Nou hier niet hoor! Dikke boeken van Peter Hahn en H&M, de Linda, de zoveelste mailing van Ziggo en 3x hah. Vier wijkjes gelopen die tezamen goed waren voor 17 tassen!quote:Op dinsdag 14 januari 2014 11:56 schreef dud0r het volgende:
Het is zo ontzettend rustig deze week. Om bang van te worden.
Nee helaas niet! Ik was vandaag weer bij de huisarts en hij heeft me naar een internist doorverwezen omdat hij niets kan vinden...quote:
beetje half tabelletje volgens mij. Betaaldatum voor januari is de 21e, dus de 22e op de rekeningquote:Op dinsdag 14 januari 2014 18:01 schreef V__L_N het volgende:
Is er al een nieuwe Emolumententabel (met de uitbetaaldata)? Ik had al op de site zitten zoeken, maar zoals gewoonlijk weer niks van te vinden.
quote:Op dinsdag 14 januari 2014 18:01 schreef V__L_N het volgende:
Is er al een nieuwe Emolumententabel (met de uitbetaaldata)? Ik had al op de site zitten zoeken, maar zoals gewoonlijk weer niks van te vinden.
Euh ik heb vandaag voor mijn 1e wijk (was nog droog hier) 5 tassen in mijn fiets gepropt, gesnelwandeld en even goed 15 minuten uitloop. Toen 20 minuten naar een ander depot gefietst en voor mijn tweede wijk wederom ondanks het snelwandelen 15 minuten uitloop....quote:Het is zo ontzettend rustig deze week. Om bang van te worden.
Bedankt hoor!quote:Op dinsdag 14 januari 2014 19:05 schreef allweather het volgende:
[..]
Euh ik heb vandaag voor mijn 1e wijk (was nog droog hier) 5 tassen in mijn fiets gepropt, gesnelwandeld en even goed 15 minuten uitloop. Toen 20 minuten naar een ander depot gefietst en voor mijn tweede wijk wederom ondanks het snelwandelen 15 minuten uitloop....
En waar ik vandaag al oorspronkelijk al voor meer dan 5 uur stond ingepland, sta ik voor een schamele 2:10 ingepland; nauwelijks de moeite dus (twee wijken ook nog; het moet niet gekker worden met dat piek/dal systeem).
O ja en Zowel Amosphere en Gridjuh: Heel veel beterschap!
Niet. Dat is twee jaar geleden al afgeschaft.quote:Op dinsdag 14 januari 2014 23:22 schreef Alovenac het volgende:
En iemand enig idee wanneer je je jaaropgave krijg thuis gestuurd?
Verrassend dat een dergelijk "eerlijk" systeem weer alleen in het voordeel van het bedrijf werkt.quote:Op woensdag 15 januari 2014 17:29 schreef VixenFromHell het volgende:
Beterschap!
Hier inmiddels de gerealiseerde diensten van vorige week binnen. Nu dus met tijden per dag gebaseerd op de hoeveelheid post. In de praktijk: die dinsdag was het zeer druk/zwaar, geen tijd er bij ten opzichte van normaal (de oude normtijd), zaterdag was rustig... 20 minuten eraf! Ja zo werkt dat toch niet... sjonge![]()
Dat wordt dus weer mailen.. ik word daar echt zo moe van he, dat gekloot met die uren. Steeds weer er zelf om moeten 'zeuren'... blegh.
Snel wegwezen voordat het te laat is.quote:Op woensdag 15 januari 2014 17:29 schreef VixenFromHell het volgende:
Beterschap!
Hier inmiddels de gerealiseerde diensten van vorige week binnen. Nu dus met tijden per dag gebaseerd op de hoeveelheid post. In de praktijk: die dinsdag was het zeer druk/zwaar, geen tijd er bij ten opzichte van normaal (de oude normtijd), zaterdag was rustig... 20 minuten eraf! Ja zo werkt dat toch niet... sjonge![]()
Dat wordt dus weer mailen.. ik word daar echt zo moe van he, dat gekloot met die uren. Steeds weer er zelf om moeten 'zeuren'... blegh.
Bedankt!quote:Op woensdag 15 januari 2014 17:29 schreef VixenFromHell het volgende:
Beterschap!
hopelijk gaat het zometeen iets beterquote:Op donderdag 16 januari 2014 13:20 schreef gridjuh het volgende:
Jeej volgende week opbouwend gaan werken...
maar slapen met die spalk...wat een ramp, dat ligt echt van geen meter...maar dat zal wel wennen de komende weken
Hier waren we een kwartiertje later.quote:Op donderdag 16 januari 2014 12:20 schreef KatrienDuck het volgende:
Zo, zelfs op donderdag heel weinig post. Om 10.15 u. was alles klaar.
Gewoon met je been buiten bed slapenquote:Op donderdag 16 januari 2014 13:20 schreef gridjuh het volgende:
Jeej volgende week opbouwend gaan werken...
maar slapen met die spalk...wat een ramp, dat ligt echt van geen meter...maar dat zal wel wennen de komende weken
Er staat een streepjescode op de sticker die je op het pakje plakt. De SMO leest die code en gooit 'm eruit zodat je het pakje dus niet de volgende dag weer in je bestelling hebt.quote:Op donderdag 16 januari 2014 15:18 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Vanaf volgende week krijgen we een nieuwe kennisgeving voor "te kleine brievenbus". ZONDER een 3S-code en ZONDER de mededeling "sorteren in de rolcontainer voor pakketservice".
Dat betekent dus waarschijnlijk dat je, als je een pakje niet kwijt kunt, en het gestickerd en wel in de oranje bus werpt, dit pakje gewoon een paar dagen later weer terug krijgt, net zo lang tot je het een keer kunt bezorgen.
Het betekent ook dat ik voortaan ieder ten onrechte (door bol.com) als brievenbuspost verzonden belstuk meteen in het portenvakje sodemieter!![]()
[ link | afbeelding ]
Wtf staat daar?quote:Op donderdag 16 januari 2014 15:51 schreef Peterselieman het volgende:
iemand bij een onderaannemer van de concurrent de laan uitgestuurd omdat hij belastingbrieven in een sloot dumpte: http://www.omropfryslan.nl/nijs/belestingpost-yn-sleat-dumpt
dat is Fries. Het is behalve het ontslag op staande voet niet bekend hoe het verder afgehandeld is, maar Sandd is van het voorval op de hoogte gesteld.quote:
Dat het Frysk was zag ik ook nog wel.quote:Op donderdag 16 januari 2014 15:58 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
dat is Fries. Het is behalve het ontslag op staande voet niet bekend hoe het verder afgehandeld is, maar Sandd is van het voorval op de hoogte gesteld.
Ik zou de reden vragen van het feit dat je contract niet verlengd wordt. En ik zou het wel netjes vinden als ze je dit 1 maand voor het aflopen van je contract hadden verteld.quote:Nou blijkbaar was ik toch niet goed en/of gezellig want mijn contract van 3 maanden wordt niet verlengd. Vind jammer en vooral de manier waarop. Nooit iets gehoord als zijnde kritiek oid...nooit punten van verbetering oid...dus valt mij beetje rauw op het dak. Als het aan mij ligt ga ik nu helemaal niet meer maar goed weet niet of ik dat kan maken.
Reden wil ik zeker weten ja. Ik ben aangenomen met de mondelinge toezegging dat het voor langere tijd zou zijn. Dus als ik niet zou functioneren oid had ik dat graag gehoord...dan kan je nog kans krijgen om iets te verbeteren. Ik heb nooit een wanklank gehoord dus vind erg vaag.quote:Op donderdag 16 januari 2014 16:53 schreef allweather het volgende:
[..]
Ik zou de reden vragen van het feit dat je contract niet verlengd wordt. En ik zou het wel netjes vinden als ze je dit 1 maand voor het aflopen van je contract hadden verteld.
Dat is balen Blanket! En het rottige is, als je pech hebt met je TC draaien ze er gewoon omheen als je de reden vraagt. Ik heb dat al zo vaak zien gebeuren.quote:Op donderdag 16 januari 2014 16:47 schreef blanket het volgende:
Nou blijkbaar was ik toch niet goed en/of gezellig want mijn contract van 3 maanden wordt niet verlengd. Vind jammer en vooral de manier waarop. Nooit iets gehoord als zijnde kritiek oid...nooit punten van verbetering oid...dus valt mij beetje rauw op het dak. Als het aan mij ligt ga ik nu helemaal niet meer maar goed weet niet of ik dat kan maken.
Een collega van mij had vanmorgen gehoord dat ze jaar langer mag blijven. Zij kwam tegelijk met mij in dienst. Dus ik voelde de bui al hangen eigenlijk. Maar goed ik heb laatste half uur vandaag met TC samen gewerkt voor de laatste wijk en hij heeft geen woord gezegd. Ik vroeg hem zelfs het telefoonnummer omdat ik niets had om te bellen als ik eens ziek ben ofzo. Hij kwam netjes zijn kaartje brengen.quote:Op donderdag 16 januari 2014 18:43 schreef KatrienDuck het volgende:
[..]
Dat is balen Blanket! En het rottige is, als je pech hebt met je TC draaien ze er gewoon omheen als je de reden vraagt. Ik heb dat al zo vaak zien gebeuren.
Ik ben een buikslaper....dus ik slaap echt slecht nuquote:Op donderdag 16 januari 2014 15:16 schreef dud0r het volgende:
[..]
Hier waren we een kwartiertje later.
[..]
Gewoon met je been buiten bed slapen![]()
![]()
Herfstblad, hoe bevalt je nieuwe tc?
Nee, dat lijkt nergens op. Maar toch zou ik om de reden vragen, leg hem het vuur maar aan de schenen, laat hem maar zweten!quote:Op donderdag 16 januari 2014 18:48 schreef blanket het volgende:
[..]
Een collega van mij had vanmorgen gehoord dat ze jaar langer mag blijven. Zij kwam tegelijk met mij in dienst. Dus ik voelde de bui al hangen eigenlijk. Maar goed ik heb laatste half uur vandaag met TC samen gewerkt voor de laatste wijk en hij heeft geen woord gezegd. Ik vroeg hem zelfs het telefoonnummer omdat ik niets had om te bellen als ik eens ziek ben ofzo. Hij kwam netjes zijn kaartje brengen.
Dus ik snap er gewoon geen moer van. Dat ik eruit lig ala...jammer....maar heb dan het fatsoen om het in mijn gezicht te zeggen voordat die brief op de mat ligt.
doelloze actie weer,collega's worden weer er mee opgezadeld,laat de pakketdienst lekker al die pakketten doen.quote:Op donderdag 16 januari 2014 15:18 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Vanaf volgende week krijgen we een nieuwe kennisgeving voor "te kleine brievenbus". ZONDER een 3S-code en ZONDER de mededeling "sorteren in de rolcontainer voor pakketservice".
Dat betekent dus waarschijnlijk dat je, als je een pakje niet kwijt kunt, en het gestickerd en wel in de oranje bus werpt, dit pakje gewoon een paar dagen later weer terug krijgt, net zo lang tot je het een keer kunt bezorgen.
Het betekent ook dat ik voortaan ieder ten onrechte (door bol.com) als brievenbuspost verzonden belstuk meteen in het portenvakje sodemieter!![]()
[ link | afbeelding ]
Mondelinge toezeggingen hebben helaas geen enkele waarde. Veel tc's roepen van alles maar vaak is dat dan complete onzin.quote:Op donderdag 16 januari 2014 18:48 schreef blanket het volgende:
[..]
Een collega van mij had vanmorgen gehoord dat ze jaar langer mag blijven. Zij kwam tegelijk met mij in dienst. Dus ik voelde de bui al hangen eigenlijk. Maar goed ik heb laatste half uur vandaag met TC samen gewerkt voor de laatste wijk en hij heeft geen woord gezegd. Ik vroeg hem zelfs het telefoonnummer omdat ik niets had om te bellen als ik eens ziek ben ofzo. Hij kwam netjes zijn kaartje brengen.
Dus ik snap er gewoon geen moer van. Dat ik eruit lig ala...jammer....maar heb dan het fatsoen om het in mijn gezicht te zeggen voordat die brief op de mat ligt.
Er wordt alleen maar gesproken over geld. Winst en kostenbesparing.quote:
Helaas doen ze niets wat niet mag. Als jij daarentegen opeens niet meer komt opdagen gaat dat in tegen jouw contractvoorwaarden.quote:Op donderdag 16 januari 2014 21:58 schreef blanket het volgende:
Nou ja ik wacht antwoord af en als dat niet fatsoenlijk is dan is het per direct einde oefening. Voel mij beetje te goed om zo genaaid te worden.
11 februari. Ik wacht het antwoord af en trek daarna mijn plan. Een leidinggevende hoort je van te voren op de hoogte te stellen. Dat heet fatsoen.quote:Op donderdag 16 januari 2014 22:07 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
Helaas doen ze niets wat niet mag. Als jij daarentegen opeens niet meer komt opdagen gaat dat in tegen jouw contractvoorwaarden.
Hoe lang heb je nog te gaan dan? (Alsof ik het over een gevangenisstraf heb)
Daar heb je helemaal gelijk in maar het fatsoen is vaak ver te zoeken binnen dit bedrijf.quote:Op donderdag 16 januari 2014 22:12 schreef blanket het volgende:
[..]
11 februari. Ik wacht het antwoord af en trek daarna mijn plan. Een leidinggevende hoort je van te voren op de hoogte te stellen. Dat heet fatsoen.
Mwah, dat hoeft niet he, het was inderdaad leuk geweest, maar je weet het nu in ieder geval nog wel vrij ruim van tevoren. Heb hier wel eens meegemaakt dat iemand op de laatste dag van het contract nog thuis werd gebeld met de mededeling dat ze niet meer terug hoefden te komen.quote:Op donderdag 16 januari 2014 22:12 schreef blanket het volgende:
[..]
11 februari. Ik wacht het antwoord af en trek daarna mijn plan. Een leidinggevende hoort je van te voren op de hoogte te stellen. Dat heet fatsoen.
Ik heb een brief thuis gehad en na dat 1e akkevietje is er niets meer gebeurd. Dus gisteren gewoon lekker gewerkt...waarvan ruim half uur 1 op 1 met TC. Niks aan het handje. Kom thuis en post brengt om 16:30quote:Op donderdag 16 januari 2014 23:27 schreef Troeta het volgende:
Maar hebben ze echt tegen je gezegd dat je contract niet werd verlengd blanket? Dat haal ik niet uit je verhaal...of denk je het omdat je collega wel al een verlenging heeft gehad?
En nog akkefietjes gehad na dat ene op je eerste werkdag?
Als het 11 februari afloopt vind ik het wel ruim op tijd eigenlijk.
Ik wist dat het contract voor 3 maanden zou zijn. Heb er ook geen moeite mee dat het niet verlengd wordt. Waar ik wel moeite mee heb is dat het niet zo is voorgespiegeld en dat er geen wanklank is geweest de afgelopen 2,5 maand. Er werd mij verzekerd dat het geen knj contract zou zijn en dat de intentie was dat het voor langere tijd zou zijn. Dus ik voel mij eigenlijk gebruikt en genaaid om knj door te komen.Als ik niet goed of snel genoeg ben had ik dat graag gehoord zodat ik mijzelf had kunnen verbeteren oid. Ik ben 41 jaar en zit niet op dit soort geintjes te wachten. Ik heb er zelfs een hele leuke vrijwilligersbaan voor stop gezet. Als ik had geweten dat het enkel en alleen voor knj zou zijn geweest had ik er niet aan begonnen. Snappiequote:Op donderdag 16 januari 2014 23:09 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Mwah, dat hoeft niet he, het was inderdaad leuk geweest, maar je weet het nu in ieder geval nog wel vrij ruim van tevoren. Heb hier wel eens meegemaakt dat iemand op de laatste dag van het contract nog thuis werd gebeld met de mededeling dat ze niet meer terug hoefden te komen.
Niet netjes, maar niet tegen de regels. Niet meer komen terwijl je contract nog loopt is daarentegen wel tegen de regels.
Maar je weet ook niet of het aan jou ligt, het kan ook goed zijn dat ze gewoon te horen hebben gekregen dat niet alle contracten meer verlengd mogen worden, omdat er daarvoor met het oog op de verwachte postvolumes en het wegvallen van de maandag niet meer genoeg uren beschikbaar zijn. En dat ze dus een keuze moesten maken uit de voorbereiders die ze hebben op dit moment. Wie weet zat je qua uurnorm dan net iets lager dan sommige anderen, of speelde toch dat akkefietje van de eerste week daarbij een rol, of misschien hebben ze maar gewoon random wat mensen gekozen.quote:Op vrijdag 17 januari 2014 05:30 schreef blanket het volgende:
[..]
Ik wist dat het contract voor 3 maanden zou zijn. Heb er ook geen moeite mee dat het niet verlengd wordt. Waar ik wel moeite mee heb is dat het niet zo is voorgespiegeld en dat er geen wanklank is geweest de afgelopen 2,5 maand. Er werd mij verzekerd dat het geen knj contract zou zijn en dat de intentie was dat het voor langere tijd zou zijn. Dus ik voel mij eigenlijk gebruikt en genaaid om knj door te komen.Als ik niet goed of snel genoeg ben had ik dat graag gehoord zodat ik mijzelf had kunnen verbeteren oid. Ik ben 41 jaar en zit niet op dit soort geintjes te wachten. Ik heb er zelfs een hele leuke vrijwilligersbaan voor stop gezet. Als ik had geweten dat het enkel en alleen voor knj zou zijn geweest had ik er niet aan begonnen. Snappie
Het zijn trieste beleveingen binnen het bedrijf,vraag me weleens af of dit ooit gaat verbeteren,quote:Op vrijdag 17 januari 2014 05:30 schreef blanket het volgende:
[..]
Ik wist dat het contract voor 3 maanden zou zijn. Heb er ook geen moeite mee dat het niet verlengd wordt. Waar ik wel moeite mee heb is dat het niet zo is voorgespiegeld en dat er geen wanklank is geweest de afgelopen 2,5 maand. Er werd mij verzekerd dat het geen knj contract zou zijn en dat de intentie was dat het voor langere tijd zou zijn. Dus ik voel mij eigenlijk gebruikt en genaaid om knj door te komen.Als ik niet goed of snel genoeg ben had ik dat graag gehoord zodat ik mijzelf had kunnen verbeteren oid. Ik ben 41 jaar en zit niet op dit soort geintjes te wachten. Ik heb er zelfs een hele leuke vrijwilligersbaan voor stop gezet. Als ik had geweten dat het enkel en alleen voor knj zou zijn geweest had ik er niet aan begonnen. Snappie
Heb jij maar 3 tenen?quote:Op vrijdag 17 januari 2014 08:42 schreef gridjuh het volgende:
De huisarts gebeld, maar moest bij orthopeed zijn...die gebeld maar ik moest bij gipskamer zijn...daar komt mijn standaard spalk vandaan, maar ja was verbonden met Breda maar wilde naar oosterhout gipskamer, daar kan ik nl met fiets heen...
spalk is waarschijnlijk niet goed voor mij qua hoek die deze naakt...dus om 11uur weer terug naar het ziekenhuis, ben blij dat ik pas vanaf dinsdag opbouwend ga werken, maar hoop wel dan gevoel te hebben in mijn 3 tenen...wat een drama dit heb amper geslapen...iets van 2 uurtjes nu
2 levende en 3 dodequote:Op vrijdag 17 januari 2014 12:49 schreef dud0r het volgende:
[..]
Heb jij maar 3 tenen?![]()
![]()
Hebben ze het spalkje nu recht gezet?
quote:Op dinsdag 14 januari 2014 23:22 schreef Alovenac het volgende:
Waarom kan ik mijn salarisstroken van 2013 neit meer zien?
En iemand enig idee wanneer je je jaaropgave krijg thuis gestuurd?
Thanks, die maar eens even uitprinten, krijg aardig wat terug denk.quote:Op woensdag 15 januari 2014 19:32 schreef Hoplahopla het volgende:
[..]
Niet. Dat is twee jaar geleden al afgeschaft.
Ach. Laten we er maar gewoon aan wennen. Met het beleid van PostNL verbaast het me niet als het gaat toenemen. Ze nemen tegenwoordig alles aan dat een hartslag heeft en ouder dan 14 jaar is.quote:Op vrijdag 17 januari 2014 16:50 schreef ophaling10 het volgende:
Nieuws van de 5e :
http://www.omroepflevolan(...)umpt-langs-karperweg
met dito fraaie reactie's
Ik ken de situatie ter plaatse niet, maar het komt soms voor dat postbezorgers bezorgen in de dorpskern, en dat het buitengebied door een chauffeur van het autobedrijf wordt gedaan. Soms gaat zo'n route door meerdere dorpen, en er zijn autobestellingen waar je al gauw 50 km aflegt.quote:Op vrijdag 17 januari 2014 20:28 schreef Zelva het volgende:
Je moet wel heel graag van de post af willen als postbezorger als je het veertig kilometer verderop gaat dumpen.
En, niet dat ik de situatie daar ken natuurlijk, maar het lijkt me stug dat dezelfde postbezorger en Ens én Marknesse doet. Daar zit ook twaalf kilometer tussen.
Wij hebben heel veel machinepost, maar qua samenvoeg valt het heel erg mee. Denk dat we 8.000 stuks svp hebben ongeveer.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 06:32 schreef KatrienDuck het volgende:
Mogguh!
Ik hoop dat er wat te doen is vandaag!
Reden: PostNLquote:Op donderdag 16 januari 2014 16:53 schreef allweather het volgende:
[..]
Ik zou de reden vragen van het feit dat je contract niet verlengd wordt. En ik zou het wel netjes vinden als ze je dit 1 maand voor het aflopen van je contract hadden verteld.
Hier ongeveer hetzelfde. Samenvoegpost was extreem weinig, maar machinepost was meer dan 2x zoveel als anders, met als gevolg dat veel wijken met een flinke vertraging van de machine kwamen. Had je in no time je wijk ingestraat, kon je een uur met je jodocus gaan spelen.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 07:05 schreef dud0r het volgende:
[..]
Wij hebben heel veel machinepost, maar qua samenvoeg valt het heel erg mee. Denk dat we 8.000 stuks svp hebben ongeveer.
Normaal voor een zaterdag is 20.000+....
het leek wel of het opgespaard was,monumenten krijg je een kindje vanquote:Op zaterdag 18 januari 2014 07:05 schreef dud0r het volgende:
[..]
Wij hebben heel veel machinepost, maar qua samenvoeg valt het heel erg mee. Denk dat we 8.000 stuks svp hebben ongeveer.
Normaal voor een zaterdag is 20.000+....
en face is sowieso een stuk netter,brieven zeggen me niets,quote:Op zaterdag 18 januari 2014 13:17 schreef dud0r het volgende:
10.25 hier alles klaar, maar ik had 7 diensten openstaan vanwege het verkeer
Over die brief die blanket heeft ontvangen, ik heb vandaag een meisje verteld dat haar contract niet verlengd zou worden. Maar die heeft dus gisteren al een brief in de bus gehad waarin dat stond.
Het rare is, niemand van het management team hier heeft iets doorgegeven richting een centraal orgaan.![]()
![]()
Zouden ze nou centraal gaan beslissen wie wij wel en niet mogen houden? Dat zou ik heel apart vinden.
Mijn manager had ook nog nooit gehoord van brieven die hierover gestuurd werden.
Raar zaakje allemaal.
HERFSTBLAD! je hebt geen antwoord gegeven op mijn vraag van de vorige pagina(of vorige topic ??)
Hoe bevalt je nieuwe tc?
Dat vind ik ook. Dat soort dingen vertel je persoonlijk aan iemand en niet schriftelijk. Uitzonderlijke gevallen met betrekking tot ontslag dat via jz loopt daargelaten.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 16:50 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
en face is sowieso een stuk netter,brieven zeggen me niets,
dat is meer verschuilen achter iets.
Even voor de niet-ingewijden: wat is "jz"?quote:Op zaterdag 18 januari 2014 17:34 schreef dud0r het volgende:
Dat vind ik ook. Dat soort dingen vertel je persoonlijk aan iemand en niet schriftelijk. Uitzonderlijke gevallen met betrekking tot ontslag dat via jz loopt daargelaten.
O sorry, niet gezien. Niet echt actief geweest de laatste dagenquote:Op zaterdag 18 januari 2014 13:17 schreef dud0r het volgende:
10.25 hier alles klaar, maar ik had 7 diensten openstaan vanwege het verkeer
Over die brief die blanket heeft ontvangen, ik heb vandaag een meisje verteld dat haar contract niet verlengd zou worden. Maar die heeft dus gisteren al een brief in de bus gehad waarin dat stond.
Het rare is, niemand van het management team hier heeft iets doorgegeven richting een centraal orgaan.![]()
![]()
Zouden ze nou centraal gaan beslissen wie wij wel en niet mogen houden? Dat zou ik heel apart vinden.
Mijn manager had ook nog nooit gehoord van brieven die hierover gestuurd werden.
Raar zaakje allemaal.
HERFSTBLAD! je hebt geen antwoord gegeven op mijn vraag van de vorige pagina(of vorige topic ??)
Hoe bevalt je nieuwe tc?
eerste 4 cijfers (postcode) + letter (en eventueel cijfer) is de wijk waarin de brief thuishoort. Daarna volgt de code zoals deze altijd was:quote:Op zaterdag 18 januari 2014 14:40 schreef V__L_N het volgende:
Weet iemand hier hoe je die nieuwe sorteercodes onderop de brieven moet lezen?
Zal na volgende week wel anders worden. Dan is de tc voorbereiding weer terug.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 23:56 schreef Herfstblad het volgende:
[..]
O sorry, niet gezien. Niet echt actief geweest de laatste dagen(Dinsdag en woensdag vrij gehad, dus topic nauwelijks gevolgd).
Ik heb de nieuwe tc nog niet gezien en nog nauwelijks mee te maken gehad, behalve met de verkeerde vakantiemelding (ja, en een nieuwsbrief)Ging nu wel goed met de vrije dagen, maar goed, dat kan ook komen omdat ik er een extra sms achteraan gestuurd heb.
Ach, maakt niet zoveel uit toch welke wijk je hebt? (een enkele uitzondering daargelaten dan, heel af en toe kom je wel eens een wijk tegen waarvan je denkt "pure ellende"). Natuurlijk zijn er altijd wijken die je voorkeur hebben, maar ja, je hebt nu eenmaal niet echt recht op een bepaalde wijk, zolang je er qua uren niet op achteruit gaat en zolang het niet heel ver van je huis is maakt het op zich niet heel veel uit toch?quote:Op zondag 19 januari 2014 11:33 schreef gridjuh het volgende:
Ach mijn tc belde vrijdag, of er een bepaald huisnummer in dat dorp bestond...ik hem uitgelegd hoe het zat...maar nee ik krijg die wijk niet terug![]()
6 kg aan lichaamsgewichtquote:Op zondag 19 januari 2014 11:41 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
heb je nog iets spannends meegenomen uit de Usa?
geen naheffing voor computer?quote:Op zondag 19 januari 2014 12:43 schreef dud0r het volgende:
[..]
6 kg aan lichaamsgewicht![]()
Wat kleding. M'n vriendin heeft hele stapels kleding en een nieuwe laptop meegenomen.
Nope. Zo door de douane heengelopen met dat ding in de handbagage.quote:
Moet er wel bij zeggen dat ik al 2,5 jaar dezelfde wijk heb....quote:Op zondag 19 januari 2014 11:40 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Ach, maakt niet zoveel uit toch welke wijk je hebt? (een enkele uitzondering daargelaten dan, heel af en toe kom je wel eens een wijk tegen waarvan je denkt "pure ellende"). Natuurlijk zijn er altijd wijken die je voorkeur hebben, maar ja, je hebt nu eenmaal niet echt recht op een bepaalde wijk, zolang je er qua uren niet op achteruit gaat en zolang het niet heel ver van je huis is maakt het op zich niet heel veel uit toch?
Die blijft een week langer weg, hoorde ik. Dus ik denk pas een week later.quote:Op zondag 19 januari 2014 05:37 schreef dud0r het volgende:
[..]
Zal na volgende week wel anders worden. Dan is de tc voorbereiding weer terug.
Waarom belt mijn manager mij om 23.50?
Dat kan nooit goed zijn. Zo maar eens m'n voice mail luisteren...
![]()
Broekzak gesprek zo te horen....![]()
Ik heb in de laatste 10 jaar nog nooit een vaste wijk gehad, dat lijkt me alleen maar saai, als ik eerlijk mag zijn.quote:Op zondag 19 januari 2014 14:15 schreef gridjuh het volgende:
[..]
Moet er wel bij zeggen dat ik al 2,5 jaar dezelfde wijk heb....
Ach, dan is het misschien ook wel eens leuk om ergens anders te lopen. Ik heb ook een hele tijd dezelfde wijk gehad, vond ik toen wel prima, nu heb ik geen vaste wijk meer en loop ik in verschillende plaatsen en eigenlijk is die afwisseling toch ook best wel leuk, het zal misschien even wennen zijn als je na 2,5 jaar een andere wijk krijgt, maar hoeft zeker niet vervelend te zijn, wat verandering.quote:Op zondag 19 januari 2014 14:15 schreef gridjuh het volgende:
[..]
Moet er wel bij zeggen dat ik al 2,5 jaar dezelfde wijk heb....
Ik vind het prima, een vaste wijk. Geen vaste wijk hebben betekent vaak dat ze de ene week nauwelijks werk voor je hebben (of een wijk die 15 km verderop ligt), en je je de volgende week het snot voor de ogen kunt lopen.quote:Op zondag 19 januari 2014 16:55 schreef Ikwilookevenwatzeggen het volgende:
[..]
Ik heb in de laatste 10 jaar nog nooit een vaste wijk gehad, dat lijkt me alleen maar saai, als ik eerlijk mag zijn.
ik bezorg in een dorp, maar die knul heeft er een beetje moeite mee...na 6en loopt hij nog rond. In het kader van opbouwend werken, moet ik een deel van hem overnemen...niet leukquote:Op zondag 19 januari 2014 17:36 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Ach, dan is het misschien ook wel eens leuk om ergens anders te lopen. Ik heb ook een hele tijd dezelfde wijk gehad, vond ik toen wel prima, nu heb ik geen vaste wijk meer en loop ik in verschillende plaatsen en eigenlijk is die afwisseling toch ook best wel leuk, het zal misschien even wennen zijn als je na 2,5 jaar een andere wijk krijgt, maar hoeft zeker niet vervelend te zijn, wat verandering.
Oh, dus het is maar tijdelijk? Alleen tijdens het opbouwend werken heb je even wat anders en daarna misschien gewoon je vaste wijk weer? Nou, dat is dan wel te overzienquote:Op zondag 19 januari 2014 18:23 schreef gridjuh het volgende:
[..]
ik bezorg in een dorp, maar die knul heeft er een beetje moeite mee...na 6en loopt hij nog rond. In het kader van opbouwend werken, moet ik een deel van hem overnemen...niet leuk
Een vaste week geeft je ook de routine om een wijk op de meeste efficiënte/fijne manier te lopen.quote:Op zondag 19 januari 2014 17:49 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Ik vind het prima, een vaste wijk. Geen vaste wijk hebben betekent vaak dat ze de ene week nauwelijks werk voor je hebben (of een wijk die 15 km verderop ligt), en je je de volgende week het snot voor de ogen kunt lopen.
ja en de wijkkennis die je dan hebt. En daarbij deed ik er langer over of gebeurde er iets, ik klaagde nooit dus...quote:Op zondag 19 januari 2014 19:05 schreef Hoplahopla het volgende:
[..]
Een vaste week geeft je ook de routine om een wijk op de meeste efficiënte/fijne manier te lopen.
klopt. Zolang ik betaald krijg voor wat ik werk dan heb ik er geen problemen mee. Eigenlijk altijd kom ik wel met de wijktijden uitquote:Op zondag 19 januari 2014 17:36 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Ach, dan is het misschien ook wel eens leuk om ergens anders te lopen. Ik heb ook een hele tijd dezelfde wijk gehad, vond ik toen wel prima, nu heb ik geen vaste wijk meer en loop ik in verschillende plaatsen en eigenlijk is die afwisseling toch ook best wel leuk, het zal misschien even wennen zijn als je na 2,5 jaar een andere wijk krijgt, maar hoeft zeker niet vervelend te zijn, wat verandering.
Mogguh. Hoe gaat het met je spalk?quote:
ik wil er niet over pratenquote:
Ik heb die al gehad, rond oktober/november geloof ik.quote:Op maandag 20 januari 2014 05:23 schreef Hoplahopla het volgende:
Heeft iemand idee wanneer en of de kortingsbonnen voor de Ecco enzovoorts komen? Ik kan me niet herinneren gelezen of gehoord te hebben de ze eruit gingen. Maar je weet bij PostNL nooit waar je aan toe bent.
Dat van 2014? Dat is raar. Ik had die van 2013 ook pas begin 2013 gekregen.quote:Op maandag 20 januari 2014 07:11 schreef Patoshik het volgende:
[..]
Ik heb die al gehad, rond oktober/november geloof ik.
Ik werk er sinds oktober. Misschien dat ik ze daarom al/nog kreeg?quote:Op maandag 20 januari 2014 07:25 schreef Hoplahopla het volgende:
[..]
Dat van 2014? Dat is raar. Ik had die van 2013 ook pas begin 2013 gekregen.
"Nog" zal het wel zijn. Toen ik bij PostNL ging werken kreeg ik ook in juni nog bonnen voor januari enzovoorts.quote:Op maandag 20 januari 2014 07:33 schreef Patoshik het volgende:
[..]
Ik werk er sinds oktober. Misschien dat ik ze daarom al/nog kreeg?
Staat die al op Mijn PostNL? bij mij staat nog niks! Wel valt me op dat de loonstrookjes ineens niet meer op datumvolgorde staan (meest recente bovenaan), maar flink door elkaar!quote:Op maandag 20 januari 2014 06:59 schreef superkimmi het volgende:
goedemorgen!
Leuk loonstrookje, dat van januari (en de extra (wacht)uren van december)
wel naar de goede loonstrook gekeken? want ik zag dat ik er 2 had, 1 van 16 januari en 1 van 20 januari. Op die ene staat maar iets van 50 euro of zo, maar dat is denk ik een herrekening ergens van.quote:Op maandag 20 januari 2014 11:46 schreef swimmie86 het volgende:
Mijn loonstrook klopt niet. Heb veel te weinig extra uren uitbetaald gekregen. Die van december waren er veel meer. Heb er minimaal 10 extra gelopen, en maar 42 euro gekregen voor overuren.
Het heeft inderdaad allebei zijn voors en tegens. De wijk waar ik in 2008 mee begonnen ben, loop ik nog steeds en dan is het voordeel dat ik kaartjes bestemd voor "Piet en Anneke" maar zonder goede adresgegevens toch weet te bezorgen. Maar regelmatig een andere wijk vind ik ook heerlijk. Even een ander depot, andere mensen en andere omgeving en dan je weg een beetje zoeken door de wijk en tenminste wat afwisseling, zodat de sleur doorbroken wordt (onder ons team vallen 5 depots, dus er zijn nog genoeg wijken die ik niet ken).quote:Dat kan ik me allemaal voorstellen, denk dat het een kwestie is van smaak en voorkeur. Een vaste wijk heeft natuurlijk zo zijn voordelen, maar toch gaat m'n voorkeur uit naar een variatie aan wijken. Omdat ik maar in 2 teams werk, komen er wel telkens dezelfde wijken voorbij. Daarnaast woon ik in hetzelfde dorp / stadje waar ik ook post bezorg, dus opzich denk ik dat ik voldoende wijkkennis heb.
Over het algemeen begin je om 07.30 en is het tot de post 'op' is. Dan ben je vrij. Soms ben je dus al om 9 uur vrij en soms om 11 uur, dat verschilt enorm.quote:Op maandag 20 januari 2014 19:46 schreef Disorder het volgende:
Postvoorbereider VBG. Waar staat dat VBG nou eigenlijk voor? Ik zit er over te denken hierop te solliciteren. Er is een vacature bij mij in de buurt. De werktijden zijn onduidelijk (04:00 - 11:00, maar ik heb het geld toch echt nodig. Mag je zelf bepalen van hoe laat je tot hoe laat werkt? Het gaat om 2 uur per dag.
Ik neem aan dat je dan gewoon door blijft verdienen? Of is 2 uur per dag ook in uitbetalen 2 uur per dag maximaal?quote:Op maandag 20 januari 2014 19:50 schreef Patoshik het volgende:
[..]
Over het algemeen begin je om 07.30 en is het tot de post 'op' is. Dan ben je vrij. Soms ben je dus al om 9 uur vrij en soms om 11 uur, dat verschilt enorm.
En ik zou ook niet weten waar VBG voor staat eerlijk gezegd..
Je krijgt vast een contract van 6 uur dus dat krijg je sowieso altijd uitbetaald. En daarna de extra uren die je hebt gemaakt.quote:Op maandag 20 januari 2014 19:51 schreef Disorder het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je dan gewoon door blijft verdienen? Of is 2 uur per dag ook in uitbetalen 2 uur per dag maximaal?
Klinkt niet eens echt slecht. Ik ga me aanmelden. Kan ik in ieder geval weer rondkomen.quote:Op maandag 20 januari 2014 19:52 schreef Patoshik het volgende:
[..]
Je krijgt vast een contract van 6 uur dus dat krijg je sowieso altijd uitbetaald. En daarna de extra uren die je hebt gemaakt.
vbg betekent voorbereidingsgebied. Je werktijden zullen afhangen van de drukte, bij meer post ben je dus ook later klaar. Hoe laat je begint hangt af van waar je werkt, bij ons wordt er altijd begonnen om 7 uur, maar er zijn ook locaties die eerder of later beginnen.quote:Op maandag 20 januari 2014 19:46 schreef Disorder het volgende:
Postvoorbereider VBG. Waar staat dat VBG nou eigenlijk voor? Ik zit er over te denken hierop te solliciteren. Er is een vacature bij mij in de buurt. De werktijden zijn onduidelijk (04:00 - 11:00, maar ik heb het geld toch echt nodig. Mag je zelf bepalen van hoe laat je tot hoe laat werkt? Het gaat om 2 uur per dag.
Lokt het doorbetalen bij langer werken niet uit tot getreuzel? Ik kan op sommige dagen meer dan de benodigde 2 uur per dag werken. Een hele dag zelfs, als het moet.quote:Op maandag 20 januari 2014 20:18 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
vbg betekent voorbereidingsgebied. Je werktijden zullen afhangen van de drukte, bij meer post ben je dus ook later klaar. Hoe laat je begint hangt af van waar je werkt, bij ons wordt er altijd begonnen om 7 uur, maar er zijn ook locaties die eerder of later beginnen.
Nee, want dan vlieg je er gewoon uit. Er is een norm die je moet halen en als je die niet haalt zullen ze heel snel weer afscheid van je nemen. Het is trouwens ook niet zo dat ze zomaar alles uitbetalen, als ze merken dat je gewoon om zit te zeuren denk ik niet dat ze alle tijd zullen betalen, of ze sturen je gewoon naar huis en laten een ander het afmakenquote:Op maandag 20 januari 2014 20:23 schreef Disorder het volgende:
[..]
Lokt het doorbetalen bij langer werken niet uit tot getreuzel? Ik kan op sommige dagen meer dan de benodigde 2 uur per dag werken. Een hele dag zelfs, als het moet.
Het dichtste bij wat ik kom is dat ik in het verleden wel eens postbussen ingegooid heb en later ook wel eens in de postbussortering gezeten heb. Alles per vakje ingooien en dan afbundelen en in de juiste bak mikken voor verdere verwerking.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 05:14 schreef FL_Freak het volgende:
Wie hier werken er ook op de brand? En dan met name van 12 tot 4/5 op handsorteren/postbussen.
Of gun me in ieder geval de voorpret in de Finnbox. (Loonstrook op mijnPostNL begin ik niet aan, eer die geladen is, is het geld al op)quote:Op dinsdag 21 januari 2014 10:09 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Nou, het is de 21e, kom godverdomme op met dat geld, of moet ik de politie erbij halen??!!
Zou postnl niet meer in Finbox staan of zo? Ik heb hem ook nog niet in Finbox, wel op mijnpostnl.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 10:30 schreef posje het volgende:
[..]
Of gun me in ieder geval de voorpret in de Finnbox. (Loonstrook op mijnPostNL begin ik niet aan, eer die geladen is, is het geld al op)
Ik heb ook niks mogen ontvangen via Finbox.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 11:35 schreef KatrienDuck het volgende:
[..]
Zou postnl niet meer in Finbox staan of zo? Ik heb hem ook nog niet in Finbox, wel op mijnpostnl.
En als ik in Finbox zoek naar het bedrijf postnl, kan hij hem niet vinden, raar!
Ja, bij "mijn bedrijven'' staat hij ook nog wel, maar niet als je gewoon op 'bedrijven' zoekt.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 15:19 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
Ik heb ook niks mogen ontvangen via Finbox.
Als ik kijk bij "mijn bedrijven" staat ie er nog wel gewoon tussen. Ik vond het wel handig met die Finbox.
Hartstikke rot voor je! Je kreeg dus een nietszeggend antwoord, waar je totaal niks mee kunt. Echt balen! Hopelijk heb je toch snel iets anders!quote:Op dinsdag 21 januari 2014 13:31 schreef blanket het volgende:
12:00 uur klaar. Weer veel zieken etc. Maar goed niet meer mijn probleem.
Mijn laatste werkdag is donderdag. Gesprek gehad met TC. Lag niet aan mij bladiebla...hij dacht dat brief pas deze week zou komen bladiebla....had dat wel willen bespreken met mij bladiebla...wat recruiter gezegd heeft is niet met hem besproken bladiebla....(dus dat het geen knj contract zou zijn)
Ik heb aangegeven dat ik niet wil blijven werken als ze mij toch niet nodig hebben dus in overleg is donderdag laatste dag. Vind oprecht jammer. Ik had het naar mijn zin...vond/vind werk leuk, had leuke collega's. Het zij zo.We gaan weer terug naar bankhangen
Ik zoek al 2,5 jaar naar iets anders. (juni 2011) Heb er een hard hoofd in dat ik ooit nog aan de bak kom. En dan ben je 41... Toen ik nog uitkering had heb ik serieus alles uit de kast gehaald om een baan te vinden. Heb zeker 3 a 4 sollicitatie's in de week gedaan. In mijn woonplaats maar ook daar ver buiten. Ik heb 1x een proefplaatsing gehad en daar ben ik gewoon 3 maanden gebruikt en daarna stond ik weer op straat. Heb 5 soll. gesprekken gehad denk ik en iedere keer viel ik er net buiten. Dus ja...ben de hoop beetje verloren.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 13:44 schreef Troeta het volgende:
Op Finbox zou het een jaar geleden al stoppen,dus kan best.
Begrijpelijk blanket, ga je niet op zoek naar iets anders?
Ja een nietszeggend antwoord. Maar goed genoeg om het fatsoenlijk af te ronden. Dat was mijn streven ook. Ik was vd week zo kwaad dat ik er helemaal niet meer heen wilde gaan maar goed heb de eer aan mijzelf gehouden en wilde het netjes afronden. Dat is gelukkig gelukt.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 16:21 schreef KatrienDuck het volgende:
[..]
Hartstikke rot voor je! Je kreeg dus een nietszeggend antwoord, waar je totaal niks mee kunt. Echt balen! Hopelijk heb je toch snel iets anders!
sterkte ermee...hopelijk komt er wat uit de onderzoeken.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 16:22 schreef Atmosphere82 het volgende:
Ik blijf maar bezig... Gisteren en vandaag naar het ziekenhuis, en vrijdag een maagonderzoek...
heb je al gevraagd om een test op eventuele allergieën? Mijn schoonzus heeft jarenlang geregeld last gehad van haar buik.. op een gegeven moment zo erg dat ze een paar weken (!) in het ziekenhuis heeft gelegen en ze hadden geen idee wat het was.. is helemaal binnenstebuiten gekeerd. Uiteindeljk bleek ze vrij simpelweg lactose intolerant te zijn.. ze is nota bene Aziaat en ze hebben dat gewoon niet getest...quote:Op dinsdag 21 januari 2014 16:22 schreef Atmosphere82 het volgende:
Ik blijf maar bezig... Gisteren en vandaag naar het ziekenhuis, en vrijdag een maagonderzoek...
idd dat moet ook getest worden. Bij mijn vriend lag t deels aan de koffie op het werk...hij werkte een week ergens anders, geen last. Maar bij hem is het met bepaalde combinaties eten, niet altijd maar wel vaak...quote:Op dinsdag 21 januari 2014 17:37 schreef superkimmi het volgende:
[..]
heb je al gevraagd om een test op eventuele allergieën? Mijn schoonzus heeft jarenlang geregeld last gehad van haar buik.. op een gegeven moment zo erg dat ze een paar weken (!) in het ziekenhuis heeft gelegen en ze hadden geen idee wat het was.. is helemaal binnenstebuiten gekeerd. Uiteindeljk bleek ze vrij simpelweg lactose intolerant te zijn.. ze is nota bene Aziaat en ze hebben dat gewoon niet getest...
iets voor jezelf geen optie?quote:Op dinsdag 21 januari 2014 16:30 schreef blanket het volgende:
[..]
Ik zoek al 2,5 jaar naar iets anders. (juni 2011) Heb er een hard hoofd in dat ik ooit nog aan de bak kom. En dan ben je 41... Toen ik nog uitkering had heb ik serieus alles uit de kast gehaald om een baan te vinden. Heb zeker 3 a 4 sollicitatie's in de week gedaan. In mijn woonplaats maar ook daar ver buiten. Ik heb 1x een proefplaatsing gehad en daar ben ik gewoon 3 maanden gebruikt en daarna stond ik weer op straat. Heb 5 soll. gesprekken gehad denk ik en iedere keer viel ik er net buiten. Dus ja...ben de hoop beetje verloren.
Ik solliciteer nog wel maar nu enkel nog op vacatures die mij 100% bevallen en dat zijn er helaas maar een handje vol.
PostNL kwam voor de leuk tussendoor en ik vond fijn werkritme, wat centjes en collega's te hebben.
tis zo weinigquote:Op dinsdag 21 januari 2014 10:30 schreef posje het volgende:
[..]
Of gun me in ieder geval de voorpret in de Finnbox. (Loonstrook op mijnPostNL begin ik niet aan, eer die geladen is, is het geld al op)
De situatie hedendaags bij ons is echt niet meer zoals 20 jaar geleden,quote:Op dinsdag 21 januari 2014 16:31 schreef blanket het volgende:
[..]
Ja een nietszeggend antwoord. Maar goed genoeg om het fatsoenlijk af te ronden. Dat was mijn streven ook. Ik was vd week zo kwaad dat ik er helemaal niet meer heen wilde gaan maar goed heb de eer aan mijzelf gehouden en wilde het netjes afronden. Dat is gelukkig gelukt.
Heb ik over zitten denken...maar heb totaal geen idee waarin of waarmee. Ik ben altijd ondersteunend geweest en nooit ondernemend. Heb ansich de papieren er wel voor.quote:
Sterkte!quote:Op dinsdag 21 januari 2014 18:17 schreef gridjuh het volgende:
Zucht....mijn vriend zijn oma ligt slecht...
Ja, hoewel PostNL het enige bedrijf is waarvoor ik de Finbox gebruik (omdat het daarmee de minst onhandige optie is zeg maar). Zou toch raar zijn als ze er zonder bericht mee stoppen?quote:Op dinsdag 21 januari 2014 15:19 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
Ik vond het wel handig met die Finbox.
Probeer eens op papier te zetten waar je goed in bent,quote:Op dinsdag 21 januari 2014 19:07 schreef blanket het volgende:
[..]
Heb ik over zitten denken...maar heb totaal geen idee waarin of waarmee. Ik ben altijd ondersteunend geweest en nooit ondernemend. Heb ansich de papieren er wel voor.
Zal ik eens doen. Ik heb geen uitkering meer hoor. 22 jaar gewerkt...22 maanden uitkering. Dus dat heb ik al gehad. Ik ben niet de kostwinnaar en we doen het prima op 1 salaris dus de nood is ook niet hoog. Heb ook veel vrijwilligers werk gedaan. Domweg om bezig te blijven. Maar na bijna 2 jaar ben ik daar ook wel klaar mee. Het begint als uitbuiting te voelen. Is het niet!! Maar ik deed werk wat voorheen betaald was en nu op vrijwillige basis.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 19:15 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
Probeer eens op papier te zetten waar je goed in bent,
dan is het makkelijker om te bekijken of daar ook een markt voor is.
Voor jezelf heeft voordelen,maar ook nadelen,niet geschoten is altijd mis.
Vanuit een uitkering kun je ook enige ondersteunig verkrijgen,ze zien liever iemand iets doen,dan
een uitkering trekken.
Vrijwilligerswerk is leuk als je 70 bent,en een goed pensioen etc.. hebt.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 19:17 schreef blanket het volgende:
[..]
Zal ik eens doen. Ik heb geen uitkering meer hoor. 22 jaar gewerkt...22 maanden uitkering. Dus dat heb ik al gehad. Ik ben niet de kostwinnaar en we doen het prima op 1 salaris dus de nood is ook niet hoog. Heb ook veel vrijwilligers werk gedaan. Domweg om bezig te blijven. Maar na bijna 2 jaar ben ik daar ook wel klaar mee. Het begint als uitbuiting te voelen. Is het niet!! Maar ik deed werk wat voorheen betaald was en nu op vrijwillige basis.
Waarom installeer je niet gewoon Firefox op je Mac? Dat werkt (inmiddels) prima.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 19:08 schreef posje het volgende:
[..]
Ja, hoewel PostNL het enige bedrijf is waarvoor ik de Finbox gebruik (omdat het daarmee de minst onhandige optie is zeg maar). Zou toch raar zijn als ze er zonder bericht mee stoppen?
Op MijnPostNL krijg ik de salarisstrook niet te pakken (op een Mac met Safari).
Nou, hopelijk staat het geld morgen op de rekening, das het belangrijkst.
Ik heb ook een mac maar ik kan het wel bekijken op Chrome. En als het niet lukt even bellen (ik had een tijdje problemen met inloggen en nu niks meer).quote:Op dinsdag 21 januari 2014 19:08 schreef posje het volgende:
[..]
Ja, hoewel PostNL het enige bedrijf is waarvoor ik de Finbox gebruik (omdat het daarmee de minst onhandige optie is zeg maar). Zou toch raar zijn als ze er zonder bericht mee stoppen?
Op MijnPostNL krijg ik de salarisstrook niet te pakken (op een Mac met Safari).
Nou, hopelijk staat het geld morgen op de rekening, das het belangrijkst.
Het is toch ook gratis werk, anders heet het geen vrijwilligerswerk. Zonder vrijwilligers kan de brandweer niet normaal functioneren, om maar iets te noemen... Als je voor de rest niks hebt en dit is de enigste optie die over is, is het heel nobel werk. Goed voor je zelfontwikkeling en goed voor de medemens!quote:Op dinsdag 21 januari 2014 19:22 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
Vrijwilligerswerk is leuk als je 70 bent,en een goed pensioen etc.. hebt.
Als jongere moet je dat niet willen,ik zie het altijd als gratis werk(zoiets als bij de post)
De 'vrijwillige' brandweer krijgt gewoon loon hoor.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 20:44 schreef Ikwilookevenwatzeggen het volgende:
[..]
Het is toch ook gratis werk, anders heet het geen vrijwilligerswerk. Zonder vrijwilligers kan de brandweer niet normaal functioneren, om maar iets te noemen... Als je voor de rest niks hebt en dit is de enigste optie die over is, is het heel nobel werk. Goed voor je zelfontwikkeling en goed voor de medemens!
Ik vind het wel prettiger om erbij te doen en niet als hoofdbezigheid. Als ik in de uitkering zou zitten, zou ik sowieso niet de hele dag op de bank gaan zitten. Heb genoeg motivatie om mezelf te vermaken, daar zou vrijwilligerswerk ook bij horen.
Nog voor je een gesprek krijgt krijg je een soort van test. Je krijgt n aantal nummers (even/oneven) en die moet je binnen een bepaalde tijd in het goede vakje zetten (moeten ingooikasten voorstellen). Tijdens mijn sollicitatie (ik zat daar met drie andere sollicitanten) viel er daardoor al 1 persoon af. Die is dan ook na die toets meteen weggestuurd. Ik had gelukkig alles goed binnen de tijd.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 20:06 schreef Disorder het volgende:
Ik ga donderdag een sollicitatiegesprek in voor de functie van postvoorbereider. 3x 2 uur per week. Het is niet veel, maar ik heb het nodig. Wel een beetje zuur dat er in de mail na aanleiding van een vraag over het aantal uren gesproken werd over 3x 6 uur. Ik dacht al even uit de problemen te zijn, blijkt dat dus niet het geval
Oh well. Eens kijken hoe de sollicitatie verloopt. Nog tips?
[Insert ander vrijwilligerswerk wat niet betaald wordt/]quote:Op dinsdag 21 januari 2014 20:59 schreef Patoshik het volgende:
[..]
De 'vrijwillige' brandweer krijgt gewoon loon hoor.
Ja inderdaad, dit.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 22:01 schreef LanaWoef het volgende:
[..]
Nog voor je een gesprek krijgt krijg je een soort van test. Je krijgt n aantal nummers (even/oneven) en die moet je binnen een bepaalde tijd in het goede vakje zetten (moeten ingooikasten voorstellen). Tijdens mijn sollicitatie (ik zat daar met drie andere sollicitanten) viel er daardoor al 1 persoon af. Die is dan ook na die toets meteen weggestuurd. Ik had gelukkig alles goed binnen de tijd.
Netto valt niet zomaar te zeggen, dat is toch ook afhankelijk van persoonlijke factoren? Je krijgt 9,24 bruto per uur. Als het je enige inkomsten zijn en je werkt maar 6 uur denk ik niet dat er heel veel vanaf zal gaanquote:Op dinsdag 21 januari 2014 22:06 schreef Disorder het volgende:
Kan iemand mij vertellen wat het netto uurloon is voor een 32-jarige bij PostNL? (als post-voorbereider)
Hier ookquote:Op woensdag 22 januari 2014 06:02 schreef Stoplichtjuh het volgende:
Dan gaat er dacht ik helemaal niets vanaf. Maar ik zie net dat het op mijn rekening staat.
Nee, jammer genoeg niet.quote:
Sja, zit niks anders op. Van een bedrijfje met zo weinig werknemers mag je niet verwachten dat ze de website toegankelijk maken voor andersbrowsenden.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 20:03 schreef Hoplahopla het volgende:
[..]
Waarom installeer je niet gewoon Firefox op je Mac? Dat werkt (inmiddels) prima.
Tja, de voorlichter heeft wel gelijk dat 100% veiligheid nooit gegarandeerd kan worden. En ontkennen dat het een chauffeur van ons was wordt ook lastig, als de gedupeerden daar inmiddels zelf ook al achter zijn. Wat ik wel vreemd vind is dat PostNL de schade niet vergoedt, zelfs niet nu duidelijk gebleken is wie de oplichter was en dat deze voor PostNL werkte.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 22:08 schreef Deezertje het volgende:
Net bij tv-programma Opgelicht: factuurfraude door middel van facturen uit de oranje brievenbus vissen en op de brief met een stempel: NIEUW! *banknummer* zetten (van de oplichter uiteraard) en hopen dat mensen daar naar overmaken... Schijnt dus door een zzp'er / Autobedrijfer gedaan te zijn. Zocht de zakken door op facturen van kleine bedrijven en paste deze in zijn voordeel aan. Laatst ook al dat gehengel van Digi-D brieven in Amsterdam en nog een postbezorger/bode die de boel fraudeerde in een dorp... gaat lekker allemaal! Wil dan echt niemand meer normaals post bezorgen en melden dit soort figuren zich maar aan? Krijgen nog betaald voor fraude plegen ook!
http://www.opgelicht.nl/uitzending/
Eerste paar minuten. En check die reactie van PostNL dan. Hoe slechte voorlichter... brieven versturen is inderdaad niet veilig en komen niet gegarandeerd aan... en toegeven dat de persoon werkt of werkte voor PostNL...
Had vandaag alleen de Makro en HAH in de bus, al weken lang geen echte post/brieven gehad. Bij iedereen zo rustig de laatste weken? Zou haast denken dat ze hier ook uit de bus hengelen maar ken de postbezorger goed...
Dank voor de tip. Inmiddels geïnstalleerd en van mijn salarisstrook genoten, dacht: meteen even de vakantiekaart bekijken. Grrrr dat gaat dan weer alleen met Internet Explorer.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 20:13 schreef Patoshik het volgende:
[..]
Ik heb ook een mac maar ik kan het wel bekijken op Chrome.
Sowieso: internet explorer.quote:Op woensdag 22 januari 2014 09:05 schreef posje het volgende:
[..]
Dank voor de tip. Inmiddels geïnstalleerd en van mijn salarisstrook genoten, dacht: meteen even de vakantiekaart bekijken. Grrrr dat gaat dan weer alleen met Internet Explorer.
(Over de hele internetwereld nog nooit problemen gehad met mijn mekkie)
Huh?! Bij mij wel en ik ben ook gewoon voorbereider (dus niet veel uren). Er is zeker deze maand bijna 1/3 af gegaan.quote:Op woensdag 22 januari 2014 06:02 schreef Stoplichtjuh het volgende:
Dan gaat er dacht ik helemaal niets vanaf. Maar ik zie net dat het op mijn rekening staat.
http://www.webdesigndiens(...)-stand-oktober-2013/quote:Op woensdag 22 januari 2014 10:20 schreef Patoshik het volgende:
[..]
Sowieso: internet explorer.Welke mensen die een beetje op internet zitten gebruiken dat nog?
Macquote:Op woensdag 22 januari 2014 09:05 schreef posje het volgende:
[..]
Dank voor de tip. Inmiddels geïnstalleerd en van mijn salarisstrook genoten, dacht: meteen even de vakantiekaart bekijken. Grrrr dat gaat dan weer alleen met Internet Explorer.
(Over de hele internetwereld nog nooit problemen gehad met mijn mekkie)
En je hebt de loonheffingskorting wel op "ja" staan? Want bij mij gaat er geen 1/3 af hoor.quote:Op woensdag 22 januari 2014 10:22 schreef Patoshik het volgende:
[..]
Huh?! Bij mij wel en ik ben ook gewoon voorbereider (dus niet veel uren). Er is zeker deze maand bijna 1/3 af gegaan.
Edit: ik lees natuurlijk weer over de 'dacht ik' heen![]()
Daar staat 'Nee'.. moet dat op ja staan? Ik heb hier verder ook helemaal geen verstand van.quote:Op woensdag 22 januari 2014 12:00 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
En je hebt de loonheffingskorting wel op "ja" staan? Want bij mij gaat er geen 1/3 af hoor.
Nou ja, het moet niet, maar als het op "ja" staat zul je wel duidelijk meer loon ontvangen ja, je betaalt dan immers minder loonheffing. Goed, uiteindelijk zul je dat geld anders vast aan het eind van het jaar wel weer terug kunnen vragen bij je belastingaangifte, maar ik vind het zelf toch wel prettig om gewoon meteen meer loon te hebben. (hierbij ga ik er wel even vanuit dat je geen ander baantje hebt waar je de loonheffingskorting wel op ja hebt staan)quote:Op woensdag 22 januari 2014 12:20 schreef Patoshik het volgende:
[..]
Daar staat 'Nee'.. moet dat op ja staan? Ik heb hier verder ook helemaal geen verstand van.Dit is m'n eerste echt baan met serieuze loonstrookjes.
Ah duidelijk!quote:Op woensdag 22 januari 2014 12:27 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Nou ja, het moet niet, maar als het op "ja" staat zul je wel duidelijk meer loon ontvangen ja, je betaalt dan immers minder loonheffing. Goed, uiteindelijk zul je dat geld anders vast aan het eind van het jaar wel weer terug kunnen vragen bij je belastingaangifte, maar ik vind het zelf toch wel prettig om gewoon meteen meer loon te hebben. (hierbij ga ik er wel even vanuit dat je geen ander baantje hebt waar je de loonheffingskorting wel op ja hebt staan)
Ik heb het op "ja" staan, en van de 1400 nog wat euro ging er nu 200 nog wat euro af, dus dat is duidelijk lang geen 1/3 en dus een stuk minder dan wanneer je loonheffingskorting op "nee" hebt staanquote:Op woensdag 22 januari 2014 12:29 schreef Patoshik het volgende:
[..]
Ah duidelijk!En hoeveel loonheffing betaal jij ongeveer (als je dat wil zeggen hoor) omdat je het op nee hebt staan?
Wow, dat scheelt wel even ja.quote:Op woensdag 22 januari 2014 12:31 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Ik heb het op "ja" staan, en van de 1400 nog wat euro ging er nu 200 nog wat euro af, dus dat is duidelijk lang geen 1/3 en dus een stuk minder dan wanneer je loonheffingskorting op "nee" hebt staan
Zijn het niet gewoon de meeruren van vorige maand die je er nu bij hebt gekregen? Dus de uren die je toen meer gewerkt hebt dan je contracturen?quote:Op woensdag 22 januari 2014 13:10 schreef Merey het volgende:
nee mij moeder werkt al langer bij post nl en haar salaris is wel consistent.
IK heb trouwens net weer gebeld naar mijn TC en hij zegt dat ik zoveel meeruren heb omdat ik waarschijnlijk zoveel uren meer heb gewerkt...dus mischien vertelt hij niet alles wat er speelt.
en ik had nog gevraagd of er neit een fout was gemaakt en dat ik salaris terug moest betalen dan. en hij zei dat dat zeker niet het geval was. Dus ik ga niet verder klagen over het extra geld, kan het wel goed gebruiken voor de komende vakantie, dus ik ga het geld gewoon op mijn spaarrekening zetten.
Wow, je bent echt de eerst die hier 'last' van heeft (van wat ik hoor en lees), gefeliciteerdquote:Op woensdag 22 januari 2014 12:46 schreef Merey het volgende:
snapt iemand waarom mijn uren zo hoog zijn?
och, ik ken ook wijken die ietsje te ruim staan, terwijl je bij anderen alleen met zeer veel pijn en moeite binnen de tijd blijft of het gewoon niet haalt. Over het algemeen gaat het hier vrij aardigquote:Op woensdag 22 januari 2014 18:14 schreef posje het volgende:
[..]
Wow, je bent echt de eerst die hier 'last' van heeft (van wat ik hoor en lees), gefeliciteerd
Misschien dat je voorgangers in jouw wijk de boel chronisch belazerd hebben? Voor de zekerheid zou ik het op een spaarrekening zetten, kan nooit kwaad. Maar verder heb jij je best gedaan, niet meer over piepen
quote:Op woensdag 22 januari 2014 19:54 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
och, ik ken ook wijken die ietsje te ruim staan, terwijl je bij anderen alleen met zeer veel pijn en moeite binnen de tijd blijft of het gewoon niet haalt. Over het algemeen gaat het hier vrij aardig
Maar wijken waar je 2,5 uur voor krijgt terwijl je er maar 1 uur en 15 minuten over doet, zoals waar zij het over heeft, dat heb ik volgens mij nog niet meegemaakt. Dat lijkt me toch wel erg extreem. Of het moet zo'n wijk zijn die later veranderd is, dat er bijvoorbeeld ineens een deel bij een andere wijk ging en dat ze vergeten zijn de tijd aan te passen. Over het algemeen is het dan eerder zo dat ze er wel tijd afhalen bij de ene wijk maar er bij de nu groter geworden wijk geen tijd bij is gekomen, maar wie weet was het hier dan eens een keer andersom of zoquote:Op woensdag 22 januari 2014 19:54 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
och, ik ken ook wijken die ietsje te ruim staan, terwijl je bij anderen alleen met zeer veel pijn en moeite binnen de tijd blijft of het gewoon niet haalt. Over het algemeen gaat het hier vrij aardig
Zie ook regelmatig dat mensen staan te kijken.quote:Op donderdag 23 januari 2014 10:13 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Ik moest uitleggen aan een toevallige voorbijganger waarom ik (afgeschreven) post in de brievenbus gooide
Na de opmerking "lekker makkelijk, gooi alles er maar in."
Leek me dat wel zo handig, voordat ik op iemand z'n Twitter verschijn. Incl foto.
Zeg maar: 'ik hoef niet naar de overige postcodes'. (Alsof je al die andere wel doet.)quote:Op donderdag 23 januari 2014 10:13 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Ik moest uitleggen aan een toevallige voorbijganger waarom ik (afgeschreven) post in de brievenbus gooide
Leek me dat wel zo handig, voordat ik op iemand z'n Twitter verschijn. Incl foto.
Dat moest ik in het begin ook regelmatig inderdaad.quote:Op donderdag 23 januari 2014 10:13 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
ja ik heb ook weleens gezegd, ja ik ga niet naar dat dorp 35 km verderop rijden.quote:Op donderdag 23 januari 2014 11:36 schreef posje het volgende:
[..]
Zeg maar: 'ik hoef niet naar de overige postcodes'. (Alsof je al die andere wel doet.)
je vakantietoeslag staat onder recht vt. Dat is het bedrag dat je in mei uitgekeerd krijgt.quote:Op donderdag 23 januari 2014 13:32 schreef Patoshik het volgende:
Nog even een vraag over het loonstrookje. Waar staan je 'vakantie' dagen/uren (heet dat zo)? Is dat het getal achter die SV dagen?
Je vakantiedagen staan volgens mij niet op je loonstrook, die kun je vinden op de "vakantiekaart" bij mijnpostnlquote:Op donderdag 23 januari 2014 13:32 schreef Patoshik het volgende:
Nog even een vraag over het loonstrookje. Waar staan je 'vakantie' dagen/uren (heet dat zo)? Is dat het getal achter die SV dagen?
Ik vind dat altijd wel vreemd, dat ze zoiets in zijn algemeenheid doen, dus dat een wijk van 1,5 uur dan net zoveel minuten moet inleveren als een wijk van 4,5 uurquote:Op donderdag 23 januari 2014 11:05 schreef Stoplichtjuh het volgende:
Kreeg net een mailtje dat alle wijken hier, 13 minuten per week moeten inleveren.
Nou ja, ik vind het op zich niet zo'n vreemde regel, niet eten/drinken achter de kast. Je hebt natuurlijk altijd het risico dat er vlekken op komen of zo. Als je om 6 uur moet beginnen met werken en dan pas om 10:40 pauze hebt is het wel een vrij lange tijd, maar van een uur of 7/half 8 tot 10:40 moet op zich toch wel goed te doen zijn zonder eten.quote:Op donderdag 23 januari 2014 13:05 schreef KatrienDuck het volgende:
Wij kregen gisteren allemaal een mail van de TC over aanscherping van de regels. Bijv. niet eten en drinken achter je kast. Sommigen eten om 9 u alvast een broodje, omdat wij pas om 10.40 u. mogen koffiedrinken. Ik ontbijt al om kwart over 6. Ik krijg dus pas om 10.40 kans om weer te eten en te drinken, ik vind dat wel een heel lange tijd.
Tsja... het wordt er niet gezelliger op vind ik.
Wij beginnen om half 8. Maar omdat ik 40 min. moet reizen en ook nog 2 collega's meeneem, vertrek ik al om 6.40 van huis. En ontbijt dus al om 6.15 u. Dan vind ik het wel te lang als ik om 20 voor 11 pas weer iets kan eten. Tijdens het rijden eten is geen optie, want ik moet beide handen aan het stuur houden.quote:Op donderdag 23 januari 2014 14:19 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Nou ja, ik vind het op zich niet zo'n vreemde regel, niet eten/drinken achter de kast. Je hebt natuurlijk altijd het risico dat er vlekken op komen of zo. Als je om 6 uur moet beginnen met werken en dan pas om 10:40 pauze hebt is het wel een vrij lange tijd, maar van een uur of 7/half 8 tot 10:40 moet op zich toch wel goed te doen zijn zonder eten.
Zo heeft iedere TC weer z'n eigen interpretatie van die regel in het CAO.quote:Op donderdag 23 januari 2014 13:18 schreef Peterselieman het volgende:
mail maar terug: je mag een pauze van 10 minuten hebben op een dienst van 3.10 uur en niet pas na die tijd. Plan de pauze eerder in en het probleem is opgelost
Heel jammer voor je! Hopelijk vind je toch snel iets anders.quote:Op donderdag 23 januari 2014 13:43 schreef blanket het volgende:
Nou mensen dat was het voor mij. 12:30 uur klaar...ik heb serieus nog maar 1 of 2 x tot 11:15 uur gewerkt. Maar goed ze hebben mij niet meer nodig.![]()
Mijn team ging vandaag uit z'n plaat aangezien er 1 dame deze week is weggevallen wegens ernstige ziekte en de week ervoor nog een dame is weggevallen ivm ziekte. Dus ik had nog een beetje hoop dat ze misschien zouden vragen of ik toch langer wilde blijven. Maar helaas. Er zitten teveel full-timers op "mijn" wijk en daar zouden ze het mee moeten doen.
Bedankt dat ik met jullie heb mogen meeschrijven
Dank je wel. Ik laat wel wat horen als ik weer wat gevonden heb.quote:Op donderdag 23 januari 2014 15:27 schreef KatrienDuck het volgende:
[..]
Heel jammer voor je! Hopelijk vind je toch snel iets anders.
Je kan toch gewoon vragen of ze je voor doordeweeks een aantal uren op verlof willen zetten? Dat ze je bijvoorbeeld voor donderdag en vrijdag op 7 uur verlof per dag zetten of zo, laat ik ook wel eens doen, anders kom ik nooit van die uren af (nou ja, ik kom er wel vanaf, maar dan levert het niks op, toch een beetje zonde om ze gewoon te laten vervallenquote:Op donderdag 23 januari 2014 17:12 schreef VixenFromHell het volgende:
Hm, kwam er net een mail binnen dat er voor veel mensen nog een hoop verlof staat dat op moet voor 30-6. Dus ik ben eens gaan kijken.... 40 uur! Normaal kan ik alleen op zaterdag verlof nemen omdat dat mijn enige officiële werkdag is, maar zaterdagen vrij is is hier heel lastig.
Mensen ervaring met zoiets, hoe kan dat opgelost worden? Of kan ik die uren nu gedag gaan zeggen
Ben zo te zien in oktober ook al 15 uur kwijt geraakt
ik kan echt niet 4,5 uur zonder eten als ik werk...het is ondanks de weinige extreme bewegingen inspanning, wat mijn suiker omlaag zou kunnen brengen.quote:Op donderdag 23 januari 2014 17:48 schreef V__L_N het volgende:
Eerlijk gezegd snap ik ook niet waarom je zou moeten eten achter je kast. Een mens kan echt wel 4,5 uur zonder iets te eten. Niet eten op je werkplek is verder gewoon een normale bedrijfsregel die ook op de meeste kantoren wel telt.
Vixen: Goeie, ik moet ook nog even 3 weken vakantie gaan plannen voor die datum.
ooit ergens gewerkt waar ze er dus totaal geen begrip voor hadden. Ik maakte dagen van 5 uur sochtends tot 6 uur savonds. We kregen wel genoeg pauze ed, maar het was zomer en het was daar dus bloed heet, iets waar ik niet tegen kan. En dan kreeg je pauze dan moest je eerst 30 trappen naar beneden maar dan ook weer naar bovenquote:Op donderdag 23 januari 2014 18:23 schreef superkimmi het volgende:
Maar medische redenen zijn in elk bedrijf ook uitzonderigen..
Dus ook dat moet geen problemen opleveren..
Dat bedoelde ik dus. Verlof uren.quote:Op donderdag 23 januari 2014 17:12 schreef VixenFromHell het volgende:
Hm, kwam er net een mail binnen dat er voor veel mensen nog een hoop verlof staat dat op moet voor 30-6. Dus ik ben eens gaan kijken.... 40 uur! Normaal kan ik alleen op zaterdag verlof nemen omdat dat mijn enige officiële werkdag is, maar zaterdagen vrij is is hier heel lastig.
Mensen ervaring met zoiets, hoe kan dat opgelost worden? Of kan ik die uren nu gedag gaan zeggen
Ben zo te zien in oktober ook al 15 uur kwijt geraakt
https://mijnpostnl.mijnpo(...)e-vakantiekaart.aspxquote:Op donderdag 23 januari 2014 18:50 schreef Patoshik het volgende:
[..]
Dat bedoelde ik dus. Verlof uren.(vraag op de vorige pagina)
Maar, waar kun je dat zien?
Ah, ik dacht al dat het een fout antwoord was van wat ik bedoelde maar het was toch goed.quote:Op donderdag 23 januari 2014 18:52 schreef VixenFromHell het volgende:
[..]
https://mijnpostnl.mijnpo(...)e-vakantiekaart.aspx
Werkt alleen in IE
Misschien dat ik tijdens mijn werkzame leven op de verkeerde kantoren heb gewerkt, maar overal werd volop gegeten! De burelen van PostNL zijn hierop geen uitzondering, je zou eens moeten zien wat die TC's zelf naar binnen lopen te hachelen achter hun laptopjes.quote:Op donderdag 23 januari 2014 17:48 schreef V__L_N het volgende:
Eerlijk gezegd snap ik ook niet waarom je zou moeten eten achter je kast. Een mens kan echt wel 4,5 uur zonder iets te eten. Niet eten op je werkplek is verder gewoon een normale bedrijfsregel die ook op de meeste kantoren wel telt.
Ook in Firefox.quote:Op donderdag 23 januari 2014 18:52 schreef VixenFromHell het volgende:
[..]
https://mijnpostnl.mijnpo(...)e-vakantiekaart.aspx
Werkt alleen in IE
Ik heb altijd een flesje water in m'n tas en dat blijf ik ook doen.quote:Op donderdag 23 januari 2014 18:59 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Misschien dat ik tijdens mijn werkzame leven op de verkeerde kantoren heb gewerkt, maar overal werd volop gegeten! De burelen van PostNL zijn hierop geen uitzondering, je zou eens moeten zien wat die TC's zelf naar binnen lopen te hachelen achter hun laptopjes.
Ik vind 3,5 uur niets eten best lang. Zeker bij de post, waar je vroeg moet beginnen. Als ik om 6 uur m'n nest uit moet heb ik nog helemaal geen eetlust, en werk ik met moeite een beschuitje naar binnen.
Maar zo tegen een uur of half 9 rammel ik al weer van de honger, en als ik dan tot na tienen zou moeten wachten tot ik weer wat mag eten dan gaat dat niet goed komen.
En wat te denken van drinken? Zeker in de zomer is het niet aan te raden om zo lang niets te drinken!
Flauw, dat zeiden ze er niet bijquote:
in FF gaat het zonder die foutmeldingenquote:Op donderdag 23 januari 2014 19:07 schreef VixenFromHell het volgende:
[..]
Flauw, dat zeiden ze er niet bij![]()
Overigens kreeg ik in IE nog allerlei foutmeldingen, maar ik kon het gelukkig wel bekijken. Anders moet je bellen
Wat een faalbende. Ze komen zelf met de IE suggestie inclusief linkjequote:Op donderdag 23 januari 2014 19:30 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
in FF gaat het zonder die foutmeldingen
dat zal wel komen omdat het een systeem van Microsoft is waar het intranet op draaitquote:Op donderdag 23 januari 2014 19:36 schreef VixenFromHell het volgende:
[..]
Wat een faalbende. Ze komen zelf met de IE suggestie inclusief linkje
Beetje van de po(s)t gerukt vind ik het wel, dat zij bepalen wat je op je computer moet zetten!quote:Op donderdag 23 januari 2014 19:36 schreef VixenFromHell het volgende:
[..]
Wat een faalbende. Ze komen zelf met de IE suggestie inclusief linkje
Heel hecht. En verder ben jij de enige die nachtdienst draait.quote:Op donderdag 23 januari 2014 21:54 schreef FL_Freak het volgende:
Zijn jullie een hecht kliekje ofzo?
ik heb vervaldata in 2014, 2015, 2016, 2017, 2018 en 2019.quote:Op donderdag 23 januari 2014 21:52 schreef VixenFromHell het volgende:
Nu je het zegt, bij mij staat er niks met een vervaldatum van volgend jaar.
Haha oke vandaar dus dat er niet op mij wordt gereageerdquote:Op donderdag 23 januari 2014 22:04 schreef dud0r het volgende:
[..]
Heel hecht. En verder ben jij de enige die nachtdienst draait.
Meeste hier is pbz/voorbereider /dtw'er/zaw'er
En dan zit er nog zo'n klootviool tc.
je moet van links naar rechts lezen.quote:Op donderdag 23 januari 2014 23:14 schreef Deezertje het volgende:
Hoe kan je je totaal aantal beschikbare uren lezen dan? Is dat het eindsaldo? Dan heb ik nog zo'n 90 uur maar ik zie ook ergens 120 uur staan... (en dat alleen opgebouwd met een simpel zaterdagbestellerscontractje)
dank je.quote:
Het is lastig mee praten over werk wat je niet gedaan hebt.quote:Op vrijdag 24 januari 2014 00:04 schreef FL_Freak het volgende:
[..]
Haha oke vandaar dus dat er niet op mij wordt gereageerd
Wij mogen trouwens wel drinken en eten bij de kasten. Mits gesloten dop en je mag een klein zakje snoep ofzo hebben
Wat is precies bovenwettelijke vakantie? Ik neem aan dat wettelijke vakantie gewoon is waar je volgens cao recht op hebt?quote:Op vrijdag 24 januari 2014 00:14 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
je moet van links naar rechts lezen.
Links staat of het wettelijk dan wel bovenwettelijk verlof is, daarnaast staat de vervaldatum, dan het beginsaldo, dan wat afgeschreven is, daarna wat er voor september 2013 opgenomen is en tot slot staan de totalen. Helemaal rechtsonder is het totaal aan verlofuren dat je nog hebt staan
ja. Het grote verschil tussen de twee is dat je de wettelijke verlofuren op moet nemen, terwijl je de bovenwettelijke ook uit zou kunnen laten betalen. Daarnaast blijven de wettelijke verlofuren 1,5 jaar staan en de bovenwettelijke 5 jarenquote:Op vrijdag 24 januari 2014 10:01 schreef KatrienDuck het volgende:
[..]
Wat is precies bovenwettelijke vakantie? Ik neem aan dat wettelijke vakantie gewoon is waar je volgens cao recht op hebt?
Klopt en als je b.v. overwerk laat omzetten in extra verlof, dat zijn dan bovenwettelijke verlofuren. Daar mag je wat langer mee doenquote:Op vrijdag 24 januari 2014 10:01 schreef KatrienDuck het volgende:
[..]
Wat is precies bovenwettelijke vakantie? Ik neem aan dat wettelijke vakantie gewoon is waar je volgens cao recht op hebt?
Volgens mij verschilt dat wel per functie. Voor mij was dat iig vastgelegd in de CAO (postbezorgers). Mijn wettelijk verlof moet ik opmaken voor juli van het volgende jaar. Daarom vind ik het dus vreemd dat er in dat overzichtje nog geen verlof staat dat geldig is t/m juni 2015, dus nog geen verlofuren voor het huidige jaar. Er staat bij mij nu alleen van afgelopen jaar en van voor (of t/m?) 2012 (dat is langer geldig omdat er toen nog andere regels waren). Ohja en iets over meeruren in vrije tijd, 25 minuten. Geen idee wat dat verder isquote:Op vrijdag 24 januari 2014 12:14 schreef gelestipjes het volgende:
Bij mij vervalt er volgens de vakantiekaart trouwens de komende jaren nog niks, allemaal 2017/2018/2019. Toch vreemd. Neem aan dat het voor iedere functie/contract/vestiging toch gewoon dezelfde regels zijn?
was dat niet al zo dan? Ik heb volgens mij nog nooit wat van amazon uk via sandd gekregen, altijd gewoon via postnlquote:Op vrijdag 24 januari 2014 16:42 schreef dud0r het volgende:
Jeeh, amazon UK post komt weer via ons ipv sandd
Bij mij kwam amazon.co.uk (en amazon.de ook trouwens) meestal via Selektvracht.quote:Op vrijdag 24 januari 2014 17:20 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
was dat niet al zo dan? Ik heb volgens mij nog nooit wat van amazon uk via sandd gekregen, altijd gewoon via postnl
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |