abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 27 december 2013 @ 16:51:57 #1
28375 MrSubtle
Toe aan vakantie!
pi_134751102
Bijna 2 jaar geleden hebben we een boerderij gekocht van ca 200 jaar oud. Deze zijn we sindsdien aan het opknappen. In deze blog kun je lezen hoe het ons vergaat, welke fantastische fouten we tot nu toe hebben gemaakt en welke dingen wel goed zijn gegaan.

Even wat foto's om er in te komen (dit is allemaal zoals het was toen we het net hadden gekocht)

De voorkant van de boerderij

Achterkant van de boerderij, je kijkt aan tegen de varkensstallen die aan het woonhuis vast zitten

De oude woonkamer, inrichting en stijl van de vorige bewoners

Hooizolder in de boerderij (achter de grote poort, vanaf de straat gezien)

In deel 1 is al een hoop gebeurd, inclusief wat persoonlijk drama waar we het maar niet meer over zullen hebben :X want recent hebben we besloten toch voorzichtig verder te knutselen. Eigenlijk omdat er zoveel lieve lurkers aan het einde van deel 1 plots kenbaar maakten dat ze de verbouwing aan het volgen waren heb ik besloten toch maar weer verder te gaan bloggen hier.
Op woensdag 11 november 2009 18:10 schreef ElisaB het volgende: Ik ben ElisaB en stiekem verliefd op MrS O+
China verslagje: [sc] 611 Waar Geer een lijk probeert te verbergen...
  vrijdag 27 december 2013 @ 16:53:01 #2
28375 MrSubtle
Toe aan vakantie!
pi_134751139
Wat je reeds in deel 1 hebt kunnen lezen:

• Sloopwerk, weghalen van voorzetwandjes, schrootjes, oude balkenplafonds
• Ontwerp maken (met architect)
• Repareren dakconstructie carport
• Aanleg electriciteit in tuin/schuur/garage
• Plaatsen gietijzer tuinhek
• Toegankelijker maken van achtertuin
• Repareren dak: aanbrengen dak isolatie, opnieuw uitlijnen dak, nieuwe dakplaten, dakpannen en overstek
• Vervangen schoorsteen
• Slopen dragende binnenmuren
• Aanbrengen nieuwe fundering
• Voorbereiden installatie en storten nieuwe vloer
• Metselen spouwmuren
• Nieuwe verdiepingsvloer aanbrengen
• Voorzetwandjes en verdere voorbereidingen voor eindafwerking
• Kozijnen stellen en muren metselen
• Aftimmeren schuine plafonds

Dit is dus allemaal al gebeurd. Hieronder nog even als opfrisser de laatste twee grote posts herhaald, inclusief de foto's.

De dakplaten die we gebruikt hebben zijn in principe strak genoeg om direct te worden geschilderd of gestukadoord, maar de gordingen zijn op veel plaatsen opgevuld met stukjes hout zodat de dakplaten er goed op aansluiten. Deze stukjes hout zijn natuurlijk lelijk en willen we graag uit het zicht weghalen, maar helaas gaat dit soms ten koste van de zichtbare dikte van de balken. Het is een afweging geweest waar we lang over hebben nagedacht, maar uiteindelijk toch gekozen voor een strakkere afwerking.

Dit betekent dat we de dakplaten van onderen gaan opdikken met tengels, daar vervolgens stucplaten tegenaan schroeven en dat dan later weer stukadoren en schilderen. Op onderstaande foto is de bovenste rij al voorzien van stucplaten, de rest is alleen nog voorzien van tengels.

De voorzetwandjes voor de spouwmuren zijn voorzien van isolatie, en daar wordt een damp-regulerende folie op gekit. Daarop monteren we weer OSB platen (18mm) en daarop weer stukplaten. Dat wordt vervolgens gestukadoord... Overdreven stevig, maar zo heb ik het graag 8-)

Nog even een fotootje van de complete "badkamer", met makelaars-lens ;)

Tijd om de voorbereidingen te treffen voor toilet en dubbele regendouche.

De rest van de stucplaten mogen er tegen. In totaal zitten we al op 4000 snelbouwschroeven, 700 houtschroeven, 200 stucplaten en 2,5 kilometer (!) hout :') ... en dat is voor de helft van de bovenverdieping

En het resultaat zien we hier...

De kastenkamer:

En de vensterramen van de badkamer hebben we zo gemaakt dat het lijkt alsof de ramen overgaan in de muur. Dit was een stukje meer werk om te maken, maar we willen een zo rustig en 'zen' mogelijk uitziende badkamer straks :)

We gaan de kleine slaapkamers voorzien van houten plafonds, met een ouderwetse balkenconstructie. De balken blijven dus gewoon in het zicht! De bovenkant van de plafond dient als vloer van de open slaapzolder (vanaf de gang bereikbaar). Deze zal nauwelijks gebruikt worden dus de vloer is ruim berekend op incidenteel gebruik (er komen geen meubels op).

Omdat er misschien anderen zijn die ooit hetzelfde willen doen ga ik er maar een stap-voor-stap instructieboekje van maken. Natuurlijk is dit niet de enige manier (misschien is het wel helemaal niet de juiste manier ;), maar voor ons werkte dit :+.

Nou we beginnen met het uitslijpen en kappen van de gaten waar de balken in komen te liggen. Om te zorgen dat alle balken precies op gelijke hoogte hangen maken we een dwarslat op de muur waarop de balken tijdelijk op komen te liggen. Zodra de balken in de muur verankerd zijn kan de lat dan weer weg.

We hebben geen dragende spouwmuren (er komen voorzetwandjes) dus de balken zullen steunen in de buitenmuur. Omdat een buitenmuur altijd last kan hebben van vocht moeten we het hout beschermen tegen rot. Dus eerst worden de balken goed ingesmeerd met oranje (loodvrije) menie

Met de vloerplanken erop zullen de balken straks goed stabiel zitten, maar tot die tijd willen we zorgen dat de balken ook al goed verankerd worden in de muren. De gaten hebben we bewust iets te groot gemaakt, en in de balken een paar (verzinkte) schroefjes vast gemaakt die wat uitsteken. Zodra de rest wordt opgevuld met cement zullen de schroefjes zorgen voor veel meer weerstand. Op deze foto zie je trouwens ook dat de balk nu zolang steunt op de dwars lat die in de muur vast zit.

We willen straks in het midden van de kamer een lichtpunt aan het plafond, maar we willen geen kabels zichtbaar in de kamer. Omdat de plafond ook de vloer van de zolder is kunnen we daar ook geen draden wegwerken, dus hebben we een bovenfrees gebruikt om een gleuf te frezen waar een pvc buisje in ligt. Hier kunnen we straks de electrische draden doorheen trekken :). De bochtjes maken we van flexibele pvc. De losse pvc stukjes hebben we eenvoudig aan elkaar gemaakt door ze in een iets dikker buisje te schuiven ;).

De balken hangen erin *O* (hier de helft, in totaal komen er 8 balken over de twee kamertjes). Even een los latje erop gelegd om te zien of ze gelijk lopen met de tussenmuur.

Op de gang (waar je straks de open zolder kunt zien) hebben we de balkjes een stukje laten uitsteken. Dit ziet er een beetje knusser uit en vonden we wel passen in de stijl.

Tenslotte de balken vast zetten in cement en de binnenmuur nog een beetje opsmeren met cement waar nodig. Omdat het te weinig is voor een steen (of zelfs een halve steen) maar enkel wat cement wordt gesmeerd, heb ik als hulpje hier een stukje gipsplaat met een blokje erop geschroefd gebruikt. Dat met een lat even tegen de muur geklemd en hier kun je makkelijk tegenaan smeren vanaf de andere kant, zonder dat de cement er aan de andere kant weer af valt.

Op woensdag 11 november 2009 18:10 schreef ElisaB het volgende: Ik ben ElisaB en stiekem verliefd op MrS O+
  Redactie Frontpage vrijdag 27 december 2013 @ 17:06:52 #3
38148 crew  Innisdemon
pi_134751637
Wauw, prachtig project. Hoop dat alles een beetje betaalbaar blijft.

Succes !
'Me' is géén bezittelijk voornaamwoord
pi_134751963
Oeh! *volg* Mooi hoor! :D
Ja doei.
pi_134752073
Jaa!

Fijn dat het goed genoeg gaat voor vooruitgang. Ik volg weer!
Sterkheidsbaas van alles.
pi_134752088
Héé bekende foto's? Keep up the good work :)
Laat die handjes wapperen!
  vrijdag 27 december 2013 @ 17:23:14 #7
158518 Sjechov
Medisch Commercieel Actief!
pi_134752203
Ga ook weer meekijken, leuk!
Je hoeft de wereld niet te snappen, je hoeft er alleen maar je weg in te vinden
  vrijdag 27 december 2013 @ 17:23:47 #8
28375 MrSubtle
Toe aan vakantie!
pi_134752223
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2013 17:06 schreef Innisdemon het volgende:
Wauw, prachtig project. Hoop dat alles een beetje betaalbaar blijft.

Succes !
Die ambitie hebben we al lang geleden opgegeven :')
  vrijdag 27 december 2013 @ 19:50:23 #9
101809 BObNL
Je bent top!
pi_134758355
Ik lees mee leuk! Ga je er na alles wat was voorgevallen nog wonen of is het afmaken om te verkopen?
Leuter mee!!
pi_134758917
*O* Wat fijn dat je weer verslag doet van jullie verbouwing!
pi_134759307
Welcome back Subtle :* !
pi_134759430
Leuk om hier weer wat te zien!
  vrijdag 27 december 2013 @ 20:17:47 #13
28375 MrSubtle
Toe aan vakantie!
pi_134759613
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2013 19:50 schreef BObNL het volgende:
Ik lees mee leuk! Ga je er na alles wat was voorgevallen nog wonen of is het afmaken om te verkopen?
Wonen
pi_134760217
quote:
11s.gif Op vrijdag 27 december 2013 20:17 schreef MrSubtle het volgende:
Wonen
Congrats!
  vrijdag 27 december 2013 @ 21:04:26 #15
28375 MrSubtle
Toe aan vakantie!
pi_134761782
En als het goed is gekoppeld aan de vorige post nu. Dank u Sparkfarmer
  Moderator zaterdag 28 december 2013 @ 10:07:19 #16
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_134777398
quote:
7s.gif Op vrijdag 27 december 2013 21:04 schreef MrSubtle het volgende:
En als het goed is gekoppeld aan de vorige post nu. Dank u Sparkfarmer
U is goed bezig !
En natuurlijk ga ik dit topic ook weer volgen ! :)
  zaterdag 28 december 2013 @ 11:54:28 #17
199124 Björn25
..............................
pi_134779533
Ik lurk ook weer mee!!
pi_134803327
Vooraf: Ik ben heel tevreden waar ik woon maar als ik zo een boerderij zie in al zijn oudheid als in geschiedenis, dan ben ik een beetje jaloers. Vooral de ruimtelijke omgeving is voor mij *;

[ Bericht 19% gewijzigd door #ANONIEM op 28-12-2013 21:52:08 ]
  zondag 29 december 2013 @ 08:34:16 #19
28375 MrSubtle
Toe aan vakantie!
pi_134817452
quote:
2s.gif Op zaterdag 28 december 2013 21:51 schreef Iwanius het volgende:
Vooraf: Ik ben heel tevreden waar ik woon maar als ik zo een boerderij zie in al zijn oudheid als in geschiedenis, dan ben ik een beetje jaloers. Vooral de ruimtelijke omgeving is voor mij *;

[ afbeelding ]
pfft nooit jaloers zijn. Ieder huisje heeft toch zijn charme en bovendien zit er een enorme hoeveelheid werk aan zo'n boerderij. De tuin die je hier ziet is nog niet de helft en dat betekent alleen maar heel veel onderhoud, want je gebruikt maar een klein deel echt
pi_134817531
Neem zo'n automatische grasmaaier! Net zoals je automatische stofzuigers hebt. Dat scheelt je weer een kusje in je tuin :D
  zondag 29 december 2013 @ 10:34:38 #21
28375 MrSubtle
Toe aan vakantie!
pi_134818544
quote:
6s.gif Op zondag 29 december 2013 08:51 schreef kirsten. het volgende:
Neem zo'n automatische grasmaaier! Net zoals je automatische stofzuigers hebt. Dat scheelt je weer een kusje in je tuin :D
Hebben we al. We hebben haar Maaike genoemd :')
  zondag 29 december 2013 @ 21:00:44 #22
28375 MrSubtle
Toe aan vakantie!
pi_134846071
Tijdens zo'n verbouwing zijn er momenten waarop je denkt dat het nooit meer goed komt. Gek genoeg is er vaak maar een heel kleine stap tussen "ramp" en "woning", en die stap heet stukadoor. Inmiddels zijn delen van de benedenverdieping gestukadoord en ziet het er al bijna bewoonbaar uit. Hieronder nog even enkele foto's van toen het nog leek alsof het nooit meer goed zou komen.

Deze foto vertelt eigenlijk een hele geschiedenis van het huis en daarom vind ik het wel een toffe foto. De stenen die je bovenin ziet zijn weer de zeldzame en heel oude "zonnebakker" stenen, deze zijn onderdeel van de brandmuur van de woning en zitten er dus vanaf het prille begin. De twee grote "gaten" in het witte gestukadoorde deel van de muur is waar wij twee heel dikke eiken balken hebben verwijderd en waar de oude hooizolder op rustte (de balken worden elders opnieuw gebruikt!). Waarom een deel zwart geschilderd is weten wij helaas ook niet, dus het verhaal heeft voor ons ook nog steeds onbekende stukken. De Poriso stenen links en rechts zijn door ons aangebracht en vormen onderdeel van de toekomstige hal. De pvc buisjes zijn overigens om de oude huidige keuken (aan de achterkant van de muur te voorzien van stroom).

Een stukje verder naar rechts in dezelfde muur kwamen we een grote eiken balk tegen die laat zien dat hier ooit een grote doorgang is geweest. In de tekeningen van het gemeentearchief uit 1970 is dit al niet meer zichtbaar, dus de vorige bewoners hebben dit al niet meer gezien, want hier zat vroeger een verlaagd plafond. Wij waren erg gecharmeerd van de balk, dus we hebben besloten hem weer volledig in het zicht te laten straks en hem te gebruiken in de constructie voor de deur die er nu onder is gekomen.

Dan weer even naar nieuw! We presenteren de nieuwe voordeur (althans, hier zit de oude staldeur er nog in, maar dit wordt wel straks de nieuwe voordeur van het huis). De toogvenstertjes zaten al in de stal en hebben we aan de buitenkant zo veel mogelijk gelaten zoals ze waren, maar we hebben wel de tochtsleuven vervangen door vensterbankjes en enkel glas en enkele muur vervangen door geisoleerde varianten.

Dit zie je als je binnenkomt en zit dus recht tegenover de voordeur. Rechter deur gaat naar de gasten-wc, de linker doorgang gaat naar de mud-room (garderobe).

Gasten wc in wording :)

Zoals altijd ben ik erg benieuwd naar jullie meningen! :)
  zondag 29 december 2013 @ 21:27:41 #23
270840 Saisai
pro freubelaar
pi_134848046
Jeetje, ik heb de persoonlijke drama meegelezen. Wat een ellende, werd er helemaal verdrietig van.

Maar het huis is prachtig. Ik ga dit topic zeker weer volgen. :*
O+
pi_134851212
quote:
1s.gif Op zondag 29 december 2013 08:34 schreef MrSubtle het volgende:

pfft nooit jaloers zijn. Ieder huisje heeft toch zijn charme en bovendien zit er een enorme hoeveelheid werk aan zo'n boerderij. De tuin die je hier ziet is nog niet de helft en dat betekent alleen maar heel veel onderhoud, want je gebruikt maar een klein deel echt
Ja wel maar toch. Als het allemaal staat en af is (nou ja,een tuin is nooit af) dan is het toch allemaal van buiten gezien een idyllisch geheel.
pi_134852493
Ik zou een 'mudroom' een klompenhok noemen. Beetje boers voor de fraaie ruimte die jij ervan wil maken, maar dat lijkt mij het Nederlandse woord ervoor :).
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_134854186
Ik lurk ook weer mee, hoewel ik wel ga proberen af en toe eens iets van me te laten horen ;)

Vind het nog steeds een erg gaaf project, fijn dat het een goed einde gaat krijgen! ^O^
  Moderator zondag 29 december 2013 @ 23:50:56 #27
92034 crew  Vonkenboer
pi_134857995
Ik lurk ook weer mee ! Mooie vorderingen worden er gemaakt ! :)

Is dat deel vroeger niet zwart geschilderd omdat het deel uitmaakt van een zogenoemde grupstal ?
Dat is een stal waar de dieren met hun kop richting het middenpad staan, van waar ze gevoerd werden.
Achter de koeien was dan een zogenoemde grup met daarachter een smal looppad.

Koeien werden vroeger heel vaak op stal naast elkaar staan vastgebonden. Achter de koeien loopt een mestgoot, een zogenoemde "grup" waarin dan de mest en urine werdt opgevangen en afgevoerd kon worden. Omdat "het" behoorlijk spettert als een koe zijn ding doet werden die stukken achter de dieren in de stal vaak tot +/- 1,5 meter hoogte zwart geschilderd.

Tenminste dat is mij ooit eens verteld.. :)

http://www.agriwiki.nl/wiki/Grupstal
pi_134863611
Vonken-Boerke :D

Bedankt voor de gave update! Gestuukte plaatjes delen graag! Inspiratie nodig :)
  maandag 30 december 2013 @ 08:38:15 #29
28375 MrSubtle
Toe aan vakantie!
pi_134863949
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2013 07:51 schreef Gieliovd het volgende:
Vonken-Boerke :D

Bedankt voor de gave update! Gestuukte plaatjes delen graag! Inspiratie nodig :)
komen binnenkort, moet ze even verzamelen nog. :)
  maandag 30 december 2013 @ 08:43:22 #30
28375 MrSubtle
Toe aan vakantie!
pi_134864013
Tof vonkenboer! Zou op zich niet passen omdat het in de hooischuur is, maar de oorspronkelijke woning had nog geen aangebouwde varkensstallen hebben we gezien op historische landkaarten, dus kan goed ooit zo zijn geweest ^O^
  maandag 30 december 2013 @ 08:53:33 #31
28375 MrSubtle
Toe aan vakantie!
pi_134864149
quote:
7s.gif Op zondag 29 december 2013 22:27 schreef sigme het volgende:
Ik zou een 'mudroom' een klompenhok noemen. Beetje boers voor de fraaie ruimte die jij ervan wil maken, maar dat lijkt mij het Nederlandse woord ervoor :).
Die noteren we :D voortaan noemen we het 't klompenhok :D
  Moderator maandag 30 december 2013 @ 10:12:11 #32
92034 crew  Vonkenboer
pi_134865555
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2013 08:43 schreef MrSubtle het volgende:
Tof vonkenboer! Zou op zich niet passen omdat het in de hooischuur is, maar de oorspronkelijke woning had nog geen aangebouwde varkensstallen hebben we gezien op historische landkaarten, dus kan goed ooit zo zijn geweest ^O^
Zo is het hier in het oosten van het land vaak; in de wat oudere boerderijen... :)
pi_134923438
Er wordt weer verder geklust! *O*
Samen?
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  dinsdag 31 december 2013 @ 14:46:36 #34
28375 MrSubtle
Toe aan vakantie!
pi_134926038
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 december 2013 13:43 schreef Cat22 het volgende:
Er wordt weer verder geklust! *O*
Samen?
yep
pi_134926564
^O^
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  woensdag 1 januari 2014 @ 08:48:10 #36
28375 MrSubtle
Toe aan vakantie!
pi_134946311
Allereerst gelukkig nieuw jaar allemaal *O*

Okay, een update met wat foto's van na stukadoren.
Herinner je je deze nog? (voor)

Na stukadoren ziet zo'n muur er dus plotseling heel anders uit! (na)

Wat je ziet als je binnenkomt (voor)

Wat je ziet als je binnenkomt (na)

Oude dragende balk (voor)

Oude dragende balk (na)

Wordt al bijna een huisje he? :X :')
pi_134946330
Wat een schitterend huis _O_ _O_
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  woensdag 1 januari 2014 @ 11:45:13 #38
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_134947511
Wauw! Ik had het gedoe afgelopen zomer helemaal niet meegekregen, nog een :* daarvoor, maar wat tof dat er nu toch een doorstart is. En wat voor een! _O_Mooi! O+
pi_134947529
:o

Ongelooflijk!!!!!

Ik ben echt geschokt.... Zo mooi! Jezus dat gaat me hier een boost geven thuis.... _O_
  woensdag 1 januari 2014 @ 11:53:31 #40
28375 MrSubtle
Toe aan vakantie!
pi_134947646
quote:
0s.gif Op woensdag 1 januari 2014 11:46 schreef Gieliovd het volgende:
:o

Ongelooflijk!!!!!

Ik ben echt geschokt.... Zo mooi! Jezus dat gaat me hier een boost geven thuis.... _O_
Gaf bij ons ook een enorme energie boost kan ik je zeggen. Wanneer begint hij bij jullie?
  Moderator woensdag 1 januari 2014 @ 12:00:41 #41
92034 crew  Vonkenboer
pi_134947763
quote:
7s.gif Op woensdag 1 januari 2014 11:53 schreef MrSubtle het volgende:

[..]

Gaf bij ons ook een enorme energie boost kan ik je zeggen. Wanneer begint hij bij jullie?
Zo'n stucadoor doet altijd een hele hoop met een woning.
Het is altijd zo'n wereld van verschil wanneer de wanden gestukadoord zijn en de plafonds dichtgezet zijn e.d. ^O^

Dit wordt zeker een prachtige woning ! *O*
  Milf woensdag 1 januari 2014 @ 12:35:46 #42
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_134948304
quote:
11s.gif Op dinsdag 31 december 2013 14:46 schreef MrSubtle het volgende:

[..]

yep
Fijn :*

En uiteraard lurk ik weer mee ;)
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
pi_134948341
Ziet er goed uit Subtle!
pi_134948421
Het blijft me elke keer weer verbazen wat een metamorfose een huis ondergaat nadat de stucadoor is geweest. Mooi hoor!
  woensdag 1 januari 2014 @ 12:47:30 #45
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_134951816
_O_ wat een mooi project.

*verder lurkt.
  woensdag 1 januari 2014 @ 15:49:21 #47
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_134952396
Oh wat fijn dat jullie toch doorgaan!

Ook omdat wij dan weer dit topic verder kunnen volgen. 8-)
Snobs have more fun!
KLIK!
  woensdag 1 januari 2014 @ 16:21:21 #48
28375 MrSubtle
Toe aan vakantie!
pi_134953053
quote:
1s.gif Op woensdag 1 januari 2014 15:49 schreef Duderinnetje het volgende:

lol @ eerlijk eigenbelang :D
  woensdag 1 januari 2014 @ 17:03:58 #49
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_134954205
Wat gaat dat mooi worden zeg! O+
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
pi_135014841
quote:
1s.gif Op woensdag 1 januari 2014 15:49 schreef Duderinnetje het volgende:

Zo dacht ik er ook ongeveer over ;)

Maar serieus, wel goed dat je de drama wat achter je hebt kunnen laten en weer samen verder gaat aan dit prachtige droom project!
  zaterdag 4 januari 2014 @ 17:51:23 #51
28375 MrSubtle
Toe aan vakantie!
pi_135072430
Allereerst iedereen heel erg bedankt voor de lieve steunbetuigingen! :@

Met de winter voor de deur zijn we blij dat we sinds enkele maanden een CV installatie hebben met boiler. We hebben moeten kiezen voor een boiler omdat we twee regenwaterdouches hebben straks, en er was geen ketel die dat aan kon zonder verlies van druk. Dus een 500 liter boiler geïnstalleerd, met voorbereiding voor het plaatsen van een tweede, mochten we ooit willen switchen naar een warmtepomp installatie.

De boiler en CV installatie moesten redelijk snel worden geplaatst, en zijn geplaatst in de voormalige varkensstal. Deze is echter niet geïsoleerd dus in de winter kan het er vriezen. Een paar maanden geleden geen probleem, maar met de winter voor de deur moesten we wel zorgen dat de ketel niet kapot vriest straks. Dus bouwen we nu alsnog een geïsoleerd hok er omheen. Let ook op het hergebruik van de prachtige oude binnendeur :'), want die hadden we nog liggen. Je kunt goed zien dat het snel moest en het ons voorlopig niet uit maakt hoe het komt uit te zien in de varkensstal ;).

Nadeel van de wandjes plaatsen nadat de boiler al staat is dat je er niet meer bij kunt :'). Op deze foto demonstreert m'n vader het beroemde om-de-hoek timmeren :D.

We hadden de binnenwanden liever helemaal dicht gemaakt, maar omdat we er niet meer bij kunnen hebben we maar gekozen om de binnenkant open te laten als frame, dan isolatie er tussen en dan maken we de buitenwanden straks wel netjes dicht. Nadeel is dat je dus aan de binnenkant van het hok de isolatie blijft zien.

Oh ja, ik weet dat hier een paar meterkastfetisjisten rondlopen, dus bij deze nog even twee foto's van onze meterkast :P

Een prop oud isolatiemateriaal om de hoofdleiding heen omdat we nog geen werkende verwarming hadden.
  zaterdag 4 januari 2014 @ 18:07:09 #52
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_135073052
quote:
-knip-
Gelukkig heb je (onbedoeld) de cv fetisjisten ook je cv laten zien. ^O^
Er komt altijd een moment waarop je moet kiezen tussen het geld dat je verdient en de tijd die je verliest om het te verdienen, tijd is alles behalve geld.
  zaterdag 4 januari 2014 @ 18:38:22 #53
28375 MrSubtle
Toe aan vakantie!
pi_135074433
quote:
10s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 18:07 schreef cvboer het volgende:

[..]

Gelukkig heb je (onbedoeld) de cv fetisjisten ook je cv laten zien. ^O^
Ik wist niet dat die er ook waren. Graag gedaan :+
  zaterdag 4 januari 2014 @ 18:38:52 #54
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_135074462
quote:
7s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 18:38 schreef MrSubtle het volgende:

[..]

Ik wist niet dat die er ook waren. Graag gedaan :+
Ik ben er een.
Er komt altijd een moment waarop je moet kiezen tussen het geld dat je verdient en de tijd die je verliest om het te verdienen, tijd is alles behalve geld.
  zaterdag 4 januari 2014 @ 18:39:29 #55
28375 MrSubtle
Toe aan vakantie!
pi_135074492
quote:
10s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 18:38 schreef cvboer het volgende:

[..]

Ik ben er een.
En... wat vind je van mijn CV? Sexy he?
  zaterdag 4 januari 2014 @ 18:40:51 #56
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_135074554
quote:
7s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 18:39 schreef MrSubtle het volgende:

[..]

En... wat vind je van mijn CV? Sexy he?
Mooi keteltje ^O^ Installatietechnisch geef ik het een magere 7.
  zaterdag 4 januari 2014 @ 18:42:29 #57
28375 MrSubtle
Toe aan vakantie!
pi_135074639
quote:
10s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 18:40 schreef cvboer het volgende:

[..]

Mooi keteltje ^O^ Installatietechnisch geef ik het een magere 7.
Oh serieus? Kun je uitleggen waarom? Moet ik de installateur op z'n donder geven?
  zaterdag 4 januari 2014 @ 18:51:52 #58
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_135075035
quote:
11s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 18:42 schreef MrSubtle het volgende:

[..]

Oh serieus? Kun je uitleggen waarom? Moet ik de installateur op z'n donder geven?
Ik ben een miereneuker, de reden van de 7 is: Expansievaten zijn er ook in het wit, vele malen mooier.
Serviceafsluiters onder de ketel zitten niet op gelijke hoogte, rookgasafvoer boven de ketel, ook daar is tegenwoordig wit materiaal voor leverbaar. Lijkt vele malen mooier. Leidingwerk in z'n algemeen had wel wat strakker gemogen. De kraan voor het vullen van de installatie: zo had ik het niet gedaan, even een T-stuk ertussen en de kraan met een muurplaat op de muur. Het zijn allemaal esthetische punten, maarja, daar let ik wel op.
  Moderator zaterdag 4 januari 2014 @ 19:59:53 #59
92034 crew  Vonkenboer
pi_135078043
quote:
10s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 18:51 schreef cvboer het volgende:

[..]

Ik ben een miereneuker, de reden van de 7 is: Expansievaten zijn er ook in het wit, vele malen mooier.
Serviceafsluiters onder de ketel zitten niet op gelijke hoogte, rookgasafvoer boven de ketel, ook daar is tegenwoordig wit materiaal voor leverbaar. Lijkt vele malen mooier. Leidingwerk in z'n algemeen had wel wat strakker gemogen. De kraan voor het vullen van de installatie: zo had ik het niet gedaan, even een T-stuk ertussen en de kraan met een muurplaat op de muur. Het zijn allemaal esthetische punten, maarja, daar let ik wel op.
Het oog wil ook wat ;) zo bekijk ik het ook altijd.
Als ik zichtwerk qua elektra maak dan kan ik ook zo'n mieren neuker zijn.

Wedden dat dit tijdelijke hokje er over 5 jaar nog staat; en dat er dan nooit meer wat aan veranderd ? :P
pi_135078640
:D 500 liter!! Wat een reusachtig ding!
Wij hebben in onze (losstaande) garage een boiler aan onze CV-ketel hangen. Ik vond 80 liter al veel :|W

Onze garage is trouwens ook niet geïsoleerd. Heb ook van verschillende CV-installateurs en loodgieters gehoord dat de kans op bevriezing nihil is. We hebben er wel een radiator precies onder hangen voor de zekerheid bij echte kou kan die altijd open gedraaid worden.
Is jullie iets anders verteld?
  zaterdag 4 januari 2014 @ 20:55:53 #61
28375 MrSubtle
Toe aan vakantie!
pi_135080617
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 19:59 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Het oog wil ook wat ;) zo bekijk ik het ook altijd.
Als ik zichtwerk qua elektra maak dan kan ik ook zo'n mieren neuker zijn.

Wedden dat dit tijdelijke hokje er over 5 jaar nog staat; en dat er dan nooit meer wat aan veranderd ? :P
Het hokje staat er over 20 jaar ook nog, daar twijfel ik ook niet over :) dus ik ga zorgen dat het aan de buitenkant in ieder geval netjes is :+

edit: als ik meer tijd had gehad had ik ook liever eerst de binnenkant willen stukadoren. Nu is er een multiplek plaat tegen de lelijke muur geschroefd :'(
  zaterdag 4 januari 2014 @ 20:58:38 #62
28375 MrSubtle
Toe aan vakantie!
pi_135080738
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 20:11 schreef JantinaGr het volgende:
:D 500 liter!! Wat een reusachtig ding!
Wij hebben in onze (losstaande) garage een boiler aan onze CV-ketel hangen. Ik vond 80 liter al veel :|W

Onze garage is trouwens ook niet geïsoleerd. Heb ook van verschillende CV-installateurs en loodgieters gehoord dat de kans op bevriezing nihil is. We hebben er wel een radiator precies onder hangen voor de zekerheid bij echte kou kan die altijd open gedraaid worden.
Is jullie iets anders verteld?
Er is ons niets verteld, maar ik neem het risico gewoon niet.
ᴬᶫᶫᵉˢ ᵐᵒᵉᵗ ᵇᶦʲ ᵐᶦʲ ᵃᶫᵗᶦʲᵈ ᵉˣᵗʳᵃ ᵈᵉᵍᵉᶫᶦʲᵏ ᵉᶰ ᵛᵉᶦᶫᶦᵍ ᵐᵉᵗ ᶻᵘᶫᵏᵉ ᵈᶦᶰᵍᵉᶰ⋅⋅⋅
pi_135084552
Woah dat stucwerk ziet er zo mooi uit! Dat geeft hoop :@

Wat een mooi gebouw ook zeg. Wat een klus. Nu je eerste topic even doorlezen :Y
  zondag 5 januari 2014 @ 09:34:07 #64
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_135094866
Ik wil niet al te belerend overkomen maar dat 500L vat schreeuwt gewoon om een zonneboiler :P
  zondag 5 januari 2014 @ 14:10:44 #65
277627 Seven.
We are Borg.
pi_135100858
Goeie updates hier.
Resistance is futile.
  zondag 5 januari 2014 @ 14:56:00 #66
28375 MrSubtle
Toe aan vakantie!
pi_135102607
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 09:34 schreef Erasmo het volgende:
Ik wil niet al te belerend overkomen maar dat 500L vat schreeuwt gewoon om een zonneboiler :P
Ja helemaal mee eens, alleen vinden we dat niet mooi op een oude boerderij, dus voorlopig doen we het niet.
pi_135111426
Is er een kant van een stal of schuur die je niet ziet? Want dan zou je ze daar op kunnen plaatsen.

Verder echt een wereld van verschil. Mooi geworden al zeg!
  zondag 5 januari 2014 @ 20:16:28 #68
28375 MrSubtle
Toe aan vakantie!
pi_135116928
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 18:30 schreef jdel het volgende:
Is er een kant van een stal of schuur die je niet ziet? Want dan zou je ze daar op kunnen plaatsen.

Verder echt een wereld van verschil. Mooi geworden al zeg!
We hebben een carport/garage, waarvan we de achterkant niet kunnen zien. Die overwegen we als dak voor zonnepanelen of zonneboilers. Ik zal effe kijken of ik een plattegrond heb van het terein uit het kadaster, dan laat ik zien wat ik bedoel.
  zondag 5 januari 2014 @ 20:48:32 #69
28375 MrSubtle
Toe aan vakantie!
pi_135118799
Hieronder een plattegrond van het kadaster... Nummer 3 is het huis en de aangebouwde varkensstallen. Nummer 2 is de garage/carport, waarop we overwegen om zonnepanelen te plaatsen (ooit). Nummer 3 is een lange oude schuur van 30 meter, met mooie balken dak constructie, maar daar hebben we nog geen concrete plannen voor.

Plattegrond van het huis (nummer 3 op bovenstaande plattegrond) en dan de situatie voor en na. De meeste foto's hierboven zijn van het plaatje linksbeneden, en dan met name van de hal, de garderobe en de CV ruimte
pi_135180450
Heel erg tof, ga deze bijhouden. Jammer dat ik deel 1 gemist heb.

(is dit overigens ook via een blog te volgen?)

[ Bericht 30% gewijzigd door Freddeh op 07-01-2014 20:18:18 ]
  vrijdag 10 januari 2014 @ 21:48:47 #71
28375 MrSubtle
Toe aan vakantie!
pi_135336384
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 10:12 schreef Freddeh het volgende:
Heel erg tof, ga deze bijhouden. Jammer dat ik deel 1 gemist heb.

(is dit overigens ook via een blog te volgen?)
Yep. Stuur ik je even in PM :)
pi_135343235
Oe, doe mij ook even een linkje daarvan :)
Vind het heerlijk om dit te volgen.

Ik hoop over een half jaar ook met zoiets te starten.
pi_135430328
quote:
7s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 21:48 schreef MrSubtle het volgende:

Yep. Stuur ik je even in PM :)
Ik houd mij ook aanbevolen als het kan.
  maandag 13 januari 2014 @ 14:53:56 #74
28375 MrSubtle
Toe aan vakantie!
pi_135436953
quote:
6s.gif Op maandag 13 januari 2014 11:50 schreef Iwanius het volgende:

[..]

Ik houd mij ook aanbevolen als het kan.
Ook verstuurd, idem naar jdel
  zondag 19 januari 2014 @ 09:54:00 #75
28375 MrSubtle
Toe aan vakantie!
pi_135667821
Vrijdag hebben we een lang gesprek gehad met de aannemer en zoals het er nu naar uit ziet zijn ze over 4 weken helemaal klaar! *O* Dat mocht ook wel, want ze zijn dan bijna 1.5 jaar bezig geweest :{. Ze moeten in die 4 weken nog best wel veel werk verzetten, maar het grootste stuk is wel dat ze de smeervloer van de benedenverdieping moeten vervangen omdat ze deze te hoog hebben gestort.

Tijdens zo'n verbouwing gaat er veel mis. Met name onze contactpersoon was extreem slordig hetgeen resulteerde in grote vertragingen en heel veel frustratie. Uiteindelijk komt het er dan op neer dat je als klant wordt omschreven als zeurend, te rechtlijnig en onaangenaam. Ik geef toe, ik werd uiteindelijk ook steeds onaangenamer naar ze toe, want je gaat je steeds meer irriteren, zeker als je weet dat je een rekening betaalt van 6 cijfers. Nadat we al ruim 6 maanden vertraging hadden ben ik ze gaan micro-managen en wilde ik iedere dag 's ochtends horen wat ze de vorige dag hadden gedaan en wat ze de komende dag gingen doen :{.

Maar toch ga je aan jezelf twijfelen. Ben ik een zeurpiet aan het worden? Valt het stiekem eigenlijk allemaal wel mee? Daarom heb ik zojuist mezelf 30 minuten gegeven om te brainstormen over wat er zoal is mis gegaan. Ik kon nog wel even blijven typen, maar ik ben na 30 minuten gestopt.

Uiteindelijk hebben we besloten er een advocaat bij te halen en dat leek te helpen. Intussen is echter ook het management (incl onze contactpersoon) gewijzigd per 1 januari, dus ik ga de naam van de aannemer hier niet noemen, want met nieuw management kan veel verbeteren.

Goed, hieronder even mijn brainstorm lijstje ter leering ende vermaeck! :) Dus zeg het maar ... ben ik een zeurpiet als ik steeds strenger werd?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  Milf zondag 19 januari 2014 @ 09:58:43 #76
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_135667881
Zo, dat is nogal een lijst zeg.... Ik zou hier ook niet blij van worden.
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
  Moderator zondag 19 januari 2014 @ 13:32:33 #77
92034 crew  Vonkenboer
pi_135673012
Poeh, dat is een fikse waslijst met gebreken en andere zaken die op één of andere manier langs elkaar gegaan zijn :{ -O-

En dan denk je dat je een professionele aannemer er bij haalt ... }:|
pi_135673136
Mensen zeggen veelal tegen mij, heee waarom doe je jou alles zelf, haal er nou eens hulp bij, je kunt niet alles zelf....

Dit, bevestigt weer eens, waarom ik het maar zelf doe. Wat een kl@tezooi joh.... Drama. Sterkte met de afhandeling.

Alles wat ik heb uitbesteedt liep ook zo, behalve het dubbel glas. Dat zat er echt binnen een dag super strak in.

Succes met de laatste dingen, ik snap je best dat je gaat micromanagen. Ik ben precies zo en daar voel ik me soms echt niet goed bij. Je weet dat de aannemer daar niet tegen kan en zijn mannen al helemaal niet. Maar als je het niet doet..... -O-
  zondag 19 januari 2014 @ 13:50:28 #79
28375 MrSubtle
Toe aan vakantie!
pi_135673714
quote:
0s.gif Op zondag 19 januari 2014 13:35 schreef Gieliovd het volgende:
Mensen zeggen veelal tegen mij, heee waarom doe je jou alles zelf, haal er nou eens hulp bij, je kunt niet alles zelf....

Dit, bevestigt weer eens, waarom ik het maar zelf doe. Wat een kl@tezooi joh.... Drama. Sterkte met de afhandeling.

Alles wat ik heb uitbesteedt liep ook zo, behalve het dubbel glas. Dat zat er echt binnen een dag super strak in.

Succes met de laatste dingen, ik snap je best dat je gaat micromanagen. Ik ben precies zo en daar voel ik me soms echt niet goed bij. Je weet dat de aannemer daar niet tegen kan en zijn mannen al helemaal niet. Maar als je het niet doet..... -O-
Tja alles zelf doen was voor ons geen optie omdat we zaten met zaken als een dakconstructie die niet meer goed was, gierkelder die weg moest, een nieuwe verdiepingsvloer die moest worden gestort, etc. Maar ik snap goed wat je bedoelt ja :)

Overigens heb ik de bouwvakkers nooit ge-micromanaged, alleen hun management. De mannen heb ik op z'n tijd lekker voorzien van worstebroodjes, drank en motiverende woorden, die kunnen er namelijk meestal niets aan doen :)
  Moderator zondag 19 januari 2014 @ 17:55:44 #80
92034 crew  Vonkenboer
pi_135684584
quote:
7s.gif Op zondag 19 januari 2014 13:50 schreef MrSubtle het volgende:

[..]

Tja alles zelf doen was voor ons geen optie omdat we zaten met zaken als een dakconstructie die niet meer goed was, gierkelder die weg moest, een nieuwe verdiepingsvloer die moest worden gestort, etc. Maar ik snap goed wat je bedoelt ja :)

Overigens heb ik de bouwvakkers nooit ge-micromanaged, alleen hun management. De mannen heb ik op z'n tijd lekker voorzien van worstebroodjes, drank en motiverende woorden, die kunnen er namelijk meestal niets aan doen :)
Het plan van jullie is natuurlijk ook wel wat groter dan de gemiddelde verbouwing hier op FOK!
Maar de uitvoerder en project begeleiding was dus bij jou verbouwing gewoon compleet ruk ?

Geen communicatie is natuurlijk ook een vorm van communicatie ;)

En wat ga je nu met al die overbodige bouwmaterialen doen ? Kunnen die nog retour ?
  zondag 19 januari 2014 @ 18:17:15 #81
28375 MrSubtle
Toe aan vakantie!
pi_135685399
quote:
0s.gif Op zondag 19 januari 2014 17:55 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Het plan van jullie is natuurlijk ook wel wat groter dan de gemiddelde verbouwing hier op FOK!
Maar de uitvoerder en project begeleiding was dus bij jou verbouwing gewoon compleet ruk ?

Geen communicatie is natuurlijk ook een vorm van communicatie ;)

En wat ga je nu met al die overbodige bouwmaterialen doen ? Kunnen die nog retour ?
De overige bouwmaterialen hebben we nog nodig, maar pas in een volgende fase. Toen we een half jaar geleden aangaven aan de aannemer dat we de fasering wilden aanpassen heeft hij dat vergeten door te geven aan de onderaannemer. Dus die stond laatst met de materialen op de stoep. We hebben ze maar geaccepteerd en opgeslagen in de toekomstige woonkamer.
pi_135714441
Wel een ellende heb je gehad met de aannemer zeg. Het vergt wel weer extra energie om er dan toch in te blijven geloven.
  maandag 20 januari 2014 @ 13:05:19 #83
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_135714845
*fluit tussen tanden....
Wat een lijst zeg! -O-
  maandag 20 januari 2014 @ 17:46:50 #84
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_135726184
^^ Wat een waslijst aan ellende inderdaad! Ik zou er stevig van over de rooie zijn gegaan...
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
  Moderator maandag 20 januari 2014 @ 19:03:43 #85
92034 crew  Vonkenboer
pi_135729041
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2014 17:46 schreef HetKlusKonijn het volgende:
^^ Wat een waslijst aan ellende inderdaad! Ik zou er stevig van over de rooie zijn gegaan...
Sommige aannemers maken er helaas een potje van ! :X
  zondag 9 februari 2014 @ 15:47:56 #86
28375 MrSubtle
Toe aan vakantie!
pi_136507673
De afgelopen weken waren vooral in het teken van gezeur met advocaten en met onder druk zetten van de aannemer om de laatste zaken af te ronden en op te leveren. Zoals het er nu voor staat zijn ze eind deze week klaar (precies op de dag nauwkeurig binnen de termijn die de advocaat ze had gesteld). Geloof me, dat gaan we gewoon serieus vieren!

Een van de belangrijkste zaken die ze nog moesten opleveren was de aansluiting van het gebinte met de vide. Dit is constructief belangrijk om de krachten van het dak op te vangen zodat de buitenmuren niet te veel worden belast. Maar daarnaast is het visueel een belangrijk onderdeel van het ontwerp, want het moet zo uit komen te zien alsof het spant door de vide heen loopt.

Om even een idee te krijgen van hoe het moet worden, hieronder nog een paar foto's van het ontwerp. Let niet op de afwerking (wij willen een ander soort trap bijvoorbeeld), maar het geeft wel een goed idee van de vorm :). Op de eerste render zie je rechts hoe de spant / vide aansluiting moet worden

Zo ziet het echter nog niet helemaal precies uit :') .... De werkelijkheid is nu als volgt. De eerste foto is van boven genomen, dus je kijkt neer op de vide. Straks kan die foto niet meer zo genomen worden, want dan staat er een muur voor. De balk die tegen de vide aan zit is nu nog dikker dan de vide, maar er komt nog een smeervloer op de vide, dus dan is de balk precies de juiste dikte :)

En hier dezelfde plek, maar dan van onderaf gefotografeerd, tegen het licht in. Je kunt het niet goed zien door de belabberde kwaliteit van de foto, maar vooralsnog hangt de balk die in de vide loopt nog tot tegen de vide, en zit nog niet verankerd.

dinsdag 11 februari 2014 @ 09:04:17 #87
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_136577893
Wauw, wat gaat dat toch uiteindelijk supergaaf worden zeg!
Ik ben nog steeds helemaal onder de indruk van jullie visie en plannen! :Y

[ Bericht 0% gewijzigd door BE op 11-02-2014 09:14:54 ]
  PR/Manusje van alles dinsdag 11 februari 2014 @ 09:09:58 #88
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_136577981
Constructieve verbouwingen zijn de mooiste verbouwingen. _O_
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
  dinsdag 11 februari 2014 @ 09:24:31 #89
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_136578196
Dat ik deel 1 gemist heb :o
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_136582806
Ondanks alle tegenslag voor je kan ik niet stoppen met kwijlen :9~
Wat een project maar vooral: wat een prachtige boerderij.
Waar het stinkt is het warm.
  dinsdag 11 februari 2014 @ 14:12:06 #91
28375 MrSubtle
Toe aan vakantie!
pi_136585915
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2014 09:04 schreef Brighteyes het volgende:
Wauw, wat gaat dat toch uiteindelijk supergaaf worden zeg!
Ik ben nog steeds helemaal onder de indruk van jullie visie en plannen! :Y
Tja we zijn zelf vaak ook onder de indruk van onze eigen plannen :'). Soms is het wel een beetje veel allemaal, maar dan ga ik stil in een hoekje staan en kijk ik naar de bouw en wacht ik tot de paniekaanval weer voorbij is ;)
pi_136593522
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2014 09:24 schreef sanger het volgende:
Dat ik deel 1 gemist heb :o
pi_136606327
Oh my.... :o
pi_136607053
Knap hoor. Dit moet je aandurven en kunnen. Top dat je relatie gered lijkt te zijn :)

Ik weet niet of mijn aannemer dezelfde waslijst had overleeft. Ik heb bijna eigenhandig 3 kozijnenzetters mijn tuin uitgemieterd toen ik zag dat ze asbest stonden te breken. En dat was maar 1 ding. Ik had een hartstilstand gekregen als jouw lijstje mij overkomen was :')

Succes verder!
Trotse mamma :)
  woensdag 12 februari 2014 @ 10:22:53 #95
28375 MrSubtle
Toe aan vakantie!
pi_136617758
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2014 22:26 schreef Faithz het volgende:
Ik weet niet of mijn aannemer dezelfde waslijst had overleeft. Ik heb bijna eigenhandig 3 kozijnenzetters mijn tuin uitgemieterd toen ik zag dat ze asbest stonden te breken. En dat was maar 1 ding. Ik had een hartstilstand gekregen als jouw lijstje mij overkomen was :')
Bedankt... och als je snel stress hebt moet je niet aan zo'n project beginnen denk ik :'). Maar ik heb wel heeeeeel vaak tot 10 moeten tellen... en soms tot 100 :P
pi_136621993
quote:
7s.gif Op woensdag 12 februari 2014 10:22 schreef MrSubtle het volgende:

[..]

Bedankt... och als je snel stress hebt moet je niet aan zo'n project beginnen denk ik :'). Maar ik heb wel heeeeeel vaak tot 10 moeten tellen... en soms tot 100 :P
Maar ooit, ooit hè, komt het allemaal goed, zit je op de bank te genieten en weet je dat het het allemaal meer dan waard was.
  Moderator woensdag 12 februari 2014 @ 21:18:36 #97
92034 crew  Vonkenboer
pi_136643027
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2014 12:48 schreef knoblaucha6 het volgende:

[..]

Maar ooit, ooit hè, komt het allemaal goed, zit je op de bank te genieten en weet je dat het het allemaal meer dan waard was.
idd. neem maar van mij aan; dat is een heel prettig gevoel :P
Het duurt alleen even voordat je zo ver bent ! :+
pi_136644444
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2014 21:18 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

idd. neem maar van mij aan; dat is een heel prettig gevoel :P
Het duurt alleen even voordat je zo ver bent ! :+
En jij kunt dat uit ervaring weten :*
pi_136648101
Wow.....

Ik zag dit toenstraks tussen AT staan, en besloot "even terug te lezen". Nou, bij deze dus :P
Wat een fenomenaal project, ik kan wel honderd dingen noemen nu, maar het enige wat ik echt nog wil benadrukken is dat ik me (los van de leeftijd) helemaal niet voor kan stellen hoe je aan zoiets begint, en hoe je zelf zoiets ontwerpt! Hulde hulde en diep respect _O_

Verder hoop ik echt voor je dat het nu goed (beter) gaat, op alle gebieden. Hopelijk wordt het project steeds bijgehouden, want dit is heel leuk om te lezen en kijken :D

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  donderdag 13 februari 2014 @ 15:01:31 #100
28375 MrSubtle
Toe aan vakantie!
pi_136665006
Tja wat doe je als aannemer als je de vloer per ongeluk te hoog hebt gestort en de klant accepteert het niet? Haal je de hele vloer er weer uit, inclusief isolatie en vloerverwarming? Of laat je een bedrijf komen om 1.5 cm van de vloer af te laten slijpen? Er is geen goedkope oplossing en verzekering betaalt dit helaas niet terug. Het ene kost 10.000 euro, de andere oplossing 3.500 euro :{ dus hoe dan ook eeuwig zonde van het geld.

Met een soort mega stofzuiger / freesmachine hakken ze stukje voor stukje een laag van de vloer. Het toffe is... het is echt stof-vrij. Het nadeel is dat het hele gebouw trilt en de hele buurt twee dagen geen gesprek kan hebben vanwege het kabaal dat uit ons huis komt ;)

Eerste laag is er af. Hierna gaan ze met de hand alle randen uitkappen, en daarna de hele boel glad maken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')