abonnement Unibet Coolblue
pi_135168795
Een topic voor iedereen die wel graag een kindje zou willen maar waarvoor het nu (nog) niet weggelegd is.

Het rammelende ei:

Hier verder rammelen!
:)
pi_135168824
Dat dus. Game on.

quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 22:37 schreef mignonne het volgende:

[..]

Ik ben afgestudeerd toen ik 3 of 4 maanden zwanger was van de jongste zelfs :Y) :D
En weer met een studie begonnen toen ze 6 maanden oud was :')

Het kan ook wel, maar je weet niet hoe het gaat. En ik wil niet uitlopen met deze studie omdat ik zo nodig elke ochtend de wc-pot zeventien keer moet omhelzen voordat ik de deur uit kan :+
Tot nu toe verliepen mijn zwangerschappen hetzelfde als die van mn moeder en oma, en zij waren bij hun derde allebei 9 maanden lang enorm misselijk met meerdere keren overgeven per dag. Volledig irrationeel, maar dat houdt me tegen xD
:)
pi_135169090
@mignonne: ik vind dat alleen maar logisch :D Ik zou er precies zo over denken...
Life is what happens while you are busy making other plans...
  maandag 6 januari 2014 @ 22:45:53 #4
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_135169205
Ja, zie je!

Oh en makkelijk is natuurlijk anders, zeker met 2 meisjes in huis, maar niet onmogelijk. Tegen de tijd dat je bijna klaar bent met je opleiding gaat het zichzelf wel wijzen denk ik. Kan je je eigen afstudeerbaby op de wereld zetten :+

En qua 'bijgeloof' snap ik je heel goed, ik ben zelf echt een doos wat dat soort dingen betreft (lees: ik wilde gister niet dat m'n schoonouders savonds op visite kwamen omdat het bloedverlies begonnen is nadat zij weggingen na een zondagavondbezoekje. Helloooo ratio! :') ). Voor mij zou 1 en 1 dus ook 2 zijn haha
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
pi_135169468
Ja maar ik zou beter moeten weten nu :D :P haha

Het wijst zich ook wel vanzelf. Ik grapte ook al tegen mn vriendinnen van och, als ik dan nog 1 bevalling nodig heb tegen die tijd dan komt dat mooi uit. :') De eerste van mn klasgenootjes is zwanger overigens, ik ben benieuwd hoe lang het duurt voordat er meer volgen :D
:)
pi_135169611
Mogen jullie dan ook allemaal op haar oefenen? :D
pi_135169883
hehe :D hartje luisteren, spannender dan dat wordt het niet :+
ja en echo's, om de haverklap echo's. Het heeft zo zn voordelen :P
:)
  maandag 6 januari 2014 @ 23:00:05 #8
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_135169926
Haha tof mignonne! Ik weet nooit zo of ik vks in opleiding de boel zou willen laten draaien (want onervaren), maar op een of andere manier zou ik het wel tof vinden om zon madame zoals jou te treffen.

volgens mij is het in een vk-opleiding ook wel erg verleidelijk om zwanger te worden met al dat kleine grut.
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
pi_135170290
Haha wat lief! O+ :D

en ja, ik ben echt niet de enige met klepperende eierstokken :P Bovendien krijg je wel gelijk de hele package. Niet alleen die schattige baby maar ook de hele ervaring van hoe mooi een bevalling kan zijn.
Ja je ziet ook dingen die als ernstig goeie anticonceptie werken :') maar toch, zo'n mooie bevalling, daar kun je een hele tijd op teren.
:)
  maandag 6 januari 2014 @ 23:09:20 #10
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_135170370
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 23:07 schreef mignonne het volgende:
Haha wat lief! O+ :D

en ja, ik ben echt niet de enige met klepperende eierstokken :P Bovendien krijg je wel gelijk de hele package. Niet alleen die schattige baby maar ook de hele ervaring van hoe mooi een bevalling kan zijn.
Ja je ziet ook dingen die als ernstig goeie anticonceptie werken :') maar toch, zo'n mooie bevalling, daar kun je een hele tijd op teren.
Das de natuur O+ the Good wint het van the Bad. Anders waren we al lang en breed uitgestorven denk ik.
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
pi_135170402
quote:
1s.gif Op maandag 6 januari 2014 23:09 schreef Kimpossible het volgende:

[..]

Das de natuur O+ the Good wint het van de Bad. Anders waren we al lang en breed uitgestorven denk ik.
De verloskundige soort in ieder geval wel :P

zeker als the Ugly het ook nog zou winnen :+
:)
pi_135178924
Ben wel echt ontzettend nieuwsgierig naar de reactie van mijn lichaam op het stopen van de pil
Krijg ik hoofdpijn, gewichtsverandering etc! En dan vooral natuurlijk wanneer komt de eerste echte ongesteldheid weer!
pi_135180517
Jeej, meer rammelaars! O+

quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 13:25 schreef silliegirl het volgende:
Ik meld me hier maar even! Situatie: vriend en ik zijn 27, hebben beide vaste contracten, koophuis, spaargeld op orde.. Eigenlijk voldoen we aan al onze (eigen gestelde) voorwaarden voor het beginnen met kinderen. We hebben het er steeds vaker over en zeker bij mij is er wel sprake van gerammel (om nog maar niet te spreken over momenten dat vriend met kids van familieleden bezig is, dan smelt ik!).

Hoe dichter we bij de start komen, hoe meer mn vriend gaat twijfelen. Hij weet niet of hij wel vader kan zijn, of 'ie baby's wel echt leuk vindt etc. Hij geeft zelfs aan dat het vooral mijn kinderwens is die hem wel over kinderen laat nadenken; voor zichzelf wil hij het niet. Dat is nieuw overigens, voorheen wilde hij wel altijd al kids.. Kortom; iemand tips in deze? Is dit gewoon koudwatervrees? Als vriend zegt eigenlijk geen kinderen te willen schiet ik in de stress, ik wil ze namelijk duidelijk wel, maarja ik vind ook dat ik mijn wil niet mag opdringen..
Ik kan natuurlijk niet bij jouw vriend in z'n hoofd kijken, maar ik heb precies hetzelfde gehad met mijn vriend. Toen het voor ons allebei nog 'ooit' was, was het bijna vanzelfsprekend dat er kinderen zouden komen, liefst een stuk of 3.
Totdat ik afgestudeerd was en aan het werk ging (en dus flink kon gaan sparen) en ik het over een soort termijn/planning wilde hebben. Toen kwam er opeens een hele hoop twijfel naar boven. Hij wilde het er liever helemaal niet over hebben, ik het liefst zoveel mogelijk. Dat heeft ook tot de nodige discussies/ruzies geleid hier. Maar ik wist -net als wat jij aangeeft- vrijwel zeker dat hij wel wil, maar het gewoon eng vindt. Dus daar hebben we het ook een paar keer over gehad.

Wat de rest zegt: goed blijven praten! En jouw mening inderdaad niet opdringen, maar je mag 'm best een beetje pushen om erover te praten, zodat jij weet waar je aan toe bent.

Hier ook nog steeds flink aan de rammel. Al die überschattige neefjes/nichtjes/kleintjes in de omgeving helpen daar natuurlijk niet bij! ;) Om nog maar niet te spreken over iedereen die constant vraagt wanneer wij nou eens kinderen krijgen :X
Inmiddels ook aan de drie laatste pilstrippen bezig; begin maart zijn die ongeveer op. Dan bewust eerst nog een paar maanden condooms gebruiken, omdat ik eerst wil weten wat m'n cyclus doet. Rond mei/juni staat er nog een flinke trip naar het buitenland op de planning en dan gaan we ervoor O+
Hoewel vriendlief dat nog steeds niet hardop uit durft te spreken :')
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_135180570
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 08:35 schreef Danaa het volgende:
Ben wel echt ontzettend nieuwsgierig naar de reactie van mijn lichaam op het stopen van de pil
Krijg ik hoofdpijn, gewichtsverandering etc! En dan vooral natuurlijk wanneer komt de eerste echte ongesteldheid weer!
Dat heb ik ook ja, ben heel benieuwd hoe dat gaat na 10 jaar de pil geslikt te hebben. Was altijd heel regelmatig en gelukkig nooit echt heel veel last (vond het vooral onhandig en irritant), maar wie weet hoe dat straks is...
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_135180731
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 10:15 schreef twist02 het volgende:
Jeej, meer rammelaars! O+

[..]

Ik kan natuurlijk niet bij jouw vriend in z'n hoofd kijken, maar ik heb precies hetzelfde gehad met mijn vriend. Toen het voor ons allebei nog 'ooit' was, was het bijna vanzelfsprekend dat er kinderen zouden komen, liefst een stuk of 3.
Totdat ik afgestudeerd was en aan het werk ging (en dus flink kon gaan sparen) en ik het over een soort termijn/planning wilde hebben. Toen kwam er opeens een hele hoop twijfel naar boven. Hij wilde het er liever helemaal niet over hebben, ik het liefst zoveel mogelijk. Dat heeft ook tot de nodige discussies/ruzies geleid hier. Maar ik wist -net als wat jij aangeeft- vrijwel zeker dat hij wel wil, maar het gewoon eng vindt. Dus daar hebben we het ook een paar keer over gehad.

Wat de rest zegt: goed blijven praten! En jouw mening inderdaad niet opdringen, maar je mag 'm best een beetje pushen om erover te praten, zodat jij weet waar je aan toe bent.

Hier ook nog steeds flink aan de rammel. Al die überschattige neefjes/nichtjes/kleintjes in de omgeving helpt daar natuurlijk niet bij! ;) Om nog maar niet te spreken over iedereen die constant vraagt wanneer wij nou eens kinderen krijgen :X
Inmiddels ook aan de drie laatste pilstrippen bezig; begin maart zijn die ongeveer op. Dan bewust eerst nog een paar maanden condooms gebruiken, omdat ik eerst wil weten wat m'n cyclus doet. Rond mei/juni staat er nog een flinke trip naar het buitenland op de planning en dan gaan we ervoor O+
Hoewel vriendlief dat nog steeds niet hardop uit durft te spreken :')
Fijn te horen dat ik niet de enige ben.

Inmiddels (ik denk dat vriend dit topic heeft gelezen... :D ) wist hij me te verassen. Ik moet binnenkort naar de gynaecoloog voor iets heel anders, maar hij zei ineens "goh, misschien kan je spiraal (ik heb een mirena ipv dat ik de pil slik) er dan meteen uit".
Reactie aan mijn kant: :X :? *) . Toen ik vervolgens reageerde met "he? maar jij twijfelt toch.." volgde er wel een goed gesprek. Uiteindelijk is er nu een soort van voorlopige planning over wanneer we er voor willen gaan.

maar tot die tijd houd ik de dialoog maar wel gaande .

Voor de met de pil stoppende dames: Ik ben 3 jaar geleden overgegaan op Mirena. Niet helemaal hormoonvrij dus, maar wel veeeeeeel minder hormonen dan in de pil. Wat een belachelijk effect heeft dat op m'n lijf gehad! Ik had voordien 9 jaar de pil geslikt. Ik ben na het stoppen 10 kilo afgevallen (!!), maar nog belangrijker; ik zit veel beter in mijn vel. Ik voel me vrolijker, minder prikkelbaar etc. Kan dus ook heel positief uitpakken.
pi_135181370
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 10:23 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Fijn te horen dat ik niet de enige ben.

Inmiddels (ik denk dat vriend dit topic heeft gelezen... :D ) wist hij me te verassen. Ik moet binnenkort naar de gynaecoloog voor iets heel anders, maar hij zei ineens "goh, misschien kan je spiraal (ik heb een mirena ipv dat ik de pil slik) er dan meteen uit".
Reactie aan mijn kant: :X :? *) . Toen ik vervolgens reageerde met "he? maar jij twijfelt toch.." volgde er wel een goed gesprek. Uiteindelijk is er nu een soort van voorlopige planning over wanneer we er voor willen gaan.

maar tot die tijd houd ik de dialoog maar wel gaande .

Voor de met de pil stoppende dames: Ik ben 3 jaar geleden overgegaan op Mirena. Niet helemaal hormoonvrij dus, maar wel veeeeeeel minder hormonen dan in de pil. Wat een belachelijk effect heeft dat op m'n lijf gehad! Ik had voordien 9 jaar de pil geslikt. Ik ben na het stoppen 10 kilo afgevallen (!!), maar nog belangrijker; ik zit veel beter in mijn vel. Ik voel me vrolijker, minder prikkelbaar etc. Kan dus ook heel positief uitpakken.
Mannen :{w en dan vinden ze vrouwen ingewikkeld..!
Haha, maar blijkbaar kriebelt het dus inderdaad bij hem net zo, wat fijn voor je/jullie! ;)

Hoop dat het stoppen met de pil bij mij ook zo positief uitpakt! :) Ik ben niet te zwaar, maar de afgelopen jaren zijn er toch wel wat kilootjes bijgekomen, dus zou mooi zijn als ik die weer kwijt raak.
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_135182333
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 10:50 schreef twist02 het volgende:

[..]

Mannen :{w en dan vinden ze vrouwen ingewikkeld..!
Haha, maar blijkbaar kriebelt het dus inderdaad bij hem net zo, wat fijn voor je/jullie! ;)

Hoop dat het stoppen met de pil bij mij ook zo positief uitpakt! :) Ik ben niet te zwaar, maar de afgelopen jaren zijn er toch wel wat kilootjes bijgekomen, dus zou mooi zijn als ik die weer kwijt raak.
Soms snap ik er ook helemaal niks van. Maar goed, als hij ook wil hoor je mij niet klagen ;).

Ik was opzich ook niet "te zwaar"; toen ik met de pil begon was ik eigenlijk veel te licht (woog toen 42 kg :X). In die 9 jaar heb ik er 25 kilo bij verzameld en verloor er dus weer 10 na het stoppen met... Nu ben ik ook maar 1.63, maar toch..
pi_135185502
Een voorzichtige Meld! :W
Life is what happens to you, while you're busy making other plans!
pi_135205752
@ Silliegirl: Dat is positief! Houd het gesprek gaande :)

@ twist02: Leuk! Stoppen we ongeveer gelijk......
pi_135211341
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 13:06 schreef SilverSjoiis het volgende:
Een voorzichtige Meld! :W
:W Voorzichtige hoi! ;)

@Danaa: inderdaad leuk! :D Gaan jullie er vanaf maart dan ook meteen voor, of niet? Wij vanaf juni ongeveer denk ik
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_135221430
Hoi SilverSjolis :)!

@ twist02: Ja dat wel inderdaad, maar gezien je cyclus op gang moet komen zoals jij ook al zei zal het ook wel later echt gaan starten. Eerst maar eens zien of mijn cyclus net als voor de pil weer netjes op 28 uitkomt.
pi_135222589
Even kort de situatie hier :D
Vriendlief en ik zijn 2,5 jaar samen. Schelen 9 jaar in leeftijd. Ik studeer nog en vriendlief werkt. Er liggen nog 7 pilstrippen en ik hoef geen nieuwe meer te halen. Als t goed is ben ik dan ook afgestudeerd en ik ben druk bezig met solliciteren.

Het is dus niet echt een voorzichtige meld als in "ik rammel, maar vriendlief niet", maar als in dat ik nog geen fanatieke poster ben haha
Life is what happens to you, while you're busy making other plans!
pi_135222744
Ook al concrete plannen dus, leuk! :)

Tsja, soms is er ook niet meer te zeggen dan dat je rammelt, maar nog eventjes moet wachten, haha. Dan valt er ook niet zo fanatiek te posten eigenlijk ;)
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_135229341
Zucht. Nu is/lijkt vriendlief om en nu kom ik zelf wat hobbels tegen. Even van me af schrijven:

Ik ben astmapatiënt, altijd al geweest, ben er mee geboren. Ik heb daar als kind en puber heel erg veel last van gehad; mijn astma is vrij onvoorspelbaar en 9 van de 10 medicijnen pakten niet. Inmiddels vonden ze een middel wat wel aansloeg en sinds ik dat gebruik gaat het met mij eigenlijk heel goed.

Nu had ik een afspraak bij mijn longarts ter controle en ik (ik zit daar eens per jaar) gaf mijn kinderwens aan en dat ik daar toch wel op korte termijn wat mee wil gaan doen. Het medicijn wat ik gebruik kan echter weer schadelijk zijn voor een ongeboren kindje, dus daar moet ik mee stoppen en over op wat anders.. Maar... er pakte nooit iets goed.. Nu maak ik me daar wel zorgen om.
Daarnaast moest longarts ook nog even aankaarten dat astma soms flink erfelijk kan zijn, dus dat ik daar wel rekening mee moest houden.. Zucht.
pi_135231311
Och Sillie!

Dat is weer stof om overna te denken :{ .
Ze zeggen weleens dat sommige 'ziektes' rustiger worden wanneer je zwanger bent, met astma niet het geval?

En dat erfelijke doe je jammer genoeg niets aan, fijn om te weten dat dat zo is. Wanneer jullie kindje er dan ooit mag zijn kan je daar wel al evt rekening mee houden .
pi_135232148
Ik heb echt al een hele tijd niet meer gereageerd, maar wel steeds meegelezen met jullie.

Silliegirl lijkt me inderdaad wel weer stof om over na te denken. Zeker als je de ervaring hebt dat veel medicijnen gewoon niet pakken bij jou. Ik hoop toch voor je dat je een medicijn kunt vinden dat wel helpt en niet schadelijk is voor een kindje. En inderdaad dat erfelijke stukje, daar kun je wss niets aan veranderen, maar wel op inspelen door de factoren die astma uit zouden lokken wellicht al weg te nemen. Aangezien je zelf astma hebt zullen die factoren wss al niet eens meer in de buurt zijn. Daarnaast weet jij zelf het beste hoe het is om te leven met astma en kun je je kindje daarbij ondersteunen mocht hij/zij het van je erven.

Wat betreft koudwatervrees bij de mannen, ik hou er rekening mee dat dat hier misschien ook nog wel naar voren gaat komen als we concrete plannen gaan maken, maar we zullen zien. Misschien denk ik dat wel helemaal verkeerd en wil vriendlief ook heel graag, maar uit hij dat nu nog niet. En als het gebeurt inderdaad veel praten waar hij zich zorgen over maakt/onzeker over is.

Verder zag ik ook een aantal dames voorbij komen met een voorzichtige datum, laatste aantal pilstrips en concrete ideeën, spannend!!

Hier is ook heel wat gebeurt sinds mijn laatste post, positief gelukkig! Vriendlief is afgestudeerd en inmiddels zijn we op zoek naar een koophuis. Eerder riepen we dat we daar ook nog wel een jaartje mee wilden wachten, maar door omstandigheden is het verstandig als we nu onze kans grijpen en gaan kopen. Ook best spannend allemaal, ben heel benieuwd hoelang het duurt voor we een woning hebben gevonden.
Mn vriend heeft wel eens geroepen dat we eerst een huis moesten hebben (nu appartementje) voordat er een kindje zou komen. En dat komt nu dus wel heel dichtbij! Al met al hoop ik dus binnen een half jaar te kunnen verhuizen en dan begin 2015 ervoor te gaan. Spannend!
pi_135232693
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 13:12 schreef silliegirl het volgende:
Zucht. Nu is/lijkt vriendlief om en nu kom ik zelf wat hobbels tegen. Even van me af schrijven:

Ik ben astmapatiënt, altijd al geweest, ben er mee geboren. Ik heb daar als kind en puber heel erg veel last van gehad; mijn astma is vrij onvoorspelbaar en 9 van de 10 medicijnen pakten niet. Inmiddels vonden ze een middel wat wel aansloeg en sinds ik dat gebruik gaat het met mij eigenlijk heel goed.

Nu had ik een afspraak bij mijn longarts ter controle en ik (ik zit daar eens per jaar) gaf mijn kinderwens aan en dat ik daar toch wel op korte termijn wat mee wil gaan doen. Het medicijn wat ik gebruik kan echter weer schadelijk zijn voor een ongeboren kindje, dus daar moet ik mee stoppen en over op wat anders.. Maar... er pakte nooit iets goed.. Nu maak ik me daar wel zorgen om.
Daarnaast moest longarts ook nog even aankaarten dat astma soms flink erfelijk kan zijn, dus dat ik daar wel rekening mee moest houden.. Zucht.
Hier moet ik even op reageren, ik heb ook astma, jarenlang aan het zoeken geweest naar de goede medicatie en uiteindelijk gevonden, maar idd geen goede medicatie voor zwangerschap..

Nu ben ik 8 weken zwanger en in eerste instantie helemaal genokt met medicatie, want niet goed...
Tot ik dus een astma-aanval kreeg, contact met de gyn gehad, en nu heb ik beclometason gekregen als ontstekingsremmer en ventolin mag je gewoon gebruiken (tot 8 pufs pd)

Je wordt wel automatisch medisch dus onder controle bij een gynaecoloog.

Wat betreft erfelijkheid, daar sta ik niet bij stil, ja het kan dat uk het erft van mij, dan weet ik hoe te handelen, het kan ook dat uk d gezondheid van papa krijgt en dan is er zelden iets.
Ik heb astma maar mijn ouders beide niet, mijn oma had het wel, heeft het een generatie overgeslagen of is het toeval...

Wat ik wil zeggen: don't worry so much! En voor vragen mag je dm/pm-en.
S. 2014
J. 2016
pi_135233080
quote:
1s.gif Op woensdag 8 januari 2014 14:44 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Hier moet ik even op reageren, ik heb ook astma, jarenlang aan het zoeken geweest naar de goede medicatie en uiteindelijk gevonden, maar idd geen goede medicatie voor zwangerschap..

Nu ben ik 8 weken zwanger en in eerste instantie helemaal genokt met medicatie, want niet goed...
Tot ik dus een astma-aanval kreeg, contact met de gyn gehad, en nu heb ik beclometason gekregen als ontstekingsremmer en ventolin mag je gewoon gebruiken (tot 8 pufs pd)

Je wordt wel automatisch medisch dus onder controle bij een gynaecoloog.

Wat betreft erfelijkheid, daar sta ik niet bij stil, ja het kan dat uk het erft van mij, dan weet ik hoe te handelen, het kan ook dat uk d gezondheid van papa krijgt en dan is er zelden iets.
Ik heb astma maar mijn ouders beide niet, mijn oma had het wel, heeft het een generatie overgeslagen of is het toeval...

Wat ik wil zeggen: don't worry so much! En voor vragen mag je dm/pm-en.
Oei! Wat rot dat je dan meteen de eerste weken al last had.
Ik reageer dus al totaal _niet_ op ventolin. Ik heb een ander middel voor bij benauwdheid, maar die mag dus ook niet. Dat is eigenlijk wel de reden dat ik hem knijp.. Ik heb tot op heden ook echt ELKE zomer problemen door de medicatie heen, waardoor ik prednison kuren nodig heb gehad. Dat gaat 'm natuurlijk ook niet worden als je zwanger bent.. Gelukkig heb ik wel een erg betrokken longarts; moet nu even maandelijks zodat we nu al kunnen kijken naar andere medicatie. Dat je onder controle komt van een gynaecoloog met astma wist ik al wel, daar was ik al min of meer op berekend zelfs.

De erfelijkheidskwestie kan ik wel meer relativeren. Wat hierboven gezegd wordt: het huis is al grotendeels aangepast. De enige maar is vloerbedekking in de (potentiele) babykamer, maar ik had voor mezelf allang gepland omdat aan te passen. Ik vind het alleen voor het kindje zelf dan zo lastig; ik weet van mezelf dat ik er (zeker in de pubertijd) echt mee heb geworsteld. Daarbij ben ik kinderpsycholoog (nee, dat helpt niet in deze..) en zie ik er zoveeel kinderen mee worstelen als ze iets lichamelijks/chronisch hebben. Misschien ben ik nu al te overbezorgd..

Danaa: O+ wat lief dat jij meteen aan googlen bent geslagen, stelt ook wel weer gerust om te lezen dat ik niet de enige ben met dit probleem :).
pi_135233290
Moet wel zeggen dat ik in de tweede week snotverkouden werd, en dan geen medicatie gebruiken was HET recept voor luchtweginfectie!
Verkoudheid+astma+zwanger is niet de leukste combi want je mag bijna niks... En stomen kan ik niet..

