Ik heb de eerste 11 afleveringen gezien. Deel 12 bewust niet, om mijn mening over de serie niet teveel te beinvloeden.
Het is al erg genoeg dat die valse klimaathoax ook nog eens in een wetenschappelijk programma de strotten van de mens wordt doorgedrukt.
De eerste delen:
+ historie en de animaties van de historische figuren
+ niet alleen focus op de kosmos, maar ook op de Aarde
+ duidelijke uitleg, voor elk niveau te begrijpen
- te weinig space en teveel geschiedenis. Ik dacht dat we die wel de eerste 3 afleveringen gehad hadden, maar nee, er wordt veel teveel ingegaan op alles wat GEEN cosmos is
- explaneten?? Zijn er al een paar honderd ontdekt, zou hele mooie uitleg over kunnen komen, niks
- echt veel gloednieuws heb ik niet gezien in 11 episodes. Wat Neil vertelt is wel interessant, maar het is niet het vernieuwende, baanbrekende wat de laatste stand van wetenschap en technologie in lekentaal moet weergeven
Het blijft ook bizar hoe hij zichzelf tegenspreekt. Hij volgt de lijn van NASA dus moet uiteraard de maanlandingen als feit presenteren (helaas). En hij vertelt over alle straling die gevaarlijk is -ja, daarom zijn we niet naar de Maan geweest-, dat is een directe tegenstelling.
De tweede tegenstelling zit hem in die klimaathoax. In eerdere afleveringen komt het al naar voren en weer: dramatisch.
Net uit lopen leggen dat we al 13.800 miljoen jaar bestaan, maar een beetje CO2 gaat de Aarde vernietigen?

Al met al een boeiende serie die helaas veel beter kon.
6.5/10