Leuk dat familie van mij ook bij het project is betrokken!quote:Op donderdag 13 februari 2014 15:01 schreef MrSubtle het volgende:
Tja wat doe je als aannemer als je de vloer per ongeluk te hoog hebt gestort en de klant accepteert het niet? Haal je de hele vloer er weer uit, inclusief isolatie en vloerverwarming? Of laat je een bedrijf komen om 1.5 cm van de vloer af te laten slijpen? Er is geen goedkope oplossing en verzekering betaalt dit helaas niet terug. Het ene kost 10.000 euro, de andere oplossing 3.500 eurodus hoe dan ook eeuwig zonde van het geld.
[ afbeelding ]
Met een soort mega stofzuiger / freesmachine hakken ze stukje voor stukje een laag van de vloer. Het toffe is... het is echt stof-vrij. Het nadeel is dat het hele gebouw trilt en de hele buurt twee dagen geen gesprek kan hebben vanwege het kabaal dat uit ons huis komt
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Eerste laag is er af. Hierna gaan ze met de hand alle randen uitkappen, en daarna de hele boel glad maken.
[ afbeelding ]
Bedankt. Gaat op de bookmark lijst van bedrijven. Voor trappen hebben we er nog steeds niet super veel gevonden die we interessant vinden.quote:Op vrijdag 14 februari 2014 02:18 schreef fraubitch het volgende:
Ik deel 1 las ik dat je een op maat gemaakte trap wou en dat daar maar weinig bedrijven voor zijn. Nu is het zo dat ik gestudeerd heb met een dochter van een trappenmaker
Je hebt het zelf vast al gegoogled maar ik geef je zijn website toch maar: vanrijntrappenbouw.nl
Ik heb er verder geen aandelen in en ik heb ook geen idee of hij goed is, maar zijn dochter was er altijd erg enthousiast over (duh..papa)
Oh grappig. Kom maar een keer verse eitjes halen dan in de lente zodra de kippen weer eieren leggenquote:Op vrijdag 14 februari 2014 02:18 schreef fraubitch het volgende:
Overigens heb ik een idee waar je huis staat aangezien ik zelf uit die omgeving kom
Ik hoop snel weer op updates!
Cuijpers is familie van je?quote:Op vrijdag 14 februari 2014 10:00 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Leuk dat familie van mij ook bij het project is betrokken!
Ja, van oma's kant. Overachterneef of zoiets.quote:
Ze gaan gewoon met elkaar verder in dit mooie huis !quote:Op maandag 17 februari 2014 10:54 schreef Lienekien het volgende:
Met wie ga je er eigenlijk wonen? Was je relatie niet op de klippen gelopen?
klopt. En anders trek ik erin.quote:Op maandag 17 februari 2014 20:07 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Ze gaan gewoon met elkaar verder in dit mooie huis !
Jee had dat nu gezegd toen ik single was een paar maanden geledenquote:
Écht mooi, en ik kan die balken zeer zeker waarderen.quote:Op woensdag 19 februari 2014 20:53 schreef MrSubtle het volgende:
Vandaag even snel gaan kijken omdat ik te nieuwsgierig was
Bij deze een eerste teaser!
Echt... een goede stukadoor verandert een bouwput in een huis... amazing!
[ afbeelding ]
Écht mooi, en ik kan die balken zeer zeker waarderen.quote:Op vrijdag 21 februari 2014 19:29 schreef Gieliovd het volgende:
[..]
[quote]Op vrijdag 21 februari 2014 19:29 schreef Gieliovd het volgende:
[..]
Écht mooi, en ik kan die balken zeer zeker waarderen.
Heb zo'n zin in het moment dat de stukadoor erin gaat!!!!!!!!
Ik heb m'n boost weer te pakken om morgen lekker door te pakken. Dank je
quote:Op woensdag 19 februari 2014 20:53 schreef MrSubtle het volgende:
Vandaag even snel gaan kijken omdat ik te nieuwsgierig was
Bij deze een eerste teaser!
Echt... een goede stukadoor verandert een bouwput in een huis... amazing!
[ afbeelding ]
Deze had ik schijnbaar gemist...quote:Op zondag 16 februari 2014 09:24 schreef drs-know-how het volgende:
Mooi project met alle ups en downs erbij.
Alleen, zou je het nogmaals doen?
In de badkamer gaan we 1 wand en de vloer tegelen met donkere (roest/bruin/zwart) vloertegels. De andere wanden gaan we een gebroken wit latexen.quote:Op zondag 2 maart 2014 17:51 schreef cvboer het volgende:
Wat een verschil kan een stukadoor maken. Erg mooi geworden. Wat gaan jullie als wandafwerking toepassen?, traditioneel een behangetje of muurverf?
Prima keuze, lijkt me.quote:Op zondag 2 maart 2014 18:09 schreef MrSubtle het volgende:
[..]
In de badkamer gaan we 1 wand en de vloer tegelen met donkere (roest/bruin/zwart) vloertegels. De andere wanden gaan we een gebroken wit latexen.
De kastenkamer moet vooral licht worden, want er is geen natuurlijk licht en de meeste wanden zullen worden voorzien van inbouwkasten. Dus die zal qua muren wel helemaal in latex RAL9001 worden denk ik om te zorgen dat het niet te donker wordt.
quote:
Voor een echt ouderwetse 'look' kan je de volgende keer ook lijnolieverf nemen, gebruikten ze vroeger vaak. Enige nadeel is dat het langzaam droogt, maar daar heb je weinig last van als je het op het plafond smeert.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 17:27 schreef MrSubtle het volgende:
We willen graag een ouderwets uitziende matte afwerking, waarbij je alle groeven en knoesten van het hout blijft zien. Om dat te bereiken gaan we het hout alleen schilderen met twee lagen matte primer. Het gaat om een plafond, dus aflakken is niet nodig
Voor ons was langzaam drogen niet slim. Het huis is nog midden in de bouw en er dwarrelt ontzettend veel stof. Dus korte stofdroog-tijd is voor ons belangrijk. We hebben ook gekeken naar beits en naar verven op olie-basis maar we wilden het liefst op water basis ivm makkelijk schoonmaken en minder vieze geurquote:Op zondag 16 maart 2014 09:51 schreef usernaamvergeten het volgende:
[..]
Voor een echt ouderwetse 'look' kan je de volgende keer ook lijnolieverf nemen, gebruikten ze vroeger vaak. Enige nadeel is dat het langzaam droogt, maar daar heb je weinig last van als je het op het plafond smeert.Ziet er goed uit hoor!
Voor buiten ook heel duurzaam, gaat 20-30 jaar mee. Tegenwoordig droogt het wat sneller dan vroeger, heb er zelf nog niet mee gewerkt maar wil het graag eens proberen.quote:Op zondag 16 maart 2014 17:39 schreef MrSubtle het volgende:
[..]
Voor ons was langzaam drogen niet slim. Het huis is nog midden in de bouw en er dwarrelt ontzettend veel stof. Dus korte stofdroog-tijd is voor ons belangrijk. We hebben ook gekeken naar beits en naar verven op olie-basis maar we wilden het liefst op water basis ivm makkelijk schoonmaken en minder vieze geur
Maar lijnolieverf had ik niet overwogen, maar wat ik zo snel kon googlen net geeft dat wel mooi resultaat, dus die gaat in de "inspiratie" bookmark map!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |