heeft overal een mening over. Ook lijkt ze qua namen vooral voorkeur voor de aparte variant van wat ik leuk vind te hebben. Beetje tokkie idee. Een y in plaats van i bijvoorbeeld. Zou je niet toch een Y? En ze wilt persee een keer naar een grote babyzaak ergens weetikhet waar. Om daar inkopen te doen. Maar ik heb ook een eigen moeder.. En een vriendin... Moet ik dan 3 keer inkopen doen?
Naja, ik zie het wel. Mijn kind wordt iig veel te erg verwend door haar... Nu al. :')
pi_137407881
Ik wals even overal overheen. Mag mijn nod naar 16 april?
pi_137408326
Hier nog niks! :) Ook verder geen symptomen dus ben nog steeds sceptisch. NOD vandaag dus ook dat zegt niks, zul je zien dat ik doodleuk overmorgen alsnog ongesteld word :{ Wie weet er wat tegen het slopende wachten+onzekerheid? :P Behalve testen ja maar dat wil ik niet eerder dan zaterdag doen eigenlijk.
pi_137408385
quote:
1s.gif Op woensdag 5 maart 2014 10:51 schreef Cholula het volgende:
Ik wals even overal overheen. Mag mijn nod naar 16 april?
Het is dus eindelijk goed doorgebroken? Geeft dat je wat meer duidelijkheid, of ben je toch teleurgesteld?

Ben benieuwd of de ovulatie- en zwangerschapstesten nu eindelijk niet meer positief zijn.

Sorry voor de vele vragen :@

Hier niet zo veel te melden, vandaar misschien.

En welkom aan alle nieuwe aanwas, het werd een beetje leeg hier :P
pi_137408407
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2014 11:09 schreef Rawedni het volgende:
Hier nog niks! :) Ook verder geen symptomen dus ben nog steeds sceptisch. NOD vandaag dus ook dat zegt niks, zul je zien dat ik doodleuk overmorgen alsnog ongesteld word :{ Wie weet er wat tegen het slopende wachten+onzekerheid? :P Behalve testen ja maar dat wil ik niet eerder dan zaterdag doen eigenlijk.
Dan kan ik je geen tips geven, ik vond testen op of vlak voor NOD juist rust geven, dan wist ik meteen waar ik aan toe was.
pi_137409088
quote:
1s.gif Op woensdag 5 maart 2014 11:12 schreef Mrs.Peel het volgende:

[..]

Dan kan ik je geen tips geven, ik vond testen op of vlak voor NOD juist rust geven, dan wist ik meteen waar ik aan toe was.
Dat is waar, ik kan ook wel morgen testen maar vorige maand liep het ookal zo gek dus ik wil graag meteen een duidelijke test :P En denk dat het HCG niveau sowieso nog niet hoog is als het toch raak is, dan had ik wel symptomen gehad?
  woensdag 5 maart 2014 @ 11:49:35 #192
149959 SQ
snelle trees
pi_137409499
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2014 11:35 schreef Rawedni het volgende:

[..]

Dat is waar, ik kan ook wel morgen testen maar vorige maand liep het ookal zo gek dus ik wil graag meteen een duidelijke test :P En denk dat het HCG niveau sowieso nog niet hoog is als het toch raak is, dan had ik wel symptomen gehad?
verkeerde aanname, dat is namelijk bij iedereen anders. De een ligt al te kotsen een week na bevruchting, de ander heeft een hele zwangerschap nergens last van ;)
disclaimer
pi_137409519
Oh, wow. Krijg net te horen dat er weer een bekende zwanger is. Dat is al de 4e deze afgelopen weken. :o
pi_137409765
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2014 11:49 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

verkeerde aanname, dat is namelijk bij iedereen anders. De een ligt al te kotsen een week na bevruchting, de ander heeft een hele zwangerschap nergens last van ;)
:D Dat geeft weer hoop hmm. Nouja dan wil ik het niet jynxen :P (Stom ja i know :()
pi_137409867
* twist02 ontlurkt :W

Lees hier stiekem al een tijdje mee, terwijl ik nog bij de rammelaars postte. Maar sinds vandaag gestopt met de pil, dus kom me hier toch alvast maar voorzichtig melden.

In het kort: vriend (31) en ik (26) wonen al 6 jaar samen en willen binnenkort voor ons eerste kindje 'gaan' O+ Nu dus gestopt met de pil, de komende maanden wil ik eerst nog even mijn cyclus aankijken (dus waarschijnlijk nog even met condooms, ook vanwege een reis naar het buitenland).

Vanaf de zomer laten we dan alle AC achterwege en is het hopelijk snel raak O+

Voorlopig dus nog geen NODs of testen van mijn kant, maar lees en leef hier met iedereen mee!
pi_137409942
Wat leuk alle nieuwe aanwas!
S. 2014
J. 2016
  woensdag 5 maart 2014 @ 12:19:41 #197
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_137410198
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2014 10:40 schreef Risu het volgende:
Poeh, wat een jonge dames allemaal. Wel leuk dat er weer nieuwe aanwas is. Is het tenminste niet meer zo leeg.

Schoonouders, tja.. Ik heb het getroffen zeggen ze. Kan het goed met ze vinden. Maar ik vind ze af en toe wel veeeeel te bemoeizuchtig. Ze zijn er altijd en overal. En vooral schoonmoeder heeft overal een mening over. Ook lijkt ze qua namen vooral voorkeur voor de aparte variant van wat ik leuk vind te hebben. Beetje tokkie idee. Een y in plaats van i bijvoorbeeld. Zou je niet toch een Y? En ze wilt persee een keer naar een grote babyzaak ergens weetikhet waar. Om daar inkopen te doen. Maar ik heb ook een eigen moeder.. En een vriendin... Moet ik dan 3 keer inkopen doen?
Naja, ik zie het wel. Mijn kind wordt iig veel te erg verwend door haar... Nu al. :')
Ik denk dat ik wel 30x babyinkopen heb gedaan hoor :D. Beetje kosten spreiden en aanbiedingen afwachten/opzoeken.

Succes iedereen!
pi_137412700
Ik voel me ook ineens oud :P

Welkom twist02!

Ik overwoog net te gaan testen morgenochtend maar nu ineens buikpijn dus het zal wel gaan doorbreken. Ik baal dat ik er van baal hmpf.
Nu dan de vierde ronde, dan toch maar eens proberen met ovulatietesten.
pi_137412704
quote:
Ga je vandaag wel een test doen of wacht je nog even af...?
Ik wacht sowieso af tot zondag. Ook alleen maar 'echte' griep verschijnselen dus ik vermoed eigenlijk gewoon ongesteld te worden!

Beetje in hetzelfde schuitje als Rawedi dus!
pi_137413041
Spannend spannend Ggirl! Ik stel voor dat we van het weekeinde gewoon allebei keipositief testen :D En verder beterschap natuurlijk.
pi_137413930
Het is inderdaad goed doorgebroken en ik moet zeggen dat het rustig geeft. Ik doe na het weekend nog een zwangerschapstest om te kijken of het HCG dan ook echt mijn lichaam heeft verlaten. Ik ben vooral blij met de duidelijkheid en ik was stiekem bang dat het nog wel twee maanden kon duren voor ik weer ongesteld zou worden.

Ben je al op het wachtbankje geploft Peel?

Ggirl en Rawedni ik hoop dat jullie in het weekend allebei positief testen!
pi_137414135
'Fijn' voor je, cholula. Was je altijd regelmatig? Ik weet het niet meer...

Wij zitten nog niet op het wachtbankje, aangezien ik een erg onregelmatige cyclus heb en volgens mij ook een iets kortere luteale fase (ik heb hier geen bewijs voor, maar dat vermoed ik). Wij gaan dus door tot het bittere einde :')
pi_137414450
Fijn Cholula! Kun je tenminste weer door.

"Mrs. Peel, de wonderen zijn de wereld nog niet uit schijnt :P Wie weet!
pi_137415564
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2014 14:07 schreef Rawedni het volgende:
Spannend spannend Ggirl! Ik stel voor dat we van het weekeinde gewoon allebei keipositief testen :D En verder beterschap natuurlijk.
Dat lijkt me een mooie deal! En bedankt :)
pi_137415825
Ik ben ook niet regelmatig en mijn cyclus is ook niet kort. Loopt tussen de 32 en 51 dagen. Lang leve de ovulatietesten, dan heb ik in ieder geval een indicatie wanneer ik ongesteld wordt.
Ik duim ontzettend dat het deze maand raak is Peel!
pi_137418081
Ggirl en radweni spannend voor jullie, mijn duimen draaien!!

Cholula fijn dat het eindelijk heeft doorgezet.

Ik ga niet heel veel uitbreiden over mezelf, dit ivm herkenbaarheid. Loop al langer mee hier op fok en dit is een kloon.
Ovulatietesten heb ik ook een tijdje gebruikt, maar weinig mee gedaan in die zin dat het een moetje werd en we daar allebei niet echt vrolijk van werden. Wel vond ik het fijn om te zien dat het allemaal werkt zoals het hoort. Nu heb ik echt vruchtbaar slijm, wat dus echt wel een goede indicatie is. Verder probeer ik er niet al te veel mee bezig te zijn, maar dat wil niet echt lukken
In afwachting
  woensdag 5 maart 2014 @ 17:15:25 #207
140412 Danaa
🍎
pi_137418785
Spannend, de dames die 1 deze dagen gaan testen! Ik hoop op 2 streepjes!!!

Mijn schoonouders zijn aardig en meelevend, heb verder niets te klagen op 1 puntje na. Als ik iets zeg over of tegen hun zoon wat een ' beetje negatief ' is, bemoeit moeders zich er direct mee.
pi_137420505
WOOOOOOOOOOOOOOH *O*
Mijn broertje en zijn vriendin hebben vandaag een echo gehad en alles was goed. Hij belde meteen op toen ik er naar vroeg en stuurde de fototjes door. Heel mooi kindje is het al. Gelukkig ook maar 1 kindje. Stiekem dacht ik dat het er twee zouden zijn. (mijn moeder is er heilig van overtuigd dat ze dit jaar 2 keer oma wordt)
Ze hebben ook een hartje gehoord en gezien enzo, en hij klonk heel blij aan de telefoon.
Ik moest wel de tranen wegslikken, maar eerlijk gezegd weet ik nou niet of die van blijdschap zijn of van verdriet. Ik denk van allebei een beetje. Maar ik ben echt heel blij dat ze niet hetzelfde door hoeven te maken als ik.

