en zijn schofthoogtequote:
2 maanden was het 35.2 ofzo. Ik zie niet in wat dit op allemaal toe doet.quote:Op zaterdag 15 februari 2014 17:13 schreef JerryLee het volgende:
[..]
zet hem eerst maar eens op de schaal![]()
en zijn schofthoogte
Nietsquote:Op zaterdag 15 februari 2014 17:16 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
2 maanden was het 35.2 ofzo. Ik zie niet in wat dit op allemaal toe doet.
Loebes is vooral erg breed gebouwd. Volgens mijn dierenarts is hij prima op gewicht.quote:Op zaterdag 15 februari 2014 17:22 schreef JerryLee het volgende:
[..]
Belasting gewrichten ,die twee foto's op de Wadden vond ik hem knap aan de maat .
Wiki geeft als bovenmaat 35 aan haal er maar vijf kilo af ,heb je gezien zijn leeftijd waarschijnlijk geen supplement meer nodig .
Anders moet je Qwea vragen wat gewicht doet met mobiliteit .
Paar voorbeelden : http://www.labradorforum.nl/viewtopic.php?f=19&t=69957
Mooiquote:Op zaterdag 15 februari 2014 17:25 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Loebes is vooral erg breed gebouwd. Volgens mijn dierenarts is hij prima op gewicht.
Nogmaals Loebes is beslist niet te dik. Wel dikke poten, brede borstkas enz. Als hij af zou vallen kan ik zijn ribben tellen. Zijn gewicht is juist iets waar wij erg op passen met hem. Loebes heeft al voer voor zijn gewrichten maar ik sprak laatst iemand op het losloopveld en die raadde mij dat gelatinaat aan. Loebes is het type hond wat door de bossen rent en lekker zwemmen enzo. Bij 3 keer per dag een half uur aan de lijn wordt hij gek denk en ik van hem ^^ Maar ik ben eigenlijk vooral benieuwd naar wat de dierenarts over dat spul denkt.quote:Op zaterdag 15 februari 2014 17:30 schreef JerryLee het volgende:
[..]
Belasting/gewicht is heel erg afhankelijk van hoe actief is een hond,lijngedrag etc.
Rustig hondje 3 x daags een half uur kan veel meer hebben dan een trekkert of 1 die door de polder /bossen knalt .
ik zie op de Olympische Spelen ook geen obesitas
ik zal mijn mening verwijderen om het objectief te houdenquote:Op zaterdag 15 februari 2014 17:39 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Nogmaals Loebes is beslist niet te dik. Wel dikke poten, brede borstkas enz. Als hij af zou vallen kan ik zijn ribben tellen. Zijn gewicht is juist iets waar wij erg op passen met hem. Loebes heeft al voer voor zijn gewrichten maar ik sprak laatst iemand op het losloopveld en die raadde mij dat gelatinaat aan. Loebes is het type hond wat door de bossen rent en lekker zwemmen enzo. Bij 3 keer per dag een half uur aan de lijn wordt hij gek denk en ik van hem ^^ Maar ik ben eigenlijk vooral benieuwd naar wat de dierenarts over dat spul denkt.
Het maakt mij verder niet uit. Maar aan je moet je hond laten afvallen heb ik zo weinig. Loebes staat onder controle van de dierenarts. Toen Loebes te zwaar was is het ons ook gezegd en hebben we daar ook wat aan gedaan natuurlijk. Wil het beste voor hem en dat proberen we hem dan ook te geven. Als zoiets als gelatinaat nou nog extra werkt ga ik daar uiteraard graag voor.quote:Op zaterdag 15 februari 2014 17:43 schreef JerryLee het volgende:
[..]
ik zal mijn mening verwijderen om het objectief te houden
krijgt hij nu Hill's J/Dquote:Op zaterdag 15 februari 2014 17:48 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Het maakt mij verder niet uit. Maar aan je moet je hond laten afvallen heb ik zo weinig. Loebes staat onder controle van de dierenarts. Toen Loebes te zwaar was is het ons ook gezegd en hebben we daar ook wat aan gedaan natuurlijk. Wil het beste voor hem en dat proberen we hem dan ook te geven. Als zoiets als gelatinaat nou nog extra werkt ga ik daar uiteraard graag voor.
Nee hij kreeg eerst royal canin. Maar dat heeft hij een week gegeten en daarna weigerde hij. Toen hebben we in overleg met de DA de overstap naar eukanuba gemaakt. Dat vind hij nog steeds lekker en doet hij het erg goed op. Hill's nog nooit van gehoord. Is dat goed? Misschien eens kijken of hij dat lekker vind. Kunnen we af en toe eens afwisselen. Hij is alleen zo enorm kieskeurig wat eten en snoepjes betreft.quote:
Goed of niet goed is een discussie waar je nooit over uitgepraat raakt.quote:Op zaterdag 15 februari 2014 17:54 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Nee hij kreeg eerst royal canin. Maar dat heeft hij een week gegeten en daarna weigerde hij. Toen hebben we in overleg met de DA de overstap naar eukanuba gemaakt. Dat vind hij nog steeds lekker en doet hij het erg goed op. Hill's nog nooit van gehoord. Is dat goed? Misschien eens kijken of hij dat lekker vind. Kunnen we af en toe eens afwisselen. Hij is alleen zo enorm kieskeurig wat eten en snoepjes betreft.
Oke zal er eens navraag over doen. Zijn huidige brokken duurden ook een paar weekjes voor ihet werkte idd. Maar het gaat er nog steeds heel goed op. Hij loopt echt soepel voor zijn doen, staat zonder problemen op. Dus zijn wat dat betreft heel tevreden. Maar als het beter kan dan zeker het proberen waard.quote:Op zaterdag 15 februari 2014 18:10 schreef JerryLee het volgende:
[..]
Goed of niet goed is een discussie waar je nooit over uitgepraat raakt.
Hills J/D is een typische brok diverse DA's in hun assortiment hebben , speciaal voor gewrichtsklachten
http://www.hillspet.be/nl(...)ion-diet-jd-dry.html
Had vroeger een reu die daar opstond,ik ben geen brokkenfan maar hij deed het er wel goed op.
Er zijn twee uitvoeringen ,de winkel en de op recept versie .
Daar zit duidelijk verschil in qua werking ,de winkelversie heeft veel minder werkzame bestanddelen .
Verbetering (ook met poeder) kost een week of drie .
Het is dus niet instant zoals met een pijnstiller en je zit er voor de rest van hun leven aan vast
persoonlijk ben ik er wel van van,ik heb de uitvoering van Primeval (poeder)
Thanx heb hem even gebookmarked. Straks even kijken als ik niet op mijn mobiel zit te prullen.quote:Op zaterdag 15 februari 2014 18:22 schreef JerryLee het volgende:
En deze :https://www.dierapotheker(...)bSzrwCFZShtAodNC8AVg
quote:Op zondag 16 februari 2014 00:12 schreef clumsy_clown het volgende:
DDA, ik weet dat het weekend is en ook nog eens laat dus ik zou het niet raar vinden als je niet reageert maar ik probeer het toch.
Ik ben zojuist met noah naar de spoeddierenarts geweest. Hij heeft vanmiddag dus microlax en een vochtbolus subcutaan gehad bij de DA, daarnaast nog een pijnstiller, want ze voelde harde ontlasting en hij was uitgedroogd. Hij heeft een minikonijnenkeuteltje gelegd daarna, maar verder niets meer. Ik heb natvoer met water aangelengd en gepureerd, maar hoefde het niet te dwangvoeren want hij at zelf heel geleidelijk het halve bakje op. Dit is er echter een paar uur later compleet onverteerd weer uitgekomen. Noah kotst *nooit*, en aangezien hij in de tussentijd ook niet had gepoept of geplast ben ik naar de spoed gegaan zojuist. Het beest is gewoon doodziek, zoveel is me duidelijk.
De DA was dat ook met me eens, en vroeg me naar de vaccinaties. Noah is na z'n kittenvaccins niet meer ingeënt, en dat wijt ik mezelf toe, was destijds een overwogen keuze, nu zou ik het anders doen, blabla. Hij is altijd een binnenkat geweest en heeft z'n hele leven bij mij thuis doorgebracht. Altijd knettergezond geweest. FIP-sneltest was positief. Creat was te hoog (700!), leuko's waren te hoog, en ureum ook. Nieren zijn dus naar de knoppen, maar dit kan ook door de uitdroging komen. DA was er vrij zeker van dat het FIP was, maar nu lees ik dat die test in feite alleen maar een coronavirus wel/niet seropositief is, en dus niets zegt over FIP.
Ik weet dat dit grijpen naar een laatste strohalm is, maar zowel ik als Noah komen niet in aanraking met andere katten. Hij is nu 6, wat een gekke leeftijd is voor FIP. Het is altijd een kneitergezonde kat geweest. Nu is hij hangerig, uitgedroogd en eet niet, dus plast en poept ook niet. Kan het zijn dat de test een toevalsbevinding is, en er iets anders aan de hand is, of klinkt het ook in jouw oren als FIP? Hij heeft verder geen ascitesbuik, geen vocht in de longen, geen icterus, geen neuro-verschijnselen en de wil om te eten en drinken is er, want hij loopt nog steeds om de zoveel tijd naar z'n eten. Ik heb er tig dingen neergelegd die hij normaal geweldig vind, maar hij eet het niet.
De spoed-DA had het over cortico's, maar die konden z'n nieren niet aan volgens hem, maar hij zei 'je kan het nu toch proberen, want als het niet helpt maar die nierschade ook niet uit' daar kwam het ongeveer op neer. Ik wil m'n kat niet dood laten kwijnen aan nierfalen...
Maandag ga ik sowieso overleggen met m'n eigen DA, en ik ga hem met de spuit water en eventueel beetjes voer geven. Verder heb ik diazepam meegekregen om z'n eetlust op gang te brengen.
Goed bezig. Aan je goede zorgen zal het in ieder geval niet liggen. De duimen draaien hier, voor Noah. laat je weten hoe het verder gaat?quote:Op zondag 16 februari 2014 08:34 schreef clumsy_clown het volgende:
Ik heb zojuist overleg gehad met een DA in het dierenziekenhuis hier (R'dam). Die vond het ook maar een raar verhaal. Ik ga zodra ik vervoer heb (over een paar uur) dus daarheen en dan gaat hij lekker aan het infuus en kijken we verder. Noah heeft sinds gisteravond 2 keer een plasje op de bak gedaan, dus dat is een goed teken. Die verhoogde waarden zouden makkelijk verklaard kunnen worden door z'n uitdroging. Zo is het bij mensen ook.
Als het wel FIP blijkt te zijn: prima. Maar dit verhaal rammelt aan alle kanten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |