abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_135405668
N.a.v. van de discussie in het OUD feedback topic is besloten het lijstje in dit topic te laten vervallen.
Alle OUD-users en hun kindjes die daar behoefte aan hadden, kun je terugvinden in het verjaardagslijstje op de Fok!wiki:
http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

De baby wiki-lijst:
http://wiki.fok.nl/index.php/BabyTopic

Voel je vrij je gegevens in dit lijstje toe te voegen/aan te passen :Y
pi_135405854
Cwen gaat zij echt al zelf zitten? Dat is echt heel vlot. Dat is volgens mij pas vanaf een maand of 10. Jeetje wat een snelle *O*

[ Bericht 0% gewijzigd door Omentielvo op 12-01-2014 20:14:44 ]
pi_135406107
XM, ik sluit me bij de rest aan, volgens mij gaat het super met Noor! :Y

Dat slecht eten ga je sowieso nog lang meemaken met een beetje pech. Saar varieert ook ontzettend (met 14 maanden nu). Op een gegeven moment ga je dat toch een beetje moeten loslaten en proberen te vertrouwen op je meisje zelf (zeker als er geen objectieve signalen zijn dat ze het niet goed doet op wat ze binnen krijgt).

Saar heeft regelmatig dat ze als ontbijt 3 of 4 hapjes brood eet. En dan als fruit een paar happen banaan. Half bakje pap daarna, als ik geluk heb. En dan avondeten misschien krap een paar hapjes. Avondfles (drinkpap) gaat er dan half in.... Nou ja, ze doet het er blijkbaar toch goed op. En andere dagen eet ze juist (bijna) alles op. Mijn ervaring is dat ze over het algemeen zelf wel aangeven wat goed voor ze is :Y
  zondag 12 januari 2014 @ 19:35:54 #4
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_135406709
Mijn jongetje eet!! *O*
Fruit en groente zijn nog steeds behoorlijk om van te :r maar cracottes en maisboogies zijn ^O^
Hij at er vandaag gewoon 4 op en toen ben ik maar gestopt, en hij eet zo een hele cracotte weg... :o

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Tot zover deze ego post, nu eens even bijlezen. :7

[ Bericht 0% gewijzigd door Juud79 op 12-01-2014 19:45:32 ]
pi_135406899
Juud wat goed *O*
En wat een schatje O+
pi_135407809
D! O+ Wat goed zeg!
pi_135408320
Juud, wat een mooie foto O+ En wat fijn dat hij eet *G*

Wow, gaat Ellie al zelf zitten :o
Dat deed D vorige week voor het eerst :')
pi_135409074
Zooo, ik haak ook weer eens aan. Reageer even op wat ik zo onthouden heb van het vorige topic.

Allereerst nog even een hele late felicitatie voor de dreumesen van Tico en Inca!! *O*

LB, hoe gaat het nu met je meisje? Heeft ze nog koorts?

Shandaly :* voor je dip. Ik zag wel een hele schattige foto van Femke in het vosjesjurkje O+

Nou Sull, dat is idd raar van die bulten, hopelijk is er iemand die weet wat het is en of het nodig is er wat aan te doen. Ze is wel heel knap idd O+ supertoffe muts heeft ze op ook!

Superschattige foto van Lauren pessie, wat is ze al groot! En misschien moet ik dat ook eens gaan proberen, J gewoon een half gepelde banaan in haar handjes geven, kijken wat er gebeurt. Al denk ik dat het dan meer een haarmasker a la Sticker zal worden :').
Dat neusje wrijven klinkt ook zooooo schattig O+

Omen, wat een lieve en gezellige foto van jullie samen *;. En terugdenken lijkt me logisch, het gaat ook zo hard, emo er maar lekker op los hoor!

quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2014 11:06 schreef LadyBlack het volgende:
Ik heb gisteren overigens een zootje rompers maat 74-80 ingeslagen (Hema, 2+1 gratis!), maar OMG, dat gaat me veel te hard!! :{
Haha :D J. zit echt al maanden in die maat rompers. Haar shirtjes maat 74 beginnen zelfs al een beetje strak te zitten rond die bolle buik van d'r :').

Loj :* en Ow die kusjes geeft, zo leuk! Nog 2 dagen een baby, geniet ervan! Was het nog gezellig vandaag?

Venco, ik (of vriend) douche altijd samen met J, of we gaan samen in bad. Vind ik gezellig en praktisch :). We hebben zo'n zitje waar ze goed in blijft zitten zodat ik even zelf kan afdrogen en zij nog even in bad/onder de douche kan wachten.

Kyara, je koekiemonsters O+

Leuk al die verhalen hoe iedereen hun man heeft leren kennen. Veel ook al lang samen .
Wij hadden elkaar 1 keer ontmoet op een verjaardag, daarna veel msn-contact (msn klinkt echt pre-historisch :’)) en sms-en. Uiteindelijk toch maar eens op date gegaan die eindigde met de eerste zoen in het park in Breda :’) O+. Dat is dit jaar in augustus al weer 10 jaar geleden *;.

XM, ik dacht dat het cb van de week had gezegd dat 350 het minimum was, dan is 450 + fruithap en groente toch helemaal niet zo slecht? Ik vind het moeilijk om me in je gedachtegang te verplaatsen omdat het m.i. gewoon hartstikke goed gaat met Noor zo, maar ik weet hoe moeilijk het voor jou is dus een dikke :*, kan verder niet veel toevoegen geloof ik..

Ohh Juud, wat wordt ‘ie groot! Hij is echt aan het veranderen in z’n gezichtje als ik deze foto zo zie. Echt een lekker ding O+.Fijn dat ‘ie plezier krijgt in eten!

Cwen, gaat je meisje al zitten? :o Dat is echt superrrrsnel hoor! Dat doet J. pas sinds een paar weken.

Zo, tijd voor een mega J.-update want het was mijlpalenweek hier! Met foto’s en filmpjes yay *O* :

- Ze kan nu echt helemaal zelf gaan staan, trekt zich de hele dag overal aan op, non-stop :D
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
- Ze stapt meteen ook maar rond de tafel :o Ik heb het weten te filmen.

- Ze is nu zo razendsnel, ik moet haar echt constant in de gaten houden. En dat is dus ook al mis gegaan. Ze zat te spelen in de wasmand met schone was die midden op ons bed stond. Ik dacht dat ik wel heel even een stapeltje hydrofielen op haar kamertje kon leggen maar dat kon dus niet. Binnen 10 seconden hoorde ik een harde *BAF*, van het bed af gevallen natuurlijk :’(. Ze moest gelijk heel hard huilen en zodra ik haar oppakte was het eigenlijk al snel weer over. Nog even aan de borst en ze kon weer lachen gelukkig. Wel een mega blauwe plek aan over gehouden op haar voorhoofd ;(
SPOILER
- Ze sliep altijd bij ons in bed maar dat durf ik nu niet meer zo goed aan. Ik word niet altijd meteen wakker zodra zij wakker wordt en ze kruipt in 0,5 nanoseconde naar de rand van het bed dus hebben we haar deze week verplaatst naar haar eigen kamer. We hebben ook nog een bedje naast ons bed staan maar ze gaat dus echt niet in haar eigen bed slapen als ze ons ernaast in het grote bed ziet liggen. De eerste nacht heb ik liggen huilen in bed omdat ik het zo vreselijk zielig vond dat ze alleen op haar kamertje lag en omdat ik haar zo miste want ze lag zo ver weheheeeeeg :’(. Maar het ging eigenlijk wel heel goed. Kwam alleen om half 3 voor een voeding en toen heb ik haar lekker toch nog bij ons in bed genomen, ik heb toch echt nog even een overgangsfase nodig :P. Zo gaat het steeds beter. Ze doet nu ook haar slaapjes overdag in haar eigen kamertje en slaapt dan eigenlijk heel goed. Maar het voelt nog steeds als een mega-stap voor mij hoor..
- Ze was gisteren 9 maanden, en ook 39 weken en 2 dagen dus net zo lang uit de buik als in de buik! *O*
- We hebben vandaag voor het eerst gefietst *O*. Ze vond het superleuk en wij ook! Hele tijd zitten kletsen en lachen op de fiets het moederschip ;). Alleen wel een beetje koud zo zonder windscherm dus die gaan we nog even kopen. Morgen komt ook een fietshelmpje binnen omdat ik dat toch wel een veilig gevoel vind.
SPOILER
- Ze heeft vandaag haar eerste pannenkoek op. Had voor haar een kleine pannenkoek met appel gemaakt en ze heeft ‘m helemaal opgegeten :9.

Zo, dawast :+.
pi_135409666
Lot wat een update. Wat een leuke foto's. Filmpje deed het helaas niet, maar toch *O* (omdat ze loopt)
En wat sneu dat ze gevallen is van bed. :*
  zondag 12 januari 2014 @ 20:33:47 #10
171422 LadyBlack
paint it black
pi_135409744
Jeej L0t, leuk om te lezen!! Wat een knapperd heb je toch O+ En fijn dat ze ook in dr eigen bedje goed slaapt! Lijkt me na 9 maanden samen slapen ook best een stap.

En mooi moederschip hoor oO<

Ohja, de koorts is hier weg, nog een klein beetje verhoging soms... maar er is wel genoeg loos. Ze hoest af en toe de longen uit dr lijfje en is dus veel wakker 's nachts, heeft daardoor wallen :') en is wat sneller van de leg.
Vandaag heeft ze in totaal 1,5 uur geslapen :? We hebben een uur met haar gewandeld maar dat werd huilen in de wagen (spijt dat ik haar toch niet in de doek had gedaan!!). Thuis met haar op bed gaan liggen voeden en toen sliep ze binnen een minuut O+

Oh en XM, hier ook een slechte eetfase hoor, constant lepel wegduwen en hard nee schudden ( O+ ) Soms lukt t wel als je er een spelletje van maakt, of als je even pauze neemt en zelf gewoon gaat zitten eten :D

[ Bericht 59% gewijzigd door LadyBlack op 12-01-2014 20:40:34 ]
  zondag 12 januari 2014 @ 20:35:20 #11
171422 LadyBlack
paint it black
pi_135409844
En even hoor; HOE oud is Ellie?? :o Die kan toch nog niet zelf gaan zitten... dikke hoax ik zeg het je :{w

Ofwel: ZIEN!! O+
pi_135409917
Vandaag hier ook zo'n leuke dag. Met mijn nicht, neefje, zus en Riley zijn we de hond wezen uitlaten in het park
En daarna zijn we nog bij een nichtje wezen kijken bijnaam marionetten. En Riley was echt zo gezellig de hele tijd. Er kwam een man langs met een bord vol kaas en worstjes en Riley dook daarop af :o
pi_135410276
:o Lot! Wat een post!
Geweldige update over J. Dat koppie op die stafoto O+ geweldig! Wat doet ze het goed!!

Klinkt als een geslaagde dag Omen :)
pi_135410798
Lot knappe meid en dito moeder. Ze zijn zo rap op een gegeven moment.

Omen klinkt geslaagd.
Shandaly hopelijk ben je snel uit je dip.

Ik lig al in bed. Belachelijk vroeg ik ben niet zwanger maar zo moe. Ik kan dus niet zo goed tegen wakker gemaakt worden, ik slaap nooit bijster veel maar 5uur is wel het minimale en Dat redden we momenteel niet. Gevolg huis een chaos want geen puf en ik heb dan een heel kort lontje.
pi_135411005
Ferrari. Nog geen eens vijf uur slaap breekt op. Niet meer internetten nu, maar slapen :*
pi_135411187
Oh hmm, snap niet waarom het filmpje het niet doet. Nja, jullie geloven me maar op m'n woord :P

Ahh LB, duurt nu al best een tijdje he, arme E. Voeden is hier ook nog steeds het allerbeste slaapmiddel hoor. Soms lukt het ook wel zonder borst maar als dat niet lukt is er altijd booby to the rescue! :9

Riley, kleine snoepkont :D

F_r :* Slaaptekort is gewoon slopend. Huishouden komt dan gewoon even op een plek onderaan het lijstje, dat komt wel weer. Ik kan er zelf ook altijd slecht tegen hoor als het huis een zooi is dus ik weet dat het makkelijker gezegd dan gedaan is. Dus heel goed dat je nu al vast naar bed bent gegaan!
En thnx :D.
pi_135411334
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2014 20:53 schreef L0t.. het volgende:
Oh hmm, snap niet waarom het filmpje het niet doet. Nja, jullie geloven me maar op m'n woord :P
Hier deed 'ie het wel! Heb je meisje net zitten bewonderen O+
  zondag 12 januari 2014 @ 20:56:34 #18
171422 LadyBlack
paint it black
pi_135411474
Wat Omen zegt :Y

Juud79, wat een prachtfoto van je mannetje! O+

Fieder, alweer ab -O- wat rot! Beterschap voor L!

Juud--, lukt t haken al? Patroon van mijn slofjes heet Warm winter booties en komt van ravelry.com (patronenhemel! _O_ )

Uhmmmmm en toen wist ik het niet meer :') Behalve XM, maar alles wat ik zou zeggen is al gezegd :Y
pi_135411477
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2014 20:54 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Hier deed 'ie het wel! Heb je meisje net zitten bewonderen O+
Yay! *O*
pi_135411615
Slaap lekker f_r :* Het is je gegund!

Lot, wat een prachtig filmpje! Dat gemurmel erbij, en dat tongetje.. O+ En je ziet haar bijna denken "Verdikkie, die tafel houdt op.. wat nu?"
(en wat een superpost! _O_ )

quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2014 20:56 schreef LadyBlack het volgende:
Uhmmmmm en toen wist ik het niet meer :') Behalve XM, maar alles wat ik zou zeggen is al gezegd :Y
+1
  zondag 12 januari 2014 @ 21:02:25 #21
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_135411980
Lot wat een leuke update!
Jij hebt mijn fiets :D
En stoer he dat overal zelf gaan staan! Kom je 's nachts in haar kamer, staat ze je brullend op te wachten O+ (zo gaat het hier althans)...

Juud, tof van D!

FR, ook mijn huis is chaos weg wens te weinig slaap, als ik me wat fitter voel doe ik weer wat meer. Komt wel weer :* en nu: lekker slapen jij!
pi_135411987
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2014 20:58 schreef Shandaly het volgende:
Lot, wat een prachtig filmpje! Dat gemurmel erbij, en dat tongetje.. O+ En je ziet haar bijna denken "Verdikkie, die tafel houdt op.. wat nu?"
(en wat een superpost! _O_ )
Haha ja mooi he, die verwoede blik ook om dat blad op tafel te pakken te krijgen :D Ze probeerde daarna nog wel de hoek om te komen maar dat lukte nog niet helemaal.
pi_135412174
Fijn ding is het he pessie! Moet nog wel even wennen aan het opstappen met zo'n stoeltje voor je neus, ook al is het een mamafiets heb je toch wel minder ruimte dan normaal.
  zondag 12 januari 2014 @ 21:07:22 #24
259886 pessie
pi_135412370
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2014 21:04 schreef L0t.. het volgende:
Fijn ding is het he pessie! Moet nog wel even wennen aan het opstappen met zo'n stoeltje voor je neus, ook al is het een mamafiets heb je toch wel minder ruimte dan normaal.
Ik kreeg em pas nadat ik op een gewone fiets fietste met Nathan, in vergelijking daarmee was het hemels :P. Maar ben er zelf echt heel tevreden over. Echt een fijne fiets!
pi_135412633
Hmm ja... fietsen... O+ Kan niet wachten tot Femke goed genoeg (of überhaupt) kan zitten, en gelukkig zal het tegen die tijd ook wel ietsjes warmer zijn. ;)
pi_135412713
L0t _O_ voor je post en voor je snelle knappe meisje! O+ O+

Fietsen lijkt me ook leuk. Maar ja, dan kan er steeds maar 1 mee. ;(
pi_135412789
quote:
2s.gif Op zondag 12 januari 2014 21:13 schreef Kyara het volgende:

1 meisje voorop, M. achterop, en het andere meisje bij ml voorop... past perfect!
pi_135412809
Ohja, verlatingsangst is nu echt begonnen. Ze kruipt me overal achterna en zodra ik ook maar 1 seconde uit beeld verdwijn begint ze te huilen. Ik was van gisterochtend 7.00 tot vanochtend 9.00 alleen met haar omdat mijn vriend niet thuis was en dan is het toch wel even vermoeiend hoor. Ochtendslaapje van 3 kwartier heb ik met haar in het grote bed gedaan. Middagslaapje wilde ze alleen op mij doen, dus toen zat ik 1,5 uur met haar op me wat heel O+ is maar ik baalde ook een beetje want ik had nog wat dingetjes uit willen zoeken. 's Avonds viel ze aan de borst in slaap maar wegleggen was wakker worden, dus toen ben ik uiteindelijk maar om 20 uur met haar in ons bed gaan liggen waar ze na een hoop geklim en geklauter en 10x drinken ofzo om 22 uur eindelijk in slaap is gevallen. Zo heb ik in een hele dag nog geen 5 minuten alleen gehad en daar blijk ik toch wel een beetje slecht tegen te kunnen :'). Echt respect _O_ voor moeders die vaak alles alleen moeten doen, ik ben toch wel heel blij dat wij veel samen kunnen doen zodat we ook wat dingetjes voor onszelf kunnen doen.

De andere 8-9 maandenkindjes ook al wat verlatingsangst?

Dit spreekt mijn eerdere post over alleen in haar eigen bedje slapen natuurlijk wel helemaal tegen maar daar heb ik echt het doorzettingsvermogen nog niet voor als ik de hele dag alleen ben hoor :').
pi_135412929
quote:
2s.gif Op zondag 12 januari 2014 21:13 schreef Kyara het volgende:

Fietskar niets voor jullie?
pi_135412986
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2014 21:14 schreef Shandaly het volgende:

[..]

1 meisje voorop, M. achterop, en het andere meisje bij ml voorop... past perfect!
Dat gaat het ook worden. Maar dan moet je dus altijd met z'n tweetjes zijn. Dat bedoel ik meer. Maar goed, ik kan niet ook zomaar met M gaan fietsen natuurlijk.

Fietskar lijkt me trouwens he-le-maal niks. Dan pak ik wel de auto of ga lopen :@
pi_135413353
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2014 21:15 schreef L0t.. het volgende:
De andere 8-9 maandenkindjes ook al wat verlatingsangst?
Hier niet, maar goed, mijn meisje is natuurlijk ook nog lááng geen 8 maanden! Dat duurt nog zeker 3 dagen! ;)
Alleen als ze al wat moe is, dan is niets goed behalve bij mama zijn, of naar bed gaan.
  zondag 12 januari 2014 @ 21:24:28 #32
378192 -mandy-
I am who I am
pi_135413442
D gaat als ik ga fietsen al prinsheerlijk voor op mijn fiets. Ik heb een gewone fiets, dus dat is dan wel krap om op te stappen. 't Is niet ideaal zeg maar. Maar wel heel leuk. Zeker nu ik ook een buggydrager op mijn fiets heb.
Tegen de zomer aan ga ik nog wel op zoek naar een mamafiets.

Wat een megapost Lot!

Dat filmpje!!!! Zo lief!!!

En juud met haar maïsboogjeseter :) .

Ook niet van die lichtgewicht dingen Kyara?
Handig lijkt het me niet met bochten nemen en fiets parkeren ed.

Verlatingsangst. Ik werk niet, en ben dus bijna altijd bij hem. Maar als ie zoals vanavond in bed gaat en moe is heeft ie er wel eens last van. Ben een tijdje bij hem blijven zitten naast zijn ledikantje, tot hij sliep.
Mijn leven begon voor de 2de keer toen ik Djeez ontmoette en werd compleet op 26 april 2013 met de geboorte van onze zoon.
  zondag 12 januari 2014 @ 21:25:21 #33
259886 pessie
pi_135413511
Lot, wij hebben verlatingsangst en eenkennigheid. Volgende week maandag hebben manlief en ik promotie van mijn zwager dus zijn we er niet. Oma gaat oppassen. Vanavond bedacht dat oma haar dan even alvast wat yoghurt zou voeren, even proberen. Het was gillen en krijsen en absoluut niets van oma aan willen nemen -O- ikzie het een beetje somber in, we blijven waarschijnlijk van 3,30 tot 10 uur weg...
pi_135413547
quote:
2s.gif Op zondag 12 januari 2014 21:18 schreef Kyara het volgende:

[..]

Dat gaat het ook worden. Maar dan moet je dus altijd met z'n tweetjes zijn. Dat bedoel ik meer. Maar goed, ik kan niet ook zomaar met M gaan fietsen natuurlijk.

Fietskar lijkt me trouwens he-le-maal niks. Dan pak ik wel de auto of ga lopen :@
Haha :D Mij lijkt het wel praktisch. Kind(eren), boodschappen en andere zooi achter in die kar en gaan! Geen idee of ik dan überhaupt nog vooruit zou komen hoor, waarschijnlijk niet :'). Wel jammer dat je je kind niet kunt zien. Maarja dat kun je natuurlijk ook niet als je een fietszitje achterop hebt.
pi_135413752
Boodschappen doe ik het liefst zonder kinderen :D En trouwens dan sta je met je fiets en 3 kinderen bij de winkel, en dan? Alledrie in een winkelwagentje? _O-

Ik fiets met M trouwens ook amper dus ik kom er wel overheen ;)
pi_135413786
quote:
1s.gif Op zondag 12 januari 2014 21:25 schreef pessie het volgende:
Lot, wij hebben verlatingsangst en eenkennigheid. Volgende week maandag hebben manlief en ik promotie van mijn zwager dus zijn we er niet. Oma gaat oppassen. Vanavond bedacht dat oma haar dan even alvast wat yoghurt zou voeren, even proberen. Het was gillen en krijsen en absoluut niets van oma aan willen nemen -O- ikzie het een beetje somber in, we blijven waarschijnlijk van 3,30 tot 10 uur weg...
Ohh balen joh! Daar zou ik ook best tegenop zien. Maar misschien gaat het wel een stuk beter als jullie eenmaal echt uit zicht zijn. Eenkennigheid hebben we hier nog niet, zolang ze maar aandacht krijgt van iemand is het wel prima.
pi_135413850
quote:
2s.gif Op zondag 12 januari 2014 21:28 schreef Kyara het volgende:
Boodschappen doe ik het liefst zonder kinderen :D En trouwens dan sta je met je fiets en 3 kinderen bij de winkel, en dan? Alledrie in een winkelwagentje? _O-
Ohja, daar had ik even niet bij stil gestaan :') Duidelijk een moeder met 1 kind ;).
pi_135414012
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2014 21:28 schreef L0t.. het volgende:

[..]

Ohh balen joh! Daar zou ik ook best tegenop zien. Maar misschien gaat het wel een stuk beter als jullie eenmaal echt uit zicht zijn. Eenkennigheid hebben we hier nog niet, zolang ze maar aandacht krijgt van iemand is het wel prima.
Dat is vaak wel het geval hoor. Gaat ze eigenlijk ook naar een opvang? Hoe gaat het daar?
pi_135415249
Wij zijn overigens dit weekend bij mijn ouders geweest vanwege de verjaardag van mijn moeder. Die overigens pas morgen is - hopelijk brengt het dit jaar geen ongeluk dat we 'm te vroeg gevierd hebben... Gisteravond hebben we de kindjes bij opa en oma gelaten en zijn wij met z'n tweetjes naar de bioscoop geweest. Was een heerlijk weekend zo O+ Prachtige film, verder gezellig geweest met opa en oma, alles ging goed met de kindjes (met Femke hebben ze helemaal niets hoeven doen, die lag al in bed toen we gingen, en sliep nog toen we terugkwamen, tot zelfs de volgend ochtend rond een uur of negen O+ Lars was wat lastiger, maar ach... ze mogen vannacht weer bijslapen ;) )

Morgen weer zwemmen, hopelijk gaat het beter dan vorige week... Femke lijkt het toch minder leuk te vinden nu om een half uurtje op ons te moeten wachten.
pi_135415422
Klinkt als een fijn weekend Shandaly! Hebben jullie ook nog wat kunnen praten?
pi_135415954
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2014 20:35 schreef LadyBlack het volgende:
En even hoor; HOE oud is Ellie?? :o Die kan toch nog niet zelf gaan zitten... dikke hoax ik zeg het je :{w

Ofwel: ZIEN!! O+
4,5 maanden. En ik vroeg het maar, hè? ;) Als Ellie driekwart ligt ( dus alleen hoofd iets verhoogd) en met haar handjes m'n vingers vast heeft, gaat ze zitten en blijft ze zelf zitten, zonder voor- of achterover te vallen. Ze trekt zich niet op, want er staat geen druk op m'n handen dan. Het is dus niet helemaal zitten, maar toch wel zitten, zeg maar. Als ik haar nu neerzet, blijft ze ook al 'n tijdje zitten en als ze opzij zakt, vangt ze zichzelf op! Zal 'ns kijken of ik 'n filmpje kan maken!

Lot, wat een leuke foto!

Shandaly, succes met zwemmen!
Home is where the O+ is...
pi_135416417
Cwen, de fysio vertelde hier dat het belangrijker is dat ze de rug- en nekspieren goed trainen (dus met buikliggen) voordat ze gaan zitten (en daarmee de buikspieren trainen). Ik weet niet of ze al rolt en goed op haar buik ligt?
  zondag 12 januari 2014 @ 22:10:47 #43
378192 -mandy-
I am who I am
pi_135416615
Veel plezier met het babyzwemmen morgen Shandaly!
Mijn leven begon voor de 2de keer toen ik Djeez ontmoette en werd compleet op 26 april 2013 met de geboorte van onze zoon.
pi_135416670
Klopt, we proberen haar ook tegen te houden maar tja, ze is vasthoudend ;). Op haar buik liggen en hoofd en schouders omhoog kan ze goed, armen doen ook mee (net als Noors vliegtuigen), rollen van buik naar rug ook en de andere kant op doet ze al verwoede pogingen. Ik houd haar zelf meestal halfliggend bij me, maar nu gaat ze dus zelf zitten dan. Moest dus even testen hoe ze het nog meer doet - en ze gaat nog maar wat vaker op haar buik.
pi_135416882
Je kan het ook niet tegenhouden inderdaad. Maar zo te lezen stimuleren jullie de buiklig in elk geval genoeg. ^O^

(sorry hoor, maar sinds wij de fysio hebben hier kan ik het niet laten om dat soort info te delen, kan soms een beetje betweterig overkomen :@ )
  zondag 12 januari 2014 @ 22:22:11 #46
378192 -mandy-
I am who I am
pi_135417313
Kyara, ik mag de info die je geeft van de fysio altijd wel graag lezen. Mij komt het helemaal niet betweterig over.
  zondag 12 januari 2014 @ 22:45:35 #47
171422 LadyBlack
paint it black
pi_135418790
Pessie, Lauren eet vast uit oma's hand als jullie er niet zijn!

Ik mocht helemaal niets doen als de ouders van mijn oppaskindje er nog waren, maar daarna kon t mn eigen kind zijn zo lief en knuffelig O+

L0t, ik vind dat soms ook benauwend hoor... E is soms alleen maar tevreden (naast op mijn arm) als ze op het kleed mag zitten. Maar dat mag ze niet steeds van mij :{

Mandy, van mij dan ook de (misschien al eerder geplaatste) kanttekening dat je nog wel heel voorzichtig moet zijn op de fiets he! Zo lang fietsen als ze zelf los kunnen zitten hoorde ik laatst. (ofwel, ik zou makkelijk een rondje stad kunnen doen :') maar ik durf nog niet, zoveel hobbels overal! :o )
  maandag 13 januari 2014 @ 06:50:10 #48
378192 -mandy-
I am who I am
pi_135425853
Zo vaak fiets ik ook niet. Nu 1x per week een kwartiertje heen en terug naar babyzwemmen. En dat kan ie ook alleen zitten.

Tijd voor c_/ !
pi_135426165
Kyara, geen probleem hoor! Ik ben me heel goed bewust dat ze eigenlijk nog te jong is om te zitten, maar omdat ze zo graag wil en doet trainen we dus ook haar buik maar steeds meer. Ellie heeft soms gewoon een beetje haast :).
pi_135426532
L0t! Wat een geniale post en leuk weer over je meisje te lezen... Ze loopt! Wauw!! Je gelooft het nooit maar Isa is vorige week ook van het bed gekletterd en had precies zo'n bult :P En dat fietsen samen ziet er ook zo tof uit O+ Je moet vaker meeposten hoor!! Ik had je gemist! En LE heb ik ook weer een tijdje niet gezien, en Belle, en de rest die niet post }:|

Wat tof dat Ellie gaat zitten Cwen O+ Wat kan ze al veel he?? Ze worden zooooo snel groot O+ :'(

Shandaly, wat fijn te lezen dat je zo'n fijne avond met je man hebt gehad O+

Wij hebben gisteravond ook een heerlijk avondje samen gehad. Lekker Chinees gehaald en op de bank een film gekeken met het geluid heel hard 8-) En daarna heb ik heeerrrrlijk 9 uur geslapen, aan 1 stuk!! Isa sliep bij mijn schoonouders en ik lees net dat schoonmams samen met haar in het logeerbed heeft geslapen. Ik was zo blij te lezen dat ze daar niet ineens de hele nacht in haar eigen bed door heeft gesnurkt :@ :D
Sarcasme. Herken het.
  maandag 13 januari 2014 @ 08:50:04 #51
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_135426594
Snelle Ellie! Straks haalt ze Nin nog in ;). Noor zit nog niet eens en draait sinds deze week pas terug van buik naar rug.

Dank voor jullie reacties op het eten.. Rest van het gezanik maar in een spoiler, scheelt voor degenen die het beu zijn.

SPOILER
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_135426656
Haha, spirit, erg is dat he? Maar heel begrijpelijk. Als ik ergens hulp bij vraag hoop ik stiekum ook dat diegene het niet in 10 sec lukt. Beetje zelfde idee ;) Lekker zo'n avond en nacht!

XM :*
SPOILER
  maandag 13 januari 2014 @ 09:15:48 #53
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_135426913
Shandaly,

Wbt dat aangeven.. Dat doet ze wel hoor. Als ze écht niet meer wil, dan doet ze haar lippen stijf op elkaar en krijg ik er ook echt geen druppel meer in. Been there, done that. Dus als ze dat doet, laat ik haar een boertje laten en dan probeer ik het nogmaals. Als ze dan nog niet wil, stoppen we ook gewoon. Vanochtend was ze gewoon weer eens afgeleid door het leven op aarde om haar heen en deed ze haar mond nog wel open en dronk ze dus ook nog wel wat.
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_135426985
SPOILER
Sarcasme. Herken het.
pi_135427256
Jongens, even ego:
M heeft vannacht van 19:15 tot 6:30 zonder voeding geslapen *O* :z O+

En peuter deed mee met de deal, dus voor het eerst in bijna 9 maanden de hele nacht ongestoord kunnen slapen!
En nu voel ik me brak... :P

Oh en L0t: hier is mamma momenteel je van het, naar het toilet is huilen (tenzij druk aan het spelen). En pappa is ook lang niet altijd goed. Maar of dat eenkennigheid/verlatingsangst is of nog nasleep van het ziek zijn, durf ik nog niet te zeggen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Piekie81 op 13-01-2014 09:46:13 ]
R 09-10-2010
M 20-04-2013
pi_135427823
Lot, wat een post! De verjaardag gisteren was gezellig maar best heftig. (Mensen die tegen je zeggen, vorig jaar ging je door naar het ziekenhuis toch, had je toen al weeën? Ik ga mensen die ik 3x per jaar zie, niet uitleggen dat t iets anders lag)

Cwen, wat knap! Kom dat showen ;)

XM, wat de rest ook zegt, ze gaan rond deze tijd echt veel minder drinken. Heb me er ook echt even overheen moeten zetten met Ow. Wat het lijkt zo weinig he :) verder gewoon :*

Ow heeft eenkennigheid naar mannen! Van een man naar een vrouw is krijsen! (Ja ook van papa naar mama, gelukkig nog niet van opa naar mama )

Hoe waren jullie nachten?

Zo aan het eind van de tijd hier vind ik het ook tijd voor een positieve update slapen...
Het gaat hier namelijk echt goed! Het is nu nog 1x per nacht komen (en dan een sessie tussen de 15 min en 2 uur), en daarna slaapt Ow vaak tot 8.00! Nachtvoedingen komen nog 1x per week voor ongeveer... Dus ik heb niets te zeuren meer!
Wel kan Ow nog niet zelf in slaap komen, maar ach, stiekem is dat momentje samen ook wel fijn.
In ieder geval bedankt voor jullie steun, die ik hen gekregen op het slaapgebied :*
pi_135428163
Féline geeft luchtkusjes O+ zo lief.
En ze is verliefd op haar geote zus :( wat totaal niet handig is als ze beide moeten slapen (maar wel ontzettend cute).
Ik heb een filmpje van de luchtkusjes maar zou niet weten waar ik het zou kunnen uploaden :')
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_135428213
SPIRIT! Ik is hier O+

Ik heb alles gelezen maar mijn hoofd wil niet zo. Lot met haar megapost :D en snelle Ellie O+ en nog gefeliciteerd met M. Kyara en overmorgen is Ow jarig (toch?) en verder weet ik niets meer, niets zeg ik je!

Hier gaat alles prima eigenlijk. Sticker heeft het weekend bloemkool gegeten, en dat ging verbazingwekkend goed, de worteltjes vond hij ook tof :) En ik durf het bijna niet te zeggen want fokwet maar het lijkt er op dat we heel misschien heel voorzichtig een nachtvoeding aan het laten vallen zijn. Misschien he! Hij wordt wel gewoon wakker, maar de afgelopen drie nachten wilde hij de borst niet elke keer en liet hij zich dan gewoon in slaap knuffelen. Dan wiebelen we met zijn kont terwijl hij die in de lucht steekt (buikslaper) en is hij zo weer vertrokken. Zonder kontgewiebel zijn we nergens!
  maandag 13 januari 2014 @ 10:30:38 #59
171422 LadyBlack
paint it black
pi_135428279
LE :D! Maar wat fijn!

En Loj ook! *O*
pi_135428320
LE, wat fijn :D en woensdag inderdaad :)
  maandag 13 januari 2014 @ 11:04:05 #61
259886 pessie
pi_135429135
Le kontwiebelen :D

Loj :* en top dat het slapen zo veel beter gaat!
pi_135429157
pi_135429170
En wiebelen met je kont is toch gewoon lekker. Niet gek dag je dan in slaap valt ;)
pi_135429228
Hoi LE! Wat fijn dat sticker lekker eten aan het ontdekken is :) en een nachtvoeding overslaat?! Wat gebeurt er met je baby?! :o

Ik moet nog even kwijt dat ik gisteren in de etos stond achter een man die lekker met zijn 6 maanden oude zoontje aan het shoppen was, in draagdoek!! Ik werd stiekem een klein beetje verliefd op hem :@ Echt zo'n stoere halve houthakker met baard en al, net als mijn eigen vent (die dragen weigert }:| Niet dat ik veel draag, maar het gaat om het principe!). En hij was zo helemaal happy met zijn zoontje en ik vond het zo tof :D
Sarcasme. Herken het.
pi_135429368
*O* voor de steeds betere nachten van Loj en L-E!

En Loj, logisch dat je niet het hele verhaal aan jan en allenman vertelt. Wel pittig dat het dit weekend hetzelfde was qua verjaardag en afwezigheid van je man, als het weekend vorig jaar!
:* voor de komende dagen!

Bizar trouwens dat zo veel mensen hier dit jaar 10 jaar samen zijn! En wat gaaf om al die verhalen te lezen.
Wij zijn op 5 mei 10 jaar samen.
We hebben elkaar leren kennen op een gezamelijk weekend van de studentenverenigingen waar we lid van waren. Toen een poos om elkaar heen gedraaid (saillant detail: de lover van mijn zus woonde toen in hetzelfde studentenhuis als manlief) en uiteindelijk is hij mee geweest naar de dies (gala) van mijn studentenvereniging. Dat was heeeeel gezellig en bij de afspraak daarna vroeg hij verkering O+ en drie jaar later ^)
R 09-10-2010
M 20-04-2013
pi_135429482
quote:
Noh O+ O+ O+ Wat een lekkerding, echt een kopietje van Zoe!
pi_135429499
Waar staan in de supermarkt eigenlijk de soepstengels? Wilde ze laatst kopen voor A maar kon ze niet vinden. Had ook geen zin het te vragen. :@
Die geven sommige van jullie toch ook aan je baby?
Btw, mijn haaruitval is (geloof ik) weer normaal! *O* En het uitgevallene begint terug te groeien, wat dus resulteert in rare korte plukken van 5 cm en vreemd lopende scheidingen en kruinen. :')

En A gaat steeds meer klimmen en oefenen met staan. Vooral de krabpaal van de katten vindt hij dan heel handig.

Ohja, wanneer zetten jullie je baby van maxi cosi over naar zo'n nr. 1 stoeltje?
Ik zie op de site wel dat je de maxi cosi gebruikt tot 12 maanden maar dat je kind ook al in de nr. 1 vanaf 9 kilo/9 maanden mag.
Het overlapt dus.
  maandag 13 januari 2014 @ 11:28:44 #68
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_135429776
quote:
1s.gif Op maandag 13 januari 2014 11:17 schreef vencodark het volgende:
Waar staan in de supermarkt eigenlijk de soepstengels? Wilde ze laatst kopen voor A maar kon ze niet vinden. Had ook geen zin het te vragen. :@

Ohja, wanneer zetten jullie je baby van maxi cosi over naar zo'n nr. 1 stoeltje?
Ik zie op de site wel dat je de maxi cosi gebruikt tot 12 maanden maar dat je kind ook al in de nr. 1 vanaf 9 kilo/9 maanden mag.
Het overlapt dus.
Soepstengels bij ons bij de soep...

En de maxi-cosi: J. Is overgegaan toen ie niet meer lekker zat in de groep 0 stoel. Voor t gewicht hoefde t niet (nog net geen 9 kilo bij een jaar), maar t was gewoon krijsen elke keer. In de groep 1 stoel (een smalle voor onze schrielepoot) is ie weer tevreden.

Ligt dus aan de bouw van jouw kind, is ie groot en zwaar, zal ie al met 9 maanden wisselen, anders later.
pi_135430053
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 11:16 schreef Oognip het volgende:

[..]

Noh O+ O+ O+ Wat een lekkerding, echt een kopietje van Zoe!
Mijn moeder liet laatst een foto zien aan haar collega en die vroeg of het wel de juiste foto was. Want dat is toch de oudste? Neehej das de jongste!

Van de week zag ik op Facebook (ja ja) een "mop" die ging: Een schoonmoeder kwam op kraamvisite bij haar eerste kleinkind. En zei de vrouw: dat kind lijkt niets op mijn zoon.
De kraamvrouw zei: Zie je dit, dit is een vagina (stond er platter) en geen kopieermachine!

Zou ik dan wel een kopieermachine hebben ;)
pi_135430155
O en mag ik even jompelen (wat een kutwoord trouwens).. Mijn schoonzusje mag vanmiddag terug voor een terugplaatsing. *O* Ze is na vanmiddag PUPO *O*
pi_135430201
Spannend Tally!
En dat filmpje is O+

Loj en LE, fijn die betere nachten!
pi_135430619
Cwen, doet Ellie al pogingen zelf te gaan zitten? :o Wauw!

Lot, wat een geweldige post. Die foto van jou en J. op de fiets, die vind ik echt top! Eenkennigheid is hier ook sterk aanwezig, al best een tijdje en ze is nog geen 8 maanden hoor. Dat duurt echt nog heel lang :D

Tally. wat schattig! OMG O+ O+ O+ En hoera voor je schoonzus, PUPO!!

Le, wat klinkt dat positief. En kontgewiebel :D

En bij Loj ook al zo positief, super joh!

Oh en ook Piekie heeft een goede nacht gehad *O*

Juud, wat een top update! En idem voor de foto O+

XM, hier valt niet zoveel toe te voegen. Het allerbelangrijkste wat wij vanuit het ziekenhuis hebben meegekregen is nooit pushen, nooit proberen om met heel veel moeite een klein beetje voeding extra erin te krijgen. Hierdoor kan ze een afkeer tegen eten gaan krijgen en dan ben je echt veel verder van huis. Een fles aanbieden, begint ze hem weg te slaan/wegdraaien/jeweetwelwat stoppen en later nog 1 poging proberen en dan stoppen en ook niet meer aanbieden. Volgende keer weer precies hetzelfde. Het geeft duidelijkheid tegen Noor en ook rust voor jezelf, je legt een grens.
Verder vind ik de hoeveelheden die ze eet ook mooi en lijkt het me zeker geen reden tot zorg, mocht je merken dat haar curve toch omlaag begint te gaan heb je nog tijd genoeg om op 1 of andere manier te corrigeren.

Wij zijn gisteren bij mijn schoonouders in Almere geweest en op de terugweg heeft E. een half uur gekrijst joh! Ik kreeg haar met geen mogelijkheid rustig ;( Thuis weigerde ze de fles ook dus maar zonder fles naar bed gedaan, uurtje later dronk ze toch nog 120 pap op *O*
Sinds we weten dat E. haar groei keurig gaat op wat ze eet is het zo relax allemaal. Ik kan nog steeds niet zo heel goed tegen flesweigeren (de fles zojuist heeft ze compleet geweigerd) maar denk dan ook tegelijk: ze doet het goed, straks komt ze vanzelf.
En dat is echt fijn! Om echt het vertrouwen te krijgen moet ze denk ik wel langere tijd laten zien dat ze goed groeit maar ik vind dit al zoveel fijner O+
We hebben gisterenavond eten aangeboden met stukjes, tot nu toe kon ze dat ook niet verdragen maar nu heeft ze denk ik 40 gram met stukjes gegeten en daarna pureren en toen heeft ze nog 50 gram extra op *O*

Niet quoten, haal het straks weer weg denk ik.
SPOILER

[ Bericht 10% gewijzigd door .Sparkling. op 13-01-2014 19:42:03 ]
E.
pi_135431731
Spark :*
pi_135432350
Dat filmpje Tally O+

En :* voor Spark
pi_135432456
Luchtkusjes & wiebelkontjes O+ O+ O+

pi_135432506
Shandaly ik had nog niet gereageerd op je gezellige weekend O+

Spirit ook al zo’n gezellige avond. En ik snap dat je blij bent dat ze daar niet ineens doorsnurkt :*

XM
SPOILER
Piekie, wat ene lekkere nacht. Ik snap dat je meteen brak bent na zo’n lange tijd.

Loj, :* voor de verjaardag
En *O* voor de nachten

Tally, ik kan die filmpjes niet zien (op werk) maar wat lijken luchtkusjes me lief. En dat ze zo fan is van haar grote zus O+

L-E dat gaat goed die nachten. En jouw posts zijn zo grappig :D

quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 11:41 schreef Tally het volgende:

[..]

Mijn moeder liet laatst een foto zien aan haar collega en die vroeg of het wel de juiste foto was. Want dat is toch de oudste? Neehej das de jongste!

Van de week zag ik op Facebook (ja ja) een "mop" die ging: Een schoonmoeder kwam op kraamvisite bij haar eerste kleinkind. En zei de vrouw: dat kind lijkt niets op mijn zoon.
De kraamvrouw zei: Zie je dit, dit is een vagina (stond er platter) en geen kopieermachine!

Zou ik dan wel een kopieermachine hebben ;)
Haha :D

Spark, voor je spoiler :*
En wat fijn dat je vertrouwen gaat krijgen dat het goed gaat qua voedingen. :*

Vandaag is mijn neefje jarig. Vorig jaar de laatste verjaardag dat ik nog zwanger was. Ben ik ook een beetje emo over. Nog maar tien dagen een baby
pi_135433104
quote:
1s.gif Op maandag 13 januari 2014 11:17 schreef vencodark het volgende:
Het overlapt dus.
Ik zou hem zo lang mogelijk in de MC laten. Is de veiligste manier van vervoeren. Het gaat trouwens op lengte, niet zozeer op aantal maanden. Als de bovenkant van de oren tot de rand komen moet je over.
pi_135433149
Ik doe trouwens ook mee met jompelen voor de goede nachten.

Vanochtend met de dames naar de wandelwagensoos geweest maar ze waren best wel moe en dat is dan niet handig met 2. Nu ze groter wordt is het toch lastiger om hun ochtendslaap over te slaan. Thuis waren ze zo moe dat ze niet eens meer een boterham wilden eten, gewoon meteen naar bed.
pi_135433244
spark :*
loj *O*
kyara ook goede nachten *O*
cwen wat is je dochter snel

Hier was het 04:30 maar echt honger had ze niet om 05:05 lag ik weer in bed en om 05:15 was ean wakker en vooral dat breekt ons. Ze blijft dan wakker en zet alles op stelten. Ze is echt nog wel moe.

[ Bericht 0% gewijzigd door F_r op 13-01-2014 13:42:01 ]
pi_135433548
FR :*

Spark :*. Wat moet het loeizwaar geweest zijn voor jullie beiden... Sterkte voor jullie beiden!

Omen, tijd vliegt! :*
pi_135433614
O+ L0t, wat gaat ze vlug ineens! Ze maakt echt precies dezelfde geluidjes als Nin :o O+ En die bult op d'r koppie :*

Piekie, wat een lekkere nacht! En elke keer ontdek ik meer overeenkomsten tussen ons! Wij zijn dus ergens in mei ook 10 jaar samen :D

Loj, wat fijn dat het nu echt zo beter gaat met de nachten. Je went er wel aan, maar het blijft toch vermoeiend. Hoe staat het met de plannen voor een tweede?

L-E, een nachtvoeding minder, je babytje wordt ook groter :* O+ En kontgewiebel O+

Grappig, echte buik- of rugslapertjes, Nin slaapt half-om-half op d'r rug of d'r buik, het is haar om het even. En soms op d'r zij ook nog ;)

Tally O+ Die kusjes! Wat geniaal, schattig en cute! Nin doet ook zoiets, maar dat komt volgens mij door de keelpijn :')

Danic, ik ben ook nieuwsgierig waarom je man opeens jou uitnodigde voor een bedrijfsuitje :D
pi_135433963
En wij krijgen per 1 maart nieuwe buren. mensen uit de wijk die hun eigen huis verkocht hebben maar nog niks nieuwe hebben. Ik was meteen een stuk rustiger maar dat resulteerde niet in beter slapen afgelopen nacht. Echt geen idee waarom ik zo wazig droom.
pi_135434187
Luchtkusjes O+ Zooo schattig! Jompel *O* voor je zusje! spannend!

Fijn van je haar Venco! Op naar een volle bos! Mooie rooie bos toch? O+

Feli met je neefje Omen!
pi_135434377
Die zijn er Bel! Alleen rustig afwachten he :) ;)
Bij jullie dan?
pi_135435326
quote:
1s.gif Op maandag 13 januari 2014 11:28 schreef mousemicky het volgende:

[..]

Soepstengels bij ons bij de soep...

En de maxi-cosi: J. Is overgegaan toen ie niet meer lekker zat in de groep 0 stoel. Voor t gewicht hoefde t niet (nog net geen 9 kilo bij een jaar), maar t was gewoon krijsen elke keer. In de groep 1 stoel (een smalle voor onze schrielepoot) is ie weer tevreden.

Ligt dus aan de bouw van jouw kind, is ie groot en zwaar, zal ie al met 9 maanden wisselen, anders later.
Kijken bij de soep...weet je dat ik daar geen seconden aan gedacht heb? :')

A vindt het nog prima in de cosi.
pi_135435501
quote:
2s.gif Op maandag 13 januari 2014 13:18 schreef Kyara het volgende:

[..]

Ik zou hem zo lang mogelijk in de MC laten. Is de veiligste manier van vervoeren. Het gaat trouwens op lengte, niet zozeer op aantal maanden. Als de bovenkant van de oren tot de rand komen moet je over.
Ah, dat laatste vind ik een goede richtlijn ja. :) Thank you.

@Mabawa: ja, ik ben roodachtig. ;)
pi_135435541
Zijn er hier, naast Loj, nog meer mensen die binnenkort voor gezinsuitbreiding gaan?
pi_135435963
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 14:19 schreef L-E het volgende:
Zijn er hier, naast Loj, nog meer mensen die binnenkort voor gezinsuitbreiding gaan?
:W maar eerst maar eens een cyclus krijgen. Vooralsnog niets gebeurd sinds stoppen met de pil. Denk dat ik nog teveel borstvoeding geef. Maar ben niet van plan dat af te bouwen voor kinderwens dus het zal nog wel even duren voor ik zwanger ben.

Jullie? Wanneer had je nou dat gesprek met de gyn?
pi_135436257
quote:
1s.gif Op maandag 13 januari 2014 14:30 schreef L0t.. het volgende:

[..]

:W maar eerst maar eens een cyclus krijgen. Vooralsnog niets gebeurd sinds stoppen met de pil. Denk dat ik nog teveel borstvoeding geef. Maar ben niet van plan dat af te bouwen voor kinderwens dus het zal nog wel even duren voor ik zwanger ben.

Ohh dit wist ik helemaal niet! :D Gaaf!
E.
pi_135436372
quote:
1s.gif Op maandag 13 januari 2014 14:30 schreef L0t.. het volgende:

[..]

Ohja, jij :D

Eind januari hebben we dat gesprek. Om eerlijk te zijn verwachten we geen keiharde nee te horen, ik wil wel graag wat vragen beantwoord hebben. Verder wil ik uiteraard eerst therapie afronden, maar zoals het nu gaat zal dat lukken voordat Sticker 1 is geworden. Maar dit jaar sowieso niet hoor, even een jaar net zo slank eindigen als ik het in ben gegaan. ;)
pi_135436457
Even een vraagje tussendoor? Hoe doen jullie dat met de melk straks als jullie kindjes 1 jaar zijn? Vervang je dan alle flessen met gewone melk? Bij mijn oudste zijn we toen opvolg melk gaan geven maar die heeft daardoor nooit gewone melk gedronken.
Nu heeft Kyan om half vijf echt honger en dat is ook het enige moment dat zijn fles op gaat (en we het echt te vroeg vinden voor een boterham) maar vult het straks wel genoeg als ik die zou vervangen voor gewone melk? Of moet ik kv nr blijven geven?
Ik weet het gewoon echt niet zo goed.

en hij kan het wel gebruiken. Vandaag cb geweest en hij is 9025 gr en 71 cm (maar die geloof ik niet helemaal)
pi_135436631
Spirit wat heerlijk zo'n avond en nacht! Moet zeggen dat wij er ook wel aan toe zijn, J. gaat in februari waarschijnlijk voor het eerst logeren, zo spannend!

Ohh wat lief die kusjes Tally O+. Ik smelt sowieso altijd van die lieve baby-geluidjes *;.

Piekie wat een topnacht zeg *O*

Loj, ik ben zo blij voor jullie dat het zoveel beter gaat. Eindelijk! :)

Kyara ook al een goede nacht woehoeee :D.

Sticker wiggle wiggle *O*

SPOILER
pi_135436694
As, ik ben er niet zo thuis in maar kun je het niet gewoon eens proberen met gewone melk en kijken of hij er genoegen mee neemt?

pi_135436896
Ohja Venco!! Groeiend haar!! Waar ik eerst steen en been klaagde over mijn inhammen, klaag ik nu steen en been over mijn 5cm pony :D Ik durf ook gewoon niet meer naar de kapper te gaan omdat ik bang ben dat ze zegt dat de enige oplossing om er ooit weer normaal uit te zien, is om alles dan maar 5 cm te knippen :D

Voor het eerst logeren in feb L0t, dat hebben jullie lang volgehouden zeg!! De eerste keer is echt doodeng, maar nu vind ik het zoooo fijn dat ze af en toe een nachtje weg is. Ik val dan ook echt als een blok in slaap :z

LE, hier is ook wel een sterke wens voor een tweede, maar wij moeten gewoon echt eerst verhuizen want anders moeten we kinderen gaan stapelen :P
Sarcasme. Herken het.
pi_135436898
Kun je niet een ander tussendoortje geven rond dat tijdstip waar hij het mee redt tot aan het avondeten As? Soepstengel of kleine tomaatjes ofzo? En dan een bekertje melk erbij?
pi_135436940
Ik denk dat ze de ochtend bedoelen L0t :P
Sarcasme. Herken het.
pi_135436965
Hier ook een pony van 5 cm idd. Hormonen zijn echt bitches.
pi_135436979
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 14:41 schreef As1981 het volgende:
Even een vraagje tussendoor? Hoe doen jullie dat met de melk straks als jullie kindjes 1 jaar zijn? Vervang je dan alle flessen met gewone melk? Bij mijn oudste zijn we toen opvolg melk gaan geven maar die heeft daardoor nooit gewone melk gedronken.
Nu heeft Kyan om half vijf echt honger en dat is ook het enige moment dat zijn fles op gaat (en we het echt te vroeg vinden voor een boterham) maar vult het straks wel genoeg als ik die zou vervangen voor gewone melk? Of moet ik kv nr blijven geven?

en hij kan het wel gebruiken. Vandaag cb geweest en hij is 9025 gr en 71 cm (maar die geloof ik niet helemaal)
of gewone melk met pap
Mooie stats denk je dat hij groter is?
pi_135436992
Ass. Ik blijf nog wel kV aanbieden zolang ze dat nog wilt. Ik heb alle hoop erop dat ze vanzelf minder gaat drinken. En lunch ga ik dan gewone melk aanbieden.
pi_135437025
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 14:54 schreef Omentielvo het volgende:
Ass. Ik blijf nog wel kV aanbieden zolang ze dat nog wilt. Ik heb alle hoop erop dat ze vanzelf minder gaat drinken. En lunch ga ik dan gewone melk aanbieden.
_O-
Sarcasme. Herken het.
pi_135437027
Ik meld me ook weer eens.
Druk gehad met de feestdagen en verjaardagen en een zieke schoonvader.

Wow cwen. Dat is snel. Hier wil B wel rechtop zitten maar zelf willen doen, echt niet.

Juud79 wat een onwijs leuke foto

Lot wat een big smile heeft jou meisje :) en ze loopt +O+

Fieder beterschap, vervelend weer ooronsteking

Fietsen lijkt me zo onwijs leuk met B. Maar moet nog een tijdje geduld hebben. Nu lopen we veel, is ook gezellig.
Las nog ergens over haken. Heb net een sjaal voor mezelf gehaakt. Maak ook wel eens van die beestjes. Nu alleen niet zoveel tijd en geduld voor.

Spirit82: Heerlijk zo een avondje met ze tweetjes. Proberen wij eens in de maand te doen. Maar logeren is nog een stap te ver voor mij.

XM: :*

Piekie 81: Wat heerlijk. En dan nog brak worden. :p

Tally: Luchtkusjes

Ik heb mijn man 5,5 jaar geleden ontmoet in de kroeg. Na 4 maanden ben ik bij hem ingetrokken. In augustus 2012 getrouwd O+

Ik begin nu opeens haaruitval te krijgen. Gewoon hele plukken :(

Nog even nieuwe stats van B.
Vorige week bij het CB: 8720 gram en 70 centimeter. :o
En hij kan sinds een paar dagen schaterlachen. Zo leuk!
pi_135437309
Spirit, ik had jouw berichtje helemaal gemist joh! Wat fijn om eens een avondje samen te hebben. Ik kijk ook echt heel erg uit naar een avond en nacht geen baby :@ Al vind ik het ook heel eng, mijn schoonouders doen niet alles zoals ik het zou willen maar ik weet wel zeker dat ze niets doen dat schadelijk voor haar is. Het ergste dat kan gebeuren is dat we daarna een tijdje met een huilende baby zitten omdat ze uit haar ritme is, nou ja! Wij hebben dan in ieder geval een leuke avond gehad :D

Fietsen mag pas als ze zelf gaan zitten toch? Niet als ze zelf blijven zitten? Ik haat wandelen maar fietsen vind ik wel leuk. En ik mag dan een moederschip en dat vind ik vet 8-)

E. heeft dus vanochtend gewoon 1 fles totaal overgeslagen :o Om 6 uur heeft mijn man een papfles gegeven, toen heeft ze om 10 uur fruit gehad van mij en daarna weigerde ze de fles dus maar naar bed gedaan. Toen sliep ze tot half 2 en heeft toen 120 pap op. Dat vond ik eigenlijk helemaal niet erg :D
E.
pi_135437397
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 14:53 schreef Spirit82 het volgende:
Ik denk dat ze de ochtend bedoelen L0t :P
Ohw :') :+
pi_135437410
Oh en mijn man en ik hebben een relatie sinds september 2003 O+ Zijn ex vriendin was mijn beste vriendin maar ik had hem nooit ontmoet en van haar verhalen vond ik hem eigenlijk maar een lul. Toen maakte zij het uit en voegde hij mij toe op msn om aan mij te vragen of ik op haar wou letten want hij maakte zich zorgen en zo ging het balletje rollen. In mei zijn we 3 jaar getrouwd :D
E.
  maandag 13 januari 2014 @ 15:04:23 #105
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_135437419
Bij M heb ik de flessen gewoon laten vervallen en hem iets meer andere voeding aangeboden. De fles van 7 uur s avonds hebben we vervangen door een fles warme koemelk zodat hij daarop de nacht door kon. Fles werd tuitbeker, melk werd uiteindelijk koud en op een gegeven moment hoefde hij zelf niet meer. Hij regelde dat zelf prima.
pi_135437517
Spark, je schoonouders kunnen het nooit zo goed doen als jij het zelf doet, maar wel zo goed mogelijk. Maak een schema en neem dat mee zodat ze ongeveer weten wat ze wanneer moeten/kunnen doen. En als ze vaker oppassen, gaat het ook steeds makkelijker!! Dat lijkt me een goede tip om alvast een vervolgafspraak te maken zodat ze wat kunnen oefenen :P
Sarcasme. Herken het.
pi_135437656
Gisteren waren we daar en mijn schoonvader ging vast een luier verschonen om weer te oefenen. Geklungel. ik moest hartstikke lachen :D Maar hij deed het wel heel lief! Mijn schoonmoeder is zo'n beetje blind dus die doet al dat soort dingen niet.
Beide schoonouders zijn overigens leerkracht geweest, schoonvader op een basisschool dus heel veel ervaring met oudere kinderen maar zo'n baby is toch wel wennen! Maar als hij dan gaat voorlezen aan E. O+ O+ O+
E.
pi_135437678
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 14:40 schreef L-E het volgende:

[..]

Ohja, jij :D

Eind januari hebben we dat gesprek. Om eerlijk te zijn verwachten we geen keiharde nee te horen, ik wil wel graag wat vragen beantwoord hebben. Verder wil ik uiteraard eerst therapie afronden, maar zoals het nu gaat zal dat lukken voordat Sticker 1 is geworden. Maar dit jaar sowieso niet hoor, even een jaar net zo slank eindigen als ik het in ben gegaan. ;)
Wat fijn dat de therapie zo goed gaat! Had echt het idee dat jullie er ook al heel snel voor zouden gaan maar nog ff rustig aan dus :).

En ik vond mezelf echt veel mooier met de zwangerschapskilo's dan de magere lat die ik nu ben dus dat is nog een extra bonus :').
  maandag 13 januari 2014 @ 15:15:16 #109
259886 pessie
pi_135437804
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 14:41 schreef As1981 het volgende:

Ik zou gewoon volle melk aanbieden. Zitten ongeveer evenveel calorieën in. Je zou er een schepje pap aan toe kunnen voegen als je denkt dat hij er te weinig aan heeft. Maar goed, Lauren krijgt al maanden pap met volle melk.
pi_135438143
Bedankr voor de reacties.

het ging idd om de ochtend lot.
Ik ga nu denk ik de middag al vervangen voor volle melk. Kan hij daar aan wennen. En dan daarna de avond (of deze weg laten) en de ochtend.

tuitbeker is hier al weer uit. Meneer wil uit een rietje drinken net zoals zijn grote broer. Maar we gaan komende maand dan gewoon langzaam proberen over te gaan.

en stats zijn op zich mooi, al buigt hij wel van zijn lijntje af.
pi_135438248
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 14:55 schreef Spirit82 het volgende:

[..]

_O-
Het duurde heeel lang voordat ik 'm begreep.. ;(
pi_135438789
As ik vind K echt zo leuk met z'n piekhaartjes, ik zie hem al helemaal stoer doen met zo'n rietje O+

L-E, wat fijn om te lezen dat het zo goed met je gaat! ^O^

Oh en Tally die kushandjes :D Ik had het filmpje net gekeken en toen was mijn laptop leeg, daarom een wat late reactie ;)
  maandag 13 januari 2014 @ 15:45:27 #113
259886 pessie
pi_135438910
As, Lauren drinkt sinds een paar weken uit de HEMA rietjesbeker, gaat hier prima!
pi_135439361
Zo... Femke uitgeteld op bed (zwemmen is vermoeiend ;) ) en Lars is even lekker zelf aan het spelen. Ben benieuwd of hij me lang genoeg met rust laat om goed bij te lezen...
Het ging trouwens stukken beter dan vorige week, maar vooral ook omdat we dit keer publiek hadden bij het lesje, en die hebben op Femke gelet en haar af en toe een maisboogie toegestopt ;)

Cwen, wat een snelle tante heb je! Zomaar al zelf gaan zitten, dat doet de mijne nog niet eens. En als je haar zittend neerzet blijft ze ook nog niet altijd zitten. Soms wel.. per ongeluk ;)

XM, hoe gaat het nu vandaag met Noor? En met jou?

Juud, wat een prachtige foto! Cracottes en maisboogies zijn ook keilekker, en dat groente en fruit komt vast nog wel.
Hebben jullie trouwens ook dat ongeveer 80% van het maisboogie helemaal prima gaat, maar de laatste centimeter altijd vast in dat knuistje blijft zitten? Femke probeert dan wel met haar tongetje in dat knuistje te komen om 't zo op te likken ofzo, maar het idee om gewoon haar vingertjes open te vouwen en het laatste stukje op te happen is nog niet in haar opgekomen ;)

Ow, die 'hoe heb je elkaar ontmoet'-verhalen zijn leuk! (Bijna een daily-olf ;) )
Wij hebben elkaar leren kennen in 1996, we gingen allebei hetzelfde studeren, en zaten in hetzelfde Intro-groepje. Hij sliep al bij mij toen we elkaar nog geen 24 uur kenden ;) (omdat hij geen kamer had in Ehv, en het tijdens de Intro zo onthandig was om elke avond terug naar huis te gaan... ik had plek zat)
Het heeft nog 5 jaar geduurd voordat we doorhadden dat er eigenlijk meer was dan gewoon vriendschap. En toen we het onze vrienden vertelden reageerden ze allemaal ongeveer als "he he... hebben jullie het eindelijk zelf ook door?" ;) Dat was in december 2001. Ongeveer een jaar later, januari 2003, zijn we samen gaan wonen. In 2009 getrouwd, en inmiddels 2 kinderen en een kat verder, en op zoek naar een nieuw huis O+

L0t, na dat mooie filmpje heb ik de rest van je post bijna gemist... Wat sneu dat ze van het bed af gevallen is. Heeft ze nog last van de buil?
En nog een *O* voor je even-lang-in-als-uit-mijlpaal!!

Kyara, wij komen hier toch juist voor tips en trucs enzo? Juist fijn dat jij deelt wat je allemaal van de fysio geleerd hebt. (En de EHBK enzo)

Spirit ook al een heerlijke avond, en veel geslapen! Lekker he? Welke film hebben jullie gezien?
Tof he, mannen met draagdoeken? Zo jammer dat die van mij het zelf echt niet wil. Maar goed, allang blij dat hij het bij mij wel tof vindt.

Piekie *G* Irritant he? Dat brakke gevoel als je eindelijk een keer goed hebt mogen slapen ;)

Loj, heerlijk om zo'n positieve slaapupdate van jullie te horen.

Aaw... die luchtkusjes van Féline! Wat schattig O+

Haha.. kontgewiebel bij L-E. Wat een gebruiksaanwijzing ;) maar handig om te weten!

Venco, soepstengels... best logisch bij de soep toch?
*O* voor je haar! Bij mij groeien er ook allemaal vage kleine plukjes... maar 't zal vanzelf wel weer lang worden.

Maxicosi inderdaad het liefst zo lang mogelijk. Op lengte vooral, als de oortjes erboven komen moet je overstappen.

Spark, :* voor je spoiler. (Herkenbaar helaas) En *O* voor het eten van E.! En dat jullie er vertrouwen in hebben dat het goed gaat.

As, met Lars zijn we toen 'gewoon' overgestapt op koemelk bij ongeveer 1 jaar. En dat drinkt hij nog steeds, naast chocomelk en yogho enzo.
  maandag 13 januari 2014 @ 16:04:01 #115
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_135439747
Wat een post Shandaly!

Nog even deze delen:

pi_135441112
Shandaly monster post!

Hier ook wezen zwemmen vanmorgen. K doet het steeds beter en vandaag voor het eerst de les af kunnen maken, ze had het anders na 10 minuten al uberkoud...

Kyara leuke foto!

K heeft trouwens ontdekt dat je tijdens het drinken van de fles prima mama's neus of lip kan pakken...
pi_135441611
Shandaly! Zo te zien had Lars het wel even naar zijn zin met spelen :D

Kyara, ik durf het bijna niet te zeggen, maar ik vind je meisjes echt steeds meer een "eigen" gezichtje krijgen en dus minder op elkaar lijken! Ik twijfel serieus of het roze shirt er wel 1 van jou is :@ Het zou ook die kleine van LB kunnen zijn met dat haar :D
Sarcasme. Herken het.
pi_135441971
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 14:54 schreef L-E het volgende:
Hier ook, en dan met krul er in, terwijl de rest alleen een klein beetje slag heeft. Krijg je zo'n mooie kuifpony van |:(
Vanavond naar de kapper, eens kijken wat die er van kan maken. Ik kan me dit echt niet meer herinneren van de eerste, maar toen heb ik het vast ook gehad...
R 09-10-2010
M 20-04-2013
pi_135442045
Als ik mijn haar is een staart doe heb ik boven op twee plukken die aan het groeien zijn :') Ik ben dan net Hiawatha alleen had hij daar een veer.
  maandag 13 januari 2014 @ 16:54:01 #120
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_135442140
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 16:42 schreef Spirit82 het volgende:
Kyara, ik durf het bijna niet te zeggen, maar ik vind je meisjes echt steeds meer een "eigen" gezichtje krijgen en dus minder op elkaar lijken! Ik twijfel serieus of het roze shirt er wel 1 van jou is Het zou ook die kleine van LB kunnen zijn met dat haar
Klopt. Maar ik durf te wedden dat je geen verschil ziet als ze slapen. Het verschil zit echt in de gezichtsuitdrukkingen en het karaktertje.
pi_135442391
quote:
2s.gif Op maandag 13 januari 2014 16:54 schreef Kyara het volgende:

[..]

Klopt. Maar ik durf te wedden dat je geen verschil ziet als ze slapen. Het verschil zit echt in de gezichtsuitdrukkingen en het karaktertje.
Die weddenschap durf ik echt niet aan te gaan inderdaad :D
Sarcasme. Herken het.
  maandag 13 januari 2014 @ 17:02:44 #122
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_135442560
Dat vind ik het mooie, dat ze zo op elkaar lijken als ze slapen. Dan staan ze even uit en is het alleen het uiterlijk en zodra ze wakker zijn dan zijn ze echt zichzelf en zie je dat ook terug in hun gezichtjes maar ook in hun gedrag. Soms kan je op basis van hoe ze zich voortbewegen en spelen al zien wie wie is.
pi_135442570
Ligt er denk ik ook aan hoe ze kijken? Kaylee heeft soms ook 4 gezichten...
pi_135449406
Loj, L-E, sindskort heb ik/hebben we besloten dat er zeker nog wel meer kindjes bij ons mogen komen, maar nog niet a la minute hoor! Zelf heb ik een beetje 'eind dit jaar maar eens verder kijken' in m'n hoofd :o ;) O+

Loj, ik dacht dat het bij jullie al best concrete plannen waren! Ik vind het best spannend, dat er dan mensen zijn van 'mijn' lichting, die voor een tweede kindje gaan.

L0t, hier bedacht ik me laatst ook dat ik heel het jaar 2013 niet ongesteld ben geweest :D Behalve dan 2 weken wat vloeien na de bevalling. En ik mis het niet ook. Ik geef ook nog steeds veel borstvoeding, dus ik denk dat het hier ook nog wel een poosje weg zal blijven *O*

bloempie, wat schattig he, dat schaterlachen! Lacht ie bij jou ook harder om z'n papa? *; Mooie stats ook!

Kyara O+ O+

As, mooie stats van Kyan, denk je dat ie groter of kleiner is?

Spark :* Goed dat jij en je lief iets samen gaan doen, wat tijd voor elkaar is altijd goed!

Shandaly _O_ megapost! Jullie hebben het record om elkaar heen draaien ;) En handig, publiekelijke oppas voor Femke O+
pi_135449909
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 16:42 schreef Spirit82 het volgende:
Shandaly! Zo te zien had Lars het wel even naar zijn zin met spelen :D
Nou... :( en ik had kunnen weten dat het verdacht is als je peuter zo lang stilletjes speelt... heel m'n salontafel onder de stempelinkt!! :'(

quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 19:43 schreef bellelena het volgende:
Shandaly _O_ megapost! Jullie hebben het record om elkaar heen draaien ;) En handig, publiekelijke oppas voor Femke O+
Je kan maar ergens een record in hebben ;)
En die oppas is zeker fijn zo, en er is er bijna elke week wel iemand die aan de kant zit te kijken, maar ik kan er dus niet vanuit gaan. En zoals vorige week, toen was er niemand, en dan vindt Femke het dus ook niet meer leuk. Toen ze kleiner was vond ze het minder erg, logisch wel... dus ben benieuwd hoe lang we dit vol kunnen houden zo.. hopelijk nog 3,5e maand...
  maandag 13 januari 2014 @ 20:18:36 #126
259886 pessie
pi_135451650
:o shandaly! Oh wat naar zeg! Met billendoekjes nog schoon gekregen?
pi_135451885
quote:
1s.gif Op maandag 13 januari 2014 15:11 schreef L0t.. het volgende:

[..]

Wat fijn dat de therapie zo goed gaat! Had echt het idee dat jullie er ook al heel snel voor zouden gaan maar nog ff rustig aan dus :).

En ik vond mezelf echt veel mooier met de zwangerschapskilo's dan de magere lat die ik nu ben dus dat is nog een extra bonus :').
:D Hier mag er ook wel wat bij hoor, maar ik wil mijn lichaam wel echt even wat rust gunnen om bij te komen. Buik wordt nog elke dag platter, dat proces ga ik niet verstoren. :7 Maar ik weet hoe je je voelt, ik heb me nog nooit zo wulps gevoeld als de dag voordat ik ging bevallen en meer dan tien kilo aan rondingen mee zeulde :')

De wens is er ook wel hoor. Maar we moeten reeel blijven, het wordt druk zat met drie, en wat als het wel weer minder vlekkeloos verloopt? Dan wil ik Sticker niet al te jong hebben. Ik wil overigens ook dat Sticker zelf aangeeft klaar te zijn met borstvoeding alvorens we dat avontuur aan gaan. Ik wil dat hij dat bepaalt, niet wij. :)
  maandag 13 januari 2014 @ 20:27:05 #128
171422 LadyBlack
paint it black
pi_135452155
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 14:54 schreef L-E het volgende:
+1!

En wat Spirit zegt ook! _O- pure angst voor de kapper :')
pi_135452295
Shandaly, oh nee! En nu?

Bloempie, wat is B een beer! Die was ook van eind augustus, toch? Schateren doet ze hier nog niet, alleen soms een hardop lachje. We zijn vast niet leuk genoeg ;)
  maandag 13 januari 2014 @ 20:35:15 #130
171422 LadyBlack
paint it black
pi_135452600
Ha belle, goeie constatering! Ook hier heel 2013 niet ongesteld geweest *O* and still going strong, dikke prima O+

Wij willen overigens heel graag een tweede! Ik had een halfjaar geleden al wel weer zwanger willen zijn, maar ik hoop dit komend najaar weer te beginnen O+ Kijken of ik dan al weer een cyclus heb oO<
pi_135452742
Ohhhh ja LB, nog zo'n elfje O+

L0t, ik wilde nog even zeggen dat ik J. zo'n leuk, vrolijk en zachtaardig meisje vind O+

Oja, pony check :') Ik ben er trouwens heeeeeeeeel hard over aan het denken om dreads te laten zetten voor m'n 30e verjaardag O+ Had ik natuurlijk moeten doen tijdens de zwangerschap, met die volle bos haren :D

L-E, ik wil jou echt zo graag eens ontmoeten! Evenals bitterend O+
  maandag 13 januari 2014 @ 20:40:50 #132
171422 LadyBlack
paint it black
pi_135452925
Whoa tof!! Heb ik altijd gewild maar nooit gedurfd (omdat ik dacht dat je het helemaal af moest knippen als je ze zat was)
pi_135453078
Nou, bij mij bleef er ook niet meer dan 10 cm over en ik had het al expres geprobeerd uit te laten groeien!
pi_135453108
Moeilijk om mee te blijven praten hier nu ik niet meer fulltime thuis ben, hoe doen jullie dat toch?? Na een dag werken/kind kroelen/in bad/in bed/huis aan kant maken/enz. ben ik helemaal afgeserveerd en dan lukt het me wel om bij te lezen maar niet om alles te onthouden. Beetje stom om hier dan steeds binnen te vallen en niet sociaal te kunnen doen. Voel me ook ietwat geïntimideerd door al die megaposts ;)
pi_135453154
Neem ontslag Juud!
  maandag 13 januari 2014 @ 20:46:05 #136
171422 LadyBlack
paint it black
pi_135453185
Suikert! :W

Ik zie nu ook steeds F terug in mijn meiske! :D O+ echt zo grappig!
pi_135453300
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 20:44 schreef Juud-- het volgende:
Moeilijk om mee te blijven praten hier nu ik niet meer fulltime thuis ben, hoe doen jullie dat toch?? Na een dag werken/kind kroelen/in bad/in bed/huis aan kant maken/enz. ben ik helemaal afgeserveerd en dan lukt het me wel om bij te lezen maar niet om alles te onthouden. Beetje stom om hier dan steeds binnen te vallen en niet sociaal te kunnen doen. Voel me ook ietwat geïntimideerd door al die megaposts ;)
+1
"Tuurlijk... waar een wil is, is een weg. Helaas zijn er op de mijne werkzaamheden."
pi_135453317
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 20:45 schreef L-E het volgende:
Neem ontslag Juud!
Ja of krijg ontslag!
pi_135453472
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 14:55 schreef Spirit82 het volgende:

[..]

_O-
Haha. Dat gebeurt als je even stiekem op Fok gaat tussendoor :D
  maandag 13 januari 2014 @ 20:51:51 #140
171422 LadyBlack
paint it black
pi_135453499
Haha Juud ik snap je helemaal hoor! Je zult vast wat meer routine gaan krijgen, maar megaposts zijn sowieso niet verplicht!

Ik val meestal binnen en reageer op wat er gaande is. Gevolgd door wat nieuws uit eigen zak, zoals het feit dat ik vanaf vandaag HUISEIGENAAR ben!! *O*
  maandag 13 januari 2014 @ 20:58:06 #141
171422 LadyBlack
paint it black
pi_135453825
Het is hier trouwens ook rommelig met eten en slapen... E had vandaag tussen 9u en 13u op de opvang 60cc gedronken en een uurtje geslapen. Ze huilt de laatste nachten veel in haar slaap (ik lig dan echt met gekromde tenen in bed want als ik haar oppak wordt ze wel echt wakker en mist ze nog meer slaap... ;( ), dus ik had gehoopt dat ze vandaag daar lekker bij zou slapen.
Avondeten gaat er hier ook lang niet altijd in... gelukkig wil ze wel (bijna) altijd aan de borst drinken, maargoed... ik hoop dat ze zich snel weer beter voelt! :{
pi_135453883
quote:
1s.gif Op maandag 13 januari 2014 20:48 schreef Tally het volgende:

[..]

Ja of krijg ontslag!
Of gewoon geen contractverlenging! Terwijl je op de IC ligt! Een en al feest! *O*
pi_135453904
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 20:45 schreef L-E het volgende:
Neem ontslag Juud!
Hm nah toch maar niet ;)

LB hurray!! *O*
Edit> eh, hurray voor je huis dus, niet voor je huilende baby
pi_135453924
LB, hoe tof, van harte! O+

belle O+ Dan kunnen we elkaars onbedoelde pony bewonderen! O+
pi_135453948
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 20:59 schreef L-E het volgende:

[..]

Of gewoon geen contractverlenging! Terwijl je op de IC ligt! Een en al feest! *O*
Empatische ex-werkgever..
pi_135454025
quote:
LB, hoe tof, van harte! O+

belle O+ Dan kunnen we elkaars onbedoelde pony bewonderen! O+
*; ^)
pi_135455051
Bloempje schaterlachende baby's zijn O+

Spark een avondje voor jezelf is heel fijn. En ik hoop dat je schoonmoeder niks doet zoals jij het niet wilt :*

Shandaly wat een geweldige post. Fijn dat het zwemmen goed ging. En lief dat het publiek Femke zo af een toe een maisboogjes toestopte O+

Kyara door die foto's wil ik ook een tweeling. O+ Maar echt alleen maar voor de foto's :D

Loj ik wil ook een tweede. Maar weet nog niet wanneer ik nou precies wil beginnen. Misschien eind volgend jaar

Shandaly hele rustige peuters is inderdaad meestal niet goed :D

Juud bij mij lukt het, omdat Riley rond 7 uur op bed ligt en ik op sommige dagen te moe bent voor het huishouden. (Vandaag trouwens niet en mijn woonkamer ziet er weer O+ uit) en in de weekenden doe ik alleen een avondroutine qua huishouden, maar verder lekker vrij (dus spelen met Riley, naar buiten, Fokken en spelletjes op de iPad)
Maar megaposts zijn geen verplichting. Je mag echt aansluiten en lekker kletsen over je meisje en hoe je de mix van werken/moederschap ervaart

quote:

[..]

Jeetje. Fijne werkgever. Maar hoe je dat schrijft. Ik moest daar om lachen
pi_135456284
quote:

[..]

Zonder IC, maar dit idd! En zelfs dan kom ik er niet aan toe ;)
pi_135456354
Hallo :W ,

Eindelijk heb ik de stap genomen om mij te registreren. Ik ben al lange tijd een actief meelezer (+/- 3jr) maar nu voelde ik al een tijdje de behoefte om ook eens te reageren en dat wil ik nu gaan doen!

Ik ben 27, woon in de kop van Noord-Holland met mijn man, dochter M. (4,5 mnd.) en zoontje T. van bijna 3. In de zwangerschap van de 1e ben ik hier terecht gekomen en sindsdien eigenlijk niet meer weg gegaan...

M. is na een zwangerschap van bijna 41 weken geboren. Ze doet het erg goed. Is een rustig en tevreden meisje :) Ze begint nu interesse te krijgen in eten. Heeft vanmiddag b.v. heerlijk op een broodkorstje zitten sabbelen en heeft uiteindelijk 1/3 ook opgegeten.

Als jullie verder nog iets willen weten, schroom niet om het te vragen...

Ik hoop vanaf nu actief met jullie met te kunnen posten!
pi_135456450
Voor het schaterlachen moeten we flink ons best doen. Anders krijgen we een gewone lach :)
Hop paardje hop werkt meestal wel.

B is inderdaad een beer. Hij is van 3 september. Hij schiet nu ook van de grafiek af bij het CB. . Eens kijken of het lukt er een grafiekje bij te zetten.
SPOILER
Hier voorlopig nog geen tweede. Eerst nog even een tijdje genieten van B en dat mijn lijf weer in vorm is. Had ik niet verwacht aangezien ik 25 kilo was aangekomen
pi_135456611
Welkom Mvtem. Foto? :)
pi_135456732
Bloempie, je link werkt niet! Screenshot maken en dan via tinypic of Photobucket linken werkt wel :Y.

MvTeM, welkom! Van welke datum is je jongste?

LB, wat heerlijk, je huis! *O*

Vraagje: Ellie is de halve avond al aan het huilen. Geen honger, geen krampjes, niet moe... Iemand een suggestie wat ik over het hoofd kan zien?
pi_135456783
Tandjespijn Cwen?
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_135457070
Mvtem welkom :W

Cwen even temperatuur meten. Misschien wat koortsig. :*

Vandaag was Riley als opgehaald van het kdv. Doe ik vaker met verjaardagen. Dus kwam ik daar binnen op die verjaardag. Ze was zo blij om me te zien. Wilde ook een hele tijd niet meer weg bij me O+
En ze staat steeds vaker los. Ze kan zich werkelijk met alles tot staand brengen (knuffel op de grond enzo)
pi_135457083
Welkom mvtem!

Cwen: te warm/te koud/koortsig/sprong/kriebelend kledingstuk? Als E. soms ff een meltdown heeft, ga ik met haar onder de douche en daar wordt ze dan weer helemaal relaxt van.
pi_135457121
Ojee Omen, je gaat binnenkort je handen volhebben aan Riley die opeens rond gaat lopen :D
  maandag 13 januari 2014 @ 21:52:50 #157
378192 -mandy-
I am who I am
pi_135457146
Welkom MvTeM!
pi_135457276
Nog een poging
SPOILER
pi_135457337
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 21:52 schreef Juud-- het volgende:
Ojee Omen, je gaat binnenkort je handen volhebben aan Riley die opeens rond gaat lopen :D
Ik was een maand of 13 toen ik ging lopen. Dus ik ben benieuwd wanneer zij dat gaat doen
Nu is het echt gaan staan. En weer gaan zitten. Ik ga het binnenkort proberen te filmen O+
  maandag 13 januari 2014 @ 21:56:22 #160
378192 -mandy-
I am who I am
pi_135457370
Cwen, tandjes? koorts? verkouden?
pi_135457413
Bloempie die groeit echt goed. Hij is nog zoekende naar zijn eigen lijntje geloof ik :D
pi_135458012
Dat vergat ik nog ja ! Geen koorts, voel niks dat op tandjes duidt... Misschien een opkomende verkoudheid, ze hoest wel een beetje :?. Dat merken we vannacht wel!

Bloempie, wat een lijn!

Omen, wat gaat Riley ineens weer hard!
  maandag 13 januari 2014 @ 22:08:22 #163
378192 -mandy-
I am who I am
pi_135458230
Heb je neusspray en/of luuff in huis Cwen?
pi_135458973
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 22:08 schreef -mandy- het volgende:
Heb je neusspray en/of luuff in huis Cwen?
Jup, zoutoplossing zit erin! Ze slaapt nu O+
pi_135459191
Cwen, M. is van 22 augustus...

Foto:
SPOILER
pi_135459335
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 19:43 schreef bellelena het volgende:
Loj, L-E, sindskort heb ik/hebben we besloten dat er zeker nog wel meer kindjes bij ons mogen komen, maar nog niet a la minute hoor! Zelf heb ik een beetje 'eind dit jaar maar eens verder kijken' in m'n hoofd :o ;) O+

Loj, ik dacht dat het bij jullie al best concrete plannen waren! Ik vind het best spannend, dat er dan mensen zijn van 'mijn' lichting, die voor een tweede kindje gaan.

Ze zijn ook heel concreet hoor ;) ofwel,
Ongesteld, bats bats bats wachten wachten wachten, ongesteld, bats bats bats wachten wachten wachten ;)
En ik zit nu in een wachtfase ;)

(Om precies te zijn, zondag na 30 dagen negatief getest en nu wachten totdat ik ongesteld word )
  maandag 13 januari 2014 @ 22:28:39 #167
171422 LadyBlack
paint it black
pi_135459662
E alweer voor de tweede keer beneden... t arme kind krijgt haast geen lucht ;( Luuf zit al op dr borst, neusspray heb ik al 2x gedaan maar t werkt niet -O-

Zo zielig ;(
  maandag 13 januari 2014 @ 22:33:42 #168
378192 -mandy-
I am who I am
pi_135459954
Sneu LB, hopelijk kan je meisje vannacht nog een beetje redelijk slapen, en jullie ook.
Heb je het hoofdeinde van haar bed al hoger gezet?

Hopelijk slaapt ze vannacht goed Cwen.

Hier een baby die droomt 's nachts en dan overstuur wakker wordt. Zielig.
  maandag 13 januari 2014 @ 22:36:59 #169
171422 LadyBlack
paint it black
pi_135460126
Ohja hoofdeind staat ook wat omhoog :Y

Enige dat ik net nog kon bedenken was wat melk in dr neusje druppelen, maar die stomme tieten van mij geven geen druppel tenzij de baby drinkt :( Of ik moet heel erg mn best doen en keihard knijpen, maar tegen die tijd is E al helemaal over de zeik.... :{
pi_135460510
Douche aanzetten en met dr in de badkamer zitten.
pi_135460572
Stomen in de douche LB? Ui bij haar bedje leggen?

Mv, ze is een week ouder dan mijn Ellie. Wat een schatje!
pi_135460611
LB, morgen een slurpen halen en mss een flesje neusdruppels bij de apotheek? Die geef ik alleen bij dit soort nachtelijke drama's en is het enige wat hier helpt...

Wat een droppie mvtem O+"
Sarcasme. Herken het.
pi_135460679
Ik gebruik soms ook van die Zwitsal zakdoekjes waar soort dampo opzit. Is niet heel sterk maar helpt bij die kleine wel.
pi_135460698
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 22:28 schreef LadyBlack het volgende:
E alweer voor de tweede keer beneden... t arme kind krijgt haast geen lucht ;( Luuf zit al op dr borst, neusspray heb ik al 2x gedaan maar t werkt niet -O-

Zo zielig ;(
Hier kreeg ik de tip om de Luuf op de voetzooltjes te smeren, sokjes erover... Dat helpt goed tegen het hoesten. Daar had ze toch ook last van?

Hier bleek het een gouden tip!
pi_135460712
Juud ik zweer ook altijd bij een douche, maar durf het al bijna niet meer te zeggen, ik lijk wel een sanitairverkoper :')

MvTeM, welkom en wat een onmogelijke naam, dat ga ik niet nog eens intoetsen :D Lieve foto!

LB gefeliciteerd!!
  maandag 13 januari 2014 @ 22:53:20 #176
171422 LadyBlack
paint it black
pi_135460995
Douchen kan wel ja, maar dan moet ik dr weer echt wakker maken... tot nu toe is ze alles in halfslapende staat ondergaan.

Ze ligt alweer te snikken -O-
  maandag 13 januari 2014 @ 22:57:45 #177
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_135461206
MvTeM, welkom! Wat een leukerd!

Mooie stats bloempie! Hij is echt mega! Maar wel inverhouding.

Cwen en LB sterkte met jullie meisjes :*
pi_135461207
Op haar buik laten slapen? Loopt het allemaal er wat makkelijker uit. Sterkte!
  maandag 13 januari 2014 @ 22:59:53 #179
171422 LadyBlack
paint it black
pi_135461329
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 22:57 schreef Troeta het volgende:
Op haar buik laten slapen? Loopt het allemaal er wat makkelijker uit. Sterkte!
Oh, dat vind ik ook nog wel een optie ja. Ze draaide net toen ik haar neerlegde zelf al half op haar zij, misschien dat ik straks even haar buik probeer als ik haar er nog eens uithaal. ^O^

Disclaimer: ik heb haar armpjes tegenwoordig niet meer in de slaapzak hoor! omdat ze ze steeds door de halsopening naar buiten wurmde :')
pi_135461631
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 22:53 schreef LadyBlack het volgende:
Douchen kan wel ja, maar dan moet ik dr weer echt wakker maken... tot nu toe is ze alles in halfslapende staat ondergaan.

Ze ligt alweer te snikken -O-
Waarom wakker maken? Kraan aanzetten en met dr in je armen er naast zitten?
pi_135462454
quote:
10s.gif Op maandag 13 januari 2014 15:29 schreef Limone het volgende:

[..]

Het duurde heeel lang voordat ik 'm begreep.. ;(
Ik begrijp em nog niet :@
pi_135462597
LB ui bij dr bed en luuf onder dr voetjes smeren inderdaad. Dat schijnt beter te werken. (Gewoon proberen, baat het niet......)
  maandag 13 januari 2014 @ 23:29:12 #183
171422 LadyBlack
paint it black
pi_135462814
quote:
1s.gif Op maandag 13 januari 2014 23:21 schreef danic het volgende:

[..]

Ik begrijp em nog niet :@
Er staat ass... in dit geval bedoeld als afkorting van de username, maar t betekent ezel of kont :+
  maandag 13 januari 2014 @ 23:32:01 #184
171422 LadyBlack
paint it black
pi_135462987
quote:
1s.gif Op maandag 13 januari 2014 23:05 schreef Tally het volgende:

[..]

Waarom wakker maken? Kraan aanzetten en met dr in je armen er naast zitten?
Nou ze is nu al half oververhit in dr slaapzak op mijn arm... daar ga ik niet mee stomen :{

En luuf op de voetjes? Wat zou daar nou aan werken vraag ik me af. Maar idd, zo gedaan en wie weet :?
pi_135463626
quote:
1s.gif Op maandag 13 januari 2014 20:18 schreef pessie het volgende:
:o shandaly! Oh wat naar zeg! Met billendoekjes nog schoon gekregen?
Nope... tafel is ook al een oudje, weinig lak/beschermlaag, en ik zag het veel te laat, dus het was er al goed ingetrokken. Denk dat de enige remedie volledig afschuren en schilderen is... Hmm... misschien eigenlijk nog niet eens zo'n slecht idee... :Y

Beterschap LB en Cwen, zo sneu als je zo weinig kan doen om ze te helpen he?

Welkom MvTeM!

Poeh, wat een beertje, Bloem! Die knalt gewoon van de grafiek af zo!
pi_135464510
Idd Bloem, wat is hij groot O+

Welkom MvTeM

Sterkte Cwen met de nacht!
En ook sterkte LB!
pi_135468289
Cwen hopelijk blijft ze slapen

Mvtem wat een schatje O+

Loj hopelijk komt de menstruatie gauw :*

LB zielig dat ze zo moeilijk kan ademen. Ben je al langs de ha geweest? :*

Suiker hoe gaat het met jou en F?

Shandaly jammer van de tafel :*
pi_135468394
quote:
1s.gif Op maandag 13 januari 2014 23:29 schreef LadyBlack het volgende:

[..]

Er staat ass... in dit geval bedoeld als afkorting van de username, maar t betekent ezel of kont :+
:@ oh zo. Nja weet je, ik zag de grap niet zo omdat Omen altijd Ass schrijft. Maar schijnbaar viel het nu ineens op :D
pi_135468404
En korte update van hier.
Goed nieuws:

en minder goed nieuws:
Ze heeft waarschijnlijk de 6e ziekte. Eigen conclusie hoor. Maar 3 dagen koorts en nu volledig onder de uitslag....Kan bijna niet missen.
pi_135468706
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 06:50 schreef danic het volgende:

[..]

:@ oh zo. Nja weet je, ik zag de grap niet zo omdat Omen altijd Ass schrijft. Maar schijnbaar viel het nu ineens op :D
Ik zag de grap er ook niet in, het lag dus niet alleen aan mij :D
pi_135468991
Aww Danic met je zieke meisje. Maar kijk haar dan staan!

Oei Shandaly met de ondergesmotste tafel. Je ziet het wel positief in, dat schuren/opnieuw verven misschien zo'n gek idee nog niet is ;)

Suiker :D Ben je stiekem een roeping misgelopen? Haha

LB, hoe was de nacht, heeft E een beetje geslapen?

Verder was ik nog benieuwd naar de schoonmoederperikelen van GotC en hoe dat nu gaat?
pi_135468992
BILLEN!!11!! hihihihi :s)

Hoe was de nacht LB? Heeft de luuf geholpen? M is ook (weer) verkouden -O-

Oh Rosalie! Wat goed! en die kermit die er snel vandoor gaat op z'n paard... :D

Welkom MvTem!

M. had gister een broekje maat 62 aan.. Wel nog iets te groot (oh the horror!), maar het duurt niet lang meer. Vorige week was ze 58 cm en afgelopen zondag woog ze 6 kilo. Ze lag zondag naast een klein baby'tje van een maand oud van 2.5 kilo.. M. leek wel zo'n Mexicaanse zwangerschapssuikerbaby! :') O+
pi_135469010
Welkom MvTeM *O* , M is 5 dagen jonger dan us jonkje F. Maar wat een schatje.

Cwen en LB, is de nacht een beetje goed gegaan met de verkouden kindjes?

Loj, hopelijk komt de }) snel. of stiekem toch 2 streepjes.

Bloem wat een beer van een ventje!
Donderdag gaan we langs het weeguurtje. We zijn benieuwd hoeveel F gegroeid is. Op het zwemmen zeiden ze al dat hij hard gegroeid was in de kerstvakantie.

Shandaly, zonde van de tafel. Helpt mij wel eraan denken dat onze tafel ook nog in de was moet }:|
"Tuurlijk... waar een wil is, is een weg. Helaas zijn er op de mijne werkzaamheden."
pi_135469115
Limone met je kleine bonkje O+
pi_135469351
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 08:03 schreef L-E het volgende:

[..]

Ik zag de grap er ook niet in, het lag dus niet alleen aan mij :D
Laat mijn humor met rust ja :{w Ik vond het grappig en het was me niet eerder opgevallen ;(

Wat rot, al die zieke kindjes. Isa is ook weer veranderd in een snotfontijn, man wat ben ik blij met die neusslurper van otrivin, zout water oplossing, neusdruppels, kleenex tissues en al wat nog meer onmisbaar is om die liters snot mee te bestrijden *)
Sarcasme. Herken het.
pi_135469364
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 08:50 schreef Juud-- het volgende:
Limone met je kleine bonkje O+
jaaaaaa! O+ En we zijn zo trots! Haha! Terwijl het niet echt een prestatie is van iemand.. ;)
pi_135469377
Koop je die neusslurper (wat een mooi Roald Dahl woord!) gewoon bij de drogist?
  dinsdag 14 januari 2014 @ 09:10:58 #198
171422 LadyBlack
paint it black
pi_135469413
Rosalie! _O_ ziek zijn en dan toch staan! Met je lieve koppie O+

E heeft uiteindelijk best goed geslapen! Ik geloof dat ik haar uiteindelijk om 23:45 in bed heb gelegd met iets rustiger ademhaling, en om 6:00 werd ze weer wakker. Gerekend dat ze eigenlijk vanaf 19:00 sliep is dat heel mooi!

Huisarts twijfelen we steeds over, want ja... ze is verkouden, dus kan moeilijk door haar neus ademhalen, da's logisch. Maar soms hoor je het slijm gewoon in haar luchtwegen, en dat is misschien wel een aanleiding?
  dinsdag 14 januari 2014 @ 09:11:50 #199
171422 LadyBlack
paint it black
pi_135469432
Ohja dat otrivin-ding moet ik misschien ook maar!
pi_135469523
Twijfel is bellen hoor LB! Dat heb ik wel geleerd! (Heb dit jaar al 6x bij de ha gezeten voor verkoudheid :') )

Danic :* voor je zieke meisje en mooie foto O+

En verder zijn mijn laatste 19 uur met een baby aangebroken!
  dinsdag 14 januari 2014 @ 09:22:10 #201
171422 LadyBlack
paint it black
pi_135469592
Oeh Loj, da's echt bijijjjna! Heb je een leuk feestje gepland?

Ohja en mijn kleine baby is vandaag 9 maanden!!!! O+ :'( O+
Toch wel weer een bijzondere datum. Al is ze op 2 februari pas net zo lang in als uit de buik oO< mijn klein hardgekookt paaseitje O+
pi_135469606
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 09:08 schreef Limone het volgende:
Koop je die neusslurper (wat een mooi Roald Dahl woord!) gewoon bij de drogist?
ja ik zag ze laatst bij de DA liggen
pi_135469813
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 09:06 schreef Spirit82 het volgende:

[..]

Laat mijn humor met rust ja :{w Ik vond het grappig en het was me niet eerder opgevallen ;(

Wat rot, al die zieke kindjes. Isa is ook weer veranderd in een snotfontijn, man wat ben ik blij met die neusslurper van otrivin, zout water oplossing, neusdruppels, kleenex tissues en al wat nog meer onmisbaar is om die liters snot mee te bestrijden *)
:D :*

Vannacht maar twee nachtvoedingen hier! *O* Je wint er geen drol mee als hij nog steeds elke 3 uur wakker wordt, maar kumbayaaaaaaaa O+
pi_135469890
LB, ik zou de ha daar wel mee bellen. En ik ben heel erg een nietbeller (want vertrouw op je lichaam, en meer van dat zweverige kumbaya-geneuzel enzo :') ) maar ik zou wel even naar de longetjes laten luisteren als ze moeilijk ademt.
  dinsdag 14 januari 2014 @ 09:37:48 #205
171422 LadyBlack
paint it black
pi_135469916
Progress LE! *O*

Oh sorry voor de spam hoor, maar kiek nou O+
SPOILER
pi_135469992
Bij twijfel inderdaad even langs de HA, LB! T. heeft als baby een puffer gehad om hem meer lucht te geven op momenten dat hij het erg benauwd had, ook door verkoudheid...

En een :* voor alle andere zieke kindjes!

Loj, al bijna een dreumes! Gefeliciteerd alvast!

Hier ontdekte ik zaterdag 2 tandjes in het mondje van M. 2 ondertandjes, tegelijkertijd!! Ze lijkt er weinig last van te hebben. Ze heeft iets verhoging gehad en was onrustig met drinken, maar verder dus weinig last!
  dinsdag 14 januari 2014 @ 09:43:43 #207
171422 LadyBlack
paint it black
pi_135470050
Wauw MvTeM, die is er vroeg bij he? Je hebt een dotje zag ik O+

Ik ga straks inderdaad maar even de huisarts bellen. Kan nooit kwaad en misschien wordt t dan iets makkelijker voor mn meiske.
pi_135470211
Dat is snel MvTeM

LB, ook een mijlpaal! Die foto en goed dat je gaat bellen!
Morgen moet ik gewoon werken :( onderwijs he, dus kan geen dagje vrij nemen. Gelukkig is vriendje morgen thuis, en heb ik een korte dag. Zaterdag vieren we het echt :)

(Daar kom ik weer) een jaar geleden kreeg ik nu te horen dat ze, over een dag of 5 zouden gaan inleiden. (het werd drie uur later ;) )
pi_135470275
Memories Loj! Heb je zin in zijn verjaardag?
pi_135470278
Lb, wat leuk, zo lekker in de ruimte (in je nieuwe huis, toch?)
Enneh, even bellen naar de ha kan altijd (alhoewel ze hier dan vrijwel altijd zeggen dat we even langs mogen komen)

MvTeM (nu ik hem typ snap ik hem: mamma van T en M, toch?) Welkom en wat een leukerd is M en ookal twee tandjes!

En ik las ergens zesde ziekte, gelukkig is de koorts over, nu maar wachten tot de vlekjes ook verdwijnen!

Ik zat net even naar de namenlijst van het svb te kijken. De namen van mijn jongens zijn niet echt uniek. Maar sommige namen hier wel! Er is maar 1 Nin geboren en die heb ik in het echt gezien O+
En drie Fosses, waarvan er twee mamma's hier posten. Dat vind ik bijzonder O+
R 09-10-2010
M 20-04-2013
pi_135470301
Ohja, dat is inderdaad bijzonder Piekie! O+
  dinsdag 14 januari 2014 @ 09:59:34 #212
171422 LadyBlack
paint it black
pi_135470390
Pfoe, dat is even iets anders ja :X

Ik schrok me helemaal het rambam toen ik hoorde dat een vriendin ingeleid ging worden ivm hellp, dat zullen mensen in jouw omgeving ook wel gehad hebben! Om over jezelf maar niet te spreken.

Goed he, dat er allemaal van die gezonde, toffe, vroeggeboren kindjes hier zitten! O+
pi_135470395
Wat bijzonder inderdaad!

Sticker komt 141 keer voor. Dat is echt veel meer dan ik had gedacht, ik hoor m zelden.
  dinsdag 14 januari 2014 @ 10:00:18 #214
171422 LadyBlack
paint it black
pi_135470404
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 09:55 schreef Limone het volgende:
Ohja, dat is inderdaad bijzonder Piekie! O+
+1!
pi_135470414
LB, wat fijn dat ze toch nog best goed heeft geslapen!! En je huis *O*

Loj, wat een bijzondere dag dan vandaag hè? Vorig jaar sneeuwde het... En was Ellie nog formaatje pinda :).

Mv, snel! Hier wel onrust, maar ik verwacht nog geen tanden...

Limone, ze gaat hard! Leuk vond ik dat, nieuwe maat = nieuwe kleertjes!
En ik gniffel ook altijd een beetje om Ass, ja :Y

Piekie, ook 3 Elinors waarvan je er 1 hebt ontmoet :D. Zo leuk idd *O*

Ellie is idd verkouden. Of, beter gezegd, ze huilt en hoest, dus vast ook keelpijn, en het snot zit vast, want ze blijft snorken maar het loopt er niet uit. Geen verhoging, maar wel elke 1,5 uur wakker, huilen en dan alleen maar aan de borst willen drinken. Ergens heel O+, maar tegelijkertijd ben ik wel echt gesloopt :O. Is er iets tegen keelpijn voor die kleintjes?
  dinsdag 14 januari 2014 @ 10:01:07 #216
171422 LadyBlack
paint it black
pi_135470420
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 09:59 schreef L-E het volgende:
Wat bijzonder inderdaad!

Sticker komt 141 keer voor. Dat is echt veel meer dan ik had gedacht, ik hoor m zelden.
Ik ga maar niet kijken hoeveel E's er zijn geboren ;) Hier al 3!
pi_135470462
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 10:01 schreef LadyBlack het volgende:

[..]

Ik ga maar niet kijken hoeveel E's er zijn geboren ;) Hier al 3!
Ja, het is niet voor niets een top-20 naam :)
pi_135470525
Ondanks dat staat E. ook bij mij hoog op een zusje-voor-M-lijst. O+ Ooit... mijn man wilde tijdens de zwangerschap in februari 2014 weer beginnen- volgens mij is hij daar nu zelf ook van terug gekomen :o :')
  dinsdag 14 januari 2014 @ 10:06:48 #219
171422 LadyBlack
paint it black
pi_135470527
Cwen ik heb thijmsiroop gekocht, maar dat is vanaf 6 maanden :{

Ik denk dat dan veel drinken de beste oplossing is. Keeltje gesmeerd houden!
  dinsdag 14 januari 2014 @ 10:09:31 #220
171422 LadyBlack
paint it black
pi_135470594
Oh ik heb totaal geen moeite met de on-originaliteit van de naam hoor, dan had ik m niet gekozen ;)

Ik heb wel nog steeds een zwak voor andere namen, zoals Nena en ook Nin, maar dat krijg ik er bij mijn vriend niet in ;) E's tweede naam is gelukkig wel gelukt; L inne O+
pi_135470607
Wij hoeven niet over meisjesnamen na te denken. We kunnen alleen jongetjes maken, geloof ik O+
pi_135470653
Linne is O+
  dinsdag 14 januari 2014 @ 10:14:22 #223
171422 LadyBlack
paint it black
pi_135470719
Ja alleen jammer dat ie dus niet meer beschikbaar is voor een eventueel zusje :')
pi_135470742
Heel bijzonder en fijn!

2x Ow! Dacht dat hij u uniek zou zijn, maar toch niet helemaal ;)
Onze favoriete meisjesnaam kan niet meer, Robyn kan echt niet naast Ow ;)

En vorig jaar deed je whatsapp het niet he Cwen ;) en was het goed dat de metro's niet reden want je was een beetje in shock ;)
Ik heb trouwens een hoestdrank gevonden voor baby's die bij Ow echt werkt! Je kan ff langsrijden om het te proberen ;). Beterschap voor Ellie! --> oh, onder 6 maanden alleen op doktersasvies :(

Heb wel zin in zijn verjaardag hoor! Vanavond het huis versieren! Heb gisteren vlaggetjes en ballonnen gekocht O+

[ Bericht 7% gewijzigd door Loj op 14-01-2014 10:21:31 ]
pi_135470791
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 10:14 schreef LadyBlack het volgende:
Ja alleen jammer dat ie dus niet meer beschikbaar is voor een eventueel zusje :')
:D Herkenbaar. Dat je je eerste kind de twee allermooiste namen geeft en dan bij de tweede denkt: fuck, dat kan dus niet meer :'(
pi_135470847
L-E: jongetjesboks! Ik kan me ook echt geen meisje bij ons voorstellen :D

Maar voorlopig komt er hier nog even geen derde, maar ooit wel denk ik (manlief weet nog niet zeker of hij een derde wil, maar dat had hij met een tweede eerst ook)
R 09-10-2010
M 20-04-2013
  dinsdag 14 januari 2014 @ 10:21:17 #227
171422 LadyBlack
paint it black
pi_135470874
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 10:17 schreef L-E het volgende:

[..]

:D Herkenbaar. Dat je je eerste kind de twee allermooiste namen geeft en dan bij de tweede denkt: fuck, dat kan dus niet meer :'(
Ja _O-

Alleen al daarom zou ik ook heel graag nog een zoontje willen. Maar ook gewoon omdat O+ jongetjes O+
pi_135470876
Naam voor een derde hebben we al. Nu man nog zo ver krijgen om te gaan voor een derde :')
pi_135470924
Ik doe mee met de jongetjesboks hoor, kan me echt niet voorstellen dat ik ooit een meisje krijg! Ik zit ook al na te denken over een tweede jongensnaam, maar heb eigenlijk nog niet nagedacht over meidennamen
pi_135470956
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 10:21 schreef Tally het volgende:
Naam voor een derde hebben we al. Nu man nog zo ver krijgen om te gaan voor een derde :')
Tal, ik dacht dat jullie medisch gezien niet meer mochten?
pi_135470993
Dank voor de leuke reacties op de foto :)

Ikzelf was 3 maanden met een 1e tandje en T. was gecorrigeerd 5 maanden, dus ik kijk er niet heel erg van op ;) Wel van het feit dat het er meteen 2 zijn!

MvTeM is inderdaad de afkorting van Mama van T. en M.

LB, dat ziet eruit als een fijne plek!
pi_135471034
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 10:21 schreef LadyBlack het volgende:

[..]

Ja _O-

Alleen al daarom zou ik ook heel graag nog een zoontje willen. Maar ook gewoon omdat O+ jongetjes O+
Een meisje lijkt me ook geweldig. Sowieso, nog een kind van ons, hoe tof O+

Gisteren zaten we aan tafel, en NietKleuter vertelde een mop over 'Een Belgier die naar de dierentuin gaat en bij het hok van de chimpansees komt waar een bordje aan het hek hangt: 'HEK NAT' en dan zegt de Belgier: Jawohl, die heknatten lijken verdacht veel op chimpansees zeg!' :') en terwijl hij dat zit te vertellen zit Sticker gierend van het lachen naar hem te stralen terwijl hij met zijn vlakke hand van enthousiasme bijna door zijn eetstoelblad mept en hij met zijn andere hand broccoli in zijn oor propt, en daar zitten wij dan intens gelukkig tussen, zo leuk O+
pi_135471084
LE!!! O+ O+ O+
pi_135471162
Whaha, LE! Ik zie het dan ook meteen voor me :D Heerlijk die interactie tussen de kindjes... Daar kan ik hier ook zo van genieten!
  dinsdag 14 januari 2014 @ 10:39:30 #235
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_135471240
Dank voor jullie comments over het eten. Ik heb het er echt lastig mee merk ik.

"Even" teruglezen...

Luchtkusjes van Féline O+

LE, ik moest heel erg lachen om het kontgewiebel! :D

Loj, wat fijn dat het slapen zoveel beter gaat! *O*

Spark, ik had je spoiler nog gezien gister. :* daarvoor. Ik hoop dat de overnachting jullie goed gaat doen!

Shandaly, je tafel :o.

LB, huiseigenaar *O* En die foto van E O+

Welkom MvTeM!

:* voor alle verkouden kindjes. Zo sneu vind ik dat. Noor is ook een grote snotbel. Hoofdeind staat hier ook al hoger. Dat scheelt wel. En als ze erg onrustig slaapt, pop ik er een pcm in. Dat werkt tot dusver goed om dan rustiger te slapen. En luuf idd.

Danic, leuke foto! En boo voor de 6e ziekte. Maar ja, dan is ze er wel vanaf.

Ik vind Sticker ook een hele originele naam! :+

Zag dat Noor iets van 336x voorkwam. Viel me nog mee!

Loj, welke hoestdrank is dat? Want ik heb hier ook nog zo'n zeehond..
Veel plezier met de verjaardagsvoorpret en memories enzo!

Broccoli in oren O+

Gister heeft Noor zowaar een fles leeggedronken! Ik was zo opgelucht :@. Ze heeft 590 op, een halve boterham (dat is nog steeds een "interessante" onderneming, dat brood eten..), 200 gr fruithap en 200 gr groente. We zijn ff gestopt met de yoghurt omdat we het idee hadden dat ze er wat last van had. Krampjes en veul heul veul winden laten. Even zien of het nu beter gaat. We proberen het eind van de maand nog weer eens.

Vanochtend ging de fles ook leeg. Zo fijn! Zeker omdat ze op het kdv altijd minder goed drinkt. Ik blijf het gek vinden, dat 500 cc nu afdoende zou moeten zijn. Zeker omdat een andere cb dame eerder zei dat 800 nog niet genoeg was. Raar. Naja.

Hier is de uitval ook gestopt lijkt het. Maar mn haar zit nergens naar. Ook korte sprieten idd. Geen gezicht!!

Gezinsuitbreiding. Nee, voorlopig niet. Ik rammel ook nog niet. Enige reden zou zijn om weer even van die menstruatie af te zijn, maar dat vind ik niet zo'n denderende reden. Eerst zelf beter in mn vel komen, letterlijk en figuurlijk. Dan maar eens zien. Maar dikke kans dat het bij Noor blijft.
pi_135471392
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 10:25 schreef L-E het volgende:

[..]

Tal, ik dacht dat jullie medisch gezien niet meer mochten?
Verstandig is het niet. Ik zou niet invalide raken hoor dat zeker niet.
Maar de gynaecoloog heeft het inderdaad zo'n beetje afgeraden omdat mijn huidlagen (en dat wat er onder zit) aan elkaar vast groeien. En ik moet zeggen dat ik er op dit moment ook best last van heb maar te schijterig ben om naar de dokter te gaan :')

Edit: Daarom heeft mijn laatste keizersnede ook anderhalf uur geduurd.

[ Bericht 4% gewijzigd door Tally op 14-01-2014 10:55:05 ]
pi_135471579
o|O Nu. Bellen.
pi_135471616
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 10:52 schreef Suikertante het volgende:
o|O Nu. Bellen.
Op dinsdag werkt mijn huisarts niet :P

En het is niet levensgevaarlijk zoals ik al zei. Ik heb er last van. Maar nog meer last van de angst dat ik weer open gehaald word en ik dan niet meer de kleine kan dragen.
pi_135471703
Je huidlagen groeien aan elkaar vast? Is dat een aandoening, of gewoon pech?
pi_135471724
Hier duurde de ks ook iets langer dan normaal, omdat ik door de zwangerschap spataderen in mijn buik had, ofzo? Kreeg dat verhaal maar half mee.
pi_135471749
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 10:57 schreef L-E het volgende:
Je huidlagen groeien aan elkaar vast? Is dat een aandoening, of gewoon pech?
Ik denk gewoon pech. Weet ik eigenlijk niet.

Denk dat een keizersnede moeilijk word als ze nog eens moeten snijden. Nou ja de keizersnede makkelijk maar het dichtmaken moeilijk. :P
Normaal bevallen gaat niet dus ja dan houdt het eigenlijk zo'n beetje op.

Maar ik mag blijven dromen ;) Mijn man overhalen gaat hem toch niet worden. En met zijn 5-en in bed word ook een beetje druk :P
pi_135471782
Als je naar de huisarts gaat kun je nog steeds nee zeggen als de operatie te riskant is voor een derde he }:| . Maar het klonk wel als een goede smoes hoor ;)
pi_135471823
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 11:01 schreef Suikertante het volgende:
Als je naar de huisarts gaat kun je nog steeds nee zeggen als de operatie te riskant is voor een derde he }:| . Maar het klonk wel als een goede smoes hoor ;)
Ik doe mijn best :P

En ik ga ook echt. Maar ik wil even wachten tot Fee wat groter is. Nu valt er mee te leven :)
En als Fee kan lopen dan hoef ik dr niet zo vaak te tillen en kan ik zien wat ze willen doen.
Misschien valt het mee en kan het met fysio of zo (weet ik veel). Denk dat bewegen ook helpt.
En daar begin ik morgen mee! Peuterzwemmen :P
  dinsdag 14 januari 2014 @ 11:03:22 #244
344364 ProjSkippy
Meestal ongevaarlijk.
pi_135471828
Oh man, ik lees alles mee, maar reageren lukt nog niet altijd. Ik hoop dat het binnenkort weer lukt.

Voor nu een :D voor moppen over Belgieren en een :* voor alle snotneuzen. En een :* voor Spark, ik had de inhoud van je spoiler nog wel gelezen.

Oh en over een tweede? Ik heb altijd graag een gezin met twee kindjes gewild. Kix ook, dus wat dat betreft.. ;) Ik lag afgelopen week bij de VK op tafel en die vroeg of ik al nagedacht had over anti-conceptie of dat we gelijk door wilden gaan voor een volgende, want dat was natuurlijk ook een optie. Bij beiden had ik nooit stil gestaan :') (de directe optie bedoel ik). Maar goed, eerst moet M.aud maar eens een jaar of twee zijn voor we weer gepland beginnen.
  dinsdag 14 januari 2014 @ 11:05:58 #245
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_135471879
Loj, ben je dan zo snel heel zie geworden dat je 3 uur later al ingeleid werd? Lijkt me sowieso al heel heftig: je bent heel ziek, daarom wordt je ingeleid en dan moet je ook nog zo'n hele bevalling doen.

Tally, ik zou ook even bellen.

En LB, die foto van E in het lege huis O+ Haar nieuwe thuis, het huis waar ze zal gaan lopen, haar verjaardag zal vieren en wie weet wat nog meer O+ En idd ff HA bellen.

Piekie, als je dat zo stelt O+

M's naam is in 2012 26 keer gegeven, D's naam in 2013 95 keer en J 56 keer. Valt me eigenlijk best wel mee.
pi_135471983
LB, nogmaals gefeliciteerd met jullie echte eigen huis! En E. blijft ook maar een beetje door klungelen he? ;(

Welkom mvtem! Wat een liefje O+

Danic, kijk haar staan! En beterschap voor de zesde ziekte.

LE, jouw verhaal laat mijn eierstokken spontaan rammelen :@

Loj, ik was jouw verhaal van je bevalling een beetje vergeten dus heb hem van de week terug gezocht en gelezen. Ik kan me voorstellen dat het heel heftig is om op terug te kijken.

Leuk die namenlijst! Ik heb er uiteraard ook geen problemen mee dat de naam van mijn dochter zo vaak voor komt, ben er nog steeds blij mee!

Wat is het een gek idee dat er mensen van 'mijn' lichting voor een tweede willen. Ik heb soms het gevoel dat we allemaal net in WOHTS zaten :D
Ik moet er overigens niet aan denken, dat komt er gegarandeerd een scheiding denk ik :') Afgelopen week was ik overtijd maar te schijterig een test te doen en ik heb een mirena dus dat leek me vrij onmogelijk. Tussentijds verloor ik af en toe een drupje bloed en meer ook niet en ik begon hem aardig te knijpen. Toen heb ik zondag bij de V&D een test gedaan en het waren de langste 2 minuten uit mijn leven jongens! Gelukkig was hij negatief _O_
E.
  dinsdag 14 januari 2014 @ 11:10:02 #247
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_135471996
Oh, en de fysio is vandaag weer geweest. Ze vond het supergoed dat ze al kruipen. Vooral D moest van best wel ver komen en die heeft gewoon haar zus ingehaald. Het zitten van J komt vanzelf goed als ze beter kan kruipen. Kruipen kost haar nu nog veel energie waardoor ze vaker overgaat op tijgeren. Ze heeft iig wel goed gecheckt dat er geen pijn door te korte spieren of iets anders medisch is waarom ze niet wil zitten.

En ze komt nu over 2 maanden voor een laatste controle en dat is het helemaal klaar *O* *O*

Wel sneu, bij het checken schaafde J voetje over de mat en toen ging de dikke korst er af. Huilen, bloeden, heel sneu. Maar na koelen, deppen en drinken ging het weer gelukkig.
pi_135472038
Jeeee Kyara, je meisjes zijn gewoon bijna klaar! *O*
Arme J.. :*
E.
pi_135472078
Oh Skip, mochten jullie gelijk door? Mij werd aangeraden toch wel een jaar te wachten! Of negen maanden, dat weet ik niet meer - oooh die ontzwanger dementie is zoooo erg bij mij :'(

Ik merk ook dat mijn lichaam nog steeds druk aan het veranderen is, dus het voelt ook niet goed zo snel achter elkaar. En ik rammel dus nog niet. We zijn wel al weer begonnen met het opgooien van namen. De volgende keer wil ik bij twintig weken wel een jongens-en meisjesnaam hebben, ipv bij 38 weken.. :')
  dinsdag 14 januari 2014 @ 11:15:15 #250
259886 pessie
pi_135472138
Lauren haar naam is 203 keer gegeven in 2013 :o ik had niet door dat ie toch zo populair was...

Wat leuk om E in jullie nieuwe huis te zien LB!

Ik spam ook even
pi_135472342
Jeej wat fijn dat je meiden bijna klaar zijn. En wat doen ze het goed! Wel zielig voor J :*

Gelukkig Spark ;)

Van Daro siroop XM, bij Ow werkte het goed.

Hellp gaat in een soort golfbewegingen Kyara. 'S ochtend om 10 uur werden m'n bloedwaardes nog steeds slechter. Om 1 uur zagen ze dat m'n bloedwaardes ietsje beter werden. Toen hebben ze besloten me meteen in te leiden. Maargoed er gebeurde niet zoveel hoor :) toen er 's nachts echt iets begon kreeg ik bijna meteen een ks :)

Verjaardagskaarten komen binnen :D
  dinsdag 14 januari 2014 @ 11:29:02 #252
171422 LadyBlack
paint it black
pi_135472503
Go Lauren! *O*

Oh en spark, ik was laatst te laat voor je spoiler, maar heb de strekking geloof ik wel door... :* voor jou!

XM, fijn dat Noor even lekker heeft gedronken! En je hebt het er inderdaad moeilijk mee, dat is duidelijk. Dus geloof ons alsjeblieft als we zeggen dat het wel goedkomt! :Y Jij zult dat vast zelf ook een keer zien, nu moet jd ons maar even op onze blauwe ogen geloven ;)

Kyara jaaaaaa precies!! :'( O+ :'( dat zie ik ook allemaal in die foto O+
En supergoed nieuws van de fysio!! *O*

LE, briljante sfeerpost weer O+ _O_
pi_135472966
Ik ging STUK op de mop van LE's NietKleuter en de visual van de reactie van Sticker :D

*ga ik nu weer aan het werk*
pi_135472970
Loj, wat was de reden voor de ks dan? Ik dacht dat je een ks kreeg omdat hellp, maar je bent net als ik ook eerst ingeleid.
  dinsdag 14 januari 2014 @ 11:52:47 #255
259886 pessie
pi_135473108
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 11:46 schreef Juud-- het volgende:
Ik ging STUK op de mop van LE's NietKleuter en de visual van de reactie van Sticker :D

*ga ik nu weer aan het werk*
Ik ook _O- ik sta echt verbaasd dat een kind van net 6 al zo moppen kan tappen!
pi_135473282
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 11:46 schreef L-E het volgende:
Loj, wat was de reden voor de ks dan? Ik dacht dat je een ks kreeg omdat hellp, maar je bent net als ik ook eerst ingeleid.
Na de laatste pil was de hartslag van Ow al niet meer zoals ze hem wilden. Dus van 22.00 tot 3.30 aan ctg gehangen. Toen langzaam de weeën begonnen viel Ow z'n hartslag telkens weg en mijn hartslag en bloeddruk sloegen ook op hol. Toen was het heel duidelijk, Ow moest er meteen uit.
Eigenlijk zouden ze 's ochtends m'n vliezen breken :)

[ Bericht 4% gewijzigd door Loj op 14-01-2014 12:10:28 ]
  dinsdag 14 januari 2014 @ 12:06:04 #257
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_135473431
Heftig Loj, komt ook allemaal wel weer even terug he, zo'n jaar na datum :*

ik heb bij M ook een weekend in het ziekenhuis gelegen met verdenking van pre-eclampsie en ondanks dat ik mezelf prima voelde moest ik inderdaad toch steeds de lab-uitslagen afwachten voor het hoe nu verder. (toen was ik trouwens 37 weken en uiteindelijk loos alarm, alleen een torenhoge bloeddruk en zelfs dat was geen reden tot ingrijpen).
  dinsdag 14 januari 2014 @ 12:06:21 #258
259886 pessie
pi_135473439
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 11:59 schreef Loj het volgende:

[..]

Na de laatste pil was de hartslag van Ow al niet meer zoals ze hem wilden. Dus van 22.00 tot 3.30 aan ctg gehangen. Toen langzaam de weeën begonnen viel Ow z'n hartslag telkens weg en mijn hartslag en bloeddruk sloeg ook op hol. Toen was het heel duidelijk, Ow moest er meteen uit.
Het klinkt echt heel heftig :* . Sowieso heftig als je kind preprematuur geboren moet worden en op de IC moet verblijven.
pi_135473707
:W ik kom hier eens stilletjes om het hoekje kijken. Is het hier leuk?
Yesterday is history, tomorrow is a mystery.
  dinsdag 14 januari 2014 @ 12:22:49 #260
259886 pessie
pi_135473830
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 12:18 schreef flowerbox het volgende:
:W ik kom hier eens stilletjes om het hoekje kijken. Is het hier leuk?
Geweldig gezellig!
Hoe bevalt het moederschap?
pi_135473911
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 11:00 schreef Tally het volgende:

[..]

Ik denk gewoon pech. Weet ik eigenlijk niet.

Denk dat een keizersnede moeilijk word als ze nog eens moeten snijden. Nou ja de keizersnede makkelijk maar het dichtmaken moeilijk. :P
Normaal bevallen gaat niet dus ja dan houdt het eigenlijk zo'n beetje op.

Maar ik mag blijven dromen ;) Mijn man overhalen gaat hem toch niet worden. En met zijn 5-en in bed word ook een beetje druk :P
En jullie maken alleen meisjes! Jij had wel een kopieermachine las ik toch? Nog een Zoë-fee-kopie!! O+ ik zeg doen :7
Sarcasme. Herken het.
pi_135474069
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 12:22 schreef pessie het volgende:

[..]

Geweldig gezellig!
Hoe bevalt het moederschap?
Ja goed! Even wennen met nu drie(!) meisjes maar wel heel gezellig. O+
Alleen ik had die gebroken nachten verdrongen geloof ik :O :Z

Even ongeneerd crossposten hoor:
SPOILER
pi_135474093
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 12:25 schreef Spirit82 het volgende:

[..]

En jullie maken alleen meisjes! Jij had wel een kopieermachine las ik toch? Nog een Zoë-fee-kopie!! O+ ik zeg doen :7
Ik zeg dat ook!
pi_135474129
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 11:59 schreef Loj het volgende:

[..]

Na de laatste pil was de hartslag van Ow al niet meer zoals ze hem wilden. Dus van 22.00 tot 3.30 aan ctg gehangen. Toen langzaam de weeën begonnen viel Ow z'n hartslag telkens weg en mijn hartslag en bloeddruk sloegen ook op hol. Toen was het heel duidelijk, Ow moest er meteen uit.
Ah, net als hier foetale nood dus. Hier was ook het idee om de natuur haar gang te laten gaan, maar Sticker zn hartslag ging enorm dippen. En gezien de apgar van 3 was dat een goede keus.

Heftig hoor, :* voor jou
pi_135474159
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 11:52 schreef pessie het volgende:

[..]

Ik ook _O- ik sta echt verbaasd dat een kind van net 6 al zo moppen kan tappen!
:D Het is wel de enige mop die hij kent hoor. We krijgen dat Jawohl er maar niet uit trouwens, welke Belg zegt dat? :D
pi_135474285
Flower wat een mooi meisje!! O+ Oh my, ik begin weer te rammelen :')

Ik wilde Isa's tweede naam ook graag bewaren voor een eventueel tweede meisje, maar man was het daar niet mee eens. Als eerste naam dan, dus heb ik hem als tweede naam afgedwongen omdat hij er prat op gaat dat de naam Isa zijn idee is :P (J.oni)
Sarcasme. Herken het.
pi_135474298
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 12:35 schreef L-E het volgende:

[..]

:D Het is wel de enige mop die hij kent hoor. We krijgen dat Jawohl er maar niet uit trouwens, welke Belg zegt dat? :D
Een half-Duitse. Kan prima dus! ^O^
Sarcasme. Herken het.
pi_135474532
Welkom FB met je mooie meisje! Bekend vestje ook ;)
pi_135474586
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 12:49 schreef Juud-- het volgende:
Welkom FB met je mooie meisje! Bekend vestje ook ;)
Ja hé? Ze heeft hem al twee keer aan gehad en krijgt allemaal complimentjes O+ . Ideaal met dit weer. :s)
pi_135475961
FB wat een mooi meisje! O+
pi_135476950
Wat een schatje, Flower! Welkom...

En hier ook +1 voor het vestje ;)
pi_135478764
Loj, jammer dat je test negatief was :* Maar op naar de volgende ronde batsen ;) :D En nog maar een paar uur met baby :o

Piekie O+ Ik vind jou en M. zo leuk! Echt heel tof om jullie te zien op de meet ook!

Welkom MvTenM! Wat een leuk meisje heb je daar O+

Danic *O* en ook beterschap!

Pessie *O* kijk dat trotse snoetje er ook bij O+

LB O+ Je keuken, en je kuiken op de achtergrond O+

En later als ik groot ben, dan ga ik met L-E trouwen ^) *;

Welkom Flowerbox, met je prachtige dame O+ 3 in totaal! Wat leuk O+ Dat wil ik ook wel!
pi_135479320
Ohja Omen, je vroeg hoe het met F ging! Lief van je :)
Het gaat heel goed :D Zijn nieuwste skill is heel rustig gaan zitten, dus zachtjes door zijn knieën zakken in plaats van plof op z'n kont vallen. Nu ging hij net een soort van twerken... O+

Vanavond gaan mijn broertje en z'n vriendin oppassen, tot F was mijn broertje een beetje bang voor baby's dus ik vind het superleuk :)
  dinsdag 14 januari 2014 @ 14:47:28 #274
344364 ProjSkippy
Meestal ongevaarlijk.
pi_135479532
Hoi FB! Wat een lekkerding heb je gebakken.

Oh en nog een welkom voor MvTenM. :W

--

Wij gaan zo voor het eerst naar het CB. Ik ben daar de hele dag al een beetje zenuwachtig voor :').
pi_135479645
Suiker, wat kan F. al veel! O+
  dinsdag 14 januari 2014 @ 17:01:18 #276
344364 ProjSkippy
Meestal ongevaarlijk.
pi_135484222
Net terug van het CB. Van 47 cm naar 51 cm en van 2800 gram naar 3890 gram. Goede slagroom, I haz it geloof ik.
pi_135484417
Netjes skips!
  dinsdag 14 januari 2014 @ 17:23:52 #278
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_135484991
Wow, mooi Skip!

En Noor heeft idd slecht gedronken op het kdv. Twee keer 150... Dus krap aan 500 gehaald vandaag. Bied na de groente nog wel een flesje aan.
  dinsdag 14 januari 2014 @ 17:31:03 #279
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_135485277
Skips ze is goed gegroeid.

Voorlopig resultaat van de heupjesecho was dat er niks gezien is. *O* donderdag even bellen voor de definitieve uitslag.

FB wat een mooie mini O+
pi_135485384
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 10:30 schreef L-E het volgende:

[..]

Een meisje lijkt me ook geweldig. Sowieso, nog een kind van ons, hoe tof O+

Gisteren zaten we aan tafel, en NietKleuter vertelde een mop over 'Een Belgier die naar de dierentuin gaat en bij het hok van de chimpansees komt waar een bordje aan het hek hangt: 'HEK NAT' en dan zegt de Belgier: Jawohl, die heknatten lijken verdacht veel op chimpansees zeg!' :') en terwijl hij dat zit te vertellen zit Sticker gierend van het lachen naar hem te stralen terwijl hij met zijn vlakke hand van enthousiasme bijna door zijn eetstoelblad mept en hij met zijn andere hand broccoli in zijn oor propt, en daar zitten wij dan intens gelukkig tussen, zo leuk O+
Ja, op zo'n manier wil ik ook een 2e! O+

Mijn zoontje moet ook iemands grote broer worden. Mijn man vraagt inmiddels al zo vaak wanneer ik een 2e wil.
Ik denk er ook bijna dagelijks aan maar de echte behoefte is er nog niet hoor.
  dinsdag 14 januari 2014 @ 17:46:33 #281
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_135485782
XM, ik bedoel het echt niet vervelend, maar waarom blijf je je hier zo druk om maken? Ik geloof dat er hier een hoop mensen al tegen je hebben gezegd dat dit prima is.

Ter vergelijk, J. drinkt zo'n 400ml max op een dag, en doet t daar al maanden prima op.

Er komt ook energie uit bijvoeding hè! Jijzelf zit toch ook voller na een bord avondeten dan na een glas melk?

quote:
1s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 17:23 schreef XcUZ_Me het volgende:
Wow, mooi Skip!

En Noor heeft idd slecht gedronken op het kdv. Twee keer 150... Dus krap aan 500 gehaald vandaag. Bied na de groente nog wel een flesje aan.
pi_135485902
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 17:23 schreef XcUZ_Me het volgende:
Wow, mooi Skip!

150 is niet slecht, en dat weet jij ook.

Skips met je vette tetten! O+ Heeft ze de harten gestolen daar?
  dinsdag 14 januari 2014 @ 17:52:25 #283
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_135485970
Ik weet het niet.. Ik kan me gewoon niet voorstellen dat dit genoeg is. Wel genoeg om niet uit te drogen. Daar maak ik me geen zorgen om. Maar ook hiervan groeien? Terwijl ze eerst rond de 800 dronk.. Ik ga het nog maar eens bij het cb navragen denk ik volgende week.
pi_135485973
Doe je goed Skips!

Wat een schatje Flobo O+

Goed nieuws Bubs! *O*
  dinsdag 14 januari 2014 @ 17:53:09 #285
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_135485987
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 17:31 schreef -Bubseltje- het volgende:
Skips ze is goed gegroeid.

Voorlopig resultaat van de heupjesecho was dat er niks gezien is. *O* donderdag even bellen voor de definitieve uitslag.

FB wat een mooie mini O+
Fijn bubs! Hele opluchting lijkt me!
pi_135486631
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 17:52 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ik weet het niet.. Ik kan me gewoon niet voorstellen dat dit genoeg is. Wel genoeg om niet uit te drogen. Daar maak ik me geen zorgen om. Maar ook hiervan groeien? Terwijl ze eerst rond de 800 dronk.. Ik ga het nog maar eens bij het cb navragen denk ik volgende week.
Ik heb een vermoeden van wat ze zullen zeggen.
quote:
1s.gif In januari 2014 17:52 schreef XcUZ_Me het volgende:
Zo, terug van het cb. Uitgebreid over de voeding gehad. Dat ze veel liet staan was niet zo'n probleem. Ze zou nu minimaal 350cc aan melkproducten binnen moeten krijgen, maar het liefst wel die halve liter.
  dinsdag 14 januari 2014 @ 18:18:42 #287
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_135486811
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 17:53 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

Fijn bubs! Hele opluchting lijkt me!
Zeker, door de opmerking bij het cb vorige week en met mijn geschiedenis was ik toch wel bang dat er iets aan de hand was :@. Ik heb er zelf nog best veel last van dus ik ben blij dat, dat haar bespaard blijft.

Xm ze krijgt wel genoeg binnen maar ik snap dat het erg moeilijk is :*
pi_135487998
XM, wat moet er gedaan worden voor jij gelooft dat Noor voldoende binnen krijgt? Vorige week op het CB hebben ze gezegd dat ze 350 moet binnen krijgen aan melkproducten, dat haalt ze ruim en nog maak je je zorgen. Nu wil je naar het cb om te overleggen maar eigenlijk weet je het antwoord al. Wat verwacht je van ze, wanneer zou jij gerust gesteld zijn? Dit is geen aanval hoor, oprechte interesse :*
Ik begrijp dat het heel moeilijk is maar objectief gezien doet jullie meisje het echt hartstikke goed en ze drinkt ook echt niet slecht. 150 is geen slechte fles!
Nu is mijn kijk op voeding natuurlijk helemaal anders door de voedingsproblemen van E. maar als zij groeit op amper 300/400 cc melk en de helft aan bijvoeding van wat Noor krijgt dan lijkt het me dat Noor hier het hier prima op doet. Natuurlijk is ieder kind anders maar er begint een tijd aan te komen dat de melk minder belangrijk gaat worden en ze de meeste dingen uit de bijvoeding halen.
E.
pi_135488002
Ik hou niet eens zo exact bij wat A allemaal drinkt. Ik denk...zo'n 400 ml aan melk in 24 uur. Verder nog 120 ml thee, 90 water.
Genoeg plasluiers, energie, blij, groeit goed.
Dus zal wel goed zijn.
  dinsdag 14 januari 2014 @ 19:05:43 #290
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_135488448
Lieve XM,
Er komt zelfs een tijd dat je kindje leeft van de lucht en de liefde en rustig een poosje niks aan komt. En hoe harder jij wilt hoe leuker het spelletje en de realisatie dat ze hier invloed op uit kunnen oefenen en dat mondje stijver dicht blijft ;)
Het lijkt me echt heel belangrijk om één of andere manier te vinden om het wat los te laten want het ze gaat naar alle waarschijnlijkheid in haar dreumestijd nog wel minder eten en de zorgen overschaduwen soms de leuke dingen kan ik me zo indenken.

Weet dat kinderen tussen de 1 en 7 jaar kunnen leven op een glas melk en een krentenbol per dag. Als ze dan 2x per week nog wat eetlepels groente en fruit binnenkrijgen komen ze qua vitamines ook niks te kort.
Om maar even aan te geven dat wij ons veel meer druk maken dan nodig is.

Nou heb ik me ook wel druk gemaakt zo af en toe hoor, bij het helemaal niet eten in de dreumestijd en dat mag ook best want leuk is het niet maar Noor haar huidige eetpratoon is niks mis mee dus je maakt je op dit moment onnodig zorgen en dat is zo zonde, die stress. Ze doet het geweldig *O*
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_135490189
En nu grouphug *;
  dinsdag 14 januari 2014 @ 19:38:33 #292
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_135490302
Ik sluit me volkomen bij Laziness aan XM.

Hoe gaat het eigenlijk met jou en eventuele hulp?
  dinsdag 14 januari 2014 @ 19:40:27 #293
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_135490416
XM, ik vind het oprecht naar dat jij je zorgen maakt over Noor's eten. Hoe komt dat toch? Weet je dat? Zodat je er misschien wat mee kunt, voor jezelf. Want Noor doet t goed, en vindt jou vast de allerliefste mama van de hele wereld!
  dinsdag 14 januari 2014 @ 19:42:20 #294
171422 LadyBlack
paint it black
pi_135490535
Ik ook, en ik wil er nog iets aan toevoegen. Misschien is het niet leuk om te lezen maar ik ga het toch heel bot zeggen: als je zo blijft focussen op eten en groei gaat dat later echt problemen met voeding opleveren.

Je moet Noor de kans geven om zelf haar honger en voldoening aan te geven, zonder dat daarbij een teleurgestelde of opgeluchte reactie van jou volgt.

Schrap de eetlijstjes!!

Ik wéét hoe naar het is als je pasgeboren baby niet goed groeit en niet wakker wordt voor voeding, maar net als E doet Noor het inmiddels meer dan prima! Ik weeg/meet echt niks af, dat is zoveel fijner!!
pi_135490645
XM
Heb de posts over voeding ook gevolgd maar jou meisje drinkt en eet meer dan mijn dreumes met 18/19/20mnd doet op sommige dagen. Ik maak me ook zorgen, vooral om het drinken. Volgens de arts is er niets aan de hand zolang er plasluiers zijn en je kindje alert/vrolijk/zichzelf is.
Ik hoop dat je gerust gesteld kunt worden! Je ongerust maken is niet fijn :*

En wat ze zeggen.. Je focussen op voeding krijgt je kindje ook door. Het kan een machtsmiddel worden net als bijv slapen, dat kun je ook niet 'dwingen'. Kindjes eten op sommige dagen soms gewoon weinig. Het los laten helpt echt! En ik weet hoe-niet-leuk het is.. Maar loslaten is prettiger voor iedereen
pi_135490768
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 19:42 schreef LadyBlack het volgende:
Ik ook, en ik wil er nog iets aan toevoegen. Misschien is het niet leuk om te lezen maar ik ga het toch heel bot zeggen: als je zo blijft focussen op eten en groei gaat dat later echt problemen met voeding opleveren.

Je moet Noor de kans geven om zelf haar honger en voldoening aan te geven, zonder dat daarbij een teleurgestelde of opgeluchte reactie van jou volgt.

Schrap de eetlijstjes!!

Ik wéét hoe naar het is als je pasgeboren baby niet goed groeit en niet wakker wordt voor voeding, maar net als E doet Noor het inmiddels meer dan prima! Ik weeg/meet echt niks af, dat is zoveel fijner!!
Dit. Echt. Doe dat alsjeblieft voor Noor om latere problemen te voorkomen.
  dinsdag 14 januari 2014 @ 19:45:43 #297
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_135490776
Iets te heftig nu. Kom er nog wel op terug...
  dinsdag 14 januari 2014 @ 19:48:16 #298
171422 LadyBlack
paint it black
pi_135490910
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 19:45 schreef XcUZ_Me het volgende:
Iets te heftig nu. Kom er nog wel op terug...
Het is ook niet tof als jouw gevoel iets anders schreeuwt dan wij allemaal, dat snap ik :*

Maar hopelijk kun je dit meenemen!
pi_135491566
Xm, je hebt het afgelopen half jaar je meisje het beste meegegeven wat ze kon krijgen. Daar had jij een zee belangrijke en tijdrovende rol in. Dat ze nu wat anders krijgt en misschien wat minder, wil niet zeggen dat het niet goed genoeg is. Het is anders.

Als ik jou was, zou ik contact opnemen met een (kinder)diëtist. Daar kun je rustig alles door nemen en zij kan ook je onzekerheid wegnemen. En misschien ook kijken naar de vorm en volgorde van aanbieden. Voor nu, sterkte :*
pi_135492714
XM :*
Ik sluit me aan bij de rest...
R 09-10-2010
M 20-04-2013
  dinsdag 14 januari 2014 @ 20:32:06 #301
171422 LadyBlack
paint it black
pi_135493037
Ennnn vol
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties