abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_135199663
Ik ben een veel blijer en vrolijker mens dan je door dat plaatje zou denken ja ;)
  dinsdag 7 januari 2014 @ 19:15:15 #102
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_135200679
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 17:48 schreef Ongeduldig het volgende:
We hebben vanmiddag een kloppend hartje gezien O+ O+ O+ *O*

Op basis van de lengte bleek ik al iets langer zwanger dan ik dacht. Kan natuurlijk nog bijgesteld worden, maar mag mijn uitgerekende datum naar 12 augustus?
Jee wat fijn!
Kwak
pi_135200865
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 19:15 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Jee wat fijn!
Ik moet het nog aan vriendinnen enzo vertellen, dus mondje dicht als je toevallig iemand spreekt! ;)
pi_135201051
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 17:48 schreef Ongeduldig het volgende:
We hebben vanmiddag een kloppend hartje gezien O+ O+ O+ *O*

Op basis van de lengte bleek ik al iets langer zwanger dan ik dacht. Kan natuurlijk nog bijgesteld worden, maar mag mijn uitgerekende datum naar 12 augustus?
Aangepast!

KP wat fijn dat je nu verlof hebt. Misschien voelt het voor jou nu nog niet zo, maar het zal je vast goed doen. En helemaal als je straks hopelijk geen of bijna geen bloed meer hebt. :*

GM wat balen dat je nu al last van bekkenpijn lijkt te hebben. Als het dat echt is kun je nu in ieder geval al vroeg starten met kleine aanpassingen in het dagelijks leven waardoor je e.e.a. kunt voorkomen.

Ik mag morgenmiddag naar het ziekenhuis voor het infogesprek. Ik ben erg benieuwd hoeveel van mijn vragen beantwoord gaan worden tijdens het gesprek.
Ik heb wel inmiddels een begin gemaakt met mijn bevalplan. Vorige keer vond ik dat niet nodig want ik had het volste vertrouwen in de verloskundige en wilde thuis bevallen, nu heb ik het idee dat ik aan de goden overgeleverd ben en zij alles gewoon volgens hun protocollen gaan doen. Dus ik wil alles zoveel mogelijk vastleggen. Mijn belangrijkste punten zijn:
- geen ctg banden om mijn buik, ik wil vrij kunnen bewegen. Ze kunnen de babies ook op een andere manier controleren
- geen pijnbestrijding
- geen inwendige onderzoeken door steeds andere mensen, en alleen onderzoeken als ik dat wil
- vliezen niet breken, evt. pas als ik ga persen
En ik ga vragen of mijn man én zusje bij een evt. keizersnede mogen zijn. Zusje eventueel in het kamertje waar de kindjes gecheckt worden, dan kan mijn man bij een kindje zijn en mijn zusje bij een kindje. Ik ben een beetje bang dat dit niet zal mogen, maar vragen staat vrij toch?!
pi_135201653
Ongeduldig wat goed! *O*

Nikki succes morgen!
  dinsdag 7 januari 2014 @ 20:00:35 #106
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_135203190
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 19:18 schreef Ongeduldig het volgende:

[..]

Ik moet het nog aan vriendinnen enzo vertellen, dus mondje dicht als je toevallig iemand spreekt! ;)
t zou niet in me opkomen daar zomaar tegen iemand over te beginnen of op je FB ofzo! No worries ;)
Kwak
pi_135203219
KP verlof, wat geweldig! *O*

En Ongeduldig een mooi kloppend hartje gezien. :)

Nikki, ik ben benieuwd wat ze gaan antwoorden op je vragen. Tijdens bevalling van Julian moest ik ook op bed blijven liggen in ziekenhuis met CTG-banden om m'n buik terwijl ik enorme loopdrang had. Ik wist niet dat ze de baby ook op een andere manier kunnen controleren?
En ja, vragen staan idd vrij. :Y
pi_135203341
Nou ze kunnen de baby desnoods met zo'n ouderwetse toeter controleren, weet ik uit ervaring want tijdens mijn bevalling ging de doppler van de vk kapot en heeft ze met de toeter geluisterd. :D Natuurlijk is dat geen continue controle, maar als er geen medische noodzaak voor is vind ik zo'n continue controle via ctg dus echt niet nodig.
pi_135203676
Kim verlof geniet ervan!

Bevallen enzo, daar zie ik ook tegenop! Maar het kind moet er sowieso uit!

Ongeduldig, wat fijn! Proficiat!

Hier bezig om geboortekaartje te kiezen, is mss nog vroeg maarbon, we beginnen er aan. Maar wat is dat moeilijk zeg! En adressen verzamelen, ik ga zeker mensen vergeten :P
pi_135204014
Jeeeej ongeduldig!! *O*
S. 2014
J. 2016
pi_135205609
Oeps, wij hadden ons voor vanavond ingeschreven voor de voorlichting in het ziekenhuis, maar dat zagen we pas toen het al een uur bezig was :@

Nikki, ik denk dat ik eigenlijk niet zo veel wensen heb mbt bevallen, maar ik wil toch eigenlijk wel perse dat als ik een nacht moet blijven dat mijn vriend ook mag blijven, al is het op een krukje naast mij en de baby. Zo'n eerste nacht wil ik toch gewoon echt samen doen, daar heb ik hem bij nodig.

Fijn Ongeduldig! *O*
pi_135205624
Kim verlof, wat fijn! *O*

Ongeduldig een knipper, ook fijn *O*
pi_135205732
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 20:03 schreef _NIKKI_ het volgende:
Nou ze kunnen de baby desnoods met zo'n ouderwetse toeter controleren, weet ik uit ervaring want tijdens mijn bevalling ging de doppler van de vk kapot en heeft ze met de toeter geluisterd. :D Natuurlijk is dat geen continue controle, maar als er geen medische noodzaak voor is vind ik zo'n continue controle via ctg dus echt niet nodig.
Bij een tweeling werkt dat dus niet, omdat je met doptone of toeter geen goed onderscheid kan maken tussen de kinderen. Ook is juist de relatie tussen de weeën en de hartslag van de baby's van belang bij een medische noodzaak tot foetale bewaking. Maar ik denk dat intermitterend CTG wel goed bespreekbaar moet zijn (zoveel tijd registratie, zoveel tijd 'los').
pi_135205764
Dot, dat is ook een van mijn wensen, dat mijn man mag blijven. Ik heb mega heimwee namelijk. :@
  dinsdag 7 januari 2014 @ 20:59:40 #115
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_135206394
Ongeduldig wat fijn *O*

Nikki ben benieuwd hoe het gesprek gaat. Maar mag een man normaliter niet bij een keizersnede zijn dan? :o Dat is toch stom, ik zou wel willen dat hij bij mij is, ik sta dan echt doodsangsten uit als ze in me gaan snijden ;(

Ik heb net mijn eerste les zwangerschapsyoga gehad....

....

........

............

................

a. Ik ben high van de wierook
b. Mijn rug doet zeer van op het matje liggen
c. Ik ben nu in de veronderstelling dat ik een palmboom op een warm strand ben

:') Ik eeehhhhh.... weet nog even niet of ik dit ga volhouden :+ Maar je moet sowieso voor twaalf lessen betalen dus tot eind maart zit ik er sowieso aan vast.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_135206666
Haha Chanty! Ik weet nog niet of ik iets ga volgen..
pi_135207220
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 20:46 schreef WupWup het volgende:

[..]

Bij een tweeling werkt dat dus niet, omdat je met doptone of toeter geen goed onderscheid kan maken tussen de kinderen. Ook is juist de relatie tussen de weeën en de hartslag van de baby's van belang bij een medische noodzaak tot foetale bewaking. Maar ik denk dat intermitterend CTG wel goed bespreekbaar moet zijn (zoveel tijd registratie, zoveel tijd 'los').
Hè bah dat wil ik dus echt niet. Ik word al naar als ik aan die banden om mijn buik denk en ik wil gewoon douchen tijdens de weeën.
En wat ik me afvraag, nu kan er toch ook onderscheid gemaakt worden tussen de babies met doppler, waarom dan tijdens de bevalling niet?

*het is wel duidelijk dat ik enorm tegen bevallen in het zh op zie geloof ik, ik zou het liefste thuis blijven* :{

Chanty, man mag wel, maar ik zou mijn zusje er ook graag bij willen hebben. :@

En wat een zweverig gedoe bij de yoga. :o
pi_135207464
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 20:46 schreef WupWup het volgende:

[..]

Wupwup, nu ik jou hier zie posten: mijn vorige bevalling eindigde in een keizersnede, dus moet ik nu in het ziekenhuis bevallen. Dat vind ik niet erg, alleen zit ik er ook niet echt op te wachten om op het één of ander aangesloten te worden als het niet nodig is. Weet jij of er bij een bevalling na een keizersnede ook extra gecontroleerd wordt d.m.v. zo'n band of iets anders?
pi_135207674
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 21:14 schreef _NIKKI_ het volgende:

[..]

Hè bah dat wil ik dus echt niet. Ik word al naar als ik aan die banden om mijn buik denk en ik wil gewoon douchen tijdens de weeën.
En wat ik me afvraag, nu kan er toch ook onderscheid gemaakt worden tussen de babies met doppler, waarom dan tijdens de bevalling niet?

*het is wel duidelijk dat ik enorm tegen bevallen in het zh op zie geloof ik, ik zou het liefste thuis blijven* :{

Chanty, man mag wel, maar ik zou mijn zusje er ook graag bij willen hebben. :@

En wat een zweverig gedoe bij de yoga. :o
Vreselijk gedoe die banden, keer 2. Ik werd er helemaal simpel van.
Mijn grootste nachtmerrie was 1 normale bevalling, gevolgd dit een ks voor #2.
Nu werd dat bijna werkelijkheid want na bevalling 1 ben ik met gierende banden naar de ok gereden voor bevalling 2. Dat is gelukkig (!!!) nèt geen ks geworden.
Maar goed, waarin zeg ik dit nu: mijn man is mee gegaan naar de ok en mijn al geboren dochter bleef bij de verpleegkundige. Dat is prima gegaan, maar HOE fijn als je je zus bij je kunt hebben mocht er iets gebeuren!
Met een meidenkwartet
pi_135207746
Chanty :D Klinkt zweverig ;)

Dit moet ik toch echt even met jullie delen! Heeft niks met zwangerschap te maken, maar:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ook belangrijk: morgenmiddag de echo. Ik hoop zó op een prachtig kloppend hartje. Ineens krijg ik ook allemaal spontane berichtjes van lieve meiden hier die er nu al aan denken voor me O+
  dinsdag 7 januari 2014 @ 21:24:48 #121
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_135207820
@Dot, in Amersfoort toevallig? Ik kom nu net terug van de voorlichtingsavond aldaar :Y). Was wel komisch, al die zwangere vrouwen bij elkaar :').

Hier gaat er in het ziekenhuis ook heel veel volgens protocol, en ik ben erg benieuwd in hoeverre ze bereid zijn rekening te houden met onze wensen. Waar ik persoonlijk het meest tegenop zie bij een klinische bevalling versus een poliklinische bevalling, is dat ze gewoon met shifts werken. Er is niemand die je hand pakt, en zegt: ik blijf bij je en coach je hier doorheen tot jij je baby hebt. In plaats daarvan zie ik het zo voor me dat Jan en alleman in en uitloopt, en dat er iemand roept: "nog heel even persen mevrouw, uw kindje is er bijna. Oh, en het is half drie, dus ik ga even koffie drinken, mijn collega Henk helpt u verder".

Ik hoop gewoon heel erg dat de bevalling poliklinisch kan.
KuikenGuppy
pi_135208422
Cathmar, die banden keer 2 inderdaad. :X Kijk als het echt niet anders kan vind ik het oke, maar het alleen doen omdat dat hun protocol is staat me enorm tegen. En zo hebben ze vast een heleboel protocollen.

Burdie, daar ben ik dus ook bang voor. En dan helemaal: " ja die mevrouw krijgt een tweeling, daar gaan we even langs met onze klas assistenten. Allemaal even kijken en voelen jongens..." Nouja zwaar overdreven, maar er hoeft niet elke 10 minuten een ander naar mijn doos te kijken. Ik geef het zelf wel aan als ik wil dat er gekeken wordt.

En Dyre *O* voor je ring. O+
  dinsdag 7 januari 2014 @ 21:33:50 #123
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_135208456
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 21:18 schreef Cantare het volgende:

[..]

Wupwup, nu ik jou hier zie posten: mijn vorige bevalling eindigde in een keizersnede, dus moet ik nu in het ziekenhuis bevallen. Dat vind ik niet erg, alleen zit ik er ook niet echt op te wachten om op het één of ander aangesloten te worden als het niet nodig is. Weet jij of er bij een bevalling na een keizersnede ook extra gecontroleerd wordt d.m.v. zo'n band of iets anders?
Mijn vorige bevalling was er 1 na een ks. Bij binnenkomst eerst controle of het idd vruchtwater was en een ctg gemaakt. Daarna naar de kamer en daar mocht ik gewoon aangeven wat ik wilde. Dus lekker rondgehobbeld. Denk dat je daar zelf gewoon duidelijk in moet zijn!
*Hier bij heftigere weeen wel een extra probe om de druk te controleren en een sensor op het hoofdje, maar dat was pas toen de weeenopwekkers erbij aan gingen de volgende ochtend*
  dinsdag 7 januari 2014 @ 21:35:33 #124
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_135208590
En ik wil Absoluut Niet bevallen in zo'n bed met beugels :X.
(Dat is hier standaard)
KuikenGuppy
pi_135208794
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 21:35 schreef Burdie het volgende:
En ik wil Absoluut Niet bevallen in zo'n bed met beugels :X.
(Dat is hier standaard)
Das horror! :o

Ik heb door de ivf vaak genoeg op zo'n bed gelegen. Ik kreeg er trilbenen van, het was ook echt niet mijn ding, ik kon er niet in ontspannen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')