Ja baas. Ik zal het eens gaan luisteren.quote:Op woensdag 12 februari 2014 22:11 schreef DO2 het volgende:
Angel Olsen is niet saai, Norrage. There is more than meets the eye.
En ik ben ben wel nieuwsgierig naar die 'minder saaie soortgenoten' waar je het over hebt.
Want ik houd hier wel van.
-
En dit is gewoon fuckin mooi:
Met dit soort uitspraken kan je maar beter uit Rusland wegblijven.quote:
quote:Op woensdag 12 februari 2014 22:34 schreef Felagund het volgende:
Kapok (eerdere Jazztip van Norrage) was wel goed op eerste gehoor.Al met al geen slecht begin van het jaar, wanneer opent iemand het pre-jaarlijstjestopic?
quote:Op woensdag 12 februari 2014 22:33 schreef Arn0 het volgende:
[..]
Met dit soort uitspraken kan je maar beter uit Rusland wegblijven.
Wacht er nog even maar mee, mijn nummer 1 is op dit moment een Vaporwave album.quote:Op woensdag 12 februari 2014 22:34 schreef Felagund het volgende:
Kapok (eerdere Jazztip van Norrage) was wel goed op eerste gehoor.Al met al geen slecht begin van het jaar, wanneer opent iemand het pre-jaarlijstjestopic?
Eens.quote:Op woensdag 12 februari 2014 22:34 schreef Felagund het volgende:
Ja die Morgan Delt wilde ik net postenquote:Op woensdag 12 februari 2014 22:46 schreef Felagund het volgende:
Top 13 tot nu toe, in willekeurige volgorde:
Apneu
Damien Jurado
Kapok
Stephen Malkmus & the Jicks
Thee Silver Mt. Zion Memorial Orchestra
Sun Kill Moon
Blank Realm
Young Fathers
Bohren & der Club of Gore
Sharon Jones & the Dap Kings
Morgan Delt (al weet ik niet of die officieel uit 2014 is)
Tinariwen
Asgeir
Fuck dat was weer goed zegquote:Op woensdag 12 februari 2014 22:44 schreef Norrage het volgende:
Nieuwe Spiritualized![]()
![]()
https://soundcloud.com/fatpossum/spiritualized-mississippi
Dat bedoel ik maar.quote:Op woensdag 12 februari 2014 22:54 schreef Norrage het volgende:
Die Angel Olsen is wel veel anders dan ik verwacht had zeg
dacht dat het zoete suffe pianopop was
quote:Op woensdag 12 februari 2014 23:02 schreef Norrage het volgende:
Godver. Ik ben ook zo'n kneus.
Ik heb haar door de war gehaald met Agnes Obel.
quote:Op woensdag 12 februari 2014 23:02 schreef Norrage het volgende:
Godver. Ik ben ook zo'n kneus.
Ik heb haar door de war gehaald met Agnes Obel.
Iemand heeft bij mij al het begrip Agnes Onwel geïntroduceerd.quote:Op woensdag 12 februari 2014 23:06 schreef Felagund het volgende:
[..]
Dat verklaart jouw posts wel. Ik kan/kon haar ook wel waarderen, maar ik kan mij voorstellen dat je dat saai vind.
Ja inderdaad. Dat vind ik nou echt saaiquote:Op woensdag 12 februari 2014 23:07 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Iemand heeft bij mij al het begrip Agnes Onwel geïntroduceerd.
Mja... Ik vind wel dat ze een eigen geluid heeft. Maar het heeft wat luisterbeurten nodig.quote:Op woensdag 12 februari 2014 23:12 schreef Norrage het volgende:
[..]
Ja inderdaad. Dat vind ik nou echt saai![]()
Angel is best leuk, maar ik vind het wel een beetje 13 in een dozijn. Maar dat nummer dat je net postte moet nog komenEn het straalt soms zelfs een beetje Leonard Cohen uit
Ik zeg dus, dat nummer moet nog komenquote:Op woensdag 12 februari 2014 23:14 schreef Maxerazzi het volgende:
Met White Fire laat Olsen toch wel horen dat ze absoluut geen 13 in een dozijn is, Nor. Prachtige track.
Er staan wel meer nummers op waarmee Olsen zich ( - toch een beetje - ) weet te onderscheiden en waarbij haar talent als singer/songwriter duidelijk naar voren komt.quote:Op woensdag 12 februari 2014 23:16 schreef Norrage het volgende:
[..]
Ik zeg dus, dat nummer moet nog komen(ja, ik heb het per ongeluk op shuffle staan
)
Ik vind dat zo'n irritante band...quote:Op woensdag 12 februari 2014 23:31 schreef Maxerazzi het volgende:
Is mij geheel ontgaan dat Chef'Special een nieuwe single heeft. Best sympathiek; zal 't wel goed doen aankomende lente/zomer bij een groot publiek.
Wel aardig. Op plaat vrij saai, maar live echte klasse. En die stem van die vent is echt mega-irritant. En deze uitvoering is al helemaal magistraal geniaalquote:Op woensdag 12 februari 2014 23:31 schreef Maxerazzi het volgende:
Is mij geheel ontgaan dat Chef'Special een nieuwe single heeft. Best sympathiek; zal 't wel goed doen aankomende lente/zomer bij een groot publiek.
Bobadoratiequote:Op donderdag 13 februari 2014 00:42 schreef Kerftminister het volgende:
Pff deze man was ook zo veelbelovend in 2009, helaas is hij een Disney Rapper geworden:
Als ik B.O.B. zie staan begint er meteen een kinderkoortje "Bombs over Bagdad" te zingen in mijn hoofd.quote:Op donderdag 13 februari 2014 00:42 schreef Kerftminister het volgende:
Pff deze man was ook zo veelbelovend in 2009, helaas is hij een Disney Rapper geworden:
Ik heb dezelfde afwijking.quote:Op donderdag 13 februari 2014 00:59 schreef Tchock het volgende:
[..]
Als ik B.O.B. zie staan begint er meteen een kinderkoortje "Bombs over Bagdad" te zingen in mijn hoofd.
En dan moet ik hier weer aan denkenquote:Op donderdag 13 februari 2014 00:59 schreef Tchock het volgende:
[..]
Als ik B.O.B. zie staan begint er meteen een kinderkoortje "Bombs over Bagdad" te zingen in mijn hoofd.
Ik heb heel lang juist het tegenovergestelde gehad.quote:Op donderdag 13 februari 2014 00:59 schreef Tchock het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 13 februari 2014 01:20 schreef Tchock het volgende:
Ik vergeet soms hoe goed dit album is tot ik het weer aan zet
[ afbeelding ]
sidenote: het kan me zelden de volle tien nummers boeien maar het begin is geweldig
Ken niet veel van The Police en als ik het ken is het niet mijn ding, maar deze is leuk ja.quote:Op donderdag 13 februari 2014 01:25 schreef Maxerazzi het volgende:
Dit is voor mij het absolute prijsnummer van ze:
Ik vind So Lonely, Roxanne, Message in a Bottle, Don't Stand so Close to me, Can't stand losing you, Every Little Thing en Next to You geweldig. De rest is behoorlijke middelmaatquote:Op donderdag 13 februari 2014 01:25 schreef Maxerazzi het volgende:
Dit is voor mij het absolute prijsnummer van ze:
Klinkt tof. Wat minder psychedelisch dan Doves, maar je hoort de stijl toch nog wel terug in zijn solowerk, vind ik. Afgaande op dit nummer dan.quote:Op donderdag 13 februari 2014 01:30 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Ik word hier toch wel redelijk vrolijk van.
De zanger van Doves solo.
Klopt wel. Deze is ook baas:quote:Op donderdag 13 februari 2014 01:33 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik vind So Lonely, Roxanne, Message in a Bottle, Don't Stand so Close to me, Can't stand losing you, Every Little Thing en Next to You geweldig. De rest is behoorlijke middelmaat![]()
Hoe kon ik die vergetenquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 13 februari 2014 01:40 schreef Maxerazzi het volgende:
Sting solo word ik altijd een beetje verdrietig van trouwens. Ongelooflijke slappe hap.Dit vind ik wel schitterend, maar verder mee eens:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bij vlagen is het ook wel lekker Sting, maar zo cheesy.
Maar Police heb ik ook niet veel mee. Het is supergoede muziek, maar ik heb het snel gehad met de stijl."Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
twitter:JohnMayer twitterde op donderdag 13-02-2014 om 07:46:18Excited to announce that the TRIO will be performing on Late Night With @sethmeyers on its debut week... reageer retweet
twitter:JohnMayer twitterde op donderdag 13-02-2014 om 07:48:10...as well as hitting the studio for a few days with some legendary guests to record an LP. reageer retweet
Ja dat hoop ik dan ook wel jaquote:Op donderdag 13 februari 2014 09:24 schreef Maxerazzi het volgende:
Dat 't in de stijl is van Continuum is dan, godverdomme. Al die zoete rotzooi van 'm van de afgelopen jaren, daar zit ik niet op te wachten. Blues wil ik, BLUES.
quote:Op donderdag 13 februari 2014 09:22 schreef BoerBert het volgende:
Geen indie en veel mensen interesseert het waarschijnlijk geen reet, maar ik word hier heel blij vantwitter:JohnMayer twitterde op donderdag 13-02-2014 om 07:46:18Excited to announce that the TRIO will be performing on Late Night With @sethmeyers on its debut week... reageer retweet
twitter:JohnMayer twitterde op donderdag 13-02-2014 om 07:48:10...as well as hitting the studio for a few days with some legendary guests to record an LP. reageer retweet
Trio
Dat eindequote:
Ja dat einde is echt briljantquote:
quote:Op donderdag 13 februari 2014 17:30 schreef Maxerazzi het volgende:
Ik wilde reageren met een plaatje van een clown, maar bij google krijg je meteen It, dus nu herbeleef ik jeugdtrauma's.
Als je 'disgusted' bent dat een gerenommeerde acteur die onlangs op jonge leeftijd overleed op de cover komt en jij niet, dan heb je echt een ego ter grootte van een heteluchtballonquote:Op donderdag 13 februari 2014 18:36 schreef Maxerazzi het volgende:
Ik snap die Drake nog wel enigszins, maar iemand zou al die twitterende sterren toch eens moeten uitleggen dat 140 characters nou niet bepaald afdoende zijn om een sterke 'case' te maken.
Dat sowieso, maar als er mondelinge afspraken zijn gemaakt, kan ik 't me nog enigszins voorstellen. Of ik sympathie heb voor zijn mening, dat is weer een héél ander verhaal.quote:Op donderdag 13 februari 2014 18:50 schreef Tchock het volgende:
[..]
Als je 'disgusted' bent dat een gerenommeerde acteur die onlangs op jonge leeftijd overleed op de cover komt en jij niet, dan heb je echt een ego ter grootte van een heteluchtballon
Rolling Stone is toch een muziekblad?quote:Op donderdag 13 februari 2014 18:36 schreef Maxerazzi het volgende:
Ik snap die Drake nog wel enigszins, maar iemand zou al die twitterende sterren toch eens moeten uitleggen dat 140 characters nou niet bepaald afdoende zijn om een sterke 'case' te maken.
Nee. Politiek en cultuur. Ze doen wel heel erg veel met muziek, dat klopt, maar ook films, opinie, kunst, politiek en tv.quote:Op donderdag 13 februari 2014 19:04 schreef Norrage het volgende:
[..]
Rolling Stone is toch een muziekblad?
quote:Haar debuut Half Way Home was een vrij melancholiek en ingetogen werk met een knipoog richting de folk. De twee opwarmertjes Forgiven/Forgotten en Hi-Five die dit nieuwe album voorafgingen, leken een overstap naar steviger gitaarwerk en pop aan te kondigen. Hetgeen niet helemaal waar blijkt.
Hoe kun je nou weten dat het waardeloos slecht kut is als je het nog nooit hebt gelezen?quote:Op donderdag 13 februari 2014 19:08 schreef Norrage het volgende:
Ok. Wist ik niet. Ik vind het ook een waardeloos slecht kut-tijdschrift, dus ben niet op de hoogte.
Ik heb het wel gelezen, maar dan alleen de muziek-gedeeltes (want die worden altijd gelinked, of overgetypt, ofzo). Ofwel: ik vind het muziekgedeelte waardeloos.quote:Op donderdag 13 februari 2014 19:09 schreef Tchock het volgende:
[..]
Hoe kun je nou weten dat het waardeloos slecht kut is als je het nog nooit hebt gelezen?
quote:Beloved early 00s Canadian indie group the Unicorns are potentially planning a reunion tour and a reissue of their album Who Will Cut Our Hair When We're Gone
God dan heb je het ook wel over de meest verschrikkelijke 'muzikant' aller tijden.quote:Op donderdag 13 februari 2014 18:50 schreef Tchock het volgende:
[..]
Als je 'disgusted' bent dat een gerenommeerde acteur die onlangs op jonge leeftijd overleed op de cover komt en jij niet, dan heb je echt een ego ter grootte van een heteluchtballon
Brr laat me er niet over beginnen.quote:Op donderdag 13 februari 2014 22:19 schreef BlueChicagoMoon het volgende:
Drake heeft best prima dingen gemaakt hoor. Hold On, We're Going Home is toch geen slechte hit bijvoorbeeld?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dé lijst der albums: https://rateyourmusic.com(...)st_i_mean_the_list_/
Dan is het alsnog voldoende om mijn mening over hem te begrijpen. Ik ben erg gevoelig voor dit soort acts rondom Hip-Hop omdat ik met dat genre opgegroeid ben zeg maar en ik vind Drake een belediging voor het genre, omdat hij niet kan rappen en ook totaal niet kan zingen, zijn teksten zijn totaal niet interessant en heel zijn oeuvre is gewoon een hele smerige pop rap-gimmick.quote:Op donderdag 13 februari 2014 22:49 schreef BlueChicagoMoon het volgende:
Nou, sorry, ik ben halverwege afgehaakt. :p
Oorspronkelijk wel, daar zijn natuurlijk subgenres uit ontstaan waarbij het minder belangrijk is, natuurlijk heb ik ook een paar dingen met mindere teksten die ik waardeer zoals Kid Cudi en Kanye West, maar Hip-Hop bestaat uit 3 dingen, flows, beats en lyrics. Als een van die drie minder is kan het nog wel, maar als 2 van de 3 slecht zijn, is het gewoon hele slechte Hip-Hop, dat is bij Drake dus het geval, aangezien zijn teksten vreselijk zijn en hij ook niet kan flowen.quote:Op donderdag 13 februari 2014 23:00 schreef BlueChicagoMoon het volgende:
Hiphop draait wat mij betreft helemaal niet per se om teksten. Ik luister vaak genoeg hiphop maar lang niet altijd naar de teksten. Het kan ook om sfeer draaien, neem een Mobb Deep, al wordt die versterkt door de teksten. Of gewoon om de fijne beats (Dr. Dre). Nee, da's nogal een misverstand, dat hiphop om de teksten draait.
Hmm zou je kunnen stellen, maar ik zie dat slechts als een van de oorsprongen van Hip-Hop, wat natuurlijk een erg breed genre op zichzelf is.quote:Op donderdag 13 februari 2014 23:28 schreef BlueChicagoMoon het volgende:
Hiphop is ook gewoon ontstaan als feestmuziek op de avonden dat DJ Kool Herc draaide. Daar was weinig politieks aan.
Ik neem aan dat je Lee Towers bedoelt?quote:Op vrijdag 14 februari 2014 01:02 schreef Kerftminister het volgende:
Andre Hazes bedoel ik overigens ook niet.
quote:Op vrijdag 14 februari 2014 01:08 schreef Maxerazzi het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je Lee Towers bedoelt?
Ja dat zie ik Leen andersom nog niet doen.quote:Op vrijdag 14 februari 2014 01:10 schreef Maxerazzi het volgende:
Godver, die foto heb ik nog nooit gezien.![]()
Hij kijkt er bij alsof het brandt.quote:Op vrijdag 14 februari 2014 01:01 schreef Maxerazzi het volgende:
Al wat oudere foto blijkbaar, maar Tyler, the Creator is zojuist flink in mijn achting gestegen.
[ afbeelding ]
Kan ook dat ie een imitatie van Jetro doet.quote:Op vrijdag 14 februari 2014 01:30 schreef Tchock het volgende:
[..]
Hij kijkt er bij alsof het brandt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op vrijdag 14 februari 2014 11:13 schreef Maxerazzi het volgende:
![]()
![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Beste Wilco nummer??SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
quote:Op vrijdag 14 februari 2014 12:00 schreef Norrage het volgende:
[..]![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Beste Wilco nummer??I'm Trying To Break Your HeartSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[..]![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Beste Wilco nummer??Jesus, Etc., One Wing, Art of Almost, Box Full of Letters, dat soort stuffSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:
[..]![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Beste Wilco nummer??1. Jesus, Etc.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
2. How to Fight Loneliness
3. Ashes of American Flags
4. Outtasite (Outtamind)
5. Heavy Metal Drummer
Uit mijn hoofd, dus vergeet er vast een hoop.
Dé lijst der albums: https://rateyourmusic.com(...)st_i_mean_the_list_/
[..]![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Beste Wilco nummer??She's A Jar.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Of anders Sunken Treasure, Radio Cure, Passenger Side, Poor Places of Theologians. Bijvoorbeeld.ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
quote:
quote:Op vrijdag 14 februari 2014 20:08 schreef Maxerazzi het volgende:
Is er een dokter in het topic?! Eerst was er spraakverwarring, en nu slaat Z ook nog eens wartaal uit. Hellup!
quote:Op vrijdag 14 februari 2014 20:08 schreef Maxerazzi het volgende:
Is er een dokter in het topic?! Eerst was er spraakverwarring, en nu slaat Z ook nog eens wartaal uit. Hellup!
Lekkah lekkahquote:Op vrijdag 14 februari 2014 22:04 schreef Arn0 het volgende:
Ahh, mooi nieuws, Angus & Julia Stone gaan terug samen optreden dit jaar en ik veronderstel ook een nieuw album uitbrengen. Al weer vier jaar sinds hun laatste album en drie jaar sinds de laatste optredens, tijd vliegtSolo was het wel oké maar samen zijn ze zo ontzettend goed.
Hoho, die heeft nog rond plek 1100 gestaan in de Top-2000 een tijdje geleden.quote:
Goed nieuws. Als duo zijn ze idd het leukst.quote:Op vrijdag 14 februari 2014 22:04 schreef Arn0 het volgende:
Ahh, mooi nieuws, Angus & Julia Stone gaan terug samen optreden dit jaar en ik veronderstel ook een nieuw album uitbrengen. Al weer vier jaar sinds hun laatste album en drie jaar sinds de laatste optredens, tijd vliegtSolo was het wel oké maar samen zijn ze zo ontzettend goed.
Ja leukquote:Op vrijdag 14 februari 2014 16:33 schreef DeMessias het volgende:
Was deze al eerder gepost?
Wel leuk om te lezen! Het nieuwe album van Sun Kil Moon uitgelegd.
http://pitchfork.com/thepitch/234-sun-kil-moon-benji-glossary/
Hopelijk breekt Thom Yorke zijn pols niet, anders gaan het aantal posts hier ook achteruitquote:If you’re a regular Jessie J fan what’s the most extreme you’d go to in order to be more like the singer? Put on some black nailpolish or don a leopardskin bra? Maybe go as far as shaving your head? One girl - whose name the press couldn’t reveal for legal reasons - went to unprecedented lengths to mimic her idol when she broke her own leg like The Voice star. When Jessie - who fell off stage last year causing herself an injury - saw the girl’s picture and a message saying "I will do anything to be just like you”, she understandably upped security. Brrrr! Brrrr!
Hmm. Nee.quote:Op vrijdag 14 februari 2014 22:27 schreef Moody het volgende:
Nieuwe album van Stephen Malkmus & The Jicks doet me soms een beetje erg denken aan Wilco.
Jij vindt dat ik het niet soms als Wilco doet denken? Moet niet gekker wordenquote:
Ik heb die associatie ook niet. Maar van mij mag je aan Wilco denken bij Malkmus & The Jicks hoor.quote:Op vrijdag 14 februari 2014 22:50 schreef Moody het volgende:
[..]
Jij vindt dat ik het niet soms als Wilco doet denken? Moet niet gekker worden
Dat is iets te kort door de bocht. Ik zeg dat ik na 4-5 nummers wel iets van Wilco in hoor. Ik luister vrij weinig Americana, dus ik associeer al snel iets met Wilcoquote:Op vrijdag 14 februari 2014 22:51 schreef Felagund het volgende:
[..]
Ik heb die associatie ook niet. Maar van mij mag je aan Wilco denken bij Malkmus & The Jicks hoor.
Zoals alle Stephen Malkmus platen ja. Al is dit wel zijn beste sinds zijn solo-debuut.quote:Op vrijdag 14 februari 2014 22:53 schreef Felagund het volgende:
Ik vind het album wel aardig, maar volgens mij geen blijvertje.
Ik zie al geen diepte meer met een oog dicht, vind ik ver zat gaan.quote:Op vrijdag 14 februari 2014 22:35 schreef Arn0 het volgende:
Leuk artikel over te obsessieve fans:
http://www.nme.com/blogs/(...)gths-mega-fans-go-to
[..]
Hopelijk breekt Thom Yorke zijn pols niet, anders gaan het aantal posts hier ook achteruit
het wordt nog wel eens wat met die 90s britpop en jijquote:Op vrijdag 14 februari 2014 22:56 schreef Moody het volgende:
Mag ik dit trouwens geniaal vinden?
Jawel toch?
Tss... '90 Britpop was mijn eerste liefde op muziekgebied. Eerste grote concerten waren van Radiohead en Oasis. Veel geniale verwante bands ben ik pas leren kennen toen internet een algemeen goed werd, zoals bij vele hedendaagse muziekliefhebbers. Jij had de mazzel dat je ietsie ouder was in de '90 en wellicht (?) vaker bij platenzaken langs ging voor de laatste trends gok ik. Ik probeer veel in te halenquote:Op vrijdag 14 februari 2014 23:01 schreef ranja het volgende:
[..]
het wordt nog wel eens wat met die 90s britpop en jij
Een nieuw album zou echt heel erg goed nieuws zijn. Down the Way is echt fantastisch.quote:Op vrijdag 14 februari 2014 22:04 schreef Arn0 het volgende:
Voor mij is de volgorde:quote:Op vrijdag 14 februari 2014 23:05 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Een nieuw album zou echt heel erg goed nieuws zijn. Down the Way is echt fantastisch.
Solo is het ook wel prima, hoewel een heel album met alleen maar Julia een beetje teveel van het goede is. Vond het album van Angus beter.
Ik heb juist meer met Julia solo, alleen Angus is mij wat te saai voor een heel album.quote:Op vrijdag 14 februari 2014 23:05 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Een nieuw album zou echt heel erg goed nieuws zijn. Down the Way is echt fantastisch.
Solo is het ook wel prima, hoewel een heel album met alleen maar Julia een beetje teveel van het goede is. Vond het album van Angus beter.
Ik kan hier wel mee leven. Misschien drie en vier omdraaien.quote:Op vrijdag 14 februari 2014 23:07 schreef Arn0 het volgende:
[..]
Voor mij is de volgorde:
1. Down The Way
2. A Book Like This
3. The Memory Machine (Julia)
4. Broken Brights (Angus)
5. By The Horns (Julia)
6. Lady of the Sunshine (Angus)
Ik weet nooit welke ik leuker vind. Down The Way is fantastisch: langgerekte nummers, lome sfeer etc. Maar A Book Like This heeft een paar echt fantastische popnummers maar is minder een geheel. Ach, voor elke situatie zet ik een van de twee op. Wat betreft the best of the rest: Memory Machine -> By The Horns -> sunshine -> Broken brights. Julia > Angus maar Julia + Angus > Angus of Julia.quote:Op vrijdag 14 februari 2014 23:07 schreef Arn0 het volgende:
[..]
Voor mij is de volgorde:
1. Down The Way
2. A Book Like This
3. The Memory Machine (Julia)
4. Broken Brights (Angus)
5. By The Horns (Julia)
6. Lady of the Sunshine (Angus)
Klopt, maar deze band kende ik ook niet. Alleen van naam, regelmatig gezien bij bepaalde stands op de platenbeurs. Volgende keer toch eens wat beter bekijkenquote:Op vrijdag 14 februari 2014 23:04 schreef Moody het volgende:
Tss... '90 Britpop was mijn eerste liefde op muziekgebied. Eerste grote concerten waren van Radiohead en Oasis. Veel geniale verwante bands ben ik pas leren kennen toen internet een algemeen goed werd, zoals bij vele hedendaagse muziekliefhebbers. Jij had de mazzel dat je ietsie ouder was in de '90 en wellicht (?) vaker bij platenzaken langs ging voor de laatste trends gok ik. Ik probeer veel in te halen
Leuk hèquote:Op zaterdag 15 februari 2014 14:47 schreef Gitaarmat het volgende:
Een van de leukere ontdekkingen van dit jaar tot nu toe is hier toch wel Naive Set:
Maandag in De Melkweg, samen met Crystal Stilts.quote:Op zaterdag 15 februari 2014 14:58 schreef Norrage het volgende:
[..]
Leuk hè
En Ik koos ook dat nummer als leukste
Ik vond het bij de eerste keer luisteren een beetje standaard (indie)rockbandje. Maar ik zal het nog eens beter luisteren.quote:Op zaterdag 15 februari 2014 14:47 schreef Gitaarmat het volgende:
Een van de leukere ontdekkingen van dit jaar tot nu toe is hier toch wel Naive Set:
In het indietopic klagen dat iets als standaard (indie)rockbandje klinkt... dan zou je toch juist juichend moeten zijn?quote:Op zaterdag 15 februari 2014 15:21 schreef Felagund het volgende:
Ik vond het bij de eerste keer luisteren een beetje standaard (indie)rockbandje. Maar ik zal het nog eens beter luisteren.
Waarom? Ik wil juist een onderscheidend indierockbandje.quote:Op zaterdag 15 februari 2014 16:57 schreef ranja het volgende:
[..]
In het indietopic klagen dat iets als standaard (indie)rockbandje klinkt... dan zou je toch juist juichend moeten zijn?
Die wil ik niet starten.quote:
Ok... is net zoiets als ik in het zangeres-met-gitaar topic ga klagen dat iemand een meisje post dat op een gitaar speeltquote:Op zaterdag 15 februari 2014 16:58 schreef Felagund het volgende:
Waarom? Ik wil juist een onderscheidend indierockbandje.
quote:Op zaterdag 15 februari 2014 17:22 schreef ranja het volgende:
[..]
Ok... is net zoiets als ik in het zangeres-met-gitaar topic ga klagen dat iemand een meisje post dat op een gitaar speeltAls ik dat niet goed vind is het blijkbaar minder standaard dan gemiddeld. Ofzo.
was niet als klacht bedoeld hoorquote:Op zaterdag 15 februari 2014 18:38 schreef Felagund het volgende:
Ik begrijp echt niet waarom je nu loopt te klagen, ik vind/vond het gewoon saai. Van mij mag iedereen erover te posten en het leuk vinden.
[ Bericht 5% gewijzigd door Inverted_World op 15-02-2014 19:21:01 ]It's you my love, you who are the stranger
Ok, dan begreep ik je verkeerd. Overigens is mijn smaak niet heel consistent, Apneu vond ik dan wel weer leuk. En dat is een soortgelijk bandje.quote:
Respect hoor, zo lang is mijn aandachtspan niet.quote:Op zondag 16 februari 2014 19:58 schreef Darkestrah het volgende:
Is de nieuwe plaat van Shocking Pinks hier al voorbij gekomen? Indie pop / neo-psychedelica / dream pop, met heel veel uitstapjes naar andere genres. Twee en een half uur lang.![]()
Arctic Monkeys - AM valt bij mij wel in die categorie. Maar dan kijk ik vervolgens in de spiegel en beland ik weer in de harde realiteit, uiteraard.quote:Op zondag 16 februari 2014 20:34 schreef Kerftminister het volgende:
Trouwens heren, wat is het meest smooth album dat jullie kennen? Albums die je luistert en je denkt van damn, ik ben echt een sexy motherfucker. Ik ben benieuwd.
Aandachtspan.quote:Op zondag 16 februari 2014 20:34 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Respect hoor, zo lang is mijn aandachtspan niet.
Bill Withers - Just as I am maakt een goede kans.quote:Op zondag 16 februari 2014 20:34 schreef Kerftminister het volgende:
Trouwens heren, wat is het meest smooth album dat jullie kennen? Albums die je luistert en je denkt van damn, ik ben echt een sexy motherfucker. Ik ben benieuwd.
Ik zie nu pas dat het waarschijnlijk een typo is.quote:
Ik noem het altijd attentieboogquote:Op zondag 16 februari 2014 21:01 schreef Darkestrah het volgende:
[..]
Maak er maar aandachtsspanne van.
Ik maak niet alleen mijn eigen spreekwoorden en uitdrukkingen, maar ook eigen woorden voortaan.quote:Op zondag 16 februari 2014 21:01 schreef Darkestrah het volgende:
[..]
Maak er maar aandachtsspanne van.
Het is blij maken, met een spatie ertussen.quote:Op zondag 16 februari 2014 21:02 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Ik maak niet alleen mijn eigen spreekwoorden en uitdrukkingen, maar ook eigen woorden voortaan.
Had gisteren ook een mooie, iemand met een dooie hond blijmaken.
Dit is niet het topic om de spellingschecker uit te hangen.quote:Op zondag 16 februari 2014 21:03 schreef Moody het volgende:
[..]
Het is blij maken, met een spatie ertussen.
"Ergens automatisch op letten" kan volgens mij niet. Als je "automatisch" weg laat, is het beter. Grammar Nazis is wel weer perfect gedaan op z'n Engelsquote:Op zondag 16 februari 2014 21:05 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Dit is niet het topic om de spellingschecker uit te hangen.
Ik bedoel ik ben geen paper aan het schrijven hier, dus daar let ik automatisch ook niet zoveel op. En Grammar Nazis zijn gruwelijk irritant.
quote:Op zondag 16 februari 2014 21:13 schreef Moody het volgende:
[..]
"Ergens automatisch op letten" kan volgens mij niet. Als je "automatisch" weg laat, is het beter. Grammar Nazis is wel weer perfect gedaan op z'n Engels
Mijn Engels taalgebruik is doorgaans ook beter dan mijn Nederlands.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En is geen contaminatie volgens mij, maar weet dat niet zeker.Dé lijst der albums: https://rateyourmusic.com(...)st_i_mean_the_list_/
Ah, strijkers. Ga 'm meteen opzoekenquote:Op zondag 16 februari 2014 21:18 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Nieuwe album van Lost In The Trees is fijn.
Ze hebben laatst ook Arcade Fire gecoverd, geloof ik.quote:
quote:
Wat een creep!quote:Op zondag 16 februari 2014 21:52 schreef Trollscience het volgende:
[ afbeelding ]
OT: Sun Kill Dragon? Ik vind het wel prettig
En dan Kil met 1 elletjequote:Op zondag 16 februari 2014 21:59 schreef Trollscience het volgende:
sun kill dragonmooi dingen door elkaar gehaald
sun kill moon bedoel ik natuurlijk
Net vluchtig geluisterd en idd erg fijn. Veel meer pop dan de voorgaande, toch enkele mooie momenten. Hoogtepunt:quote:Op zondag 16 februari 2014 21:18 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Nieuwe album van Lost In The Trees is fijn.
sterlingquote:
We 0.9 punt lager dan DO2 voorspelt had.quote:
quote:Den Glazen Bollers en Den Amerikaansche Hooivork
Wild Beasts
Z - [9.3]
Maxerazzi - [8.1]
Felagund - [8.0]
Boerbert - [8.6]
DO2 - [9.1]
Beck
Felagund - [7.3]
Boerbert - [8]
Z - [7.2]
Maxerazzi - [7.5]
Norrage - [9.5]
DO2 - [7.4]
Ik zet je 9,5 er even bij.quote:Op maandag 17 februari 2014 11:38 schreef Norrage het volgende:
Wild Beasts nog niet geluisterd maar Beck krijgt een 9.5 van P4K
Al zijn ze geloof ik niet heel erg fan daar dus ik kan er grandioos naast zittenr
Haha, deel eens.quote:Op maandag 17 februari 2014 11:43 schreef Norrage het volgende:
St. Vincentde recensies die ik lees over dat concert...
QEDquote:Op maandag 17 februari 2014 13:34 schreef Arn0 het volgende:
Wild Beasts krijgt een 9 van NME. Met die kennis zeg ik een 7.2 van Pitchfork.
Paar posts boven je nog.quote:Op zondag 16 februari 2014 12:17 schreef Pat-sounds het volgende:
Had iemand hier al eens iets gezegd over Apneu? Wat een bizar tof album is Hard Feelings toch. Duurt ook maar 20 minuten
Moeten jullie daarvoor nog een positieve recensie over het album schrijven?quote:Op maandag 17 februari 2014 13:11 schreef Norrage het volgende:
Hihi we hebben met patsounds vrijkaartjes gewonnen voor Young Fathers
Die hadden we al geschreven, en toen maar ingestuurd als prijs-vraag, en gewonnen dusquote:Op maandag 17 februari 2014 13:37 schreef Felagund het volgende:
[..]
Moeten jullie daarvoor nog een positieve recensie over het album schrijven?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
Je haalt dingen door elkaar, jongen.quote:Op maandag 17 februari 2014 10:55 schreef Felagund het volgende:
[..]
We 0.9 punt lager dan DO2 voorspelt had.
quote:
Ik ben bang dat DO2 gelijk heeft. Het was Z die de 9.2 voorspelde.quote:Op woensdag 12 februari 2014 21:53 schreef DO2 het volgende:
Ja, die meid is wel een ontdekking voor mij. En ik ga d'r zien in Rotterdam.
( Maar het is echt te straightforward voor een 9 ( of hoger ). Ook voor P4K. )
Kwam ik net ook achter:quote:Op maandag 17 februari 2014 13:51 schreef Maxerazzi het volgende:
[..]
[..]
Ik ben bang dat DO2 gelijk heeft. Het was Z die de 9.2 voorspelde.
quote:Op woensdag 12 februari 2014 21:15 schreef Z het volgende:
Angel Olsen. Ik gok op een 9,2 van Pitchfork.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
Daar valt idd wel interessante vragen over te stellen.quote:Op maandag 17 februari 2014 11:40 schreef Norrage het volgende:
Moet je geen P4K nostradamus organiseren fela?
quote:Op maandag 17 februari 2014 13:55 schreef Norrage het volgende:
Ach, Z en DO2, een pot natIk associeer ze beiden wel met Pitchfork, ja.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.By hook or by crook, I'll be last in this book.
Ok, dus je negeert de mening van Z gewoon?quote:
quote:Op woensdag 12 februari 2014 21:53 schreef DO2 het volgende:
Ja, die meid is wel een ontdekking voor mij. En ik ga d'r zien in Rotterdam.
( Maar het is echt te straightforward voor een 9 ( of hoger ). Ook voor P4K. )
Dan staat er alsnog: 'Maar het is echt straightforward voor een 9 ( of hoger ). Ook voor P4K'quote:Op maandag 17 februari 2014 14:29 schreef Felagund het volgende:
Ah, ik lees over het woordje "te" heen.
Het woord "voor" had ik ook overgeslagen.quote:Op maandag 17 februari 2014 14:33 schreef DO2 het volgende:
[..]
Dan staat er alsnog: 'Maar het is echt straightforward voor een 9 ( of hoger ). Ook voor P4K'
quote:Op maandag 17 februari 2014 14:34 schreef Felagund het volgende:
[..]
Het woord "voor" had ik ook overgeslagen.
huh, hoezo? Probeer je dat nu uit te lokken ofzo?quote:Op maandag 17 februari 2014 14:37 schreef Maxerazzi het volgende:
Maar als ik 't goed begrijp, wordt dit topic geteisterd door een epische battle tussen Team P4K en Team Pat-Sounds. Als jullie even wachten, dan zet ik mijn magnetron aan.
[ afbeelding ]
quote:Op maandag 17 februari 2014 14:45 schreef Norrage het volgende:
[..]
huh, hoezo? Probeer je dat nu uit te lokken ofzo?![]()
quote:Op maandag 17 februari 2014 13:55 schreef Norrage het volgende:
Ach, Z en DO2, een pot natSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.quote:
Mwah, ik mis ook bij de nieuwe plaat weer een beetje de klik. Is goede muziek, maar ik kan er op de een of andere manier niet zoveel mee.quote:Op maandag 17 februari 2014 14:43 schreef Slobeend het volgende:
Angel Olsen kan me niet zo bekoren. De nieuwe Lost in Trees daarentegen
Ik ben nergens aan het afknappen op ze, ik maak alleen de vergelijkingquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |