quote:Op maandag 5 mei 2014 15:07 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Ik dacht dat ie het toen over andromeda over 2 tot 4 miljard jaar ging hebben.
http://www.flabber.nl/lin(...)n-het-andromeda-stel
Wordt fokking vet als we tegen die tijd nog leven.
Nemen beide sterrenstelsels dan niet een paar sterren van elkaar mee? Dan zouden wij zomaar ineens met onze zon met Andromeda meegesleurd kunnen worden! Jammer alleen dat onze zon tegen die tijd net uitdooft...quote:Op maandag 5 mei 2014 15:07 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Voor het zover is is het eerst een rode reus geworden die zo enorm opgezwollen is dat iig Mercurius en Venus, en waarschijnlijk ook de Aarde 'opgeslokt' worden. Maar al lang daarvoor is er toch al geen leven meer op Aarde door de immens toegenomen alles verzengende hitte.quote:Op maandag 5 mei 2014 23:54 schreef Gwywen het volgende:
[..]
Nemen beide sterrenstelsels dan niet een paar sterren van elkaar mee? Dan zouden wij zomaar ineens met onze zon met Andromeda meegesleurd kunnen worden! Jammer alleen dat onze zon tegen die tijd net uitdooft...
Nou, het idee is dat er geen Andromeda en Melkweg stelsels meer zijn, maar dat er 1 grote bolvormige gevormd wordt door die 2. De zwarte gaten zullen om elkaar heen draaien tot ze samengaan in 1 enorm groot zwart gat.quote:Op maandag 5 mei 2014 23:54 schreef Gwywen het volgende:
[..]
Nemen beide sterrenstelsels dan niet een paar sterren van elkaar mee? Dan zouden wij zomaar ineens met onze zon met Andromeda meegesleurd kunnen worden! Jammer alleen dat onze zon tegen die tijd net uitdooft...
Dan moeten we al vertrokken zijn naar een andere planeet, maar wat een spektakel zou dat zijn zeg jaquote:Op maandag 5 mei 2014 15:07 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Nee de zon is er pas over 5 miljard jaar klaar mee dan wordt het pas een rode reuzenster. Dus die is er dan nog. En volgens mij blijven de sterrenstelsels wel redelijk bij elkaar ivm de grote hoeveelheid lege ruimte alleen het uitzicht 'snachts wordt dus drastisch anders.quote:Op dinsdag 6 mei 2014 08:03 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Voor het zover is is het eerst een rode reus geworden die zo enorm opgezwollen is dat iig Mercurius en Venus, en waarschijnlijk ook de Aarde 'opgeslokt' worden. Maar al lang daarvoor is er toch al geen leven meer op Aarde door de immens toegenomen alles verzengende hitte.
Overigens klopt dat uitgedoofd niet helemaal. Als de Zon eenmaal een witte dwerg is geworden blijft hij dat honderden miljarden jaren waarin hij langzaam afkoelt totdat het écht is afgelopen.
quote:Op dinsdag 6 mei 2014 08:03 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Voor het zover is is het eerst een rode reus geworden die zo enorm opgezwollen is dat iig Mercurius en Venus, en waarschijnlijk ook de Aarde 'opgeslokt' worden.
quote:Op dinsdag 6 mei 2014 17:46 schreef TagForce het volgende:
Je kunt dus wel zeggen dat we als mensheid op het meest briljante moment in de geschiedenis van het heelal leven.
Religie is ook grote onzin wat ons tegenhoud.quote:Op donderdag 8 mei 2014 12:14 schreef Maanvis het volgende:
Oke er is weer een nieuwe aflevering: Aflevering 9! En die gaat over het uitsterven van de dino's en het verplaatsen van de continenten naar wat het nu is. Erg mooie aflevering, maar de presentator zit iets te veel te lullen in de richting van boehoe we maken de aarde kapot en huilhuil religie is slecht want het werkt de wetenschap tegen. Het zou hem sieren als ie de feiten voor zichzelf liet spreken ipv er een mening aan vast te knopen.
Valt heel erg mee, de grootste wetenschappers in de geschiedenis zijn christelijk of moslim.quote:Op donderdag 8 mei 2014 12:37 schreef Kirov het volgende:
[..]
Religie is ook grote onzin wat ons tegenhoud.
Het feit dat religie slecht is omdat het de wetenschap tegenwerkt is gewoon een feit in de geschiedenis van de wetenschap...quote:Op donderdag 8 mei 2014 12:14 schreef Maanvis het volgende:
Oke er is weer een nieuwe aflevering: Aflevering 9! En die gaat over het uitsterven van de dino's en het verplaatsen van de continenten naar wat het nu is. Erg mooie aflevering, maar de presentator zit iets te veel te lullen in de richting van boehoe we maken de aarde kapot en huilhuil religie is slecht want het werkt de wetenschap tegen. Het zou hem sieren als ie de feiten voor zichzelf liet spreken ipv er een mening aan vast te knopen.
Ja prima maar ik kom om dingen te leren niet om gehuilpropaganda aan te horen.quote:Op donderdag 8 mei 2014 18:53 schreef TagForce het volgende:
[..]
Het feit dat religie slecht is omdat het de wetenschap tegenwerkt is gewoon een feit in de geschiedenis van de wetenschap...
Daar is niks huilhuil aan, hoor. En dat we de boel verkloten is ook een feit.
Het is geen propaganda... Het is geschiedenis, en vertelt het verhaal van de ontdekkingen die de wetenschap gedaan heeft, en de omstandigheden waarin dat gebeurde.quote:Op vrijdag 9 mei 2014 00:22 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Ja prima maar ik kom om dingen te leren niet om gehuilpropaganda aan te horen.
Maar het vertelt maar één kant van het verhaal van 'opwarming van de aarde'. Dat het wel heel toevallig goed samenloopt met zonneactiviteit en dat CO2 misschien nauwelijks een rol speelt komt natuurlijk niet meer ter sprake.quote:Op vrijdag 9 mei 2014 06:06 schreef TagForce het volgende:
[..]
Het is geen propaganda... Het is geschiedenis, en vertelt het verhaal van de ontdekkingen die de wetenschap gedaan heeft, en de omstandigheden waarin dat gebeurde.
Dat er in de maatschappij veel discussie / controverse bestaat over antropogene klimaatverandering wil niet zeggen dat dat in de wetenschappelijke wereld zelf ook een controverse is.quote:Op vrijdag 9 mei 2014 08:38 schreef MAHL het volgende:
[..]
Maar het vertelt maar één kant van het verhaal van 'opwarming van de aarde'. Dat het wel heel toevallig goed samenloopt met zonneactiviteit en dat CO2 misschien nauwelijks een rol speelt komt natuurlijk niet meer ter sprake.
Behoorlijk jammer van een overigens erg interessante aflevering
In de westerse wereld heeft het Joods-Christelijke geloof de wetenschap juist gepromoot en aangemoedigd. Het bestaan van universiteiten is te danken aan de Christelijke invloed door de eeuwen heen. Ook leuk om te weten:quote:Op donderdag 8 mei 2014 18:53 schreef TagForce het volgende:
[..]
Het feit dat religie slecht is omdat het de wetenschap tegenwerkt is gewoon een feit in de geschiedenis van de wetenschap...
Daar is niks huilhuil aan, hoor. En dat we de boel verkloten is ook een feit.
Ehm, er zijn geen serieuze sceptici ten aanzien van antropogene klimaatverandering onder experts. Nee, echt niet.quote:Op vrijdag 9 mei 2014 13:55 schreef man1986 het volgende:
Experts komen aan beide kanten van het argument voor. Daarbij spelen er ook grote belangen, politiek en anderzijds, bij het promoten van klimaatverandering. Al met al zijn er genoeg redenen om voorlopig sceptisch te blijven over de oorzaken van klimaatverandering en de mate waarin de mens daaraan bijdraagt.
Toe maar. En wat weet een software developer er dan van?quote:Op vrijdag 9 mei 2014 15:10 schreef Molurus het volgende:
[..]
Ehm, er zijn geen serieuze sceptici ten aanzien van antropogene klimaatverandering onder experts. Nee, echt niet.
Er zijn bergen sceptici, maar niet 1 daarvan heeft ook werkelijk relevant onderzoek gedaan of iets op dat vlak gepubliceerd.
Dan is er nog een handjevol experts dat sceptisch is ten aanzien van stromannen. Dat wil zeggen: die sceptisch zijn ten aanzien van zaken die de wetenschap helemaal niet beweert.
Die hele maatschappelijke controverse heeft sterk de neiging de wetenschappelijke discussie te vertroebelen. Ten aanzien van wat er wordt beweerd, ten aanzien van de argumenten daarvoor, etc.
De meeste mensen lijken geen flauw benul te hebben van wat het nu precies is dat de wetenschap hierover zegt en waarom. Maar bijna niemand is zo realistisch om dat gebrek aan expertise te erkennen.
Ik hou mij al jaren, puur hobbymatig, bezig met het gat tussen wetenschap en publieke beeldvorming daarvan. Dit is niet het enige geval waarin er, dankzij een keur aan sterke meningen, een volslagen idioot beeld is ontstaan van wetenschap.quote:Op vrijdag 9 mei 2014 15:23 schreef MAHL het volgende:
[..]
Toe maar. En wat weet een software developer er dan van?
Noem er 1. Alvast als waarschuwing: ik ben niet geïnteresseerd in de mening van wetenschappers die zich niet met klimaat bezighouden, zoals bijvoorbeeld economen. Noch ben ik geïnteresseerd in iets anders dan de stelling dat antropogene klimaatverandering bestaat en meetbaar is.quote:Op vrijdag 9 mei 2014 15:23 schreef MAHL het volgende:
Er zijn wel degelijk sceptici binnen wetenschappelijke hoek.
Ja. Deze drogreden is ook uitermate populair onder ID-aanhangers en alien believers. Zelf vind ik het geen erg sterke hypothese. (En dan druk ik me wel heel mild uit.)quote:Maar deze worden doorgaans de mond gesnoerd gezien dat niet binnen het 'plaatje' past (goh, dat komt wel erg bekend voor he?).
quote:Tevens heeft het allemaal nauwelijks meer iets met klimatologie te maken, maar meer met statistiek en betrouwbaarheid van metingen. Dan ben ik eerder geneigd om een statisticus te geloven dan een klimatoloog die belang heeft aan één bepaalde uitkomst, en zijn modellen zodanig programmeert dat bij elke willekeurige input er 'onmiskenbare opwarming' als output kwam, zoals een aantal jaar geleden bleek.
Nee. Ik zie de wetenschappelijke relevantie daarvan alleen niet.quote:Ben je ook die hele discussie rond de uitgelekte mails vergeten?
Hier, heb je een hele lijst:quote:
Succes, doe je best, het begintquote:Op zondag 11 mei 2014 21:56 schreef StateOfMind het volgende:
Ik lig hondsberoerd op de bank, dus ik denk dat ik de herhaling van de week wel kijk. Al zie ik wel hoever ik kom zometeen.
quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |