abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 14 januari 2014 @ 20:32:34 #1
171422 LadyBlack
paint it black
pi_135493059
N.a.v. van de discussie in het OUD feedback topic is besloten het lijstje in dit topic te laten vervallen.
Alle OUD-users en hun kindjes die daar behoefte aan hadden, kun je terugvinden in het verjaardagslijstje op de Fok!wiki:
http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

De baby wiki-lijst:
http://wiki.fok.nl/index.php/BabyTopic

Voel je vrij je gegevens in dit lijstje toe te voegen/aan te passen :Y
pi_135493338
Ja hoi, mijn kind gaat altijd om 7 uur naar bed, altijd. ALTIJD!! Waarom zit mijn kind nu op haar speelkleed een knuffel te slopen?! Ik wil me-time }:|
Sarcasme. Herken het.
pi_135493398
Potverdorie! Kan je kind niet met kleed en knuffel en al d'r bed in zwiepen?

;)
pi_135493462
Niet om je hoop de grond in te boren, maar J. hield het zondag tot half drie s nachts vol ;)

Ok, hij had pijn in zn oren en was niet lekker, dus dit was geen gewone situatie...
pi_135493467
Maar het is stiekem een kleed-kleed :@ Zou de aerosleep dan nog wel werken??
Sarcasme. Herken het.
pi_135493498
Oh noes MM, isa is ook echt snipverkouden ;)

Onze snorkel O+
Sarcasme. Herken het.
pi_135493510
Wil ze echt niet slapen Spirit?
pi_135493577
quote:
2s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 20:40 schreef Kyara het volgende:
Wil ze echt niet slapen Spirit?
Nee. Ik heb het net voor de zekerheid nog even gevraagd maar het enige wat ik krijg is een grijns van oor tot oor ;(
Sarcasme. Herken het.
pi_135493675
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 20:41 schreef Spirit82 het volgende:

[..]

Nee. Ik heb het net voor de zekerheid nog even gevraagd maar het enige wat ik krijg is een grijns van oor tot oor ;(
:+ ik moest hier heel hard om lachen!
pi_135493722
quote:

[..]

:D

Ik bedoelde meer wat gebeurt er als je haar op bed legt :D
  dinsdag 14 januari 2014 @ 20:44:35 #11
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_135493729
Wat hier trouwens instant slapen is, is buiten wandelen met J. in draagzak... Jammer alleen dat ie wakker wordt zodra je m in bed probeert te leggen (en t dus op en krijsen zette :( )
  dinsdag 14 januari 2014 @ 20:44:49 #12
171422 LadyBlack
paint it black
pi_135493745
quote:

[..]

_O-
pi_135493829
quote:

[..]

_O-

Femke is ook verkouden. Al een hele tijd eigenlijk, maar voornamelijk 's nachts... gek kind. Overdag gaat het prima, bijna geen snot, amper hoesten... ook tijdens de slaapjes.. maar zodra je haar voor de nacht in bed legt, komt er 's ochtends zo'n snotmonstertje uit. Zo waarbij ze bij elke slok drinken zo'n groene bel blaast... in en uit... jak!
pi_135493882
Als ik haar in bed leg zet ze het op een brullen. Mijn man zou het net van me overnemen want ik waa het zat. Wat doet die kneus, legt haar in bed en trekt de slaapkamer deur dicht en gaat zitten gamen :')

We wonen dus in een tweekamerwoning met een glazen wand tussen de woon en slaapkamer. Ja, lekker rustgevend inderdaad schat, dank je.... Hhhnngggrrrr }:| }:| }:|
Sarcasme. Herken het.
pi_135494020
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 19:45 schreef XcUZ_Me het volgende:
Iets te heftig nu. Kom er nog wel op terug...
:*
We bedoelen het allemaal goed he, zie dit niet als een aanval... Ik zou willen dat we iets konden zeggen of doen waardoor jij geholpen zou zijn...

Heh, spirit. Mannen denken echt anders he? Die van mij zou in zo'n geval dan ook zeggen "zet maar even een koptelefoon met muziek op ofzo, dan hoor je het niet zo"
pi_135494038
Hier slecht geslapen overdag. Door de fysio vanochtend hebben ze 15 minuten in bed gelegen, toen vonden ze het genoeg, vanmiddag 2 uur en om 5 uur heb ik ze nog even 45 minuten op bed gelegd. We zullen zien wat de nacht gaat brengen.
pi_135494050
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 20:49 schreef Shandaly het volgende:
We bedoelen het allemaal goed he, zie dit niet als een aanval... Ik zou willen dat we iets konden zeggen of doen waardoor jij geholpen zou zijn...
Dit dus!

:*
pi_135494065
Sowieso, mannen en kind naar bed brengen. }:|
Mijn bedritueel: beetje rustig poedelen in badje, insmeren met olie, pyjama aan, fles drinken, naar bed.
Bedritueel van man: golfslagbad, insmeren met olie en daarna kriebelen, pyjama aan, lamp gedag zeggen (E. met haar gezicht voor de lamp: LEUK HE E., KIJK DAN HOE MOOOIII!!! en E. maar lachen en glimmen), fles drinken, nog een beetje geinen in bed.

Dus.
  dinsdag 14 januari 2014 @ 20:51:40 #19
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_135494087
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 20:47 schreef Spirit82 het volgende:
Als ik haar in bed leg zet ze het op een brullen. Mijn man zou het net van me overnemen want ik waa het zat. Wat doet die kneus, legt haar in bed en trekt de slaapkamer deur dicht en gaat zitten gamen :')

We wonen dus in een tweekamerwoning met een glazen wand tussen de woon en slaapkamer. Ja, lekker rustgevend inderdaad schat, dank je.... Hhhnngggrrrr }:| }:| }:|
Dat hoeft vriendlief hier niet te proberen }:|

Meestal gaat ie dan maar uit ellende wandelen met uk, zodat ie toch nog slaapt...
pi_135494097
En ik wil XM ook even een kus geven :*
pi_135494114
XM, ik sluit me bij de rest aan. En ik wil nog toevoegen dat ik het persoonlijk best heel lastig vind om te lezen dat je zo mee lijkt te gaan in je angsten maar dat komt denk ik door mijn eigen traject daarin atm. Geloof me dat ik weet hoe overheersend angst is, en dat het keihard vechten is om er tegenin te gaan, maar het is de enige optie. Jij hebt de regie, niemand anders.
pi_135494150
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 20:51 schreef Juud-- het volgende:
Mijn bedritueel: beetje rustig poedelen in badje, insmeren met olie, pyjama aan, fles drinken, naar bed.
Bedritueel van man: golfslagbad, insmeren met olie en daarna kriebelen, pyjama aan, lamp gedag zeggen (E. met haar gezicht voor de lamp: LEUK HE E., KIJK DAN HOE MOOOIII!!! en E. maar lachen en glimmen), fles drinken, nog een beetje geinen in bed.

Dus.
:D Herkenbaar. Ergens vind ik dat ook wel heel O+
pi_135494261
Hier net een smeltmomentje aan tafel. M was klaar met eten en was best moe, dus zijn duimpje zat in zijn mond. Probeert hij ineens mijn arm te pakken, dus ik schuif mijn elleboog naar hem toe. Hij pakte mijn arm vast en legde zijn hoofd op mijn arm. Zo lief! O+ O+ O+
Plaatje bij het praatje:
R 09-10-2010
M 20-04-2013
  dinsdag 14 januari 2014 @ 20:56:51 #24
171422 LadyBlack
paint it black
pi_135494327
Ohhhhh wat schattig! O+
pi_135494356
Mwah.. zo doe ik eigenlijk ook wel... :@
Kietelen op het aankleedkussen, blaaskusjes op haar buik, helicopterliedje zingen en vliegend het bed in :D
En dan lampen uit, muziekdoosje aan, kusje op d'r bolletje en aai over d'r billen (beetje kontwiebelen, wie zei dat ook alweer hier?) En dan hoor ik haar niet meer de rest van de nacht O+

Piekie, O+ Wat lief zo!
pi_135494389
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 20:52 schreef L-E het volgende:

[..]

Ik ook, papa en baby zijn dikke vrienden O+

Piekie wat lieefff!
pi_135494543
Ohhh Piekie O+ O+

Oh en dat bedmoment jaaaaa meestal gooit man haar ook nog even 15x in de lucht en volgt er een kietelsessie :') Nee maar zonder dollen, hij doet het geweldig. Zit nu ook weer met haar op de slaapkamer omdat hij zag dat ik er toch wel even een tikje doorheen zit. Hij kan het wel ;)

Wb XM, volgens mij weet ze wel dat iedereen het hier goed bedoelt, maar als ineens 10 man tegelijk over je heen valt is dat best kut.
Sarcasme. Herken het.
pi_135494604
Niemand 'valt' over iemand heen toch? Zo las ik het tenminste niet.
pi_135494726
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 20:52 schreef L-E het volgende:

[..]

Dit!

Oh Piekie O+

Hier is het ook lalalalala LOL, hup schone luier en slaapzak in, Nog even vliegtuigje met zus en dan knuf erbij en lekker slapen.
pi_135494777
Zeg ga je nou over mij heen vallen?? :(

;) ik bedoelde ook niet dat ze gebasht wordt ofzo, maar als het al zon gevoelig onderwerp is en ineens zeggen heel veel mensen tegelijk er iets over dan kan je daar flink emotioneel van worden.
Sarcasme. Herken het.
pi_135494785
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 20:51 schreef Juud-- het volgende:

Dus.
Is toch niets mis mee? :@
pi_135494884
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 21:04 schreef Spirit82 het volgende:
Zeg ga je nou over mij heen vallen?? :(

;) ik bedoelde ook niet dat ze gebasht wordt ofzo, maar als het al zon gevoelig onderwerp is en ineens zeggen heel veel mensen tegelijk er iets over dan kan je daar flink emotioneel van worden.
Jongeeeeee :{w

Ja, nee, je hebt gelijk. Maar men heeft een punt, ik hoop dat XM er iets uit haalt waar ze iets mee kan.
pi_135494893
@Venco: Neehoor, is niks mis mee, alleen duurt het op die manier vaak langer voordat E. in slaap valt. Ik ben persoonlijk meer van een relaxt en rustig bedritueel, maar ieder zo z'n eigen manier :) En ik ga dus ook geen punt maken van hoe mijn man E. in bed legt, want het is heel lief. Maar het verschil tussen hem en mijn is levensgroot ;)
pi_135494939
Ik heb trouwens vandaag voor het eerst slechts 1 keer gekolfd op m'n werk ipv 2 keer zoals de afgelopen 5,5e maand (wauw, nu ik het zo opschrijf klinkt het best al lang O+)
Het scheelt in principe maar een half uurtje, maar ik had me toch het gevoel dat ik een zee van tijd had! Ik heb ook echt véél gedaan gekregen vandaag... (en ach.. voor die 35 ml hoef ik het ook niet te doen ;) )

quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 21:00 schreef Spirit82 het volgende:
Wb XM, volgens mij weet ze wel dat iedereen het hier goed bedoelt, maar als ineens 10 man tegelijk over je heen valt is dat best kut.
Dat is het nou net... we proberen allemaal krampachtig niet over haar heen te vallen, maar wél haar te overtuigen dat het best goed gaat met Noor... en dat is lastig aangezien ze er zelf bijna door geobsedeerd is dat Noor perse zoveel moet eten.
Toch jammer dat je op een forum als dit niet iemand even een echte knuffel kunt geven he.. en een glaasje roosvicee "het komt wel goed, schatje"
pi_135495094
Wat een schatje ben jij Shandaly :)
pi_135495161
Dit is een topic met allemaal volwassenen. Ik vind dat je best eerlijk iets mag zeggen, misschien zijn we hier wel te veel bezig met niet over elkaar heen vallen. Zachte heelmeesters, enzo.
pi_135495318
quote:

[..]

Die dikke van mij ook niet. Maar er is iets. En wat weet ik niet. Ik zie geen tandjes die op doorkomen staan. Ze heeft volle luiers met van alles en nog wat. Ze heeft onwijs veel gegeten dus honger is het ook niet. Maar het is nu alleen maar huilen huilen en huilen. En dan niet normaal huilen nee het is net een sirene. En dan onwijs hard snikken. Op mn buik liggen is het enige wat lijkt te helpen dus ik gooi het op buikpijn.
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_135495357
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 21:10 schreef L-E het volgende:
Dit is een topic met allemaal volwassenen. Ik vind dat je best eerlijk iets mag zeggen, misschien zijn we hier wel te veel bezig met niet over elkaar heen vallen. Zachte heelmeesters, enzo.
Hoeft niet allemaal kusje kroel te zijn :)
pi_135495416
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 21:10 schreef L-E het volgende:
Dat denk ik ook wel eens. Alleen is 'kritiek' op de manier waarop je vormgeeft aan het moederschap, best moeilijk aan te horen. En face2face komen dingen meestal beter over dan via tekst dus dan is het best moeilijk om precies en genuanceerd iets te typen, zonder dat iemand zich daardoor gekrenkt voelt..

Zie je, ik kan dit al nieteens uitleggen :')
pi_135495444
Daar heb je ook gelijk in L-E... maar het blijft ook een forum... geschreven woorden, die ook heel makkelijk anders geïnterpreteerd kunnen worden dan de intentie was. En dat maakt het zo lastig.
Ik probeer een goede middenweg te vinden tussen kusje-kroel en bashen...
pi_135495449
Nja, daar zit mi wel wat nuance in LE, juist omdat je elkaar al een poos "kent" en zo ongeveer weet hoe de vork in de steel zit.

Anyways, mijn kind slaapt! Man heeft haar in ons bed geplempt en toen was het goed. Ik kijk zo uit naar het einde van deze sprong dat ze gewoon weer in haar eigen bed kan slapen :D
Sarcasme. Herken het.
pi_135495489
Yay Spirit! Heb je nu straks zelf ook nog een plek waar je kan slapen? ;)
pi_135495715
Jahoor, wij hebben een megabed!! Desnoods pas ik overdwars aan het voeteneind :)
Sarcasme. Herken het.
pi_135495817
Mja. Dan denk ik maar aan net voor het slapen O+
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_135495829
Hoe groot is jullie bed Spirit? Wij zoeken een megabed!
pi_135495861
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 21:18 schreef Spirit82 het volgende:
Jahoor, wij hebben een megabed!! Desnoods pas ik overdwars aan het voeteneind :)
Dat wil ik ook! Wij hebben een 1.40m bed :')
pi_135495927
Ow lekker! Dat staat ook nog op mijn wensenlijstje voor ons eventuele nieuwe huis... grotere slaapkamer, zodat er een groter bed past...

Over huizen gesproken.. ik zag vanochtend nog een prachtige foto van E. van LB in een mooi, nog leeg huis.. wat een sfeer zat er in dat plaatje! O+

Tally! Wat lief! O+ Vroeg ze dat echt?
pi_135496015
180x210 *)
Sarcasme. Herken het.
pi_135496030
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 21:22 schreef Shandaly het volgende:
Ow lekker! Dat staat ook nog op mijn wensenlijstje voor ons eventuele nieuwe huis... grotere slaapkamer, zodat er een groter bed past...

Over huizen gesproken.. ik zag vanochtend nog een prachtige foto van E. van LB in een mooi, nog leeg huis.. wat een sfeer zat er in dat plaatje! O+

Tally! Wat lief! O+ Vroeg ze dat echt?
Zoë vroeg dat O+
pi_135496051
140/210 hier, die 10 cm in de lengte hebben we echt wel nodig, extra in de breedte zou prettig zijn...

Heh, ik ging er inderdaad wel vanuit dat dat van de oudste af kwam ;)
pi_135496109
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 21:23 schreef Spirit82 het volgende:
180x210 *)
Die willik!
  dinsdag 14 januari 2014 @ 21:25:21 #52
171422 LadyBlack
paint it black
pi_135496122
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 21:23 schreef Spirit82 het volgende:
180x210 *)
_O_
pi_135496135
Ik kom ff binnenvallen. Rosalie is rond 16.00 tijdens staan omgevallen en op haar hoofd terecht gekomen. Op het laminaat. Ze ving het redelijk op maar was schijnbaar toch flink. Ik was op mijn werk.
Ze is 10 minuutjes versuft geweest, ogen wiebelen, niet gespuugd en dr hoofd kan ze goed bewegen.
Nu ligt ze al een tijdje op bed en wordt huilend wakker. Dat gebeurt vaker maar dan volstaat een klein flesje. Nu lag ze maar een beetje te sabbelen en te knabbelen maar niet drinken. Weggelegd want ze sliep weer bijna, maar wordt steeds huilend wakker.
Iemand tips?
Ik durf nu niet zo goed pcm te geven voor bijvoorbeeld hoofdpijn.
pi_135496186
Tally, je oudste heeft echt prachtige krullen en je baby heeft hele mooie, stralende ogen. :) Daar word je gelijk blij van!
pi_135496191
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 21:25 schreef danic het volgende:
Ik kom ff binnenvallen. Rosalie is rond 16.00 tijdens staan omgevallen en op haar hoofd terecht gekomen. Op het laminaat. Ze ving het redelijk op maar was schijnbaar toch flink. Ik was op mijn werk.
Ze is 10 minuutjes versuft geweest, ogen wiebelen, niet gespuugd en dr hoofd kan ze goed bewegen.
Nu ligt ze al een tijdje op bed en wordt huilend wakker. Dat gebeurt vaker maar dan volstaat een klein flesje. Nu lag ze maar een beetje te sabbelen en te knabbelen maar niet drinken. Weggelegd want ze sliep weer bijna, maar wordt steeds huilend wakker.
Iemand tips?
Ik durf nu niet zo goed pcm te geven voor bijvoorbeeld hoofdpijn.
Huisartsenpost bellen?
Als ze versuft is geweest zou ik dr niet durven laten slapen.
  dinsdag 14 januari 2014 @ 21:27:19 #56
171422 LadyBlack
paint it black
pi_135496223
Ahw danic, dan ben je er nu vast niet gerust op he?

Ik zou inderdaad de huisartsenpost even bellen om het voor te leggen :Y
pi_135496254
Tjee Tally, wat een mooi duo heb je O+

Danic, ik zou even overleggen met HAP.
pi_135496258
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 21:26 schreef vencodark het volgende:
Tally, je oudste heeft echt prachtige krullen en je baby heeft hele mooie, stralende ogen. :) Daar word je gelijk blij van!
Ik ben echt jaloers op die krullen. En met mij meerdere :P
We krijgen idd veel opmerkingen over haar krullen en de ogen van de jongste O+
pi_135496917
Mijn vriend stuurde een berichtje toen ze net gevallen was waarop ik direct belde. Ze zat toen op schoot en ik hoorde dat ze weer heerlijk praatjes had. De rest van de avond is ook goed gegaan. Vandaar nu niet echt reden tot paniek. Ik ben net nog even teruggegaan en toen heeft ze dr fles helemaal leeggedronken.
Ik denk dat ik vannacht mijn wekker even zet om bij haar te gaan kijken.
pi_135496943
Piekie O+ O+

En Tally O+ O+

Ik ook even dan O+ O+

pi_135497059
Ow belle!! O+ O+
  dinsdag 14 januari 2014 @ 21:43:07 #62
378192 -mandy-
I am who I am
pi_135497086
Gewoon de ha-post bellen als je het niet vertrouwd Danic. Beter een x te veel bellen dan te weinig denk ik.

Wat een mooie dames Tally!

Wie krullen wil hebben mag de mijne wel hebben, dan neem ik wel stijl haal :p .

Belle wat lieffff!
Mijn leven begon voor de 2de keer toen ik Djeez ontmoette en werd compleet op 26 april 2013 met de geboorte van onze zoon.
pi_135497505
Danic wat knap dat je meisje staat *O*
En beterschap voor je meisje :*

Limone wat groeit jouw meisje goed. En je omschrijving toen ze naast die kleine baby lag :D
Wanneer willen jullie nu voor een tweede gaan. Nu het niet meer februari 2014 is?

Spirit ook al een verkouden meisje :*

LB fijn dat je meisje toch nog goed heeft geslapen *O*
En ik heb ook al een aantal keer bij de dokter gezeten voor verkoudheid en vastzittende hoest
*O* voor de 9 maanden
Wat een mooie ruime kamer. O+ Als ik dat zie wil ik ook verhuizen
L inne is trouwens ook een hele mooie naam. Past ook mooi bij haar eerste naam O+

Loj. De laatste paar uur met een baby. Gelukkig hoef ik jou maar een weekje te missen als je verhuist naar het volgende topic
Jammer dat je morgen moet werken. Vooral voor jezelf (Ow heeft er weinig erg in uiteraard). Gelukkig dat je maar een halve dag moet. En dat je telkens terugdenkt zal echt altijd blijven (als ik mijn tante en mijn moeder mag geloven)
En wat is jouw bevalling heftig geweest dat je met spoed en ks moest :*

L-E twee nachtvoedingen is goed. Als je nu nog door gaat krijgen om langer dan drie uur te slapen :D
En jouw verhaal over NietKleuter zijn mop en Stickers reactie. Dat is echt puur geluk O+ O+ O+

MvTeM die is snel met haar tandjes. Gelukkig heeft ze er geen veel last van

Piekie wat goed van je dat je weet waar MvTeM voor staat. Dat had ik dus niet bedacht :*
Ik heb de namenlijst nog niet gezien, maar mijn zus wel. Die stuurde een sms dat Riley 10 keer is gegeven bij een meisje. Maar de leukste Riley is natuurlijk van mij O+
En echt heel bijzonder van Nin en de Fosses O+
Wat een lieve foto met dat duimpje in de mond O+

Cwen beterschap voor je meisje. En haar naam ook maar zo weinig gegeven

Jeetje Tally. Dat wist ik helemaal niet. Ik ben het met Suiker eens. Bellen. :*

Spark fijn dat de test negatief was als je nog niet toe bent aan een tweede *O*

Kyara wat fijn dat jouw meisjes het zo goed doen*O*
En zielig dat J. haar voetje weer ging bloeden. :*

Pessie wat knap *O*

Welkom flowerbox. Helaas je foto's gemist

Suiker fijn dat het zo goed met F. gaat. En goed dat hij nu telkens rustig gaat zitten. Lief dat je broertje gaat oppassen. Gaan jullie iets leuks doen?

Proj. Mooie stats

Goed nieuws bubs *O*

XM ik sluit me aan bij de rest. Heb vertrouwen in jezelf en in Noor :*
En ik vind het ook zo rot om te lezen hoe onzeker je bent. :*

Spirit, ik moest ook lachen dat ze grijnsde van oor tot oor op je vraag. Fijn dat ze uiteindelijk is gaan slapen

Shandaly :* voor Femke en jou. Omdat ze vooral 's nachts verkouden is

Ik heb niet echt een slaapritueel. Soms lees ik nog wat voor. Soms douche ik. Soms zing ik. Het enige ritueel is dat ik haar flesje geef, dan haar slaapzak aandoet, dan haar kusjes geven totdat we in haar slaapkamer zijn en dan haar op bed legt en tot morgen zeggen. Soms slaapt ze meteen. Soms gaat ze nog even knuffelen met Ollie

Tally wat zielig dat je meisje zo huilt :*
Maar die foto's. O+

Danic ik zou ook de hap bellen. :*

Belle. Wat een mooie foto O+
pi_135497552
Nou ik vertrouw het eigenlijk wel. Ik zou het haar alleen wat comfortabeler willen maken, vandaar mijn vraag om tips.

En sorry dat ik niet op anderen reageer atm maar het lukt me ff niet om alles bij te houden.
Het is hier onwijs druk, vorige week huis op zijn kop door muizen, nu lekkage in de badkamer die we dus maar gelijk (even :') ) opnieuw gaan laten doen want gedateerd en als klap op de vuurpijl moet ik voor mijn werk 3 mega-opleidingen doen. En we komen er net achter dat die opleidingen alleen via de computer te doen zijn, dus geen syllabus die te printen is. Terwijl ik voor mijn werk al de gehele dag achter de computer zit :{ niet heel prettig voor de ogen dus....
pi_135497687
Danic niet verontschuldigen dat je weinig post. Is echt geen verplichting. Rot van die muizen en lekkage. En drie mega-opleidingen. Drukke tijd krijg je :*
pi_135497823
Omen, hulde voor je post _O_

Loj, nog 1 nachtje!

Belle, wat is die Nin van jullie toch een mooierd. Zullen we M en N koppelen? *;
R 09-10-2010
M 20-04-2013
pi_135497919
Jeeeeeetje Omen :o _O_ Monsterpost! De rest van het jaar mag je uitrusten ;) :* En kusjes tot in de slaapkamer O+

Piekie *;
  dinsdag 14 januari 2014 @ 21:57:47 #68
378192 -mandy-
I am who I am
pi_135497959
JIj bent haar moeder Danic, jij weet het beste wat goed voor je meisje is! Als jij zegt dat je het vertrouwd !

Wat een ellende met je badkamer, muizen en die opleiding.

En niet verontschuldigen idd.
Mijn leven begon voor de 2de keer toen ik Djeez ontmoette en werd compleet op 26 april 2013 met de geboorte van onze zoon.
  dinsdag 14 januari 2014 @ 21:58:14 #69
171422 LadyBlack
paint it black
pi_135497986
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 21:51 schreef danic het volgende:
Nou ik vertrouw het eigenlijk wel. Ik zou het haar alleen wat comfortabeler willen maken, vandaar mijn vraag om tips.
Waarom dan geen pcm? Als je denkt dat dr bolletje misschien nog zeer doet... zou ik het denk ik wel doen.

En inderdaad, geen excuus nodig! Ik geloof dat ik halfdood zou zijn als ik jou was ;)
  dinsdag 14 januari 2014 @ 21:59:54 #70
171422 LadyBlack
paint it black
pi_135498109
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 21:57 schreef bellelena het volgende:
Jeeeeeetje Omen :o _O_ Monsterpost! De rest van het jaar mag je uitrusten ;) :* En kusjes tot in de slaapkamer O+
Jaaaa dat ja!! *;
pi_135498298
Omen O+ wat een post weer! En dat nog maar een week :'(

Ik denk dat we in het najaar gaan beginnen. Mijn man is een stuk ouder dan ik en hij heeft daarom wat meer haast. Wat ik begrijp hoor, maar februari? Dat is over twee weken!
  dinsdag 14 januari 2014 @ 22:05:07 #72
378192 -mandy-
I am who I am
pi_135498433
Ik ga Omen en haar megaposts wel missen ...

Leuk Limone!
pi_135498817
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 22:05 schreef -mandy- het volgende:
Ik ga Omen en haar megaposts wel missen ...

Ik ook! Sowieso omdat Omen O+ maar ook omdat ik door haar posts altijd helemaal bijgelezen raak :D

Danic, iiieee muizen! Ben je er nu wel vanaf??

Limone, mag ik zo impertinent zijn om te vragen hoe oud je man dan is?
pi_135498919
Tuurlijk! Hij is 40.
  dinsdag 14 januari 2014 @ 22:17:15 #75
171422 LadyBlack
paint it black
pi_135499214
Oh haha zo zie je maar hoe bepalend je omgeving is! Mijn eerste gedachte was, ooooooh dat valt wel mee! vrienden van mij schelen 25 jaar :+

En een aantal van mijn vrienden wordt komend jaar of volgend jaar 40 :o
pi_135499311
Ooowww ik dacht..je man is in de 50 ofzo :D
En hoe oud ben jij dan?
pi_135499531
Ik ga het babytopic ook missen. Nog 9 dagen nu. :'(
pi_135499709
Ik ben bijna 30.

Nee joh! Het valt ook hartstikke mee, maar er moet misschien wel in een wat hoger tempo doorgefokt worden ;) Deo volente hè..
pi_135499917
Jooohhh dat valt indd hartstikke mee :D Maar ik snap ;)
  dinsdag 14 januari 2014 @ 22:30:54 #80
378192 -mandy-
I am who I am
pi_135500235
Ohh, 40. Ik had een veel oudere leeftijd in gedachten...
pi_135501101
Ik vind t ook helemaal niet leuk, dat ik jullie moet missen! Ik mag ik hier nog wel ff een beetje blijven hangen toch? ;) sowieso tot zaterdag, want dan vieren we het pas :)

Oh en lekker PUH! Omen gaat lekker snel met mij mee naar de dreumesjes :D megaposts!! :D

XM, ik doe het gewoon zo :*

Danic :* voor de schrik, voor E en niet verontschuldigen hoor!

En de rest ben ik alweer vergeten :')

Nog ff *O* voor mezelf, laatste avond studie gehad, portfolio ingeleverd en alleen nog een eindgesprek! Dan heb ik toch mooi een studie in 1,5 jaar afgerond tijdens m'n zwangerschap en de baby tijd van Ow *O* (en stiekem alweer aan het rondkijken voor een nieuwe studie ;) )
  dinsdag 14 januari 2014 @ 22:44:46 #82
171422 LadyBlack
paint it black
pi_135501340
Respect Loj!!

Ik doe het je niet na iig :') Ik ben in augustus begonnen met een LOIopleiding en daar zit al vreselijk de klad in... :@
pi_135501550
Jeeeee, bijna weer nieuwe dreumes-mama's, kom naar ons, jeeeeee!
  dinsdag 14 januari 2014 @ 22:49:33 #84
378192 -mandy-
I am who I am
pi_135501676
Tuurlijk Loj!

Respect dat je dat gedaan hebt!

[ Bericht 27% gewijzigd door -mandy- op 15-01-2014 00:02:40 ]
  dinsdag 14 januari 2014 @ 22:57:03 #85
171422 LadyBlack
paint it black
pi_135502209
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 22:47 schreef Olf het volgende:
Jeeeee, bijna weer nieuwe dreumes-mama's, kom naar ons, jeeeeee!
Lurkert! ~O> is het daar soms saai??
pi_135502377
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 22:57 schreef LadyBlack het volgende:

[..]

Het topic is redelijk sloom ja, haha. Maar 1-jarigen, die zijn fantastisch. *; Mijne kan met een bal gooien, losstaan (al kunnen sommige turbobaby's hier dat ook :+ ), zelf haar sjaal omdoen en muts opdoen, en nog allemaal coole dingen!
pi_135502515
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 21:58 schreef LadyBlack het volgende:

[..]

Waarom dan geen pcm? Als je denkt dat dr bolletje misschien nog zeer doet... zou ik het denk ik wel doen.

En inderdaad, geen excuus nodig! Ik geloof dat ik halfdood zou zijn als ik jou was ;)
Zo voel ik me ook :O
Maar ach, de muizen zijn als het goed is weg, de spullen achter de knieschotten zijn weer eens uitgezocht en die badkamer stond al op het wensenlijstje. Alleen kies ik liever zelf het moment waarop we het gaan aanpakken ;)
Ik had liever eerst een nieuwe keuken gehad...

En geen pcm is dan toch omdat ik bang ben dat mijn gevoel niet juist is. En dat ze dan toch versuft is en ik dat vererger met pcm. Volgens de hap is dat niet mogelijk omdat het alleen koortsverlagend en pijnbestrijding is.
Ik heb dus idd toch even gebeld (tot grote irritatie van vriend die vond dat ik overdreef) en toen wilden ze haar toch wel zien. Ze had een flesje toch leeg maar bleef gillen.
Eenmaal beneden was het groot feest. De tv was interessant en moet ons kan je heel leuk spelen. Voel ik me even in de maling genomen ):O
Dus hap afgebeld en afgesproken te zullen bellen als ze 'verandert'.

Nu crash ik in mijn bed.

Na nog een grote O+ voor alle lieve kindjes. Een kroelend duimelotje, 2 poppetjes in een groot bed waarbij de grootste hele mooie krullen heeft en de jongste een heel ondeugend lachje en het mopje van Belle...dat lipje O+
  dinsdag 14 januari 2014 @ 23:05:09 #88
171422 LadyBlack
paint it black
pi_135502675
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 22:59 schreef Olf het volgende:

[..]

Het topic is redelijk sloom ja, haha. Maar 1-jarigen, die zijn fantastisch. *; Mijne kan met een bal gooien, losstaan (al kunnen sommige turbobaby's hier dat ook :+ ), zelf haar sjaal omdoen en muts opdoen, en nog allemaal coole dingen!
Sjaal omdoen vind ik ook echt knap! :o

En staande nietmeerbaby! *O* lijkt me zo gek om te zien!
  dinsdag 14 januari 2014 @ 23:05:28 #89
171422 LadyBlack
paint it black
pi_135502695
Faaleditquote :X

Ik lig al in bed :')
pi_135503856
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 22:57 schreef LadyBlack het volgende:

[..]

Sinds afgelopen zaterdag is het daar heul saai!

Omen ga ik ook missen :Y

Verder niet bijgelezen want kotsend kind ( ;( )

Wel mooie foto's van tally's kopietjes met hun mooie haren en mooie Nin O+
pi_135508692
Loj gefeliciteerd met Ow *O*

Olf zelf de sjaal omdoen is goed *O*

Ik lurk soms mee in het dreumestopic al. Nog 8 dagen nu.
pi_135508801
Er is er één jarig hoera hoera, dat kun je wel zien dat is Owwwwww *O* *O*
Van harte gefeliciteerd met je dreumes Loj!
pi_135508838
Vandaag was een jaar geleden m'n laatste werkdag..... ;)

Oja

En Ow is geboren *O* *O* *O*
Ik heb vannacht al op het tijdstip dat hij is geboren mogen knuffelen :D

Nu werken, spam volgt later :)
pi_135508882
Spam!!! Gefeliciteerd Loj!! *O*
Sarcasme. Herken het.
pi_135508967
Hiep hiep hoera! Wat lief dat je m al op z'n geboortetijd kon knuffelen ;)
pi_135508983
Loj gefeliciteerd met Ow *O* je kleine grote dreumes *O*
pi_135509162
Loj gefeliciteerd met je kleine grote, een heuse dreumes nu.
pi_135509199
Wow echt ongelooflijk, nu al 1??? Gefeliciteerd Loj!! *O*
pi_135509271
Gefeliciteerd Loj!!
pi_135509479
Wat gaat het toch snel. Ow alweer een jaar O+
Van harte gefeliciteerd kleine Ow! En natuurlijk van harte moeder Loj!
pi_135509566
Loj, gefeliciteerd!! *G*
en straks spam... yay!

Om de tijd door te komen alvast een vers fotootje van mijn meiske vanochtend

2/3 jarig... Alweer 8 maanden vandaag!
pi_135509641
Loj, gefeliciteerd met je Ow! *O*

Oke, mijn baby kwam vannacht pas om 3:00 voor de eerste voeding, watgebeurterallemaal?!
pi_135509733
Shandaly O+ Ik dacht trouwens dat je was gestopt met bv, of heb ik dat helemaal verkeerd onthouden?
pi_135509830
Loj, gefeliciteerd met je dreumes!

En Shandaly, wat een mooi plaatje zo. Lekker ontspannen aan de borst. En die handjes O+
pi_135509928
:* Danic, hoe is het vannacht gegaan met je meiske?

*O* Hoera, Ow is vandaag voor het eerst jarig O+ Gefeliciteerd! Enne, fotospamoverzicht?!

Ohhh Shandaly O+ Wat een mupke! Prachtige foto! Ik vond d'r ook zo mooi in het echt O+

Vandaag zijn F. van Suiker en Nin 9 maanden!

L-E, lekker! Hier lijkt het (voorzichtig) ook rustiger weer te worden 's nachts. Vannacht twee nachtvoedingen en verder rustig geslapen :Z Hoop dat de lijn zich hier ook voort gaat zetten!
pi_135510278
Belle, lief dat je het vraagt. De nacht is goed gegaan. Niet anders dan anders eigenlijk. Om 07.00 wakker en flesje gedronken en daarna spelen. Maar toen was ze wel uit haar hum en heeft 3 golven melk eruit gespuugd. Ze ligt nu sinds 08.30 te slapen. Ik ga straks even bij haar kijken.
Vond het spugen toch wel gek, ondanks dat ze dat gisteren niet had.
Nou ja, ik hou haar vandaag gewoon wat extra in de gaten. Zieltje
pi_135510321
Hiep Hoera! Loj gefeliciteerd met Ow! w/

Wat een mooie foto Shandaly O+ EN *O* voor de 8 manden!

En *O* voor F en Nin, 3/4 jaar oud!

*O* voor de goede nachten van L-E en Belle! Hier lijken ze vooral de late avondvoeding over te slaan.

Goed in de gaten houden Danic.
pi_135510551
Kyara jouw onderschrift :D
pi_135510608
Gefeliciteerd met Ow, Loj! *O*

Danic, je zielige meiske. In de gaten houden ja!

Shandaly, wat lief!

*O* voor de goede nachten van belle en LE! Volgens mij hebben Sticker en Nin het doorgegeven aan Ellie... Elke 1,5 uur wakker. Ik begin een beetje op te raken... Herkent iemand dit bij 4,5 maand?
Home is where the O+ is...
pi_135510646
ja, en bij ons duurde dat tot afgelopen maand :@
Maar het werd wel beter hoor, om de 2 uur :')
Maar dit wil je vast niet lezen......
pi_135510850
Is ze niet gewoon aan het regelen Cwen?
pi_135510932
quote:
2s.gif Op woensdag 15 januari 2014 09:57 schreef Kyara het volgende:
ja, en bij ons duurde dat tot afgelopen maand :@ hij 9 maanden was.
Maar het werd wel beter hoor, om de 2 uur :')

^^
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat ons enigszins hielp, was hem halverwege de nacht bij ons in bed nemen. Dan hoefde ik er niet steeds uit en de mini sliep dan wel iets rustiger.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_135510952
Sowieso bij nachtvoedingen samen slapen, steeds uit bed lijkt me de hel :@
pi_135510977
Hier moet dat dus. Ik kan ze niet allebei naast me hebben liggen. Dan gaan ze echt klooien.
pi_135511043
Ze hebben hier trouwens de grootste lol met het gordijn. Doet me denken aan een docu waarin je zag dat tweelingen dat zo fijn vonden omdat dat doet denken aan de baarmoeder (spelen met vliezen ertussen). Ik vond dat toen al zo mooi en zo bijzonder en nu doen de mijne het ook :'( O+ :'( O+
En ze moeten zo hard lachen dat M ook mee moet lachen O+
pi_135511045
quote:
2s.gif Op woensdag 15 januari 2014 10:10 schreef Kyara het volgende:
Hier moet dat dus. Ik kan ze niet allebei naast me hebben liggen. Dan gaan ze echt klooien.
Eentje tussen jou en je man, en eentje in de cosleeper?

Hier wordt ook wel gekeet en geklooid inderdaad. En dat is er maar een. :')
pi_135511105
Maar Cwen, mijn ervaring is dat elke 1,5 uur willen eten alleen voorkomt tijdens regeldagen. (En in het prille begin omdat hij nog zo piepklein was, maar dat is de gemiddelde pasgeborene niet dus dat laat ik even buiten beschouwing) Daar omheen was het elke 2,5 a 3 uur geloof ik. En dat wordt nu, met bijna 9 maanden, dus pas iets minder. Lijkt het.
pi_135511111
Co-sleeper past hier helaas niet. Dat heb ik bij M al opgemeten.

Maar goed, zo ver is het ook niet lopen en ze zijn er inmiddels wel aan gewend :+
pi_135511200
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2014 10:09 schreef L-E het volgende:
Sowieso bij nachtvoedingen samen slapen, steeds uit bed lijkt me de hel :@
Ik sliep er zelf minder goed door, omdat ik lang in dezelfde houding 'moest' blijven liggen en dan eigenlijk net niet lekker lag. Dus daarom half-om-half ;).

Nu hoef ik het niet meer te proberen, bij ons in bed. Dan gaat meneer echt keten.

Shandaly, wat een prachtige foto! O+ O+

Loj, gefeliciteerd met je dreumes! Kom maar mee naar het volgende topic, het is daar ook best gezellig :Y.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_135511241
Ik heb wel het geluk dat ik makkelijk slaap met een kind op me. Laatst ben ik in slaap gevallen toen de oudste (>20kg) op me lag. Een talent, I haz it!
pi_135511269
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2014 10:16 schreef L-E het volgende:
Maar Cwen, mijn ervaring is dat elke 1,5 uur willen eten alleen voorkomt tijdens regeldagen. (En in het prille begin omdat hij nog zo piepklein was, maar dat is de gemiddelde pasgeborene niet dus dat laat ik even buiten beschouwing) Daar omheen was het elke 2,5 a 3 uur geloof ik. En dat wordt nu, met bijna 9 maanden, dus pas iets minder. Lijkt het.
Mijn mini was overdag veel te druk om te drinken, continu afgeleid. Dat haalde hij dus 's nachts in.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_135511567
Ik ben zelf wasbare billendoekjes aan het maken. Hoezo mijn leven is kneuterig? :{w
pi_135511577
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2014 10:16 schreef L-E het volgende:
Regeldagen... Niet verwacht dat ik die nog zou meemaken (tot nu is het alleen maar regelen naar beneden geweest, zeg maar). Maar idd, wie weet, hoewel ze er overdag 2,5-3 uur tussen laat nu en we eindelijk teruggingen van 12 naar 8-10 voedingen per dag. Nu ja, gaat wel weer voorbij.

Ze slaapt in haar eigen bed, maar wel naast me. Tussenin zie ik niet zitten.

En aangezien ze eerst prima sliep, hoop ik dat het niet nog 7 maanden duurt :).
pi_135511669
Regelen naar beneden?
pi_135511676
Hoe LE?
pi_135511695
quote:
1s.gif Op woensdag 15 januari 2014 10:36 schreef Limone het volgende:
Hoe LE?
Oude hydrofielen in stukken geknipt, dicht gestikt, en klaar.
pi_135511702
Ik bedoel billendoekjes...
pi_135511767
Ik ook ;)
pi_135511867
Jaaahaa! Ik was alleen niet zo supersnel als jij! :D

Maar slim! Daar hou ik van :)
pi_135512006
Ik vind billendoekjes niet zo fijn. Voor mijn gevoel zit daar heel veel troep in, bovendien vind ik het ook niet echt prettig werken. Dus we gaan dit proberen, ik ben benieuwd!
pi_135512968
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2014 10:36 schreef L-E het volgende:
Regelen naar beneden?
Ja, dus minder drinken voor minder productie ivm overproductie die nu eindelijk een beetje weg lijkt te zijn ;). Normaal regelen is om op te schroeven - Ellie minderde juist.

En dan met water, LE?
pi_135513111
Ah zo! Ja, hier wordt er idd alleen 'naar boven' geregeld :)

Ja, met water inderdaad (uit een flesje of sprayflacon)
pi_135513550
Ben benieuwd of het werkt!
pi_135514287
Ik ook! En dan ga ik ze misschien ook wel maken. Want er zit ook veel zooi in en hoewel ze er geen last van lijkt te hebben, gebruik ik ze zo min mogelijk. Na een poepluier en de plasluier daarna voor de vergeten plekken :@ Maar om haar vaginaatje (iemand een beter woord dan vaginaatje?) iedere keer met billendoekje te doen lijkt mij ook niet goed. Dat doe ik bij mijzelf ook niet. :X

Ik was haar voorbips (<< dat zei mijn oma :') ) wel elke dag met water hoor, dat jullie niet denken dat mijn dochter een vies spleetje (<< dat zei mijn moeder) heeft. }:|
pi_135514498
En niet te vergeten de billendoekjesafvalberg..
pi_135514554
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2014 09:40 schreef danic het volgende:
Belle, lief dat je het vraagt. De nacht is goed gegaan. Niet anders dan anders eigenlijk. Om 07.00 wakker en flesje gedronken en daarna spelen. Maar toen was ze wel uit haar hum en heeft 3 golven melk eruit gespuugd. Ze ligt nu sinds 08.30 te slapen. Ik ga straks even bij haar kijken.
Vond het spugen toch wel gek, ondanks dat ze dat gisteren niet had.
Nou ja, ik hou haar vandaag gewoon wat extra in de gaten. Zieltje
Danic, klinkt als dat ze er inderdaad toch nog wat misselijk van is ;( In ieder geval wel fijn dat ze een beetje speelt O+

quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2014 09:56 schreef Cwen het volgende:
Gefeliciteerd met Ow, Loj! *O*

Danic, je zielige meiske. In de gaten houden ja!

Shandaly, wat lief!

*O* voor de goede nachten van belle en LE! Volgens mij hebben Sticker en Nin het doorgegeven aan Ellie... Elke 1,5 uur wakker. Ik begin een beetje op te raken... Herkent iemand dit bij 4,5 maand?
quote:
2s.gif Op woensdag 15 januari 2014 09:57 schreef Kyara het volgende:
ja, en bij ons duurde dat tot afgelopen maand een paar dagen geleden :@
Maar het werd wel beter hoor, om elke de 2 uur :')

Dit dus een beetje :'(
De eerste 4,5 maanden wilde ze een late voeding (rond 23 uur) en daarna sliep ze tot ze ergens tussen 4 en 6 een nachtvoeding wilde. Daarna sliep ze tot een uurtje of 8.

Precies met 4,5 maand sloeg dat opeens om. Toen kwam ze opeens 's nachts elke 2 uur ongeveer. En dat deed ze tot een paar dagen geleden (vandaag is ze 9 maanden). De laatste 2-3 nachten lijkt ze nu weer terug te gaan naar d'r oude ritme. Nu krijgt ze een late voeding, daarna een voeding rond 2-3 en dan rond 6. Ze slaapt wel langer uit, ergens tussen half 9 en half 10. Dit zijn nu alweer nachten waarna ik me heerlijk uitgerust voel ;) :D

L-E, ik gebruik billendoekjes van naty en wiona afwisselend, tot nu toe zijn die wel fijn (eco/bio), maar zelf maken lijkt me ook leuk! Je kunt het ook van (bio)keukenpapier doen, zelf natte wegwerpdoekjes maken, er zijn op internet 'recepten' te vinden van welke olieën e.d. je kunt gebruiken!

Limone, voorbips en spleetje :'( :D :'( Flamoes, yoni (op z'n India's), vulva, punani (op z'n Hawaiiaans: Hawaiian slang for vagina or vulva, derived from the Hawaiian word "puanani" meaning "beautiful flower")? En tegenwoordig kan 'vajen' natuurlijk ook heel goed, op z'n Turks!

[ Bericht 0% gewijzigd door bellelena op 15-01-2014 12:27:22 ]
pi_135515459
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2014 07:11 schreef Loj het volgende:
Vandaag was een jaar geleden m'n laatste werkdag..... ;)

Oja

En Ow is geboren *O* *O* *O*
Ik heb vannacht al op het tijdstip dat hij is geboren mogen knuffelen :D

Nu werken, spam volgt later :)
Haha O+
Riley is op 23.22 geboren. Ik hoop haar volgende week niet op dat tijdstip te knuffelen :D
  woensdag 15 januari 2014 @ 12:45:32 #138
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_135515737
Ik breek even in.
De vriend van 1 van mijn verloskundigen is verongelukt :'( . ze hebben een baby van een maand oud :'(
Ik ben er echt helemaal naar van. Zij heeft zelf niet mijn bevalling gedaan, wel die van mijn buurvrouw. Het is een kleine plaatselijke praktijk en iedereen met jonge kinderen kent haar.
pi_135515777
Mijn moeder zei altijd 'muts' :')

En hoe upload ik een filmpje?

Pessie :*
pi_135515924
Shandaly wat een lieve foto O+
*O* voor de 8 maanden

L-E. Jouw mannetje gaat goed :D (ik bedoel trouwens niet dat het fout is als hij ’s nachts komt, maar langere rukken slapen lijkt mij voor jezelf wel zo lekker :@ )

Nin en F *O* alweer 8 maanden

Belle *O* voor de goede nacht

Dani, fijn dat je meisje goed geslapen heeft. Zielig dat ze moest spugen :*

Cwen, elke anderhalf uur. Dat is slopend inderdaad. :*

quote:
2s.gif Op woensdag 15 januari 2014 10:13 schreef Kyara het volgende:
Ze hebben hier trouwens de grootste lol met het gordijn. Doet me denken aan een docu waarin je zag dat tweelingen dat zo fijn vonden omdat dat doet denken aan de baarmoeder (spelen met vliezen ertussen). Ik vond dat toen al zo mooi en zo bijzonder en nu doen de mijne het ook :'( O+ :'( O+
O+ O+ O+

L-E, dat is echt een talent. O+

Pessie wat een verschrikkelijk bericht zeg. Ik snap dat je daar naar van bent :*

Cwen ik zet een filmpje altijd op youtube en dan link ik hem op Fok
pi_135516639
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2014 09:05 schreef L-E het volgende:
Shandaly O+ Ik dacht trouwens dat je was gestopt met bv, of heb ik dat helemaal verkeerd onthouden?
Nee, we zijn nog niet gestopt, ik zit nog steeds in de grote twijfelzone... Ik ben wel het kolven aan het afbouwen, sinds deze week nog maar 1 keer per werkdag. En dan kolf ik met moeite ongeveer 30 cc, dus voor flesjes bij het kdv hoef ik het niet meer te doen, dat is gewoon veel te weinig.
Op zich wil ik met de ochtend- en avondvoeding nog wel even doorgaan, zolang mijn productie dan goed genoeg blijft. Aan de andere kant zou ik het ook niet erg vinden om daar ook vanaf te zijn. Maar dan vind ik mezelf weer egoïstisch, etc etc.. je weet wel, het standaard riedeltje. Vandaar de twijfel.
Maar we zijn dus nog niet gestopt *O*

Gut danic, wat sneu toch voor je kleine meisje.

F en Nin 9 maanden!

Tof onderschift inderdaad Kyara. (Denk dat de originele grap iets anders bedoeld was trouwens...)

quote:
2s.gif Op woensdag 15 januari 2014 10:13 schreef Kyara het volgende:
O+ O+

L-E, als je wasbare billendoekjes maakt van hydrofielluiers, dat zijn toch gewoon de hydrofiele spuugdoekjes/washandjes? Of maak je ze in een andere maat?

Pessie, wat een naar nieuws. Ik heb er zelfs gewoon kippenvel van, en ik ken ze niet eens... Gewoon, het idee, om er zo ineens alleen voor te staan met zo'n kleine baby.. brr... :`(

Filmpjes doe ik ook altijd via Youtube, er is hier ook zo'n handige tag om youtubefilmpjes te linken. (Doet me eraan denken dat het al best lang geleden is dat ik een filmpje heb gemaakt/geupload)
pi_135516774
Pessie, kan me voorstellen dat je er naar van bent..

Loj, gefeliciteerd met Ow!

Verder drukdrukdruk hier, het is niet rustig beginnen met werken, maar gelijk weer 130% er tegenaan. Gelukkig kreeg ik vanmorgen een mooi compliment, het is het allemaal dus wel waard..

Vanmiddag vrij, dus straks maar lekker met mijn meisje knuffelen.
pi_135517081
Hoera Ow is jarig!! *O*

Oooh pessie wat erg!

omen ook nog maar een week een baby! :o

L-E zelf doekjes aan het maken, creatief hoor! ik gebruik hier alleen met poepluiers doekjes. Anders een warme natte hydrofiele washand voor de voorkant en billen :)

ennn vandaag is K 5 maanden *O* de tijd gaat snel -O-
ze ligt nu lekker op bed dus ik ga zo masterpoetsen, het huis lijkt wel een slagveld.
en ff in spoiler

SPOILER
  woensdag 15 januari 2014 @ 13:36:18 #144
381212 Gulara
From the future
pi_135517585
Ow gefeliciteerd! *O*

Ik zag een heleboel lieve foto's. O+

Hier gaat het goed, ik ga proberen weer een beetje mee te lezen.
pi_135518951
:W Ik kom me hier ook maar eens melden.
Ik lees al wel mee, maar vind het nog moeilijk om de tijd te vinden om mee te posten. En jullie gaan nog sneller als dat ze in z&g al deden!! :D
SPOILER
Ik zag een heleboel mooie kindjes voorbij komen O+

pessie bah ;( kan me voorstellen dat je daar naar van bent

Cwen elk anderhalf uur :o snap dat je op begint te raken. Hopelijk slaapt ze snel weer langer door.

:* voor aapie
pi_135519244
Welkom ikke! En wat een knapperd heb je daar zeg!
pi_135519302
Welkom ikke!

Gulara! :W Jullie zijn nog steeds in Nederland toch? Niet gek dat je amper tijd hebt om bij te lezen hoor..

Aapie, :* voor je spoiler. Hopelijk vinden jullie een oplossing!

Veel plezier met knuffelen, laiv!

(Valt het op dat het niet zo heel druk is op m'n werk vandaag? ;) )
pi_135519545
Oooh wat een knapperd Ikke O+ O+ O+
pi_135520049
Pessie :* Wat heftig, en zulke dingen komen altijd zo hard binnen als je zelf ook kinderen hebt, vind ik. Bij mij dan. Daarvoor was het altijd 'Oh erg zeg' en ik ging weer verder. Nu kan ik nachtenlang wakker liggen en stoofschotels gaan maken om langs te brengen aan mensen die ik helemaal niet ken :@

Omen, slapen is zeker fijn ;)

Shandaly, ohja, jij was de twijfelaar :P Nee, de doekjes die ik maak zijn kleiner dan de washandjes. Maar het is wel hetzelfde idee idd, gewoon een ander formaatje! :)
pi_135520060
Ikke welkom hier. Wat heb je daar een knapperd!

Ze gaan hier inderdaad nog sneller dan in z&g :D

Pessie wat een naar bericht. :*

Aapie :*

Oh en hier werd 'het' ook voorbips en doosje genoemd :')

[ Bericht 0% gewijzigd door flowerbox op 15-01-2014 14:52:20 ]
Yesterday is history, tomorrow is a mystery.
pi_135520068
Oh ikke! Wat kijkt hij al vastberaden! O+

aapieannie:

SPOILER
pi_135520090
Ikke, welkom, wat een schatje!

Annie :*. Dat is zo naar :(

Oh, en op verzoek een filmpje: Ellie kan dus zelf zitten (zo'n beetje dan hè)!
http://i1193.photobucket.(...)b4be_zps5f4a3b72.mp4
pi_135520099
Heftig Pessie. Eens met L-E, minus de stoofschotels dan.

Meiden hebben gister voor het eerst boerenkool gegeten. Ze vonden het heel lekker en het heeft ook geen problemen opgeleverd.

Sterkte aapieannie -O-
pi_135520227
Welkom Ikke! En welkom MamavanTenM ofzoiets, had ik nog niet gedaan :D

aapie, wat een toestanden. Ik kan heel slecht tegen financieel gedoe, wat inhoudt dat ik tot op het neurotische af met regelmaat onze budgettering weer bekijk. Wat Limone zegt, een belrondje en goodwill tonen levert vaak wel iets op. Zij willen uiteindelijk ook gewoon dat de rekeningen worden betaald, net als jullie. Succes!
pi_135520422
Ik bedenk met net ineens dat ik hier nog nooit de foto's van Dex heb laten zien.
Morgen alweer 16 weekjes.

SPOILER
pi_135520460
Cwen wat een schatje O+ en die geluidjes :D *smelt* Mijn hondjes vonden de geluidjes ook erg interessant haha

Flobo van wanneer is jou meisje ook alweer? Ik heb het wel gelezen in z&g maar mijn geheugen is nog niet zoals het is geweest ;)
  woensdag 15 januari 2014 @ 14:55:58 #157
378192 -mandy-
I am who I am
pi_135520478
Welkom Ikke!!! Wat een mooi mannetje heb je daar!

En Ymme, die bovenste en onderste foto's zijn zo schattig!

Verder niet echt bijgelezen, vanavond ga ik sociaal reageren op alles
pi_135520534
Oh Cwen, wat knap! Wat heeft ze ook al een goede balans!
Weer zo'n snelle die met 6 maanden loopt ;)

Ymme, lieve foto's! O+
pi_135520813
Cwen! Wat knap zeg, bizar O+ Ze doet me met dat haar denken aan Ellie uit Ice Age op de een of andere manier :D Is Ellie haar werknaam hier of heet ze echt zo eigenlijk?
pi_135521277
Ikke, mijn meisje is van 1 januari. Jij was op 30 december bevallen, toch?

Toen lag ik in het ziekenhuis tm 3 januari. -O-
pi_135521460
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2014 15:03 schreef L-E het volgende:
Cwen! Wat knap zeg, bizar O+ Ze doet me met dat haar denken aan Ellie uit Ice Age op de een of andere manier :D Is Ellie haar werknaam hier of heet ze echt zo eigenlijk?
Ellie is de werknaam - ze heet Elinor :). Niet heel onlogisch dus ;) en idd, snap wat je bedoelt! :D ze is ook een soort mammoet ;).
pi_135521596
Kan filmpje niet zien, cwen.

Ooh, dex is al echt veranderd ymme!
  woensdag 15 januari 2014 @ 15:56:34 #163
344364 ProjSkippy
Meestal ongevaarlijk.
pi_135522837
Wat een rot nieuws Pessie. Bah! Dat soort nieuws doet mij ook veel tegenwoordig.

--

SPOILER
--

Ohhh Ellie! Ik word blij van dat filmpje. Die geluidjes. O+

--

En ik vergeet nog wat.

Edit:

Oh ja! Hoi Ikke!

En ik zag leuke foto's van Dex. Hij is veel veranderd zeg!
pi_135523139
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2014 15:23 schreef flowerbox het volgende:
Kan filmpje niet zien, cwen.

Ooh, dex is al echt veranderd ymme!
Doet de link het niet?

Ymme, wat een leukerd is Dex! O+
pi_135523574
Hoi! Ik ben alles vergeten wat ik heb gelezen :@ Dit is niet mijn dag :(

Ik vroeg me af wanneer de oudere baby moeders overgingen op eten met de pot mee, volledig. Isa eet al veel mee, maar vanavond eten we bijvoorbeeld zo'n wereldgericht van Knorr en dat durf ik nog niet aan. Nou is ze natuurlijk pas net geboren (8,5 mnd), maar hoe oud waren/zijn jullie baby's als ze dit soort dingen wel mee eten?
Sarcasme. Herken het.
pi_135523779
Ik haak ook weer aan :W
pi_135523883
Fieder, lang niet meer gezien. Hoe gaat het? Of was jij ook met een experiment bezig?
pi_135524592
Haha nee hoor.
L is flink ziek geweest dus ik was dag en nacht in de weer... Gelukkig is hij alweer bijna opgeknapt.
En ma, di en wo werk ik, dan kom ik er ook niet aan toe om te reageren.
  woensdag 15 januari 2014 @ 16:47:41 #169
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_135524625
Dex wat een liefje

Ellie wat knap S. Maakt wel heel de dag de beweging om zo overeind te komen maar dat lukt niet _O-

Pessie wat een naar verhaal, zulke dingen komen nu ik zelf moeder ben en stuk harder aan.

En welkom ikke!
pi_135524730
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2014 16:46 schreef Fieder het volgende:
Haha nee hoor.
L is flink ziek geweest dus ik was dag en nacht in de weer... Gelukkig is hij alweer bijna opgeknapt.
En ma, di en wo werk ik, dan kom ik er ook niet aan toe om te reageren.
Fijn dat hij weer helemaal opgeknapt is :*
pi_135524751
Sparkling, hoe is het bij jou eigenlijk? Zijn jullie nog bij de KA geweest?
pi_135527050
ff snel want eten bijna klaar:

jullie zijn lief :*
morgen als vriendje thuis is inderdaad bellen met verschillende bedrijven
pi_135527935
Totaal niet bijgelezen (ga ik straks doen), maar Loj, gefeliciteerd met Ow! *O* *O*
Taarttijd! :Y)
R 09-10-2010
M 20-04-2013
  woensdag 15 januari 2014 @ 18:23:21 #174
259886 pessie
pi_135528280
Vergeet ik het ook bijna.

Loj, gefeliciteerd met je dreumes!
pi_135530342
Omen, slaapt Riley op vaste tijden? Hoe is haar slaapritme overdag?
Even nieuwsgierig want hier is het ritme een beetje zoek overdag.

Loj, schiet eens op met de spam!
pi_135532584
Welkom ikke! Wat een mooi mannetje O+

Ymme ook al zo'n leuk beertje!

En Cwen :o O+ Wat knap, wat een leuk meiske is het zeg!

aapieannie :* Niet leuk, ik sluit me aan de bij de rest, als je zelf initiatief toont, dan helpt dat een heleboel mee!
pi_135533636
Shandaly wat jammer dat je niet meer kolft. En qua stoppen. Doe waar jij je het beste bij voelt. Is altijd de beste keus :*
En ik wil een nieuw filmpje van Femke en Lars samen O+

Aapje *O* voor de vijf maanden
En :* voor de spoiler

Jippie Gulara kan weer meeposten *O*

Ikke welkom. Wat een droppie O+

Cwen wat een lief filmpje. Echt een vrolijk grietje O+

quote:
2s.gif Op woensdag 15 januari 2014 14:44 schreef Kyara het volgende:

Meiden hebben gister voor het eerst boerenkool gegeten. Ze vonden het heel lekker en het heeft ook geen problemen opgeleverd.

Riley ook :D
Ik houd er niet echt van :@

Ymme I O+ Dex

Spirit Riley gaat de laatste maand steeds meer met de pot mee eten. En ze lust echt veel. Alleen de bruine bonen vond ze niet zo. Die gooide ze op de grond voor Kaja :D

Fieder. Hoi. Fijn dat ie weer wat opknapt. En lekker dat je weekend hebt

Kyara in de ochtend slaapt Riley bijna nooit meer. Meestal slaapt ze net na het eten (1 tot 2 uur) En soms nog even rond een uur of vier. Maar er zijn ook dagen dat ze het op 1 slaapje doet.
  woensdag 15 januari 2014 @ 20:34:19 #178
171422 LadyBlack
paint it black
pi_135535808
Spirit die pakjes zijn echt heeeeeel zout dus dat zou ik niet gauw doen :N Kruiden is niet zo'n probleem geloof ik.

Pessie bah wat naar!! Ik hoorde vandaag denk ik datzelfde verhaal, als zijn moeder op een basisschool in Groningen werkt...? Echt zo erg! ;(

Ymme en ikke wat een knappe kereltjes! En Ellie is echt superstoer!!

Fieder, fijn dat L weer opknapt, sneu dat ie zo ziek was ;(

Loj, het is zover!! Een heel jaar moeder van je zoon!! O+ Gefeliciteerd! *O*
  woensdag 15 januari 2014 @ 20:34:52 #179
171422 LadyBlack
paint it black
pi_135535840
Verder ben ik vergeten :@
pi_135535919
Ymme en Ikke, wat een schatjes O+

Cwen, wat knap van je meisje! M. zal jaloers zijn. Ze wil ook erg graag zitten, maar kan nog geen stabiliteit vinden en zonder hulp... valt ze dus om :D

Aapie
SPOILER
Hier had M. zichzelf begin van de avond helemaal onder gepoept. Het kwam er aan de voorkant, achterkant en zijkanten de luier uit. De poep zat zelfs in haar navel ;( En dat uiteraard vlak voor het avondeten *zucht*
Dat soort dingen weten ze altijd haarfijn uit te kienen, heb ik het idee ;)

[ Bericht 1% gewijzigd door MvTeM op 15-01-2014 20:45:57 ]
pi_135536858
Klopt. Rosalie deed dat vandaag zelfs 2x. Terwijl ze een hekel heeft aan omkleden. Ze zou toch beter moeten weten :P

kyara al boerenkool ja? Ik dacht dat Kleintjes anderhalf jaar aanhield? Niet dat hij zaligmakend is natuurlijk. Fijn dat ze er geen last van hebben.
boerenkool :9

Pessie, brrrr kippenvel inderdaad. Dat is toch je ergste nachtmerrie?

Aapie :* ik zit mobiel dus kan niet echt reageren, maar ivm mijn werk kan ik je misschien wat tips geven. Als je wil mag je me pm - en.

En verder weet ik het niet meer :@

Met Rosalie gaat alles goed. Na het slaapje van vanmorgen was ze weer goed te pas. Vanmiddag naar een sanitairzaak geweest voor een offerte (*slik* ik was voorbereid op 1 rib, maar dat kost me wel 2 ribben), en daar heeft ze de grootste lol gehad. Heeft de helft van de tijd bij de verkoper op de arm gezeten en zitten sjansen O+
  woensdag 15 januari 2014 @ 20:55:42 #182
171422 LadyBlack
paint it black
pi_135537048
Aha Rosalie ritselt korting! ^O^ Prima charme-offensief :Y

E was vandaag mee naar de Hornbach, zelfde verhaal ;) En daarna hebben we bij vrienden gegeten en heeft E zowat doorlopend zitten schateren om hun zoontje van 5 die gekke bekken met haar zat te trekken O+!
pi_135537213
Zonder bijlezen wil ik Loj ff feliciteren mer grote Ow, van harte!
pi_135537255
Oh, ik had 1 jaar in mijn hoofd maar het is idd 1,5 jaar. Nou ja, het is goed gegaan en in de zomer is boerenkool ook niet zo lekker ;)

Spirit, als wij pakjes/zakjes eten dan maak ik voor de kinderen iets anders. Ik zou eigenlijk ook voor jezelf net zo "streng" moetenzijn mbt gezonde voeding, beweging en buitenlucht alsvoor de kinderen :@

Omen, wow Riley slaapt ook weinig! Ze redden het steeds niet met 1 slaapje dus vanochtendvan 11 tot 12 geslapen, toen heb ik ze zelf uit bed geplukt want anders slapen ze weer te lang en dan redden ze het weer niet tot bedtijd. Even zoeken dus.
pi_135539941
OK thanks, ik weet idd dat die pakjes zout zijn dus ze krijgt ze ook nog niet. Was benieuwd wanneer dat wel ongeveer kon. Eet M wel al mee Kyara?

Hier een superavond! Isa lag om 7 uur in bed en sindsdien pas 2x langs geweest *O* 1x voor de speen en 1x moest ze huilen door het hoesten. Toen heb ik haar tussikind druppels gegeven, een slokje water en de echte neusspray en heb haar nu al 1,5 uur niet gehoord O+ Wat we anders hebben gedaan: flesje voor het naar bed gaan, kruik in bed en een oud hoofdkussen van mij gegeven. Het is een heel vlokkerig dun ding, maar toch heb ik er een heel dubbel gevoel bij. Ze ligt er echt veel rustiger mee, plat op haar rug lijkt ze vervelend te vinden sinds kort wat resulteert in draaien, klem komen te zitten en huilen, maar door alle kussenhorrorverhalen vind ik het toch eng.
Sarcasme. Herken het.
pi_135540218
Danic en LB met het hun kleine charmeurs O+

Kyara, Riley slaapt sommige dagen overdag inderdaad heel weinig. Maar 's avonds maakt ze dat meestal goed. Mijn kleine uitslaper O+

Isa, hopelijk blijft het goed gaan hoor de nacht. Ligt Isa bij jou in de buurt, zodat je haar goed hoort i.v.m. het kussen (ik ken de horrorverhalen gelukkig niet :@ )
pi_135540401
Loj, van harte met je grote kleine zoon! w/
pi_135541530
Dank je wel voor de lieve felicitaties vandaag :D
Ow was er blij mee (en ik ook... )
Helaas doet internet vandaag een beetje rot, dus ik kom morgen een spam geven :)
Of mag ik me hier niet meer vertonen zonder baby :P
  woensdag 15 januari 2014 @ 22:18:46 #189
378192 -mandy-
I am who I am
pi_135541806
Kyara, hoeveel slaapjes en hoelang slapen jouw dames nog per dag?

Hoi Fieder!

Vrolijke E en Rosalie! Blij dat Rosalie zich alweer wat beter voelt Danic.

Mvtem, dat ondersmeren is en blijft ... tja hoe zal ik het zeggen? Ik vind wel dat poep van je eigen kind niet zo stinkt.

Loj, gefeliciteerd *0*

Aapieannie :* voor je problemen.

Vandaag ben ik voor de 2de keer met D wezen babyzwemmen. Hij geniet er ontzettend van! Mijn kleine stoere mannetje, lekker aan het genieten van het zwemmen en druk om zich heen aan het kijken en alles in zich opnemen. :* *;

[ Bericht 6% gewijzigd door -mandy- op 16-01-2014 04:30:12 ]
pi_135543194
Oh ik heb net mijn koeka buntingbag via v&a verkocht. Ik ben hem net aan het verpakken voor verzending, maar het gaat me echt aan het hart merk ik.
De warme doek waar ik Rosalie inlegden toen ze 3 dagen oud was en haar draai niet kon vinden in het grote ledikant. Om haar wat meer geborgenheid te bieden heb ik deze doek erbij gepakt. En ze is er bijna niet meer uitgegaan de eerste periode. Als ze sliep lag ze daar in en ook als kleine frommel lag ze er geregeld wakker in, bijvoorbeeld naar haar mobiel te kijken.
Wat heeft dat ding haar geholpen om lekker te slapen!
zelfs de laatste t2ijd gebruikten we hem nog in de maxicosi.
En nu gaat hij weg omdat ze er te groot voor is geworden :'(

Het doet echt een beetje zeer. Stom misschien maar we hebben er zó veel aan gehad!
  woensdag 15 januari 2014 @ 22:54:20 #191
378192 -mandy-
I am who I am
pi_135543510
Dat is best emo idd Danic. :*

Vandaag waren er bij het babyzwemmen baby's van 13 en 15 weken oud... zo klein, als je mijn reus dan ziet. Die is met 8,5 maand toch ook nog pasgeboren?
pi_135543970
Feli Loj! Hoop dat ik je spam morgen niet mis!

Ahh LB wat klinkt dat schattig!

Hallo ikke met je knappe zoontje O+

Ymme volgens mmij lijkt hij veel op zn grote broer!

Leuk Mandy. Ik wil ook graag gaan babyzwemmen.

Aapie :*

Pessie :* wat eennaar nieuws zeg.
pi_135549662
Loj. Ik heb rond half 1 pauze en ik wil de foto's heel graag zien :D

Mandy leuk dat D. babyzwemmen zo leuk vindt. O+

Danic dat is ook een emo momentje :*

Mabawa hoe gaat het met jou?
pi_135549787
Dat gaat het niet worden Omen ;)

Eerst werken ;)

Werkse!
pi_135549807
Oh mensen O+ Isa heeft de hele nacht in haar eigen bed geslapen!! *O* O+ We werden net allemaal wakker van de wekker. Ik horde er alleen om4:30 uit voor de speen O+

Maar waarom voel je je altijd zo brak als je eindelijk eens goed slaapt :')
Sarcasme. Herken het.
  donderdag 16 januari 2014 @ 07:32:03 #196
378192 -mandy-
I am who I am
pi_135549916
Wat goed van Isa *O* !
pi_135550092
even een knuf voor annie
loj nog gefeliciteerd met ow
isa *O*

sac werd om 05:30 wakker en ean om 05:50 waarom was ik dan al om 04:00 wakker?
Nu weer werken :W
pi_135550107
Fijn Spirit! *O*

Doorslapen lijkt nu nog zo'n ver van m'n bed (uh-hu) show. Normaal komt ze twee keer voor eten, maar nu is ze verkouden en kwam ze vier keer (denk ik :O ). Ze wilde ook niet in de co-sleeper 20 cm verderop slapen, maar alleen tegen mij aan. Superschattig hoor kijk hier, een hartje O+ , maar ik voel me geradbraakt. :O Koffie?
  donderdag 16 januari 2014 @ 09:01:59 #199
171422 LadyBlack
paint it black
pi_135550802
Kom maar door met die arm....

Voor iedereen die het nodig heeft!! :*

Wij lijken er weer even door te zijn; E slaapt zonder allerlei hulpmiddeltjes gewoon weer van 20u - 6u, mét dr armen gewoon in de mouwen van de slaapzak! *O*
pi_135550869
Spirit, M krijgt ook geen pakjes/zakje, daar vind ik hem ook nog te jong voor. Soms wel een heel kleinbeetje saus over groente/aardappels.

Mandy, de meiden gaan nu s ochtends even naar bed als ze echt moe zijn, ze redden het niet tot 12 uur. Maar dan haal ik ze dus wel rond half 12 weer uit bed. S middagsslapen ze tussen2 en 4.

Danic, :* afsluiting van een periode.

Spirit *O*

Limone en FR :*

Hier ook een rare nacht. M was dinsdagavond flink ziek en sindsdien ben ik ook misselijk. Gisteravond dus heel vroeg naar bed gegaan (half 9 erin en half 10 licht uit). Alleen J vanaf half 11 over de rooie, geen honger, geen koorts, niet te warm/koud,schone luier. Borst en pcm hielp allemaal niet. Uiteindelijk heb ik haar laten huilen naast me in bed, met mijn hand op haar rug/buik en uiteindelijk is ze zo in slaap gevallen tegen middenacht. Heel schattig zo'n slapend meisje naast me mAar ik ben ook niet zo geschikt voor samen slapen, ik ben geradbraakt. Rond 4 uur gelukkig weer naar eigen bed... Maar was wel heel sneu...
pi_135550876
Fijn LB!
  donderdag 16 januari 2014 @ 09:14:05 #202
171422 LadyBlack
paint it black
pi_135550954
Oh dat klinkt wel heel sneu Kyara :{ is ze wel vrolijk wakker geworden?
  donderdag 16 januari 2014 @ 09:28:01 #203
259886 pessie
pi_135551170
Kyara wat klinkt dat zielig zeg.

Wij eten ook geen pakjes/zakjes. Heel soms wil manlief nog wel eens een pakje gebruiken, zeg 2x per jaar. We eten wel bepaalde potten, die zijn zwager-proof dus geen onnatuurlijke hulpstoffen zoals mononatriumglutamaat/gistextract. En omdat ik alle kruiden mengsels zelf maak (en Lauren anders gewoon weigert te eten) eet ze mee. Sauzen maak ik ook zelf, het is lekkerder, goedkoper, beter en net zo makkelijk als kant en klaar.
  donderdag 16 januari 2014 @ 09:29:59 #204
378192 -mandy-
I am who I am
pi_135551209
Wat zielig voor J Kyara. Heeft ze misschien gedroomd dat ze daarom zo overstuur is wakker geworden?

Beterschap voor jouw en M ook.

Hier gebeurt dat om de paar nachten, dan wordt hij helemaal overstuur en in paniek wakker. We denken door dromen, Langoor, zijn favoriete knuffel die weg is, ... Als we hem dan even bij ons leggen kan hij rustiger worden, lekker knuffelen met papa en mama en daarna weer eigen bed in.
pi_135551287
Oh wat naar Kyara. :* voor jullie.

Dank voor het infuus, LB! Ik zag net nog een halve liter blik red bull in de ijskast. Die had mijn man in paniek gekocht toen mijn vliezen waren gebroken. :') :D Wie bewaart die heeft wat. Hoe gaat het met puinruimen?
pi_135551325
Eet je zwager geen onnatuurlijke hulpstoffen, pessie?
pi_135551458
Och Kyara, wat sneu! Hoe is ze nu?

Nou, het semi-doorslapen hier is alweer beeindigd. Vannacht was het als vanouds minimaal vijf keer voeden. Nachtvoedingen ftw! O+

Hier ook geen pakjes en zakjes enzo maar dat heb ik al eens verteld geloof ik. Is fijn, want Sticker kan dus wel redelijk makkelijk met ons mee eten. Speaking of bijvoeding: gisteren na een halve (record!) boterham hadden we de allereerste echte bijvoedingluier :r Alleen al daarom zou je bijvoeden zo lang mogelijk willen uitstellen. :')
  donderdag 16 januari 2014 @ 09:57:13 #208
171422 LadyBlack
paint it black
pi_135551740
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 09:44 schreef L-E het volgende:Speaking of bijvoeding: gisteren na een halve (record!) boterham hadden we de allereerste echte bijvoedingluier :r Alleen al daarom zou je bijvoeden zo lang mogelijk willen uitstellen. :')
+1

En dan heeft ie nog niet eens vlees gehad ;( Bah!
  donderdag 16 januari 2014 @ 09:58:27 #209
171422 LadyBlack
paint it black
pi_135551772
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 09:35 schreef Limone het volgende:
Oh wat naar Kyara. :* voor jullie.

Dank voor het infuus, LB! Ik zag net nog een halve liter blik red bull in de ijskast. Die had mijn man in paniek gekocht toen mijn vliezen waren gebroken. :') :D Wie bewaart die heeft wat. Hoe gaat het met puinruimen?
Proost dan! ;)

En puinruimen gaat laaaaangzaaaaaaam... :') Oude foto's terugkijken O+ oude briefjes lezen O+ "Oh, oeps, bedtijd!" :')

Maar er staan al 2 dozen klaar voor de kringloop!
  donderdag 16 januari 2014 @ 10:12:08 #210
259886 pessie
pi_135552073
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 09:36 schreef Limone het volgende:
Eet je zwager geen onnatuurlijke hulpstoffen, pessie?
Nee, hij kan er niet tegen. Sommige dingen zijn niet zo erg en kunnen best een keertje (zoals een rijsmiddel) andere dingen voelt hij zich alsof hij 2 nachten doorgehaald heeft en is hij echt ziek van (zoals mononatriumglutamaat/gistextract/E621, aspartaam)
  donderdag 16 januari 2014 @ 10:14:29 #211
259886 pessie
pi_135552134
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 09:57 schreef LadyBlack het volgende:

[..]

+1

En dan heeft ie nog niet eens vlees gehad ;( Bah!
Krijgt E vlees? Ik dacht dat jij dat niet wilde.

Lauren krijgt sinds een week af en toe een stukje van ons om te proeven. Gisteren heeft ze een stukje vis gehad :Y)
pi_135552538
Bekende methode, LB! Maar wel heel leuk zo O+

Lastig (en vooral vervelend voor hem), pessie. Mijn moeder heeft het met aspartaam en dan kom je er ook achter in hoeveel producten aspartaam zit! Totaal onnodig. 8)7
pi_135552615
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 09:44 schreef L-E het volgende:

Speaking of bijvoeding: gisteren na een halve (record!) boterham hadden we de allereerste echte bijvoedingluier :r Alleen al daarom zou je bijvoeden zo lang mogelijk willen uitstellen. :')
Daar heb ik ook nog niet bij stil gestaan! M. heeft net een hele! peer met smaak weg gegeten. En vervolgens bleef ze maar verlangend naar het lege bakje zitten staren :D Vreetzakje!

Kyara, wat sneu voor J! :* voor jullie!

LB, dat doet mij denken aan onze eigen verhuizing bijna 3 jaar terug! Ik was toen hoogzwanger van T. en er kwam een huis op ons pad dat we erg graag wilde hebben O+ Uiteindelijk besloten om te verhuizen vòòr T. zou worden geboren, met hulp van vrienden en familie. Datum afgesproken, dat zou helemaal goedkomen!!
Niet dus ;( 17 febr. koopcontract getekend, 20 maart uitgerekend. Maar T. kon niet wachten en is 20 febr. geboren. Daar zit je dan met een huis vol dozen en een nog volledig leeg huis! De eerste dagen verbleef ik in het ZH, want T. te vroeg. De kraamtijd bij mijn ouders verbleven, terwijl mijn man druk was met verhuizen. Uiteindelijk nog 2 dagen kraamzorg in ons nieuwe huis gehad... Wat een hectiek was dat toen!
pi_135552884
Zo dat is écht een drukke kraamweek! Was het wel fijn bij je ouders? Daarna trok jij dus zo in jullie nieuwe huis O+ Dat is wel bijzonder!
pi_135552992
Jee MvT, ik vind het heftig klinken. Was T vier weken te vroeg? Verhuizen is volgens mij de meest stressvolle gebeurtenis in een mensenleven. De geboorte van een kind scoort ook hoog in die lijst. Die twee combineren.. ik benijd je niet!
pi_135553134
Wow, heftige kraamperiode mvtem!

Even een noob vraagje: ik heb adapters voor mijn mc. Kunnen die erop blijven als ik hem gebruik in de auto?
  donderdag 16 januari 2014 @ 10:53:10 #217
378192 -mandy-
I am who I am
pi_135553189
Bedoel je adapters voor je mc in de kinderwagen? Die bleven bij ons altijd op de kinderwagen zitten, in de auto heb je ze niet nodig volgens mij.
Maar correct me if I'm wrong.
pi_135553256
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 10:53 schreef -mandy- het volgende:
Bedoel je adapters voor je mc in de kinderwagen? Die bleven bij ons altijd op de kinderwagen zitten, in de auto heb je ze niet nodig volgens mij.
Maar correct me if I'm wrong.
Ja ik bedoel adapters voor onderstel van de kinderwagen. Moeders wil op stap :')
pi_135553318
Die laat je op de kinderwagen, lijkt me. In de auto zijn ze niet nodig in ieder geval. :)
pi_135553500
^O^ bedankt! Ik ga straks voor het eerst mijn twee oudsten weer ophalen van school. En dat moet natuurlijk gladjes verlopen. *)
  donderdag 16 januari 2014 @ 11:06:22 #221
378192 -mandy-
I am who I am
pi_135553538
Wij hebben 2 maxicosi's. 1 hebben we altijd in de auto staan. Dan moeten we daar niet altijd mee slepen.
pi_135553597
Bij ons zitten die standaard op de maxicosi, daar zitten ze niet in de weg. En dan kan ook makkelijk de kinderwagenbak/zitinzet op de kinderwagen zonder dat je met die adapters hoeft te klooien. En je kan ze nooit vergeten :D
R 09-10-2010
M 20-04-2013
  donderdag 16 januari 2014 @ 11:09:48 #223
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_135553623
quote:
1s.gif Op donderdag 16 januari 2014 11:08 schreef Piekie81 het volgende:
Bij ons zitten die standaard op de maxicosi, daar zitten ze niet in de weg. En dan kan ook makkelijk de kinderwagenbak/zitinzet op de kinderwagen zonder dat je met die adapters hoeft te klooien. En je kan ze nooit vergeten :D
Is wel een idee alleen zijn die bij ons best lang dus dan gaat ie niet in de auto passen ;)
pi_135553683
Thanks voor de tips met pakjes en zakjes enzo. De vraag kwam omdat man haar wat saus wilde geven van ons eten en dat dan verdunnen met melk. De rijst en kip zonder kruiden en groenten vond ik wel kunnen, maar de saus... ik wilde het liever niet. Uiteindelijk heeft ze voor de zekerheid toch maar een potje gehad :') Maar toen werd ik nieuwsgierig naar wanneer dat dan wel zou kunnen, want ik heb geen idee :D Anyways, voorlopig dus maar even niet. En sauzen enzo zelf maken is natuurlijk ook niet zo moeilijk bij jus of een kaassausje ofzo, maar iets anders daar moet je bij mij niet mee aankomen :@
Sarcasme. Herken het.
pi_135553689
Is dat zo? Dan ben ik blij dat wij een mutsy hebben, ik zou die dingen anders steeds vergeten 8)7
R 09-10-2010
M 20-04-2013
  donderdag 16 januari 2014 @ 11:13:34 #226
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_135553731
quote:
1s.gif Op donderdag 16 januari 2014 11:12 schreef Piekie81 het volgende:
Is dat zo? Dan ben ik blij dat wij een mutsy hebben, ik zou die dingen anders steeds vergeten 8)7
Wij hebben ook een mutsy evo :+. Maar het zal wel per wagen verschillen
  donderdag 16 januari 2014 @ 11:25:15 #227
259886 pessie
pi_135554099
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 11:12 schreef Spirit82 het volgende:
Thanks voor de tips met pakjes en zakjes enzo. De vraag kwam omdat man haar wat saus wilde geven van ons eten en dat dan verdunnen met melk. De rijst en kip zonder kruiden en groenten vond ik wel kunnen, maar de saus... ik wilde het liever niet. Uiteindelijk heeft ze voor de zekerheid toch maar een potje gehad :') Maar toen werd ik nieuwsgierig naar wanneer dat dan wel zou kunnen, want ik heb geen idee :D Anyways, voorlopig dus maar even niet. En sauzen enzo zelf maken is natuurlijk ook niet zo moeilijk bij jus of een kaassausje ofzo, maar iets anders daar moet je bij mij niet mee aankomen :@
Ik Verdun soms met volle yoghurt.
pi_135554591
Danic, dat soort dingetjes kan ik ook echt emo van worden, zoals laatst toen ik opeens mijn eigen allereerste kleertje vond dat mijn moeder aan me had gegeven en ik bedacht dat ik het nooit bij Nin heb aangedaan en dat dat nu ook nooit meer gaat gebeuren want ze is er al veel te groot voor geworden. En krimpen doet ze niet ;) Is Rosalie jullie laatste kindje? Of ligt de kinderwens nog open?

Spirit, wat een goede nacht *O* Ik kan zelf helaas nog niet meepraten over je brak voelen na de (eerste) goede nacht sinds tijden ;)

L-E, wow een halve boterham! Hier heeft ze gisteren voor het eerst een broodkorstje gekregen, maar ze heeft hem geloof ik niet eens in d'r mond gehad :')

En verder net als Pessie en L-E hier ook geen pakjes of zakjes, msg en gistextract, en andere toevoegingen. Als Nin meer gaat eten, dan kan ze ook al vrij snel redelijk met ons mee eten verwacht ik, ze krijgt nu meestal ook iets van ons eigen eten.
pi_135554671
Hier is een halve boterham nu wel normaal, soms eet ie iets meer! Hij wil vaak niet meer na een paar hapjes maar dan geven we de rest gewoon in zijn eigen hand en dan eet hij er nog aardig wat van (en de rest ligt dan lekker plakkerig op de grond).

Die maisboogies worden trouwens ook een soort plakcement zeg :(

Ik herken het ook wel hoor van je Koekading! Wij hebben F daar ook mee warm gehouden van het ziekenhuis naar huis en hij zit nu nog in de mc. Maar ook met kleertjes soms.. en dan twijfel ik of ik het toch maar zal bewaren O+
  donderdag 16 januari 2014 @ 11:46:23 #230
378192 -mandy-
I am who I am
pi_135554760
Wij hebben ook een mutsy (type transaction)! Deze maar dan in het blauw. Als de mc niet op het onderstel staat blijven de houders op het onderstel.
  donderdag 16 januari 2014 @ 11:57:36 #231
378192 -mandy-
I am who I am
pi_135555128
Leuk Belle van de broodkorst.
Gewoon af en toe blijven aanbieden, D heeft zijn eerste broodkorst in september gehad. Dat werd toen heel argwanend bekeken. Nu 4 maanden later, eet hij met gemak een broodje smeerkaas. Die leg ik in reepjes voor hem neer op zijn tafeltje zodat hij het zelf kan nemen. Dat is een giga knoeiboel maar hij wil het graag zelf doen.

[ Bericht 1% gewijzigd door -mandy- op 16-01-2014 12:13:44 ]
pi_135555450
Belle, ik wilde nog even zeggen dat je fotovolhartjes zo mooi was laatst! O+
pi_135555835
Mandy, ik heb er ook nog wel vertrouwen in ;) Op een dag wil ze het vast wel proeven en wellicht zelfs eten :D :Y)
pi_135556040
onze adapters moeten wel van de wagen af anders klapt ie niet in.. dus die liggen eigenlijk standaartd onderin de wagen.

net verschillende instanties gebeeld en inderdaad wat jullie al zeiden ze waren blij dat ik zelf belde. ze gaan nu dingen op papier zetten en dan krijgen we betaalregelingen... licht in de tunnel *O*

weet ff niet meer wie het zei, normaal zit ik ook bovenop de budgetten. Toen ik vorige week niet meer kon inloggen met vriend zijn ING account voelde ik al nattigheid. Na lange gesprekken kwam eruit dat hij mij en kaylee er niet mee wilde belasten. Maat gelukkig kunnen we het nu samen doen. is ook beter voor de sfeer thuis
  donderdag 16 januari 2014 @ 12:29:36 #236
378192 -mandy-
I am who I am
pi_135556191
Blij dat je betaalregelingen kunt treffen aapieannie! En er met je man over kunt praten.
pi_135556762
Spirit en LB, fijn van het goede slapen!

Kyara beterschap voor jou en M. En arme J, zo sneu.

L is al de hele dag chagerijnig :% echt niks is goed. Hij heeft nu ook ontdekt hoe het digitale tv kastje uit moet dus hij zet steeds de tv uit. En als ik dan nee zeg gaat hij keihard heel boos huilen. Begint dat nu al :o
pi_135556835
Hij zit trouwens sinds deze week in zn nieuwe autostoel, zo leuk O+ en de slingers voor zn 1e verjaardag komen net binnen, slik O+
pi_135556968
Spirit wat fijn zo’n nacht *O*

Ferrari dat is niet fijn dat je zelf zo vroeg wakker was :*

Limone, :* voor jouw nacht.

LB *O* voor jouw nacht

Kyara dat is inderdaad een hele rare nacht. Altijd al zielig als ze van slag zijn, maar als je niet weet waarom vind ik het helemaal erg :*

L-E jammer dat het semi-doorslapen van korte duur was. Zal dan met een sprongetje te maken hebben gehad :D

Riley heeft al een paar keer vlees gehad en vindt dat echt zo lekker O+
Die luiers kan ik op een of andere manier tegen. :@

MvTeM dat is wel een hele drukke week geweest zeg met die verhuizing en bevalling
Heftig :*

Fieder niet fijn dat je baby niet vrolijk is :*
En dat ‘dreumesgedrag’ begint inderdaad al heel snel. Verbaasde mij ook al :D

Nog 1 weekje een baby heb ik O+
pi_135557930
Loj, ik ben een dag te laat. Sorry! Alsnog gefeliciteerd met je dreumes! *O* *O*

Wat sneu, Kyara. Vervelend is dat he, als je geen idee hebt wat er is ;(

Fieder! :W Wat sneu dat L. alweer ziek was joh.. En steeds de tv uitzetten _O-

mvtem, heftige kraamweek was dat zeg..

Aapieannie, goed dat je met je man hebt kunnen praten..

Hoera voor de goede en -O- voor alle slechte nachten..

Ik vind de bijvoedingsluiers echt een genot hier. Eerder had E. laxeermiddel nodig om te kunnen poepen en was het echt dun wat eruit kwam, nu poept ze echt volwassen drollen :o Soms verbaas ik me dat het past :@ Maar het is even snel vegen en alles is weer schoon, heerlijk.
Helaas wel 3 keer per dag vaak, dat is wat minder. ;) Maar wel laxeervrij *O*

Kyara, jij vroeg geloof ik naar ons. We zijn laatst bij de KA geweest en toen was haar groei goed. We zijn nu in principe ontslagen tenzij bij het CB blijkt dat haar curve weer afwijkt naar beneden.

En E. kan zwaaien O+ Ze doet het ook de hele dag door. En als ik dagdag tegen haar zeg en ga zwaaien dan zwaait ze terug O+
E.
pi_135558072
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 12:47 schreef Fieder het volgende:
Spirit en LB, fijn van het goede slapen!

Kyara beterschap voor jou en M. En arme J, zo sneu.

L is al de hele dag chagerijnig :% echt niks is goed. Hij heeft nu ook ontdekt hoe het digitale tv kastje uit moet dus hij zet steeds de tv uit. En als ik dan nee zeg gaat hij keihard heel boos huilen. Begint dat nu al :o
Haha, ja de nee kent Isa ook al joh! Ongelofelijk he? Ze heeft ontdekt dat het echt heel erg fijn is om op de rugleuning van haar kinderstoel te kauwen (WAAROM?!). Als ik dan nee zegt draait ze zich om en gaat echt hartverscheurend huilen. Zodra ik haar dan iets anders geef om op te bijten is ze meteen stil, maar dan druppelen er nog wel traantjes van haar wangen. Ik kan daar zoooo emotioneel niet tegen :') Ik moet me echt enorm beheersen om haar niet te pakken en te troosten, terwijl ik weet.. IK WEET dat er helemaal niks aan de hand is!! Raar kind O+ O+
Sarcasme. Herken het.
pi_135558115
Kyara dat is zeker een rare nacht zo. Hoe voelt J zich nu?

Fieder leuk hè in een groep 1 autostoel. Dan zien ze er gelijk een stuk ouder uit vind ik.
Wij zijn ook aan het oriënteren. Mijn gedachte was om een groep 2 voor eva te kopen en dan Rosalie in eva dr groep 1 stoel. Maar een groep 2 is pas vanaf 15 kg. En ze weegt er net 11. Maar in de lengte zit ze al met de bovenkant van dr hoofd op de rand van de stoel. Best lastig dus.....

Kyara, het is inderdaad een afsluiting van een periode. En om dan gelijk de vraag van Belle te beantwoorden, wij houden het waarschijnlijk bij 2 ja. Ik heb altijd geroepen dat ik 3 erg leuk zou vinden, maar na deze ervaring tijdens de bevalling en het jaar waarbij het niet lekker gaat met mij, zie ik het niet zitten om dat nog eens te doen. Maar zeg nooit nooit.
Ik wil de mogelijkheden nog even open laten voor het geval ik over een jaar of 2 nog ga rammelen, maar al het kleine spul mag wel gaan. Mijn vriend maakt het liefst morgen een afspraak in het ziekenhuis. Die is 'klaar'.
pi_135560328
Danic dat is zeker lastig! Je zou denken dat bovenkant hoofd belangrijker is dan gewicht. Maar 4 kilo is ook best een verschil.
De maxicosi was gewoon echt te klein geworden dus hij moest wel over, hij vindt t heel leuk dat hij nu alle lampjes van t dashboard kan zien. :P wij hebben de maxicosi axiss gekocht, echt een aanrader!! Die kun je een kwartslag naar de deur toe draaien, superhandig.

Hoe gaan jullie om met zo'n 'driftbui'? Mijn eerste reactie is negeren, maar of dat goed is?
pi_135560646
Als ze nog zo heel klein zijn zou ik eerder afleiden dan negeren.

Met J is trouwens alles goed hoor. Geen idee wat het nou was. Ik denk zelf oververmoeid. Ze viel niet lekker in slaap na de borst maar werd juist wakkerder en toen ging het van kwaad tot erger.

MC's staan hier standaard in de auto. Adapters hebben we sowieso niet. Wel vandaag D meegenomen op pad (in de buggy) maar volgens mij miste ze haar zus (of aandacht tekort want in je eentje genereer je veel minder aandacht dan met z'n tweetjes.... voor mama wel lekker rustig).
pi_135560901
Hoeveel slapen de kindjes van 8 maanden ongeveer?

E. wordt om 6 uur wakker en gaat dan rond 7.30 weer naar bed en slaapt dan tot 09.00
Dan vaak rond 11.00 weer en sliep eerder dan tot 12.30/13.00 en dan om ongeveer 15.00 tot 17.00.
En dan rond 19.00 uur begint de nacht min of meer.

Maar nu weigert ze vaak een ochtendslaapje te doen, al is ze wel hartstikke moe. Ze jammert en huilt, wrijft in haar ogen maar zo gauw ik haar naar bed doe is het kletsen, door het bed kruipen en huilen. Na een tijdje haal ik haar er maar uit en speelt ze beneden. Na de papfles gaat ze dan naar bed en dan slaapt ze normaal wel, al weigert ze vandaag helemaal het slapen ;(
Nu zou ik denken om dat tweede ochtendslaapje er dus af te halen maar ze is dan werkelijk niet te genieten. Hoe los ik dat nou op dat het voor iedereen een beetje leuk blijft? :+

Ohja, soms doet ze wel een ochtendslaapje maar dan geen of een heel kort middagslaapje.
E.
pi_135560940
Danic :*

Nog even de 9 maanden stats van Nin: 66cm bij 8400gram O+
pi_135561032
Wow, Nin is ongeveer even zwaar als D (en 5 cm korter :D ). Lekker spekkie O+

Spark, en een lange middagslaap? Van 12 tot 3 bijvoorbeeld? Zou ze dat redden?
Fijn dat haar groei goed is en dat jullie ontslagen zijn bij de KA!
pi_135561049
Fieder, ik ben geen fan van negeren. Een kind verdient alle aandacht, ook als het boos is. Juist als het boos is, dan heeft-ie je nodig. Zijn gevoel benoemen en proberen af te leiden werkte hier altijd wel goed toen hij zo jong was.
pi_135561133
Spark, Sticker slaapt twee keer op een dag: van 9:30 tot 11:30 en van 13:00 tot 15:00 (richttijden he). Het kletsen en keten herken ik wel, maar wij blijven om die reden soms bij hem om te kontwiebelen :')

Slaapt ze in de kinderwagen wel? Anders kun je zorgen dat je rond haar slaapje lekker een stuk gaat wandelen (desnoods in een overdekt winkelcentrum, als het slecht weer is)?
pi_135561247
Spark ik zou die eerste slaapjes samenvoegen. Van 8 tot 10 bijvoorbeeld? En het tweede slaapje is best laat. Van 1 tot 3 eens proberen?

Ik vind opvoeden nu al lastig :') en het begint net...
pi_135561398
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 14:29 schreef Fieder het volgende:
Danic dat is zeker lastig! Je zou denken dat bovenkant hoofd belangrijker is dan gewicht. Maar 4 kilo is ook best een verschil.
De maxicosi was gewoon echt te klein geworden dus hij moest wel over, hij vindt t heel leuk dat hij nu alle lampjes van t dashboard kan zien. :P wij hebben de maxicosi axiss gekocht, echt een aanrader!! Die kun je een kwartslag naar de deur toe draaien, superhandig.

Hoe gaan jullie om met zo'n 'driftbui'? Mijn eerste reactie is negeren, maar of dat goed is?
Lengte is even belangrijk als gewicht. Want in een groep 2 stoel zitten ze in de gordels van de auto. En bij een aanrijding moet er wel genoeg van het kind zijn om de gordel in zijn gordels top te laten schieten. Als dat niet gebeurt.. :X

Maar ik ga zo met Eva naar de winkel zodat ze kan zitten in de stoelen. Was de vraag van de verkoper. Dan kon hij het zelf beoordelen. En kijken of er geen groep 2 stoelen zijn met eigen gordels..
pi_135561760
Danic :*, lastig!

Spark, sorry, kan je niet helpen :). Ellie slaapt op een dag gewoon minder dan E :o.

Kyara, wat sneu voor J! Fijn dat ze nu weer ok is. Hoe is het met M en jouzelf?

Fieder, geen tips, wel succes gewenst ;)

Annie, fijn dat je het met je vriend kon bespreken en dat er een oplossing komt!

Belle, mooie stats!

Wij waren vandaag ook naar het cb, dus ook Ellie's stats: 7850 gram bij 67,2 cm :D. Stevige baby O+

[ Bericht 5% gewijzigd door Cwen op 16-01-2014 15:17:41 ]
pi_135561916
Nou inderdaad! Maar ook een lange, dus mooi in verhouding hoor. Nog even en ze is Rosalie voorbij :D
pi_135561943
Danic, ik ben benieuwd wat de winkelmeneer zegt!

Mooie curves Cwen :)
pi_135561963
Ellie is gewoon zwaarder dan Sticker :D
pi_135562502
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 15:18 schreef L-E het volgende:
Ellie is gewoon zwaarder dan Sticker :D
Lol! Wat weegt Sticker nu, LE?
pi_135562662
Exact weet ik niet, want we zijn al lang niet meer op het cb geweest. Maar volgens onze gewone weegschaal hangt hij rond de 7,5 kilo. Bij iets van 68 cm.
pi_135562673
quote:
1s.gif Op donderdag 16 januari 2014 14:59 schreef danic het volgende:

[..]

Lengte is even belangrijk als gewicht. Want in een groep 2 stoel zitten ze in de gordels van de auto. En bij een aanrijding moet er wel genoeg van het kind zijn om de gordel in zijn gordels top te laten schieten. Als dat niet gebeurt.. :X

Maar ik ga zo met Eva naar de winkel zodat ze kan zitten in de stoelen. Was de vraag van de verkoper. Dan kon hij het zelf beoordelen. En kijken of er geen groep 2 stoelen zijn met eigen gordels..
ze zijn pas te klein in lengte als de oren boven de bovenkant komen. klinkt alsof ze nog prima past.
eerder dan 15 kilo word echt niet aangeraden. wij hebben hetzelfde probleem. maar Yaro past echt nog prima in de groep 1 stoel. ik kan me niet voorstellen dat eva groter is dan Yaro.

en verder zag ik mooie stats. wat is E lang zeg.
en nin juist weer klein O+
pi_135562915
Wow, je grote dame Cwen! Maar ze kan ook al echt goed zitten O+

Nin is iets afgevallen tov de vorige keer, maar ze had (en heeft) een goeie verzameling spekkies, dus dat is niet zo heel erg.

Spark, hier doet ze soms 1 en soms 2 keer een slaapje overdag. Als ze lang uitslaapt, dan is ze meestal pas rond een uur of 1 's middags moe en slaapt ze tot een uurtje of 3. Als ze een keertje iets minder lang uitslaapt, dan is ze rond 11-12 uur moe en slaapt ze tot een uurtje of 1. Ze doet dan nog een extra middagslaap zo rond een uur of 3 a 4. 's Avonds gaat ze om 7 uur naar bed en doorgaans wordt ze 's ochtends rond 8:30-9:00 uur wakker. Ze heeft haar ochtendslaapje laten vallen toen ze net 8 maanden was ook. Opeens bleef ze gewoon wakker tot het middaguur! Nu schommelen we er dus soms nog een beetje tussenin ;)

Fieder, ik sluit me aan bij L-E. Als Nin zich niet fijn voelt, dan proberen we altijd de situatie zo te veranderen dat ze wel weer blij is. Dus we kijken naar wat de storing is en hoe we dat kunnen wegnemen of veranderen. Dat werkt eigenlijk altijd en als ze echt overstuur is, dan gaat ze in de draagdoek.
pi_135563607
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 14:44 schreef .Sparkling. het volgende:
Hoeveel slapen de kindjes van 8 maanden ongeveer?
Femke slaapt 's nachts van ongeveer 18:30 tot 7:00, ochtendslaapje van 9:30 tot 11:30 en dan in de middag van 14:00 tot 16:00/16:30. En dit alles verschuift ook wel eens een uurtje, en op maandag slaan we het ochtendslaapje over ivm zwemmen.

quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 14:45 schreef bellelena het volgende:
Danic :*

Nog even de 9 maanden stats van Nin: 66cm bij 8400gram O+
Wauw... Da's twee centimeter kleiner dan Femke, maar wel anderhalf kilo zwaarder! :o Waar laat ze het? Je ziet het er niet aan af...

En Elli ook al.. We hadden het natuurlijk op de meet al gevoeld, maar toch apart dat een kindje half zo oud bijna een kilo zwaarder is...

Mijn veertje... O+
pi_135564065
Je hebt een mooi fijn poppetje Shandaly! Net als Riley van Omen!

Nin heeft 'lood in d'r billen' zoals we dat altijd noemen :D
pi_135564113
:D leuke uitdrukking
pi_135564434
Bedankt voor alle tips! Eens kijken woe we dat gaan doen. Ze slaapt niet in de wagen, dan gaat ze vooral huilen. Het eerste slaapje laten vervallen om samen te voegen lukt denk ik niet, volgens mij komt ze dan vooral omdat ze honger heeft want als we haar in bed leggen slaapt ze daarna direct verder. Ik kan wel eens kijken of ik haar slaapje van 11 uur kan uitstellen tot na de papfles tussen de middag, in de hoop dat ze dan inderdaad een langere slaap doet.
Mevrouw is hier net eindelijk in slaap gevallen _O_ Ze werd om 9 uur wakker vanochtend en daarna faalde iedere poging van in bed leggen. Huilen en huilen ;( Uiteindelijk een zetpil gegeven en nog wat laten drinken en toen viel ze na een paar keer de speen geven in slaap. Voor een kwartier en toen huilde ze weer. En drinken gaat ook al zo top. 70, 50 en 25 cc zijn er al voorbij gekomen vandaag. Misschien een aankomend tandje of de 8 maanden sprong (sprongen, ik haat dat woord maar het klopt hier altijd precies :r)

Cwen, wauw! Ik zag dat filmpje waarin ze al bezig was stabiliteit te vinden en dan dit. Ze gaat E. dadelijk voorbij met alles joh :o

En Nin gaat ook goed joh! O+
E.
pi_135564567
Klinkt alsof ze inderdaad niet helemaal lekker in d'r velletje zit Spark :* Meestal lossen de slaap-issues hier vanzelf wel weer op, een paar dagen dat ze dan overgaat in een nieuw ritme en dan zijn de puzzelstukjes weer op z'n plek. En er zijn ook wel eens korte periodes dat het inderdaad net niet helemaal past, maar ook dat is meestal maar van korte duur.
pi_135565340
Soms is het ook even zoeken wat werkt en wat belle ook zegt, soms past het even niet en dan is het gewoon je kind volgen. Ik heb de meiden ook wel eens om 5 uur in bed gelegd voor 45 minuten. Was net genoeg om het te redden.
pi_135569205
Wow, de kilo's vliegen me hier om de oren. ;) Mini flobo is vandaag na een week ook weer gewogen; 3390 gram. 180 gram gegroeid! *O* Kan me nu nog niet voorstellen dat ze ooit 8 kilo gaat wegen.

Oh en vanmiddag prima gegaan met mc in de auto naar school. Yeah mijn wereld is weer.wat groter.
pi_135569602
quote:
1s.gif Op donderdag 16 januari 2014 15:35 schreef As1981 het volgende:

[..]

ze zijn pas te klein in lengte als de oren boven de bovenkant komen. klinkt alsof ze nog prima past.
eerder dan 15 kilo word echt niet aangeraden. wij hebben hetzelfde probleem. maar Yaro past echt nog prima in de groep 1 stoel. ik kan me niet voorstellen dat eva groter is dan Yaro.

en verder zag ik mooie stats. wat is E lang zeg.
en nin juist weer klein O+
Ze is er ook nog niet te klein voor. Maar ik heb er ook weinig zin in om nog een groep 1 stoel te kopen als dat maar voor een half jaartje zou zijn.
Maar we zijn er waarschijnlijk al uit. We kopen een cabino groep 1+2. Das een iets grotere stoel dus daar gaat eva dan is. Is wel vanaf 9 kg al. Ze heeft groeiruimte zat om tot 15 kg daarin door te gaan, omdat daar de gordels nog een stand omhoog kunnen en in haar huidige stoel niet. Daarna kan ze door naar het groep 2 deel. En dan kan Rosalie in haar huidige groep 1 stoel, want daarin zit voor eva geen doorgroei ruimte meer qua gordels.
pi_135575104
De spam!

SPOILER
pi_135575410
Nin is net zo groot als Riley. :o

Mooie stats Cwen

Spark :*

Loj O+
Mooie spam O+
pi_135575462
Loj, je plaatst de link tussen deze tekst: [img]linkje[/img].

Of werkt dat niet? En die foto's zijn O+

Oh, en Ellie heeft nog iets nieuws: pffffrt! Hilarisch om te horen en al het speeksel te zien! _O-
pi_135575814
Ow Ow Ow! Wat een mooie spam! heerlijk ventje Loj!

Wat een mooie stats komen er voorbij :)

quote:
1s.gif Op donderdag 16 januari 2014 05:47 schreef Omentielvo het volgende:

Mabawa hoe gaat het met jou?
O+
Gaat goed hier. De ene dag komt M. elk uur en de andere dag weet ik niet wat me overkomt en laat hij er rustig 3 uur tussen. Ik nestel me nog steeds gewoon op de bank met een hoop lekkers als hij zo'n elkuureenslokje-dag heeft. Ik wil wel proberen vanaf volgende week om hem overdag in zijn ledikantje in zijn kamer te leggen. 's nachts ligt hij nog lekker naast me uiteraard. Maar overdag staat in onze kamer het raam open en is het kkkkoud.
Uitslag is eindelijk zo goed als weg, zn huid begint er normaal uit te zien gelukkig. Verder kletst en lacht hij veel, echt heerlijk O+
Af en toe met geluid erbij. Hij wordt al zo groot! O+

[ Bericht 0% gewijzigd door Mabawa. op 16-01-2014 20:24:42 ]
pi_135575916
Mabawa O+
pi_135575998
Loj O+ Wat lijkt ie al veel op zichzelf als mini-babytje! O+ Hele leuke spam, een nog leuker eerste jaar en op naar nog veel meer avonturen!

Omen, Riley is ook zo'n lief klein popje! Net als jij!

Cwen, whehe, leuk is dat ja :D

Mabawa, ik heb het gemist over de uitslag, maar fijn dat het echt wegtrekt nu! En wat lief he, om dat 'stemmetje' zo te horen O+
pi_135576458
Oh Ow! Die eerste bruiloft is supercute! :D O+
pi_135576460
Loj wat een goeie spam!
En Mabawa wat klink je verliefd O+
pi_135577097
Mooie stats komen er voorbij! Wij mogen volgende week...

En wat een leuke foto spam O+
Geboren om voor altijd lief te hebben... O+ Roan & Senna O+
pi_135577767
Ow Ow! O+ Dat eerste lachje... O+ hoe cute!

Mawaba, het gaat goed bij jullie he? O+

quote:
1s.gif Op donderdag 16 januari 2014 18:03 schreef flowerbox het volgende:
Wow, de kilo's vliegen me hier om de oren. ;) Mini flobo is vandaag na een week ook weer gewogen; 3390 gram. 180 gram gegroeid! *O* Kan me nu nog niet voorstellen dat ze ooit 8 kilo gaat wegen.

Oh en vanmiddag prima gegaan met mc in de auto naar school. Yeah mijn wereld is weer.wat groter.
Die 8 kilo gaat sneller dan je denkt... voor je het weet zijn ze net zo groot als jezelf joh ;)
Fijn dat het goed ging met de mc!

Wat een dag, Spark... ze zit echt even niet zo lekker in d'r vel he? Maar zoals met alles, het is vast gewoon een fase :* Hopelijk slaapt ze nu lekker

Femke was het er vandaag niet mee eens dat ik de keuken in ging om te koken. "Mij alleen in de kamer achterlaten? Ik dácht het niet, mam!" (de mannen waren boven aan het douchen enzo) Dus ik heb haar in de wandelwagen gezet, die stond er toch nog met de buggyinzet voor Lars erin.. en dat ging eigenlijk best goed (in het ligstandje) :) Zij blij dat ze ook in de keuken was en naar mij kon kijken, en ik blij, want ik had honger ;) Ik denk dat we de wandelwagenbak nu echt vaarwel kunnen zeggen...
pi_135577778
Leuk is dat he cwen. Hier wordt dat ook gedaan inderdaad. Ook leuk als je bruine bonen met appel in je mond hebt.. (Heeft zon lekkere bende :9 )

Eten gaat trouwens nog niet super hier. Waar Jelle na een keer of vijf oefenen door had hoe hij de hapjes door moest slikken en z'n mondje open moest doen voor nieuwe hapjes.. Houd zij haar mondje stijf dicht. Ook een week gestopt en vandaag weer begonnen. Denk dat we nog maar weer een weekje wachten met proberen :P (of nog wat meer) komt vanzelf ze is nog jong.

Vandaag heeft ze een ik wil niet slapen dagje.. Maar heel eventjes telkens en dan huilen. En ook nog slaapwangetjes heeft, terwijl ze normaal vrolijk wakker wordt.. Ben benieuwd dadelijk of ze even een dutje wil doen.

En ik zag nog een mooie ow spam :Y nog gefeliciteerd!

En en en.. Zo veel gelezen dat ik het niet meer weet.

Oh ja aapieannie fijn dat je een regeling kunt treffen en er met je man over kan praten :*
  donderdag 16 januari 2014 @ 20:57:14 #279
171422 LadyBlack
paint it black
pi_135577976
Even schaamteloos inbreken :') Nav al die mannen-naar-bed-breng-verhalen:

_O-
pi_135578507
:D maar wel waar ;)
pi_135578546
Die is zoooo eng! En mijn man doet dat ook wel eens met Ellie :D
  donderdag 16 januari 2014 @ 21:42:30 #282
259886 pessie
pi_135580706
Mooie spam loj!

Haha lb!
pi_135580707
Daar hoeft mijn man niet alone voor te zijn.. }:| :')
pi_135581198
Oh Loj, wat een geweldige spam. Die eerste met die sonde O+ en dan zo'n grote knul op zijn eerste verjaardag! En alles er tussen in (die barbecue foto _O- )

Mabawa O+

Lola ook al bijna 1 :o
(ik had niet in de gaten dat ze zo dicht bij mijn meiden zat)

Handig opgelost Shandaly!

LB, leuk plaatje :D
pi_135581426
Ja 21-2 is ze gewoon al 1 jaar :o
Geboren om voor altijd lief te hebben... O+ Roan & Senna O+
  donderdag 16 januari 2014 @ 21:56:17 #286
378192 -mandy-
I am who I am
pi_135581554
En op 22 febr is D even lang uit mijn buik als in mijn buik!
pi_135581801
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 21:54 schreef klumsy het volgende:
Ik had echt geen idee dat ze maar 4 dagen ouder is dan J & D! Ik weet ook niet wat ik dan dacht eigenlijk, ouder of jonger :?
pi_135581822
Heh? Mandy, dat klopt toch niet? Dat had ik voor Femke uitgerekend op 24 feb... Ben je 43 weken zwanger geweest?
pi_135581869
Het is nog maar januari he... da's maand 1...
  donderdag 16 januari 2014 @ 22:02:01 #290
378192 -mandy-
I am who I am
pi_135581895
Nee, 38wk5d.Hij is geboren op 26 april. Wanneer is Femke geboren, ook rond die datum toch?
pi_135581982
15 mei, bij 40w5...

Jij bedoelt 22 januari denk ik ;)
pi_135582198
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 21:54 schreef klumsy het volgende:
Oh wacht, ik kan ook niet rekenen. Februari, niet januari :')
pi_135582245
Klumsy, je maakt iedereen in de war! Volgende week is het nog januari!
  donderdag 16 januari 2014 @ 22:07:41 #294
378192 -mandy-
I am who I am
pi_135582270
Hahaha, dat bedoel ik ook idd. Ik zie mijn fout net idd.

Ik ben moe, drukke middag gehad in Groningen: UMCG, Ikea bezocht en gegeten daar met kids en nadien nog even naar vrienden daar. We waren om half 3 weggegaan uit Assen en om half 8 weer thuis. D was helemaal uitgeteld, 5 uur wakker geweest met een hazeslaapje van een kwartier (op weg naar huis :p)

't is geen beste foto sorrie, maar hij vond dat stukje patat wel heel erg lekker!
pi_135582470
quote:
2s.gif Op donderdag 16 januari 2014 22:07 schreef Kyara het volgende:
Klumsy, je maakt iedereen in de war! Volgende week is het nog januari!
Ze zegt toch ook dat ze volgende week naar het CB mag ;) voor de 11 maanden afspraak waarschijnlijk ;)
Dat jij nou zo met verjaardagen bezig bent... :6 ;)
  donderdag 16 januari 2014 @ 22:12:10 #296
378192 -mandy-
I am who I am
pi_135582527
11 maanden afspraak ... dat is ook weer prikjes tijd. de arme.
pi_135582529
1 glas wijn....

O-)

:')
  donderdag 16 januari 2014 @ 22:12:41 #298
378192 -mandy-
I am who I am
pi_135582554
Tijd voor een tweede! :Y)
pi_135583355
Nee, dat kan niet ivm voeden. Melk met chardonnay smaak is niet echt de bedoeling :9
pi_135583484
Slapen ze misschien wel goed op ;)
pi_135583516
Weet je... we beginnen gewoon een nieuw topic
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')