quote:Op donderdag 2 januari 2014 16:36 schreef Maringo het volgende:
[..]
Nee, alle coins zijn al in omloop.
Klopt.quote:Op donderdag 2 januari 2014 16:37 schreef Rezania het volgende:
Wat wel mooi is aan bitcoin is dat het goed laat zien wat nou het probleem van onze economie is. Geld wordt gewoon uit niks gecreëerd en kan op de ene dag meer waard zijn dan goud, en op de andere dag minder dan zand.En dat doen de banken dus ook, geld creëren uit niks, en dan krijg je een crisis uiteindelijk.
Heb jij vraag naar niks dan?quote:Op donderdag 2 januari 2014 16:38 schreef BBQSausage het volgende:
[..]
Klopt.
Maar dat is met alles zo. Van niks, iets maken. Doen we overal
Het ergste ervan vind ik dat als de overheid bepaald om extra biljetten te drukken, dat mijn geld minder waard wordt.quote:Op donderdag 2 januari 2014 16:37 schreef Rezania het volgende:
Wat wel mooi is aan bitcoin is dat het goed laat zien wat nou het probleem van onze economie is. Geld wordt gewoon uit niks gecreëerd en kan op de ene dag meer waard zijn dan goud, en op de andere dag minder dan zand.En dat doen de banken dus ook, geld creëren uit niks, en dan krijg je een crisis uiteindelijk.
Difficulty wordt bepaald door het aantal Ghash/s. Als er minder miners zijn daalt dat en dus daalt de difficulty.quote:Op donderdag 2 januari 2014 16:32 schreef BBQSausage het volgende:
[..]Volgens mij heb jij je niet goed ingelezen. De difficulty daalt nooit.
Inflatie is nodig voor een gezonde economie, anders zou de economie tot stilstand komen. Zonder inflatie geen groei.quote:Op donderdag 2 januari 2014 16:40 schreef Maringo het volgende:
[..]
Het ergste ervan vind ik dat als de overheid bepaald om extra biljetten te drukken, dat mijn geld minder waard wordt.
Leningen zijn investeringen van banken, dat kan goed gaan maar ook fout. Het probleem is dat de enige (niet letterlijk, want werkgelegenheid) die er baat bij heeft de bank is en de schade verdeeld gaat over de hele maatschappij.quote:Op donderdag 2 januari 2014 16:39 schreef Rezania het volgende:
Kijk, een brood is er gewoon, daar heb ik vraag naar. Contant geld is er ook gewoon, hup vraag. Maar de leningen van banken bestaan uit niks, ze komen gewoon plop uit de lucht vallen. Zo kan je een economie zwaar destabiliseren.
Die miners stoppen alleen niet zomaar, dus blijft 't hoog.quote:Op donderdag 2 januari 2014 16:40 schreef Spatieloos het volgende:
[..]
Difficulty wordt bepaald door het aantal Ghash/s. Als er minder miners zijn daalt dat en dus daalt de difficulty.
Dit zorgt er voor dat er elke 10 minuten een block word gevonden ofzo.
Dat laatste is toch wel één van de meest overrated theorieën van onze tijd. Het idee is leuk, maar het werkt niet in de praktijk.quote:Op donderdag 2 januari 2014 16:40 schreef Rezania het volgende:
[..]
Inflatie is nodig voor een gezonde economie, anders zou de economie tot stilstand komen. Zonder inflatie geen groei.
Inderdaad. de difficulty blijft altijd hoog tenzij miners stoppen, en bij de laatste paar coins gaat het minen zo zwaar dat er geen winst meer uit te halen is, dan stoppen er veel miners en gaat de difficulty juist weer omlaag waardoor ze toch nog net winst halen, maar miners blijven er altijd, al dan veel minder.quote:Op donderdag 2 januari 2014 16:42 schreef BBQSausage het volgende:
[..]
Die miners stoppen alleen niet zomaar, dus blijft 't hoog.
Wat wil je er aan doen dan? Onze economie is daar op gebaseerd, onze maatschappij ook. Je moet een revolutie teweegbrengen wil je dat veranderen.quote:Op donderdag 2 januari 2014 16:42 schreef Maringo het volgende:
[..]
Dat laatste is toch wel één van de meest overrated theorieën van onze tijd. Het idee is leuk, maar het werkt niet in de praktijk.
Hoe komt dat? Waarom is dat nodig voor groei?quote:Op donderdag 2 januari 2014 16:40 schreef Rezania het volgende:
[..]
Inflatie is nodig voor een gezonde economie, anders zou de economie tot stilstand komen. Zonder inflatie geen groei.
Dat zegt hij toch, zonder inflatie zit er geen beweging in en dus ook geen groei.quote:Op donderdag 2 januari 2014 16:44 schreef Spatieloos het volgende:
[..]
Hoe komt dat? Waarom is dat nodig voor groei?
Ik weet heus wel wat leningen zijn. Ik zeg alleen dat die leningen niet goed geregeld zijn. Als ik bijvoorbeeld 10 euro aan jou leen, terwijl ik maar 5 euro heb, en ik zet die 5 euro gewoon ergens op een stuk papier zodat het 'bestaat', klinkt dat slim? Nee toch? Ik zou pas uitlenen als ik daadwerkelijk 10 euro had, of misschien wel 15. Dan ben ik veel stabieler en loop ik minder risico.quote:Op donderdag 2 januari 2014 16:40 schreef DonnieDarkno het volgende:
[..]
Leningen zijn investeringen van banken, dat kan goed gaan maar ook fout. Het probleem is dat de enige (niet letterlijk, want werkgelegenheid) die er baat bij heeft de bank is en de schade verdeeld gaat over de hele maatschappij.
Okay dan formuleer ik mijn vraag anders: Waarom zit er geen beweging in zonder inflatie?quote:Op donderdag 2 januari 2014 16:46 schreef DonnieDarkno het volgende:
[..]
Dat zegt hij toch, zonder inflatie zit er geen beweging in en dus ook geen groei.
Maar dat is minder winstgevend; juist door die leningen ontstaan nieuwe bedrijven waar jij of mensen uit je omgeving aan het werk kunnen.quote:Op donderdag 2 januari 2014 16:46 schreef Rezania het volgende:
[..]
Ik weet heus wel wat leningen zijn. Ik zeg alleen dat die leningen niet goed geregeld zijn. Als ik bijvoorbeeld 10 euro aan jou leen, terwijl ik maar 5 euro heb, en ik zet die 5 euro gewoon ergens op een stuk papier zodat het 'bestaat', klinkt dat slim? Nee toch? Ik zou pas uitlenen als ik daadwerkelijk 10 euro had, of misschien wel 15. Dan ben ik veel stabieler en loop ik minder risico.
quote:Op donderdag 2 januari 2014 16:44 schreef Spatieloos het volgende:
[..]
Hoe komt dat? Waarom is dat nodig voor groei?
quote:Een normale (lage) inflatie (kleiner dan 2 procent) is gunstig voor de economie: het spoort de consument aan goederen te kopen want uitstel betekent dat men meer moet betalen voor hetzelfde product. Het maakt ook lenen interessant want inflatie knabbelt aan de rente die je op de lening moet betalen. En een economie draait goed als er gekocht wordt. Deflatie, daling van het algemeen prijsniveau, heeft het omgekeerde effect: de consument zal zijn aankopen uitstellen omdat hij er later minder voor zal betalen.
En jij denkt dat banken geen grote investeringen kunnen doen zonder geld te creëren? Er is genoeg geld in omloop en op spaarrekeningen om mee te kunnen investeren hoor. Maar we willen steeds meer, en het liefst nog snel ook. Dus cheaten we maar even zodat we geld kunnen uitlenen dat er niet is. Helaas krijg je dan een bubbel, en die zal op een gegeven moment klappen. Je kan niet eeuwig geld uit niets blijven creëren.quote:Op donderdag 2 januari 2014 16:47 schreef DonnieDarkno het volgende:
[..]
Maar dat is minder winstgevend; juist door die leningen ontstaan nieuwe bedrijven waar jij of mensen uit je omgeving aan het werk kunnen.
quote:Op donderdag 2 januari 2014 16:48 schreef Rezania het volgende:
Een normale (lage) inflatie (kleiner dan 2 procent) is gunstig voor de economie: het spoort de consument aan goederen te kopen want uitstel betekent dat men meer moet betalen voor hetzelfde product. Het maakt ook lenen interessant want inflatie knabbelt aan de rente die je op de lening moet betalen. En een economie draait goed als er gekocht wordt. Deflatie, daling van het algemeen prijsniveau, heeft het omgekeerde effect: de consument zal zijn aankopen uitstellen omdat hij er later minder voor zal betalen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |