Sorry voor de lange stilte, ik was even een poosje in buitenland voor werk. Inmiddels wel flink wat muurtjes gewit, maar de voortgang daarvan is niet zo spannend om te laten zien hier, want het gaat van stukwit naar RAL9010 wit

.
Anyway, afgelopen twee dagen weer even flink zichtbare voortgang, dus tijd voor een kleine update. We zijn bezig om de badkamer af te ronden. Over een paar weken komt de tegelzetter en de loodgieter, dus we zijn een beetje aan het haasten nu. Al het schilderwerk is nu gedaan, dus de steiger kon eindelijk weg en dus is er nu plaats om de muurtjes te metselen waartegen later de wc en het badmeubel komen.
De WC-muur staat met een hoek van 60 / 30 graden op de andere muren. Niets bijzonders, gewoon met cellenbeton omhoog en bovenop komt straks hardsteen.
![aagC1et.jpg]()
Het muurtje waar het badmeubel tegen komt te staan zal los in de ruimte staan. Om te zorgen dat deze niet kan omkiepen hebben we 4 dikke draadstangen chemisch verankerd aan de vloer. Straks boren we gaten in de cellenbetonblokken waar de draadstangen doorheen gaan en de bovenste trekken we aan naar beneden met een moer en flinke grote rondellen. Eerst gisteren even een kleine bekisting gemaakt, want de leidingen kunnen niet helemaal in de vloer, dus deze moest ik even wegwerken in een laagje cement.
![i4ALW6q.jpg]()
Ten slotte nog even snelle overzichtsfoto

![evJhyk8.jpg]()
Daarnaast zijn we in de twee kleine slaapkamers flink opgeschoten. Laminaat ligt (bijna tenminste, de laatste strook kan ik nog niet leggen want ik was vergeten stofdorpels te bestellen

) en vandaag hebben we 1 wand van de studeerkamer voorzien van behang. We hebben een mooie oude kaart gevonden in het archief uit 1866 en dit is tevens de eerste kaart waarop de boerderij te zien is. Deze hebben we laten afdrukken als fotobehang voor de studeerkamer. Het resultaat op onderstaande foto met fish-eye camera (anders kreeg ik 'm niet helemaal erop), dus een beetje door de bolling heenkijken aub

.
![bPaMxkN.jpg]()
We zijn zelf erg tevreden over het behang, maar ik hoor graag wat jullie er van vinden?
Op woensdag 11 november 2009 18:10 schreef ElisaB het volgende: Ik ben ElisaB en stiekem verliefd op MrS O+
China verslagje:
[sc] 611 Waar Geer een lijk probeert te verbergen...