Nou ja, ik vind het op zich niet zo'n vreemde regel, niet eten/drinken achter de kast. Je hebt natuurlijk altijd het risico dat er vlekken op komen of zo. Als je om 6 uur moet beginnen met werken en dan pas om 10:40 pauze hebt is het wel een vrij lange tijd, maar van een uur of 7/half 8 tot 10:40 moet op zich toch wel goed te doen zijn zonder eten.quote:Op donderdag 23 januari 2014 13:05 schreef KatrienDuck het volgende:
Wij kregen gisteren allemaal een mail van de TC over aanscherping van de regels. Bijv. niet eten en drinken achter je kast. Sommigen eten om 9 u alvast een broodje, omdat wij pas om 10.40 u. mogen koffiedrinken. Ik ontbijt al om kwart over 6. Ik krijg dus pas om 10.40 kans om weer te eten en te drinken, ik vind dat wel een heel lange tijd.
Tsja... het wordt er niet gezelliger op vind ik.
Wij beginnen om half 8. Maar omdat ik 40 min. moet reizen en ook nog 2 collega's meeneem, vertrek ik al om 6.40 van huis. En ontbijt dus al om 6.15 u. Dan vind ik het wel te lang als ik om 20 voor 11 pas weer iets kan eten. Tijdens het rijden eten is geen optie, want ik moet beide handen aan het stuur houden.quote:Op donderdag 23 januari 2014 14:19 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Nou ja, ik vind het op zich niet zo'n vreemde regel, niet eten/drinken achter de kast. Je hebt natuurlijk altijd het risico dat er vlekken op komen of zo. Als je om 6 uur moet beginnen met werken en dan pas om 10:40 pauze hebt is het wel een vrij lange tijd, maar van een uur of 7/half 8 tot 10:40 moet op zich toch wel goed te doen zijn zonder eten.
Zo heeft iedere TC weer z'n eigen interpretatie van die regel in het CAO.quote:Op donderdag 23 januari 2014 13:18 schreef Peterselieman het volgende:
mail maar terug: je mag een pauze van 10 minuten hebben op een dienst van 3.10 uur en niet pas na die tijd. Plan de pauze eerder in en het probleem is opgelost
Heel jammer voor je! Hopelijk vind je toch snel iets anders.quote:Op donderdag 23 januari 2014 13:43 schreef blanket het volgende:
Nou mensen dat was het voor mij. 12:30 uur klaar...ik heb serieus nog maar 1 of 2 x tot 11:15 uur gewerkt. Maar goed ze hebben mij niet meer nodig.![]()
Mijn team ging vandaag uit z'n plaat aangezien er 1 dame deze week is weggevallen wegens ernstige ziekte en de week ervoor nog een dame is weggevallen ivm ziekte. Dus ik had nog een beetje hoop dat ze misschien zouden vragen of ik toch langer wilde blijven. Maar helaas. Er zitten teveel full-timers op "mijn" wijk en daar zouden ze het mee moeten doen.
Bedankt dat ik met jullie heb mogen meeschrijven
Dank je wel. Ik laat wel wat horen als ik weer wat gevonden heb.quote:Op donderdag 23 januari 2014 15:27 schreef KatrienDuck het volgende:
[..]
Heel jammer voor je! Hopelijk vind je toch snel iets anders.
Je kan toch gewoon vragen of ze je voor doordeweeks een aantal uren op verlof willen zetten? Dat ze je bijvoorbeeld voor donderdag en vrijdag op 7 uur verlof per dag zetten of zo, laat ik ook wel eens doen, anders kom ik nooit van die uren af (nou ja, ik kom er wel vanaf, maar dan levert het niks op, toch een beetje zonde om ze gewoon te laten vervallenquote:Op donderdag 23 januari 2014 17:12 schreef VixenFromHell het volgende:
Hm, kwam er net een mail binnen dat er voor veel mensen nog een hoop verlof staat dat op moet voor 30-6. Dus ik ben eens gaan kijken.... 40 uur! Normaal kan ik alleen op zaterdag verlof nemen omdat dat mijn enige officiële werkdag is, maar zaterdagen vrij is is hier heel lastig.
Mensen ervaring met zoiets, hoe kan dat opgelost worden? Of kan ik die uren nu gedag gaan zeggen
Ben zo te zien in oktober ook al 15 uur kwijt geraakt
ik kan echt niet 4,5 uur zonder eten als ik werk...het is ondanks de weinige extreme bewegingen inspanning, wat mijn suiker omlaag zou kunnen brengen.quote:Op donderdag 23 januari 2014 17:48 schreef V__L_N het volgende:
Eerlijk gezegd snap ik ook niet waarom je zou moeten eten achter je kast. Een mens kan echt wel 4,5 uur zonder iets te eten. Niet eten op je werkplek is verder gewoon een normale bedrijfsregel die ook op de meeste kantoren wel telt.
Vixen: Goeie, ik moet ook nog even 3 weken vakantie gaan plannen voor die datum.
ooit ergens gewerkt waar ze er dus totaal geen begrip voor hadden. Ik maakte dagen van 5 uur sochtends tot 6 uur savonds. We kregen wel genoeg pauze ed, maar het was zomer en het was daar dus bloed heet, iets waar ik niet tegen kan. En dan kreeg je pauze dan moest je eerst 30 trappen naar beneden maar dan ook weer naar bovenquote:Op donderdag 23 januari 2014 18:23 schreef superkimmi het volgende:
Maar medische redenen zijn in elk bedrijf ook uitzonderigen..
Dus ook dat moet geen problemen opleveren..
Dat bedoelde ik dus. Verlof uren.quote:Op donderdag 23 januari 2014 17:12 schreef VixenFromHell het volgende:
Hm, kwam er net een mail binnen dat er voor veel mensen nog een hoop verlof staat dat op moet voor 30-6. Dus ik ben eens gaan kijken.... 40 uur! Normaal kan ik alleen op zaterdag verlof nemen omdat dat mijn enige officiële werkdag is, maar zaterdagen vrij is is hier heel lastig.
Mensen ervaring met zoiets, hoe kan dat opgelost worden? Of kan ik die uren nu gedag gaan zeggen
Ben zo te zien in oktober ook al 15 uur kwijt geraakt
https://mijnpostnl.mijnpo(...)e-vakantiekaart.aspxquote:Op donderdag 23 januari 2014 18:50 schreef Patoshik het volgende:
[..]
Dat bedoelde ik dus. Verlof uren.(vraag op de vorige pagina)
Maar, waar kun je dat zien?
Ah, ik dacht al dat het een fout antwoord was van wat ik bedoelde maar het was toch goed.quote:Op donderdag 23 januari 2014 18:52 schreef VixenFromHell het volgende:
[..]
https://mijnpostnl.mijnpo(...)e-vakantiekaart.aspx
Werkt alleen in IE
Misschien dat ik tijdens mijn werkzame leven op de verkeerde kantoren heb gewerkt, maar overal werd volop gegeten! De burelen van PostNL zijn hierop geen uitzondering, je zou eens moeten zien wat die TC's zelf naar binnen lopen te hachelen achter hun laptopjes.quote:Op donderdag 23 januari 2014 17:48 schreef V__L_N het volgende:
Eerlijk gezegd snap ik ook niet waarom je zou moeten eten achter je kast. Een mens kan echt wel 4,5 uur zonder iets te eten. Niet eten op je werkplek is verder gewoon een normale bedrijfsregel die ook op de meeste kantoren wel telt.
Ook in Firefox.quote:Op donderdag 23 januari 2014 18:52 schreef VixenFromHell het volgende:
[..]
https://mijnpostnl.mijnpo(...)e-vakantiekaart.aspx
Werkt alleen in IE
Ik heb altijd een flesje water in m'n tas en dat blijf ik ook doen.quote:Op donderdag 23 januari 2014 18:59 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Misschien dat ik tijdens mijn werkzame leven op de verkeerde kantoren heb gewerkt, maar overal werd volop gegeten! De burelen van PostNL zijn hierop geen uitzondering, je zou eens moeten zien wat die TC's zelf naar binnen lopen te hachelen achter hun laptopjes.
Ik vind 3,5 uur niets eten best lang. Zeker bij de post, waar je vroeg moet beginnen. Als ik om 6 uur m'n nest uit moet heb ik nog helemaal geen eetlust, en werk ik met moeite een beschuitje naar binnen.
Maar zo tegen een uur of half 9 rammel ik al weer van de honger, en als ik dan tot na tienen zou moeten wachten tot ik weer wat mag eten dan gaat dat niet goed komen.
En wat te denken van drinken? Zeker in de zomer is het niet aan te raden om zo lang niets te drinken!
Flauw, dat zeiden ze er niet bijquote:
in FF gaat het zonder die foutmeldingenquote:Op donderdag 23 januari 2014 19:07 schreef VixenFromHell het volgende:
[..]
Flauw, dat zeiden ze er niet bij![]()
Overigens kreeg ik in IE nog allerlei foutmeldingen, maar ik kon het gelukkig wel bekijken. Anders moet je bellen
Wat een faalbende. Ze komen zelf met de IE suggestie inclusief linkjequote:Op donderdag 23 januari 2014 19:30 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
in FF gaat het zonder die foutmeldingen
dat zal wel komen omdat het een systeem van Microsoft is waar het intranet op draaitquote:Op donderdag 23 januari 2014 19:36 schreef VixenFromHell het volgende:
[..]
Wat een faalbende. Ze komen zelf met de IE suggestie inclusief linkje
Beetje van de po(s)t gerukt vind ik het wel, dat zij bepalen wat je op je computer moet zetten!quote:Op donderdag 23 januari 2014 19:36 schreef VixenFromHell het volgende:
[..]
Wat een faalbende. Ze komen zelf met de IE suggestie inclusief linkje
Heel hecht. En verder ben jij de enige die nachtdienst draait.quote:Op donderdag 23 januari 2014 21:54 schreef FL_Freak het volgende:
Zijn jullie een hecht kliekje ofzo?
ik heb vervaldata in 2014, 2015, 2016, 2017, 2018 en 2019.quote:Op donderdag 23 januari 2014 21:52 schreef VixenFromHell het volgende:
Nu je het zegt, bij mij staat er niks met een vervaldatum van volgend jaar.
Haha oke vandaar dus dat er niet op mij wordt gereageerdquote:Op donderdag 23 januari 2014 22:04 schreef dud0r het volgende:
[..]
Heel hecht. En verder ben jij de enige die nachtdienst draait.
Meeste hier is pbz/voorbereider /dtw'er/zaw'er
En dan zit er nog zo'n klootviool tc.
je moet van links naar rechts lezen.quote:Op donderdag 23 januari 2014 23:14 schreef Deezertje het volgende:
Hoe kan je je totaal aantal beschikbare uren lezen dan? Is dat het eindsaldo? Dan heb ik nog zo'n 90 uur maar ik zie ook ergens 120 uur staan... (en dat alleen opgebouwd met een simpel zaterdagbestellerscontractje)
dank je.quote:
Het is lastig mee praten over werk wat je niet gedaan hebt.quote:Op vrijdag 24 januari 2014 00:04 schreef FL_Freak het volgende:
[..]
Haha oke vandaar dus dat er niet op mij wordt gereageerd
Wij mogen trouwens wel drinken en eten bij de kasten. Mits gesloten dop en je mag een klein zakje snoep ofzo hebben
Wat is precies bovenwettelijke vakantie? Ik neem aan dat wettelijke vakantie gewoon is waar je volgens cao recht op hebt?quote:Op vrijdag 24 januari 2014 00:14 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
je moet van links naar rechts lezen.
Links staat of het wettelijk dan wel bovenwettelijk verlof is, daarnaast staat de vervaldatum, dan het beginsaldo, dan wat afgeschreven is, daarna wat er voor september 2013 opgenomen is en tot slot staan de totalen. Helemaal rechtsonder is het totaal aan verlofuren dat je nog hebt staan
ja. Het grote verschil tussen de twee is dat je de wettelijke verlofuren op moet nemen, terwijl je de bovenwettelijke ook uit zou kunnen laten betalen. Daarnaast blijven de wettelijke verlofuren 1,5 jaar staan en de bovenwettelijke 5 jarenquote:Op vrijdag 24 januari 2014 10:01 schreef KatrienDuck het volgende:
[..]
Wat is precies bovenwettelijke vakantie? Ik neem aan dat wettelijke vakantie gewoon is waar je volgens cao recht op hebt?
Klopt en als je b.v. overwerk laat omzetten in extra verlof, dat zijn dan bovenwettelijke verlofuren. Daar mag je wat langer mee doenquote:Op vrijdag 24 januari 2014 10:01 schreef KatrienDuck het volgende:
[..]
Wat is precies bovenwettelijke vakantie? Ik neem aan dat wettelijke vakantie gewoon is waar je volgens cao recht op hebt?
Volgens mij verschilt dat wel per functie. Voor mij was dat iig vastgelegd in de CAO (postbezorgers). Mijn wettelijk verlof moet ik opmaken voor juli van het volgende jaar. Daarom vind ik het dus vreemd dat er in dat overzichtje nog geen verlof staat dat geldig is t/m juni 2015, dus nog geen verlofuren voor het huidige jaar. Er staat bij mij nu alleen van afgelopen jaar en van voor (of t/m?) 2012 (dat is langer geldig omdat er toen nog andere regels waren). Ohja en iets over meeruren in vrije tijd, 25 minuten. Geen idee wat dat verder isquote:Op vrijdag 24 januari 2014 12:14 schreef gelestipjes het volgende:
Bij mij vervalt er volgens de vakantiekaart trouwens de komende jaren nog niks, allemaal 2017/2018/2019. Toch vreemd. Neem aan dat het voor iedere functie/contract/vestiging toch gewoon dezelfde regels zijn?
was dat niet al zo dan? Ik heb volgens mij nog nooit wat van amazon uk via sandd gekregen, altijd gewoon via postnlquote:Op vrijdag 24 januari 2014 16:42 schreef dud0r het volgende:
Jeeh, amazon UK post komt weer via ons ipv sandd
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |