Oh dat rennen doen ze hier ook wel. Van boven naar beneden, van slaapkamer naar woonkamer en terug. Dat vind ik prima.quote:Op vrijdag 14 februari 2014 10:00 schreef deadly_kiss het volgende:
[..]
lol, waarom denk je dat kattenkwaad, kattenkwaad heet?
leg je aanrecht vol met zilverfolie, steek sateprikkers in je plantenpotten als ze die uitgraven, als ze de trap op&af rennen gewoon lekker laten gaan
Over een paar maandjes zijn ze waarschijnlijk een stuk rustiger!
Mijn 5katten varieeren nu tussen de 6 en 10 jaar, en die rennen ook af en toe nog met zn allen naar zolder, terug naar de voordeur, rondje over de bank..onder de tafel door door de keuken en weer overnieuw![]()
Dan zijn ze daarna weer van de energie af en gaan ze lekker tukken
Gefeliciteerd met 2 puberende damesquote:Op vrijdag 14 februari 2014 09:49 schreef Vicky het volgende:
Mijn dames zijn op dit moment echt verschrikkelijk... Ze zijn nu bijna 6 maanden en halen alleen maar kattenkwaad uit. Ze doen dus echt alles wat niet mag.
Ze springen steeds op het aanrecht. Natspuiten met de plantenspuit maakt totaaaal geen indruk.
DDA, heb je nog een andere tip om dit gedrag af te leren?
dat parcours is geweldig!! Maar denk niet dat dat gaat lukken hier in huisquote:Op vrijdag 14 februari 2014 10:19 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]
Gefeliciteerd met 2 puberende dames![]()
Ten eerste moet je het aanrecht zo onaantrekkelijk mogelijk makenDus alle etensresten en alles wat lekker ruikt opruimen. Wat Deadly Kiss zegt, zilverfolie op het aanrecht leggen. Of je kan de randen van het aanrecht met plaktape beplakken (plakzijde naar boven uiteraard), dat vinden de katten ook niet fijn aan hun pootjes. Ik ben zelf geen voorstander van de plantenspuit, ik ben meer van "slecht gedrag voorkomen, goed gedrag belonen".
Verder moet je de poezenkinderen goede klimmogelijkheden bieden. Een kat wil graag klimmen en dat moet hij ook kunnen doen. Anders gaan zij dat doen op het aanrecht of in de gordijnen.
Maakt de vloer of waar je de katten wil hebben zo interessant mogelijk. Een kartonnen doos met propjes papier kan een kat heel lang bezig houden.Of je maak een heel parcours
![]()
[ afbeelding ]
Of je koopt een leuke puzzel
[ afbeelding ]
Okey...quote:
ik ga eens een en ander uitproberen.quote:Op vrijdag 14 februari 2014 10:42 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]
Okey...
Waar vinden zij wel niet fijn om op te lopen? Misschien dus iets proberen wat plakt? Of bubbeltjes inpakplastic?
Verder kan je proberen om je aanrecht een onaangename geur te geven. Bijv. citroengeur. Overal op het aanrecht stukje citroen neerleggen. Of een andere geur.. Even experimenteren welke geuren jouw katten niet lekker vinden.
En heel consequent zijn! De poezen mogen nooit en dan echt nooit op het aanrecht!
quote:Op vrijdag 14 februari 2014 10:56 schreef Kaatje1 het volgende:
Hai DDA,
Geweldig idee die foodbowl uit het vorige topic. Ik heb meteen om informatie gevraagd.
Nooit aan gedacht om zoiets te zoeken.
Voor de Valentijnsdag?quote:Op vrijdag 14 februari 2014 11:00 schreef Vicky het volgende:
Net besteld voor de poezedames
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
uiteraard voor Valentijnsdagquote:Op vrijdag 14 februari 2014 11:07 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]
Voor de Valentijnsdag?![]()
Je kan ook zelf leuke puzzels maken, er zijn vast en zeker wat ideeën op te googlen.
Ik heb ze allebei, de bovenste is hier een succes vooral in combinatie met kleine stukjes gedroogd vlees, voor brokjes heeft mevrouw niet zo veel zin om moeite te doen. (http://t.zooplus.nl/shop/(...)esnacks/cosma/206301)quote:Op vrijdag 14 februari 2014 11:00 schreef Vicky het volgende:
Net besteld voor de poezedames
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
quote:Op vrijdag 14 februari 2014 11:15 schreef computergirl het volgende:
Dit is een heel simplel knutselproject, heeft ze zich ook mee vermaakt
[ afbeelding ]
quote:Op vrijdag 14 februari 2014 13:35 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]![]()
Zelf knutselen is super leuk!
Een Amerikaanse website had een paar jaar geleden een competitie voor het mooiste kattenkasteel![]()
[ afbeelding ]![]()
http://thechive.com/2011/(...)vote-for-the-winner/
Bomann bedoel je danquote:
Ik lift even mee.quote:Op vrijdag 14 februari 2014 14:00 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]
Bomann bedoel je danEr zijn wel betere ovens, maar die kosten dan gelijk een paar honderd euro.
Krijg je hem makkelijk schoon, Oh-oh?
Ja.quote:Op zaterdag 15 februari 2014 16:22 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Hoi DA!
Mij is gelatinaat voor mijn hond aangeraden. Werkt dat spul echt?
en zijn schofthoogtequote:
2 maanden was het 35.2 ofzo. Ik zie niet in wat dit op allemaal toe doet.quote:Op zaterdag 15 februari 2014 17:13 schreef JerryLee het volgende:
[..]
zet hem eerst maar eens op de schaal![]()
en zijn schofthoogte
Nietsquote:Op zaterdag 15 februari 2014 17:16 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
2 maanden was het 35.2 ofzo. Ik zie niet in wat dit op allemaal toe doet.
Loebes is vooral erg breed gebouwd. Volgens mijn dierenarts is hij prima op gewicht.quote:Op zaterdag 15 februari 2014 17:22 schreef JerryLee het volgende:
[..]
Belasting gewrichten ,die twee foto's op de Wadden vond ik hem knap aan de maat .
Wiki geeft als bovenmaat 35 aan haal er maar vijf kilo af ,heb je gezien zijn leeftijd waarschijnlijk geen supplement meer nodig .
Anders moet je Qwea vragen wat gewicht doet met mobiliteit .
Paar voorbeelden : http://www.labradorforum.nl/viewtopic.php?f=19&t=69957
Mooiquote:Op zaterdag 15 februari 2014 17:25 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Loebes is vooral erg breed gebouwd. Volgens mijn dierenarts is hij prima op gewicht.
Nogmaals Loebes is beslist niet te dik. Wel dikke poten, brede borstkas enz. Als hij af zou vallen kan ik zijn ribben tellen. Zijn gewicht is juist iets waar wij erg op passen met hem. Loebes heeft al voer voor zijn gewrichten maar ik sprak laatst iemand op het losloopveld en die raadde mij dat gelatinaat aan. Loebes is het type hond wat door de bossen rent en lekker zwemmen enzo. Bij 3 keer per dag een half uur aan de lijn wordt hij gek denk en ik van hem ^^ Maar ik ben eigenlijk vooral benieuwd naar wat de dierenarts over dat spul denkt.quote:Op zaterdag 15 februari 2014 17:30 schreef JerryLee het volgende:
[..]
Belasting/gewicht is heel erg afhankelijk van hoe actief is een hond,lijngedrag etc.
Rustig hondje 3 x daags een half uur kan veel meer hebben dan een trekkert of 1 die door de polder /bossen knalt .
ik zie op de Olympische Spelen ook geen obesitas
ik zal mijn mening verwijderen om het objectief te houdenquote:Op zaterdag 15 februari 2014 17:39 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Nogmaals Loebes is beslist niet te dik. Wel dikke poten, brede borstkas enz. Als hij af zou vallen kan ik zijn ribben tellen. Zijn gewicht is juist iets waar wij erg op passen met hem. Loebes heeft al voer voor zijn gewrichten maar ik sprak laatst iemand op het losloopveld en die raadde mij dat gelatinaat aan. Loebes is het type hond wat door de bossen rent en lekker zwemmen enzo. Bij 3 keer per dag een half uur aan de lijn wordt hij gek denk en ik van hem ^^ Maar ik ben eigenlijk vooral benieuwd naar wat de dierenarts over dat spul denkt.
Het maakt mij verder niet uit. Maar aan je moet je hond laten afvallen heb ik zo weinig. Loebes staat onder controle van de dierenarts. Toen Loebes te zwaar was is het ons ook gezegd en hebben we daar ook wat aan gedaan natuurlijk. Wil het beste voor hem en dat proberen we hem dan ook te geven. Als zoiets als gelatinaat nou nog extra werkt ga ik daar uiteraard graag voor.quote:Op zaterdag 15 februari 2014 17:43 schreef JerryLee het volgende:
[..]
ik zal mijn mening verwijderen om het objectief te houden
krijgt hij nu Hill's J/Dquote:Op zaterdag 15 februari 2014 17:48 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Het maakt mij verder niet uit. Maar aan je moet je hond laten afvallen heb ik zo weinig. Loebes staat onder controle van de dierenarts. Toen Loebes te zwaar was is het ons ook gezegd en hebben we daar ook wat aan gedaan natuurlijk. Wil het beste voor hem en dat proberen we hem dan ook te geven. Als zoiets als gelatinaat nou nog extra werkt ga ik daar uiteraard graag voor.
Nee hij kreeg eerst royal canin. Maar dat heeft hij een week gegeten en daarna weigerde hij. Toen hebben we in overleg met de DA de overstap naar eukanuba gemaakt. Dat vind hij nog steeds lekker en doet hij het erg goed op. Hill's nog nooit van gehoord. Is dat goed? Misschien eens kijken of hij dat lekker vind. Kunnen we af en toe eens afwisselen. Hij is alleen zo enorm kieskeurig wat eten en snoepjes betreft.quote:
Goed of niet goed is een discussie waar je nooit over uitgepraat raakt.quote:Op zaterdag 15 februari 2014 17:54 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Nee hij kreeg eerst royal canin. Maar dat heeft hij een week gegeten en daarna weigerde hij. Toen hebben we in overleg met de DA de overstap naar eukanuba gemaakt. Dat vind hij nog steeds lekker en doet hij het erg goed op. Hill's nog nooit van gehoord. Is dat goed? Misschien eens kijken of hij dat lekker vind. Kunnen we af en toe eens afwisselen. Hij is alleen zo enorm kieskeurig wat eten en snoepjes betreft.
Oke zal er eens navraag over doen. Zijn huidige brokken duurden ook een paar weekjes voor ihet werkte idd. Maar het gaat er nog steeds heel goed op. Hij loopt echt soepel voor zijn doen, staat zonder problemen op. Dus zijn wat dat betreft heel tevreden. Maar als het beter kan dan zeker het proberen waard.quote:Op zaterdag 15 februari 2014 18:10 schreef JerryLee het volgende:
[..]
Goed of niet goed is een discussie waar je nooit over uitgepraat raakt.
Hills J/D is een typische brok diverse DA's in hun assortiment hebben , speciaal voor gewrichtsklachten
http://www.hillspet.be/nl(...)ion-diet-jd-dry.html
Had vroeger een reu die daar opstond,ik ben geen brokkenfan maar hij deed het er wel goed op.
Er zijn twee uitvoeringen ,de winkel en de op recept versie .
Daar zit duidelijk verschil in qua werking ,de winkelversie heeft veel minder werkzame bestanddelen .
Verbetering (ook met poeder) kost een week of drie .
Het is dus niet instant zoals met een pijnstiller en je zit er voor de rest van hun leven aan vast
persoonlijk ben ik er wel van van,ik heb de uitvoering van Primeval (poeder)
Thanx heb hem even gebookmarked. Straks even kijken als ik niet op mijn mobiel zit te prullen.quote:Op zaterdag 15 februari 2014 18:22 schreef JerryLee het volgende:
En deze :https://www.dierapotheker(...)bSzrwCFZShtAodNC8AVg
quote:Op zondag 16 februari 2014 00:12 schreef clumsy_clown het volgende:
DDA, ik weet dat het weekend is en ook nog eens laat dus ik zou het niet raar vinden als je niet reageert maar ik probeer het toch.
Ik ben zojuist met noah naar de spoeddierenarts geweest. Hij heeft vanmiddag dus microlax en een vochtbolus subcutaan gehad bij de DA, daarnaast nog een pijnstiller, want ze voelde harde ontlasting en hij was uitgedroogd. Hij heeft een minikonijnenkeuteltje gelegd daarna, maar verder niets meer. Ik heb natvoer met water aangelengd en gepureerd, maar hoefde het niet te dwangvoeren want hij at zelf heel geleidelijk het halve bakje op. Dit is er echter een paar uur later compleet onverteerd weer uitgekomen. Noah kotst *nooit*, en aangezien hij in de tussentijd ook niet had gepoept of geplast ben ik naar de spoed gegaan zojuist. Het beest is gewoon doodziek, zoveel is me duidelijk.
De DA was dat ook met me eens, en vroeg me naar de vaccinaties. Noah is na z'n kittenvaccins niet meer ingeënt, en dat wijt ik mezelf toe, was destijds een overwogen keuze, nu zou ik het anders doen, blabla. Hij is altijd een binnenkat geweest en heeft z'n hele leven bij mij thuis doorgebracht. Altijd knettergezond geweest. FIP-sneltest was positief. Creat was te hoog (700!), leuko's waren te hoog, en ureum ook. Nieren zijn dus naar de knoppen, maar dit kan ook door de uitdroging komen. DA was er vrij zeker van dat het FIP was, maar nu lees ik dat die test in feite alleen maar een coronavirus wel/niet seropositief is, en dus niets zegt over FIP.
Ik weet dat dit grijpen naar een laatste strohalm is, maar zowel ik als Noah komen niet in aanraking met andere katten. Hij is nu 6, wat een gekke leeftijd is voor FIP. Het is altijd een kneitergezonde kat geweest. Nu is hij hangerig, uitgedroogd en eet niet, dus plast en poept ook niet. Kan het zijn dat de test een toevalsbevinding is, en er iets anders aan de hand is, of klinkt het ook in jouw oren als FIP? Hij heeft verder geen ascitesbuik, geen vocht in de longen, geen icterus, geen neuro-verschijnselen en de wil om te eten en drinken is er, want hij loopt nog steeds om de zoveel tijd naar z'n eten. Ik heb er tig dingen neergelegd die hij normaal geweldig vind, maar hij eet het niet.
De spoed-DA had het over cortico's, maar die konden z'n nieren niet aan volgens hem, maar hij zei 'je kan het nu toch proberen, want als het niet helpt maar die nierschade ook niet uit' daar kwam het ongeveer op neer. Ik wil m'n kat niet dood laten kwijnen aan nierfalen...
Maandag ga ik sowieso overleggen met m'n eigen DA, en ik ga hem met de spuit water en eventueel beetjes voer geven. Verder heb ik diazepam meegekregen om z'n eetlust op gang te brengen.
Goed bezig. Aan je goede zorgen zal het in ieder geval niet liggen. De duimen draaien hier, voor Noah. laat je weten hoe het verder gaat?quote:Op zondag 16 februari 2014 08:34 schreef clumsy_clown het volgende:
Ik heb zojuist overleg gehad met een DA in het dierenziekenhuis hier (R'dam). Die vond het ook maar een raar verhaal. Ik ga zodra ik vervoer heb (over een paar uur) dus daarheen en dan gaat hij lekker aan het infuus en kijken we verder. Noah heeft sinds gisteravond 2 keer een plasje op de bak gedaan, dus dat is een goed teken. Die verhoogde waarden zouden makkelijk verklaard kunnen worden door z'n uitdroging. Zo is het bij mensen ook.
Als het wel FIP blijkt te zijn: prima. Maar dit verhaal rammelt aan alle kanten.
Ja, maar opleven doen ze ook bij heel andere problemen, dus dit is ook weer té kort door de bocht.quote:Op zondag 16 februari 2014 11:22 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
FIP kan makkelijk opgespoord worden door de kat een pilletje prednison te geven.. Dan leven ze helemaal op en gedragen ze zich als jonge katten... ( tenminste dat is ons toen verteld bij onze kat en die reageerde idd zoals hier boven..)correct me if I'm wrong...
Succes met het poezenbeest
Fijn dat het beter gaat met het pootje!quote:Op zaterdag 15 februari 2014 09:09 schreef lady-wrb het volgende:
hoi dierenarts,
sorry voor de late reaktie (pc problemen) maar ik zou nog even updaten over mijn kipje.
ze heeft de antibiotibakuur helemaal opgemaakt en ook de pijnstillers zijn op.
de bult op haar pootje lijkt geslonken, maar de korstjes zitten er nog steeds op.
in het begin lag ze steeds languit met allebei de poten naar achteren en kon ze elk moment omvallen, op dit moment kan ze wel gewoon zitten met de pootjes in een normale houding en ze poetst zichzelf weer (hoewel ze daar nog wel eens dr evenwicht bij verliest en omvalt)
lopen gaat nog steeds niet goed en haar bij de andere kippen terugzetten gaat ook niet, want die hakken haar dood
ze zit nu dus nog steeds op dr schapenvachtje (dat was in het begin het enige waar ze lekker op zat en het is een echte met een nepvacht eroverheen, zodat deze regelmatig gewassen kan worden)
uit het mestonderzoek kwam dat er nog wormeneieren aanwezig waren, dus de wormenkuur van de dierenarts een week ervoor heeft niet goed gewerkt.
ik heb nu een andere gekregen, maar die moet ik nog geven. ik wou eerst die andere medicatie klaar hebben. maar nu is mijn vraag: ik moet na 14 dagen weer mest inleveren, maar ik moet alle 7 dames ontwormen. moet ik nu van alle 7 poep gaan verzamelen en dat inleveren of is 1 representatief voor de rest?
Ik weet dat glucosamine wel kan bij een konijn, het is dan gewoon hetzelfde glucosamine als voor de andere dieren. Naar mijn weten wordt er zowel bij paarden, honden, mensen, katten meestal of glucosamine hydrochloride of glucosamine sulfaat als grondstof gebruikt. Chondroitine mag bijv. ook bij het konijn. Alleen de doseringen weet ik eerlijk gezegd niet, ik heb het nooit voorgeschreven.quote:Op zaterdag 15 februari 2014 16:01 schreef JerryLee het volgende:
Vraagje :vriendin van me heeft een rammetje genaamd Badu ,met gewrichtspijnen (ouderdom )loopt wel altijd los dus het is geen gebrek aan bewegingsruimte .
Aangezien pijnstillers bijwerkingen geven ,zat ik te denken aan glucosamine ,(liefst vloeibaar ).
Beetje zitten kijken op internet ,dosering van een kat aanhouden word er gezegd .
Aangezien een konijn een planteneter is ,kan je dezelfde glucosamine gebruiken als voor een vleeseter of ?
Dit aangezien je voor een paard ook ander hebt .
Het gebruikt van zogenaamde nutraceuticals is heel persoonlijk hoor. Wat bij ene hond werkt, kan bij een andere hond niet werken. Bij gewrichtsproblemen, kan je inderdaad gelatinaat gebruiken, of glucosamine (Soepele gewrichten van Beapharquote:Op zaterdag 15 februari 2014 16:22 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Hoi DA!
Mij is gelatinaat voor mijn hond aangeraden. Werkt dat spul echt?
Arme Noah... Dat was dus toch geen poezen hypochondrie....quote:Op zaterdag 15 februari 2014 17:13 schreef clumsy_clown het volgende:
Kleine update over Noah: hij is er eigenlijk alleen maar op achteruit gegaan, en ziet er twee keer zo oud uit als hij is (6). Aangezien hij vandaag helemaal niet meer at/dronk/plaste/poepte toch maar naar de dierenarts gegaan (die gelukkig op zaterdag gewoon open is). Ze voelde harde ontlasting, waarvoor hij een klysma heeft gehad. Dat zou ook de reden kunnen zijn voor het niet willen eten en drinken, dus hij heeft een vitamineshot en een vochtbolus gehad om z'n uitdroging wat te verhelpen. Hij heeft zojuist een minidrolletje gelegd op de bak, en als hij straks niet eet moet ik 'm dwangvoeren. Nu maar hopen dat hij zo opklaart.
Een paar kg afvallen is altijd goed, zeker bij de gewrichtsproblemen, maar probeer dat eens in de praktijk te brengen... Als het lukt, petje af!quote:Op zaterdag 15 februari 2014 17:48 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Het maakt mij verder niet uit. Maar aan je moet je hond laten afvallen heb ik zo weinig. Loebes staat onder controle van de dierenarts. Toen Loebes te zwaar was is het ons ook gezegd en hebben we daar ook wat aan gedaan natuurlijk. Wil het beste voor hem en dat proberen we hem dan ook te geven. Als zoiets als gelatinaat nou nog extra werkt ga ik daar uiteraard graag voor.
We hebben Loebes toen af laten vallen en het is nu prima volgens onze DA. Ik ga me eens inlezen over die spulletjes en kijken wat het beste is.quote:Op zondag 16 februari 2014 13:15 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]
Een paar kg afvallen is altijd goed, zeker bij de gewrichtsproblemen, maar probeer dat eens in de praktijk te brengen... Als het lukt, petje af!![]()
Ik zou dus wel gelatinaat (of een andere voedingssupplement) proberen, zie mijn vorige reactie.
Sorry, niet ver genoeg gelezen.... Oh, dat is echt sneu voor Noah...quote:Op zondag 16 februari 2014 00:12 schreef clumsy_clown het volgende:
DDA, ik weet dat het weekend is en ook nog eens laat dus ik zou het niet raar vinden als je niet reageert maar ik probeer het toch.
Ik ben zojuist met noah naar de spoeddierenarts geweest. Hij heeft vanmiddag dus microlax en een vochtbolus subcutaan gehad bij de DA, daarnaast nog een pijnstiller, want ze voelde harde ontlasting en hij was uitgedroogd. Hij heeft een minikonijnenkeuteltje gelegd daarna, maar verder niets meer. Ik heb natvoer met water aangelengd en gepureerd, maar hoefde het niet te dwangvoeren want hij at zelf heel geleidelijk het halve bakje op. Dit is er echter een paar uur later compleet onverteerd weer uitgekomen. Noah kotst *nooit*, en aangezien hij in de tussentijd ook niet had gepoept of geplast ben ik naar de spoed gegaan zojuist. Het beest is gewoon doodziek, zoveel is me duidelijk.
De DA was dat ook met me eens, en vroeg me naar de vaccinaties. Noah is na z'n kittenvaccins niet meer ingeënt, en dat wijt ik mezelf toe, was destijds een overwogen keuze, nu zou ik het anders doen, blabla. Hij is altijd een binnenkat geweest en heeft z'n hele leven bij mij thuis doorgebracht. Altijd knettergezond geweest. FIP-sneltest was positief. Creat was te hoog (700!), leuko's waren te hoog, en ureum ook. Nieren zijn dus naar de knoppen, maar dit kan ook door de uitdroging komen. DA was er vrij zeker van dat het FIP was, maar nu lees ik dat die test in feite alleen maar een coronavirus wel/niet seropositief is, en dus niets zegt over FIP.
Ik weet dat dit grijpen naar een laatste strohalm is, maar zowel ik als Noah komen niet in aanraking met andere katten. Hij is nu 6, wat een gekke leeftijd is voor FIP. Het is altijd een kneitergezonde kat geweest. Nu is hij hangerig, uitgedroogd en eet niet, dus plast en poept ook niet. Kan het zijn dat de test een toevalsbevinding is, en er iets anders aan de hand is, of klinkt het ook in jouw oren als FIP? Hij heeft verder geen ascitesbuik, geen vocht in de longen, geen icterus, geen neuro-verschijnselen en de wil om te eten en drinken is er, want hij loopt nog steeds om de zoveel tijd naar z'n eten. Ik heb er tig dingen neergelegd die hij normaal geweldig vind, maar hij eet het niet.
De spoed-DA had het over cortico's, maar die konden z'n nieren niet aan volgens hem, maar hij zei 'je kan het nu toch proberen, want als het niet helpt maar die nierschade ook niet uit' daar kwam het ongeveer op neer. Ik wil m'n kat niet dood laten kwijnen aan nierfalen...
Maandag ga ik sowieso overleggen met m'n eigen DA, en ik ga hem met de spuit water en eventueel beetjes voer geven. Verder heb ik diazepam meegekregen om z'n eetlust op gang te brengen.
Verhoogde nierwaren kan ook acuut nierfalen door iets anders zijn. Net als de verhoogde leverwaarden. Lever reageert (secundair) op alles wat mis is in het lichaam, dat is haar baan.quote:Op zondag 16 februari 2014 07:12 schreef clumsy_clown het volgende:
Ja ik heb de uitslagen mee, zal ze later overtypen, maar dat waren dus lever en nierwaarden, en die zijn te hoog. Ja en een glucose heeftie geprikt, maar die was 5,2 en volgens mij is dat goed. Rond middennacht heeft noah nog een klein beetje pureevoer gegeten uit zichzelf, maar ook weer een klein beetje gekotst. Water heeft hij ook gedronken, maar de was waar hij in lag (wat normaal niet mag maar hij vindt het zo'n lekker plekje) was zojuist nat, terwijl het niet naar pies stonk, dus ik denk dat dat water er ook weer uit is.
Nu net heeftie weer gedronken, uit zichzelf, en heb ik hem na een klein beetje weggehaald, zodat het niet te veel in een keer is. Hij heeft ook weer een heel klein beetje puree gegeten.
Het arme beest is zooo zielig, maar komt nog wel bij me liggen, kopjes geven en spinnen. Dat terwijl lopen amper gaat
.
Dezelfde DA heeft dienst tot maandag, dus ik zie niet gebeuren dat hij iets anders gaat doen dan die stomme FIP, maar tot maandag wachten duurt nog zo lang!
In principe goed, alleen je moet er niet mee fokken, want het kan erfelijk zijn.quote:Op zondag 16 februari 2014 09:46 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Beste DD,
Wat zijn de vooruitzichten van een cavia met cherryeyes?
Ik heb nu een zeugje uit september 2011 en ze heeft nu al drie keer last gehad van een cherryeye aan beide ogen. Het is op sommige momenten erger.
Nu is het al vanaf november 2013 al aan het rommelen bij haar.
Ik ben twee keer naar de dierenarts geweest en heb oogdruppels en oogzalf meegekregen, maar vind het resultaat mager.
Verder is de cavia goed gezond, vrolijk en eet gelukkig goed.
Alles leeft op met prednisolon, dus dit is 100% waardeloze testmethode. Het kan net zo goed iets anders zijn dat op prednisolon reageert.quote:Op zondag 16 februari 2014 11:22 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
FIP kan makkelijk opgespoord worden door de kat een pilletje prednison te geven.. Dan leven ze helemaal op en gedragen ze zich als jonge katten... ( tenminste dat is ons toen verteld bij onze kat en die reageerde idd zoals hier boven..)correct me if I'm wrong...
Succes met het poezenbeest
Er zijn in Nederland genoeg gespecialiseerde praktijken met Interne specialisten, die ook verstand hebben van FIP. Maar DE specialist voor FIP komt mij niet zo 1 2 3 in mijn gedachten....quote:Op zondag 16 februari 2014 11:56 schreef loecje het volgende:
Onze kat heeft ook prednison gehad bij FIP. maar of het daarmee opgespoord kan worden?
Prednison onderdrukt daarmee het inmuunsysteem. lijkt me dat er wel meer aandoeningen zijn die daar goed op reageren.
DDA, is er in nederland ook een arts gespecialiseerd in FIP zoals Dr. Addie in Glasgow?
ik heb zelf 1 kat gehad waarbij de eerste diagnose enkel werd gesteld met een 'sneltest'. dat bleek uiteindelijk helaas wel FIP. maar zo kom ik ook steeds vaker in mijn omgeving tegen dat het uiteindelijk helemaal geen FIP bleek te zijn.
Hoe komt het dat de artsen zo snel roepen dat het FIP is terwijl uit vele onderzoeken blijkt dat de diagnose niet op die manier gesteld kan worden?
Ow, dan denk ik er nog even over na, want ik heb er al eentje die behoorlijk arbeidsintensief isquote:Op zondag 16 februari 2014 13:55 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
Ik ben heel erg High Maintenance hoor
Dan zal ik dat eens proberen!quote:Op zondag 16 februari 2014 13:40 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]
In principe goed, alleen je moet er niet mee fokken, want het kan erfelijk zijn.
Je kan er bijvoorbeeld dagelijk vitamine A zalf gebruiken (Beaphar heeft oogzalf met vit A voor knaagdieren). Verder wordt het, volgens mij, bij cavia's nooit geopereerd itt honden.
The story of my life hoor. Krijg ik een huwelijksaanzoek, dan wordt het direct ingetrokken.quote:Op zondag 16 februari 2014 14:07 schreef Queller het volgende:
[..]
Ow, dan denk ik er nog even over na, want ik heb er al eentje die behoorlijk arbeidsintensief is
![]()
![]()
Ik weet dat Herman Egberink van de Faculteit Diergeneeskunde heel erg veel onderzoek doet naar FIP en ook naar meerdere gevallen van FIP binnen groepen katten.quote:Op zondag 16 februari 2014 13:45 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]
Er zijn in Nederland genoeg gespecialiseerde praktijken met Interne specialisten, die ook verstand hebben van FIP. Maar DE specialist voor FIP komt mij niet zo 1 2 3 in mijn gedachten....
Ik roep nooit snel dat een kat FIP heeftStel voor dat ik een jonge kat met buik vol draadtrekkende vocht heb en de andere verschijnselen passen er bij en hij gaat heel snel achteruit, dan is het bijna 100% zeker. Maar de 100% zekerheid kan je alleen na de dood tijdens de sectie krijgen.
Oh ja, dat kloptquote:Op zondag 16 februari 2014 15:25 schreef senesta het volgende:
[..]
Ik weet dat Herman Egberink van de Faculteit Diergeneeskunde heel erg veel onderzoek doet naar FIP en ook naar meerdere gevallen van FIP binnen groepen katten.
Dat noem ik Diergeneeskundequote:Op zondag 16 februari 2014 15:46 schreef clumsy_clown het volgende:
Hij is nu opgenomen, krijgt een infuus, anti-misselijkheidsmedicatie, urine wordt op de kweek gezet en z'n nierwaarden worden in de gaten gehouden.
Ik hoop dat hij heel snel opknapt na het iv infuus! Beterschap!quote:Op zondag 16 februari 2014 15:46 schreef clumsy_clown het volgende:
Het is ineens zoooo snel gegaan. Ik dacht dat ik spoken zag omdat hij veel dronk, want het was niet excessief en hij bleef altijd goed plassen. Hij is de laatste twee jaar afgevallen maar dat ging heel geleidelijk en pas toen hij van de week een halve kilo kwijt was werd hij echt mager, daarvoor dacht ik dat hij gewoon eindelijk op gezond gewicht zat na jaren light voer.
Verdomme.
Zal jij hebbenquote:Op zondag 16 februari 2014 15:14 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
The story of my life hoor. Krijg ik een huwelijksaanzoek, dan wordt het direct ingetrokken.![]()
Zeg dat...quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
gelukkig roepen idd niet alle artsen dat. Maar ik hoor het opvallend veel.quote:Op zondag 16 februari 2014 13:45 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]
Er zijn in Nederland genoeg gespecialiseerde praktijken met Interne specialisten, die ook verstand hebben van FIP. Maar DE specialist voor FIP komt mij niet zo 1 2 3 in mijn gedachten....
Ik roep nooit snel dat een kat FIP heeftStel voor dat ik een jonge kat met buik vol draadtrekkende vocht heb en de andere verschijnselen passen er bij en hij gaat heel snel achteruit, dan is het bijna 100% zeker. Maar de 100% zekerheid kan je alleen na de dood tijdens de sectie krijgen.
Tja, communicatie is niet altijd even makkelijk.quote:Op zondag 16 februari 2014 17:01 schreef loecje het volgende:
[..]
gelukkig roepen idd niet alle artsen dat. Maar ik hoor het opvallend veel.
Mijn kat heeft zo ook de diagnose FIP gekregen met een sneltest. Bleek later bij de 2e lijn alsnog droge FIP (sectie) maar had ook heel goed iets anders kunnen zijn.
Bij een kennis een paar weken terug nog. Diagnose FIP, bleek later iets met de pancreas te zijn. Goed behandelbaar maar helaas te laat door verkeerde diagnose.
Zo lees ik online veel vaker verhalen zoals nu van clumsy_clown
Ga lekker ergens anders trollen zegquote:Op zondag 16 februari 2014 21:29 schreef Tropanzia het volgende:
Beste dierenarts,
Ik heb een vraagje; zou u misschien een kleine bijdrage willen leveren in het algemeen topic over poep?
ONZ / Praten over poep.
Alvast bedankt,
Groetjes Tropanzia
Ik probeer dat topic een beetje nieuw leven in te blazen, dat valt niet onder de categorie trollen.quote:Op zondag 16 februari 2014 22:27 schreef Queller het volgende:
[..]
Ga lekker ergens anders trollen zeg
Nieuw leven? Er wordt hier nog dagelijks gepost.quote:Op zondag 16 februari 2014 22:29 schreef Tropanzia het volgende:
[..]
Ik probeer dat topic een beetje nieuw leven in te blazen, dat valt niet onder de categorie trollen.
Ik denk dat de variëteit die een dierenarts kan bieden aan zo'n topic een ontplooiingsstimulans is voor het topic.
Mmmh, een bijdrage van de dierenarts was leuk geweest. Misschien had hij/zij het zelf ook wel leuk gevonden om wat bij te dragen aan dat topic.quote:Op zondag 16 februari 2014 22:29 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Nieuw leven? Er wordt hier nog dagelijks gepost.
Ja, met jou in de zandbak spelen. Nee echt, we zitten er allemaal op te wachten. Blijf lekker in ONZ, dan hebben wij geen last van jequote:Op zondag 16 februari 2014 22:30 schreef Tropanzia het volgende:
[..]
Mmmh, een bijdrage van de dierenarts was leuk geweest. Misschien had hij/zij het zelf ook wel leuk gevonden om wat bij te dragen aan dat topic.
Maarja, het is geen must
Ik denk net als Queller dat dit hier niet helemaal op zijn plek isquote:Op zondag 16 februari 2014 22:30 schreef Tropanzia het volgende:
[..]
Mmmh, een bijdrage van de dierenarts was leuk geweest. Misschien had hij/zij het zelf ook wel leuk gevonden om wat bij te dragen aan dat topic.
Maarja, het is geen must
Ik heb helaas geen PhD in Troll Science, dus ik kan er niet over meepratenquote:Op zondag 16 februari 2014 21:29 schreef Tropanzia het volgende:
Beste dierenarts,
Ik heb een vraagje; zou u misschien een kleine bijdrage willen leveren in het algemeen topic over poep?
ONZ / Praten over poep.
Alvast bedankt,
Groetjes Tropanzia
Wanneer is het poezenkind voor het laatst ontwormd? Hoe oud is hij/zij trouwens?quote:Op maandag 17 februari 2014 09:53 schreef pl4kkie het volgende:
Beste, sinds een aantal dagen heeft onze kitten braakneigingen. Alleen komt er niks uit en het is vaak 1x flink neigen en bek open sperren. Daarna is het over.
De eerste dagen dat hij bij ons was moest hij wel kotsen. Wss vanwege het voer verandering. Moeten we het ff aankijken of toch maar ff langs de DA gaan. Er zou evt ook iets in z'n keel vast kunnen zitten. Al hebben we niks kunnen vinden wat kapot is gebeten door hem of de andere katten.
Eerlijk gezegd zou ik dat niet durven zeggen. Hij is ~ 1 jaar oud. Het is dan niet echt een kitten meer denk ikquote:Op maandag 17 februari 2014 10:16 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]
Wanneer is het poezenkind voor het laatst ontwormd? Hoe oud is hij/zij trouwens?
Wat je omschrijft, lijkt op het kokhalzen. Dat kan o.a. worden veroorzaakt door haarballen, een grasspriet in de keel, spoelwormen enz. Spoelwormen maken namelijk een trektocht door het lichaam van het kitten. Zij komen eerst aan in de longen/luchtwegen, daarna worden zij opgehoest, wat braken/kokhalzen/hoesten kan veroorzaken en doorgeslikt. Dan komen zij weer in de darm en worden daar de volwassen wormen.
Het kitten moet je op de leeftijd van 3, 5, 7 en 9 weken ontwormen en daarna elke maand tot 6 maanden oud. Daarna 4 x jaar.
Als de klachten niet beter worden ondanks de ontworming, dan moet je een afspraak maken bij de dierenarts. Ook als het kitten gaat braken, sloom is, diarree krijgt, moet je een afspraak maken bij je dierenarts.
Dat kan dan wijzen op een keelontsteking / iets in de keel. Als er nog "garantie" aan zit, misschien kan de dierenarts van het asiel hem nakijken.quote:Op maandag 17 februari 2014 10:27 schreef pl4kkie het volgende:
Het viel me gisteren op omdat hij niet meer tegen ons praatte.
Waarschijnlijk vindt je kat het water onder de douche lekkerder/interssanter dan haar waterbak. Helaas drinken de katten in het algemeen te weinig! Wat kan leiden tot nier en blaasproblemen. Het is dus erg belangrijk om het drinken te stimuleren. Als zij onder douche wil, prima, mits zij geen douchegel ed naar binnen krijgt. Misschien kan je een waterfontein voor haar kopen? Dat vinden de katten in het algemeen leuker dan een gewone waterbak en de meeste katten drinken meer met een fonteintje dan met een gewone waterbak.quote:Op maandag 17 februari 2014 11:22 schreef Radobe het volgende:
Beste DDA,
mijn poezebeest is 3 weken geleden gecastreerd. Sindsdien gaat ze ineens mee onder de douche, ze gaat echt onder de druppels staan en tijdens het douchen rent ze rondjes om me heen. Na het douchen wordt het doucheputje afgelikt. De eerste keer dacht ik dat ze de geur wilde wegspoelen van de dierenarts![]()
Maar ze blijft het doen.
Ik vind het niet erg, wat ik wel minder vind is dat ze nu bijna niet uit haar bakje wil drinken, lijkt het. Wat te doen? Douchen weer afleren?
Ze krijgt geen douchegel/shampoo binnen, ik spoel al het schuim eerst goed weg uit het doucheputje. En ik zal eens kijken naar zo'n fonteintjequote:Op maandag 17 februari 2014 11:37 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]
Waarschijnlijk vindt je kat het water onder de douche lekkerder/interssanter dan haar waterbak. Helaas drinken de katten in het algemeen te weinig! Wat kan leiden tot nier en blaasproblemen. Het is dus erg belangrijk om het drinken te stimuleren. Als zij onder douche wil, prima, mits zij geen douchegel ed naar binnen krijgt. Misschien kan je een waterfontein voor haar kopen? Dat vinden de katten in het algemeen leuker dan een gewone waterbak en de meeste katten drinken meer met een fonteintje dan met een gewone waterbak.
quote:Op maandag 17 februari 2014 11:51 schreef Holyme het volgende:
Nu het toch over drinken gaat, mijn kater heeft in het verleden blaasgruis gehad en heeft al verschillende drinkplekken (inclusief een fonteintje en een kraan die op commando open gaat), maar heeft het afgelopen dagen ineens de smaak te pakken van restjes afgekoelde groene thee. Kan dat kwaad?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Groene thee bevat L-theanine, wat rustgevend is voor een poezenkind, volgens een aantal onderzoeken. Echter, in hoge doseringen kan ook groene thee giftig zijn. Dus een vol kopje per dag per kat zou ik afraden, maar de restjes mag wel. En geen zwarte thee of koffie geven.
![]()
quote:Op maandag 17 februari 2014 13:21 schreef clumsy_clown het volgende:
DDA, Noah is de nacht goed doorgekomen, heeft gegeten, gedronken, gepoept en veel geplast. De assistente vertelde dat hij rustig in z'n hok zat. Ze gaan zo z'n nierwaarden weer prikken om te kijken hoe het daarmee is.
Fijn C_C! Hopelijk zit er verbetering in zijn nierwaarden! En wat goed dat je hebt doorgezet!quote:Op maandag 17 februari 2014 13:21 schreef clumsy_clown het volgende:
DDA, Noah is de nacht goed doorgekomen, heeft gegeten, gedronken, gepoept en veel geplast. De assistente vertelde dat hij rustig in z'n hok zat. Ze gaan zo z'n nierwaarden weer prikken om te kijken hoe het daarmee is.
quote:Op maandag 17 februari 2014 13:19 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Groene thee bevat L-theanine, wat rustgevend is voor een poezenkind, volgens een aantal onderzoeken. Echter, in hoge doseringen kan ook groene thee giftig zijn. Dus een vol kopje per dag per kat zou ik afraden, maar de restjes mag wel. En geen zwarte thee of koffie geven.
![]()
Thanks! En gewone thee en zulks mag ie niet van me, maar wist niet in hoeverre dit kwaad konSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat fijn, hopelijk gaat het nu alleen maar beter, en is er snel wat meer bekend waar je wat mee kunt!quote:Op maandag 17 februari 2014 13:21 schreef clumsy_clown het volgende:
Goed dat hij gegeten en gedronken heeft!quote:Op maandag 17 februari 2014 13:21 schreef clumsy_clown het volgende:
Ze blijven hem spoelen, want z'n waarden dalen wel maar zitten nog steeds erg hoog (creat 618). Blijkbaar is het nieuwste protocol net zo lang spoelen tot de waardes stoppen met dalen, dus ze gaat uit van 3-5 dagen, maar ze meten wel elke dag.quote:Op maandag 17 februari 2014 14:21 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]
Goed dat hij gegeten en gedronken heeft!
Ik stuur je even een pm over de nierwaarden
Nou, zoals ik al gezegd heb, zou ik mij daar niet direct zorgen over maken. Gewoon verder afwachten, het kan nog verder dalen. Als hij maar voor de rest het goed doet.quote:Op maandag 17 februari 2014 16:27 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Ze blijven hem spoelen, want z'n waarden dalen wel maar zitten nog steeds erg hoog (creat 618). Blijkbaar is het nieuwste protocol net zo lang spoelen tot de waardes stoppen met dalen, dus ze gaat uit van 3-5 dagen, maar ze meten wel elke dag.
Je DA is dus ook met mij eens, fijn om te horenquote:Ik heb zojuist m'n eigen DA gesproken en die is erg boos over hoe het in de spoed is gegaan. Dat FIP überhaupt is overwogen vind ze waanzin (ze had Noah diezelfde dag natuurlijk nog gezien) en die test doen vond ze ook nergens op slaan. Ze gaat hem er persoonlijk op aanspreken en heeft me het advies gegeven eerst te kijken hoe hij zelf reageert op dit verhaal, en anders toch naar het tuchtcollege te stappen.
Is het een mannetje/vrouwtje? Hoe oud? Verder gezond geweest?quote:Op maandag 17 februari 2014 16:39 schreef Bart.Sch het volgende:
Hallo,
ik heb sinds 3 weken 2 Chinchilla's. Alleen sinds een paar dagen valt het me op dat 1 Chinchilla steeds in een hoekje zit en nauwelijks beweegt (overdag) nu weet ik dat Chinchilla's in de avond actief zijn maar de andere beweegt veel meer . Als ik ze in de avond uit het hok haal om door de kamer te mogen rennen zit die ene steeds in een hoekje en beweegt niet veel. De enigste verandering die heeft plaats gevonden is dat ik van zand ben verwisseld en ik geef ze nu ongeveer een week rozijnen.
Help me aub alvast bedankt
het is een mannetje ongeveer 4 tot 5 maanden oud. hij eet nog wel en zijn ontlasting is kort (bijna rond) en hard. de temperatuur kan ik niet opmetenquote:Is het een mannetje/vrouwtje? Hoe oud? Verder gezond geweest?
Eet hij nog wel? Hoe is zijn ontlasting?
Kan jij hem temperaturen?
Chinchilla's laten helaas pas heel laat zien als zij ziek zijn. Dus als je chin plots sloom is, dan is het wel verstandig om een bezoek te brengen aan een dierenarts.
Niet te veel rozijnen geven, by the way. Zij bevatten te veel suikers, is niet goed voor de darmen.
Hoeft niet vreemd te zijn hoor.quote:Op maandag 17 februari 2014 16:39 schreef Bart.Sch het volgende:
Hallo,
ik heb sinds 3 weken 2 Chinchilla's. Alleen sinds een paar dagen valt het me op dat 1 Chinchilla steeds in een hoekje zit en nauwelijks beweegt (overdag) nu weet ik dat Chinchilla's in de avond actief zijn maar de andere beweegt veel meer . Als ik ze in de avond uit het hok haal om door de kamer te mogen rennen zit die ene steeds in een hoekje en beweegt niet veel. De enigste verandering die heeft plaats gevonden is dat ik van zand ben verwisseld en ik geef ze nu ongeveer een week rozijnen.
Help me aub alvast bedankt
Dat kan dus komen door de rozijnen. Stoppen met rozijnen! Max 1 x per week rozijnen geven.quote:Op maandag 17 februari 2014 21:34 schreef Bart.Sch het volgende:
sinds kort is de poep van mijn Chinchilla zachter geworden komt dit door de lekkernijen die ik hem sinds kort geef?
Adem in, adem uit...quote:Op maandag 17 februari 2014 17:15 schreef clumsy_clown het volgende:
Oh DDA, dit krijgt een heerlijk staartje. Zodra ik m'n woede onder controle heb en weer kan typen, zal ik er een apart topic over openen.
Wat vervelend voor je en de kat!quote:Op maandag 17 februari 2014 18:16 schreef killerkip69 het volgende:
Hoi DigitaleDierenArts
ik zit met 'n probleem met 1 van m'n katten.
2 broertjes, 5 jaar oud...alle inentingen gehad
per kwartaal wormtabletje en ook 'n vlooienbandje
ze eten ONE brokjes en 'n mousse, nooit geen problemen met iets gehad, tot ineens
de ene kat steeds likt op z'n kruin vanachter, en als je er op let zie je 'n soort van stuiptrekking bovenop de huid/ruggegraat, bij de dierenarts geweest en kwam met de melding "allergie" ??!
zo'n spuitje en ja hoor even opgelost lijkt het, het haar groeit weer aan, maar na 1 maand begint de ellende weer, als ik hem dan aai daar en voel met m'n vingers...zitten er wat kleine korstjes en ook van die kleine witte? velletjes..z'n huid is best vet daar..maar er zitten geen vlooien etc in...
ook in huis is er niks verandert....hij speelt en is gewoon levendig weet je wel....balletje weggooien en hij komt het terugbrengen haha, maar ik zit hier wel mee..want steeds maar naar de Dierenarts met z'n natte vinger in de lucht, je bent er nog geen 7min binnen, consult a 35,-...ik vind het 'n beetje te zot..ipv er voor die 35,- er gewoon es goed naar kijken is blijkbaar teveel....maar het gaat niet over..nu weet ik ook dat ze 'n erg hoge pijngrens hebben? en als ze veel likken kunnen ze pijn hebben, maar als je hem bezig ziet kan dat haast niet, ook likt hij aan de rechterkant ong aan de tepel, daar aan de binnenkant...
weet u misschien wat dit zou kunnen zijn, zodat ik hiermee naar de Dierenarts kan.
alvast bedankt.
'n hopelose killerkip
nee hij wordt niet gepest het zijn dikke vrienden ik weet nu waar door het komt ik gaf hem best vaak een rozijntje dank u welquote:Dat kan dus komen door de rozijnen. Stoppen met rozijnen! Max 1 x per week rozijnen geven.
Verder goede chinchilla pellets voeren, onbeperkt hooi. En kijk even bij Valentijn 101 wat zij aan haar chins voert qua groente ed![]()
Het kan ook zijn dat hij zijn "opeet-keutels" niet opeet. Chin maakt namelijk 2 soorten poepjes aan, net als konijn. Alleen konijnen maken het 's nachts aan, terwijl chinchillas het 's ochtends produceren. Zij eten deze speciale zachtere keutels direct uit hun anus. Die zijn belangrijk voor hun spijsvertering. Laat de chin het liggen, dan is er iets mis met de voeding/ de darmen. Normale, niet-opeet keutels zijn inderdaad hard en rond tot langwerpig.
Wordt hij toevallig gepest door die andere chin?
Ophouden dus! Een ministukje vers fruit mag hij, en dan ook nog eens het liefst om de dag.quote:Op maandag 17 februari 2014 22:12 schreef Bart.Sch het volgende:
[..]
nee hij wordt niet gepest het zijn dikke vrienden ik weet nu waar door het komt ik gaf hem best vaak een rozijntje dank u wel
Tapijtspray is eigenlijk voor alle vloeren, ook voor het laminaat. Vlooien kunnen best wel eitjes leggen in de kleine spleetjes tussen de laminaatdelen. En de kussen ed kan je het beste wassen, liefst op 60 graden. Ook alle poezenmandjes ed even wassen. Zie je echt vlooien, dan kan je dus eerst Vlo kill gebruiken om alle aanwezige vlooien direct te doden. Dat kan in de combinatie met een vlooienbandje. Als je denk dat het antivlooien-bandje niet goed werkt terwijl de kat het korter dan 6 maanden draagt, neem dan even het contact op met je dierspeciaalzaak of met Beaphar (als het Beaphar bandje is natuurlijkquote:Op maandag 17 februari 2014 22:55 schreef killerkip69 het volgende:
Bedankt voor uw reactie DigitaleDierenArts
Inderdaad, het lijkt vlooien te zijn, toen ik bij de dierenarts was, doet hj altijd dat trukje
met water erop, wordt het rood is het vlooienpoep, er zat er 1 in, maar hij gaf aan dat alles aan de kat er verder goed uitzag, maar inderdaad er zat 'n strontje, ook gaf hij aan dat het makkelijk weer terugkomt en dus niks kon garanderen.....vlooienbandjes gebruik/ververs ik altijd om de 6mnd en gebruik altijd de Beophar bandjes, binnen heb ik overal laminaat liggen, lucht altijd goed, dekens uitslaan etc...het zal wel van buiten komen inderdaad, er lopen hier zoveel katten....
Al vaker geprobeerd maar :quote:
Dat krijg ik ook, maar als ik dan inlog, zie ik het wel gewoonquote:Op dinsdag 18 februari 2014 15:49 schreef JerryLee het volgende:
[..]
Al vaker geprobeerd maar :
This content is currently unavailable
Dank ,ik had hem ook al doorquote:Op dinsdag 18 februari 2014 15:50 schreef Holyme het volgende:
[..]
Dat krijg ik ook, maar als ik dan inlog, zie ik het wel gewoon
quote:Op dinsdag 18 februari 2014 15:50 schreef Holyme het volgende:
[..]
Dat krijg ik ook, maar als ik dan inlog, zie ik het wel gewoon
quote:Op dinsdag 18 februari 2014 15:51 schreef JerryLee het volgende:
[..]
Dank ,ik had hem ook al door
Meerdere stappen nemen
Vraagje :
Wat is de mening over : Plaque Off
[ afbeelding ]
We poetsen alquote:Op dinsdag 18 februari 2014 16:17 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]Beaphar heeft ook een product op basis van zeewier, Dental powder. Helaas, volgens mij, nog niet te koop in Nederland
Wel in andere landen.
Er zijn wetenschappelijke artikelen die dit ondersteunen, het zou tandplakpreventief/ reducerend werken. Bij mensen is het ook een bekend product.
Wil je zeer hoge effectiviteit, dan moet je toch de tanden elke dag gaan poetsen. Kan dat niet om een of andere reden, dan kan je bijv. een product met zeewier proberen. Uiteraard mag het ook als een aanvulling naast het poetsen van de tanden.
Hier kreeg Kees pijn aan haar bek door dat spul!!quote:Op dinsdag 18 februari 2014 16:22 schreef JerryLee het volgende:
[..]
We poetsen al,enkel de bovenste twee millimeter van de bovenste hoektanden hou je niet schoon zonder poetsen ,ook al word er gedeeltelijk gebarfd ,naast K.VV en worden er geen granen toegediend
Je kan het altijd proberenquote:Op dinsdag 18 februari 2014 16:22 schreef JerryLee het volgende:
[..]
We poetsen al,enkel de bovenste twee millimeter van de bovenste hoektanden hou je niet schoon zonder poetsen ,ook al word er gedeeltelijk gebarfd ,naast K.VV en worden er geen granen toegediend
Nee, ander merk .quote:Op dinsdag 18 februari 2014 16:26 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Hier kreeg Kees pijn aan haar bek door dat spul!!
En de ouwe gaf ik het wel maar die tanden zijn er nu allemaal uit. Ik heb nog wat, zal ik het terug sturen?
Oh dit is een andere weer. Je wil die ene niet terug? Toen had je deze hond nog niet he?quote:Op dinsdag 18 februari 2014 17:04 schreef JerryLee het volgende:
[..]
Nee, ander merk .
Deze hond is er toch vatbaarder voor,bij die vorige teef had ik nergens last van .
We poetsen gewoon lekker door ,en proberen weer eens wat anders (Plaque Off )
Dit is een andere merk ja ,nee neem gelijk grootverpakking .quote:Op dinsdag 18 februari 2014 17:06 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Oh dit is een andere weer. Je wil die ene niet terug? Toen had je deze hond nog niet he?
Paardenribben werkt voor de rest van het gebit goed .quote:Op dinsdag 18 februari 2014 17:18 schreef oh-oh het volgende:
Ja nee ik weet dat je nu deze hebt hoor, maar wat ik wilde zeggen is dat ik dat poeder daarvoor al van je kreeg volgens mij![]()
Ik ga het weer eens gebruiken voor Keesje denk ik, kijken of ze weer raar gaat doen ervan.
Dit kan diverse oorzaken hebben. Ten eerste moet je haar regelmatig behandelen tegen de vlooien, want huidparasieten kunnen ook dergelijke symptomen geven.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 19:07 schreef riek87 het volgende:
Hoi Digitale DierenArts,
ik heb een vraag over mijn poes van 7 maanden oud, Izzy. Sinds een aantal weken valt het me op dat er allemaal wit spul op haar zwarte vachtje zit (lijkt een beetje op roos bij mensen). Als je echter de vacht wat uit elkaar haalt en de huid bekijkt zit daar niets, het ligt dus echt op de vacht.
kan dit komen doordat ik de laatste tijd wat met voer aan het wisselen ben? Ik doe dit omdat ze enorme stinkende ontlasting heeft en ik ben diverse varianten voer aan het uitproberen om te kijken wat helpt, heb zojuist al de tip gekregen om Sanabelle no grain te gebruiken.
Alvast bedankt voor het lezen
Oh nee...quote:Op dinsdag 18 februari 2014 21:15 schreef Tinkepink het volgende:
Vraag aan de DDA: een paar maanden geleden heb ik een heel lief Cavaliertje aangeschaft via een fokker (voor stamboom zie hier )
De fokker verzekerde mij dat de ouders geheel gezond waren, maar ik begin langzamerhand te twijfelen omdat het hondje toch wat typisch gedrag vertoont dat wijst op Syringomyelia: bijvoorbeeld veel smakken, droevige ogen, traanoogjes, krabben tijdens het wandelen, onrust (vaak op de grond liggen), angstig voor andere honden etc.
Ook snap ik de code Herz 12 oB niet. Ik las ergens dat de score 0 moet zijn. Bekent dit dat mijn hondje grote kans heeft om ziek te worden?
Zeker ontwormen! Vlooien kunnen wel naar binnen komen, want jij loop wel heen en weer naar buiten en naar binnenquote:Op dinsdag 18 februari 2014 20:22 schreef riek87 het volgende:
Bedankt voor de snelle reactie.
moet ik haar ook tegen vlooien behandelen als ze een echte binnenkat is, of maakt dat geen verschil?
Het rare is dat mijn andere poes van 1,5 jaar oud precies hetzelfde krijgt, ook nooit ontvlooid is en juist een prachtige, zachte vacht heeft.
Ik ga het voer wat ik nu heb (Royal canin Sensible) eens mengen met Sanabelle No Grain en dan over op compleet No grain en hopen dat dat helpt. Ook zal ik haar voor de zekerheid nog eens ontwormen (laatste keer was 3 maanden terug)
Ik ga morgen dan in ieder geval ontwormingstabletjes halen en een vlooienkammetje. Wat betreft de luchtvochtigheid...ik zou het niet weten. Is er een manier waarop ik dat kan meten?quote:quote:
Zeker ontwormen! Vlooien kunnen wel naar binnen komen, want jij loop wel heen en weer naar buiten en naar binnenJe kan even met een vlooienkammetje controleren of zij vlooien hebben.
Hoe is de luchtvochtigheid bij jou in huis? Niet te droog?
quote:Op dinsdag 18 februari 2014 22:29 schreef Tinkepink het volgende:
Bedankt voor de reactie. Ga toch maar met 'm naar de dierenarts voor een volledige scan en laat dan meteen maar even naar de ogen kijken.
Met een luchtvochtigheid-meter? Ik ben dierenarts, geen meteoroloogquote:Op dinsdag 18 februari 2014 22:20 schreef riek87 het volgende:
[..]
Ik ga morgen dan in ieder geval ontwormingstabletjes halen en een vlooienkammetje. Wat betreft de luchtvochtigheid...ik zou het niet weten. Is er een manier waarop ik dat kan meten?
Dat hangt heel erg van de kat af! Sommige katten zijn aan het huis gebonden en andere aan de mensen! Maar elke kat heeft dagelijks menselijk gezelschap en aandacht nodig! Dus zelfs als zij een weekje thuis blijft, zou er toch iemand dagelijks moeten langskomen om te voeren, kattenbak te verschonen, tegen de kat te praten, te aaien, te spelen...quote:Op dinsdag 18 februari 2014 22:16 schreef teckna het volgende:
Is het meer stress voor een kat om een weekje ergens te logeren of alleen thuis te zijn als het baasje een weekje weg moet.
Valt me wel weer van je tegen...quote:Op dinsdag 18 februari 2014 22:37 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]
Met een luchtvochtigheid-meter? Ik ben dierenarts, geen meteoroloog
quote:Op woensdag 19 februari 2014 10:27 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Valt me wel weer van je tegen...
Maar stel voor dat de poezenkinderen gaan drinken uit de bakjes met opgerolde kranten? Ik weet niet of dat zo gezond is... Ik zou sowieso overal bakjes water neerzetten, want een gemiddelde kat moet eigenlijk meer drinkenquote:Ik geloof dat Knobblauch daar een trucje voor had; maak theedoeken nat - wel een beetje uitwringen, je hoeft je vloer er niet mee te dweilen - en kijk of ze binnen een uur (gort)droog zijn. Zoja; te lage luchtvochtigheid.
(zeg ik het zo goed Knooflook?).
En wat je altijd kunt doen; vaas met water neerzetten en daar een opgerolde krant in steken. Dat water verdampt vanzelf. (Geen idee waar die krant precies voor is , maar mijn pianolerares gebruikte het altijd - ze zette die vazen zelfs IN de piano's - en die hield altijd heel keurig de luchtvochtigheid in de gaten. (Ook met een metertje enzo.) Dus het zal vast ergens goed voor zijn.)
Ik plots een ingeving over Herz 12 oB. Zou 12 niet voor het jaar 2012 staan? Dat het onderzoek gedaan is in 2012?quote:Op dinsdag 18 februari 2014 21:15 schreef Tinkepink het volgende:
Ook snap ik de code Herz 12 oB niet. Ik las ergens dat de score 0 moet zijn. Bekent dit dat mijn hondje grote kans heeft om ziek te worden?
Dat zeg ik ook altijd tegen mijn vriend.... maar hij is nog niet overtuigd geloof ik...quote:Op woensdag 19 februari 2014 10:40 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]In principe weet ik natuurlijk ALLES, want A. ben vrouw en B. zie A
![]()
Ik heb afgelopen najaar GEEN Horror winter voorspeld en ziezo, ik had GELIJK.
Hm... waterbakjes voor de poezels zijn vast makkelijker te regelen dan speciaal een piano in huis zetten om daar de vazen met kranten in (het onderste gedeelte van de piano, achter het 'voetbord' of hoe dat ook moge heten) te zetten ja. Heb je wel een puntquote:Maar stel voor dat de poezenkinderen gaan drinken uit de bakjes met opgerolde kranten? Ik weet niet of dat zo gezond is... Ik zou sowieso overal bakjes water neerzetten, want een gemiddelde kat moet eigenlijk meer drinkenGoed voor de luchtvochtigheid en goed voor de kat.
Trouwens, als het poezenkind astma heeft of allergisch is voor stofmijten dan is de hoge luchtvochtigheid juist slecht en moet de luchtvochtigheid onder 60% blijven.
Vervelend voor jullie... Ook naar dat hij al met 2 jaar tandsteen heeft...quote:Op woensdag 19 februari 2014 10:45 schreef TwinkleStar001 het volgende:
Hallo DDA,
Ik heb een maltezer (2jr, 3kg), hij heeft al een tijd last van zijn achterpootje. Ben er al een paar keer mee naar de dierenarts geweest maar zij kan helaas niets vinden. Hij gebruikt het pootje wel, maar het is regelmatig tijdens het lopen / rennen stijf. Lang niet altijd, en hij lijkt er geen pijn aan te hebben.
Een paar weken geleden werd het opeens veel erger, DA heeft toen een algemeen ontstekingsremmend / pijnstillend medicijn gegeven (hij geeft geen enkele pijnreactie verder). Nu gaat het wel weer beter, maar ik zie dat hij er toch veel meer last van heeft. Belast het pootje minder (hinkt niet, maar voor mijn gevoel zet hij er zijn gewicht minder vaak op), meer moeite met springen en vaker stijf. Sinds die tijd loop ik minder met hem om niet te veel te belasten en ga ik niet meer met hem fietsen (helaas, want vind ie geweldig).
Nu gaat hij morgen onder narcose voor tandsteenverwijdering, mijn DA heeft gezegd dat ze dan nog een keer gaat kijken of ze iets kan vinden. Mijn vraag: is het nuttig om een scan te laten doen? Zijn er daarna nog behandelmogelijkheden? Heb je verder nog adviezen / ideeën?
Alvast bedankt!
Haarballen? Heb je al iets tegen haarballen geprobeerd? Malt pasta oid?quote:Op woensdag 19 februari 2014 11:01 schreef Lonaa het volgende:
Hallo DDA,
Ik heb al 4 jaar 2 katten, waarvan er 1 met enige regelmaat "hoest". Het is geen kokhalzen, het is een raspend geluid. Het gebeurd vooral in rust heb ik het idee, maar ook wel eens na spelen. Ze doet dit al tijden, misschien wel zolang ik haar heb. Ze doet het voornamelijk in periodes. Soms een tijd niet, soms vaker achter elkaar. Verder is het een gelukkige, gekke kat, met, voor zover ik weet, geen gezondheidsaandoeningen.
Mijn andere kat doet het ook wel eens, maar af en toe. Dat is wel in periodes dat de kat die het regelmatig doet, het vaker doet.
Enig idee?
Dank voor je antwoord, dan wacht ik eerst af of de DA gewoon iets kan vinden morgen.quote:Op woensdag 19 februari 2014 10:57 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]
Vervelend voor jullie... Ook naar dat hij al met 2 jaar tandsteen heeft...
Ik denk dat inderdaad eerst belangrijk is om uit te zoeken wat er precies mis is. Onder narcose kan de dierenarts hem misschien makkelijker nakijken. De spierspanning is dan weg, dus hij/zij kan dan makkelijker de knie van de hond onderzoeken en zijn heupen. Knieproblemen komen toch vrij veel voor bij maltezers. Verder is het verstandig om de lage rug goed na te kijken (te beginnen met een wakker dier), ook daar kan het probleem zitten.
En dan op basis van het lichamelijk onderzoek al dan niet een rontgenfoto maken waar het nodig is.
Of er iets aan te doen is, hangt vanaf wat het is. Als het een knieschijf is dat er naast ligt (patella luxatie), dan is het meestal te opereren. Misschien heeft hij een gescherde kruisband in de knie, ook dat is te opereren. Bij een operatie even goed alle voordelen en nadelen bespreken.
Verder kijk eens naar de voedingssupplementen voor de gewrichten. Het gebruik daarvan kan de klachten doen verminderen, sommige honden hebben dan minder pijnstiling nodig. Bv. iets met glucosamine of chondroitine of omega 3 vetzuren. Beaphar heeft Soepele gewrichten met glucosamine en chondroitine.
Succes met je hondje!
Eén van onze katten doet dit ook, zo'n kuchend geluid alsof er een graat in haar keel zit, en inderdaad bij vlagen, dan weer maanden niet, dan weer een poosje wel. Volgens onze dierenarts is het een soort allergie, die in bepaalde omstandigheden opspeelt.quote:Op woensdag 19 februari 2014 11:01 schreef Lonaa het volgende:
Hallo DDA,
Ik heb al 4 jaar 2 katten, waarvan er 1 met enige regelmaat "hoest". Het is geen kokhalzen, het is een raspend geluid. Het gebeurd vooral in rust heb ik het idee, maar ook wel eens na spelen. Ze doet dit al tijden, misschien wel zolang ik haar heb. Ze doet het voornamelijk in periodes. Soms een tijd niet, soms vaker achter elkaar. Verder is het een gelukkige, gekke kat, met, voor zover ik weet, geen gezondheidsaandoeningen.
Mijn andere kat doet het ook wel eens, maar af en toe. Dat is wel in periodes dat de kat die het regelmatig doet, het vaker doet.
Enig idee?
Beide katten hebben nog NOOIT een haarbal gehad. Kat oogt verder gezond. Geen vieze neus, soms een snotje in het oog, eet als een bootwerker, en ze worden in principe niet ontwormd indien daar geen directe aanleiding voor is.quote:Op woensdag 19 februari 2014 11:09 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]
Haarballen? Heb je al iets tegen haarballen geprobeerd? Malt pasta oid?
Is de kat verder gezond? Geen vieze ogen of neus? Eet goed? Ontwormd?
Wat jij omschrijft is het precies inderdaad. Heb er ook wel eens over nagedacht of het bijv. irritatie/allergie voor stof ofzo zou kunnen zijn, maar ik heb gisterenavond gestofzuigd en zonet deed ze het weer.quote:Op woensdag 19 februari 2014 11:13 schreef Gwywen het volgende:
[..]
Eén van onze katten doet dit ook, zo'n kuchend geluid alsof er een graat in haar keel zit, en inderdaad bij vlagen, dan weer maanden niet, dan weer een poosje wel. Volgens onze dierenarts is het een soort allergie, die in bepaalde omstandigheden opspeelt.
Astma komt bij de katten helaas vaak voor. Maar dan zou je hem toch door een dierenarts moeten laten nakijken. Soms heeft het geen behandeling nodig, soms wel, net als bij de mensen eigenlijk. Elke dag stofzuigen, kussens wassen, zorgen voor de lage luchtvochtigheid in huis.quote:Op woensdag 19 februari 2014 11:17 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Wat jij omschrijft is het precies inderdaad. Heb er ook wel eens over nagedacht of het bijv. irritatie/allergie voor stof ofzo zou kunnen zijn, maar ik heb gisterenavond gestofzuigd en zonet deed ze het weer.![]()
In ieder geval fijn dat mijn kat niet de enige is die het doet en dat het bij jullie iets ongevaarlijks is.
Alle andere astmasymptomen zoals ademen met de bek open of moeilijk ademen zie ik eigenlijk niet bij haar.quote:Op woensdag 19 februari 2014 11:25 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]
Astma komt bij de katten helaas vaak voor. Maar dan zou je hem toch door een dierenarts moeten laten nakijken. Soms heeft het geen behandeling nodig, soms wel, net als bij de mensen eigenlijk. Elke dag stofzuigen, kussens wassen, zorgen voor de lage luchtvochtigheid in huis.
Als zij verder geen andere klachten heeft, dan kan je nog even afwachten. Maar ik vind een jaarlijks gezondheidscheck helemaal niet verkeerd voor een huisdier. Even een APKtje.quote:Op woensdag 19 februari 2014 11:35 schreef Lonaa het volgende:
Maar begrijp ik dat je zegt dat ik eigenlijk met poes even lang de DA moet?
Naar de DA, hoef niet ASAP, mag ook morgenquote:Op woensdag 19 februari 2014 15:55 schreef pl4kkie het volgende:
Beste Dda. We vonden bij onze jongste kater (7maanden) een bult op de zeikant van z'n rug. We hadden daar eerder al een plekje gezien van een uithaal van onze andere kat. We dachten dat het genezen was. Al blijkt er nu een bult te zitten. Hij vind het niet bepaald prettig als je eraan zit.
Wat kunnen we het beste doen. Even afwachten of asap naar de DA?
Beterschap!quote:Op woensdag 19 februari 2014 16:17 schreef pl4kkie het volgende:
We zijn toch maar gelijk naar de DA gegaan. Ze hebben nu precies spreek uur
Ik denk dat je gelijk hebt. Dat is goed nieuws.quote:Op woensdag 19 februari 2014 10:48 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]
Ik plots een ingeving over Herz 12 oB. Zou 12 niet voor het jaar 2012 staan? Dat het onderzoek gedaan is in 2012?
oB is denk ik "ohne Befund"...
In principe ja. Het verschilt natuurlijk per situatie, de dierenarts moet ter plekke beslissen wat hij/zij gaat doen als Diva onder narcose ligt en hij/zij goed in de bek kan kijken.quote:Op woensdag 19 februari 2014 17:06 schreef Candaasje het volgende:
Mag ik er nog even twee konijnenvraagjes in gooien?![]()
(ik doe het gewoon) .
Diva heeft dus een niet zo goed gebit en mist daardoor twee bovenkiezen (omdat daar abcessen zaten). Nu slijten de kiezen eronder natuurlijk niet goed meer af, en 4 weken terug bij de DA bleek dat er haakjes aan het vormen waren. (Wel verwacht natuurlijk.) Sindsdien overgestapt van SS naar Trovet voeding, en hoewel ze nog steeds langzaam eet, lijkt het wel goed te gaan. Ze heeft een heel goede eetlust, ze valt niet meer af en ze is haar levendige zelf.
Nu maak ik voor komende week een controle afspraak; ik hoop natuurlijk dat de haakjes zijn teruggedrongen. Maar als dit nu niet zo is, of als ze over een half jaar toch weer terug komen, is haakjes afslijpen dan de enige oplossing?
Een gezonde konijnenkies trekken is erg moeilijk. Je moet er haast een chirurgische extractie verrichten (zoals bij de kaakchirurg zeg maarquote:Ik kan nergens iets terug vinden over kiezen trekken, en hoewel ik weet dat kiezen voor een konijn belangrijk zijn en we zoveel mogelijk tanden/kiezen moeten sparen gezien het gebit al niet goed is, lijkt het me fijner voor Diva om nog 2 kiezen (met haken..) te moeten missen, dan elke 5/6 weken onder narcose te moeten, met eventueel pijn en ellende van haakjes van dien?
Of zijn er goede redenen om alleen in echt uiterste nood kiezen te trekken? (Ik lees vaak zelfs dat mensen hun konijn nog eerder laten inslapen wanneer het slijpen teveel wordt, dan dat er getrokken wordt ?)
Cas lekker fanatiekquote:Ik bespreek alles gewoon met mijn DA hoor, en ze is 'konijnkundig' in mijn optiek, maar ze vraagt ook vaak of ik er zelf al ideeën over had en ik ben er nu niet helemaal zeker van wat eventueel OK is om te doen.
Oh, en nog tips om een hitsig (gecastreerd) konijn wat af te leiden?Cas heeft de kolder in zijn kop, en hij zit zodra hij de kans krijgt continu bovenop Diva. Nu laat die het meestal wel gewoon toe, maar hij begint ook haren uit te trekken. (Het is niet enkel rangordebepaling heb ik het idee, meer het voorjaar...) Ik heb al een mooie zandbak voor hem neergezet waar hij zijn energie in kwijt kan, en zolang ik hem aai of vermaak (met spelletjes e.d.) gaat het goed, maar ik kan er niet 24/7 bovenop (figuurlijk...
) zitten. En knuffels vind 'ie niet interessant
![]()
Om de woordenbrij wat minder droog te maken om te moeten verteren;
Cas bij op het strand de zandbak(die nu inmiddels op een betere plek staat, want hij bleek een fanatiekere graver dan voorheen
)
[ afbeelding ]
Oh, auch! Hopen dat de haakjes dan maar afgesleten zijn!quote:Op woensdag 19 februari 2014 17:35 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]
In principe ja. Het verschilt natuurlijk per situatie, de dierenarts moet ter plekke beslissen wat hij/zij gaat doen als Diva onder narcose ligt en hij/zij goed in de bek kan kijken.
Alleen haakjes afslijpen is vaak niet voldoende. Meestal moet je de kroon van de kies behoorlijk afslijpen met een speciale tandartsenboor.
[..]
Een gezonde konijnenkies trekken is erg moeilijk. Je moet er haast een chirurgische extractie verrichten (zoals bij de kaakchirurg zeg maar) om dat goed uit te halen. Die zitten echt muurvast + het nijn heeft heel klein bekje en totaal geen bewegingsruimte zelfs voor de handjes maatje XS. Maar stel voor dat die onderste kiezen ook al erg los zitten, dan kan je tandarts dierenarts het misschien zo uitwippen.
Oh, en het restant van de kies kan er inblijven en vrolijk weer aangroeien. Had ik maar zulke kiezen
Ik zou het bijna voorstellen jaquote:Cas lekker fanatiekNog een keer castreren?
Diva is gecastreerd. Jaartje geleden deze maand laten doen ter preventie van gedoe met de baarmoeder/melkklieren/etc. Maar ja, ze blijft natuurlijk onwijs aantrekkelijkquote:Is Diva gesteriliseerd? Als zij nog intact is, dan is zij nu extra aantrekkelijk.Vindt Diva het erg dat Cas op haar springt?
Ik heb het gelijk voorgesteld (genoeg knappe dames in de opvangquote:Ik heb hier een konijnen-psychologie expert-collega geraadpleegt en die zegt nog een voedster erbij nemen, dan kan Cas zijn aandacht verdelen
Je vriend is stiekem trots op Cas, denk ikquote:Op woensdag 19 februari 2014 19:30 schreef Candaasje het volgende:
Op mijn verzoek aan mijn vriend om eens een gesprek van man tot man te voeren kon mijn vriend als reactie alleen maar schaapachtig grijnzen en mompelen dat 'ie nu toch echt moest gaan douchen.
quote:Diva is gecastreerd. Jaartje geleden deze maand laten doen ter preventie van gedoe met de baarmoeder/melkklieren/etc.
Dan moet je hun geluk niet verstorenquote:Gelukkig maakt ze er zelf niet echt een drama van hoor. Heel af en toe hapt Cas wat te fanatiek en dan hupt ze weg, maar ze zoekt hem nog wel steeds op. (Heb ik hem net van d'r rug gejaagd, hupt ze weer naar hem toe....)
Heeft Cas geen eigen IPad dan?quote:En wellicht moet ik wat mooie posters ophangen, met knappe konijntjes er op.![]()
Een tuin met een konijnenheuvelquote:(Ooit als ik wat meer ruimte heb komen er nog wel meer konijntjes hoor! Een groepje van 4-6 konijnen lijkt me erg tof. Maar daar is het nu gewoon wat te krap voor. Zeker als het een keer ruzie in de tent is kan ik ze niet apart zetten zonder dat ze enorm veel ruimte moeten inleveren. )
Hm.... of jaloers natuurlijk..... ik ben niet zo makkelijk als Divaquote:Op donderdag 20 februari 2014 09:05 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
Je vriend is stiekem trots op Cas, denk ik
True, alhoewel ik niet weet of ze er nu echt blij mee is, of gewoon uit medelijden met Cas maar blijft zitten....quote:Dan moet je hun geluk niet verstorenAls Diva er blij mee is, wie ben jij om hun te veroordelen?
Nee, heeft 'ie niet.quote:Heeft Cas geen eigen IPad dan?http://www.youtube.com/user/HappyHoppersForum
Ook geschikt voor jeugdige kijkers.
![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hij heeft overigens wel een nieuw work-out-en-relax hoekje gekregen (je moet als konijn toch ook in 'shape' blijven..) en hij is er meer dan content mee. Hij loopt hier te stuiteren en gekke sprongetjes te maken!(pas sinds kort komt 'ie een beetje los! Zo leuk om te zien
)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Jaquote:Een tuin met een konijnenheuvelOoit, als ik niet meer op een postzegel woon, begin ik een mini boerderij/konijnenparadijs!
![]()
Zo, dat was weer genoeg konijnenpraat denk ik. Succes met het spreekuur.
quote:Op donderdag 20 februari 2014 14:50 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Hm.... of jaloers natuurlijk..... ik ben niet zo makkelijk als Diva![]()
(ok, dit wordt een vreemd gesprek zo...)
quote:Nee, heeft 'ie niet.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ziet er goed uit!quote:Hij heeft overigens wel een nieuw work-out-en-relax hoekje gekregen (je moet als konijn toch ook in 'shape' blijven..) en hij is er meer dan content mee. Hij loopt hier te stuiteren en gekke sprongetjes te maken!(pas sinds kort komt 'ie een beetje los! Zo leuk om te zien
)
Leuk stelletje is het toch bij elkaar!
[quote]
Zijn de rontgenfoto's digitaal? Mag ik het misschien zien? (mag wel via een PM).quote:Op donderdag 20 februari 2014 17:06 schreef TwinkleStar001 het volgende:
Even een korte update.
Hij heeft de narcose goed doorstaan, staat nu nog erg wiebelig op zijn pootjes. DA kon niks vinden mbt zijn pootje en heeft voor de zekerheid toch maar een scan gemaakt van zijn heupjes. Nu lijkt het erop dat hij HD heeftZe durfde het niet helemaal met zekerheid te zeggen want kreeg hem niet goed recht op de foto, maar wat ze liet zien zit de slechte kant veel verder uit de heupkom...
Aangezien hij er geen pijn aan lijkt te hebben afgesproken om het de komende maand aan te kijken (kleine wandelingen, niet fietsen), DA gaat wel glucosamine bestellen zodat we dat erbij kunnen geven.
Als het geen effect heeft kan ze hem doorverwijzen naar de orthopeed maar zelf twijfelde ze aan het nut daarvan. Hoe denk jij hierover?
En heb je verder nog advies/ tips/ handige info?
quote:Op donderdag 20 februari 2014 22:36 schreef Kimpossible het volgende:
Ook even n update over onze poes!
Met de bodem van de zak hills in zicht en na een dikke anderhalve week diarreevrij te zijn geweest, hebben we op advies van de DA ('je moet hills niet standaard blijven geven') het voer geprobeerd te mixen met zijn RC voer. We wisten tot dan immers niet of het de ab-kuur of het voer was dat voor verbetering zorgde. Nou, na het mixen was het al vlug 'helaas pindakaas' en stonden we weer te poetsen en te boenen op de derrière van onze viervoeter.
Inmiddels hebben we dan ook maar een 5 kg zak hills besteld bij Zooplus (want ik ga voor 1,5 kg echt niet nog een keer 25 euro betalen bij de DA). Voorlopig krijgt mr. Kitty dus hills. Zijn luxe Natvoer dat bestaat uit puur tonijn of kip (afhankelijk van het blikje) gaat super, dus dat krijgt hij er tot zijn grote vreugde bij.
Benieuwd of we nu voor altijd dit voer moeten blijven geven of dat hij met de tijd meer zal kunnen verdragen. We gaan het zien. Voorlopig eet hij in ieder geval dagelijks in zijn eigen 5-sterren-restaurant (qua kosten dan)
Oh en ik zag een fotoverzoekje om het topic op te leuken. Niet aan die van ons, maar toch. As we speak ligt hij zo te chillen op z'n kleedje:
[ afbeelding ]
Furbal
Ja, dat is ook wel zo. Maar als je 50 euro af mag tikken voor een zak voer is dat op dat moment wel even eenquote:Op donderdag 20 februari 2014 22:51 schreef Zo-is-dat het volgende:
[..]Ahh
Als je t per portie uit rekent kan t qua kosten best nog wel eens meevallen, normaal gesproken zijn zulke voeren geconcentreerder en heb je er in verhouding minder van nodig
komt me bekend voorquote:Op donderdag 20 februari 2014 22:36 schreef Kimpossible het volgende:
Met de bodem van de zak hills in zicht en na een dikke anderhalve week diarreevrij te zijn geweest, hebben we op advies van de DA ('je moet hills niet standaard blijven geven') het voer geprobeerd te mixen met zijn RC voer. We wisten tot dan immers niet of het de ab-kuur of het voer was dat voor verbetering zorgde. Nou, na het mixen was het al vlug 'helaas pindakaas' en stonden we weer te poetsen en te boenen op de derrière van onze viervoeter.
Inmiddels hebben we dan ook maar een 5 kg zak hills besteld bij Zooplus (want ik ga voor 1,5 kg echt niet nog een keer 25 euro betalen bij de DA). Voorlopig krijgt mr. Kitty dus hills. Zijn luxe Natvoer dat bestaat uit puur tonijn of kip (afhankelijk van het blikje) gaat super, dus dat krijgt hij er tot zijn grote vreugde bij.
Ik zou het poezenkind lekker houden op het voer dat hij goed kan verdragen. Eventueel kan je na week of 6 hem weer "provoceren" met een ander voer, maar als hij daar weer diarree van krijgt dan zou hij toch op Hills moeten blijven.quote:Op donderdag 20 februari 2014 22:36 schreef Kimpossible het volgende:
Benieuwd of we nu voor altijd dit voer moeten blijven geven of dat hij met de tijd meer zal kunnen verdragen. We gaan het zien. Voorlopig eet hij in ieder geval dagelijks in zijn eigen 5-sterren-restaurant (qua kosten dan)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ach, meneer Furbalquote:Oh en ik zag een fotoverzoekje om het topic op te leuken. Niet aan die van ons, maar toch. As we speak ligt hij zo te chillen op z'n kleedje:
[ afbeelding ]
Furbal
Wat is dat voor leuk kleedje waar hij opligt? Een Dire Wolf?
Het is eigenlijk dan geen uitsluitdieet, maar provocatie-dieetquote:Op donderdag 20 februari 2014 22:58 schreef loecje het volgende:
dat geconcentreerde valt tegen vind ik. onze kat moet van de hills z/d brokken meer eten dan van de oude brokken. en ze vind het ook nog eens zo lekker dat ze er het liefst in blijft dooreten.
Gelukkig bestaat er zooplus. stukken goedkoper dan de DA.
[..]
komt me bekend voor
hier hetzelfde verhaal, de oude brokken worden niet verdragen.
we zijn nu begonnen met een uitsluit dieet. half hills Z/D, half KVV. om de 2 weken een nieuwe diersoort introduceren om te achterhalen waar het probleem zit. konijn gaat goed
direct dan ook een vraag voor DDA:
Kan het kwaad als een kat 2weken lang dagelijks makreel KVV krijgt naast de brokken? ik lees overal dat vis niet te vaak gegeven mag worden, maar anders valt het ook niet uit te sluiten...
quote:Op donderdag 20 februari 2014 23:18 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]
Ik zou het poezenkind lekker houden op het voer dat hij goed kan verdragen. Eventueel kan je na week of 6 hem weer "provoceren" met een ander voer, maar als hij daar weer diarree van krijgt dan zou hij toch op Hills moeten blijven.
Je DA kan trouwens toch een zakje Hills los voor jou bestellen? Hoewel, Hills heeft geloof ik, een bestel minimum van 10 kg... Nou ja, als je het ergens anders kan krijgen ook prima.
Ik krijg ondertussen zowel van Hills als van Royal Canin geen geld voor al deze reclame hier op Fok![]()
Wel natuurlijk van BeapharGo, Beaphar
De DA kan het ongetwijfeld bestellen, maar het is zoveel duurder bij die beste luitjes. Voorlopig gaan we lekker zo door, we zijn met z'n allen blij dat we nu iets gevonden hebben waar hij geen last van z'n buikje van krijgt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[..]
Ach, meneer FurbalWat is dat voor leuk kleedje waar hij opligt? Een Dire Wolf?
Enneuh, ik zou toch maar eens gaan lobbyen voor die aandelen heural die reclame voor ze!
Hij ligt op een schapenvelletje. Als een echte huishond heeft hij die veroverd en nu wordt er met heel veel liefde op gesnurkt voor een respectabel aantal uurtjes per dag. Z'n krabpaal is er eenzaam van gewordengekke poes!
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
ASOIAF yeaahhhquote:Op donderdag 20 februari 2014 23:19 schreef clumsy_clown het volgende:
Ze doet ook nog eens aan Game of Thrones (of a song of ice and fire, nog beter).
Ik heb een ladycrush.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nee hoor (glimlacht onschuldigquote:Op donderdag 20 februari 2014 23:24 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Ik ben toch benieuwd he DA. Was je al een FOKker voor je hier als DA ging zitten?
Gefeliciteerd, je heb een kat!quote:Op donderdag 20 februari 2014 23:31 schreef Kimpossible het volgende:
Z'n krabpaal is er eenzaam van geworden gekke poes!
Overstappen is natuurlijk altijd een risico dat de blaasproblemen terug komen. Als je overstapt dan zou ik een maand later even de urine laten controleren bij de dierenarts. In principe als zij er al 10 jaar goed opdoen, zou ik gewoon zo laten.quote:Op donderdag 20 februari 2014 23:39 schreef Whiskers2009 het volgende:
Nooit geweten dat je "dierenarts"vroer ook bij de Zooplus kon krijgen![]()
Nu je er toch nog bent DDA:
Mijn katten zitten al 10 jaar op Royal Canin Urinary S/O (nu moderate calorie). omdat de oudste een verstopte blaas heeft gehad.
Kan ik niet weer een keer overschakelen op "gewoon" voer?
Dan houden we het maar zoquote:Op donderdag 20 februari 2014 23:42 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]
Overstappen is natuurlijk altijd een risico dat de blaasproblemen terug komen. Als je overstapt dan zou ik een maand later even de urine laten controleren bij de dierenarts. In principe als zij er al 10 jaar goed opdoen, zou ik gewoon zo laten.
Ja fase 2 al. Dat heet dus provocatie dieet, weer wat geleerd.quote:Op donderdag 20 februari 2014 23:28 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]
Het is eigenlijk dan geen uitsluitdieet, maar provocatie-dieetEen uitsluitdieet is, normaal gesproken, als je 6 weken 1 soort voer of 1 dierlijk eiwit bron geeft, en als de kat/hond beter wordt, hem daar op het oud voer overzet. Je ben dus al in fase 2, kijken waar hij ziek van wordt.
In principe hoef je provocatie dieet geen 2 weken te doen, na een paar dagen is het meestal duidelijk.
2 weken alleen makreel zou ik niet durven. 50% van dagelijks voer geef je dan als makreel? Makreel is namelijk een vette vis, dus grote kans dat je kat al puur van vet aan diarree raakt als je hem behoorlijk wat makreel geeft. Vette vis verzamelt van alles in zijn vet terwijl het lekker aan het zwemmen is. Makreel staat zo een beetje aan de top van de voedingsketen, dus het slaat alles op wat hij opeet. Goede dingen, zoals omega 3 vetzuren uit plankton, maar ook kwik en dioxine en weet ik weet wat er nog meer in de oceanen tegenwoordig drijft.
Net als bij de mens: 2 x weeks vette vis is gezond, maar vaker zou ik het niet doen.
Langere tijd koolvis, dan kan ik mee leven, want het is mager.
quote:Op donderdag 20 februari 2014 23:35 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]
Nee hoor (glimlacht onschuldig) Ik ben hier echt niet aan het klonen hoor
Haha, DDA moest bij de baas op het matje komen:" zeg, wij constateren dat je tijdens werktijd erg veel op FOK! Zit"quote:Op vrijdag 21 februari 2014 09:19 schreef oh-oh het volgende:
[..]Ik vroeg me toevallig van de week hetzelfde af, ja dus
quote:Op vrijdag 21 februari 2014 09:34 schreef valentijn101 het volgende:
[..]
Haha, DDA moest bij de baas op het matje komen:" zeg, wij constateren dat je tijdens werktijd erg veel op FOK! Zit"
DDA:"ja maar, het is niet wat het lijkt! Ik heb een goed idee om Beaphar meer in de kijker te zetten. Een vast topic op FOK!."
Baas:" oke, klinkt goed"
DDA:"Phewww.... Dodged that bullet"
![]()
![]()
![]()
Meestal gaat het mis binnen 1-2 dagen. Mits je voldoende makreel per dag geeft. Ik denk dat ik dan minimaal 50% van zijn dagelijkse portie door makreel zou vervangen. In mijn Clinical Nutrition boekje staat: "provocation trials" kunnen tot 10 dagen duren. Dus eventueel kan je tot 10 dagen proberen, langer heeft eigenlijk niet zo veel zin.quote:Op vrijdag 21 februari 2014 00:53 schreef loecje het volgende:
[..]
Ja fase 2 al. Dat heet dus provocatie dieet, weer wat geleerd.
Dus gewoon 2dagen makreel geven en dan kijken wat het effect is?
Zou ik dan de nieuwe diersoorten ook 1week kunnen proberen? Dat gaat het een stuk vlotter en lijkt me ook beter qua afwisseling voedingsstoffen.
Dat we hills brokken ernaast geven is vooral om te voorkomen dat ze weer in hongerstaking gaat om vervolgens de keuken te plunderen. Dat gebeurde de vorige keer toen ik haar overzette naar KVV. Dat kwam er via beide kanten er weer uit, geen succes.
De katten vinden ook antivries lekker, maar die zou ik dus niet op een schoteltje gevenquote:Op vrijdag 21 februari 2014 10:08 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik zie net weer dat mijn katten een pootje steken in mijn uitgedronken beker karnemelk om vervolgens pootje af te likken. Blijkbaar vinden ze karnemelk lekker. Mag ik ze er een beetje van op een schoteltje geven?
Ok, helaas voor de beestjes maar dan laat ik het zoquote:Op vrijdag 21 februari 2014 10:18 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]
De katten vinden ook antivries lekker, maar die zou ik dus niet op een schoteltje geven![]()
Een slokje karnemelk kan geen kwaad, maar bij meer kan het mis gaan, want de volwassen katten kunnen slecht lactose (melksuiker) vervangen. Karnemelk bevat eigenlijk bijna net zo veel lactose als melk, oppassen dus
Bij oormijt hoeven zij in principe niet altijd vieze oren te hebben. Oormijten kunnen ook heel diep in de gehoorgang zitten. Zij zijn microscopisch klein en slecht zichtbaar met een blote oog.quote:Op vrijdag 21 februari 2014 07:21 schreef Vicky het volgende:
DDA, mijn poezenmeisjes hebben geen vlooien, hebben (voor zover ik het kan zien) geen vieze oren maar toch krabbelen ze steeds aan/in hun oortjes.
enig idee wat de reden hiervoor zou kunnen zijn?
Wat een stelletje trollen zijn jullie!quote:Op vrijdag 21 februari 2014 09:34 schreef valentijn101 het volgende:
[..]
DDA:"ja maar, het is niet wat het lijkt! Ik heb een goed idee om Beaphar meer in de kijker te zetten. Een vast topic op FOK!."
Baas:" oke, klinkt goed"
DDA:"Phewww.... Dodged that bullet"
![]()
![]()
![]()
Ja maar.... je weet hoe de quote-knop werkt en je hebt niet eerst per ongeluk 7 nieuwe topics geopend terwijl dat niet je bedoeling was..... dat is wel verdacht hoor, voor een newbe!quote:Op vrijdag 21 februari 2014 10:31 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]
Wat een stelletje trollen zijn jullie!![]()
Ik ben gevraagd om het (eenmalig) te doen als een onderdeel van onze Social Media strategie. En toen liep het goed, dus ik mag voorlopig op het Fok blijven.
Ik zit nu gewoon in mijn vrije tijd de vragen te beantwoorden, met een kopjeerbij.
Ik ben nog nooit Fokker geweest (glimlacht nóg onschuldiger). Anders zouden jullie toch mijn unieke intelligente schrijfstijl gelijk herkennen?(of mijn ernstige dieslektische dyeslecktische dyslectische schrijffouten
)
Psies, iemand die het over klonen en alles heeft, das echt no way een newbiequote:Op vrijdag 21 februari 2014 10:36 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Ja maar.... je weet hoe de quote-knop werkt en je hebt niet eerst per ongeluk 7 nieuwe topics geopend terwijl dat niet je bedoeling was..... dat is wel verdacht hoor, voor een newbe!
Nou dat! En ze kan zelfs pmmen!quote:Op vrijdag 21 februari 2014 10:37 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Psies, iemand die het over klonen en alles heeft, das echt no way een newbie
Zeg, Sherlock, nu maak je hiervan "a Case of Mysterious Fokker"quote:Op vrijdag 21 februari 2014 10:36 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Ja maar.... je weet hoe de quote-knop werkt en je hebt niet eerst per ongeluk 7 nieuwe topics geopend terwijl dat niet je bedoeling was..... dat is wel verdacht hoor, voor een newbe!
quote:Op vrijdag 21 februari 2014 10:43 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]
Zeg, Sherlock, nu maak je hiervan "a Case of Mysterious Fokker"![]()
Zie zo gek was die vraag nietquote:Op vrijdag 21 februari 2014 10:43 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]
Zeg, Sherlock, nu maak je hiervan "a Case of Mysterious Fokker"![]()
dankjequote:Op vrijdag 21 februari 2014 10:15 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]
Meestal gaat het mis binnen 1-2 dagen. Mits je voldoende makreel per dag geeft. Ik denk dat ik dan minimaal 50% van zijn dagelijkse portie door makreel zou vervangen. In mijn Clinical Nutrition boekje staat: "provocation trials" kunnen tot 10 dagen duren. Dus eventueel kan je tot 10 dagen proberen, langer heeft eigenlijk niet zo veel zin.
Hoe is het met de haakjes van Diva?quote:Op vrijdag 21 februari 2014 11:08 schreef Candaasje het volgende:
[..]Zo rol ik!
Vanmiddag controle haakjes bij Diva. Eens kijken of de Trovet een beetje heeft geholpen!
(Sowieso blijft ze op die voeding, want mevrouw blieft sinds Trovet geen Science Selective meer. Daar deed ze eerst een moord voor, maar dat is nu natuurlijk goedkope rotzooi in haar optiek!)
quote:Op vrijdag 21 februari 2014 12:52 schreef loecje het volgende:
[..]
dankje
Mijn DA vind de digitale dierenarts trouwens een super idee.
lekker laagdrempelig, vooral voor vragen die men anders niet aan de DA zouden stellen.
Wat leuk! Gefeliciteerd!quote:Op vrijdag 21 februari 2014 16:25 schreef oh-oh het volgende:
Sjon heeft zo een tandenpakket gewonnen via FB , wat leuk
Tandverzorging, ik heb geen ideequote:Op vrijdag 21 februari 2014 17:23 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]
Wat leuk! Gefeliciteerd!
Tanden-pakket? Kunstgebit??Beaphar Tandpasta, toch?, mag ik hopen.
Goed! Of althans, die kiezen zullen nooit de schoonheidsprijs winnen maar ze groeien nu ook niet de verkeerde kant op, de Trovet lijkt te helpen!quote:Op vrijdag 21 februari 2014 17:21 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]
Hoe is het met de haakjes van Diva?
quote:Op vrijdag 21 februari 2014 17:54 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Goed! Of althans, die kiezen zullen nooit de schoonheidsprijs winnen maar ze groeien nu ook niet de verkeerde kant op, de Trovet lijkt te helpen!En Diva'à gewicht gaat ook nog steeds wat omhoog, wat in haar geval ook een goed teken is.
Dus mag niet mopperen!
quote:Op vrijdag 21 februari 2014 18:30 schreef TwinkleStar001 het volgende:
Maar degene aan de lijn wist het ook niet precies bleek vervolgens
Weet jij of het SDU qua orthopedie goed is
En verder opleukfoto's voor het topic :-)
En sinds kort is zijn vacht een stuk korter...
Oh nee, arm Bobje... Dat is altijd zo erg met de ratjes, dat zij maar zo kort leven...quote:Op vrijdag 21 februari 2014 18:47 schreef Cici het volgende:
Hallo DDA,
net weer terug van de dierenarts met mijn ratje Bob.
Abces is dik en staat wat strak. Maar volgens hem is er niks aan te doen.
Stond nog niet op knappen zei hij.
Mocht die wel knappen, dan is er verder weinig aan te doen.
Hij legde uit dat de huid onder het abces niet normaal is, is een tumor.
Als het abces knapt, dan komt er een korstje op en kan het gaan ontsteken. En dan gaat Bob lijden en dan moet ik haar inslapen...
Hij liet haar even rondlopen en zei dat ze het verder goed deed. Van het abces heeft ze geen last. Ze loopt, klimt, eet en drinkt goed.
Heeft er geen pijn aan.
Kan ook gewoon aan het abces komen, ze piept niet of trekt zich niet terug.
Dus wachten we gewoon af. Ze doet het nog goed dus.
Als het abces knapt op bijv een zondag, dan zou ik eventueel woensdag terug moeten om haar in te laten slapen.
Ga haar de rest van haar leven uiteraard nog lekker verwennen!
Madam is deze maand ook al 2 geworden.
Dank je welquote:Op vrijdag 21 februari 2014 18:58 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]
Oh nee, arm Bobje... Dat is altijd zo erg met de ratjes, dat zij maar zo kort leven...
Heel veel sterkte
Werd net terug gebeld, foto's zijn analoog maar ze gaan ze voor mij inscannen en dan mailen. Alleen lag het internet eruit dus dat wordt morgen of maandag. Ik pm als de foto's binnen zijn. Hopelijk blijft de kwaliteit een beetje goed.quote:Op vrijdag 21 februari 2014 18:57 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]![]()
Als je in de praktijk werkt, dan weet je toch wat je in de praktijk qua apparatuur heb?
Ja, helaas blijkt het heel vaak dat zo'n (terugkomend) abces bij een ratje een tumor is. Ik wou je niet gelijk bang maken met een worst case scenario, maar het ziet nu toch niet goed uit voor Bob...quote:Op vrijdag 21 februari 2014 19:03 schreef Cici het volgende:
[..]
Dank je wel
Tis idd shit dat ze zo kort leven, ze zijn zooo leuk!
Maar jij kan je wel vinden in zijn verhaal?
(Niet dat ik hem niet vertrouw, hij is echt een heel goede dierenarts! Maar ik stond echt te kijken toen hij dat allemaal vertelde...
Dacht dat het gewoon een kwestie van knappen was, verder schoonmaken en schoonhouden en klaar... Niet dus...)
quote:Op vrijdag 21 februari 2014 19:20 schreef TwinkleStar001 het volgende:
[..]
Werd net terug gebeld, foto's zijn analoog maar ze gaan ze voor mij inscannen en dan mailen. Alleen lag het internet eruit dus dat wordt morgen of maandag. Ik pm als de foto's binnen zijn. Hopelijk blijft de kwaliteit een beetje goed.
Nee, dat is zo...quote:Op vrijdag 21 februari 2014 19:42 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]
Ja, helaas blijkt het heel vaak dat zo'n (terugkomend) abces bij een ratje een tumor is. Ik wou je niet gelijk bang maken met een worst case scenario, maar het ziet nu toch niet goed uit voor Bob...
Hoe gaat het met Bob?quote:Op vrijdag 21 februari 2014 19:44 schreef Cici het volgende:
[..]
Nee, dat is zo...
Mocht het zo ver komen, dan hoop ik dat ze in haar slaap gaat, door ouderdom. En dat het ding nog laang niet knapt...
Ach, madam zal nog flink verwend worden.
Lag net nog lekker in mijn hand te slapen.
Lekker stukje vlees gekregen net. Komt goed.
Ze heeft tot nu toe een supergoed leven gehad. Zoals het hoort
Dank je wel
Er slingeren al 4 babysokken rond die precies 3 minuten om die poot blijven zitten.quote:
Ja duh dat dus. Dat gaat bij elke hond. Je denkt toch niet dat ik bij die naakthonden tape op die huid ga plakken? Das zieliger dan op haarquote:Op dinsdag 25 februari 2014 16:25 schreef loecje het volgende:
je kan het tape om het sokje doen zodat het sokje wat strakker zit. niet op het haar natuurlijk.
Nou dan moet je dr gewoon streng corrigeren als ze dr aan gaat. Of een snuitje omdoen.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 16:28 schreef knoblaucha6 het volgende:
Dat snap ik ook maar hele rollen tape helpen niet, in die zin dat ze aan die tape gaat knagen en die stukjes tape net zo hard in slikt. Daar ze ietwat spijsverteringsproblemen heeft gehad is dat geen optie en bepaald niet wenselijk.
Ik behang haar nog net niet met ductape maar soit, je moet wat dus daarom juist zoek ik iets wat te vies is maar geen kwaad kan.
Geloof mij, ik tape op mijn hond plakken? Tuurlijk niet.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 16:28 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Ja duh dat dus. Dat gaat bij elke hond. Je denkt toch niet dat ik bij die naakthonden tape op die huid ga plakken? Das zieliger dan op haar
Streng corrigeren doe ik maar een mens moet ook wel eens de deur uitquote:Op dinsdag 25 februari 2014 16:29 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Nou dan moet je dr gewoon streng corrigeren als ze dr aan gaat. Of een snuitje omdoen.
En een elastiekje in de sok naaien, zodat hij toch wat strakker zit? Of blieft ze het dan alsnog niet?quote:Op dinsdag 25 februari 2014 16:31 schreef knoblaucha6 het volgende:
[..]
Streng corrigeren doe ik maar een mens moet ook wel eens de deur uiten no way dat ik haar alleen laat met een koker, snuitje of zulks, ben veel te bang dat ze daar slechter van wordt. HHH krijgt ongelogen alles voor elkaar om hetgeen ter bescherming voor haar te slopen als je even niet kijkt.
Die muts van mij trekt echt álles wat ik verzin met gemak weg. En dan ben ik de hele dag thuis, even naar de plee en Mevroi heeft het weer voor elkaar. Om haar op haar 12de nou een snuitje om te doen is nogal wat, ze kwijnt dan helemaal weg.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 16:34 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
En een elastiekje in de sok naaien, zodat hij toch wat strakker zit? Of blieft ze het dan alsnog niet?
Nou, dat is dus een van meest lastigste problemen. Bittere stoffen werken vaak niet (voldoende) en kunnen irriterend werken op het wondje. Als je iets van anti-knabbel spul wil proberen, dan moet je dat niet direct aan de wond aanbrengen!quote:Op dinsdag 25 februari 2014 16:19 schreef knoblaucha6 het volgende:
Wat een onwijs leuke beestjes komen er voorbij (Twinkle, die eerste foto.....)
Maar onze HHH heeft weer eens wat.
HHH alias bulten/wratenkoningin heeft sinds een paar dagen een bloeddoorlopen wrat midden bovenop op haar voorpoot, prima bereikbare plek om weer lekker aan te lebberen. Nou kunnen die wratten op zich weinig kwaad weten we helaas uit een hoop ervaring maar Mevroi de Freule likt er telkens aan, omdat die poot zo handig zit om er aan te likken![]()
Assistente vd dierenarts zei: calendulazalf er op smeren en afleiden......nou, dat afleiden doe ik als nederige onderdaan nóóit hoor en ik smeer die zooi alsof het boter op een boterham isZit de hele dag Mutserige Madam af te leiden om ajb niet aan die poot te lebberen en bij God, er vooral niet aan te knagen. Vraag is: calendulazalf is leuk en aardig maar die zalf lust ze, liefst de hele pot
, is er iets enorm smerigs wat geen kwaad kan wat ik op die wrat kan smeren zodat Hare Knullig Knagende Hoogheid met haar nobele bek eens van die wrat af blijft?
Tis het een of het ander he. Je hoeft dat dan alleen om te doen als je er even niet bent.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 16:38 schreef knoblaucha6 het volgende:
[..]
Die muts van mij trekt echt álles wat ik verzin met gemak weg. En dan ben ik de hele dag thuis, even naar de plee en Mevroi heeft het weer voor elkaar. Om haar op haar 12de nou een snuitje om te doen is nogal wat, ze kwijnt dan helemaal weg.
Dat deed Sjon ook en dan kreeg ie dat snuitje om. Als ik naar de wc ging moest ie mee. Als ik ging douchen ook, een keer om het gordijn kijken en uh roepen en hij snapte dat ik alles zagquote:Op dinsdag 25 februari 2014 16:48 schreef knoblaucha6 het volgende:
Dank je wel.
Honingzalf ook al geprobeerd. Nope.
Dus dan blijf ik maar als een tijger op haar zitten, ze houdt niet van een strenge aanpak maar geloof mij, die krijgt ze wel, ik ben echt geen watje naar haar toe. Maar doorzetten en net zo lang haar terroriseren tot ze het eeuwige gelebber op geeft.
Maar 24/7 controle is er op zich maar een mens moet ook wel eens douchen, boodschappen doen en zulks en die momenten pakt ze.
Precies, en dan kom ik thuis en ligt heel de zooi door de kamer, opgefokte hond en ik boos. Dat schiet niet echt op. Kan moeilijk elke seconde van de dag op haar nek zitten.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 16:48 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Tis het een of het ander he. Je hoeft dat dan alleen om te doen als je er even niet bent.
Hahaha, HHH gaat ook altijd "mee" als ik naar de plee ga, snuit om de deur en gezellig onder de pot gaat zitten en als ik douche ligt ze op het kleedje.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 16:50 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Dat deed Sjon ook en dan kreeg ie dat snuitje om. Als ik naar de wc ging moest ie mee. Als ik ging douchen ook, een keer om het gordijn kijken en uh roepen en hij snapte dat ik alles zag
Ik zou geen snuitje om doen als jij er niet erbij ben, er kan van alles gebeuren.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 16:48 schreef knoblaucha6 het volgende:
Dank je wel.
Honingzalf ook al geprobeerd. Nope.
Dus dan blijf ik maar als een tijger op haar zitten, ze houdt niet van een strenge aanpak maar geloof mij, die krijgt ze wel, ik ben echt geen watje naar haar toe. Maar doorzetten en net zo lang haar terroriseren tot ze het eeuwige gelebber op geeft.
Maar 24/7 controle is er op zich maar een mens moet ook wel eens douchen, boodschappen doen en zulks en die momenten pakt ze.
Ik snap dat jij denkt dat ze over the top verwend is, dat beeld schets ik zelf denk ik ook maar is een beetje overdreven. Maar geloof mij, ik ben echt best hard als het nodig is. Er is een wereld van verschil tussen veel van je hond houden en de hond behandelen als een kind. het is een hond. Punt. en hoewel ze ons alles is blijft het een hond. Voorwaarde is ook hier: luisteren en doen wat wij zeggen. Maar ik heb er maar één, jij hebt er 5, dat scheelt.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 16:55 schreef oh-oh het volgende:
Die hond is zo omdat ze door en door verwend is natuurlijk. Ik leer Chico nu nog nieuwe dingen en die is 16 en ook verwend, die van mij zijn ook strontverwend, ze moeten alleen wel luisteren
Dát. Ze is niet voor niets een terrier, ze heeft meer hersencellen dan ik en weet die ook te gebruiken.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 16:59 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]
Ik zou geen snuitje om doen als jij er niet erbij ben, er kan van alles gebeuren.
Eventueel kan jij proberen om een verbandje met een bittere spray (bv Anti-knabbel) te behandelen en dat er omheen doen. Gaat HHH er eerst aan knagen, leer het misschien het likken wel af. Maar ik ben bang dat HHH er goed verschil weet tussen het verbandje en de kale poot.
quote:Op dinsdag 25 februari 2014 16:59 schreef knoblaucha6 het volgende:
[..]
Ik snap dat jij denkt dat ze over the top verwend is, dat beeld schets ik zelf denk ik ook maar is een beetje overdreven. Maar geloof mij, ik ben echt best hard als het nodig is. Er is een wereld van verschil tussen veel van je hond houden en de hond behandelen als een kind. het is een hond. Punt. en hoewel ze ons alles is blijft het een hond. Voorwaarde is ook hier: luisteren en doen wat wij zeggen. Maar ik heb er maar één, jij hebt er 5, dat scheelt.
Je noem zelf de mogelijke oorzaak: te snel of te veel eten. Probeer eerst vaak kleine porties geven, als het dan niet beter wordt dan is het misschien iets meer aan de hand.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 19:30 schreef scrub_nurse het volgende:
DDA, een vraagje. Ik heb 2 poezen ,moeder (bijna 14) en dochter (bijna 13). De moeder heeft sinds een tijdje last van oprispingen. Net als wanneer je net te veel of te snel gegeten hebt en je ff een beetje lucht opboert (mja zo omschrijf ik het maar even). Er is bij mijn weten niets anders dan anders, ze lijkt ook niet ziek. Kotst niet vaker dan normaal. Moet ik hier iets mee?
quote:Op dinsdag 25 februari 2014 17:07 schreef knoblaucha6 het volgende:
ik ben vergeleken bij man best keihard tegen HHH
Bel maar, dat is bitter nodigquote:Op dinsdag 25 februari 2014 20:33 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]Moet ik nu 144 bellen of nog even wachten...
je hebt tape ook nog in extra bitter :quote:Op dinsdag 25 februari 2014 16:50 schreef knoblaucha6 het volgende:
[..]
Precies, en dan kom ik thuis en ligt heel de zooi door de kamer, opgefokte hond en ik boos. Dat schiet niet echt op. Kan moeilijk elke seconde van de dag op haar nek zitten.
Thanks, ik ga eens zoeken. Bij HHH helpt enkel zwaar, extra sterk bouwtape, van dat spul waar ze tijdens de bouw zelfs tijdens zware storm dakpannen mee bij elkaar houden vrees ik . De rest knaagt ze gewoon aan barrels vrees ik. Ze is net als ik, we pruimen geen enkele beperkingquote:Op dinsdag 25 februari 2014 21:09 schreef JerryLee het volgende:
[..]
je hebt tape ook nog in extra bitter :
[ afbeelding ]
Petflex No-Chew Pet Bandage
Ze doet het nog goed!quote:
Ach, wat een schatje!quote:Op woensdag 26 februari 2014 07:10 schreef Cici het volgende:
[..]
Ze doet het nog goed!
Abces is heel dik, ook geel aan een stuk... Zie soms iets blauwigs, adertje?
Maar voor de rest doet ze het nog goed.
Ze is 2 februari 2 geworden en merk dat wel aan haar.
Ze wil niet elke ochtend de kooi uit, maar lekker chillen in de kooi.
's Avonds wil ze er wel graag uit. Vooral gisteren toen ik bezoek had voor mijn verjaardag wilde ze er bij zijn haha.
Ik ga gewoon door met verwennen
Lief dat je het vraagt![]()
Slapende Bob:
[ afbeelding ]
Bedelende Bob:
[ afbeelding ]
Lekker chillen tegen been van baasje:
[ afbeelding ]
Ik ook, wil haar echt nog niet kwijt.quote:Op woensdag 26 februari 2014 08:54 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]
Ach, wat een schatje!![]()
Dat blauwigs in het abces kan inderdaad een adertje /bloeduitstorting zijn.
Ik hoop dat Bob het nog een tijdje volhoudt.Zo zonde dat zij zo kort leven....
En nog gefeliciteerd met jouw verjaardag!
Laat dat maar aan Q over hea?quote:Op woensdag 26 februari 2014 09:24 schreef clumsy_clown het volgende:
Oh god, wil je echt die doos van Pandora openen Q?. Het was zo'n leuk topic!
Ik vind dat mensen zelf moeten weten wat zij voeren, mits zij goed geinformeerd zijn en het het dier niet schaadt.quote:Op woensdag 26 februari 2014 08:55 schreef Qwea het volgende:
DDA,
Ik ben benieuwd hoe jij staat in de versvoer (KVV, Carnibest e.d, niet echt rauwe barf) /brok discussie. Korte mening?
Leuk hèquote:Op woensdag 26 februari 2014 09:56 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
Snel afleiden met cute bunnies![]()
Candaasje, dit lijkt mij iets voor Cas om energie kwijt te raken:
*harnas aantrekt en de wapenen ter hand neemt*quote:Op woensdag 26 februari 2014 09:45 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]
Ik vind dat mensen zelf moeten weten wat zij voeren, mits zij goed geinformeerd zijn en het het dier niet schaadt.
Bij het voeren van KVV moeten mensen de volgende realiseren:
- Weet je hoeveel eiwit, koolhydraten, vet, mineralen, vitamines, aminozuren ed het KVV voer dat je voert bevat? Is het ergens terug te vinden? En of het voldoet aan de behoeftes van je hond/kat? A-merk brokken hebben namelijk vaste samenstelling, die aangegeven wordt op de verpakking/ de website van de fabrikant en die samenstelling moet op zijn minst voldoen aan de FEDIAF normen voor hond en kat.
- Het is onbekend wat het invriezen van het voer doet met vitamines en bijv. taurine. Het is eigenlijk te verwachten dat sommige vitamines, taurine (aminozuur die katten via hun voer moeten krijgen) afgebroken wordt door het invriezen
- KVV bevat vaak Salmonella bacterie. Geen probleem voor gezond mens of dier. Maar de hond heeft dan Salmonella bv. op zijn tong en scheidt het ook vrolijk uit met zijn ontlasting. Salmonella kan schadelijk zijn voor de mensen met verminderde weerstand, dus kleine kinderen, bejaarden, zwangere vrouwen, mensen die chemotherapie ondergaan, AIDS patienten enz. Nou vind ik dat de mensen sowieso de ontlasting van hun hond direct moeten opruimen... Anyway, een daadwerkelijke kans dat een mens ziek kan worden is misschien niet zo groot, maar wil je heel graag een baby of heb je kleine kinderen in huis, zou je hun willen blootstellen aan zelfs minimale risico?
De pluspunten van KVV: je ben hip en hoort helemaal bij.Je hond vindt het vaak lekker (een kat, mmmm, meestal niet zo...). Je huis ruikt lekker naar verse pens.
Je energie rekening gaat met 50% omhoog (dus goed voor de Nederlandse economie) want je koopt 2 oude diepvrieskisten om al dat KVV te bewaren.
Als mensen brokken willen voeren, dan is mijn advies: A-merk brok, waarvan dus duidelijk bekend is wat er in zit, hoeveel er inzit, hoeveel vitamines en mineralen er in zitten. A-merken garanderen ook vaste kwaliteit van ingredienten.
De Typische DA die je bedoelt is anti KVV, denk ikquote:Op woensdag 26 februari 2014 10:04 schreef oh-oh het volgende:
Je bent wel ineens heel erg de Typische DA met je voordelen zeg, er was niks beters te bedenken???
Poefffff, heel veel minpunten, van harte
Nee, enkel de voor-en nadelen van een geperste of een geexpandeerde brokquote:Op woensdag 26 februari 2014 09:46 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
En nu kan ik het topic sluiten, denk ik. Vers voer maffia komt eraan
quote:Op woensdag 26 februari 2014 10:21 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]
De Typische DA die je bedoelt is anti KVV, denk ik![]()
Ik vind het dus prima dat mensen KVV voeren of gaan Barfen, maar mensen moeten wel realiseren wat zij aan het doen zijn.
Ik voer mijn honden KVV/vers omdat ik dat leuk vind om mijn honden te verwennen. De honden vinden het erg lekker.Ik voer het niet vanwege:
- "de honden kunnen geen granen verteren" . Want de honden kunnen 98-99% granen prima verteren
- "wolven in natuur eten alleen vers vlees". Hond is geen wolf, een hond is minstenst 14.000 jaar geleden gedomesticeerd en krijgt sindsdien het voer van ons. Mens verschilt maar 2% in zijn DNA van een chimpanzee, waarom volgen wij massaal geen Chimpanzee-dieet?
- "vers vlees is natuurlijk en dus beter". Natuur is geen plek waar alles beter is. Wolven leven veel korter dan een gemiddelde huishond.
Er is al jaren een topic, Q wilde de mening van de DDA weten toch?quote:Op woensdag 26 februari 2014 10:27 schreef clumsy_clown het volgende:
Even een serieuze noot: is een apart topic hier niet handiger voor?
Ik denk dat voordelen geen persoonlijk zijn. Ik merk personlijk geen betere vacht of betere ontlasting oid, maar andere mensen merken het misschien wel.quote:Op woensdag 26 februari 2014 10:26 schreef oh-oh het volgende:
[..]Kom op zeg, erg flauw van je. Je ziet er zelf geen enkel voordeel van?
Wss zie je barf en kvv honden te weinig.
Hoe zou dat nou toch komen?
Er is een taurine rapport ,betreffende de afname daarvan (en vitamine ) door het malen van K.V.Vquote:Op woensdag 26 februari 2014 10:36 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]
Ik denk dat voordelen geen persoonlijk zijn. Ik merk personlijk geen betere vacht of betere ontlasting oid, maar andere mensen merken het misschien wel.
Ik zie met name Barf honden waar het eten van een bot mis gegaan is, ja![]()
Er wordt helaas weinig onderzoek gedaan naar BARF/ verse dieeten. Ik kan dus helaas geen voordelen noemen die wetenschappelijk bewezen zijn... Als iemand gepubliceerde wetenschappelijke onderzoeken weet, dan hoor ik het graag!
Ja die is gegeven, en er volgt ongetwijfeld een interessante maar nooit-eindigende discussie op, dus dacht "laten we dat voor zijn"quote:Op woensdag 26 februari 2014 10:28 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Er is al jaren een topic, Q wilde de mening van de DDA weten toch?
Ja, die ken ik. Ik heb het ook ergens in ander topic geciteerd! http://www.vetmed.ucdavis(...)20health_Glasgow.pdfquote:Op woensdag 26 februari 2014 10:41 schreef JerryLee het volgende:
[..]
Er is een taurine rapport ,betreffende de afname daarvan (en vitamine ) door het malen van K.V.V
Ik zoek het vanmiddag op
Ik bedoel: ik zoek wetenschappelijke artikelen met als resultaat de Voordelen van KVV.quote:The supply of nutrients was compared with the recommended allowance (RA). Of the rations that were used, 10 % supplied < 25 % of the RA of Ca. In these rations, Ca:P was below 0.6:1, and vitamin D was below RA. About half of the rations supplied less iodine than the minimum requirement. Many of the rations had low Zn and Cu supply, and 25 % of the rations supplied only 70 % of RA for vitamin A or less. A total of 60 % of the rations had one or more of the above-mentioned imbalance. The remaining 40 % of rations either had minor problems like Ca excess from bones or they were balanced.
quote:Op woensdag 26 februari 2014 10:45 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Ja die is gegeven, en er volgt ongetwijfeld een interessante maar nooit-eindigende discussie op, dus dacht "laten we dat voor zijn".
quote:Op donderdag 30 januari 2014 22:22 schreef Twinky het volgende:
Ik heb ook een vraagje! Mijn htk-jeweetwelkater (bijna 10) lijkt sinds een maand ineens oud te worden. Het gaat me wat snel! Hij was al behoorlijk rustig en sliep veel, maar nu ook wel erg langzaam wakker worden en af en toe ook stijf (vaak uitrekken, beetje stram opstaan).
Is dat normaal, dat katten zo snel oud worden? Hij is verder kerngezond, nooit ziek of iets...
Hoi! Nog even over Mozes. Ik ben naar de dierenarts geweest en die heeft zijn urine gecontroleerd. Geen suiker, beetje verhoogde eiwit maar verder prima. Zijn hartje ging erg snel (altijd bij dierenarts) maar ze meende toch een galopje te horen. Ik vond de bloedtest erg duur (150 euro) dus heeft de DA besloten eerst te proberen of een bloeddrukverlagend medicijn zou helpen, in combinatie met een pijnstiller. De bloeddrukverlagend was volgens haar zodat zijn hartje wat minder hard zou moeten werken, en omdat de doorbloeding beter zou zijn zou alles dan wel wat beter kunnen gaan. Nu krijgt Moos dus al twee weken Fortekor (omdat die lekker smaakt), en af en toe geef ik hem de pijnstiller.quote:Op vrijdag 31 januari 2014 09:03 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
De klachten die jij omschrijf kunnen passen bij arthrose (gewrichtsslijtage). Dan komt ook nogal vaak voor bij de katten van middelbare leeftijd, zoals jouw kat! Het is toch verstandig om hem door een dierenarts te laten nakijken. Misschien heeft hij pijnstilling nodig en knapt hij daar van op. Of misschien heeft hij nog andere problemen ernaast. Bijv. nierproblemen, suikerziekte en schildklierproblemen komen vaak voor bij katten ouder dan 7 jaar. Vaak zijn deze ziektes nog goed te behandelen mits de diagnose op tijd gesteld wordt.
Voor zijn gewrichten kan je trouwens ook een voedingssupplement proberen dat zijn gewrichten ondersteunt. Bijv. Soepele gewrichten van Beaphar, het bevat oa glucosamine en chondroitine.
Oei, dat kan van alles zijn, van een maagprobleem tot nierfalen... Het is niet zo waarschijnlijk dat hij plots op 8 jarige leeftijd een voedselintolerantie ontwikkelt voor een bepaald voer. Er zou toch een andere oorzaak achter moeten zitten...quote:Op woensdag 26 februari 2014 11:03 schreef Paksoi het volgende:
Mijn hond moet al ongeveer 4 weken achter elkaar eens in de paar dagen overgeven, hij spuugt voornamelijk gal uit, waarbij zijn hele maag op en neer gaat. Voorheen deed hij het niet zo vaak, maar het komt nu steeds vaker voor. Het is een 8 jarige ruwharige teckel, waar kan het aan liggen? We geven hem nu hij zo vaak over moet geven steeds minder wat te snaaien, maar dat brengt eigenlijk geen verschil.
Mag ik godverdomme ook eens?quote:Op woensdag 26 februari 2014 09:24 schreef clumsy_clown het volgende:
Oh god, wil je echt die doos van Pandora openen Q?. Het was zo'n leuk topic!
Hmm, eiwit hoort eigenlijk niet in urine. Ook niet een beetje... En als je alleen de nierwaarden in het bloed laat bepalen? Dat is toch geen 150 euro? Fortekor is ook niet bepaald goedkoop, dus stel voor dat uit de diagnose komt dat hij het toch niet nodig is...quote:Op woensdag 26 februari 2014 11:12 schreef Twinky het volgende:
[..]
[..]
Hoi! Nog even over Mozes. Ik ben naar de dierenarts geweest en die heeft zijn urine gecontroleerd. Geen suiker, beetje verhoogde eiwit maar verder prima. Zijn hartje ging erg snel (altijd bij dierenarts) maar ze meende toch een galopje te horen. Ik vond de bloedtest erg duur (150 euro) dus heeft de DA besloten eerst te proberen of een bloeddrukverlagend medicijn zou helpen, in combinatie met een pijnstiller. De bloeddrukverlagend was volgens haar zodat zijn hartje wat minder hard zou moeten werken, en omdat de doorbloeding beter zou zijn zou alles dan wel wat beter kunnen gaan. Nu krijgt Moos dus al twee weken Fortekor (omdat die lekker smaakt), en af en toe geef ik hem de pijnstiller.
Ik vind het moeilijk te bepalen of het werkt eigenlijk. Ik moest na een week of 3 terugkomen voor controle maar weet ook niet zo goed wat ik dan moet zeggen!
En de loze vulmiddelen ten opzichte van de brok? Bedoel als ik de verpakking lees en ik zie wat er voor vulmiddelen inzitten dan denk ik bij mezelf : Wat de neuk?quote:Op woensdag 26 februari 2014 09:45 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]
Ik vind dat mensen zelf moeten weten wat zij voeren, mits zij goed geinformeerd zijn en het het dier niet schaadt.
Bij het voeren van KVV moeten mensen de volgende realiseren:
- Weet je hoeveel eiwit, koolhydraten, vet, mineralen, vitamines, aminozuren ed het KVV voer dat je voert bevat? Is het ergens terug te vinden? En of het voldoet aan de behoeftes van je hond/kat? A-merk brokken hebben namelijk vaste samenstelling, die aangegeven wordt op de verpakking/ de website van de fabrikant en die samenstelling moet op zijn minst voldoen aan de FEDIAF normen voor hond en kat.
Maar die kun je opvangen door daarnaast verse groente en fruit en ook wat vlees bij te geven?quote:- Het is onbekend wat het invriezen van het voer doet met vitamines en bijv. taurine. Het is eigenlijk te verwachten dat sommige vitamines, taurine (aminozuur die katten via hun voer moeten krijgen) afgebroken wordt door het invriezen
Daar kan ik me totaal niet druk om makenquote:- KVV bevat vaak Salmonella bacterie. Geen probleem voor gezond mens of dier. Maar de hond heeft dan Salmonella bv. op zijn tong en scheidt het ook vrolijk uit met zijn ontlasting. Salmonella kan schadelijk zijn voor de mensen met verminderde weerstand, dus kleine kinderen, bejaarden, zwangere vrouwen, mensen die chemotherapie ondergaan, AIDS patienten enz. Nou vind ik dat de mensen sowieso de ontlasting van hun hond direct moeten opruimen... Anyway, een daadwerkelijke kans dat een mens ziek kan worden is misschien niet zo groot, maar wil je heel graag een baby of heb je kleine kinderen in huis, zou je hun willen blootstellen aan zelfs minimale risico?
Ik vind het een wat te simpele redenatie "je bent hip en hoort er helemaal bij". Ik vergelijkte het een beetje met vers eten en pot groente. Ikzelf heb ziekte van Crohn. Als ik prefab rotzooi eet, ga ik zwaar over de zeik. Energie weg, jeuk, last van mijn darmen, diarree en buikpijn. Eet ik clean en vers (verse bonen, verse wortelen, verse bloemkool, aka niet uit pot/prefab) heb ik van alles geen last.quote:De pluspunten van KVV: je ben hip en hoort helemaal bij.Je hond vindt het vaak lekker (een kat, mmmm, meestal niet zo...). Je huis ruikt lekker naar verse pens.
Je energie rekening gaat met 50% omhoog (dus goed voor de Nederlandse economie) want je koopt 2 oude diepvrieskisten om al dat KVV te bewaren.
Welk merk zou je aanraden?quote:Als mensen brokken willen voeren, dan is mijn advies: A-merk brok, waarvan dus duidelijk bekend is wat er in zit, hoeveel er inzit, hoeveel vitamines en mineralen er in zitten. A-merken garanderen ook vaste kwaliteit van ingredienten.
Graag, ben ik ook benieuwd naar.quote:Op woensdag 26 februari 2014 10:41 schreef JerryLee het volgende:
[..]
Er is een taurine rapport ,betreffende de afname daarvan (en vitamine ) door het malen van K.V.V
Ik zoek het vanmiddag op
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |