Roel Super schijnt er een handje van te hebben, eerder werd hij bekend om de Jan Sloot supercompressie hoax.quote:Boekhoorn en Pieper geloven in superantenne
11 FEBRUARI 2014 10:40 ESTER SCHOP NIEUWS 3
Marcel Boekhoorn
Een Nederlandse vinding gaat de wifi-wereld op zijn kop zetten. Althans, daarvan zijn Roel Pieper en Marcel Boekhoorn heilig overtuigd.
De revolutionaire superantenne moet ervoor zorgen dat problemen met het wifi-bereik in huis snel tot het verleden behoren. Daarnaast moet het product een einde maken aan draadloze apparatuur die elkaar stoort en krijgen smartphones door de vinding een veel beter bereik. De antenne is sneller, beter en geavanceerder dan alles wat er tot nu toe op de markt is. Waar een gemiddelde smartphone nu nog tot zeven verschillende antennes nodig heeft, is dat er met deze technologie nog maar één. Bovendien kunnen de antennes veel meer data verzenden en ontvangen dan de bestaande exemplaren.
Wiskundige superformule
Boekhoorn en Pieper hebben de handen ineengeslagen in het bedrijf Antenna Company, dat de nieuwe generatie antennes gaat produceren. De techniek is gebaseerd op een wiskundige superformule van prof. Johan Gielis – de zogeheten Superformula.
Roel Pieper is aangesteld als CEO van het bedrijf en is met diverse multinationals in gesprek over de inbouw van de antennes in mobieltjes, auto’s, routers en settopboxen, meldt de Telegraaf vandaag. Ook zijn toepassingen mogelijk in vliegtuigen, medische apparatuur, wapens en radarsystemen, evenals apparaten die met andere apparaten moeten communiceren, zoals thermostaten.
Wereldknaller
Antenna Company is 'in potentie mijn meest succesvolle bedrijf ooit', vertelt Boekhoorn in een exclusief interview met Quote. De 3D-geoptimaliseerde antenne kan miljarden euro’s in het laatje brengen. “Deze superantenne wordt een wereldknaller.” HTC, LG en Samsung zouden volgens de miljardair tot de potentiële klanten behoren. Met een aantal van hen is Antenna Company in een vergevorderd stadium van gesprek. Ook Cisco zou interesse hebben.
High Tech Campus
De productie van de super-antennes gaat in maart van start. Het bedrijf krijgt een vestiging op de High Tech Campus in Eindhoven. Het hoofdkantoor van het bedrijf bevindt zich formeel op Curaçao. Hoeveel Boekhoorn precies in het project geïnvesteerd heeft, wilde hij niet zeggen.
Sloots compressie was klinklare onzinquote:Op dinsdag 18 februari 2014 22:33 schreef Geralt het volgende:
Roel Pieper was al bekend voor dan Jan Sloot akkefietje.
Overigens denk ik nog steeds dat "men" die Sloot gewoon omgelegd heeft. Dat had te veel bedrijven veel te veel geld gekost. Miljarden en miljarden wereldwijd. Onacceptabel. Die moest gewoon het veld ruimen.
Mits het echt werkte dan en daar zijn de meningen nogal over verdeeld. Maargoed, Pieper was jaren daarvoor ook al gewoon bekend
Dat dacht men vroeger over vliegen ook.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 22:34 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Sloots compressie was klinklare onzin
Zucht, lees je eens inquote:Op dinsdag 18 februari 2014 22:36 schreef Geralt het volgende:
[..]
Dat dacht men vroeger over vliegen ook.
bronquote:‘De realisatie dat vorm in feite een verstilde trilling is, heeft de toepassing van de formule enorm verbreed: je kunt hem dus ook heel goed gebruiken om trillingspatronen eenvoudig te beschrijven. Er is dan altijd wel een ingenieur te vinden die dat oppakt. Aan de TU in Delft wordt nu gewerkt aan efficiënte antennes die gevormd zijn op basis van de formule. De vorm past dan perfect bij het signaal. Hiermee kan een enorme kostenreductie worden bereikt.’
De formule is echt hoor: http://en.wikipedia.org/wiki/Superformulaquote:Op dinsdag 18 februari 2014 23:23 schreef Brum_brum het volgende:
Zodra mensen woorden als superformule in de hand nemen is duidelijk dat ze met marketing bezig zijn ipv wetenschap.
Dit was ook mijn eerste ingeving. Het verhaal in de OP komt op over als gebrabbel van een pas afgestudeerde gejaagde marketingconsulent.(waarmee ik niet wil zeggen dat het per definitie onjuist is) Andere bronnen zoals ..-._--- bijvoorbeeld al aanbracht zijn wat gedetailleerder.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 23:23 schreef Brum_brum het volgende:
Zodra mensen woorden als superformule in de hand nemen is duidelijk dat ze met marketing bezig zijn ipv wetenschap.
Ik heb het stuk in DIG over de JS compressie met smaak zitten lezen.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 22:28 schreef Pietverdriet het volgende:
Roel Super schijnt er een handje van te hebben, eerder werd hij bekend om de Jan Sloot supercompressie hoax.
Die Boekhoorn was daar toch ook bij betrokken?quote:Op dinsdag 18 februari 2014 22:28 schreef Pietverdriet het volgende:
Roel Pieper komt met een Superantenne!
Met een Superformule
3D antenne!
[..]
Roel Super schijnt er een handje van te hebben, eerder werd hij bekend om de Jan Sloot supercompressie hoax.
Originele naam, hoor...quote:De techniek is gebaseerd op een wiskundige superformule van prof. Johan Gielis – de zogeheten Superformula.
Correctquote:Op woensdag 19 februari 2014 07:47 schreef AchJa het volgende:
[..]
Die Boekhoorn was daar toch ook bij betrokken?
Kreeg hem niet aan het allitererenquote:Op woensdag 19 februari 2014 08:06 schreef Ferdo het volgende:
De topictitel klinkt als die van een jeugd-/stripboek.
Ik zei ook niet: als een Suske en Wiske-album.quote:Op woensdag 19 februari 2014 08:17 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Kreeg hem niet aan het allitereren
Suske en Wiske - De Schimmige Superformule.quote:Op woensdag 19 februari 2014 08:17 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Kreeg hem niet aan het allitereren
natuurlijk, en antenne design is een nogal "complexe" wetenschap. Maar vind je het gek dat als ik een bericht als dit lees waar een hele grote stap voorwaarts wordt gemaakt en Roel Pieper er bij betrokken is met een Superoplossing ik "Jan Sloot" denk?quote:Op woensdag 19 februari 2014 10:04 schreef SeLang het volgende:
Ik heb weleens gelezen dat er nieuwe antenne ontwerpen zijn "ontdekt" in simulaties met genetische algoritmen. Die hebben dan een hele rare onregelmatige vorm waar je zelf nooit op zou komen maar die een heel goed stralingpatroon blijken te hebben voor specifieke toepassingen. En zo'n specifieke vorm (voor bijvoorbeeld GSM of wifi toepassingen) kun je natuurlijk wel patenteren.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |