Dat herkennen onze kinderen al bijna niet meer als telefoonquote:Op maandag 6 januari 2014 22:16 schreef Chanty het volgende:
Nesteldrang FTW
Net weer vijf dozen uitgesorteerd. Dit was toch wel een mooie vondst,... oud speelgoed van mijn man, deels nog van hout!!!
[ afbeelding ]
quote:Op maandag 6 januari 2014 22:16 schreef Chanty het volgende:
Nesteldrang FTW
Net weer vijf dozen uitgesorteerd. Dit was toch wel een mooie vondst,... oud speelgoed van mijn man, deels nog van hout!!!
[ afbeelding ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nik, arme man haha! Ik lig soms ook weleens op beweging te hopen omdat ik dat vriendlief zo gun in die momentjes. Werkt niet altijd![]()
GM![]()
Burdieheel herkenbaar, dat gepieker. Ik probeer mezelf maar te stoppen door mezelf keer op keer te vertellen dat piekeren niks gaat veranderen aan hoe de dingen komen gaan. Whatever Will be, Will be. Soms helpt dat, soms niet. Komt wel goed schatje.
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
Ik heb er op facebook ook de tekst bijgezet: Onze zoon over een paar jaar: "Mama wat is dat?"quote:Op maandag 6 januari 2014 22:48 schreef Mrs.Peel het volgende:
[..]
Dat herkennen onze kinderen al bijna niet meer als telefoon
Je kindje krijgt alles wat hij/zij nodig heeft; t is net een klein parasietjequote:Op dinsdag 7 januari 2014 08:22 schreef Roomsnoes het volgende:
Chanty, gave telefoon!
Eetlust? Wat is dat?
Is het normaal om veel af te vallen in het begin, een kilo per week bijna? Zonder kotsen? Ik begin me een klein beetje zorgen te maken. (Er kon best een kilootje af overigens, maar liefst niet zo)
Geweldig Chanty! Die krijgt vast ergens een ereplaatsje,of niet?quote:Op maandag 6 januari 2014 22:16 schreef Chanty het volgende:
Nesteldrang FTW
[ afbeelding ]
Ik ga kijken of ik hem weer goed schoon kan krijgen en dan mag Fernando er over een jaartje lekker mee spelenquote:Op dinsdag 7 januari 2014 10:27 schreef Poppejans het volgende:
[..]
Geweldig Chanty! Die krijgt vast ergens een ereplaatsje,of niet?
De babykamer is behangen en het vloertje ligt! Alleen moet er nog wat voir de ramen en er moet nog wat opgehangen worden,maar met het leukste ben ik nu bezig; decoreren en het gezellig maken.
Verder niks bijz hier,ik ga vooralsnog ook deze zwangerschap weer fluitend door.
Zo, dat valt niet mee zeg, als jij dat al vanaf week 28 hebt.quote:Op dinsdag 7 januari 2014 10:22 schreef Pvoesss het volgende:
Dat begon hier met een week of 28 echt heel erg te worden![]()
Nu is het ondertussen zo erg dat de pijn en harde buiken gewoon bijna vergelijkbaar zijn met de weeenstorm die ik had bij de bevalling van de tweede![]()
Dat ik echt denk nou dit trek ik niet.. en dan rond half 6 stopt het en slaap ik tot 7 a 8 en overdag is de meest extreme pijn weg.
Gedeelde smart halve smart?
quote:Op dinsdag 7 januari 2014 12:46 schreef Pvoesss het volgende:
hahah ik zo ook niet meer, er mist ook een heel gedeelte.
ik moet niet posten op een telefoon![]()
Ja? Ik vond het een eitjequote:Op dinsdag 7 januari 2014 13:57 schreef Pvoesss het volgende:
Ik ook, en ik weet nu al dat ik straks een stuk minder blij ben als ik bezig ben
Heerlijk hè, dan voel je tenminste dat je leeft.quote:Op dinsdag 7 januari 2014 13:58 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Ja? Ik vond het een eitjeBen er fluitend doorheen gegaan genietend van iedere pijnlijke wee
Dat is een lichte (!) aanpassing van de werkelijkheid![]()
![]()
quote:Op dinsdag 7 januari 2014 13:57 schreef Fazzoletti het volgende:
uhm... ik nog niet hoor![]()
maar misschien denk ik er over een paar maanden wel heel anders over
quote:Op dinsdag 7 januari 2014 14:03 schreef Kimpossible het volgende:
Hoi. Ik heb verlof![]()
![]()
Als ik thuis ben ga ik bijlezen en meer vertellen!
Jeej, het komt dus vanzelf goedquote:Op dinsdag 7 januari 2014 14:04 schreef Burdie het volgende:
[..]ik vond het ook een vreselijk vooruitzicht, maar ben de laatste weken heel geleidelijk gegaan van:
"OMG dat kind moet er ook nog uit" via "Nouja, het moet maar" en "Als andere vrouwen dit kunnen, dan ik misschien ook wel" naar "Bring it on!"
Wat fijn zegquote:
Fijn! Op naar de 3R'squote:Op dinsdag 7 januari 2014 14:03 schreef Kimpossible het volgende:
Hoi. Ik heb verlof![]()
![]()
Ik kan natuurlijk alleen maar voor mezelf sprekenquote:Op dinsdag 7 januari 2014 14:08 schreef Fazzoletti het volgende:
Jeej, het komt dus vanzelf goedM'n sociaal soms onhandige baas, wenste me gisteren nog een gelukkig nieuwjaar en een fijne bevalling
quote:Op dinsdag 7 januari 2014 14:01 schreef Soempie het volgende:
[..]
Heerlijk hè, dan voel je tenminste dat je leeft.![]()
of dood gaat..![]()
Oh, ik vond het al met al ook een heel bijzonder iets hoorquote:Op dinsdag 7 januari 2014 14:03 schreef Mevr_Mus het volgende:
Ja, het deed pijn, maar ik vind het echt een heel toffe ervaring, al dat natuurgeweldmaar dan ging het bij mij ook heel voorspoedig, weet dat dit niet voor iedereen geldt
Ik vond het ook zó jammer dat het over was! Ik had echt een viel echt in een zwart gat. Die weeën die als bijna onvoelbare tintelingetjes door je buik kriebelenquote:Op dinsdag 7 januari 2014 13:58 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Ja? Ik vond het een eitjeBen er fluitend doorheen gegaan genietend van iedere pijnlijke wee
Dat is een lichte (!) aanpassing van de werkelijkheid![]()
![]()
Ik heb laatst van speciale olie van Weleda gekregen van een (niet uitgescheurdequote:Op dinsdag 7 januari 2014 14:19 schreef Burdie het volgende:
Over bevallen gesproken, heeft hier iemand perineum-massage gedaan ter voorbereiding? En heb je het idee dat het heeft geholpen?
Ja, wel gedaan, en nee - die knip kwam er toch want de pomp moest erinquote:Op dinsdag 7 januari 2014 14:19 schreef Burdie het volgende:
Over bevallen gesproken, heeft hier iemand perineum-massage gedaan ter voorbereiding? En heb je het idee dat het heeft geholpen?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Tralalalaaa
Een whut?quote:Op dinsdag 7 januari 2014 14:19 schreef Burdie het volgende:
quote:Op dinsdag 7 januari 2014 14:27 schreef Take_A_Picture het volgende:
Kim wat goed! Lekker rustig aan doen nu.
En even heel ego: de SEO was helemaal goed! Baby is tiptop in orde. En wat blijft het toch machtig mooi om te zienSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Mooi en wat fijn dat alles goed is
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
quote:Op dinsdag 7 januari 2014 14:20 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Ik vond het ook zó jammer dat het over was! Ik had echt een viel echt in een zwart gat. Die weeën die als bijna onvoelbare tintelingetjes door je buik kriebelen. Heerlijk!
Ik zou iemand eerder 'succes' toewensen dan 'sterkte'. Het is niet iets verschrikkelijks wat je overkomt ofzo, maar een prachtige gebeurtenisquote:Op dinsdag 7 januari 2014 14:27 schreef Mevr_Mus het volgende:
Ik vind een fijne bevalling wensen ook nog niet zo sociaal onhandig! Al vind ik het wel een ongepast idee vinden dat mijn baas over mijn bevalling zou nadenken
Ik snap wat je bedoelt hoor, maar ik had best wel wat sterkte nodig achteraf gezienquote:Op dinsdag 7 januari 2014 14:30 schreef Burdie het volgende:
Ik zou iemand eerder 'succes' toewensen dan 'sterkte'. Het is niet iets verschrikkelijks wat je overkomt ofzo, maar een prachtige gebeurtenis.
+1quote:Op dinsdag 7 januari 2014 14:30 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Ik snap wat je bedoelt hoor, maar ik had best wel wat sterkte nodig achteraf gezien![]()
Ik wens iedereen een bevalling toe waar je met een 'goed gevoel' op terug kunt kijken.quote:Op dinsdag 7 januari 2014 14:30 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Ik snap wat je bedoelt hoor, maar ik had best wel wat sterkte nodig achteraf gezien![]()
Herkenbaarquote:Op dinsdag 7 januari 2014 14:38 schreef Skoap het volgende:
[..]
+1
rug weeën en een weeënstorm van 45 min/1 uur ofzo en ik dacht de hele tijd (want ik had 4 cm ontsluiting) ik moet nog 6 uurHoe ga ik dit 6 uur volhouden.. Hoe dan al die andere vrouwen dat en wat ben ik een mietje
Ik had niet door op het moment zelf dat zoiets een weeënstorm was
Ik ging dus van 4cm naar 9 cm in 1 uurtjeAchteraf gezien best ok!
Maar dat is het ook inderdaadquote:Op dinsdag 7 januari 2014 14:45 schreef Kursor het volgende:
[..]
Ik wens iedereen een bevalling toe waar je met een 'goed gevoel' op terug kunt kijken.
quote:Op dinsdag 7 januari 2014 14:03 schreef Kimpossible het volgende:
Hoi. Ik heb verlof![]()
![]()
Ik voel het in mijn zitbotjes, heupen en liezen. Vervelend stekend als je te snelle bewegingen maakt, en verder zeurderig hoe meer ik doe.quote:Op dinsdag 7 januari 2014 14:50 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Ladies met ervaring: hoe voelt bekkenpijn? En kan dat uberhaupt al zo vroeg ( 8 wkn)
Ik had een soort rugpijn maar dan hééél laag. Flinke steken bij het opstaan en zeurende pijn bij het lopen/zitten (toen het begon). En heupen idd!quote:Op dinsdag 7 januari 2014 14:50 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Ladies met ervaring: hoe voelt bekkenpijn? En kan dat uberhaupt al zo vroeg ( 8 wkn)
Dat kan inderdaad zo vroeg. Bij mij begon het ook rond die tijd, een soort felle steken die leken van mijn bilspier nét onder mijn rug te komen. En dan vooral bij het naar voren buigen, als ik bijvoorbeeld op bed zat en mijn schoenen wilde aandoen. Ik had het alleen niet herkend als bekkenpijn, hoorde dat pas veel later. Maar bekkenpijn uit zich ook wel in andere vormen.quote:Op dinsdag 7 januari 2014 14:50 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Geen idee, ik heb hele lage rugpijn en venijnige steken in mn liezen, en stekem aan binnenkant heup... Geen idee wat t is..quote:Op dinsdag 7 januari 2014 14:51 schreef Enfermera het volgende:
[..]
Ik voel het in mijn zitbotjes, heupen en liezen. Vervelend stekend als je te snelle bewegingen maakt, en verder zeurderig hoe meer ik doe.
Zijn het niet je banden die oprekken ivm de groei van je baarmoeder?
Hm. Klinkt idd meer als je bekken.. Zou best kunnen hoor, wat spees ook zegt.quote:Op dinsdag 7 januari 2014 14:56 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Geen idee, ik heb hele lage rugpijn en venijnige steken in mn liezen, en stekem aan binnenkant heup... Geen idee wat t is..
Hier begon het met steken in mijn lies, en daarna breidde het zich uit richting schaambot, alsof iemand daar hard tegenaan had lopen schoppen.quote:Op dinsdag 7 januari 2014 14:50 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Dat ja.. vooral in bed met omdraaien, oh lord. Ik begin het nu ook al weer een beetje te voelenquote:Op dinsdag 7 januari 2014 14:57 schreef Burdie het volgende:
[..]
Hier begon het met steken in mijn lies, en daarna breidde het zich uit richting schaambot, alsof iemand daar hard tegenaan had lopen schoppen.
Later voelde het alsof iemand mijn twee bekkenhelften van elkaar af probeerde te scheuren.
Dat laatste ook wel eens in combinatie met een soort extreme spierpijn in mijn liezen en steken in den doosch.
Jaquote:Op dinsdag 7 januari 2014 15:02 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Thanks ladies! Ik lees overal dat het pas veel later ontstaat maar goed, ik vraag t vrijdag ook wel eens even aan de gyn,
Iemand ervaring met zo'n bekkenband?
Ja, wel idd alleen als je veel doet, en wel icm oefeningen van de fysioquote:Op dinsdag 7 januari 2014 15:02 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Thanks ladies! Ik lees overal dat het pas veel later ontstaat maar goed, ik vraag t vrijdag ook wel eens even aan de gyn,
Iemand ervaring met zo'n bekkenband?
Mijn kleine parasietje <3quote:Op dinsdag 7 januari 2014 09:55 schreef mignonne het volgende:
[..]
Je kindje krijgt alles wat hij/zij nodig heeft; t is net een klein parasietje![]()
eerst naar je kind, daarna gaat het naar jou.
Maar probeer toch iets te eten. Afvallen heb je niet altijd zelf in de hand, kan heus geen kwaad. Maar het is voor jezelf beter om toch te proberen regelmatig iets naar binnen te gooien. Om de 2 uur iets kleins, zou dat lukken? Crackertje, rauwkost, fruit, eventueel een sneetje brood met iets als je dat wel zou lusten. Als je geen eetlust hebt, probeer het met kleinere porties. Eet dingen die je lekker vindt en als het niet gaat, dan gaat het niet. Een multivitamine (voor zwangeren!) kan geen kwaad als je veel afvalt en/of weinig eet.
Was dat die van die papiersoorten?quote:Op dinsdag 7 januari 2014 16:24 schreef DJMomo het volgende:
Net op een andere site een proefdruk besteld. Had geen vertrouwen in de eerste site. Vond het zo gek dat ik maar bij de bestelling moest opmerken dat ze op de kleuren moesten letten. Wat ben je dan voor drukker....
niet die van de papierwaaier, (daar kwam zand mee). Maar wel evt keuze uit mat, linnen en parelmoer geloof ik ja.quote:
Ik viel/val ook af, inmiddels ruim 5 kg en ik hoef ook niet te spugen, ik heb het aan de gyn gevraagd en die zegt zolang je er nog eten en drinken inkrijgt en houdt kunnen we het wel even aankijken, uk neemt wat ie nodig heeft, hier vooral veel shakes, met vers fruit en eierkoeken enz.quote:Op dinsdag 7 januari 2014 16:45 schreef Roomsnoes het volgende:
[..]
Mijn kleine parasietje <3
Ben ook niet ongerust voor die kleine hoor, dat zal wel loslopen. Maar ik word zwakker en zwakker en ben erg benieuwd of ik iets kan doen om dat te verbeteren. Ik eet zoveel als ik kan, crackers, mariakaakjes, brood etc, maar het gaat echt met minihapjes. Heb niet het idee dat ik er meer in zou kunnen stoppen zonder onwijs last van mijn maag te krijgen. Multivitamine is geen gek idee overigens!
Ik heb voor maandag een afspraak bij de huisarts en dins bij de verloskundige, dus we zullen het zien. Dat worden dan met 12.2 mijn eerste echte controles (behalve 1x mijn gewicht bekijken) Je bent hier pas vrij laat welkom in het medische systeem.
Iedereen super bedankt voor de tips iig, ik neem ze mee.
Oh en bevalling? Wasda? Mijn kind is er gewoon plots hoor
Jee wat fijn!quote:Op dinsdag 7 januari 2014 17:48 schreef Ongeduldig het volgende:
We hebben vanmiddag een kloppend hartje gezien![]()
![]()
![]()
Op basis van de lengte bleek ik al iets langer zwanger dan ik dacht. Kan natuurlijk nog bijgesteld worden, maar mag mijn uitgerekende datum naar 12 augustus?
Ik moet het nog aan vriendinnen enzo vertellen, dus mondje dicht als je toevallig iemand spreekt!quote:
Aangepast!quote:Op dinsdag 7 januari 2014 17:48 schreef Ongeduldig het volgende:
![]()
![]()
Op basis van de lengte bleek ik al iets langer zwanger dan ik dacht. Kan natuurlijk nog bijgesteld worden, maar mag mijn uitgerekende datum naar 12 augustus?
t zou niet in me opkomen daar zomaar tegen iemand over te beginnen of op je FB ofzo! No worriesquote:Op dinsdag 7 januari 2014 19:18 schreef Ongeduldig het volgende:
[..]
Ik moet het nog aan vriendinnen enzo vertellen, dus mondje dicht als je toevallig iemand spreekt!
Bij een tweeling werkt dat dus niet, omdat je met doptone of toeter geen goed onderscheid kan maken tussen de kinderen. Ook is juist de relatie tussen de weeën en de hartslag van de baby's van belang bij een medische noodzaak tot foetale bewaking. Maar ik denk dat intermitterend CTG wel goed bespreekbaar moet zijn (zoveel tijd registratie, zoveel tijd 'los').quote:Op dinsdag 7 januari 2014 20:03 schreef _NIKKI_ het volgende:
Nou ze kunnen de baby desnoods met zo'n ouderwetse toeter controleren, weet ik uit ervaring want tijdens mijn bevalling ging de doppler van de vk kapot en heeft ze met de toeter geluisterd.Natuurlijk is dat geen continue controle, maar als er geen medische noodzaak voor is vind ik zo'n continue controle via ctg dus echt niet nodig.
Hè bah dat wil ik dus echt niet. Ik word al naar als ik aan die banden om mijn buik denk en ik wil gewoon douchen tijdens de weeën.quote:Op dinsdag 7 januari 2014 20:46 schreef WupWup het volgende:
[..]
Bij een tweeling werkt dat dus niet, omdat je met doptone of toeter geen goed onderscheid kan maken tussen de kinderen. Ook is juist de relatie tussen de weeën en de hartslag van de baby's van belang bij een medische noodzaak tot foetale bewaking. Maar ik denk dat intermitterend CTG wel goed bespreekbaar moet zijn (zoveel tijd registratie, zoveel tijd 'los').
Wupwup, nu ik jou hier zie posten: mijn vorige bevalling eindigde in een keizersnede, dus moet ik nu in het ziekenhuis bevallen. Dat vind ik niet erg, alleen zit ik er ook niet echt op te wachten om op het één of ander aangesloten te worden als het niet nodig is. Weet jij of er bij een bevalling na een keizersnede ook extra gecontroleerd wordt d.m.v. zo'n band of iets anders?quote:Op dinsdag 7 januari 2014 20:46 schreef WupWup het volgende:
[..]
Bij een tweeling werkt dat dus niet, omdat je met doptone of toeter geen goed onderscheid kan maken tussen de kinderen. Ook is juist de relatie tussen de weeën en de hartslag van de baby's van belang bij een medische noodzaak tot foetale bewaking. Maar ik denk dat intermitterend CTG wel goed bespreekbaar moet zijn (zoveel tijd registratie, zoveel tijd 'los').
Vreselijk gedoe die banden, keer 2. Ik werd er helemaal simpel van.quote:Op dinsdag 7 januari 2014 21:14 schreef _NIKKI_ het volgende:
[..]
Hè bah dat wil ik dus echt niet. Ik word al naar als ik aan die banden om mijn buik denk en ik wil gewoon douchen tijdens de weeën.
En wat ik me afvraag, nu kan er toch ook onderscheid gemaakt worden tussen de babies met doppler, waarom dan tijdens de bevalling niet?
*het is wel duidelijk dat ik enorm tegen bevallen in het zh op zie geloof ik, ik zou het liefste thuis blijven*![]()
Chanty, man mag wel, maar ik zou mijn zusje er ook graag bij willen hebben.
En wat een zweverig gedoe bij de yoga.![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ook belangrijk: morgenmiddag de echo. Ik hoop zó op een prachtig kloppend hartje. Ineens krijg ik ook allemaal spontane berichtjes van lieve meiden hier die er nu al aan denken voor me![]()
Mijn vorige bevalling was er 1 na een ks. Bij binnenkomst eerst controle of het idd vruchtwater was en een ctg gemaakt. Daarna naar de kamer en daar mocht ik gewoon aangeven wat ik wilde. Dus lekker rondgehobbeld. Denk dat je daar zelf gewoon duidelijk in moet zijn!quote:Op dinsdag 7 januari 2014 21:18 schreef Cantare het volgende:
[..]
Wupwup, nu ik jou hier zie posten: mijn vorige bevalling eindigde in een keizersnede, dus moet ik nu in het ziekenhuis bevallen. Dat vind ik niet erg, alleen zit ik er ook niet echt op te wachten om op het één of ander aangesloten te worden als het niet nodig is. Weet jij of er bij een bevalling na een keizersnede ook extra gecontroleerd wordt d.m.v. zo'n band of iets anders?
Das horror!quote:Op dinsdag 7 januari 2014 21:35 schreef Burdie het volgende:
En ik wil Absoluut Niet bevallen in zo'n bed met beugels.
(Dat is hier standaard)
Ik geloof niet dat ik je een leuk antwoord kan geven... De reden van je medische indicatie is dat er een hele kleine kans bestaat op scheuren van het litteken in je baarmoeder. De kans is echt heel klein, maar de consequentie ervan groot voor jou en je kind. Het optreden ervan kun je zien op een CTG en daarom is dit 1 van de (weinige) medische indicaties waarbij CTG-bewaking echt de hele bevalling is geïndiceerd.quote:Op dinsdag 7 januari 2014 21:18 schreef Cantare het volgende:
[..]
Wupwup, nu ik jou hier zie posten: mijn vorige bevalling eindigde in een keizersnede, dus moet ik nu in het ziekenhuis bevallen. Dat vind ik niet erg, alleen zit ik er ook niet echt op te wachten om op het één of ander aangesloten te worden als het niet nodig is. Weet jij of er bij een bevalling na een keizersnede ook extra gecontroleerd wordt d.m.v. zo'n band of iets anders?
Ik neem aan dat ze tijdens je controles toch niet volstaan met alleen doptone luisteren, maar ook altijd met echo naar de hartjes kijken?quote:Op dinsdag 7 januari 2014 21:14 schreef _NIKKI_ het volgende:
[..]
Hè bah dat wil ik dus echt niet. Ik word al naar als ik aan die banden om mijn buik denk en ik wil gewoon douchen tijdens de weeën.
En wat ik me afvraag, nu kan er toch ook onderscheid gemaakt worden tussen de babies met doppler, waarom dan tijdens de bevalling niet?
*het is wel duidelijk dat ik enorm tegen bevallen in het zh op zie geloof ik, ik zou het liefste thuis blijven*![]()
Chanty, man mag wel, maar ik zou mijn zusje er ook graag bij willen hebben.
En wat een zweverig gedoe bij de yoga.![]()
Verschillende redenen eigenlijk, voornaamste reden is dat ik het risico niet aan durf. Stel dat er tijdens de geboorte iets gebeurt waardoor het kindje blijvend schade oploopt of erger... Het ziekenhuis is 20 minuten rijden vanaf ons huis.quote:Op dinsdag 7 januari 2014 21:42 schreef WupWup het volgende:
Burdie, waarom ga je niet thuis bevallen?
crap...quote:Op dinsdag 7 januari 2014 21:38 schreef WupWup het volgende:
[..]
Ik geloof niet dat ik je een leuk antwoord kan geven... De reden van je medische indicatie is dat er een hele kleine kans bestaat op scheuren van het litteken in je baarmoeder. De kans is echt heel klein, maar de consequentie ervan groot voor jou en je kind. Het optreden ervan kun je zien op een CTG en daarom is dit 1 van de (weinige) medische indicaties waarbij CTG-bewaking echt de hele bevalling is geïndiceerd.
Ik vond dat hele protocollen en zoete inval van jan en alleman echt heel erg meevallen.quote:Op dinsdag 7 januari 2014 21:24 schreef Burdie het volgende:
@Dot, in Amersfoort toevallig? Ik kom nu net terug van de voorlichtingsavond aldaar. Was wel komisch, al die zwangere vrouwen bij elkaar
.
Hier gaat er in het ziekenhuis ook heel veel volgens protocol, en ik ben erg benieuwd in hoeverre ze bereid zijn rekening te houden met onze wensen. Waar ik persoonlijk het meest tegenop zie bij een klinische bevalling versus een poliklinische bevalling, is dat ze gewoon met shifts werken. Er is niemand die je hand pakt, en zegt: ik blijf bij je en coach je hier doorheen tot jij je baby hebt. In plaats daarvan zie ik het zo voor me dat Jan en alleman in en uitloopt, en dat er iemand roept: "nog heel even persen mevrouw, uw kindje is er bijna. Oh, en het is half drie, dus ik ga even koffie drinken, mijn collega Henk helpt u verder".
Ik hoop gewoon heel erg dat de bevalling poliklinisch kan.
Hoefde je dan niet de hele tijd aan de CTG?quote:Op dinsdag 7 januari 2014 21:33 schreef Hobbesje het volgende:
[..]
Mijn vorige bevalling was er 1 na een ks. Bij binnenkomst eerst controle of het idd vruchtwater was en een ctg gemaakt. Daarna naar de kamer en daar mocht ik gewoon aangeven wat ik wilde. Dus lekker rondgehobbeld. Denk dat je daar zelf gewoon duidelijk in moet zijn!
*Hier bij heftigere weeen wel een extra probe om de druk te controleren en een sensor op het hoofdje, maar dat was pas toen de weeenopwekkers erbij aan gingen de volgende ochtend*
Ik vond de mensen in het ziekenhuis ook echt heel menselijk, vriendelijk en deskundig.quote:Op dinsdag 7 januari 2014 21:56 schreef laziness het volgende:
[..]
Ik vond dat hele protocollen en zoete inval van jan en alleman echt heel erg meevallen.
Natuurlijk een wisseling kan voorkomen als je er lang over doet maar ze doen hun best om dezelfde je te laten begeleiden.
Toen ik richting het einde ging maar nog niet gezien was door de arts-assistent om te zien of ik op 10cm zat en kon gaan persen zei de verpleegkundige letterlijk 'ik ga nu niet meer weg, ik blijf nu bij je.'
Ik hoefde pas continue aan de ctg toen de ruggenprik erin ging. De rest (probes) pas toen de weeenopwekkers er ook bij aan gingen. Ik mocht eerst lekker rondlopen en naar het toilet en evt. douchen als ik dat zou hebben gewild.quote:Op dinsdag 7 januari 2014 22:00 schreef Cantare het volgende:
[..]
Hoefde je dan niet de hele tijd aan de CTG?
Ik heb bij mijn eerste ook heel lang aan de CTG gelegen ivm weeënopwekkers en een ruggenprik. Dat vond ik geen probleem, maar goed, ik had toen ook nauwelijks pijn. Bij de tweede wilde ik steeds graag staan/rondlopen/ me afzonderen tijdens de weeën omdat ik ze dan beter op kon vangen, maar dat kan met de CTG natuurlijk niet. Daarom zie ik er wel wat tegenop.
Sowieso zie ik een beetje tegen de bevalling op, ik zou het zo rottig vinden als het weer niet gewoon lukt.
Dat dus: dat is bij mij gebeurd en dat was vlak voordat het scheurde al te zien op de ctg...quote:Op dinsdag 7 januari 2014 21:38 schreef WupWup het volgende:
[..]
Ik geloof niet dat ik je een leuk antwoord kan geven... De reden van je medische indicatie is dat er een hele kleine kans bestaat op scheuren van het litteken in je baarmoeder. De kans is echt heel klein, maar de consequentie ervan groot voor jou en je kind. Het optreden ervan kun je zien op een CTG en daarom is dit 1 van de (weinige) medische indicaties waarbij CTG-bewaking echt de hele bevalling is geïndiceerd.
quote:Op dinsdag 7 januari 2014 23:07 schreef flowerbox het volgende:
Ik kom langzaam weer een beetje in de realiteit hier. Oh, dit is weer net zo'n dotje! Het lukt me op één of andere manier niet om foto te plaatsen. Morgen poging drie.
Wat fijn joh, een goed begin!quote:Op dinsdag 7 januari 2014 17:48 schreef Ongeduldig het volgende:
![]()
![]()
Och, en dan ook nog zo lang wachtenquote:Op woensdag 8 januari 2014 09:49 schreef Dyre het volgende:
Ik zit op mijn mobieltje, dus iedereen quoten gaat even lastig, maar wat lief al die duimerdraaiersVanmiddag om kwart voor 4 is de echo, vanuit het werk meteen door en ik ben nu al zo zenuwachtig
Te spannend dus. Ik hoop met je mee op goed bericht! Hoe voel je je?quote:Op woensdag 8 januari 2014 09:49 schreef Dyre het volgende:
Ik zit op mijn mobieltje, dus iedereen quoten gaat even lastig, maar wat lief al die duimerdraaiersVanmiddag om kwart voor 4 is de echo, vanuit het werk meteen door en ik ben nu al zo zenuwachtig
Dat hebben wij ook gedaan die adem en ontspanoefeningen en spieroefeningen. Die palmboom was ook een ontspanoefening maar zoiets werkt niet voor mij. Maar heey, zij weet niet wat ik denk dus ik hoef me niet voor te stellen dat ik een palmboom ben. Gewoon rustig diep doorademen en proberen aan niks te denken (en niet te lachen)quote:Op woensdag 8 januari 2014 09:41 schreef Aisly het volgende:
Chanty, dat is wel echt zweverige yoga. Wij doen 1,5 uur lang wat oefeningen om te leren beter op je ademhaling te letten en om je lichaam te leren ontspannen. Zodat je ook weet hoe je je lichaam tijdens de bevalling wat kan ontspannen en daardoor iets meer rust pakt. (werkt nu super, maar of dat ook zo tijdens de bevalling is weet ik niet haha)
En verder nog wat "theorie les". Bijvoorbeeld uitleg over wat weeen precies zijn, waar ze voor dienen, etc. Dit allemaal zodat je wat meer weet over het waarom en hoe. Werkt voor mij goed, ik word nu al rustiger als ik aan de bevalling denk
Ik word kortademig van dat uitblazen, maar het schijnt juist te helpen om gecontroleerd uit te ademen en je echt te focussen op je adem ipv je pijn. Ach, misschien werkt het als een tiet als ik weeen hebquote:Op woensdag 8 januari 2014 10:08 schreef Chanty het volgende:
[..]
Dat hebben wij ook gedaan die adem en ontspanoefeningen en spieroefeningen. Die palmboom was ook een ontspanoefening maar zoiets werkt niet voor mij. Maar heey, zij weet niet wat ik denk dus ik hoef me niet voor te stellen dat ik een palmboom ben. Gewoon rustig diep doorademen en proberen aan niks te denken (en niet te lachen)Hoop dus alleen dat ze niet teveel met dit soort dingen komt. Maar het ligt ook wel een beetje bij mij, ik voel me al gegeneerd als ik hardop moet uitblazen
Moet ik me maar even overheen zetten denk ik.
Ja en ik geloof daar ook wel in. Angst zorgt dat je verkrampt. Als je rustig en diep in en uit ademt wordt je rustiger en zul je meer ontspannen (in hoeverre dat tijdens een bevalling nog werkt weet ik ook niet). Ik heb al eens eerder ontspanningsoefeningen moeten doen toen ik voor mijn telefoonangst bij een psycholoog liep en dat heeft me heel goed geholpen. Nog steeds als ik iets moet doen dat ik eng vind, maak ik daar gebruik van. Alleen adem ik gewoon onhoorbaar uitquote:Op woensdag 8 januari 2014 10:11 schreef Dot. het volgende:
[..]
Ik word kortademig van dat uitblazen, maar het schijnt juist te helpen om gecontroleerd uit te ademen en je echt te focussen op je adem ipv je pijn. Ach, misschien werkt het als een tiet als ik weeen heb![]()
Ik moet vandaag bloed prikken omdat ik 30 weken ben. !!30!! weken
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 1% gewijzigd door klaprooss op 08-01-2014 10:53:20 ]♥ J & S
Waahhh, succes meid!!quote:
Ik dacht dat ze gelijk liep met Wup?quote:Op woensdag 8 januari 2014 13:08 schreef nummer_zoveel het volgende:
Linda hoe veel weken ben jij nou, ik zie je niet in de lijst er bij?
Pakken ze gelijk door dus? Of kan je vanavond weer thuis zijn?quote:Op woensdag 8 januari 2014 13:07 schreef Linda2205 het volgende:
Zoooo...ik lig. Heb een infuusdinges in mn hand. Antibiotica gekregen omdat er geen strptokokken b test gedaan is. Weeeen nog.niet noemenswaardig. Maaaar. Muppie 1 ligt met dr hoofdje naar beneden
En voor.de.feesboekers...aub niks.zeggen
als ze aan de ab ligt betekend dat dat ze doorpakkenquote:Op woensdag 8 januari 2014 13:18 schreef WupWup het volgende:
[..]
Pakken ze gelijk door dus? Of kan je vanavond weer thuis zijn?
Even ver als wup idd. 35+5 vandaagquote:Op woensdag 8 januari 2014 13:08 schreef nummer_zoveel het volgende:
Linda hoe veel weken ben jij nou, ik zie je niet in de lijst er bij?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 5% gewijzigd door flowerbox op 08-01-2014 15:40:25 (aangepast :)) ]Yesterday is history, tomorrow is a mystery.
Vliegtuig en je bent er.met een uurtjequote:Op woensdag 8 januari 2014 15:51 schreef mignonne het volgende:
omg ik vind het zo spannend![]()
avondje F5 dan maarik wens je een prachtige bevalling <3
Ach, er is toch niets boeiends op tvquote:Op woensdag 8 januari 2014 15:51 schreef mignonne het volgende:
omg ik vind het zo spannend![]()
avondje F5 dan maarik wens je een prachtige bevalling <3
Het schijnt dat ze haar tijd hard nodig heeft om te breienquote:Op woensdag 8 januari 2014 15:59 schreef Linda2205 het volgende:
[..]
Vliegtuig en je bent er.met een uurtje
quote:Op woensdag 8 januari 2014 15:59 schreef Linda2205 het volgende:
[..]
Vliegtuig en je bent er.met een uurtje
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.We zijn nog lang niet bij de 12 weken, maar dit is al zo'n goed nieuws voor ons!
1 cm groot![]()
Bij de vorige echo durfde de verloskundige ons nog niet te feliciteren, maar dat was nu bijna het eerste wat ze zei
Mag mijn UD op 27 augustus?
_NIKKI_, wat vervelend dat het gesprek zo anders ging dan je had gehoopt.
Ik kan me goed voorstellen dat je je gaat verdiepen in andere ziekenhuizenquote:
quote:Op woensdag 8 januari 2014 16:43 schreef Dyre het volgende:
Jaaa...!! Alles goedHartje klopte mooi en alles zag er goed uit volgens de verloskundige
Ben nu ineens 7 weken, dus hij heeft de achterstand al een beetje ingehaald
Mijn echo-fotootje is een beetje wazig geworden, maar dat maakt niks uit, want het is onze frummelJaaaaaaaaaaaaaaahaaaaaaaaaaaaaaa omg zo blij voor jullie!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.We zijn nog lang niet bij de 12 weken, maar dit is al zo'n goed nieuws voor ons!
1 cm groot![]()
Bij de vorige echo durfde de verloskundige ons nog niet te feliciteren, maar dat was nu bijna het eerste wat ze zei
_NIKKI_, wat vervelend dat het gesprek zo anders ging dan je had gehoopt.![]()
S. 2014
J. 2016
Jaaa...!! Alles goedHartje klopte mooi en alles zag er goed uit volgens de verloskundige
Mijn echo-fotootje is een beetje wazig geworden, maar dat maakt niks uit, want het is onze frummelOhw Dyre wat fijnSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.We zijn nog lang niet bij de 12 weken, maar dit is al zo'n goed nieuws voor ons!
1 cm groot![]()
_NIKKI_, wat vervelend dat het gesprek zo anders ging dan je had gehoopt.Ik zit hier met tranen in mijn ogen (hormonen
)
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
Dat.quote:Op woensdag 8 januari 2014 16:42 schreef WupWup het volgende:
Nikki, er wordt vaak snel gepraat in 'moeten', maar realiseer je dat jij uiteindelijk kiest. Stel dat je na de bevalling in goede gezondheid bent en naar huis wil, dan kun je gewoon gaan. Als jij Friso wil geven, geef je Friso, punt.
quote:Op woensdag 8 januari 2014 16:47 schreef Chanty het volgende:
[..]
Ohw Dyre wat fijnIk zit hier met tranen in mijn ogen (hormonen
)
Mijn echo-fotootje is een beetje wazig geworden, maar dat maakt niks uit, want het is onze frummelJeej wat fijn!! Ik kan alleen de OP niet meer voor je aanpassen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.We zijn nog lang niet bij de 12 weken, maar dit is al zo'n goed nieuws voor ons!
1 cm groot![]()
_NIKKI_, wat vervelend dat het gesprek zo anders ging dan je had gehoopt.
Thanks voor de tips dat als het goed gaat ik wel gewoon naar huis kan.
Ik mocht ook nog de kraamkamers zien van degene waar ik het gesprek mee had en dat heb ik geweigerd. Bij de zwangerschap van L. heb ik in een van de andere ziekenhuizen wel de kraamkamers bekeken en toen werd ik er alleen maar ongelukkig van en toen was het zelfs alleen maar een formaliteit want ik wilde toch thuis bevallen.
Maargoed, alles zo uit handen moeten geven en niet exact weten wat wel en niet mag (want zo voelt het) is dus niets voor een controlfreak als ik.
Nou kom maar op, ik zit er klaar voorquote:Op woensdag 8 januari 2014 17:07 schreef Linda2205 het volgende:
Dyre wat fijn!!
Hier geen gel gekregen. 5cm. Nu ctg en dan naar de verloskamer
quote:Op woensdag 8 januari 2014 17:11 schreef mignonne het volgende:
[..]
Nou kom maar op, ik zit er klaar voor
[ afbeelding ]
quote:Op woensdag 8 januari 2014 17:11 schreef mignonne het volgende:
[..]
Nou kom maar op, ik zit er klaar voor
[ afbeelding ]
quote:Op woensdag 8 januari 2014 17:07 schreef Linda2205 het volgende:
Dyre wat fijn!!
Hier geen gel gekregen. 5cm. Nu ctg en dan naar de verloskamer
Jezelf. Wij waren in verwachting, ik was zwanger, niet het zh personeel. Ik vond heel sterk dat het mijn beslissing was rondom mijn baby, ten allen tijde.quote:Op woensdag 8 januari 2014 19:31 schreef Cantare het volgende:
En jeetje... ik heb toch wel moeite met die ziekenhuisaversie. In andere landen gaan moeders en babies dood omdat ze niet naar een ziekenhuis kunnen. Ik ben heel blij dat we in Nederland zoveel mogelijkheden en goede zorg hebben. Natuurlijk is het fijn als je baby probleemloos thuis wordt geboren en/of dat het medisch personeel alleen doet wat jij wilt, maar dat is niet altijd mogelijk of verantwoord. Als je het daar niet mee eens bent dan kun je altijd je eigen plan trekken, maar ik kan me voorstellen dat het ziekenhuis daar geen verantwoordelijkheid voor neemt. En als er dan iets misgaat, wie moet je dan aankijken?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |