abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 18 februari 2014 @ 22:28:21 #1
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_136873604
Roel Pieper komt met een Superantenne!
Met een Superformule
3D antenne!
quote:
Boekhoorn en Pieper geloven in superantenne
11 FEBRUARI 2014 10:40 ESTER SCHOP NIEUWS 3

Marcel Boekhoorn
Een Nederlandse vinding gaat de wifi-wereld op zijn kop zetten. Althans, daarvan zijn Roel Pieper en Marcel Boekhoorn heilig overtuigd.

De revolutionaire superantenne moet ervoor zorgen dat problemen met het wifi-bereik in huis snel tot het verleden behoren. Daarnaast moet het product een einde maken aan draadloze apparatuur die elkaar stoort en krijgen smartphones door de vinding een veel beter bereik. De antenne is sneller, beter en geavanceerder dan alles wat er tot nu toe op de markt is. Waar een gemiddelde smartphone nu nog tot zeven verschillende antennes nodig heeft, is dat er met deze technologie nog maar één. Bovendien kunnen de antennes veel meer data verzenden en ontvangen dan de bestaande exemplaren.

Wiskundige superformule
Boekhoorn en Pieper hebben de handen ineengeslagen in het bedrijf Antenna Company, dat de nieuwe generatie antennes gaat produceren. De techniek is gebaseerd op een wiskundige superformule van prof. Johan Gielis – de zogeheten Superformula.
Roel Pieper is aangesteld als CEO van het bedrijf en is met diverse multinationals in gesprek over de inbouw van de antennes in mobieltjes, auto’s, routers en settopboxen, meldt de Telegraaf vandaag. Ook zijn toepassingen mogelijk in vliegtuigen, medische apparatuur, wapens en radarsystemen, evenals apparaten die met andere apparaten moeten communiceren, zoals thermostaten.

Wereldknaller
Antenna Company is 'in potentie mijn meest succesvolle bedrijf ooit', vertelt Boekhoorn in een exclusief interview met Quote. De 3D-geoptimaliseerde antenne kan miljarden euro’s in het laatje brengen. “Deze superantenne wordt een wereldknaller.” HTC, LG en Samsung zouden volgens de miljardair tot de potentiële klanten behoren. Met een aantal van hen is Antenna Company in een vergevorderd stadium van gesprek. Ook Cisco zou interesse hebben.

High Tech Campus
De productie van de super-antennes gaat in maart van start. Het bedrijf krijgt een vestiging op de High Tech Campus in Eindhoven. Het hoofdkantoor van het bedrijf bevindt zich formeel op Curaçao. Hoeveel Boekhoorn precies in het project geïnvesteerd heeft, wilde hij niet zeggen.
Roel Super schijnt er een handje van te hebben, eerder werd hij bekend om de Jan Sloot supercompressie hoax.

[ Bericht 2% gewijzigd door Specularium op 18-02-2014 22:45:07 (Bron geplaatst) ]
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_136873874
Wel heel vet dat het een Nederlands bedrijf is! Ik hoop oprecht dat het een succes wordt!
pi_136873980
Roel Pieper was al bekend voor dan Jan Sloot akkefietje.

Overigens denk ik nog steeds dat "men" die Sloot gewoon omgelegd heeft. Dat had te veel bedrijven veel te veel geld gekost. Miljarden en miljarden wereldwijd. Onacceptabel. Die moest gewoon het veld ruimen.

Mits het echt werkte dan en daar zijn de meningen nogal over verdeeld. Maargoed, Pieper was jaren daarvoor ook al gewoon bekend :)
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  dinsdag 18 februari 2014 @ 22:34:03 #4
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_136874049
Ze hebben een grote mond, maar heb nog geen patent gezien.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  dinsdag 18 februari 2014 @ 22:34:57 #5
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_136874120
quote:
7s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 22:33 schreef Geralt het volgende:
Roel Pieper was al bekend voor dan Jan Sloot akkefietje.

Overigens denk ik nog steeds dat "men" die Sloot gewoon omgelegd heeft. Dat had te veel bedrijven veel te veel geld gekost. Miljarden en miljarden wereldwijd. Onacceptabel. Die moest gewoon het veld ruimen.

Mits het echt werkte dan en daar zijn de meningen nogal over verdeeld. Maargoed, Pieper was jaren daarvoor ook al gewoon bekend :)
Sloots compressie was klinklare onzin
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_136874224
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 22:34 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Sloots compressie was klinklare onzin
Dat dacht men vroeger over vliegen ook. :+
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  dinsdag 18 februari 2014 @ 22:39:25 #7
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_136874435
quote:
12s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 22:36 schreef Geralt het volgende:

[..]

Dat dacht men vroeger over vliegen ook. :+
Zucht, lees je eens in
DIG / Het Sloot Digital Coding System (SDCS)
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_136874439
Ze zullen er vast een hoop centen aan verdienen, daar zijn ze slim genoeg voor. Jammer dat niemand er ooit beter van zal kunnen bellen. Die website ook met formule's enzo en vestiging in een tax heaven ;-)

Oh en Jan Sloot ging vast dood van de stress omdat ie niks had, Pieper heeft gewoon dat kastje vernietigd omdat ie dondersgoed wist dat het een hoax was en niet af wilde gaan.

En hoe werd het kastje eigenlijk aangesloten op de laptop?
.
pi_136876108
Mooi verkoop praatje, dat artikel. Maar ik mis nog info over hoe het zou moeten werken en hoe goed en zo.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_136876630
Dit ziet er toch wel veel gefundeerder uit dan die Slootcompressie.
quote:
‘De realisatie dat vorm in feite een verstilde trilling is, heeft de toepassing van de formule enorm verbreed: je kunt hem dus ook heel goed gebruiken om trillingspatronen eenvoudig te beschrijven. Er is dan altijd wel een ingenieur te vinden die dat oppakt. Aan de TU in Delft wordt nu gewerkt aan efficiënte antennes die gevormd zijn op basis van de formule. De vorm past dan perfect bij het signaal. Hiermee kan een enorme kostenreductie worden bereikt.’
bron

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 18-02-2014 23:16:32 ]
  dinsdag 18 februari 2014 @ 23:23:53 #11
382016 Brum_brum
Brum brum bruuuum
pi_136876948
Zodra mensen woorden als superformule in de hand nemen is duidelijk dat ze met marketing bezig zijn ipv wetenschap.
pi_136877094
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 23:23 schreef Brum_brum het volgende:
Zodra mensen woorden als superformule in de hand nemen is duidelijk dat ze met marketing bezig zijn ipv wetenschap.
De formule is echt hoor: http://en.wikipedia.org/wiki/Superformula
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 dinsdag 18 februari 2014 @ 23:28:02 #13
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_136877148
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 23:23 schreef Brum_brum het volgende:
Zodra mensen woorden als superformule in de hand nemen is duidelijk dat ze met marketing bezig zijn ipv wetenschap.
Dit was ook mijn eerste ingeving. Het verhaal in de OP komt op over als gebrabbel van een pas afgestudeerde gejaagde marketingconsulent.(waarmee ik niet wil zeggen dat het per definitie onjuist is) Andere bronnen zoals ..-._--- bijvoorbeeld al aanbracht zijn wat gedetailleerder.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 18 februari 2014 @ 23:40:29 #14
862 Arcee
Look closer
pi_136881268
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 22:28 schreef Pietverdriet het volgende:
Roel Super schijnt er een handje van te hebben, eerder werd hij bekend om de Jan Sloot supercompressie hoax.
Ik heb het stuk in DIG over de JS compressie met smaak zitten lezen.

Roel Pieper was indertijd opvolger van Cor Boonstra en binnen Philips was Roel een soort van God, omdat hij zo veel goeds bij Tandem had gedaan. Wij hadden niet zo veel met Boonstra.

Ik was in die jaren een piepjong onbenullig ingenieurtje bij Philips Research, en wij hadden de enorme eer om Roel Pieper op bezoek te krijgen. Bij een bezoek met een man van die status is het heel normaal dat allerlei enge mensen zich naar voren dringen, maar wij waren met een best wel interessant project bezig, en de directie vond het een goed plan dat wij een demonstratie aan Roel zouden geven.

Die demonstratie hebben we gegeven, en een maand later heeft Roel Pieper zijn ontslag ingediend. Goed om te weten dat het dus niet kwam door de demonstratie van onze technologie.

[ Bericht 0% gewijzigd door Lyrebird op 19-02-2014 10:13:47 ]
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_136881326
Sorry dat ik off-topic ga, maar indertijd hebben we ook een Isrealische Jan Sloot op bezoek gehad.

Ik kan niet te veel in details treden, omdat het dan te gemakklelijk is om te achterhalen dat mijn naam geen Lyrebird is, maar je moet dit soort verhalen in die tijd plaatsen.

Philips had toen de ene klap na de andere gekregen, en men was op zoek naar doorbraken. De technici faalden al jaren, en marketing kreeg onder Boonstra een steeds belangrijkere positie binnen Philips. Kan me goed voorstellen hoe enthousiast de marketing jongens en meisjes over JS compressie waren, en mijn respect voor van Driel (die overigens niet in de directie van PR zat, maar volgens mij een fellow was), is alleen maar gegroeid. Dat hij de JS compressie heeft tegengehouden (of is hij daar later op terug gekomen?), past eigenlijk helemaal niet in de cultuur van toen.

Wij kregen een patent van een Israelisch bedrijf te zien, en er werd ons gevraagd of dit wat voor Philips was. Beetje aan gerekend, en het zag er niet goed uit. Maar de oplossing was erg goedkoop, veel goedkoper dan de oplossing waar wij mee bezig waren, dus marketing bleef pushen. Een aantal keer met de uitvinders vergaderd, demonstratie van het apparaat gehad. Demonstratie zag er goed uit. Uiteindelijk voorgesteld om het apparaat op neutraal terein te testen, en de resultaten waren (heel) slecht. Veel van opgestoken. Idee afgeschoten.

Achteraf gezien is er toch een apparaat van Philips op de markt gekomen, dat leek op het Israelische apparaat. Maar dat was 15 jaar later, toen ik al lang niet meer bij Philips werkte. Ik heb er snel aan gerekend, en ook dat apparaat kan niet werken, of ik moet iets volledig over het hoofd hebben gezien.

[ Bericht 2% gewijzigd door Lyrebird op 19-02-2014 10:14:21 ]
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_136881455
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 22:28 schreef Pietverdriet het volgende:
Roel Pieper komt met een Superantenne!
Met een Superformule
3D antenne!

[..]

Roel Super schijnt er een handje van te hebben, eerder werd hij bekend om de Jan Sloot supercompressie hoax.
Die Boekhoorn was daar toch ook bij betrokken?
pi_136881611
De topictitel klinkt als die van een jeugd-/stripboek.
quote:
De techniek is gebaseerd op een wiskundige superformule van prof. Johan Gielis – de zogeheten Superformula.
Originele naam, hoor...

Maar goed, eerst zien...
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
  woensdag 19 februari 2014 @ 08:16:48 #19
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_136881713
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2014 07:47 schreef AchJa het volgende:

[..]

Die Boekhoorn was daar toch ook bij betrokken?
Correct
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  woensdag 19 februari 2014 @ 08:17:21 #20
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_136881718
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2014 08:06 schreef Ferdo het volgende:
De topictitel klinkt als die van een jeugd-/stripboek.
Kreeg hem niet aan het allitereren
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_136881768
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2014 08:17 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Kreeg hem niet aan het allitereren
Ik zei ook niet: als een Suske en Wiske-album. :P
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
  Eindredactie Games woensdag 19 februari 2014 @ 09:33:43 #22
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_136882758
Helemaal super, dit.
Op donderdag 3 maart 2011 19:12 schreef zeross het volgende:
Een Headmax PMX60 Sennheiser Koptelefoon, nieuw in de verpakking, slechts enkele keren gebruikt.
  woensdag 19 februari 2014 @ 09:45:11 #23
14505 OProg
A Life in Music
pi_136882987
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2014 08:17 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Kreeg hem niet aan het allitereren
Suske en Wiske - De Schimmige Superformule.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
  User die je het meest gemist hebt 2022 woensdag 19 februari 2014 @ 10:04:31 #24
78918 SeLang
Black swans matter
pi_136883399
Ik heb weleens gelezen dat er nieuwe antenne ontwerpen zijn "ontdekt" in simulaties met genetische algoritmen. Die hebben dan een hele rare onregelmatige vorm waar je zelf nooit op zou komen maar die een heel goed stralingpatroon blijken te hebben voor specifieke toepassingen. En zo'n specifieke vorm (voor bijvoorbeeld GSM of wifi toepassingen) kun je natuurlijk wel patenteren. Dit komt dan echter niet uit een "superformule" maar uit een brute force rekenmethode.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  woensdag 19 februari 2014 @ 10:08:00 #25
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_136883483
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2014 10:04 schreef SeLang het volgende:
Ik heb weleens gelezen dat er nieuwe antenne ontwerpen zijn "ontdekt" in simulaties met genetische algoritmen. Die hebben dan een hele rare onregelmatige vorm waar je zelf nooit op zou komen maar die een heel goed stralingpatroon blijken te hebben voor specifieke toepassingen. En zo'n specifieke vorm (voor bijvoorbeeld GSM of wifi toepassingen) kun je natuurlijk wel patenteren.
natuurlijk, en antenne design is een nogal "complexe" wetenschap. Maar vind je het gek dat als ik een bericht als dit lees waar een hele grote stap voorwaarts wordt gemaakt en Roel Pieper er bij betrokken is met een Superoplossing ik "Jan Sloot" denk?
Ik geloof het pas als ik het patent zie.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  User die je het meest gemist hebt 2022 woensdag 19 februari 2014 @ 10:15:04 #26
78918 SeLang
Black swans matter
pi_136883649
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2014 10:08 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

natuurlijk, en antenne design is een nogal "complexe" wetenschap. Maar vind je het gek dat als ik een bericht als dit lees waar een hele grote stap voorwaarts wordt gemaakt en Roel Pieper er bij betrokken is met een Superoplossing ik "Jan Sloot" denk?
Ik geloof het pas als ik het patent zie.
Wat ik bedoel is ook niet een patenteerbare formule maar dat je specifieke ontwerpen patenteert die je vindt met een dergelijke brute force methode.

Eigenlijk niet veel anders dan wat de farmaceutische industrie doet. Die proberen ook duizenden dingen en iets wat toevallig blijkt te werken patenteren ze dan.

Dus ik weet verder niet waar dit verhaal specifiek over gaat maar ik vermoed dat ze gewoon één of meer van de uitkomsten van zo'n optimalisatie algoritme gaan patenteren.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  User die je het meest gemist hebt 2022 woensdag 19 februari 2014 @ 10:22:54 #27
78918 SeLang
Black swans matter
pi_136883867
Dit soort ontwerpen dus





"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  woensdag 19 februari 2014 @ 10:33:20 #28
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_136884132
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2014 10:22 schreef SeLang het volgende:
Dit soort ontwerpen dus

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Het blijft een soort hocus pocus, dat antenne ontwerpen.
Had vroeger een klein portable zw tv'tje met een een stukje draad als antenne. Soms ontving in Portugeese zenders, Russische, Poolse, Spaanse en Franse zenders, vooral vlak voor een onweersbui kreeg ik de vreemdste zenders.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_136886569
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2014 07:28 schreef Lyrebird het volgende:
Sorry dat ik off-topic ga, maar indertijd hebben we ook een Isrealische Jan Sloot op bezoek gehad.

Ik kan niet te veel in details treden, omdat het dan te gemakklelijk is om te achterhalen dat mijn naam geen Lyrebird is, maar je moet dit soort verhalen in die tijd plaatsen.

Philips had toen de ene klap na de andere gekregen, en men was op zoek naar doorbraken. De technici faalden al jaren, en marketing kreeg onder Boonstra een steeds belangrijkere positie binnen Philips. Kan me goed voorstellen hoe enthousiast de marketing jongens en meisjes over JS compressie waren, en mijn respect voor van Driel (die overigens niet in de directie van PR zat, maar volgens mij een fellow was), is alleen maar gegroeid. Dat hij de JS compressie heeft tegengehouden (of is hij daar later op terug gekomen?), past eigenlijk helemaal niet in de cultuur van toen.

Wij kregen een patent van een Israelisch bedrijf te zien, en er werd ons gevraagd of dit wat voor Philips was. Beetje aan gerekend, en het zag er niet goed uit. Maar de oplossing was erg goedkoop, veel goedkoper dan de oplossing waar wij mee bezig waren, dus marketing bleef pushen. Een aantal keer met de uitvinders vergaderd, demonstratie van het apparaat gehad. Demonstratie zag er goed uit. Uiteindelijk voorgesteld om het apparaat op neutraal terein te testen, en de resultaten waren (heel) slecht. Veel van opgestoken. Idee afgeschoten.

Achteraf gezien is er toch een apparaat van Philips op de markt gekomen, dat leek op het Israelische apparaat. Maar dat was 15 jaar later, toen ik al lang niet meer bij Philips werkte. Ik heb er snel aan gerekend, en ook dat apparaat kan niet werken, of ik moet iets volledig over het hoofd hebben gezien.
Kun je wel zeggen wat voor apparaat het was. Ik gok geen iphone wekker :') .
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_136886958
Roel Pieper. :')

Doet hij eigenlijk nog iets anders tegenwoordig?
  zondag 1 november 2015 @ 18:22:57 #31
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_157251018
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2014 12:16 schreef Cracka-ass het volgende:
Roel Pieper. :')

Doet hij eigenlijk nog iets anders tegenwoordig?
Waarschijnlijk zit hij er warmer bij dan jij.

Maar blijkbaar begint het te lopen: https://www.bits-chips.nl(...)hoorn-en-pieper.html
  zondag 1 november 2015 @ 19:02:00 #32
379943 Paper_Tiger
Neem verantwoordelijkheid
pi_157251924
Ik zal het wel mis hebben maar de naam Roel Pieper associeer ik met opportunisme en schieten met hagel om een doel te raken om dan toch te missen.
a man convinced against his will is of the same opinion still
  zondag 1 november 2015 @ 20:53:35 #33
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_157255398
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 22:28 schreef Pietverdriet het volgende:
Roel Pieper komt met een Superantenne!
Met een Superformule
3D antenne!

[..]

Roel Super schijnt er een handje van te hebben, eerder werd hij bekend om de Jan Sloot supercompressie hoax.
Dat hij daar is ingetrapt, iets wat zó evident niet kan werken. Dat kan iedere HTS'er uit de 2e klas nog wel uitleggen.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_157256501
Gaat nooit werken voor verschillende frequenties. En dat gebruiken wij dus voor onze communicatie.
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
  zondag 1 november 2015 @ 21:47:46 #35
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_157257811
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2014 10:04 schreef SeLang het volgende:
Ik heb weleens gelezen dat er nieuwe antenne ontwerpen zijn "ontdekt" in simulaties met genetische algoritmen. Die hebben dan een hele rare onregelmatige vorm waar je zelf nooit op zou komen maar die een heel goed stralingpatroon blijken te hebben voor specifieke toepassingen. En zo'n specifieke vorm (voor bijvoorbeeld GSM of wifi toepassingen) kun je natuurlijk wel patenteren. Dit komt dan echter niet uit een "superformule" maar uit een brute force rekenmethode.
Zeer interessant spul ja: Hier een leuk stukje over zoiets
  zondag 1 november 2015 @ 21:54:05 #36
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_157258085
quote:
Was Sloot niet van de broncode?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_157267308
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 23:26 schreef Rezania het volgende:

[..]

De formule is echt hoor: http://en.wikipedia.org/wiki/Superformula
Laat de creationisten dit maar niet lezen...
I´m back.
pi_157267326
quote:
0s.gif Op zondag 1 november 2015 18:22 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Waarschijnlijk zit hij er warmer bij dan jij.

Maar blijkbaar begint het te lopen: https://www.bits-chips.nl(...)hoorn-en-pieper.html
Maar dit kan ook dus de storing op je routertje via je buren oplossen, begrijp ik dat nou goed?
I´m back.
pi_157267348
quote:
0s.gif Op zondag 1 november 2015 20:53 schreef LXIV het volgende:

[..]

Dat hij daar is ingetrapt, iets wat zó evident niet kan werken. Dat kan iedere HTS'er uit de 2e klas nog wel uitleggen.
Blijft wel een heel leuk verhaal. Kan me voorstellen dat mensen toen daar "in trapten" ook.
I´m back.
pi_157267880
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2015 13:11 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Laat de creationisten dit maar niet lezen...
Dude, dinsdag 18 februari 2014. :')
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_157267918
quote:
10s.gif Op maandag 2 november 2015 13:38 schreef Rezania het volgende:

[..]

Dude, dinsdag 18 februari 2014. :')
Ja, en?
I´m back.
  maandag 2 november 2015 @ 14:38:45 #42
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_157269119


Roep Pieper en Jan Sloot in betere tijden
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_157269369
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2014 07:28 schreef Lyrebird het volgende:
Sorry dat ik off-topic ga, maar indertijd hebben we ook een Isrealische Jan Sloot op bezoek gehad.

Ik kan niet te veel in details treden, omdat het dan te gemakklelijk is om te achterhalen dat mijn naam geen Lyrebird is, maar je moet dit soort verhalen in die tijd plaatsen.

Philips had toen de ene klap na de andere gekregen, en men was op zoek naar doorbraken. De technici faalden al jaren, en marketing kreeg onder Boonstra een steeds belangrijkere positie binnen Philips. Kan me goed voorstellen hoe enthousiast de marketing jongens en meisjes over JS compressie waren, en mijn respect voor van Driel (die overigens niet in de directie van PR zat, maar volgens mij een fellow was), is alleen maar gegroeid. Dat hij de JS compressie heeft tegengehouden (of is hij daar later op terug gekomen?), past eigenlijk helemaal niet in de cultuur van toen.

Wij kregen een patent van een Israelisch bedrijf te zien, en er werd ons gevraagd of dit wat voor Philips was. Beetje aan gerekend, en het zag er niet goed uit. Maar de oplossing was erg goedkoop, veel goedkoper dan de oplossing waar wij mee bezig waren, dus marketing bleef pushen. Een aantal keer met de uitvinders vergaderd, demonstratie van het apparaat gehad. Demonstratie zag er goed uit. Uiteindelijk voorgesteld om het apparaat op neutraal terein te testen, en de resultaten waren (heel) slecht. Veel van opgestoken. Idee afgeschoten.

Achteraf gezien is er toch een apparaat van Philips op de markt gekomen, dat leek op het Israelische apparaat. Maar dat was 15 jaar later, toen ik al lang niet meer bij Philips werkte. Ik heb er snel aan gerekend, en ook dat apparaat kan niet werken, of ik moet iets volledig over het hoofd hebben gezien.
Zelfde periode als de domme beslissing om Philips naar Amsterdam te verplaatsen, het hoofdkantoor althans, sindsdien is het met het bedrijf ook alleen maar minder gegaan bijna.
pi_157269579
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2015 14:50 schreef Slaro het volgende:

[..]

Zelfde periode als de domme beslissing om Philips naar Amsterdam te verplaatsen, het hoofdkantoor althans, sindsdien is het met het bedrijf ook alleen maar minder gegaan bijna.
Eens. Mijn indruk indertijd (eind jaren 90) was dat er gewoonweg niet genoeg talent werkte. En het talent dat er wel werkte, werd constant tegengewerkt door minkukels die met hun ellebogen doorgegroeid waren naar managerposities.

Jammer hoor - was een prachtig bedrijf, met hele goede mogelijkheden. Helaas is het van binnenuit weggerot.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_157269657
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2015 15:02 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Eens. Mijn indruk indertijd (eind jaren 90) was dat er gewoonweg niet genoeg talent werkte. En het talent dat er wel werkte, werd constant tegengewerkt door minkukels die met hun ellebogen doorgegroeid waren naar managerposities.

Jammer hoor - was een prachtig bedrijf, met hele goede mogelijkheden. Helaas is het van binnenuit weggerot.
Maar leuk dat een afgestoot onderdeel het in de vorm van ASML bijvoorbeeld wel fantastisch doet, denk je dan niet als ervaringsdeskundige van zie je wel het kon toch beter, of heeft dat meer met andere factoren te maken?!
pi_157269793
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2015 15:05 schreef Slaro het volgende:

[..]

Maar leuk dat een afgestoot onderdeel het in de vorm van ASML bijvoorbeeld wel fantastisch doet, denk je dan niet als ervaringsdeskundige van zie je wel het kon toch beter, of heeft dat meer met andere factoren te maken?!
ASML was/is volgens mij veel beter in het aantrekken en vasthouden van talent.

Namen van onderzoekers die ik bij Philips in de archieven tegenkwam, kwam ik later in de krant tegen - ze werkten allemaal bij ASML op hoge posities.

Philips was eerder een stuk vergiet. Alle harde werkers en getalenteerde mensen moesten na een paar jaar vertrekken (roulatie, noemen ze dat), maar iedereen die niks om z'n loopbaan gaf, maar vooral wilde blijven, werd effectief gezien geen strobreed in de weg gelegd.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_157270053
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 22:34 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Sloots compressie was klinklare onzin
Ik heb er alles over gelezen, en ik durf dat te betwijfelen.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_157270202
"De elektrocechnicus zet de monitor aan en steekt een witte smartcard met een 64 kilobyte chip in het daarop aangesloten apparaatje. Op de 64 kB chip van de smartcard staat een code die zestien volledige speelfilms op het scherm van de monitor kan laten verschijnen. Alle ogen zijn gericht op Pieper en Van Driel. Leo Mierop kan zich de situatie nog helder voor de geest halen. 'Pieper keek naar hef-kastje en de monitor. Zijn mond viel letterlijk open. Hij vroeg zich hardop af of dat werkelijk zestien volledige films waren die hij daar afgespeeld zag worden."

Probeer jij maar eens 16 films tegelijk af te spelen op een moderne PC, laat staan in 1999, ik heb geen idee hoe dat met de compressie zit (wiskundig is dat tamelijk onmogelijk), maar dat het geen oplichter was lijkt me wel duidelijk.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  maandag 2 november 2015 @ 15:34:05 #49
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_157270245
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2015 15:26 schreef raptorix het volgende:

[..]

Ik heb er alles over gelezen, en ik durf dat te betwijfelen.
Dat is geen argument.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  maandag 2 november 2015 @ 15:34:52 #50
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_157270267
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2015 15:32 schreef raptorix het volgende:
"De elektrocechnicus zet de monitor aan en steekt een witte smartcard met een 64 kilobyte chip in het daarop aangesloten apparaatje. Op de 64 kB chip van de smartcard staat een code die zestien volledige speelfilms op het scherm van de monitor kan laten verschijnen. Alle ogen zijn gericht op Pieper en Van Driel. Leo Mierop kan zich de situatie nog helder voor de geest halen. 'Pieper keek naar hef-kastje en de monitor. Zijn mond viel letterlijk open. Hij vroeg zich hardop af of dat werkelijk zestien volledige films waren die hij daar afgespeeld zag worden."

Probeer jij maar eens 16 films tegelijk af te spelen op een moderne PC, laat staan in 1999, ik heb geen idee hoe dat met de compressie zit (wiskundig is dat tamelijk onmogelijk), maar dat het geen oplichter was lijkt me wel duidelijk.
Waar staat dat het tegelijkertijd was?
En waarom is het niet meer dan horen zeggen?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_157270289
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2015 15:34 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Waar staat dat het tegelijkertijd was?
Ik weet in ieder geval vrij zeker dat het meerdere tegelijk waren, ik zal nog even googlen.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_157270370
Ik kan geen harde bron vinden, maar het staat in het boek geschreven.
Overigens blijft het verhaal met raadsels omgeven, het kastje was weg na zijn dood, en zijn werkkamer helemaal leeg gehaald. Tjah... wie zal het zeggen.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  maandag 2 november 2015 @ 15:42:02 #53
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_157270436
Je kan van alles beweren in een boek
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_157270487
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2015 15:34 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Waar staat dat het tegelijkertijd was?
En waarom is het niet meer dan horen zeggen?
En wie zegt dat dat niet 1 videostream was met 16 schermpjes erin? ;)
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_157270541
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2015 15:42 schreef Pietverdriet het volgende:
Je kan van alles beweren in een boek
Je kan een hoop beweren, maar een kastje dat in 1999 een video fullscreen afspeelde bestond nog niet.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  maandag 2 november 2015 @ 15:47:11 #56
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_157270563
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2015 15:44 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

En wie zegt dat dat niet 1 videostream was met 16 schermpjes erin? ;)
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2015 15:44 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

En wie zegt dat dat niet 1 videostream was met 16 schermpjes erin? ;)
Ja, zo had je vroeger op de kabel een kanaal met 25 schermpjes van alle zenders op 1 overzicht, er was 1 pornokanaal tussen, dus dat overzichtskanaal was geliefd.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  maandag 2 november 2015 @ 15:48:37 #57
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_157270603
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2015 15:46 schreef raptorix het volgende:

[..]

Je kan een hoop beweren, maar een kastje dat in 1999 een video fullscreen afspeelde bestond nog niet.
DVD spelers bestonden toen al, net als videocassette spelers
Sterker nog, ik keek in 99 al gedownloade films op mijn laptop, ik kutkwaliteit, maar zat lekker in de trein films te kijken
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_157270609
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2015 15:47 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

[..]

Ja, zo had je vroeger op de kabel een kanaal met 25 schermpjes van alle zenders op 1 overzicht, er was 1 pornokanaal tussen, dus dat overzichtskanaal was geliefd.
Kanaal 16 :D
Volgens mij wisselde dat ook tussen fullscreen zodat je effectief 20 seconden porno kon kijken per halfuur :D
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_157270625
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2015 15:48 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

DVD spelers bestonden toen al, net als videocassette spelers
Wat ik begrepen heb was het geen groot kastje, het kastje was ook afgesloten, wat het qua koeling lastig maakt.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  maandag 2 november 2015 @ 15:50:29 #60
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_157270652
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2015 15:49 schreef raptorix het volgende:

[..]

Wat ik begrepen heb was het geen groot kastje, het kastje was ook afgesloten, wat het qua koeling lastig maakt.
Een ontvanger voor een zender die ff verderop stond?
Maar zoals ik zei, ik keek in 99 al films op mijn laptop
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_157270717
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2015 15:50 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Een ontvanger voor een zender die ff verderop stond?
Maar zoals ik zei, ik keek in 99 al films op mijn laptop
Ik ook, maar je weet ook wel hoe dat stond te loeien dan, in 2003 heb ik iemand wel eens zelf een minipc zien bouwen ter grote van een mac mini, maar dat lukt echt niet met een pentium, dat gaat qua koeling gewoon niet goed.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_157270764
Daarnaast, het kastje is niet verdwenen, en is onderzocht, als men had gezien dat het een scam was geweest, was dat wel uitgekomen, het punt is dat de compiler die op een floppy stond is verdwenen.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  maandag 2 november 2015 @ 15:55:26 #63
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_157270779
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2015 15:53 schreef raptorix het volgende:

[..]

Ik ook, maar je weet ook wel hoe dat stond te loeien dan, in 2003 heb ik iemand wel eens zelf een minipc zien bouwen ter grote van een mac mini, maar dat lukt echt niet met een pentium, dat gaat qua koeling gewoon niet goed.
Eenvoudig ontvangertje, zender in een auto verderop
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  maandag 2 november 2015 @ 15:55:59 #64
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_157270788
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2015 15:55 schreef raptorix het volgende:
Daarnaast, het kastje is niet verdwenen, en is onderzocht, als men had gezien dat het een scam was geweest, was dat wel uitgekomen, het punt is dat de compiler die op een floppy stond is verdwenen.
Als je dat gelooft, heb ik nog een mooie Waalbrug te koop voor je
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_157270842
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2015 15:55 schreef raptorix het volgende:
Daarnaast, het kastje is niet verdwenen, en is onderzocht, als men had gezien dat het een scam was geweest, was dat wel uitgekomen, het punt is dat de compiler die op een floppy stond is verdwenen.
Precies, want Roel Pieper zou dolgraag toegeven dat hij 11 miljoen gulden aan privé kapitaal uit heeft gegeven aan een scam.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_157272478
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2015 15:58 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Precies, want Roel Pieper zou dolgraag toegeven dat hij 11 miljoen gulden aan privé kapitaal uit heeft gegeven aan een scam.
Ja want Roel Pieper is een naieeve pannekoek die nog nooit een groot bedrijf heeft geleid.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_157272525
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2015 17:09 schreef raptorix het volgende:

[..]

Ja want Roel Pieper is een naieeve pannekoek die nog nooit een groot bedrijf heeft geleid.
Die niet meerdere faillissementen op zijn naam heeft staan... Oh wacht. :')
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_157272629
quote:
1s.gif Op maandag 2 november 2015 17:12 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Die niet meerdere faillissementen op zijn naam heeft staan... Oh wacht. :')
Failliet gaan is helemaal niet erg als je in IT bedrijven investeert, het punt met IT is dat de kosten nagenoeg gelijk blijven bij schaalvergroting, daarnaast blijkt vaak dat er allerlei interessante kennis ontstaat wat los stond van het oorspronkelijke idee, om goed voorbeeld te geven Amazon verdient weinig aan zijn webwinkel, maar hun positie op clouddiensten is op dit moment samen met Microsoft superieur, sterker nog ik durf te voorspellen dat binnen 5 jaar Clouddiensten het belangrijkste onderdeel zijn.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_157272662
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2015 17:18 schreef raptorix het volgende:

[..]

Failliet gaan is helemaal niet erg als je in IT bedrijven investeert, het punt met IT is dat de kosten nagenoeg gelijk blijven bij schaalvergroting, daarnaast blijkt vaak dat er allerlei interessante kennis ontstaat wat los stond van het oorspronkelijke idee, om goed voorbeeld te geven Amazon verdient weinig aan zijn webwinkel, maar hun positie op clouddiensten is op dit moment samen met Microsoft superieur, sterker nog ik durf te voorspellen dat binnen 5 jaar Clouddiensten het belangrijkste onderdeel zijn.
Maar dat pieper geïnvesteerd heeft maakt niet ineens dat het product uberhaupt iets waard is... http://www.quotenet.nl/Li(...)ijders-alle-13-fout2
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
  maandag 2 november 2015 @ 17:40:57 #70
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_157272972
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2015 15:39 schreef raptorix het volgende:
Ik kan geen harde bron vinden, maar het staat in het boek geschreven.
Overigens blijft het verhaal met raadsels omgeven, het kastje was weg na zijn dood, en zijn werkkamer helemaal leeg gehaald. Tjah... wie zal het zeggen.
Klopt, staat in het boek, ik heb het ook gelezen en ik weet nog steeds niet wat ik er van moet denken. Dat die compressie technisch onmogelijk is is mij wel duidelijk...

Maar alles wijst erop dat hij iets bijzonders had verzonnen.
  maandag 2 november 2015 @ 17:42:14 #71
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_157273050
quote:
1s.gif Op maandag 2 november 2015 17:20 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Maar dat pieper geïnvesteerd heeft maakt niet ineens dat het product uberhaupt iets waard is... http://www.quotenet.nl/Li(...)ijders-alle-13-fout2
Nogal een makkelijk lijstje.
Maar goed succesvolle mensen afbranden, daar geniet men van in Nederland.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_157273053
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2015 17:42 schreef AchJa het volgende:

[..]

Hij scrolde door verschillende filmpjes heen volgens de overleveringen...
Ja wist het al niet meer wat het precies was, heb het boek jaren terug gelezen en heb het fysiek niet meer staan.
Het geheel kwam op mij over als een scam die verkeerd is gelopen. Om met 2 zwarte doosjes wat investeerders enthousiast te maken over de mogelijkheden is niet zo heel moeilijk, zeker niet in die Pre-millennium-wissel ICT-bubble die er toen was.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_157273078
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2015 17:45 schreef raptorix het volgende:

[..]

Nogal een makkelijk lijstje.
Maar goed succesvolle mensen afbranden, daar geniet men van in Nederland.
Het ging me er meer om dat die Pieper niet zo'n visionair is als waar hij voor weggezet wordt. Het is gewoon een investeerder die veel geld rondsmijt in de hoop dat het ergens wat meer oplevert.
Helemaal niets mis mee, maar dat maakt dat project van Sloot niet ineens geloofwaardiger.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_157273165
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2015 17:47 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Het ging me er meer om dat die Pieper niet zo'n visionair is als waar hij voor weggezet wordt. Het is gewoon een investeerder die veel geld rondsmijt in de hoop dat het ergens wat meer oplevert.
Helemaal niets mis mee, maar dat maakt dat project van Sloot niet ineens geloofwaardiger.
Dat is nu eenmaal zo in startupland, van de 10 startups haalt er over algemeen maar 1 het.
Daarnaast kun je nog zo een visionair zijn, vaak is het louter toeval dat een bepaald idee aanslaat, bijvoorbeeld omdat er in 1 keer techniek ontstaat die gebruik kan maken van jouw startup. Daarnaast heeft Pieper met name in het begin van zijn carriere erg veel succes gehad in de VS.

Het idee van Twinning was ook erg goed, helaas bleek de pot met geld ook verkeerde figuren aan te trekken (ik werkte destijds in het Twinning gebouw ;) ).
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_157276445
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2015 15:32 schreef raptorix het volgende:
"De elektrocechnicus zet de monitor aan en steekt een witte smartcard met een 64 kilobyte chip in het daarop aangesloten apparaatje. Op de 64 kB chip van de smartcard staat een code die zestien volledige speelfilms op het scherm van de monitor kan laten verschijnen. Alle ogen zijn gericht op Pieper en Van Driel. Leo Mierop kan zich de situatie nog helder voor de geest halen. 'Pieper keek naar hef-kastje en de monitor. Zijn mond viel letterlijk open. Hij vroeg zich hardop af of dat werkelijk zestien volledige films waren die hij daar afgespeeld zag worden."

Probeer jij maar eens 16 films tegelijk af te spelen op een moderne PC, laat staan in 1999, ik heb geen idee hoe dat met de compressie zit (wiskundig is dat tamelijk onmogelijk), maar dat het geen oplichter was lijkt me wel duidelijk.
64 Kbyte is iets meer dan 1/2 miljoen bits. Een film van 100 minuten bestaat uit 150000 frames en van der Sloot beweerde er 16 op te slaan, dat is minder dan 1 bit per frame. Ofwel een heel bijzondere compressie.

In die tijd zaten we met videocd en divx kwam net op. Laat staan dat toen konden voorstellen, dat we nu 20 jaar later naar full hd torrentstreams zouden kijken.

Kastjes werden toen nog met paralel, serieel en usb 1.0 aangesloten en een zipdrive had 100MB. Ofwel, met of zonder de kennis van nu, het was allemaal wel heel onwaarschijnlijk.

Wie weet, misschien zat er wel zo'n Marmitek wireless video station in het kastje, dat was toen ook nog nieuw.
.
pi_157276602
quote:
1s.gif Op maandag 2 november 2015 20:14 schreef Fer het volgende:

[..]

64 Kbyte is iets meer dan 1/2 miljoen bits. Een film van 100 minuten bestaat uit 150000 frames en van der Sloot beweerde er 16 op te slaan, dat is minder dan 1 bit per frame. Ofwel een heel bijzondere compressie.

In die tijd zaten we met videocd en divx kwam net op. Laat staan dat toen konden voorstellen, dat we nu 20 jaar later naar full hd torrentstreams zouden kijken.

Kastjes werden toen nog met paralel, serieel en usb 1.0 aangesloten en een zipdrive had 100MB. Ofwel, met of zonder de kennis van nu, het was allemaal wel heel onwaarschijnlijk.

Wie weet, misschien zat er wel zo'n Marmitek wireless video station in het kastje, dat was toen ook nog nieuw.
Nogmaals ik kan geen uitspraak doen over de compressie, en iedereen kan met gezond verstand bepalen dat het niet mogelijk is om een film met zo weinig data op te slaan, wat mij intrigeert is dat hij destijds al films kon spelen op zo een klein kastje, ik daag PietVerdriet die ik hoog heb zitten uit om met de techniek van destijds zoiets te presteren, zelfs gebruik van een zender is al extreem lastig.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_157277369
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2015 20:20 schreef raptorix het volgende:

[..]

Nogmaals ik kan geen uitspraak doen over de compressie, en iedereen kan met gezond verstand bepalen dat het niet mogelijk is om een film met zo weinig data op te slaan, wat mij intrigeert is dat hij destijds al films kon spelen op zo een klein kastje, ik daag PietVerdriet die ik hoog heb zitten uit om met de techniek van destijds zoiets te presteren, zelfs gebruik van een zender is al extreem lastig.
Ik kan het nu niet vinden, maar ik herinner mij dat hij ook een laptop gebruikte tijdens de demo's.
.
pi_157278370


Dit is een superantenne. Weliswaar voor een lagere frequentie maar het idee blijft hetzelfde.
Hij is zo super door het richteffect. Maar je moet hem daarom dus richten naar de bron. Uit andere richtingen ontvangt ie vrijwel niets. Dat is het principe van een "Yagi". Daaronder ziet men de rotor waarmee je hem richt naar de bron.
Voor een mobiele telefoon is zoiets natuurlijk niet handig.

Ik heb hier hetzelfde idee bij als de l*lverhalen van producenten van kleine windmolens.
De wet van Betz geeft een theoretisch maximum aan hoeveel energie er uit wind te halen is. Meer kan niet al is het ontwerp van de "ontvanger" nog zo futuristisch.
Hetzelfde speelt op dit gebied. Er is een bepaalde theoretische veldsterkte (te berekenen met het zendvermogen van de zender, de versterking van de zendantenne en nog wat variabelen) en die valt uitsluitend te "vangen" met een richtantenne. Hoe langer hoe beter. Maar het maximum haal je nooit. Een extreem voorbeeld van een richtantenne is de parabool-schotel zoals we die gebruiken voor satelliet-ontvangst. Dat die steeds kleiner konden door de jaren heen (50 cm is voldoende waar we vroeger 5 meter voor nodig hadden) komt niet door de verbeterde antenne maar door verbeterde elektronica:

Wel is er veel te halen met de elektronica en met name de 1e HF-versterker. Hoe minder eigen-ruis zo'n component heeft hoe beter de ontvangst. Daar hangt echter een navenant prijskaartje aan. Die ontwikkeling is goed te volgen als we de maximale iso-waarden in combinatie met een goed resultaat van de digitale-camera sensor bekijken. Het draait allemaal om ruis (NF).

Betrokken investeerders zijn nooit te betrappen geweest op enige kunde van de materie waar zij op dat moment mee bezig waren. Ook in het geval Sloot.

[ Bericht 4% gewijzigd door Bart2002 op 02-11-2015 21:45:09 ]
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  maandag 2 november 2015 @ 21:45:34 #80
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_157279377
De schotel is echter niet de antenne, dat is de lnb.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_157279467
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2015 21:45 schreef Pietverdriet het volgende:
De schotel is echter niet de antenne, dat is de lnb.
Haal die schotel maar eens weg. En aanschouw het resultaat. Of niet, denk ik.
Maar die bestaat inderdaad uit 2 belangrijke componenten die niet zonder elkaar kunnen. Of 3 als we de elektronica meerekenen. Het is de stormachtige ontwikkeling van de GaAsFET geweest (en de steeds betere betaalbaarheid daarvan) die zo'n kleine schoteltje mogelijk heeft gemaakt.

[ Bericht 3% gewijzigd door Bart2002 op 02-11-2015 21:53:23 ]
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  maandag 2 november 2015 @ 21:56:15 #82
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_157279735
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2015 21:47 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Haal die schotel maar eens weg. En aanschouw het resultaat. Of niet, denk ik.
Maar die bestaat inderdaad uit 2 belangrijke componenten die niet zonder elkaar kunnen. Of 3 als we de elektronica meerekenen. Het is de stormachtige ontwikkeling van de GaAsFET geweest (en de steeds betere betaalbaarheid daarvan) die zo'n kleine schoteltje mogelijk heeft gemaakt.
De LNB werkt zonder schotel ook, net als jouw gehoor werk zonder oorschelp. Dat je niet veel hoort zonder de reflector is wat anders.
De lnb is de antenne, de schotel de reflector.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_157279771
quote:
1s.gif Op maandag 2 november 2015 21:56 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

De LNB werkt zonder schotel ook, net als jouw gehoor werk zonder oorschelp. Dat je niet veel hoort zonder de reflector is wat anders.
De lnb is de antenne, de schotel de reflector.
Ik laat het aan anderen over om hier iets van te vinden.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  maandag 2 november 2015 @ 22:36:35 #84
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_157280852
Superantenne? Wat een beroerde naam, net zo beroerd als Jan Rietman en zijn Superband. :')

Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_157284797
quote:
1s.gif Op maandag 2 november 2015 20:46 schreef Fer het volgende:

[..]

Ik kan het nu niet vinden, maar ik herinner mij dat hij ook een laptop gebruikte tijdens de demo's.
Nee, ik heb een vrij goed geheugen en ben er vrij zeker van dat dat niet het geval is.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_157284926
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2015 06:21 schreef raptorix het volgende:

[..]

Nee, ik heb een vrij goed geheugen en ben er vrij zeker van dat dat niet het geval is.
De eerste demo's waren met een laptop met Windows 95 erop.
Ben even op zoek naar de epub van het boek om het erbij te pakken.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_157284929
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2015 07:08 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

De eerste demo's waren met een laptop met Windows 95 erop.
Ben even op zoek naar de epub van het boek om het erbij te pakken.
Ja maar de demo's waren op een kastje ter grote van 5 pakjes sigaretten (gegoogled)
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_157284939
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2015 07:09 schreef raptorix het volgende:

[..]

Ja maar de demo's waren op een kastje ter grote van 5 pakjes sigaretten (gegoogled)
De latere ja.

maar check ook dit stuk wat ingaat op paragrafen uit het boek. http://www.jacobfresco.nl(...)vinder-of-oplichter/

Het stukje waarin iemand claimed dat 'de harde schijf niet gebruikt wordt omdat het lichtje niet brand' weet ik me ook nog te herinneren en dat was toch echt van een pc of een laptop.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_157284984
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2015 07:11 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

De latere ja.

maar check ook dit stuk wat ingaat op paragrafen uit het boek. http://www.jacobfresco.nl(...)vinder-of-oplichter/

Het stukje waarin iemand claimed dat 'de harde schijf niet gebruikt wordt omdat het lichtje niet brand' weet ik me ook nog te herinneren en dat was toch echt van een pc of een laptop.
Dat is dus wat ik ook probeer duidelijk te maken, en al 12 jaar terug realiseerde, men focust zich te veel op de opslag, terwijl mij de performance juist heel erg opviel, overigens vraag ik me af wie het kastje nu heeft, en of het wellicht handig is om nogmaals door de toptechneuten te laten onderzoeken. Naar mijn weten bestaat de holding waar de rechten liggen nog steeds.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_157285149
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2015 07:25 schreef raptorix het volgende:

[..]

Dat is dus wat ik ook probeer duidelijk te maken, en al 12 jaar terug realiseerde, men focust zich te veel op de opslag, terwijl mij de performance juist heel erg opviel, overigens vraag ik me af wie het kastje nu heeft, en of het wellicht handig is om nogmaals door de toptechneuten te laten onderzoeken. Naar mijn weten bestaat de holding waar de rechten liggen nog steeds.
Beiden zijn compleet onrealistisch, wat dat betreft maakt het weinig uit.
Pieper heeft het decoder kastje (naar het schijnt) dat is onderzocht maar daar wil hij niets over kwijt. Dat kan een aantal dingen betekenen;
1. men snapt er geen hol van hoe het werkt
2. men is erachter gekomen dat het een scam is geweest en wil niet met de billen bloot omdat er al genoeg ophef over is geweest.
3. zeg het maar...
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
  dinsdag 3 november 2015 @ 08:10:00 #91
422610 Barrah
Komt niet uit Zevenbergen
pi_157285230
Dus het antwoord op het overschot aan antennes en signalen is een nieuwe antenne? Logisch joh.
  dinsdag 3 november 2015 @ 08:34:05 #92
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_157285376
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2015 08:10 schreef Barrah het volgende:
Dus het antwoord op het overschot aan antennes en signalen is een nieuwe antenne? Logisch joh.
Betere Antenne, minder zendervermogen nodig
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  dinsdag 3 november 2015 @ 09:41:00 #93
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_157286171
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2015 21:16 schreef Bart2002 het volgende:
[ afbeelding ]

Dit is een superantenne. Weliswaar voor een lagere frequentie maar het idee blijft hetzelfde.
Hij is zo super door het richteffect. Maar je moet hem daarom dus richten naar de bron. Uit andere richtingen ontvangt ie vrijwel niets. Dat is het principe van een "Yagi". Daaronder ziet men de rotor waarmee je hem richt naar de bron.
Voor een mobiele telefoon is zoiets natuurlijk niet handig.

Voor een mobiele telefoon is zoiets superhandig. Want die maakt namelijk ook een punt-naar-punt verbinding (telefoon naar mast). Hij hoeft niet rond te stralen zoals een broadcast systeem. Je moet alleen die mechanische rotor vervangen door iets statisch electronisch (phased array).
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  dinsdag 3 november 2015 @ 09:46:38 #94
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_157286263
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2015 09:41 schreef LXIV het volgende:

[..]

Voor een mobiele telefoon is zoiets superhandig. Want die maakt namelijk ook een punt-naar-punt verbinding (telefoon naar mast). Hij hoeft niet rond te stralen zoals een broadcast systeem. Je moet alleen die mechanische rotor vervangen door iets statisch electronisch (phased array).
Jaren geleden een artikel gelezen over de mogelijkheden van Phased Array antennes in mobiele netwerken, met mobieltjes is het lastiger omdat die zo bewegen, maar als alternatief voor kopernetwerken of glasvezel voor de laatste paar honderd meter bied dat mogelijkheden.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  dinsdag 3 november 2015 @ 09:55:06 #95
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_157286400
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2015 09:46 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Jaren geleden een artikel gelezen over de mogelijkheden van Phased Array antennes in mobiele netwerken, met mobieltjes is het lastiger omdat die zo bewegen, maar als alternatief voor kopernetwerken of glasvezel voor de laatste paar honderd meter bied dat mogelijkheden.
Het vergt nogal veel rekenkracht om die phased array voortdurend goed gericht te houden. Maar bij voldoende rekenkracht is het geen probleem. De mate waarin een mobiel beweegt (hoekfrequentie zal niet hoger zijn dan 2pi) is een fractie van de gebruikte telecom-frequenties. In militaire toepassingen wordt dit al volop gebruikt.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  dinsdag 3 november 2015 @ 11:15:20 #96
422610 Barrah
Komt niet uit Zevenbergen
pi_157288065
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2015 08:34 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Betere Antenne, minder zendervermogen nodig
En jij gelooft dat zo'n initiatief binnen 10 jaar alle andere standaarden overbodig kan maken, zelfs als het zo superieur is als wordt gesteld? En zelfs al zou dat mogelijk zijn, is dit dan in die periode de enige standaard die dit doel zou kunnen bereiken?

Elke technologie is ontstaan als idee om iets nieuws of iets beter te doen. Dat is hier niet anders en het zal ook niet de laatste uitvinding zijn op dit gebied. De enige manier om de perfecte wereld te bereiken die de initiatiefnemers voor ogen hebben te bereiken, is wanneer de hele wereld afspreekt om alle andere technologieën voor datum X uit te schakelen en in de tussentijd geen nieuwe apparaten te produceren, verkopen of in gebruik te nemen die niet voorzien zijn van een superantenne.

Kortom: het kan zeker iets toevoegen, maar ik geloof niet dat dit de heilige graal is - of kan worden.
pi_157288066
quote:
1s.gif Op maandag 2 november 2015 20:46 schreef Fer het volgende:

[..]

Ik kan het nu niet vinden, maar ik herinner mij dat hij ook een laptop gebruikte tijdens de demo's.
Klopt.

Laptop, en een kastje en in dat kastje deed hij dan een kaartje met weinig opslag en deze zou dan zogenaamd de films bevatten, het kastje zou de omvorming verrichten. En andere technici moesten er met de poten vanaf blijven, alleen maar kijken.

Toch een enorme hoax.
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
pi_157288160
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2015 08:34 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Betere Antenne, minder zendervermogen nodig
En als het goed werkt zou dat een enorme besparing kunnen opleveren, of minder masten bouwen, of lagere vermogens. Hangen enorme kasten aan die gsm installaties ter grote van 3 koelkasten (inclusief batterijpakket natuurlijk)
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
pi_157288201
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2015 11:15 schreef hottentot het volgende:

[..]

Klopt.

Laptop, en een kastje en in dat kastje deed hij dan een kaartje met weinig opslag en deze zou dan zogenaamd de films bevatten, het kastje zou de omvorming verrichten. En andere technici moesten er met de poten vanaf blijven, alleen maar kijken.

Toch een enorme hoax.
In de latere versies niet, daarnaast is het veelvuldig in Sillicon Valley gedemonstreerd, iedereen was daar onder indruk.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_157288244
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2015 11:20 schreef raptorix het volgende:

[..]

In de latere versies niet, daarnaast is het veelvuldig in Sillicon Valley gedemonstreerd, iedereen was daar onder indruk.
Maar los van hoe groot of klein alles was wat hij gebruikte, zijn compressie was natuurlijk een hoax, dus heb ik geen reden om aan te nemen dat hij baanbrekend kleine elektronica kon vervaardigen. Misschien wel een laptop in stukken gebroken en alleen dat in dat kastje gestopt wat hij nodig had.
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
pi_157288450
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2015 11:22 schreef hottentot het volgende:

[..]

Maar los van hoe groot of klein alles was wat hij gebruikte, zijn compressie was natuurlijk een hoax, dus heb ik geen reden om aan te nemen dat hij baanbrekend kleine elektronica kon vervaardigen. Misschien wel een laptop in stukken gebroken en alleen dat in dat kastje gestopt wat hij nodig had.
Ik heb het net even nagezocht, maar de demonstratie was behoorlijk overtuigend:

https://books.google.nl/b(...)0jan%20sloot&f=false
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_157288546
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_157288898
quote:
Ik kan mij heugen dat hij ook meerdere filmpjes tegelijk kon spelen en bedienen. Dat was zeker in die tijd ongekend.

Ik heb het destijds (10 jaar geleden?) in een ruk helemaal doorgelezen en vind het nog steeds een enorm fascinerend gebeuren.
pi_157288987
Als we er van uitgaan dat dat boek inderdaad de waarheid is (hetgeen helaas niet te controleren is) dan zou het in ieder geval anders gewerkt moeten hebben dan ik in de meeste beschrijvingen lees. Een sleutel van een kilobyte kan wiskundig gezien gewoon nooit genoeg zijn voor alle films.
pi_157289160
Tja het kastje is weg en niemand weet wat erin zat, er is ook een theorie dat hij een harddisk zodanig had omgebouwd, dat hij er analoog videosignaal mee kon opnemen.

Sowieso is een klein kastje echt typisch iets om noobs mee te scammen. Ook in die tijd kon een prototype een gigantische batterij computers zijn, waar dan pas later het eind product met custom chips veel kleiner gebouwd kan worden.

Maar ontopic: Die twee klanten van Super antennes zijn niet erg overtuigend. Een netwerk integrator in Californië en een Chinese fabrikant van auto tracking systemen, met een naam die lijkt op (Bosch) Valeo. Beide meer afnemers van netwerk chips en prints.

Je zou denken dat een echte hardware chip bakker als Broadcom of Intel hierin zou springen. Of Foxconn.
.
  dinsdag 3 november 2015 @ 12:24:04 #106
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_157289401
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2014 07:47 schreef AchJa het volgende:

[..]

Die Boekhoorn was daar toch ook bij betrokken?
Boekhoorn heeft ook de 2 panda's naar Nederland gehaald *O*

Althans dat was zijn plan, heeft zelfs Wim Kok al voor z'n karretje gespannen om dat te regelen.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_157289709
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2015 09:41 schreef LXIV het volgende:

[..]

Voor een mobiele telefoon is zoiets superhandig. Want die maakt namelijk ook een punt-naar-punt verbinding (telefoon naar mast). Hij hoeft niet rond te stralen zoals een broadcast systeem. Je moet alleen die mechanische rotor vervangen door iets statisch electronisch (phased array).
Als de antenne zichzelf heel snel kan richten als de telefoon in beweging is is dat theoretisch mogelijk natuurlijk. Alleen praktisch wordt het lastig omdat je het hier volgens mij, gebruikmakend van deze techniek, onvermijdelijk hebt over meerdere antennes of elementen (zoals op die foto, ieder element is een antenne...) ook wel "stacken" genoemd. Je krijgt hoe dan ook een ruimteprobleem hiermee. Dat omdat een antenne zich slecht laat miniaturiseren want dan doet ie het niet (goed) meer op de gewenste frequentie. Ook moet er tussen de elementen een bepaalde ideale afstand zijn anders gaan ze elkaar tegenwerken.

Dit idee:


[ Bericht 4% gewijzigd door Bart2002 op 03-11-2015 12:46:10 ]
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_157290046
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 november 2015 12:11 schreef Fer het volgende:
Tja het kastje is weg en niemand weet wat erin zat, er is ook een theorie dat hij een harddisk zodanig had omgebouwd, dat hij er analoog videosignaal mee kon opnemen.

Sowieso is een klein kastje echt typisch iets om noobs mee te scammen. Ook in die tijd kon een prototype een gigantische batterij computers zijn, waar dan pas later het eind product met custom chips veel kleiner gebouwd kan worden.

Maar ontopic: Die twee klanten van Super antennes zijn niet erg overtuigend. Een netwerk integrator in Californië en een Chinese fabrikant van auto tracking systemen, met een naam die lijkt op (Bosch) Valeo. Beide meer afnemers van netwerk chips en prints.

Je zou denken dat een echte hardware chip bakker als Broadcom of Intel hierin zou springen. Of Foxconn.
In die tijd was dat nog niet mogelijk, daar waren computers niet snel genoeg voor, daarnaast heeft de gast van dat boek ook de apparatuur mogen controleren op verborgen componenten.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  dinsdag 3 november 2015 @ 14:31:58 #109
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_157292159
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2015 12:38 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Als de antenne zichzelf heel snel kan richten als de telefoon in beweging is is dat theoretisch mogelijk natuurlijk. Alleen praktisch wordt het lastig omdat je het hier volgens mij, gebruikmakend van deze techniek, onvermijdelijk hebt over meerdere antennes of elementen (zoals op die foto, ieder element is een antenne...) ook wel "stacken" genoemd. Je krijgt hoe dan ook een ruimteprobleem hiermee. Dat omdat een antenne zich slecht laat miniaturiseren want dan doet ie het niet (goed) meer op de gewenste frequentie. Ook moet er tussen de elementen een bepaalde ideale afstand zijn anders gaan ze elkaar tegenwerken.

Dit idee:
[ afbeelding ]

De frequenties zijn heel hoog, dus de golflengte heel klein. Het is een electronische array, dus statisch. Het ziet er uit als een vlak plaatje.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_157292627
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2015 14:31 schreef LXIV het volgende:

[..]

De frequenties zijn heel hoog, dus de golflengte heel klein. Het is een electronische array, dus statisch. Het ziet er uit als een vlak plaatje.
Even voor de duidelijkheid: hebben we het dan over de frequenties die mobieltjes gebruiken of hebben we het over veel hogere frequenties? Ik denk dat laatste. Ik ben overigens bekend met golflengtes. Een antenne is idealiter een hele golf of een halve. Hoe meer je dat door 2 doet hoe slechter (uiteraard) de performance.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  dinsdag 3 november 2015 @ 15:56:13 #111
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_157293878
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2015 14:54 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Even voor de duidelijkheid: hebben we het dan over de frequenties die mobieltjes gebruiken of hebben we het over veel hogere frequenties? Ik denk dat laatste. Ik ben overigens bekend met golflengtes. Een antenne is idealiter een hele golf of een halve. Hoe meer je dat door 2 doet hoe slechter (uiteraard) de performance.
Het is echter niet gezegd dat de lengte van die antenne daarom in een rechte lijn of vlak moet zijn, hij kan ook opgepropt of gevouwen zijn
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_157294177
Gaat helaas allemaal ten koste van de performance. Dat zijn altijd compromissen.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_157296016
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2015 11:35 schreef raptorix het volgende:

[..]

Ik heb het net even nagezocht, maar de demonstratie was behoorlijk overtuigend:

https://books.google.nl/b(...)0jan%20sloot&f=false
Hoe overtuigend zijn performance ook geweest mag zijn, de sleutel is gewoon te klein om zoveel info te bevatten.
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
pi_157296758
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2015 18:01 schreef hottentot het volgende:

[..]

Hoe overtuigend zijn performance ook geweest mag zijn, de sleutel is gewoon te klein om zoveel info te bevatten.
Misschien dat 1 van de betrokkenen op zijn of haar sterfbed nog een boekje opendoet hoe de scam in elkaar zat....

Overigens staat mij bij dat hij wel altijd een bakbeest van een 23 inch CRT (beeldbuis) monitor er bij wilde, die ging altijd mee in de kofferbak. Daar past best een hoop spul in...
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  † In Memoriam † dinsdag 3 november 2015 @ 20:05:20 #115
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_157298642
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 22:28 schreef Pietverdriet het volgende:
Het hoofdkantoor van het bedrijf bevindt zich formeel op Curaçao.
Dan weet je eigenlijk al genoeg, toch? :')
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
pi_157298723
quote:
99s.gif Op dinsdag 3 november 2015 20:05 schreef Cynix ® het volgende:

[..]

Dan weet je eigenlijk al genoeg, toch? :')
Investeren maar jongens!!

Achja, als ze gewoon Sloots compressiemethode uitwerken heb je die superantenne alweer minder nodig. Elk bestand gecomprimeerd naar 1MB! :')
pi_157299062
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 november 2015 20:07 schreef NewHorizon het volgende:

[..]

Investeren maar jongens!!

Achja, als ze gewoon Sloots compressiemethode uitwerken heb je die superantenne alweer minder nodig. Elk bestand gecomprimeerd naar 1MB! :')
Wereldknaller
Antenna Company is 'in potentie mijn meest succesvolle bedrijf ooit', vertelt Boekhoorn in een exclusief interview met Quote. De 3D-geoptimaliseerde antenne kan miljarden euro’s in het laatje brengen. “Deze superantenne wordt een wereldknaller.” HTC, LG en Samsung zouden volgens de miljardair tot de potentiële klanten behoren. Met een aantal van hen is Antenna Company in een vergevorderd stadium van gesprek. Ook Cisco zou interesse hebben.

Dit ook... :|W Even wat namen van wereldspelers laten vallen. En natuurlijk hebben die belangstelling als er mogelijk wat te verdienen valt. Zo ging het met het Sloot-verhaal ook.
Blijkbaar is de wereld wel weer rijp voor een nieuwe hoax.

Weet iemand of Prof. Gielis ergens in direct verband wordt gebracht met vermeende superantenne, anders dan via zijn formule? Die formule (alleen al omdat die bestaat..) valt natuurlijk goed te misbruiken voor allerhande commerciële super-onzin. En dat is wat zij vermoedelijk doen. Blaaskaken annex charlatans.

[ Bericht 3% gewijzigd door Bart2002 op 03-11-2015 20:23:57 ]
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  † In Memoriam † dinsdag 3 november 2015 @ 20:20:17 #118
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_157299117
Je mag toch hopen dat Samsung en Cisco een echt werkend exempaar willen zien?
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
pi_157299262
quote:
99s.gif Op dinsdag 3 november 2015 20:20 schreef Cynix ® het volgende:
Je mag toch hopen dat Samsung en Cisco een echt werkend exempaar willen zien?
Het gaat natuurlijk niet om Samsung en Cisco (want die gaan er niet intrappen) maar om investeerders die dollartekens in de ogen krijgen bij het noemen van deze wereldspelers. Volkomen analoog aan het Sloot-verhaal.

Antonov heeft ook jaren lang geld aangetrokken van naïeve investeerders, believers eigenlijk, die geloofden in het verhaal van de "revolutionaire" automatische versnellingsbak die "binnenkort" in iedere Chinese auto zou zitten. Daar heeft ook nooit een werkend exemplaar van bestaan maar ze hebben er genoeg aan "verdiend".
Hun echte business was het drukken van aandelen.

[ Bericht 4% gewijzigd door Bart2002 op 03-11-2015 20:43:56 ]
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  dinsdag 3 november 2015 @ 20:41:36 #120
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_157299741
Is het niet gewoon het volgende?

Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  woensdag 4 november 2015 @ 09:40:56 #121
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_157308624
quote:
5s.gif Op dinsdag 3 november 2015 20:41 schreef ACT-F het volgende:
Is het niet gewoon het volgende?

Dat is een phased array, waar we het eerder over hadden.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_157311647
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2015 18:01 schreef hottentot het volgende:

[..]

Hoe overtuigend zijn performance ook geweest mag zijn, de sleutel is gewoon te klein om zoveel info te bevatten.
Mee eens, wat ook niet ontdenkbaar is, is dat hij misschien slechts een tussenpersoon was, en dat hij bijvoorbeeld de beschikking had, van voormalig Sovjet spul.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  woensdag 4 november 2015 @ 14:05:14 #123
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_157313132
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2015 12:54 schreef raptorix het volgende:

[..]

Mee eens, wat ook niet ontdenkbaar is, is dat hij misschien slechts een tussenpersoon was, en dat hij bijvoorbeeld de beschikking had, van voormalig Sovjet spul.
De SU stond natuurlijk bekend om zijn enorme voorsprong op micro-elektronica
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_157313582
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2015 14:05 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

De SU stond natuurlijk bekend om zijn enorme voorsprong op micro-elektronica
Op gebied van Image compressie heb ik inderdaad mooie voorbeelden gezien.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_157314179
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2015 14:05 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

De SU stond natuurlijk bekend om zijn enorme voorsprong op micro-elektronica
In analoge technologie zijn ze verder gekomen, vooral omdat ze hopeloos achterliepen in de digitale.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_157328058
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2015 20:25 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Het gaat natuurlijk niet om Samsung en Cisco (want die gaan er niet intrappen) maar om investeerders die dollartekens in de ogen krijgen bij het noemen van deze wereldspelers. Volkomen analoog aan het Sloot-verhaal.

Antonov heeft ook jaren lang geld aangetrokken van naïeve investeerders, believers eigenlijk, die geloofden in het verhaal van de "revolutionaire" automatische versnellingsbak die "binnenkort" in iedere Chinese auto zou zitten. Daar heeft ook nooit een werkend exemplaar van bestaan maar ze hebben er genoeg aan "verdiend".
Hun echte business was het drukken van aandelen.
Hahaha de Antonov Transmissie. Ding was al overbodig, toen ze ooit begonnen met computergestuurde breinen in ouderwetse automaten. Maar er zijn inderdaad miljarden ingegaan en zelfs toen China al een eigen klassieke automaat kon bouwen, gingen zo nog door als twee traps transmissies voor dynamo's of supercharger.
.
pi_157345516
quote:
1s.gif Op donderdag 5 november 2015 00:31 schreef Fer het volgende:
Ding was al overbodig
Het is officieel niet eens een "ding" geweest dacht ik.
Als tech-bedrijf hadden ze welgeteld 1 R&D persoon op de loonlijst staan.
Het is altijd een scam geweest. En dat is dit ook: men neme een "superformule" en die verklaren we van toepassing op "technologie" waar wij mee zogenaamd mee bezig zijn. En wereldspelers staan zogenaamd in de rij om het niet bestaande product te kopen. Dat is altijd het verhaal en veel investeerders tippelen daarop. Je weet maar nooit immers. Je kunt maar beter instappen dan de boot missen. En handige sodemieters als de betrokkenen weten dat het zo werkt.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_157346751
Of ze steken wat geinvesteerd geld daadwerkelijk in ontwikkeling, wellicht ontdekken ze per ongeluk nog weleens een klein patent.


Dan denk ik aan Rambus, die wisten ook wel dat DDR de toekomst was, maar die moesten het ook uitzingen, wachtend tot DDR een patent infrigment deed, om daar dan royalties op te pakken.

Antoniv is inderdaad nog veel erger. Het "ding" heette dus de TX-6, daar zijn prototypes van geweest, maar gek genoeg was dr Antonov toen al vertrokken en was het "ding " dus helemaal op Antonov's theorie gebasseerd, maar op bestaande technieken.

Maar of we og even wilden storten, want de grootste Chinese transmissiefabriek zou er ook instappen, als Antonov 15 Miljoen opgehaald zou hebben.

Hierna is niks meer vernomen van Antonov.

Overigens zou Van Sloot wellicht een echte theorie hebben gehad, die hij verder wilde ontwikkelen en het kastje slechts een truukje om de echte SDCS te kunnen ontwikkelen.
.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')