quote:Op donderdag 2 januari 2014 16:08 schreef Amarantha het volgende:
[..]
Ik ga denk ik serieus een klacht indienen bij de Wehkamp over het feit dat er in Emmen centrum geen afhaalpunt meer is. Die was er wel hoor.. maar die tabakszaak is failliet gegaan laatst
Met je gehuntquote:Op donderdag 2 januari 2014 16:11 schreef DonnieDarkno het volgende:
dago is echt wel mijn minst favoriete user
Groeten terugquote:Op donderdag 2 januari 2014 16:09 schreef DonnieDarkno het volgende:
[..]
Is dat BBQ.? Zo ja, doe hem de groeten!
Het heeft geen balans nodig, bedrijven kunnen het gewoon gelijk overzetten naar euro's via bitpay.quote:Op donderdag 2 januari 2014 16:09 schreef BBQSausage het volgende:
[..]
Zit geen balans in, en op een gegeven moment zullen veel bedrijven die er nu aan meedoen, toch weer zeggen; We stoppen er mee. En dan blijft 't kelderen, tot 't echt niks meer waard is.
Het klopt. Maar dat is met alles, zelfs euro's. De enige reden dat een euro zoveel waard is, is omdat iedereen er waarde aan hecht. Ook met goud, goud is gewoon een metaal waar je niet heel veel mee kan doen, toch is het veel meer waard (tegen argument: Maar het is ook mooi, okay jij wint) maar ja, currencies zijn gewoon niks waard tenzij mensen er waarde aan hechten, wat ze dus ook doen met bitcoins. En ja, Bitcoin is gebasseerd op de vraag, en die vraag is er gewoon.quote:Op donderdag 2 januari 2014 16:09 schreef DonnieDarkno het volgende:
Het is letterlijk nergens op gebaseerd, op geld zit nog goud en het lijkt me stug dat iedereen zijn geld opzij schuift en een verzoek tot andere vorm van betaling indient. Bitcoin is gebaseerd op de vraag die ontstaat door de vraag ernaar, corrigeer me als ik het mis heb.
Geen, ik heb alleen deze sc openstaan als tabblad.quote:Op donderdag 2 januari 2014 16:12 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Met je gehuntHoeveel FiPo's heb je al vandaag?
Nee, dat heb je fout. Als mensen laag kopen, stijgt de prijs niet. Zo werkt Bitcoin namelijk niet.quote:Op donderdag 2 januari 2014 16:12 schreef Spatieloos het volgende:
[..]
Het heeft geen balans nodig, bedrijven kunnen het gewoon gelijk overzetten naar euro's via bitpay.
En als het echt ineens keldert dan komen er juist ineens veel meer investeerders bij want die willen het laag kopen en dan gaat de prijs weer langzaam omhoog.
Dat is wat ik zegquote:Op donderdag 2 januari 2014 16:12 schreef Spatieloos het volgende:
Het klopt. Maar dat is met alles, zelfs euro's. De enige reden dat een euro zoveel waard is, is omdat iedereen er waarde aan hecht. Ook met goud, goud is gewoon een metaal waar je niet heel veel mee kan doen, toch is het veel meer waard (tegen argument: Maar het is ook mooi, okay jij wint) maar ja, currencies zijn gewoon niks waard tenzij mensen er waarde aan hechten, wat ze dus ook doen met bitcoins. En ja, Bitcoin is gebasseerd op de vraag, en die vraag is er gewoon.
Ik heb een Chinese groenteboer. Daar gaat dat wel lukken denk ik.quote:Op donderdag 2 januari 2014 16:15 schreef DonnieDarkno het volgende:
Toegankelijker en noodzakelijker* probeer jij maar eens bij de groenteboer te betalen met je dode kat.
quote:Op donderdag 2 januari 2014 16:15 schreef Maringo het volgende:
[..]
Ik heb een Chinese groenteboer. Daar gaat dat wel lukken denk ik.
Zo werkt waarde gewoon.quote:Op donderdag 2 januari 2014 16:14 schreef BBQSausage het volgende:
[..]
Nee, dat heb je fout. Als mensen laag kopen, stijgt de prijs niet. Zo werkt Bitcoin namelijk niet.
quote:Op donderdag 2 januari 2014 16:15 schreef Maringo het volgende:
[..]
Ik heb een Chinese groenteboer. Daar gaat dat wel lukken denk ik.
nee.quote:Op donderdag 2 januari 2014 16:16 schreef Spatieloos het volgende:
Als iets goedkoop is dan stijgt de vraag.
Probleem met Bitcoins is dat er maar een beperkt aantal is, het nieuw is, en dat er nog aan gemined wordt. Dat maakt de verhoudingen gigantisch krom.quote:Op donderdag 2 januari 2014 16:16 schreef Spatieloos het volgende:
[..]
Zo werkt waarde gewoon.
Als iets veel gevraagd is dan stijgt de prijs.
Dus als het helemaal zakt, dan stijgt de vraag weer en zal de prijs ook weer stijgen.
Als mensen laag inkopen en er is verder geen vraag naar, blijft de prijs gewoon laag hoor. Het wordt dus bepaald aan de hand van de vraag, niet of mensen het laag inkopen.quote:Op donderdag 2 januari 2014 16:16 schreef Spatieloos het volgende:
[..]
Zo werkt waarde gewoon.
Als iets veel gevraagd is dan stijgt de prijs.
Dus als het helemaal zakt, dan stijgt de vraag weer en zal de prijs ook weer stijgen.
Maar ze kunnen toch gewoon samen voortbestaan? Bitcoin heeft weer vooroordelen tegenover euro's, en andersom. Voordelen van Bitcoin zijn dat het snel gaat en dat banken zich er niet mee kunnen benoemen, voordelen van euro is dat het toegankelijker is en stabieler.quote:Op donderdag 2 januari 2014 16:14 schreef DonnieDarkno het volgende:
[..]
Dat is wat ik zegAlleen euro's (en andere valuta als dollars, yen, zeni) zijn veel toegankelijker, niet per se stabieler.
Bitcoins moet je ook vergelijken met goud, niet met de euro, dollar of yen. Dat is namelijk waar veel mensen de fout in gaan.quote:Op donderdag 2 januari 2014 16:17 schreef BBQSausage het volgende:
[..]
Probleem met Bitcoins is dat er maar een beperkt aantal is, het nieuw is, en dat er nog aan gemined wordt. Dat maakt de verhoudingen gigantisch krom.
Misschien spaart hij wel dode dieren en hecht hij er veel waarde aanquote:Op donderdag 2 januari 2014 16:15 schreef DonnieDarkno het volgende:
Toegankelijker en noodzakelijker* probeer jij maar eens bij de groenteboer te betalen met je dode kat.
quote:Op donderdag 2 januari 2014 16:18 schreef Spatieloos het volgende:
[..]
Misschien spaart hij wel dode dieren en hecht hij er veel waarde aan
Koffiekan.quote:Op donderdag 2 januari 2014 16:18 schreef Spatieloos het volgende:
[..]
Maar ze kunnen toch gewoon samen voortbestaan? Bitcoin heeft weer vooroordelen tegenover euro's, en andersom. Voordelen van Bitcoin zijn dat het snel gaat en dat banken zich er niet mee kunnen benoemen, voordelen van euro is dat het toegankelijker is en stabieler.
Dat er een beperkt aantal is is geen probleem maar juist goed, dan zal de waarde niet omlaag gaan door inflatie. Dat er nog gemined moet worden zorgt misschien wel voor problemen, maar daardoor hechten mensen er waarde aan, omdat je het niet zomaar krijgt maar er wat voor moet doen.quote:Op donderdag 2 januari 2014 16:17 schreef BBQSausage het volgende:
[..]
Probleem met Bitcoins is dat er maar een beperkt aantal is, het nieuw is, en dat er nog aan gemined wordt. Dat maakt de verhoudingen gigantisch krom.
Daar zit hem ook het hele probleem van de Bitcoin.quote:Op donderdag 2 januari 2014 16:18 schreef Spatieloos het volgende:
[..]
Maar ze kunnen toch gewoon samen voortbestaan? Bitcoin heeft weer vooroordelen tegenover euro's, en andersom. Voordelen van Bitcoin zijn dat het snel gaat en dat banken zich er niet mee kunnen benoemen, voordelen van euro is dat het toegankelijker is en stabieler.
Dat er een beperkt aantal is en er nog gemined moet worden maakt de waarde groter bedoelt bbq, denk ikquote:Op donderdag 2 januari 2014 16:20 schreef Spatieloos het volgende:
[..]
Dat er een beperkt aantal is is geen probleem maar juist goed, dan zal de waarde niet omlaag gaan door inflatie. Dat er nog gemined moet worden zorgt misschien wel voor problemen, maar daardoor hechten mensen er waarde aan, omdat je het niet zomaar krijgt maar er wat voor moet doen.
Nee okay, als er geen vraag is dan niet. Maar ik bedoel gewoon dat de vraag omhoog gaat als het laag is, waardoor het eigenlijk weer omhoog gaat. Het zal dus nooit heel laag worden.quote:Op donderdag 2 januari 2014 16:17 schreef Maringo het volgende:
[..]
Als mensen laag inkopen en er is verder geen vraag naar, blijft de prijs gewoon laag hoor. Het wordt dus bepaald aan de hand van de vraag, niet of mensen het laag inkopen.
Heb 'm ook gezien ja.quote:Op donderdag 2 januari 2014 16:19 schreef Amarantha het volgende:
Gisteren hier de oudejaarsconference gekeken van Theo Maassen, wat blijft dat toch een baas
Tuurlijk niet.quote:Op donderdag 2 januari 2014 16:21 schreef DonnieDarkno het volgende:
[..]
Dat er een beperkt aantal is en er nog gemined moet worden maakt de waarde groter bedoelt bbq, denk ik
Nee, de vraag gaat niet omhoog als de prijs laag is.quote:Op donderdag 2 januari 2014 16:22 schreef Spatieloos het volgende:
[..]
Nee okay, als er geen vraag is dan niet. Maar ik bedoel gewoon dat de vraag omhoog gaat als het laag is, waardoor het eigenlijk weer omhoog gaat. Het zal dus nooit heel laag worden.
Nee juist niet. Miners willen het vaak zo snel mogelijk voor zoveel mogelijk verkopen, als het minen moeilijker word dan stijgt de prijs. Maar als er helemaal niks meer gemined kan worden dan stijgt de prijs al helemaal omdat er geen nieuwe meer komen die het zo snel mogelijk willen verkopen zoals miners dat doen.quote:Op donderdag 2 januari 2014 16:18 schreef DonnieDarkno het volgende:
De grootste vragers zijn de miners (die al dan niet in euro's/dollars betalen), zodra het minen voorbij is daalt de vraag lijkt me.
De prijs hangt af van de vraag, niet andersom!quote:Op donderdag 2 januari 2014 16:22 schreef Spatieloos het volgende:
[..]
Nee okay, als er geen vraag is dan niet. Maar ik bedoel gewoon dat de vraag omhoog gaat als het laag is, waardoor het eigenlijk weer omhoog gaat. Het zal dus nooit heel laag worden.
Ik heb echt 80 minuten alleen maar gelachenquote:Op donderdag 2 januari 2014 16:22 schreef BBQSausage het volgende:
[..]
Heb 'm ook gezien ja.Geniaal, al was 't af en toe toch net wel iets te flauw.
Ik bedoel dat de prijs die nu voor een bitcoin betaald wordt, totaal niet in vergelijking is met de prijs wanneer het stilligt, dan zien mensen er opeens niks meer in, denk ik.quote:Op donderdag 2 januari 2014 16:21 schreef DonnieDarkno het volgende:
[..]
Dat er een beperkt aantal is en er nog gemined moet worden maakt de waarde groter bedoelt bbq, denk ik
Dat bedoel ik dus hiermeequote:Op donderdag 2 januari 2014 16:23 schreef BBQSausage het volgende:
[..]
Ik bedoel dat de prijs die nu voor een bitcoin betaald wordt, totaal niet in vergelijking is met de prijs wanneer het stilligt, dan zien mensen er opeens niks meer in, denk ik.
quote:Op donderdag 2 januari 2014 16:18 schreef DonnieDarkno het volgende:
De grootste vragers zijn de miners (die al dan niet in euro's/dollars betalen), zodra het minen voorbij is daalt de vraag lijkt me.
Ja klopt, ik had het verkeerd gelezen.quote:Op donderdag 2 januari 2014 16:23 schreef DonnieDarkno het volgende:
[..]
y not? Doordat er niet veel van zijn is 1 bc toch meer gewild?
Precies, en zodra de laatste coin is gemined, is het feestje dus over.quote:Op donderdag 2 januari 2014 16:24 schreef Maringo het volgende:
Jullie weten ook dat het de miners zijn die dit hele systeem dragen he? Zonder miners kunnen er geen transacties zijn en kan het systeem dus niet bestaan.
Bitcoin word ook geen alleenheerser. Mensen zullen het toch altijd weer moeten inruilen voor een ander iets (waar wel belasting kan worden gevraagd).quote:Op donderdag 2 januari 2014 16:21 schreef Maringo het volgende:
Daar zit hem ook het hele probleem van de Bitcoin.
Stel de bitcoin bereikt zijn doel: het enige betaalmiddel waar niemand aan kan veranderen.
Waar gaat de overheid dan de belasting op heffen? En als ze geen belasting meer kunnen heffen, waar gaan ze dan dat geld vandaan halen? En zo kan je nog zo'n hele reeks vragen opstellen wat er mis gaat als de Bitcoin (en consorten) alleenheerser worden.
De prijs stijgt als de vraag stijgt, als de vraag stijgt komen er meer miners bij, dus omgekeerd kun je stellen dat zodra het minen stopt de miners stoppen en de boel verkopen waardoor de vraag daalt.quote:Op donderdag 2 januari 2014 16:23 schreef Spatieloos het volgende:
[..]
Nee juist niet. Miners willen het vaak zo snel mogelijk voor zoveel mogelijk verkopen, als het minen moeilijker word dan stijgt de prijs. Maar als er helemaal niks meer gemined kan worden dan stijgt de prijs al helemaal omdat er geen nieuwe meer komen die het zo snel mogelijk willen verkopen zoals miners dat doen.
quote:Op donderdag 2 januari 2014 16:24 schreef DonnieDarkno het volgende:
[..]
Dat bedoel ik dus hiermee
[..]
Nee ik had het over minen, niet investeren.quote:Op donderdag 2 januari 2014 16:21 schreef BBQSausage het volgende:
[..]
Investeren ja, en dat wordt nu ook al gedaan met andere 'valuta', en dat gaat ook vaak mis.
begon al te twijfelen aan m'n heteroseksualiteit.quote:Op donderdag 2 januari 2014 16:24 schreef Maringo het volgende:
[..]
Ja klopt, ik had het verkeerd gelezen.
minen is investerenquote:Op donderdag 2 januari 2014 16:25 schreef Spatieloos het volgende:
[..]
Nee ik had het over minen, niet investeren.
Minen is ook investeren.quote:Op donderdag 2 januari 2014 16:25 schreef Spatieloos het volgende:
[..]
Nee ik had het over minen, niet investeren.
Dat kan niet.quote:Op donderdag 2 januari 2014 16:25 schreef BBQSausage het volgende:
[..]
Precies, en zodra de laatste coin is gemined, is het feestje dus over.
Hoezo niet? Oh zo, omdat het geen waarde heeft. Maar ik bedoel zeg maar, als de prijs enorm zakt dan denken veel investeerders, oh nu moet ik kopen, hij is nu laag (dus de vraag stijgt) en daardoor gaat hij weer omhoog.quote:Op donderdag 2 januari 2014 16:22 schreef BBQSausage het volgende:
[..]
Nee, de vraag gaat niet omhoog als de prijs laag is.
Ze hadden de voorspelling gedaan dat met de huidige groei aan miners, de laatste coin al in 2042 gemined zou zijn.quote:Op donderdag 2 januari 2014 16:26 schreef Maringo het volgende:
[..]
Dat kan niet.
De moeilijkheidsgraad wordt steeds groter waardoor het steeds lastiger is om een heel pakket te minen.
Nee, niet meer. Het is gaat zo snel tegenwoordig dat je je investering er niet meer uithaald als doodgewone Hollander. Misschien dat het je gaat lukken als je connecties hebt met de maker van die dingen, anders niet.quote:
Denk dat het al ver daarvoor ophoudtquote:Op donderdag 2 januari 2014 16:28 schreef BBQSausage het volgende:
[..]
Ze hadden de voorspelling gedaan dat met de huidige groei aan miners, de laatste coin al in 2042 gemined zou zijn.
Dan ploft die hele bubbel dus, *poef*.
Mwehquote:Op donderdag 2 januari 2014 16:28 schreef DonnieDarkno het volgende:
[..]
Lees gewoon mee, steek je nog iets op.
Maar je weet ook dat er altijd miners zullen zijn omdat ze daarvoor BTC krijgen? En als het aantal miners daalt dan daalt de difficulty en krijgen de overige miners meer.quote:Op donderdag 2 januari 2014 16:24 schreef Maringo het volgende:
Jullie weten ook dat het de miners zijn die dit hele systeem dragen he? Zonder miners kunnen er geen transacties zijn en kan het systeem dus niet bestaan.
Investeren houdt niet in dat je er je investering uithaalt dan wel winst draaitquote:Op donderdag 2 januari 2014 16:28 schreef Maringo het volgende:
[..]
Nee, niet meer. Het is gaat zo snel tegenwoordig dat je je investering er niet meer uithaald als doodgewone Hollander. Misschien dat het je gaat lukken als je connecties hebt met de maker van die dingen, anders niet.
Waarom gaat hij dan omhoog? De prijs stijgt niet op basis van het aantal dat gekocht wordt hè? Zo werkt Bitcoin niet.quote:Op donderdag 2 januari 2014 16:27 schreef Spatieloos het volgende:
[..]
Hoezo niet? Oh zo, omdat het geen waarde heeft. Maar ik bedoel zeg maar, als de prijs enorm zakt dan denken veel investeerders, oh nu moet ik kopen, hij is nu laag (dus de vraag stijgt) en daardoor gaat hij weer omhoog.
True that.quote:Op donderdag 2 januari 2014 16:29 schreef DonnieDarkno het volgende:
[..]
Investeren houdt niet in dat je er je investering uithaalt dan wel winst draait
Daarom moet je 't ook gewoon niet meer doen, het wordt nog wel als investeren gezien.quote:Op donderdag 2 januari 2014 16:28 schreef Maringo het volgende:
[..]
Nee, niet meer. Het is gaat zo snel tegenwoordig dat je je investering er niet meer uithaald als doodgewone Hollander. Misschien dat het je gaat lukken als je connecties hebt met de maker van die dingen, anders niet.
Inderdaad. Omdat de vraag stijgt, stijgt de prijs ook.quote:Op donderdag 2 januari 2014 16:27 schreef Spatieloos het volgende:
[..]
Hoezo niet? Oh zo, omdat het geen waarde heeft. Maar ik bedoel zeg maar, als de prijs enorm zakt dan denken veel investeerders, oh nu moet ik kopen, hij is nu laag (dus de vraag stijgt) en daardoor gaat hij weer omhoog.
Ik denk juist dat het nog lang niet stil gaat liggen en dat als het stabieler is dat het gewoon langzaam gaat stijgen, want de vraag blijft stijgen (steeds meer bedrijven gebruiken het, steeds meer mensen ook) dus het zal niet zomaar stil leggen.quote:Op donderdag 2 januari 2014 16:23 schreef BBQSausage het volgende:
[..]
Ik bedoel dat de prijs die nu voor een bitcoin betaald wordt, totaal niet in vergelijking is met de prijs wanneer het stilligt, dan zien mensen er opeens niks meer in, denk ik.
Tegenwoordig speciaal stukje hardware nodig. Ff fotogallerij opzoeken.quote:Op donderdag 2 januari 2014 16:30 schreef DonnieDarkno het volgende:
Maar hoe doe je dat minen? Soft-/hardware-matig bedoel ik
Nee, want transaction fees worden teruggestopt in de mine, en daar zullen mensen dan op minen.quote:Op donderdag 2 januari 2014 16:25 schreef BBQSausage het volgende:
[..]
Precies, en zodra de laatste coin is gemined, is het feestje dus over.
Nee, echt niet.quote:Op donderdag 2 januari 2014 16:27 schreef Spatieloos het volgende:
Maar ik bedoel zeg maar, als de prijs enorm zakt dan denken veel investeerders, oh nu moet ik kopen, hij is nu laag (dus de vraag stijgt) en daardoor gaat hij weer omhoog.
Denk dat veel mensen op een gegeven moment wel het vertrouwen verliezen ja.quote:Op donderdag 2 januari 2014 16:28 schreef DonnieDarkno het volgende:
[..]
Denk dat het al ver daarvoor ophoudt
Echt geld is ook waardeloos dan.quote:Op donderdag 2 januari 2014 16:04 schreef BBQSausage het volgende:
[..]
Waardeloos. In de meest letterlijke zin van het woord.
Maar het minen stopt nooit. Transaction fees worden er telkens weer ingestopt.quote:Op donderdag 2 januari 2014 16:25 schreef DonnieDarkno het volgende:
[..]
De prijs stijgt als de vraag stijgt, als de vraag stijgt komen er meer miners bij, dus omgekeerd kun je stellen dat zodra het minen stopt de miners stoppen en de boel verkopen waardoor de vraag daalt.
quote:Op donderdag 2 januari 2014 16:29 schreef Spatieloos het volgende:
[..]
Maar je weet ook dat er altijd miners zullen zijn omdat ze daarvoor BTC krijgen? En als het aantal miners daalt dan daalt de difficulty en krijgen de overige miners meer.
quote:Op donderdag 2 januari 2014 16:32 schreef Maringo het volgende:
BTCMiner farm:
https://bitcointalk.org/index.php?topic=346134.0
quote:502 Bad Gateway
nginx
Het minen gaat wel stilliggen, zodra de laatste coin is gemined.quote:Op donderdag 2 januari 2014 16:31 schreef Spatieloos het volgende:
[..]
Ik denk juist dat het nog lang niet stil gaat liggen en dat als het stabieler is dat het gewoon langzaam gaat stijgen, want de vraag blijft stijgen (steeds meer bedrijven gebruiken het, steeds meer mensen ook) dus het zal niet zomaar stil leggen.
Dan begin ik die discussie.quote:Op donderdag 2 januari 2014 16:33 schreef DonnieDarkno het volgende:
[..]
Dat staat niet ter discussie
Er is geen laatste coin..quote:Op donderdag 2 januari 2014 16:33 schreef BBQSausage het volgende:
[..]
Het minen gaat wel stilliggen, zodra de laatste coin is gemined.
Vroeger stond er goud tegenover, nu hebben de banken liq. % van 15 ofzoquote:
Jawel, als investeerders zien dat de prijs omhoog gaat, willen ze ook wat mee pikken en kopen ze ook. Tot het weer een bepaald punt heeft bereikt, dan gaat hij weer dalen, en dan blijft dat zo weer door gaan terwijl een paar mensen te laat hebben gekocht en die hebben verlies.quote:Op donderdag 2 januari 2014 16:29 schreef BBQSausage het volgende:
[..]
Waarom gaat hij dan omhoog? De prijs stijgt niet op basis van het aantal dat gekocht wordt hè? Zo werkt Bitcoin niet.
Neeheeeee.....quote:Op donderdag 2 januari 2014 16:34 schreef Spatieloos het volgende:
[..]
Jawel, als investeerders zien dat de prijs omhoog gaat, willen ze ook wat mee pikken en kopen ze ook. Tot het weer een bepaald punt heeft bereikt, dan gaat hij weer dalen, en dan blijft dat zo weer door gaan terwijl een paar mensen te laat hebben gekocht en die hebben verlies.
Alles is waardeloos, snap dat dan. Beter ga je nu dood, alles is zinloos en waardeloos. #emoquote:Op donderdag 2 januari 2014 16:34 schreef DonnieDarkno het volgende:
[..]
Vroeger stond er goud tegenover, nu hebben de banken liq. % van 15 ofzo? Maar het verschil is juist dat geld vele malen toegankelijker dan btc is.
Laat maar dan.quote:Op donderdag 2 januari 2014 16:36 schreef DonnieDarkno het volgende:
[..]
Nog steeds niet
[ afbeelding ]
Er is wel een laatste bitcoinquote:Op donderdag 2 januari 2014 16:36 schreef Maringo het volgende:
[..]
Nee, alle coins zijn al in omloop.
quote:Op donderdag 2 januari 2014 16:36 schreef Maringo het volgende:
[..]
Nee, alle coins zijn al in omloop.
Klopt.quote:Op donderdag 2 januari 2014 16:37 schreef Rezania het volgende:
Wat wel mooi is aan bitcoin is dat het goed laat zien wat nou het probleem van onze economie is. Geld wordt gewoon uit niks gecreëerd en kan op de ene dag meer waard zijn dan goud, en op de andere dag minder dan zand.En dat doen de banken dus ook, geld creëren uit niks, en dan krijg je een crisis uiteindelijk.
Heb jij vraag naar niks dan?quote:Op donderdag 2 januari 2014 16:38 schreef BBQSausage het volgende:
[..]
Klopt.
Maar dat is met alles zo. Van niks, iets maken. Doen we overal
Het ergste ervan vind ik dat als de overheid bepaald om extra biljetten te drukken, dat mijn geld minder waard wordt.quote:Op donderdag 2 januari 2014 16:37 schreef Rezania het volgende:
Wat wel mooi is aan bitcoin is dat het goed laat zien wat nou het probleem van onze economie is. Geld wordt gewoon uit niks gecreëerd en kan op de ene dag meer waard zijn dan goud, en op de andere dag minder dan zand.En dat doen de banken dus ook, geld creëren uit niks, en dan krijg je een crisis uiteindelijk.
Difficulty wordt bepaald door het aantal Ghash/s. Als er minder miners zijn daalt dat en dus daalt de difficulty.quote:Op donderdag 2 januari 2014 16:32 schreef BBQSausage het volgende:
[..]Volgens mij heb jij je niet goed ingelezen. De difficulty daalt nooit.
Inflatie is nodig voor een gezonde economie, anders zou de economie tot stilstand komen. Zonder inflatie geen groei.quote:Op donderdag 2 januari 2014 16:40 schreef Maringo het volgende:
[..]
Het ergste ervan vind ik dat als de overheid bepaald om extra biljetten te drukken, dat mijn geld minder waard wordt.
Leningen zijn investeringen van banken, dat kan goed gaan maar ook fout. Het probleem is dat de enige (niet letterlijk, want werkgelegenheid) die er baat bij heeft de bank is en de schade verdeeld gaat over de hele maatschappij.quote:Op donderdag 2 januari 2014 16:39 schreef Rezania het volgende:
Kijk, een brood is er gewoon, daar heb ik vraag naar. Contant geld is er ook gewoon, hup vraag. Maar de leningen van banken bestaan uit niks, ze komen gewoon plop uit de lucht vallen. Zo kan je een economie zwaar destabiliseren.
Die miners stoppen alleen niet zomaar, dus blijft 't hoog.quote:Op donderdag 2 januari 2014 16:40 schreef Spatieloos het volgende:
[..]
Difficulty wordt bepaald door het aantal Ghash/s. Als er minder miners zijn daalt dat en dus daalt de difficulty.
Dit zorgt er voor dat er elke 10 minuten een block word gevonden ofzo.
Dat laatste is toch wel één van de meest overrated theorieën van onze tijd. Het idee is leuk, maar het werkt niet in de praktijk.quote:Op donderdag 2 januari 2014 16:40 schreef Rezania het volgende:
[..]
Inflatie is nodig voor een gezonde economie, anders zou de economie tot stilstand komen. Zonder inflatie geen groei.
Inderdaad. de difficulty blijft altijd hoog tenzij miners stoppen, en bij de laatste paar coins gaat het minen zo zwaar dat er geen winst meer uit te halen is, dan stoppen er veel miners en gaat de difficulty juist weer omlaag waardoor ze toch nog net winst halen, maar miners blijven er altijd, al dan veel minder.quote:Op donderdag 2 januari 2014 16:42 schreef BBQSausage het volgende:
[..]
Die miners stoppen alleen niet zomaar, dus blijft 't hoog.
Wat wil je er aan doen dan? Onze economie is daar op gebaseerd, onze maatschappij ook. Je moet een revolutie teweegbrengen wil je dat veranderen.quote:Op donderdag 2 januari 2014 16:42 schreef Maringo het volgende:
[..]
Dat laatste is toch wel één van de meest overrated theorieën van onze tijd. Het idee is leuk, maar het werkt niet in de praktijk.
Hoe komt dat? Waarom is dat nodig voor groei?quote:Op donderdag 2 januari 2014 16:40 schreef Rezania het volgende:
[..]
Inflatie is nodig voor een gezonde economie, anders zou de economie tot stilstand komen. Zonder inflatie geen groei.
Dat zegt hij toch, zonder inflatie zit er geen beweging in en dus ook geen groei.quote:Op donderdag 2 januari 2014 16:44 schreef Spatieloos het volgende:
[..]
Hoe komt dat? Waarom is dat nodig voor groei?
Ik weet heus wel wat leningen zijn. Ik zeg alleen dat die leningen niet goed geregeld zijn. Als ik bijvoorbeeld 10 euro aan jou leen, terwijl ik maar 5 euro heb, en ik zet die 5 euro gewoon ergens op een stuk papier zodat het 'bestaat', klinkt dat slim? Nee toch? Ik zou pas uitlenen als ik daadwerkelijk 10 euro had, of misschien wel 15. Dan ben ik veel stabieler en loop ik minder risico.quote:Op donderdag 2 januari 2014 16:40 schreef DonnieDarkno het volgende:
[..]
Leningen zijn investeringen van banken, dat kan goed gaan maar ook fout. Het probleem is dat de enige (niet letterlijk, want werkgelegenheid) die er baat bij heeft de bank is en de schade verdeeld gaat over de hele maatschappij.
Okay dan formuleer ik mijn vraag anders: Waarom zit er geen beweging in zonder inflatie?quote:Op donderdag 2 januari 2014 16:46 schreef DonnieDarkno het volgende:
[..]
Dat zegt hij toch, zonder inflatie zit er geen beweging in en dus ook geen groei.
Maar dat is minder winstgevend; juist door die leningen ontstaan nieuwe bedrijven waar jij of mensen uit je omgeving aan het werk kunnen.quote:Op donderdag 2 januari 2014 16:46 schreef Rezania het volgende:
[..]
Ik weet heus wel wat leningen zijn. Ik zeg alleen dat die leningen niet goed geregeld zijn. Als ik bijvoorbeeld 10 euro aan jou leen, terwijl ik maar 5 euro heb, en ik zet die 5 euro gewoon ergens op een stuk papier zodat het 'bestaat', klinkt dat slim? Nee toch? Ik zou pas uitlenen als ik daadwerkelijk 10 euro had, of misschien wel 15. Dan ben ik veel stabieler en loop ik minder risico.
quote:Op donderdag 2 januari 2014 16:44 schreef Spatieloos het volgende:
[..]
Hoe komt dat? Waarom is dat nodig voor groei?
quote:Een normale (lage) inflatie (kleiner dan 2 procent) is gunstig voor de economie: het spoort de consument aan goederen te kopen want uitstel betekent dat men meer moet betalen voor hetzelfde product. Het maakt ook lenen interessant want inflatie knabbelt aan de rente die je op de lening moet betalen. En een economie draait goed als er gekocht wordt. Deflatie, daling van het algemeen prijsniveau, heeft het omgekeerde effect: de consument zal zijn aankopen uitstellen omdat hij er later minder voor zal betalen.
En jij denkt dat banken geen grote investeringen kunnen doen zonder geld te creëren? Er is genoeg geld in omloop en op spaarrekeningen om mee te kunnen investeren hoor. Maar we willen steeds meer, en het liefst nog snel ook. Dus cheaten we maar even zodat we geld kunnen uitlenen dat er niet is. Helaas krijg je dan een bubbel, en die zal op een gegeven moment klappen. Je kan niet eeuwig geld uit niets blijven creëren.quote:Op donderdag 2 januari 2014 16:47 schreef DonnieDarkno het volgende:
[..]
Maar dat is minder winstgevend; juist door die leningen ontstaan nieuwe bedrijven waar jij of mensen uit je omgeving aan het werk kunnen.
quote:Op donderdag 2 januari 2014 16:48 schreef Rezania het volgende:
Een normale (lage) inflatie (kleiner dan 2 procent) is gunstig voor de economie: het spoort de consument aan goederen te kopen want uitstel betekent dat men meer moet betalen voor hetzelfde product. Het maakt ook lenen interessant want inflatie knabbelt aan de rente die je op de lening moet betalen. En een economie draait goed als er gekocht wordt. Deflatie, daling van het algemeen prijsniveau, heeft het omgekeerde effect: de consument zal zijn aankopen uitstellen omdat hij er later minder voor zal betalen.
Ik lees het nu zelf pas. "knabbelt aan de rente"quote:
'Murica kan dat wel.quote:Op donderdag 2 januari 2014 16:50 schreef Rezania het volgende:
[..]
En jij denkt dat banken geen grote investeringen kunnen doen zonder geld te creëren? Er is genoeg geld in omloop en op spaarrekeningen om mee te kunnen investeren hoor. Maar we willen steeds meer, en het liefst nog snel ook. Dus cheaten we maar even zodat we geld kunnen uitlenen dat er niet is. Helaas krijg je dan een bubbel, en die zal op een gegeven moment klappen. Je kan niet eeuwig geld uit niets blijven creëren.
Gewoon weer psychologie dus eigenlijk.
Ja man, dat bleek toen hun huizenmarkt in elkaar stortte door alle hypotheken die werden gebackt door niet-bestaand geld. Hoe denk je dat deze crisis is gestart?quote:
Nu leg je mij woorden in de mond.quote:Op donderdag 2 januari 2014 16:50 schreef Rezania het volgende:
En jij denkt dat banken geen grote investeringen kunnen doen zonder geld te creëren?
Dat is correct, maar juist door de hoge rentes willen mensen geld op hun spaarrekening zetten, die hoge rentes kan de bank alleen maar uitbetalen door veel uit te lenen (als ze nog een degelijke bonus willen). Verder zouden veel producten onbetaalbaar worden voor de gemiddelde persoon zonder leningen (denk aan een huis, auto, eigen bedrijf etc.)quote:Op donderdag 2 januari 2014 16:50 schreef Rezania het volgende:
Er is genoeg geld in omloop en op spaarrekeningen om mee te kunnen investeren hoor.
Ik vind 't knap dat ze zich zo groot weten te houden.quote:Op donderdag 2 januari 2014 16:52 schreef Rezania het volgende:
[..]
Ja man, dat bleek toen hun huizenmarkt in elkaar stortte door alle hypotheken die werden gebackt door niet-bestaand geld. Hoe denk je dat deze crisis is gestart?
Er hoeft helemaal niet heel veel worden uitgeleend om de rentes op spaarrekeningen te betalen. Er zijn ook evenwichten te vinden zonder geld uit niks te creëren. Een bakker verkoopt toch ook geen broden die niet bestaan om het meel van morgen te betalen?quote:Op donderdag 2 januari 2014 16:52 schreef DonnieDarkno het volgende:
[..]
Nu leg je mij woorden in de mond.
[..]
Dat is correct, maar juist door de hoge rentes willen mensen geld op hun spaarrekening zetten, die hoge rentes kan de bank alleen maar uitbetalen door veel uit te lenen (als ze nog een degelijke bonus willen). Verder zouden veel producten onbetaalbaar worden voor de gemiddelde persoon zonder leningen (denk aan een huis, auto, eigen bedrijf etc.)
Het enige waar ze groot in zijn is hun staatsschuld.quote:Op donderdag 2 januari 2014 16:54 schreef BBQSausage het volgende:
[..]
Ik vind 't knap dat ze zich zo groot weten te houden.
Oh, nee, wacht, dat doen ze ook met nepgeld.
Ze denken er zelf anders over.quote:Op donderdag 2 januari 2014 16:58 schreef Rezania het volgende:
[..]
Het enige waar ze groot in zijn is hun staatsschuld.
quote:Op donderdag 2 januari 2014 16:59 schreef BBQSausage het volgende:
[..]
Ze denken er zelf anders over.
Hier leg ik mij bij neer.quote:Op donderdag 2 januari 2014 16:57 schreef Rezania het volgende:
[..]
Er hoeft helemaal niet heel veel worden uitgeleend om de rentes op spaarrekeningen te betalen. Er zijn ook evenwichten te vinden zonder geld uit niks te creëren. Een bakker verkoopt toch ook geen broden die niet bestaan om het meel van morgen te betalen?
Vroeger, 50 jaar geleden of zo, werd er een stuk minder gesjoemeld met leningen en geld, toen ging het ook gewoon goed. Het kan allemaal prima zonder veel risico te lopen, maar men wil dat gewoon niet. Bankiers willen hoge salarissen zien, inclusief grote bonussen. Aandeelhouders willen een hoog rendement op hun investering. Dat gaan ze alleen bereiken door goede resultaten te eisen. Iedereen wil meer meer meer, dat is gewoon het klote aan dit hele systeem. Het is zo extreem kapitalistisch geworden dat er bijna geen neuk meer wordt gegeven om elkaar en de toekomst. Iedereen is bezig met zichzelf verrijken en zo.
Gelukkig wordt dat nu wel steeds meer aan banden gelegd, er is nog hoop.
Ik las blankenquote:Op donderdag 2 januari 2014 16:59 schreef Rezania het volgende:
Mensen moeten eens inzien dat banken zich niet speciaal hoeven te gedragen om de economie draaiende te houden, daar komt mijn verhaal eigenlijk op neer. Een bank is ook gewoon een bedrijf, net zoals een bakker of de Ikea.
780ti kopen.quote:Op donderdag 2 januari 2014 17:00 schreef Lt.Surge het volgende:
Waarom willen die kut games gvd niet full screen.
Kut nvidia.
Kut settings.
Kom hier dan wat vaker. Wat zijn je hobby's, Mark?quote:Op donderdag 2 januari 2014 17:01 schreef Maringo het volgende:
Morgen weer voor het eerst sinds jaren in het dagcijfer topic.
Wat is Rezania toch slimquote:Op donderdag 2 januari 2014 16:57 schreef Rezania het volgende:
[..]
Er hoeft helemaal niet heel veel worden uitgeleend om de rentes op spaarrekeningen te betalen. Er zijn ook evenwichten te vinden zonder geld uit niks te creëren. Een bakker verkoopt toch ook geen broden die niet bestaan om het meel van morgen te betalen?
Vroeger, 50 jaar geleden of zo, werd er een stuk minder gesjoemeld met leningen en geld, toen ging het ook gewoon goed. Het kan allemaal prima zonder veel risico te lopen, maar men wil dat gewoon niet. Bankiers willen hoge salarissen zien, inclusief grote bonussen. Aandeelhouders willen een hoog rendement op hun investering. Dat gaan ze alleen bereiken door goede resultaten te eisen. Iedereen wil meer meer meer, dat is gewoon het klote aan dit hele systeem. Het is zo extreem kapitalistisch geworden dat er bijna geen neuk meer wordt gegeven om elkaar en de toekomst. Iedereen is bezig met zichzelf verrijken en zo.
Gelukkig wordt dat nu wel steeds meer aan banden gelegd, er is nog hoop.
Vroeger was die mogelijkheid er niet, geen internet, geen computers. Er werd natuurlijk wel aan creatief boekhouden gedaan, maar op een veel kleinere schaal. Zo klein dat het geen invloed had op de economie.quote:Op donderdag 2 januari 2014 17:01 schreef DonnieDarkno het volgende:
minus dat gedeelte over vroeger.
Mark?quote:Op donderdag 2 januari 2014 17:01 schreef DonnieDarkno het volgende:
[..]
Kom hier dan wat vaker. Wat zijn je hobby's, Mark?
gelddrukpersen+dtslquote:Op donderdag 2 januari 2014 17:02 schreef Rezania het volgende:
[..]
Vroeger was die mogelijkheid er niet, geen internet, geen computers. Er werd natuurlijk wel aan creatief boekhouden gedaan, maar op een veel kleinere schaal. Zo klein dat het geen invloed had op de economie.
Nederland is beste land van de wereld want ik ben er geboren..quote:Op donderdag 2 januari 2014 17:00 schreef Rezania het volgende:
Sowieso patriots.Je bent nooit de beste als land, zal ook nooit gebeuren. Of je moet het enige land op aarde zijn.
Geeft niet, Ryan. Vertel iets over jezelfquote:Op donderdag 2 januari 2014 17:02 schreef Maringo het volgende:
[..]
Mark?
Dit is één van de weinige plekken waar ik ben... Ik post alleen nooit zo veel.
Dat was de overheid, geen bedrijf. En wat is dtsl?quote:
Daar kan ik vast veel geld mee minenquote:Op donderdag 2 januari 2014 17:02 schreef Rezania het volgende:
http://tweakers.net/price(...)-gtx-780-ti-3gb.html
Bijna even duur als mijn PC.
Hey ik ben Ryan!!!quote:Op donderdag 2 januari 2014 17:03 schreef DonnieDarkno het volgende:
[..]
Geeft niet, Ryan. Vertel iets over jezelf
Minen doe je toch met je CPU? Niet je GPU?quote:Op donderdag 2 januari 2014 17:03 schreef Spatieloos het volgende:
[..]
Daar kan ik vast veel geld mee minen
Zou ik het kopen!?
Nou, ikkke... ik ben Maringo, eind 20, parttime zolderkamerautist.quote:Op donderdag 2 januari 2014 17:03 schreef DonnieDarkno het volgende:
[..]
Geeft niet, Ryan. Vertel iets over jezelf
Beide niet meer.quote:Op donderdag 2 januari 2014 17:04 schreef Rezania het volgende:
[..]
Minen doe je toch met je CPU? Niet je GPU?
Kan allebei. Maar GPU gaat veel sneller vooral bij scrypt altcoins die niet gemined kunnen worden door ASIC.quote:Op donderdag 2 januari 2014 17:04 schreef Rezania het volgende:
[..]
Klinkt als een perfect leventjequote:Op donderdag 2 januari 2014 17:04 schreef Maringo het volgende:
[..]
Nou, ikkke... ik ben Maringo, eind 20, parttime zolderkamerautist.
Ligt eraan welke Fok!ster.quote:Op donderdag 2 januari 2014 17:05 schreef DonnieDarkno het volgende:
wil iemand naaktpics van een FOK!ster?
Bitcoins niet meer, maar altcoins zoals Litecoin en de meeste nieuwere wel, ASIC werken daar niet op.quote:Op donderdag 2 januari 2014 17:05 schreef Maringo het volgende:
[..]
Beide niet meer.
http://www.engadget.com/2013/11/18/asrock-bitcoin-motherboards/
True!quote:Op donderdag 2 januari 2014 17:06 schreef Spatieloos het volgende:
[..]
Bitcoins niet meer, maar altcoins zoals Litecoin en de meeste nieuwere wel, ASIC werken daar niet op.
Doe je goed zo ja.quote:Op donderdag 2 januari 2014 17:01 schreef Maringo het volgende:
Morgen weer voor het eerst sinds jaren in het dagcijfer topic.
Ja, tenzij het Yvonne is.quote:Op donderdag 2 januari 2014 17:05 schreef DonnieDarkno het volgende:
quote:Op donderdag 2 januari 2014 17:05 schreef Maringo het volgende:
[..]
Beide niet meer.
quote:Bitcoin mining motherboards promise huge profits (for your energy provider)
Nope, met je GPU.quote:Op donderdag 2 januari 2014 17:04 schreef Rezania het volgende:
[..]
Ik stelde een vraag joh.quote:Op donderdag 2 januari 2014 17:05 schreef DonnieDarkno het volgende:
Staan nog zat GPU'miners op zolderkamertjes hoor.quote:Op donderdag 2 januari 2014 17:05 schreef Maringo het volgende:
[..]
Beide niet meer.
Laat maar dan.quote:Op donderdag 2 januari 2014 17:07 schreef DonnieDarkno het volgende:
[..]
NeeGadverdamme ik durf niet eens te klikken
True, maar die zullen lang niet meer zo effectief zijn.quote:Op donderdag 2 januari 2014 17:07 schreef BBQSausage het volgende:
[..]
Staan nog zat GPU'miners op zolderkamertjes hoor.
quote:Op donderdag 2 januari 2014 17:07 schreef Rezania het volgende:
[..]
[..]
Ach, ik hou het wel gewoon bij werken voor mijn geld.
Mongolische overheid zonder economische besef, maar geen bank, dus niet relevant.quote:Op donderdag 2 januari 2014 17:08 schreef DonnieDarkno het volgende:
[..]
Duitsland, ik was weer eens fout bezig.
Je moet ook geen Bitcoins gaan minen, maar net als Magnet (FOK! user) research doen naar welke altcoins je moet gaan minen. Hij verdient er echt veel aan.quote:Op donderdag 2 januari 2014 17:07 schreef Rezania het volgende:
[..]
[..]
Ach, ik hou het wel gewoon bij werken voor mijn geld.
Ja toch.quote:Op donderdag 2 januari 2014 17:07 schreef Rezania het volgende:
[..]
Echt iets om trots op te zijn ja.
Haha! ja.quote:Op donderdag 2 januari 2014 17:09 schreef BBQSausage het volgende:
[..]
"Uiteindelijk heb je het allemaal zelf gedaan!"
Heb ik helemaal geen interesse in. Als ik onderzoek doe is het naar DNA, RNA of eiwitten of zo.quote:Op donderdag 2 januari 2014 17:09 schreef Spatieloos het volgende:
[..]
Je moet ook geen Bitcoins gaan minen, maar net als Magnet (FOK! user) research doen naar welke altcoins je moet gaan minen. Hij verdient er echt veel aan.
Stuart zit ook altijd te geilen op z'n postcount, vind dat echt bizar.quote:
Je eigen of dat van een ander?quote:Op donderdag 2 januari 2014 17:10 schreef Rezania het volgende:
[..]
Heb ik helemaal geen interesse in. Als ik onderzoek doe is het naar DNA, RNA of eiwitten of zo.
Ik word een rijke man, ik ga levers verkopen.quote:Op donderdag 2 januari 2014 17:10 schreef DonnieDarkno het volgende:
Ik trouw gewoon een rijke man gr gr
Hij komt je halen, doe ff naam wegeditten.quote:Op donderdag 2 januari 2014 17:10 schreef Rezania het volgende:
[..]
- zit ook altijd te geilen op z'n postcount, vind dat echt bizar.
Kan toch beide? Verdien je daar veel mee? Al lijkt het me wel leuker, het lijkt me dat het minder verdiend.quote:Op donderdag 2 januari 2014 17:10 schreef Rezania het volgende:
Heb ik helemaal geen interesse in. Als ik onderzoek doe is het naar DNA, RNA of eiwitten of zo.
Alleen van E.coli tot nu toe, ben pas een half jaar bezig met mijn studie. Maar als het goed is ga ik later onderzoek doen naar menselijke stamcellen, tenminste, dat wil ik.quote:
Dago is hier nog wel de ergste.quote:Op donderdag 2 januari 2014 17:10 schreef Rezania het volgende:
[..]
Stuart zit ook altijd te geilen op z'n postcount, vind dat echt bizar.
quote:Op donderdag 2 januari 2014 17:11 schreef DonnieDarkno het volgende:
[..]
Hij komt je halen, doe ff naam wegeditten.
Ik wil geen beef.quote:Op donderdag 2 januari 2014 17:12 schreef Rezania het volgende:
[..]Hoezo ben jij bang voor sommige users? Eerst die Lord nogwat, nu Stuart. Fucking pussy man.
Ik blijf ook nog in GRTD, maar ik vind het daar te rustig/ de helft vind ik maar stom. En hier zijn veel mensen die ik niet ken om te leren , is het drukker en zijn er veel meer leukere onderwerpen. Sowieso zit jij hierquote:Op donderdag 2 januari 2014 17:11 schreef DonnieDarkno het volgende:
Vanwaar de verhuizing eigenlijk, Spatie?
Nice.quote:Op donderdag 2 januari 2014 17:12 schreef Rezania het volgende:
[..]
Alleen van E.coli tot nu toe, ben pas een half jaar bezig met mijn studie. Maar als het goed is ga ik later onderzoek doen naar menselijke stamcellen, tenminste, dat wil ik.
Pas maar op, straks edit 'ie z'n eigen post nog in ww.quote:Op donderdag 2 januari 2014 17:12 schreef Rezania het volgende:
[..]Hoezo ben jij bang voor sommige users? Eerst die Lord nogwat, nu Stuart. Fucking pussy man.
Vanwaar? Welke, Stuart met username Stuart of bedoel je een andere?quote:Op donderdag 2 januari 2014 17:13 schreef DonnieDarkno het volgende:
Stuart is trouwens best een toffe gozer.
Nee, want dan kost het veel te veel tijd, heb ik geen zin in.quote:Op donderdag 2 januari 2014 17:12 schreef Spatieloos het volgende:
[..]
Kan toch beide? Verdien je daar veel mee? Al lijkt het me wel leuker, het lijkt me dat het minder verdiend.
wwquote:Op donderdag 2 januari 2014 17:13 schreef BBQSausage het volgende:
[..]
Pas maar op, straks edit 'ie z'n eigen post nog in ww.
Heb nog leuk met hem gediscussieerd in JNG.quote:Op donderdag 2 januari 2014 17:13 schreef DonnieDarkno het volgende:
Stuart is trouwens best een toffe gozer.
Ik zit er ook niet op te geilen. Dat was alleen het verhaal van vanmorgen.quote:Op donderdag 2 januari 2014 17:10 schreef Rezania het volgende:
[..]
Stuart zit ook altijd te geilen op z'n postcount, vind dat echt bizar.
Stuart met de username, die GRTD-veteraanquote:Op donderdag 2 januari 2014 17:14 schreef Spatieloos het volgende:
[..]
Vanwaar? Welke, Stuart met username Stuart of bedoel je een andere?
Volwassen stamcellen trouwens, voordat ik een anti-abortus hippie op mijn dak krijg.quote:Op donderdag 2 januari 2014 17:13 schreef Maringo het volgende:
[..]
Nice.Mooi streven in ieder geval!
Wat noem je bizar veel? Volgens mij verdient Magnet er wel echt een paar duizend mee per maand, het ligt natuurlijk aan je mining rig. En zoveel tijd kost het niet ook weer niet, alleen de eerste week moet je veel opzoeken en daarna kijk je gewoon even of er een nieuwe coin is met potentie en die mine je en zet je daarna gelijk even op een exchange, en klaar.quote:Op donderdag 2 januari 2014 17:14 schreef Rezania het volgende:
[..]
Nee, want dan kost het veel te veel tijd, heb ik geen zin in.En je verdient er niet echt bizar veel mee nee, maar wel genoeg om goed van te leven. Er is heel veel vraag naar biotechnologen, dus lekker cashen als je een contract afsluit.
Maar sowieso boeit geld me niet zo veel, ik zou het veel leuker vinden om een baanbrekende ontdekking of ontwikkeling te maken. Even kanker genezen, Nobelprijs winnen, jwz.
Valt daar wat te zien dan? Nooit gekeken.quote:
Oh ja ik mag hem wel.quote:Op donderdag 2 januari 2014 17:14 schreef DonnieDarkno het volgende:
[..]
Stuart met de username, die GRTD-veteraan
Nee.quote:Op donderdag 2 januari 2014 17:16 schreef Rezania het volgende:
[..]
Valt daar wat te zien dan? Nooit gekeken.
Helemaal niks, maar Brownie, Nick en ik zaten elkaar eruit te spoelenquote:Op donderdag 2 januari 2014 17:16 schreef Rezania het volgende:
[..]
Valt daar wat te zien dan? Nooit gekeken.
Iemand heeft even een paar minuten f5 ingedrukt, daarna kon hij een tijdje niet op FOK! omdat hij voor overbelast zorgen, en daarna heeft hij het nog een paar keer gedaan met mate.quote:
Dat is correct.quote:Op donderdag 2 januari 2014 17:17 schreef Spatieloos het volgende:
[..]
Iemand heeft even een paar minuten f5 ingedrukt, daarna kon hij een tijdje niet op FOK! omdat hij voor overbelast zorgen, en daarna heeft hij het nog een paar keer gedaan met mate.
Denk ik, deed ik ook een keer bij iemand
Je moet de markten gewoon constant in de gaten houden hoor, het is niet simpel van 'Dat ziet er nu goed uit, koop ik dat, over een maand verkopen, 10.000 euro winst.'quote:Op donderdag 2 januari 2014 17:16 schreef Spatieloos het volgende:
[..]
Wat noem je bizar veel? Volgens mij verdient Magnet er wel echt een paar duizend mee per maand, het ligt natuurlijk aan je mining rig. En zoveel tijd kost het niet ook weer niet, alleen de eerste week moet je veel opzoeken en daarna kijk je gewoon even of er een nieuwe coin is met potentie en die mine je en zet je daarna gelijk even op een exchange, en klaar.
Onderzoek kost tonnen per maand, niet een paar duizend euro per week. Denk niet dat ik dat kan opbrengen, of ik moet Bill Gates nadoen.quote:En met dat geld kun je je onderzoeken financieren waardoor je een Nobel prijs wint.
Paar jaartjes in de garage doorbrengen dus.quote:Op donderdag 2 januari 2014 17:19 schreef Rezania het volgende:
[..]
Onderzoek kost tonnen per maand, niet een paar duizend euro per week. Denk niet dat ik dat kan opbrengen, of ik moet Bill Gates nadoen.
4000 views op je fobo!quote:Op donderdag 2 januari 2014 17:20 schreef BBQSausage het volgende:
[..]
Paar jaartjes in de garage doorbrengen dus.
Ik ook ja, ik kijk ook amper op andermans fobo. Heb er niet zo heel veel mee.quote:Op donderdag 2 januari 2014 17:23 schreef Rezania het volgende:
Ik heb er 3400, weet niet hoe.Soms zie ook echt namen staan van 'Wie ben jij?'
Ik ook nietquote:Op donderdag 2 januari 2014 17:23 schreef Bitterlemon het volgende:
[..]
Ik ben ook niet zo'n aandachtshoer.
Ik mine zelf ook, alleen dan met een slechte videokaart, verdient niet zoveel. Ik ben wel van plan een grotere mining rig te kopen. Maar het minen en kiezen van een munt is echt niet zo moeilijk. Het kost echt veel minder tijd dan je denkt. Natuurlijk heb je tijden dat je minder verdient dan andere.quote:Op donderdag 2 januari 2014 17:19 schreef Rezania het volgende:
[..]
Je moet de markten gewoon constant in de gaten houden hoor, het is niet simpel van 'Dat ziet er nu goed uit, koop ik dat, over een maand verkopen, 10.000 euro winst.'
Ik weet niet hoe simpel hij het laat klinken, maar waarschijnlijk kost het evenveel tijd als investeren op de beurs, en dat is ook gewoon een fulltime job. Daarnaast heb ik er gewoon geen interesse in, te volatiel, te veel risico. Als ik zou investeren zou ik het doen in staatsobligaties, maar daar heb je behoorlijk wat geld en geduld voor nodig.
[..]
Onderzoek kost tonnen per maand, niet een paar duizend euro per week. Denk niet dat ik dat kan opbrengen, of ik moet Bill Gates nadoen.
quote:Op donderdag 2 januari 2014 17:27 schreef BBQSausage het volgende:
Op naar m'n nieuwe telefoon
Eh, naar huis bedoel ik.
groetjesquote:Op donderdag 2 januari 2014 17:27 schreef BBQSausage het volgende:
Eh, naar huis bedoel ik.
Nerd!quote:Op donderdag 2 januari 2014 17:27 schreef BBQSausage het volgende:
Eh, naar huis bedoel ik.
Je beide telefoons?quote:Op donderdag 2 januari 2014 17:27 schreef BBQSausage het volgende:
Eh, naar huis bedoel ik.
Wow, nooit geweten dat het zo duur wasquote:Op donderdag 2 januari 2014 17:21 schreef Rezania het volgende:
Trouwens heb je allemaal dure dingen nodig voor onderzoek. Wij hebben analyse-apparaten van een paar miljoen euro staan. En zoiets simpels als een bekerglas kost al 20 euro.
fantasieneuk-simulatorquote:Op donderdag 2 januari 2014 17:28 schreef Spatieloos het volgende:
Daar gaat mijn droom om iets uit te vinden en snel rijk te worden.
Geeft niet.quote:Op donderdag 2 januari 2014 17:27 schreef Spatieloos het volgende:
[..]
Ik mine zelf ook, alleen dan met een slechte videokaart, verdient niet zoveel. Ik ben wel van plan een grotere mining rig te kopen. Maar het minen en kiezen van een munt is echt niet zo moeilijk. Het kost echt veel minder tijd dan je denkt. Natuurlijk heb je tijden dat je minder verdient dan andere.
Maar ja, als je het echt gewoon niet leuk vind en te volatiel vind moet je het niet doen, maar je moet niet denken dat het teveel tijd kost, minen heb je na een uurtje geleerd. Dan kun je gewoon telkens nieuwe coins zoeken op Bitcointalk.com forum, dan zet je je miner aan, mine je die de hele nacht terwijl je slaapt, de volgende ochtend zet je het op een exchange (of je maakt de keuze te wachten tot het meer waard is, maar daar zie ik jou niet voor aan) en je hebt geld verdiend. Die avond of als je thuis komt van je werk of weet ik veel wat je doet ga je weer naar bitcointalk.com is er nog een nieuwe munt? Dan ga je die minen, zo niet, dan doe je of meer research of doe je dezelfde als gisteren.
Kan minder dan een half uur per dag kosten, alleen eerste paar dagen ga je er wat van lezen.
Sorry als ik je te opdringerig adviseer om het te doen
80% van het budget van de universiteit gaat naar onze faculteit, we zijn gewoon duur.quote:Op donderdag 2 januari 2014 17:28 schreef Spatieloos het volgende:
[..]
Wow, nooit geweten dat het zo duur was
Daar gaat mijn droom om iets uit te vinden en snel rijk te worden.
Je kan de mine gewoon uitzetten tijdens het gamen, doe ik ook. En weer aan zetten als je naar bed gaat. En is stroom echt zo duur dan?quote:Op donderdag 2 januari 2014 17:29 schreef Rezania het volgende:
[..]
Geeft niet.![]()
En klinkt wel leuk en aardig hoor. Maar dan kan ik niet gamen tijdens het minen, en zit ik 's nachts te parasiteren op de stroomrekening van mijn ouders. Nee, bedankt.
Trouwens denk ik dat dit maar een hype is, een bubbel, die op een gegeven moment weer ophoudt. Of knapt, kan ook.
Nou ja, minen kost nogal wat stroom hoor ik vaak. En je ouders betalen het dan, terwijl zij er niks aan overhouden. Dat wil ik niet.quote:Op donderdag 2 januari 2014 17:31 schreef Spatieloos het volgende:
[..]
Je kan de mine gewoon uitzetten tijdens het gamen, doe ik ook. En weer aan zetten als je naar bed gaat. En is stroom echt zo duur dan?
Maar ja als je denkt dat het een bubbel is kan ik je niet overhalen.
Betaal je ouders dan gewoon een deel van je winst. Maar ik heb geen verstand van stroom, mijn vader zei dat het bijna niks kostquote:Op donderdag 2 januari 2014 17:33 schreef Rezania het volgende:
[..]
Nou ja, minen kost nogal wat stroom hoor ik vaak. En je ouders betalen het dan, terwijl zij er niks aan overhouden. Dat wil ik niet.En ik ben niet van plan een aggregaat te kopen.
Kreeg ik er maar voor betaaldquote:Op donderdag 2 januari 2014 17:33 schreef DonnieDarkno het volgende:
spatiebal krijgt betaald om mensen over te halen, Net als mensen met een doorlopende wenkbrauw, alsof je de sluikreclame voor Mac niet herkent.
quote:Op donderdag 2 januari 2014 17:35 schreef Spatieloos het volgende:
[..]
Kreeg ik er maar voor betaald
Nee, ik deel gewoon het idee omdat ik jullie toffe mensen vind en jullie de kans wil bieden om geld te verdienen. En in de hoop als bedankje krijg ik misschien wel een paar euro
Met jouw rig misschien niet nee.quote:Op donderdag 2 januari 2014 17:34 schreef Spatieloos het volgende:
[..]
Betaal je ouders dan gewoon een deel van je winst. Maar ik heb geen verstand van stroom, mijn vader zei dat het bijna niks kost
Heus was jij mij echt vergeten?!quote:Op donderdag 2 januari 2014 17:40 schreef DonnieDarkno het volgende:
[..]
Ik weet nu weer wie jij bent gvdMet je halve snor
Jij post niet genoegquote:Op donderdag 2 januari 2014 17:41 schreef Spatieloos het volgende:
[..]
Heus was jij mij echt vergeten?!
Ik dacht dat het een grapje was zo hey heus vergeet je zomaar iemand
Ja maar ik heb diepzinnige gesprekken met jou gehad, hoe kan je mij nou vergeten. Ik had zelfs ruzie met Sof door jou. Ken je die nog wel?quote:
Maar je wilt wel graag het voyeurslijstje vullen met je eigen naam?quote:Op donderdag 2 januari 2014 17:42 schreef Bitterlemon het volgende:
[..]
Nee hoor, ik geef niet zo veel om views van anderen.
Wij hebben elkaar maar vier keer gesprokenquote:Op donderdag 2 januari 2014 17:42 schreef Spatieloos het volgende:
[..]
Ja maar ik heb diepzinnige gesprekken met jou gehad, hoe kan je mij nou vergeten. Ik had zelfs ruzie met Sof door jou. Ken je die nog wel?
Immer.quote:Op donderdag 2 januari 2014 17:42 schreef Maringo het volgende:
[..]
Maar je wilt wel graag het voyeurslijstje vullen met je eigen naam?
Buiten.quote:Op donderdag 2 januari 2014 17:48 schreef DonnieDarkno het volgende:
[..]
Ik heb 7 uur op je zitten wachten, waar was je?
Okay ik overdreef heel erg. Maar hoe the fuck vergeet je mijquote:Op donderdag 2 januari 2014 17:44 schreef DonnieDarkno het volgende:
[..]
Wij hebben elkaar maar vier keer gesproken. Ja, uiteraard. Ruzie?
iellquote:
Ik weet het nu toch weerquote:Op donderdag 2 januari 2014 17:49 schreef Spatieloos het volgende:
[..]
Okay ik overdreef heel erg. Maar hoe the fuck vergeet je mij
Door jou ging ik zelfs BreakingBad kijken.
Maringoquote:
SPATIEEEEEEEquote:Op donderdag 2 januari 2014 17:49 schreef Spatieloos het volgende:
[..]
Okay ik overdreef heel erg. Maar hoe the fuck vergeet je mij
Door jou ging ik zelfs BreakingBad kijken.
quote:Op donderdag 2 januari 2014 17:50 schreef Maringo het volgende:
[..]
LB
Er was iemand eerder voor je die durfde je niet te dmen ofzo. Chick van spatie dacht ik.
Ohquote:
Ja maar ik kan gewoon niet geloven dat je iemand vergeet. Zeg me dat je dit bij veel meer mensen hebt of ik voel me enorm beledigd.quote:Op donderdag 2 januari 2014 17:50 schreef DonnieDarkno het volgende:
[..]
iell
[..]
Ik weet het nu toch weer
Nietquote:
quote:
Sofquote:Op donderdag 2 januari 2014 17:50 schreef Maringo het volgende:
[..]
LB
Er was iemand eerder voor je die durfde je niet te dmen ofzo. Chick van spatie dacht ik.
JAquote:Op donderdag 2 januari 2014 17:52 schreef Spatieloos het volgende:
[..]HOI!
Dus jij zit hier ook altijd, is iedereen aardig, tot nu toe vond ik het hier wel leuk?!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |