Tja, maar ze vergeten dat de parkeerkosten hoger zullen zijn dan de kosten van drank en voedsel. Dit is Nederland, dat weten ze toch?quote:Zo wordt het grootste gebouw van Nederland, 'De Rotterdam', genoemd als plek die binnenkort zal bruisen met cafés en restaurants.
Inderdaad, alsof we tegenwoordig niks moois meer kunnen bouwenquote:Op woensdag 8 januari 2014 08:55 schreef Dressers het volgende:
Vind Rotterdam de meest oncharmante stad waar ik ben geweest. Lelijke betonbak. En dan te bedenken dat het allemaal zo mooi was, voor de oorlog.
Dat is een boekje uitgegeven voor en door drugpushers, hoerenmadammen en straatrovers.quote:Op woensdag 8 januari 2014 08:57 schreef sorcees het volgende:
Hoeveel verschillende lijstjes zijn er eigenlijk?
En wie heeft er ooit gehoord van Rough Guides?
volgens mij kun je dan beter naar Amsterdam gaanquote:Op woensdag 8 januari 2014 09:14 schreef daNpy het volgende:
De topictitel mist nog wat volgens mij
"Rotterdam in top-10 beste steden ter wereld.... om je te laten beroven"
?
Ben wel bernieuwd naar de criteria. Ben in verschillende steden geweest. Londen moet je mijden omdat alles veel te ver uit elkaar ligt, Brussel omdat het stinkt.quote:Op woensdag 8 januari 2014 09:13 schreef Nielsch het volgende:
Het is zeker niet de mooiste stad van Nederland maar Glasgow, Marseille en Liverpool staan er ook in en dat zijn zeker ook niet de mooiste steden van Schotland, Frankrijk en Engeland. Er zullen dus andere criteria zijn om deze steden in de lijst op te nemen. De gids heet ook niet voor niets Rough Guide. Als charme het enige criterium zou zijn zou elke lijst bestaan uit dezelfde steden als Rome, Parijs, Londen, Amsterdam etc
Zeur niet, Rotterdamquote:Op woensdag 8 januari 2014 08:55 schreef Dressers het volgende:
Vind Rotterdam de meest oncharmante stad waar ik ben geweest. Lelijke betonbak. En dan te bedenken dat het allemaal zo mooi was, voor de oorlog.
Ah we hebben een provinciaal die Rotterdam kent van de Televraag.quote:Op woensdag 8 januari 2014 09:14 schreef daNpy het volgende:
De topictitel mist nog wat volgens mij
"Rotterdam in top-10 beste steden ter wereld.... om je te laten beroven"
?
Dat ga ik zeker wel zeggen.quote:Op woensdag 8 januari 2014 09:31 schreef Dressers het volgende:
[..]
Ga nou niet zeggen dat Rotterdam ook maar iets van gezelligheid uitstraalt?
Sovjet sfeertje?quote:Op woensdag 8 januari 2014 09:33 schreef Dressers het volgende:
[..]
Als jij dat sovjet sfeertje gezellig vindt
Ik denk ook niet dat de Rough Guide zich per sé richt op gezellige steden. Anders had het wel de Fun Guide geheten ofzo.quote:Op woensdag 8 januari 2014 09:31 schreef Dressers het volgende:
[..]
Doel met gezelligheid een beetje op de ambiance die de gebouwen uitstralen en zo.quote:Op woensdag 8 januari 2014 09:48 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Ik denk ook niet dat de Rough Guide zich per sé richt op gezellige steden. Anders had het wel de Fun Guide geheten ofzo.
Ja oke, Kralingen bestaat nog.quote:Op woensdag 8 januari 2014 09:49 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Valt ook wel mee. Licht er aan waar in Rotterdam.
Dit inderdaad. Denk dat Utrecht met haar Hoog Catharijne een groter lelijk stuk heeft dan Rotterdam. En dat zeg ik als Utrechter.quote:Op woensdag 8 januari 2014 09:49 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Valt ook wel mee. Licht er aan waar in Rotterdam.
Brussel is een fantastische stad manquote:Op woensdag 8 januari 2014 09:18 schreef tong80 het volgende:
[..]
Ben wel bernieuwd naar de criteria. Ben in verschillende steden geweest. Londen moet je mijden omdat alles veel te ver uit elkaar ligt, Brussel omdat het stinkt.
Ja, maar dan heeft elke reisgids steden als Londen, Parijs, Florence en Praag in de top 10 staan, als het puur om uitstraling van de historische gebouwen gaat. Je moet je soms toch een beetje onderscheiden.quote:Op woensdag 8 januari 2014 09:50 schreef Dressers het volgende:
[..]
Doel met gezelligheid een beetje op de ambiance die de gebouwen uitstralen en zo.
Of Amsterdam met de Arena Boulevard.quote:Op woensdag 8 januari 2014 09:52 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Dit inderdaad. Denk dat Utrecht met haar Hoog Catharijne een groter lelijk stuk heeft dan Rotterdam. En dat zeg ik als Utrechter.
Heeft er ook mee te maken dat er tegenwoordig alleen misbaksels van gebouwen worden neergezet. Iedere door gesnoven architect kan de gekste vormen zomaar ergens in een stad neerplanten. Neem bijvoorbeeld Warschau. De hele stad lag plat, maar ziet er nu weer uit zoals het was. Het kan dus blijkbaar wel. Ach, ben waarschijnlijk gewoon te laat geboren.quote:Op woensdag 8 januari 2014 09:53 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Ja, maar dan heeft elke reisgids steden als Londen, Parijs, Florence en Praag in de top 10 staan, als het puur om uitstraling van de historische gebouwen gaat. Je moet je soms toch een beetje onderscheiden.
Leuke stad hoor. Al eens geweest?quote:Op woensdag 8 januari 2014 09:32 schreef Peunage het volgende:
Ik sta meer te kijken van Sarajevo op nummer 2....
quote:Op woensdag 8 januari 2014 08:55 schreef Dressers het volgende:
Ik bedoel maar, zag er geweldig uit toen!quote:Op woensdag 8 januari 2014 10:04 schreef Robuustheid het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ][ afbeelding ]
Na verweer van het Nederlandse verzet, werd Rotterdam door ruim 140 Messcherschmits platgebombardeerd.
Nadat Nederland de witte vlag al had gewapperd maar er was een kleine "miscommunicatie" toch?quote:Op woensdag 8 januari 2014 10:04 schreef Robuustheid het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Na verweer van het Nederlandse verzet, werd Rotterdam door ruim 140 Messcherschmits platgebombardeerd.
Okee maar dat ligt niet in het centrum. Hoog Catharijne helaas wel.quote:Op woensdag 8 januari 2014 09:57 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Of Amsterdam met de Arena Boulevard.
Smaken verschillen....quote:Op woensdag 8 januari 2014 10:05 schreef Dressers het volgende:
[..]
Ik bedoel maar, zag er geweldig uit toen!
Leiden en Delft ben ik nooit geweest. Amsterdam vind ik sommige delen wel mooi, maar al die coffeeshops verpesten een hoop. Utrecht ben ik wel gecharmeerd van de grachtjes en rondom de Dom en zo.quote:Op woensdag 8 januari 2014 10:11 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Smaken verschillen....
Het mooie van Rotterdam is ook dat het anders is dan andere Nederlandse steden. De oude steden in het westen van Nederland (Amsterdam, Utrecht, Leiden, Delft) zijn allemaal redelijk inwisselbaar.
Ik heb nog nooit foto's gemaakt op vakantiequote:Op woensdag 8 januari 2014 10:10 schreef Nielsch het volgende:
Maar goed, op vakantie gaan is natuurlijk meer dan de standaard toeristenfoto's maken van gebouwen waar al miljoenen andere toeristen ook foto's van hebben gemaakt. Tenminste, voor mij. Voor een hoop FOK!kers blijkbaar niet.
Nooit geweest. Maar ik vraag mij af waar ze precies naar gekeken hebben als Sarajevo boven de grotere en bekendere Europese steden uit komt.quote:
Het is gedeeltelijk gerestaureerd en het moet een bruisende stad zijn. Waarschijnlijk was het gedeeltelijk het streven van Rough Guides om minder bekende steden onder de aandacht te brengen, hun lijstje met te bezoeken landen bevat ook wat verrassingen:quote:Op woensdag 8 januari 2014 10:27 schreef Peunage het volgende:
[..]
Nooit geweest. Maar ik vraag mij af waar ze precies naar gekeken hebben als Sarajevo boven de grotere en bekendere Europese steden uit komt.
Is ook het hele doel van de Rough Guide niet om maar jaarlijks een lijstje van de Londons, Rome;s, Barcelona's en Stockholms van Europa te maken.quote:Op woensdag 8 januari 2014 10:27 schreef Peunage het volgende:
[..]
Nooit geweest. Maar ik vraag mij af waar ze precies naar gekeken hebben als Sarajevo boven de grotere en bekendere Europese steden uit komt.
Bulgariaquote:Op woensdag 8 januari 2014 10:31 schreef TitusPullo het volgende:
[..]
Het is gedeeltelijk gerestaureerd en het moet een bruisende stad zijn. Waarschijnlijk was het gedeeltelijk het streven van Rough Guides om minder bekende steden onder de aandacht te brengen, hun lijstje met te bezoeken landen bevat ook wat verrassingen:
Rough Guides’ top 10 countries to visit in 2014 are:
1. Ethiopia
2. Madagaskar
3. Brazil
4. Turkey
5. Georgia
6. Rwanda
7. Japan
8. Bulgaria
9. Macedonia
10. The Philippines
http://www.rciventures.co(...)number-one-for-2014/
Er is zoveel meer dan Kralingen.quote:
Of Novi Sad.quote:Op woensdag 8 januari 2014 10:32 schreef Dven het volgende:
[..]
Bulgaria
Vreemd trouwens dat Veliko Tarnovo niet in hun top 10 van steden staat
Prachtige stad met een erg vriendelijke bevolking, lange (dramatische) geschiedenis en omgeven door mooie natuur.quote:Op woensdag 8 januari 2014 09:32 schreef Peunage het volgende:
Ik sta meer te kijken van Sarajevo op nummer 2....
Dit kan mij dan wel bekoren!quote:Op woensdag 8 januari 2014 10:37 schreef De_Guidance het volgende:
Oja dat hele stuk bij de Rotte ben ik ook nog vergeten. Ook heel mooi.
[ afbeelding ]
Filipijnen is een absolute aanrader. Zeker als je buiten de gebaande paden gaat en naar Mindanao gaat. Ik heb een half jaar in Davao City gewoond, één van de veiligste steden van Zuid-Oost Aziëquote:Op woensdag 8 januari 2014 10:31 schreef TitusPullo het volgende:
[..]
Het is gedeeltelijk gerestaureerd en het moet een bruisende stad zijn. Waarschijnlijk was het gedeeltelijk het streven van Rough Guides om minder bekende steden onder de aandacht te brengen, hun lijstje met te bezoeken landen bevat ook wat verrassingen:
Rough Guides’ top 10 countries to visit in 2014 are:
1. Ethiopia
2. Madagaskar
3. Brazil
4. Turkey
5. Georgia
6. Rwanda
7. Japan
8. Bulgaria
9. Macedonia
10. The Philippines
http://www.rciventures.co(...)number-one-for-2014/
Rotterdam heeft idd niet de authentieke uitstraling van grachten etc die bijv Amsterdam of Leiden (centrum) wel hebben. Maar bijv. de Kop van Zuid is toch een prachtig plaatje, zeker in de avond met verlichting, het water, de Erasmusbrug. Ik denk dat R'dam diverser is dan veel andere steden.quote:Op woensdag 8 januari 2014 10:21 schreef Lastpost het volgende:
Rotterdam is gewoon totaal anders dan alles wat we gewend zijn in Nederland. Oogt wat kil, industrieël en te massaal als je CS uitstapt. Je voelt er als buitenstaander denk ik niet de warmte, de charme en het 'karakter' van de stad en dat geld evengoed voor veel inwoners van de stad.
Ik ben er geboren en getogen dus ik kan zelfs genieten van gebieden waar ik in een andere stad waarschijnlijk de-blik zou tonen omdat ze op hun eigen manier heel Rotterdams zijn, geheel objectief dus ook zeker niet. Maar Rotterdam is zo'n typische stad die je weet in te pakken als je er langer rondhangt en meer ziet dan het centrum. In alle eerlijkheid zou ik als toerist in Nederland zonder verdere informatie de stad na enkele uren alweer hebben verlaten omdat het te weinig karakter heeft, maar dat is wat mij betreft enkel op het eerste gezicht door de vele nieuwbouw en grootte.
Dat is zeker waar. Rotterdam heeft nog mooie oudere stukjes zoals de Oude Haven, en tegelijkertijd moderne stukken met sfeer (zoals de Kop van Zuid). Het "wolkenkrabber" district in Amsterdam (Zuid) heeft geen enkele sfeer bijvoorbeeld. Echter mis ik in het centrum van Rotterdam toch wel ernstig een sfeer. Het heeft iets kils en er mist iets, een karakter, een historie, een uitstraling. Dat is echter mijn opinie.quote:Op woensdag 8 januari 2014 11:08 schreef Aloulou het volgende:
Rotterdam heeft idd niet de authentieke uitstraling van grachten etc die bijv Amsterdam of Leiden (centrum) wel hebben. Maar bijv. de Kop van Zuid is toch een prachtig plaatje, zeker in de avond met verlichting, het water, de Erasmusbrug. Ik denk dat R'dam diverser is dan veel andere steden.
Ik vraag me ook soms af wat het Centrum van Rotterdam nou precies is.quote:Op woensdag 8 januari 2014 11:13 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Dat is zeker waar. Rotterdam heeft nog mooie oudere stukjes zoals de Oude Haven, en tegelijkertijd moderne stukken met sfeer (zoals de Kop van Zuid). Het "wolkenkrabber" district in Amsterdam (Zuid) heeft geen enkele sfeer bijvoorbeeld. Echter mis ik in het centrum van Rotterdam toch wel ernstig een sfeer. Het heeft iets kils en er mist iets, een karakter, een historie, een uitstraling. Dat is echter mijn opinie.
Dat sowieso, mij hoef je ook niet te overtuigen hoor.quote:Op woensdag 8 januari 2014 11:08 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Rotterdam heeft idd niet de authentieke uitstraling van grachten etc die bijv Amsterdam of Leiden (centrum) wel hebben. Maar bijv. de Kop van Zuid is toch een prachtig plaatje, zeker in de avond met verlichting, het water, de Erasmusbrug. Ik denk dat R'dam diverser is dan veel andere steden.
Ja het gebied bij de Koopgoot en rond Stadhuisplein, en rond CS denk ik zo?quote:Op woensdag 8 januari 2014 11:15 schreef xzaz het volgende:
Dat is zeker waar. Rotterdam heeft nog mooie oudere stukjes zoals de Oude Haven, en tegelijkertijd moderne stukken met sfeer (zoals de Kop van Zuid). Het "wolkenkrabber" district in Amsterdam (Zuid) heeft geen enkele sfeer bijvoorbeeld. Echter mis ik in het centrum van Rotterdam toch wel ernstig een sfeer. Het heeft iets kils en er mist iets, een karakter, een historie, een uitstraling. Dat is echter mijn opinie.
Dan gaat het 'centraal' niet meer opquote:Op woensdag 8 januari 2014 11:18 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Ja het gebied bij de Koopgoot en rond Stadhuisplein, en rond CS denk ik zo?
Dan weet jij blijkbaar niet waar jij heen moet gaan in Rotterdam.quote:Op woensdag 8 januari 2014 09:31 schreef Dressers het volgende:
[..]
Ik ontken niet dat er geen gezellige kroegen en dergelijke zijn, maar over het geheel vind ik de uitstraling nou niet zo gezellig.quote:Op woensdag 8 januari 2014 11:33 schreef Vaatwastablet het volgende:
[..]
Dan weet jij blijkbaar niet waar jij heen moet gaan in Rotterdam.
Rotterdam heeft letterlijk alles.
quote:Op woensdag 8 januari 2014 08:53 schreef fathank het volgende:
Die mensen zijn er zeker zelf nog nooit geweest
Niet per definitie waar. Sterker nog, the rough guide kent juist een geschiedenis van lowbudget reizen. Het is voornamelijk een lijstje voor mensen die wat anders willen dan met de massa mee op dezelfde plekken te verblijven.quote:Op woensdag 8 januari 2014 11:37 schreef arjan1112 het volgende:
Het is een lijstje voor mensen die eens wat anders willen, de verwende toerist...
Het is zo goedkoop omdat er geen drol heen wilquote:Op woensdag 8 januari 2014 11:38 schreef Dven het volgende:
[..]
Niet per definitie waar. Sterker nog, the rough guide kent juist een geschiedenis van lowbudget reizen. Het is voornamelijk een lijstje voor mensen die wat anders willen dan met de massa mee op dezelfde plekken te verblijven.
Het is inderdaad maar goed dat jij mod bent van iets statisch als beurs en economie. Ben je helemaal voor geschiktquote:Op woensdag 8 januari 2014 11:46 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Het is zo goedkoop omdat er geen drol heen wil.
Dit inderdaad. De stad heeft alles....rommel, bouwen (als het af is, maken we het weer stuk om het nóg mooier of beter te maken), bezienswaardigheden, cultuur/geschiedenis (dat vergeet men al heel snel, met alle nieuwbouw), horeca (hoewel achterlijk ver uit elkaar, is er echt voor iedereen wat te doen). Er worden in de stad dingen gerealiseerd die nergens anders gedaan worden (Kop van Zuid), met gebouwen die steeds een stukje hoger worden.quote:Op woensdag 8 januari 2014 10:21 schreef Lastpost het volgende:
Rotterdam is gewoon totaal anders dan alles wat we gewend zijn in Nederland. Oogt wat kil, industrieël en te massaal als je CS uitstapt. Je voelt er als buitenstaander denk ik niet de warmte, de charme en het 'karakter' van de stad en dat geld evengoed voor veel inwoners van de stad.
Ik ben er geboren en getogen dus ik kan zelfs genieten van gebieden waar ik in een andere stad waarschijnlijk de-blik zou tonen omdat ze op hun eigen manier heel Rotterdams zijn, geheel objectief dus ook zeker niet. Maar Rotterdam is zo'n typische stad die je weet in te pakken als je er langer rondhangt en meer ziet dan het centrum. In alle eerlijkheid zou ik als toerist in Nederland zonder verdere informatie de stad na enkele uren alweer hebben verlaten omdat het te weinig karakter heeft, maar dat is wat mij betreft enkel op het eerste gezicht door de vele nieuwbouw en grootte.
Messcherschmits waren jagers, geen bommenwerpers, als het Messcherschmits waren geweest die boven Rotterdam hadden gevlogen hadden er hooguit wat kogelgaten in de gebouwen gezeten.quote:Op woensdag 8 januari 2014 10:04 schreef Robuustheid het volgende:
[..]
[ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Bedankt voor de tipquote:Op woensdag 8 januari 2014 10:32 schreef Dven het volgende:
[..]
Bulgaria
Vreemd trouwens dat Veliko Tarnovo niet in hun top 10 van steden staat
Helemaal mee eens.quote:Op woensdag 8 januari 2014 08:55 schreef Dressers het volgende:
Laat maar weten wanneer je in de stad bentquote:
Nog nooit in Hengelo of Eindhoven geweest zeker.quote:Op woensdag 8 januari 2014 12:25 schreef venomsnake het volgende:
Hmz, ik vind het met stip de grootste grafstad van Nederland..
Zoetermeerquote:Op woensdag 8 januari 2014 12:28 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Nog nooit in Hengelo of Eindhoven geweest zeker.
Gewoon 100% dit.quote:Op woensdag 8 januari 2014 10:21 schreef Lastpost het volgende:
Hengelo niet, Eindhoven wel.quote:Op woensdag 8 januari 2014 12:28 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Nog nooit in Hengelo of Eindhoven geweest zeker.
Rotterdamquote:Op woensdag 8 januari 2014 12:54 schreef De_Guidance het volgende:
Even wat kiekjes van Rotterdam voor mensen die denken dat het een betonnen stad. Ik sla de bekende mooie plekken als Kralingen en de parken en dergelijke over.
Oude Haven:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Historisch Delfshaven:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Scheepvaartkwartier:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Rotte:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En nog ene fototje van de Koopgoot, de Kop van Zuid en de skyline. [ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Haha ja, dat is de overgang van Historisch Delfshaven naar achterwijk Delfshaven. Vandaar het contrast.quote:Op woensdag 8 januari 2014 14:15 schreef Lastpost het volgende:
Wat ik trouwens echt een typisch stukje Rotterdam vind is de Schiedamseweg, daar staan echt prachtige panden waar je in Den Haag of Amsterdam mee op stand zou wonen. Maar hier is het gewoon een veredelde achterstandswijk vol met bedroevende derderangs winkeltjes.![]()
[ afbeelding ]
In potentie toch een prachtgebied, waar je allerlei hippe galerijen, eettentjes en aparte kledingwinkels zou verwachten en niet de lokale pizzeria, Ali's stofzuigers en een schimmig uitzendbureau.
Mooiquote:Op woensdag 8 januari 2014 14:15 schreef Lastpost het volgende:
Wat ik trouwens echt een typisch stukje Rotterdam vind is de Schiedamseweg, daar staan echt prachtige panden waar je in Den Haag of Amsterdam mee op stand zou wonen. Maar hier is het gewoon een veredelde achterstandswijk vol met bedroevende derderangs winkeltjes.![]()
[ afbeelding ]
In potentie toch een prachtgebied, waar je allerlei hippe galerijen, eettentjes en aparte kledingwinkels zou verwachten en niet de lokale pizzeria, Ali's stofzuigers en een schimmig uitzendbureau.
Sterk staaltje zelfoverschatting wat je normaliter enkel bij Amsterdammers aantreft.quote:Op woensdag 8 januari 2014 13:51 schreef Hi_flyer het volgende:
[..]
Rotterdam![]()
Misschien niet de meest mooie, maar wel de meest veelzijdige stad van het land. Sterker nog, wat mij betreft de enige stad in Nederland die zich echt stad mag noemen. De metropool van de lage landen.
Klopt:quote:Op woensdag 8 januari 2014 14:39 schreef Hathor het volgende:
En ze hebben natuurlijk het beste voetbalstadion van Nederland.
Algemeen bekend.quote:Op woensdag 8 januari 2014 14:45 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Sparta is de club van Rotterdam?
Daarom is het ook zo geloofwaardigquote:Op woensdag 8 januari 2014 14:39 schreef Dven het volgende:
[..]
Sterk staaltje zelfoverschatting wat je normaliter enkel bij Amsterdammers aantreft.
Ik ook, ziet er op papier goed uit in elk geval.quote:Op woensdag 8 januari 2014 14:37 schreef Tem het volgende:
Ik ben wel nieuwsgierig of die markthal wat gaat worden.
Ze zijn nu de buitenkant aan het maken, al het glas en dergelijke gaat erop.quote:Op woensdag 8 januari 2014 14:37 schreef Tem het volgende:
In Amsterdam ligt alles dicht bij elkaar waardoor je het idee krijgt dat de stad enorm klein is.quote:Op woensdag 8 januari 2014 13:51 schreef Hi_flyer het volgende:
[..]
Rotterdam![]()
Misschien niet de meest mooie, maar wel de meest veelzijdige stad van het land. Sterker nog, wat mij betreft de enige stad in Nederland die zich echt stad mag noemen. De metropool van de lage landen.
Qua gebouw imposant. Maar de markt zelf ligt eraan watvoor marktlieden er gaan staan..ik hoop dat er wat kwaliteit komt en niet alleen klerenverkopers. De markt in Leiden bijvoorbeeld heeft een hele goede functie als toeristische trekpleister voor buitenlanders of Nederlanders uit andere steden die daarnaartoe gaan op zaterdag. Hetzelfde moet deze grote markt met mooi bouwwerk in R'dam hebben...in de ideaalste situatie dan. En daarvoor moeten er gewoon veel marktlui staan die echt wat te bieden hebben.quote:Op woensdag 8 januari 2014 14:37 schreef Tem het volgende:
Jammer dat er al jaren niet wordt gevoetbald.quote:Op woensdag 8 januari 2014 14:39 schreef Hathor het volgende:
En ze hebben natuurlijk het beste voetbalstadion van Nederland.
En laat ProRail dan ook even Station Blaak opnieuw schilderen, wat een achterstallig onderhoud.quote:
Inderdaad, maar volgens mij gaat het dan ook voornamelijk om voedsel e.d. Wanneer ze dan een ruime selectie aanbieden van verschillende culturen kan het wel wat worden en in buurt komen van soortgelijke markten in de wereld. Wanneer ze alleen kaas en haring gaan verkopen schiet het niet echt op volgens mij.quote:Op woensdag 8 januari 2014 14:52 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Qua gebouw imposant. Maar de markt zelf ligt eraan watvoor marktlieden er gaan staan..ik hoop dat er wat kwaliteit komt en niet alleen klerenverkopers. De markt in Leiden bijvoorbeeld heeft een hele goede functie als toeristische trekpleister voor buitenlanders of Nederlanders uit andere steden die daarnaartoe gaan op zaterdag. Hetzelfde moet deze grote markt met mooi bouwwerk in R'dam hebben...in de ideaalste situatie dan. En daarvoor moeten er gewoon veel marktlui staan die echt wat te bieden hebben.
quote:Rotterdam is niet te filmen,
De beelden wisselen te snel,
Rotterdam heeft geen verleden,
En geen enkele trapgevèl.
Rotterdam is niet romantisch,
Heeft geen tijd voor flauwekul,
Is niet vatbaar voor suggesties,
Luistert niet naar slap gelul.
't Is niet camera gevoelig,
't Lijkt niet mooier dan het is,
Het ligt vierkant hoog en hoekig,
Gekanteld in het tegenlicht.
Rotterdam is geen illusie,
Door de camera gewekt,
Rotterdam is niet te filmen,
Rotterdam is veels te èch.
Je kinderen opvoeden moet je ook zelf doen, niet laten doen.quote:Op woensdag 8 januari 2014 15:06 schreef Homey het volgende:
Rotterdam is juist een stad waarbij je het centrum moet mijden.
De kop van zuid is prachtig, als het op een gegeven moment afgebouwd is.
Echter, het is niet een stad waar je je kinderen op wilt laten voeden. Teveel paupers, teveel schorriemorrie, teveel buitenlanders. Geldt ook voor Amsterdam trouwens.
De Messerschmitt Bf 162 Jaguar en de Messerschmitt Me 264 waren wel degelijk bommenwerpers.quote:Op woensdag 8 januari 2014 11:57 schreef Hathor het volgende:
[..]
Messcherschmits waren jagers, geen bommenwerpers, als het Messcherschmits waren geweest die boven Rotterdam hadden gevlogen hadden er hooguit wat kogelgaten in de gebouwen gezeten.
Best lekker eten en zeker na kantoortijden erg drukquote:Op woensdag 8 januari 2014 15:28 schreef Aloulou het volgende:
Ook een prachtig gebouw met veel historie op een nog mooiere locatie:
[ afbeelding ]
Pand en ligging is prachtig, maar ik vind het er, net als bij Dudok, te lawaaiig en onrustig om er lekker rustig te gaan zitten eten.quote:Op woensdag 8 januari 2014 15:32 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Best lekker eten en zeker na kantoortijden erg druk.
Zomers wel leuk op het terras eten met aan je voorbij varende schepen.quote:Op woensdag 8 januari 2014 15:35 schreef DroogDok het volgende:
Pand en ligging is prachtig, maar ik vind het er, net als bij Dudok, te lawaaiig en onrustig om er lekker rustig te gaan zitten eten.
De zon in de haven zien zakkenquote:Op woensdag 8 januari 2014 15:36 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Zomers wel leuk op het terras eten met aan je voorbij varende schepen.
quote:Op woensdag 8 januari 2014 12:54 schreef De_Guidance het volgende:
Even wat kiekjes van Rotterdam voor mensen die denken dat het een betonnen stad. Ik sla de bekende mooie plekken als Kralingen en de parken en dergelijke over.
Oude Haven:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Historisch Delfshaven:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Scheepvaartkwartier:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Rotte:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En nog ene fototje van de Koopgoot, de Kop van Zuid en de skyline. [ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
De tegenhanger van de Lonely Planet, hartstikke groot.quote:Op woensdag 8 januari 2014 08:57 schreef sorcees het volgende:
Waarvan bij de eerste de productie al in 1938 werd stilgelegd omdat de legerleiding besloot met een ander toestel in zee te gaan, en de tweede zijn eerste vlucht pas maakte in 1942, het bombardement op Rotterdam werd grotendeels uitgevoerd door Heinkels.quote:Op woensdag 8 januari 2014 15:22 schreef Revanches het volgende:
[..]
De Messerschmitt Bf 162 Jaguar en de Messerschmitt Me 264 waren wel degelijk bommenwerpers.
Klopt. Maaar ik had het ook niet over dat de messerschmitts het bombardement uitvoerden, maar dat er wel bommenwerpers geproduceerd werden naast de jagers (''Messcherschmits waren jagers, geen bommenwerpers'').quote:Op woensdag 8 januari 2014 15:55 schreef Hathor het volgende:
[..]
Waarvan bij de eerste de productie al in 1938 werd stilgelegd omdat de legerleiding besloot met een ander toestel in zee te gaan, en de tweede zijn eerste vlucht pas maakte in 1942, het bombardement op Rotterdam werd grotendeels uitgevoerd door Heinkels.
Ja, daarom komt het woord cities er niet in voor.quote:Op woensdag 8 januari 2014 17:11 schreef MakkieR het volgende:
Rough guides is dat niet een letterlijke vertaling voor gids voor ruige steden?
Onzin, zelfs Rio behoort niet tot de tien gevaarlijkste steden ter wereld.quote:Top tien gevaarlijkste steden zou dit lijstje beter staan lol.
Voor de echte toeristische ervaring pak je de metro, tram of fiets. Daarbij: alsof het in Amsterdam of Den Haag zo goedkoop parkeren is.quote:Op woensdag 8 januari 2014 08:59 schreef RetepV het volgende:
Tja, maar ze vergeten dat de parkeerkosten hoger zullen zijn dan de kosten van drank en voedsel. Dit is Nederland, dat weten ze toch?
Toeristen moeten gewoon niet naar Roffa gaan. Tering wat lelijk zegquote:Op woensdag 8 januari 2014 17:33 schreef Leintjeuh het volgende:
[..]
Voor de echte toeristische ervaring pak je de metro, tram of fiets. Daarbij: alsof het in Amsterdam of Den Haag zo goedkoop parkeren is.
In Urk en Genemuiden loop je meer kans om polio op te lopen.quote:Op woensdag 8 januari 2014 17:11 schreef MakkieR het volgende:
Top tien gevaarlijkste steden zou dit lijstje beter staan lol.
Van die ruige mannen. Met grote snorren en borsthaar en leren petten op hun hoofd en van die leren broeken zonder kont. Dan zal het wel kloppen dat Rotterdam hoog in het lijstje komt.quote:Op woensdag 8 januari 2014 08:57 schreef sorcees het volgende:
Wat een objectieve kijk van een Amsterdammer/Ajacied.quote:Op woensdag 8 januari 2014 17:31 schreef kurk_droog het volgende:
Echt een lelijke stad dat Rotterdam, daarnaast zijn de inwoners ook gewoon kut.
Ha, ik dacht dat ik de enige was die onderzoek deed naar de politieke gezindheid van reisgidsen.quote:Op woensdag 8 januari 2014 17:44 schreef cempexo het volgende:
Rough Gides is een linkse club http://en.wikipedia.org/wiki/Rough_Guides
Deze beoordeling is dus uit de serie: Onze vrienden...
Lonely planet valt in de categorie links extremistisch.quote:Op woensdag 8 januari 2014 17:50 schreef TitusPullo het volgende:
[..]
Ha, ik dacht dat ik de enige was die onderzoek deed naar de politieke gezindheid van reisgidsen.
Dat klinkt behoorlijk sneu.quote:Op woensdag 8 januari 2014 17:50 schreef TitusPullo het volgende:
[..]
Ha, ik dacht dat ik de enige was die onderzoek deed naar de politieke gezindheid van reisgidsen.
quote:Op woensdag 8 januari 2014 17:44 schreef cempexo het volgende:
Hehe dat dacht ik ook. Beetje treurig dit.quote:Op woensdag 8 januari 2014 17:41 schreef o.us2.0 het volgende:
[..]
Wat een objectieve kijk van een Amsterdammer/Ajacied.
Ook al uit de serie: Onze vrienden..., wat dat ook moge betekenen.quote:Op woensdag 8 januari 2014 17:51 schreef LostFormat het volgende:
[..]
Lonely planet valt in de categorie links extremistisch.
quote:Op woensdag 8 januari 2014 17:56 schreef TitusPullo het volgende:
[..]
Ook al uit de serie: Onze vrienden..., wat dat ook moge betekenen.
quote:Op woensdag 8 januari 2014 17:50 schreef TitusPullo het volgende:
[..]
Je wilt weten waar je aan toe bent. Stel je voor dat de schrijver van de reisgids voor Tanzania uit dierenliefde weigert om de reiziger aan te raden om een geimpregneerde klamboe te kopen.quote:
Alle steden in Nederland zijn multicultureel. Blijf maar lekker in je gat wonen als je racistisch bent.quote:Op woensdag 8 januari 2014 18:14 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Rotterdam![]()
Multiflauweculti stad met een Pvda regime.
Rough Guides is heel bekend, Net zoiets als die reisgidsen van Lonely Planet.quote:Op woensdag 8 januari 2014 08:57 schreef sorcees het volgende:
Hoeveel verschillende lijstjes zijn er eigenlijk?
R'dam een PvdA-stad noemenquote:Op woensdag 8 januari 2014 18:14 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Rotterdam![]()
Multiflauweculti stad met een Pvda regime.
Ja.quote:Op woensdag 8 januari 2014 18:01 schreef TitusPullo het volgende:
[..]
Je wilt weten waar je aan toe bent. Stel je voor dat de schrijver van de reisgids voor Tanzania uit dierenliefde weigert om de reiziger aan te raden om een geimpregneerde klamboe te kopen.
Amsterdam heeft nu een geintje in een aantal garages. Als je langer dan 6 uur geparkeerd staat, dan kost het je maar een 10tje. Maximaal 24 uur, dat wel.quote:Op woensdag 8 januari 2014 17:33 schreef Leintjeuh het volgende:
[..]
Voor de echte toeristische ervaring pak je de metro, tram of fiets. Daarbij: alsof het in Amsterdam of Den Haag zo goedkoop parkeren is.
Ach, een Wolkenkrabber-Madurodam.quote:Op woensdag 8 januari 2014 20:56 schreef Mutant01 het volgende:
Rotterdam, topstad! De enige echte stad in Nederland.
[ link | afbeelding ]
Euromast by Roland Schorgers, on Flickr
[ link | afbeelding ]
sk_0014 / Panorama Rotterdam by Skyline City / Canvas en posters, on Flickr
Dat is jouw natte droom, is het niet neus?quote:Op woensdag 8 januari 2014 17:39 schreef Ulx het volgende:
[..]
Van die ruige mannen. Met grote snorren en borsthaar en leren petten op hun hoofd en van die leren broeken zonder kont. Dan zal het wel kloppen dat Rotterdam hoog in het lijstje komt.
Nee. Eigenlijk niet Er zijn ook mannen die op vrouwen vallen. Dat wist je misschien nog niet, maar het is echt waar. Die noemen zichzelf "hetero". Ik hoor ook bij die groep. Toon voor de grap eens interesse in mensen met een andere geaardheid.quote:Op donderdag 9 januari 2014 03:32 schreef Hathor het volgende:
[..]
Dat is jouw natte droom, is het niet neus?
Inderdaad, een linksch bolwerk dat Rotterdam. Havanna aan de Maas....quote:Op woensdag 8 januari 2014 17:44 schreef cempexo het volgende:
quote:Op woensdag 8 januari 2014 08:53 schreef fathank het volgende:
Die mensen zijn er zeker zelf nog nooit geweest
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |