abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_142277891
Erg mooi, top!
  maandag 21 juli 2014 @ 19:27:58 #252
28375 MrSubtle
Toe aan vakantie!
pi_142566165
Vandaag eindelijk een monstertje gekregen van het speciale glas waarvan we de badkamerspiegel willen maken. Het idee is dat je vanuit de douche door de spiegel heen kunt kijken en de hele badkamer ziet (en naar buiten kunt kijken), maar dat je vanuit de badkamer (en de buren door het raam) naar binnen gewoon een spiegel ziet.

Zojuist zijn we het gaan testen en hieronder het resultaat! :)
(sorry voor de Engelse teksten, die heb ik er bij geschreven voor een Facebook blog die we o.a. voor buitenlandse vrienden bijhouden)

Op woensdag 11 november 2009 18:10 schreef ElisaB het volgende: Ik ben ElisaB en stiekem verliefd op MrS O+
China verslagje: [sc] 611 Waar Geer een lijk probeert te verbergen...
  maandag 21 juli 2014 @ 20:50:46 #253
430459 Zonnekoning
Lodewijk XlV
pi_142570607
Gaaf die spiegel! Echt ontzettend veel werk allemaal maar het eindresultaat mag er zeker zijn!
Kleine kritische noot: vind schuine elementen (jouw toilet) niet echt passen in een ruimte. Maar reden zal ongetwijfeld zijn dat anders het toilet te veel in de ruimte kwam, of je met je hoofd tegen de kap aanzit..

Verder: keep up the good work!
pi_142570626
Nais! Erg tof!
  maandag 21 juli 2014 @ 21:16:47 #255
28375 MrSubtle
Toe aan vakantie!
pi_142572005
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 20:50 schreef Zonnekoning het volgende:
Gaaf die spiegel! Echt ontzettend veel werk allemaal maar het eindresultaat mag er zeker zijn!
Kleine kritische noot: vind schuine elementen (jouw toilet) niet echt passen in een ruimte. Maar reden zal ongetwijfeld zijn dat anders het toilet te veel in de ruimte kwam, of je met je hoofd tegen de kap aanzit..

Verder: keep up the good work!
Snap wat je zegt qua schuine, maar het was inderdaad uitsluitend omdat je anders je hoofd stoot tegen de balk als je staat te plassen :+. Maar anders was het ook een beetje een saaie vierkante ruimte, dus inmiddels ben ik wel aan het idee gewend geraakt.
Op woensdag 11 november 2009 18:10 schreef ElisaB het volgende: Ik ben ElisaB en stiekem verliefd op MrS O+
pi_142697013
Stoer hoor, die spiegel!
pi_142700755
Tof!

En ik zie een lach boven de spiegel, dus dat is al goed!
Laat die handjes wapperen!
pi_142701201
Plaatje is stuk. ;(
Sterkheidsbaas van alles.
  vrijdag 25 juli 2014 @ 08:46:17 #259
28375 MrSubtle
Toe aan vakantie!
pi_142709704
quote:
2s.gif Op donderdag 24 juli 2014 23:03 schreef Lonaa het volgende:
Plaatje is stuk. ;(
Welk plaatje Lonaa? :)
  vrijdag 25 juli 2014 @ 08:49:45 #260
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_142709727
Je laatste plaatje is iig niet stuk.
Spoilers!
  vrijdag 25 juli 2014 @ 08:50:28 #261
217702 Lonaa
Honger!
pi_142709734
quote:
7s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 08:46 schreef MrSubtle het volgende:

[..]

Welk plaatje Lonaa? :)
Oh, ja, het was misschien wat onduidelijk. :')

Gisteren toen ik dat postte was je laatste plaatje stuk, van het bijzondere glas. Nu doet ie het echter gewoon weer. :)
  zaterdag 26 juli 2014 @ 20:10:04 #262
28375 MrSubtle
Toe aan vakantie!
pi_142757967
Vandaag hebben we stofdorpels geplaatst in de binnenkozijnen. Gekozen voor gezoete Belgische hardsteen. Eigenlijk hadden we ze al veel eerder moeten bestellen en plaatsen (nu lag er al laminaat in de kamer, tot bijna aan de dorpel), maar telkens vergeten, dus een beetje laat maar nu dus alsnog gelegd :+.

Er zijn twee veelgebruikte manieren om ze te plaatsen: tussen het kozijn of onder het kozijn. Als je het 10 mensen vraagt krijg je 5 mensen die zeggen dat absoluut eronder moet en de andere 5 zeggen dat alleen ertussen goed is. Kortom, het maakt niet zo veel uit, en ongetwijfeld gaat iemand onder deze post vol passie uitleggen waarom de door ons gekozen manier slecht is :+.

Anyway, we hebben dus gekozen voor ertussen. Zomaar :P.

Ook het bevestigen kan op verschillende manieren overigens. Ik heb eerst de dorpel tegen het kozijn gezet en met een beitel een streepje getrokken op het kozijn om de hoogte af te tekenen. Vervolgens met dezelfde beitel een beetje ruimte gekapt zodat de dorpel niet klemt.

Even passen, kijken of de boel waterpas is van zichzelf of dat je iets moet corrigeren. In dit geval was de smeervloer prima waterpas, anders kun je het bijvoorbeeld met lijm oplossen en dan waterpas aanduwen, of als je had gekozen voor onder het kozijn kun je de dorpel met wigjes waterpas zetten en de lijm er onder duwen met een voegijzer (beetje ouderwetse manier, maar goed).

Dan het vastzetten. Ook hier verschillen de meningen. Er is goede montagekit te krijgen, cement werkt prima, en ook tegellijm is een prima optie. Ik had nog een half zakje tegellijm open, dus daar voor gekozen. Vloer goed schoon gemaakt, en de lijm aangebracht met een troffel, en uitgesmeerd met een lijmkam. Goed opletten dat de lijm aan de vloer hecht, als de vloer te stoffig is blijft het niet goed plakken. Grotere lijmkam-tanden betekent meer lijm, dus let op wat je koopt. Daarna is het een kwestie van de dorpel erin schuiven, waterpas erop zetten en goed aanduwen. Paar dagen eraf blijven, dun afkitten en klaar! :)
pi_142773770
Die kaart is tof, helemaal met het verhaal eromheen! En past goed in een studeerkamer! :Y

Over dat spiegelglas: gaaf! Maar heb je niet het probleem dat als je het licht in de douche aan hebt, en het buiten donker is, je alsnog door het glas heen kunt kijken?
(Ik denk even aan van die kantoorpanden met ramen waar je overdag van buiten niet naar binnen kunt kijken, maar 's avonds dus wel omdat het dan buiten donkerder is dan binnen.)

Gewoon even iets dat ik me afvroeg hoor, niet om af te kraken, want ik vind het idee erg mooi! :)
  zondag 27 juli 2014 @ 11:52:21 #264
28375 MrSubtle
Toe aan vakantie!
pi_142773924
quote:
0s.gif Op zondag 27 juli 2014 11:44 schreef Candaasje het volgende:
Die kaart is tof, helemaal met het verhaal eromheen! En past goed in een studeerkamer! :Y

Over dat spiegelglas: gaaf! Maar heb je niet het probleem dat als je het licht in de douche aan hebt, en het buiten donker is, je alsnog door het glas heen kunt kijken?
(Ik denk even aan van die kantoorpanden met ramen waar je overdag van buiten niet naar binnen kunt kijken, maar 's avonds dus wel omdat het dan buiten donkerder is dan binnen.)

Gewoon even iets dat ik me afvroeg hoor, niet om af te kraken, want ik vind het idee erg mooi! :)
Terechte vraag en ja dat probleem bestaat inderdaad. Daarom hebben we de plaats van de lichtpunten gekozen zodat dat (hopelijk :')) niet zal gebeuren. De lichtpunten zitten in in/boven de douche, maar in een hoek van 45 graden buiten de douche gericht op de spiegel. We gaan het merken straks als het zover is dat we licht hebben (en we er ook 's avonds zijn als het donker is). Beetje spannend dus :D
pi_142773959
Extra spannend douchen...... houdt het ook wel weer leuk ;)
  zaterdag 9 augustus 2014 @ 16:57:59 #266
28375 MrSubtle
Toe aan vakantie!
pi_143234317
Zo menschen, tijd om te stemmen :).

We gaan voor een van de twee kleine slaapkamertjes voor 1 wand voor een klassiek behang, lekker in de stijl van een oude boerderij en gewoon om een beetje kleur te hebben. De 3 overige wanden zijn warm wit. Op de foto's zien jullie de 3 opties, en telkens een stukje plint en vloer erbij ter indicatie (de plint en vloer lijkt niet overal dezelfde kleur, maar dat ligt helaas aan de automatische witbalans van mijn telefoon-camera).

Behang 1:

Behang 2:

Behang 3:

Poll: Welk behang moeten we kiezen?
Behang 1
Behang 2
Behang 3
Dude, what the fuck... :')

Tussenstand:
  zaterdag 9 augustus 2014 @ 17:20:27 #267
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_143234889
Nope nope nope. Bloemetjesbehang kan écht niet meer :P
  zaterdag 9 augustus 2014 @ 17:20:45 #268
112790 Koepert
Parttime Nutcase
pi_143234899
Tijdje gelurkt..erg mooi om te volgen.. nu gestemd.

Dan wil ik ook nog wel de moeite nemen deze stem uit te leggen :)

Ik heb gekozen voor 1 omdat ik die qua stijl het beste bij een oude boerderij vind passen.. tikje fout, erg klassiek en als geheel waarschijnlijk wat rustiger dan de andere 2. Daarbij staat de kleurstelling met vloer/plint ook het beste.. maar dat kan juist door de verstoorde witbalans komen.

Waarbij ik moet zeggen dat ik voor totaal iets anders zou gaan wegens aversie tegen bloemetjesbehang, maar daar zul je weinig aan hebben.
It starts with a shiver, an itch, a slow boil
  zaterdag 9 augustus 2014 @ 17:25:18 #269
28375 MrSubtle
Toe aan vakantie!
pi_143235014
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 augustus 2014 17:20 schreef Erasmo het volgende:
Nope nope nope. Bloemetjesbehang kan écht niet meer :P
Respect voor, en daarom ook bewust die optie in de poll gezet :')

Maar we gaan voor lekker fout voor 1 muur, lekker puh :6 ;)
  zaterdag 9 augustus 2014 @ 17:28:20 #270
28375 MrSubtle
Toe aan vakantie!
pi_143235102
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 augustus 2014 17:20 schreef Koepert het volgende:
Tijdje gelurkt..erg mooi om te volgen.. nu gestemd.

Dan wil ik ook nog wel de moeite nemen deze stem uit te leggen :)
Leuk dat je reageert! Welkom uit het lurkerschap ^O^
pi_143235197
Ik ga voor 3! De eerste is wel héél klassiek en de tweede vind ik te fel. De laatste lijkt me mooi rustig en warm bij de andere kleuren.

Ook een lurker hier, mooi project zijn jullie mee bezig! Wij beginnen over een paar maanden met iets soortgelijks, dus ik blijf jullie volgen ;-)
  Moderator zaterdag 9 augustus 2014 @ 17:49:09 #272
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_143235597
Ik heb gestemd op de eerste; de combinatie past met de vloer en wand past het best bij elkaar, vind ik dan gewoon lekker klassiek maar wel veel rustiger dan de andere twee mogelijkheden :)

Optie 2 is gewoon te veel lege (witte) ruimte tussen het motief; en optie 3 spreekt niet echt vind ik, oogt wat saai.
pi_143236591
Ik vind ze alle drie prachtig, maar ik heb groot vertrouwen in Vonkenboers behangersoog. Zulk mooi behang in zijn stulpje :Y.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_143238162
Gestemd op 1. Nog wel even getwijfeld tussen 1 en 3, maar ik sluit me aan bij m'n voorgangers. :)
pi_143239064
Ik vind twee leuker, vind ik namelijk wat frisser overkomen, maar heeft toch het bloemetjes-fout wat je zoekt. 1 lijkt zo grauw...

Waar is behang 2 eigenlijk van? Mijn nichtje krijgt een nieuw kamertje en ik denk dat ik haar hier misschien wel mee kan verrassen!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')