Ik heb het net even nagezocht, maar de demonstratie was behoorlijk overtuigend:quote:Op dinsdag 3 november 2015 11:22 schreef hottentot het volgende:
[..]
Maar los van hoe groot of klein alles was wat hij gebruikte, zijn compressie was natuurlijk een hoax, dus heb ik geen reden om aan te nemen dat hij baanbrekend kleine elektronica kon vervaardigen. Misschien wel een laptop in stukken gebroken en alleen dat in dat kastje gestopt wat hij nodig had.
Ik kan mij heugen dat hij ook meerdere filmpjes tegelijk kon spelen en bedienen. Dat was zeker in die tijd ongekend.quote:
Boekhoorn heeft ook de 2 panda's naar Nederland gehaaldquote:Op woensdag 19 februari 2014 07:47 schreef AchJa het volgende:
[..]
Die Boekhoorn was daar toch ook bij betrokken?
Als de antenne zichzelf heel snel kan richten als de telefoon in beweging is is dat theoretisch mogelijk natuurlijk. Alleen praktisch wordt het lastig omdat je het hier volgens mij, gebruikmakend van deze techniek, onvermijdelijk hebt over meerdere antennes of elementen (zoals op die foto, ieder element is een antenne...) ook wel "stacken" genoemd. Je krijgt hoe dan ook een ruimteprobleem hiermee. Dat omdat een antenne zich slecht laat miniaturiseren want dan doet ie het niet (goed) meer op de gewenste frequentie. Ook moet er tussen de elementen een bepaalde ideale afstand zijn anders gaan ze elkaar tegenwerken.quote:Op dinsdag 3 november 2015 09:41 schreef LXIV het volgende:
[..]
Voor een mobiele telefoon is zoiets superhandig. Want die maakt namelijk ook een punt-naar-punt verbinding (telefoon naar mast). Hij hoeft niet rond te stralen zoals een broadcast systeem. Je moet alleen die mechanische rotor vervangen door iets statisch electronisch (phased array).
In die tijd was dat nog niet mogelijk, daar waren computers niet snel genoeg voor, daarnaast heeft de gast van dat boek ook de apparatuur mogen controleren op verborgen componenten.quote:Op dinsdag 3 november 2015 12:11 schreef Fer het volgende:
Tja het kastje is weg en niemand weet wat erin zat, er is ook een theorie dat hij een harddisk zodanig had omgebouwd, dat hij er analoog videosignaal mee kon opnemen.
Sowieso is een klein kastje echt typisch iets om noobs mee te scammen. Ook in die tijd kon een prototype een gigantische batterij computers zijn, waar dan pas later het eind product met custom chips veel kleiner gebouwd kan worden.
Maar ontopic: Die twee klanten van Super antennes zijn niet erg overtuigend. Een netwerk integrator in Californië en een Chinese fabrikant van auto tracking systemen, met een naam die lijkt op (Bosch) Valeo. Beide meer afnemers van netwerk chips en prints.
Je zou denken dat een echte hardware chip bakker als Broadcom of Intel hierin zou springen. Of Foxconn.
De frequenties zijn heel hoog, dus de golflengte heel klein. Het is een electronische array, dus statisch. Het ziet er uit als een vlak plaatje.quote:Op dinsdag 3 november 2015 12:38 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Als de antenne zichzelf heel snel kan richten als de telefoon in beweging is is dat theoretisch mogelijk natuurlijk. Alleen praktisch wordt het lastig omdat je het hier volgens mij, gebruikmakend van deze techniek, onvermijdelijk hebt over meerdere antennes of elementen (zoals op die foto, ieder element is een antenne...) ook wel "stacken" genoemd. Je krijgt hoe dan ook een ruimteprobleem hiermee. Dat omdat een antenne zich slecht laat miniaturiseren want dan doet ie het niet (goed) meer op de gewenste frequentie. Ook moet er tussen de elementen een bepaalde ideale afstand zijn anders gaan ze elkaar tegenwerken.
Dit idee:
[ afbeelding ]
Even voor de duidelijkheid: hebben we het dan over de frequenties die mobieltjes gebruiken of hebben we het over veel hogere frequenties? Ik denk dat laatste. Ik ben overigens bekend met golflengtes. Een antenne is idealiter een hele golf of een halve. Hoe meer je dat door 2 doet hoe slechter (uiteraard) de performance.quote:Op dinsdag 3 november 2015 14:31 schreef LXIV het volgende:
[..]
De frequenties zijn heel hoog, dus de golflengte heel klein. Het is een electronische array, dus statisch. Het ziet er uit als een vlak plaatje.
Het is echter niet gezegd dat de lengte van die antenne daarom in een rechte lijn of vlak moet zijn, hij kan ook opgepropt of gevouwen zijnquote:Op dinsdag 3 november 2015 14:54 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Even voor de duidelijkheid: hebben we het dan over de frequenties die mobieltjes gebruiken of hebben we het over veel hogere frequenties? Ik denk dat laatste. Ik ben overigens bekend met golflengtes. Een antenne is idealiter een hele golf of een halve. Hoe meer je dat door 2 doet hoe slechter (uiteraard) de performance.
Hoe overtuigend zijn performance ook geweest mag zijn, de sleutel is gewoon te klein om zoveel info te bevatten.quote:Op dinsdag 3 november 2015 11:35 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik heb het net even nagezocht, maar de demonstratie was behoorlijk overtuigend:
https://books.google.nl/b(...)0jan%20sloot&f=false
Misschien dat 1 van de betrokkenen op zijn of haar sterfbed nog een boekje opendoet hoe de scam in elkaar zat....quote:Op dinsdag 3 november 2015 18:01 schreef hottentot het volgende:
[..]
Hoe overtuigend zijn performance ook geweest mag zijn, de sleutel is gewoon te klein om zoveel info te bevatten.
Dan weet je eigenlijk al genoeg, toch?quote:Op dinsdag 18 februari 2014 22:28 schreef Pietverdriet het volgende:
Het hoofdkantoor van het bedrijf bevindt zich formeel op Curaçao.
Investeren maar jongens!!quote:Op dinsdag 3 november 2015 20:05 schreef Cynix ® het volgende:
[..]
Dan weet je eigenlijk al genoeg, toch?
Wereldknallerquote:Op dinsdag 3 november 2015 20:07 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
Investeren maar jongens!!
Achja, als ze gewoon Sloots compressiemethode uitwerken heb je die superantenne alweer minder nodig. Elk bestand gecomprimeerd naar 1MB!
Het gaat natuurlijk niet om Samsung en Cisco (want die gaan er niet intrappen) maar om investeerders die dollartekens in de ogen krijgen bij het noemen van deze wereldspelers. Volkomen analoog aan het Sloot-verhaal.quote:Op dinsdag 3 november 2015 20:20 schreef Cynix ® het volgende:
Je mag toch hopen dat Samsung en Cisco een echt werkend exempaar willen zien?
Dat is een phased array, waar we het eerder over hadden.quote:
Mee eens, wat ook niet ontdenkbaar is, is dat hij misschien slechts een tussenpersoon was, en dat hij bijvoorbeeld de beschikking had, van voormalig Sovjet spul.quote:Op dinsdag 3 november 2015 18:01 schreef hottentot het volgende:
[..]
Hoe overtuigend zijn performance ook geweest mag zijn, de sleutel is gewoon te klein om zoveel info te bevatten.
De SU stond natuurlijk bekend om zijn enorme voorsprong op micro-elektronicaquote:Op woensdag 4 november 2015 12:54 schreef raptorix het volgende:
[..]
Mee eens, wat ook niet ontdenkbaar is, is dat hij misschien slechts een tussenpersoon was, en dat hij bijvoorbeeld de beschikking had, van voormalig Sovjet spul.
Op gebied van Image compressie heb ik inderdaad mooie voorbeelden gezien.quote:Op woensdag 4 november 2015 14:05 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
De SU stond natuurlijk bekend om zijn enorme voorsprong op micro-elektronica
In analoge technologie zijn ze verder gekomen, vooral omdat ze hopeloos achterliepen in de digitale.quote:Op woensdag 4 november 2015 14:05 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
De SU stond natuurlijk bekend om zijn enorme voorsprong op micro-elektronica
Hahaha de Antonov Transmissie. Ding was al overbodig, toen ze ooit begonnen met computergestuurde breinen in ouderwetse automaten. Maar er zijn inderdaad miljarden ingegaan en zelfs toen China al een eigen klassieke automaat kon bouwen, gingen zo nog door als twee traps transmissies voor dynamo's of supercharger.quote:Op dinsdag 3 november 2015 20:25 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Het gaat natuurlijk niet om Samsung en Cisco (want die gaan er niet intrappen) maar om investeerders die dollartekens in de ogen krijgen bij het noemen van deze wereldspelers. Volkomen analoog aan het Sloot-verhaal.
Antonov heeft ook jaren lang geld aangetrokken van naïeve investeerders, believers eigenlijk, die geloofden in het verhaal van de "revolutionaire" automatische versnellingsbak die "binnenkort" in iedere Chinese auto zou zitten. Daar heeft ook nooit een werkend exemplaar van bestaan maar ze hebben er genoeg aan "verdiend".
Hun echte business was het drukken van aandelen.
Het is officieel niet eens een "ding" geweest dacht ik.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |