abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 19 februari 2014 @ 10:15:04 #26
78918 SeLang
Black swans matter
pi_136883649
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2014 10:08 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

natuurlijk, en antenne design is een nogal "complexe" wetenschap. Maar vind je het gek dat als ik een bericht als dit lees waar een hele grote stap voorwaarts wordt gemaakt en Roel Pieper er bij betrokken is met een Superoplossing ik "Jan Sloot" denk?
Ik geloof het pas als ik het patent zie.
Wat ik bedoel is ook niet een patenteerbare formule maar dat je specifieke ontwerpen patenteert die je vindt met een dergelijke brute force methode.

Eigenlijk niet veel anders dan wat de farmaceutische industrie doet. Die proberen ook duizenden dingen en iets wat toevallig blijkt te werken patenteren ze dan.

Dus ik weet verder niet waar dit verhaal specifiek over gaat maar ik vermoed dat ze gewoon één of meer van de uitkomsten van zo'n optimalisatie algoritme gaan patenteren.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  woensdag 19 februari 2014 @ 10:22:54 #27
78918 SeLang
Black swans matter
pi_136883867
Dit soort ontwerpen dus

"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  woensdag 19 februari 2014 @ 10:33:20 #28
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_136884132
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2014 10:22 schreef SeLang het volgende:
Dit soort ontwerpen dus

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Het blijft een soort hocus pocus, dat antenne ontwerpen.
Had vroeger een klein portable zw tv'tje met een een stukje draad als antenne. Soms ontving in Portugeese zenders, Russische, Poolse, Spaanse en Franse zenders, vooral vlak voor een onweersbui kreeg ik de vreemdste zenders.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_136886569
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2014 07:28 schreef Lyrebird het volgende:
Sorry dat ik off-topic ga, maar indertijd hebben we ook een Isrealische Jan Sloot op bezoek gehad.

Ik kan niet te veel in details treden, omdat het dan te gemakklelijk is om te achterhalen dat mijn naam geen Lyrebird is, maar je moet dit soort verhalen in die tijd plaatsen.

Philips had toen de ene klap na de andere gekregen, en men was op zoek naar doorbraken. De technici faalden al jaren, en marketing kreeg onder Boonstra een steeds belangrijkere positie binnen Philips. Kan me goed voorstellen hoe enthousiast de marketing jongens en meisjes over JS compressie waren, en mijn respect voor van Driel (die overigens niet in de directie van PR zat, maar volgens mij een fellow was), is alleen maar gegroeid. Dat hij de JS compressie heeft tegengehouden (of is hij daar later op terug gekomen?), past eigenlijk helemaal niet in de cultuur van toen.

Wij kregen een patent van een Israelisch bedrijf te zien, en er werd ons gevraagd of dit wat voor Philips was. Beetje aan gerekend, en het zag er niet goed uit. Maar de oplossing was erg goedkoop, veel goedkoper dan de oplossing waar wij mee bezig waren, dus marketing bleef pushen. Een aantal keer met de uitvinders vergaderd, demonstratie van het apparaat gehad. Demonstratie zag er goed uit. Uiteindelijk voorgesteld om het apparaat op neutraal terein te testen, en de resultaten waren (heel) slecht. Veel van opgestoken. Idee afgeschoten.

Achteraf gezien is er toch een apparaat van Philips op de markt gekomen, dat leek op het Israelische apparaat. Maar dat was 15 jaar later, toen ik al lang niet meer bij Philips werkte. Ik heb er snel aan gerekend, en ook dat apparaat kan niet werken, of ik moet iets volledig over het hoofd hebben gezien.
Kun je wel zeggen wat voor apparaat het was. Ik gok geen iphone wekker :') .
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_136886958
Roel Pieper. :')

Doet hij eigenlijk nog iets anders tegenwoordig?
  zondag 1 november 2015 @ 18:22:57 #31
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_157251018
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2014 12:16 schreef Cracka-ass het volgende:
Roel Pieper. :')

Doet hij eigenlijk nog iets anders tegenwoordig?
Waarschijnlijk zit hij er warmer bij dan jij.

Maar blijkbaar begint het te lopen: https://www.bits-chips.nl(...)hoorn-en-pieper.html
  zondag 1 november 2015 @ 19:02:00 #32
379943 Paper_Tiger
Neem verantwoordelijkheid
pi_157251924
Ik zal het wel mis hebben maar de naam Roel Pieper associeer ik met opportunisme en schieten met hagel om een doel te raken om dan toch te missen.
a man convinced against his will is of the same opinion still
  zondag 1 november 2015 @ 20:53:35 #33
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_157255398
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 22:28 schreef Pietverdriet het volgende:
Roel Pieper komt met een Superantenne!
Met een Superformule
3D antenne!

[..]

Roel Super schijnt er een handje van te hebben, eerder werd hij bekend om de Jan Sloot supercompressie hoax.
Dat hij daar is ingetrapt, iets wat zó evident niet kan werken. Dat kan iedere HTS'er uit de 2e klas nog wel uitleggen.
The End Times are wild
pi_157256501
Gaat nooit werken voor verschillende frequenties. En dat gebruiken wij dus voor onze communicatie.
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
  zondag 1 november 2015 @ 21:47:46 #35
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_157257811
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2014 10:04 schreef SeLang het volgende:
Ik heb weleens gelezen dat er nieuwe antenne ontwerpen zijn "ontdekt" in simulaties met genetische algoritmen. Die hebben dan een hele rare onregelmatige vorm waar je zelf nooit op zou komen maar die een heel goed stralingpatroon blijken te hebben voor specifieke toepassingen. En zo'n specifieke vorm (voor bijvoorbeeld GSM of wifi toepassingen) kun je natuurlijk wel patenteren. Dit komt dan echter niet uit een "superformule" maar uit een brute force rekenmethode.
Zeer interessant spul ja: Hier een leuk stukje over zoiets
  zondag 1 november 2015 @ 21:54:05 #36
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_157258085
quote:
Was Sloot niet van de broncode?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_157267308
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 23:26 schreef Rezania het volgende:

[..]

De formule is echt hoor: http://en.wikipedia.org/wiki/Superformula
Laat de creationisten dit maar niet lezen...
I´m back.
pi_157267326
quote:
0s.gif Op zondag 1 november 2015 18:22 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Waarschijnlijk zit hij er warmer bij dan jij.

Maar blijkbaar begint het te lopen: https://www.bits-chips.nl(...)hoorn-en-pieper.html
Maar dit kan ook dus de storing op je routertje via je buren oplossen, begrijp ik dat nou goed?
I´m back.
pi_157267348
quote:
0s.gif Op zondag 1 november 2015 20:53 schreef LXIV het volgende:

[..]

Dat hij daar is ingetrapt, iets wat zó evident niet kan werken. Dat kan iedere HTS'er uit de 2e klas nog wel uitleggen.
Blijft wel een heel leuk verhaal. Kan me voorstellen dat mensen toen daar "in trapten" ook.
I´m back.
pi_157267880
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2015 13:11 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Laat de creationisten dit maar niet lezen...
Dude, dinsdag 18 februari 2014. :')
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_157267918
quote:
10s.gif Op maandag 2 november 2015 13:38 schreef Rezania het volgende:

[..]

Dude, dinsdag 18 februari 2014. :')
Ja, en?
I´m back.
  maandag 2 november 2015 @ 14:38:45 #42
45206 Pietverdriet
pi_157269119

Roep Pieper en Jan Sloot in betere tijden
pi_157269369
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2014 07:28 schreef Lyrebird het volgende:
Sorry dat ik off-topic ga, maar indertijd hebben we ook een Isrealische Jan Sloot op bezoek gehad.

Ik kan niet te veel in details treden, omdat het dan te gemakklelijk is om te achterhalen dat mijn naam geen Lyrebird is, maar je moet dit soort verhalen in die tijd plaatsen.

Philips had toen de ene klap na de andere gekregen, en men was op zoek naar doorbraken. De technici faalden al jaren, en marketing kreeg onder Boonstra een steeds belangrijkere positie binnen Philips. Kan me goed voorstellen hoe enthousiast de marketing jongens en meisjes over JS compressie waren, en mijn respect voor van Driel (die overigens niet in de directie van PR zat, maar volgens mij een fellow was), is alleen maar gegroeid. Dat hij de JS compressie heeft tegengehouden (of is hij daar later op terug gekomen?), past eigenlijk helemaal niet in de cultuur van toen.

Wij kregen een patent van een Israelisch bedrijf te zien, en er werd ons gevraagd of dit wat voor Philips was. Beetje aan gerekend, en het zag er niet goed uit. Maar de oplossing was erg goedkoop, veel goedkoper dan de oplossing waar wij mee bezig waren, dus marketing bleef pushen. Een aantal keer met de uitvinders vergaderd, demonstratie van het apparaat gehad. Demonstratie zag er goed uit. Uiteindelijk voorgesteld om het apparaat op neutraal terein te testen, en de resultaten waren (heel) slecht. Veel van opgestoken. Idee afgeschoten.

Achteraf gezien is er toch een apparaat van Philips op de markt gekomen, dat leek op het Israelische apparaat. Maar dat was 15 jaar later, toen ik al lang niet meer bij Philips werkte. Ik heb er snel aan gerekend, en ook dat apparaat kan niet werken, of ik moet iets volledig over het hoofd hebben gezien.
Zelfde periode als de domme beslissing om Philips naar Amsterdam te verplaatsen, het hoofdkantoor althans, sindsdien is het met het bedrijf ook alleen maar minder gegaan bijna.
pi_157269579
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2015 14:50 schreef Slaro het volgende:

[..]

Zelfde periode als de domme beslissing om Philips naar Amsterdam te verplaatsen, het hoofdkantoor althans, sindsdien is het met het bedrijf ook alleen maar minder gegaan bijna.
Eens. Mijn indruk indertijd (eind jaren 90) was dat er gewoonweg niet genoeg talent werkte. En het talent dat er wel werkte, werd constant tegengewerkt door minkukels die met hun ellebogen doorgegroeid waren naar managerposities.

Jammer hoor - was een prachtig bedrijf, met hele goede mogelijkheden. Helaas is het van binnenuit weggerot.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_157269657
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2015 15:02 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Eens. Mijn indruk indertijd (eind jaren 90) was dat er gewoonweg niet genoeg talent werkte. En het talent dat er wel werkte, werd constant tegengewerkt door minkukels die met hun ellebogen doorgegroeid waren naar managerposities.

Jammer hoor - was een prachtig bedrijf, met hele goede mogelijkheden. Helaas is het van binnenuit weggerot.
Maar leuk dat een afgestoot onderdeel het in de vorm van ASML bijvoorbeeld wel fantastisch doet, denk je dan niet als ervaringsdeskundige van zie je wel het kon toch beter, of heeft dat meer met andere factoren te maken?!
pi_157269793
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2015 15:05 schreef Slaro het volgende:

[..]

Maar leuk dat een afgestoot onderdeel het in de vorm van ASML bijvoorbeeld wel fantastisch doet, denk je dan niet als ervaringsdeskundige van zie je wel het kon toch beter, of heeft dat meer met andere factoren te maken?!
ASML was/is volgens mij veel beter in het aantrekken en vasthouden van talent.

Namen van onderzoekers die ik bij Philips in de archieven tegenkwam, kwam ik later in de krant tegen - ze werkten allemaal bij ASML op hoge posities.

Philips was eerder een stuk vergiet. Alle harde werkers en getalenteerde mensen moesten na een paar jaar vertrekken (roulatie, noemen ze dat), maar iedereen die niks om z'n loopbaan gaf, maar vooral wilde blijven, werd effectief gezien geen strobreed in de weg gelegd.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_157270053
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 22:34 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Sloots compressie was klinklare onzin
Ik heb er alles over gelezen, en ik durf dat te betwijfelen.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_157270202
"De elektrocechnicus zet de monitor aan en steekt een witte smartcard met een 64 kilobyte chip in het daarop aangesloten apparaatje. Op de 64 kB chip van de smartcard staat een code die zestien volledige speelfilms op het scherm van de monitor kan laten verschijnen. Alle ogen zijn gericht op Pieper en Van Driel. Leo Mierop kan zich de situatie nog helder voor de geest halen. 'Pieper keek naar hef-kastje en de monitor. Zijn mond viel letterlijk open. Hij vroeg zich hardop af of dat werkelijk zestien volledige films waren die hij daar afgespeeld zag worden."

Probeer jij maar eens 16 films tegelijk af te spelen op een moderne PC, laat staan in 1999, ik heb geen idee hoe dat met de compressie zit (wiskundig is dat tamelijk onmogelijk), maar dat het geen oplichter was lijkt me wel duidelijk.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  maandag 2 november 2015 @ 15:34:05 #49
45206 Pietverdriet
pi_157270245
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2015 15:26 schreef raptorix het volgende:

[..]

Ik heb er alles over gelezen, en ik durf dat te betwijfelen.
Dat is geen argument.
  maandag 2 november 2015 @ 15:34:52 #50
45206 Pietverdriet
pi_157270267
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2015 15:32 schreef raptorix het volgende:
"De elektrocechnicus zet de monitor aan en steekt een witte smartcard met een 64 kilobyte chip in het daarop aangesloten apparaatje. Op de 64 kB chip van de smartcard staat een code die zestien volledige speelfilms op het scherm van de monitor kan laten verschijnen. Alle ogen zijn gericht op Pieper en Van Driel. Leo Mierop kan zich de situatie nog helder voor de geest halen. 'Pieper keek naar hef-kastje en de monitor. Zijn mond viel letterlijk open. Hij vroeg zich hardop af of dat werkelijk zestien volledige films waren die hij daar afgespeeld zag worden."

Probeer jij maar eens 16 films tegelijk af te spelen op een moderne PC, laat staan in 1999, ik heb geen idee hoe dat met de compressie zit (wiskundig is dat tamelijk onmogelijk), maar dat het geen oplichter was lijkt me wel duidelijk.
Waar staat dat het tegelijkertijd was?
En waarom is het niet meer dan horen zeggen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')