abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_135165605
Zwangerschap & geboorte

2014

07 januari: Vanyel (jongetje)
14 januari: Oksel (papa)
30 januari: NoBoNo (heit)

03 februari: DJMomo (jongetje)
07 februari: WupWup (meisje)
09 februari: RunForrestRun (meisje)
10 februari: Axia (jongetje)
***16 februari: Burdie & WebSpider***
17 februari: Alixia (meisjestweeling)
19 februari: nummer_zoveel (jongetje)
20 februari: Gateway (papa)

05 maart: klaprooss (jongetje)
17 maart: Kimpossible (meisje)
18 maart: _NIKKI_ (tweeling, 2 jommetjes)
18 maart: Dot. (jongen)
25 maart: Theeleuter (jongen)
26 maart: Rijstebuiltje

04 april: Bolletje (jongen)
05 april: Mevr_Mus (jongetje)
06 april: Babbel1
07 april: Butterflower (meisje)
08 april: Aisly
11 april: Musique (meisjestweeling)
15 april: Tienervader (papa)
26 april: Poppejans (meisje)

06 mei: Cocotrimonium
12 mei: Ikina (jongen)
13 mei: Fazzoletti
16 mei: StefanieV
18 mei: Kursor
18 mei: Take_A_Picture
23 mei: Thistleweed

01 juni: Soohr (papa)
04 juni: Enfermera
08 juni: Hobbesje
08 juni: Kwisted (jongen)
10 juni: JaleesaJoia (meisje)
11 juni: Cantare
***12 juni: Chanty & DirtyHarry*** (jongen)

2 juli: BlueEyes
7 juli: OooLisaooO
11 juli: LaLouchi
*** 16 juli: Sunshine1982 & Fe2O3 ***
27 juli: Twinkle20

3 augustus: Sugarsnap
***7 augustus: Mereltje & Forno***
12 augustus: cholula
17 augustus: gewoonmezelf87
12 augustus: Ongeduldig
20 augustus: Dyre

----------------------------
***vermeldingen zijn (as) officiële fokbaby's.
(Een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door FOK!)

[ Bericht 0% gewijzigd door debuurvrouw op 08-01-2014 13:45:02 ]
pi_135165691
En nog even mijn laatste post uit het vorige topic:

Leuk zo'n dekentje GM.

Burdie, niet teveel piekeren hè, het komt allemaal wel op zijn pootjes terecht. Ik hoop echt dat je ondanks je gepieker ook geniet, want voor je het weet is je zwangere tijd voorbij. :*

KP fijn dat je baas toch zijn mening heeft aangepast. En voel je vooral niet schuldig hoor. Ik vind het heel knap dat je ondanks de bloedingen toch nog zo'n lange tijd gewoon bent doorgegaan. Dat onderzoek bij de gyn klinkt niet echt prettig. Wel weer een heel mooie echo van jullie meisje. O+ En 30 weken vandaag! *O*

Fazz die schoenen... _O-

En momo 36 weken?! Wauw wat gaat dat hard! Nog een weekje dan mag je thuis bevallen. :)

Ik ging vandaag met manlief naar haptonomie en guess what, de mannetjes die elke dag urenlang trappelen waren nu beiden helemaal stil. Niks geen schopje of draaitje. En mijn arme man maar wachten tot er iets zou gebeuren. :D
pi_135165937
zul je altijd zien Nikki haha. Arme (8>

Vorige zwangerschap begon de jeuk aan mijn buik rond 39 weken, GEK werd ik ervan. Bleek dus doorkomende straie te zijn ;(
Guess what, de jeuk begint nu al :'(
pi_135166118
Oh Kwis das niet leuk! Hier is mijn tijgervelletje weer in vol ornaat teruggekeerd. En nu afwachten hoeveel tijgerstreepjes er nog bij gaan komen. Er is vast geen houden aan nu met de tweeling. :X }:|
pi_135166747
Ja, nog een week. Vandaag opeens enorm de kriebels. Helaas lukt niet alles op 1 dag... Behoorlijk last van buik gekregen.

Oh etters, nikki! O+
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
  maandag 6 januari 2014 @ 22:16:52 #6
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_135167550
Nesteldrang FTW O+

Net weer vijf dozen uitgesorteerd. Dit was toch wel een mooie vondst,... oud speelgoed van mijn man, deels nog van hout!!!

Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_135168033
wooooow zo gaaf Chanty!!! _O_
pi_135169285
Ooh Chanty die lawaaitelefoon!
Met bewegende oogjes O+ (en geel plaatic trekkoordje)
Bij mijn ouders staat die ook op de kleinkindjes te wachten.
Voel me spontaan bejaard :')
pi_135169341
quote:
17s.gif Op maandag 6 januari 2014 22:16 schreef Chanty het volgende:
Nesteldrang FTW O+

Net weer vijf dozen uitgesorteerd. Dit was toch wel een mooie vondst,... oud speelgoed van mijn man, deels nog van hout!!!

[ afbeelding ]
Dat herkennen onze kinderen al bijna niet meer als telefoon :o
pi_135169447
quote:
Nesteldrang FTW O+

[ afbeelding ]
O+ O+

Bij mijn moeder staat een poppenhuis wat mijn opa nog voor haar gemaakt heeft, dat gaan we opknappen als het een meisje is... En mn pa is weer op zoek naar een schommel voor in de tuin... O+
S. 2014
J. 2016
  maandag 6 januari 2014 @ 22:57:30 #11
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_135169812
Chanty O+

Fazz, ik heb toch wel hartelijk om je plaatje moeten lachen, is het anderen ook opgevallen?

Mootje doe je ook nog even op jezelf passen?

Striemen. :{ hier ook jeuk. Veel. Niet gek ook bleek vandaag op de Weegschaal.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nik, arme man haha! Ik lig soms ook weleens op beweging te hopen omdat ik dat vriendlief zo gun in die momentjes. Werkt niet altijd :+

GM O+

Burdie :* heel herkenbaar, dat gepieker. Ik probeer mezelf maar te stoppen door mezelf keer op keer te vertellen dat piekeren niks gaat veranderen aan hoe de dingen komen gaan. Whatever Will be, Will be. Soms helpt dat, soms niet. Komt wel goed schatje.
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
  maandag 6 januari 2014 @ 23:13:18 #12
52229 Chanty
pi_135170576
quote:
1s.gif Op maandag 6 januari 2014 22:48 schreef Mrs.Peel het volgende:

[..]

Dat herkennen onze kinderen al bijna niet meer als telefoon :o
Ik heb er op facebook ook de tekst bijgezet: Onze zoon over een paar jaar: "Mama wat is dat?"

:')
pi_135178090
Kim ja je gewicht zien stijgen is confronterend op de weegschaal. Maar geloof maar dat je lijf precies vasthoudt wat de baby nodig heeft. Dat zijn reserves en vocht en naruurlijk de baby/placenta/vruchtwater.

Bij mijn eerste bevalling was ik 17kg aangekomen. Na de bevalling was ik er al 10kwijt. Toen in de kraamweek nog 2, gewoon vanzelf. De laatste 5 in de maand daarna, gewoon door t druk bezig zijn en bv geven.
Ik ben toen zelfs nog 8kg onder mijn start gewicht gekomen, ook door bv en geen tijd nemen om goed te eten. Dat was in mijn geval teveel!

Ik wil dus maar zeggen, t kan er zomaar ineens weer heel snel afzijn! Geniet maar lekker van die dikke buik ;)

Oh en strepen zijn wel kut.. Maar helaas je doet er niets tegen..
pi_135178154
Wat Kwisted zegt.

Ik kon een week na de bevallung mijn eigen broeken weer aan zonder er iets voor te doen.
pi_135178636
Oh en ik moet trouwens wel uitkijken denk ik. Want omdat het vorige keer zo makkelijk ging let ik nu helemaal niet meer op wat ik eet, en aangezien mijn eetlust enorm is laat ik me helemaal gaan. Wat het afgelopen weekend resulteerde in 6 gebakjes :')
pi_135178785
Chanty, gave telefoon!

Eetlust? Wat is dat?
Is het normaal om veel af te vallen in het begin, een kilo per week bijna? Zonder kotsen? Ik begin me een klein beetje zorgen te maken. (Er kon best een kilootje af overigens, maar liefst niet zo)
  dinsdag 7 januari 2014 @ 08:37:49 #17
269736 NoBoNo
Dus daarom...
pi_135178949
Roomsnoes, daar zou ik het toch even met je VK over hebben, dat is eigenlijk niet helemaal de bedoeling geloof ik!

Nog 2 daagjes dan ben ik LLP'er....of LLH. Hahaha
Daar doen de 2 voor mij niet aan geloof ik he?

Prachtig die telefoon! Hier ligt er ook nog playmobil en lego van mij en mijn broers te wachten!
pi_135179059
Wat mooi die telefoon Chanty! O+ M'n schoonzus heeft hem ook en toen ik met m'n neefje (toen 2) aan't spelen was en door de hoorn praatte, keek hij me echt aan van: Wat doe jij nou?! :')

Leuk dekentje GM! Heb je er lang overgedaan om het te maken?

KimP, mooie foto nog van je meisje! Succes bij de BA straks :*

En over kilo's... ik vind het aankomen toch ook moeilijker dan ik dacht. Tot nu toe valt het alles mee hoor, nu 5 kg. En jeuk *check*, m'n lijf zit vol schrammen van het gejeuk (op m'n armen, borst,rug, buik..., maar nog geen strepen hier)

Vandaag 22 weken *O* en ook nog eens 2 dezelfde schoenen aan :+
pi_135179472
Haha Fazz, jij zult voortaan dubbel checken of je wel dezelfde schoenen aan hebt :-P moest er erg om lachen toen ik die foto zag!

Wat gewicht betreft, tja ben er ook niet blij mee maar het hoort erbij. En het klopt dat je het vrij snel weer kwijt bent na de bevalling.

Vanmiddag SEO, ben wel een beetje zenuwachtig!
Tralalalaaa
  dinsdag 7 januari 2014 @ 09:45:28 #20
52229 Chanty
pi_135179825
*O* voor de goede schoenen van Fazz

Oh en ook voor de 22 weken!

Roomsnoes ik zou ook even met de VK of huisarts gaan praten, dat is namelijk veel gewichtsverlies zeker als je er niet eens bij overgeeft :{

Ik heb het idee dat mijn buik sinds gisteren wat hoger zit. Wilde gisteren snel bukken om iets op te pakken en stootte tegen mijn buik :') vanochtend met sokken en schoenen aantrekken zat ie ook een beetje in de weg en zit altijd met mijn benen over elkaar maar dat zit dus ook niet meer lekker (wel beter voor mijn rug) :D

[ Bericht 0% gewijzigd door Chanty op 07-01-2014 10:15:31 ]
  dinsdag 7 januari 2014 @ 09:46:06 #21
52229 Chanty
pi_135179835
TAP ik duim voor je ^O^
  dinsdag 7 januari 2014 @ 09:55:15 #22
390026 Aisly
A flower a day..
pi_135180035
Sterkte Risu :*

Fazz _O-

Mooi dekentje GM O+ Zou willen dat ik zo creatief was!

Dot, rustig aandoen hoor!

KP, zoals al meer hier hebben gezegd, je hoeft jezelf echt niet schuldig te voelen.Gewoon lekker genieten van je zwangerschap straks zonder stress op/voor je werk.
Succes bij de BA straks!

Strepen...ik heb afgelopen dagen ook al zo'n last van jeuk en volgensmij zag ik gisteren in de spiegel al wat hele lichte streepjes op mn buik :{

Veel plezier vanmiddag TAP!

Wat gaan jullie trouwens allemaal snel qua weken zeg!
Lijkt wel of iedereen net iets sneller gaat :D Maar toch, alweer 27 weken vandaag *O*
pi_135180041
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 08:22 schreef Roomsnoes het volgende:
Chanty, gave telefoon!

Eetlust? Wat is dat?
Is het normaal om veel af te vallen in het begin, een kilo per week bijna? Zonder kotsen? Ik begin me een klein beetje zorgen te maken. (Er kon best een kilootje af overigens, maar liefst niet zo)
Je kindje krijgt alles wat hij/zij nodig heeft; t is net een klein parasietje O+ :P eerst naar je kind, daarna gaat het naar jou.
Maar probeer toch iets te eten. Afvallen heb je niet altijd zelf in de hand, kan heus geen kwaad. Maar het is voor jezelf beter om toch te proberen regelmatig iets naar binnen te gooien. Om de 2 uur iets kleins, zou dat lukken? Crackertje, rauwkost, fruit, eventueel een sneetje brood met iets als je dat wel zou lusten. Als je geen eetlust hebt, probeer het met kleinere porties. Eet dingen die je lekker vindt en als het niet gaat, dan gaat het niet. Een multivitamine (voor zwangeren!) kan geen kwaad als je veel afvalt en/of weinig eet.
:)
pi_135180422
Blegh, even klagen hoor. Gisteravond veel harde buiken en pijn in onderrug. Naar bed gegaan, werd om 4.00 wakker en nog steeds aanwezig, daarna wakker liggen en piekeren om toch maar de vk te gaan bellen s ochtends, laatste uurtje in slaap vallen en dan wakker worden, is het weer zo'n beetje weg!
Zo gaat het nu al vanaf zaterdag. Veel harde buiken op het eind van de middag en s avonds die na een paar uur weer weggaan. Maar steeds die spanning dan of er nu al iets gaat gebeuren of niet is niet leuk! En ik doe heel rustig aan dus daar kan het niet aan liggen. -O-
En ik ben een ontzettend stuk chagerijn tegen m'n partner, kan echt niks hebben van hem. Als ie z'n mond opendoet word ik al woedend! -O-
pi_135180705
Dat begon hier met een week of 28 echt heel erg te worden -O-
Nu is het ondertussen zo erg dat de pijn en harde buiken gewoon bijna vergelijkbaar zijn met de weeenstorm die ik had bij de bevalling van de tweede :(
Dat ik echt denk nou dit trek ik niet.. en dan rond half 6 stopt het en slaap ik tot 7 a 8 en overdag is de meest extreme pijn weg.

Gedeelde smart halve smart? :*
pi_135180826
quote:
Nesteldrang FTW O+

[ afbeelding ]
Geweldig Chanty! Die krijgt vast ergens een ereplaatsje,of niet?

De babykamer is behangen en het vloertje ligt! Alleen moet er nog wat voir de ramen en er moet nog wat opgehangen worden,maar met het leukste ben ik nu bezig; decoreren en het gezellig maken.
Verder niks bijz hier,ik ga vooralsnog ook deze zwangerschap weer fluitend door.
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
  dinsdag 7 januari 2014 @ 10:35:13 #27
52229 Chanty
pi_135181039
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 10:27 schreef Poppejans het volgende:

[..]

Geweldig Chanty! Die krijgt vast ergens een ereplaatsje,of niet?

De babykamer is behangen en het vloertje ligt! Alleen moet er nog wat voir de ramen en er moet nog wat opgehangen worden,maar met het leukste ben ik nu bezig; decoreren en het gezellig maken.
Verder niks bijz hier,ik ga vooralsnog ook deze zwangerschap weer fluitend door.
Ik ga kijken of ik hem weer goed schoon kan krijgen en dan mag Fernando er over een jaartje lekker mee spelen O+

En foto!! *O*

Ik heb vanavond overigens voor het eerst zwangerschapsyoga :D ben HEEEEL benieuwd!
pi_135181133
quote:
2s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 10:22 schreef Pvoesss het volgende:
Dat begon hier met een week of 28 echt heel erg te worden -O-
Nu is het ondertussen zo erg dat de pijn en harde buiken gewoon bijna vergelijkbaar zijn met de weeenstorm die ik had bij de bevalling van de tweede :(
Dat ik echt denk nou dit trek ik niet.. en dan rond half 6 stopt het en slaap ik tot 7 a 8 en overdag is de meest extreme pijn weg.

Gedeelde smart halve smart? :*
Zo, dat valt niet mee zeg, als jij dat al vanaf week 28 hebt. :*
pi_135181167
och ondertussen gaan we alweer richting de 39 weken dus het is niet lang meer *O*
pi_135181264
Bijna 39 weken voor Pvoesss *O* *O* Wat goed!!

Die telefoon Chanty :D Nostalgie!
  dinsdag 7 januari 2014 @ 11:03:52 #31
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_135181714
Nummer zoveel en pvoesss :*.
Hier precies hetzelfde, soms kan ik geen vijf stappen zetten zonder dat ik even stil moet staan om bij te komen -O-.
Na een warme douche heb ik een paar uur respijt, maar daarna is het weer feest. Er zit gelukkig een einddatum aan, dat houd ik mezelf maar voor ;).
KuikenGuppy
pi_135182003
Ik heb heb door mijn uitgerekende data steeds een ten minste houdbaar tot einde.... ( 01-14, 06-08 of 12-10)
:{ Al mijn uitgerekende data komen met elkaar overeen :') of ik nu terug of achteruit gezet zal worden.

Dat zegt iets over mijn rete voorspelbare cyclus :') maar ik maak altijd de hele rit vol ik heb er 1 van de 28ste, 1 van de 29ste en ik ga lachen als het nu de 27ste of 30ste is :+
  dinsdag 7 januari 2014 @ 12:37:36 #33
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_135184619
*O* Aisly 27 weken!
*O* Fazz 22 weken! en dezelfde schoenen aan! *O*

En ook een hoera voor alle tijgervelletjes *O* hét bewijs dat je zo'n prachtig huisje hebt (gehad) voor je mini('s) O+. Ik had tot aan kerst een streeploze buik, maar kreeg ze op kerstochtend cadeau van de kerstman :'). Baby krijgt gewoon wat minder zakgeld ter compensatie :P.

Chanty, wat een gaaf ding die telefoon :D. Volgens mij hebben wij die ook gehad vroeger. Sowieso, oldskool speelgoed O+. Leuk vanavond yoga, ben benieuwd wat je ervan vindt :D. Ik heb dezelfde ademhalingstechnieken geleerd bij hypnobirthing en vind ze erg prettig (overigens kwam ik er gisteren bij zwangerschapsgym achter dat de ademhalingstechnieken die we daar leren eigenlijk ook gewoon dezelfde zijn, alleen dan vanuit je lichaam gezien ipv vanuit een visualisatie).

Kim, even ter relativering voor jou: ik ben intussen 17 kilo aangekomen ( ;( ). In mijn zwangerschapsdagboek stond trouwens een mooi optelsommetje: baby weegt (intussen) 2 kilo + 1,5 á 2 liter vruchtwater + ongeveer 2 liter extra bloed in je lichaam + je baarmoeder die flink veel groter is geworden + een halve kilo placenta (zou dat kloppen? :o) + vocht wat je vasthoudt = al heel snel een aantal kilootjes extra :Y). Ik ben echt op m'n zwaarst ooit, en ver boven de 100 kilo :@. Maar met bv vliegen die kilo's er vast enorm snel af :Y :Y). Ik zal ook zo blij zijn als ik na de bevalling gewoon weer mijn normale low-carb dieet mag gaan volgen en weer actief naar de sportschool kan enzo!

Roomsnoes, ik had in het begin ook in veel dingen geen zin, van vlees werd ik bijvoorbeeld misselijk. Het was voor mij een kwestie van zoeken naar dingen die ik wel lustte en waar ik niet misselijk van werd. Ik zou het wel even goed in de gaten houden, want afvallen tijdens de zwangerschap is niet de bedoeling.

TAP succes met de SEO vanmiddag :*.

Poppejans, foto van het kamertje? O-) (hoe ver ben je intussen eigenlijk? Jij gaat volgens mij ook ongemerkt heel hard!)

Pvoesss, ik heb je 'tenminste houdbaar tot' verhaal al vier of vijf keer gelezen, maar snap niet wat je bedoelt :@.
KuikenGuppy
pi_135184856
hahah ik zo ook niet meer, er mist ook een heel gedeelte.
ik moet niet posten op een telefoon :@ :')
  dinsdag 7 januari 2014 @ 12:47:33 #35
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_135184890
quote:
2s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 12:46 schreef Pvoesss het volgende:
hahah ik zo ook niet meer, er mist ook een heel gedeelte.
ik moet niet posten op een telefoon :@ :')
o|O
KuikenGuppy
  dinsdag 7 januari 2014 @ 13:23:06 #36
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_135186088
Ik heb echt zin om te bevallen trouwens. Ben zo benieuwd naar de mini in mijn buik O+!
KuikenGuppy
pi_135187108
Bevallen is zo erg mooi O+
pi_135187289
quote:
2s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 13:51 schreef Pvoesss het volgende:
Bevallen is zo erg mooi O+
:Y
  dinsdag 7 januari 2014 @ 13:56:06 #39
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_135187303
Ik heb er ook weer zin in O+
Oude (on)bekende.
pi_135187352
Ik ook, en ik weet nu al dat ik straks een stuk minder blij ben als ik bezig ben :+
pi_135187374
uhm... ik nog niet hoor :@

maar misschien denk ik er over een paar maanden wel heel anders over ;)
pi_135187406
quote:
2s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 13:57 schreef Pvoesss het volgende:
Ik ook, en ik weet nu al dat ik straks een stuk minder blij ben als ik bezig ben :+
Ja? Ik vond het een eitje :D Ben er fluitend doorheen gegaan genietend van iedere pijnlijke wee O+

Dat is een lichte (!) aanpassing van de werkelijkheid :+ _O-
  dinsdag 7 januari 2014 @ 14:01:07 #43
30252 Soempie
Procreating
pi_135187504
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 13:58 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Ja? Ik vond het een eitje :D Ben er fluitend doorheen gegaan genietend van iedere pijnlijke wee O+

Heerlijk hè, dan voel je tenminste dat je leeft. O+

of dood gaat.. ;(
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
  dinsdag 7 januari 2014 @ 14:03:42 #44
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_135187601
Ja, het deed pijn, maar ik vind het echt een heel toffe ervaring, al dat natuurgeweld :@ maar dan ging het bij mij ook heel voorspoedig, weet dat dit niet voor iedereen geldt
Oude (on)bekende.
  dinsdag 7 januari 2014 @ 14:03:51 #45
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_135187608
Hoi. Ik heb verlof O+ :'( O+

Als ik thuis ben ga ik bijlezen en meer vertellen!
  dinsdag 7 januari 2014 @ 14:04:18 #46
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_135187626
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 13:57 schreef Fazzoletti het volgende:
uhm... ik nog niet hoor :@

maar misschien denk ik er over een paar maanden wel heel anders over ;)
:Y ik vond het ook een vreselijk vooruitzicht, maar ben de laatste weken heel geleidelijk gegaan van:
"OMG dat kind moet er ook nog uit :X" via "Nouja, het moet maar" en "Als andere vrouwen dit kunnen, dan ik misschien ook wel" naar "Bring it on!"
KuikenGuppy
  dinsdag 7 januari 2014 @ 14:04:37 #47
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_135187640
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 14:03 schreef Kimpossible het volgende:
O+ *O* :* O+ *O*.
KuikenGuppy
  dinsdag 7 januari 2014 @ 14:04:42 #48
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_135187646
quote:

^O^ Je hebt het verdiend!
Oude (on)bekende.
  dinsdag 7 januari 2014 @ 14:08:34 #49
390026 Aisly
A flower a day..
pi_135187799
Fijn kim! *O* Nu heerlijk genieten en goed rusten

Bevallen.. nog niet helemaal aan toe maar heb nog wat weekjes om wat meer "bring it on" te krijgen ;)
pi_135187809
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 14:04 schreef Burdie het volgende:

[..]

:Y ik vond het ook een vreselijk vooruitzicht, maar ben de laatste weken heel geleidelijk gegaan van:
"OMG dat kind moet er ook nog uit :X" via "Nouja, het moet maar" en "Als andere vrouwen dit kunnen, dan ik misschien ook wel" naar "Bring it on!"
Jeej, het komt dus vanzelf goed O+ M'n sociaal soms onhandige baas, wenste me gisteren nog een gelukkig nieuwjaar en een fijne bevalling :D
quote:

Wat fijn zeg O+ *O*
pi_135187827
quote:

Fijn! Op naar de 3R's ;)
En vooral ukje afbakken en genieten van het zwanger zijn plus je 'ontspannen' voorbereiden op alles! :*
  dinsdag 7 januari 2014 @ 14:09:48 #52
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_135187843
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 14:08 schreef Fazzoletti het volgende:
Jeej, het komt dus vanzelf goed O+ M'n sociaal soms onhandige baas, wenste me gisteren nog een gelukkig nieuwjaar en een fijne bevalling :D
Ik kan natuurlijk alleen maar voor mezelf spreken :P maar ik raak al een tijdje niet meer in algehele paniek als ik aan de bevalling denk :').
KuikenGuppy
pi_135187939
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 14:01 schreef Soempie het volgende:

[..]

Heerlijk hè, dan voel je tenminste dat je leeft. O+

of dood gaat.. ;(

:D _O-

quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 14:03 schreef Mevr_Mus het volgende:
Ja, het deed pijn, maar ik vind het echt een heel toffe ervaring, al dat natuurgeweld :@ maar dan ging het bij mij ook heel voorspoedig, weet dat dit niet voor iedereen geldt
Oh, ik vond het al met al ook een heel bijzonder iets hoor :Y Al had het gewoon wat minder lang mogen (en hoeven) duren :+ Ik kijk er zelf ook met een bijzonder positief gevoel op terug O+ Hoe lang en hoe pijnlijk het ook was, het was toevallig wél de geboorte van Saar O+ *O*
  dinsdag 7 januari 2014 @ 14:19:30 #54
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_135188245
Over bevallen gesproken, heeft hier iemand perineum-massage gedaan ter voorbereiding? En heb je het idee dat het heeft geholpen?
KuikenGuppy
  dinsdag 7 januari 2014 @ 14:20:01 #55
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_135188263
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 13:58 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Ik vond het ook zó jammer dat het over was! Ik had echt een viel echt in een zwart gat. Die weeën die als bijna onvoelbare tintelingetjes door je buik kriebelen O+ . Heerlijk!
  dinsdag 7 januari 2014 @ 14:20:24 #56
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_135188278
Spees _O-.
KuikenGuppy
  dinsdag 7 januari 2014 @ 14:24:15 #57
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_135188431
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 14:19 schreef Burdie het volgende:
Over bevallen gesproken, heeft hier iemand perineum-massage gedaan ter voorbereiding? En heb je het idee dat het heeft geholpen?
Ik heb laatst van speciale olie van Weleda gekregen van een (niet uitgescheurde :+ ) vriendin. Vorige keer niet gedaan en toen hadden ze 7 hechtingen nodig om me weer aan elkaar te zetten :X Onder het mom baat het niet dan schaadt het niet ga ik het nu dus maar proberen :Y)
Oude (on)bekende.
pi_135188461
quote:
Ja, wel gedaan, en nee - die knip kwam er toch want de pomp moest erin ;(

Ik vind iemand een fijne bevalling wensen trouwens veeeeel fijner dan het 'sterkte' dat ik steeds hoorde!
Home is where the O+ is...
pi_135188547
Kim wat goed! Lekker rustig aan doen nu.

En even heel ego: de SEO was helemaal goed! Baby is tiptop in orde. En wat blijft het toch machtig mooi om te zien O+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Tralalalaaa
  dinsdag 7 januari 2014 @ 14:27:22 #60
52229 Chanty
pi_135188564
quote:
Een whut?

En fijn Kim *O*
  dinsdag 7 januari 2014 @ 14:27:53 #61
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_135188585
Ik vind een fijne bevalling wensen ook nog niet zo sociaal onhandig! Al vind ik het wel een ongepast idee vinden dat mijn baas over mijn bevalling zou nadenken :7
Oude (on)bekende.
  dinsdag 7 januari 2014 @ 14:28:02 #62
52229 Chanty
pi_135188595
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 14:27 schreef Take_A_Picture het volgende:
Kim wat goed! Lekker rustig aan doen nu.

En even heel ego: de SEO was helemaal goed! Baby is tiptop in orde. En wat blijft het toch machtig mooi om te zien O+

SPOILER
O+ Mooi en wat fijn dat alles goed is
pi_135188708
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 14:20 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

Ik vond het ook zó jammer dat het over was! Ik had echt een viel echt in een zwart gat. Die weeën die als bijna onvoelbare tintelingetjes door je buik kriebelen O+ . Heerlijk!
:D!

TAP, fijn dat alles in orde is. Mooie foto ook :Y
  dinsdag 7 januari 2014 @ 14:30:15 #64
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_135188710
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 14:27 schreef Mevr_Mus het volgende:
Ik vind een fijne bevalling wensen ook nog niet zo sociaal onhandig! Al vind ik het wel een ongepast idee vinden dat mijn baas over mijn bevalling zou nadenken :7
Ik zou iemand eerder 'succes' toewensen dan 'sterkte'. Het is niet iets verschrikkelijks wat je overkomt ofzo, maar een prachtige gebeurtenis O+.

@Cwen een pomp :o! Dat doen ze hier niet O-). is jouw verhaal ergens te lezen eigenlijk?

@TAP fijn dat je SEO goed was *O*.

@Chanty: vanaf week 34, dus negeer nog maar even :P.
KuikenGuppy
pi_135188748
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 14:30 schreef Burdie het volgende:
Ik zou iemand eerder 'succes' toewensen dan 'sterkte'. Het is niet iets verschrikkelijks wat je overkomt ofzo, maar een prachtige gebeurtenis O+.

Ik snap wat je bedoelt hoor, maar ik had best wel wat sterkte nodig achteraf gezien :+ :s)
pi_135188920
Vooral bij de 2e had ik ook sterkte nodig, de eerste ging een stuk soepeler..
Ik ben heel benieuwd naar hoe het nu gaat :Y
pi_135189004
Kim!
Tap!
Nog kwispels!
Dutje!

O+
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
  dinsdag 7 januari 2014 @ 14:37:09 #68
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_135189017
Hoe ist eigenlijk met RFR, weet iemand dat? Of heb ik haar net misgelopen een keertje?

Kwis oh bah, nu al zeg ;(
En 6 gebakjes :D
Ik heb gister een zak snoep en smarties gehaald. Vandaag weer een bak snoep. En weer smarties zitten vreten. :') Ook een beetje emo-eten omdat ik nu al harde buiken heb enzo. Tja. Ik vind dat het wel eventjes mag..

Ik heb al sinds de HCG stijgingen last van jeuk, is nu af en toe wat minder maar soms is het echt :X en gewoon overal. Rug, buik, benen. Nog geen striae trouwens, van dochter ook niets terwijl ik een behoorlijke bol had.

Chanty supergaaf die telefoon!! :o O+
Whihi buik in de weg.. herkenbaar!

Mrs Peel whaha ja idd daar zeg je wat :') Voor ons is het logisch maar idd, onze kids zullen dat haast niet meer als telefoon zien.. :+

Kim :* tis voor het goeie doel he, dat aankomen.. :* zolang het idd niet al te gek wordt.
Ik ben iets van 20kg aangekomen bij dochter, na een week was ik alweer 10 kwijt.
Goed zo Kim verlof!!! Fijn! :*

TAP fijn dat alles goed is!! Mooi he hoeveel je al kunt zien O+

Nummer_zoveel wat naar zeg.. -O- :* heb je je vk al gebeld? Nog een idee om te kijken of het een blaasontsteking is? Of doe je wat teveel?

