abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_136741930
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2014 16:45 schreef JerryLee het volgende:

[..]

Ja.
Wat weegt Loebes nu?
Kilo of 35.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_136742378
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 februari 2014 16:57 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Kilo of 35.
en zijn schofthoogte

[ Bericht 13% gewijzigd door JerryLee op 15-02-2014 17:45:41 ]
I want to depart this world the same way I arrived; screaming and covered in someone else's blood.
pi_136742396
Kleine update over Noah: hij is er eigenlijk alleen maar op achteruit gegaan, en ziet er twee keer zo oud uit als hij is (6). Aangezien hij vandaag helemaal niet meer at/dronk/plaste/poepte toch maar naar de dierenarts gegaan (die gelukkig op zaterdag gewoon open is). Ze voelde harde ontlasting, waarvoor hij een klysma heeft gehad. Dat zou ook de reden kunnen zijn voor het niet willen eten en drinken, dus hij heeft een vitamineshot en een vochtbolus gehad om z'n uitdroging wat te verhelpen. Hij heeft zojuist een minidrolletje gelegd op de bak, en als hij straks niet eet moet ik 'm dwangvoeren. Nu maar hopen dat hij zo opklaart -O-.
pi_136742484
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2014 17:13 schreef JerryLee het volgende:

[..]

zet hem eerst maar eens op de schaal :7
en zijn schofthoogte
2 maanden was het 35.2 ofzo. Ik zie niet in wat dit op allemaal toe doet.
pi_136742682
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 februari 2014 17:16 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

2 maanden was het 35.2 ofzo. Ik zie niet in wat dit op allemaal toe doet.
Niets

[ Bericht 18% gewijzigd door JerryLee op 15-02-2014 17:44:23 ]
I want to depart this world the same way I arrived; screaming and covered in someone else's blood.
pi_136742765
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2014 17:22 schreef JerryLee het volgende:

[..]

Belasting gewrichten ,die twee foto's op de Wadden vond ik hem knap aan de maat .

Wiki geeft als bovenmaat 35 aan haal er maar vijf kilo af ,heb je gezien zijn leeftijd waarschijnlijk geen supplement meer nodig .

Anders moet je Qwea vragen wat gewicht doet met mobiliteit .

Paar voorbeelden : http://www.labradorforum.nl/viewtopic.php?f=19&t=69957
Loebes is vooral erg breed gebouwd. Volgens mijn dierenarts is hij prima op gewicht.
pi_136742905
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 februari 2014 17:25 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Loebes is vooral erg breed gebouwd. Volgens mijn dierenarts is hij prima op gewicht.
Mooi

[ Bericht 25% gewijzigd door JerryLee op 15-02-2014 17:44:53 ]
pi_136743174
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2014 17:30 schreef JerryLee het volgende:

[..]

Belasting/gewicht is heel erg afhankelijk van hoe actief is een hond,lijngedrag etc.
Rustig hondje 3 x daags een half uur kan veel meer hebben dan een trekkert of 1 die door de polder /bossen knalt .
ik zie op de Olympische Spelen ook geen obesitas :|W
Nogmaals Loebes is beslist niet te dik. Wel dikke poten, brede borstkas enz. Als hij af zou vallen kan ik zijn ribben tellen. Zijn gewicht is juist iets waar wij erg op passen met hem. Loebes heeft al voer voor zijn gewrichten maar ik sprak laatst iemand op het losloopveld en die raadde mij dat gelatinaat aan. Loebes is het type hond wat door de bossen rent en lekker zwemmen enzo. Bij 3 keer per dag een half uur aan de lijn wordt hij gek denk en ik van hem ^^ Maar ik ben eigenlijk vooral benieuwd naar wat de dierenarts over dat spul denkt.
pi_136743293
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 februari 2014 17:39 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Nogmaals Loebes is beslist niet te dik. Wel dikke poten, brede borstkas enz. Als hij af zou vallen kan ik zijn ribben tellen. Zijn gewicht is juist iets waar wij erg op passen met hem. Loebes heeft al voer voor zijn gewrichten maar ik sprak laatst iemand op het losloopveld en die raadde mij dat gelatinaat aan. Loebes is het type hond wat door de bossen rent en lekker zwemmen enzo. Bij 3 keer per dag een half uur aan de lijn wordt hij gek denk en ik van hem ^^ Maar ik ben eigenlijk vooral benieuwd naar wat de dierenarts over dat spul denkt.
ik zal mijn mening verwijderen om het objectief te houden
pi_136743435
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2014 17:43 schreef JerryLee het volgende:

[..]

ik zal mijn mening verwijderen om het objectief te houden
Het maakt mij verder niet uit. Maar aan je moet je hond laten afvallen heb ik zo weinig. Loebes staat onder controle van de dierenarts. Toen Loebes te zwaar was is het ons ook gezegd en hebben we daar ook wat aan gedaan natuurlijk. Wil het beste voor hem en dat proberen we hem dan ook te geven. Als zoiets als gelatinaat nou nog extra werkt ga ik daar uiteraard graag voor.
pi_136743461
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 februari 2014 17:48 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Het maakt mij verder niet uit. Maar aan je moet je hond laten afvallen heb ik zo weinig. Loebes staat onder controle van de dierenarts. Toen Loebes te zwaar was is het ons ook gezegd en hebben we daar ook wat aan gedaan natuurlijk. Wil het beste voor hem en dat proberen we hem dan ook te geven. Als zoiets als gelatinaat nou nog extra werkt ga ik daar uiteraard graag voor.
krijgt hij nu Hill's J/D
pi_136743631
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2014 17:48 schreef JerryLee het volgende:

[..]

krijgt hij nu Hill's J/D
Nee hij kreeg eerst royal canin. Maar dat heeft hij een week gegeten en daarna weigerde hij. Toen hebben we in overleg met de DA de overstap naar eukanuba gemaakt. Dat vind hij nog steeds lekker en doet hij het erg goed op. Hill's nog nooit van gehoord. Is dat goed? Misschien eens kijken of hij dat lekker vind. Kunnen we af en toe eens afwisselen. Hij is alleen zo enorm kieskeurig wat eten en snoepjes betreft.
pi_136744049
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 februari 2014 17:54 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Nee hij kreeg eerst royal canin. Maar dat heeft hij een week gegeten en daarna weigerde hij. Toen hebben we in overleg met de DA de overstap naar eukanuba gemaakt. Dat vind hij nog steeds lekker en doet hij het erg goed op. Hill's nog nooit van gehoord. Is dat goed? Misschien eens kijken of hij dat lekker vind. Kunnen we af en toe eens afwisselen. Hij is alleen zo enorm kieskeurig wat eten en snoepjes betreft.
Goed of niet goed is een discussie waar je nooit over uitgepraat raakt.

dan heb je : Eukanuba Joint Mobility ?

Hills J/D is een typische brok diverse DA's in hun assortiment hebben , speciaal voor gewrichtsklachten
http://www.hillspet.be/nl(...)ion-diet-jd-dry.html

Had vroeger een reu die daar opstond,ik ben geen brokkenfan maar hij deed het er wel goed op.
Er zijn twee uitvoeringen ,de winkel en de op recept versie .
Daar zit duidelijk verschil in qua werking ,de winkelversie heeft veel minder werkzame bestanddelen .
Verbetering (ook met poeder) kost een week of drie .
Het is dus niet instant zoals met een pijnstiller en je zit er voor de rest van hun leven aan vast
Persoonlijk ben ik er wel fan van ,ik heb de uitvoering van Primeval (poeder)
pi_136744218
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2014 18:10 schreef JerryLee het volgende:

[..]

Goed of niet goed is een discussie waar je nooit over uitgepraat raakt.
Hills J/D is een typische brok diverse DA's in hun assortiment hebben , speciaal voor gewrichtsklachten
http://www.hillspet.be/nl(...)ion-diet-jd-dry.html

Had vroeger een reu die daar opstond,ik ben geen brokkenfan maar hij deed het er wel goed op.
Er zijn twee uitvoeringen ,de winkel en de op recept versie .
Daar zit duidelijk verschil in qua werking ,de winkelversie heeft veel minder werkzame bestanddelen .
Verbetering (ook met poeder) kost een week of drie .
Het is dus niet instant zoals met een pijnstiller en je zit er voor de rest van hun leven aan vast
persoonlijk ben ik er wel van van,ik heb de uitvoering van Primeval (poeder)
Oke zal er eens navraag over doen. Zijn huidige brokken duurden ook een paar weekjes voor ihet werkte idd. Maar het gaat er nog steeds heel goed op. Hij loopt echt soepel voor zijn doen, staat zonder problemen op. Dus zijn wat dat betreft heel tevreden. Maar als het beter kan dan zeker het proberen waard.
pi_136744371
pi_136744510
quote:
Thanx heb hem even gebookmarked. Straks even kijken als ik niet op mijn mobiel zit te prullen.
pi_136758159
DDA, ik weet dat het weekend is en ook nog eens laat dus ik zou het niet raar vinden als je niet reageert maar ik probeer het toch.

Ik ben zojuist met noah naar de spoeddierenarts geweest. Hij heeft vanmiddag dus microlax en een vochtbolus subcutaan gehad bij de DA, daarnaast nog een pijnstiller, want ze voelde harde ontlasting en hij was uitgedroogd. Hij heeft een minikonijnenkeuteltje gelegd daarna, maar verder niets meer. Ik heb natvoer met water aangelengd en gepureerd, maar hoefde het niet te dwangvoeren want hij at zelf heel geleidelijk het halve bakje op. Dit is er echter een paar uur later compleet onverteerd weer uitgekomen. Noah kotst *nooit*, en aangezien hij in de tussentijd ook niet had gepoept of geplast ben ik naar de spoed gegaan zojuist. Het beest is gewoon doodziek, zoveel is me duidelijk.

De DA was dat ook met me eens, en vroeg me naar de vaccinaties. Noah is na z'n kittenvaccins niet meer ingeënt, en dat wijt ik mezelf toe, was destijds een overwogen keuze, nu zou ik het anders doen, blabla. Hij is altijd een binnenkat geweest en heeft z'n hele leven bij mij thuis doorgebracht. Altijd knettergezond geweest. FIP-sneltest was positief. Creat was te hoog (700!), leuko's waren te hoog, en ureum ook. Nieren zijn dus naar de knoppen, maar dit kan ook door de uitdroging komen. DA was er vrij zeker van dat het FIP was, maar nu lees ik dat die test in feite alleen maar een coronavirus wel/niet seropositief is, en dus niets zegt over FIP.

Ik weet dat dit grijpen naar een laatste strohalm is, maar zowel ik als Noah komen niet in aanraking met andere katten. Hij is nu 6, wat een gekke leeftijd is voor FIP. Het is altijd een kneitergezonde kat geweest. Nu is hij hangerig, uitgedroogd en eet niet, dus plast en poept ook niet. Kan het zijn dat de test een toevalsbevinding is, en er iets anders aan de hand is, of klinkt het ook in jouw oren als FIP? Hij heeft verder geen ascitesbuik, geen vocht in de longen, geen icterus, geen neuro-verschijnselen en de wil om te eten en drinken is er, want hij loopt nog steeds om de zoveel tijd naar z'n eten. Ik heb er tig dingen neergelegd die hij normaal geweldig vind, maar hij eet het niet.

De spoed-DA had het over cortico's, maar die konden z'n nieren niet aan volgens hem, maar hij zei 'je kan het nu toch proberen, want als het niet helpt maar die nierschade ook niet uit' daar kwam het ongeveer op neer. Ik wil m'n kat niet dood laten kwijnen aan nierfalen...

Maandag ga ik sowieso overleggen met m'n eigen DA, en ik ga hem met de spuit water en eventueel beetjes voer geven. Verder heb ik diazepam meegekregen om z'n eetlust op gang te brengen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 16-02-2014 00:14:10 ]
pi_136759011
Ohja, en hij heeft dus geen koorts, z'n temp was juist te laag (ik zag niet hoe laag).
  zondag 16 februari 2014 @ 00:53:27 #44
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_136759170
quote:
2s.gif Op zondag 16 februari 2014 00:12 schreef clumsy_clown het volgende:
DDA, ik weet dat het weekend is en ook nog eens laat dus ik zou het niet raar vinden als je niet reageert maar ik probeer het toch.

Ik ben zojuist met noah naar de spoeddierenarts geweest. Hij heeft vanmiddag dus microlax en een vochtbolus subcutaan gehad bij de DA, daarnaast nog een pijnstiller, want ze voelde harde ontlasting en hij was uitgedroogd. Hij heeft een minikonijnenkeuteltje gelegd daarna, maar verder niets meer. Ik heb natvoer met water aangelengd en gepureerd, maar hoefde het niet te dwangvoeren want hij at zelf heel geleidelijk het halve bakje op. Dit is er echter een paar uur later compleet onverteerd weer uitgekomen. Noah kotst *nooit*, en aangezien hij in de tussentijd ook niet had gepoept of geplast ben ik naar de spoed gegaan zojuist. Het beest is gewoon doodziek, zoveel is me duidelijk.

De DA was dat ook met me eens, en vroeg me naar de vaccinaties. Noah is na z'n kittenvaccins niet meer ingeënt, en dat wijt ik mezelf toe, was destijds een overwogen keuze, nu zou ik het anders doen, blabla. Hij is altijd een binnenkat geweest en heeft z'n hele leven bij mij thuis doorgebracht. Altijd knettergezond geweest. FIP-sneltest was positief. Creat was te hoog (700!), leuko's waren te hoog, en ureum ook. Nieren zijn dus naar de knoppen, maar dit kan ook door de uitdroging komen. DA was er vrij zeker van dat het FIP was, maar nu lees ik dat die test in feite alleen maar een coronavirus wel/niet seropositief is, en dus niets zegt over FIP.

Ik weet dat dit grijpen naar een laatste strohalm is, maar zowel ik als Noah komen niet in aanraking met andere katten. Hij is nu 6, wat een gekke leeftijd is voor FIP. Het is altijd een kneitergezonde kat geweest. Nu is hij hangerig, uitgedroogd en eet niet, dus plast en poept ook niet. Kan het zijn dat de test een toevalsbevinding is, en er iets anders aan de hand is, of klinkt het ook in jouw oren als FIP? Hij heeft verder geen ascitesbuik, geen vocht in de longen, geen icterus, geen neuro-verschijnselen en de wil om te eten en drinken is er, want hij loopt nog steeds om de zoveel tijd naar z'n eten. Ik heb er tig dingen neergelegd die hij normaal geweldig vind, maar hij eet het niet.

De spoed-DA had het over cortico's, maar die konden z'n nieren niet aan volgens hem, maar hij zei 'je kan het nu toch proberen, want als het niet helpt maar die nierschade ook niet uit' daar kwam het ongeveer op neer. Ik wil m'n kat niet dood laten kwijnen aan nierfalen...

Maandag ga ik sowieso overleggen met m'n eigen DA, en ik ga hem met de spuit water en eventueel beetjes voer geven. Verder heb ik diazepam meegekregen om z'n eetlust op gang te brengen.
-O- Sterkte en beterschap voor jou en Noah :*
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_136760197
Heb je toevallig een uitdraai van de bloeduitslagen mee gekregen? Dat is ook handig voor je eigen da.
Er zijn wel boedwaarde die een indicatie kunnen geven (zo op mijn telefoon moet ik je de exacte benamingen schuldig blijven) maar de diagnose FIP is vaak alleen een sterke verdenking. Pas nadat alles is uitgesloten en er zijn veel dingen die vergelijkbare symptomen geven.

Laat je niet afschepen met 1 bloedtestje die ze een FIP sneltest noemen, die test bestaat helaas (nog) niet. Ik kreeg dat vorig jaar ook te horen. Aan deze site heb ik toen veel gehad http://www.dr-addie.com/Dutch/indexdutch.htm

Ik hoop dat het iets anders is. 6jaar is niet echt een leeftijd passend bij FIP. Weet je zeker dat Noah niet verstopt zit? Gezien de ontlasting en het braken.
pi_136761334
Ja ik heb de uitslagen mee, zal ze later overtypen, maar dat waren dus lever en nierwaarden, en die zijn te hoog. Ja en een glucose heeftie geprikt, maar die was 5,2 en volgens mij is dat goed. Rond middennacht heeft noah nog een klein beetje pureevoer gegeten uit zichzelf, maar ook weer een klein beetje gekotst. Water heeft hij ook gedronken, maar de was waar hij in lag (wat normaal niet mag maar hij vindt het zo'n lekker plekje) was zojuist nat, terwijl het niet naar pies stonk, dus ik denk dat dat water er ook weer uit is.

Nu net heeftie weer gedronken, uit zichzelf, en heb ik hem na een klein beetje weggehaald, zodat het niet te veel in een keer is. Hij heeft ook weer een heel klein beetje puree gegeten.

Het arme beest is zooo zielig, maar komt nog wel bij me liggen, kopjes geven en spinnen ;(. Dat terwijl lopen amper gaat ;(.

Dezelfde DA heeft dienst tot maandag, dus ik zie niet gebeuren dat hij iets anders gaat doen dan die stomme FIP, maar tot maandag wachten duurt nog zo lang!
pi_136761607
Ik blijf het topic volposten want zit me achter m'n laptop te frustreren, sorry.

Ik heb zelf ook verder gelezen, en ben er dus achtergekomen hoe hárd die dierenarts uit z'n nek stond te lullen. FIP kan je goftedomme niet sneltesten. Ja, de aanwezigheid van het coronavirus wel ja, maar daar reageert het gros van de katten positief op, zoals ik het lees. 5% van die katten krijgt dan ook daadwerkelijk FIP (DDA, verbeter me als ik onjuistheden verkondig). Zijn woorden "in mijn ervaring heeft een kat altijd FIP als deze test positief is". Zoals ik al zei heeft Noah verder geen symptomen die hard op FIP wijzen, maar wel hele algemene symptomen. Ik heb verder een hele preek gehad over dat dit voorkomen had kunnen worden als de kat z'n jaarlijkse inentingen had gehad. Maar zijn diagnose was dus FIP EN DAAR KUN JE NIET VOOR INENTEN. Ik heb m'n ogen uit m'n kop gejankt gisteravond, heb een uur of 3 geslapen en die man heeft me naar huis laten gaan met de boodschap dat m'n kat dood zou gaan en ik moest denken over laten inslapen want eigenlijk viel er niets meer te doen.

Ik heb zojuist overleg gehad met een DA in het dierenziekenhuis hier (R'dam). Die vond het ook maar een raar verhaal. Ik ga zodra ik vervoer heb (over een paar uur) dus daarheen en dan gaat hij lekker aan het infuus en kijken we verder. Noah heeft sinds gisteravond 2 keer een plasje op de bak gedaan, dus dat is een goed teken. Die verhoogde waarden zouden makkelijk verklaard kunnen worden door z'n uitdroging. Zo is het bij mensen ook.

Als het wel FIP blijkt te zijn: prima. Maar dit verhaal rammelt aan alle kanten. En zodra er rust in de tent is ga ik zéér uitgebreid met die spoeddierenarts om de tafel zitten, hoe hij zó veel geld durft te vragen voor zó'n waanzinconsult.
pi_136762313
Beste DD,

Wat zijn de vooruitzichten van een cavia met cherryeyes?

Ik heb nu een zeugje uit september 2011 en ze heeft nu al drie keer last gehad van een cherryeye aan beide ogen. Het is op sommige momenten erger.
Nu is het al vanaf november 2013 al aan het rommelen bij haar.

Ik ben twee keer naar de dierenarts geweest en heb oogdruppels en oogzalf meegekregen, maar vind het resultaat mager.

Verder is de cavia goed gezond, vrolijk en eet gelukkig goed.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
pi_136763801
quote:
13s.gif Op zondag 16 februari 2014 08:34 schreef clumsy_clown het volgende:
Ik heb zojuist overleg gehad met een DA in het dierenziekenhuis hier (R'dam). Die vond het ook maar een raar verhaal. Ik ga zodra ik vervoer heb (over een paar uur) dus daarheen en dan gaat hij lekker aan het infuus en kijken we verder. Noah heeft sinds gisteravond 2 keer een plasje op de bak gedaan, dus dat is een goed teken. Die verhoogde waarden zouden makkelijk verklaard kunnen worden door z'n uitdroging. Zo is het bij mensen ook.

Als het wel FIP blijkt te zijn: prima. Maar dit verhaal rammelt aan alle kanten.
Goed bezig. Aan je goede zorgen zal het in ieder geval niet liggen. De duimen draaien hier, voor Noah. laat je weten hoe het verder gaat?

Van FIP wordt gezegd dat het bij 1 tot 5% van de katten met coronavirus voorkomt. Die 5% lijkt te hoog te zijn omdat veel dierenartsen reageren zoals de spoedDA. Bij de link die ik gaf staat ook " Bij slechts 18% van de monsters die naar ons laboratorium worden gestuurd voor een diagnose van FIP, blijkt het ook werkelijk om FIP te gaan. " artsen zitten er bij dat onderzoek dus in 82% van de gevallen ernaast met hun vermoeden(wat dan vaak ook nog diagnose noemen)

[ Bericht 2% gewijzigd door loecje op 16-02-2014 11:07:44 ]
pi_136764385
FIP kan makkelijk opgespoord worden door de kat een pilletje prednison te geven.. Dan leven ze helemaal op en gedragen ze zich als jonge katten... ( tenminste dat is ons toen verteld bij onze kat en die reageerde idd zoals hier boven..)correct me if I'm wrong...

Succes met het poezenbeest
S. 2014
J. 2016
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')