Wat een opluchting weer.
pi_137420927
Fijn goed nieuws Risu! En dubbel voor jou blijft het :*

Ik duim voor je deze weken Mrs Peel.
pi_137423561
Iedereen alvast bedankt voor het duimen, ik hoop dat het helpt ^O^

Wat fijn voor je broer Risu! Ik zou in mijn huidige situatie ook heel blij zijn voor mijn zus als ze zwanger zou zijn en alles was goed. Dat het hier moeilijk gaat, betekent uiteraard niet dat ik een ander geen goede zwangerschap gun. Dat zou heel raar zijn, vind ik.
pi_137424071
Wat fijn Risu, wel ook een beetje moeilijk voor jou lijkt mij!
pi_137425996
Wat fijn Risu! Logisch hoor, het is hartstikke leuk maar ook confronterend ;(
pi_137431094
Risu wat fijn. En ik begrijp dat het ook even dubbel is qua gevoel :*
pi_137439067
Nog steeds niks hier! Wel ontzettend rommelende darmen (maar ook obstipatie, sorry :X) en een gek soort buikpijn maar geen menstruatiepijn...
pi_137439169
Wanneer ga je testen Rawedni?
pi_137439518
Spannend Rawedni..
pi_137439557
Zaterdag wilde ik pas testen eigenlijk :) Dan is dag 29. Ik ben een keer eerder op dag 27 en een keer 28 alsnog ongesteld geworden..
pi_137441574
Risu :* wat fijn van je broer, logisch als je gevoelens daarin dubbel zijn.

Radweni je maakt het wel spannend zeg, dat je het volhoud om te wachten
In afwachting
pi_137441642
Ja Patatje, dat is meer omdat ik eigenlijk sterk het gevoel heb dat het toch niks is en teleurstelling wil voorkomen. Heel stom maar zolang ik niet test en geen bloed zie is er nog hoop. Als ik omo test is het voorbij :(
pi_137442149
Kan ik me wel wat bij voorstellen, alhoewel bij mij meer werkt om juist wel te testen, juist omdat ik dan weet waar ik aan toe ben, zeker als je lijf van slag lijkt of rare signalen geeft
In afwachting
pi_137442194
Dat is ook waar! Ach, het is gauw genoeg zaterdag :)
pi_137448668
Maar goed dat ik nog niet getest heb, ongesteld :(
pi_137450097
Balen Rawedni, ik vind dat altijd zo'n teleurstelling!
pi_137450369
Ik ook ;( Hoewel het wel weer anders is dan normaal. Wat kan je lijf je toch voor de gek houden he, zucht.
pi_137451189
Wat vervelend Rawedni! Hopelijk is het je laatste menstruatie voorlopig!
pi_137451629
Radwedni, balen zeg -O- :(
In afwachting
pi_137453622
Balen zeg. Weer een maand langer wachten dus. :*

Ja ik heb sowieso besloten altijd te wachten op menstruatie. Ik heb gezien dat ik altijd vantevoren kon zien dat de menstruatie eraan zat te komen dmv spotting, behalve die ene keer. Dus als het er niet is, zegt het voor mij toch al genoeg. Dan is het testen meer een bevestiging van je gevoel. Maarja, niet iedereen heeft dat natuurlijk. Deze keer wacht ik zolang als ik kan.

yeah right :')
pi_137454037
Rawedni, wat doe je! :( Hier dag 30. Nog steeds ziek, en geen testjes in huis. Maar goed, zo blijft de drang om te testen wel uit! Kijken of ik het volhou tot zondag :)
pi_137454697
Balen Rawedni! :(

Risu wel 'prettig' dat het bij jou zonder testen zo duidelijk is.

Spannend GGirl!

Bij mij nu NOD, dag 28. Tot nu toe 28-28 en nog geen bloed gezien nu terwijl het meestal in de nacht begint. Dus technisch gezien een halve dag overtijd :p ik probeer ook niet te testen en wachten tot het doorbreekt.
pi_137456322
Radwedni, jammer zeg!

En jullie twee, Heliotrope en Ggirl, spannend...!

Ik ben sinds het stoppen met de pil actief bezig (lees: elke avond onder de douche) met het voelen van de baarmoedermond. Heel apart zeg hoe dat in de loop der week verandert, was daar nooit mee bezig; laat staan dat ik eraan voelde.
Maandag voelde ik echt heel veel slijm en dinsdag was dat echt nog veel meer (kreeg het onder de douche niet eens "schoon" :') , 's avonds seks gehad.
En de laatste 2 dagen is het best wel droog en totaal geen afscheiding. Snap er niet zoveel van. Zal ook wel komen, doordat het allemaal nog op gang moet komen.

EDIT: ik lees net dat het juist droog wordt na de eisprong :+
Als dat zo is en 14 dagen moet aanhouden voor de eerste ongesteldheid, dan heb ik best wel een korte cyclus zo de eerste keer. 16e gestopt, 22e ongesteld. Ben benieuwd!

[ Bericht 3% gewijzigd door JantinaGr op 06-03-2014 19:55:38 ]
pi_137472028
Ik zit ondertussen op cyclusdag 44 en nog weinig wat op een naderende ongesteldheid wijst. Maarja met de vermoedelijke ovulatiepijn van vandeweek kan dat ook nog wel ruim een week gaan duren.
Ik moet zeggen dat ik er wel een beetje moedeloos van wordt alhoewel ik er rustiger onder ben als in december toen ik een cyclus van 45 dagen had. Maar toch ik vind het nu gewoon stom en wou dat zwanger worden makkelijker was (voor iedereen die het wil).
  vrijdag 7 maart 2014 @ 07:34:49 #232
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_137473695
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2014 19:17 schreef JantinaGr het volgende:
Radwedni, jammer zeg!

En jullie twee, Heliotrope en Ggirl, spannend...!

Ik ben sinds het stoppen met de pil actief bezig (lees: elke avond onder de douche) met het voelen van de baarmoedermond. Heel apart zeg hoe dat in de loop der week verandert, was daar nooit mee bezig; laat staan dat ik eraan voelde.
Maandag voelde ik echt heel veel slijm en dinsdag was dat echt nog veel meer (kreeg het onder de douche niet eens "schoon" :') , 's avonds seks gehad.
En de laatste 2 dagen is het best wel droog en totaal geen afscheiding. Snap er niet zoveel van. Zal ook wel komen, doordat het allemaal nog op gang moet komen.

EDIT: ik lees net dat het juist droog wordt na de eisprong :+
Als dat zo is en 14 dagen moet aanhouden voor de eerste ongesteldheid, dan heb ik best wel een korte cyclus zo de eerste keer. 16e gestopt, 22e ongesteld. Ben benieuwd!
Hallo! Niet je vruchtbare slijm allemaal weg spoelen! Dat moet nog zaadjes vervoeren/geleiden! :P
Kwak
pi_137474521
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 maart 2014 00:55 schreef -ik86- het volgende:
Ik zit ondertussen op cyclusdag 44 en nog weinig wat op een naderende ongesteldheid wijst. Maarja met de vermoedelijke ovulatiepijn van vandeweek kan dat ook nog wel ruim een week gaan duren.
Ik moet zeggen dat ik er wel een beetje moedeloos van wordt alhoewel ik er rustiger onder ben als in december toen ik een cyclus van 45 dagen had. Maar toch ik vind het nu gewoon stom en wou dat zwanger worden makkelijker was (voor iedereen die het wil).
Eens! Dat geklooi met anti conceptie als je het niet wil, en dan wil je eindelijk, gebeurt er niks al doe je stinkend je best :')
pi_137476315
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2014 09:04 schreef Rawedni het volgende:

[..]

Eens! Dat geklooi met anti conceptie als je het niet wil, en dan wil je eindelijk, gebeurt er niks al doe je stinkend je best :')
Dit dus!
Ook hier ongesteld, bummer!
pi_137478229
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 maart 2014 07:34 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Hallo! Niet je vruchtbare slijm allemaal weg spoelen! Dat moet nog zaadjes vervoeren/geleiden! :P
Ja, dom. |:( Niet bij stil gestaan.

quote:
1s.gif Op vrijdag 7 maart 2014 10:35 schreef Ggirl het volgende:

[..]

Dit dus!
-O- Echt balen! Dus helaas ziek vanwege iets anders.
pi_137478411
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 maart 2014 10:35 schreef Ggirl het volgende:

[..]

Dit dus!
Blugh verkeerde flow :* Volgende maand dan, deal? :P Mijn nieuwe NOD is 1 april van 27 dagen uitgaand.
pi_137480077
Hier 6 april dan hou ik lekker safe 30 dagen aan! Wie gooit er even een 'goeie' flow in? Heliotrope?
pi_137480771
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2014 09:04 schreef Rawedni het volgende:

[..]

Nou precies!
En Ggirl, balen dat jou ziek zijn, toch alleen ziek zij betekende....
pi_137493153
Balen Ggirl!

Ik doe mijn best voor de flow, nog geen nieuws.
pi_137493710
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2014 19:26 schreef Heliotrope het volgende:
Balen Ggirl!

Ik doe mijn best voor de flow, nog geen nieuws.
morgen is jouw NOD toch?
S. 2014
J. 2016
  vrijdag 7 maart 2014 @ 19:48:50 #241
140412 Danaa
🍎
pi_137493992
Oef, hier doet mijn eisprong echt veel pijn!!

Op 18-2 was mijn eerste dag ongesteld, rond vandaag dus mijn eisprong.. Tel ik nu 14 dagen vooruit voor mijn NOD of tel ik er nu 18 bij op, omdat er 18 dagen zit tussen mijn eerste dag ongesteld en eisprong?
pi_137494229
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2014 19:48 schreef Danaa het volgende:

Op 18-2 was mijn eerste dag ongesteld, rond vandaag dus mijn eisprong.. Tel ik nu 14 dagen vooruit voor mijn NOD of tel ik er nu 18 bij op, omdat er 18 dagen zit tussen mijn eerste dag ongesteld en eisprong?
in principe duurt de luteale fase ( fase tussen eisprong en menstruatie) 14 dagen, maar dat is pure theorie, voor de 1e keer kun je die 14dagen aanhouden, je gaat vanzelf merken wat jou lijf doet.

oh en warme kruik op je buik en pcm wil wel helpen bij ovulatiepijn, k liep ook n dag krom..
ze zeggen dat ibuprofen een negatieve werking hft op de vruchtbaarheid dus daarom liever niet gebruiken
S. 2014
J. 2016
pi_137495442
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2014 19:48 schreef Danaa het volgende:

Ja voel jij je eisprong goed? Ben heel benieuwd of ik hem ook ga voelen. Ben sowieso erg benieuwd naar mijn eerste cyclus.

Wat vervelend van al die doorgebroken menstruaties hier. Hopelijk komt er snel een goede flow!
  vrijdag 7 maart 2014 @ 20:36:15 #244
140412 Danaa
🍎
pi_137495735
GM, bedankt voor je reactie!!

Heb net iig voor een eerste ronde gebruik gemaakt van mijn eisprong, ook dat deed pijn ;(
Maar in ieder geval blij dat het werkt daar beneden.

Wat ontzettend kl*te van de meiden die ongesteld zijn geworden..
Heliotrope, go for it!

@ J0ycie, ja overduidelijk! Heb jij een idee als je een schatting maakt wanneer je sprong/ongesteldheid is?
pi_137498934
SPOILER
:@
pi_137498969
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2014 21:54 schreef Heliotrope het volgende:
SPOILER
jaaaaahaaaaaa *O* *O* *O* gefeliciteerd meid!
S. 2014
J. 2016
pi_137499183
Gefeliciteerd Helio! *O*
pi_137499304
Helio *O* gefeliciteerd
In afwachting
pi_137499331
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2014 20:36 schreef Danaa het volgende:
GM, bedankt voor je reactie!!

Heb net iig voor een eerste ronde gebruik gemaakt van mijn eisprong, ook dat deed pijn ;(
Maar in ieder geval blij dat het werkt daar beneden.

Wat ontzettend kl*te van de meiden die ongesteld zijn geworden..
Heliotrope, go for it!

@ J0ycie, ja overduidelijk! Heb jij een idee als je een schatting maakt wanneer je sprong/ongesteldheid is?
Mijn vruchtbare periode zou vanaf de 13e zijn als ik het goed heb onthouden. En dat zou zijn als ik uitga van een cyclus van 28 dagen. Mijn eisprong weet ik dan niet zo goed. Volgens mij de 17e. Heb zon app gedownload. Maar eerst maar eens kijken wat mijn lijf doet. Mijn volgende menstruatie zou om 1-2 april zijn als ik 28 dagen aanhoud.
Blij voor jou dat je het zo duidelijk voelt, ondanks dat het pijn doet lijkt dat me wel fijn! Een soort bevestiging dat je lichaam het stoppen met de pil goed oppakt! Daar hoop ik ook heel erg op, al ben ik niet zo heel optimistisch wat dat betreft. Waarom, geen idee, misschien bescherming voor mezelf.
pi_137499350
quote:
SPOILER
Gefeliciteerd!!!!!!
  vrijdag 7 maart 2014 @ 22:03:34 #251
149959 SQ
snelle trees
pi_137499352
Heliotrope! *O*
disclaimer
  vrijdag 7 maart 2014 @ 22:05:43 #252
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_137499431
Dat is een duidelijke! Gefeliciteerd Helio! *O*
pi_137499454
Dat is een hele duidelijke Helio!! Gefeliciteerd!
  vrijdag 7 maart 2014 @ 22:08:11 #254
140412 Danaa
🍎
pi_137499519
Woeehooeeeee voor Heliotrope!
pi_137499644
Heliotrope!!!! Gefeliciteerd!! *O*
pi_137499988
Gefeliciteerd, Helio!
pi_137500519
Dankjulliewel! :D het moet nog even landen :D ik was al de hele dag zo onrustig dat ik toch maar ging testen, met het excuus dat ik toch een keer moest oefenen met testen (nog best lastig mikken 8-) ) en vervolgens hebben vriendje en ik minstens een kwartier sprakeloos naar die test zitten staren. :D
pi_137500624
quote:
SPOILER
jaaaa gefeliciteerd *O*
pi_137500727
Gefeliciteerd Helio! Heb je er een beetje een waterballet van gemaakt? :D
pi_137500814
Jeej er is weer een goeie plasser! Helio gefeliciteerd *O*
pi_137500873
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2014 22:37 schreef Heliotrope het volgende:
Dankjulliewel! :D het moet nog even landen :D ik was al de hele dag zo onrustig dat ik toch maar ging testen, met het excuus dat ik toch een keer moest oefenen met testen (nog best lastig mikken 8-) ) en vervolgens hebben vriendje en ik minstens een kwartier sprakeloos naar die test zitten staren. :D
:D daarom hier altijd potjes.

was 1e ronde toch?
S. 2014
J. 2016
pi_137502058
quote:
SPOILER
HOERA!!!! *O*

(sorry voor de late reactie.... ben druk in de tuin aan het klussen en overal in huis... nesteldrang voor het nesteldrang! haha )

maar wat een fantastisch kruis! O+
Ook al kan ik tomaatje nooit vergeten.. ;) toch getrouwd met een andere meneer O+
pi_137502184
En dan nog even de bijlees acties:

SQ! al gedmt.. maar toch! de *O* *O* O+ *O* *O* voor jou ;) Wat heerlijk! Maar ik heb toch graag dat je de volgende topics ook blijft openen :P

SPOILER
Ook al kan ik tomaatje nooit vergeten.. ;) toch getrouwd met een andere meneer O+
pi_137502334
Wat een discussie trouwens ^^,

ieder moet het voor zich weten waar hij of zij zich goed bij voelt.

leest de enige man hier ook nog mee?

quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 14:41 schreef silliegirl het volgende:
Ehmmm

SPOILER
Nee hoor.. fijn juist dat jullie libido gelijk liggen. Om de dag is ook al minder frustrerend dan een hele week niet.

Hier is het ietsjes anders.. mijn libido ligt altijd hoger dan die van mijn man, dat kan ook frusties geven. Ieder huisje zo zijn kruisje :9

quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 20:59 schreef MevrouwCactus het volgende:

Hoe is het met je follikels ondertussen?
Wat balen dat het langer duurt allemaal!
pi_137503302
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2014 23:23 schreef Dottey het volgende:
Hoe is het met je follikels ondertussen?
Wat balen dat het langer duurt allemaal!
Lief dat je het vraagt :) . Vandaag, dag 21, zat er eentje op 13mm en het baarmoederslijmvlies is nog altijd te dun. Dinsdag weer terug.