Maar benauwdheid is voor n ongeboren uk ook niet fijn dus ze vinden in overleg met jou echt wel een oplossing!
S. 2014
J. 2016
pi_135233880
Ik ben nu aan het sporten en afvallen omdat ik waarschijnlijk überhaupt niet in een goede conditie ben voor een zwangerschap. Ik verrek Nog een spier Door stil te zitten. Mijn bmi is 31 en ik moet 25 kilo kwijt. Ik grap nou tegen mijn vriend dat de dag dat k mijn streefgewicht haal en goed moment is om er op een andere manier wat kilo's bij te doen :+
Hij heeft dit plan nog niet definitief afgewezen haha. Maar een zwangerschap is wel een goede motivatie voor mij om fysiek in betere conditie te komen. K hoop dat we gaandeweg ook echt iets in het vooruitzicht hebben want t ene moment zwijmelt vriendlief mee en t andere moment lijkt t een ver van ons bed show. Enige dat vast staat is uiterlijk zomer 2015. Dan zou mijn implanon eruit moeten en ofschoon die er niet meer in zit zouden we die datum wel aanhouden
pi_135235849
Poeh, silliegirl en gm87, dat is inderdaad een heftige combinatie zo! Fijn dat je longarts wel goed met je meedenkt; zoals gm87 zegt: dan vinden ze samen met jou hopelijk een goede oplossing voor jou en je kleintje!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
@Nolita: fijn dat er vooruitgang in zit! :) Ook duurt het dan nog een tijdje, ik kan me voorstellen dat het fijn is dat je toch stappen in de goede richting neemt! ;)

@Cassandra: dat lijkt me inderdaad een mooie motivatie :Y helpt vast als goede stok achter de deur!
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_135237848
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 15:13 schreef Cassandra87 het volgende:
Ik ben nu aan het sporten en afvallen omdat ik waarschijnlijk überhaupt niet in een goede conditie ben voor een zwangerschap. Ik verrek Nog een spier Door stil te zitten. Mijn bmi is 31 en ik moet 25 kilo kwijt. Ik grap nou tegen mijn vriend dat de dag dat k mijn streefgewicht haal en goed moment is om er op een andere manier wat kilo's bij te doen :+
Hij heeft dit plan nog niet definitief afgewezen haha. Maar een zwangerschap is wel een goede motivatie voor mij om fysiek in betere conditie te komen. K hoop dat we gaandeweg ook echt iets in het vooruitzicht hebben want t ene moment zwijmelt vriendlief mee en t andere moment lijkt t een ver van ons bed show. Enige dat vast staat is uiterlijk zomer 2015. Dan zou mijn implanon eruit moeten en ofschoon die er niet meer in zit zouden we die datum wel aanhouden
Dat herken ik! Ik ben ook bezig met afvallen.. er moet bij mij eigenlijk zo'n 35 kilo af en ik zit nu op 16 kg er af :) Maar dit gaat ons vooralsnog niet tegen houden later te beginnen.

Wat voor sport ben je gaan doen? :D
Life is what happens to you, while you're busy making other plans!
pi_135238123
:) Slechts lurker (en lichte rammelaar), maar ondanks dat mijn vriend en ik ook aardig wat 'narigheid' kunnen overbrengen ivm erfelijkheid, houdt ons dat niet tegen.
Zijn wij straks dan niet juist de perfecte personen om ons kind ( O+ ) daarin te begeleiden, omdat wij weten waar hij of zij het over heeft?
Natuurlijk hopen we van harte dat het niets zal 'hebben', maar als dan toch, dan komt dat ook goed. Net zoals met ons! ;)

En dat wilde ik gewoon even kwijt..
Dat jullie dus ook ongetwijfeld je kind daar onvoorstelbaar goed in kan begeleiden omdat je weet wat hij of zij bedoelt.

Goed.. :@ Sorry voor inbreken en het onsamenhangende verhaal! :+
pi_135238163
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 14:54 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Oei! Wat rot dat je dan meteen de eerste weken al last had.
Ik reageer dus al totaal _niet_ op ventolin. Ik heb een ander middel voor bij benauwdheid, maar die mag dus ook niet. Dat is eigenlijk wel de reden dat ik hem knijp.. Ik heb tot op heden ook echt ELKE zomer problemen door de medicatie heen, waardoor ik prednison kuren nodig heb gehad. Dat gaat 'm natuurlijk ook niet worden als je zwanger bent.. Gelukkig heb ik wel een erg betrokken longarts; moet nu even maandelijks zodat we nu al kunnen kijken naar andere medicatie. Dat je onder controle komt van een gynaecoloog met astma wist ik al wel, daar was ik al min of meer op berekend zelfs.

Een vriendin van me heeft een longontsteking opgelopen tijdens haar zwangerschap en zij heeft gewoon een Prednison kuur gekregen en de baby groeit gewoon helemaal goed :) Ze kreeg wel wekelijks een echo om alles in de gaten te houden.
pi_135238318
quote:
1s.gif Op woensdag 8 januari 2014 16:51 schreef SilverSjoiis het volgende:

[..]

Dat herken ik! Ik ben ook bezig met afvallen.. er moet bij mij eigenlijk zo'n 35 kilo af en ik zit nu op 16 kg er af :) Maar dit gaat ons vooralsnog niet tegen houden later te beginnen.

Wat voor sport ben je gaan doen? :D
Wat goed! hoe ben je al zoveel afgevallen?
Ik eet sinds januari paleo. Eerder beginnen weet ik niet of t m wordt, we fantaseren wel maar zodra ik serieus ben kapt ie t af.
Gewoon fitness. Maar er staat wel al een afspraak met een personal trainer. Als stok achter de deur
pi_135238433
quote:
1s.gif Op woensdag 8 januari 2014 17:00 schreef Nangie het volgende:
:) Slechts lurker (en lichte rammelaar), maar ondanks dat mijn vriend en ik ook aardig wat 'narigheid' kunnen overbrengen ivm erfelijkheid, houdt ons dat niet tegen.
Zijn wij straks dan niet juist de perfecte personen om ons kind ( O+ ) daarin te begeleiden, omdat wij weten waar hij of zij het over heeft?
Natuurlijk hopen we van harte dat het niets zal 'hebben', maar als dan toch, dan komt dat ook goed. Net zoals met ons! ;)

En dat wilde ik gewoon even kwijt..
Dat jullie dus ook ongetwijfeld je kind daar onvoorstelbaar goed in kan begeleiden omdat je weet wat hij of zij bedoelt.

Goed.. :@ Sorry voor inbreken en het onsamenhangende verhaal! :+

Heel mooi gezegd! :Y
Soms zijn ervaringsdeskundigen zoveel meer waard dan alle 'echte' experts bij elkaar
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_135238588
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 17:06 schreef Cassandra87 het volgende:

[..]

Wat goed! hoe ben je al zoveel afgevallen?
Ik eet sinds januari paleo. Eerder beginnen weet ik niet of t m wordt, we fantaseren wel maar zodra ik serieus ben kapt ie t af.
Gewoon fitness. Maar er staat wel al een afspraak met een personal trainer. Als stok achter de deur
Ik heb een zusje die geen heel erg overgewicht heeft maar wel last heeft van die extra kilo's.
Zij heeft toen heeft veel baat gehad bij een coach. Deze vrouw sportte met haar en gaf voedingsadvies en voedingsschema's! Zoiets raad ik echt aan.
Zoals jij dat benoemt, de stok achter de deur was het echt voor haar!
pi_135241622
* Wumb meldt

Oh oeps verkeerde topic, ik mag al een stapje verder. :W
pi_135244694
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 17:06 schreef Cassandra87 het volgende:

[..]

Wat goed! hoe ben je al zoveel afgevallen?
Ik eet sinds januari paleo. Eerder beginnen weet ik niet of t m wordt, we fantaseren wel maar zodra ik serieus ben kapt ie t af.
Gewoon fitness. Maar er staat wel al een afspraak met een personal trainer. Als stok achter de deur
Ik ben gestopt met het drinken van frisdrank en met het eten van koek, snoep, chips en dat soort lekkere dingen.

Daarnaast ook weer begonnen met sporten 2-3 in de week. Een teamsport, want dat geeft mij een flinke stok achter de deur! Wel fijn he dat die stok er is!

In 4 maanden tijd 16 kg afgevallen.

Ik heb nog nooit van paleo gehoord. Wat houdt dat in het kort in?
Life is what happens to you, while you're busy making other plans!
pi_135245026
Wat goed! Ik hoop dat ik het je na kan doen!

paleo is ook wel oervoeding. Geen zuivel, geen granen, geen suikers, geen slechte koolhydraten. De schijf van vijf bestaat uit vlees, vis, groenten, noten en bessen uit mijn hoofd. Maar waar ik eieren onder moet scharen? Ik eet bijvoorbeeld rijst van bloemkool, puree van knol groenten en brood van amandelmeel. Omdat ik heb voorgenomen om eens in de maand te wegen (anders word ik obsessief) weet ik nog niet of het afvallen werkt, mijn pds is wel rustig. Totaal geen maag en darm klachten. Omdat mijn darmen niet meer opgeblazen zijn ben ik wel vijf cm afgeslankt (meten kon ik niet laten hihi)
pi_135246655
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 17:01 schreef Dot. het volgende:

[..]

Een vriendin van me heeft een longontsteking opgelopen tijdens haar zwangerschap en zij heeft gewoon een Prednison kuur gekregen en de baby groeit gewoon helemaal goed :) Ze kreeg wel wekelijks een echo om alles in de gaten te houden.
Gelukkig dat dat dus wel goed kan gaan! Mijn longarts leek meer "wat moet moet, maar liever niet" aan te houden.. Gelukkig denkt hij goed mee!

En (hoopvol!) het schijnt ook regelmatig voor te komen dat de astma klachten sterk verminderen onder invloed van zwangerschapshormonen. Misschien in mijn geval dan ook... *hoopt*
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 woensdag 8 januari 2014 @ 20:53:03 #43
269689 crew  Viv
pi_135249040
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 15:13 schreef Cassandra87 het volgende:
Ik ben nu aan het sporten en afvallen omdat ik waarschijnlijk überhaupt niet in een goede conditie ben voor een zwangerschap. Ik verrek Nog een spier Door stil te zitten.
*O* Ik heb besloten de tijd die we tóch moeten wachten (om mijn man z'n opleiding af te laten ronden, een vast contract voor ten minste één van ons binnen te slepen, geld te sparen, eventueel een huis te kopen (voor mij minder belangrijk dan voor hem)) nuttig te besteden. Qua BMI schommel ik altijd op het randje tussen normaal gewicht en overgewicht, erger is dat ik ontzettend slappe buikspieren heb, waardoor mijn rug veel te verduren heeft. Bij een zwangerschap in deze situatie zou mijn rug echt heel krakkemikkig worden, en mijn buik zou nooit meer terugplooien naderhand. :') Werk aan de winkel dus!
pi_135249987
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 19:42 schreef Cassandra87 het volgende:
Wat goed! Ik hoop dat ik het je na kan doen!

paleo is ook wel oervoeding. Geen zuivel, geen granen, geen suikers, geen slechte koolhydraten. De schijf van vijf bestaat uit vlees, vis, groenten, noten en bessen uit mijn hoofd. Maar waar ik eieren onder moet scharen? Ik eet bijvoorbeeld rijst van bloemkool, puree van knol groenten en brood van amandelmeel. Omdat ik heb voorgenomen om eens in de maand te wegen (anders word ik obsessief) weet ik nog niet of het afvallen werkt, mijn pds is wel rustig. Totaal geen maag en darm klachten. Omdat mijn darmen niet meer opgeblazen zijn ben ik wel vijf cm afgeslankt (meten kon ik niet laten hihi)
Klinkt zo niet als mijn ding! Ben benieuwd naar jouw resultaten :D
Life is what happens to you, while you're busy making other plans!
  woensdag 8 januari 2014 @ 21:42:30 #45
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_135251580
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 19:42 schreef Cassandra87 het volgende:
Wat goed! Ik hoop dat ik het je na kan doen!

paleo is ook wel oervoeding. Geen zuivel, geen granen, geen suikers, geen slechte koolhydraten. De schijf van vijf bestaat uit vlees, vis, groenten, noten en bessen uit mijn hoofd. Maar waar ik eieren onder moet scharen? Ik eet bijvoorbeeld rijst van bloemkool, puree van knol groenten en brood van amandelmeel. Omdat ik heb voorgenomen om eens in de maand te wegen (anders word ik obsessief) weet ik nog niet of het afvallen werkt, mijn pds is wel rustig. Totaal geen maag en darm klachten. Omdat mijn darmen niet meer opgeblazen zijn ben ik wel vijf cm afgeslankt (meten kon ik niet laten hihi)
De schijf van vijf is wel anders dan dat. O.a. zuivel en granen wat jij dus niet eet ;)
Of heeft paleo zijn eigen schijf en bedoel je dat?

Edit: ja dus vlees, vis, fruit, groente, noten en zaden

[ Bericht 2% gewijzigd door laziness op 08-01-2014 21:48:18 ]
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_135252482
Paleo schijf inderdaad :)
pi_135356067
Zonet de app : "de pil" gedownload, deze app is bedoelt om je te reminden aan je pil en laat schematisch zien wanneer je stopweken zijn.
Ik wilde hem graag een installeren om te zien of mijn 'einddatum' al in beeld komt, maar nee! Jammer!
Die is nog iets te ver weg....
Verder totaal voor mij geen functie deze app maar zo leuk om de datum in beeld te hebben inplaats van stiekum elke keer tellen in mn agenda!

[ Bericht 1% gewijzigd door Danaa op 11-01-2014 15:25:14 ]
pi_135371975
Wij gaan na doel bereiken *het* gesprek aan *O*. Zegt Nog niets natuurlijk maar is al meer voorbereiding als, we zien wel en het komt wel goed schat :+
pi_135405662
Kom er net achter dat mijn ex vader wordt. Super tof voor hem! Maar..
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zondag 12 januari 2014 @ 19:22:16 #50
269689 crew  Viv
pi_135406104
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2014 19:13 schreef Cassandra87 het volgende:
Kom er net achter dat mijn ex vader wordt. Super tof voor hem! Maar..
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
:* Het is niet gezegd dat het wél aan jou lag.
pi_135406195
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2014 19:22 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

:* Het is niet gezegd dat het wél aan jou lag.
nee maar die gedachte is op dit moment even heel irrationeel moeilijk uit te zetten.. Komt wel weer goed :)
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zondag 12 januari 2014 @ 19:26:27 #52
269689 crew  Viv
pi_135406302
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2014 19:24 schreef Cassandra87 het volgende:
nee maar die gedachte is op dit moment even heel irrationeel moeilijk uit te zetten.. Komt wel weer goed :)
Hardnekkig zijn dat soort dingen hè? :*
pi_135428465
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2014 15:01 schreef Danaa het volgende:
Zonet de app : "de pil" gedownload, deze app is bedoelt om je te reminden aan je pil en laat schematisch zien wanneer je stopweken zijn.
Ik wilde hem graag een installeren om te zien of mijn 'einddatum' al in beeld komt, maar nee! Jammer!
Die is nog iets te ver weg....
Verder totaal voor mij geen functie deze app maar zo leuk om de datum in beeld te hebben inplaats van stiekum elke keer tellen in mn agenda!
Haha, ik vind dat stiekem tellen juist wel leuk. En dan steeds constateren dat er wéér een week voorbij is ;)

quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2014 19:13 schreef Cassandra87 het volgende:
Kom er net achter dat mijn ex vader wordt. Super tof voor hem! Maar..
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Kan me voorstellen dat dat even slikken is ja! En dat je er dan bang voor wordt dat het 'aan jou ligt'. Maar zoals Vivi al zei hoeft dat helemaal niet hè? Het kan ook goed de combinatie van jouw en je ex geweest zijn die 'niet werkte'.

En misschien is hij de afgelopen tijd wel een stuk gezonder gaan leven, of is het met zijn nieuwe vriendin/vrouw ook wel een stuk moeilijker gegaan?

In de categorie "makkelijker gezegd dan gedaan": probeer het positief in te zien! :*
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_135428863
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2014 19:24 schreef Cassandra87 het volgende:

[..]

nee maar die gedachte is op dit moment even heel irrationeel moeilijk uit te zetten.. Komt wel weer goed :)
Ze moeten ex'en sowieso verbieden. Die van mij (ik heb nog contact met hem) zat pas heel blij te verkondigen dat hij trouwplannen heeft. Dat vond ik ook nogal vervelend en nee, ik wil hem niet terug, maar op de een of andere manier voel je je als vrouw toch onzeker dan ofzo . Maar wat hierboven ook wordt gezegd: het kan ook de combi zijn tussen jou en ex, het hoeft niet aan jou te liggen!!

Ik moet donderdag naar de gynaecoloog en ik heb me voorgenomen dat ik, als ik daar toch zit, die beste man wel meteen is kan bestoken met vragen over astma en zwangerschap. Vriendlief kan helaas niet mee, maar heeft geholpen met het lijstje vragen. Zijn zorg is vooral of ik wel snel zwanger zou raken ivm astma (ik kan me niet voorstellen dat dat nou een factor is maar goed), hij was er ineens erg ongerust in. Ik snap er niks van hoor; eerst was het een en al twijfel of hij wel kinderen wilde en nu is er angst dat het niet "meteen" raak zou zijn.

Overigens ga ik wel meer rammelen nu ik er zo bewust mee bezig ben. Overigens wel een andere afweging nog: ik heb (zicht) op een opleidingsplaats (tot gz-psycholoog voor de insiders), waarvan het wel een van mijn grote wensen is om die te gaan doen. Ik heb steeds gezegd dat ik, als ik daar op korte termijn mee zou beginnen (opleiding duurt 2 jaar), ik zou wachten met mijn kinderwens. Inmiddels weet ik al niet eens of ik wel zou willen wachten; m'n werk is leuk, maar kinderen nog net iets leuker. Hoe maken jullie zo'n afweging? En tot wanneer zouden jullie wachten?
pi_135429216
Voor zover ik weet is het eerder regel dan uitzondering dat de helft van de opleidingsgroep zwanger raakt ;) Ik kan me wel voorstellen dat je voorzichtig bent ermee, want opleidingsplaatsen zijn zeer schaars natuurlijk, maar als het een kwestie is van "ooit" de opleiding mogen volgen, dan zou ik er ook niet eindeloos op wachten. Hoe concreet is het?
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_135432897
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 11:06 schreef Clubsoda het volgende:
Voor zover ik weet is het eerder regel dan uitzondering dat de helft van de opleidingsgroep zwanger raakt ;) Ik kan me wel voorstellen dat je voorzichtig bent ermee, want opleidingsplaatsen zijn zeer schaars natuurlijk, maar als het een kwestie is van "ooit" de opleiding mogen volgen, dan zou ik er ook niet eindeloos op wachten. Hoe concreet is het?
Nahjah, mijn werkgever is bezig een opledingsplaats te creeeren. Nu kan dat, gezien mijn werkgever nog wel even duren. Daarbij zijn er meerdere collega's die eventueel wel willen, dus inderdaad; wanneer is "ooit", dat weet ik zelf ook niet. Stel dat ik nu zou weten dat ik dit jaar of wellicht volgend jaar kan starten, maarja, het kan ook nog wel 3 jaar duren (en daar ga ik dan sowieso niet op wachten)..
pi_135433476
Ok ok, daar gaan we dan. Ik rammel een beetje geloof ik.
Ik word dit jaar 28 en mijn vriend 32. (Wow, wat klinkt dat oud als ik het hier neerzet. Ik was vorig jaar toch nog 20 en lurkte in de kroeg aan een glas zoete witte wijn enzo?)
Zijn bijna 6 jaar samen, mijn vriend heeft een vaste baan, we hebben een koophuis en ik timmer aan de weg met mijn carrière die eindelijk op gang lijkt te komen.

We willen graag kinderen, maar wanneer? En al die twijfels enzo. Kan ik het wel aan, die verantwoordelijkheid? Mijn leven is zo toch ook leuk? Wat te doen met slapeloze nachten, al die zorgen, straks wordt het gepest, etc. Maar toch, het gevoel zit er en dat gaat niet weg. Mijn vriend heeft al die twijfels overigens niet en dat is wel lekker. Mijn stevige, veilige rots in de branding. O+ In het vorige topic zag ik ook al een user met precies dezelfde twijfels, en ook zag ik gewoonmezelf87 posten dat zelfs nu ze zwanger is ze die gedachten nog heeft. Een geruststelling. Overigens lurk ik al heel lang hier, al sinds Kleurdoos zwanger was van haar tweede. :@ Dus dat zegt ook wel wat denk ik. :D

Ik ga dit jaar heel hard werken aan mijn carrière en zei vorige week tegen mijn vriend: en misschien moet ik dan in 2015 stoppen met de pil. Waarop hij zei: is goed. O+
Dit, dat, alles.
  maandag 13 januari 2014 @ 15:41:20 #58
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_135438747
Het is weer raak hier,de meeste uit de vriendenkring zijn nu zwanger van nummer 2.

nog even volhouden en dan zien we het over 3jr wel weer maar dat duurt nog zo lang :X
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_135439067
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 13:29 schreef Philomijn het volgende:
Ok ok, daar gaan we dan. Ik rammel een beetje geloof ik.
Ik word dit jaar 28 en mijn vriend 32. (Wow, wat klinkt dat oud als ik het hier neerzet. Ik was vorig jaar toch nog 20 en lurkte in de kroeg aan een glas zoete witte wijn enzo?)
Zijn bijna 6 jaar samen, mijn vriend heeft een vaste baan, we hebben een koophuis en ik timmer aan de weg met mijn carrière die eindelijk op gang lijkt te komen.

We willen graag kinderen, maar wanneer? En al die twijfels enzo. Kan ik het wel aan, die verantwoordelijkheid? Mijn leven is zo toch ook leuk? Wat te doen met slapeloze nachten, al die zorgen, straks wordt het gepest, etc. Maar toch, het gevoel zit er en dat gaat niet weg. Mijn vriend heeft al die twijfels overigens niet en dat is wel lekker. Mijn stevige, veilige rots in de branding. O+ In het vorige topic zag ik ook al een user met precies dezelfde twijfels, en ook zag ik gewoonmezelf87 posten dat zelfs nu ze zwanger is ze die gedachten nog heeft. Een geruststelling. Overigens lurk ik al heel lang hier, al sinds Kleurdoos zwanger was van haar tweede. :@ Dus dat zegt ook wel wat denk ik. :D

Ik ga dit jaar heel hard werken aan mijn carrière en zei vorige week tegen mijn vriend: en misschien moet ik dan in 2015 stoppen met de pil. Waarop hij zei: is goed. O+
Ik denk dat die twijfels ook heel normaal zijn, je wilt het beste voor je kind, maar hoe weet je wat dat is? Ik ga er vanuit dat ik dat na de geboorte vanzelf weet doordat ik mijn kind dan leer kennen..
S. 2014
J. 2016
pi_135468759
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 13:29 schreef Philomijn het volgende:
Ok ok, daar gaan we dan. Ik rammel een beetje geloof ik.
Ik word dit jaar 28 en mijn vriend 32. (Wow, wat klinkt dat oud als ik het hier neerzet. Ik was vorig jaar toch nog 20 en lurkte in de kroeg aan een glas zoete witte wijn enzo?)
Zijn bijna 6 jaar samen, mijn vriend heeft een vaste baan, we hebben een koophuis en ik timmer aan de weg met mijn carrière die eindelijk op gang lijkt te komen.

We willen graag kinderen, maar wanneer? En al die twijfels enzo. Kan ik het wel aan, die verantwoordelijkheid? Mijn leven is zo toch ook leuk? Wat te doen met slapeloze nachten, al die zorgen, straks wordt het gepest, etc. Maar toch, het gevoel zit er en dat gaat niet weg. Mijn vriend heeft al die twijfels overigens niet en dat is wel lekker. Mijn stevige, veilige rots in de branding. O+ In het vorige topic zag ik ook al een user met precies dezelfde twijfels, en ook zag ik gewoonmezelf87 posten dat zelfs nu ze zwanger is ze die gedachten nog heeft. Een geruststelling. Overigens lurk ik al heel lang hier, al sinds Kleurdoos zwanger was van haar tweede. :@ Dus dat zegt ook wel wat denk ik. :D

Ik ga dit jaar heel hard werken aan mijn carrière en zei vorige week tegen mijn vriend: en misschien moet ik dan in 2015 stoppen met de pil. Waarop hij zei: is goed. O+
Welkom!

DIe twijfels zijn inderdaad toch heeeeel normaal! Word ook veel over geschreven in boeken, dus echt niet gek dat jij dit zo voelt;)

En fijn dat hij je niet tegen sprak, en gewoon zei: Ja is goed ^O^
pi_135469515
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 13:29 schreef Philomijn het volgende:
Ok ok, daar gaan we dan. Ik rammel een beetje geloof ik.
Ik word dit jaar 28 en mijn vriend 32. (Wow, wat klinkt dat oud als ik het hier neerzet. Ik was vorig jaar toch nog 20 en lurkte in de kroeg aan een glas zoete witte wijn enzo?)
Zijn bijna 6 jaar samen, mijn vriend heeft een vaste baan, we hebben een koophuis en ik timmer aan de weg met mijn carrière die eindelijk op gang lijkt te komen.

We willen graag kinderen, maar wanneer? En al die twijfels enzo. Kan ik het wel aan, die verantwoordelijkheid? Mijn leven is zo toch ook leuk? Wat te doen met slapeloze nachten, al die zorgen, straks wordt het gepest, etc. Maar toch, het gevoel zit er en dat gaat niet weg. Mijn vriend heeft al die twijfels overigens niet en dat is wel lekker. Mijn stevige, veilige rots in de branding. O+ In het vorige topic zag ik ook al een user met precies dezelfde twijfels, en ook zag ik gewoonmezelf87 posten dat zelfs nu ze zwanger is ze die gedachten nog heeft. Een geruststelling. Overigens lurk ik al heel lang hier, al sinds Kleurdoos zwanger was van haar tweede. :@ Dus dat zegt ook wel wat denk ik. :D

Ik ga dit jaar heel hard werken aan mijn carrière en zei vorige week tegen mijn vriend: en misschien moet ik dan in 2015 stoppen met de pil. Waarop hij zei: is goed. O+
Hoi :W
Ook hier herkenning! ;)

Mijn vriend en ik zijn allebei nogal geneigd om dingen zo rationeel mogelijk te benaderen, dat leidde hier eerst ook tot de nodige twijfels. Wat je zegt; het gaat nu toch goed met z'n 2tjes, we hebben nu nergens naar te kijken (buiten elkaar :P ), geen gebroken nachten, geen zorgen om opvang/school/geld, etc. Heel kort-door-de-bocht gezegd: kinderen kosten geld, slaap, tijd, energie, bloed, zweet en tranen

En ik denk dat het dan lastig is om de 'voordelen/opbrengsten' (klinkt wel heel zakelijk zo :') ) op een rationele manier te verwoorden; daar kun je dan geen recht aan doen. Maar ik geloof niet dat er veel ouders zijn die na bijv.. 18 jaar zullen zeggen "Nee, dat kind was me achteraf gezien die gebroken nachten en zorgen toch niet waard, hoor." ;)
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_135471288
Ah ja, twist02 jij was het met die voor mij herkenbare post! Fijn om te lezen dat meer mensen het hebben en dat er zelfs over geschreven wordt. :) Nu je het zegt Danaa, ik ga het boek "Zwanger Worden Handboek Voor Kinderwensers En Twijfelaars" van Mariël Croon maar eens bestellen. Het is gewoon het emotie/ratio-verhaal. We hebben een tijdje redenen gehad om aan te nemen dat we misschien geen kinderen konden krijgen, en daar was ik stuk van. En als ik er aan denk dat het eventueel niet lukt (die kans zit er natuurlijk altijd in), zou ik dat heel erg vinden. Dus ja, mijn oergevoel zegt: jaaa! Maar mijn piekerhoofd zegt: maar maar maar!

Cassandra87: lijkt me héél moeilijk van je ex. Houd moed. :* (en ik reageer nog op je pm, maar dan moet ik eerst 9 dgn lid zijn)

Silliegirl, lastig die combi van carrière en moederschap hè? Tenminste, dat vind ik wel. Als ik jou was zou ik het nog heel even aankijken tot je misschien meer weet.

Mijn vriend heeft 1,5 jaar terug al gezegd dat 'ie er klaar voor is. Denk dat ik daarmee in mijn handjes mag knijpen.
Dit, dat, alles.
pi_135473086
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 10:41 schreef Philomijn het volgende:
Ah ja, twist02 jij was het met die voor mij herkenbare post! Fijn om te lezen dat meer mensen het hebben en dat er zelfs over geschreven wordt. :) Nu je het zegt Danaa, ik ga het boek "Zwanger Worden Handboek Voor Kinderwensers En Twijfelaars" van Mariël Croon maar eens bestellen. Het is gewoon het emotie/ratio-verhaal. We hebben een tijdje redenen gehad om aan te nemen dat we misschien geen kinderen konden krijgen, en daar was ik stuk van. En als ik er aan denk dat het eventueel niet lukt (die kans zit er natuurlijk altijd in), zou ik dat heel erg vinden. Dus ja, mijn oergevoel zegt: jaaa! Maar mijn piekerhoofd zegt: maar maar maar!

Cassandra87: lijkt me héél moeilijk van je ex. Houd moed. :* (en ik reageer nog op je pm, maar dan moet ik eerst 9 dgn lid zijn)

Silliegirl, lastig die combi van carrière en moederschap hè? Tenminste, dat vind ik wel. Als ik jou was zou ik het nog heel even aankijken tot je misschien meer weet.

Mijn vriend heeft 1,5 jaar terug al gezegd dat 'ie er klaar voor is. Denk dat ik daarmee in mijn handjes mag knijpen.
Dat laatste lijkt me inderdaad erg fijn, omdat je vaak ziet dat het andersom is :Y
Ik heb op een gegeven moment inderdaad ook bij mezelf gedacht "Wat nu als er inderdaad nooit kinderen komen? Kan ik me dan nog steeds neerleggen bij al die rationele argumenten?" En het antwoord was een hartgrondig 'NEE' ;)
M'n vriend vind het soms toch nog lastig, omdat je het enerzijds rationeel wilt benaderen, maar tegelijkertijd het besef hebt dat dat bij zoiets nooit volledig kan.

Maar hij heeft het nu ook eindelijk hardop gezegd: als mijn pilstrips op zijn (eerste week van maart), komen er geen nieuwe meer O+
Ik wil het dan de eerste maanden zelf nog wel even veilig doen, om te kijken hoe mijn cyclus is, en omdat we nog een flinke reis op de planning hebben staan (en dat doe ik liever niet in net-zwangere toestand), maar daarna gaan we ervoor :s)
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_135474044
Philomijn: ik ben 23 weken zwanger en vroeg gisteren aan mijn vriend of ik wel een kind kan opvoeden..die twijfels blijven bij mij dus ook, je bent echt niet de enige. En ze gaan zeker niet opeens over als je zwanger bent, integendeel..
pi_135491815
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 10:41 schreef Philomijn het volgende:
Ah ja, twist02 jij was het met die voor mij herkenbare post! Fijn om te lezen dat meer mensen het hebben en dat er zelfs over geschreven wordt. :) Nu je het zegt Danaa, ik ga het boek "Zwanger Worden Handboek Voor Kinderwensers En Twijfelaars" van Mariël Croon maar eens bestellen. Het is gewoon het emotie/ratio-verhaal. We hebben een tijdje redenen gehad om aan te nemen dat we misschien geen kinderen konden krijgen, en daar was ik stuk van. En als ik er aan denk dat het eventueel niet lukt (die kans zit er natuurlijk altijd in), zou ik dat heel erg vinden. Dus ja, mijn oergevoel zegt: jaaa! Maar mijn piekerhoofd zegt: maar maar maar!

Cassandra87: lijkt me héél moeilijk van je ex. Houd moed. :* (en ik reageer nog op je pm, maar dan moet ik eerst 9 dgn lid zijn)

Silliegirl, lastig die combi van carrière en moederschap hè? Tenminste, dat vind ik wel. Als ik jou was zou ik het nog heel even aankijken tot je misschien meer weet.

Mijn vriend heeft 1,5 jaar terug al gezegd dat 'ie er klaar voor is. Denk dat ik daarmee in mijn handjes mag knijpen.
Dat boek heb ik toevallig in huis! Wij zijn er zeker over uit dat wij in Maart gaan stoppen, maar voor vriendlief dit boek.
Hij is binnenkort jarig en vind het leuk en handig voor hem om ook een beetje te verdiepen in het zwanger worden!
Stiekem zelf al doorgelezen :)!
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 dinsdag 14 januari 2014 @ 20:47:32 #66
269689 crew  Viv
pi_135493901
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 09:17 schreef twist02 het volgende:
Mijn vriend en ik zijn allebei nogal geneigd om dingen zo rationeel mogelijk te benaderen, dat leidde hier eerst ook tot de nodige twijfels. Wat je zegt; het gaat nu toch goed met z'n 2tjes, we hebben nu nergens naar te kijken (buiten elkaar :P ), geen gebroken nachten, geen zorgen om opvang/school/geld, etc. Heel kort-door-de-bocht gezegd: kinderen kosten geld, slaap, tijd, energie, bloed, zweet en tranen
Herkenbaar :Y
quote:
En ik denk dat het dan lastig is om de 'voordelen/opbrengsten' (klinkt wel heel zakelijk zo :') ) op een rationele manier te verwoorden; daar kun je dan geen recht aan doen. Maar ik geloof niet dat er veel ouders zijn die na bijv.. 18 jaar zullen zeggen "Nee, dat kind was me achteraf gezien die gebroken nachten en zorgen toch niet waard, hoor." ;)
Dat denk ik ook. We hebben nu sinds een paar jaar katten (ja ik weet het, totáál niet te vergelijken met kinderen :') ), en die zijn me alle vieze kattenbakken, kattenkots, kattenhaar, kattenvoer, en dierenartskosten etcetera dubbel en dwars waard. O+ *;
pi_135509581
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 10:41 schreef Philomijn het volgende:

Silliegirl, lastig die combi van carrière en moederschap hè? Tenminste, dat vind ik wel. Als ik jou was zou ik het nog heel even aankijken tot je misschien meer weet.

Klopt. Als je me vraagt waar de prioriteit ligt zeg ik nu eigenlijk zonder twijfel bij mijn priveleven. Het plan is echter om sowieso tot de zomer te wachten tot we starten, ik denk dat er rond die tijd wel meer duidelijkheid moet zijn over hoe en wat met die GZ-plaats. En als niet, dan zie ik het vanzelf wel weer; dan maar combineren of wachten met de GZ. Kindjes gaan voor! :D

Ik moet nog is ergens nagaan of mijn mirena er bij de huisarts uit kan of dat een gynaecoloog dat moet doen.. Iemand die daar ervaring mee heeft toevallig?

quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 20:47 schreef ViviRAWRS het volgende:


Dat denk ik ook. We hebben nu sinds een paar jaar katten (ja ik weet het, totáál niet te vergelijken met kinderen :') ), en die zijn me alle vieze kattenbakken, kattenkots, kattenhaar, kattenvoer, en dierenartskosten etcetera dubbel en dwars waard. O+ *;
Dat herken ik!
Ik maak me alleen wel zorgen om de poezenbeesten mocht er een babytje komen. Met het hele astma verhaal was katten nemen voor mijzelf al een gok, maar na verschillende allergietesten durfde ik het wel aan. Mijn moeder wist alleen te vertellen dat ik als kind hartstikke allergisch was voor alles met haar, gelukkig groeide ik daar dus overheen, maar met een babytje kan je op voorhand niet testen. Omdat de kleine dan toch al een verhoogd risico op astma zou hebben, zou ik het liefst het huis daar al zoveel mogelijk op aanpassen op voorhand (better safe than sorry), maar onze poezekindjes zijn dan natuurlijk wel een probleem... :(
pi_135513045
_Bar_ Ik heb je verhaal gevolgd (in WOHTS, gescheiden en nu hier met nieuwe relatie toch?) en heb met je te doen. Ik meen me te herinneren dat je qua leeftijd ook niet lang meer kan wachten. Waarom niet de sprong in het diepe maken met je nieuwe vent? Hoewel eerst samenwonen misschien handig is, maar toch...

Danaa, ik ben erg benieuwd naar het boek. Wat vond jij er van? In maart stoppen, spannend! Dat is al heeeeul snel!

StefanieV, jij hebt die gedachten dus ook. Maar wat is dan het punt van ehh dat je er toch besluit om voor te gaan? Ik wacht nog op dat Eureka-moment.

Ik ken een man die zo'n spijt had na zijn eerste kind dat ie er daarna gelijk een knoop in heeft laten leggen. :X

Mijn vriend rammelt volgens mij stiekem ook. Begint uit het niets over een kindernaam die hij gehoord heeft en wel leuk vindt, over babyzwemmen of een meisje dat 'ie achterop bij haar vader op de fiets zag zitten. Tsja, het enige wat ons eigenlijk tegenhoudt is mijn carrière (ik wil een baan verdorie!) en we willen eigenlijk ook graag eerst trouwen.
Dit, dat, alles.
pi_135516109
bedankt voor de reacties nog.
Zo langzaam gaat hier het balletje ook rollen. Gisteren samen in bed nog babynamen zitten bedenken O+ Voor een meisje was het al duidelijk, al ken ik iemand die we wekelijks tegen komen met die naam en zij is niet het meest aardige persoon die er bestaat :')
Ik heb zojuist mijn laatste nuvaring eruit gehaald. Die heb ik sinds juni en ik heb sinds dezelfde tijd pijn tijdens de sex. Geloof me, dat drukt wel op de zin..
We proberen t een maand met condoom, kijken of de pijn daar bij verdwijnt. Nou zijn er twee opties, of ik slik tijdelijk de pil, of we blijven condooms gebruiken. Ik zag een groot verpakking en grapte al dat we daarna maar niets meer hoefden te kopen (na een zwangerschap wil ik een spiraaltje namelijk. Maar vind t nu ten eerste te eng en ten tweede ook wel erg zonde om een spiraal te zetten en er mogelijk binnen een jaar weer uit te halen) en daar viel ook wel wat voor te zeggen.
Maar ook aan condooms kleeft een nadeel: Ik kan niet tegen latex, en de xl die wij fijn vinden komt niet in grootverpakking. Althans niet in Nederland..
Voordeel is wel dat ik voor we voor het echie gaan, bijna een jaar kan ontpillen. En met mijn geschiedenis vind ik dat wel een heel fijn idee, dat mijn cyclus bij start in ieder geval al op orde is.

Maar de namen liggen al klaar, er is al zo half een oppasschema gemaakt, we hebben al een idee voor een babykamer.. Waarom hij nog een jaar wilt wachten? :+
pi_135519368
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2014 11:22 schreef Philomijn het volgende:
StefanieV, jij hebt die gedachten dus ook. Maar wat is dan het punt van ehh dat je er toch besluit om voor te gaan? Ik wacht nog op dat Eureka-moment.

Ik wil heel graag kinderen, al 6 jaar. En die twijfel, ik ben een eeuwige twijfelaar, zelfs over stomme dingen kan ik nog steeds twijfelen. Ik weet dat ik alles kan bieden wat een kind nodig heeft en dat is voor mij belangrijk. Ik weet ook dat ik mijn kind supergraag zal zien en het met alle liefde zal verzorgen en laten opgroeien. Die twijfel is redelijk normaal, meer mensen herkennen dit..
pi_135519497
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2014 12:56 schreef Cassandra87 het volgende:
bedankt voor de reacties nog.
Zo langzaam gaat hier het balletje ook rollen. Gisteren samen in bed nog babynamen zitten bedenken O+ Voor een meisje was het al duidelijk, al ken ik iemand die we wekelijks tegen komen met die naam en zij is niet het meest aardige persoon die er bestaat :')
Ik heb zojuist mijn laatste nuvaring eruit gehaald. Die heb ik sinds juni en ik heb sinds dezelfde tijd pijn tijdens de sex. Geloof me, dat drukt wel op de zin..
We proberen t een maand met condoom, kijken of de pijn daar bij verdwijnt. Nou zijn er twee opties, of ik slik tijdelijk de pil, of we blijven condooms gebruiken. Ik zag een groot verpakking en grapte al dat we daarna maar niets meer hoefden te kopen (na een zwangerschap wil ik een spiraaltje namelijk. Maar vind t nu ten eerste te eng en ten tweede ook wel erg zonde om een spiraal te zetten en er mogelijk binnen een jaar weer uit te halen) en daar viel ook wel wat voor te zeggen.
Maar ook aan condooms kleeft een nadeel: Ik kan niet tegen latex, en de xl die wij fijn vinden komt niet in grootverpakking. Althans niet in Nederland..
Voordeel is wel dat ik voor we voor het echie gaan, bijna een jaar kan ontpillen. En met mijn geschiedenis vind ik dat wel een heel fijn idee, dat mijn cyclus bij start in ieder geval al op orde is.

Maar de namen liggen al klaar, er is al zo half een oppasschema gemaakt, we hebben al een idee voor een babykamer.. Waarom hij nog een jaar wilt wachten? :+
Zo gaat het bij ons ook, het komt steeds meer ter sprake. Omdat vriend zo zijn twijfels had noemde ik het hier genoemde voorbeeld van de vader die moeder dropte bij ziekenhuis voor de bevalling en ze nadien weer ophaalde. Mijn vriend zat me wat raar aan te kijken toen ik dat vertelde, dus ik "nahjah, als jij het ook zo zou voelen dan moeten we nog maar is even goed nadenken.." Maar toen kwam de reactie: *ben jij gek! ik zou meteen naar huis vliegen van m'n werk en bij je blijven! En ik zou 's nachts opstaan voor voedingen en vieze luiers ook! " O+ Goed, dat klinkt al minder twijfelachtig.

De kinderpraatjes doen trouwens op de een of andere manier ook wat met onze intimiteit hoor. We waren al close, maar 't is net of dit nog weer een stukje extra bevestiging is van "als we dit samen gaan doen, dan kiezen we echt voor elkaar".
pi_135528761
"Ik denk dat ik een hele goede meisjespapa ben. Dan kan ik staartjes maken"

Smelt O+

Ik dacht dat lief een lichte voorkeur had voor jongens, maar hij vind zichzelf meer een meisjespapa :D
Life is what happens to you, while you're busy making other plans!
pi_135528861
hier andersom. Ik hoop op een meisje met de zelfde passies als ik heb (koken en western) en heb al hele fantasieen dat ze op mijn eigen lespaardje leert rijden (er loopt nu een paard mee voor de beginners die dit jaar 23 wordt, zet gee stap verkeerd maar denk dat onze kleine die niet meer mee gaat maken. Mijn eigen lespaard wordt dit jaar 10 :))
O+ Wilt zoons. Dan kan ie savonds tenminste rustig slapen. Anders blijft ie op uitgaansavonden de hele nacht wakker :')
pi_135529019
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2014 18:36 schreef Cassandra87 het volgende:
hier andersom. Ik hoop op een meisje met de zelfde passies als ik heb (koken en western) en heb al hele fantasieen dat ze op mijn eigen lespaardje leert rijden (er loopt nu een paard mee voor de beginners die dit jaar 23 wordt, zet gee stap verkeerd maar denk dat onze kleine die niet meer mee gaat maken. Mijn eigen lespaard wordt dit jaar 10 :))
O+ Wilt zoons. Dan kan ie savonds tenminste rustig slapen. Anders blijft ie op uitgaansavonden de hele nacht wakker :')
Ik heb zelf een lichte voorkeur voor jongens, omdat ik zelf uit een meisjesgezin kom. Maar sinds zwager 9 weken geleden een meisje heeft gekregen is lief ook ineens om naar de meisjes. "Alle mensen kunnen een hengel vasthouden!"
Life is what happens to you, while you're busy making other plans!
pi_135529338
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2014 14:27 schreef silliegirl het volgende:

De kinderpraatjes doen trouwens op de een of andere manier ook wat met onze intimiteit hoor. We waren al close, maar 't is net of dit nog weer een stukje extra bevestiging is van "als we dit samen gaan doen, dan kiezen we echt voor elkaar".
Dat besef heb ik de laatste tijd ook steeds vaker; straks is hij niet meer 'gewoon mijn vriend' maar de vader van mijn kind(eren)! O+ O+
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_135529747
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2014 18:47 schreef twist02 het volgende:

[..]

Dat besef heb ik de laatste tijd ook steeds vaker; straks is hij niet meer 'gewoon mijn vriend' maar de vader van mijn kind(eren)! O+ O+
O+

Ik beleef dit hele dromen over en straks beginnen aan ook heeel anders dan in het verleden hoor. Het voelt nu allemaal echt. Ben ook wel wat jaartjes ouder, toen was ik 21/22..

Mijn vriend zit helemaal in de yeah ik heb een fijne relatie *O* fase vandaar dat hij nog niet wilt stoppen met de ac. Begint nu stukje bij beetje te beseffen dat die yeah fijne relatie *O* wel blijft en alleen maar wordt aangevuld met meer moois *;
pi_135534722
quote:
1s.gif Op woensdag 15 januari 2014 14:23 schreef StefanieV het volgende:

[..]

Ik wil heel graag kinderen, al 6 jaar. En die twijfel, ik ben een eeuwige twijfelaar, zelfs over stomme dingen kan ik nog steeds twijfelen. Ik weet dat ik alles kan bieden wat een kind nodig heeft en dat is voor mij belangrijk. Ik weet ook dat ik mijn kind supergraag zal zien en het met alle liefde zal verzorgen en laten opgroeien. Die twijfel is redelijk normaal, meer mensen herkennen dit..
Mooi gezegd, en het klinkt heel logisch. :)

Ik vroeg een tijdje terug aan mijn zus wanneer ze wist dat ze kinderen wilde, waarop zij zei: "Ik wist dat als ik er niet aan zou beginnen, ik er spijt van zou krijgen." En dat vond ik ook wel een redelijke, logische gedachtengang.
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2014 18:34 schreef SilverSjoiis het volgende:
"Ik denk dat ik een hele goede meisjespapa ben. Dan kan ik staartjes maken"

Smelt O+

Ik dacht dat lief een lichte voorkeur had voor jongens, maar hij vind zichzelf meer een meisjespapa :D
Lief!

quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2014 11:22 schreef Philomijn het volgende:
_Bar_ Ik heb je verhaal gevolgd (in WOHTS, gescheiden en nu hier met nieuwe relatie toch?) en heb met je te doen. Ik meen me te herinneren dat je qua leeftijd ook niet lang meer kan wachten. Waarom niet de sprong in het diepe maken met je nieuwe vent? Hoewel eerst samenwonen misschien handig is, maar toch...

Ik zie nu dat ik in de war ben met Barreltje/Barreltje80 :@
Dit, dat, alles.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 woensdag 15 januari 2014 @ 21:04:02 #78
269689 crew  Viv
pi_135537525
Voer voor twijfelaars :') dit was al langer bekend, maar goed.
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2014 12:56 schreef Cassandra87 het volgende:
Voordeel is wel dat ik voor we voor het echie gaan, bijna een jaar kan ontpillen. En met mijn geschiedenis vind ik dat wel een heel fijn idee, dat mijn cyclus bij start in ieder geval al op orde is.
Lijkt me ook heel fijn dit. Ik ben op mijn 16e begonnen aan de pil en ik ben nu bijna 30, dus geen idee wat mijn cyclus gaat doen. Volgens mij had ik vroeger een 5-weekse cyclus, maar niet echt consequent ofzo. Maar condooms lijken me eigenlijk niet zo handig, en een (koper)spiraaltje wil ik ook pas na een zwangerschap. :')
pi_135538082
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2014 21:04 schreef ViviRAWRS het volgende:
Voer voor twijfelaars :') dit was al langer bekend, maar goed.

[..]

Lijkt me ook heel fijn dit. Ik ben op mijn 16e begonnen aan de pil en ik ben nu bijna 30, dus geen idee wat mijn cyclus gaat doen. Volgens mij had ik vroeger een 5-weekse cyclus, maar niet echt consequent ofzo. Maar condooms lijken me eigenlijk niet zo handig, en een (koper)spiraaltje wil ik ook pas na een zwangerschap. :')
Ik weet niet wat ik anders moet. Ik heb de pil geslikt maar wegens pds (die overigens stil is maar je weet maar nooit) was die niet 100% betrouwbaar, implanon is verkeerd geplaatst, nuvaring levert irritatie op, dus O+ was bereid zich op te offeren. Wellicht dat ie na komende maand zegt, ga toch maar de pil slikken :')
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 woensdag 15 januari 2014 @ 21:15:12 #80
269689 crew  Viv
pi_135538240
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2014 21:12 schreef Cassandra87 het volgende:
Ik weet niet wat ik anders moet. Ik heb de pil geslikt maar wegens pds (die overigens stil is maar je weet maar nooit) was die niet 100% betrouwbaar, implanon is verkeerd geplaatst, nuvaring levert irritatie op, dus O+ was bereid zich op te offeren. Wellicht dat ie na komende maand zegt, ga toch maar de pil slikken :')
Volgens mij is het eerder in deze reeks een keer gebeurd dat vriendlief een stuk sneller "om" was toen het op condooms aan kwam. :D
pi_135538368
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2014 21:15 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Volgens mij is het eerder in deze reeks een keer gebeurd dat vriendlief een stuk sneller "om" was toen het op condooms aan kwam. :D
hahaha lets hope so. Alles is aanwezig voor een stabiele basis, nu alleen hij nog :P
pi_135553306
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2014 21:15 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Volgens mij is het eerder in deze reeks een keer gebeurd dat vriendlief een stuk sneller "om" was toen het op condooms aan kwam. :D
Dat zie ik inderdaad ook nog wel gebeuren ja! Hier is de planning 3 maanden condooms, maar ben benieuwd of we dat halen ;)
Ach, in het buitenland hebben ze ook testen :X
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_135592049
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2014 11:22 schreef Philomijn het volgende:
_Bar_ Ik heb je verhaal gevolgd (in WOHTS, gescheiden en nu hier met nieuwe relatie toch?) en heb met je te doen. Ik meen me te herinneren dat je qua leeftijd ook niet lang meer kan wachten. Waarom niet de sprong in het diepe maken met je nieuwe vent? Hoewel eerst samenwonen misschien handig is, maar toch...

Danaa, ik ben erg benieuwd naar het boek. Wat vond jij er van? In maart stoppen, spannend! Dat is al heeeeul snel!

StefanieV, jij hebt die gedachten dus ook. Maar wat is dan het punt van ehh dat je er toch besluit om voor te gaan? Ik wacht nog op dat Eureka-moment.

Ik ken een man die zo'n spijt had na zijn eerste kind dat ie er daarna gelijk een knoop in heeft laten leggen. :X

Mijn vriend rammelt volgens mij stiekem ook. Begint uit het niets over een kindernaam die hij gehoord heeft en wel leuk vindt, over babyzwemmen of een meisje dat 'ie achterop bij haar vader op de fiets zag zitten. Tsja, het enige wat ons eigenlijk tegenhoudt is mijn carrière (ik wil een baan verdorie!) en we willen eigenlijk ook graag eerst trouwen.
Maart, ja zeker dat is al snel en heb er zoveel zin in!
Mijn strip is bijna op, dan nog twee te gaan......

Het boek is het eerste deel echt heel informatief, de andere helft gaat over; ' Wat komt er bij kijken als het niet lukt en wat kan er allemaal mis gaan '
Heb die eerste helft met plezier gelezen en die tweede helft sla ik gewoon over ;)
pi_135592938
Bah. Ik was gister bij de gyn, wat denk je? Heb ik een cyste die operatief verwijdert moet worden! :/ schrok me rot.

On the up side; als ik toch plat lig haalt gyn ook de mirena er uit.
pi_135594103
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2014 09:27 schreef silliegirl het volgende:
Bah. Ik was gister bij de gyn, wat denk je? Heb ik een cyste die operatief verwijdert moet worden! :/ schrok me rot.

On the up side; als ik toch plat lig haalt gyn ook de mirena er uit.
Wachten ze niet af of ie zelf verdwijnt? Ik had ook n cyste maar moest 6 weken later terugkomen, en toen was ie zelf weggegaan.
S. 2014
J. 2016
pi_135595252
Wat leuk dat het topic nu wat sneller loopt hier!

Silliegirl ik zou ook schrikken als ik uit het niks zou horen dat iets operatief verwijdert zou moeten worden. Ben je met bepaalde klachten naar de gyn gegaan die door de cyste veroorzaakt zijn of ging je met een heel ander idee/plan/doel de afspraak in? Kunnen ze je al snel helpen?

Verder ben ik ook heel benieuwd hoe mijn cyclus zal zijn. Die was iig heel regelmatig toen ik op mn 15de aan de pil ging, zou mooi zijn als die gewoon verder zou gaan waar ie gebleven was als ik stop met de pil. Nog een tijdje geduld hebben...
pi_135597032
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2014 10:47 schreef Nolita het volgende:
Wat leuk dat het topic nu wat sneller loopt hier!

Silliegirl ik zou ook schrikken als ik uit het niks zou horen dat iets operatief verwijdert zou moeten worden. Ben je met bepaalde klachten naar de gyn gegaan die door de cyste veroorzaakt zijn of ging je met een heel ander idee/plan/doel de afspraak in? Kunnen ze je al snel helpen?

Verder ben ik ook heel benieuwd hoe mijn cyclus zal zijn. Die was iig heel regelmatig toen ik op mn 15de aan de pil ging, zou mooi zijn als die gewoon verder zou gaan waar ie gebleven was als ik stop met de pil. Nog een tijdje geduld hebben...
Ik ging met schimmelinfectie klachten die maar niet overgaan. Die worden veroorzaakt door de cyste. Ik wist wel dat dat ding er zat (keer een abces erin gehad ook) maar dat is dus nooit goed genezen, daarom moet 'ie er uit, binnen nu en een maand, dus vrij vlot.. :/
pi_135599085
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 januari 2014 11:49 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Ik ging met schimmelinfectie klachten die maar niet overgaan. Die worden veroorzaakt door de cyste. Ik wist wel dat dat ding er zat (keer een abces erin gehad ook) maar dat is dus nooit goed genezen, daarom moet 'ie er uit, binnen nu en een maand, dus vrij vlot.. :/
Jeetje!!
Dat is schrikken...
Ben je daarna lang herstellende of niet?
pi_135601013
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2014 12:49 schreef Danaa het volgende:

[..]

Jeetje!!
Dat is schrikken...
Ben je daarna lang herstellende of niet?
Ik moest rekenen op een week zoveel mogelijk liggen en het is daarna een aantal weken "gevoelig". Leuk is anders zeg maar..
pi_135601168
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 januari 2014 13:43 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Ik moest rekenen op een week zoveel mogelijk liggen en het is daarna een aantal weken "gevoelig". Leuk is anders zeg maar..
Ja dat is niet prettig... Dit valt voor mij wel onder een tijdje herstellende inderdaad!
Succes alvast ^O^
pi_135615972
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2014 08:28 schreef Danaa het volgende:

[..]

Maart, ja zeker dat is al snel en heb er zoveel zin in!
Mijn strip is bijna op, dan nog twee te gaan......
Zo leuk dat we tegelijk op gaan; ik begin over een paar dagen ook aan de laatste 2 strips! :)
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2014 10:47 schreef Nolita het volgende:

Verder ben ik ook heel benieuwd hoe mijn cyclus zal zijn. Die was iig heel regelmatig toen ik op mn 15de aan de pil ging, zou mooi zijn als die gewoon verder zou gaan waar ie gebleven was als ik stop met de pil. Nog een tijdje geduld hebben...
Dat hoop ik ook! :Y Was altijd super regelmatig (nooit meer dan 2-3 dagen verschil) en had er amper last van qua andere klachten.

quote:
1s.gif Op vrijdag 17 januari 2014 13:43 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Ik moest rekenen op een week zoveel mogelijk liggen en het is daarna een aantal weken "gevoelig". Leuk is anders zeg maar..
Pfff, dat is inderdaad flink schrikken ja! Hopelijk ben je er snel vanaf en gaat het herstel ook vlot!
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_135616961
Jeetje, sillie wat een nieuws! :( Hopen dat t allemaal lekker vlot verloopt en geen verdere tegenslagen!

Zijn er nog meer rammelaars die juni/juli op de planning hebben staan? :D
Life is what happens to you, while you're busy making other plans!
pi_135625141
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2014 20:30 schreef SilverSjoiis het volgende:
Jeetje, sillie wat een nieuws! :( Hopen dat t allemaal lekker vlot verloopt en geen verdere tegenslagen!

Zijn er nog meer rammelaars die juni/juli op de planning hebben staan? :D
Hier stop ik wel in maart met de pil, maar gaan we er ongeveer vanaf juni voor ;)
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_135634076
[quote]0s.gif Op vrijdag 17 januari 2014 20:13 schreef twist02 het volgende:

[..]

Zo leuk dat we tegelijk op gaan; ik begin over een paar dagen ook aan de laatste 2 strips! :)

JA VIND IK OOK, MIJN LAATSTE PIL ZAL ZIJN OP 23 MAART

[..]

Dat hoop ik ook! :Y Was altijd super regelmatig (nooit meer dan 2-3 dagen verschil) en had er amper last van qua andere klachten.

HIER ALTIJD HEEEEEL REGELMATIG, PRECIES 28
pi_135634087
Oeps dat quoten ziet er heeeeeeeeel raar uit!
En ook nog eens allemaal hoofdletters!
pi_135634378
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2014 20:30 schreef SilverSjoiis het volgende:
Jeetje, sillie wat een nieuws! :( Hopen dat t allemaal lekker vlot verloopt en geen verdere tegenslagen!

Zijn er nog meer rammelaars die juni/juli op de planning hebben staan? :D
Wij hebben de zomer in ons hoofd voor de echte start! Dus dat zal elkaar niet veel maken.

Moet ik nog wel ff denken over de tussenliggende maanden. Misschien mirena er toch maar later uit..
pi_135634451
Vervelend allemaal silliegirl, maar beter dat het op korte termijn weggehaald wordt zodat je klachten hopelijk verdwijnen!

Wat fijn dat jullie allemaal op redelijk korte termijn gaan beginnen. Ik klets lekker mee met jullie want wat zal het weer stil zijn dan straks hier binnen een half jaar.
pi_135634492
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 januari 2014 10:19 schreef Nolita het volgende:
Vervelend allemaal silliegirl, maar beter dat het op korte termijn weggehaald wordt zodat je klachten hopelijk verdwijnen!

Wat fijn dat jullie allemaal op redelijk korte termijn gaan beginnen. Ik klets lekker mee met jullie want wat zal het weer stil zijn dan straks hier binnen een half jaar.
Voor jou hopen wij gewoon dat je heel snel een huis vind!! Dan komt het voor jou ook allemaal wat dichterbij :Y
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zaterdag 18 januari 2014 @ 10:52:07 #99
269689 crew  Viv
pi_135635024
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 januari 2014 10:19 schreef Nolita het volgende:
Wat fijn dat jullie allemaal op redelijk korte termijn gaan beginnen. Ik klets lekker mee met jullie want wat zal het weer stil zijn dan straks hier binnen een half jaar.
Nee joh, hier duurt het nog wel 2 jaar voordat de omstandigheden ernaar zijn.
pi_135635136
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 januari 2014 10:52 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Nee joh, hier duurt het nog wel 2 jaar voordat de omstandigheden ernaar zijn.
Hier ook hoor!
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zaterdag 18 januari 2014 @ 15:00:36 #101
269689 crew  Viv
pi_135641518
Vanochtend zag ik op Twitter een foto van een woonkamer, volledig ingericht met de kleuren van de voetbalclub waar mijn man ook fan van is. Foeilelijk natuurlijk.
ik: "Stiekem zou je dat ook wel willen, hè?"
hij: "Nee, niet in de woonkamer."
ik: "In je toekomstige man cave dan."
hij: "Of in de babykamer."
:o
pi_135642611
En de kleuren waren? :D
Life is what happens to you, while you're busy making other plans!
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zaterdag 18 januari 2014 @ 16:42:26 #103
269689 crew  Viv
pi_135644488
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 januari 2014 15:40 schreef SilverSjoiis het volgende:
En de kleuren waren? :D
Donkerblauw & geel. :D
pi_135644590
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 januari 2014 16:42 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Donkerblauw & geel. :D
Ook wel Ikea-kleuren genoemd dus :D :D :D
Maar wel leuke uitspraak van je vriend ja O+
pi_135644920
Hier ook zo'n uitspraak: we waren aan het bespreken hoe we de badkamer willen verbouwen (we zijn vorig jaar hier gaan wonen, badkamer is het laatste grote klusproject). De badkamer is klein, maar we hebben 4 slaapkamers. Mijn voorstel was dus om 1 van de slaapkamers op te offeren als badkamer.
Dus vriend "hmm, en wat wordt de huidige badkamer dan?"
Ik: *washok? Rommelkamer? Of nee! Een inloopkast!*
Vriend: "of de babykamer dan"
Ik: *nee dat gaat niet passen*
Vriend: "jawel! Hier zou best een kribbe kunnen staan"


Een kribbe ook echt! Waar haaaalt 'ie het woord vandaan!
pi_135648661
[quote]0s.gif Op zaterdag 18 januari 2014 16:42 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Donkerblauw & geel. :D
[/quot

Oei!
Life is what happens to you, while you're busy making other plans!
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zaterdag 18 januari 2014 @ 19:09:11 #107
269689 crew  Viv
pi_135649006
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 januari 2014 18:59 schreef SilverSjoiis het volgende:
Oei!
Dus het wordt zoiets:

Sorry toekomstige baby :@
pi_135649128
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 januari 2014 19:09 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Dus het wordt zoiets:
[ afbeelding ]
Sorry toekomstige baby :@
kortom, tenue in babyformaat kopen en hij is vast om *O* :D
:)
pi_135649248
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 januari 2014 19:09 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Dus het wordt zoiets:
[ afbeelding ]
Sorry toekomstige baby :@
Hahaha. Topper!
Ik had vroeger een zwak voor nog donkerder blauw in combi met goud. Iets verfijnder dan deze felle bedoeling! Tenzij je een Zweedse achtergrond hebt haha..
Life is what happens to you, while you're busy making other plans!
pi_135710073
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 januari 2014 10:22 schreef Danaa het volgende:

[..]

Voor jou hopen wij gewoon dat je heel snel een huis vind!! Dan komt het voor jou ook allemaal wat dichterbij :Y
Wat leuk om te horen, we zijn ermee bezig hopelijk lukt het binnen afzienbare tijd :)

En vivarawrs en sylvana gelukkig voor mij dat dan niet iedereen weg is idd! Kunnen we nog een tijd doorrammelen met z'n allen. Er zal natuurlijk altijd wel iemand zijn die rammelt dus snel leeglopen zal het hier ook niet, net als in de andere topics.
pi_135840302
Moest vanmorgen medicijnen ophalen bij de apotheek, en normaal gesproken haal ik dan ook altijd meteen een nieuwe voorraad van de pil, maar dat hoefde dit keer niet :X *O* Weer een mini stapje gezet!

En begonnen aan de laatste twee pilstrips; vriend slikte even toen ik 'm die liet zien. "Zo wordt het wel heel concreet" O+
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_135848490
Dat is idd wel even een momentje en heel concreet ja!
pi_135874840
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2014 10:35 schreef twist02 het volgende:
Moest vanmorgen medicijnen ophalen bij de apotheek, en normaal gesproken haal ik dan ook altijd meteen een nieuwe voorraad van de pil, maar dat hoefde dit keer niet :X *O* Weer een mini stapje gezet!

En begonnen aan de laatste twee pilstrips; vriend slikte even toen ik 'm die liet zien. "Zo wordt het wel heel concreet" O+
*O*
Ik zondag beginnen aan mijn 1 na laatste!
  vrijdag 24 januari 2014 @ 10:48:20 #114
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_135885067
Eehm. Hoi :W

*rammel*
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_135889595
quote:
11s.gif Op vrijdag 24 januari 2014 10:48 schreef Vlindur het volgende:
Eehm. Hoi :W

*rammel*
Opgelost. Slotje.
  vrijdag 24 januari 2014 @ 13:07:57 #116
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_135889623
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 januari 2014 13:07 schreef -Spring het volgende:

[..]

Opgelost. Slotje.
Ja echt _O-
Dat was een kwartier voordat ik de plus plastte :')
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_135891932
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 januari 2014 13:07 schreef -Spring het volgende:

[..]

Opgelost. Slotje.
_O- _O-

zo snel zijn ze hier nog nooit doorgeschoven
S. 2014
J. 2016
  vrijdag 24 januari 2014 @ 14:06:11 #118
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_135892138
Whahaha, ik las hier vanochtend en nu de update..... _O_ :D
pi_135892458
Haha ging het bij iedereen maar zo snel als bij Vlindur _O-
  vrijdag 24 januari 2014 @ 14:24:50 #120
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_135892915
:D Ik wilde het al weghalen na het 2e streepje. Maar wist niet in wat ik het dan moest veranderen :P
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_135892954
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 januari 2014 13:07 schreef -Spring het volgende:

[..]

Opgelost. Slotje.
:D

Vond het al het verkeerde topic om mee te komen posten :P Maar dat was dus een gelukkige toevalstreffer
pi_135900671
quote:
11s.gif Op vrijdag 24 januari 2014 10:48 schreef Vlindur het volgende:
Eehm. Hoi :W

*rammel*
_O-
No one can make you feel inferior without your consent - Eleanor Roosevelt
  vrijdag 24 januari 2014 @ 18:03:32 #123
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_135901111
Vlindur :D
  vrijdag 24 januari 2014 @ 18:12:49 #124
140412 Danaa
🍎
pi_135901404
Door het gerammel zit op YouTube filmpjes te kijken:
" Pregnancy announcement "

Ontzettend mooi en tranentrekkend om te zien :D
pi_135902277
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2014 14:01 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

_O- _O-

zo snel zijn ze hier nog nooit doorgeschoven
Gewoon een heel topic overslaan. _O- *O*
  zondag 26 januari 2014 @ 22:27:20 #126
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_135985213
*rammel*

geen baby meer in huis
  zondag 26 januari 2014 @ 22:49:49 #127
171422 LadyBlack
paint it black
pi_135986982
quote:
2s.gif Op zondag 26 januari 2014 22:27 schreef Kyara het volgende:
*rammel*

geen baby meer in huis
:*

Wel 2 heel leuke dreumesjes en een heel leuke peuter! *O*
  zondag 26 januari 2014 @ 22:51:40 #128
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_135987116
Helemaal waar hoor!
En 2 gecorrigeerde baby's ;)
pi_135987700
quote:
2s.gif Op zondag 26 januari 2014 22:27 schreef Kyara het volgende:
*rammel*

geen baby meer in huis
Tijd voor een nieuwe! Drieling dit keer?
pi_135988736
quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2014 22:59 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Tijd voor een nieuwe! Drieling dit keer?
Wat zij zegt :D
S. 2014
J. 2016
pi_135995515
3 jongens dan wel hoor! Anders is het echt te zielig voor M. :D
pi_136233287
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2014 14:01 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

_O- _O-

zo snel zijn ze hier nog nooit doorgeschoven
Ik moest hardop lachen! :D

Kyara, is een derde zwangerschap echt helemaal uitgesloten? Of staat er stiekem ergens nog een deurtje open?
Dit, dat, alles.
pi_136318541
haha Vlindur mooie move!

Ik ben erachter gekomen dat een huizenjacht het rammelen best wat versterkt, ben zo benieuwd waar we terecht gaan komen. Dat zal de plek worden waar wij hopelijk een kindje mogen krijgen in ons leven.
  dinsdag 4 februari 2014 @ 19:48:10 #134
140412 Danaa
🍎
pi_136334983
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2014 12:49 schreef Nolita het volgende:
haha Vlindur mooie move!

Ik ben erachter gekomen dat een huizenjacht het rammelen best wat versterkt, ben zo benieuwd waar we terecht gaan komen. Dat zal de plek worden waar wij hopelijk een kindje mogen krijgen in ons leven.
Te gek he, heerlijk die gezonde spanning :Y!
  dinsdag 4 februari 2014 @ 20:32:07 #135
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_136337663
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2014 12:12 schreef Philomijn het volgende:
Kyara, is een derde zwangerschap echt helemaal uitgesloten? Of staat er stiekem ergens nog een deurtje open?
4 kinderen is niet echt reeel op dit moment. Niet qua ruimte, qua auto. qua financiele situatie. Misschien ooit, als de oudste op school zitten (en de jongste dus bijna ;) ). Maar dan is het leeftijdsverschil ineens zo groot en ik weet niet of ik dat wel wil

plus dat ik ook geen 20 meer ben
pi_136390696
*mopper*
Ben ik met de hormonen gestopt heb ik een cyclus van 20 dagen.
Zucht.
Sorry ego post.
  donderdag 6 februari 2014 @ 07:46:14 #137
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_136390943
ik ben in de discussie verzand geraakt met mezelf waarom een mens eigenlijk kinderen zou willen..
of nouja.. waarom IK kinderen zou willen :P

"gewoon omdat ik het wil" blijkt niet echt een doorslaggevend argument 8)7
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_136393675
Danaa: ik vind de spanning best vervelend, voornamelijk omdat het alle kanten opzwiept van ja een leuk huis gezien, oh nee er zijn ook andere geïnteresseerden, een huis dat voor onze neus weggekaapt wordt, tot weer een ander huis met nieuwe hoop, maar weer andere geïnteresseerden, angst voor weer een wegkaping voor onze neus enzv. Ik kan er niet zoveel mee en dat vind ik jammer, hopelijk krijgen we snel goed nieuws en kunnen we echt legaal gaan fantaseren over ons huis!

Kyara, het is dus een beetje een de tijd zal het leren waar je nu in zit geloof ik.

Cassandra, je bent pas sinds kort gestopt met hormonen toch? Die 20 dagen zeggen dan nu wellicht nog niet zoveel. Even een paar maanden afwachten wat je cyclus gaat doen!

Barreltje, nog geen andere argumenten naar voren kunnen brengen? Of alleen maar tegenargumenten haha. Natuurlijk zijn er voors en tegens, maar kinderen krijgen en een gezin stichten met mijn vriend is wel een soort levensdoel voor mij. Iets dat ik graag wil doen met mijn leven. En waarom? Het lijkt me iets moois waarvan je nu zonder kinderen onmogelijk kunt zeggen wat het precies is. Maar om samen met mijn vriend een kind te krijgen waarin je dan weer dingen van elkaar terug ziet. Ik verwacht dat het een verrijking is van mijn leven en ga de uitdaging graag aan!
Het lastige van de keuze is denk ik dat je er heel veel ideeën over kunt hebben, maar pas achteraf kunt zeggen of dat klopt ja of nee. En dat is voor zo'n grootse beslissing in je leven best lastig afwegen van tevoren.
pi_136394933
Nolita: kan me voorstellen dat dat zwaar is ja, als het steeds wisselt. Maar misschien is dat ergens wel beter dan dat er niets zou gebeuren? Nu weet je dat goed nieuws (hopelijk!) elk moment kan komen?
Makkelijk gezegd, ik weet het, maar misschien biedt het een ander perspectief? :*

Cassandra: dat is wel kort ja. Wat Nolita zegt: misschien verandert dat nog wel de komende maanden. En een cyclus van 20 dagen is wel fijner dan van 40?
Pfff, ik ben wel van de positieve draaien vandaag :') sorry hoor! Je mag natuurlijk ook gewoon even mopperen! ;)

Barreltje: vond ik ook best lastig, ik kwam eerst ook niet verder dan "ik wil het" en "dat hoort zo" :')
Het is vooral lastig omdat je vooraf -denk ik- nooit volledig kunt beseffen hoe het is. Ik krijg het wel gedeeltelijk mee van broers/zussen/vrienden met kleintjes (en dan rammel ik de pan uit!), maar dat echte gevoel kun je iemand zonder kinderen nooit uitleggen denk ik.

Ik twijfel bij vlagen ook nog wel eens, omdat kinderen je letterlijk bloed, zweet en tranen kosten. Maar 'iets' in mij zegt me dat het het waard is, dat het iets is wat ik niet wil missen én dat ik er wel spijt van krijg als we geen kinderen krijgen, maar andersom niet O+
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
  donderdag 6 februari 2014 @ 11:35:21 #140
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_136395661
Hahhah twist02, die positieve draai ergens aan geven :D, iemand moet het doen ;)
Ik ben juist van het negatieve......gisteren op kraambezoek geweest van mijn neefje. Heel schattig hoor, maar heb nu even zoiets van "wil ik dat wel?" Ik kan dus echt slecht tegen te weinig slaap en misschien ben ik soms iets te perfectionistisch, dus ben nu al bang dat ik alles fout ga doen......
Gevalletje cold feet denk ik :% }:| :@
Op woensdag 13 juni 2018 15:27 schreef gcjoel het volgende:
JIj bent raar, dat snap je wel he? :D
pi_136396261
quote:
2s.gif Op dinsdag 4 februari 2014 20:32 schreef Kyara het volgende:

[..]

4 kinderen is niet echt reeel op dit moment. Niet qua ruimte, qua auto. qua financiele situatie. Misschien ooit, als de oudste op school zitten (en de jongste dus bijna ;) ). Maar dan is het leeftijdsverschil ineens zo groot en ik weet niet of ik dat wel wil

plus dat ik ook geen 20 meer ben
Ah oké. :)
Het is bij mij juist (en ik heb makkelijk praten, want ik heb geen kinderen dus kan me er eigenlijk ook geen goede, realistische voorstelling van maken) heerlijk om nog een "nakomertje" te krijgen. Geen idee waarom, maar ik vind het zo'n romantische gedachte. O+
Dit, dat, alles.
pi_136396522
Cassandra87: een onregelmatige cyclus na stoppen met hormonen is niet ongewoon toch? Komt wel goed!

Nolita: Spannend, huizenjacht! Mijn vriend en ik hebben anderhalf jaar geleden een huis gekocht (nu bijna twee jr geleden gestart met "ach, we kijken gewoon eens wat we kunnen krijgen met ons budget") en toen was ik totaal niet bezig met waar dan een kinderkamer moest komen ofzo. Maar ik wist wél dat het een huis moest zijn waar kinderen konden opgroeien. Mijn advies: neem de tijd en laat je niet opnaaien door factoren die je niet in de hand hebt.

Redenen om kinderen te krijgen, tsja... Ik denk dat het meer een gevoel is dan iets wat je echt rationeel benadert. Ik denk wel dat je je van te voren wel af zou moeten/kunnen vragen of je het aankan (in de ruimste zin van het woord: financieel, geestelijk...), maar echt een reden..?

Ik probeerde net redenen te bedenken, maar ik kwam met hele suffe dingen. :X Dus ik houd het maar bij een gevoel. :') :D Ik had het daar een tijdje terug met iemand over, over de twijfels enzo. Ik zei: mijn leven is zo ook leuk. En toen zei ze: ja, maar als je geen kinderen krijgt, ben je later eenzaam. Euh :?
Dit, dat, alles.
pi_136396900
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2014 11:35 schreef Tyler-Girl het volgende:
Hahhah twist02, die positieve draai ergens aan geven :D, iemand moet het doen ;)
Ik ben juist van het negatieve......gisteren op kraambezoek geweest van mijn neefje. Heel schattig hoor, maar heb nu even zoiets van "wil ik dat wel?" Ik kan dus echt slecht tegen te weinig slaap en misschien ben ik soms iets te perfectionistisch, dus ben nu al bang dat ik alles fout ga doen......
Gevalletje cold feet denk ik :% }:| :@
Die cold feet herken ik wel een beetje. Heb ook teveel in het "Moois en mythes" topic zitten lurken :|W waardoor ik nu steeds denk dat ik overal te naïef in ben ("ik zou dat zo-en-zo doen, dat werkt vast wel goed"). Maar dan bedenk ik me weer dat in principe iedereen zo 'naïef' aan kinderen begint en dat dat juist misschien ook wel fijn is :)
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
  donderdag 6 februari 2014 @ 13:05:33 #144
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_136398500
ik kwam ook niet echt verder dan "omdat het hoort"en "omdat ik het wil"
de romantische noties van : "ik wil mezelf en/of mijn partner terug zien in kroost "oid.. ik kan er niks mee geloof ik :P (mijn god wat hoop ik dat een evt kind bepaalde trekjes van mij en/of mijn partner juist NIET heeft !! :o :o )

gheheh het moois en myhtes topic is wel een beetje ehh.. ontluisterend ;) ik ga de komende tijd iig nog heeeuull veuul uitslapen ;) omdat het KAN :P
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
  donderdag 6 februari 2014 @ 14:39:24 #145
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_136401790
Ja dat topic heb ik ondertussen ook van voor tot achter gelezen. Het is fijn dat het zo nuchter is, gewoon alle voordelen en nadelen op tafel zeg maar ;) Maar het doet me idd wel beseffen dat het leven zonder kinderen misschien iets makkelijker is. Ik ben veel op mezelf en om dan ineens "mijn" tijd en leven te moeten delen met iemand die zo aanhankelijk is aan jou, dat lijkt me moeilijk en flink omschakelen.

En verder ben ik ook vrij naief hoor. Ik denk ook heel gemakkelijk dat ik straks met kinderen het wel allemaal zus en zo ga doen, omdat ik hier op Fok heb gelezen dat dat het beste is :+ (en vaak nu al denk beter te weten dan een vriendin met dochter.....dat spreek ik niet uit, dat is alleen in mijn hoofd ;) )
Op woensdag 13 juni 2018 15:27 schreef gcjoel het volgende:
JIj bent raar, dat snap je wel he? :D
pi_136402710
Haha, dat laatste is enorm herkenbaar! Veel schoonzussen met kleine kinderen en ik probeer vaak mijn mening maar voor me te houden..

Ik ben afgelopen week twee keer de pil vergeten, dus mijn hoofd houdt niet op met fantaseren over een mogelijke zwangerschap. En dat terwijl ik er net weer vrede mee had dat het nog een tijd zou duren. Pff, ingewikkeld hoor, die hormonen -O- Ik merk dat ik het gewoon zo enorm handig zou vinden als het per ongeluk een keer raak zou zijn. Ik vind het zo'n grote beslissing: wanneer ben je er nu écht klaar voor?
Ik wil nog afstuderen, reizen, een carrière opbouwen, sparen, verhuizen.. maar als ik dat allemaal eerst nog wil doen dan ben ik er pas over minimaal 5 jaar klaar voor.
En dat terwijl er aan de belangrijkste voorwaarden al voldaan is: lange stabiele relatie met iemand die ook kinderen wil (in de toekomst), een stabiel inkomen waar we prima van rond kunnen komen, we zijn beide volwassen genoeg om een goed thuis te kunnen maken voor een kindje.

't Moois en Mythes-topic vond ik ook geweldig om door te lezen!
freedom is just another word for nothing left to lose
pi_136403944
freedom is just another word for nothing left to lose
pi_136407376
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2014 11:13 schreef twist02 het volgende:

Cassandra: dat is wel kort ja. Wat Nolita zegt: misschien verandert dat nog wel de komende maanden. En een cyclus van 20 dagen is wel fijner dan van 40?
Pfff, ik ben wel van de positieve draaien vandaag :') sorry hoor! Je mag natuurlijk ook gewoon even mopperen! ;)

Positieve twist _O_

Kleine kanttekening... 12 januari zijn we allebei vergeten om de nuvaring in te brengen na de sex. Daar kwamen we savonds achter. Ring wel weer ingebracht en condoom gebruikt. Een kleine week later werd ik ongesteld dus ring uitgedaan en besloten te stoppen met de ac (van mijn kant, O+ gebruikt braaf zijn rubbertjes).
Omdat ik steeds misselijk was (echt maagkrampen, is nieuw voor mij) heb ik anderhalve week geleden een test gedaan, die is negatief. Had ik al verwacht omdat ik daarvoor ongesteld was geworden.
15-2 is mijn nod, maar dacht dat die vanochtend was doorgebroken. Nu echter nergens last van, is bij een veeg gebleven.
Als mijn periode niet doorbreekt en ik blijf last van mijn maag houden toch maar eens een nieuwe test doen volgende week. (ook iets nieuws, pijnlijke tepels. Aanraking voelt bijna letterlijk alsof ze worden fijngeknepen. Ik heb wel eens spanning op mijn hele borst maar dit is nieuw. Ik trek me er alleen niet zo veel van aan want mijn lichaam ontdekt bij elke hormoonwisseling wel weer iets nieuws om last van te krijgen dus dat ben ik onderhand wel gewend :'))

@Philomijn dat is ook wel normaal maar ik ben juist gestopt met mijn ac omdat ik zeker wilde weten dat ik een normale cyclus heb omdat ik als de dood ben dat t mij niet zal lukken zwanger te raken. En dan is het eerste wat ik krijg een abnormale cyclus (Ik ben overigens 2x eerder langdurig gestopt met ac en allebei de keren zat ik direct op een cyclus van 28 dagen)
pi_136407424
quote:
7s.gif Op donderdag 6 februari 2014 07:46 schreef Barreltje het volgende:
ik ben in de discussie verzand geraakt met mezelf waarom een mens eigenlijk kinderen zou willen..
of nouja.. waarom IK kinderen zou willen :P

"gewoon omdat ik het wil" blijkt niet echt een doorslaggevend argument 8)7
Is het niet sowieso een gevoels-iets?
Je bent geen paard of hond aan het fokken om het ras te verbeteren :P
Gewoon, omdat je dat zo voelt. Punt.

(Ik wil een mini O+ omdat ik helemaal weg ben van mijn O+, maar ik gok dat ik daarin ook in de minderheid ben dus of dat nou zo'n goed argument is :+)
pi_136407713
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2014 15:04 schreef Lot_1 het volgende:
Ik ben afgelopen week twee keer de pil vergeten, dus mijn hoofd houdt niet op met fantaseren over een mogelijke zwangerschap. En dat terwijl ik er net weer vrede mee had dat het nog een tijd zou duren. Pff, ingewikkeld hoor, die hormonen -O- Ik merk dat ik het gewoon zo enorm handig zou vinden als het per ongeluk een keer raak zou zijn. Ik vind het zo'n grote beslissing: wanneer ben je er nu écht klaar voor?
Ik wil nog afstuderen, reizen, een carrière opbouwen, sparen, verhuizen.. maar als ik dat allemaal eerst nog wil doen dan ben ik er pas over minimaal 5 jaar klaar voor.
En dat terwijl er aan de belangrijkste voorwaarden al voldaan is: lange stabiele relatie met iemand die ook kinderen wil (in de toekomst), een stabiel inkomen waar we prima van rond kunnen komen, we zijn beide volwassen genoeg om een goed thuis te kunnen maken voor een kindje.

Vind ik heel lastig te zeggen. Hier zijn alle randvoorwaarden aanwezig, goed inkomen, woning, stabiele relatie. We willen ook wel reizen maar dat kan ook met kinderen. Sparen doen we al, en los van dat is een kind er niet binnen een dag dus je hebt nog 9 maanden om door te sparen (en daarna al is t minder) en waar is de grens, hoeveel moet er op de rekening staan?
Aan de andere kant ben ik net in een nieuwe baan begonnen (wel zekerheid want al sinds jaar en dag vast contract bij de zelfde werkgever, nl. de overheid) en daar geniet ik zooo van, nieuwe dingen leren, merken dat je goed bent in je werk en nog kunnen doorgroeien. Over twee weken wordt onze pup geboren en ik sta te springen om jacht training te doen. Oftewel, nu is voor ons ook niet het goede moment. Maar komt hét moment wel?

Ik mik nog steeds op de zomer om te stoppen met alle ac, O+ houdt vast aan eind 2014. Ook wel handig, ik zie mezelf nog niet met dikke buik een puberende hond opvoeden die sterk genoeg is om mij omver te springen.
We houden er wel stiekem rekening mee dat een zomervakantie in 2015 naar een land als amerika er niet meer inzit, dus dat zegt wel genoeg over d eplanning. Maar een planning is geen planning als die niet zou tegen vallen :+
pi_136407992
Wat leuk, een pup! Wat voor ras is het?

Jouw bericht bevestigt wel voor mij dat het ook wanneer je wel aan het werk bent er geen 'perfect' moment bestaat om er voor te gaan. Ik zie dat nu bij werkende vriendinnen ook, die hebben te maken met wel/geen contractverlenging, mogelijkheid om een opleiding erbij te doen, uitdagend werk, op zoek zijn naar werk, enzovoorts. Al dat soort dingen maken het ook lastig om er voor te gaan.
freedom is just another word for nothing left to lose
pi_136408232
Een flatcoated retriever :)

Ik ben zelf heel erg leergierig en ambitieus. De interne opleiding is op 31 januari 2014 afgerond dus dit is pas mijn tweede officiële week. Ik heb echter vandaag aangegeven dat ik een groter bestand wil omdat ik het werk sneller oppak dan gemiddeld, met als gevolg dat ik steeds van de bestanden van collegas pak omdat ik door mijn eigen werk heen ben. En dan ben ik altijd geneigd om nog meer te werken en te leren, dat raakt niet uitgeput. Ja op een gegeven moment moet je wel de beslissing nemen, nu gaan we er voor, stapje terug nemen, en we zien wel wanneer het perfecte moment is. Want qua werk ben ik continu aan het klimmen op de ladder (studie niet, hoewel ik goede cijfers haal kan ik totaal niet leren en raak ik er helemaal panisch van. Soort faalangst)

Maar ik wil er wel minimaal een half jaar langer zitten voordat ik vertel, leuk allemaal, maar over een half jaar ga ik met zwangerschapsverlof :+ Bij wijze van
pi_136408509
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2014 17:59 schreef Cassandra87 het volgende:
Een flatcoated retriever :)
leuk, helemaal als je er jachttraining mee gaat doen :Y
quote:
Ik ben zelf heel erg leergierig en ambitieus. De interne opleiding is op 31 januari 2014 afgerond dus dit is pas mijn tweede officiële week. Ik heb echter vandaag aangegeven dat ik een groter bestand wil omdat ik het werk sneller oppak dan gemiddeld, met als gevolg dat ik steeds van de bestanden van collegas pak omdat ik door mijn eigen werk heen ben. En dan ben ik altijd geneigd om nog meer te werken en te leren, dat raakt niet uitgeput. Ja op een gegeven moment moet je wel de beslissing nemen, nu gaan we er voor, stapje terug nemen, en we zien wel wanneer het perfecte moment is. Want qua werk ben ik continu aan het klimmen op de ladder (studie niet, hoewel ik goede cijfers haal kan ik totaal niet leren en raak ik er helemaal panisch van. Soort faalangst)

Maar ik wil er wel minimaal een half jaar langer zitten voordat ik vertel, leuk allemaal, maar over een half jaar ga ik met zwangerschapsverlof :+ Bij wijze van
Ja precies, je moet het dan nog best wel uitkienen :) en voor je carrière is het zelden goed. Fijn dat jij al zo'n concreet idee er over hebt. Ik denk dat het hier ook wel rust zou geven als we er eens een knoop over doorhakken, maar ik weet het echt niet. En van mijn man hoeft het sowieso voorlopig nog niet per se, dus dat helpt ook niet mee }:|
freedom is just another word for nothing left to lose
pi_136412845
Zo heee, net even een goed gesprek met de man gevoerd! Daaruit kwam dat we eigenlijk beiden vonden dat het niet zoveel voordelen heeft om nog 5 jaar te wachten en dat we er in principe prima voor kunnen gaan al.. dat hij er zó over zou denken had ik niet gedacht! Hij zat afgelopen weekend nog allemaal grapjes te maken tegen anderen over hoe verschrikkelijk kinderen zijn 8)7

Hij waarschuwde wel dat hij dit eerst nog een tijdje wil laten bezinken, en dat we daarna gewoon heel relaxed stoppen met de anticonceptie zonder er heel erg mee bezig te zijn. Maar ik ben echt flabbergasted 8)7 :? *; *O*
Zelf moet ik het ook nog een tijdje laten bezinken.. wat een change of plans ineens. En ons kindje wordt dan misschien gewoon geboren tijdens mijn studie in een crappy mini-appartement :o

Pff, en dat na drieënhalfjaar rammelen (ik heb me ooit voorgesteld in het topic waarin LadyBlack er voor besloot te gaan ;))
freedom is just another word for nothing left to lose
  donderdag 6 februari 2014 @ 20:17:24 #155
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_136413753
Jeetje Lot, dat gaat hard ineens! :o *O* Wat leuk en goed dat je man ineens zo omgeschakeld is. En dat is nog een verschil met "misschien over 5 jaar" :D

En ja LadyBlack en Bellena, wat lijkt dat lang geleden......die hebben allebei al een kindje O+
Ik denk dat ik wat betrefd rammelen meer de man ben in onze relatie. Ik ben degene met cold feet en enrome twijfel. Mijn "man" rammelt de pan uit bij baby'tjes en staat erop dat ie ze de fles mag geven (anders is ie serieus zwaar teleurgesteld :D )
Op woensdag 13 juni 2018 15:27 schreef gcjoel het volgende:
JIj bent raar, dat snap je wel he? :D
pi_136413929
Nou ja Lot, wat een omslag van je man ineens! Super zeg! *O*.

Ik las laatst eens terug - mijn eerste post was in deel 24. En daarin vertelde ik dat ik al vier jaar rammel. :').
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_136414716
Mijne in deel 26, en daar zat Tyler-Girl ook al zag ik net.
Gelukkig maar dat jij alvast een topic bent opgeschoven.. dat mocht ook wel eens ;)

Wat grappig dat je man zo rammelt Tyler-Girl! Dat is hier echt niet zo.

Van vijf jaar naar nul jaar klinkt wel heel extreem he, maar die vijf jaar was voor mij de ultieme deadline. Ergens tussen nu en over vijf jaar wilden we er wel voor gaan, maar ik had verwacht nog sowieso twee tot drie jaar te moeten wachten. Dat het nu ineens zo dichtbij is gekomen is wel heel bizar.. hij is nog wel wat terughoudend hoor, ik moet er nu niet teveel over praten, daarom spui ik maar hier :Y)
freedom is just another word for nothing left to lose
  donderdag 6 februari 2014 @ 21:13:10 #158
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_136416449
ik doe idd ook allang mee, met ups en downs. Het ene moment weet ik het heel zeker, het andere moment twijfel ik (meer aan mezelf of ik het wel kan). Maar denk ook dat ik het nooit zeker zal weten omdat er, zoals gezegd, nooit wen perfect moment zal komen en je geen garantie kunt krijgen dat je een goede moeder wordt met perfect kind :+

en spuien mag toch?! daar zijn we voor :) de tijd kan sowieso soms snel gaan. voor je het weet is het weer december.
en een kindje tijdens je studie en in een appartement...het kan allemaal. kijk maar naar Laziness en Mignonne. en laat de rest maar lullen!
Op woensdag 13 juni 2018 15:27 schreef gcjoel het volgende:
JIj bent raar, dat snap je wel he? :D
pi_136418715
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2014 21:13 schreef Tyler-Girl het volgende:
ik doe idd ook allang mee, met ups en downs. Het ene moment weet ik het heel zeker, het andere moment twijfel ik (meer aan mezelf of ik het wel kan). Maar denk ook dat ik het nooit zeker zal weten omdat er, zoals gezegd, nooit wen perfect moment zal komen en je geen garantie kunt krijgen dat je een goede moeder wordt met perfect kind :+
Precies dat is wat nu de doorbraak was voor ons. En nog zullen we wel een tijdje twijfelen voordat we er echt definitief voor gaan. Maar het is fijn dat er nu een opening is in plaats van zo'n niemandsland.
quote:
en spuien mag toch?! daar zijn we voor :) de tijd kan sowieso soms snel gaan. voor je het weet is het weer december.
en een kindje tijdens je studie en in een appartement...het kan allemaal. kijk maar naar Laziness en Mignonne. en laat de rest maar lullen!
En Oeke, dat is ook zo'n heerlijk voorbeeld :Y
Laziness heeft ook genoeg laten zien van dat het niet altijd ideaal is om in een appartement te wonen met een kind ;). Maar wij hebben wel wat meer mogelijkheden om te verhuizen als we dat zouden willen, dus dat scheelt.
freedom is just another word for nothing left to lose
pi_136418738
Qua 'voorwaarden' is het toch altijd heel persoonlijk en lastig denk ik..

Een stabiele relatie en woning is voor mij wel het absolute minimum, daar voldoen we ook allang aan. Vriend heeft ook al een vast contract bij een fijne baas. Toen ik een jaar geleden net een fulltime baan had, leek het mij beter om nog even te wachten (ook om te kunnen sparen). Maar nu zit ik echt goed op m'n plek daar, alleen loopt m'n 3e tijdelijke contract over een half jaar af...
Er is een minikansje op een vast contract *duimendraait*

M'n vriend vindt soms dat we daarom misschien beter kunnen wachten tot ik weer werk heb, want "je weet niet hoe lang dat duurt, voordat je dat gevonden hebt". Ik wil er over een paar maanden juist voor gaan, omdat je ook niet weet hoe lang het duurt voor je zwanger bent. Haha, die logica van beide kanten is echt geweldig! :')
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
  vrijdag 7 februari 2014 @ 09:24:09 #161
140412 Danaa
🍎
pi_136429373
Lot, Wat fantastisch voor je! *O* Zo ging het bij mij ook hoor, er kwam een opening maar mocht er echt niet verder over praten want dan werd hij 'boos'. Na 3 maanden toch weer een balletje opgegooid en toen kwam hij met een maand waarin ik mocht stoppen. " En ach, dan moet je eerst nog een stabiele cyclus krijgen, zwanger raken en het nog 9 maanden dragen " zei hij.

@ Nolita: Toen wij iets meer dan een jaar geleden voor een huis gingen vond ik dat allemaal vervelend dat er dingen voor je neus voorbij schieten. Maar wat iemand anders ook al zei: je weet nu in ieder geval zeker dat er iets gaat komen. Dat gaat jammer genoeg niet altijd gemakkelijk maar dat huis voor jullie komt er zeker aan en dan hopelijk op korte termijn.

Hier van mijn kant totaal geen twijfels, ik wil gewoon heel graag een kind en heb gewoon dat gevoel dat ik dat kan. Ik weet heel goed dat dat je leven verandert, ja maar daar kies ik voor!
En misschien ook omdat ik een heel stabiele omgeving heb hoor, ouders schoonouders broers zussen waar we op kunnen rekenen, ieder een baan, leuk huisje en de soort van 'gevoel' dat je gemaakt bent om kinderen te krijgen en op te voeden
pi_136429667
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 09:24 schreef Danaa het volgende:
Lot, Wat fantastisch voor je! *O* Zo ging het bij mij ook hoor, er kwam een opening maar mocht er echt niet verder over praten want dan werd hij 'boos'. Na 3 maanden toch weer een balletje opgegooid en toen kwam hij met een maand waarin ik mocht stoppen. " En ach, dan moet je eerst nog een stabiele cyclus krijgen, zwanger raken en het nog 9 maanden dragen " zei hij.
Dat 'boze' hebben we hier ook een paar keer gehad ja. Vond ik zelf heel frustrerend, omdat ik aan niks anders kon denken, maar hij aangaf het er niet over te willen hebben.
Maar na een paar keer zachtjes 'pushen' bleek dat hij het vooral nogal spannend vond, maar er eigenlijk ook wel heel graag voor wil gaan! O+

quote:
Hier van mijn kant totaal geen twijfels, ik wil gewoon heel graag een kind en heb gewoon dat gevoel dat ik dat kan. Ik weet heel goed dat dat je leven verandert, ja maar daar kies ik voor!
En misschien ook omdat ik een heel stabiele omgeving heb hoor, ouders schoonouders broers zussen waar we op kunnen rekenen, ieder een baan, leuk huisje en de soort van 'gevoel' dat je gemaakt bent om kinderen te krijgen en op te voeden
Nu ik dit zo lees, denk ik "Dit dus! O+ ", maar toch heb ik juist nu ik weet dat we ervoor gaan én wanneer we er voor gaan soms onzekere momentjes. Maar die maken vaak heel snel plaats voor keihard gerammel! :X
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
  vrijdag 7 februari 2014 @ 10:11:15 #163
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_136430272
Hier vooralsnog geen stabiele relatie ( gewoon nog erg kort) maar de rest is wel aanwezig..(stabiele banen, eigen huis ( ok appartement, maar met 3 slaapkamers dus dat kan gewoon makkelijk)

de omgeving begint hier een beetje aan de babies.. Ik ben de oudste thuis, jongere zusje (ook al 32 jaar ;) ) is er nog helemaal niet mee bezig .. de zus van mijn vriend woont aan de andere kant van de wereld.. dus die heeft ook niet echt een helpende invloed ;)

hier is de leeftijd meer de issue tesamen met de korte duur van de huidige relatie.
Wel met O+ al over gehad.. hij wil niet weten wanneer hij moet "presteren":P we zullen overleggen vanaf wanneer ik stop met anticonceptie ( naja spiraal) en dan wil hij niet weten wanneer de vruchtbare dagen zijn enzo..gewoon veel " konijnen" ;)

hier gaat het gewoon heen en weer tussen wel of niet en als het wel is dan hebben we niet veel tijd :) ik wou dat ik nog 25 was! :P
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_136430905
Ha, ik ervaar het ook absoluut als een luxe dat ik nog jong ben hoor! Het lijkt me best vervelend als je met tijdsdruk zit :) Dat was ook wel de belangrijkste reden om niet nog 10 jaar te willen wachten (naast het feit dat mijn eierstokken dan eruit geklapperd zouden zijn). En ik zie mezelf ook nog wel met een groot gezin, vier kinderen ofzo. Lijkt me leuk, zo'n volle eettafel :Y
Ondanks de twijfels die er zijn is het bij ons trouwens al heel lang duidelijk dat we sowieso wel kinderen willen. De man vindt het allemaal heel eng en spannend en zo'n grote verantwoordelijkheid, maar hij ziet zichzelf als hij oud is wel kinderen hebben en kleinkinderen enz.

Maar het lijkt er dus op dat jullie binnenkort ervoor gaan, Barreltje?
freedom is just another word for nothing left to lose
  vrijdag 7 februari 2014 @ 10:55:47 #165
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_136431294
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 10:39 schreef Lot_1 het volgende:
Ha, ik ervaar het ook absoluut als een luxe dat ik nog jong ben hoor! Het lijkt me best vervelend als je met tijdsdruk zit :) Dat was ook wel de belangrijkste reden om niet nog 10 jaar te willen wachten (naast het feit dat mijn eierstokken dan eruit geklapperd zouden zijn). En ik zie mezelf ook nog wel met een groot gezin, vier kinderen ofzo. Lijkt me leuk, zo'n volle eettafel :Y
Ondanks de twijfels die er zijn is het bij ons trouwens al heel lang duidelijk dat we sowieso wel kinderen willen. De man vindt het allemaal heel eng en spannend en zo'n grote verantwoordelijkheid, maar hij ziet zichzelf als hij oud is wel kinderen hebben en kleinkinderen enz.

Maar het lijkt er dus op dat jullie binnenkort ervoor gaan, Barreltje?
binnenkort als in over een half jaar oid ;)
dan kennen we elkaar een krap jaartje.. ben ik 34 en is hij 41... tsjah.. het liefst wil je het allemaal wat langer uitproberen... maar de natuur he :) ik ( we ) zouden ook graag 3 koters willen.. dus.. krap krap ;)
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_136431602
Ach ja, 't is wel snel maar aan de andere kant weet je meestal na één jaar best hoe de ander in elkaar steekt. Elkaar langer kennen is in elk geval ook geen garantie dat het goed blijft gaan of dat je nooit zult moeten werken aan je relatie. 't Is wel vervelend dat de voornaamste reden om er zo snel voor te gaan de tijdsdruk is.. de natuur houdt niet veel rekening met ons geplan ;) Succes met nog een half jaartje wachten!
freedom is just another word for nothing left to lose
pi_136432289
wij zijn ook met 3 maanden gaan samen wonen (ok is iets anders als een kind maar toch), voelde en voelt nog steeds hartstikke goed, ik heb onderhand wel geleerd dat je gevoel belangrijker is als tijd. Zeker als je de tijd te kort komt.
  zaterdag 8 februari 2014 @ 03:45:13 #168
381212 Gulara
From the future
pi_136461042
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2014 17:42 schreef Cassandra87 het volgende:

[..]

Vind ik heel lastig te zeggen. Hier zijn alle randvoorwaarden aanwezig, goed inkomen, woning, stabiele relatie. We willen ook wel reizen maar dat kan ook met kinderen.
Ik weet niet wat je onder reizen verstaat. Maar als je echt nog een avontuurlijke reis wilt maken. Ga er dan vanuit dat dat nog een paar jaar duurt. :P
Als ze heel mini zijn is het geen doen, en daarna wil je misschien een tweede (en wanneer komt ie dan). En reizende baby's kosten ook een heleboel geld ook al krijgen ze niet eens een stoel. Als ze eenmaal twee zijn is het helemaal een financiële aderlating. :'(


Maar goed, ik kwam eigenlijk ook even stiekem rammelen. :@ Officieel heb ik nog een baby. Maar goed meneer stond vanochtend staand te douchen, dus dat is niet echt babygedrag. }:| :'(

Maar:

*2 slaapkamers ieniemini huis
*wat mogelijke reizen in het verschiet
*wil in het juiste seizoen bevallen

Dus ik rammel nog even verder.
  zaterdag 8 februari 2014 @ 07:43:51 #169
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_136461342
in het juiste seizoen bevallen??
hoe werkt dat?? :o
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_136461462
Dat komt wel goed qua reizen hoor ;)

Over juiste seizoen, ik zie wel heel erg op tegen hoogzwanger in hartje zomer want bloedheet en hartje winter want spekglad. Maar dat valt niet te plannen of je moet alleen in de zomer sex hebben ofzo dat je in de lente bevalt. Maar aan de andere kant zijn er gezinnen die twee of drie kinderen in de zelfde maand geboren hebben dus misschien hebben die ook maar eens in t jaar sex

mijn bloed was gisteren trouwens weer weg. Ik heb nog steeds last van maagzuur dus als t niet doorzet waag ik donderdag een test. Die heb ik toch op voorraad :')
pi_136462328
Bloedheet in de zomer en spekglad in de winter? Waar woon jij? 8-) Maw, imo valt dat toch wel te relativeren. Ook kindjes die vaak in dezelfde maand worden geboren, hangt volgens mij meer af dat de ouders er bewust voor kiezen om er 1 of 2 (of 3, ...) jaar leeftijdsverschil tussen te hebben. Of eerder toeval..

Oja, ik rammel ook (al bijna weer een jaar :')) !! Zoontje is bijna 15 maand en hij is zoooo leuk O+ We willen er heel graag een broertje of zusje bij maar wachten nog een beetje om min of meer dezelfde redenen als Gulara.
Tenminste, wat betreft het 'seizoen', ik heb nl al een herfstkindje en ik zou nu heel graag een lente- of zomerkindje hebben.. Lekker veel buiten gaan wandelen, ...
En we zijn ook al even op zoek naar een nieuw huis want nu maar twee slaapkamers en dan verhuis ik in de toekomst liefst niet met een minibaby... Nog even geduld dus :X
pi_136462423
Ik weet het niet hoor, maar de winter van 2012 was spekglad. Aangezien ik het presteer om op een normale straat al uit te glijden laat staan als het glad is, zie ik daar wel tegenop. Maar dat zal me niet weerhouden.
En dat een keer in t jaar sex is natuurlijk niet serieus bedoeld..
pi_136462529
Kan ik me alvast niet meer herinneren.. maar het zal vast geen maanden aan een stuk gevroren hebben. En in ons klimaat eerder een uitzondering dan regel (want nu helemaal nog geen echte winter gehad), net zoals een bloedhete zomer.
Als dat je wel zou weerhouden, dan is de kans op zwanger zijn buiten de winter én zomer nihil :)
  zaterdag 8 februari 2014 @ 10:25:59 #174
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_136462536
Van het weer kun je niets op aan... De ene keer valt er veel sneeuw, een ander jaar niet. En voor de rest van de seizoenen geldt hetzelfde, de laatste tijd is er geen pijl op te trekken.

Maar volgens mij woont Gulara in Australie (correct me if i'm wrong) en daar zijn de zomera uiteraard wel bloedheet.

Voor mij zou een seizoen niets uitmaken. Het zou wel fijn zijn als het geboren wirdt in een rustige maand qua andere verjaardag maar ik zou er niet omheen gaan plannen....
Op woensdag 13 juni 2018 15:27 schreef gcjoel het volgende:
JIj bent raar, dat snap je wel he? :D
pi_136462650
Mij maakte het seizoen wat de eerste betreft ook niets uit, dan was ik blij überhaupt zwanger te zijn O+
Maar nu bij de tweede, lijkt het me toch wel fijn om dus een lente- of zomerkindje te hebben (als je het sowieso al kan kiezen, het is niet omdat ik de eerste keer vlot zwanger werd, dat dit bij de tweede ook het geval zal zijn al hoop ik uiteraard van wel).

[ Bericht 0% gewijzigd door -Lise- op 08-02-2014 13:36:42 ]
pi_136466211
Gulara
In welk seizoen zou je het liefst bevallen?


Help mijn vriend rammelt :{ , had ik het zelf geaccepteerd om te wachten (is verstandiger) loopt (8> elke dag te rammelen.. lief hoor, maar ook wel lastig..
pi_136466459
Dat hoorje niet vaak zoë dat de man harder rammelt :D

Ik ben uitgerekend in augustus en maakte dus technisch gezien kans op een gladde ondergesneeuwde winter, en ik maak kans op een hittegolf tegen de uitgerekende datum...
Maar je kunt toch nergens vanuit gaan, en ik hoop dat onze uk vaak mooie weer zal hebben op zijn/haar verjaardag :)

We hebben het niet voor het uitkiezen
S. 2014
J. 2016
pi_136467527
Wij hebben net een goed gesprek gehad O+ wat kan zo'n uk in spe voor iets intiems zorgen. Heel anders dan de normale alledaagse gesprekken. Maar t komt er eigenlijk op neer dat er een financiële buffer moet zijn. O+ is steeds een beetje meer om.
pi_136468032
Gewoonmezelf
:D
begrijp nu een beetje hoe mannen zich soms kunnen voelen :+

Cassandra
Fijn! En een financiële buffer is altijd prettig.
pi_136468570
Ik ben gisteren O+ tante O+ geworden, dus ik rammel ook echt de pan uit (voor foto's zie kinderfototopic of trotse ooms/tante topic) Alleen ik ga nu eerst nog een opname van 9-12 maanden doen. En daarna dus kijken wat ik ga doen, of ik nog verder ga met studeren of maar aan het werk ga. Ben dan ook al 28. Maar hoe trots ik als tante nu ben, ik heb het er vooral deze week ook wel erg moeilijk mee dat het nog zo lang gaat duren bij ons ;( En ik vind het heel egoïstisch ook wel lastig dat mijn schoonzusje dus nu al moeder is, terwijl zij pas 1.5 jaar een vriend heeft. En wij zijn al bijna 7 jaar bij elkaar. En dan vooral gewoon de reacties van de familie, voor iedereen is het voor het eerst, en dat maakt het allemaal wel extra speciaal. En dan ben ik toch bang dat als ik ooit zwanger ben dat er toch minder aandacht voor is ofzo :@ Dus ja, beetje dubbele gevoelens deze week, aan de ene kant heel blij dat ik tante ben, aan de andere kant ook wel confronterend ;(

Mij maakt het seizoen niet echt uit. Ik ben zelf 3 januari jarig, dus als iedereen blij is dat alle feestdagen achter de rug zijn, kom ik nog een keer aanzetten. In de lente is het mooi weer en hebben we nog niet zoveel verjaardagen. In de zomer is het heet en zijn veel mensen op vakantie. En in de herfst is het slecht weer en hebben we al veel verjaardagen. Dus het maakt eigenlijk niet uit, er is altijd wel wat.

Zoë idd lastig dat je vriend nu rammelt. Maarja dan voel je idd ook eens hoe het andersom is :P
Cassandra, fijn dat je een goed gesprek hebt gehad. En ja, dit zijn toch wel echt de serieuze gesprekken in je relatie ja.
pi_136468621
Hier 3 januarikindjes. Dat was ook toeval. Geen last gehad van gladheid oid, wel sneeuw. Maar dat is dan ook lekker binnen cocoonen met baby en met de eerste zonnestraaltjes lekker naar buiten. Winterkindjes O+
pi_136469523
Ik heb het bij mijn tweede wel lastig gevonden, hoogzwanger zijn in de winter. Moet je wekelijks op controle naar de verloskundige, met kind van 16 maanden erbij (eigen schuld natuurlijk), fietsen durfde ik niet toen want het was spekglad door opgevroren sneeuw, lopen ging echt niet meer vanwege bekkenproblemen en eerder genoemde dreumes die nog niet zo'n lang stuk door de sneeuw kon ploegen. En het avondspreekuur kon niet want dat zat al helemaal vol met mensen die samen met hun partner wilden komen.
De bus nam ik dan soms, 2 haltes maar, maar toch te lang dus. Wat was ik blij toen mn vliezen braken met 39+2 :o nooit verwacht dat ik dat zo slecht zou trekken, zo immobiel zijn.
:)
pi_136469626
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2014 13:09 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Maar je kunt toch nergens vanuit gaan, en ik hoop dat onze uk vaak mooie weer zal hebben op zijn/haar verjaardag
En dan heeft ze mooi weer en is iedereen op vakantie :D

Ik ben zwanger geweest in alle maanden en het heeft allemaal voor en na delen. :Y
pi_136469697
quote:
2s.gif Op zaterdag 8 februari 2014 14:35 schreef Pvoesss het volgende:

[..]

En dan heeft ze mooi weer en is iedereen op vakantie :D

Ik ben zwanger geweest in alle maanden en het heeft allemaal voor en na delen. :Y
}:| heul niet nagedacht dat uk altijd in de vak jarig is.... Ach dan maar dubbel feest :+
S. 2014
J. 2016
pi_136469786
Jarig in de zomervakantie. Aan de ene kant leuk, want de ene keer was ik jarig in Amerika, andere keer in italie etc. Aan de andere kant zwaar minder, want iedereen is inderdaad zelf ook weg. Mijn verjaardag vier ik inmiddels samen met mijn vriend (begin september) zodat mijn vrienden er ook kunnen zijn :')
  zaterdag 8 februari 2014 @ 15:08:56 #186
381212 Gulara
From the future
pi_136471178
Graag weer een herfstkindje. Daar heb je natuurlijk niet zoveel over te zeggen. :')
Tenzij je het maar drie maanden per jaar zou proberen. :P
pi_136471391
In jouw geval 6 maanden. Jij reist gewoon voor het gemak heen en weer om een herfstbaby te krijgen :P
pi_136538745
Dat is iets waar ik dus echt geen seconde mee kan zitten, in welk seizoen ik uitgerekend ben!

Tuurlijk zijn er dagen of weken dat het me minder handig lijkt (andere verjaardagen, feestdagen etc.), maar daar wen je vanzelf aan.

Ben zelf half juni jarig, dat vind ik altijd wel ideaal; vaak lekker weer en net voor alle vakanties! :Y

Deze week beginnen aan m'n laatste strip! :o
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_136542350
Soms wel in de zomervakantie jarig en soms niet. 9 juli. Nooit als echt erg ervaren. Zoon 19 augustus. Is ook een soms wel soms niet.

En verder... Ik droomde dat ik zwanger was van een meisje. Nu rammel ik nóg meer!
pi_136542866
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2014 12:02 schreef Hilzillah het volgende:
Soms wel in de zomervakantie jarig en soms niet. 9 juli. Nooit als echt erg ervaren. Zoon 19 augustus. Is ook een soms wel soms niet.

En verder... Ik droomde dat ik zwanger was van een meisje. Nu rammel ik nóg meer!
Oooh spannend! Al iets concreets of blijft het voorlopig bij gerammel? ;)

Wb seizoenen/verjaardagen.. mijn moeder is 12 oktober jarig, ik de 14e en T. de 15e. Boeiend :) Heb het nooit als vervelend ervaren, en T.'s verjaardag is en blijft het belangrijkste :)
pi_136543303
Voorlopig nog alleen maar rammelen GotC :D Even wachten tot S een beetje kan lopen.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 maandag 10 februari 2014 @ 22:01:47 #192
269689 crew  Viv
pi_136568438
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2014 09:48 schreef twist02 het volgende:
Dat is iets waar ik dus echt geen seconde mee kan zitten, in welk seizoen ik uitgerekend ben!
Ik ook niet, lekker belangrijk. Alle seizoenen hebben voordelen en nadelen. Ik heb bij mijn coschap meegemaakt dat iemand per sé niet op een feestdag wilde bevallen, en daarvoor zelfs eerder dan medisch noodzakelijk ingeleid wilde worden. 8)7
quote:
Deze week beginnen aan m'n laatste strip! :o
Zo, dat is snel gegaan! *O*
  maandag 10 februari 2014 @ 23:46:48 #193
381212 Gulara
From the future
pi_136573884
Oh het komt volgens mij wat snobbiger over dan bedoeld is. :@

Laat ik het er dan op houden dat ik -als ik de voorkeur zou hebben- liever niet in een hele warme periode zou willen bevallen, en dus een pasgeboren baby hebben.
Het heeft verder niks te maken met feestdagen/vakantie/verjaardagen. :P
pi_136577497
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2014 09:48 schreef twist02 het volgende:
Dat is iets waar ik dus echt geen seconde mee kan zitten, in welk seizoen ik uitgerekend ben!

Tuurlijk zijn er dagen of weken dat het me minder handig lijkt (andere verjaardagen, feestdagen etc.), maar daar wen je vanzelf aan.

Ben zelf half juni jarig, dat vind ik altijd wel ideaal; vaak lekker weer en net voor alle vakanties! :Y

Deze week beginnen aan m'n laatste strip! :o
Yeaahh!!

Ik zit in de laatste week van mijn 1 na laatste strip....
Nog anderhalve week en dan start ik aan mijn laatste.

En wat seizoenen betreft, ik denk dat wel allemaal blij mogen zijn als een zwangerschap lukt! Laat het maar komen zoals het is.
Ik ben ook van half juni en moet zeggen dat ik dat inderdaad wel heerlijk vind!
pi_136585375
quote:
1s.gif Op maandag 10 februari 2014 12:18 schreef GotC het volgende:

[..]

Oooh spannend! Al iets concreets of blijft het voorlopig bij gerammel? ;)

Wb seizoenen/verjaardagen.. mijn moeder is 12 oktober jarig, ik de 14e en T. de 15e. Boeiend :) Heb het nooit als vervelend ervaren, en T.'s verjaardag is en blijft het belangrijkste :)
Grappig, seizoenen, vakanties of feestdagen maakt me echt niks uit, maar ik zou het wel fijn vinden als de verjaardagen van mijn (deels nog fictieve) kinderen niet zo dicht bij elkaar liggen. Gewoon omdat ik ze een 'eigen' verjaardag gun.

Als ik mocht kiezen zou ik voor een volgend kindje een voorjaar- of zomerbaby wel leuk vinden.
  dinsdag 11 februari 2014 @ 13:56:55 #196
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_136585423
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2014 13:55 schreef Mineola het volgende:

[..]

Grappig, seizoenen, vakanties of feestdagen maakt me echt niks uit, maar ik zou het wel fijn vinden als de verjaardagen van mijn (deels nog fictieve) kinderen niet zo dicht bij elkaar liggen. Gewoon omdat ik ze een 'eigen' verjaardag gun.

Als ik mocht kiezen zou ik voor een volgend kindje een voorjaar- of zomerbaby wel leuk vinden.
Dat heb ik ook wel ja. Maar nu -als alles goed gaat- zit er 2 maanden (en 2 jaar) tussen en heb ik toch 2 zomerkindjes :D O+. Verder maken mij de seizoenen, vakanties ook niet echt heel veel uit. Ik vond bevallen in de zomer wel lekker, lekker veel buiten met de kleine. De maand december bij voorkeur niet maarja, als het wel zo zou zijn zou het ook goed zijn uiteraard
pi_136585900
Zit er maar 2 jr 2mnd tussen joh! Ik had echt veel meer in mn hoofd!

Bevallen in oktober was heel prima. Prachtig weer, dag na de geboorte zelfs nog 20 graden, en ondanks een koude winter met sneeuw en ijs gewoon lekker naar buiten geweest. Vond het geen probleem!

Maar kan me wel voorstellen dat hoogzwanger in de winter met al een kindje wel lastiger is ja, wat mignonne ook schetst.
  dinsdag 11 februari 2014 @ 14:14:21 #198
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_136585985
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2014 14:11 schreef Mineola het volgende:
Zit er maar 2 jr 2mnd tussen joh! Ik had echt veel meer in mn hoofd!

Bevallen in oktober was heel prima. Prachtig weer, dag na de geboorte zelfs nog 20 graden, en ondanks een koude winter met sneeuw en ijs gewoon lekker naar buiten geweest. Vond het geen probleem!
Dat is warmer dan de dag van E's geboorte :') (31-7) :D. Daarna kwam er heel lang mooi weer. Ik vond het heerlijk om hele dagen in de tuin door te brengen, E. sliep in de wandelwagen buiten en we hadden kraamvisite buiten. Maarja, wie weet hoe het er dit jaar eind september voor staat?!

En, als negatief punt, hoogzwanger in de zomer kan ook rot zijn. Heet, vocht in de enkels etc. Gelukkig * Tante_Soesa klopt heeeeel hard af had ik daar vorige x geen last van.

Ze is nu precies 1,5, jarig op 31-7 dus, en ik ben - als alles blijft zoals het nu is, eerste echo moet nog komen - uitgerekend op 25 september
pi_136586742
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2014 13:55 schreef Mineola het volgende:

[..]

Grappig, seizoenen, vakanties of feestdagen maakt me echt niks uit, maar ik zou het wel fijn vinden als de verjaardagen van mijn (deels nog fictieve) kinderen niet zo dicht bij elkaar liggen. Gewoon omdat ik ze een 'eigen' verjaardag gun.

Als ik mocht kiezen zou ik voor een volgend kindje een voorjaar- of zomerbaby wel leuk vinden.
Verjaardagen van m'n kinderen (ook deels fictief :P) wil ik ook niet bij elkaar in de buurt hebben ;). Maar mijn eigen verjaardag boeit me zo weinig..
pi_136586895
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2014 14:36 schreef GotC het volgende:

[..]

Verjaardagen van m'n kinderen (ook deels fictief :P) wil ik ook niet bij elkaar in de buurt hebben ;). Maar mijn eigen verjaardag boeit me zo weinig..
Ja, dat probeerde ik ook te plannen... maar 't is gruwelijk mislukt ;) (we hebben hier nu verjaardagen op 28 april (oudste), 12 mei (ml), 15 mei (jongste) en 14 juni (ik). Binnen anderhalve maand iedereen gehad, ach... op zich ook wel zo handig ook ;) )
pi_136586966
quote:
1s.gif Op maandag 10 februari 2014 23:46 schreef Gulara het volgende:
Oh het komt volgens mij wat snobbiger over dan bedoeld is. :@

Laat ik het er dan op houden dat ik -als ik de voorkeur zou hebben- liever niet in een hele warme periode zou willen bevallen, en dus een pasgeboren baby hebben.
Het heeft verder niks te maken met feestdagen/vakantie/verjaardagen. :P
haha dat ja!
Als ik zou mogen kiezen dan zou k voor voorjaar of najaar gaan. But that's me :)

En over specifieke dagen ja och. Ieder mens heeft zn redenen.
:)
pi_136587020
oh en RAMMEL!

honderste keer :P maar ik wil zo graahaaaaag :') laatst weer foto's van die eerste momenten door zitten kijken, men O+ O+
:)
  dinsdag 11 februari 2014 @ 14:46:53 #203
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_136587142
uhh... waarom liefst zo ver mogelijk uit elkaar? Ik vind t juist leuk zo kort mogelijk op elkaar! :-):-):-)
  dinsdag 11 februari 2014 @ 14:47:13 #204
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_136587161
mignonne!! Echt, ja? Leuk!!
pi_136587687
aber natürlich O+

[ Bericht 93% gewijzigd door mignonne op 11-02-2014 19:18:35 ]
:)
pi_136587721
*smelt* O+
pi_136587752
Maar de volgende keer wil ik wel wat beter mn best doen op dat setje darmen. Ik doe toch iets niet goed op dat vlak en ik hoop wel dat dat dit keer beter gaat :')

Dat is het enige waar ik wel wat angst voor heb, een herhaling van de eerste twee jaar van mn jongste :X of gewoon überhaupt weer een kind met zo vreselijk veel pijn en discomfort.
:)
pi_136588293
Oooh mignonne O+ O+
S. 2014
J. 2016
pi_136589216
ach gos... kíjk nou! Je hebt ook een stel prachtige kinderen Mignonne, daar zou ik ook van gaan rammelen ;)

maar nu je hier toch bent he...
quote:
En speciaal voor SQ; mocht je nog overwegen een studie of carrièreswitch te maken, zonder kinderen is echt handiger. Trust me on this one ;( :P
Zou je 't echt afraden? Je wordt hier eerder in het topic nog aangehaald als 'zie, 't kan best, Mignonne doet het ook' :D
freedom is just another word for nothing left to lose
pi_136589343
Trouwens, de man heeft in zijn lunchpauze gepraat met zijn collega die een kindje krijgt. Hij wilde graag van iemand die deze fase net achter de rug heeft weten hoe hij dat ervaren heeft enzo. Echt leuk dat hij er zo serieus mee bezig is nu! *O*
freedom is just another word for nothing left to lose
pi_136592779
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2014 15:42 schreef Lot_1 het volgende:
ach gos... kíjk nou! Je hebt ook een stel prachtige kinderen Mignonne, daar zou ik ook van gaan rammelen ;)

maar nu je hier toch bent he...

[..]

Zou je 't echt afraden? Je wordt hier eerder in het topic nog aangehaald als 'zie, 't kan best, Mignonne doet het ook' :D
echt? :o waar :D

en och, het is niet onmogelijk hoor. Maar mijn studie vraagt een hoop van mij en van mijn gezin en alles wat daarbij komt kijken. Voor een studie aan de universiteit zou ik zeggen dat je vooral wilskracht en discipline moet hebben. Maar overweeg je echt een studie met veel stages dan kun je er lang of kort over zijn, maar das gewoon wel eenvoudiger zonder kind.
Ik heb er net weer 10 weken opzitten waarin 50 uur per week helaas geen uitzondering is. en dan heb je alleen stage gelopen, geen verslagen getikt en andere dingen gedaan. En uiteraard onbetaald ik krijg ook geen stagevergoeding voor mijn stages :X want tsja, leuker kunnen we het niet maken :+
:)
pi_136593408
Het lijkt me met jouw studie ook erg zwaar hoor! Werkt je vriend/man ook veel of valt dat mee?

Ik hoop aan het eind van dit studiejaar mijn bachelor erop te hebben zitten dus ik denk dat het met een flinke dosis discipline wel moet lukken om mijn master daarna te halen. Maar ik ben wel een beetje bang dat mijn focus op mijn studie compleet weg is met een kind. Het lijkt me zo dat je dan leeft in een wereld waar alleen dat kind er nog toe doet, zegmaar. Hoe ervaar jij dat? Jij bent toch ook tijdens een eerdere studie zwanger geworden van de eerste?
freedom is just another word for nothing left to lose
pi_136593538
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2014 17:13 schreef mignonne het volgende:

[..]

echt? :o waar :D
Nou, hier:
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2014 21:13 schreef Tyler-Girl het volgende:
en een kindje tijdens je studie en in een appartement...het kan allemaal. kijk maar naar Laziness en Mignonne. en laat de rest maar lullen!
En ik heb zelf ook wel het idee: als zij een studie verloskunde kan met twee kinderen, moet een master psychologie met één kind toch ook wel lukken 8-)
freedom is just another word for nothing left to lose
  dinsdag 11 februari 2014 @ 17:45:53 #214
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_136594045
Ik weet natuurlijk niet hoe Mignonne het echt ervaart en het zal echt wel zwaar zijn met kinderen en een 50urige werkweek :o Al klinkt het soms wel zo gemakkelijk. En het is ook erg afhankelijk van jezelf denk ik. Die focus voor school moet je idd wel terug zien te vinden anders wordt het vrij lastig.
Maar ik wilde eigenlijk gewoon aangeven dat je je soms niet moet laten tegenhouden door sommige dingen. ;)
Op woensdag 13 juni 2018 15:27 schreef gcjoel het volgende:
JIj bent raar, dat snap je wel he? :D
pi_136594073
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2014 17:31 schreef Lot_1 het volgende:

[..]

Nou, hier:

[..]

En ik heb zelf ook wel het idee: als zij een studie verloskunde kan met twee kinderen, moet een master psychologie met één kind toch ook wel lukken 8-)
helemaal gemist :D

Mijn vriend werkt 40 uur, in een niet zo flexibele baan jammer genoeg.

En nouja dat sowieso, het krijgen van een kind is niet iets wat je zomaar even doet. En dan wil ik er niet meer gewicht op leggen dan nodig is hoor, want het is ook niet zo dat je járen lamgeslagen bent ervan :P maar het is wel een life-event, iets wat een enorme impact heeft op je leven. Je kind vraagt de eerste 2 jaar ofzo gewoon heel veel zorg. Krampjes de eerste 6 tot 12 weken, voeding die op gang gebracht moet worden, zowel borstvoeding als schema's van kunstvoeding (welke fles ga je wanneer afbouwen in welke hoeveelheden enz enz), vast voedsel moet geïntroduceerd worden. Je kind krijgt tandjes, is wel eens verkouden (lees: slaapt dan niet door verstopte neus, lees opnieuw: jij slaapt dus ook niet). Het is wel eens ziek, dan krijg je om 12:30 een telefoontje van de opvang dat je NU je kind moet komen halen. Enz

En dan heb je eigenlijk nog een probleemloos kind :P

Nu klink ik wat deprimerender dan het is hoor, want je zult zien dat de meeste mensen er zo doorheen fietsen. Maar bijvoorbeeld, ik had afgelopen maandag een proefassessment waarvoor ik een portfolio in moest leveren. Ik had het weekend ervoor ook een kind met waterpokken, dat niet kon slapen van de jeuk van die waterpokken. En daarbij nog een kind die in het pre-pokken-stadium verkeert en daardoor koorts heeft en wat grieperig is. Ik heb vier dagen op rij 2 uur per nacht geslapen en elke nacht mn kind rond 4 uur in een zemelenbadje gepropt. Dat portfolio moest wel af :') ik ben blij dat het niet meetelde verder en dat ik ermee weg kwam om half werk in te leveren for now.

Het is zeker te doen met een studie, een master psychologie is waarschijnlijk beter te doen in combi met een kind dan een hbo-verpleegkunde/verloskunde/pabo/fysio of andere studie met veel stage. Hoewel die laatste twee nog overdag zijn maar goed.
:)
pi_136594218
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2014 17:45 schreef Tyler-Girl het volgende:
Ik weet natuurlijk niet hoe Mignonne het echt ervaart en het zal echt wel zwaar zijn met kinderen en een 50urige werkweek :o Al klinkt het soms wel zo gemakkelijk. En het is ook erg afhankelijk van jezelf denk ik. Die focus voor school moet je idd wel terug zien te vinden anders wordt het vrij lastig.
Maar ik wilde eigenlijk gewoon aangeven dat je je soms niet moet laten tegenhouden door sommige dingen. ;)
En dat is de spijker op zn kop.

Die studie is een soort van vergeeflijk. Als je langer over je thesis doet, dan doe je er langer over. Als je midden in een grote carrière-move zit dan kun je waarschijnlijk minder steken laten vallen dan met een studie.

Bij mijn vorige studie (sinologie) kon ik heel eenvoudig mijn colleges en dergelijke aanpassen aan mijn kind en mijn leven-met-kind. Wat me wel is tegengevallen is hoe vreselijk vermoeid ik was door die zwangerschap. 41 weken enorme vermoeidheid :X en concentratieverlies. Daar heb ik me wel op verkeken. Maar goed, dat had met een gewone baan niet anders geweest.

Motivatie, discipline en een liefde voor wat je doet, dan kom je er wel. Kind of niet.
:)
pi_136597056
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2014 17:28 schreef Lot_1 het volgende:
Het lijkt me met jouw studie ook erg zwaar hoor! Werkt je vriend/man ook veel of valt dat mee?

Ik hoop aan het eind van dit studiejaar mijn bachelor erop te hebben zitten dus ik denk dat het met een flinke dosis discipline wel moet lukken om mijn master daarna te halen. Maar ik ben wel een beetje bang dat mijn focus op mijn studie compleet weg is met een kind. Het lijkt me zo dat je dan leeft in een wereld waar alleen dat kind er nog toe doet, zegmaar. Hoe ervaar jij dat? Jij bent toch ook tijdens een eerdere studie zwanger geworden van de eerste?
Ik ben in het tweede jaar van mijn master (tweejarig) bevallen, en vind het wel pittig maar het is al met al wel te doen. Inderdaad zelfdiscipline nodig, maar dan gaat het goed komen.

Het afgelopen half jaar heb ik stagegelopen en dat was als enige wel lastig, vooral financieel even improviseren (maar wellicht zijn er opa's en oma's?), maar ik hoop voor april af te studeren en ik vind het wel extra stoer dat ik dat gewoon met dreumes doe!
  dinsdag 11 februari 2014 @ 19:22:11 #218
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_136597405
Ik zie mijn naam genoemd dus even terug gelezen ;)

Ik heb inderdaad ook wel de minder leuke kanten benoemd van klein wonen. Een appartement an sich is prima maar een tweekamerappartement met een inmiddels driejarige zou ik niemand aanraden.
Oeke woont met 4 man nog kleiner en heeft er nul moeite mee.
Iedereen ervaart het anders maar als het tegenvalt in de praktijk en je kan niet weg is dat niet zo grappig.
Als je de mogelijkheid hebt eerst te verhuizen zou ik dat zeker aanraden.
En dan hebben wij een rustige slaper maar Mevr Mus en man verhuisden elke avond hun matras naar de woonkamer om voldoende slaap te krijgen. Dat breekt gauw op.
Het lastige is dat je van tevoren niet weet in welke categorie je gaat vallen.
Maar geloof me dat er hier al wel tranen gevloeid zijn hoe iedereen zijn huis wel lijkt te verkopen en wij klem zitten.
En dat je kind bij oma zo gelukkig is met 'ZIJN' slaapkamer. Dat wil ik hem ook zo graag geven nu dat besef er bij hem er zeer zeker is!
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_136597553
Spannend Mignonne, ik ben benieuwd wanneer gevoel het wint van ratio :-p

Zondag is een vriendin van me bevallen van de derde. Ik vind het geweldig! Maar ik voel geen rammel.

En ook als mijn eigen kinderen vragen of ze nog een broertje/ zusje krijgen, raakt het me niet en kan ik volmondig antwoorden dat ik maar twee knieën en twee handen heb. Helemaal goed zo.

En tegelijkertijd weet ik dat ik er per direct weer voor zou openstaan, mocht ik ergens de komende drie jaar nog iemand tegenkomen :o .
pi_136597704
Als ik nu zwanger zou raken met bevallingstermijn voor mn afstuderen dan mag je er rustig van uit gaan dat het niet geplanned is :P

Ik moet nog 2 x 5 weken en 1 x 10 weken stage lopen en dan nog een afstudeerscriptie schrijven, meh. Ik begin er gewoon echt niet aan, terwijl ik heel hard rammel,maar de ratio is me echt te groot nu.
:)
pi_136597749
~O>
pi_136597827
Oh, en ik ben uiteraard wel jaloers op alle mensen die hun situatie zo hebben dat ze er samen voor kunnen/ willen gaan, voor een derde of zelfs een vierde O+ .

Dat wel. }:|
  Moderator dinsdag 11 februari 2014 @ 19:38:29 #223
5428 crew  miss_sly
pi_136598199
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2014 19:25 schreef Groofsken-jeweetwel het volgende:
Spannend Mignonne, ik ben benieuwd wanneer gevoel het wint van ratio :-p

Zondag is een vriendin van me bevallen van de derde. Ik vind het geweldig! Maar ik voel geen rammel.

En ook als mijn eigen kinderen vragen of ze nog een broertje/ zusje krijgen, raakt het me niet en kan ik volmondig antwoorden dat ik maar twee knieën en twee handen heb. Helemaal goed zo.

En tegelijkertijd weet ik dat ik er per direct weer voor zou openstaan, mocht ik ergens de komende drie jaar nog iemand tegenkomen :o .
ik rammelde net zo vreselijk, in de auto. S vroeg of ze een klein broertje krijgt, dat zou ze toch wel heel graag willen. Om mee te knuffelen en een flesje geven en spelen en ruziemaken...en een kusje te geven O+

ik heb haar uitgelegd dat het niet meer ging, dat ik al te oud was. Maar tegelijkertijd ging er door mijn hoofd dat we dan maar NU toch nog voor een tweede moesten gaan, dan kom ik nog net voor mijn 46e bevallen :')

maar nee,btoch maar niet,
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_136598350
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 februari 2014 19:22 schreef laziness het volgende:
Het lastige is dat je van tevoren niet weet in welke categorie je gaat vallen.
Precies.
Wij hebben ook te weinig kamers en ervaren het niet als lastig.
We zijn zelfs terug gegaan in kamers want we kunnen het financieel niet redden met een ander huis als dit huis niet is verkocht. (en dat zie ik niet zo snel gebeuren -O- )
pi_136598585
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 februari 2014 19:38 schreef miss_sly het volgende:

[..]

ik rammelde net zo vreselijk, in de auto. S vroeg of ze een klein broertje krijgt, dat zou ze toch wel heel graag willen. Om mee te knuffelen en een flesje geven en spelen en ruziemaken...en een kusje te geven O+

ik heb haar uitgelegd dat het niet meer ging, dat ik al te oud was. Maar tegelijkertijd ging er door mijn hoofd dat we dan maar NU toch nog voor een tweede moesten gaan, dan kom ik nog net voor mijn 46e bevallen :')

maar nee,btoch maar niet,
Oooh, ik herken dat zo van mijn tante hè. Die heeft ook één dochter, is nu net vijftig en met een nieuwe man en hoopt nog altijd stiekem dat... ;)
pi_136598637
En eigenlijk zou ik gewoon willen zeggen: 'joh, als je het echt zo graag zou willen nog, dan ga je er toch voor!' :*
  dinsdag 11 februari 2014 @ 19:49:32 #227
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_136598767
quote:
2s.gif Op dinsdag 11 februari 2014 19:41 schreef Pvoesss het volgende:

[..]

Precies.
Wij hebben ook te weinig kamers en ervaren het niet als lastig.
We zijn zelfs terug gegaan in kamers want we kunnen het financieel niet redden met een ander huis als dit huis niet is verkocht. (en dat zie ik niet zo snel gebeuren -O- )
Toch zou ik het al heel anders ervaren als we in ieder geval een kinderkamer hadden zoals jullie wel hebben.
Ik heb je lief mijn hele leven
  Moderator dinsdag 11 februari 2014 @ 19:50:10 #228
5428 crew  miss_sly
pi_136598794
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2014 19:46 schreef Groofsken-jeweetwel het volgende:
En ergens zou ik nu willen reageren met 'joh, als je het echt zo graag zou willen nog, dan ga je er toch voor!' :*
It takes two to tango ;)

En waarschijnlijk als B nu zou zeggen "vooruit dan maar" zou ik van schrik terugkrabbelen en weer alle reeds bekende en uit en te na besproken risico's en problemen op zien doemen :')

En ach, meestal is het goed zo, hoor. Hoeveel geluk kun je hebben dat je zo'n cadeautje toch nog in je schoot geworpen krijgt wanneer je het eigenlijk niet echt meer durfde hopen?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_136598833
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 februari 2014 19:49 schreef laziness het volgende:

[..]

Toch zou ik het al heel anders ervaren als we in ieder geval een kinderkamer hadden zoals jullie wel hebben.
Dat is waar en een badkamer + hal die heel ruim zijn waar we heel veel in kwijt kunnen waardoor de kinderkamer echt een speelwalhalla is O+
pi_136598893
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 februari 2014 19:50 schreef miss_sly het volgende:

[..]

It takes two to tango ;)

En waarschijnlijk als B nu zou zeggen "vooruit dan maar" zou ik van schrik terugkrabbelen en weer alle reeds bekende en uit en te na besproken risico's en problemen op zien doemen :')

En ach, meestal is het goed zo, hoor. Hoeveel geluk kun je hebben dat je zo'n cadeautje toch nog in je schoot geworpen krijgt wanneer je het eigenlijk niet echt meer durfde hopen?
O+ En zo is het maar net!
pi_136636664
Ik heb er zo'n zin in!! Vind het vooral spannend allemaal.............

Vroeger woonde gezinnen met 6 kinderen in een appartementen zoals die waar wij nu in wonen! Ik maak me dus echt niet druk over het feit hoe groot of klein mijn huis is!!
We worden tegenwoordige tijd steeds veeleisender
pi_136638762
Hier ook een rammelaar (en een lurker die eindelijk durft te reageren...). Eens met Danaa, we worden veeleisender. Hoewel huis en overige omstandigheden hier goed zijn, rammel ik nog even door. Partner heeft nog meer tijd nodig.
pi_136640590
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2014 20:01 schreef Malteser het volgende:
Hier ook een rammelaar (en een lurker die eindelijk durft te reageren...). Eens met Danaa, we worden veeleisender. Hoewel huis en overige omstandigheden hier goed zijn, rammel ik nog even door. Partner heeft nog meer tijd nodig.
Welkom ^O^

En hoelang denk je dat vriendlief nog nodig heeft?
pi_136640936
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2014 20:37 schreef Danaa het volgende:

[..]

Welkom ^O^

En hoelang denk je dat vriendlief nog nodig heeft?
Dank je!
Kan het niet helemaal inschatten. Soms wuift hij het makkelijk weg, het volgende moment zegt 'ie: "ik hoorde net een leuke jongens/meisjesnaam, die onthou ik voor ons straks!"
Hij is er steeds meer mee bezig.

Maar eerst gaat er nog getrouwd worden :). Tot die tijd braaf anti-conceptie, anders past mijn jurk niet...
pi_136644564
Welkom Malteser! Dapper hoor, uit de lurkstand ;) Wanneer ga je trouwen?
freedom is just another word for nothing left to lose
pi_136645550
Kreeg vandaag visite van m'n nichtje die hoogzwanger is. En ineens dat gevoel,ik wil dit zo graag nog een keer mee willen maken O+
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_136653615
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2014 21:50 schreef Lot_1 het volgende:
Welkom Malteser! Dapper hoor, uit de lurkstand ;) Wanneer ga je trouwen?
Dank Lot_1! Best spannend hoor, uit de lurkstand.... ;) We gaan in juni trouwen.
pi_136653740
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2014 22:10 schreef _Bar_ het volgende:
Kreeg vandaag visite van m'n nichtje die hoogzwanger is. En ineens dat gevoel,ik wil dit zo graag nog een keer mee willen maken O+
O+

zou het een optie zijn voor je?
:)
pi_136665337
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2014 08:58 schreef mignonne het volgende:

[..]

O+

zou het een optie zijn voor je?
We hebben het er samen geregeld over en staan er beide niet negatief tegenover, alleen nu nog niet, eerst wat meer rust proberen in ons leven krijgen en zien hoe het met Roy allemaal blijft gaan.
Uit alle testen die we gedaan hebben komt niks schokkends naar voren en lijkt het op domme pech wat Roy overkomen is.

ik heb in oktober een ander staafje laten zetten in mijn arm en die gaat er over 3jr uit, en opzich dan ben ik 36, het zou nog kunnen. dan zijn we 3jr verder. ik hoop dat er dan toch echt wel rust is bij ons.
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_136671363
Ik lees steeds meer hoor O+ Heerlijk om al die plannen van jullie te lezen :D
Hier nog een paar pilstrippen te gaan en sinds begin deze maand een vaste baan, terwijl ik nog moet afstuderen. Wat dat betreft voldoen we nu echt aan alle voorwaarden die we ons zelf stelden O+

Liggen jullie ook wel eens 's avonds in bed random namen te roepen met man- of vriendlief? :D
Life is what happens to you, while you're busy making other plans!
pi_136671994
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2014 17:20 schreef SilverSjoiis het volgende:
Ik lees steeds meer hoor O+ Heerlijk om al die plannen van jullie te lezen :D
Hier nog een paar pilstrippen te gaan en sinds begin deze maand een vaste baan, terwijl ik nog moet afstuderen. Wat dat betreft voldoen we nu echt aan alle voorwaarden die we ons zelf stelden O+

Liggen jullie ook wel eens 's avonds in bed random namen te roepen met man- of vriendlief? :D
Alleen maar :Y
Waarbij ik mn best doe om de mooiste namen die ik kan bedenken te noemen en hij zn best doet om de meest idiote No Way namen op te lepelen :') eindigt ook altijd heeul romantisch zo'n avond :P

Bar :* ik kan me voorstellen dat rust voor nu belangrijk is ja.
:)
pi_136672032
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2014 17:39 schreef mignonne het volgende:

[..]

Alleen maar :Y
Waarbij ik mn best doe om de mooiste namen die ik kan bedenken te noemen en hij zn best doet om de meest idiote No Way namen op te lepelen :') eindigt ook altijd heeul romantisch zo'n avond :P

Bar :* ik kan me voorstellen dat rust voor nu belangrijk is ja.
Haha! Dat herken ik! Achilles, Zeus en Hector zijn favorieten bij vriendlief :'( Komen ook standaard elke keer weer langs..
Life is what happens to you, while you're busy making other plans!
pi_136676765
Ben benieuwd Bar... Die rust kan ik mij heel goed voorstellen! Mooi moment zo met die 3 jaar...
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 donderdag 13 februari 2014 @ 21:57:40 #244
269689 crew  Viv
pi_136683774
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2014 17:40 schreef SilverSjoiis het volgende:
Haha! Dat herken ik! Achilles, Zeus en Hector zijn favorieten bij vriendlief :'( Komen ook standaard elke keer weer langs..
Hier Galadriel en Aziz :D
pi_136692959
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2014 17:20 schreef SilverSjoiis het volgende:
Ik lees steeds meer hoor O+ Heerlijk om al die plannen van jullie te lezen :D
Hier nog een paar pilstrippen te gaan en sinds begin deze maand een vaste baan, terwijl ik nog moet afstuderen. Wat dat betreft voldoen we nu echt aan alle voorwaarden die we ons zelf stelden O+

Liggen jullie ook wel eens 's avonds in bed random namen te roepen met man- of vriendlief? :D
Ja, we roepen regelmatig namen :). Ik weet nu al dat meisjesnamen een probleem gaan vormen.... Beter krijgen we (een) jongen(s), daar zitten we op één lijn :)
pi_136705442
Namen verzinnen O+, onze smaak komt alleen niet helemaal overeen.. + m'n stiefzus is net bevallen en die heeft haar dochtertje een naam gegeven die heeeeeel veel lijkt op DE naam die ik zo mooi vind }:| :P.

Oh jongens, wij hebben gister een hypotheekgesprek gehad en nu blijkt gewoon dat we kunnen gaan verhuizen!! *O* Waar ik dacht dat we echt dui-zen-den euro's moesten gaan sparen i.v.m. huis dat onder water staat blijkt dit gewoon echt alles mee te vallen! Dus nu van de zomer ons huis verkoop-klaar maken, hard sparen (verhuizen kost altijd geld + we willen gewoon een bedrag hebben op de spaarrekening) en dan volgend jaar hopelijk verhuizen.

...wat dus betekent dat we dan ook wel voor een kindje gaan volgend jaar O+ *O*
[i]And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music.[/i]
I loved to discover how unique and strange humanity is. How we are all, deep down, nerdy weirdos.
pi_136705556
Wat een goed nieuws Kirb! *O*
pi_136706517
Goed nieuws Kirb, leuk!
pi_136708785
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2014 08:25 schreef Malteser het volgende:

[..]

Ja, we roepen regelmatig namen :). Ik weet nu al dat meisjesnamen een probleem gaan vormen.... Beter krijgen we (een) jongen(s), daar zitten we op één lijn :)
Ooh! Bij ons precies andersom! Meisjesnamen zijn easy, maar een jongen gaat lastig worden.
Gisteren had ik een app gedownload 'My Baby's Name'. Dan zet je eerst je zoekcriteria juist en dan vult eerst 'papa' het in en daarna 'mama'. Vervolgens krijg je de overeenkomsten en dan moet je daar weer uit kiezen. Geweldig avondvermaak!
Life is what happens to you, while you're busy making other plans!
pi_136708833
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2014 15:36 schreef Kirb het volgende:
Namen verzinnen O+, onze smaak komt alleen niet helemaal overeen.. + m'n stiefzus is net bevallen en die heeft haar dochtertje een naam gegeven die heeeeeel veel lijkt op DE naam die ik zo mooi vind }:| :P.

Oh jongens, wij hebben gister een hypotheekgesprek gehad en nu blijkt gewoon dat we kunnen gaan verhuizen!! *O* Waar ik dacht dat we echt dui-zen-den euro's moesten gaan sparen i.v.m. huis dat onder water staat blijkt dit gewoon echt alles mee te vallen! Dus nu van de zomer ons huis verkoop-klaar maken, hard sparen (verhuizen kost altijd geld + we willen gewoon een bedrag hebben op de spaarrekening) en dan volgend jaar hopelijk verhuizen.

...wat dus betekent dat we dan ook wel voor een kindje gaan volgend jaar O+ *O*
Aah! Shit!
&
Woehoeee! :D Al iets moois op het oog?
Life is what happens to you, while you're busy making other plans!
pi_136712147
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2014 17:18 schreef SilverSjoiis het volgende:

[..]

Aah! Shit!
&
Woehoeee! :D Al iets moois op het oog?
We weten wat voor soort woning we zouden willen. Maar het is nog te ver weg om gericht te gaan zoeken. Maar het idee dat het gewoon kan! *O* Dit was zeg maar de voorwaarde voor we aan een babytje zouden gaan denken.
[i]And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music.[/i]
I loved to discover how unique and strange humanity is. How we are all, deep down, nerdy weirdos.
pi_136714671
Wat een goed nieuws Kirb! Echt fijn, als er ineens zo'n vooruitgang in zit! :Y

Nou, wij hebben ook een soort van knoop door gehakt. We zouden het een weekje laten bezinken, maar manlief ziet nu geen enkel bezwaar meer om te beginnen.. *O*
Ik wel :')
Ik wil eerst nog een verre reis maken in de zomervakantie (dat hadden we al afgesproken, en het lijkt me minder handig als ik dan al zwanger ben)
Ook wil ik eerst een moeilijk statistiek vak halen, dan weet ik namelijk zeker dan ik binnen een jaar mijn bachelor wel heb.
En ik wil nog iets meer spaargeld, zodat ik wat meer los kan gaan met kleertjes/draagdoeken/lactatiekundigen/enz zonder elke cent om te hoeven draaien.

Dus, over een half jaar horen jullie meer! *O* Om het gerammel in bedwang te houden ga ik nu wel een stuk minder forummen en me vooral op studie focussen. :Y)
freedom is just another word for nothing left to lose
pi_136715477
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2014 17:17 schreef SilverSjoiis het volgende:

[..]

Ooh! Bij ons precies andersom! Meisjesnamen zijn easy, maar een jongen gaat lastig worden.
Gisteren had ik een app gedownload 'My Baby's Name'. Dan zet je eerst je zoekcriteria juist en dan vult eerst 'papa' het in en daarna 'mama'. Vervolgens krijg je de overeenkomsten en dan moet je daar weer uit kiezen. Geweldig avondvermaak!
Die app moeten wij dan ook maar eens downloaden... Nu komen er meisjesnamen voorbij van wel 4 lettergrepen (vriend houdt van lange namen) vs 1 lettergreep (ik hou van korte namen).
pi_136741732
En jahoor, heb je mij weer met mijn "pil" app!
Maar op deze app is mijn einde in zicht.... Mijn stopdag van laatste strip is in beeld!
pi_136756600
Wij hebben officieel een datum en ik mag m zeggen ook *O*

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zondag 16 februari 2014 @ 08:05:30 #256
140412 Danaa
🍎
pi_136761487
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2014 23:29 schreef Cassandra87 het volgende:
Wij hebben officieel een datum en ik mag m zeggen ook *O*

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Leuk!
Bij mij was dat zo'n gevoel van rust. Je weet nu waar je aan toe bent en dus naartoe kan leven.
pi_136761904
quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2014 08:05 schreef Danaa het volgende:

[..]

Leuk!
Bij mij was dat zo'n gevoel van rust. Je weet nu waar je aan toe bent en dus naartoe kan leven.
ja hier ook. Ik had de afspraak niet begrepen dus ik begon over mijn wens in de zomer toen werd vriendlief geïrriteerd. En uiteindelijk zei hij, we hadden de 31 toch afgesproken? ooh serieus? 100%? Geen beren op de weg tegen die tijd? Zeg dat dan! En hij heel beteuterd, dat zei ik vorige week toch al :?

Maar het is zo december *O* en ik ben zelf al gestopt met anti conceptie dus hopelijk al grotendeels ontpild tegen die tijd
pi_136762781
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2014 23:29 schreef Cassandra87 het volgende:
Wij hebben officieel een datum en ik mag m zeggen ook *O*

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
*O* Tof! *O*
Life is what happens to you, while you're busy making other plans!
pi_136772025
*O* Voor Cassandra!
freedom is just another word for nothing left to lose
pi_136788673
Ja we zijn er echt serieus mee bezig. Zelfs al aan het kijken naar een grote eensgezinswoning, had ik helemaal niet verwacht. We hebben drie bezichtigingen aangevraagd.
Want van deze woning willen we de badkamer verbouwen maar nu kwam O+ dat we toch eigenlijk ook wel konden verhuizen dit jaar :o

En nu vind ik het een beetje eng en spannend maar het is wel leuk spannend :D
pi_136804173
Leuk Cassandra87! Echt een datum. En misschien ook nog een ander huis. Spannend hoor!
pi_136804659
Beter Cassandra! *O*
[i]And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music.[/i]
I loved to discover how unique and strange humanity is. How we are all, deep down, nerdy weirdos.
pi_136828930
Na vandaag (alvast) foliumzuur te hebben gehaald zei vriendlief :"laat je laatste stripp maar zitten, vanaf afgelopen zaterdag zijn we gewoon gestopt!"
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 maandag 17 februari 2014 @ 22:05:43 #264
269689 crew  Viv
pi_136829898
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2014 21:47 schreef Danaa het volgende:
Na vandaag (alvast) foliumzuur te hebben gehaald zei vriendlief :"laat je laatste stripp maar zitten, vanaf afgelopen zaterdag zijn we gewoon gestopt!"
Daar ga je, met je app :D Gefeliciteerd!
Oh en: áls het meteen raak is, ben je nog geen 4 weken aan de foliumzuur: http://www.slikeerstfoliu(...)ik_je_foliumzuur.php
pi_136830940
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2014 22:05 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Daar ga je, met je app :D Gefeliciteerd!
Oh en: áls het meteen raak is, ben je nog geen 4 weken aan de foliumzuur: http://www.slikeerstfoliu(...)ik_je_foliumzuur.php
Meteen raak zou heel stoer zijn maar ga daar echt niet vanuit. Eerst de 7-daagse ongesteldheid in die ik heb na mn pil
pi_136837810
Wow, Danaa! Heel tof, zo'n vriend :).
pi_136841917
Sorry voor de nogal late reacties, maar ben de afgelopen weken nogal druk met van alles!

Kirb: wat goed! *O* Heerlijk gevoel hè, weten dat het écht steeds dichterbij komt!

Lot_1: je zult zien dat de tijd straks vliegt als je je 'to do' lijstje aan het afwerken bent! ;)

Cassandra: wat gaaf dat je gewoon een datum hebt! *O* Wat Danaa zegt, daar kun je nu echt lekker naar toe leven!

Danaa: haha, dan gaat het ineens nóg harder! :D Wat super!

------------------------

Hier inmiddels dus bezig met de laatste strip, nog 2 weken (AAH! :o )! Al zie ik dat nog niet echt als het moment dat we er voor gaan, omdat we eerst nog 4 weken gaan rondreizen in de VS en ik dat liever niet in zwangere toestand doe :+
Ik ga er eigenlijk ook niet vanuit dat het dan (= 2 maanden) al raak is, maar dat zul je net zien!

Maar m'n vriend en ik maakten al wel grapjes hoe leuk het zou zijn als we met z'n 3tjes terugkomen van die reis! O+
En m'n vriend vond dan ook wel dat we hem/haar moeten vernoemen naar de stad of het hotel ofzo }:| :D
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
  dinsdag 18 februari 2014 @ 15:22:30 #268
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_136851341
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 11:24 schreef twist02 het volgende:
Sorry voor de nogal late reacties, maar ben de afgelopen weken nogal druk met van alles!

Kirb: wat goed! *O* Heerlijk gevoel hè, weten dat het écht steeds dichterbij komt!

Lot_1: je zult zien dat de tijd straks vliegt als je je 'to do' lijstje aan het afwerken bent! ;)

Cassandra: wat gaaf dat je gewoon een datum hebt! *O* Wat Danaa zegt, daar kun je nu echt lekker naar toe leven!

Danaa: haha, dan gaat het ineens nóg harder! :D Wat super!

------------------------

Hier inmiddels dus bezig met de laatste strip, nog 2 weken (AAH! :o )! Al zie ik dat nog niet echt als het moment dat we er voor gaan, omdat we eerst nog 4 weken gaan rondreizen in de VS en ik dat liever niet in zwangere toestand doe :+
Ik ga er eigenlijk ook niet vanuit dat het dan (= 2 maanden) al raak is, maar dat zul je net zien!

Maar m'n vriend en ik maakten al wel grapjes hoe leuk het zou zijn als we met z'n 3tjes terugkomen van die reis! O+
En m'n vriend vond dan ook wel dat we hem/haar moeten vernoemen naar de stad of het hotel ofzo }:| :D
Boeie, ik heb ook zwanger door de VS gereist, ging prima :+
'En we noemen haar Death Valley Beste Value Inn" O+_
pi_136853610
Alleen het plannen van een reis naar de vs zorgt vaak voor een zwangerschap.
Wel bij laziness dacht ik en bij mij. Dus twist zet hem op.
  dinsdag 18 februari 2014 @ 16:14:35 #270
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_136854004
Het plannen ja? Oh dan hoor ik ook bij dat lijstje. Een maand na het plannen was ik preggers.
pi_136855068
Wat gaan jullie allemaal hard! Fijn Cassandra om een vaste datum te hebben, dan kan je het wat meer loslaten denk ik!
Danaa en Twist: spannend joh, al zover voor jullie!! Ik ben jaloers ;).

En dan allemaal verhuisplannen.. Zucht.

Situatie: Wij wonen sinds november 2012 (dus nu ruim een jaar) in een prima woning. Twee-onder-een-kapper, met 4 slaapkamers. Ruimte zat dus. Het is alleen een ouder huis (begin 1900), waardoor de isolatie niet te vergelijken is met nieuwbouwhuizen, en door de houten vloeren ook alles vrij gehorig is.
Dus nu wil vriendlief verhuizen. -O- Ik ben verliefd op ons huis, vindt dat we meer dan genoeg ruimte hebben voor uitbreiding en verhuizen, ach, dat kan over 5 of 10 jaar toch ook nog? Maar vriendlief is van mening dat het voor een klein kindje beter is om in een goed geisoleerd (en dus warmer) huis te wonen en dat het niet met 5 jaar leeftijd al hoeft te verkassen. :|W Ik ben blij dat 'ie er over nadenkt, maar verhuizen zie ik toch niet meteen zitten.. Zeg maar.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_136855595
Oei silliegirl, dat is niet fijn. Zeker niet als jij jullie huis prima vindt voorlopig. Wij zijn in dezelfde periode als jullie verhuisd naar ons huidige huis en ik moet er eerlijk gezegd niet aan denken om nu weer te verhuizen.
Is er geen mogelijkheid om jullie huidige huis beter te isoleren? Zeker ook gezien je spoiler. Financiële zekerheid is (zeker in deze tijd) heel wat waard. Dat zou ik ook niet zo maar op willen geven.
  dinsdag 18 februari 2014 @ 16:58:59 #273
149959 SQ
snelle trees
pi_136857422
je gaat toch je mooie oude huis niet inruilen voor een nieuwbouwhuis omdat het "niet goed" zou zijn voor een kind? Want dat is echt onzin :@
disclaimer
pi_136857435
Wat tof Danaa en twist ook al bijna aan de slag!
Een vakantie is het ideale moment om zwanger te worden, zie je wel vaker, lekker met zijn twee, ontspannen, ik ken zelfs een collega die lukte t maar niet o zwanger te worden. Ging ze op vakantie, ik zei al, let maar op, je komt zwanger terug. En een paar weken later vertelde ze dat ik gelijk had *O*

Ik ben lekker huisjes kijken *; Een gevonden met 5 slaapkamers en twee badkamers, maar kwam er nu een tegen met garage en bijkeuken. Precies wat we wilden *; Iets duurder en moet van onder tot boven opgeknapt worden, dat is wel een nadeel.
Maar nou kwam ik aan t denken, wat is de gemiddelde grootte voor jongeren? Ik denk misschien ver vooruit maar we willen nu juist eventueel verhuizen vanwege de gezinsuitbreiding en daar blijven wonen. Een kamer is 2,70 bij 3,30 en de andere is 2,87 bij 3,87. Vooral de eerste klinkt erg klein
pi_136858372
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 16:59 schreef Cassandra87 het volgende:
Wat tof Danaa en twist ook al bijna aan de slag!
Een vakantie is het ideale moment om zwanger te worden, zie je wel vaker, lekker met zijn twee, ontspannen, ik ken zelfs een collega die lukte t maar niet o zwanger te worden. Ging ze op vakantie, ik zei al, let maar op, je komt zwanger terug. En een paar weken later vertelde ze dat ik gelijk had *O*

Ik ben lekker huisjes kijken *; Een gevonden met 5 slaapkamers en twee badkamers, maar kwam er nu een tegen met garage en bijkeuken. Precies wat we wilden *; Iets duurder en moet van onder tot boven opgeknapt worden, dat is wel een nadeel.
Maar nou kwam ik aan t denken, wat is de gemiddelde grootte voor jongeren? Ik denk misschien ver vooruit maar we willen nu juist eventueel verhuizen vanwege de gezinsuitbreiding en daar blijven wonen. Een kamer is 2,70 bij 3,30 en de andere is 2,87 bij 3,87. Vooral de eerste klinkt erg klein
Dat zijn ongeveer de maten van de kinderkamers bij ons. Ik vind het kleinste kamertje bij ons ook wel klein maar volgens vriend ben ik te verwend.
pi_136859139
quote:
99s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 16:58 schreef Stormqueen het volgende:
je gaat toch je mooie oude huis niet inruilen voor een nieuwbouwhuis omdat het "niet goed" zou zijn voor een kind? Want dat is echt onzin :@
Ben ik het wel mee eens.
Ik zou kijken of extra isoleren mogelijk is waar nodig maar verhuizen zou ik laten voor wat het is, zeker als je met veel plezier woont.
pi_136860215
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 17:15 schreef ferrari_rood het volgende:

[..]

Dat zijn ongeveer de maten van de kinderkamers bij ons. Ik vind het kleinste kamertje bij ons ook wel klein maar volgens vriend ben ik te verwend.
Ok. Er zit ook nog een zolder bij, dus eventueel kan er in de tienerjaren uitgeweken worden naar zolder.
Moet ook niet zo miepen, ik ben ook verwend, heb altijd grote kamers gehad in mijn jeugd. Maar in Almere is niet zoveel te vinden naar onze wensen. En als die kinderen niet anders gewend zijn is t ook niet zo erg? Gek trouwens he? Scheelt maar 17 cm bij 57 centimeter maar t voelt als een halve kamer haha

Wil gewoon voorkomen dat ik over een jaar of 5 denk, mm, wel erg krap allemaal.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 dinsdag 18 februari 2014 @ 18:56:52 #278
269689 crew  Viv
pi_136862174
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 18:04 schreef Cassandra87 het volgende:
Wil gewoon voorkomen dat ik over een jaar of 5 denk, mm, wel erg krap allemaal.
Het is ook maar net hoe je het inricht. :) Een hoogslaper geeft bijvoorbeeld genoeg ruimte voor een groot bureau eronder, zonder dat het extra vierkante meters kost.
pi_136862206
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 18:56 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Het is ook maar net hoe je het inricht. :) Een hoogslaper geeft bijvoorbeeld genoeg ruimte voor een groot bureau eronder, zonder dat het extra vierkante meters kost.
Ja dat idee hebben wij ook :)
Ik ben verliefd *; Qua indeling echt mijn droomhuis. Nu vriendlief nog overtuigen.

Sorry, hoort hier helemaal niet thuis i dit topic :@
pi_136863069
quote:
99s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 16:58 schreef Stormqueen het volgende:
je gaat toch je mooie oude huis niet inruilen voor een nieuwbouwhuis omdat het "niet goed" zou zijn voor een kind? Want dat is echt onzin :@
Ik ben het helemaal met je eens, maar goed, mijn vriend ziet het anders.

Ergens denk ik ook dat mn vriend hier toch met minder plezier woont dan ik. Er zijn 101 dingen die hij wil aanpassen en veranderen, terwijl ik meer zoiets heb van "ach, laat maar, 't is goed zo". Tijdens klusjes die wel doen heeft tot nu toe steeds veel tegen gezeten; dat kost steeds tijd en geld. Een groot deel van die tegenvallers is wel door de leeftijd van het huis; er zit nu eenmaal veel onderhoud aan. Vriendlief heeft zich naar mijn idee daar nogal op verkeken..
Inmiddels zitten er duizenden euro's in het huis aan aanpassingen en verbouwingen en vriend wil nog meer. We weten echter al dat dit niet "ons" huis voor het leven is; de wens is om vrijstaand te wonen, maar tot dat financieel haalbaar is, leek dit prima. Maarja, vriend vraagt zich af voor hoe lang we er dan nog geld ingooien en of we er uberhaupt ooit iets van terugzien bij verkoop.
  dinsdag 18 februari 2014 @ 19:28:36 #281
149959 SQ
snelle trees
pi_136863472
Ja, ik ben ook wel bevooroordeeld hoor, ik heb zelf een oud huis en ik zou echt gaan bijten en krabben als iemand me in een nieuwbouwwijk zou willen stoppen. Maar als je niet écht een liefhebber bent dan wordt het ook moeilijk om daar veel geld in te investeren, dat snap ik wel.
disclaimer
pi_136863911
wat lastig sillie -O-
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 18:57 schreef Cassandra87 het volgende:

[..]

Ja dat idee hebben wij ook :)
Ik ben verliefd *; Qua indeling echt mijn droomhuis. Nu vriendlief nog overtuigen.

Sorry, hoort hier helemaal niet thuis i dit topic :@
dit is de kamer van mn jongste, die is 2,4 bij 3,9

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
niet heel erg groot, maar voor de komende paar jaar zeker toereikend. En daarbij kun je een hoop met inrichting inderdaad. Een meegroeibed scheelt een hoop ruimte qua 'bed' bijvoorbeeld, hetzelfde geldt voor een hoogslaper idd als ze wat groter zijn, of zo'n halfhoogslaper.
:)
pi_136863944
Nahjah, ik heb ook weinig met nieuwbouw, maar ik heb twee linkerhanden (en ik ben qua technisch inzicht echt blond, dus he -O- ) en ik snap de wens van vriendlief naar onderhoudsarmer wel. Dit huis raakt nooit " af" ; er zijn altijd wel onderhoudsklusjes.. En als het een huis was waar je levenslang wil wonen, tsja dan is het de kosten en tijdsinvesteringen waard. Maar dit huis zou een huis voor de eerste 10 jaar zijn, daarna willen we toch liefst vrijstaand..

Maar alsnog voel ik me al verwend met dit huis. Nu nog groter is absurd naar mijn idee.
  dinsdag 18 februari 2014 @ 19:40:47 #284
149959 SQ
snelle trees
pi_136864106
Ik vind tien jaar anders lang zat. Ik plan niet verder dan max vijf jaar vooruit :D Je wil in die tien jaar toch ook leuk/fijn wonen? En misschien zit dat vrijstaande huis er wel niet in over tien jaar, wat dan? Nou ja, ik hoop in elk geval dat jullie er uit komen samen ;)
disclaimer
pi_136864301
Wij in ons appartement zijn super blij en zullen ook over een paar jaar moeten/gaan verhuizen!
Zie er geen problemen in, heb er toen voor gekozen.

Ik snap je vriend ook wel goed, maar om na een jaar al te verhuizen zou zo zonde zijn van je investeringen -O-

Ik vind de grootte van dat kamertje nog best ruim hoor, mignonne. Volgens mij als ik het zo zie kan er best op de grond gespeeld worden indien ze naar hun slaapkamer willen om met vriendjes/vriendinnen te spelen.

en Cassandra ik ben benieuwd naar jullie bezichtigingen! Kijken of het er in het echt net zo leuk voor je uitziet....
pi_136864360
Ik vind het ook best een ruime kamer :o .

Die van mij hebben allebei beduidend kleiner en zullen daar ws tot hun 18e in moeten 'leven'. :P
  dinsdag 18 februari 2014 @ 19:47:00 #287
149959 SQ
snelle trees
pi_136864410
Ons kleine kamertje is overigens 2.6 bij 1.8 ofzo, dus dat kamertje van mignonne vind ik best ruim nog :D
disclaimer
pi_136864598
dat bedoel ik dus ook aan te geven, dat die afmeting wat mij betreft echt niet klein is en meer dan genoeg speelruimte biedt, zeker voor een klein kind :Y er werd op de vorige pagina gesuggereerd dat kamers van die afmeting niet ruim zijn.
Het is niet balzaal-mega nee, maar zeker ruim genoeg.
:)
  dinsdag 18 februari 2014 @ 19:53:32 #289
149959 SQ
snelle trees
pi_136864719
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 19:50 schreef mignonne het volgende:
dat bedoel ik dus ook aan te geven, dat die afmeting wat mij betreft echt niet klein is en meer dan genoeg speelruimte biedt, zeker voor een klein kind :Y er werd op de vorige pagina gesuggereerd dat kamers van die afmeting niet ruim zijn.
Het is niet balzaal-mega nee, maar zeker ruim genoeg.
als je de hypotheek gaat berekenen neem je al snel met minder balzaal genoegen, is mijn ervaring :D
disclaimer
pi_136864808
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 19:53 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

als je de hypotheek gaat berekenen neem je al snel met minder balzaal genoegen, is mijn ervaring :D
hehe dat geloof ik direct :D
:)
pi_136864917
Ik heb maar 2 slaapkamers en 3 kinderen. 2 delen een kamer en de ander ligt bij mij op de kamer of in de badkamer, net of hij hrt nodig vindt om in de nacht wakker te zijn.
Ideaal? Nee. Maar om nu te zeggen dat ruimte een beperking moet zijn, dat is maar net hoe creatief je bent.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_136865265
Het huis is goedgekeurd maar de locatie niet. Ons droomhuis heeft een niet al te grote huiskamer waarvan een muur volledig glas is (schuifpui naar de tuin.) Daardoor kan ik mijn kasten niet kwijt
Met vier slaapkamers en een zolder kunnen die naar boven verhuizen maar toch. Ik ben een zeur..

Ziet er goed uit hoor mignonne! Dat geeft wat perspectief
  dinsdag 18 februari 2014 @ 20:07:29 #293
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_136865422
Ook hier 2 kinderen (meisje van 4 en jongen van 1) op 1 slaapkamer van 1,9 bij 3,5. (Maten uit mijn hoofd, ik zal er wel iets naast zitten.

Tot nu toe gaat het prima. Dit jaar of volgend jaar verhuizen de kinderen naar de Master Bedroom ( :+ ) en wij naar de kleine kamer zodat zij ruimte krijgen om te spelen op hun kamer. Het is geen optie om er een kamer bij te maken hier.

Als ik zou mogen kiezen zouden de kinderen elk hun eigen kamer hebben (en zou er ook nog een een bioscoopkamer, gamekamer, sportkamer, speelkamer, knutselkamer, logeerkamer en 3 badkamers :D ) bijkomen maar ja, die ruimte hebben we niet.

Een kind heeft meer aan de ruimte en warmte in je hart dan in je huis, dat idee.
A grand adventure has begun.
  Moderator dinsdag 18 februari 2014 @ 20:09:44 #294
5428 crew  miss_sly
pi_136865524
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 20:07 schreef Keshet het volgende:

Een kind heeft meer aan de ruimte en warmte in je hart dan in je huis, dat idee.
O+
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_136866936
Mijn broertje en ik hadden een eigen kamer. En hij had een logeerbed op zijn kamer erbij. Ik kroop elke avond binnen een half uur op zijn kamer in dat logeerbed. :Z

Ik heb in onze buitenlandjaren niet veel op mijn eigen kamer geslapen. :o
  Licht Ontvlambaar dinsdag 18 februari 2014 @ 20:44:07 #296
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_136867452
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 19:37 schreef silliegirl het volgende:
Nahjah, ik heb ook weinig met nieuwbouw, maar ik heb twee linkerhanden (en ik ben qua technisch inzicht echt blond, dus he -O- ) en ik snap de wens van vriendlief naar onderhoudsarmer wel. Dit huis raakt nooit " af" ; er zijn altijd wel onderhoudsklusjes.. En als het een huis was waar je levenslang wil wonen, tsja dan is het de kosten en tijdsinvesteringen waard. Maar dit huis zou een huis voor de eerste 10 jaar zijn, daarna willen we toch liefst vrijstaand..

Maar alsnog voel ik me al verwend met dit huis. Nu nog groter is absurd naar mijn idee.
Een nieuwbouwhuis is ook nooit af... Hooguit wat beter geïsoleerd ;)
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_136870853
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 20:44 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Een nieuwbouwhuis is ook nooit af... Hooguit wat beter geïsoleerd ;)
Opzich is dat wel een pré hoor. Het klinkt absurd, maar we hebben alleen de CV aan als we thuis zijn (drie dagen per week en 's avonds tussen 6 en 9) en nooit hoger dan 18 graden. Ik heb het soms gewoon koud omdat de CV al uit is.. En zelfs met dat (belachelijke!) stookschema betalen we meer aan stookkosten dan aan hypotheek. Vandaar ook wel de wens naar goede isolatie :p

Los daarvan; de bovenverdieping warmstoken is momenteel een ramp (en we hebben al veel met de isolatie gedaan, dubbelglas, muren extra isoleren etc) en toch wordt het daar NOOIT warmer dan een graad of 12 in de winter (ook niet met de CV op 25 graden). Dat is voor ons niet zo erg; een dik dekbed en tegen elkaar aankruipen doen wonderen, maar ik voorzie daarmee met een babytje ook wel problemen..
  dinsdag 18 februari 2014 @ 21:45:13 #298
149959 SQ
snelle trees
pi_136870980
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 21:42 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Opzich is dat wel een pré hoor. Het klinkt absurd, maar we hebben alleen de CV aan als we thuis zijn (drie dagen per week en 's avonds tussen 6 en 9) en nooit hoger dan 18 graden. Ik heb het soms gewoon koud omdat de CV al uit is.. En zelfs met dat (belachelijke!) stookschema betalen we meer aan stookkosten dan aan hypotheek. Vandaar ook wel de wens naar goede isolatie :p

Los daarvan; de bovenverdieping warmstoken is momenteel een ramp (en we hebben al veel met de isolatie gedaan, dubbelglas, muren extra isoleren etc) en toch wordt het daar NOOIT warmer dan een graad of 12 in de winter (ook niet met de CV op 25 graden). Dat is voor ons niet zo erg; een dik dekbed en tegen elkaar aankruipen doen wonderen, maar ik voorzie daarmee met een babytje ook wel problemen..
okee, dit baart me dan wel zorgen ja :o Niet zozeer specifiek voor een kind, maar gewoon, bizar! Wist je dat voordat je het huis kocht?
(stookschema zelf is niet bizar vind ik, het is gekker om te stoken als je niet thuis bent ;))
disclaimer
pi_136873622
Nee dat wisten we dus niet, we kregen pas enig idee toen we onze eerste factuur kregen gebasseerd op de vorige verbruikers. Voor ons woonde er hier een gezin met 4 kids, dus dat de stookkosten (gas/water/licht) hoog waren bij hen vonden we opzich logisch; wij met zn 2en zouden toch wel moeten kunnen besparen.. Nahjah dat lukte wel wat, maar wel zeer beperkt en met name ons gasverbruik ligt ver boven gem. Hoog.
pi_136882253
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 15:22 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

Boeie, ik heb ook zwanger door de VS gereist, ging prima :+
'En we noemen haar Death Valley Beste Value Inn" O+_
Haha, als het moet kan het ook best natuurlijk, maar ik zie alleen maar scenario's waar ik kotsend in een bus door de VS reis :X Dus eerst 2 maanden kijken hoe m'n cyclus is vind ik niet zo'n probleem ;)

quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 16:07 schreef ferrari_rood het volgende:
Alleen het plannen van een reis naar de vs zorgt vaak voor een zwangerschap.
Wel bij laziness dacht ik en bij mij. Dus twist zet hem op.
Haha, zoiets heb ik al eerder gelezen ja (lurk hier al een tijdje)! :D Ben benieuwd of ik me snel bij dat lijstje mag voegen! ;)

quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 16:59 schreef Cassandra87 het volgende:
Wat tof Danaa en twist ook al bijna aan de slag!
Een vakantie is het ideale moment om zwanger te worden, zie je wel vaker, lekker met zijn twee, ontspannen, ik ken zelfs een collega die lukte t maar niet o zwanger te worden. Ging ze op vakantie, ik zei al, let maar op, je komt zwanger terug. En een paar weken later vertelde ze dat ik gelijk had *O*
Ja, ik hoop ook heel erg dat we er op die manier enigszins relaxt mee bezig kunnen zijn :Y
Meer "we kijken wel hoe het gaat" dan "die-en-die dag moet het raak zijn"

Ik besef me dat dat makkelijker gezegd is dan gedaan en vooral dat het lastig is om zo relaxt te blijven als het maar niet wil lukken.
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_136882328
@silliegirl: lijkt me lastig als je over zoiets niet hetzelfde denkt. Misschien even laten rusten en het er later nog eens over hebben?

Qua ruimte vind ik het ook lastig. Enerzijds hebben wij het met z'n 2tjes nu prima voor elkaar en hebben we ruimte zat, ook voor een baby. Maar toch ben ik in gedachten al aan het bedenken wat er dan allemaal anders ingericht moet worden en of we geen groter huis moeten hebben, en wat dan als er een tweede komt, en en en... :+
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')