Aisly 27 weken *O*
Fazz alweer 22! :D *G*

Spees :D :')
Ja ik vond het ook heeeeeeerlijk. Geen slaap, vervolgens OVERAL waar je kan bedenken weeen, echt, ik was in utopia O+
ja die schuur ja waar die mensen nu zitten :')

Cwen; dat is idd fijner om te horen ja. Ik werd het ZO zat op een gegeven moment! :X

Hier een paar uurtjes naar mn werk gegaan. Eigenlijk ging het niet :') Ik heb alleen maar gezeten, en nog gewoon een paar harde buiken. Ik weet dat een paar wel mag maar nu ik thuis ben heb ik hoofdpijn. En thuis nog geen harde buiken gehad. Mn leidinggevende was weer heel lief, en collega's hebben al mijn aankomende diensten al opgelost. O+ Het loslaten gaat aardig. Maar lastig hoor, als je het idee had nog wel eventjes langer te kunnen werken..
I never look back, darling. It distracts from the now.
pi_135189067
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 14:30 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Ik snap wat je bedoelt hoor, maar ik had best wel wat sterkte nodig achteraf gezien :+ :s)
+1

rug weeën en een weeënstorm van 45 min/1 uur ofzo en ik dacht de hele tijd (want ik had 4 cm ontsluiting) ik moet nog 6 uur :') Hoe ga ik dit 6 uur volhouden.. Hoe dan al die andere vrouwen dat en wat ben ik een mietje :') Ik had niet door op het moment zelf dat zoiets een weeënstorm was :D
Ik ging dus van 4cm naar 9 cm in 1 uurtje :D Achteraf gezien best ok!
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_135189374
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 14:30 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Ik wens iedereen een bevalling toe waar je met een 'goed gevoel' op terug kunt kijken. :*
pi_135189457
Kimpossible, 'fijn' voor je dat je verlof nu per direct begonnen is. Is die kogel ook door de kerk.
pi_135189490
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 14:38 schreef Skoap het volgende:

[..]

+1

rug weeën en een weeënstorm van 45 min/1 uur ofzo en ik dacht de hele tijd (want ik had 4 cm ontsluiting) ik moet nog 6 uur :') Hoe ga ik dit 6 uur volhouden.. Hoe dan al die andere vrouwen dat en wat ben ik een mietje :') Ik had niet door op het moment zelf dat zoiets een weeënstorm was :D
Ik ging dus van 4cm naar 9 cm in 1 uurtje :D Achteraf gezien best ok!
Herkenbaar :D Wat de weeënstorm betreft; ik had dat ook niet door namelijk _O-
En in het begin echt lang getwijfeld over "zijn dit nu echte weeën?" (ja dus :') :+ ).
pi_135189543
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 14:45 schreef Kursor het volgende:

[..]

Ik wens iedereen een bevalling toe waar je met een 'goed gevoel' op terug kunt kijken. :*
Maar dat is het ook inderdaad :) Het doet er niet echt toe hoe lang of hoe pijnlijk de bevalling is*, als het achteraf maar goed voelt :Y

*al zou ik het niet bijzonder vervelend vinden als de volgende bevalling minder lang duurt :D
pi_135189593
Ladies met ervaring: hoe voelt bekkenpijn? En kan dat uberhaupt al zo vroeg ( 8 wkn)
S. 2014
J. 2016
pi_135189622
quote:

*O* *O* *O*
  dinsdag 7 januari 2014 @ 14:51:36 #76
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_135189637
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 14:50 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Ladies met ervaring: hoe voelt bekkenpijn? En kan dat uberhaupt al zo vroeg ( 8 wkn)
Ik voel het in mijn zitbotjes, heupen en liezen. Vervelend stekend als je te snelle bewegingen maakt, en verder zeurderig hoe meer ik doe.
Zijn het niet je banden die oprekken ivm de groei van je baarmoeder?
pi_135189653
quote:
Ik had een soort rugpijn maar dan hééél laag. Flinke steken bij het opstaan en zeurende pijn bij het lopen/zitten (toen het begon). En heupen idd!
  dinsdag 7 januari 2014 @ 14:54:02 #78
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_135189728
quote:
Dat kan inderdaad zo vroeg. Bij mij begon het ook rond die tijd, een soort felle steken die leken van mijn bilspier nét onder mijn rug te komen. En dan vooral bij het naar voren buigen, als ik bijvoorbeeld op bed zat en mijn schoenen wilde aandoen. Ik had het alleen niet herkend als bekkenpijn, hoorde dat pas veel later. Maar bekkenpijn uit zich ook wel in andere vormen.

Na mijn bevalling voel ik het trouwens vooral in mijn heupen. Als ik lang loop, sta of zit krijg ik pijn in mijn heupen, alsof die naar buiten geduwd worden zeg maar. Weet niet zo goed hoe ik het kan omschrijven. Als ik net een verkeerde draai maak met mijn been... :X :X
pi_135189822
quote:
7s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 14:51 schreef Enfermera het volgende:

[..]

Ik voel het in mijn zitbotjes, heupen en liezen. Vervelend stekend als je te snelle bewegingen maakt, en verder zeurderig hoe meer ik doe.
Zijn het niet je banden die oprekken ivm de groei van je baarmoeder?
Geen idee, ik heb hele lage rugpijn en venijnige steken in mn liezen, en stekem aan binnenkant heup... Geen idee wat t is.. :)
S. 2014
J. 2016
  dinsdag 7 januari 2014 @ 14:57:40 #80
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_135189871
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 14:56 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Geen idee, ik heb hele lage rugpijn en venijnige steken in mn liezen, en stekem aan binnenkant heup... Geen idee wat t is.. :)
Hm. Klinkt idd meer als je bekken.. Zou best kunnen hoor, wat spees ook zegt.
Je kan even een afspraak maken bij een gespecialiseerde fysio, die kan het je zo vertellen en heeft ook goeie tips om het nog vol te houden de rest van je zwangerschap!
  dinsdag 7 januari 2014 @ 14:57:58 #81
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_135189884
quote:
Hier begon het met steken in mijn lies, en daarna breidde het zich uit richting schaambot, alsof iemand daar hard tegenaan had lopen schoppen.
Later voelde het alsof iemand mijn twee bekkenhelften van elkaar af probeerde te scheuren :X.
Dat laatste ook wel eens in combinatie met een soort extreme spierpijn in mijn liezen en steken in den doosch.
KuikenGuppy
  dinsdag 7 januari 2014 @ 15:02:08 #82
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_135190086
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 14:57 schreef Burdie het volgende:

[..]

Hier begon het met steken in mijn lies, en daarna breidde het zich uit richting schaambot, alsof iemand daar hard tegenaan had lopen schoppen.
Later voelde het alsof iemand mijn twee bekkenhelften van elkaar af probeerde te scheuren :X.
Dat laatste ook wel eens in combinatie met een soort extreme spierpijn in mijn liezen en steken in den doosch.
Dat ja.. vooral in bed met omdraaien, oh lord. Ik begin het nu ook al weer een beetje te voelen ;(
pi_135190113
Thanks ladies! Ik lees overal dat het pas veel later ontstaat maar goed, ik vraag t vrijdag ook wel eens even aan de gyn,
Iemand ervaring met zo'n bekkenband?
S. 2014
J. 2016
  dinsdag 7 januari 2014 @ 15:04:18 #84
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_135190186
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 15:02 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Thanks ladies! Ik lees overal dat het pas veel later ontstaat maar goed, ik vraag t vrijdag ook wel eens even aan de gyn,
Ja :) het verlicht wel wat bij grotere stukken lopen. Maar je moet 'm eigenlijk gebruiken als je nog geen pijn hebt, als het al pijn doet ben je te laat :'). Daarom heb ik 'm niet zoveel gebruikt :Y).
KuikenGuppy
pi_135190266
Ik heb sinds afgelopen week wat last van m'n stuitje en m'n rechterbeen, kreeg vanochtend met moeite m'n sok aan :{ Ga donderdag ook maar aan vk vragen hoe/wat. Zijn er nog (spierversterkende)oefeningen of iets die je kunt doen, of is aan bekkenpijn eigenlijk niets te doen? :?
  dinsdag 7 januari 2014 @ 15:08:32 #86
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_135190355
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 15:02 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Ja, wel idd alleen als je veel doet, en wel icm oefeningen van de fysio :) tis wel handig om je spieren die je mag trainen wel sterk te houden anders heb je nog veel last.

Fazzo; ja even bij de fysio langs. Je kan idd wat oefeningen doen en vooral op je houding letten is belangrijk :) bij mij hielpen / helpen de tips iig goed! het gaat niet over maar blijft redelijk stabiel. Als ik er rekening mee hou wordt het iig niet erger.
  dinsdag 7 januari 2014 @ 15:09:36 #87
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_135190389
Rusten is hier het enige wat echt helpt.

De oefeningen van de fysio hebben denk ik wel geholpen om het 'slechter worden' wat uit te stellen, maar het gaat volgens mijn fysio pas na de bevalling weer over.
KuikenGuppy
  dinsdag 7 januari 2014 @ 15:10:39 #88
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_135190432
Ja, dat ook :P en tis volgens mij ook wel verschillend wat goed helpt.
Bij mij helpt ook afwisseling van houding; dus niet altijd zitten maar ook staan, lopen en liggen. Niet teveel van het ene.
pi_135194214
Net op een andere site een proefdruk besteld. Had geen vertrouwen in de eerste site. Vond het zo gek dat ik maar bij de bestelling moest opmerken dat ze op de kleuren moesten letten. Wat ben je dan voor drukker.... :?
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_135195117
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 09:55 schreef mignonne het volgende:

[..]

Je kindje krijgt alles wat hij/zij nodig heeft; t is net een klein parasietje O+ :P eerst naar je kind, daarna gaat het naar jou.
Maar probeer toch iets te eten. Afvallen heb je niet altijd zelf in de hand, kan heus geen kwaad. Maar het is voor jezelf beter om toch te proberen regelmatig iets naar binnen te gooien. Om de 2 uur iets kleins, zou dat lukken? Crackertje, rauwkost, fruit, eventueel een sneetje brood met iets als je dat wel zou lusten. Als je geen eetlust hebt, probeer het met kleinere porties. Eet dingen die je lekker vindt en als het niet gaat, dan gaat het niet. Een multivitamine (voor zwangeren!) kan geen kwaad als je veel afvalt en/of weinig eet.
Mijn kleine parasietje <3
Ben ook niet ongerust voor die kleine hoor, dat zal wel loslopen. Maar ik word zwakker en zwakker en ben erg benieuwd of ik iets kan doen om dat te verbeteren. Ik eet zoveel als ik kan, crackers, mariakaakjes, brood etc, maar het gaat echt met minihapjes. Heb niet het idee dat ik er meer in zou kunnen stoppen zonder onwijs last van mijn maag te krijgen. Multivitamine is geen gek idee overigens!

Ik heb voor maandag een afspraak bij de huisarts en dins bij de verloskundige, dus we zullen het zien. Dat worden dan met 12.2 mijn eerste echte controles (behalve 1x mijn gewicht bekijken :') ) Je bent hier pas vrij laat welkom in het medische systeem.

Iedereen super bedankt voor de tips iig, ik neem ze mee.

Oh en bevalling? Wasda? Mijn kind is er gewoon plots hoor :{w
pi_135195134
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 16:24 schreef DJMomo het volgende:
Net op een andere site een proefdruk besteld. Had geen vertrouwen in de eerste site. Vond het zo gek dat ik maar bij de bestelling moest opmerken dat ze op de kleuren moesten letten. Wat ben je dan voor drukker.... :?
Was dat die van die papiersoorten?
pi_135195226
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 16:46 schreef Dot. het volgende:

[..]

Was dat die van die papiersoorten?
niet die van de papierwaaier, (daar kwam zand mee). Maar wel evt keuze uit mat, linnen en parelmoer geloof ik ja.
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_135195257
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 16:45 schreef Roomsnoes het volgende:

[..]

Mijn kleine parasietje <3
Ben ook niet ongerust voor die kleine hoor, dat zal wel loslopen. Maar ik word zwakker en zwakker en ben erg benieuwd of ik iets kan doen om dat te verbeteren. Ik eet zoveel als ik kan, crackers, mariakaakjes, brood etc, maar het gaat echt met minihapjes. Heb niet het idee dat ik er meer in zou kunnen stoppen zonder onwijs last van mijn maag te krijgen. Multivitamine is geen gek idee overigens!

Ik heb voor maandag een afspraak bij de huisarts en dins bij de verloskundige, dus we zullen het zien. Dat worden dan met 12.2 mijn eerste echte controles (behalve 1x mijn gewicht bekijken :') ) Je bent hier pas vrij laat welkom in het medische systeem.

Iedereen super bedankt voor de tips iig, ik neem ze mee.

Oh en bevalling? Wasda? Mijn kind is er gewoon plots hoor :{w
Ik viel/val ook af, inmiddels ruim 5 kg en ik hoef ook niet te spugen, ik heb het aan de gyn gevraagd en die zegt zolang je er nog eten en drinken inkrijgt en houdt kunnen we het wel even aankijken, uk neemt wat ie nodig heeft, hier vooral veel shakes, met vers fruit en eierkoeken enz.

En nu sinds gisterrn lijk ik een bodemloze put... :')
S. 2014
J. 2016
pi_135197429
We hebben vanmiddag een kloppend hartje gezien O+ O+ O+ *O*

Op basis van de lengte bleek ik al iets langer zwanger dan ik dacht. Kan natuurlijk nog bijgesteld worden, maar mag mijn uitgerekende datum naar 12 augustus?
pi_135197606
Ongeduldig wat fijn!! *O*
  dinsdag 7 januari 2014 @ 18:21:11 #96
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_135198497
Ongeduldig super!!! Heerlijk! O+ *O*
pi_135198608
jeeuj ongeduldig dat is heel mooi en fijn!
pi_135199317
Hoera! Kloppende O+ FTW!
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_135199376
Ik ben zo opgelucht! :o :D
pi_135199416
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 18:45 schreef Ongeduldig het volgende:
Ik ben zo opgelucht! :o :D
Jeej *O*
(en dan het contrast tussen je post en je plaatje ernaast :D )
pi_135199663
Ik ben een veel blijer en vrolijker mens dan je door dat plaatje zou denken ja ;)
  dinsdag 7 januari 2014 @ 19:15:15 #102
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_135200679
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 17:48 schreef Ongeduldig het volgende:

Op basis van de lengte bleek ik al iets langer zwanger dan ik dacht. Kan natuurlijk nog bijgesteld worden, maar mag mijn uitgerekende datum naar 12 augustus?
Jee wat fijn!
Kwak
pi_135200865
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 19:15 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Jee wat fijn!
Ik moet het nog aan vriendinnen enzo vertellen, dus mondje dicht als je toevallig iemand spreekt! ;)
pi_135201051
quote:

Aangepast!

KP wat fijn dat je nu verlof hebt. Misschien voelt het voor jou nu nog niet zo, maar het zal je vast goed doen. En helemaal als je straks hopelijk geen of bijna geen bloed meer hebt. :*

GM wat balen dat je nu al last van bekkenpijn lijkt te hebben. Als het dat echt is kun je nu in ieder geval al vroeg starten met kleine aanpassingen in het dagelijks leven waardoor je e.e.a. kunt voorkomen.

Ik mag morgenmiddag naar het ziekenhuis voor het infogesprek. Ik ben erg benieuwd hoeveel van mijn vragen beantwoord gaan worden tijdens het gesprek.
Ik heb wel inmiddels een begin gemaakt met mijn bevalplan. Vorige keer vond ik dat niet nodig want ik had het volste vertrouwen in de verloskundige en wilde thuis bevallen, nu heb ik het idee dat ik aan de goden overgeleverd ben en zij alles gewoon volgens hun protocollen gaan doen. Dus ik wil alles zoveel mogelijk vastleggen. Mijn belangrijkste punten zijn:
- geen ctg banden om mijn buik, ik wil vrij kunnen bewegen. Ze kunnen de babies ook op een andere manier controleren
- geen pijnbestrijding
- geen inwendige onderzoeken door steeds andere mensen, en alleen onderzoeken als ik dat wil
- vliezen niet breken, evt. pas als ik ga persen
En ik ga vragen of mijn man én zusje bij een evt. keizersnede mogen zijn. Zusje eventueel in het kamertje waar de kindjes gecheckt worden, dan kan mijn man bij een kindje zijn en mijn zusje bij een kindje. Ik ben een beetje bang dat dit niet zal mogen, maar vragen staat vrij toch?!
pi_135201653
Ongeduldig wat goed! *O*

Nikki succes morgen!
  dinsdag 7 januari 2014 @ 20:00:35 #106
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_135203190
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 19:18 schreef Ongeduldig het volgende:

[..]

Ik moet het nog aan vriendinnen enzo vertellen, dus mondje dicht als je toevallig iemand spreekt! ;)
t zou niet in me opkomen daar zomaar tegen iemand over te beginnen of op je FB ofzo! No worries ;)
Kwak
pi_135203219
KP verlof, wat geweldig! *O*

En Ongeduldig een mooi kloppend hartje gezien. :)

Nikki, ik ben benieuwd wat ze gaan antwoorden op je vragen. Tijdens bevalling van Julian moest ik ook op bed blijven liggen in ziekenhuis met CTG-banden om m'n buik terwijl ik enorme loopdrang had. Ik wist niet dat ze de baby ook op een andere manier kunnen controleren?
En ja, vragen staan idd vrij. :Y
pi_135203341
Nou ze kunnen de baby desnoods met zo'n ouderwetse toeter controleren, weet ik uit ervaring want tijdens mijn bevalling ging de doppler van de vk kapot en heeft ze met de toeter geluisterd. :D Natuurlijk is dat geen continue controle, maar als er geen medische noodzaak voor is vind ik zo'n continue controle via ctg dus echt niet nodig.
pi_135203676
Kim verlof geniet ervan!

Bevallen enzo, daar zie ik ook tegenop! Maar het kind moet er sowieso uit!

Ongeduldig, wat fijn! Proficiat!

Hier bezig om geboortekaartje te kiezen, is mss nog vroeg maarbon, we beginnen er aan. Maar wat is dat moeilijk zeg! En adressen verzamelen, ik ga zeker mensen vergeten :P
pi_135204014
Jeeeej ongeduldig!! *O*
S. 2014
J. 2016
pi_135205609
Oeps, wij hadden ons voor vanavond ingeschreven voor de voorlichting in het ziekenhuis, maar dat zagen we pas toen het al een uur bezig was :@

Nikki, ik denk dat ik eigenlijk niet zo veel wensen heb mbt bevallen, maar ik wil toch eigenlijk wel perse dat als ik een nacht moet blijven dat mijn vriend ook mag blijven, al is het op een krukje naast mij en de baby. Zo'n eerste nacht wil ik toch gewoon echt samen doen, daar heb ik hem bij nodig.

Fijn Ongeduldig! *O*
pi_135205624
Kim verlof, wat fijn! *O*

Ongeduldig een knipper, ook fijn *O*
pi_135205732
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 20:03 schreef _NIKKI_ het volgende:
Nou ze kunnen de baby desnoods met zo'n ouderwetse toeter controleren, weet ik uit ervaring want tijdens mijn bevalling ging de doppler van de vk kapot en heeft ze met de toeter geluisterd. :D Natuurlijk is dat geen continue controle, maar als er geen medische noodzaak voor is vind ik zo'n continue controle via ctg dus echt niet nodig.
Bij een tweeling werkt dat dus niet, omdat je met doptone of toeter geen goed onderscheid kan maken tussen de kinderen. Ook is juist de relatie tussen de weeën en de hartslag van de baby's van belang bij een medische noodzaak tot foetale bewaking. Maar ik denk dat intermitterend CTG wel goed bespreekbaar moet zijn (zoveel tijd registratie, zoveel tijd 'los').
pi_135205764
Dot, dat is ook een van mijn wensen, dat mijn man mag blijven. Ik heb mega heimwee namelijk. :@
  dinsdag 7 januari 2014 @ 20:59:40 #115
52229 Chanty
pi_135206394
Ongeduldig wat fijn *O*

Nikki ben benieuwd hoe het gesprek gaat. Maar mag een man normaliter niet bij een keizersnede zijn dan? :o Dat is toch stom, ik zou wel willen dat hij bij mij is, ik sta dan echt doodsangsten uit als ze in me gaan snijden ;(

Ik heb net mijn eerste les zwangerschapsyoga gehad....

....

........

............

................

a. Ik ben high van de wierook
b. Mijn rug doet zeer van op het matje liggen
c. Ik ben nu in de veronderstelling dat ik een palmboom op een warm strand ben

:') Ik eeehhhhh.... weet nog even niet of ik dit ga volhouden :+ Maar je moet sowieso voor twaalf lessen betalen dus tot eind maart zit ik er sowieso aan vast.
pi_135206666
Haha Chanty! Ik weet nog niet of ik iets ga volgen..
pi_135207220
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 20:46 schreef WupWup het volgende:

[..]

Bij een tweeling werkt dat dus niet, omdat je met doptone of toeter geen goed onderscheid kan maken tussen de kinderen. Ook is juist de relatie tussen de weeën en de hartslag van de baby's van belang bij een medische noodzaak tot foetale bewaking. Maar ik denk dat intermitterend CTG wel goed bespreekbaar moet zijn (zoveel tijd registratie, zoveel tijd 'los').
Hè bah dat wil ik dus echt niet. Ik word al naar als ik aan die banden om mijn buik denk en ik wil gewoon douchen tijdens de weeën.
En wat ik me afvraag, nu kan er toch ook onderscheid gemaakt worden tussen de babies met doppler, waarom dan tijdens de bevalling niet?

*het is wel duidelijk dat ik enorm tegen bevallen in het zh op zie geloof ik, ik zou het liefste thuis blijven* :{

Chanty, man mag wel, maar ik zou mijn zusje er ook graag bij willen hebben. :@

En wat een zweverig gedoe bij de yoga. :o
pi_135207464
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 20:46 schreef WupWup het volgende:

[..]

Wupwup, nu ik jou hier zie posten: mijn vorige bevalling eindigde in een keizersnede, dus moet ik nu in het ziekenhuis bevallen. Dat vind ik niet erg, alleen zit ik er ook niet echt op te wachten om op het één of ander aangesloten te worden als het niet nodig is. Weet jij of er bij een bevalling na een keizersnede ook extra gecontroleerd wordt d.m.v. zo'n band of iets anders?
pi_135207674
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 21:14 schreef _NIKKI_ het volgende:

[..]

Hè bah dat wil ik dus echt niet. Ik word al naar als ik aan die banden om mijn buik denk en ik wil gewoon douchen tijdens de weeën.
En wat ik me afvraag, nu kan er toch ook onderscheid gemaakt worden tussen de babies met doppler, waarom dan tijdens de bevalling niet?

*het is wel duidelijk dat ik enorm tegen bevallen in het zh op zie geloof ik, ik zou het liefste thuis blijven* :{

Vreselijk gedoe die banden, keer 2. Ik werd er helemaal simpel van.
Mijn grootste nachtmerrie was 1 normale bevalling, gevolgd dit een ks voor #2.
Nu werd dat bijna werkelijkheid want na bevalling 1 ben ik met gierende banden naar de ok gereden voor bevalling 2. Dat is gelukkig (!!!) nèt geen ks geworden.
Maar goed, waarin zeg ik dit nu: mijn man is mee gegaan naar de ok en mijn al geboren dochter bleef bij de verpleegkundige. Dat is prima gegaan, maar HOE fijn als je je zus bij je kunt hebben mocht er iets gebeuren!
Met een meidenkwartet
pi_135207746
Chanty :D Klinkt zweverig ;)

Dit moet ik toch echt even met jullie delen! Heeft niks met zwangerschap te maken, maar:
SPOILER
Ook belangrijk: morgenmiddag de echo. Ik hoop zó op een prachtig kloppend hartje. Ineens krijg ik ook allemaal spontane berichtjes van lieve meiden hier die er nu al aan denken voor me O+
  dinsdag 7 januari 2014 @ 21:24:48 #121
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_135207820
@Dot, in Amersfoort toevallig? Ik kom nu net terug van de voorlichtingsavond aldaar :Y). Was wel komisch, al die zwangere vrouwen bij elkaar :').

Hier gaat er in het ziekenhuis ook heel veel volgens protocol, en ik ben erg benieuwd in hoeverre ze bereid zijn rekening te houden met onze wensen. Waar ik persoonlijk het meest tegenop zie bij een klinische bevalling versus een poliklinische bevalling, is dat ze gewoon met shifts werken. Er is niemand die je hand pakt, en zegt: ik blijf bij je en coach je hier doorheen tot jij je baby hebt. In plaats daarvan zie ik het zo voor me dat Jan en alleman in en uitloopt, en dat er iemand roept: "nog heel even persen mevrouw, uw kindje is er bijna. Oh, en het is half drie, dus ik ga even koffie drinken, mijn collega Henk helpt u verder".

Ik hoop gewoon heel erg dat de bevalling poliklinisch kan.
KuikenGuppy
pi_135208422
Cathmar, die banden keer 2 inderdaad. :X Kijk als het echt niet anders kan vind ik het oke, maar het alleen doen omdat dat hun protocol is staat me enorm tegen. En zo hebben ze vast een heleboel protocollen.

Burdie, daar ben ik dus ook bang voor. En dan helemaal: " ja die mevrouw krijgt een tweeling, daar gaan we even langs met onze klas assistenten. Allemaal even kijken en voelen jongens..." Nouja zwaar overdreven, maar er hoeft niet elke 10 minuten een ander naar mijn doos te kijken. Ik geef het zelf wel aan als ik wil dat er gekeken wordt.

En Dyre *O* voor je ring. O+
  dinsdag 7 januari 2014 @ 21:33:50 #123
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_135208456
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 21:18 schreef Cantare het volgende:

[..]

Wupwup, nu ik jou hier zie posten: mijn vorige bevalling eindigde in een keizersnede, dus moet ik nu in het ziekenhuis bevallen. Dat vind ik niet erg, alleen zit ik er ook niet echt op te wachten om op het één of ander aangesloten te worden als het niet nodig is. Weet jij of er bij een bevalling na een keizersnede ook extra gecontroleerd wordt d.m.v. zo'n band of iets anders?
Mijn vorige bevalling was er 1 na een ks. Bij binnenkomst eerst controle of het idd vruchtwater was en een ctg gemaakt. Daarna naar de kamer en daar mocht ik gewoon aangeven wat ik wilde. Dus lekker rondgehobbeld. Denk dat je daar zelf gewoon duidelijk in moet zijn!
*Hier bij heftigere weeen wel een extra probe om de druk te controleren en een sensor op het hoofdje, maar dat was pas toen de weeenopwekkers erbij aan gingen de volgende ochtend*
  dinsdag 7 januari 2014 @ 21:35:33 #124
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_135208590
En ik wil Absoluut Niet bevallen in zo'n bed met beugels :X.
(Dat is hier standaard)
KuikenGuppy
pi_135208794
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 21:35 schreef Burdie het volgende:
En ik wil Absoluut Niet bevallen in zo'n bed met beugels :X.
(Dat is hier standaard)
Das horror! :o

Ik heb door de ivf vaak genoeg op zo'n bed gelegen. Ik kreeg er trilbenen van, het was ook echt niet mijn ding, ik kon er niet in ontspannen.
pi_135208804
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 21:18 schreef Cantare het volgende:

[..]

Ik geloof niet dat ik je een leuk antwoord kan geven... De reden van je medische indicatie is dat er een hele kleine kans bestaat op scheuren van het litteken in je baarmoeder. De kans is echt heel klein, maar de consequentie ervan groot voor jou en je kind. Het optreden ervan kun je zien op een CTG en daarom is dit 1 van de (weinige) medische indicaties waarbij CTG-bewaking echt de hele bevalling is geïndiceerd.
pi_135208937
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 21:14 schreef _NIKKI_ het volgende:

[..]

Ik neem aan dat ze tijdens je controles toch niet volstaan met alleen doptone luisteren, maar ook altijd met echo naar de hartjes kijken?
pi_135209046
Burdie, waarom ga je niet thuis bevallen?
  dinsdag 7 januari 2014 @ 21:49:46 #129
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_135209539
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 21:42 schreef WupWup het volgende:
Burdie, waarom ga je niet thuis bevallen?
Verschillende redenen eigenlijk, voornaamste reden is dat ik het risico niet aan durf. Stel dat er tijdens de geboorte iets gebeurt waardoor het kindje blijvend schade oploopt of erger... Het ziekenhuis is 20 minuten rijden vanaf ons huis.

Ook moeten we dan denk ik een bed in de woonkamer zetten :? Ik weeg meer dan 100 kilo intussen, dan mag je bij onze vk praktijk alleen maar op de begane grond bevallen.
KuikenGuppy
pi_135209742
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 21:38 schreef WupWup het volgende:

[..]

Ik geloof niet dat ik je een leuk antwoord kan geven... De reden van je medische indicatie is dat er een hele kleine kans bestaat op scheuren van het litteken in je baarmoeder. De kans is echt heel klein, maar de consequentie ervan groot voor jou en je kind. Het optreden ervan kun je zien op een CTG en daarom is dit 1 van de (weinige) medische indicaties waarbij CTG-bewaking echt de hele bevalling is geïndiceerd.
crap... -O- Maar goed, dan is dat zo. Safety first. Dan ga ik alleen mijn bevallingsbeeld alvast bijstellen. Hoe gaat dat eigenlijk praktisch? Moet ik, gezien het risico van scheuren bij de eerste wee al naar het ziekenhuis? Bij een derde gaat het waarschijnlijk wel hard...

Het komt natuurlijk tzt wel ter sprake, maar ik zie de gyn voorlopig nog niet en de bevalling houdt me toch soms al wel bezig.

Tnx voor de info in elk geval! :)
  dinsdag 7 januari 2014 @ 21:56:06 #131
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_135209951
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 21:24 schreef Burdie het volgende:
@Dot, in Amersfoort toevallig? Ik kom nu net terug van de voorlichtingsavond aldaar :Y). Was wel komisch, al die zwangere vrouwen bij elkaar :').

Hier gaat er in het ziekenhuis ook heel veel volgens protocol, en ik ben erg benieuwd in hoeverre ze bereid zijn rekening te houden met onze wensen. Waar ik persoonlijk het meest tegenop zie bij een klinische bevalling versus een poliklinische bevalling, is dat ze gewoon met shifts werken. Er is niemand die je hand pakt, en zegt: ik blijf bij je en coach je hier doorheen tot jij je baby hebt. In plaats daarvan zie ik het zo voor me dat Jan en alleman in en uitloopt, en dat er iemand roept: "nog heel even persen mevrouw, uw kindje is er bijna. Oh, en het is half drie, dus ik ga even koffie drinken, mijn collega Henk helpt u verder".

Ik hoop gewoon heel erg dat de bevalling poliklinisch kan.
Ik vond dat hele protocollen en zoete inval van jan en alleman echt heel erg meevallen.
Natuurlijk een wisseling kan voorkomen als je er lang over doet maar ze doen hun best om dezelfde je te laten begeleiden.
Toen ik richting het einde ging maar nog niet gezien was door de arts-assistent om te zien of ik op 10cm zat en kon gaan persen zei de verpleegkundige letterlijk 'ik ga nu niet meer weg, ik blijf nu bij je.'
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_135210093
Nikki, je kan vragen of er de mogelijkheid i tot een draadloze ctg? Ik ben bij Lotte de hele bevalling gemointord, maar kon gewoon overal heen
Lotte!
Noah!
pi_135210252
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 21:33 schreef Hobbesje het volgende:

[..]

Mijn vorige bevalling was er 1 na een ks. Bij binnenkomst eerst controle of het idd vruchtwater was en een ctg gemaakt. Daarna naar de kamer en daar mocht ik gewoon aangeven wat ik wilde. Dus lekker rondgehobbeld. Denk dat je daar zelf gewoon duidelijk in moet zijn!
*Hier bij heftigere weeen wel een extra probe om de druk te controleren en een sensor op het hoofdje, maar dat was pas toen de weeenopwekkers erbij aan gingen de volgende ochtend*
Hoefde je dan niet de hele tijd aan de CTG?

Ik heb bij mijn eerste ook heel lang aan de CTG gelegen ivm weeënopwekkers en een ruggenprik. Dat vond ik geen probleem, maar goed, ik had toen ook nauwelijks pijn. Bij de tweede wilde ik steeds graag staan/rondlopen/ me afzonderen tijdens de weeën omdat ik ze dan beter op kon vangen, maar dat kan met de CTG natuurlijk niet. Daarom zie ik er wel wat tegenop.

Sowieso zie ik een beetje tegen de bevalling op, ik zou het zo rottig vinden als het weer niet gewoon lukt. -O-
pi_135210296
Ja Wup in het zh doen ze echo's. We hebben in het zh pas één keer de hartjes gehoord, verder alleen gezien.

Maar de vk die ik moest raadplegen voor het doen van nacontrole heeft elke week een inloopspreekuur, dus als ik zou willen luisteren dan kan ik daar langs. :)
pi_135210860
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 21:56 schreef laziness het volgende:

[..]

Ik vond dat hele protocollen en zoete inval van jan en alleman echt heel erg meevallen.
Natuurlijk een wisseling kan voorkomen als je er lang over doet maar ze doen hun best om dezelfde je te laten begeleiden.
Toen ik richting het einde ging maar nog niet gezien was door de arts-assistent om te zien of ik op 10cm zat en kon gaan persen zei de verpleegkundige letterlijk 'ik ga nu niet meer weg, ik blijf nu bij je.'
Ik vond de mensen in het ziekenhuis ook echt heel menselijk, vriendelijk en deskundig. :) Ik voelde me er beter bij dan bij mijn eigen verloskundige bij bevalling 2 die de vliezen brak terwijl ik dat eigenlijk niet wildw (hoezo protocol?) en niet doorhad dat het kind een sterrenkijker was. Maar goed, da's mijn eigen ervaring. Beide bevallingen heb ik me vooral heel dankbaar gevoeld voor de goede zorg en mogelijkheden die er voorhanden waren.
  dinsdag 7 januari 2014 @ 22:11:21 #136
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_135210874
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 22:00 schreef Cantare het volgende:

[..]

Hoefde je dan niet de hele tijd aan de CTG?

Ik heb bij mijn eerste ook heel lang aan de CTG gelegen ivm weeënopwekkers en een ruggenprik. Dat vond ik geen probleem, maar goed, ik had toen ook nauwelijks pijn. Bij de tweede wilde ik steeds graag staan/rondlopen/ me afzonderen tijdens de weeën omdat ik ze dan beter op kon vangen, maar dat kan met de CTG natuurlijk niet. Daarom zie ik er wel wat tegenop.

Sowieso zie ik een beetje tegen de bevalling op, ik zou het zo rottig vinden als het weer niet gewoon lukt. -O-
Ik hoefde pas continue aan de ctg toen de ruggenprik erin ging. De rest (probes) pas toen de weeenopwekkers er ook bij aan gingen. Ik mocht eerst lekker rondlopen en naar het toilet en evt. douchen als ik dat zou hebben gewild.
En die mislukte 2e poging heb ik al gedaan... die mag jij overslaan en het gewoon zo doen :*

quote:
1s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 21:38 schreef WupWup het volgende:

[..]

Dat dus: dat is bij mij gebeurd en dat was vlak voordat het scheurde al te zien op de ctg...

Cantare: ik moest met alleen gebroken vliezen al op komen draven. En mocht blijven... maar had toen al wel weeen om de 3 minuten. Ga er maar vanuit dat ze je snel willen zien/hebben.

[ Bericht 42% gewijzigd door Hobbesje op 07-01-2014 22:17:04 ]
pi_135214911
Ik kom langzaam weer een beetje in de realiteit hier. Oh, dit is weer net zo'n dotje! Het lukt me op één of andere manier niet om foto te plaatsen. Morgen poging drie.

Ik zag dat er hier wat zwangeren zijn die op zien tegen het ziekenhuis. Het is mij echt meegevallen. Ik had nog nooit in ziekenhuis gelegen maar ben nu minder bang ervoor. Zoals lazines zei bleef bij mij de vk langer dan haar dienst was.
Yesterday is history, tomorrow is a mystery.
  dinsdag 7 januari 2014 @ 23:24:31 #138
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_135215836
Kunnen jullie verschil voelen tussen vingertjes/handjes en voetjes?
Volgens mij voel ik kriebel (=handjes) onderin mijn buik, en harde schoppen bovenin, wat zou betekenen dat mini goed ligt *O*.
Hopelijk zijn de krampen die ik heb dan indalingsweeën, en gaat baby nu niks geks meer doen.
KuikenGuppy
  dinsdag 7 januari 2014 @ 23:24:58 #139
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_135215871
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 23:07 schreef flowerbox het volgende:
Ik kom langzaam weer een beetje in de realiteit hier. Oh, dit is weer net zo'n dotje! Het lukt me op één of andere manier niet om foto te plaatsen. Morgen poging drie.
O+ Wat klink je gelukkig! O+
KuikenGuppy
pi_135220995
Pfff, ik ben die slapeloze nachten nu al zat. Gaat pas over als ze geen nachtvoeding meer nodig hebben en doorslapen hè? :{ :O
pi_135221334
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 23:24 schreef Burdie het volgende:

[..]

O+ Wat klink je gelukkig! O+
Dat ben ik ook. O+ Af en toe wat kraamtranen :'(
pi_135221432
Flowerbox O+ Ik ben wel heel benieuwd naar die foto!
pi_135221560
Dyre jij hebt vandaag de eerste echo toch? Kom maar op met dat knipperende hartje 8-)
pi_135221565
FB wat klink je verliefd. O+ Geniet van jullie derde prupke.

Burdie bij L. voelde ik wel verschil tussen beentjes en handjes.

Ongeduldig, het kan iets verderop in de zwangerschap wel beter gaan hoor. Alleen aan het eind wordt het waarschijnlijk wel weer minder. Succes. :*

Ik heb voor de verandering een goede nacht gehad. Mijn dag begon vandaag om 5 uur. Dat is een stuk beter dan de half 3 van afgelopen dagen.
Ik ben ook expres niet eerder naar bed gegaan, want ik was echt bang dat anders mijn hele ritme zou veranderen.
pi_135221714
Dyre succes! ^O^

Vannacht met een zieke peuter in min armen de trap afgerend. Au. -O- ik ga maar even terug in bed. :z
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
  woensdag 8 januari 2014 @ 08:38:11 #146
52229 Chanty
pi_135221980
Dyre ik ga de hele dag voor je duimen totdat je hier goed nieuws komt posten :*
pi_135222070
quote:

Wat fijn joh, een goed begin!

En Dyre, succes vandaag :*
pi_135222112
Nee Burdie, niet Amersfoort :)

Maar zolang het geen spoed ks is mag je man er toch gewoon bij blijven? Het gaat mij erom dat als ik s avonds beval en ze willen dat ik de nacht blijf dat mijn vriend dan niet wordt weggestuurd. Dat gebeurde namelijk wel bij een vriendin en dat lijkt me nu echt helemaal niks de eerste nacht.

Maar ik hoop ook op een poliklinische bevalling :Y
  woensdag 8 januari 2014 @ 09:03:42 #149
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_135222347
Je hebt nog verschil tussen spoed kssen. Ik geloof dat je partner er alleen niet bij mag zijn als het heel snel moet want dan moet je onder algehele narcose.

Ik had ook een spoed ks maar mijn man is er gewoon bij geweest.
pi_135222404
Cantare, goede kans dat het dit keer snel gaat, zeker als deze baby goed ligt! Over het algemeen spreek je af dat je naar het ziekenhuis gaat op het moment dat jij denkt dat de bevalling begonnen is. Dus niet meer dat riedeltje van twee uur lang weeën om de 4 minuten, want als je daarop wacht beval je waarschijnlijk thuis ;)

Linda, draadloos CTG? Enlighten me! Klinkt heel interessant :Y

Burdie, ik snap je overwegingen. Het is wel zo dat in het ziekenhuis bevallen zonder medische reden niet veiliger is, daar is de laatste jaren veel onderzoek naar gedaan. Maar als het voor jou veiliger voelt, is dat de plek voor jou.
Op dit moment kan ik het onderscheid tussen handen en voeten alleen nog op basis van locatie maken :')
pi_135222455
Mijn duimen draaien ook voor je Dyre!

Ik was net aan het sporten en ik werd regelmatig duizelig. Zijn er meer mensen bekend mee? Het was niet zo dat ik intensief aan het cardio'en was, het was een redelijk rustige krachttraining zonder hoge hartslag.
pi_135223072
Duimen draaien voor Dyre! Kom maar door met die knipper!
S. 2014
J. 2016
  woensdag 8 januari 2014 @ 09:38:45 #153
149959 SQ
snelle trees
pi_135223165
hoe laat heeft Dyre de echo?
disclaimer
  woensdag 8 januari 2014 @ 09:41:06 #154
390026 Aisly
A flower a day..
pi_135223235
Ongeduldig een hartje O+

Dyre, succes vandaag! ^O^

Chanty, dat is wel echt zweverige yoga. Wij doen 1,5 uur lang wat oefeningen om te leren beter op je ademhaling te letten en om je lichaam te leren ontspannen. Zodat je ook weet hoe je je lichaam tijdens de bevalling wat kan ontspannen en daardoor iets meer rust pakt. (werkt nu super, maar of dat ook zo tijdens de bevalling is weet ik niet haha)
En verder nog wat "theorie les". Bijvoorbeeld uitleg over wat weeen precies zijn, waar ze voor dienen, etc. Dit allemaal zodat je wat meer weet over het waarom en hoe. Werkt voor mij goed, ik word nu al rustiger als ik aan de bevalling denk :)

Cholula, ik ben de hele zwangerschap al snel duizelig en heb daarvoor altijd iets van dropjes etc bij me.
Misschien dat het sporten dan toch net te veel is (te veel bukken of te snel omhoog komen ofzo?)

Hebben meer dames hier trouwens last van opgezwollen benen/voeten/enkels etc?
Ik ben nu 27 weken zwanger en heb er al een aantal weken last van. Zodra ik thuis kom gooi ik mn schoenen en sokken uit omdat het niet meer lekker zit. Hoorde gisteren tijdens de yoga dat dit echt iets is van de laatste weken, en niet bij 27 weken al. Dus ben even nieuwsgierig!
pi_135223460
Ik zit op mijn mobieltje, dus iedereen quoten gaat even lastig, maar wat lief al die duimerdraaiers O+ Vanmiddag om kwart voor 4 is de echo, vanuit het werk meteen door en ik ben nu al zo zenuwachtig :@
  woensdag 8 januari 2014 @ 09:56:50 #156
149959 SQ
snelle trees
pi_135223665
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 09:49 schreef Dyre het volgende:
Ik zit op mijn mobieltje, dus iedereen quoten gaat even lastig, maar wat lief al die duimerdraaiers O+ Vanmiddag om kwart voor 4 is de echo, vanuit het werk meteen door en ik ben nu al zo zenuwachtig :@
Och, en dan ook nog zo lang wachten -O- Hou vol, ik denk aan je :*
disclaimer
pi_135223842
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 09:49 schreef Dyre het volgende:
Te spannend dus. Ik hoop met je mee op goed bericht! Hoe voel je je?
pi_135223888
Ik had m'n vorige zwangerschap al vroeg last van vocht vasthouden en de laatste weken werd m'n bloeddruk dus ook hoger (en afwijkende bloedwaarden).
Heb er nu helemaal geen last van.

Hou het wel in de gaten en laat het je vk zien. Dat had ik toen niet gedaan omdat ik dacht dat het er bij hoorde?
  woensdag 8 januari 2014 @ 10:08:30 #159
52229 Chanty
pi_135223963
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 09:41 schreef Aisly het volgende:

Chanty, dat is wel echt zweverige yoga. Wij doen 1,5 uur lang wat oefeningen om te leren beter op je ademhaling te letten en om je lichaam te leren ontspannen. Zodat je ook weet hoe je je lichaam tijdens de bevalling wat kan ontspannen en daardoor iets meer rust pakt. (werkt nu super, maar of dat ook zo tijdens de bevalling is weet ik niet haha)
En verder nog wat "theorie les". Bijvoorbeeld uitleg over wat weeen precies zijn, waar ze voor dienen, etc. Dit allemaal zodat je wat meer weet over het waarom en hoe. Werkt voor mij goed, ik word nu al rustiger als ik aan de bevalling denk :)

Dat hebben wij ook gedaan die adem en ontspanoefeningen en spieroefeningen. Die palmboom was ook een ontspanoefening maar zoiets werkt niet voor mij. Maar heey, zij weet niet wat ik denk dus ik hoef me niet voor te stellen dat ik een palmboom ben. Gewoon rustig diep doorademen en proberen aan niks te denken (en niet te lachen) :Y Hoop dus alleen dat ze niet teveel met dit soort dingen komt. Maar het ligt ook wel een beetje bij mij, ik voel me al gegeneerd als ik hardop moet uitblazen :') Moet ik me maar even overheen zetten denk ik.
pi_135224045
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 10:08 schreef Chanty het volgende:

[..]

Dat hebben wij ook gedaan die adem en ontspanoefeningen en spieroefeningen. Die palmboom was ook een ontspanoefening maar zoiets werkt niet voor mij. Maar heey, zij weet niet wat ik denk dus ik hoef me niet voor te stellen dat ik een palmboom ben. Gewoon rustig diep doorademen en proberen aan niks te denken (en niet te lachen) :Y Hoop dus alleen dat ze niet teveel met dit soort dingen komt. Maar het ligt ook wel een beetje bij mij, ik voel me al gegeneerd als ik hardop moet uitblazen :') Moet ik me maar even overheen zetten denk ik.
Ik word kortademig van dat uitblazen, maar het schijnt juist te helpen om gecontroleerd uit te ademen en je echt te focussen op je adem ipv je pijn. Ach, misschien werkt het als een tiet als ik weeen heb :)

Ik moet vandaag bloed prikken omdat ik 30 weken ben. !!30!! weken 8)7
  woensdag 8 januari 2014 @ 10:21:10 #161
52229 Chanty
pi_135224282
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 10:11 schreef Dot. het volgende:

[..]

Ik word kortademig van dat uitblazen, maar het schijnt juist te helpen om gecontroleerd uit te ademen en je echt te focussen op je adem ipv je pijn. Ach, misschien werkt het als een tiet als ik weeen heb :)

Ik moet vandaag bloed prikken omdat ik 30 weken ben. !!30!! weken 8)7
Ja en ik geloof daar ook wel in. Angst zorgt dat je verkrampt. Als je rustig en diep in en uit ademt wordt je rustiger en zul je meer ontspannen (in hoeverre dat tijdens een bevalling nog werkt weet ik ook niet). Ik heb al eens eerder ontspanningsoefeningen moeten doen toen ik voor mijn telefoonangst bij een psycholoog liep en dat heeft me heel goed geholpen. Nog steeds als ik iets moet doen dat ik eng vind, maak ik daar gebruik van. Alleen adem ik gewoon onhoorbaar uit :+ En niet pfffffffffffffffffffffoooohhhh :D

En 30 weken alweer *O*
pi_135224289
Und los gehts! Vliezen gebroken
Lotte!
Noah!
  woensdag 8 januari 2014 @ 10:22:33 #163
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_135224309
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 10:21 schreef Linda2205 het volgende:
Woei, spannend! *O*
KuikenGuppy
pi_135224311
quote:
Succes! Hoop dat het voorspoedig gaat!
  woensdag 8 januari 2014 @ 10:22:35 #165
52229 Chanty
pi_135224312
Whaaaaa wat spannend!!! Succes Linda!!!! *O* Straks je beide armen vol O+
pi_135224329
oeeeee spannend!!!! *O*
pi_135224349
Daar ga je Linda!! Succes! :-D
  woensdag 8 januari 2014 @ 10:25:14 #168
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_135224369
Hoiii! Gisteren te moe om nog wat te doen en zelfs maar te ipadten, dus wat verlaat, maar hee:

Eerst een jompel voor alle kwispels *O*

Mbt aankomen: hier plus 16, mehhh. Ik ben bang de 100 ook nog wel aan te gaan tikken. Gelukkig wonen we in een heerlijke wandelomgeving (zee en dijk achter ons huis O+ ) dus als het wat goed weer blijft, ga ik gewoon lekker flink wandelen met die kleine!

Een goede SEO voor tapje! Yeah! *O*

Bevallen? Zin in, check! Er tegen op zien? Ook wel een beetje als de eerste pijnlijke weeën zich aandienen denk ik haha.

Enfje, een beetje werken als het niet gaat? Foei! Blijf echt goed op jezelf passen vrouwke. Ik weet dat ik niet het beste voorbeeld ever ben, maar nu ik verlof heb is er echt een last van m'n schouders gevallen.

GM, bekkenpijn hier ook al heel vroeg. Had met jouw termijn of zelfs eerder al een zwangerschapsischias en dat is later overgegaan in duidelijke BI. Zelfde pijnen als de dames beschrijven. Heb ontzettend veel bast gehad bij de bekkenband die ik via de fysio heb gehad en daarbij ook veel rust en goed luisteren naar je lijf. Fysio heb ik een tijdje gedaan om wat trucs te leren en oefeningen, maar ook mijn fysio zei daarna: tot na de bevalling, want ik kan nu verder niets meer voor je doen.

Mo een andere site voor de proefdruk, ik hoop dat dit wel je kleur wordt! Heb je wel helemaal hetzelfde ontwerp kunnen bestellen?

Ongeduldig yeah! *O* gefeliciteerd!

Nik, succes met het gesprek vanmiddag. Lekker alles aankaarten waar je mee zit of wat je bezig houdt. Niet geschoten is immers altijd mis. Komt vast goed. Bij een tweeling vind ik het helemaal geen gek verzoek om ook je zus in de buurt te eillen hebben. Oh en ctg? Hier dus ook ivm medische indicatie. Zie er eveneens erg tegenop, maar ik ga het ook goed aangeven. Dat intermitterende van wup klinkt heel goed. Mijn meisje doet het immers voortdurend prima, tot nu toe, dus ik zou niet weten waarom ik volcontinu aan banden zou moeten liggen.

Dot, gevalletje zwangerschapsdementie? :D gelukkig komen er vast nog meer avonden haha. En 30 weken al! Jeej! *O*

Chanty aan de yoga! Hier ook, maar iets minder zweverig naar mijn idee. Ik word er wel wat rustiger van, maar of het me echt gaat helpen? Ik ben wat sceptisch. Ik ben wat allergisch voor kreten als 'ooooopen naar onder', 'visualiseer een glijbaan' en 'puf mee op 'ik ben sterker dan de wee'. :') geef mij maar lekker Kortjakje en verder niets haha.

Dyre, wat fijn dat je ring terug is! En heeeeel veel succes vanmiddag. Ook hier draaien de duimen!

Flobo O+ blijerd! Heerlijk.

Bur, ik voel ook duidelijk het verschil tussen handjes en voetjes. Het is idd of gekriebel, of flink gebeuk haha. Ik kon ook voelen dat ze gedraaid was daardoor!

:* voor de slechte nachten. Heel herkenbaar. Nogmaals: dutjes O+ , maar ik heb makkelijk praten met-zonder-kindjes.

Cholula, heel herkenbaar, die duizeligheid. Ik ben weleens bijna knock out gegaan nadat ik van mijn paard afstapte. Enige wat hier hielp was nog rustiger aan doen in het sporten, genoeg drinken (zoete troep ftw!) voor/tijdens/na en even bijkomen voor ik weer verder ging.

Aisly, hier zijn de voeten en enkels het enige wat nog niet opgezwollen is haha. Vervelend joh! Lekker de pootjes omhoog savonds!

Lindaaaa! Spannend! Succes! :%

Hier druk met baby deze dagen. Gisteren door de BA naar huis gestuurd. Die vond het bewonderenswaardig dat ik zo had doorgezet, maar zei tegelijkertijd dat we nu wel voldoende risico's genomen hadden en dat het echt tijd was om te stoppen. Nu. Eh, oh, ok. Heel bijzonder, even wennen, maar ook een last van m'n schouders.

Vanochtend is de muurschildering opgetekend! Het is heel anders dan ik in m'n hoofd had maar wel supertof. En de naam staat er ook op. Wauw O+. Snel schilderen en dan kan alles op z'n plek en kan ik helemaal los op de babywasjes enzo! Maar goed ook, want maandag komt de kraamzorg :X. Het zal dan nog wel niet af zijn, maar ja, er zit in ieder geval weer voortgang in nu.

[ Bericht 1% gewijzigd door Kimpossible op 08-01-2014 10:30:32 ]
pi_135224579
Goeie post kim!
Ik wilde nog zeggen dat ik t fijn voor je vind dat je verlof is ingegaan :)
pi_135224640
Woehoe Linda succes! *O*

Enne Kim, nu heb je tijd voor monsterposts he. ;)
  woensdag 8 januari 2014 @ 10:39:10 #171
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_135224688
Merci O+

Inderdaad, nummer! No excuses hahaha.

Morgen overigens ook nog een pretecho! Het kan niet op, haha. Hoop dat ze er wat beter voor gaat loggen dan van de week, want bij de gyn was 2D eigenlijk al niet te doen met ons eigenwijsje. En het zou ook wel fijn zijn als dan ineens de navelstreng niet meer tussen beeb en een half ingedaald hoofdje-met-handje zit :+ hoewel ik rationeel best weet dat daar nog tijd zat voor is. 3 feb hebben we ook weer een echo en afspraak bij de gyn (en 20 jan. Enkel controle), dus we worden goed gemonitord.
pi_135224789
Dames!

Even terug gelezen, een hoop vergeten maar ik ga mijn best doen!
Maar eerst jompels voor alle kwispeldagen en mooie echo's en hartjes en alles *O* !

KP wat goed dat je verlof hebt O+! Het zal wel even accepteren zijn maar gelukkig gaf je zelf al aan dat je er ook al langzaam aan behoefte had nu. Nu lekker geniet van je kleine en hopelijk blijven de bloedingen ook weg nu :*
En een muurschildering MET naam! Oeeh dat moet lief zijn O+!
Ohh leuk een echo! Veel plezier alvast!

TAP: een goede SEO, wat fijn meid O+ !

Burdie: Fijn dat je minder op ziet tegen de bevalling! Ik heb er ook helemaal zinin, gek he!
Hier voel ik geen verschil van voetjes en handjes denk ik. Al voel ik zijn voetjes wel maar niet het idee dat ik zijn handjes voel. Met zijn voeten zet hij veel af maar vingers?? Wel erg schattig burdie O+

Gewoonmezelf: Vervelend dat je al wat last heb van je bekken, hier geen ervaring mee :@, af en toe wel een beetje pijn maar dan doe ik wat rustiger aan. Dus ook al lijk je al rustig aan te doen, let goed op dat je niet te veel doet hoor!

Fazz: Ik had precies hetzelfde, pijnlije stuit en in mijn geval een pijnlijke onderbeen. Zo erg dat ik niet kon lopen. Stuitje kwam wel van het bekken vandaan zei ze maar mijn onderbeen van krampen? Al geloof ik het om eerlijk te zijn niet helemaal.. Kramp in mijn been voelt niet zoals dit voelde, het voelde bij mij aan als zenuwpijn. Maar slim om het even na te vragen!

DJMomo: Slim om een andere site uit te proberen, ik denk dat je hormonen dan wat rustiger worden. We willen wel mooie kaartjes natuurlijk O+

Enf: Hoe is het met je harde buiken? weer wat rustiger?

Ongeduldig! Wat fijn een kloppend hartje!!

Nikki: Slim om nu met de tweeling wat op papier te zetten, zeker als de protocollen niet zijn wat jij prettig vind! Hoe was het gesprek?

Chanty: Haha! Dat klinkt als een hele leuke les! Dat was idd ook mijn angst en ben blij dat ik niet naar yoga ben gegaan. Succes en wie weet valt het wel mee :+

Flowerbox! Geniet lekker van jullie kleine spruit O+ Je klinkt gelukkig!

Dyre succes :*!!

Aisly: hier geen vocht, helaas geen tip!

Dot! Je gaat ook vlug O+. 30 weken, ineens!

Linda! Wat spannend!! *O*

:W & :* aan alle andere dames die ik niet persoonlijk heb genoemd!

Hier gaat het goed, 32 weken precies *O* . Baby is onwijs druk (even pronken met een filmpje onder de spoiler, al is het op het filmpje nog rustig en is het in real life echt belachelijk hoe mijn buik verbouwd wordt). Buik staat vaak in een punt vanwege de uitpuilende babybilletjes O+ !
Kraamzorg intake is de 23ste dus fijn als dat straks geregeld is.
Vandaag komt het mutsje voor het eerste pakje dan is deze ook helemaal compleet *O* !
EN! Als het goed is ontvang ik staaltjes van de drukken voor het papier en wat kleuren.
Straks nog even baby spieken, tenminste dat hoop ik! Even een echo voor de ligging van de placenta maar hoop dat ze toch ook heel even de baby in beeld brengen O+
SPOILER

[ Bericht 1% gewijzigd door klaprooss op 08-01-2014 10:53:20 ]
♥ J & S
pi_135224839
Linda spannend!!! :%
pi_135224912
quote:
Oeh spannend! Weeën ook? Of rek je het nog ff tot de 36? :P
pi_135225017
Oeehh spannend Linda!!! *O* :%
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
  woensdag 8 januari 2014 @ 11:00:03 #176
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_135225224
Succes Linda! Vandaag is een mooie dag om te bevallen. Ik heb het zelf 3 jaar geleden ook gedaan op deze dag!
  woensdag 8 januari 2014 @ 11:02:50 #177
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_135225300
Spannend Linda! Succes.
  woensdag 8 januari 2014 @ 11:04:39 #178
52229 Chanty
pi_135225371
Oh kim jouw yoga klinkt ook niet veel beter dan de mijne :D en fijn dat de ba zo meewerkt.

Klaproos *O* fimpje kijk ik straks ff zit nu op mijn telefoon.

Beiden alvast veel plezier met baby kijken!
pi_135225372
quote:
Spannend :o! Veel succes!
:% :% :%
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_135225547
Noooooooooh Linda wat doe je :o
Liggen de dames er nu wel goed voor? Ik ben heel benieuwd! *O*
heel veel succes, ik wens je een voorspoedige bevalling O+ :*
  woensdag 8 januari 2014 @ 11:17:45 #181
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_135225782
quote:
Whoah! Succes!
I`m not weird. I`m limited edition.
pi_135225848
quote:
Waahhh, succes meid!!
Spannend, leuk, bijzonder. Ben zo benieuwd hoe het gaat met je duo!

Bij mij is mijn 2e dochter tijdens de bevalling van de 1e nog goed gedraaid. Ik duim voor je!!
Met een meidenkwartet
  woensdag 8 januari 2014 @ 11:33:56 #183
390026 Aisly
A flower a day..
pi_135226274
Spannend Linda! :%

_O_ Voor de monsterposts van Kim en klaprooss

Nummerzoveel, ik laat het zeker even aan de VK zien. Vorige keer niet gedaan |:(
pi_135227218
Zet m op Linda!!

Verder alles gelezen en geen bal onthouden... :@
S. 2014
J. 2016
  woensdag 8 januari 2014 @ 12:20:32 #185
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_135227739
Dyre wat een verhaal van die ring :D Geweldig dat je 'm terughebt! Maar idd groot mysterie hoe ie erin is gekomen whaha :+
Oeh, succes straks!! :* Lastig zo laat in de middag, zit je er idd zo tegenaan te hikken..

Flowerbox :* lekker aan het genieten dus? Fijn! Die foto komt wel joh :)

Dot; snap dat je je man bij je wilt hebben. Zou even vragen in het zh wat hun beleid daarin is. Wij hadden ons ingesteld dat mijn man niet kon blijven slapen, wat ook zo was, dat was ook wat makkelijker accepteren.. En samen met de verpleging ging hier de nacht bij mn dochter ook prima O+

Cholula; kan een te lage bloeddruk zijn.. goed eten en misschien ietsje meer zout dan je normaal doet? (weet niet hoeveel je normaal eet)

Chanty dat klinkt idd lekker zweverig :') ik weet dat yoga dat niet altijd is, maar daarom heb ik het niet gedaan :P 30 weken jompel *G*

Linda spannendd!! Succes!! :o :% *G*

Kim: whaha ja. Stom he? Dus ik ga nu deze week ook gewoon niet meer. Mensen op mn werk keken me ook een beetje aan van; wat doe je hier? :') XD heel anders dan mn vorige zwangerschap.. toen moest ik zowat elke dag komen en dan nog vonden ze het niet genoeg. Dus ook even omschakelen voor mij.
Maar idd... ik doe rustig aan hoor, beloofd :*
Fijn dat je ba achter je staat! O+ Heerlijk he?
En lekker dat je wat verder kan met 't kamertje enzo O+
Ohh pretecho, gaaf! O+

Klaproos; ja nu vandaag weer wat rustiger. Gister ook toen ik terug was van mn werk. Voor mn dochter zorgen gaat nog aardig goed (thank god dat ze zelf de trap op kan!!) en dan heb ik er weinig last van.
Net gerend naar de deur omdat de postbode aanbelde :') waarom doe ik dat ook? Voelde gelijk mn buik en bekken :X dus ja. Ruuuuustig aan.
En jij al 32 weken! :D *O*
Ohh, geweldig die bewegende buik, ik kan nu al niet wachten O+

Hier trouwens geen blaasontsteking. Ze vonden wel iets maar hadden het op kweek gezet en daar kwam niks uit.. dus dat verklaart mn klachten ook niet. Dacht ik ook al. Tis echt vooral als ik teveel doe, dus ja..
Verder een oproep voor de bedrijfsarts, natuurlijk aanstaande maandag precies op dezelfde tijd als mn 20w echo :') Dus daar ga ik morgen nog even voor bellen, misschien is het nog enigzins te combineren. En het UWV belde vandaag ook nog maar die had ik net gemist :+ :P
Dus ja.
Muppet slaapt nu nog, strakjes ga ik wel even naar het dorp lopen om wat boodschapjes te doen. Is ook wel weer even lekker, ik doe rustig aan, en het is ook wel goed om in beweging te blijven, ook voor mn bekken.. zo lastig om daar soms een balans tussen te vinden (harde buiken + bekken). Mja.
Vandaag 19 weken, dus bijna op de helft! *O*
pi_135229182
Zoooo...ik lig. Heb een infuusdinges in mn hand. Antibiotica gekregen omdat er geen strptokokken b test gedaan is. Weeeen nog.niet noemenswaardig. Maaaar. Muppie 1 ligt met dr hoofdje naar beneden *O*

En voor.de.feesboekers...aub niks.zeggen
Lotte!
Noah!
pi_135229229
Linda hoe veel weken ben jij nou, ik zie je niet in de lijst er bij?
  woensdag 8 januari 2014 @ 13:13:28 #188
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_135229384
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 13:08 schreef nummer_zoveel het volgende:
Ik dacht dat ze gelijk liep met Wup?
KuikenGuppy
pi_135229571
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 13:07 schreef Linda2205 het volgende:
Zoooo...ik lig. Heb een infuusdinges in mn hand. Antibiotica gekregen omdat er geen strptokokken b test gedaan is. Weeeen nog.niet noemenswaardig. Maaaar. Muppie 1 ligt met dr hoofdje naar beneden *O*

En voor.de.feesboekers...aub niks.zeggen
Pakken ze gelijk door dus? Of kan je vanavond weer thuis zijn?
pi_135229581
yeeeeaaaaaaaaa!! hoofd beneden is goehoeeeeed! *O*
oh meis ik ben zo benieuwd O+ O+
pi_135230107
quote:
1s.gif Op woensdag 8 januari 2014 13:18 schreef WupWup het volgende:

[..]

Pakken ze gelijk door dus? Of kan je vanavond weer thuis zijn?
als ze aan de ab ligt betekend dat dat ze doorpakken :)

succes!!
pi_135230164
Nee, als ze aan de synto ligt betekent het dat ze doorpakken.
pi_135230298
Whaaa druk op werk en 's avonds te moe om van de bank af te komen :@

KimP, Klaproos en Enf, _O_ voor de mega posts, ik sluit me er volledig bij aan :+ en ben meteen weer bij :D

Linda, succes!
pi_135230433
Lieve aanstaande en kersverse mama's!

Ik heb best veel kleertjes in de verkoop. Kleine maatjes zowel jongens als meisjes. Bij Interesse ff een pm dan maak ik er foto's van!
  woensdag 8 januari 2014 @ 13:51:06 #195
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_135230634
Oeh, wat spannend, zet hem op Linda, mits het zal doorzetten.. ;)
pi_135230765
lindaaaaaaaa whoaaaaaaa!!! *O* heel veel succes dame!! Dat je maar 2 mooie gezonde sterke meisjes op de wereld mag zetten!! Zet m op!
* Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje...*
  woensdag 8 januari 2014 @ 14:02:20 #197
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_135231022
Wat Poppedeintje zegt!

Succes Linda! *O* O+
A grand adventure has begun.
pi_135231247
Synto?

ik heb nu tot vanmiddag 3/4u tijd en daarna doen ze gel.
Lotte!
Noah!
  woensdag 8 januari 2014 @ 14:11:42 #199
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_135231387
Zo topic aangepast, kan ik weer verder met lurken ;)
Dum de dum
pi_135233202
Top!! Linda, veel succes!! Ik zal vandaag wat vaken F5'en, ben heel benieuwd! Wat goed dat het koppie van baby 1 naar beneden ligt!!
  woensdag 8 januari 2014 @ 14:59:57 #201
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_135233270
Linda fijn!! Super dat nr 1 met dr hoofdje naar beneden ligt O+

Fazzo hihi :D

Ik wilde nog even naar het dorp lopen voor boodschappen. Maar mijn bekken en buik besloten dat alleen voor een dreumes zorgen wel zwaar genoeg is ;( Pffff. Hopen dat manlief een beetje op tijd thuis is. Dreumes is ook niet lekker, dus maar weer even in bed gegooid. Denk niet dat ze slaapt maar ze ligt wel heeeeel rustig :+ O+
pi_135233619
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 13:08 schreef nummer_zoveel het volgende:
Even ver als wup idd. 35+5 vandaag
Lotte!
Noah!
pi_135234046
Linda wat spannend!! Zet 'm op O+

Verder even een ego-post, de rest haal ik straks in: daar gaan we... :@
  woensdag 8 januari 2014 @ 15:20:56 #204
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_135234126
Mooie termijn voor een tweeling Linda! Zet 'm op! :*

Dyre succes!! :*
pi_135234424
Succes Dyre!! :*
  woensdag 8 januari 2014 @ 15:29:08 #206
326948 rebel-angel
back in the magic zone
pi_135234433
dyre heel veel succes straks :*

en heel veel succes en zet hem op voor linda ^O^
W
Z
E
  woensdag 8 januari 2014 @ 15:29:08 #207
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_135234434
Succes dyre!
pi_135234462
Dyre spannend, succes!

Linda puffn maar, op naar je kadootjes ;)

En de monsterposts sluit ik me even bij aan, heb zelf de puf niet het te gaan tikken allemaal.
Lees wel mee hoor, en ooit op een dag ga ik ze ook produceren..

(Eigenwijs die ik ben, heb vandaag op m'n donder gekregen van externe ziekmeldbureau en manager. Heb al sinds zondag enorme clusterhoofdpijn en ben vandaag na 2 ziekdagen toch gaan werken. Ging niet en al huilend om half 1 toch weer weggegaan... Maandag nieuwe ronde nieuwe kansen. Zelfs UWV die me vanmiddag belde heeft gezegd dat ik om mezelf moet denken :@ )
pi_135234506
Lindaaaa! het is half vier, hoe is t nu? :D
pi_135234554
Linda :o wat doe je? Veel succes :* . Bij mij was de gel wat het hem deed.

Dyre succes!

Oh en vandaag was mijn uitgerekende datum. O+
Heeft iemand al iets van Vanyel gehoord?

Eens kijken of het nu eens lukt:
SPOILER

[ Bericht 5% gewijzigd door flowerbox op 08-01-2014 15:40:25 (aangepast :)) ]
  woensdag 8 januari 2014 @ 15:34:52 #211
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_135234651
quote:
Daar ga je! You go girl :*
  woensdag 8 januari 2014 @ 15:35:51 #212
269736 NoBoNo
Dus daarom...
pi_135234695
Leuke kids FloBo!

[ Bericht 53% gewijzigd door NoBoNo op 08-01-2014 15:46:51 ]
pi_135234697
Linda wat spannend! Ik duim voor een mooie bevalling en twee nog mooiere meisjes die hopelijk snel lekker mee naar huis mogen. Succes! :%

Ahhh flobo wat een mooierds! O+
pi_135234746
*O* What did i wrong??

Bedankt Nobono!
pi_135234768
Wat een leuke, vrolijke baby Flowerbox! O+
  woensdag 8 januari 2014 @ 15:37:39 #216
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_135234787
Flobo O+ O+
pi_135234872

[ Bericht 100% gewijzigd door Twinkle20 op 08-01-2014 15:40:13 ]
  woensdag 8 januari 2014 @ 15:40:10 #218
269736 NoBoNo
Dus daarom...
pi_135234898
Goede poging Twinkle! :P
pi_135234925
Zat mobiel dus was niet zo snel :P

Succes Linda!
  woensdag 8 januari 2014 @ 15:43:27 #220
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_135235040
Fb wat schattig!! Hihi ik moest lachen om die bovenste foto :D O+
pi_135235047
Wat een leuke foto van je drietal!!

Hier begint het langzaam op gang te komen...nog niemand gezien, ga er van uit dat ze zo nog ctg schrijven voor ze gel doen...
Lotte!
Noah!
pi_135235049
Flobo mooie meisjes!

Zet em op Linda!

Ik las nog dat iemand eene cho had vandaag, dyre zeker? Succes!

Hier aan het kwakkelen.. Sinds nieuwjaar een verkoudheid die niet weg gaat, je mag ook niets nemen. Daardoor neemt de onrust toe of Frummel het nog goed doet, ik voel ze precies minder stampen maarja ben ook nog net geen 22 weken.. Al bij al is het mijn weekje niet.. Vanavond nog naar de notaris om te zien hoe we alles gaan regelen (trouwen, wettelijk samenwonen, ...). Ik hoop dat we gauw een week verder zijn en dan vooral 20 januari, dan mogen we opnieuw naar Frummel gaan kijken..
pi_135235268
Vanille roomtoetjes zijn echt :9

Verder niks te melden hier behalve wat meer misselijkeid dan de laatste dagen!

En nu wacht ik op nieuws van Dyre
S. 2014
J. 2016
pi_135235417
omg ik vind het zo spannend :') :D
avondje F5 dan maar :9 ik wens je een prachtige bevalling <3
pi_135235790
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 15:51 schreef mignonne het volgende:
Vliegtuig en je bent er.met een uurtje ;)
Lotte!
Noah!
pi_135235813
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 15:51 schreef mignonne het volgende:
Ach, er is toch niets boeiends op tv ;)
pi_135236489
quote:
1s.gif Op woensdag 8 januari 2014 15:59 schreef Linda2205 het volgende:

[..]

Het schijnt dat ze haar tijd hard nodig heeft om te breien :D
pi_135236497
quote:
1s.gif Op woensdag 8 januari 2014 15:59 schreef Linda2205 het volgende:

[..]

:D_!
geen geld en geen opvang. Als je skype nou es aanslingert? c_/ :+
pi_135236584
Wij hebben net het gesprek in het ziekenhuisgehad en het was niet echt wat ik ervan verwachtte. Tijdens het gesprek brak me letterlijk het zweet uit omdat eigenlijk alles wat ik niet wil een soort van standaard is in het ziekenhuis. ;(

Zo vertelde ze dat de kans heel groot is dat ik sowieso een dag moet blijven. En stel, stel dat alles volgens het boekje verloopt met mij en de kindjes op tijd, goed op gewicht etc. geboren worden, dan vind ik dat echt onzin. Verder is het niet zeker dat mijn man mag blijven, dat kan alleen als er plaats is.

En betreffende de CTG, tja we moeten de kindjes toch in te gaten houden het is nou eenmaal medisch. Misschien kunnen we je wel monitoren en mag je af en toe even los, maar dat is afhankelijk van hoe het met de kindjes gaat. Ik snap dat als blijkt dat ze last hebben van de weeën er goed gemonitord moet worden, maar niet bij voorbaat al.

Kindjes mogen bij een (geplande) keizersnede ook niet bij me blijven maar worden gelijk nagekeken door de kinderarts en komen niet meer terug de OK in. Eventueel kan ik ze pas weer krijgen in de vercouverkamer. Op de vraag of mijn zusje ook voor één van de twee kindjes zou mogen zorgen was het antwoord dat ik dat maar met de arts moest overleggen, dus dat ga ik bij de volgende afspraak maar doen.

Verder willen wij Friso voeding geven. De mevrouw vond het heel vreemd dat ik niet wil dat ze eerst Nutrilon krijgen omdat dat de standaard is in het zk en vond het eigenlijk onzin dat we onze eigen voeding willen meenemen voor de kindjes. Het maakte niets uit dat de kindjes dan thuis andere voeding zouden krijgen, "het heeft tenslotte dezelfde samenstelling". Terwijl mijn kraam bij mijn dochter destijds vertelde dat het niet aan te raden is om zomaar op andere merken over te stappen.

Ik ben nu alleen nog maar meer in mineurstemming als ik aan de bevalling in het ziekenhuis denk. Ik moest er onderweg naar huis gewoon van huilen. :'( Ik wil helemaal niet naar het ziekenhuis.
pi_135236920
Ah nikki, niet fijn als het niet loopt zoals je zelf wilt.. Kan je niet meer zaken met de arts bespreken? Ik weet helaas niet hoe het allemaal in zijn werk gaat dus kan je niet echt verder helpen.. :*
  woensdag 8 januari 2014 @ 16:35:18 #231
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_135237230
Ahh Nikki wat verrot zeg. Is er geen ander ziekenhuis in de buurt waarnaar je eventueel uit kunt wijken?

Lieve Dyre, is er al nieuws aan het front?
pi_135237311
Ja ik ga toch even naar andere ziekenhuizen kijken. Er zijn er nog twee, maar eigenlijk wilde ik daar niet. Nu ga ik me er toch maar in verdiepen. Misschien zelfde ellende, maar misschien ook niet en dan ga ik liever naar een van die ziekenhuizen.
pi_135237338
Ach getver NIKKI das niet wat je wilt! Geen ander ziekenhuis is de buurt?
S. 2014
J. 2016
pi_135237468
Nikki, mij lijkt dat je best je eigen merk voeding mee kan nemen, niet? In principe heeft die eerste voeding ook dezelfde samensteling, dus misschien vond ze het gewoon oprecht vreemd en vroeg ze zich af waarom je die extra moeite zou doen ofzo. Kan me niet voorstellen dat ze daar echt moeilijk over zouden doen.

Betwijfel ook of ze je tegen je zin daar kunnen houden ;) Als jij per se naar huis wilt... Het is geen gedwongen opname ofzo. Heb je gevraagd waarom ze dat protocol hanteren? Ik vond het trouwens best relaxed in het ziekenhuis. En heb niet op een luxe kraamkamer gelegen ofzo. Dus misschien is het wel helemaal niet zo erg als in jouw hoofd.

De overige zaken (ctg), lijken me gewoon een gevalletje beter en veiliger voor je kindjes (en jouzelf). Jammer maar helaas.

Jammer dat het zo ontzettend voor je tegenvalt, maar een deel lijkt me nog bespreekbaar/anders te kunnen -> zusje/naar huis/voeding. Niet? en nogmaals, het hoeft helemaal niet zo erg te zijn. Meeste zal voor je eigen bestwil -of die van je kindjes- zijn, en het ziekenhuis heeft ook zn voordelen :Y
pi_135237492
Nikki, er wordt vaak snel gepraat in 'moeten', maar realiseer je dat jij uiteindelijk kiest. Stel dat je na de bevalling in goede gezondheid bent en naar huis wil, dan kun je gewoon gaan. Als jij Friso wil geven, geef je Friso, punt.
pi_135237526
Jaaa...!! Alles goed O+ Hartje klopte mooi en alles zag er goed uit volgens de verloskundige O+ Ben nu ineens 7 weken, dus hij heeft de achterstand al een beetje ingehaald :+

Mijn echo-fotootje is een beetje wazig geworden, maar dat maakt niks uit, want het is onze frummel :D

SPOILER
We zijn nog lang niet bij de 12 weken, maar dit is al zo'n goed nieuws voor ons!
1 cm groot O+ :D

Bij de vorige echo durfde de verloskundige ons nog niet te feliciteren, maar dat was nu bijna het eerste wat ze zei :)

Mag mijn UD op 27 augustus?

_NIKKI_, wat vervelend dat het gesprek zo anders ging dan je had gehoopt.
pi_135237529
Jammer Nikki :{

Ik moest vanmiddag dus even bloedprikken in het ziekenhuis in mijn eigen stadje en dat is zoveel fijner dan het 'centrale' ziekenhuis een stad verderop, maar ze hebben per 1 januari de kraamkamers gesloten hier ;(

Succes Linda!
pi_135237619
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 16:37 schreef _NIKKI_ het volgende:
Misschien zelfde ellende
Ik kan me goed voorstellen dat je je gaat verdiepen in andere ziekenhuizen :Y Maar ik zou proberen het niet als 'ellende' te zien, die maatregelen enzo. Stel de andere ziekenhuizen zijn hetzelfde, dan helpt die mindset natuurlijk helemaal niks (en dat zou jammer zijn voor jezelf!). en teleurstelling etc dat snap ik heel goed, maar ellende gaat ook wel wat ver, zonde om er zo over te denken.
pi_135237623
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 16:43 schreef Dyre het volgende:
Jaaa...!! Alles goed O+ Hartje klopte mooi en alles zag er goed uit volgens de verloskundige O+ Ben nu ineens 7 weken, dus hij heeft de achterstand al een beetje ingehaald :+

Mijn echo-fotootje is een beetje wazig geworden, maar dat maakt niks uit, want het is onze frummel :D

SPOILER
We zijn nog lang niet bij de 12 weken, maar dit is al zo'n goed nieuws voor ons!

Bij de vorige echo durfde de verloskundige ons nog niet te feliciteren, maar dat was nu bijna het eerste wat ze zei :)

Jaaaaaaaaaaaaaaahaaaaaaaaaaaaaaa omg zo blij voor jullie! *O* *O*
S. 2014
J. 2016
  woensdag 8 januari 2014 @ 16:45:41 #240
52229 Chanty
pi_135237625
Flobo wat leuk O+

Nikki balen dat het gesprek niet ging als gehoopt. Ik zou inderdaad ook eens met andere ziekenhuizen gaan praten.
pi_135237670
Nikki, ik had hetzelfde met voeding. Wou friso gaan geven, maar in t ziekenhuis geven ze nutrilon. Mij is uitgelegd dat 1 dag niks uitmaakt omdat ze zo snel niet aan iets wennen. Kraamverzorgster bevestigde dit achteraf ook. Overstappen op voeding mag niet in 1 x als de vorige voeding langer als 2 weken is gegeven.
pi_135237686
Dyre, fantastisch nieuws!! *O*

En gogogoooo linda! *O* O+
  woensdag 8 januari 2014 @ 16:47:00 #243
52229 Chanty
pi_135237687
quote:

SPOILER

Ohw Dyre wat fijn O+ Ik zit hier met tranen in mijn ogen (hormonen :D) *O*
pi_135237701
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 16:42 schreef WupWup het volgende:
Nikki, er wordt vaak snel gepraat in 'moeten', maar realiseer je dat jij uiteindelijk kiest. Stel dat je na de bevalling in goede gezondheid bent en naar huis wil, dan kun je gewoon gaan. Als jij Friso wil geven, geef je Friso, punt.
Dat.
pi_135237707
Jeej Dyre! *O*
pi_135237744
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 16:47 schreef Chanty het volgende:

[..]

Ohw Dyre wat fijn O+ Ik zit hier met tranen in mijn ogen (hormonen :D) *O*
O+ O+
Iedereen die nu lamme duimen heeft: bedankt! :D

Ojah flowerbox, jouw foto's (met name die bovenste!) zijn ook geweldig!
  woensdag 8 januari 2014 @ 16:49:43 #247
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_135237774
Dyreeeeee! Jaaaaa! O+ *O* *O* *O*
  woensdag 8 januari 2014 @ 16:50:42 #248
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_135237804
Dyre, wat ben ik blij voor je meis! *O* *O* *O*
Het is je zo gegund O+ :*.
KuikenGuppy
pi_135237805
Nu pas voel ik me er helemaal bij horen _O-

Maar ik wil vooral de aandacht niet aftrekken van onze misschien-wel-al-bevallende Linda *O*
Hoe gaat het daar? *O*
pi_135238015
quote:

SPOILER

Jeej wat fijn!! Ik kan alleen de OP niet meer voor je aanpassen.

Thanks voor de tips dat als het goed gaat ik wel gewoon naar huis kan. :)

Ik mocht ook nog de kraamkamers zien van degene waar ik het gesprek mee had en dat heb ik geweigerd. Bij de zwangerschap van L. heb ik in een van de andere ziekenhuizen wel de kraamkamers bekeken en toen werd ik er alleen maar ongelukkig van en toen was het zelfs alleen maar een formaliteit want ik wilde toch thuis bevallen.
Maargoed, alles zo uit handen moeten geven en niet exact weten wat wel en niet mag (want zo voelt het) is dus niets voor een controlfreak als ik.
pi_135238046
Dyre wat fijn voor je!
*O*
  woensdag 8 januari 2014 @ 16:58:38 #252
149959 SQ
snelle trees
pi_135238061
dyre, wat fijn O+
disclaimer
pi_135238354
Dyre wat fijn!!

Hier geen gel gekregen. 5cm. Nu ctg en dan naar de verloskamer
Lotte!
Noah!
pi_135238406
Wauw 5cm! Wat goed! *O*
pi_135238422
Dyre fijn hoor! Nu fijn verder bakken :)
pi_135238495
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 17:07 schreef Linda2205 het volgende:
Dyre wat fijn!!

Nou kom maar op, ik zit er klaar voor :7

:+
pi_135238505
Dyre, wat fijn!

En Linda, dat schiet op! Pufze...
pi_135238590
Daar moet voor gejompeld worden *O* *O* Dyre *O* *O*

Linda zet m op!

FloBo O+ Wat een mooi drietal!
pi_135238597
quote:
14s.gif Op woensdag 8 januari 2014 17:11 schreef mignonne het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

:D
Lotte!
Noah!
pi_135238632
quote:
14s.gif Op woensdag 8 januari 2014 17:11 schreef mignonne het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

_O-

Goede bevalling, Linda!
pi_135238799
Op naar je meiden Linda! *O*

Goed nieuws Dyre. *O* (ik duim nov even verder mee voor je)

NIKKI, hoop dat je bij de andere ziekenhuizen wat wijzer wordt en dat er minder 'moet'. Maar verder ben ik het wel met Coco eens. Helaas zul je het met je medische indicatie moeten doen, maar zou fijn zijn als je je wel veilig zou voelen in het ziekenhuis. (En dat je dat niet doet doordat je de controle uit handen 'moet' geven is naar mijn idee helemaal niet raar, zeker niet als je al ervaring hebt met een soepele thuisbevalling.)
pi_135239033
Ooohhh Linda!!! Succes :% *O* !!!
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
  woensdag 8 januari 2014 @ 17:26:34 #263
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_135239075
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 17:07 schreef Linda2205 het volgende:
Dyre wat fijn!!

*O*

:% :% :%

op naar een voorspoedige bevalling :*
pi_135239136
Dyre! *O*
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_135239871
Dyre *O*
  woensdag 8 januari 2014 @ 18:00:02 #266
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_135240339
Zet m op Linda! Spannend hoor.

En een jompel voor Dyre! Gefeliciteerd! *O*

Nikki, ik heb al mijn bevallingen op medische indicatie 'moeten' doen. Alleen bij oudste was ik thuis tijdens de ontsluiting. Hoewel ik er erg teleurgesteld over was dat ik dit niet kon, is het me zo meegevallen.Ik heb nergens een verplichting gevoeld maar juist alle medewerking om het mij zo prettig mogelijk te maken. En ja, die CTG band moest ook. (Mijn kinderen houden niet zo van geboren worden :+) dan kan je denken dat het Moet of je kan denken alles om mijn kind gezond ter wereld te laten komen. Ik hoop dat je een go with the flow modus kunt vinden met bewaken van je eigen grenzen en wensen. :*
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_135240477
Dyre, gefeliciteerd! *O*

Linda, succes! :%
pi_135240519
Oh Linda gewoon al 5cm! Wow! *O*
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_135240671
Dyre, wat fijn!! *O*

Linda, nog even je meiden zijn er! *O*

Nikki, ik wilde ook zo NIET in het zh bevallen... Maar daar kwam ik met 42+1 toch terecht. Uiteindelijk waren ze heel vriendelijk en kregen we echt de ruimte, behalve tijdens de laatste fase - heeft m.i. toch voor extra ingrijpen gezorgd. Maar als we onze grenzen wat beter bewaakt hadden (onervarenheid ftw) dan was het allemaal echt naar onze zin geweest! Zet op papier wat je wil, schakel je man en je zus in om dat te bewaken en dan je kun je het in elk geval zo fijn mogelijk maken!
(Maar als ik ooit een tweede zou hebben gewild, zou ik weer zo'n aversie hebben gehad tegen het zh, dat wel :@)
pi_135240785
Een *O* voor Dyre!

En succes Linda, zet m op!!!
Tralalalaaa
  woensdag 8 januari 2014 @ 18:35:47 #271
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_135241552
Nikki :*

Linda veel succes!!! Toi toi toi!
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
pi_135241753
Linda, succes!!!! Het is ZOOOO bijzonder, twee babies!!!!
Met een meidenkwartet
  woensdag 8 januari 2014 @ 19:21:30 #273
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_135243808
Dyre supergoed nieuws! Gefeliciteerd!

Nikki niet fijn dat je geen gehoor krijgt in je ziekenhuis... misschien idd toch verder kijken.

Linda zet hem op!!!
pi_135243859
Fijn Dyre dat je goed nieuws hebt!
pi_135244307
Dyre, geweldig! *O*

Linda, wat spannend, zet 'm op!

En jeetje... ik heb toch wel moeite met die ziekenhuisaversie. In andere landen gaan moeders en babies dood omdat ze niet naar een ziekenhuis kunnen. Ik ben heel blij dat we in Nederland zoveel mogelijkheden en goede zorg hebben. Natuurlijk is het fijn als je baby probleemloos thuis wordt geboren en/of dat het medisch personeel alleen doet wat jij wilt, maar dat is niet altijd mogelijk of verantwoord. Als je het daar niet mee eens bent dan kun je altijd je eigen plan trekken, maar ik kan me voorstellen dat het ziekenhuis daar geen verantwoordelijkheid voor neemt. En als er dan iets misgaat, wie moet je dan aankijken?

[ Bericht 5% gewijzigd door Cantare op 08-01-2014 19:36:45 ]
  Moderator woensdag 8 januari 2014 @ 19:32:47 #276
5428 crew  miss_sly
pi_135244400
O Linda, het is zover! Ik vind het zo bijzonder! *O*
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_135244930
Linda zet hem op.

Hier wellicht nog geïnteresseerde kopers voor babyspullen? Idee is een koop- en verkoopbeurs te houden. Zie hier: OUD / Kledingverkoop
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_135245296
quote:
1s.gif Op woensdag 8 januari 2014 19:31 schreef Cantare het volgende:
En jeetje... ik heb toch wel moeite met die ziekenhuisaversie. In andere landen gaan moeders en babies dood omdat ze niet naar een ziekenhuis kunnen. Ik ben heel blij dat we in Nederland zoveel mogelijkheden en goede zorg hebben. Natuurlijk is het fijn als je baby probleemloos thuis wordt geboren en/of dat het medisch personeel alleen doet wat jij wilt, maar dat is niet altijd mogelijk of verantwoord. Als je het daar niet mee eens bent dan kun je altijd je eigen plan trekken, maar ik kan me voorstellen dat het ziekenhuis daar geen verantwoordelijkheid voor neemt. En als er dan iets misgaat, wie moet je dan aankijken?
Jezelf. Wij waren in verwachting, ik was zwanger, niet het zh personeel. Ik vond heel sterk dat het mijn beslissing was rondom mijn baby, ten allen tijde.

De aversie komt juist voort uit het feit dat ik niet meer zelf mocht kiezen, dat er voor mij besloten werd terwijl er medisch niets aan de hand was. Ik had graag zelf de verantwoordelijkheid gehouden, juist. Natuurlijk zijn er vele plaatsen op de wereld waar er veel meer risico's zijn rondom zwangerschap en bevalling, maar dat doet m.i. niets af aan het feit dat wij als Nederlanders moeten omgaan met de situatie hier. En daar ieder anders tegenaan.
  woensdag 8 januari 2014 @ 19:48:52 #279
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_135245378
Nikki wat vervelend dat het gesprek zo tegenviel ;( Heb je nog opties voor andere ziekenhuizen of niet?

Dyre een mooie frummel, geweldig!!! O+ *O* Gefeli!! :D

Mignonne die foto whaha :D _O-

Linda spannendd!! Jeutje vanavond worden zeg geboren!! :o O+

Ben het eens met debuurvrouw . Ik beval ook met medische indicatie, in de zin dat mijn kind nagekeken moet worden door een kinderarts binnen 24 uur. Ja, ik zou thuis kunnen bevallen, maar dan moet manlief en/of ik met pasgeboren kind naar het zh. Geen fijn idee.
Ik vond het ook wel lastig om de controle over te geven, maar ze waren zo enorm aardig in het zh. O+ met de ruggenprik, de hele bevalling, alles. Ik voelde me enorm gesteund, ook omdat man en vriendin erbij waren en voor me waakten, maar ook voor de rest van het personeel.
En toch, nikki, wil ik je ook meegeven; loslaten. Dat hoort nu eenmaal bij kinderen en opvoeden. En ik zeg niet dat je dan alles maar over je heen moet laten komen en moet laten bepalen door anderen, maar bevallingen en het grootbrengen van kinderen loopt soms nu eenmaal anders dan je van te voren dacht.. :* En dit bedoel ik echt in de nicest way possible!
pi_135246286

17.58 kwam Emmy en om 18.18 Hanne. Hanne heeft het beetje zwaar met ademen, dus die ligt op de kinderafdeling. Iniemini Emmy doet het super O+
Lotte!
Noah!
pi_135246347
OOOOOOHHHHHH O+ O+ O+ O+ Gefeliciteerd!!! prachtige foto!!! *O* *O* *O*
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_135246356
Ik moet ook in het ziekenhuis bevallen, en ik ben echt geen fan, maar ik heb geen keuze, Ik snap wel dat je een ziekenhuis zoekt wat je een goed gevoel geeft, want je bent tijdens je bevalling wel mega kwetsbaar...
Ik hoop dat het ziekenhuis luistert naar mijn/onze wensen, maar ik heb er een goed gevoel bij, we gaan ook naar een informatie dag.

Doe wat goed voelt, Ik twijfel er niet aan dat je doet wat het beste is voor de tweeling, en in het geval van een tweeling is een ziekenhuisbevalling nu eenmaal veiliger :)
S. 2014
J. 2016
pi_135246359
O+ Ze zijn er al!

Gefeliciteerd Linda! *O* *O*
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_135246372
Ik ben helemaal voor de regie in eigen handen houden, zelf beslissen wat er met je gebeurt. En ik kan me goed voorstellen dat de controle verliezen erg vervelend is.
Maar ik denk dat het ziekenhuis soms beter weet wat goed voor mij is, dan ik zelf. Er zijn risico's verbonden aan (medische) bevallingen die ik zelf niet goed op waarde kan schatten, ik heb niet voldoende overzicht over medicatie, gevolgen die bepaalde gebeurtenissen op mij en de baby kan hebben, enzovoort. Zij zijn daar heel simpel voor opgeleid, en ik niet. Daarom is het ziekenhuis voor mij de beste plaats om te bevallen.

Probeer het zoals Enfemera zegt los te laten, en te vertrouwen op de kunde en ervaring die rondloopt in het ziekenhuis. Er loopt zo veel fantastisch medisch personeel rond!
Sterkte met het aanpassen van je verwachtingen, Nikki!

Oei, Linda, wat een dotjes, gefeliciteerd!
(Disclaimer: dat je zelf de voeding bepaalt, vind ik niet meer dan logisch, wat ik hierboven schrijt gaat alleen over de medische kant van de zaak)
  woensdag 8 januari 2014 @ 20:06:37 #285
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_135246379
Oooooh! O+
Wat een tedere foto Linda.. :)

Van harte met je meisjes :*

Ik lees snel weer bij..
Er is genoeg 'gaande' hier lees ik ...
Wir müssen leben, bis wir sterben!
  Moderator woensdag 8 januari 2014 @ 20:07:18 #286
5428 crew  miss_sly
pi_135246426
Oo, wat een prachtig foto O+
Daar zijn ze dan, je meisjes O+ wat zijn ze mooi en wat hebben ze mooie namen!
Gefeliciteerd :*
pi_135246455
Wauw Linda, wat een prachtige foto!!! O+

Gefeliciteerd met je meiden, Mooie namen!! *O* *O*
S. 2014
J. 2016
  Moderator woensdag 8 januari 2014 @ 20:08:08 #288
5428 crew  miss_sly
pi_135246480
Je straalt O+
pi_135246483
Jaaaaaa!!!!!
*O* *O*

Linda, meid, gefeliciteerd! Prachtige foto!
Met een meidenkwartet
  woensdag 8 januari 2014 @ 20:08:19 #290
386633 Adnap
I love Life !
pi_135246491
[quote]0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 20:05 schreef Linda2205 het volgende:
[ afbeelding ]

17.58 kwam Emmy en om 18.18 Hanne. Hanne heeft het beetje zwaar met ademen, dus die ligt op de kinderafdeling. Iniemini Emmy doet het super O+
[/quo
Wat snel en wat lief O+ O+ O+ Van harte met je mooie meiden *O* *O*
I live life, i love life
Op Youtube dagelijks vlogs en kookvideo's bij Vraag 't Suus
pi_135246625
Linda, wat heerlijk dat je je meisjes nu al in je armen hebt! Wat ging je snel! Hoop dat alles goed gaat en je gauw je beide meisjes mee naar huis kan nemen!
:*
  woensdag 8 januari 2014 @ 20:11:01 #292
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_135246671
Linda gefeliciteerd!!! Wat een mooie foto.
  woensdag 8 januari 2014 @ 20:11:02 #293
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_135246674
Linda van harte met je mooie meisjes! Wat heb je het vlug gedaan O+ *O*
pi_135246677
OMG Linda!! Die foto O+
*O* *O* Gefeliciteerd met je 2 meiden!!
pi_135246923
Linda gefeliciteerd
pi_135246972
Linda, allereerst: dubbel feli! *O* *O*

Wat een prachtige foto, ik raakte echt ontroerd, moest huilen. :'(
Hopelijk knapt h snel op!
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_135247037
Flobo wat een leuke meiden!

Linda, ze zijn er gewoon al! Gefeliciteerd *O*

Dyre wat fijn van de goede echo, nu lekker genieten

Nikki, vervelend van het gesprek. Maar ik zou inderdaad ook andere ziekenhuizen bezoeken als dat tot de mogelijkheden behoort.

Ik zelf wil juist graag in het ziekenhuis bevallen, geeft mij een veiliger gevoel. Ik zie t voor me als er heen gaan, bevallen en dezelfde dag of de dag er na weer lekker naar huis. Maar misschien ben ik (nog) wat naief daarin :@
pi_135247123
Wat een prachtige foto Linda, en wat is het snel gegaan! Genieten van de meisjes, hopelijk gaat het gauw beter met Hanne! *O* *O*
  woensdag 8 januari 2014 @ 20:21:12 #299
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_135247241
Linda wat lig je daar vol trots!!! Jullie meiden. Genietse en dat Hanne snel weer bij mama mag liggen.

ben benieuwd hoe grote zus en broer het vinden 2 zusjes erbij.
van harte!!!
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
  woensdag 8 januari 2014 @ 20:22:24 #300
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_135247287
Linda die foto O+ gefeliciteerd met je meiskes
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_135247481
Linda O+ Wat een superfoto, van harte gefeliciteerd!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')