abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 18 februari 2014 @ 22:28:21 #1
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_136873604
Roel Pieper komt met een Superantenne!
Met een Superformule
3D antenne!
quote:
Boekhoorn en Pieper geloven in superantenne
11 FEBRUARI 2014 10:40 ESTER SCHOP NIEUWS 3

Marcel Boekhoorn
Een Nederlandse vinding gaat de wifi-wereld op zijn kop zetten. Althans, daarvan zijn Roel Pieper en Marcel Boekhoorn heilig overtuigd.

De revolutionaire superantenne moet ervoor zorgen dat problemen met het wifi-bereik in huis snel tot het verleden behoren. Daarnaast moet het product een einde maken aan draadloze apparatuur die elkaar stoort en krijgen smartphones door de vinding een veel beter bereik. De antenne is sneller, beter en geavanceerder dan alles wat er tot nu toe op de markt is. Waar een gemiddelde smartphone nu nog tot zeven verschillende antennes nodig heeft, is dat er met deze technologie nog maar één. Bovendien kunnen de antennes veel meer data verzenden en ontvangen dan de bestaande exemplaren.

Wiskundige superformule
Boekhoorn en Pieper hebben de handen ineengeslagen in het bedrijf Antenna Company, dat de nieuwe generatie antennes gaat produceren. De techniek is gebaseerd op een wiskundige superformule van prof. Johan Gielis – de zogeheten Superformula.
Roel Pieper is aangesteld als CEO van het bedrijf en is met diverse multinationals in gesprek over de inbouw van de antennes in mobieltjes, auto’s, routers en settopboxen, meldt de Telegraaf vandaag. Ook zijn toepassingen mogelijk in vliegtuigen, medische apparatuur, wapens en radarsystemen, evenals apparaten die met andere apparaten moeten communiceren, zoals thermostaten.

Wereldknaller
Antenna Company is 'in potentie mijn meest succesvolle bedrijf ooit', vertelt Boekhoorn in een exclusief interview met Quote. De 3D-geoptimaliseerde antenne kan miljarden euro’s in het laatje brengen. “Deze superantenne wordt een wereldknaller.” HTC, LG en Samsung zouden volgens de miljardair tot de potentiële klanten behoren. Met een aantal van hen is Antenna Company in een vergevorderd stadium van gesprek. Ook Cisco zou interesse hebben.

High Tech Campus
De productie van de super-antennes gaat in maart van start. Het bedrijf krijgt een vestiging op de High Tech Campus in Eindhoven. Het hoofdkantoor van het bedrijf bevindt zich formeel op Curaçao. Hoeveel Boekhoorn precies in het project geïnvesteerd heeft, wilde hij niet zeggen.
Roel Super schijnt er een handje van te hebben, eerder werd hij bekend om de Jan Sloot supercompressie hoax.

[ Bericht 2% gewijzigd door Specularium op 18-02-2014 22:45:07 (Bron geplaatst) ]
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_136873874
Wel heel vet dat het een Nederlands bedrijf is! Ik hoop oprecht dat het een succes wordt!
pi_136873980
Roel Pieper was al bekend voor dan Jan Sloot akkefietje.

Overigens denk ik nog steeds dat "men" die Sloot gewoon omgelegd heeft. Dat had te veel bedrijven veel te veel geld gekost. Miljarden en miljarden wereldwijd. Onacceptabel. Die moest gewoon het veld ruimen.

Mits het echt werkte dan en daar zijn de meningen nogal over verdeeld. Maargoed, Pieper was jaren daarvoor ook al gewoon bekend :)
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  dinsdag 18 februari 2014 @ 22:34:03 #4
45206 Pietverdriet
pi_136874049
Ze hebben een grote mond, maar heb nog geen patent gezien.
  dinsdag 18 februari 2014 @ 22:34:57 #5
45206 Pietverdriet
pi_136874120
quote:
7s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 22:33 schreef Geralt het volgende:
Roel Pieper was al bekend voor dan Jan Sloot akkefietje.

Overigens denk ik nog steeds dat "men" die Sloot gewoon omgelegd heeft. Dat had te veel bedrijven veel te veel geld gekost. Miljarden en miljarden wereldwijd. Onacceptabel. Die moest gewoon het veld ruimen.

Mits het echt werkte dan en daar zijn de meningen nogal over verdeeld. Maargoed, Pieper was jaren daarvoor ook al gewoon bekend :)
Sloots compressie was klinklare onzin
pi_136874224
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 22:34 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Sloots compressie was klinklare onzin
Dat dacht men vroeger over vliegen ook. :+
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  dinsdag 18 februari 2014 @ 22:39:25 #7
45206 Pietverdriet
pi_136874435
quote:
12s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 22:36 schreef Geralt het volgende:

[..]

Dat dacht men vroeger over vliegen ook. :+
Zucht, lees je eens in
DIG / Het Sloot Digital Coding System (SDCS)
pi_136874439
Ze zullen er vast een hoop centen aan verdienen, daar zijn ze slim genoeg voor. Jammer dat niemand er ooit beter van zal kunnen bellen. Die website ook met formule's enzo en vestiging in een tax heaven ;-)

Oh en Jan Sloot ging vast dood van de stress omdat ie niks had, Pieper heeft gewoon dat kastje vernietigd omdat ie dondersgoed wist dat het een hoax was en niet af wilde gaan.

En hoe werd het kastje eigenlijk aangesloten op de laptop?
.
pi_136876108
Mooi verkoop praatje, dat artikel. Maar ik mis nog info over hoe het zou moeten werken en hoe goed en zo.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_136876630
Dit ziet er toch wel veel gefundeerder uit dan die Slootcompressie.
quote:
‘De realisatie dat vorm in feite een verstilde trilling is, heeft de toepassing van de formule enorm verbreed: je kunt hem dus ook heel goed gebruiken om trillingspatronen eenvoudig te beschrijven. Er is dan altijd wel een ingenieur te vinden die dat oppakt. Aan de TU in Delft wordt nu gewerkt aan efficiënte antennes die gevormd zijn op basis van de formule. De vorm past dan perfect bij het signaal. Hiermee kan een enorme kostenreductie worden bereikt.’
bron

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 18-02-2014 23:16:32 ]
  dinsdag 18 februari 2014 @ 23:23:53 #11
382016 Brum_brum
Brum brum bruuuum
pi_136876948
Zodra mensen woorden als superformule in de hand nemen is duidelijk dat ze met marketing bezig zijn ipv wetenschap.
pi_136877094
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 23:23 schreef Brum_brum het volgende:
Zodra mensen woorden als superformule in de hand nemen is duidelijk dat ze met marketing bezig zijn ipv wetenschap.
De formule is echt hoor: http://en.wikipedia.org/wiki/Superformula
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
  Forum Admin dinsdag 18 februari 2014 @ 23:28:02 #13
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_136877148
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 23:23 schreef Brum_brum het volgende:
Dit was ook mijn eerste ingeving. Het verhaal in de OP komt op over als gebrabbel van een pas afgestudeerde gejaagde marketingconsulent.(waarmee ik niet wil zeggen dat het per definitie onjuist is) Andere bronnen zoals ..-._--- bijvoorbeeld al aanbracht zijn wat gedetailleerder.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 18 februari 2014 @ 23:40:29 #14
862 Arcee
Look closer
pi_136877696
Jan Sloot _O_
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_136881268
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 22:28 schreef Pietverdriet het volgende:
Roel Super schijnt er een handje van te hebben, eerder werd hij bekend om de Jan Sloot supercompressie hoax.
Ik heb het stuk in DIG over de JS compressie met smaak zitten lezen.

Roel Pieper was indertijd opvolger van Cor Boonstra en binnen Philips was Roel een soort van God, omdat hij zo veel goeds bij Tandem had gedaan. Wij hadden niet zo veel met Boonstra.

Ik was in die jaren een piepjong onbenullig ingenieurtje bij Philips Research, en wij hadden de enorme eer om Roel Pieper op bezoek te krijgen. Bij een bezoek met een man van die status is het heel normaal dat allerlei enge mensen zich naar voren dringen, maar wij waren met een best wel interessant project bezig, en de directie vond het een goed plan dat wij een demonstratie aan Roel zouden geven.

Die demonstratie hebben we gegeven, en een maand later heeft Roel Pieper zijn ontslag ingediend. Goed om te weten dat het dus niet kwam door de demonstratie van onze technologie.

[ Bericht 0% gewijzigd door Lyrebird op 19-02-2014 10:13:47 ]
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_136881326
Sorry dat ik off-topic ga, maar indertijd hebben we ook een Isrealische Jan Sloot op bezoek gehad.

Ik kan niet te veel in details treden, omdat het dan te gemakklelijk is om te achterhalen dat mijn naam geen Lyrebird is, maar je moet dit soort verhalen in die tijd plaatsen.

Philips had toen de ene klap na de andere gekregen, en men was op zoek naar doorbraken. De technici faalden al jaren, en marketing kreeg onder Boonstra een steeds belangrijkere positie binnen Philips. Kan me goed voorstellen hoe enthousiast de marketing jongens en meisjes over JS compressie waren, en mijn respect voor van Driel (die overigens niet in de directie van PR zat, maar volgens mij een fellow was), is alleen maar gegroeid. Dat hij de JS compressie heeft tegengehouden (of is hij daar later op terug gekomen?), past eigenlijk helemaal niet in de cultuur van toen.

Wij kregen een patent van een Israelisch bedrijf te zien, en er werd ons gevraagd of dit wat voor Philips was. Beetje aan gerekend, en het zag er niet goed uit. Maar de oplossing was erg goedkoop, veel goedkoper dan de oplossing waar wij mee bezig waren, dus marketing bleef pushen. Een aantal keer met de uitvinders vergaderd, demonstratie van het apparaat gehad. Demonstratie zag er goed uit. Uiteindelijk voorgesteld om het apparaat op neutraal terein te testen, en de resultaten waren (heel) slecht. Veel van opgestoken. Idee afgeschoten.

Achteraf gezien is er toch een apparaat van Philips op de markt gekomen, dat leek op het Israelische apparaat. Maar dat was 15 jaar later, toen ik al lang niet meer bij Philips werkte. Ik heb er snel aan gerekend, en ook dat apparaat kan niet werken, of ik moet iets volledig over het hoofd hebben gezien.

[ Bericht 2% gewijzigd door Lyrebird op 19-02-2014 10:14:21 ]
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_136881455
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 22:28 schreef Pietverdriet het volgende:
Roel Pieper komt met een Superantenne!
Met een Superformule
3D antenne!

[..]

Die Boekhoorn was daar toch ook bij betrokken?
pi_136881611
De topictitel klinkt als die van een jeugd-/stripboek.
quote:
De techniek is gebaseerd op een wiskundige superformule van prof. Johan Gielis – de zogeheten Superformula.
Originele naam, hoor...

Maar goed, eerst zien...
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
  woensdag 19 februari 2014 @ 08:16:48 #19
45206 Pietverdriet
pi_136881713
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2014 07:47 schreef AchJa het volgende:

[..]

Die Boekhoorn was daar toch ook bij betrokken?
Correct
  woensdag 19 februari 2014 @ 08:17:21 #20
45206 Pietverdriet
pi_136881718
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2014 08:06 schreef Ferdo het volgende:
De topictitel klinkt als die van een jeugd-/stripboek.
Kreeg hem niet aan het allitereren
pi_136881768
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2014 08:17 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ik zei ook niet: als een Suske en Wiske-album. :P
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
  Eindredactie Games woensdag 19 februari 2014 @ 09:33:43 #22
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_136882758
Helemaal super, dit.
Op donderdag 3 maart 2011 19:12 schreef zeross het volgende:
Een Headmax PMX60 Sennheiser Koptelefoon, nieuw in de verpakking, slechts enkele keren gebruikt.
  woensdag 19 februari 2014 @ 09:45:11 #23
14505 OProg
A Life in Music
pi_136882987
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2014 08:17 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Suske en Wiske - De Schimmige Superformule.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
  woensdag 19 februari 2014 @ 10:04:31 #24
78918 SeLang
Black swans matter
pi_136883399
Ik heb weleens gelezen dat er nieuwe antenne ontwerpen zijn "ontdekt" in simulaties met genetische algoritmen. Die hebben dan een hele rare onregelmatige vorm waar je zelf nooit op zou komen maar die een heel goed stralingpatroon blijken te hebben voor specifieke toepassingen. En zo'n specifieke vorm (voor bijvoorbeeld GSM of wifi toepassingen) kun je natuurlijk wel patenteren. Dit komt dan echter niet uit een "superformule" maar uit een brute force rekenmethode.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  woensdag 19 februari 2014 @ 10:08:00 #25
45206 Pietverdriet
pi_136883483
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2014 10:04 schreef SeLang het volgende:
Ik heb weleens gelezen dat er nieuwe antenne ontwerpen zijn "ontdekt" in simulaties met genetische algoritmen. Die hebben dan een hele rare onregelmatige vorm waar je zelf nooit op zou komen maar die een heel goed stralingpatroon blijken te hebben voor specifieke toepassingen. En zo'n specifieke vorm (voor bijvoorbeeld GSM of wifi toepassingen) kun je natuurlijk wel patenteren.
natuurlijk, en antenne design is een nogal "complexe" wetenschap. Maar vind je het gek dat als ik een bericht als dit lees waar een hele grote stap voorwaarts wordt gemaakt en Roel Pieper er bij betrokken is met een Superoplossing ik "Jan Sloot" denk?
Ik geloof het pas als ik het patent zie.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')