quote:Op donderdag 2 januari 2014 16:08 schreef Amarantha het volgende:
[..]
Ik ga denk ik serieus een klacht indienen bij de Wehkamp over het feit dat er in Emmen centrum geen afhaalpunt meer is. Die was er wel hoor.. maar die tabakszaak is failliet gegaan laatst
Met je gehuntquote:Op donderdag 2 januari 2014 16:11 schreef DonnieDarkno het volgende:
dago is echt wel mijn minst favoriete user
Groeten terugquote:Op donderdag 2 januari 2014 16:09 schreef DonnieDarkno het volgende:
[..]
Is dat BBQ.? Zo ja, doe hem de groeten!
Het heeft geen balans nodig, bedrijven kunnen het gewoon gelijk overzetten naar euro's via bitpay.quote:Op donderdag 2 januari 2014 16:09 schreef BBQSausage het volgende:
[..]
Zit geen balans in, en op een gegeven moment zullen veel bedrijven die er nu aan meedoen, toch weer zeggen; We stoppen er mee. En dan blijft 't kelderen, tot 't echt niks meer waard is.
Het klopt. Maar dat is met alles, zelfs euro's. De enige reden dat een euro zoveel waard is, is omdat iedereen er waarde aan hecht. Ook met goud, goud is gewoon een metaal waar je niet heel veel mee kan doen, toch is het veel meer waard (tegen argument: Maar het is ook mooi, okay jij wint) maar ja, currencies zijn gewoon niks waard tenzij mensen er waarde aan hechten, wat ze dus ook doen met bitcoins. En ja, Bitcoin is gebasseerd op de vraag, en die vraag is er gewoon.quote:Op donderdag 2 januari 2014 16:09 schreef DonnieDarkno het volgende:
Het is letterlijk nergens op gebaseerd, op geld zit nog goud en het lijkt me stug dat iedereen zijn geld opzij schuift en een verzoek tot andere vorm van betaling indient. Bitcoin is gebaseerd op de vraag die ontstaat door de vraag ernaar, corrigeer me als ik het mis heb.
Geen, ik heb alleen deze sc openstaan als tabblad.quote:Op donderdag 2 januari 2014 16:12 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Met je gehuntHoeveel FiPo's heb je al vandaag?
Nee, dat heb je fout. Als mensen laag kopen, stijgt de prijs niet. Zo werkt Bitcoin namelijk niet.quote:Op donderdag 2 januari 2014 16:12 schreef Spatieloos het volgende:
[..]
Het heeft geen balans nodig, bedrijven kunnen het gewoon gelijk overzetten naar euro's via bitpay.
En als het echt ineens keldert dan komen er juist ineens veel meer investeerders bij want die willen het laag kopen en dan gaat de prijs weer langzaam omhoog.
Dat is wat ik zegquote:Op donderdag 2 januari 2014 16:12 schreef Spatieloos het volgende:
Het klopt. Maar dat is met alles, zelfs euro's. De enige reden dat een euro zoveel waard is, is omdat iedereen er waarde aan hecht. Ook met goud, goud is gewoon een metaal waar je niet heel veel mee kan doen, toch is het veel meer waard (tegen argument: Maar het is ook mooi, okay jij wint) maar ja, currencies zijn gewoon niks waard tenzij mensen er waarde aan hechten, wat ze dus ook doen met bitcoins. En ja, Bitcoin is gebasseerd op de vraag, en die vraag is er gewoon.
Ik heb een Chinese groenteboer. Daar gaat dat wel lukken denk ik.quote:Op donderdag 2 januari 2014 16:15 schreef DonnieDarkno het volgende:
Toegankelijker en noodzakelijker* probeer jij maar eens bij de groenteboer te betalen met je dode kat.
quote:Op donderdag 2 januari 2014 16:15 schreef Maringo het volgende:
[..]
Ik heb een Chinese groenteboer. Daar gaat dat wel lukken denk ik.
Zo werkt waarde gewoon.quote:Op donderdag 2 januari 2014 16:14 schreef BBQSausage het volgende:
[..]
Nee, dat heb je fout. Als mensen laag kopen, stijgt de prijs niet. Zo werkt Bitcoin namelijk niet.
quote:Op donderdag 2 januari 2014 16:15 schreef Maringo het volgende:
[..]
Ik heb een Chinese groenteboer. Daar gaat dat wel lukken denk ik.
nee.quote:Op donderdag 2 januari 2014 16:16 schreef Spatieloos het volgende:
Als iets goedkoop is dan stijgt de vraag.
Probleem met Bitcoins is dat er maar een beperkt aantal is, het nieuw is, en dat er nog aan gemined wordt. Dat maakt de verhoudingen gigantisch krom.quote:Op donderdag 2 januari 2014 16:16 schreef Spatieloos het volgende:
[..]
Zo werkt waarde gewoon.
Als iets veel gevraagd is dan stijgt de prijs.
Dus als het helemaal zakt, dan stijgt de vraag weer en zal de prijs ook weer stijgen.
Als mensen laag inkopen en er is verder geen vraag naar, blijft de prijs gewoon laag hoor. Het wordt dus bepaald aan de hand van de vraag, niet of mensen het laag inkopen.quote:Op donderdag 2 januari 2014 16:16 schreef Spatieloos het volgende:
[..]
Zo werkt waarde gewoon.
Als iets veel gevraagd is dan stijgt de prijs.
Dus als het helemaal zakt, dan stijgt de vraag weer en zal de prijs ook weer stijgen.
Maar ze kunnen toch gewoon samen voortbestaan? Bitcoin heeft weer vooroordelen tegenover euro's, en andersom. Voordelen van Bitcoin zijn dat het snel gaat en dat banken zich er niet mee kunnen benoemen, voordelen van euro is dat het toegankelijker is en stabieler.quote:Op donderdag 2 januari 2014 16:14 schreef DonnieDarkno het volgende:
[..]
Dat is wat ik zegAlleen euro's (en andere valuta als dollars, yen, zeni) zijn veel toegankelijker, niet per se stabieler.
Bitcoins moet je ook vergelijken met goud, niet met de euro, dollar of yen. Dat is namelijk waar veel mensen de fout in gaan.quote:Op donderdag 2 januari 2014 16:17 schreef BBQSausage het volgende:
[..]
Probleem met Bitcoins is dat er maar een beperkt aantal is, het nieuw is, en dat er nog aan gemined wordt. Dat maakt de verhoudingen gigantisch krom.
Misschien spaart hij wel dode dieren en hecht hij er veel waarde aanquote:Op donderdag 2 januari 2014 16:15 schreef DonnieDarkno het volgende:
Toegankelijker en noodzakelijker* probeer jij maar eens bij de groenteboer te betalen met je dode kat.
quote:Op donderdag 2 januari 2014 16:18 schreef Spatieloos het volgende:
[..]
Misschien spaart hij wel dode dieren en hecht hij er veel waarde aan
Koffiekan.quote:Op donderdag 2 januari 2014 16:18 schreef Spatieloos het volgende:
[..]
Maar ze kunnen toch gewoon samen voortbestaan? Bitcoin heeft weer vooroordelen tegenover euro's, en andersom. Voordelen van Bitcoin zijn dat het snel gaat en dat banken zich er niet mee kunnen benoemen, voordelen van euro is dat het toegankelijker is en stabieler.
Dat er een beperkt aantal is is geen probleem maar juist goed, dan zal de waarde niet omlaag gaan door inflatie. Dat er nog gemined moet worden zorgt misschien wel voor problemen, maar daardoor hechten mensen er waarde aan, omdat je het niet zomaar krijgt maar er wat voor moet doen.quote:Op donderdag 2 januari 2014 16:17 schreef BBQSausage het volgende:
[..]
Probleem met Bitcoins is dat er maar een beperkt aantal is, het nieuw is, en dat er nog aan gemined wordt. Dat maakt de verhoudingen gigantisch krom.
Daar zit hem ook het hele probleem van de Bitcoin.quote:Op donderdag 2 januari 2014 16:18 schreef Spatieloos het volgende:
[..]
Maar ze kunnen toch gewoon samen voortbestaan? Bitcoin heeft weer vooroordelen tegenover euro's, en andersom. Voordelen van Bitcoin zijn dat het snel gaat en dat banken zich er niet mee kunnen benoemen, voordelen van euro is dat het toegankelijker is en stabieler.
Dat er een beperkt aantal is en er nog gemined moet worden maakt de waarde groter bedoelt bbq, denk ikquote:Op donderdag 2 januari 2014 16:20 schreef Spatieloos het volgende:
[..]
Dat er een beperkt aantal is is geen probleem maar juist goed, dan zal de waarde niet omlaag gaan door inflatie. Dat er nog gemined moet worden zorgt misschien wel voor problemen, maar daardoor hechten mensen er waarde aan, omdat je het niet zomaar krijgt maar er wat voor moet doen.
Nee okay, als er geen vraag is dan niet. Maar ik bedoel gewoon dat de vraag omhoog gaat als het laag is, waardoor het eigenlijk weer omhoog gaat. Het zal dus nooit heel laag worden.quote:Op donderdag 2 januari 2014 16:17 schreef Maringo het volgende:
[..]
Als mensen laag inkopen en er is verder geen vraag naar, blijft de prijs gewoon laag hoor. Het wordt dus bepaald aan de hand van de vraag, niet of mensen het laag inkopen.
Heb 'm ook gezien ja.quote:Op donderdag 2 januari 2014 16:19 schreef Amarantha het volgende:
Gisteren hier de oudejaarsconference gekeken van Theo Maassen, wat blijft dat toch een baas
Tuurlijk niet.quote:Op donderdag 2 januari 2014 16:21 schreef DonnieDarkno het volgende:
[..]
Dat er een beperkt aantal is en er nog gemined moet worden maakt de waarde groter bedoelt bbq, denk ik
Nee, de vraag gaat niet omhoog als de prijs laag is.quote:Op donderdag 2 januari 2014 16:22 schreef Spatieloos het volgende:
[..]
Nee okay, als er geen vraag is dan niet. Maar ik bedoel gewoon dat de vraag omhoog gaat als het laag is, waardoor het eigenlijk weer omhoog gaat. Het zal dus nooit heel laag worden.
Nee juist niet. Miners willen het vaak zo snel mogelijk voor zoveel mogelijk verkopen, als het minen moeilijker word dan stijgt de prijs. Maar als er helemaal niks meer gemined kan worden dan stijgt de prijs al helemaal omdat er geen nieuwe meer komen die het zo snel mogelijk willen verkopen zoals miners dat doen.quote:Op donderdag 2 januari 2014 16:18 schreef DonnieDarkno het volgende:
De grootste vragers zijn de miners (die al dan niet in euro's/dollars betalen), zodra het minen voorbij is daalt de vraag lijkt me.
De prijs hangt af van de vraag, niet andersom!quote:Op donderdag 2 januari 2014 16:22 schreef Spatieloos het volgende:
[..]
Nee okay, als er geen vraag is dan niet. Maar ik bedoel gewoon dat de vraag omhoog gaat als het laag is, waardoor het eigenlijk weer omhoog gaat. Het zal dus nooit heel laag worden.
Ik heb echt 80 minuten alleen maar gelachenquote:Op donderdag 2 januari 2014 16:22 schreef BBQSausage het volgende:
[..]
Heb 'm ook gezien ja.Geniaal, al was 't af en toe toch net wel iets te flauw.
Ik bedoel dat de prijs die nu voor een bitcoin betaald wordt, totaal niet in vergelijking is met de prijs wanneer het stilligt, dan zien mensen er opeens niks meer in, denk ik.quote:Op donderdag 2 januari 2014 16:21 schreef DonnieDarkno het volgende:
[..]
Dat er een beperkt aantal is en er nog gemined moet worden maakt de waarde groter bedoelt bbq, denk ik
Dat bedoel ik dus hiermeequote:Op donderdag 2 januari 2014 16:23 schreef BBQSausage het volgende:
[..]
Ik bedoel dat de prijs die nu voor een bitcoin betaald wordt, totaal niet in vergelijking is met de prijs wanneer het stilligt, dan zien mensen er opeens niks meer in, denk ik.
quote:Op donderdag 2 januari 2014 16:18 schreef DonnieDarkno het volgende:
De grootste vragers zijn de miners (die al dan niet in euro's/dollars betalen), zodra het minen voorbij is daalt de vraag lijkt me.
Ja klopt, ik had het verkeerd gelezen.quote:Op donderdag 2 januari 2014 16:23 schreef DonnieDarkno het volgende:
[..]
y not? Doordat er niet veel van zijn is 1 bc toch meer gewild?
Precies, en zodra de laatste coin is gemined, is het feestje dus over.quote:Op donderdag 2 januari 2014 16:24 schreef Maringo het volgende:
Jullie weten ook dat het de miners zijn die dit hele systeem dragen he? Zonder miners kunnen er geen transacties zijn en kan het systeem dus niet bestaan.
Bitcoin word ook geen alleenheerser. Mensen zullen het toch altijd weer moeten inruilen voor een ander iets (waar wel belasting kan worden gevraagd).quote:Op donderdag 2 januari 2014 16:21 schreef Maringo het volgende:
Daar zit hem ook het hele probleem van de Bitcoin.
Stel de bitcoin bereikt zijn doel: het enige betaalmiddel waar niemand aan kan veranderen.
Waar gaat de overheid dan de belasting op heffen? En als ze geen belasting meer kunnen heffen, waar gaan ze dan dat geld vandaan halen? En zo kan je nog zo'n hele reeks vragen opstellen wat er mis gaat als de Bitcoin (en consorten) alleenheerser worden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |