Tuurlijk. Iedereen heeft een andere situatie, en gaat er anders mee om. En wie weet word ik over 3 maanden wel zo gek dat ik ook vanalles ga proberenquote:Op dinsdag 4 maart 2014 10:18 schreef Rawedni het volgende:
Beetje jammer dit, mag iedereen voor zichzelf bepalen hoe ze ermee bezig is? En inzicht krijgen in je cyclus en lichaam vind ik geen 'kunstgreep'. Naar woord en onnodig buurvrouw.
En dus mag ik dat ook niet doen? Oke, weten we dat ook weer. Is dit toch niet de juiste plek voor me.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 10:22 schreef kwakz0r het volgende:
Oh, baarmoedermond heb ik me ook nooit mee bezig gehouden, vrijwel niemand hier volgens mij.
Ik snap je ook wel hoor, buuf. Het past natuurlijk ook wel in de maakbare samenleving dat zwanger worden ook een soort project lijkt te worden.
Ook dat klinkt niet leuk Joycie, alsof ik dus gek ben en 'van alles probeer'.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 10:22 schreef J0ycie88 het volgende:
[..]
Tuurlijk. Iedereen heeft een andere situatie, en gaat er anders mee om. En wie weet word ik over 3 maanden wel zo gek dat ik ook vanalles ga proberen![]()
Denk niet dat het als een aanval bedoeld was hoor
Hallo, tante aangebrand, heb je mijn vorige post gelezen?quote:Op dinsdag 4 maart 2014 10:23 schreef Rawedni het volgende:
[..]
En dus mag ik dat ook niet doen? Oke, weten we dat ook weer. Is dit toch niet de juiste plek voor me.
Vandaag is dan inderdaad dag 1quote:Op dinsdag 4 maart 2014 10:18 schreef J0ycie88 het volgende:
[..]
Ik ben ook niet van plan om nu gelijk te gaan temperaturen of ovutesten aan te gaan schaffen. Ga wel mijn cyclussen goed bij houden en wanneer deze onregelmatig blijven kan ik verder gaan kijken. Vandaag is mijn menstruatie doorgezet na de laatste pilstrip.
Dan moet ik toch vanaf vandaag gaan tellen?
nou ja, zo bedoelde ik het niet.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 10:16 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Kunstgrepen klinkt alsof het een soort valsspelen is oid om je cyclus te monitoren. Dat is natuurlijk niet waar. Ik heb zelf ook niet getempt of over stokkies geplast maat ik vond het wel heel interessant om te weten hoe mijn cyclus verliep en te proberen mijn ei te benutten.
Overigens werd ik zwanger in een maand dat we er helemaal niet mee bezig waren maar ik op een ochtend ineens vruchtbaar slijm voelde en we toen toch maar even gebatst hebben terwijl we eigenlijk haast hadden om naar t werk te komen. Bingo.
Dat 'kunstgrepen' komt een beetje naar op me over. Net zoiets als bevallen hoort pijn te doen, waarom zou je pijnstilling willen, etc. Gelukkig veranderen de tijden wmb, en hoeven mensen niet per se eerst een paar maanden te klungelen als ze heel graag een kind willen.
Kwak, mag ik wat vragen? Ik ben het afvallen weer aan het oppakken, zou dat invloed hebben op de cyclussen? Ik weet dat jij vertelde dat nu je zwanger bent je niet teveel mag afvallen. Dus misschien weet jij dit ook? Want dan moet ik daar ook een beetje rekening mee houden.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 10:22 schreef kwakz0r het volgende:
Oh, baarmoedermond heb ik me ook nooit mee bezig gehouden, vrijwel niemand hier volgens mij.
Ik snap je ook wel hoor, buuf. Het past natuurlijk ook wel in de maakbare samenleving dat zwanger worden ook een soort project lijkt te worden.
Rustig maar.. Ik snap best dat je je 'ei' ook even kwijt wil.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 10:18 schreef Rawedni het volgende:
Beetje jammer dit, mag iedereen voor zichzelf bepalen hoe ze ermee bezig is? En inzicht krijgen in je cyclus en lichaam vind ik geen 'kunstgreep'. Naar woord en onnodig buurvrouw.
Dit bedoelde ik inderdaadquote:Op dinsdag 4 maart 2014 10:25 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Hallo, tante aangebrand, heb je mijn vorige post gelezen?
Eerst lezen, dan roepen, ok?
Je mag lekker doen wat je wil, ik had Nog niets over bmm gelezen, blijkbaar overheen gelezen, sorry, anders Haag Ik dat laatste niet gezegd.
Bij mij is t puur praktisch: Ik kan er niet bij
Joycie bedoelt denk ik "gek van het wachten". Ik vermoed dat je je niet aangesproken hoeft te voelen.
Zie mijn volgende postquote:Op dinsdag 4 maart 2014 10:26 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
nou ja, zo bedoelde ik het niet.
Blijkbaar heb ik toch nog een soort van romantisch idee van een kind verwekken. Dat het een keuze is van je samen.
En een gesprek erover is niet gek toch?
Ik geloof dat mijn man niet vrolijk zou worden van over stokjes plassen, temperaturen en een kruis in z'n agenda voor een 'donatie' (even kort door de bocht) dat zou voor hem echt zo voelen. Als het onverhoopt niet lukt kan dat altijd nog. Denk ik dan.
Voor mij hoort het bij het leven. Eventueel een paar maanden aanklungelen.
Maar blijkbaar word ik nu echt oud.
En omdat er mensen zijn die hun cyclus in de gaten houden en er wat meer mee bezig zijn is het geen gezamenlijke keuze? Wat weet jij nou van de beweegredenen van de partner en hoe de seks wel of niet romantisch is?quote:Op dinsdag 4 maart 2014 10:26 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
nou ja, zo bedoelde ik het niet.
Blijkbaar heb ik toch nog een soort van romantisch idee van een kind verwekken. Dat het een keuze is van je samen.
En een gesprek erover is niet gek toch?
Ik geloof dat mijn man niet vrolijk zou worden van over stokjes plassen, temperaturen en een kruis in z'n agenda voor een 'donatie' (even kort door de bocht) dat zou voor hem echt zo voelen. Als het onverhoopt niet lukt kan dat altijd nog. Denk ik dan.
Voor mij hoort het bij het leven. Eventueel een paar maanden aanklungelen.
Maar blijkbaar word ik nu echt oud.
Dank je, ik check het altijd graag nog even ook al weet ik het eigenlijk zelf welquote:
dit is 'm meer denk ik.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 10:22 schreef kwakz0r het volgende:
Eifenlijk zeggen ze dat je na Veel afvallen ook een half jaar moet wachten ivm gifstoffen in je lichaamquote:Op dinsdag 4 maart 2014 10:27 schreef J0ycie88 het volgende:
[..]
Kwak, mag ik wat vragen? Ik ben het afvallen weer aan het oppakken, zou dat invloed hebben op de cyclussen? Ik weet dat jij vertelde dat nu je zwanger bent je niet teveel mag afvallen. Dus misschien weet jij dit ook? Want dan moet ik daar ook een beetje rekening mee houden.
Langzaam afvallen omdat je gezond eet kan geen kwaad. Je moet alleen niet echt op dieet gaan, heel weinig eten of aan de shakes ofzo.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 10:33 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Eifenlijk zeggen ze dat je na Veel afvallen ook een half jaar moet wachten ivm gifstoffen in je lichaammaar ik zou me daar denk Ik ook niet aan houden.
Als je zwaar bent kun je minder vruchtbaar zijn omdat je vetweefsel de hormoonhuishouding beïnvloedt. Ik heb daar nooit last van gehad, ben altijd regelmatig gebleven en was met 5 maanden zwanger (een jaar is gemiddeld geloof ik, en tot twee jaar kan ook zindert dat er iets aan de hand is met je).
Ik val nu Ik zwanger ben heel langzaam af omdat ik erg gezond eet, vervelend, maar ik kan er niets aan doen....bespreek het wel met de vk volgende week.
Mocht ik nog niet zwanger raken zou ik rond september er ongeveer 15 kilo af willen hebben. Ongeveer 2-3 kilo per maand dus. Gewoon weer regelmatiger eten, chips en snoepjes wat vaker laten staan. Je kent het welquote:Op dinsdag 4 maart 2014 10:33 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Eifenlijk zeggen ze dat je na Veel afvallen ook een half jaar moet wachten ivm gifstoffen in je lichaammaar ik zou me daar denk Ik ook niet aan houden.
Als je zwaar bent kun je minder vruchtbaar zijn omdat je vetweefsel de hormoonhuishouding beïnvloedt. Ik heb daar nooit last van gehad, ben altijd regelmatig gebleven en was met 5 maanden zwanger (een jaar is gemiddeld geloof ik, en tot twee jaar kan ook zindert dat er iets aan de hand is met je).
Ik val nu Ik zwanger ben heel langzaam af omdat ik erg gezond eet, vervelend, maar ik kan er niets aan doen....bespreek het wel met de vk volgende week.
oh, maar ik vind het geen vals spelen! Helemaal niet.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 11:05 schreef Stormqueen het volgende:
Mijn vriendin heeft ook eens tegen me gezegd dat ik vals speelde omdat ik ovutesten gebruikte. Zij heeft haar kind verwekt door een maand lang ELKE DAG te batsen. Maar dan is het zeker wel leuk en spontaan?
En waarom voelde jij de behoefte dat even te benadrukken hier? Wat dacht je dat je daarmee zou bereiken?quote:Op dinsdag 4 maart 2014 11:16 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
oh, maar ik vind het geen vals spelen! Helemaal niet.
En leuk en spontaan is wrsch. Niet de goede benaming.
Het valt mij op dat mensen hier voor het eerst komen gelijk in de test-temperatuur dingen meegaan en wellicht denken dat deze manier de norm is ofzo. Maar het is een kéuze.
En waarom voel jij zo de behoefte om jouw mening bij een ander op te dringen?quote:Op dinsdag 4 maart 2014 11:30 schreef Rawedni het volgende:
[..]
En waarom voelde jij de behoefte dat even te benadrukken hier? Wat dacht je dat je daarmee zou bereiken?
'Een beetje vrijblijvend batsen' klinkt dan ook wel weer grappig. Alsof dat een soort zonde is. Lig je zomaar een beetje vrijblijvend sex te hebben, voor de lol of zo??quote:Op dinsdag 4 maart 2014 11:05 schreef Stormqueen het volgende:
Er zijn mensen die prima overweg kunnen met een jaar lang een beetje vrijblijvend batsen, er zijn mensen die graag meteen inzicht hebben in hoe en wat. Het argument "vroeger deden ze dat toch ook niet" vind ik nog wel het meest nietszeggend van allemaal. Het een is niet beter of slechter dan het ander. We hebben die mogelijkheden in het hier en nu en het is aan iedereen persoonlijk of ze daar wel of geen gebruik van willen maken.
Pardon?! Wie dringt hier haar mening nou eigenlijk op? Volgens mij was ik niet degene die begon te schrijven dat het zo geforceerd gaat allemaal.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 11:31 schreef De_Taartjesfee het volgende:
[..]
En waarom voel jij zo de behoefte om jouw mening bij een ander op te dringen?
Elke dag?quote:Op dinsdag 4 maart 2014 11:05 schreef Stormqueen het volgende:
Mijn vriendin heeft ook eens tegen me gezegd dat ik vals speelde omdat ik ovutesten gebruikte. Zij heeft haar kind verwekt door een maand lang ELKE DAG te batsen. Maar dan is het zeker wèl leuk en spontaan?
Nuja, ieder doet het op zijn/haar/hun eigen manier. Er zijn mensen die prima overweg kunnen met een jaar lang een beetje vrijblijvend batsen, er zijn mensen die graag meteen inzicht hebben in hoe en wat. Het argument "vroeger deden ze dat toch ook niet" vind ik nog wel het meest nietszeggend van allemaal. Het een is niet beter of slechter dan het ander. We hebben die mogelijkheden in het hier en nu en het is aan iedereen persoonlijk of ze daar wel of geen gebruik van willen maken.
Man, ik heb ze al voorbij horen komen hoor. "Je bent er veel te krampachtig mee bezig, maak nu maar gewoon eens een vijfjarenplan in plaats van in 1-2 jaar vooruit te kijken". Hoepel op, ik kan dat prima voor mezelf bepalen. En ik word nu eenmaal snel zwanger, dat wil niet zeggen dat ik dùs elke dag er mee bezig ben/was. Maar sommige mensen kunnen er ook gewoon slecht tegen als anderen er andere opvattingen op na houden. Er zijn meerdere wegen die naar Rome leiden. Laten we dat niet vergeten![]()
En als je nou eens even rustig terugleest zie je dat de buurvrouw dat ook niet gezegd heeft, en al zeker niet zo bedoelde als jij nu impliceert.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 11:37 schreef Rawedni het volgende:
[..]
Pardon?! Wie dringt hier haar mening nou eigenlijk op? Volgens mij was ik niet degene die begon te schrijven dat het zo geforceerd gaat allemaal.
Ja, zee had er ook wel geluk mee dat het ook meteen raak was in die ronde. Ik kan me niet echt voorstellen dat iemand dat langer dan een maand volhoudtquote:Op dinsdag 4 maart 2014 11:40 schreef dud0r het volgende:
Jezus wat gaat dit topic hard.
[..]
Elke dag?
Misschien ben ik een hele saaie kerel maar ik zou elke dag niet volhouden(met dezelfde vrouw). Dan gaat de lol er wel vanaf en wordt het meer een MOETEN ipv WILLEN.
Dat laatste vind ik dan wel weer erg flauw.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 11:40 schreef De_Taartjesfee het volgende:
[..]
En als je nou eens even rustig terugleest zie je dat de buurvrouw dat ook niet gezegd heeft, en al zeker niet zo bedoelde als jij nu impliceert.
Ze stelde een kritische vraag. Totaal geen reden om er zo bovenop te springen.
Ik zou bijna vragen of je last van pms hebt..
Het zal geen directe aanval op mij zijn maar zo voelt het wel omdat we pas net echt begonnen zijn en wij niks aan het toeval willen overlaten. Wij, mijn partner en ik allebei. Een keuze van ons samen waar wij ons prettig bij voelen.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 11:43 schreef Cholula het volgende:
Rawedni volgens mij is datgene wat gezegd wordt geen aanval op jou, maar een observatie en daaraan gekoppeld een gevoel wat dat op roept van iemand die van de zijlijn mee leest en hier in het verleden op een andere manier in stond dan jij (of ik).
Ik denk niet dat er een goed of fout is in het hele we-gaan-een-kindje-proberen-te-verwekken-verhaal. Het enige waar men nu voor probeert te waarschuwen is echt obsessief bezig te raken met zwanger worden ipv de reden waarom je (met je bedoel ik hier in zijn algemeenheid, niet op 1 persoon) hier post. Namelijk (in mijn geval) het proberen zwanger te worden om vervolgens samen met mijn aanstaande man een kind te 'krijgen'.
Correct me if I'm wrong.
dit. Helemaal precies.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 11:43 schreef Cholula het volgende:
Rawedni volgens mij is datgene wat gezegd wordt geen aanval op jou, maar een observatie en daaraan gekoppeld een gevoel wat dat op roept van iemand die van de zijlijn mee leest en hier in het verleden op een andere manier in stond dan jij (of ik).
Ik denk niet dat er een goed of fout is in het hele we-gaan-een-kindje-proberen-te-verwekken-verhaal. Het enige waar men nu voor probeert te waarschuwen is echt obsessief bezig te raken met zwanger worden ipv de reden waarom je (met je bedoel ik hier in zijn algemeenheid, niet op 1 persoon) hier post. Namelijk (in mijn geval) het proberen zwanger te worden om vervolgens samen met mijn aanstaande man een kind te 'krijgen'.
Correct me if I'm wrong.
Dat is dan ook maar weer net hoe je het wil interpreteren, net als alles eigenlijk in deze discussiequote:Op dinsdag 4 maart 2014 11:34 schreef Franny_G het volgende:
[..]
'Een beetje vrijblijvend batsen' klinkt dan ook wel weer grappig. Alsof dat een soort zonde is. Lig je zomaar een beetje vrijblijvend sex te hebben, voor de lol of zo??.
.
Ik begrijp Buurvrouw wel, want als ik hier meelees dan gaan zulke gedachten soms ook door mijn hoofd, maar het is me inmiddels ook wel duidelijk dat het voor mij makkelijk praten is (want 'zomaar ineens' zwanger) en dat het ook gewoon handig kan zijn en het niet meteen iets afdoet aan het natuurlijke en spontane proces. En ja, iedereen moet zelf z'n weg hierin vinden.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.disclaimer
Niet zo heel veel. En ik kan er eigenlijk nog niet over meepraten, want net gestopt. Maar ik lees op internet dat het gemiddelde op 2-3 keer per week ligt, daar komen wij echt bij lange na niet aan.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 12:19 schreef silliegirl het volgende:
Persoonlijke vraag; hoe vaak hadden jullie dan seks voor jullie zwanger probeerden te worden?
Ik lees wel her en der "verplicht" of "dagelijks" of "om de dag" nu jullie proberen maar hoe was het daarvoor dan?
Of misschien kan ik beter vragen; in hoeverre is de seks-frequentie toegenomen sinds jullie streepjes willen?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
27. Samenwonend sinds 2 jaar..quote:Op dinsdag 4 maart 2014 14:43 schreef Stormqueen het volgende:
Sillie, hoe oud ben je en hoe lang ben / woon je al samen?
Dat kan best veel verschil maken namelijk, is mijn ervaring
oh, dan ben je de initiële konijnenfase al wel voorbijquote:
Ik zou het teruglezen lekker overslaanquote:Op dinsdag 4 maart 2014 20:59 schreef MevrouwCactus het volgende:
Vandaag op controle geweest voor de volgende ronde. Ik zit op dag 18 en ik heb nog geen follikel wat groter is dan 10mm. Het duurt deze maand dus heel erg lang... De gyn wil waarschijnlijk (mocht het nodig zijn) de volgende keer toch iets met hormonen om mijn cyclus korter te maken. Normaal schommel ik rond de 33 dagen, maar sinds het begin van alle behandelingen is het tussen de 25 en 42 dagen geweest. En nu waarschijnlijk nog wat langer. Baal er een beetje van, want ik vind het allemaal maar lang duren.
Verder heb ik weinig bijgelezen moet ik zeggen, sorry daarvoor. Heb ik wat gemist?
Dit iddquote:Op dinsdag 4 maart 2014 21:23 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Ik zou het teruglezen lekker overslaan![]()
Wat vervelend dat het allemaal zo lang duurt cactus!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik zal morgen dan wel ongesteld worden ofzo
[ Bericht 13% gewijzigd door Cholula op 04-03-2014 22:35:07 ]
En dit inderdaad!quote:Op dinsdag 4 maart 2014 22:07 schreef droomvrouwtje het volgende:
Succes meiden, want laten we eerlijk wezen als je een kinderwens hebt, is elke maand dat je moet wachten eentje teveel.
Welkomquote:Op dinsdag 4 maart 2014 23:13 schreef SjatjePatatje het volgende:
* SjatjePatatje voorzichtig binnensluipt Ik lees al een tijdje mee en wil hier nu gaan mee posten. We zijn al een tijdje bezig, geen idee wanneer ik ongesteld moet worden, mijn cyclus lijkt een beetje van slag. Van een nette cyclus van 28 dagen varieert hij nu een beetje tussen de 28 dagen en 35 dagen in, maar zoals het nu er naar uit ziet moet ik half maart ongesteld worden. Ik hoef niet in de OP
* SjatjePatatje gaat zich even verder inlezen
Soms ziet het er daar wel naar uit als je nqar buiten kijkt.quote:Op woensdag 5 maart 2014 07:36 schreef Heliotrope het volgende:
Welkom SjatjePatatje! Hoop nieuwe aanwas, is het lente?![]()
Vervelend MevrouwCactus!
Hello! Welkom.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 23:13 schreef SjatjePatatje het volgende:
* SjatjePatatje voorzichtig binnensluipt Ik lees al een tijdje mee en wil hier nu gaan mee posten. We zijn al een tijdje bezig, geen idee wanneer ik ongesteld moet worden, mijn cyclus lijkt een beetje van slag. Van een nette cyclus van 28 dagen varieert hij nu een beetje tussen de 28 dagen en 35 dagen in, maar zoals het nu er naar uit ziet moet ik half maart ongesteld worden. Ik hoef niet in de OP
* SjatjePatatje gaat zich even verder inlezen
Bij mij was de pil-menstruatie de laatste anderhalf jaar heel weinig verdeeld over 4 dagen. Daarvoor (ook met pil) juist heel heftig. Van voor de pil weet ik geeneens...quote:Op woensdag 5 maart 2014 07:49 schreef J0ycie88 het volgende:
[..]
Soms ziet het er daar wel naar uit als je nqar buiten kijkt.
Hier zet mijn laatste "pil"menstruatie niet echt door. Althans, het is heel weinig. Misschien juist maar van genieten. Want voor mijn pilgebruik was ik het superheftig.
Ja eigenlijk wel. Maar ik voel me altijd prettiger/zekerder wanneer ik goed ongesteld ben, ik plaats van zo half/half. Nu ben ik ook wel ziek dus dat zal ook wel invloed hebben.quote:Op woensdag 5 maart 2014 08:07 schreef JantinaGr het volgende:
[..]
Hello! Welkom.
Is dit je tweede cyclus?
[..]
Bij mij was de pil-menstruatie de laatste anderhalf jaar heel weinig verdeeld over 4 dagen. Daarvoor (ook met pil) juist heel heftig. Van voor de pil weet ik geeneens...
Zou er maar van "genieten"![]()
Hoe reageerde ze??quote:Op woensdag 5 maart 2014 08:20 schreef J0ycie88 het volgende:
[..]
Heb het gisteren toch stiekem tegen mijn moeder verteld dat ik gestopt ben..
En al een test gedaan??quote:Op woensdag 5 maart 2014 08:21 schreef Ggirl het volgende:
Ik lig ziek in bed, blegh! Koortsig, misselijk, hoofdpijn. Maar nog geen teken van menstruatie!
Hier hetzelfde, met menstruatie dan.quote:Op woensdag 5 maart 2014 08:21 schreef Ggirl het volgende:
Ik lig ziek in bed, blegh! Koortsig, misselijk, hoofdpijn. Maar nog geen teken van menstruatie!
Ze vond het geweldig, ze ging meteen helemaal meedenken (ivm onze woonsituatie)! Maar ze vond dat we er goed over na hebben gedacht! Moest er gewoon echt met iemand anders als mijn vriend over praten. Ook omdat ik heel bang ben dat zijn ouders er totaal niet achter gaan staan. En ik moest gewoon even een mening van buitenaf hebbenquote:Op woensdag 5 maart 2014 08:23 schreef JantinaGr het volgende:
[..]
Hoe reageerde ze??
[..]
En al een test gedaan??
Toppie! Dat geeft een goed gevoel. Waarom zouden zijn ouders er niet zo enthousiast over zijn? Vanwege de woonsituatie?quote:Op woensdag 5 maart 2014 08:28 schreef J0ycie88 het volgende:
[..]
Ze vond het geweldig, ze ging meteen helemaal meedenken (ivm onze woonsituatie)! Maar ze vond dat we er goed over na hebben gedacht! Moest er gewoon echt met iemand anders als mijn vriend over praten. Ook omdat ik heel bang ben dat zijn ouders er totaal niet achter gaan staan. En ik moest gewoon even een mening van buitenaf hebben
Ja ik ben 25 en mijn vriend 32quote:Op woensdag 5 maart 2014 08:34 schreef JantinaGr het volgende:
[..]
Toppie! Dat geeft een goed gevoel. Waarom zouden zijn ouders er niet zo enthousiast over zijn? Vanwege de woonsituatie?
Ik heb het naast mijn beste vriendin, niemand nog verteld.
Ik had trouwens zelf het bizarre idee (volgens mijn vriend dan) om pas na ongeveer 3 maanden zwangerschap het aan mijn ouders te vertellen, dacht dat het normaal was, vanwege zekerheid etc..Maar dat zal dus veel eerder worden als het zover is.
Jij bent van '88? Ik ook
Ik net 2 weekjes 26 en m'n vriend over een paar weken 32. Grappig!quote:Op woensdag 5 maart 2014 08:42 schreef J0ycie88 het volgende:
[..]
Ja ik ben 25 en mijn vriend 32![]()
Ja ik denk dat mijn schoonouders er op tegen zijn door de woonsituatie (kleine moet misschien de eerste tijd bij ons op de slaapkamer als we nog geen nieuw huis hebben) en ik heb geen vaste baan. (O-urencontract in de kinderopvang) en dat ze deze beslissing echt niet gaan begrijpen/accepteren.
Maar als we ons uitgavepatroon aanpassen, kunnen we het goed redden. Ok, ons kindje zal geen Mexx of Vingino aankrijgen, maar dat vind ik ook niet belangrijk.
Als wij zouden moeten wachten op zekerheid zijn we iig met mijn werk een aantal jaren verder eer dat ik iets vast heb, daar gaan we niet meer op wachten.
Je moet maar zo denken al zou hij wel een baan hebben. Banen zijn op dit moment ook niet zeker als je het heel realistisch bekijkt. En inderdaad, het wil echt niet zeggen dat het meteen allemaal lukt! Dus we gaan het zien.quote:Op woensdag 5 maart 2014 08:47 schreef JantinaGr het volgende:
[..]
Ik net 2 weekjes 26 en m'n vriend over een paar weken 32. Grappig!
Inderdaad. Het is nog maar de vraag hoe snel je zwanger bent natuurlijk. En dan duurt het evengoed nog 9 maanden. Er kan nog zoveel gebeuren in die tijd. En de eerste maanden zal je misschien sowieso je kindje op je eigen slaapkamer willen hebben?
Hier mede daarom dus ook de knoop doorgehakt. Enige euvel vind ik eigenlijk zijn werkloosheid, maar mag toch hopen dat hij tegen die tijd werk heeft. Want ik wil dan minder gaan werken.![]()
Dit zijn praktische zaken en dit is alleen maar dikke prima om dat nog uit te vogelen. Lijkt mij helemaal niets mis mee. Is toch hartstikke fijn om te weten dat je niet tegen die tijd loopt te stressen over dit soort zaken. Daarentegen zou ik wel wat gaan stressen, stiekem, denk ik als ik zwanger ben en hij nog werkloos. Maar, denk ook maar zo: het ideale moment voor zwangerschap zal er nooit echt zijn.quote:Op woensdag 5 maart 2014 08:58 schreef J0ycie88 het volgende:
[..]
Je moet maar zo denken al zou hij wel een baan hebben. Banen zijn op dit moment ook niet zeker als je het heel realistisch bekijkt. En inderdaad, het wil echt niet zeggen dat het meteen allemaal lukt! Dus we gaan het zien.
Ik weet niet of ik mijn kindje lang op mijn kamer zou laten slapen als ik een andere optie zou hebben. Maar goed, het gaan prima het bedje past goed op het stuk bij ons voeteneind en dan hebben we ook nog plek voor de commode. Verder past er met gemak een box in de woonkamer.
(Klinkt stom, maar dat hebben we eerst allemaal opgemeten, wil niet voor verassingen komen te staan. Hebben ook een hele babyuitzetlijst gemaakt om te kijken of we dat financieel redden.)
Hebben jullie al lang een relatie?
Nee, nog geen test. Maar ik voel me wel echt raar nu! Maar goed dat vriendlief me even voorbereidde met een appje net (we werken in het zelfde bedrijf)!quote:[..]
En al een test gedaan??
Nee we zijn al langer bezig, maar tijdje een pauze gehad wegens omstandigheden. Sinds stoppen van de pil is dit mijn 5e cyclus waar ik nu in zitquote:Op woensdag 5 maart 2014 08:07 schreef JantinaGr het volgende:
[..]
Hello! Welkom.
Is dit je tweede cyclus?
Het is dus eindelijk goed doorgebroken? Geeft dat je wat meer duidelijkheid, of ben je toch teleurgesteld?quote:Op woensdag 5 maart 2014 10:51 schreef Cholula het volgende:
Ik wals even overal overheen. Mag mijn nod naar 16 april?
Dan kan ik je geen tips geven, ik vond testen op of vlak voor NOD juist rust geven, dan wist ik meteen waar ik aan toe was.quote:Op woensdag 5 maart 2014 11:09 schreef Rawedni het volgende:
Hier nog niks!Ook verder geen symptomen dus ben nog steeds sceptisch. NOD vandaag dus ook dat zegt niks, zul je zien dat ik doodleuk overmorgen alsnog ongesteld word
Wie weet er wat tegen het slopende wachten+onzekerheid?
Behalve testen ja maar dat wil ik niet eerder dan zaterdag doen eigenlijk.
Dat is waar, ik kan ook wel morgen testen maar vorige maand liep het ookal zo gek dus ik wil graag meteen een duidelijke testquote:Op woensdag 5 maart 2014 11:12 schreef Mrs.Peel het volgende:
[..]
Dan kan ik je geen tips geven, ik vond testen op of vlak voor NOD juist rust geven, dan wist ik meteen waar ik aan toe was.
verkeerde aanname, dat is namelijk bij iedereen anders. De een ligt al te kotsen een week na bevruchting, de ander heeft een hele zwangerschap nergens last vanquote:Op woensdag 5 maart 2014 11:35 schreef Rawedni het volgende:
[..]
Dat is waar, ik kan ook wel morgen testen maar vorige maand liep het ookal zo gek dus ik wil graag meteen een duidelijke testEn denk dat het HCG niveau sowieso nog niet hoog is als het toch raak is, dan had ik wel symptomen gehad?
quote:Op woensdag 5 maart 2014 11:49 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
verkeerde aanname, dat is namelijk bij iedereen anders. De een ligt al te kotsen een week na bevruchting, de ander heeft een hele zwangerschap nergens last van
Ik denk dat ik wel 30x babyinkopen heb gedaan hoorquote:Op woensdag 5 maart 2014 10:40 schreef Risu het volgende:
Poeh, wat een jonge dames allemaal. Wel leuk dat er weer nieuwe aanwas is. Is het tenminste niet meer zo leeg.
Schoonouders, tja.. Ik heb het getroffen zeggen ze. Kan het goed met ze vinden. Maar ik vind ze af en toe wel veeeeel te bemoeizuchtig. Ze zijn er altijd en overal. En vooral schoonmoeder heeft overal een mening over. Ook lijkt ze qua namen vooral voorkeur voor de aparte variant van wat ik leuk vind te hebben. Beetje tokkie idee. Een y in plaats van i bijvoorbeeld. Zou je niet toch een Y? En ze wilt persee een keer naar een grote babyzaak ergens weetikhet waar. Om daar inkopen te doen. Maar ik heb ook een eigen moeder.. En een vriendin... Moet ik dan 3 keer inkopen doen?
Naja, ik zie het wel. Mijn kind wordt iig veel te erg verwend door haar... Nu al.
Ik wacht sowieso af tot zondag. Ook alleen maar 'echte' griep verschijnselen dus ik vermoed eigenlijk gewoon ongesteld te worden!quote:Ga je vandaag wel een test doen of wacht je nog even af...?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |