abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 5 april 2016 @ 13:55:41 #201
268341 Xaryna
Ecchi yaoi
pi_161194819
Lieve DA,

Daar ben ik weer :P Onze oude poes (~17 jaar) was in December helemaal nagekeken en gezond, (en dovig en dementig), maar sinds een paar weken eet ze minder.

Ze is altijd een schrokop geweest die altijd honger had en meer eten wilde, en het liefste naar de 8 kilo toe gaat als ze de kans kreeg. Ze is altijd tussen de 4-5 kilo geweest gelukkig, door haar beperkt eten te geven. Maar sinds 2 weken dus eet ze de bakjes niet meer gelijk op, ligt er vaak bij de volgende voedertijd nog wat in en wil ze, als je na een lange werkdag thuiskomt, eerst naar buiten ipv eerst eten. Uiteindelijk eet ze alles nog wel op, maar het is een grote verandering met eerst, vandaar dat ik even peil of dit iets zorgelijks is en ze langs de DA moet, of gewoon ouderdom en aankijken is.

Daarnaast viel me op dat de nagels van de achterpootjes wat lang aan het worden zijn, kan ik die knippen en zo ja, hoe? :D
Chocoladetaartjes.
Op donderdag 25 juli 2013 18:44 schreef trovey het volgende: Evert, de vrouwelijke versie. :P
pi_161256186
Hoi DA,

Ik heb een vraagje, ik weet nog niet precies wat het is of welke van de twee katten dus ik dacht misschien heb jij wat tips waar ik op moet letten voordat ik mijn katten onnodig stress bezorg door ze mee naar de DA te slepen.

Een tijdje geleden vond ik een bloeddruppel op de grond in de kamer, en verderop nog eentje (rode druppel). Ik heb beide katten goed onderzocht maar kon nergens vinden waar het vandaan zou komen, ik dacht misschien komt het omdat ze een keertje te hard zijn geweest met spelen (soms zijn ze zo hard aan het stoeien dat het met blazen en grommen eindigd, om daarna weer bij elkaar te liggen en elkaar te wassen).

Vorige week lagen mijn katten op het bed te slapen, later toen ze weg waren zag ik dat er op het sprei van het bed een bruinig vlekje lag waar de kleinste kat had geslpaen, misschien wat vocht of urine gelekt? Het was echt 1 klein druppeltje dus niet een plasje. Aangezien ik ervoor ook al die bloeddruppels gevonden had ben ik gaan zoeken op google maar kon niet echt iets vinden, beide katten eten goed, drinken genoeg, doen lekkere tukjes maar spelen ook elke dag paar keer, dus niets raars aan de hand. Maar ik dacht nu iig te weten bij welke kat het vandaan kwam.

Nou zat mijn andere kat net op mijn bureau, staat hij op en loopt weg, zie ik weer een geel/bruinige druppel liggen waar hij heeft gezeten! Dus of het is beide keren dezelfde kat geweest, of beide katten hebben iets, of het is gewoon iets wat gebeurd bij katten? Moet ik mij zorgen maken? Ik dacht bij de eerste druppel op bed misschien dat eentje blaasontsteking aan het krijgen was maar de kattenbak staat nu in de huiskamer en ik hoor geen gemauw als ze gaan, ze plassen en poepen beide heel goed.

edit: mijn katten zijn wel op dieet, heb het al een paar keer hier over gehad omdat je mij geholpen had met de hoeveelheid eten, ik weet niet of het dieet hier mee te maken kan hebben?

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 07-04-2016 15:47:54 ]
  † In Memoriam † vrijdag 8 april 2016 @ 01:14:35 #203
37843 lady-wrb
kortaf
pi_161271452
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2016 09:48 schreef DigitaleDierenArts het volgende:

[..]

;( Sneu voor het kipje...

Kippen kunnen zeker koorts hebben (door een infectieuze ziekte) en ook zogenaamde hyperthermie, dus verhoogde temperatuur, door bijv. stress, benauwdheid enz. Ik denk dat het kipje idd te hoge lichaamstemperatuur had op dat moment en daardoor daarna ook warm aanvoelde. Het was een moeilijke beslissing, maar ik denk dat je gelijk had om haar toch zo snel mogelijk uit haar leden te verlossen.

Sterkte :*
het was idd een moeilijke beslissing en heel even heb ik erover gedacht om toch weer te gaan behandelen, maar ik had het dan puur voor mezelf gedaan. ze was op, het lijfje deed het niet meer. wie ben ik dan om maar te willen rekken?
eigenlijk had ik maandagochtend willen gaan naar mijn eigen dierenarts omdat de dierenarts waar ik nu ging midden in een tuincentrum zit en ik niet met al mijn emoties door die toko wilde lopen.
dat heb ik 1 keer gehad en ik voelde me zo bekeken :@
ik kon het ook niet over mijn hart krijgen om zo nog twee dagen door te tobben met kipje. gelukkig was het vroeg en nog niet zo druk toen ik met dikke ogen en een dode kip in een mandje door dat tuincentrum moest.
  Moderator zaterdag 9 april 2016 @ 16:24:00 #204
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_161305306
Omdat we willen voorkomen dat mensen hier onnodig lang op advies van onze dierenarts zitten te wachten en een melding in de OP toch nog een hoop mensen vaak ontgaat hebben we in overleg met onze DDA besloten om er zolang ze afwezig is even een slotje op te gooien. Natuurlijk ben je van harte welkom om je vragen te stellen in andere topics in F&F of een topic te openen.

Wel hebben we natuurlijk maar één echte dierenarts dus voor echte medische vragen is het wellicht verstandiger om die vragen aan je eigen dierenarts voor te leggen.
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')