Dankje voor je antwoord! Ja dat laatste doe ik altijd, en dat gaat er meestal ook wel in. Alleen drinkt hij alsnog wel veel minder dan normaal.quote:Op donderdag 13 februari 2014 21:34 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]
Dat is heel individueel en hangt af van andere factoren. Is het een jonge of een oude hond, dan raakt hij sneller uitgedroogd. Is het een kleine hond, dan raakt hij sneller uitgedroogd dat een grote hond. Heeft hij waterdunne diarree? Blijft hij vaak braken (vaker dan 2-3 x per dag)? Dan kan hij snel uitgedroogd raken.
Bij een pup moet je niet te lang wachten. Vaak braken bij een kleine pup is eigenlijk spoed. Als de hond sloom wordt en heel snel achteruitgaat, dan is het zeker spoed.
Bij een volwassen hond met braken en diarree kan je in het algemeen 24 uur afwachten. Bij alleen diarree, zonder het braken, kan je het ook wel langer afwachten, mits de hond eet en drinkt.
Bij braken en diarree en alerte hond, kan je altijd eerst proberen om bijv. kipfilet te koken en dat aan te bieden ipv zijn normale voer. En kookvocht (zonder zout) verdunnen met water en dat aanbieden als drinkwater.
Je bent een heldinquote:Op donderdag 13 februari 2014 21:20 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]
Je kan wel tot dinsdag afwachten zolang hij niet ziek is. Noah moet wel minimaal 50% van zijn dagelijks voer naar binnen krijgen. Als hij nu alleen natvoer lust, prima. Misschien heeft hij even een griepje (en is hij even misselijk, of heeft hij zere keel, of last van zijn gebit)... Of hij heeft cibofobie voor droge brokjesPuur om jouw poezen hypochondrie in stand te houden
Of het is gewoon een kat en hij wil even geen brokjes.
Ik leef trouwens mee hoor, ik heb ook altijd "eigen dieren hypochondrie"
Een beroepsafwijking, ik zie dan gelijk the worst case scenario.
Maar zolang hij dus minimaal 50% van zijn dagelijkse behoefte aan voer naar binnen werkt, niet braakt, geen waterdunne diarree heeft, voldoende drinkt en niet sloom is, kan je tot dinsdag afwachten.
Met natvoer drinkt de kat minder, want natvoer is 80% water.
lol, waarom denk je dat kattenkwaad, kattenkwaad heet?quote:Op vrijdag 14 februari 2014 09:49 schreef Vicky het volgende:
Mijn dames zijn op dit moment echt verschrikkelijk... Ze zijn nu bijna 6 maanden en halen alleen maar kattenkwaad uit. Ze doen dus echt alles wat niet mag.
Ze springen steeds op het aanrecht. Natspuiten met de plantenspuit maakt totaaaal geen indruk.
DDA, heb je nog een andere tip om dit gedrag af te leren?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |