abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_136407992
Wat leuk, een pup! Wat voor ras is het?

Jouw bericht bevestigt wel voor mij dat het ook wanneer je wel aan het werk bent er geen 'perfect' moment bestaat om er voor te gaan. Ik zie dat nu bij werkende vriendinnen ook, die hebben te maken met wel/geen contractverlenging, mogelijkheid om een opleiding erbij te doen, uitdagend werk, op zoek zijn naar werk, enzovoorts. Al dat soort dingen maken het ook lastig om er voor te gaan.
freedom is just another word for nothing left to lose
pi_136408232
Een flatcoated retriever :)

Ik ben zelf heel erg leergierig en ambitieus. De interne opleiding is op 31 januari 2014 afgerond dus dit is pas mijn tweede officiële week. Ik heb echter vandaag aangegeven dat ik een groter bestand wil omdat ik het werk sneller oppak dan gemiddeld, met als gevolg dat ik steeds van de bestanden van collegas pak omdat ik door mijn eigen werk heen ben. En dan ben ik altijd geneigd om nog meer te werken en te leren, dat raakt niet uitgeput. Ja op een gegeven moment moet je wel de beslissing nemen, nu gaan we er voor, stapje terug nemen, en we zien wel wanneer het perfecte moment is. Want qua werk ben ik continu aan het klimmen op de ladder (studie niet, hoewel ik goede cijfers haal kan ik totaal niet leren en raak ik er helemaal panisch van. Soort faalangst)

Maar ik wil er wel minimaal een half jaar langer zitten voordat ik vertel, leuk allemaal, maar over een half jaar ga ik met zwangerschapsverlof :+ Bij wijze van
pi_136408509
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2014 17:59 schreef Cassandra87 het volgende:
Een flatcoated retriever :)
leuk, helemaal als je er jachttraining mee gaat doen :Y
quote:
Ik ben zelf heel erg leergierig en ambitieus. De interne opleiding is op 31 januari 2014 afgerond dus dit is pas mijn tweede officiële week. Ik heb echter vandaag aangegeven dat ik een groter bestand wil omdat ik het werk sneller oppak dan gemiddeld, met als gevolg dat ik steeds van de bestanden van collegas pak omdat ik door mijn eigen werk heen ben. En dan ben ik altijd geneigd om nog meer te werken en te leren, dat raakt niet uitgeput. Ja op een gegeven moment moet je wel de beslissing nemen, nu gaan we er voor, stapje terug nemen, en we zien wel wanneer het perfecte moment is. Want qua werk ben ik continu aan het klimmen op de ladder (studie niet, hoewel ik goede cijfers haal kan ik totaal niet leren en raak ik er helemaal panisch van. Soort faalangst)

Maar ik wil er wel minimaal een half jaar langer zitten voordat ik vertel, leuk allemaal, maar over een half jaar ga ik met zwangerschapsverlof :+ Bij wijze van
Ja precies, je moet het dan nog best wel uitkienen :) en voor je carrière is het zelden goed. Fijn dat jij al zo'n concreet idee er over hebt. Ik denk dat het hier ook wel rust zou geven als we er eens een knoop over doorhakken, maar ik weet het echt niet. En van mijn man hoeft het sowieso voorlopig nog niet per se, dus dat helpt ook niet mee }:|
pi_136412845
Zo heee, net even een goed gesprek met de man gevoerd! Daaruit kwam dat we eigenlijk beiden vonden dat het niet zoveel voordelen heeft om nog 5 jaar te wachten en dat we er in principe prima voor kunnen gaan al.. dat hij er zó over zou denken had ik niet gedacht! Hij zat afgelopen weekend nog allemaal grapjes te maken tegen anderen over hoe verschrikkelijk kinderen zijn 8)7

Hij waarschuwde wel dat hij dit eerst nog een tijdje wil laten bezinken, en dat we daarna gewoon heel relaxed stoppen met de anticonceptie zonder er heel erg mee bezig te zijn. Maar ik ben echt flabbergasted 8)7 :? *; *O*
Zelf moet ik het ook nog een tijdje laten bezinken.. wat een change of plans ineens. En ons kindje wordt dan misschien gewoon geboren tijdens mijn studie in een crappy mini-appartement :o

Pff, en dat na drieënhalfjaar rammelen (ik heb me ooit voorgesteld in het topic waarin LadyBlack er voor besloot te gaan ;))
  donderdag 6 februari 2014 @ 20:17:24 #155
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_136413753
Jeetje Lot, dat gaat hard ineens! :o *O* Wat leuk en goed dat je man ineens zo omgeschakeld is. En dat is nog een verschil met "misschien over 5 jaar" :D

En ja LadyBlack en Bellena, wat lijkt dat lang geleden......die hebben allebei al een kindje O+
Ik denk dat ik wat betrefd rammelen meer de man ben in onze relatie. Ik ben degene met cold feet en enrome twijfel. Mijn "man" rammelt de pan uit bij baby'tjes en staat erop dat ie ze de fles mag geven (anders is ie serieus zwaar teleurgesteld :D )
Op woensdag 13 juni 2018 15:27 schreef gcjoel het volgende:
JIj bent raar, dat snap je wel he? :D
pi_136413929
Nou ja Lot, wat een omslag van je man ineens! Super zeg! *O*.

Ik las laatst eens terug - mijn eerste post was in deel 24. En daarin vertelde ik dat ik al vier jaar rammel. :').
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_136414716
Mijne in deel 26, en daar zat Tyler-Girl ook al zag ik net.
Gelukkig maar dat jij alvast een topic bent opgeschoven.. dat mocht ook wel eens ;)

Wat grappig dat je man zo rammelt Tyler-Girl! Dat is hier echt niet zo.

Van vijf jaar naar nul jaar klinkt wel heel extreem he, maar die vijf jaar was voor mij de ultieme deadline. Ergens tussen nu en over vijf jaar wilden we er wel voor gaan, maar ik had verwacht nog sowieso twee tot drie jaar te moeten wachten. Dat het nu ineens zo dichtbij is gekomen is wel heel bizar.. hij is nog wel wat terughoudend hoor, ik moet er nu niet teveel over praten, daarom spui ik maar hier :Y)
  donderdag 6 februari 2014 @ 21:13:10 #158
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_136416449
ik doe idd ook allang mee, met ups en downs. Het ene moment weet ik het heel zeker, het andere moment twijfel ik (meer aan mezelf of ik het wel kan). Maar denk ook dat ik het nooit zeker zal weten omdat er, zoals gezegd, nooit wen perfect moment zal komen en je geen garantie kunt krijgen dat je een goede moeder wordt met perfect kind :+

en spuien mag toch?! daar zijn we voor :) de tijd kan sowieso soms snel gaan. voor je het weet is het weer december.
en een kindje tijdens je studie en in een appartement...het kan allemaal. kijk maar naar Laziness en Mignonne. en laat de rest maar lullen!
pi_136418715
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2014 21:13 schreef Tyler-Girl het volgende:
ik doe idd ook allang mee, met ups en downs. Het ene moment weet ik het heel zeker, het andere moment twijfel ik (meer aan mezelf of ik het wel kan). Maar denk ook dat ik het nooit zeker zal weten omdat er, zoals gezegd, nooit wen perfect moment zal komen en je geen garantie kunt krijgen dat je een goede moeder wordt met perfect kind :+
Precies dat is wat nu de doorbraak was voor ons. En nog zullen we wel een tijdje twijfelen voordat we er echt definitief voor gaan. Maar het is fijn dat er nu een opening is in plaats van zo'n niemandsland.
quote:
en spuien mag toch?! daar zijn we voor :) de tijd kan sowieso soms snel gaan. voor je het weet is het weer december.
en een kindje tijdens je studie en in een appartement...het kan allemaal. kijk maar naar Laziness en Mignonne. en laat de rest maar lullen!
En Oeke, dat is ook zo'n heerlijk voorbeeld :Y
Laziness heeft ook genoeg laten zien van dat het niet altijd ideaal is om in een appartement te wonen met een kind ;). Maar wij hebben wel wat meer mogelijkheden om te verhuizen als we dat zouden willen, dus dat scheelt.
pi_136418738
Qua 'voorwaarden' is het toch altijd heel persoonlijk en lastig denk ik..

Een stabiele relatie en woning is voor mij wel het absolute minimum, daar voldoen we ook allang aan. Vriend heeft ook al een vast contract bij een fijne baas. Toen ik een jaar geleden net een fulltime baan had, leek het mij beter om nog even te wachten (ook om te kunnen sparen). Maar nu zit ik echt goed op m'n plek daar, alleen loopt m'n 3e tijdelijke contract over een half jaar af...
Er is een minikansje op een vast contract *duimendraait*

M'n vriend vindt soms dat we daarom misschien beter kunnen wachten tot ik weer werk heb, want "je weet niet hoe lang dat duurt, voordat je dat gevonden hebt". Ik wil er over een paar maanden juist voor gaan, omdat je ook niet weet hoe lang het duurt voor je zwanger bent. Haha, die logica van beide kanten is echt geweldig! :')
  vrijdag 7 februari 2014 @ 09:24:09 #161
140412 Danaa
🍎
pi_136429373
Lot, Wat fantastisch voor je! *O* Zo ging het bij mij ook hoor, er kwam een opening maar mocht er echt niet verder over praten want dan werd hij 'boos'. Na 3 maanden toch weer een balletje opgegooid en toen kwam hij met een maand waarin ik mocht stoppen. " En ach, dan moet je eerst nog een stabiele cyclus krijgen, zwanger raken en het nog 9 maanden dragen " zei hij.

@ Nolita: Toen wij iets meer dan een jaar geleden voor een huis gingen vond ik dat allemaal vervelend dat er dingen voor je neus voorbij schieten. Maar wat iemand anders ook al zei: je weet nu in ieder geval zeker dat er iets gaat komen. Dat gaat jammer genoeg niet altijd gemakkelijk maar dat huis voor jullie komt er zeker aan en dan hopelijk op korte termijn.

Hier van mijn kant totaal geen twijfels, ik wil gewoon heel graag een kind en heb gewoon dat gevoel dat ik dat kan. Ik weet heel goed dat dat je leven verandert, ja maar daar kies ik voor!
En misschien ook omdat ik een heel stabiele omgeving heb hoor, ouders schoonouders broers zussen waar we op kunnen rekenen, ieder een baan, leuk huisje en de soort van 'gevoel' dat je gemaakt bent om kinderen te krijgen en op te voeden
pi_136429667
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 09:24 schreef Danaa het volgende:
Lot, Wat fantastisch voor je! *O* Zo ging het bij mij ook hoor, er kwam een opening maar mocht er echt niet verder over praten want dan werd hij 'boos'. Na 3 maanden toch weer een balletje opgegooid en toen kwam hij met een maand waarin ik mocht stoppen. " En ach, dan moet je eerst nog een stabiele cyclus krijgen, zwanger raken en het nog 9 maanden dragen " zei hij.
Dat 'boze' hebben we hier ook een paar keer gehad ja. Vond ik zelf heel frustrerend, omdat ik aan niks anders kon denken, maar hij aangaf het er niet over te willen hebben.
Maar na een paar keer zachtjes 'pushen' bleek dat hij het vooral nogal spannend vond, maar er eigenlijk ook wel heel graag voor wil gaan! O+

quote:
Hier van mijn kant totaal geen twijfels, ik wil gewoon heel graag een kind en heb gewoon dat gevoel dat ik dat kan. Ik weet heel goed dat dat je leven verandert, ja maar daar kies ik voor!
En misschien ook omdat ik een heel stabiele omgeving heb hoor, ouders schoonouders broers zussen waar we op kunnen rekenen, ieder een baan, leuk huisje en de soort van 'gevoel' dat je gemaakt bent om kinderen te krijgen en op te voeden
Nu ik dit zo lees, denk ik "Dit dus! O+ ", maar toch heb ik juist nu ik weet dat we ervoor gaan én wanneer we er voor gaan soms onzekere momentjes. Maar die maken vaak heel snel plaats voor keihard gerammel! :X
  vrijdag 7 februari 2014 @ 10:11:15 #163
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_136430272
Hier vooralsnog geen stabiele relatie ( gewoon nog erg kort) maar de rest is wel aanwezig..(stabiele banen, eigen huis ( ok appartement, maar met 3 slaapkamers dus dat kan gewoon makkelijk)

de omgeving begint hier een beetje aan de babies.. Ik ben de oudste thuis, jongere zusje (ook al 32 jaar ;) ) is er nog helemaal niet mee bezig .. de zus van mijn vriend woont aan de andere kant van de wereld.. dus die heeft ook niet echt een helpende invloed ;)

hier is de leeftijd meer de issue tesamen met de korte duur van de huidige relatie.
Wel met O+ al over gehad.. hij wil niet weten wanneer hij moet "presteren":P we zullen overleggen vanaf wanneer ik stop met anticonceptie ( naja spiraal) en dan wil hij niet weten wanneer de vruchtbare dagen zijn enzo..gewoon veel " konijnen" ;)

hier gaat het gewoon heen en weer tussen wel of niet en als het wel is dan hebben we niet veel tijd :) ik wou dat ik nog 25 was! :P
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_136430905
Ha, ik ervaar het ook absoluut als een luxe dat ik nog jong ben hoor! Het lijkt me best vervelend als je met tijdsdruk zit :) Dat was ook wel de belangrijkste reden om niet nog 10 jaar te willen wachten (naast het feit dat mijn eierstokken dan eruit geklapperd zouden zijn). En ik zie mezelf ook nog wel met een groot gezin, vier kinderen ofzo. Lijkt me leuk, zo'n volle eettafel :Y
Ondanks de twijfels die er zijn is het bij ons trouwens al heel lang duidelijk dat we sowieso wel kinderen willen. De man vindt het allemaal heel eng en spannend en zo'n grote verantwoordelijkheid, maar hij ziet zichzelf als hij oud is wel kinderen hebben en kleinkinderen enz.

Maar het lijkt er dus op dat jullie binnenkort ervoor gaan, Barreltje?
  vrijdag 7 februari 2014 @ 10:55:47 #165
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_136431294
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 10:39 schreef Lot_1 het volgende:
Ha, ik ervaar het ook absoluut als een luxe dat ik nog jong ben hoor! Het lijkt me best vervelend als je met tijdsdruk zit :) Dat was ook wel de belangrijkste reden om niet nog 10 jaar te willen wachten (naast het feit dat mijn eierstokken dan eruit geklapperd zouden zijn). En ik zie mezelf ook nog wel met een groot gezin, vier kinderen ofzo. Lijkt me leuk, zo'n volle eettafel :Y
Ondanks de twijfels die er zijn is het bij ons trouwens al heel lang duidelijk dat we sowieso wel kinderen willen. De man vindt het allemaal heel eng en spannend en zo'n grote verantwoordelijkheid, maar hij ziet zichzelf als hij oud is wel kinderen hebben en kleinkinderen enz.

Maar het lijkt er dus op dat jullie binnenkort ervoor gaan, Barreltje?
binnenkort als in over een half jaar oid ;)
dan kennen we elkaar een krap jaartje.. ben ik 34 en is hij 41... tsjah.. het liefst wil je het allemaal wat langer uitproberen... maar de natuur he :) ik ( we ) zouden ook graag 3 koters willen.. dus.. krap krap ;)
pi_136431602
Ach ja, 't is wel snel maar aan de andere kant weet je meestal na één jaar best hoe de ander in elkaar steekt. Elkaar langer kennen is in elk geval ook geen garantie dat het goed blijft gaan of dat je nooit zult moeten werken aan je relatie. 't Is wel vervelend dat de voornaamste reden om er zo snel voor te gaan de tijdsdruk is.. de natuur houdt niet veel rekening met ons geplan ;) Succes met nog een half jaartje wachten!
pi_136432289
wij zijn ook met 3 maanden gaan samen wonen (ok is iets anders als een kind maar toch), voelde en voelt nog steeds hartstikke goed, ik heb onderhand wel geleerd dat je gevoel belangrijker is als tijd. Zeker als je de tijd te kort komt.
  zaterdag 8 februari 2014 @ 03:45:13 #168
381212 Gulara
From the future
pi_136461042
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2014 17:42 schreef Cassandra87 het volgende:

[..]

Vind ik heel lastig te zeggen. Hier zijn alle randvoorwaarden aanwezig, goed inkomen, woning, stabiele relatie. We willen ook wel reizen maar dat kan ook met kinderen.
Ik weet niet wat je onder reizen verstaat. Maar als je echt nog een avontuurlijke reis wilt maken. Ga er dan vanuit dat dat nog een paar jaar duurt. :P
Als ze heel mini zijn is het geen doen, en daarna wil je misschien een tweede (en wanneer komt ie dan). En reizende baby's kosten ook een heleboel geld ook al krijgen ze niet eens een stoel. Als ze eenmaal twee zijn is het helemaal een financiële aderlating. :'(

Maar goed, ik kwam eigenlijk ook even stiekem rammelen. :@ Officieel heb ik nog een baby. Maar goed meneer stond vanochtend staand te douchen, dus dat is niet echt babygedrag. }:| :'(

Maar:

*2 slaapkamers ieniemini huis
*wat mogelijke reizen in het verschiet
*wil in het juiste seizoen bevallen

Dus ik rammel nog even verder.
  zaterdag 8 februari 2014 @ 07:43:51 #169
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_136461342
in het juiste seizoen bevallen??
hoe werkt dat?? :o
pi_136461462
Dat komt wel goed qua reizen hoor ;)

Over juiste seizoen, ik zie wel heel erg op tegen hoogzwanger in hartje zomer want bloedheet en hartje winter want spekglad. Maar dat valt niet te plannen of je moet alleen in de zomer sex hebben ofzo dat je in de lente bevalt. Maar aan de andere kant zijn er gezinnen die twee of drie kinderen in de zelfde maand geboren hebben dus misschien hebben die ook maar eens in t jaar sex

mijn bloed was gisteren trouwens weer weg. Ik heb nog steeds last van maagzuur dus als t niet doorzet waag ik donderdag een test. Die heb ik toch op voorraad :')
pi_136462328
Bloedheet in de zomer en spekglad in de winter? Waar woon jij? 8-) Maw, imo valt dat toch wel te relativeren. Ook kindjes die vaak in dezelfde maand worden geboren, hangt volgens mij meer af dat de ouders er bewust voor kiezen om er 1 of 2 (of 3, ...) jaar leeftijdsverschil tussen te hebben. Of eerder toeval..

Oja, ik rammel ook (al bijna weer een jaar :')) !! Zoontje is bijna 15 maand en hij is zoooo leuk O+ We willen er heel graag een broertje of zusje bij maar wachten nog een beetje om min of meer dezelfde redenen als Gulara.
Tenminste, wat betreft het 'seizoen', ik heb nl al een herfstkindje en ik zou nu heel graag een lente- of zomerkindje hebben.. Lekker veel buiten gaan wandelen, ...
En we zijn ook al even op zoek naar een nieuw huis want nu maar twee slaapkamers en dan verhuis ik in de toekomst liefst niet met een minibaby... Nog even geduld dus :X
pi_136462423
Ik weet het niet hoor, maar de winter van 2012 was spekglad. Aangezien ik het presteer om op een normale straat al uit te glijden laat staan als het glad is, zie ik daar wel tegenop. Maar dat zal me niet weerhouden.
En dat een keer in t jaar sex is natuurlijk niet serieus bedoeld..
pi_136462529
Kan ik me alvast niet meer herinneren.. maar het zal vast geen maanden aan een stuk gevroren hebben. En in ons klimaat eerder een uitzondering dan regel (want nu helemaal nog geen echte winter gehad), net zoals een bloedhete zomer.
Als dat je wel zou weerhouden, dan is de kans op zwanger zijn buiten de winter én zomer nihil :)
  zaterdag 8 februari 2014 @ 10:25:59 #174
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_136462536
Van het weer kun je niets op aan... De ene keer valt er veel sneeuw, een ander jaar niet. En voor de rest van de seizoenen geldt hetzelfde, de laatste tijd is er geen pijl op te trekken.

Maar volgens mij woont Gulara in Australie (correct me if i'm wrong) en daar zijn de zomera uiteraard wel bloedheet.

Voor mij zou een seizoen niets uitmaken. Het zou wel fijn zijn als het geboren wirdt in een rustige maand qua andere verjaardag maar ik zou er niet omheen gaan plannen....
pi_136462650
Mij maakte het seizoen wat de eerste betreft ook niets uit, dan was ik blij überhaupt zwanger te zijn O+
Maar nu bij de tweede, lijkt het me toch wel fijn om dus een lente- of zomerkindje te hebben (als je het sowieso al kan kiezen, het is niet omdat ik de eerste keer vlot zwanger werd, dat dit bij de tweede ook het geval zal zijn al hoop ik uiteraard van wel).

[ Bericht 0% gewijzigd door -Lise- op 08-02-2014 13:36:42 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')