Die ambitie hebben we al lang geleden opgegevenquote:Op vrijdag 27 december 2013 17:06 schreef Innisdemon het volgende:
Wauw, prachtig project. Hoop dat alles een beetje betaalbaar blijft.
Succes !
Wonenquote:Op vrijdag 27 december 2013 19:50 schreef BObNL het volgende:
Ik lees mee leuk! Ga je er na alles wat was voorgevallen nog wonen of is het afmaken om te verkopen?
U is goed bezig !quote:Op vrijdag 27 december 2013 21:04 schreef MrSubtle het volgende:
En als het goed is gekoppeld aan de vorige post nu. Dank u Sparkfarmer
pfft nooit jaloers zijn. Ieder huisje heeft toch zijn charme en bovendien zit er een enorme hoeveelheid werk aan zo'n boerderij. De tuin die je hier ziet is nog niet de helft en dat betekent alleen maar heel veel onderhoud, want je gebruikt maar een klein deel echtquote:Op zaterdag 28 december 2013 21:51 schreef Iwanius het volgende:
Vooraf: Ik ben heel tevreden waar ik woon maar als ik zo een boerderij zie in al zijn oudheid als in geschiedenis, dan ben ik een beetje jaloers. Vooral de ruimtelijke omgeving is voor mij
[ afbeelding ]
Hebben we al. We hebben haar Maaike genoemdquote:Op zondag 29 december 2013 08:51 schreef kirsten. het volgende:
Neem zo'n automatische grasmaaier! Net zoals je automatische stofzuigers hebt. Dat scheelt je weer een kusje in je tuin
Ja wel maar toch. Als het allemaal staat en af is (nou ja,een tuin is nooit af) dan is het toch allemaal van buiten gezien een idyllisch geheel.quote:Op zondag 29 december 2013 08:34 schreef MrSubtle het volgende:
pfft nooit jaloers zijn. Ieder huisje heeft toch zijn charme en bovendien zit er een enorme hoeveelheid werk aan zo'n boerderij. De tuin die je hier ziet is nog niet de helft en dat betekent alleen maar heel veel onderhoud, want je gebruikt maar een klein deel echt
komen binnenkort, moet ze even verzamelen nog.quote:Op maandag 30 december 2013 07:51 schreef Gieliovd het volgende:
Vonken-Boerke
Bedankt voor de gave update! Gestuukte plaatjes delen graag! Inspiratie nodig
Die noteren wequote:Op zondag 29 december 2013 22:27 schreef sigme het volgende:
Ik zou een 'mudroom' een klompenhok noemen. Beetje boers voor de fraaie ruimte die jij ervan wil maken, maar dat lijkt mij het Nederlandse woord ervoor.
Zo is het hier in het oosten van het land vaak; in de wat oudere boerderijen...quote:Op maandag 30 december 2013 08:43 schreef MrSubtle het volgende:
Tof vonkenboer! Zou op zich niet passen omdat het in de hooischuur is, maar de oorspronkelijke woning had nog geen aangebouwde varkensstallen hebben we gezien op historische landkaarten, dus kan goed ooit zo zijn geweest
yepquote:
Gaf bij ons ook een enorme energie boost kan ik je zeggen. Wanneer begint hij bij jullie?quote:Op woensdag 1 januari 2014 11:46 schreef Gieliovd het volgende:
![]()
Ongelooflijk!!!!!
Ik ben echt geschokt.... Zo mooi! Jezus dat gaat me hier een boost geven thuis....
Zo'n stucadoor doet altijd een hele hoop met een woning.quote:Op woensdag 1 januari 2014 11:53 schreef MrSubtle het volgende:
[..]
Gaf bij ons ook een enorme energie boost kan ik je zeggen. Wanneer begint hij bij jullie?
Fijnquote:
lol @ eerlijk eigenbelangquote:Op woensdag 1 januari 2014 15:49 schreef Duderinnetje het volgende:
Oh wat fijn dat jullie toch doorgaan!
Ook omdat wij dan weer dit topic verder kunnen volgen.
Zo dacht ik er ook ongeveer overquote:Op woensdag 1 januari 2014 15:49 schreef Duderinnetje het volgende:
Oh wat fijn dat jullie toch doorgaan!
Ook omdat wij dan weer dit topic verder kunnen volgen.
Gelukkig heb je (onbedoeld) de cv fetisjisten ook je cv laten zien.quote:-knip-
Ik wist niet dat die er ook waren. Graag gedaanquote:Op zaterdag 4 januari 2014 18:07 schreef cvboer het volgende:
[..]
Gelukkig heb je (onbedoeld) de cv fetisjisten ook je cv laten zien.
Ik ben er een.quote:Op zaterdag 4 januari 2014 18:38 schreef MrSubtle het volgende:
[..]
Ik wist niet dat die er ook waren. Graag gedaan
En... wat vind je van mijn CV? Sexy he?quote:
Mooi keteltjequote:Op zaterdag 4 januari 2014 18:39 schreef MrSubtle het volgende:
[..]
En... wat vind je van mijn CV? Sexy he?
Oh serieus? Kun je uitleggen waarom? Moet ik de installateur op z'n donder geven?quote:Op zaterdag 4 januari 2014 18:40 schreef cvboer het volgende:
[..]
Mooi keteltjeInstallatietechnisch geef ik het een magere 7.
Ik ben een miereneuker, de reden van de 7 is: Expansievaten zijn er ook in het wit, vele malen mooier.quote:Op zaterdag 4 januari 2014 18:42 schreef MrSubtle het volgende:
[..]
Oh serieus? Kun je uitleggen waarom? Moet ik de installateur op z'n donder geven?
Het oog wil ook watquote:Op zaterdag 4 januari 2014 18:51 schreef cvboer het volgende:
[..]
Ik ben een miereneuker, de reden van de 7 is: Expansievaten zijn er ook in het wit, vele malen mooier.
Serviceafsluiters onder de ketel zitten niet op gelijke hoogte, rookgasafvoer boven de ketel, ook daar is tegenwoordig wit materiaal voor leverbaar. Lijkt vele malen mooier. Leidingwerk in z'n algemeen had wel wat strakker gemogen. De kraan voor het vullen van de installatie: zo had ik het niet gedaan, even een T-stuk ertussen en de kraan met een muurplaat op de muur. Het zijn allemaal esthetische punten, maarja, daar let ik wel op.
Het hokje staat er over 20 jaar ook nog, daar twijfel ik ook niet overquote:Op zaterdag 4 januari 2014 19:59 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Het oog wil ook watzo bekijk ik het ook altijd.
Als ik zichtwerk qua elektra maak dan kan ik ook zo'n mieren neuker zijn.
Wedden dat dit tijdelijke hokje er over 5 jaar nog staat; en dat er dan nooit meer wat aan veranderd ?
Er is ons niets verteld, maar ik neem het risico gewoon niet.quote:Op zaterdag 4 januari 2014 20:11 schreef JantinaGr het volgende:
500 liter!! Wat een reusachtig ding!
Wij hebben in onze (losstaande) garage een boiler aan onze CV-ketel hangen. Ik vond 80 liter al veel![]()
Onze garage is trouwens ook niet geïsoleerd. Heb ook van verschillende CV-installateurs en loodgieters gehoord dat de kans op bevriezing nihil is. We hebben er wel een radiator precies onder hangen voor de zekerheid bij echte kou kan die altijd open gedraaid worden.
Is jullie iets anders verteld?
Ja helemaal mee eens, alleen vinden we dat niet mooi op een oude boerderij, dus voorlopig doen we het niet.quote:Op zondag 5 januari 2014 09:34 schreef Erasmo het volgende:
Ik wil niet al te belerend overkomen maar dat 500L vat schreeuwt gewoon om een zonneboiler
We hebben een carport/garage, waarvan we de achterkant niet kunnen zien. Die overwegen we als dak voor zonnepanelen of zonneboilers. Ik zal effe kijken of ik een plattegrond heb van het terein uit het kadaster, dan laat ik zien wat ik bedoel.quote:Op zondag 5 januari 2014 18:30 schreef jdel het volgende:
Is er een kant van een stal of schuur die je niet ziet? Want dan zou je ze daar op kunnen plaatsen.
Verder echt een wereld van verschil. Mooi geworden al zeg!
Yep. Stuur ik je even in PMquote:Op dinsdag 7 januari 2014 10:12 schreef Freddeh het volgende:
Heel erg tof, ga deze bijhouden. Jammer dat ik deel 1 gemist heb.
(is dit overigens ook via een blog te volgen?)
Ook verstuurd, idem naar jdelquote:Op maandag 13 januari 2014 11:50 schreef Iwanius het volgende:
[..]
Ik houd mij ook aanbevolen als het kan.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op woensdag 11 november 2009 18:10 schreef ElisaB het volgende: Ik ben ElisaB en stiekem verliefd op MrS O+
China verslagje: [sc] 611 Waar Geer een lijk probeert te verbergen...
Tja alles zelf doen was voor ons geen optie omdat we zaten met zaken als een dakconstructie die niet meer goed was, gierkelder die weg moest, een nieuwe verdiepingsvloer die moest worden gestort, etc. Maar ik snap goed wat je bedoelt jaquote:Op zondag 19 januari 2014 13:35 schreef Gieliovd het volgende:
Mensen zeggen veelal tegen mij, heee waarom doe je jou alles zelf, haal er nou eens hulp bij, je kunt niet alles zelf....
Dit, bevestigt weer eens, waarom ik het maar zelf doe. Wat een kl@tezooi joh.... Drama. Sterkte met de afhandeling.
Alles wat ik heb uitbesteedt liep ook zo, behalve het dubbel glas. Dat zat er echt binnen een dag super strak in.
Succes met de laatste dingen, ik snap je best dat je gaat micromanagen. Ik ben precies zo en daar voel ik me soms echt niet goed bij. Je weet dat de aannemer daar niet tegen kan en zijn mannen al helemaal niet. Maar als je het niet doet.....
Het plan van jullie is natuurlijk ook wel wat groter dan de gemiddelde verbouwing hier op FOK!quote:Op zondag 19 januari 2014 13:50 schreef MrSubtle het volgende:
[..]
Tja alles zelf doen was voor ons geen optie omdat we zaten met zaken als een dakconstructie die niet meer goed was, gierkelder die weg moest, een nieuwe verdiepingsvloer die moest worden gestort, etc. Maar ik snap goed wat je bedoelt ja
Overigens heb ik de bouwvakkers nooit ge-micromanaged, alleen hun management. De mannen heb ik op z'n tijd lekker voorzien van worstebroodjes, drank en motiverende woorden, die kunnen er namelijk meestal niets aan doen
De overige bouwmaterialen hebben we nog nodig, maar pas in een volgende fase. Toen we een half jaar geleden aangaven aan de aannemer dat we de fasering wilden aanpassen heeft hij dat vergeten door te geven aan de onderaannemer. Dus die stond laatst met de materialen op de stoep. We hebben ze maar geaccepteerd en opgeslagen in de toekomstige woonkamer.quote:Op zondag 19 januari 2014 17:55 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Het plan van jullie is natuurlijk ook wel wat groter dan de gemiddelde verbouwing hier op FOK!
Maar de uitvoerder en project begeleiding was dus bij jou verbouwing gewoon compleet ruk ?
Geen communicatie is natuurlijk ook een vorm van communicatie
En wat ga je nu met al die overbodige bouwmaterialen doen ? Kunnen die nog retour ?
Sommige aannemers maken er helaas een potje van !quote:Op maandag 20 januari 2014 17:46 schreef HetKlusKonijn het volgende:
^^ Wat een waslijst aan ellende inderdaad! Ik zou er stevig van over de rooie zijn gegaan...
Tja we zijn zelf vaak ook onder de indruk van onze eigen plannenquote:Op dinsdag 11 februari 2014 09:04 schreef Brighteyes het volgende:
Wauw, wat gaat dat toch uiteindelijk supergaaf worden zeg!
Ik ben nog steeds helemaal onder de indruk van jullie visie en plannen!
Bedankt... och als je snel stress hebt moet je niet aan zo'n project beginnen denk ikquote:Op dinsdag 11 februari 2014 22:26 schreef Faithz het volgende:
Ik weet niet of mijn aannemer dezelfde waslijst had overleeft. Ik heb bijna eigenhandig 3 kozijnenzetters mijn tuin uitgemieterd toen ik zag dat ze asbest stonden te breken. En dat was maar 1 ding. Ik had een hartstilstand gekregen als jouw lijstje mij overkomen was
Maar ooit, ooit hè, komt het allemaal goed, zit je op de bank te genieten en weet je dat het het allemaal meer dan waard was.quote:Op woensdag 12 februari 2014 10:22 schreef MrSubtle het volgende:
[..]
Bedankt... och als je snel stress hebt moet je niet aan zo'n project beginnen denk ik. Maar ik heb wel heeeeeel vaak tot 10 moeten tellen... en soms tot 100
idd. neem maar van mij aan; dat is een heel prettig gevoelquote:Op woensdag 12 februari 2014 12:48 schreef knoblaucha6 het volgende:
[..]
Maar ooit, ooit hè, komt het allemaal goed, zit je op de bank te genieten en weet je dat het het allemaal meer dan waard was.
En jij kunt dat uit ervaring wetenquote:Op woensdag 12 februari 2014 21:18 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
idd. neem maar van mij aan; dat is een heel prettig gevoel
Het duurt alleen even voordat je zo ver bent !
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Leuk dat familie van mij ook bij het project is betrokken!quote:Op donderdag 13 februari 2014 15:01 schreef MrSubtle het volgende:
Tja wat doe je als aannemer als je de vloer per ongeluk te hoog hebt gestort en de klant accepteert het niet? Haal je de hele vloer er weer uit, inclusief isolatie en vloerverwarming? Of laat je een bedrijf komen om 1.5 cm van de vloer af te laten slijpen? Er is geen goedkope oplossing en verzekering betaalt dit helaas niet terug. Het ene kost 10.000 euro, de andere oplossing 3.500 eurodus hoe dan ook eeuwig zonde van het geld.
[ afbeelding ]
Met een soort mega stofzuiger / freesmachine hakken ze stukje voor stukje een laag van de vloer. Het toffe is... het is echt stof-vrij. Het nadeel is dat het hele gebouw trilt en de hele buurt twee dagen geen gesprek kan hebben vanwege het kabaal dat uit ons huis komt
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Eerste laag is er af. Hierna gaan ze met de hand alle randen uitkappen, en daarna de hele boel glad maken.
[ afbeelding ]
Bedankt. Gaat op de bookmark lijst van bedrijven. Voor trappen hebben we er nog steeds niet super veel gevonden die we interessant vinden.quote:Op vrijdag 14 februari 2014 02:18 schreef fraubitch het volgende:
Ik deel 1 las ik dat je een op maat gemaakte trap wou en dat daar maar weinig bedrijven voor zijn. Nu is het zo dat ik gestudeerd heb met een dochter van een trappenmaker
Je hebt het zelf vast al gegoogled maar ik geef je zijn website toch maar: vanrijntrappenbouw.nl
Ik heb er verder geen aandelen in en ik heb ook geen idee of hij goed is, maar zijn dochter was er altijd erg enthousiast over (duh..papa)
Oh grappig. Kom maar een keer verse eitjes halen dan in de lente zodra de kippen weer eieren leggenquote:Op vrijdag 14 februari 2014 02:18 schreef fraubitch het volgende:
Overigens heb ik een idee waar je huis staat aangezien ik zelf uit die omgeving kom
Ik hoop snel weer op updates!
Cuijpers is familie van je?quote:Op vrijdag 14 februari 2014 10:00 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Leuk dat familie van mij ook bij het project is betrokken!
Ja, van oma's kant. Overachterneef of zoiets.quote:
Ze gaan gewoon met elkaar verder in dit mooie huis !quote:Op maandag 17 februari 2014 10:54 schreef Lienekien het volgende:
Met wie ga je er eigenlijk wonen? Was je relatie niet op de klippen gelopen?
klopt. En anders trek ik erin.quote:Op maandag 17 februari 2014 20:07 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Ze gaan gewoon met elkaar verder in dit mooie huis !
Jee had dat nu gezegd toen ik single was een paar maanden geledenquote:
Écht mooi, en ik kan die balken zeer zeker waarderen.quote:Op woensdag 19 februari 2014 20:53 schreef MrSubtle het volgende:
Vandaag even snel gaan kijken omdat ik te nieuwsgierig was
Bij deze een eerste teaser!
Echt... een goede stukadoor verandert een bouwput in een huis... amazing!
[ afbeelding ]
Écht mooi, en ik kan die balken zeer zeker waarderen.quote:Op vrijdag 21 februari 2014 19:29 schreef Gieliovd het volgende:
[..]
[quote]Op vrijdag 21 februari 2014 19:29 schreef Gieliovd het volgende:
[..]
Écht mooi, en ik kan die balken zeer zeker waarderen.
Heb zo'n zin in het moment dat de stukadoor erin gaat!!!!!!!!
Ik heb m'n boost weer te pakken om morgen lekker door te pakken. Dank je
quote:Op woensdag 19 februari 2014 20:53 schreef MrSubtle het volgende:
Vandaag even snel gaan kijken omdat ik te nieuwsgierig was
Bij deze een eerste teaser!
Echt... een goede stukadoor verandert een bouwput in een huis... amazing!
[ afbeelding ]
Deze had ik schijnbaar gemist...quote:Op zondag 16 februari 2014 09:24 schreef drs-know-how het volgende:
Mooi project met alle ups en downs erbij.
Alleen, zou je het nogmaals doen?
In de badkamer gaan we 1 wand en de vloer tegelen met donkere (roest/bruin/zwart) vloertegels. De andere wanden gaan we een gebroken wit latexen.quote:Op zondag 2 maart 2014 17:51 schreef cvboer het volgende:
Wat een verschil kan een stukadoor maken. Erg mooi geworden. Wat gaan jullie als wandafwerking toepassen?, traditioneel een behangetje of muurverf?
Prima keuze, lijkt me.quote:Op zondag 2 maart 2014 18:09 schreef MrSubtle het volgende:
[..]
In de badkamer gaan we 1 wand en de vloer tegelen met donkere (roest/bruin/zwart) vloertegels. De andere wanden gaan we een gebroken wit latexen.
De kastenkamer moet vooral licht worden, want er is geen natuurlijk licht en de meeste wanden zullen worden voorzien van inbouwkasten. Dus die zal qua muren wel helemaal in latex RAL9001 worden denk ik om te zorgen dat het niet te donker wordt.
quote:
Voor een echt ouderwetse 'look' kan je de volgende keer ook lijnolieverf nemen, gebruikten ze vroeger vaak. Enige nadeel is dat het langzaam droogt, maar daar heb je weinig last van als je het op het plafond smeert.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 17:27 schreef MrSubtle het volgende:
We willen graag een ouderwets uitziende matte afwerking, waarbij je alle groeven en knoesten van het hout blijft zien. Om dat te bereiken gaan we het hout alleen schilderen met twee lagen matte primer. Het gaat om een plafond, dus aflakken is niet nodig
Voor ons was langzaam drogen niet slim. Het huis is nog midden in de bouw en er dwarrelt ontzettend veel stof. Dus korte stofdroog-tijd is voor ons belangrijk. We hebben ook gekeken naar beits en naar verven op olie-basis maar we wilden het liefst op water basis ivm makkelijk schoonmaken en minder vieze geurquote:Op zondag 16 maart 2014 09:51 schreef usernaamvergeten het volgende:
[..]
Voor een echt ouderwetse 'look' kan je de volgende keer ook lijnolieverf nemen, gebruikten ze vroeger vaak. Enige nadeel is dat het langzaam droogt, maar daar heb je weinig last van als je het op het plafond smeert.Ziet er goed uit hoor!
Voor buiten ook heel duurzaam, gaat 20-30 jaar mee. Tegenwoordig droogt het wat sneller dan vroeger, heb er zelf nog niet mee gewerkt maar wil het graag eens proberen.quote:Op zondag 16 maart 2014 17:39 schreef MrSubtle het volgende:
[..]
Voor ons was langzaam drogen niet slim. Het huis is nog midden in de bouw en er dwarrelt ontzettend veel stof. Dus korte stofdroog-tijd is voor ons belangrijk. We hebben ook gekeken naar beits en naar verven op olie-basis maar we wilden het liefst op water basis ivm makkelijk schoonmaken en minder vieze geur
Maar lijnolieverf had ik niet overwogen, maar wat ik zo snel kon googlen net geeft dat wel mooi resultaat, dus die gaat in de "inspiratie" bookmark map!
quote:Op woensdag 19 maart 2014 23:01 schreef Smurfkuh het volgende:
Lang geleden dat ik heb meegelurkt maar inmiddels weer helemaal bij gelurkt. Het ziet er super uit, je mag echt trots zijn!
De staldeuren blijven erin zitten, maar ze gaan straks permanent open staan en er komt dan een groot venster achter. Alleen doen we dat als aller laatste, want tot die tijd is het veel te handig om bouwmaterialen doorheen naar binnen te slepenquote:Op woensdag 19 maart 2014 23:13 schreef bleiblei het volgende:
Ziet er weer kicken uit! Wat gaan jullie eigenlijk met die deuren in de woonkamer doen? Komt daar een kozijn in? Die schuurdeuren zijn wel ontzettend kicken. Je ziet vaak dat ze sneuvelen bij projecten als deze.
quote:Op donderdag 20 maart 2014 19:32 schreef Vonkenboer het volgende:
Wauw !
Er moet nog wel serieus wat gebeuren voordat het af is; maar het begint al wel heel erg vorm te krijgen!
Vooral al die oude balken in het zicht vind ik heel erg mooi !![]()
Schitterend !
Qua verdere afwerkingquote:Op donderdag 20 maart 2014 19:41 schreef MrSubtle het volgende:
[..]Hoe bedoel je er moet nog serieus wat gebeuren?
*PETS*quote:
*AUW!*quote:Op donderdag 20 maart 2014 19:51 schreef MrSubtle het volgende:
[..]
*PETS*
Uit mijn topic jijwe gaan over een paar weken verhuizen
Serieus: het is ook een multi-jaren project, dus geen zorgen, ik ben niet beledigdquote:Op donderdag 20 maart 2014 19:52 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
*AUW!*
Maar het blijft een erg toffe verbouwing om te volgen !
De zuinigheid zat niet in de materiaalkeuze. Een bevriende timmerman gevraagd en websites gekeken waar je ze kant en klaar kunt kopen en die waren ook van MDF.quote:Op zondag 23 maart 2014 11:14 schreef usernaamvergeten het volgende:
Verkeerde zuinigheid om vensterbanken van MDF te maken. Je had beter timmerpanelen of multiplex kunnen gebruiken. Kleine beschadiging en een beetje vocht, en het ziet er al niet meer uit.
hier ben ik het helemaal mee eens. mijn vriend deed dat ook in ons huis en je wil niet weten hoe dat er nu uitzietquote:Op zondag 23 maart 2014 11:14 schreef usernaamvergeten het volgende:
Verkeerde zuinigheid om vensterbanken van MDF te maken. Je had beter timmerpanelen of multiplex kunnen gebruiken. Kleine beschadiging en een beetje vocht, en het ziet er al niet meer uit.
Het is tof gereedschap, maar je moet er wel je tijd voor nemen in vergelijking tot ander gereedschap. Waar je met je zaag gewoon even kijkt en begint, ben je met je bovenfrees snel 10 minuten bezig met nadenken en instellen voor je 'm eindelijk aan zet, en dan ben je na 20 seconden weer klaarquote:Op zondag 23 maart 2014 17:31 schreef Gieliovd het volgende:
Je zet me op het spoor dat ik ook écht een bovenfrees wil kopen....
gewoon de gefreesde kanten heel goed glad schuren, dan is t eindresultaat prachtigquote:Op zondag 23 maart 2014 17:26 schreef MrSubtle het volgende:
Tja de eerste twee lagen primer zitten er nu op. We zullen zien hoe het wordt als ze straks in de lak zitten
Nee helaas. We zitten met de jurist te vechten tegen de aannemer die prutswerk heeft geleverd en dit nu weigert op te lossen. Tot dit gedaan is kunnen we niet verhuizen helaasquote:Op zondag 6 april 2014 20:49 schreef Vonkenboer het volgende:
Wonen jullie inmiddels al in dit prachtige pand ?
Wat is je droom? een oude boerderij? of het opknappen ervan?quote:Op zondag 6 april 2014 08:05 schreef Snuitebolletje het volgende:
Haleluja! Je bent een droom van mij aan t uitvoeren!
Prachtig.
Dank je... dit soort kleine opmerkingen geven weer de energie om door te gaanquote:Op maandag 7 april 2014 10:15 schreef Bruinoogje het volgende:
Heb je topics net al kwijlend doorgelezen, wat een werk... maar wat een resultaten ook al!
Die 2 samen ja... Of een ander historisch pand... Een watertoren lijkt me ook geweldig. Maar voorlopig nog even geld sparenquote:Op maandag 7 april 2014 15:00 schreef MrSubtle het volgende:
[..]
Wat is je droom? een oude boerderij? of het opknappen ervan?
Gaaf. Tzt wel een topic openen hequote:Op maandag 7 april 2014 15:20 schreef Snuitebolletje het volgende:
[..]
Die 2 samen ja... Of een ander historisch pand... Een watertoren lijkt me ook geweldig. Maar voorlopig nog even geld sparen
Geef me nog 10 jaar.... Tot die tijd kwijl ik hier even rond! Erg benieuwd hoe het verder gaat!quote:
Oooh dat is goed nieuws. Waar begint hij?quote:Op zondag 13 april 2014 12:21 schreef Gieliovd het volgende:
Mooie update![]()
Morgen hier ook de stukadoorrrrrrrrrr
spannendquote:Op zondag 13 april 2014 20:26 schreef Gieliovd het volgende:
Daar heb ik hem vrij in gelaten, alles staat er klaar voor. Zelfs de badkamer is net een operatiezaal.
Morgen mag hij lekker beginnen. Eind van de dag zie ik het wel weer.
Vandaag de laatste voorbereidingen, de rest is aan hem!
Nog niets aan gedaan (behalve dak vervangen). We zijn nog aan het nadenken wat we met de ruimte willen. Architect heeft wat matige plannen laten zien voor een binnenzwembad / sauna ruimte, maar dat zien we daar eigenlijk niet zo zitten.quote:Op zaterdag 19 april 2014 14:02 schreef TheMercenary976 het volgende:
Niet alles gelezen nog, maar benieuwd wat je met die varkensstallen gaat doen / hebt gedaan.
Nice !
Tja nieuwbouw is sowieso niet ons ding, ieder z'n eigen ding gelukkigquote:Op woensdag 16 april 2014 16:19 schreef josefiep het volgende:
Wow, wat geweldig met die balk zo.Kan echt geen nieuwbouw tegenop, dat project van jou.
Niet stalkerig hoor, eerder motiverendquote:Op woensdag 30 april 2014 08:16 schreef fraubitch het volgende:
even niet in je topic gereageerd (wil ook niet stalkerig overkomen door bij elke update "WAUW GAAF!" te roepen...) marruh...
WAUW!! GAAF!!
Welke dag schikt het best?quote:Op woensdag 30 april 2014 08:16 schreef fraubitch het volgende:
Wanneer mogen we naar je housewarming komen? [ afbeelding ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op woensdag 11 november 2009 18:10 schreef ElisaB het volgende: Ik ben ElisaB en stiekem verliefd op MrS O+
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Resistance is futile.
Zal ik binnenkort eens doenquote:Op zondag 4 mei 2014 10:09 schreef Seven. het volgende:
Mr. Subtle, vertel eens over de plannen die jullie hebben voor de woonkamer en keuken, kunnen we meedromen!
quote:Op zondag 4 mei 2014 10:09 schreef Seven. het volgende:
Jawel het kan wel, omdat we marmer/hardsteen natuurtegels gebruiken die niet super strak zijn. Mochten we ooit over 20 jaar naar 60x60cm gebakken tegels willen gaan dan lukt dat niet met de huidige vloer. Echter hebben we besloten dat maar voor lief te nemen op dit moment.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op woensdag 11 november 2009 18:10 schreef ElisaB het volgende: Ik ben ElisaB en stiekem verliefd op MrS O+
Wat heb je gedaan in dat half jaar?quote:Op zondag 4 mei 2014 10:58 schreef jeffrey83 het volgende:
Man man man... Wat een werk! Dacht ik dat ik al een eeuwigheid bezig.was met mijn project van een half jaartje..
Maar geweldig mooi is het!
Aanbouw gezet, heb er toevallig een topic over geopendquote:
quote:De ingang van de hemel en de hel zijn ca. 20 meter van elkaar verwijderd en worden van elkaar gescheiden door middel van een diepe kloof. Er wordt door omstandigheden wel eens een zieltje verkeerd afgeleverd, hetgeen een doorn in het oog is van Petrus. Op een mooie zonnige dag gaat Petrus naar de duivel en zegt dat hij wel een oplossing voor dit probleem heeft. "We gaan een brug bouwen en we delen de kosten." Dat lijkt de duivel een goed plan. Beide zullen de helft van de brug bouwen. De Duivel van zijn kant en Petrus van zijn kant. Direct vindt er grote activiteit plaats aan de kant van de Duivel, maar het blijft angstig stil aan de kant van de hemel. De duivel bekijkt dit een paar dagen en gaat op een gegeven moment maar eens informeren en vraagt aan Petrus: "Zul jij niet eens beginnen met de bouw, want ik ben al bijna klaar." Petrus antwoordt:" "Ik zou wel willen, maar ik kan geen aannemer vinden."
Ja maar ik verzamel even plaatjes. Ik heb een vloertje voorzien van tegels (eerste keer dat ik dat probeerde... moeilijker dan ik dacht btw), maar dan kun je een week later pas de plint randjes plakken en weer een week later pas voegen. Binnenkort dus een update.quote:
Ben benieuwd hoe het er nu voorstaat!quote:Op zondag 25 mei 2014 08:35 schreef MrSubtle het volgende:
[..]
Ja maar ik verzamel even plaatjes. Ik heb een vloertje voorzien van tegels (eerste keer dat ik dat probeerde... moeilijker dan ik dacht btw), maar dan kun je een week later pas de plint randjes plakken en weer een week later pas voegen. Binnenkort dus een update.
Daarnaast zijn we de witte gestukadoorde muren aan het schilderen met RAL9010 (standaard wit), en met fijne houten eiken balken in het hele huis betekent dat meer tijd kwijt met afplakken dan met schilderen. Ook hier dus binnenkort een updateje, maar weinig spectaculair helaas.
Wel is de stukadoor bezig met de laatste zaken van de bovenverdieping voorlopig, dus dat zou wel tof moeten worden. Vanmiddag gaan we zelf weer kijken hoe het nu is geworden
Nee nog niet verkocht. Hebben? Spotprijsje!quote:Op dinsdag 3 juni 2014 21:36 schreef Cat22 het volgende:
Hebben jullie je oude huis al verkocht? Een poosje geleden zag ik nog een bordje in de tuin staan, dacht ik.
Noem je prijs.quote:Op woensdag 4 juni 2014 17:49 schreef MrSubtle het volgende:
[..]
Nee nog niet verkocht. Hebben? Spotprijsje!
Ja zeker, vandaag een spectaculaire update wanneer MrSubtle een halve emmer verf omflikkert. Hopelijk morgen weer een nieuwe spannende afleveringquote:Op zondag 8 juni 2014 16:14 schreef Letstalk het volgende:
Cool om weer een update in dit topic te zien! Wat een intens omvangrijk project, het begint er al wel goed uit te zien!
Ohja, die vorige na mijn reactie had ik ook nog niet gezienquote:Op zondag 8 juni 2014 16:22 schreef MrSubtle het volgende:
[..]
Ja zeker, vandaag een spectaculaire update wanneer MrSubtle een halve emmer verf omflikkert. Hopelijk morgen weer een nieuwe spannende aflevering![]()
Kut verf op de vloer, snel een foto maken!quote:Op zondag 8 juni 2014 16:22 schreef MrSubtle het volgende:
[..]
Ja zeker, vandaag een spectaculaire update wanneer MrSubtle een halve emmer verf omflikkert. Hopelijk morgen weer een nieuwe spannende aflevering![]()
Zo te lezen overtreft je voormalige aannemer je nog rijkelijk in blunders, dus je hebt nog wat te doen.quote:Op zondag 8 juni 2014 16:22 schreef MrSubtle het volgende:
[..]
Het is inderdaad (warm) grijsquote:Op maandag 9 juni 2014 16:47 schreef Gieliovd het volgende:
Op de foto ziet de kleur er wat grijs uit, voor de kozijnen en plinten, ik ben niet zo van de grijs.
Maar verder mooi!
Klinkt goed. We hebben heel bewust gekozen voor een warme grijs met een heel licht tintje bruin erin, om te voorkomen dat het kil wordt inderdaadquote:Op dinsdag 10 juni 2014 20:37 schreef Krisp het volgende:
Ik heb zelf mijn muren grijs gemaakt, met een lichte tint blauw. Ik heb de plinten dan weer wit, voor het contrast. Het is heel erg mooi maar kan wat kil overkomen als je niet oplet. Als je daar goed mee omgaat door een goede vloer en inrichting, kan het heel erg mooi zijn.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
Bureau komt daar idd tegenquote:Op zondag 13 juli 2014 21:40 schreef Cat22 het volgende:
Eerste impressie: DRUK en wasda?
Maar als je beter kijkt en het verhaal leest... errug mooi! Ikzelf zou er wel een laag meubel (bureau?) voor zetten om het iets minder in het oog te laten springen denk ik.
quote:Op zondag 13 juli 2014 21:40 schreef Cat22 het volgende:
Zat er wel in, maar alleen in 1866 werd plots de R weggelaten, 1 jaar later weer terug. ("tik"foutje dus!). Zo weet ik dus ook precies hou oud de kaart is toevalligSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op woensdag 11 november 2009 18:10 schreef ElisaB het volgende: Ik ben ElisaB en stiekem verliefd op MrS O+
Leuk weetje!quote:Op zondag 13 juli 2014 22:31 schreef MrSubtle het volgende:
[..]
Bureau komt daar idd tegen
[..]
Zat er wel in, maar alleen in 1866 werd plots de R weggelaten, 1 jaar later weer terug. ("tik"foutje dus!). Zo weet ik dus ook precies hou oud de kaart is toevallig
Snap wat je zegt qua schuine, maar het was inderdaad uitsluitend omdat je anders je hoofd stoot tegen de balk als je staat te plassenquote:Op maandag 21 juli 2014 20:50 schreef Zonnekoning het volgende:
Gaaf die spiegel! Echt ontzettend veel werk allemaal maar het eindresultaat mag er zeker zijn!
Kleine kritische noot: vind schuine elementen (jouw toilet) niet echt passen in een ruimte. Maar reden zal ongetwijfeld zijn dat anders het toilet te veel in de ruimte kwam, of je met je hoofd tegen de kap aanzit..
Verder: keep up the good work!
Welk plaatje Lonaa?quote:
Oh, ja, het was misschien wat onduidelijk.quote:
Terechte vraag en ja dat probleem bestaat inderdaad. Daarom hebben we de plaats van de lichtpunten gekozen zodat dat (hopelijkquote:Op zondag 27 juli 2014 11:44 schreef Candaasje het volgende:
Die kaart is tof, helemaal met het verhaal eromheen! En past goed in een studeerkamer!
Over dat spiegelglas: gaaf! Maar heb je niet het probleem dat als je het licht in de douche aan hebt, en het buiten donker is, je alsnog door het glas heen kunt kijken?
(Ik denk even aan van die kantoorpanden met ramen waar je overdag van buiten niet naar binnen kunt kijken, maar 's avonds dus wel omdat het dan buiten donkerder is dan binnen.)
Gewoon even iets dat ik me afvroeg hoor, niet om af te kraken, want ik vind het idee erg mooi!
Respect voor, en daarom ook bewust die optie in de poll gezetquote:Op zaterdag 9 augustus 2014 17:20 schreef Erasmo het volgende:
Nope nope nope. Bloemetjesbehang kan écht niet meer
Leuk dat je reageert! Welkom uit het lurkerschapquote:Op zaterdag 9 augustus 2014 17:20 schreef Koepert het volgende:
Tijdje gelurkt..erg mooi om te volgen.. nu gestemd.
Dan wil ik ook nog wel de moeite nemen deze stem uit te leggen
Noordwand. Details zitten in je inboxquote:Op zaterdag 9 augustus 2014 19:56 schreef Ansu het volgende:
Waar is behang 2 eigenlijk van? Mijn nichtje krijgt een nieuw kamertje en ik denk dat ik haar hier misschien wel mee kan verrassen!
Eens met mijn voorganger en dit ook gestemd. Een past bij de sfeer van de oude boerderij, waarbij het zelfs een beetje verweerd lijkt.quote:Op zaterdag 9 augustus 2014 19:25 schreef Lonaa het volgende:
Gestemd op 1. Nog wel even getwijfeld tussen 1 en 3, maar ik sluit me aan bij m'n voorgangers.
Dat! Behang 3!quote:Op zaterdag 9 augustus 2014 17:32 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Ik ga voor 3! De eerste is wel héél klassiek en de tweede vind ik te fel. De laatste lijkt me mooi rustig en warm bij de andere kleuren.
Ook een lurker hier, mooi project zijn jullie mee bezig! Wij beginnen over een paar maanden met iets soortgelijks, dus ik blijf jullie volgen ;-)
We hebben in huize Vonk welliswaar maar twee muren behangen met een motiefje; maar daar voor hebben we wel bijna alle behangboeken uit de winkel van de plaatselijke schilder hier in huis gehad om te kijken of er iets voor ons tussen zat..quote:Op zaterdag 9 augustus 2014 18:29 schreef sigme het volgende:
Ik vind ze alle drie prachtig, maar ik heb groot vertrouwen in Vonkenboers behangersoog. Zulk mooi behang in zijn stulpje.
Het gaat inderdaad om een accent muur (achter de deur, dus niet in het eerste zicht bij binnenkomst)quote:Op zondag 10 augustus 2014 14:54 schreef Krisp het volgende:
Ik zou voor de tweede gaan. In het eerste geval is het een grote pasteltint, terwijl je in het tweede geval ook wat kleur hebt. Ik weet niet of het een accentmuur wordt, of dat de hele ruimte zo bekleed wordt? Ik zou namelijk ook wat kalkwit behang erbij doen, omdat alle patronen erg overheersend worden als je de hele kamer ermee behangt.
+1quote:
Alle wanden en schuine plafonds zijn RAL9010 (wit). De vloer, 1 Hoge wand (douche wand) en twee kleine muurtjes zijn donkerquote:Op zondag 17 augustus 2014 09:28 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Mooi! En spannend, als ze gaan tegelen wordt het echt![]()
Krijgen jullie alles dan donker in de badkamer? Wanden en vloer?
17m2, maar panorama geeft heel erg vertekend beeldquote:Op dinsdag 19 augustus 2014 18:10 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Leuk! Flinke badkamer ook wel of niet?
Wij hebben 4, dus ik vind 17 alsnog flink, vertekend of nietquote:Op dinsdag 19 augustus 2014 18:15 schreef MrSubtle het volgende:
[..]
17m2, maar panorama geeft heel erg vertekend beeld
Ja, we hebben nu 5m2, waarvan 3m2 onder schuine wandquote:Op dinsdag 19 augustus 2014 19:03 schreef Gieliovd het volgende:
Sjiek sub! Enne, 17m² is echt groot hoor. Hier ook 4m²
Als je een keer tijd hebt, zou je me willen PM-en hoe ik dat kan aanpakken en uitrekenen? Zou ik graag meer van wetenquote:Op dinsdag 19 augustus 2014 18:40 schreef _VoiD_ het volgende:
als je dat muurtje stabiel had willen maken had je beter de draadeinden onder spanning kunnen zetten. Dan zit er meer drukkracht in je wand, en had je mogelijk zoveel kunnen voorspannen dat bij een horizontale belasting er geen trekspanningen in je wand komen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |