abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 1 maart 2014 @ 17:35:11 #1
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_137277162
Dit is hét topic voor iedereen die bezig is met zwanger raken. Als het wat moeilijker gaat of als je al in de Medische Molen zit ben je eventueel ook van harte welkom in het topic met de naam 'Als zwanger worden/blijven niet zo gemakkelijk gaat'.

Aanpassingen van je NOD (de dag waarop je niet ongesteld wil worden) gaarne dikgedrukt in je post plaatsen.

NOD:
Risu 5 maart
Rawedni 5 maart
Ggirl 6 maart
Heliotrope 6 maart
Mrs. Peel 19 maart
MevrouwCactus 25 maart
Skoap 31 maart

Users: (bezig sinds XX/20XX)
Bloesem. (01-2014)
Cholula (10-2013)
Dottey (04-2013)
Ggirl (03-2013)
Heliotrope (12-2013)
LuDann (09-2013)
MevrouwCactus (11-2013)
Mrs.Peel: (01-2013)
Rana83 (05-2013)
Risu (04-2013)

(Lijstjes worden alleen aangepast als er een duidelijke nieuwe NOD aangegeven wordt. Soms zijn er mensen die posten dat ze ongesteld zijn, maar nog geen NOD erbij. Die gegevens passen we dan niet gelijk aan, anders blijven we editten en schuiven. Wil je een wijziging in de lijst, geef dan even een datum door, of een verzoek naar de onderste lijst. Maar dat laatste ook liever niet om de 2 dagen en dan weer terug omhoog. Mochten we over een verzoekje heen lezen, stuur dan even een PM'etje. )

Handige links:
Foliumzuur
Menstruele cyclus
Vruchtbaarheid
Vragen en antwoorden over zwanger worden
Freya, patientvereniging voor vruchtbaarheidsproblematiek
Online zwangerschapstest (voor de gein)

[ Bericht 0% gewijzigd door droomvrouwtje op 03-03-2014 21:31:04 ]
Be happy with the little things in life
  zaterdag 1 maart 2014 @ 17:35:46 #2
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_137277184
Waar we jompelen voor DaD en SQ *O*
pi_137278736
Wil je mij uit de OP halen? Wel of niet goed gaan zal niet van die vermelding afhangen. :P.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
  zaterdag 1 maart 2014 @ 18:32:20 #4
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_137278799
Done!! :*
pi_137278933
Wat een kort lijstje nog maar :D
pi_137279287
Ik mag ook uit de lijst trouwens, zie dat ik er nog intsta :D
Op dinsdag 9 november 2010 17:06 schreef DevilsWhore het volgende:
hehehe, LMN is raarder dan ik :D
pi_137279691
Gefeliciteerd dames. Nog een mooi 2014 kindje voor jullie. *O*

Bij mij lijkt het nu al door te komen, 4 dagen te vroeg. Dus ik denk weer een mislukte innesteling zoals de maand voor de positieve test. Naja, ik wist toch al dat het niks was, dus nou heb ik iig weer 4 dagen 'gewonnen' zeg maar. Verklaard wel de kramp de hele dag.
Komende ronde doe ik helemaal niks. Geen temptesten, geen ovutesten en het batsen laat ik van mijn humeur afhangen. We laten de condooms natuurlijk gewoon achterwege, maar verder doe ik geen actieve poging deze maand. Even een adempauze, mezelf even terugvinden. Mocht het dan ineens toch raak zijn, dan is dat mooi, maar ik reken er niet op natuurlijk. Even er helemaal niet meer mee bezig zijn. Ik zal af en toe nog wel even hier gluren hoor, moet natuurlijk wel weten of er weer een jompel mag komen zoals vandaag voor 2! dames. Nieuwe nod ga ik ook niet opzoeken. Ik gok rond 1 april ergens, dat is de dag dat we een jaar bezig zijn. Maar ik heb toch altijd een mooie aankondiging van menstruatie in mijn inlegkruisje, dus ik maak me niet druk. Ik zie het wel.
pi_137282218
Risu, volledig begrijpelijk dat je deze ronde op de relaxstand gaat doen :*
  zaterdag 1 maart 2014 @ 21:04:59 #9
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_137284858
DaD!!!! *O*

SQ *O*
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_137288737
Stormqueen ook gefeliciteerd! En DaD nogmaals! Blij voor jullie *O*
pi_137289407
Wauw, wat een streepjes!
Nu voelt het wel echt alsof ik hier al eeuwen zit!
pi_137297310
DaD!!!! *O* *O* *O*
Wat heerlijk voor jullie! O+ :'( O+

SQ ook door naar Z&G! :D

Mooi mooi mooi! Ik gun het jullie zo!
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_137297344
DaD gefeliciteerd *O*
pi_137298216
SQ gefeliciteerd, wat fijn van de goede echo!
  zondag 2 maart 2014 @ 10:31:47 #15
140412 Danaa
🍎
pi_137299086
Ik kom vanaf nu hier actief meelezen/posten.

Nu precies 2 weken gestopt met de pil.
Ik dacht, ik wacht tot ik ongesteld ben geworden met het slikken van foliumzuur.
Na de sex vanmorgen voelde dit totaal niet goed en ben er direct mee begonnen....... Stel dat het zomaar zo is dat ik zwanger raak!!

Voor mij dus nog geen idee hoe mijn cyclus is, ga eerst mijn lichaam eens afwachten.
pi_137299610
Ik heb het eind van het vorige topic gemist, maar SQ dus toch? Gefeliciteerd!
pi_137300518
Welkom Danaa!!! Kan sowieso geen kwaad te beginnen. Goed om alvast aan te wennen dagelijks.
pi_137303566
*O* gefeliciteerd SQ en DaD!!
pi_137305969
Welkom Danaa, leuk!
pi_137316032
Welkom danaa!
pi_137319765
Stil hier! Maar dat is wel een goed teken! :)
pi_137321460
Mijn NOD mag op 31 maart. Wel een beetje jammer dat ik nu voor jan l*l een poging heb overgeslagen. Maar achteraf kijk je een koe in de kont, of hoe gaat dat spreekwoord :D
Life is what happens while you are busy making other plans...
  zondag 2 maart 2014 @ 21:03:14 #23
171422 LadyBlack
paint it black
pi_137323825
*O* WHAAAAAAA DAD!! *O* Ik zie het nu pas!! *O*

Meiske ik ben zo blij voor je!! *O* O+ *O* Jij gaat je kindje krijgen! O+
pi_137324413
quote:
0s.gif Op zondag 2 maart 2014 20:20 schreef Skoap het volgende:
Mijn NOD mag op 31 maart. Wel een beetje jammer dat ik nu voor jan l*l een poging heb overgeslagen. Maar achteraf kijk je een koe in de kont, of hoe gaat dat spreekwoord :D
Waarom moest je januari overslaan dan? Was dat vanwege een vaccinatie die je nog moest :? Ik weet het niet meer.
pi_137324485
quote:
0s.gif Op zondag 2 maart 2014 21:03 schreef LadyBlack het volgende:
*O* WHAAAAAAA DAD!! *O* Ik zie het nu pas!! *O*

Meiske ik ben zo blij voor je!! *O* O+ *O* Jij gaat je kindje krijgen! O+
O+ :'( O+.

Iedereen bedankt voor de felicitaties. Het is nog heel onwerkelijk allemaal dus het voelt alsof ze voor een ander zijn, zo gek!

Ik hoop dat iedereen heel snel achter me aankomt! En dat deze zwangerschap goed gaat. :@.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_137326417
quote:
1s.gif Op zondag 2 maart 2014 21:14 schreef Mrs.Peel het volgende:

[..]

Waarom moest je januari overslaan dan? Was dat vanwege een vaccinatie die je nog moest :? Ik weet het niet meer.
ik zou 2 maand naar Odessa voor werk. Ik wilde niet zwanger zijn in het buitenland. Door alle ellende in de Oekraïne ga ik morgen al weer naar huis i.p.v nog een extra maand te blijven.

alle ellende hier dat is natuurlijk afschuwelijk begrijp me niet verkeerd :@
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_137327657
quote:
1s.gif Op zondag 2 maart 2014 21:52 schreef Skoap het volgende:

[..]

ik zou 2 maand naar Odessa voor werk. Ik wilde niet zwanger zijn in het buitenland. Door alle ellende in de Oekraïne ga ik morgen al weer naar huis i.p.v nog een extra maand te blijven.

alle ellende hier dat is natuurlijk afschuwelijk begrijp me niet verkeerd :@
Oh ja! Jammer dus van je gemiste maand én je verlengde werkreis!

Ik begreep wel dat je de ellende daar niet bagetaliseerde :o
pi_137342037
Mag ik ook inde OP? Had wel mn NOD gepost al dacht ik.. 5 maart iig. Ik ga nergens vanuit, ik voel echt 0,0 :(
pi_137343264
Ik zou hier ook graag mee willen komen posten. Al voelt het nog een beetje onwerkelijk.

Mijn vriend en ik hebben de knoop doorgehakt dat ik ga stoppen met de pil. We wilden eerst wachten tot we het appartement verkocht hebben, maar dit kan nog wel een tijdje duren. Het is niet ideaal maar het is te doen. Alle redenen waarom we wilde wachten zijn zo onvoorspelbaar dat we eens goed hebben gekeken of we daar wel op wilde wachten. En dat willen we niet meer. We gaan nog niet alles uittellen en kijken wanneer mijn eisprong is. Maar is het raak, dan zijn we heel gelukkig :)
Je kunt tegenwoordig zoveel worden, dat ik maar gewoon blijf wie ik ben.
  maandag 3 maart 2014 @ 13:27:01 #30
149959 SQ
snelle trees
pi_137343790
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 13:08 schreef J0ycie88 het volgende:
Ik zou hier ook graag mee willen komen posten. Al voelt het nog een beetje onwerkelijk.

Mijn vriend en ik hebben de knoop doorgehakt dat ik ga stoppen met de pil. We wilden eerst wachten tot we het appartement verkocht hebben, maar dit kan nog wel een tijdje duren. Het is niet ideaal maar het is te doen. Alle redenen waarom we wilde wachten zijn zo onvoorspelbaar dat we eens goed hebben gekeken of we daar wel op wilde wachten. En dat willen we niet meer. We gaan nog niet alles uittellen en kijken wanneer mijn eisprong is. Maar is het raak, dan zijn we heel gelukkig :)
Nog een dieetmeisje aan de actieve kinderwens :D O+
Wanneer stop je?
disclaimer
  maandag 3 maart 2014 @ 13:28:54 #31
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_137343850
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 12:20 schreef Rawedni het volgende:
Mag ik ook inde OP? Had wel mn NOD gepost al dacht ik.. 5 maart iig. Ik ga nergens vanuit, ik voel echt 0,0 :(
Ook hier 0,0, maar toch een test die mij het tegendeel liet zien! :)
Houd moed! :)
Wir müssen leben, bis wir sterben!
pi_137343860
Welkom Joycie88!

En hm Rawedni, hoop toch nog voor je.

:* voor Risu trouwens nog.

Ik voel ook niks, kan ook eigenlijk bijna niet deze maand. Dus liever dat deze week gauw voorbij is.
pi_137344212
Dank jullie Heliotrope en Rijstebuiltje (dat geeft de burger moed!) O+ Je weet het nooit natuurlijk maar je leest wel eens dat sommigen het direct na de seks al weten :P Ik voel me totaal niet anders!
  maandag 3 maart 2014 @ 13:45:17 #34
149959 SQ
snelle trees
pi_137344275
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 13:43 schreef Rawedni het volgende:
Dank jullie Heliotrope en Rijstebuiltje (dat geeft de burger moed!) O+ Je weet het nooit natuurlijk maar je leest wel eens dat sommigen het direct na de seks al weten :P Ik voel me totaal niet anders!
Ik begon het ook altijd pas enigszins te voelen op of kort na NOD :Y
De een heeft sowieso meer last van symptomen dan de ander, en iedereen reageert anders op hormonen :)
disclaimer
pi_137344409
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 13:45 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

De een heeft sowieso meer last van symptomen dan de ander, en iedereen reageert anders op hormonen :)
True! :*
Rationeel gezien weet ik ook dat alles nog mogelijk is maar als je alle kwaaltjes hebt die er zijn terwijl je die nooit heb is het wat duidelijker en ik ben zo verdomd ongeduldig :')
pi_137344424
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 13:27 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Nog een dieetmeisje aan de actieve kinderwens :D O+
Wanneer stop je?
Als het goed is word ik vandaag ongesteld en ik laat mijn nieuwe strip heerlijk liggen.

Was zo blij toen mijn vriend zei:

"Stop maar met de pil" op zon droogkloterige mannenmanier.

We hebben alles opgemeten, er past nog prima een commode en een kinderbedje in onze slaapkamer. Dus mochten we zwanger raken/bevallen als we hier nog wonen dan gaat het allemaal prima :)

Ik las dat ik jou mag feliciteren! Wat fijn SQ! Ik wens je alle geluk! O+
  maandag 3 maart 2014 @ 13:54:12 #37
149959 SQ
snelle trees
pi_137344511
quote:
1s.gif Op maandag 3 maart 2014 13:51 schreef J0ycie88 het volgende:

[..]

Als het goed is word ik vandaag ongesteld en ik laat mijn nieuwe strip heerlijk liggen.

Was zo blij toen mijn vriend zei:

"Stop maar met de pil" op zon droogkloterige mannenmanier.

We hebben alles opgemeten, er past nog prima een commode en een kinderbedje in onze slaapkamer. Dus mochten we zwanger raken/bevallen als we hier nog wonen dan gaat het allemaal prima :)

Ik las dat ik jou mag feliciteren! Wat fijn SQ! Ik wens je alle geluk! O+
Oh, nu meteen direct al! *O*
Dank je O+
disclaimer
pi_137344531
Ha Joycie, spannend! En dat droogkloterige herken ik wel :D Mannen :P Ik probeer hem vooral nu ook niet de oren van het hoofd te zaniken, hij heeft die onrust en ongeduld echt totaal niet :{
Maar spannend! Hoe lang ben je aan de pil geweest?
pi_137344697
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 13:45 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Kwam je trouwens toch nog ff spieken :P

8 weken ben je al zie ik? Heb je al een echo gehad? *O*
pi_137344712
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 13:54 schreef Rawedni het volgende:
Ha Joycie, spannend! En dat droogkloterige herken ik wel :D Mannen :P Ik probeer hem vooral nu ook niet de oren van het hoofd te zaniken, hij heeft die onrust en ongeduld echt totaal niet :{
Maar spannend! Hoe lang ben je aan de pil geweest?
Zon 12 jaar. Ben benieuwd hoe ik me ga voelen zonder pil haha!
Ja maar stiekem had hij wel waterige oogjes hoor toen ik hem van blijdschap besprong ;)
Mijn vriend wilde gisteren al hele lijstjes maken met wat we allemaal nodig hebben als het zover is en hoeveel het zou gaan kosten. Ik vond het zo apart om hem zo enthousiast te zien. Terwijl hij ervoor heel nuchter was.
pi_137344750
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 13:43 schreef Rawedni het volgende:
Ik deed een test omdat ik m.had liggen en m anders ook weg had moeten gooien ivm houdbaarheid, maar ik wist zeer zeker dat ik niet zwanger was, want ik had nergens last van... inmiddels 16 weken... :)
Geen symptomen zegt dus niets.
S. 2014
J. 2016
  maandag 3 maart 2014 @ 14:03:19 #42
149959 SQ
snelle trees
pi_137344760
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 14:01 schreef Rawedni het volgende:

[..]

Kwam je trouwens toch nog ff spieken :P

8 weken ben je al zie ik? Heb je al een echo gehad? *O*
Ja, ik had het topic nog niet ontvolgd en zo nu en dan kan ik het niet laten om mijn wijsheid te delen me overal tegenaan te bemoeien :@

Ja, 8 weken, ben hier een tijdje incognito blijven hangen tot ik een goede echo zou hebben, die had ik woensdag ;)
disclaimer
pi_137344908
Ik zit nu op dag 40... Met een gemiddelde cyclusduur van 36. Maar eerste halfjaar steeds netjes 30 of 31 dagen en de laatste cyclussen 45, 37 en nu dus nog afwachtend. Maar nu heb ik sinds vannacht ofzo een drukkende pijn links onderin mijn buik. Beetje vergelijkbaar met wat ik altijd als ovulatiepijn heb bestempeld in de eerste cyclussen. Iemand enig idee wat het kan zijn? Hoop toch niet nog mijn eisprong anders wordt de cyclus wel erg lang.
pi_137344961
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 14:03 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Ja, ik had het topic nog niet ontvolgd en zo nu en dan kan ik het niet laten om mijn wijsheid te delen me overal tegenaan te bemoeien :@

Ja, 8 weken, ben hier een tijdje incognito blijven hangen tot ik een goede echo zou hebben, die had ik woensdag ;)
Nou wat mij betreft blijf jij je lekker overal tegenaan bemoeien hier! Zoals eerder aangegeven waardeer ik het erg en met mij een heleboel geloof ik :)

Wat super voor je, een positieve echo! *O* (nog een keer) gefeliciteerd!

@Joycie, 12 jaar is lang! Hoop dat je snel je normale cyclus terug hebt :)

@gewoonmezelf, dat is ook super! Hopelijk vergaat het mij ook zo :D
pi_137344978
Geen idee, herken t niet ( wel als bandenpijn maar dat zou nog te vroeg zijn.)

Ovulatietestje doen een optie?
S. 2014
J. 2016
pi_137345008
Ik zou ook testen Ik86.. al dan niet een z-test?
pi_137345080
Ik86 ik zou ook ff een ovulatietest doen om te kijken of er toevallig een ei springt.
Heb vandaag dezelfde pijn als jij nu beschrijft en een posi ovutest.
  maandag 3 maart 2014 @ 14:14:57 #48
149959 SQ
snelle trees
pi_137345083
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 14:10 schreef Rawedni het volgende:

[..]

Nou wat mij betreft blijf jij je lekker overal tegenaan bemoeien hier! Zoals eerder aangegeven waardeer ik het erg en met mij een heleboel geloof ik :)

Wat super voor je, een positieve echo! *O* (nog een keer) gefeliciteerd!

@Joycie, 12 jaar is lang! Hoop dat je snel je normale cyclus terug hebt :)

@gewoonmezelf, dat is ook super! Hopelijk vergaat het mij ook zo :D
Lief O+

quote:
1s.gif Op maandag 3 maart 2014 14:08 schreef -ik86- het volgende:
Ik zit nu op dag 40... Met een gemiddelde cyclusduur van 36. Maar eerste halfjaar steeds netjes 30 of 31 dagen en de laatste cyclussen 45, 37 en nu dus nog afwachtend. Maar nu heb ik sinds vannacht ofzo een drukkende pijn links onderin mijn buik. Beetje vergelijkbaar met wat ik altijd als ovulatiepijn heb bestempeld in de eerste cyclussen. Iemand enig idee wat het kan zijn? Hoop toch niet nog mijn eisprong anders wordt de cyclus wel erg lang.
het kan ovulatie of innesteling zijn, maar evengoed obstipatie of iets van die aard. Een testje zou ik ook doen. En mocht je nou een zeer positieve ovulatietest krijgen, zou ik er ook meteen even een zwangerschapstestje achteraan gooien :D
disclaimer
pi_137345419
Stormqueen en gewoonmezelf, een paar wijze zwangeren zijn ook fijn hier om ons een beetje nuchter te houden. :P

Fijn dat je vriend zo enthousiast is Joycie! Was je al lang aan het rammelen?
pi_137345739
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 14:27 schreef Heliotrope het volgende:
Stormqueen en gewoonmezelf, een paar wijze zwangeren zijn ook fijn hier om ons een beetje nuchter te houden. :P

Fijn dat je vriend zo enthousiast is Joycie! Was je al lang aan het rammelen?
Ja ik rammel al wel lang, maar het is de laatste anderhalf jaar wel heel extreem.

Waar moet ik rekening mee houden nu ik gestopt ben met de pil? Ik hoorde al dat je last kunt krijgen van misselijkheid, hoofdpijn, en kwaaltjes die lijken op zwangerschapskwaaltjes.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')