Helio, gefeliciteerd!!!
pi_137503344
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 maart 2014 23:47 schreef MevrouwCactus het volgende:

[..]

Lief dat je het vraagt :) . Vandaag, dag 21, zat er eentje op 13mm en het baarmoederslijmvlies is nog altijd te dun. Dinsdag weer terug.

Helio, gefeliciteerd!!!
In ieder geval groei!
Spannend.. nog eventjes geduld dus!
  zaterdag 8 maart 2014 @ 00:47:25 #267
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_137505171
Spannend, dat wachten cactus!

Helio, felio! *O*
Kwak
pi_137505204
Helio gefeliciteerd *O* *O*

En Dottey van fijn dat jullie er ook weer voor gaan!
pi_137505297
Gefeliciteerd Helio! *O*
  zaterdag 8 maart 2014 @ 02:19:48 #270
302812 Little_Miss_Naughty
naughty by nature
pi_137506152
Gefeliciteerd Helio!!
*O*
Op dinsdag 9 november 2010 17:06 schreef DevilsWhore het volgende:
hehehe, LMN is raarder dan ik :D
pi_137507033
Gefeliciteerd *O*
pi_137507513
Heliotrope *O*
pi_137507637
Gefeliciteerd Heliotrope! *O*
  zaterdag 8 maart 2014 @ 09:05:48 #274
140412 Danaa
🍎
pi_137507642
quote:

[..]

Helio, gefeliciteerd!!!
Ach wat vervelend dat het zo lang duurt deze cylcus!
Op naar dinsdag en dan hopelijk positieve uitslag!
Go for it...

Het is mooi weer dit weekend, daar lekker van genieten om de onrust een beetje los te kunnen laten.
pi_137507808
Gefeliciteerd Helio! Dat is een duidelijke! *O*
pi_137509137
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 maart 2014 00:49 schreef -ik86- het volgende:
Helio
ja O+

denk dat daarom de nesteldrang voor de nesteldrang weer toeslaat :P
klussen nu ik nog klussen kan :P
pi_137509258
Gefeliciteerd Heliotrope! Ik dacht al, wat een activiteit hier, er is vast iets gebeurd ;)
  zaterdag 8 maart 2014 @ 11:22:03 #278
140412 Danaa
🍎
pi_137509428
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 maart 2014 22:03 schreef J0ycie88 het volgende:

[..]

Mijn vruchtbare periode zou vanaf de 13e zijn als ik het goed heb onthouden. En dat zou zijn als ik uitga van een cyclus van 28 dagen. Mijn eisprong weet ik dan niet zo goed. Volgens mij de 17e. Heb zon app gedownload. Maar eerst maar eens kijken wat mijn lijf doet. Mijn volgende menstruatie zou om 1-2 april zijn als ik 28 dagen aanhoud.
Blij voor jou dat je het zo duidelijk voelt, ondanks dat het pijn doet lijkt dat me wel fijn! Een soort bevestiging dat je lichaam het stoppen met de pil goed oppakt! Daar hoop ik ook heel erg op, al ben ik niet zo heel optimistisch wat dat betreft. Waarom, geen idee, misschien bescherming voor mezelf.
Het voelt zeker als een bevestiging... Het voelt als weer een stap verder!

Heb nu uitgerekend dat mijn NOD tussen 20-3 en 24-3 ligt.
pi_137519870
Dankjulliewel allemaal :D

Mobiel lukt multiquoten niet, maar skittles, wel beetje waterballet ja :D en gewoonmezelf, nee derde ronde!

Dottey fijn dat jullie er weer helemaal voor gaan!

Hopen dat er snel veel streepjes volgen!
pi_137530789
Jeetje wat doet het stoppen met de pil met je lichaam! Of is dat nu gewoon zo omdat ik er ook op let? Zal wel een combi van beide zijn...

Vanavond heb ik opeens lichte krampjes/zeurderig, duidelijk m'n onderbuik / schaamstreek. Voelt een beetje alsof er ongesteldheid aan zit te komen, zoals ik dit ken van toen aan de pil zat.
Dit zou de innesteling kunnen zijn? Nestelt een eicel zich altijd ongeacht of deze bevrucht is?

Gaat allemaal wel heel snel bij mij t.o.v. de gemiddelde 28 dagen.
Zegt natuurlijk allemaal nog niets op dit moment, maar ik schat dat mijn nod ergens tussen de 16e en 20e ligt... mijn laatste pil menstruatie begon vrij laat: na 6 dagen pas.
Een cyclus van 22 - 26 dagen zou het dan zijn... Eens zien of mijn vermoeden juist is.
pi_137531032
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 maart 2014 23:11 schreef JantinaGr het volgende:
Jeetje wat doet het stoppen met de pil met je lichaam! Of is dat nu gewoon zo omdat ik er ook op let? Zal wel een combi van beide zijn...

Vanavond heb ik opeens lichte krampjes/zeurderig, duidelijk m'n onderbuik / schaamstreek. Voelt een beetje alsof er ongesteldheid aan zit te komen, zoals ik dit ken van toen aan de pil zat.
Dit zou de innesteling kunnen zijn? Nestelt een eicel zich altijd ongeacht of deze bevrucht is?

Zegt natuurlijk allemaal nog niets op dit moment, maar ik schat dat mijn nod ergens tussen de 16e en 20e ligt... mijn laatste pil menstruatie begon vrij laat (na 6 dagen pas).
nee, een eitje nestelt alleen in als deze bevrucht is, 9v10 voel je dit niet..

je hebt de eisprong al gehad?
S. 2014
J. 2016
pi_137531413
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 maart 2014 23:16 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

nee, een eitje nestelt alleen in als deze bevrucht is, 9v10 voel je dit niet..

je hebt de eisprong al gehad?
Ja voor zover ik weet, heb ik dit al gehad ergens in de periode van 1 - 4 maart als ik de kenmerken ook echt goed heb herkend (sorry voor de omschrijving hier en daar!)
- na pil-menstruatie lag m'n baarmoedermond vrij laag + was erg hard
- baarmoedermond was rond eisprong hoger gelegen, erg zacht + heel erg vochtig / slijmerig; qua tijdsperiode wel iets eerder dan ik ongeveer had uitgerekend
- baarmoedermond ligt nu veel lager dan begin deze week en afscheiding is inmiddels wit en dikkig
pi_137531661
de hele baarmoeder/afscheiding theorie is er 1 die ik niet volg...
maar je lijf heeft ff tijd nodig om te resetten :)
S. 2014
J. 2016
pi_137531754
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 maart 2014 23:31 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
de hele baarmoeder/afscheiding theorie is er 1 die ik niet volg...
maar je lijf heeft ff tijd nodig om te resetten :)
Dat kan natuurlijk :)
Voor mij momenteel de enige manier om m'n lichaam te begrijpen t.o.v. cyclus. :P
Vraag is natuurlijk of ik het goed begrepen heb. :+
pi_137532127
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 maart 2014 23:34 schreef JantinaGr het volgende:

[..]

Dat kan natuurlijk :)
Voor mij momenteel de enige manier om m'n lichaam te begrijpen t.o.v. cyclus. :P
Vraag is natuurlijk of ik het goed begrepen heb. :+
is voor mij meer dat ik niet onthoud wat wel goed is en wat niet :')
ik hoop dat je snel duidelijkheid hebt...
S. 2014
J. 2016
  zondag 9 maart 2014 @ 09:53:07 #286
140412 Danaa
🍎
pi_137537504
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 maart 2014 23:11 schreef JantinaGr het volgende:

Zegt natuurlijk allemaal nog niets op dit moment, maar ik schat dat mijn nod ergens tussen de 16e en 20e ligt... mijn laatste pil menstruatie begon vrij laat: na 6 dagen pas.
Een cyclus van 22 - 26 dagen zou het dan zijn... Eens zien of mijn vermoeden juist is.
Moeilijk he!
Ik ken de symptomen van een baarmoedermond ed ook niet! Hoop voor jou van harte net als bij mij dat jouw lichaam het eigen hormoonstelsel weer heeft opgepakt. Ongeacht hoelang je cyclus is, het werkt gewoon.
Het had zomaar kunnen zijn dat je de eerste 3 maanden na je pil nog niet ongesteld word.

Heb je gebruik gemaakt van het vermoeden dat er een eisprong was?
pi_137538737
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2014 09:53 schreef Danaa het volgende:

[..]

Moeilijk he!
Ik ken de symptomen van een baarmoedermond ed ook niet! Hoop voor jou van harte net als bij mij dat jouw lichaam het eigen hormoonstelsel weer heeft opgepakt. Ongeacht hoelang je cyclus is, het werkt gewoon.
Het had zomaar kunnen zijn dat je de eerste 3 maanden na je pil nog niet ongesteld word.

Heb je gebruik gemaakt van het vermoeden dat er een eisprong was?
Is wel interessante materie. :Y

Zoals het nu allemaal voelt en na als ik naga hoe de cyclus zou moeten lopen, lijkt het hier ook allemaal "normaal" te werken. Maar de menstruatie (als ik niet zwanger ben ;) ) zal het wel bevestigen.

Maar ik dacht ook dat een eerste voorbeeldige maand niet zo zeer zegt dat je lijf het al echt "goed" heeft opgepakt.

4 maart geklust, dus het zou kunnen... :) Ik ga er echter niet vanuit hoor.
  zondag 9 maart 2014 @ 11:18:55 #288
140412 Danaa
🍎
pi_137538935
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2014 11:09 schreef JantinaGr het volgende:

[..]

Is wel interessante materie. :Y

Zoals het nu allemaal voelt en na als ik naga hoe de cyclus zou moeten lopen, lijkt het hier ook allemaal "normaal" te werken. Maar de menstruatie (als ik niet zwanger ben ;) ) zal het wel bevestigen.

Maar ik dacht ook dat een eerste voorbeeldige maand niet zo zeer zegt dat je lijf het al echt "goed" heeft opgepakt.

4 maart geklust, dus het zou kunnen... :) Ik ga er echter niet vanuit hoor.
Nee inderdaad niet direct goed opgepakt, je volgende cyclus zou zomaar heel lang kunnen zijn.

Hier ook geklust op de dag van eisprong, ga er zoals jij zegt niet vanuit, maaaaaar...... you never know
pi_137539414
Nooit gedacht dat ik ooit nog eens blij zou zijn om ongesteld te worden!
En kan me voorstellen dat het stom klinkt in een topic als dit ;)
Maar vond het al lang duren (5 dagen sinds laatste pil), dus ben wel opgelucht nu. Al ben ik benieuwder hoe het vanaf de volgende menstruatie gaat, aangezien dat de eerste 'echte' is dan.

Helio: nog gefeliciteerd!! *O* dat iedereen hier maar snel mag volgen!
pi_137542730
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2014 11:39 schreef twist02 het volgende:
Nooit gedacht dat ik ooit nog eens blij zou zijn om ongesteld te worden!
En kan me voorstellen dat het stom klinkt in een topic als dit ;)
Maar vond het al lang duren (5 dagen sinds laatste pil), dus ben wel opgelucht nu. Al ben ik benieuwder hoe het vanaf de volgende menstruatie gaat, aangezien dat de eerste 'echte' is dan.

Helio: nog gefeliciteerd!! *O* dat iedereen hier maar snel mag volgen!
Hier duurde het ook lang voor mijn laatste "pil"menstruatie op gang kwam, 6 dagen. En voor het eerst was ik niet stikchaggerijnig, omdat ik toen kon gaan beginnen met tellen. Gisteren was mijn laatste menstruatiedag, dus nu wachten tot mijn "eerste" menstruatie.

Heeft iemand een linkje naar info over de theorie achter het voelen van de baarmoeder?
pi_137543740
quote:
1s.gif Op zondag 9 maart 2014 13:47 schreef J0ycie88 het volgende:

[..]

Heeft iemand een linkje naar info over de theorie achter het voelen van de baarmoeder?
Deze o.a.

http://www.verloskundigendevooroever.nl/vruchtbare%20periode/
http://www.ovulatie-berekenen.com/cervixslijm/
http://mens-en-gezondheid(...)de-zwangerschap.html

[ Bericht 6% gewijzigd door JantinaGr op 09-03-2014 19:43:31 ]
pi_137609110
Dank je wel!

Nu mijn menstruatie over is. Lijkt het allemaal wat gevoeliger in mijn onderbuik. Is dit herkenbaar voor anderen? Een licht beurs gevoel is denk ik de beste omschrijving.
  dinsdag 11 maart 2014 @ 15:13:35 #293
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_137618386
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2014 11:18 schreef Danaa het volgende:

[..]

Nee inderdaad niet direct goed opgepakt, je volgende cyclus zou zomaar heel lang kunnen zijn.

Hier ook geklust op de dag van eisprong, ga er zoals jij zegt niet vanuit, maaaaaar...... you never know
De beste dagen zijn nog een dag of 2 vóór de eisprong :)
Maar dan moet je wel net weten wanneer dat is ..
pi_137643842
Ik heb eindelijk tijd om een beetje bij te lezen maar ik ben eigenlijk bijna de helft vergeten.
Ik heb wel onthouden dat Helio een plusje heeft, gefeliciteerd!

Ik herken het gevoel niet Joycie. Vervelend lijkt me dat.
pi_137645652
Nou waarschijnlijk heb ik echt pas vorige week op dag 41 mijn eisprong gehad (hou m'n temp bij in fertility friend en die maakt daar qua temp. ook m'n eisprong van) ook heb ik sinds een week last van obstipatie en zere tepels! Ik denk dus ook dat ik 2 cyclussen geen eisprong heb gehad en dat het nu weer een beetje komt, het enige is de lengte van de cyclussen is wel erg lang.
  woensdag 12 maart 2014 @ 06:44:38 #296
140412 Danaa
🍎
pi_137645781
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 15:13 schreef Rijstebuiltje het volgende:

[..]

De beste dagen zijn nog een dag of 2 vóór de eisprong :)
Maar dan moet je wel net weten wanneer dat is ..
I know ;) !
Maar omdat dit de eerste cyclus is na het stoppen vd pil was het zoeken deze maand. Toevallig voelde ik hem en daar dan toch maar een poging van gemaakt.

J0ycey, dat gevoel ken ik ook niet
  woensdag 12 maart 2014 @ 06:52:52 #297
389626 dud0r
Voor porno, zie sig.
pi_137645821
Paar dagen hier niet gekeken en het topic zit alweer bijna vol.

Helio nog gefeliciteerd.

Mijn vriendin is gisteren ongesteld geworden helaas.
Ik moet zeggen dat ze nu minder teleurgesteld was dan de vorige twee keer.
Hoe is dat bij de rest van de dames?
Denk eraan kinders, als je niet zondigt dan is Jezus voor niks gestorven
Keiharde porno!
  woensdag 12 maart 2014 @ 08:36:13 #298
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_137646614
quote:

[..]

Is dit de eerste keer dat je last hebt van dun bms? (sorry volg het hier niet altijd ivm eigen perikelen :@ ) Misschien dat je kunt opperen om een cyclus Progynova te gebruiken. Ik ben er afgelopen weken superwoman van geworden :7 :P
(bms was 4.8 en enkelwandig en nu zit ik op 7.5 en triple line en triple line ben je nodig om zwanger te worden ... Ook bij een dun bms kun je zwanger worden mits er die triple line is (heeft te maken met de innesteling)
pi_137648199
dud0r bij mij is het heel wisselend hoe erg ik het vind. Het ligt er bij mij ook maar net aan of ik het idee had dat het nog wel eens raar zou kunnen zijn ja of nee.
pi_137649458
Ik heb verder niet gelezen, maar niks te melden. Ik vind die dagen tussen eisprong en ongesteld worden altijd zo'n niemandsland, zeker als je niks gedaan hebt rond je eisprong en dus zeker weten niet zwanger kunt zijn. Lang leve de griep in huis... Deze maand wel een nette cyclus, vorige maand had ik tussendoor veel oud bloed verlies vanaf de eisprong deze maand helemaal niks.
In afwachting
pi_137649462
Dicht
In afwachting
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')