abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 3 maart 2014 @ 22:12:49 #76
140412 Danaa
🍎
pi_137363921
Voor ieder lichaam zn eigen fratsen. Afwachten is het beste advies maar de ervaringen zijn leuk/ophelderend.

Cholula, ik hoop dan keihard met je mee dat je snel uit deze soort van wacht periode heen komt!

Risu en Cholula allebei rond dezelfde tijd een miskraam gekregen?
pi_137365525
quote:
1s.gif Op maandag 3 maart 2014 21:03 schreef J0ycie88 het volgende:

[..]

Ja en dat hebben we hier ook wel ingecalculeerd.. Na 12 jaar nonstop pilgebruik zal mijn lichaam wel even nodig hebben!

Op sommige sites zag ik ook tips voorbij komen over je eerst medisch laten onderzoeken voor je zwanger probeert te worden. Hoe denken jullie daarover?
Dat hoeft echt niet zo te zijn. Ik was toen ik gestopt was gelijk weer regelmatig, het was enkel iets heftiger..
En niet echt veel ontwenningsverschijnselen gehad, behalve positieve (lekkerder in mijn vel, libido terug enz)

Ik zou als er geen enkele reden is om te denken dat er vruchtbaarheidsproblemen zouden zijn eerst gewoon eens een half jaar / jaar aankijken en eventueel ovulatietesten gebruiken

[ Bericht 0% gewijzigd door Skoap op 03-03-2014 22:55:02 ]
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_137365832
Ik was na 12 jaar pilgebruik (en regelmatig een jaar doorslikken) ook gelijk regelmatig en al in de tweede ronde zwanger. Dus het kan wel!
  dinsdag 4 maart 2014 @ 07:52:57 #79
140412 Danaa
🍎
pi_137371118
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 22:50 schreef Twinkle20 het volgende:
Ik was na 12 jaar pilgebruik (en regelmatig een jaar doorslikken) ook gelijk regelmatig en al in de tweede ronde zwanger. Dus het kan wel!
Whoo dat is heel fijn en positief!!

Nu ik uit bed kom en bij daglicht de ovu-test zie is het streepje beter te zien. Vanavond nog eens testen om hetzelfde tijdstip.
pi_137371468
Ik vond het stoppen met de pil een verademing!
Minder last van mijn darmen, minder opgeblazen buik, beter libido en algemeen zit ik lekkerder in mijn vel. Ik zit nu al te bedenken hoe ik straks zonder extra hormonen verder, anticonceptie gewijs dus.

Danaa: Risu had haar miskraam eerder dan ik. Bij mij is het nu zes weken geleden en ik dacht dat Risu al een keer een menstruatie heeft gehad. Daar zit ik dus nog op te wachten. Ik heb een ontzettend onregelmatige cyclus, dat maakt dat het bij mij wat langer duurt.
Spannend dat je ovu test positief lijkt te worden! Zou gaaf zijn als je meteen door kunt naar z&g!
  dinsdag 4 maart 2014 @ 08:34:59 #81
140412 Danaa
🍎
pi_137371556
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 08:28 schreef Cholula het volgende:
Minder last van mijn darmen, minder opgeblazen buik, beter libido en algemeen zit ik lekkerder in mijn vel. Ik zit nu al te bedenken hoe ik straks zonder extra hormonen verder, anticonceptie gewijs dus.

Danaa: Risu had haar miskraam eerder dan ik. Bij mij is het nu zes weken geleden en ik dacht dat Risu al een keer een menstruatie heeft gehad. Daar zit ik dus nog op te wachten. Ik heb een ontzettend onregelmatige cyclus, dat maakt dat het bij mij wat langer duurt.
Spannend dat je ovu test positief lijkt te worden! Zou gaaf zijn als je meteen door kunt naar z&g!
Oke je bent dus onregelmatig en de miskraam erbij maakt dat je eigenlijk helemaal niet weet wanneer je cyclus weer op gang komt! Weet niet wat te zeggen maar heftig die miskramen, kan me uiteraard het gevoel niet heel goed indenken maar sterkte voor jullie die er mee te kampen hebben!

Ja positief lijkt te worden of indd al afzakt, ik verwacht lijkt te worden gezien ik uit ga van een cyclus van 28 dagen. Vandaag is dag 14.....
Maar ach, wacht op de eerste echt ongesteldheid gereguleerd door mijn lichaam en niet door de pil. Zou gaaf zijn als het allemaal al werkt zoals voorheen (28 dagen), maar dat ik er meteen zwanger van raak verwacht ik absoluut niet! Rustig aan en zien wat ons brengt, anders word het ben ik bang obsessief gedrag.
pi_137371670
De heftigheid is bij mij wel af hoor. Ik ben vooral ongeduldig ;) ik voel me namelijk verder echt topfit en ook wel heel positief. Al besef ik me dat ik zo niet over kom op het moment. Ik heb trouwens mijn voorbode voor mijn menstruatie nog niet gehad (dikke puist op mijn kin) dus het zou ook prima nog twee weken kunnen duren. Ik ben allang blij dat ik niet meer vloei en dus gewoon seks kan hebben. Dat vond ik misschien nog wel het vervelendste nadat het verdriet van de miskraam was weggeëbd; geen seks kunnen hebben.
Obsessief gedrag hoort er misschien een beetje bij. Je bent hier al een tijd mee bezig in je hoofd en nu blijkt straks dat je er misschien helemaal geen controle over hebt. Dan is dagen tellen, ovutesten en temperaturen datgene wat je dat gevoel van controle terug kan geven. Dat kan voor de buitenwereld misschien obsessief overkomen, maar dat gevoel van graag een kindje willen is soms zo sterk.
pi_137371977
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 08:28 schreef Cholula het volgende:
Tip: Mirena! Ik heb nergens meer last van sinds ik die heb!
pi_137372045
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 09:06 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Tip: Mirena! Ik heb nergens meer last van sinds ik die heb!
Daar heb ik gemixte verhalen over gehoord. Mijn zusje bloedt bijvoorbeeld twee weken per maand. Dat zie ik ook niet zitten als ik eerlijk ben.
pi_137372092
Mirena... Lees je goed in. Bij mij stoot mijn lijf spiraaltjes af met een baarmoederontsteking tot gevolg... Be carefull
S. 2014
J. 2016
  dinsdag 4 maart 2014 @ 09:20:38 #86
149959 SQ
snelle trees
pi_137372224
Daarbij, Mirena bevat ook gewoon hormonen ;)
Condooms ftw :7
disclaimer
pi_137372434
Inderdaad condooms. Dat hebben we hier ruim een jaar gedaan, beviel me prima. Alle andere ac heeft hormonen of (zoals het koperspiraaltje) of werkt abortief. Daarnaast is mijn moeder ondanks koperspiraaltje zwanger geworden en had vervolgens een miskraam met 20 weken. Periodieke onthouding is misschien een optie met een regelmatige cyclus.
pi_137372490
Wat een activiteit hier :) Gezellig! Ik had een koperspiraal tot juli vorig jaar maar ik had telkens zo vreselijk veel en lang pijn dat ik het niet meer volhield.

Verder denk ik dat mijn ongesteldheid er zo aankomt. Al enkele uren zeurderige buikpijn en baarmoedermond staat laag en open :( Hij is toch nooit open als je wel zwanger bent?
  dinsdag 4 maart 2014 @ 10:03:33 #89
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_137373079
Ik ben sinds 10 jaar van de Mirena af en merk nu pas hoeveel last ik er eigenlijk van had. Ik zou me echt goed inlezen!

Verder vraag ik me hier altijd af hoe ik in hemelsnaam ooit zwanger ben geworden. :@ ik weet echt niks van de preciese status van mijn baarmoeder op bepaalde momenten in mijn cyclus, slijm of weet ik het. :@

Als je al een poosje bezig bent kan ik me voorstellen dat je verder kijkt naar symptomen. Maar het lijkt wel of mensen hier steeds eerder of gelijk de eerste cyclus met 'kunstgrepen' beginnen? Babies maken zou toch voornamelijk leuk moeten zijn in den beginne.

Maar just my two cents...
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  dinsdag 4 maart 2014 @ 10:05:56 #90
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_137373130
ik vond het vanaf het begin van proberen zwanger te worden juist erg leuk en leerzaam om mijn lijf wat beter in de gaten te houden, was geschokt dat ik eerder bepaalde veranderingen tijdens de cyclus niet zo in de gaten had gehad. ik ging dus ook wel meteen temperaturen. ovulatietests heb ik nooit gebruikt.

sinds een jaar aan de mirena hier, en na allerlei startproblemen heb ik nu nergens meer last van.
in de haak.
pi_137373187
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 10:03 schreef debuurvrouw het volgende:
Ik ben sinds 10 jaar van de Mirena af en merk nu pas hoeveel last ik er eigenlijk van had. Ik zou me echt goed inlezen!

Verder vraag ik me hier altijd af hoe ik in hemelsnaam ooit zwanger ben geworden. :@ ik weet echt niks van de preciese status van mijn baarmoeder op bepaalde momenten in mijn cyclus, slijm of weet ik het. :@

Als je al een poosje bezig bent kan ik me voorstellen dat je verder kijkt naar symptomen. Maar het lijkt wel of mensen hier steeds eerder of gelijk de eerste cyclus met 'kunstgrepen' beginnen? Babies maken zou toch voornamelijk leuk moeten zijn in den beginne.

Misschien vinden die mensen die zich er zo op storten dmv 'kunstgrepen' dat juist wel erg leuk? :)
pi_137373295
Ik ben het met je eens dat babies maken vooral een leuke aangelegenheid is, buurvrouw. Dat is het bij mij thuis (en andere plekken waar het gebeurt) ook absoluut. Bij mij speelt mee dat ik over het algemeen twee dagen per week thuis ben. Ik kan door mijn werk gewoon niet elke avond naar mijn vriend, dus als ik door ovutesten weet wanneer er potentieel raak geschoten kan worden dan vergroot dat de kans. Ik zou het liefste om de dag seks hebben (omdat we het leuk vinden, niet omdat het 'moet') maar dat zit er roostertechnisch dus niet in bij huize Cholula.
  dinsdag 4 maart 2014 @ 10:14:36 #93
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_137373310
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 10:05 schreef trui het volgende:
ik vond het vanaf het begin van proberen zwanger te worden juist erg leuk en leerzaam om mijn lijf wat beter in de gaten te houden, was geschokt dat ik eerder bepaalde veranderingen tijdens de cyclus niet zo in de gaten had gehad. ik ging dus ook wel meteen temperaturen. ovulatietests heb ik nooit gebruikt.

sinds een jaar aan de mirena hier, en na allerlei startproblemen heb ik nu nergens meer last van.
ik ben altijd wel bewust geweest van mijn cyclus. Maar niet van mijn baarmoedermond bijvoorbeeld. Het was Slechts verbazing mijnerzijds hoe anderen daarmee omgaan. Ik was stukken naiever? Onbevangener?
Maar wellicht komt het door mijn leeftijd toen. Er zat nul druk op. Of hoe zeg je dat? We zagen het wel.
Ik wilde alleen proberen te zeggen dat de lol van samen! Iets voortbrengen niet uit het oog te verliezen. Denk ik.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  dinsdag 4 maart 2014 @ 10:15:17 #94
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_137373320
quote:

Totally agree :)
Ik heb vanaf het moment dat we echt waren begonnen elke maand mijn cyclus bijgehouden en ben ik foliumzuur gaan slikken.

Van alle maanden dat ik het niet werd heb de dagen bij elkaar opgeteld en gedeeld door het aantal maanden dat het niet raak was. Daar kwam een gemiddelde van 29 dagen uit. Ik had ook totaal geen symptomen die konden duiden op een eventuele eisprong, dus alles op goed geluk idd :)

Het resultaat moet binnen nu en 5 weken geboren moeten gaan worden.. O+ O+
Wir müssen leben, bis wir sterben!
  dinsdag 4 maart 2014 @ 10:16:11 #95
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_137373344
quote:

Kunstgrepen klinkt alsof het een soort valsspelen is oid om je cyclus te monitoren. Dat is natuurlijk niet waar. Ik heb zelf ook niet getempt of over stokkies geplast maat ik vond het wel heel interessant om te weten hoe mijn cyclus verliep en te proberen mijn ei te benutten.

Overigens werd ik zwanger in een maand dat we er helemaal niet mee bezig waren maar ik op een ochtend ineens vruchtbaar slijm voelde en we toen toch maar even gebatst hebben terwijl we eigenlijk haast hadden om naar t werk te komen. Bingo.

Dat 'kunstgrepen' komt een beetje naar op me over. Net zoiets als bevallen hoort pijn te doen, waarom zou je pijnstilling willen, etc. Gelukkig veranderen de tijden wmb, en hoeven mensen niet per se eerst een paar maanden te klungelen als ze heel graag een kind willen.
Kwak
  dinsdag 4 maart 2014 @ 10:17:26 #96
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_137373368
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 10:08 schreef L-E het volgende:

[..]

Misschien vinden die mensen die zich er zo op storten dmv 'kunstgrepen' dat juist wel erg leuk? :)
ja, dat kan ook natuurlijk. die optie was nog niet bij me opgekomen. :D
pi_137373383
Beetje jammer dit, mag iedereen voor zichzelf bepalen hoe ze ermee bezig is? En inzicht krijgen in je cyclus en lichaam vind ik geen 'kunstgreep'. Naar woord en onnodig buurvrouw.
pi_137373393
quote:

Ik ben ook niet van plan om nu gelijk te gaan temperaturen of ovutesten aan te gaan schaffen. Ga wel mijn cyclussen goed bij houden en wanneer deze onregelmatig blijven kan ik verder gaan kijken. Vandaag is mijn menstruatie doorgezet na de laatste pilstrip.
Dan moet ik toch vanaf vandaag gaan tellen?
Je kunt tegenwoordig zoveel worden, dat ik maar gewoon blijf wie ik ben.
  dinsdag 4 maart 2014 @ 10:20:56 #99
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_137373428
ja, ik vond 't ook vooral echt heel interessant. :o en 't genieten was er niet minder om hoor. al kreeg het wel een andere 'lading' (huhhuh).
in de haak.
  dinsdag 4 maart 2014 @ 10:22:40 #100
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_137373461
Oh, baarmoedermond heb ik me ook nooit mee bezig gehouden, vrijwel niemand hier volgens mij.

Ik snap je ook wel hoor, buuf. Het past natuurlijk ook wel in de maakbare samenleving dat zwanger worden ook een soort project lijkt te worden.
Kwak
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')