abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 9 mei 2014 @ 15:29:40 #201
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_139741924
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 mei 2014 15:23 schreef MAHL het volgende:

[..]

Toe maar. En wat weet een software developer er dan van?
Ik hou mij al jaren, puur hobbymatig, bezig met het gat tussen wetenschap en publieke beeldvorming daarvan. Dit is niet het enige geval waarin er, dankzij een keur aan sterke meningen, een volslagen idioot beeld is ontstaan van wetenschap.

quote:

Er zijn wel degelijk sceptici binnen wetenschappelijke hoek.
Noem er 1. Alvast als waarschuwing: ik ben niet geïnteresseerd in de mening van wetenschappers die zich niet met klimaat bezighouden, zoals bijvoorbeeld economen. Noch ben ik geïnteresseerd in iets anders dan de stelling dat antropogene klimaatverandering bestaat en meetbaar is.

quote:
Maar deze worden doorgaans de mond gesnoerd gezien dat niet binnen het 'plaatje' past (goh, dat komt wel erg bekend voor he?).
Ja. Deze drogreden is ook uitermate populair onder ID-aanhangers en alien believers. Zelf vind ik het geen erg sterke hypothese. (En dan druk ik me wel heel mild uit.)

quote:
Tevens heeft het allemaal nauwelijks meer iets met klimatologie te maken, maar meer met statistiek en betrouwbaarheid van metingen. Dan ben ik eerder geneigd om een statisticus te geloven dan een klimatoloog die belang heeft aan één bepaalde uitkomst, en zijn modellen zodanig programmeert dat bij elke willekeurige input er 'onmiskenbare opwarming' als output kwam, zoals een aantal jaar geleden bleek.
:')

quote:
Ben je ook die hele discussie rond de uitgelekte mails vergeten?
Nee. Ik zie de wetenschappelijke relevantie daarvan alleen niet.

Je kunt wel vol blijven houden dat peer review in de wetenschap een wassen neus is, maar het komt op mij over als een wat krampachtige poging om wetenschappelijke conclusies waar jij je niet zo prettig bij voelt te verwerpen. In dat opzicht verschilt dit niets van de discussies ten aanzien van evolutie en het bestaan van buitenaardse bezoekers. Eventuele kritiek daarop kan maar beter gaan over het onderwerp zelf en komen van iemand die daar aantoonbaar verstand van heeft. Wat de motieven zijn van persoon X die Y beweert... het is eenvoudig niet interessant.

Een wetenschappelijke consensus is iets heel anders dan een politieke consensus, en komt ook op een heel andere manier tot stand. Dat klimaatverandering tot een felle politieke discussie leidt lijkt me wetenschappelijk gezien niet interessant of relevant.

Waar het om gaat is onderzoek en collegiale toetsing van de resultaten en conclusies. De rest is geklets.

PS: we dwalen wel een beetje af. Wellicht is dit meer iets voor een apart topic. :P

[ Bericht 10% gewijzigd door Molurus op 09-05-2014 15:57:11 ]
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_139742899
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 mei 2014 15:29 schreef Molurus het volgende:

[..]

Hier, heb je een hele lijst:

http://en.wikipedia.org/w(...)nt_of_global_warming

Die mails bewijzen terdege dat er sprake is van een 'plaatje' dat ingevuld moet worden, in plaats van onafhankelijk onderzoek. Ook is het grotendeels statistiek geworden - er zijn een zooi gegevens van meetstations, deze moeten geïnterpreteerd worden. In dat geval geef ik toch echt de voorkeur aan een wiskundige en een statisticus hoor.

Dat sceptici uitgelachen worden omdat het niet in het 'plaatje' past, kwam ook in afgelopen aflevering naar voren. Platentectoniek, dat kon toch nooit? :{
  vrijdag 9 mei 2014 @ 16:05:27 #203
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_139743211
pi_139828467

:)

;)

en hier is een topic dat ik een paar jaar geleden begonnen ben waar al het wetenschappelijk nieuws omtrent klimaatverandering geplaatst wordt
WKN / Het Grote Klimaatverandering Topic #3 De ondergang van Heartland

[ Bericht 43% gewijzigd door ExperimentalFrentalMental op 11-05-2014 16:06:23 ]
Death Makes Angels of us all
And gives us wings where we had shoulders
Smooth as raven' s claws...
pi_139828548
Vanavond weer genieten van een nieuwe aflevering.

Nat Geo (22:00 - 23:00): Cosmos: A Spacetime Odyssey: afl. Lost worlds of planeth Earth
Terwijl het schip van de verbeelding haar reis vervolgt, zien we hoe de geschiedenis van de aarde in alle atomen en organismen is vastgelegd.
pi_139844568
Ik ben eens een keer op tijd :)
  zondag 11 mei 2014 @ 21:56:57 #207
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_139845066
Ik lig hondsberoerd op de bank, dus ik denk dat ik de herhaling van de week wel kijk. Al zie ik wel hoever ik kom zometeen.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_139845256
quote:
0s.gif Op zondag 11 mei 2014 21:56 schreef StateOfMind het volgende:
Ik lig hondsberoerd op de bank, dus ik denk dat ik de herhaling van de week wel kijk. Al zie ik wel hoever ik kom zometeen.
Succes, doe je best, het begint :)
En beterschap
  zondag 11 mei 2014 @ 22:04:54 #209
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_139845694
Oeh, net op tijd. *O*
pi_139845722
quote:
0s.gif Op zondag 11 mei 2014 22:04 schreef Molurus het volgende:
Oeh, net op tijd. *O*
^O^
  maandag 12 mei 2014 @ 09:21:51 #211
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_139857858
Ik heb er wat vlagen van meegekregen en het was volgens mij wel een reuze interessante aflevering.
A murky, forgotten land.
  maandag 12 mei 2014 @ 09:39:10 #212
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_139858146
quote:
Toe maar. En wat weet een software developer er dan van?
Ocherm kindje. :')_.
Ik ga naar huis.
  maandag 12 mei 2014 @ 13:10:42 #213
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_139863700
quote:
0s.gif Op zondag 11 mei 2014 16:02 schreef ExperimentalFrentalMental het volgende:
Vanavond weer genieten van een nieuwe aflevering.

Nat Geo (22:00 - 23:00): Cosmos: A Spacetime Odyssey: afl. Lost worlds of planeth Earth
Terwijl het schip van de verbeelding haar reis vervolgt, zien we hoe de geschiedenis van de aarde in alle atomen en organismen is vastgelegd.
Hmm welke afleveringsnummer was dat?
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_139868936
quote:
0s.gif Op maandag 12 mei 2014 13:10 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Hmm welke afleveringsnummer was dat?
afl 9
  maandag 12 mei 2014 @ 16:19:53 #215
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_139869933
quote:
0s.gif Op maandag 12 mei 2014 15:51 schreef ExperimentalFrentalMental het volgende:

[..]

afl 9
oke die heb ik al gezien, maar daar zeggen ze niet echt 'hoe de geschiedenis van de aarde in alle atomen en organismen is vastgelegd' .. eerder hoe je door middel van analyse van aardlagen geschiedenis kunt zien.
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_139904516
Prachtige documentaireserie. _O_
  dinsdag 13 mei 2014 @ 13:57:26 #217
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_139904694
Ik zit nu aflevering 10 te kijken. Onder meer een mooie samenvatting van het leven van Michael Faraday. :)
pi_140088294
quote:
0s.gif Op maandag 12 mei 2014 16:19 schreef Maanvis het volgende:

[..]

oke die heb ik al gezien, maar daar zeggen ze niet echt 'hoe de geschiedenis van de aarde in alle atomen en organismen is vastgelegd' .. eerder hoe je door middel van analyse van aardlagen geschiedenis kunt zien.
Inderdaad
pi_140088345
Vanavond afl 10, om 22:00 uur

Cosmos: A Spacetime Odyssey: "The Electric Boy"
De elektronische geheimen van onze hightech wereld worden ontsluierd met het inspirerende verhaal van een genie waar zelfs Einstein tegenop keek.
  zondag 18 mei 2014 @ 14:32:54 #220
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_140088530
quote:
0s.gif Op zondag 18 mei 2014 14:26 schreef ExperimentalFrentalMental het volgende:
Vanavond afl 10, om 22:00 uur

Cosmos: A Spacetime Odyssey: "The Electric Boy"
De elektronische geheimen van onze hightech wereld worden ontsluierd met het inspirerende verhaal van een genie waar zelfs Einstein tegenop keek.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Torrent loopt voor op tv. :@

Maar zeer de moeite waard deze aflevering!
pi_140118462
quote:
0s.gif Op zondag 18 mei 2014 14:32 schreef Molurus het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Torrent loopt voor op tv. :@

Maar zeer de moeite waard deze aflevering!
Ik ben nog net op tijd voor de herhaling :)
Ik ben benieuwd
  maandag 19 mei 2014 @ 14:57:11 #222
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_140130140
quote:
0s.gif Op maandag 19 mei 2014 01:32 schreef ExperimentalFrentalMental het volgende:

[..]

Ik ben nog net op tijd voor de herhaling :)
Ik ben benieuwd
En, had ik iets teveel gezegd? :)
pi_140130277
quote:
0s.gif Op maandag 19 mei 2014 14:57 schreef Molurus het volgende:

[..]

En, had ik iets teveel gezegd? :)
Ik ben gisteren na de eerste reclame in slaap gevallen :) en bij de laatste 5 minuten werd ik wakker, ik heb vanmiddag gekeken naar de herhaling om 12 uur.
Je had al eerder laten weten dat het over Faraday ging :)
Triest als z'n geheugen hem in de steek begint te laten, maar bewonderenswaardig dat zijn grootste bijdragen aan de wetenschap en de mensheid pas daarna kwamen.
  maandag 19 mei 2014 @ 17:44:10 #224
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_140136013
quote:
0s.gif Op maandag 19 mei 2014 15:02 schreef ExperimentalFrentalMental het volgende:

[..]

Ik ben gisteren na de eerste reclame in slaap gevallen :) en bij de laatste 5 minuten werd ik wakker, ik heb vanmiddag gekeken naar de herhaling om 12 uur.
Je had al eerder laten weten dat het over Faraday ging :)
Je had gespiekt! :o

quote:
0s.gif Op maandag 19 mei 2014 15:02 schreef ExperimentalFrentalMental het volgende:

Triest als z'n geheugen hem in de steek begint te laten, maar bewonderenswaardig dat zijn grootste bijdragen aan de wetenschap en de mensheid pas daarna kwamen.
Sowieso is voor mij veel duidelijk geworden over wat nu precies de rol van Faraday is geweest. Veel meer dan de kooi van Faraday en het feit dat hij degene was die begon met the Royal Institution Christmas Lectures (waar Dawkins ook een prachtige reeks over evolutie presenteerde) wist ik niet over hem.
  woensdag 21 mei 2014 @ 20:05:17 #225
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_140216568
NU op Discovery Stephen Hawkings Universe.
Op NatGeo trouwens tegelijkertijd ( :( ) ook een Stephen Hawkings docu.

Maar die op Discovery is interessanter.
A murky, forgotten land.
pi_140339158
quote:
0s.gif Op maandag 19 mei 2014 17:44 schreef Molurus het volgende:

[..]

Je had gespiekt! :o

[..]

Nee hoor :) Je had het 13 mei ook al een keer vermeldt :)
pi_140339259
Zometeen komen 5 afleveringen van Cosmos op National Geographic
van 12:25 tot 17:00 uur
*12:25 - 13:20: Cosmos: A Spacetime Odyssee: Depper; deeper, deeper still
De wetenschap maakt alles zichtbaar, ook Neil zelf. We zien hem als een mens die uit atomen is opgebouwd.
* 13:20 - 14:15: Cosmos: A Spacetime Odyssey: The Clean Room
De onstuimige jeugd van de aarde heeft alle sporen van haar ontstaan gewist. Hoe weten we hoe oud de aarde is?
* 14:15 - 15:10: Cosmos: afl Sister of the Sun
Neil deGrasse Tyson onderneemt een speurtocht naar het ontstaan en de ondergang van sterren. Hoe ziet de laatste dag op aarde eruit?
* 15:10 - 16:05: Cosmos: A Spacetime Odyssey: "The Electric Boy"
* 16:05 - 17:00: Cosmos: A Spacetime Odyssey: afl. Lost worlds of planeth Earth

En vananvond uiteraard weer een nieuwe om 22:00 uur
Aflevering 11 alweer, we gaan langzaam op het einde aan ;(
Cosmos: A Spacetime Odyssey: The Immortals
Neil deGrasse Tyson onderzoekt de bedreiging van ons ecosysteem. Hij ziet een betere toekomst als we bereid zijn van de wetenschap te leren

[ Bericht 5% gewijzigd door ExperimentalFrentalMental op 25-05-2014 12:03:18 ]
pi_140340618
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2014 11:37 schreef ExperimentalFrentalMental het volgende:
Zometeen komen 5 afleveringen van Cosmos op National Geographic
van 12:25 tot 17:00 uur
*12:25 - 13:20: Cosmos: A Spacetime Odyssee: Depper; deeper, deeper still
De wetenschap maakt alles zichtbaar, ook Neil zelf. We zien hem als een mens die uit atomen is opgebouwd.
* 13:20 - 14:15: Cosmos: A Spacetime Odyssey: The Clean Room
De onstuimige jeugd van de aarde heeft alle sporen van haar ontstaan gewist. Hoe weten we hoe oud de aarde is?
* 14:15 - 15:10: Cosmos: afl Sister of the Sun
Neil deGrasse Tyson onderneemt een speurtocht naar het ontstaan en de ondergang van sterren. Hoe ziet de laatste dag op aarde eruit?
* 15:10 - 16:05: Cosmos: A Spacetime Odyssey: "The Electric Boy"
* 16:05 - 17:00: Cosmos: A Spacetime Odyssey: afl. Lost worlds of planeth Earth
Het is ietsje uitgelopen, het laatste stuk van het andere programma is nog bezig
pi_140340991
Nog steeds niet bezig, die gidsen van tegenwoordig kloppen vaak van geen meter :(
pi_140341041
Eindelijk, het is begonnen
pi_140341210
Wat een timing ! Ik heb één aflevering van deze serie gezien en daarna niks meer. Ik kijk TV via een Humax ontvanger waar ik een persoonlijke lijst van TV zenders in heb geprogrammeerd, blijkbaar is de frequentie van NGC veranderd en daardoor uit m'n lijst gevallen. Heb hem nu teruggezet en nu kan ik gelijk wat inhalen. Meteen een FOK!favoriet op TV; F&F / Het wonderlijk waterbeertje: de tardigrada.
pi_140341319
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2014 12:52 schreef pumpkin_Ruby het volgende:
Wat een timing ! Ik heb één aflevering van deze serie gezien en daarna niks meer. Ik kijk TV via een Humax ontvanger waar ik een persoonlijke lijst van TV zenders in heb geprogrammeerd, blijkbaar is de frequentie van NGC veranderd en daardoor uit m'n lijst gevallen. Heb hem nu teruggezet en nu kan ik gelijk wat inhalen. Meteen een FOK!favoriet op TV; F&F / Het wonderlijk waterbeertje: de tardigrada.
Vervelend dat zomaar zenders kunnen wegvallen dan
Maar als je een serie volgt, heb je dat toch in de gaten dat je iets mist, vooral na 10 afl lijkt me :)
  zondag 25 mei 2014 @ 12:57:56 #233
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_140341333
*O*
pi_140341375
^O^
pi_140341447
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2014 12:57 schreef ExperimentalFrentalMental het volgende:

[..]

Vervelend dat zomaar zenders kunnen wegvallen dan
Maar als je een serie volgt, heb je dat toch in de gaten dat je iets mist, vooral na 10 afl lijkt me :)
Ik had alleen de eerste aflevering gezien, die ook nog eens uitgezonden is op FOX, niet op NGC. Ik vond het wel (nog steeds) raar dat het niet meer op FOX werd uitgezonden.
pi_140341525
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2014 13:01 schreef pumpkin_Ruby het volgende:

[..]

Ik had alleen de eerste aflevering gezien, die ook nog eens uitgezonden is op FOX, niet op NGC. Ik vond het wel (nog steeds) raar dat het niet meer op FOX werd uitgezonden.
ah zo :)
  zondag 25 mei 2014 @ 13:19:44 #237
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_140341939
Afl 11 was weer echt geweldig, had eigenlijk niet zoveel met wetenschap te maken maar was wel een mooi verhaal. Over hoe we apatisch de wereld verneuken en een hoopvol verhaal over hoe we herinnerd worden in de toekomst.
Ik vind het wel jammer dat we niet écht de planeten te zien krijgen in ons zonnestelsel tot nu toe, dat was in de originele cosmos wel het geval, ik zou graag willen dat de jeugd van nu het ook kon zien met de nieuwe ontdekkingen erbij en de geweldige CGI natuurlijk ;).
Een gedicht over Maanvis
  zondag 25 mei 2014 @ 13:46:48 #238
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_140342791
Neil heeft ook geen hoogtevrees he. :P

Ik zie al helemaal voor me hoe dat gaat bij de opnames... "beetje hoog wel. ja, maar we moeten wel een goede indruk geven van hoe massief dit allemaal is. Ok, ik ga wel met een glimlach dicht bij de rand staan."
pi_140343512
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2014 13:46 schreef Molurus het volgende:
Neil heeft ook geen hoogtevrees he. :P

Ik zie al helemaal voor me hoe dat gaat bij de opnames... "beetje hoog wel. ja, maar we moeten wel een goede indruk geven van hoe massief dit allemaal is. Ok, ik ga wel met een glimlach dicht bij de rand staan."

Dat niet alleen, Neil is nergens bang voor, vliegend in een 'spaceship' naar de diepten van de oceanen, naar randen van het heelal, langs exploderende sterren, in zwarte gaten, enz ;)

zondag 25 mei 2014 @ 16:50:25 #240
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_140349120
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2014 14:04 schreef ExperimentalFrentalMental het volgende:

[..]

Dat niet alleen, Neil is nergens bang voor, vliegend in een 'spaceship' naar de diepten van de oceanen, naar randen van het heelal, langs exploderende sterren, in zwarte gaten, enz ;)

Ah, IJsland. _O_
pi_140362294
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2014 16:50 schreef Molurus het volgende:

[..]

Ah, IJsland. _O_
pi_140362308
Ik ben net op tijd terug voor de nieuwe aflevering
pi_140362499
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2014 13:19 schreef Maanvis het volgende:
Afl 11 was weer echt geweldig, had eigenlijk niet zoveel met wetenschap te maken maar was wel een mooi verhaal. Over hoe we apatisch de wereld verneuken en een hoopvol verhaal over hoe we herinnerd worden in de toekomst.
Ik vind het wel jammer dat we niet écht de planeten te zien krijgen in ons zonnestelsel tot nu toe, dat was in de originele cosmos wel het geval, ik zou graag willen dat de jeugd van nu het ook kon zien met de nieuwe ontdekkingen erbij en de geweldige CGI natuurlijk ;).
Ik ben benieuwd
Misschien komen de planeten wat meer aan bod in de laatste twee afleveringen
pi_140607953
Vanavond de eennalaatste aflevering

Nat Geo (22:00 - 23:00): Cosmos: A Spacetime Odyssey: "The World Set Free"
Astrofysicus Neil deGrasse Tyson brengt een laatste heerlijke dag door op Venus, voordat de zeeën gaan koken en de hemel geel kleurt.
pi_140612366
Begonnen!
  zondag 1 juni 2014 @ 22:13:19 #246
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_140612987
fuck fuck fuck, te laat.
pi_140613057
quote:
0s.gif Op zondag 1 juni 2014 22:13 schreef Molurus het volgende:
fuck fuck fuck, te laat.
jammer :)

Nu net de eerste reclame, nog niet veel gemist
  maandag 2 juni 2014 @ 08:53:30 #248
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_140622021
straks even downloaden ;).
Een gedicht over Maanvis
pi_140632556
quote:
0s.gif Op maandag 2 juni 2014 08:53 schreef Maanvis het volgende:
straks even downloaden ;).
^O^
  maandag 2 juni 2014 @ 20:46:46 #250
94451 SillyWalks
Ministry of Silly Walks
pi_140645329
Goede aflevering. Helder en duidelijk.
Minister: lt's not particularly silly, is it? I mean, the right leg isn't silly at all and the left leg merely does a forward aerial half turn every alternate step.
Mr Pudey: Yes, but I think that with Government backing I could make it very silly.
  maandag 2 juni 2014 @ 21:56:41 #251
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_140649153
Waar ging ie over en wanneer wordt ie herhaald?
A murky, forgotten land.
  maandag 2 juni 2014 @ 21:59:08 #252
94451 SillyWalks
Ministry of Silly Walks
pi_140649281
Global Warming.

http://en.wikipedia.org/wiki/Cosmos:_A_Spacetime_Odyssey#Episodes

Geen idee wanneer het herhaald wordt, ik kijk nauwelijks voorgeprogrammeerde tv.
Minister: lt's not particularly silly, is it? I mean, the right leg isn't silly at all and the left leg merely does a forward aerial half turn every alternate step.
Mr Pudey: Yes, but I think that with Government backing I could make it very silly.
pi_140829685
quote:
0s.gif Op maandag 2 juni 2014 21:56 schreef StateOfMind het volgende:
Waar ging ie over en wanneer wordt ie herhaald?
Vanavond om 19:00 uur is de herhaling van vorige week
pi_140829767
Vanavond om 22:00 uur de finale, de allerlaatste aflevering.

Nat Geo (22:00 - 23:00): Cosmos: A Spacetime Odyssey: Unafraid of the dark
De reis loopt ten einde. Maak je klaar voor een gedachte-experiment. Als je slaagt, wordt het mysterie van de kosmos geopenbaard

zondag 8 juni 2014 @ 13:42:25 #255
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_140829851
jep het heeft me overtuigd dat global warming weldegleijk alive en kicking is.. toen al gore dat vertelde kwam het ongeloofwaardig over (want slecht onderbouwd).
Een gedicht over Maanvis
  zondag 8 juni 2014 @ 13:44:19 #256
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_140829913
eigenlijk wel kut dat we in 2100 al in een situatie kunnen komen waarbij de aarde gewoon een 2e venus wordt en we er niets meer tegen kunnen doen... dat kunnen sommigen van ons nog meemaken, dat op de journaals etc de wereldleiders van dan ons vertellen dat we de aarde hebben verneukt en er niets meer tegen te doen is en ons leven ten einde is.
Een gedicht over Maanvis
pi_140830337
quote:
0s.gif Op zondag 8 juni 2014 13:42 schreef Maanvis het volgende:
jep het heeft me overtuigd dat global warming weldegleijk alive en kicking is.. toen al gore dat vertelde kwam het ongeloofwaardig over (want slecht onderbouwd).
Hmm, hier ook wel, ook al heb ik onlangs in een topic het tegendeel verdedigd :@ Wel mooi dat ik toen ik zat te kijken steeds had van 'ja maar' waarna NdGT dat ook allemaal ging aankaarten :P
  zondag 8 juni 2014 @ 14:27:21 #258
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_140831022
quote:
0s.gif Op zondag 8 juni 2014 13:36 schreef ExperimentalFrentalMental het volgende:

[..]

Vanavond om 19:00 uur is de herhaling van vorige week
Thanks, ik was het al bijna vergeten deze week.
A murky, forgotten land.
pi_140849693
meer dan de helft gemist :(
hopelijk komt er straks herhaling
  maandag 9 juni 2014 @ 00:42:47 #260
104446 Dawnbreaker
Space Cowboy
pi_140856734
wat een geweldige serie! hopelijk komt er een seizoen 2
<hr>
  † In Memoriam † maandag 9 juni 2014 @ 01:02:04 #261
230491 Zith
pls tip
pi_140857660
quote:
1s.gif Op zondag 8 juni 2014 13:58 schreef MAHL het volgende:

[..]

Hmm, hier ook wel, ook al heb ik onlangs in een topic het tegendeel verdedigd :@ Wel mooi dat ik toen ik zat te kijken steeds had van 'ja maar' waarna NdGT dat ook allemaal ging aankaarten :P
Kan mij niet voorstellen dat je in het FOK topic niet dezelfde argumenten kreeg voorgeschoteld...

Ze staan allemaal op http://www.skepticalscience.com/ - helemaal onderbouwt.
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
  maandag 9 juni 2014 @ 01:32:17 #262
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_140858569
Downloading. :)
pi_140860848
quote:
0s.gif Op maandag 9 juni 2014 00:42 schreef Dawnbreaker het volgende:
wat een geweldige serie! hopelijk komt er een seizoen 2
denk het niet, er zijn al 13 afleveringen geweest. het meest interessante zal nu wel getoond zijn?
pi_140861385
Straks even het eerste stuk kijken van de aflavering van gisteren.
Wat ik gezien heb, was weer eens fantastisch. Het ging vooral over het belang van de wetenschap,
en het was mooi om Carl Sagan weer te horen praten over the Pale Blue Dot op het einde van de aflevering.
Zo jammer dat het nu afgelopen is. En ik denk niet dat er spoedig een nieuw seizoen komt, De volgende keer dat er een nieuwe Cosmos komt zal mss over weer zo'n 30 jaar zijn, als we weer zoveel meer te weten zijn gekomen in de wetenschap,.. over de kosmos en de realiteit
pi_140864185
Over 10 minuten de herhaling
pi_140864876
Ik heb de eerste 11 afleveringen gezien. Deel 12 bewust niet, om mijn mening over de serie niet teveel te beinvloeden.
Het is al erg genoeg dat die valse klimaathoax ook nog eens in een wetenschappelijk programma de strotten van de mens wordt doorgedrukt.

De eerste delen:
+ historie en de animaties van de historische figuren
+ niet alleen focus op de kosmos, maar ook op de Aarde
+ duidelijke uitleg, voor elk niveau te begrijpen

- te weinig space en teveel geschiedenis. Ik dacht dat we die wel de eerste 3 afleveringen gehad hadden, maar nee, er wordt veel teveel ingegaan op alles wat GEEN cosmos is
- explaneten?? Zijn er al een paar honderd ontdekt, zou hele mooie uitleg over kunnen komen, niks
- echt veel gloednieuws heb ik niet gezien in 11 episodes. Wat Neil vertelt is wel interessant, maar het is niet het vernieuwende, baanbrekende wat de laatste stand van wetenschap en technologie in lekentaal moet weergeven

Het blijft ook bizar hoe hij zichzelf tegenspreekt. Hij volgt de lijn van NASA dus moet uiteraard de maanlandingen als feit presenteren (helaas). En hij vertelt over alle straling die gevaarlijk is -ja, daarom zijn we niet naar de Maan geweest-, dat is een directe tegenstelling.

De tweede tegenstelling zit hem in die klimaathoax. In eerdere afleveringen komt het al naar voren en weer: dramatisch.

Net uit lopen leggen dat we al 13.800 miljoen jaar bestaan, maar een beetje CO2 gaat de Aarde vernietigen? :? :N

Al met al een boeiende serie die helaas veel beter kon.

6.5/10
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_140865102
quote:
19s.gif Op maandag 9 juni 2014 11:49 schreef El_Matador het volgende:
Ik heb de eerste 11 afleveringen gezien. Deel 12 bewust niet, om mijn mening over de serie niet teveel te beinvloeden.
Het is al erg genoeg dat die valse klimaathoax ook nog eens in een wetenschappelijk programma de strotten van de mens wordt doorgedrukt.

Net uit lopen leggen dat we al 13.800 miljoen jaar bestaan, maar een beetje CO2 gaat de Aarde vernietigen? :? :N

6.5/10
Als je afl 12 nou had gekeken, was je ook niet zo 'dom' overgekomen ;)
pi_140865117
quote:
0s.gif Op maandag 9 juni 2014 11:57 schreef ExperimentalFrentalMental het volgende:

[..]

hij gelooft ook niet in de maanlanding
pi_140865152
quote:
0s.gif Op maandag 9 juni 2014 11:57 schreef ExperimentalFrentalMental het volgende:

[..]

'dom'? :') :')

Aflevering 12 zal wel niet kritisch zijn, wel? Zal wel dramatisch dat de Aarde vergaat aan een onschuldig gas?
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

pi_140865192
quote:
0s.gif Op maandag 9 juni 2014 11:58 schreef Mr.44 het volgende:

[..]

hij gelooft ook niet in de maanlanding
Het is geen geloof; ik volg de fysica. Juist de volgers van het massamedia/regeringsverhaal zijn de gelovers.
En door die fysica zijn zowel de klimaathoax als de (bemande!) maanlandingen als 9/11 niet zoals wat er door de media verteld wordt.

pi_140865360
,
quote:
19s.gif Op maandag 9 juni 2014 12:00 schreef El_Matador het volgende:

[..]

'dom'? :') :')

Aflevering 12 zal wel niet kritisch zijn, wel? Zal wel dramatisch dat de Aarde vergaat aan een onschuldig gas?
kijk nou maar afl 12 :)
pi_140865404
quote:
0s.gif Op maandag 9 juni 2014 12:07 schreef ExperimentalFrentalMental het volgende:
,

[..]

kijk nou maar afl 12 :)
Zal er nog wel es van komen denk ik.

pi_140865419
quote:
19s.gif Op maandag 9 juni 2014 12:08 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Zal er nog wel es van komen denk ik.
dat zou mooi zijn. ;)
pi_140865474
quote:
0s.gif Op maandag 9 juni 2014 12:09 schreef ExperimentalFrentalMental het volgende:

[..]

dat zou mooi zijn. ;)
Ja, waarom? Is de aflevering zo uniek?

pi_140865492
dit is een mooie lecture van Neil, luister wat Neil zegt over de Moon-Hoax
en hij heeft ook een mooi advies voor Conspiracy theoristen ;)

pi_140866252
quote:
0s.gif Op maandag 9 juni 2014 12:12 schreef ExperimentalFrentalMental het volgende:
dit is een mooie lecture van Neil, luister wat Neil zegt over de Moon-Hoax
en hij heeft ook een mooi advies voor Conspiracy theoristen ;)

Ok, ben ik nu aangeland.

Eerste punt is een non sequitur. Hij zegt "het feit dat mensen de maanlandingen niet geloven, in al onze technologie, is een voorbeeld van de enorme potentie/macht/waarde van die technologie".

Gaat mis op 2 punten:
• de technologie van NU is inderdaad enorm, die van 1969 met computers zo groot al een huiskamer, nee
• als die technologie WEL zo goed zou zijn, zou het geen probleem moeten zijn een mannetje anno 2014 op de Maan te zetten. Echter; NASA stelt zelf; kan niet

En gelijk gebruikt hij het maar als argument tegen een hoax. Nee, dat is niet het punt, Neil. het punt is dat wij niet door die Van Allengordels kunnen en ook nog geen idee hebben hoeveel straling er op de Maan is en hoe sterk dat invloed heeft op de mens.

Wat??? Dat was het?? :N meen je niet.

pi_140866817
pi_140866864
quote:
Toch knap dat hij helemaal niets zegt en het onderwerp direct overslaat. Alsof er geen serieuze, wetenschappelijke vragen zijn bij die Apollo'landingen'. :')

pi_140870700
Hoezo kunnen we nu niet landen op de maan? ö
  maandag 9 juni 2014 @ 14:56:45 #280
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_140871109
quote:
1s.gif Op zondag 8 juni 2014 13:58 schreef MAHL het volgende:

[..]

Precies dat had ik dus ook. jamaar de zon dan en toen ging ie dat uitleggen. goed gedaan van die gast!
Een gedicht over Maanvis
pi_140871355
quote:
19s.gif Op maandag 9 juni 2014 12:36 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ok, ben ik nu aangeland.

Eerste punt is een non sequitur. Hij zegt "het feit dat mensen de maanlandingen niet geloven, in al onze technologie, is een voorbeeld van de enorme potentie/macht/waarde van die technologie".

Gaat mis op 2 punten:
• de technologie van NU is inderdaad enorm, die van 1969 met computers zo groot al een huiskamer, nee
• als die technologie WEL zo goed zou zijn, zou het geen probleem moeten zijn een mannetje anno 2014 op de Maan te zetten. Echter; NASA stelt zelf; kan niet

En gelijk gebruikt hij het maar als argument tegen een hoax. Nee, dat is niet het punt, Neil. het punt is dat wij niet door die Van Allengordels kunnen en ook nog geen idee hebben hoeveel straling er op de Maan is en hoe sterk dat invloed heeft op de mens.

Wat??? Dat was het?? :N meen je niet.
we hebben het hier over hetzelfde land dat militairen door een testgebied voor atoombommen liet marcheren net nadat ze er 1 getest hadden.
dat mensen gevaar lopen door straling is schijnbaar geen reden om iets niet te doen.
pi_140878812
NIet happen MR44 ;)
Het zijn ook altijd dezelfde flutargumenten die naar voren worden geschoven...kan de discussie omtrent de moon-hoax in TRU verder gaan of in BNW of een van die topics,; aub niet hier, daar is het topic niet voor bedoeld.
  maandag 9 juni 2014 @ 18:45:41 #283
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_140879085
quote:
0s.gif Op maandag 9 juni 2014 18:38 schreef ExperimentalFrentalMental het volgende:

kan de discussie omtrent de moon-hoax in TRU verder gaan of in BNW of een van die topics,; aub niet hier, daar is het topic niet voor bedoeld.
Dit inderdaad. ^O^

Ik neem aan dat er wel ergens een topic in TRU of BNW is dat daarover gaat, hier hoort het zeker niet thuis.
pi_140942621
Published on Jun 10, 2014
The everlasting impact and importance of COSMOS is discussed.
pi_140952492
quote:
19s.gif Op maandag 9 juni 2014 11:49 schreef El_Matador het volgende:
Het blijft ook bizar hoe hij zichzelf tegenspreekt. Hij volgt de lijn van NASA dus moet uiteraard de maanlandingen als feit presenteren (helaas). En hij vertelt over alle straling die gevaarlijk is -ja, daarom zijn we niet naar de Maan geweest-, dat is een directe tegenstelling.

De tweede tegenstelling zit hem in die klimaathoax. In eerdere afleveringen komt het al naar voren en weer: dramatisch.

6.5/10
Jezus gast waar heb je het over? Gewoon niet geloven dat we op de maan gelopen hebben, wat een grap hé. Binnenkort zal er een ruimtesonde op een fuckin komeet gaan landen, en jij denkt nog steeds dat we niet op de maan hebben kunnen landen? 8)7

En nee je hebt gelijk, een beetje meer CO2 in de lucht zal niet fataal zijn voor de aarde. Voor de mensheid daarentegen, dat is een heel ander verhaal.

Sorry @ ExpermintalFrentalMental, je hebt gelijk deze discussie hoort hier niet thuis. Ik kon het even niet laten..
Veni, vidi, vodka.
  woensdag 11 juni 2014 @ 14:32:26 #286
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_140954278
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2014 13:33 schreef dumble het volgende:

[..]

Jezus gast waar heb je het over? Gewoon niet geloven dat we op de maan gelopen hebben, wat een grap hé. Binnenkort zal er een ruimtesonde op een fuckin komeet gaan landen, en jij denkt nog steeds dat we niet op de maan hebben kunnen landen? 8)7

En nee je hebt gelijk, een beetje meer CO2 in de lucht zal niet fataal zijn voor de aarde. Voor de mensheid daarentegen, dat is een heel ander verhaal.

Sorry @ ExpermintalFrentalMental, je hebt gelijk deze discussie hoort hier niet thuis. Ik kon het even niet laten..
Mocht je je niet kunnen inhouden, hier wordt stevig gespeculeerd over de door Matador aangekondigde onthullingen:

BNW / Th return of moonhoax #7 Final chapter?

:P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')