abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Manager PR/Moderator zaterdag 18 januari 2014 @ 15:00:36 #101
269689 crew  Viv
pi_135641518
Vanochtend zag ik op Twitter een foto van een woonkamer, volledig ingericht met de kleuren van de voetbalclub waar mijn man ook fan van is. Foeilelijk natuurlijk.
ik: "Stiekem zou je dat ook wel willen, hè?"
hij: "Nee, niet in de woonkamer."
ik: "In je toekomstige man cave dan."
hij: "Of in de babykamer."
:o
pi_135642611
En de kleuren waren? :D
Life is what happens to you, while you're busy making other plans!
  Manager PR/Moderator zaterdag 18 januari 2014 @ 16:42:26 #103
269689 crew  Viv
pi_135644488
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 januari 2014 15:40 schreef SilverSjoiis het volgende:
En de kleuren waren? :D
Donkerblauw & geel. :D
pi_135644590
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 januari 2014 16:42 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Ook wel Ikea-kleuren genoemd dus :D :D :D
Maar wel leuke uitspraak van je vriend ja O+
pi_135644920
Hier ook zo'n uitspraak: we waren aan het bespreken hoe we de badkamer willen verbouwen (we zijn vorig jaar hier gaan wonen, badkamer is het laatste grote klusproject). De badkamer is klein, maar we hebben 4 slaapkamers. Mijn voorstel was dus om 1 van de slaapkamers op te offeren als badkamer.
Dus vriend "hmm, en wat wordt de huidige badkamer dan?"
Ik: *washok? Rommelkamer? Of nee! Een inloopkast!*
Vriend: "of de babykamer dan"
Ik: *nee dat gaat niet passen*
Vriend: "jawel! Hier zou best een kribbe kunnen staan"

Een kribbe ook echt! Waar haaaalt 'ie het woord vandaan!
pi_135648661
[quote]0s.gif Op zaterdag 18 januari 2014 16:42 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

[/quot

Oei!
  Manager PR/Moderator zaterdag 18 januari 2014 @ 19:09:11 #107
269689 crew  Viv
pi_135649006
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 januari 2014 18:59 schreef SilverSjoiis het volgende:
Oei!
Dus het wordt zoiets:

Sorry toekomstige baby :@
pi_135649128
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 januari 2014 19:09 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Dus het wordt zoiets:
[ afbeelding ]
kortom, tenue in babyformaat kopen en hij is vast om *O* :D
:)
pi_135649248
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 januari 2014 19:09 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Dus het wordt zoiets:
[ afbeelding ]
Hahaha. Topper!
Ik had vroeger een zwak voor nog donkerder blauw in combi met goud. Iets verfijnder dan deze felle bedoeling! Tenzij je een Zweedse achtergrond hebt haha..
pi_135710073
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 januari 2014 10:22 schreef Danaa het volgende:

[..]

Voor jou hopen wij gewoon dat je heel snel een huis vind!! Dan komt het voor jou ook allemaal wat dichterbij :Y
Wat leuk om te horen, we zijn ermee bezig hopelijk lukt het binnen afzienbare tijd :)

En vivarawrs en sylvana gelukkig voor mij dat dan niet iedereen weg is idd! Kunnen we nog een tijd doorrammelen met z'n allen. Er zal natuurlijk altijd wel iemand zijn die rammelt dus snel leeglopen zal het hier ook niet, net als in de andere topics.
pi_135840302
Moest vanmorgen medicijnen ophalen bij de apotheek, en normaal gesproken haal ik dan ook altijd meteen een nieuwe voorraad van de pil, maar dat hoefde dit keer niet :X *O* Weer een mini stapje gezet!

En begonnen aan de laatste twee pilstrips; vriend slikte even toen ik 'm die liet zien. "Zo wordt het wel heel concreet" O+
pi_135848490
Dat is idd wel even een momentje en heel concreet ja!
pi_135874840
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2014 10:35 schreef twist02 het volgende:
Moest vanmorgen medicijnen ophalen bij de apotheek, en normaal gesproken haal ik dan ook altijd meteen een nieuwe voorraad van de pil, maar dat hoefde dit keer niet :X *O* Weer een mini stapje gezet!

En begonnen aan de laatste twee pilstrips; vriend slikte even toen ik 'm die liet zien. "Zo wordt het wel heel concreet" O+
*O*
Ik zondag beginnen aan mijn 1 na laatste!
pi_135885067
Eehm. Hoi :W

*rammel*
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_135889595
quote:
11s.gif Op vrijdag 24 januari 2014 10:48 schreef Vlindur het volgende:

*rammel*
Opgelost. Slotje.
pi_135889623
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 januari 2014 13:07 schreef -Spring het volgende:

[..]

Opgelost. Slotje.
Ja echt _O-
Dat was een kwartier voordat ik de plus plastte :')
pi_135891932
quote:

[..]

Opgelost. Slotje.
_O- _O-

zo snel zijn ze hier nog nooit doorgeschoven
S. 2014
J. 2016
  vrijdag 24 januari 2014 @ 14:06:11 #118
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_135892138
Whahaha, ik las hier vanochtend en nu de update..... _O_ :D
pi_135892458
Haha ging het bij iedereen maar zo snel als bij Vlindur _O-
pi_135892915
:D Ik wilde het al weghalen na het 2e streepje. Maar wist niet in wat ik het dan moest veranderen :P
pi_135892954
quote:

[..]

Opgelost. Slotje.
:D

Vond het al het verkeerde topic om mee te komen posten :P Maar dat was dus een gelukkige toevalstreffer
pi_135900671
quote:
11s.gif Op vrijdag 24 januari 2014 10:48 schreef Vlindur het volgende:

*rammel*
_O-
No one can make you feel inferior without your consent - Eleanor Roosevelt
  vrijdag 24 januari 2014 @ 18:03:32 #123
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_135901111
Vlindur :D
  vrijdag 24 januari 2014 @ 18:12:49 #124
140412 Danaa
🍎
pi_135901404
Door het gerammel zit op YouTube filmpjes te kijken:
" Pregnancy announcement "

Ontzettend mooi en tranentrekkend om te zien :D
pi_135902277
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2014 14:01 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

_O- _O-

Gewoon een heel topic overslaan. _O- *O*
  zondag 26 januari 2014 @ 22:27:20 #126
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_135985213
*rammel*

geen baby meer in huis
  zondag 26 januari 2014 @ 22:49:49 #127
171422 LadyBlack
paint it black
pi_135986982
quote:
2s.gif Op zondag 26 januari 2014 22:27 schreef Kyara het volgende:
*rammel*

geen baby meer in huis
:*

Wel 2 heel leuke dreumesjes en een heel leuke peuter! *O*
  zondag 26 januari 2014 @ 22:51:40 #128
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_135987116
Helemaal waar hoor!
En 2 gecorrigeerde baby's ;)
pi_135987700
quote:
2s.gif Op zondag 26 januari 2014 22:27 schreef Kyara het volgende:
*rammel*

geen baby meer in huis
Tijd voor een nieuwe! Drieling dit keer?
pi_135988736
quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2014 22:59 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Tijd voor een nieuwe! Drieling dit keer?
Wat zij zegt :D
S. 2014
J. 2016
pi_135995515
3 jongens dan wel hoor! Anders is het echt te zielig voor M. :D
pi_136233287
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2014 14:01 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

_O- _O-

Ik moest hardop lachen! :D

Kyara, is een derde zwangerschap echt helemaal uitgesloten? Of staat er stiekem ergens nog een deurtje open?
Dit, dat, alles.
pi_136318541
haha Vlindur mooie move!

Ik ben erachter gekomen dat een huizenjacht het rammelen best wat versterkt, ben zo benieuwd waar we terecht gaan komen. Dat zal de plek worden waar wij hopelijk een kindje mogen krijgen in ons leven.
  dinsdag 4 februari 2014 @ 19:48:10 #134
140412 Danaa
🍎
pi_136334983
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2014 12:49 schreef Nolita het volgende:
haha Vlindur mooie move!

Ik ben erachter gekomen dat een huizenjacht het rammelen best wat versterkt, ben zo benieuwd waar we terecht gaan komen. Dat zal de plek worden waar wij hopelijk een kindje mogen krijgen in ons leven.
Te gek he, heerlijk die gezonde spanning :Y!
  dinsdag 4 februari 2014 @ 20:32:07 #135
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_136337663
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2014 12:12 schreef Philomijn het volgende:
Kyara, is een derde zwangerschap echt helemaal uitgesloten? Of staat er stiekem ergens nog een deurtje open?
4 kinderen is niet echt reeel op dit moment. Niet qua ruimte, qua auto. qua financiele situatie. Misschien ooit, als de oudste op school zitten (en de jongste dus bijna ;) ). Maar dan is het leeftijdsverschil ineens zo groot en ik weet niet of ik dat wel wil

plus dat ik ook geen 20 meer ben
pi_136390696
*mopper*
Ben ik met de hormonen gestopt heb ik een cyclus van 20 dagen.
Zucht.
Sorry ego post.
  donderdag 6 februari 2014 @ 07:46:14 #137
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_136390943
ik ben in de discussie verzand geraakt met mezelf waarom een mens eigenlijk kinderen zou willen..
of nouja.. waarom IK kinderen zou willen :P

"gewoon omdat ik het wil" blijkt niet echt een doorslaggevend argument 8)7
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_136393675
Danaa: ik vind de spanning best vervelend, voornamelijk omdat het alle kanten opzwiept van ja een leuk huis gezien, oh nee er zijn ook andere geïnteresseerden, een huis dat voor onze neus weggekaapt wordt, tot weer een ander huis met nieuwe hoop, maar weer andere geïnteresseerden, angst voor weer een wegkaping voor onze neus enzv. Ik kan er niet zoveel mee en dat vind ik jammer, hopelijk krijgen we snel goed nieuws en kunnen we echt legaal gaan fantaseren over ons huis!

Kyara, het is dus een beetje een de tijd zal het leren waar je nu in zit geloof ik.

Cassandra, je bent pas sinds kort gestopt met hormonen toch? Die 20 dagen zeggen dan nu wellicht nog niet zoveel. Even een paar maanden afwachten wat je cyclus gaat doen!

Barreltje, nog geen andere argumenten naar voren kunnen brengen? Of alleen maar tegenargumenten haha. Natuurlijk zijn er voors en tegens, maar kinderen krijgen en een gezin stichten met mijn vriend is wel een soort levensdoel voor mij. Iets dat ik graag wil doen met mijn leven. En waarom? Het lijkt me iets moois waarvan je nu zonder kinderen onmogelijk kunt zeggen wat het precies is. Maar om samen met mijn vriend een kind te krijgen waarin je dan weer dingen van elkaar terug ziet. Ik verwacht dat het een verrijking is van mijn leven en ga de uitdaging graag aan!
Het lastige van de keuze is denk ik dat je er heel veel ideeën over kunt hebben, maar pas achteraf kunt zeggen of dat klopt ja of nee. En dat is voor zo'n grootse beslissing in je leven best lastig afwegen van tevoren.
pi_136394933
Nolita: kan me voorstellen dat dat zwaar is ja, als het steeds wisselt. Maar misschien is dat ergens wel beter dan dat er niets zou gebeuren? Nu weet je dat goed nieuws (hopelijk!) elk moment kan komen?
Makkelijk gezegd, ik weet het, maar misschien biedt het een ander perspectief? :*

Cassandra: dat is wel kort ja. Wat Nolita zegt: misschien verandert dat nog wel de komende maanden. En een cyclus van 20 dagen is wel fijner dan van 40?
Pfff, ik ben wel van de positieve draaien vandaag :') sorry hoor! Je mag natuurlijk ook gewoon even mopperen! ;)

Barreltje: vond ik ook best lastig, ik kwam eerst ook niet verder dan "ik wil het" en "dat hoort zo" :')
Het is vooral lastig omdat je vooraf -denk ik- nooit volledig kunt beseffen hoe het is. Ik krijg het wel gedeeltelijk mee van broers/zussen/vrienden met kleintjes (en dan rammel ik de pan uit!), maar dat echte gevoel kun je iemand zonder kinderen nooit uitleggen denk ik.

Ik twijfel bij vlagen ook nog wel eens, omdat kinderen je letterlijk bloed, zweet en tranen kosten. Maar 'iets' in mij zegt me dat het het waard is, dat het iets is wat ik niet wil missen én dat ik er wel spijt van krijg als we geen kinderen krijgen, maar andersom niet O+
  donderdag 6 februari 2014 @ 11:35:21 #140
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_136395661
Hahhah twist02, die positieve draai ergens aan geven :D, iemand moet het doen ;)
Ik ben juist van het negatieve......gisteren op kraambezoek geweest van mijn neefje. Heel schattig hoor, maar heb nu even zoiets van "wil ik dat wel?" Ik kan dus echt slecht tegen te weinig slaap en misschien ben ik soms iets te perfectionistisch, dus ben nu al bang dat ik alles fout ga doen......
Gevalletje cold feet denk ik :% }:| :@
Op woensdag 13 juni 2018 15:27 schreef gcjoel het volgende:
JIj bent raar, dat snap je wel he? :D
pi_136396261
quote:
2s.gif Op dinsdag 4 februari 2014 20:32 schreef Kyara het volgende:

[..]

4 kinderen is niet echt reeel op dit moment. Niet qua ruimte, qua auto. qua financiele situatie. Misschien ooit, als de oudste op school zitten (en de jongste dus bijna ;) ). Maar dan is het leeftijdsverschil ineens zo groot en ik weet niet of ik dat wel wil

plus dat ik ook geen 20 meer ben
Ah oké. :)
Het is bij mij juist (en ik heb makkelijk praten, want ik heb geen kinderen dus kan me er eigenlijk ook geen goede, realistische voorstelling van maken) heerlijk om nog een "nakomertje" te krijgen. Geen idee waarom, maar ik vind het zo'n romantische gedachte. O+
Dit, dat, alles.
pi_136396522
Cassandra87: een onregelmatige cyclus na stoppen met hormonen is niet ongewoon toch? Komt wel goed!

Nolita: Spannend, huizenjacht! Mijn vriend en ik hebben anderhalf jaar geleden een huis gekocht (nu bijna twee jr geleden gestart met "ach, we kijken gewoon eens wat we kunnen krijgen met ons budget") en toen was ik totaal niet bezig met waar dan een kinderkamer moest komen ofzo. Maar ik wist wél dat het een huis moest zijn waar kinderen konden opgroeien. Mijn advies: neem de tijd en laat je niet opnaaien door factoren die je niet in de hand hebt.

Redenen om kinderen te krijgen, tsja... Ik denk dat het meer een gevoel is dan iets wat je echt rationeel benadert. Ik denk wel dat je je van te voren wel af zou moeten/kunnen vragen of je het aankan (in de ruimste zin van het woord: financieel, geestelijk...), maar echt een reden..?

Ik probeerde net redenen te bedenken, maar ik kwam met hele suffe dingen. :X Dus ik houd het maar bij een gevoel. :') :D Ik had het daar een tijdje terug met iemand over, over de twijfels enzo. Ik zei: mijn leven is zo ook leuk. En toen zei ze: ja, maar als je geen kinderen krijgt, ben je later eenzaam. Euh :?
Dit, dat, alles.
pi_136396900
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2014 11:35 schreef Tyler-Girl het volgende:
Hahhah twist02, die positieve draai ergens aan geven :D, iemand moet het doen ;)
Ik ben juist van het negatieve......gisteren op kraambezoek geweest van mijn neefje. Heel schattig hoor, maar heb nu even zoiets van "wil ik dat wel?" Ik kan dus echt slecht tegen te weinig slaap en misschien ben ik soms iets te perfectionistisch, dus ben nu al bang dat ik alles fout ga doen......
Gevalletje cold feet denk ik :% }:| :@
Die cold feet herken ik wel een beetje. Heb ook teveel in het "Moois en mythes" topic zitten lurken :|W waardoor ik nu steeds denk dat ik overal te naïef in ben ("ik zou dat zo-en-zo doen, dat werkt vast wel goed"). Maar dan bedenk ik me weer dat in principe iedereen zo 'naïef' aan kinderen begint en dat dat juist misschien ook wel fijn is :)
  donderdag 6 februari 2014 @ 13:05:33 #144
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_136398500
ik kwam ook niet echt verder dan "omdat het hoort"en "omdat ik het wil"
de romantische noties van : "ik wil mezelf en/of mijn partner terug zien in kroost "oid.. ik kan er niks mee geloof ik :P (mijn god wat hoop ik dat een evt kind bepaalde trekjes van mij en/of mijn partner juist NIET heeft !! :o :o )

gheheh het moois en myhtes topic is wel een beetje ehh.. ontluisterend ;) ik ga de komende tijd iig nog heeeuull veuul uitslapen ;) omdat het KAN :P
  donderdag 6 februari 2014 @ 14:39:24 #145
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_136401790
Ja dat topic heb ik ondertussen ook van voor tot achter gelezen. Het is fijn dat het zo nuchter is, gewoon alle voordelen en nadelen op tafel zeg maar ;) Maar het doet me idd wel beseffen dat het leven zonder kinderen misschien iets makkelijker is. Ik ben veel op mezelf en om dan ineens "mijn" tijd en leven te moeten delen met iemand die zo aanhankelijk is aan jou, dat lijkt me moeilijk en flink omschakelen.

En verder ben ik ook vrij naief hoor. Ik denk ook heel gemakkelijk dat ik straks met kinderen het wel allemaal zus en zo ga doen, omdat ik hier op Fok heb gelezen dat dat het beste is :+ (en vaak nu al denk beter te weten dan een vriendin met dochter.....dat spreek ik niet uit, dat is alleen in mijn hoofd ;) )
pi_136402710
Haha, dat laatste is enorm herkenbaar! Veel schoonzussen met kleine kinderen en ik probeer vaak mijn mening maar voor me te houden..

Ik ben afgelopen week twee keer de pil vergeten, dus mijn hoofd houdt niet op met fantaseren over een mogelijke zwangerschap. En dat terwijl ik er net weer vrede mee had dat het nog een tijd zou duren. Pff, ingewikkeld hoor, die hormonen -O- Ik merk dat ik het gewoon zo enorm handig zou vinden als het per ongeluk een keer raak zou zijn. Ik vind het zo'n grote beslissing: wanneer ben je er nu écht klaar voor?
Ik wil nog afstuderen, reizen, een carrière opbouwen, sparen, verhuizen.. maar als ik dat allemaal eerst nog wil doen dan ben ik er pas over minimaal 5 jaar klaar voor.
En dat terwijl er aan de belangrijkste voorwaarden al voldaan is: lange stabiele relatie met iemand die ook kinderen wil (in de toekomst), een stabiel inkomen waar we prima van rond kunnen komen, we zijn beide volwassen genoeg om een goed thuis te kunnen maken voor een kindje.

't Moois en Mythes-topic vond ik ook geweldig om door te lezen!
freedom is just another word for nothing left to lose
pi_136403944
pi_136407376
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2014 11:13 schreef twist02 het volgende:

Cassandra: dat is wel kort ja. Wat Nolita zegt: misschien verandert dat nog wel de komende maanden. En een cyclus van 20 dagen is wel fijner dan van 40?
Pfff, ik ben wel van de positieve draaien vandaag :') sorry hoor! Je mag natuurlijk ook gewoon even mopperen! ;)

Positieve twist _O_

Kleine kanttekening... 12 januari zijn we allebei vergeten om de nuvaring in te brengen na de sex. Daar kwamen we savonds achter. Ring wel weer ingebracht en condoom gebruikt. Een kleine week later werd ik ongesteld dus ring uitgedaan en besloten te stoppen met de ac (van mijn kant, O+ gebruikt braaf zijn rubbertjes).
Omdat ik steeds misselijk was (echt maagkrampen, is nieuw voor mij) heb ik anderhalve week geleden een test gedaan, die is negatief. Had ik al verwacht omdat ik daarvoor ongesteld was geworden.
15-2 is mijn nod, maar dacht dat die vanochtend was doorgebroken. Nu echter nergens last van, is bij een veeg gebleven.
Als mijn periode niet doorbreekt en ik blijf last van mijn maag houden toch maar eens een nieuwe test doen volgende week. (ook iets nieuws, pijnlijke tepels. Aanraking voelt bijna letterlijk alsof ze worden fijngeknepen. Ik heb wel eens spanning op mijn hele borst maar dit is nieuw. Ik trek me er alleen niet zo veel van aan want mijn lichaam ontdekt bij elke hormoonwisseling wel weer iets nieuws om last van te krijgen dus dat ben ik onderhand wel gewend :'))

@Philomijn dat is ook wel normaal maar ik ben juist gestopt met mijn ac omdat ik zeker wilde weten dat ik een normale cyclus heb omdat ik als de dood ben dat t mij niet zal lukken zwanger te raken. En dan is het eerste wat ik krijg een abnormale cyclus (Ik ben overigens 2x eerder langdurig gestopt met ac en allebei de keren zat ik direct op een cyclus van 28 dagen)
pi_136407424
quote:
7s.gif Op donderdag 6 februari 2014 07:46 schreef Barreltje het volgende:
ik ben in de discussie verzand geraakt met mezelf waarom een mens eigenlijk kinderen zou willen..
of nouja.. waarom IK kinderen zou willen :P

"gewoon omdat ik het wil" blijkt niet echt een doorslaggevend argument 8)7
Is het niet sowieso een gevoels-iets?
Je bent geen paard of hond aan het fokken om het ras te verbeteren :P
Gewoon, omdat je dat zo voelt. Punt.

(Ik wil een mini O+ omdat ik helemaal weg ben van mijn O+, maar ik gok dat ik daarin ook in de minderheid ben dus of dat nou zo'n goed argument is :+)
pi_136407713
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2014 15:04 schreef Lot_1 het volgende:
Ik ben afgelopen week twee keer de pil vergeten, dus mijn hoofd houdt niet op met fantaseren over een mogelijke zwangerschap. En dat terwijl ik er net weer vrede mee had dat het nog een tijd zou duren. Pff, ingewikkeld hoor, die hormonen -O- Ik merk dat ik het gewoon zo enorm handig zou vinden als het per ongeluk een keer raak zou zijn. Ik vind het zo'n grote beslissing: wanneer ben je er nu écht klaar voor?
Ik wil nog afstuderen, reizen, een carrière opbouwen, sparen, verhuizen.. maar als ik dat allemaal eerst nog wil doen dan ben ik er pas over minimaal 5 jaar klaar voor.
En dat terwijl er aan de belangrijkste voorwaarden al voldaan is: lange stabiele relatie met iemand die ook kinderen wil (in de toekomst), een stabiel inkomen waar we prima van rond kunnen komen, we zijn beide volwassen genoeg om een goed thuis te kunnen maken voor een kindje.

Vind ik heel lastig te zeggen. Hier zijn alle randvoorwaarden aanwezig, goed inkomen, woning, stabiele relatie. We willen ook wel reizen maar dat kan ook met kinderen. Sparen doen we al, en los van dat is een kind er niet binnen een dag dus je hebt nog 9 maanden om door te sparen (en daarna al is t minder) en waar is de grens, hoeveel moet er op de rekening staan?
Aan de andere kant ben ik net in een nieuwe baan begonnen (wel zekerheid want al sinds jaar en dag vast contract bij de zelfde werkgever, nl. de overheid) en daar geniet ik zooo van, nieuwe dingen leren, merken dat je goed bent in je werk en nog kunnen doorgroeien. Over twee weken wordt onze pup geboren en ik sta te springen om jacht training te doen. Oftewel, nu is voor ons ook niet het goede moment. Maar komt hét moment wel?

Ik mik nog steeds op de zomer om te stoppen met alle ac, O+ houdt vast aan eind 2014. Ook wel handig, ik zie mezelf nog niet met dikke buik een puberende hond opvoeden die sterk genoeg is om mij omver te springen.
We houden er wel stiekem rekening mee dat een zomervakantie in 2015 naar een land als amerika er niet meer inzit, dus dat zegt wel genoeg over d eplanning. Maar een planning is geen planning als die niet zou tegen vallen :+
pi_136407992
Wat leuk, een pup! Wat voor ras is het?

Jouw bericht bevestigt wel voor mij dat het ook wanneer je wel aan het werk bent er geen 'perfect' moment bestaat om er voor te gaan. Ik zie dat nu bij werkende vriendinnen ook, die hebben te maken met wel/geen contractverlenging, mogelijkheid om een opleiding erbij te doen, uitdagend werk, op zoek zijn naar werk, enzovoorts. Al dat soort dingen maken het ook lastig om er voor te gaan.
pi_136408232
Een flatcoated retriever :)

Ik ben zelf heel erg leergierig en ambitieus. De interne opleiding is op 31 januari 2014 afgerond dus dit is pas mijn tweede officiële week. Ik heb echter vandaag aangegeven dat ik een groter bestand wil omdat ik het werk sneller oppak dan gemiddeld, met als gevolg dat ik steeds van de bestanden van collegas pak omdat ik door mijn eigen werk heen ben. En dan ben ik altijd geneigd om nog meer te werken en te leren, dat raakt niet uitgeput. Ja op een gegeven moment moet je wel de beslissing nemen, nu gaan we er voor, stapje terug nemen, en we zien wel wanneer het perfecte moment is. Want qua werk ben ik continu aan het klimmen op de ladder (studie niet, hoewel ik goede cijfers haal kan ik totaal niet leren en raak ik er helemaal panisch van. Soort faalangst)

Maar ik wil er wel minimaal een half jaar langer zitten voordat ik vertel, leuk allemaal, maar over een half jaar ga ik met zwangerschapsverlof :+ Bij wijze van
pi_136408509
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2014 17:59 schreef Cassandra87 het volgende:
Een flatcoated retriever :)
leuk, helemaal als je er jachttraining mee gaat doen :Y
quote:
Ik ben zelf heel erg leergierig en ambitieus. De interne opleiding is op 31 januari 2014 afgerond dus dit is pas mijn tweede officiële week. Ik heb echter vandaag aangegeven dat ik een groter bestand wil omdat ik het werk sneller oppak dan gemiddeld, met als gevolg dat ik steeds van de bestanden van collegas pak omdat ik door mijn eigen werk heen ben. En dan ben ik altijd geneigd om nog meer te werken en te leren, dat raakt niet uitgeput. Ja op een gegeven moment moet je wel de beslissing nemen, nu gaan we er voor, stapje terug nemen, en we zien wel wanneer het perfecte moment is. Want qua werk ben ik continu aan het klimmen op de ladder (studie niet, hoewel ik goede cijfers haal kan ik totaal niet leren en raak ik er helemaal panisch van. Soort faalangst)

Maar ik wil er wel minimaal een half jaar langer zitten voordat ik vertel, leuk allemaal, maar over een half jaar ga ik met zwangerschapsverlof :+ Bij wijze van
Ja precies, je moet het dan nog best wel uitkienen :) en voor je carrière is het zelden goed. Fijn dat jij al zo'n concreet idee er over hebt. Ik denk dat het hier ook wel rust zou geven als we er eens een knoop over doorhakken, maar ik weet het echt niet. En van mijn man hoeft het sowieso voorlopig nog niet per se, dus dat helpt ook niet mee }:|
pi_136412845
Zo heee, net even een goed gesprek met de man gevoerd! Daaruit kwam dat we eigenlijk beiden vonden dat het niet zoveel voordelen heeft om nog 5 jaar te wachten en dat we er in principe prima voor kunnen gaan al.. dat hij er zó over zou denken had ik niet gedacht! Hij zat afgelopen weekend nog allemaal grapjes te maken tegen anderen over hoe verschrikkelijk kinderen zijn 8)7

Hij waarschuwde wel dat hij dit eerst nog een tijdje wil laten bezinken, en dat we daarna gewoon heel relaxed stoppen met de anticonceptie zonder er heel erg mee bezig te zijn. Maar ik ben echt flabbergasted 8)7 :? *; *O*
Zelf moet ik het ook nog een tijdje laten bezinken.. wat een change of plans ineens. En ons kindje wordt dan misschien gewoon geboren tijdens mijn studie in een crappy mini-appartement :o

Pff, en dat na drieënhalfjaar rammelen (ik heb me ooit voorgesteld in het topic waarin LadyBlack er voor besloot te gaan ;))
  donderdag 6 februari 2014 @ 20:17:24 #155
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_136413753
Jeetje Lot, dat gaat hard ineens! :o *O* Wat leuk en goed dat je man ineens zo omgeschakeld is. En dat is nog een verschil met "misschien over 5 jaar" :D

En ja LadyBlack en Bellena, wat lijkt dat lang geleden......die hebben allebei al een kindje O+
Ik denk dat ik wat betrefd rammelen meer de man ben in onze relatie. Ik ben degene met cold feet en enrome twijfel. Mijn "man" rammelt de pan uit bij baby'tjes en staat erop dat ie ze de fles mag geven (anders is ie serieus zwaar teleurgesteld :D )
pi_136413929
Nou ja Lot, wat een omslag van je man ineens! Super zeg! *O*.

Ik las laatst eens terug - mijn eerste post was in deel 24. En daarin vertelde ik dat ik al vier jaar rammel. :').
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_136414716
Mijne in deel 26, en daar zat Tyler-Girl ook al zag ik net.
Gelukkig maar dat jij alvast een topic bent opgeschoven.. dat mocht ook wel eens ;)

Wat grappig dat je man zo rammelt Tyler-Girl! Dat is hier echt niet zo.

Van vijf jaar naar nul jaar klinkt wel heel extreem he, maar die vijf jaar was voor mij de ultieme deadline. Ergens tussen nu en over vijf jaar wilden we er wel voor gaan, maar ik had verwacht nog sowieso twee tot drie jaar te moeten wachten. Dat het nu ineens zo dichtbij is gekomen is wel heel bizar.. hij is nog wel wat terughoudend hoor, ik moet er nu niet teveel over praten, daarom spui ik maar hier :Y)
  donderdag 6 februari 2014 @ 21:13:10 #158
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_136416449
ik doe idd ook allang mee, met ups en downs. Het ene moment weet ik het heel zeker, het andere moment twijfel ik (meer aan mezelf of ik het wel kan). Maar denk ook dat ik het nooit zeker zal weten omdat er, zoals gezegd, nooit wen perfect moment zal komen en je geen garantie kunt krijgen dat je een goede moeder wordt met perfect kind :+

en spuien mag toch?! daar zijn we voor :) de tijd kan sowieso soms snel gaan. voor je het weet is het weer december.
en een kindje tijdens je studie en in een appartement...het kan allemaal. kijk maar naar Laziness en Mignonne. en laat de rest maar lullen!
pi_136418715
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2014 21:13 schreef Tyler-Girl het volgende:
ik doe idd ook allang mee, met ups en downs. Het ene moment weet ik het heel zeker, het andere moment twijfel ik (meer aan mezelf of ik het wel kan). Maar denk ook dat ik het nooit zeker zal weten omdat er, zoals gezegd, nooit wen perfect moment zal komen en je geen garantie kunt krijgen dat je een goede moeder wordt met perfect kind :+
Precies dat is wat nu de doorbraak was voor ons. En nog zullen we wel een tijdje twijfelen voordat we er echt definitief voor gaan. Maar het is fijn dat er nu een opening is in plaats van zo'n niemandsland.
quote:
en spuien mag toch?! daar zijn we voor :) de tijd kan sowieso soms snel gaan. voor je het weet is het weer december.
en een kindje tijdens je studie en in een appartement...het kan allemaal. kijk maar naar Laziness en Mignonne. en laat de rest maar lullen!
En Oeke, dat is ook zo'n heerlijk voorbeeld :Y
Laziness heeft ook genoeg laten zien van dat het niet altijd ideaal is om in een appartement te wonen met een kind ;). Maar wij hebben wel wat meer mogelijkheden om te verhuizen als we dat zouden willen, dus dat scheelt.
pi_136418738
Qua 'voorwaarden' is het toch altijd heel persoonlijk en lastig denk ik..

Een stabiele relatie en woning is voor mij wel het absolute minimum, daar voldoen we ook allang aan. Vriend heeft ook al een vast contract bij een fijne baas. Toen ik een jaar geleden net een fulltime baan had, leek het mij beter om nog even te wachten (ook om te kunnen sparen). Maar nu zit ik echt goed op m'n plek daar, alleen loopt m'n 3e tijdelijke contract over een half jaar af...
Er is een minikansje op een vast contract *duimendraait*

M'n vriend vindt soms dat we daarom misschien beter kunnen wachten tot ik weer werk heb, want "je weet niet hoe lang dat duurt, voordat je dat gevonden hebt". Ik wil er over een paar maanden juist voor gaan, omdat je ook niet weet hoe lang het duurt voor je zwanger bent. Haha, die logica van beide kanten is echt geweldig! :')
  vrijdag 7 februari 2014 @ 09:24:09 #161
140412 Danaa
🍎
pi_136429373
Lot, Wat fantastisch voor je! *O* Zo ging het bij mij ook hoor, er kwam een opening maar mocht er echt niet verder over praten want dan werd hij 'boos'. Na 3 maanden toch weer een balletje opgegooid en toen kwam hij met een maand waarin ik mocht stoppen. " En ach, dan moet je eerst nog een stabiele cyclus krijgen, zwanger raken en het nog 9 maanden dragen " zei hij.

@ Nolita: Toen wij iets meer dan een jaar geleden voor een huis gingen vond ik dat allemaal vervelend dat er dingen voor je neus voorbij schieten. Maar wat iemand anders ook al zei: je weet nu in ieder geval zeker dat er iets gaat komen. Dat gaat jammer genoeg niet altijd gemakkelijk maar dat huis voor jullie komt er zeker aan en dan hopelijk op korte termijn.

Hier van mijn kant totaal geen twijfels, ik wil gewoon heel graag een kind en heb gewoon dat gevoel dat ik dat kan. Ik weet heel goed dat dat je leven verandert, ja maar daar kies ik voor!
En misschien ook omdat ik een heel stabiele omgeving heb hoor, ouders schoonouders broers zussen waar we op kunnen rekenen, ieder een baan, leuk huisje en de soort van 'gevoel' dat je gemaakt bent om kinderen te krijgen en op te voeden
pi_136429667
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 09:24 schreef Danaa het volgende:
Lot, Wat fantastisch voor je! *O* Zo ging het bij mij ook hoor, er kwam een opening maar mocht er echt niet verder over praten want dan werd hij 'boos'. Na 3 maanden toch weer een balletje opgegooid en toen kwam hij met een maand waarin ik mocht stoppen. " En ach, dan moet je eerst nog een stabiele cyclus krijgen, zwanger raken en het nog 9 maanden dragen " zei hij.
Dat 'boze' hebben we hier ook een paar keer gehad ja. Vond ik zelf heel frustrerend, omdat ik aan niks anders kon denken, maar hij aangaf het er niet over te willen hebben.
Maar na een paar keer zachtjes 'pushen' bleek dat hij het vooral nogal spannend vond, maar er eigenlijk ook wel heel graag voor wil gaan! O+

quote:
Hier van mijn kant totaal geen twijfels, ik wil gewoon heel graag een kind en heb gewoon dat gevoel dat ik dat kan. Ik weet heel goed dat dat je leven verandert, ja maar daar kies ik voor!
En misschien ook omdat ik een heel stabiele omgeving heb hoor, ouders schoonouders broers zussen waar we op kunnen rekenen, ieder een baan, leuk huisje en de soort van 'gevoel' dat je gemaakt bent om kinderen te krijgen en op te voeden
Nu ik dit zo lees, denk ik "Dit dus! O+ ", maar toch heb ik juist nu ik weet dat we ervoor gaan én wanneer we er voor gaan soms onzekere momentjes. Maar die maken vaak heel snel plaats voor keihard gerammel! :X
  vrijdag 7 februari 2014 @ 10:11:15 #163
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_136430272
Hier vooralsnog geen stabiele relatie ( gewoon nog erg kort) maar de rest is wel aanwezig..(stabiele banen, eigen huis ( ok appartement, maar met 3 slaapkamers dus dat kan gewoon makkelijk)

de omgeving begint hier een beetje aan de babies.. Ik ben de oudste thuis, jongere zusje (ook al 32 jaar ;) ) is er nog helemaal niet mee bezig .. de zus van mijn vriend woont aan de andere kant van de wereld.. dus die heeft ook niet echt een helpende invloed ;)

hier is de leeftijd meer de issue tesamen met de korte duur van de huidige relatie.
Wel met O+ al over gehad.. hij wil niet weten wanneer hij moet "presteren":P we zullen overleggen vanaf wanneer ik stop met anticonceptie ( naja spiraal) en dan wil hij niet weten wanneer de vruchtbare dagen zijn enzo..gewoon veel " konijnen" ;)

hier gaat het gewoon heen en weer tussen wel of niet en als het wel is dan hebben we niet veel tijd :) ik wou dat ik nog 25 was! :P
pi_136430905
Ha, ik ervaar het ook absoluut als een luxe dat ik nog jong ben hoor! Het lijkt me best vervelend als je met tijdsdruk zit :) Dat was ook wel de belangrijkste reden om niet nog 10 jaar te willen wachten (naast het feit dat mijn eierstokken dan eruit geklapperd zouden zijn). En ik zie mezelf ook nog wel met een groot gezin, vier kinderen ofzo. Lijkt me leuk, zo'n volle eettafel :Y
Ondanks de twijfels die er zijn is het bij ons trouwens al heel lang duidelijk dat we sowieso wel kinderen willen. De man vindt het allemaal heel eng en spannend en zo'n grote verantwoordelijkheid, maar hij ziet zichzelf als hij oud is wel kinderen hebben en kleinkinderen enz.

Maar het lijkt er dus op dat jullie binnenkort ervoor gaan, Barreltje?
  vrijdag 7 februari 2014 @ 10:55:47 #165
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_136431294
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 10:39 schreef Lot_1 het volgende:
Ha, ik ervaar het ook absoluut als een luxe dat ik nog jong ben hoor! Het lijkt me best vervelend als je met tijdsdruk zit :) Dat was ook wel de belangrijkste reden om niet nog 10 jaar te willen wachten (naast het feit dat mijn eierstokken dan eruit geklapperd zouden zijn). En ik zie mezelf ook nog wel met een groot gezin, vier kinderen ofzo. Lijkt me leuk, zo'n volle eettafel :Y
Ondanks de twijfels die er zijn is het bij ons trouwens al heel lang duidelijk dat we sowieso wel kinderen willen. De man vindt het allemaal heel eng en spannend en zo'n grote verantwoordelijkheid, maar hij ziet zichzelf als hij oud is wel kinderen hebben en kleinkinderen enz.

Maar het lijkt er dus op dat jullie binnenkort ervoor gaan, Barreltje?
binnenkort als in over een half jaar oid ;)
dan kennen we elkaar een krap jaartje.. ben ik 34 en is hij 41... tsjah.. het liefst wil je het allemaal wat langer uitproberen... maar de natuur he :) ik ( we ) zouden ook graag 3 koters willen.. dus.. krap krap ;)
pi_136431602
Ach ja, 't is wel snel maar aan de andere kant weet je meestal na één jaar best hoe de ander in elkaar steekt. Elkaar langer kennen is in elk geval ook geen garantie dat het goed blijft gaan of dat je nooit zult moeten werken aan je relatie. 't Is wel vervelend dat de voornaamste reden om er zo snel voor te gaan de tijdsdruk is.. de natuur houdt niet veel rekening met ons geplan ;) Succes met nog een half jaartje wachten!
pi_136432289
wij zijn ook met 3 maanden gaan samen wonen (ok is iets anders als een kind maar toch), voelde en voelt nog steeds hartstikke goed, ik heb onderhand wel geleerd dat je gevoel belangrijker is als tijd. Zeker als je de tijd te kort komt.
  zaterdag 8 februari 2014 @ 03:45:13 #168
381212 Gulara
From the future
pi_136461042
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2014 17:42 schreef Cassandra87 het volgende:

[..]

Vind ik heel lastig te zeggen. Hier zijn alle randvoorwaarden aanwezig, goed inkomen, woning, stabiele relatie. We willen ook wel reizen maar dat kan ook met kinderen.
Ik weet niet wat je onder reizen verstaat. Maar als je echt nog een avontuurlijke reis wilt maken. Ga er dan vanuit dat dat nog een paar jaar duurt. :P
Als ze heel mini zijn is het geen doen, en daarna wil je misschien een tweede (en wanneer komt ie dan). En reizende baby's kosten ook een heleboel geld ook al krijgen ze niet eens een stoel. Als ze eenmaal twee zijn is het helemaal een financiële aderlating. :'(

Maar goed, ik kwam eigenlijk ook even stiekem rammelen. :@ Officieel heb ik nog een baby. Maar goed meneer stond vanochtend staand te douchen, dus dat is niet echt babygedrag. }:| :'(

Maar:

*2 slaapkamers ieniemini huis
*wat mogelijke reizen in het verschiet
*wil in het juiste seizoen bevallen

Dus ik rammel nog even verder.
  zaterdag 8 februari 2014 @ 07:43:51 #169
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_136461342
in het juiste seizoen bevallen??
hoe werkt dat?? :o
pi_136461462
Dat komt wel goed qua reizen hoor ;)

Over juiste seizoen, ik zie wel heel erg op tegen hoogzwanger in hartje zomer want bloedheet en hartje winter want spekglad. Maar dat valt niet te plannen of je moet alleen in de zomer sex hebben ofzo dat je in de lente bevalt. Maar aan de andere kant zijn er gezinnen die twee of drie kinderen in de zelfde maand geboren hebben dus misschien hebben die ook maar eens in t jaar sex

mijn bloed was gisteren trouwens weer weg. Ik heb nog steeds last van maagzuur dus als t niet doorzet waag ik donderdag een test. Die heb ik toch op voorraad :')
pi_136462328
Bloedheet in de zomer en spekglad in de winter? Waar woon jij? 8-) Maw, imo valt dat toch wel te relativeren. Ook kindjes die vaak in dezelfde maand worden geboren, hangt volgens mij meer af dat de ouders er bewust voor kiezen om er 1 of 2 (of 3, ...) jaar leeftijdsverschil tussen te hebben. Of eerder toeval..

Oja, ik rammel ook (al bijna weer een jaar :')) !! Zoontje is bijna 15 maand en hij is zoooo leuk O+ We willen er heel graag een broertje of zusje bij maar wachten nog een beetje om min of meer dezelfde redenen als Gulara.
Tenminste, wat betreft het 'seizoen', ik heb nl al een herfstkindje en ik zou nu heel graag een lente- of zomerkindje hebben.. Lekker veel buiten gaan wandelen, ...
En we zijn ook al even op zoek naar een nieuw huis want nu maar twee slaapkamers en dan verhuis ik in de toekomst liefst niet met een minibaby... Nog even geduld dus :X
pi_136462423
Ik weet het niet hoor, maar de winter van 2012 was spekglad. Aangezien ik het presteer om op een normale straat al uit te glijden laat staan als het glad is, zie ik daar wel tegenop. Maar dat zal me niet weerhouden.
En dat een keer in t jaar sex is natuurlijk niet serieus bedoeld..
pi_136462529
Kan ik me alvast niet meer herinneren.. maar het zal vast geen maanden aan een stuk gevroren hebben. En in ons klimaat eerder een uitzondering dan regel (want nu helemaal nog geen echte winter gehad), net zoals een bloedhete zomer.
Als dat je wel zou weerhouden, dan is de kans op zwanger zijn buiten de winter én zomer nihil :)
  zaterdag 8 februari 2014 @ 10:25:59 #174
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_136462536
Van het weer kun je niets op aan... De ene keer valt er veel sneeuw, een ander jaar niet. En voor de rest van de seizoenen geldt hetzelfde, de laatste tijd is er geen pijl op te trekken.

Maar volgens mij woont Gulara in Australie (correct me if i'm wrong) en daar zijn de zomera uiteraard wel bloedheet.

Voor mij zou een seizoen niets uitmaken. Het zou wel fijn zijn als het geboren wirdt in een rustige maand qua andere verjaardag maar ik zou er niet omheen gaan plannen....
pi_136462650
Mij maakte het seizoen wat de eerste betreft ook niets uit, dan was ik blij überhaupt zwanger te zijn O+
Maar nu bij de tweede, lijkt het me toch wel fijn om dus een lente- of zomerkindje te hebben (als je het sowieso al kan kiezen, het is niet omdat ik de eerste keer vlot zwanger werd, dat dit bij de tweede ook het geval zal zijn al hoop ik uiteraard van wel).

[ Bericht 0% gewijzigd door -Lise- op 08-02-2014 13:36:42 ]
pi_136466211
Gulara
In welk seizoen zou je het liefst bevallen?

Help mijn vriend rammelt :{ , had ik het zelf geaccepteerd om te wachten (is verstandiger) loopt (8> elke dag te rammelen.. lief hoor, maar ook wel lastig..
pi_136466459
Dat hoorje niet vaak zoë dat de man harder rammelt :D

Ik ben uitgerekend in augustus en maakte dus technisch gezien kans op een gladde ondergesneeuwde winter, en ik maak kans op een hittegolf tegen de uitgerekende datum...
Maar je kunt toch nergens vanuit gaan, en ik hoop dat onze uk vaak mooie weer zal hebben op zijn/haar verjaardag :)

We hebben het niet voor het uitkiezen
S. 2014
J. 2016
pi_136467527
Wij hebben net een goed gesprek gehad O+ wat kan zo'n uk in spe voor iets intiems zorgen. Heel anders dan de normale alledaagse gesprekken. Maar t komt er eigenlijk op neer dat er een financiële buffer moet zijn. O+ is steeds een beetje meer om.
pi_136468032
Gewoonmezelf
:D
begrijp nu een beetje hoe mannen zich soms kunnen voelen :+

Cassandra
Fijn! En een financiële buffer is altijd prettig.
pi_136468570
Ik ben gisteren O+ tante O+ geworden, dus ik rammel ook echt de pan uit (voor foto's zie kinderfototopic of trotse ooms/tante topic) Alleen ik ga nu eerst nog een opname van 9-12 maanden doen. En daarna dus kijken wat ik ga doen, of ik nog verder ga met studeren of maar aan het werk ga. Ben dan ook al 28. Maar hoe trots ik als tante nu ben, ik heb het er vooral deze week ook wel erg moeilijk mee dat het nog zo lang gaat duren bij ons ;( En ik vind het heel egoïstisch ook wel lastig dat mijn schoonzusje dus nu al moeder is, terwijl zij pas 1.5 jaar een vriend heeft. En wij zijn al bijna 7 jaar bij elkaar. En dan vooral gewoon de reacties van de familie, voor iedereen is het voor het eerst, en dat maakt het allemaal wel extra speciaal. En dan ben ik toch bang dat als ik ooit zwanger ben dat er toch minder aandacht voor is ofzo :@ Dus ja, beetje dubbele gevoelens deze week, aan de ene kant heel blij dat ik tante ben, aan de andere kant ook wel confronterend ;(

Mij maakt het seizoen niet echt uit. Ik ben zelf 3 januari jarig, dus als iedereen blij is dat alle feestdagen achter de rug zijn, kom ik nog een keer aanzetten. In de lente is het mooi weer en hebben we nog niet zoveel verjaardagen. In de zomer is het heet en zijn veel mensen op vakantie. En in de herfst is het slecht weer en hebben we al veel verjaardagen. Dus het maakt eigenlijk niet uit, er is altijd wel wat.

Zoë idd lastig dat je vriend nu rammelt. Maarja dan voel je idd ook eens hoe het andersom is :P
Cassandra, fijn dat je een goed gesprek hebt gehad. En ja, dit zijn toch wel echt de serieuze gesprekken in je relatie ja.
pi_136468621
Hier 3 januarikindjes. Dat was ook toeval. Geen last gehad van gladheid oid, wel sneeuw. Maar dat is dan ook lekker binnen cocoonen met baby en met de eerste zonnestraaltjes lekker naar buiten. Winterkindjes O+
pi_136469523
Ik heb het bij mijn tweede wel lastig gevonden, hoogzwanger zijn in de winter. Moet je wekelijks op controle naar de verloskundige, met kind van 16 maanden erbij (eigen schuld natuurlijk), fietsen durfde ik niet toen want het was spekglad door opgevroren sneeuw, lopen ging echt niet meer vanwege bekkenproblemen en eerder genoemde dreumes die nog niet zo'n lang stuk door de sneeuw kon ploegen. En het avondspreekuur kon niet want dat zat al helemaal vol met mensen die samen met hun partner wilden komen.
De bus nam ik dan soms, 2 haltes maar, maar toch te lang dus. Wat was ik blij toen mn vliezen braken met 39+2 :o nooit verwacht dat ik dat zo slecht zou trekken, zo immobiel zijn.
:)
pi_136469626
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2014 13:09 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Maar je kunt toch nergens vanuit gaan, en ik hoop dat onze uk vaak mooie weer zal hebben op zijn/haar verjaardag
En dan heeft ze mooi weer en is iedereen op vakantie :D

Ik ben zwanger geweest in alle maanden en het heeft allemaal voor en na delen. :Y
pi_136469697
quote:
2s.gif Op zaterdag 8 februari 2014 14:35 schreef Pvoesss het volgende:

[..]

En dan heeft ze mooi weer en is iedereen op vakantie :D

Ik ben zwanger geweest in alle maanden en het heeft allemaal voor en na delen. :Y
}:| heul niet nagedacht dat uk altijd in de vak jarig is.... Ach dan maar dubbel feest :+
S. 2014
J. 2016
pi_136469786
Jarig in de zomervakantie. Aan de ene kant leuk, want de ene keer was ik jarig in Amerika, andere keer in italie etc. Aan de andere kant zwaar minder, want iedereen is inderdaad zelf ook weg. Mijn verjaardag vier ik inmiddels samen met mijn vriend (begin september) zodat mijn vrienden er ook kunnen zijn :')
  zaterdag 8 februari 2014 @ 15:08:56 #186
381212 Gulara
From the future
pi_136471178
Graag weer een herfstkindje. Daar heb je natuurlijk niet zoveel over te zeggen. :')
Tenzij je het maar drie maanden per jaar zou proberen. :P
pi_136471391
In jouw geval 6 maanden. Jij reist gewoon voor het gemak heen en weer om een herfstbaby te krijgen :P
pi_136538745
Dat is iets waar ik dus echt geen seconde mee kan zitten, in welk seizoen ik uitgerekend ben!

Tuurlijk zijn er dagen of weken dat het me minder handig lijkt (andere verjaardagen, feestdagen etc.), maar daar wen je vanzelf aan.

Ben zelf half juni jarig, dat vind ik altijd wel ideaal; vaak lekker weer en net voor alle vakanties! :Y

Deze week beginnen aan m'n laatste strip! :o
pi_136542350
Soms wel in de zomervakantie jarig en soms niet. 9 juli. Nooit als echt erg ervaren. Zoon 19 augustus. Is ook een soms wel soms niet.

En verder... Ik droomde dat ik zwanger was van een meisje. Nu rammel ik nóg meer!
  maandag 10 februari 2014 @ 12:18:02 #190
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_136542866
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2014 12:02 schreef Hilzillah het volgende:
Soms wel in de zomervakantie jarig en soms niet. 9 juli. Nooit als echt erg ervaren. Zoon 19 augustus. Is ook een soms wel soms niet.

En verder... Ik droomde dat ik zwanger was van een meisje. Nu rammel ik nóg meer!
Oooh spannend! Al iets concreets of blijft het voorlopig bij gerammel? ;)

Wb seizoenen/verjaardagen.. mijn moeder is 12 oktober jarig, ik de 14e en T. de 15e. Boeiend :) Heb het nooit als vervelend ervaren, en T.'s verjaardag is en blijft het belangrijkste :)
pi_136543303
Voorlopig nog alleen maar rammelen GotC :D Even wachten tot S een beetje kan lopen.
  Manager PR/Moderator maandag 10 februari 2014 @ 22:01:47 #192
269689 crew  Viv
pi_136568438
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2014 09:48 schreef twist02 het volgende:
Dat is iets waar ik dus echt geen seconde mee kan zitten, in welk seizoen ik uitgerekend ben!
Ik ook niet, lekker belangrijk. Alle seizoenen hebben voordelen en nadelen. Ik heb bij mijn coschap meegemaakt dat iemand per sé niet op een feestdag wilde bevallen, en daarvoor zelfs eerder dan medisch noodzakelijk ingeleid wilde worden. 8)7
quote:
Zo, dat is snel gegaan! *O*
  maandag 10 februari 2014 @ 23:46:48 #193
381212 Gulara
From the future
pi_136573884
Oh het komt volgens mij wat snobbiger over dan bedoeld is. :@

Laat ik het er dan op houden dat ik -als ik de voorkeur zou hebben- liever niet in een hele warme periode zou willen bevallen, en dus een pasgeboren baby hebben.
Het heeft verder niks te maken met feestdagen/vakantie/verjaardagen. :P
pi_136577497
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2014 09:48 schreef twist02 het volgende:

Tuurlijk zijn er dagen of weken dat het me minder handig lijkt (andere verjaardagen, feestdagen etc.), maar daar wen je vanzelf aan.

Ben zelf half juni jarig, dat vind ik altijd wel ideaal; vaak lekker weer en net voor alle vakanties! :Y

Yeaahh!!

Ik zit in de laatste week van mijn 1 na laatste strip....
Nog anderhalve week en dan start ik aan mijn laatste.

En wat seizoenen betreft, ik denk dat wel allemaal blij mogen zijn als een zwangerschap lukt! Laat het maar komen zoals het is.
Ik ben ook van half juni en moet zeggen dat ik dat inderdaad wel heerlijk vind!
pi_136585375
quote:
1s.gif Op maandag 10 februari 2014 12:18 schreef GotC het volgende:

[..]

Oooh spannend! Al iets concreets of blijft het voorlopig bij gerammel? ;)

Wb seizoenen/verjaardagen.. mijn moeder is 12 oktober jarig, ik de 14e en T. de 15e. Boeiend :) Heb het nooit als vervelend ervaren, en T.'s verjaardag is en blijft het belangrijkste :)
Grappig, seizoenen, vakanties of feestdagen maakt me echt niks uit, maar ik zou het wel fijn vinden als de verjaardagen van mijn (deels nog fictieve) kinderen niet zo dicht bij elkaar liggen. Gewoon omdat ik ze een 'eigen' verjaardag gun.

Als ik mocht kiezen zou ik voor een volgend kindje een voorjaar- of zomerbaby wel leuk vinden.
  dinsdag 11 februari 2014 @ 13:56:55 #196
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_136585423
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2014 13:55 schreef Mineola het volgende:

[..]

Grappig, seizoenen, vakanties of feestdagen maakt me echt niks uit, maar ik zou het wel fijn vinden als de verjaardagen van mijn (deels nog fictieve) kinderen niet zo dicht bij elkaar liggen. Gewoon omdat ik ze een 'eigen' verjaardag gun.

Als ik mocht kiezen zou ik voor een volgend kindje een voorjaar- of zomerbaby wel leuk vinden.
Dat heb ik ook wel ja. Maar nu -als alles goed gaat- zit er 2 maanden (en 2 jaar) tussen en heb ik toch 2 zomerkindjes :D O+. Verder maken mij de seizoenen, vakanties ook niet echt heel veel uit. Ik vond bevallen in de zomer wel lekker, lekker veel buiten met de kleine. De maand december bij voorkeur niet maarja, als het wel zo zou zijn zou het ook goed zijn uiteraard
pi_136585900
Zit er maar 2 jr 2mnd tussen joh! Ik had echt veel meer in mn hoofd!

Bevallen in oktober was heel prima. Prachtig weer, dag na de geboorte zelfs nog 20 graden, en ondanks een koude winter met sneeuw en ijs gewoon lekker naar buiten geweest. Vond het geen probleem!

Maar kan me wel voorstellen dat hoogzwanger in de winter met al een kindje wel lastiger is ja, wat mignonne ook schetst.
  dinsdag 11 februari 2014 @ 14:14:21 #198
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_136585985
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2014 14:11 schreef Mineola het volgende:
Zit er maar 2 jr 2mnd tussen joh! Ik had echt veel meer in mn hoofd!

Bevallen in oktober was heel prima. Prachtig weer, dag na de geboorte zelfs nog 20 graden, en ondanks een koude winter met sneeuw en ijs gewoon lekker naar buiten geweest. Vond het geen probleem!
Dat is warmer dan de dag van E's geboorte :') (31-7) :D. Daarna kwam er heel lang mooi weer. Ik vond het heerlijk om hele dagen in de tuin door te brengen, E. sliep in de wandelwagen buiten en we hadden kraamvisite buiten. Maarja, wie weet hoe het er dit jaar eind september voor staat?!

En, als negatief punt, hoogzwanger in de zomer kan ook rot zijn. Heet, vocht in de enkels etc. Gelukkig * Tante_Soesa klopt heeeeel hard af had ik daar vorige x geen last van.

Ze is nu precies 1,5, jarig op 31-7 dus, en ik ben - als alles blijft zoals het nu is, eerste echo moet nog komen - uitgerekend op 25 september
  dinsdag 11 februari 2014 @ 14:36:57 #199
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_136586742
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2014 13:55 schreef Mineola het volgende:

[..]

Verjaardagen van m'n kinderen (ook deels fictief :P) wil ik ook niet bij elkaar in de buurt hebben ;). Maar mijn eigen verjaardag boeit me zo weinig..
pi_136586895
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2014 14:36 schreef GotC het volgende:

[..]

Verjaardagen van m'n kinderen (ook deels fictief :P) wil ik ook niet bij elkaar in de buurt hebben ;). Maar mijn eigen verjaardag boeit me zo weinig..
Ja, dat probeerde ik ook te plannen... maar 't is gruwelijk mislukt ;) (we hebben hier nu verjaardagen op 28 april (oudste), 12 mei (ml), 15 mei (jongste) en 14 juni (ik). Binnen anderhalve maand iedereen gehad, ach... op zich ook wel zo handig ook ;) )
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')