quote:Nieuwe Spelers vanaf seizoen 2013/2014
- Ard van Peppen (Transfervrij)
- Guy Ramos (Transfervrij)
- Henk Dijkhuizen (Transfervrij)
- Marc Höcher (Transfervrij)
- Anouar Kali (Transfervrij)
- Kees Luijckx (Transfervrij)
- Frank Demouge (Transfervrij na huur)
- Wiljan Pluim (Teruggehaald van huur)
Spelers vertrokken na seizoen 2012/2013
- Sanharib Malki, naar Kasimpasa
- Jimmy Hempte, SV Oostende
- Mikoaj Lebedyski, was enkel gehuurd van Pogo Szczecin
- Danilo Luís Hélio Pereira, was enkel gehuurd van Parma
- Abel Tamata, was enkel gehuurd van PSV
- Tamász Kádár, verhuurd aan Diósgyöri VTK
- Rob Wielaert, naar Melbourne Heart
Vlemmings kent hem, dat is zeker maar hij zal hem echt niet aanstellen als het een koekenbakker was die er niks van snapt. De lengte van het contract is belachelijk, zoveel is zeker maar als trainer kunnen we eigenlijk niks over hem zeggen.quote:Op donderdag 26 december 2013 16:36 schreef De-Hamster het volgende:
Ik vind het belachelijk om een trainer die pas 4 maanden ervaring heeft als hoofdtrainer van Excelsior hoofdtrainer te maken van Roda JC. Om nog niet eens te spreken over zijn idiote contract van 3,5 jaar. Welke flapdrol geeft zo'n onervaren trainer een contract tot juli 2017? Wat heeft hij nu gepresteerd? Helemaal niets. Dat Excelsior halverwege 7e staat is echt niets bijzonders te noemen in de Jupiler League.
Vergelijkingen met Frank de Boer lijken me erg misplaatst, een Philip Cocu heeft bewezen dat niet elke jonge, onervaren trainer een schot in de roos is. Daarnaast is Frank de Boer een trainer bij een club waar hij al jaren in de jeugd heeft gewerkt en die jeugdspelers zijn nu langzaam het eerste elftal aan het vormen. Hij heeft dus al jaren ervaring met die spelers, daarnaast heeft Frank de Boer een tijd als assistent trainer bij van Marwijk gewerkt. Allemaal dingen waar Tomasson totaal geen ervaring in heeft.
Blijf het een belachelijk besluit vinden, onervaren, niets bewijst dat hij een goede trainer zal worden. Hebben we eindelijk sinds jaren een nagenoeg Nederlandse selectie krijgen we een Deen als Tomasson als coach, al snap ik ook wel dat zijn Nederlands nog beter is dan menig geboren Nederlander. Al met al ben ik hier totaal niet blij mee en zie ik dit puur als vriendjespolitiek van Leon Vlemmings.
welk intern onderzoek heb je het over?quote:Op maandag 30 december 2013 11:37 schreef Professional het volgende:
Laten we maar hopen dat Tomasson ons niet in de buurt van die onderste plaatsen brengt.
Dat interne onderzoek is echt een lachertje. Hoeveel mensen zijn ondervraagd dan? Mocht hier uberhaupt een kern van waarheid in zitten dan heb ik medelijden met de mensen die ondervraagd zijn. Wat een ellende moeten die dan dagelijks meemaken. Juist dat waar mensen niet tegen kunnen wordt van ze verwacht: verandering.
artikel in de krant gelezen. 26 peroneelsleden zijn gevraagd, dat is iedereen behalve de directie, een paar nieuwe werknemers en 4 vertrouwelingen van vd bunder. Bijna iedereen van die ondervraagde heeft het helemaal gehad met vd bunder.quote:Op maandag 30 december 2013 11:37 schreef Professional het volgende:
Laten we maar hopen dat Tomasson ons niet in de buurt van die onderste plaatsen brengt.
Dat interne onderzoek is echt een lachertje. Hoeveel mensen zijn ondervraagd dan? Mocht hier uberhaupt een kern van waarheid in zitten dan heb ik medelijden met de mensen die ondervraagd zijn. Wat een ellende moeten die dan dagelijks meemaken. Juist dat waar mensen niet tegen kunnen wordt van ze verwacht: verandering.
Als ik moet kiezen tussen van den Bunder en mensen, die tijdens de fusieperiode hun kaken stijf gesloten hielden om hun eigen positie niet in gevaar te brengen en nu laf en achterbaks via de Limburgse kranten de club beschadigen, gaat mijn voorkeur toch echt naar van den Bunder uit...quote:Op maandag 30 december 2013 12:45 schreef planethugo het volgende:
[..]
artikel in de krant gelezen. 26 peroneelsleden zijn gevraagd, dat is iedereen behalve de directie, een paar nieuwe werknemers en 4 vertrouwelingen van vd bunder. Bijna iedereen van die ondervraagde heeft het helemaal gehad met vd bunder.
Ik vind hem, als ik hem op tv zie, ook maar een praatjesmaker en hij komt ook niet betrouwbaar op me over. Maar hem wegsturen zorgt ook weer voor onrust. Dan krijgt een nieuwe directeur het weer aan de stok met de td etc etc etc.
ligt eraan wat er precies allemaal speelt maar idd zolang ze niet met overtuigende argumenten komen dan moeten ze de bek houden en niet de club zinloos beschadigen in de media.quote:Op maandag 30 december 2013 19:29 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Als ik moet kiezen tussen van den Bunder en mensen, die tijdens de fusieperiode hun kaken stijf gesloten hielden om hun eigen positie niet in gevaar te brengen en nu laf en achterbaks via de Limburgse kranten de club beschadigen, gaat mijn voorkeur toch echt naar van den Bunder uit...
beetje vreemd als je oppert dat roda beter harm terug had kunnen halen om vervolgens te vragen of harm het wel goed gedaan heeft bij onsquote:Op dinsdag 31 december 2013 15:29 schreef DonRaja het volgende:
Als ze nou even langer hadden gewacht, was Van Veldhoven weer beschikbaar. Is iemand die club goed kent en lijkt me een minder grote gok dan JDT. Ik weet alleen niet of hij het in zijn eerdere periode goed had gedaan bij jullie?
Ik vraag óf het beter zou zijn, hij heeft als voordelen dat hij de club goed kent en wat meer trainerservaring heeft. Ik wist echter niet of hij 'goed' was vertrokken. Ik kon me namelijk herinneren dat de club wel verder wilde, maar hijzelf niet.quote:Op donderdag 2 januari 2014 09:46 schreef planethugo het volgende:
[..]
beetje vreemd als je oppert dat roda beter harm terug had kunnen halen om vervolgens te vragen of harm het wel goed gedaan heeft bij ons
Maar ik vind het prima zo, tomasson is en blijft een gok maar het is tijd om iets nieuws bij roda neer te zetten. Harm heeft het goed gedaan bij ons maar was na 3,5 jaar ook wel klaar en niemand was er echt rouwig om dat hij destijds niet bijtekende. Het terughalen van oude, redelijk succesvolle, bekende loopt vaker slecht dan goed af dus laat het maar zoals het is.
oh zo bedoel je, hij is wel op een goede manier vertrokken. Gewoon door de voordeur als de gentleman die hij is. Hij was toe aan iets anders en verder heeft hij niks naar buiten gebracht, achteraf heeft ie de selectie eens bekeken waarmee hij verder moest en terecht de conclusie getrokken dat het beter was om zijn goede naam te behouden ipv die af te breken en na een half jaar weggestuurd te wordenquote:Op donderdag 2 januari 2014 12:03 schreef DonRaja het volgende:
[..]
Ik vraag óf het beter zou zijn, hij heeft als voordelen dat hij de club goed kent en wat meer trainerservaring heeft. Ik wist echter niet of hij 'goed' was vertrokken. Ik kon me namelijk herinneren dat de club wel verder wilde, maar hijzelf niet.
Ik heb het hier in België een beetje gevolgd en de uitspraken van de spelers van KV waren inderdaad in die trant: hele aardige trainer, misschien té aardig in sommige gevallen. In de burenruzie tegen Lierse thuis met 0-3 verliezen was de druppel uiteindelijk.quote:Op donderdag 2 januari 2014 12:11 schreef planethugo het volgende:
[..]
oh zo bedoel je, hij is wel op een goede manier vertrokken. Gewoon door de voordeur als de gentleman die hij is. Hij was toe aan iets anders en verder heeft hij niks naar buiten gebracht, achteraf heeft ie de selectie eens bekeken waarmee hij verder moest en terecht de conclusie getrokken dat het beter was om zijn goede naam te behouden ipv die af te breken en na een half jaar weggestuurd te worden
maarja nu zit ook hij zonder werk. Wat is wijsheid
Video - Jon Dahl Tomasson gepresenteerd bij Roda JCquote:Tomasson wil eerst presteren
Jon Dahl Tomasson is vrijdag gepresenteerd bij Roda JC. De Deen is de opvolger van Ruud Brood en tekende voor 3,5 jaar bij de Limburgers. Met zijn 37 jaar wordt Tomasson een van de jongste trainers in de eredivisie.
"Mooi voetballen is aardig, ik wil eerst presteren"
"Iedere trainer heeft het over mooi voetballen, maar ik wil eerst presteren", zei Tomasson die Roda JC uit de degradatiezone moet proberen te houden. "Ik ben een positief mens en kijk omhoog. Het liefst ben ik hier voor de lange termijn."
"Jon is een absolute winnaar"
Technisch manager Leon Vlemmings kent de kwaliteiten van de beginnende Deense coach als geen ander. In het seizoen 2012/2013 was Tomasson assistent van Vlemmings bij Excelsior. Dit seizoen was de Deen zelf eindverantwoordelijk bij de Kralingers. Vlemmings is enthousiast over het karakter van de Deen: "Zijn gedrevenheid past bij het beleidsplan om Roda weer sportief en financieel gezond te maken. Jon is een absolute winnaar."
Tomasson speelde 112 interlands voor het Deense nationale elftal. Met Feyenoord won hij de landstitel in 1999 de UEFA Cup in 2002. Ook schreef Tomasson met AC Milan de Champions League op zijn naam. Daarnaast kwam de aanvaller uit voor sc Heerenveen, Newcastle United, VfB Stuttgart en Villarreal.
http://nos.nl/artikel/593142-tomasson-wil-eerst-presteren.html
Welke rij? Ik zit ook in Vak 13. Rij 6quote:Op maandag 30 december 2013 16:23 schreef JoepVaKirchroa het volgende:
Ik zit op: Theo Pickee Tribune, Vak 13 !!!!!
Dat is toevallig, ik zit ook in rij 6. Welk stoel nummer?quote:Op vrijdag 3 januari 2014 15:08 schreef SuzukiSwift het volgende:
[..]
Welke rij? Ik zit ook in Vak 13. Rij 6
16quote:Op vrijdag 3 januari 2014 16:15 schreef JoepVaKirchroa het volgende:
[..]
Dat is toevallig, ik zit ook in rij 6. Welk stoel nummer?
Dat is nog toevalliger. Ik zit pal naast je, geachte neef ! I was watching you hehe.quote:
Ik lig in een deuk hier!quote:Op vrijdag 3 januari 2014 16:18 schreef JoepVaKirchroa het volgende:
[..]
Dat is nog toevalliger. Ik zit pal naast je, geachte neef !
*koek koek*
Demouge is volgens mij een dure miskoop geweest. Hij rolt van de ene in de andere kwaal. Als ie een keer in de basis start blijkt dat teveel van het goede en is ie daarna weer geblesseerd. En als stormram heeft ie zijn waarde wel bewezen maar dat rechtvaardigt zijn salaris helaas niet. Hij zei zelf een tijdje geleden in de vi dat z'n lichaam eigenlijk niet meer geschikt is voor topsport en daar krijgt ie helaas gelijk in. Ik heb trouwens ook niet het idee dat hij een type is die ook keihard aan z'n herstel werkt zoals een Fledderus dat bijv zou doen. Geen idee waarom, dat idee heb ik.quote:Op donderdag 16 januari 2014 11:19 schreef Biertjuhhhh het volgende:
Demouge (alweer) eens geblesseerd, we zijn op zoek naar verdedigers, maar achter Nemeth hebben we helemaal geen alternatieven
http://foxsports.nl/video(...)ent-van-roda-jc.htmlquote:Op woensdag 22 januari 2014 12:46 schreef Professional het volgende:
Jongens, check de beelden nu eens goed. Het contact met Nemeth is minimaal maar meneer gaat als een stervende zwaan naar de grond. Daarnaast is het ook nog eens op de rand. Check het fragment op de site van Fox maar eens (en dan zonder commentaar van Meijer). Een normale scheidsrechter zal hierop nooit reageren. Sommige doen dit helaas wel en sommige nu eenmaal niet. Nemeth had absoluut kunnen doorlopen en zich niet laten vallen, dan had je een schot op doel gehad en wie weet of die bal erin was gegaan. Nu fluit de scheids dus niet en gaat Nemeth als een idioot tegen de scheidsrechter aanlopen. Zijn actie is behoorlijk in het nadeel van Roda want je raakt hem nu zeker 2 wedstrijden kwijt. Daar zit je dan zonder spits.
En al die complottheorieën is wel erg calimero gedrag, Roda had gewoon beter moeten voetballen en de kansen moeten benutten. Want kansen hebben ze echt wel gehad gisteren. AZ was absoluut te pakken. Op naar de 3 punten tegen Utrecht.
Lichte straf.quote:Op woensdag 22 januari 2014 13:51 schreef planethugo het volgende:
[..]
En de knvb wil nemeth 5(!!!!) wedstrijden schorsen. Wtf. Idioten uit zeist weer
Je kunt discussiëren of het een overtreding was, maar niet over het feit dat het buiten de 16 was.quote:Op woensdag 22 januari 2014 13:51 schreef planethugo het volgende:
[..]
http://foxsports.nl/video(...)ent-van-roda-jc.html
hij wordt toch gewoon aan de arm getrokken door een verdediger die te laat is. Klaar uit, penalty
En de knvb wil nemeth 5(!!!!) wedstrijden schorsen. Wtf. Idioten uit zeist weer
randje ja, maar dan nog. Afgelopen zaterdag kregen we voor veel minder direct en zonder twijfel een penalty tegen.quote:Op woensdag 22 januari 2014 14:32 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Je kunt discussiëren of het een overtreding was, maar niet over het feit dat het buiten de 16 was.
Als je het mij vraagt tenminste.
Ben het met je eens dat 't weer ouderwetse willekeur is ja, een andere scheidsrechter zou zomaar een pingel geven en achteraf roepen dat op de beelden duidelijk zichtbaar was dat Nemeth werd vastgepakt.quote:Op woensdag 22 januari 2014 14:51 schreef planethugo het volgende:
[..]
randje ja, maar dan nog. Afgelopen zaterdag kregen we voor veel minder direct en zonder twijfel een penalty tegen.
Het worden weer zware maanden op deze manier![]()
Eerst maareens zaterdag van dat clubje van jou winnen
daar teken ik direct voorquote:Op woensdag 22 januari 2014 14:54 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Ben het met je eens dat 't weer ouderwetse willekeur is ja, een andere scheidsrechter zou zomaar een pingel geven en achteraf roepen dat op de beelden duidelijk zichtbaar was dat Nemeth werd vastgepakt.
Och, dat komt wel goed denk ik !Zolang wij vanavond dan maar winnen.
Prima geschoten. Bedankt.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 16:23 schreef LucvanDijk het volgende:
Foto collage Roda JC
Foto-impressie van de dag!
Echt weer een arbitrale dwaling ja.quote:Op zaterdag 1 februari 2014 22:22 schreef MrBanaan1 het volgende:
Ik kom thuis van het werk en zie de herhalingen, maar mij valt gewoon helemaal niks in. Echt, hoe kan een normaal mens dit een penalty noemen?! Serieus ik weet gewoon nieteens meer wat ik van ongeloof/woede/machteloosheid/frustratie moet zeggen. Jeezus hey...
Ben je vet mee jaquote:Op zondag 2 februari 2014 00:55 schreef Rosario het volgende:
[..]
Echt weer een arbitrale dwaling ja.
Kuipers heeft al toegegeven dat het geen penalty was.
Kuipers stond precies in de lijn zodat hij in de richting van de duw keek. Dan kun je lastig inschatten hoe hard het is. Helaas voor Roda was de gok vandaag fout. Kuipers is in elk geval mans genoeg om zijn fout onomwonden toe te geven. Topscheids.quote:Op zaterdag 1 februari 2014 22:22 schreef MrBanaan1 het volgende:
Ik kom thuis van het werk en zie de herhalingen, maar mij valt gewoon helemaal niks in. Echt, hoe kan een normaal mens dit een penalty noemen?! Serieus ik weet gewoon nieteens meer wat ik van ongeloof/woede/machteloosheid/frustratie moet zeggen. Jeezus hey...
Topscheids? Laat me niet lachen! De ene Nederlandse scheidsrechter is nog in competenter dan de andere...quote:Op zondag 2 februari 2014 02:05 schreef Tchock het volgende:
[..]
Kuipers stond precies in de lijn zodat hij in de richting van de duw keek. Dan kun je lastig inschatten hoe hard het is. Helaas voor Roda was de gok vandaag fout. Kuipers is in elk geval mans genoeg om zijn fout onomwonden toe te geven. Topscheids.
Het helpt natuurlijk ook niet dat Ryan Thomas zo licht is als een veertje en (niet eens door een schwalbe) over het veld zoeft als Biemans hem raakt.
Tja dat jij een andere mening hebt kan natuurlijk, maar ik vind "duw" al belachtelijk. Bart rent gewoon door en hij beukt/duwt nieteens, ze lopen gewoon tegen elkaar aan.quote:Op zondag 2 februari 2014 02:05 schreef Tchock het volgende:
[..]
Kuipers stond precies in de lijn zodat hij in de richting van de duw keek. Dan kun je lastig inschatten hoe hard het is. Helaas voor Roda was de gok vandaag fout. Kuipers is in elk geval mans genoeg om zijn fout onomwonden toe te geven. Topscheids.
Het helpt natuurlijk ook niet dat Ryan Thomas zo licht is als een veertje en (niet eens door een schwalbe) over het veld zoeft als Biemans hem raakt.
PRECIES! Hoofsdstuk 1 van het NL scheidsboek is: overtreding tegen roda altijd door, ook indien zwaar. Overtredinv van roda altijd kaart/pingel, ook indien niks.quote:Op zondag 2 februari 2014 09:03 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Topscheids? Laat me niet lachen! De ene Nederlandse scheidsrechter is nog in competenter dan de andere...
Het is hoog tijd dat men bij Roda eens een dvd in mekaar laat knutselen, waarop men alle scheidsrechterlijke dwalingen ten koste van ons van de laatste jaren laat zien. Doe er dan ook maar een overzicht bij van vergelijkbare spelsituaties bij andere clubs, waar niet voor gefloten wordt of waar een veel lichtere sanctie volgt, maar waar wij met kaarten en/of penalties bestraft worden.
Ik snap er echt geen hol meer van, dat ons bestuur nog altijd lijdzaam toeziet hoe dit soort scheidsrechterlijke wanprestaties ons wéderom punten kost...
Weet je dat ik serieus overwogen heb om zoiets te maken. Gewoon alleen de laatste twee jaar. Kan ik wel een uurtje of twee mee vullen.quote:Op zondag 2 februari 2014 09:03 schreef DDDDDaaf het volgende:
Het is hoog tijd dat men bij Roda eens een dvd in mekaar laat knutselen, waarop men alle scheidsrechterlijke dwalingen ten koste van ons van de laatste jaren laat zien. Doe er dan ook maar een overzicht bij van vergelijkbare spelsituaties bij andere clubs, waar niet voor gefloten wordt of waar een veel lichtere sanctie volgt, maar waar wij met kaarten en/of penalties bestraft worden.
niet veel soeps... wat mij betreft het tomasson gisteren laten zien dat hij er nog niet veel van snapt. Hij dacht met dezelfde laffe tacktiek als tegen utrecht te winnen maar dat ging toen met abominabel voetbal en het nodige geluk maar net goed. Feyenoord is toch een trapje hoger en die konden hier alleen maar om lachen.quote:Op dinsdag 4 februari 2014 14:47 schreef De-Hamster het volgende:
Ben benieuwd wat dit gaat worden vanavond met enerzijds Anco Janssen en de wedstrijd en anderzijds met de fluitjes.
Dit inderdaad, alleen moet ik 1 ding kwijt: die 2e goal was 100% Kurto. Biemans was bijna bij hem, maar stopte met rennen omdat hij Kurto zag uitkomen. Als Kurto in zn doel was gebleven dan was Biemans bij hem geweest.quote:Op maandag 10 februari 2014 10:50 schreef Kn0x het volgende:
Je merkt dat JDT zich vooral focust op de verdediging. Die staat an sich niet slecht, want we geven weinig weg. Beide goals waren vrij gelukkig van hun kant uit, een afstandsschot en een handsbal/buitenspel-goal. Alleen aanvallend lukt het voor geen meter. Was overigens positief verrast door Timo Letschert.
Paulissen zou ik best aandurven in de spits, beter dan Skurtaj, alleen zodra Nemeth weer mag lijkt het me duidelijk.quote:Op maandag 10 februari 2014 13:44 schreef Kn0x het volgende:
Janssen naar 10, Pluim de spits in? Of Pluim eruit. We moeten in ieder geval ergens een goede spits vandaan toveren. Je zou het zelfs kunnen proberen met Paulissen.
Monteyne speelde LB tegen Heereveen. Je zag duidelijk dat hij moeite had met zijn zwakkere voet. van Peppen daarintegen is een slapzak, die moet er echt uit, dat die kerel aanvoerder is, niet te geloven.quote:Op maandag 10 februari 2014 11:56 schreef Kn0x het volgende:
Klopt, Kurto zag er niet goed uit. Er is in ieder geval een wisseling plaats. Waar de verdediging een zorgenkind was, is het nu de aanval geworden. Desondanks zie ik positieven.
---------------------------Kurto------------------------------
Dijkhuizen -- Letshert -- Biemans -- Monteyne
--------------Djoum------------------Kali---------------------
--Hupperts---------------Pluim--------------Janssen--
----------------------------(spits)---------------------------------
Iets in deze geest zou stabieler werken. Donald moet iig snel eruit gewipt worden want zijn rendement is naar een dieptepunt gedaald. Djoum doet het de laatste tijd verrassend goed, moet ik zeggen.
de wissels zijn inderdaad beter, maar het voetbal is toch drastisch achteruit gegaan. Onder brood werden er echt veel meer kansen gecreeërd. Tegen feyenoord, nac, utrecht en ado was het allemaal zo ontzettend inspiratieloos dat ik me serieus zorgen maak of we niet helemaal onderaan gaan eindigen.quote:Op maandag 17 februari 2014 08:52 schreef Kn0x het volgende:
Tsja...ik vind dat Tomasson wat betere wissels brengt dan Brood tot nu toe.
Het ligt voor mijn gevoel totaal niet aan de coach maar aan die 18 apekoppen die op en rond dat veld staan. Er zit totaal geen passie meer in. Kopballen van een meter gaan recht op de keeper, afstandschoten zijn te zacht of volledig naast, een twee meter lange Skhurtay die een keeper niet durft aan te vallen, Hupperts die constant hetzelfde (falende) truukje probeert.
Dannog vond ik niet dat dit de wedstrijd compleet veranderde. Cambuur werd na het einde toe veel sterker, en ook Roda had kansen gemist. Tuurlijk is het bullshit nu weer onnodig iemand te missen volgende week, maar ik ben niet van mening dat die vrije trap zonder die kaart niet erin was gegaan.quote:Op maandag 24 februari 2014 13:50 schreef Professional het volgende:
Ik zie het gewoon echt somber in. Spelers beseffen gewoon echt helemaal niet hoe erg de situatie momenteel is. Als een trainer na elke wedstrijd roept dat er nog x wedstrijden en x aantal punten te halen zijn, dan weet je hoe erg de situatie is.
Daarbij is gewoon het feit dat de spelers niet beter kunnen, het zit er absoluut niet in. Guus is weer terug gevallen naar het talentje dat hij was, Paulissen is sowieso een drama en die moet nu absoluut niet gebracht worden.
Ondertussen keept Kurto een wereldpartij en verlies je nog met 1-0. Rood van Luijkx was terecht, Ramos absoluut niet en was gewoon muggenziften. Dan voel je als scheids de wedstrijd en situatie echt niet aan. Maar ja, wat wil je met Nijhuis, alles-uit-het-boekje-eerste-klasse.
Ik verwacht wel dat Letschert nu centraal zal gaan spelen met Biemans als die terugkeert. Waarschijnlijk komt Dijkhuizen ook weer terug en anders zal Monteyne wel rechts komen te staan.quote:Op maandag 24 februari 2014 15:08 schreef planethugo het volgende:
Maar zonder Ramos en Luickx tegen Vitesse zal het best kunnen dat hij er weer instaat.
Is die Letchert niet ook aangetrokken als centrale verdediger? Of leek het onze td een goed idee om na Dijkhuizen en Monteyne een 3de rechtsback aan te trekken? Hij doet het wel goed hoor, daar niet van
Zelfs dat zou me nu niks meer uitmaken om erbij te hebben en te brengen als extra spitsquote:Op maandag 24 februari 2014 17:49 schreef Professional het volgende:
Yulu is weer beschikbaar!
http://www.bbc.com/sport/0/football/21444201
nos.nlquote:Roda JC heeft aanvaller Berry Powel aangetrokken.
De club uit Kerkrade, de hekkensluiter in de eredivisie, neemt de 33-jarige Powel over van Heracles, waar hij sinds de winterstop op amateurbasis speelde.
twitter:045front045 twitterde op donderdag 27-02-2014 om 00:12:55De doeken zijn inmiddels verwijderd. Door wie? Onbekend. reageer retweet
tja als je meteen weer wil promoveren moet je dat jaartje maar overkomen en met een sterke selectie beginnen ipv zoiets wat bij sparta willem en de graafschap gebeurde: iedereen die een beetje kon voetballen liep gratis de deur uit en je moddert maar wat aan met kansloze spelers uit alle windstreken. Willem II promoveerde na een dramatisch seizoen via de nacompetitie en is het jaar erop volkomen kansloos.quote:Op donderdag 27 februari 2014 15:57 schreef Nico25 het volgende:
Hmm, heb ik wat gemist? Eerste keer dat ik wat over mevrouw v.d. Bunder lees.
Wel een beetje dom van de club om geen degradatieclausules in de contracten op te nemen, met het oog op vorig seizoen en2009.
Als ik de mensen van die anti VdB Facebook pagina mag geloven heeft hij blijkbaar wat liggen rollebollen met een secretaresse binnen de club die hij zelf heeft aangenomen en nu blijkbaar met een 23-jarige vrouwelijke supporter. Wat er van waar is moet je maar afwachten. Ik zie het bestuur wat er nu zit ook liever vertrekken dan dat ze blijven zitten maar alsjeblieft zegt...quote:Op donderdag 27 februari 2014 15:57 schreef Nico25 het volgende:
Hmm, heb ik wat gemist? Eerste keer dat ik wat over mevrouw v.d. Bunder lees.
Wel een beetje dom van de club om geen degradatieclausules in de contracten op te nemen, met het oog op vorig seizoen en2009.
zullen gewoon shirts zijn die ze nog hadden liggen en daarop wat gedrukt hebben voor deze ene wedstrijd...quote:Op zondag 2 maart 2014 17:55 schreef Nico25 het volgende:
Ik weet niet of meerdere jaren in de Jup financieel wel haalbaar zijn; veel spelers hebben geen degradatieclausules in het contract, de parachutebetaling zijn niet royaal, en Tomasson kan moeilijk ontslagen worden i.v.m. contract tot medio 2017.
Het is ook een gigantische devaluatie van het "merk" Roda JC, spelen in eerste divisie. Denk dat Lotto hun contract niet zullen hernieuwen, en Toverland wil landelijke exposure.
Over Lotto gesproken, waarom waren hun logo en het clubembleem verwisseld van plek op het tenue tegen Vitesse? Herstelbetaling voor het dragen van Arnhemse Boys kledij in de wedstrijd vorig jaar?
ik kan ook nergens zien waar hij een overtreding begaat, bij Nemeth een tijdje geleden was meer aan de hand en die kreeg een schwalbe en roodquote:Op maandag 3 maart 2014 14:20 schreef MrBanaan1 het volgende:
Ik zie nu net pas de overtreding van Roly, maar kan iemand me alsjeblieft eens uitleggen wat daar in godsnaam aan de hand is!? Dat kan toch onmogelijk rood zijn
Wat een heerlijk scenario zou dat zijnquote:Op maandag 3 maart 2014 18:07 schreef Kn0x het volgende:
NEC en RKC thuis MOET je winnen.
Verlies je één van die twee, dan is het afgelopen. Dan wordt het directe degradatie en wordt het heel moeilijk voor Roda JC om snel terug te komen. Spelers zullen hun contracten niet verlengen, transfervrije spelers (ik noem een Brouwers) zullen niet komen en dure spelers zullen verkocht moeten worden.
Bedankt voor je input. De trollbus vertrekt, misschien moet je plaatsvinden voor ze je vergeten.quote:Op maandag 3 maart 2014 18:08 schreef Helpmefok het volgende:
[..]
Wat een heerlijk scenario zou dat zijnNooit meer Limburg in de Eredivisie wat mij betreft.
Sorry, ik dacht dat dit het "welk team moet degraderen" topic was:quote:Op maandag 3 maart 2014 18:09 schreef Kn0x het volgende:
[..]
Bedankt voor je input. De trollbus vertrekt, misschien moet je plaatsvinden voor ze je vergeten.
Aldus de verslaggever van L1, en Demouge begint vrijwel zeker op de bank. Laten we hopen dat dit het begin van het herstel van onze club is, op alle frontentwitter:
dat het elke keer hetzelfde is: je bent eigenlijk beter, hebt de kans om het zelf af te maken, zowel in de eerste als in de 2de helft, en dan verpruts je het weer onnodig aan de andere kant.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 21:50 schreef MrBanaan1 het volgende:
Sprakeloos. Weet niet meer wat ik ervan moet denken of zeggen.
Kali toch....quote:Op maandag 17 maart 2014 16:02 schreef planethugo het volgende:
[..]
dat het elke keer hetzelfde is: je bent eigenlijk beter, hebt de kans om het zelf af te maken, zowel in de eerste als in de 2de helft, en dan verpruts je het weer onnodig aan de andere kant.
Zo ging het in de uitwedstrijden tegen Nac,Cambuur, Zwolle en nu weer Heracles. Zo onnodig want al die wedstrijden, of toch zeker de helft, had je hier van moeten winnen gezien het wedstrijdbeeld en de kansen.
Er móet daar iets mis zijn met de medische staf of iets dergelijksquote:Berry Powel heeft dinsdagmorgen de training van Roda JC Kerkrade geblesseerd verlaten. Dat meldt een verslaggever van Dagblad De Limburger/LImburgs Dagblad, die zelf aanwezig was bij de training, op Twitter.
Wat de kwetsuur van de aanvaller, die afgelopen zaterdag tegen Heracles voor het eerst sinds lange tijd in een competitieve wedstrijd de volledige 90 minuten op het veld stond, precies inhoudt, is op dit moment nog niet duidelijk. Datzelfde geldt voor de ernst van de blessure.
Een speler uit de hoofdklasse die een paar alinea's lang veren in z'n eigen achterste steekt. Precies wat je nodig hebt in de strijd tegen degradatiequote:In de zoektocht naar een nieuwe doelman is Roda JC Kerkrade uitgekomen bij een oude bekende. De 27-jarige Uri Lens, die tot zijn zeventiende deel uitmaakte van de jeugdopleiding van de Limburgse club, is op proef. Hij speelt dit seizoen voor amateurclub Bekkerveld, dat uitkomt in de hoofdklasse B.
Lens vindt het mooi dat hij de kans krijgt bij Roda, zegt hij bij de regionale omroep L1. "Ik voel me niet als een testspeler. Ze hebben me goed ontvangen, ondanks de situatie die er nu is. Respect naar alle spelers." De keeper is ervan overtuigd dat hij zich kan meten met Roda-keeper Filip Kurto. "Dat niveau kan ik absoluut aan", zegt hij. "Ik wil ervoor gaan om eerste keeper te worden. Ik denk dat ik daar wel de kwaliteiten voor heb."
De doelman is naar eigen zeggen een laatbloeier, met specifieke kwaliteiten. "Ik ben een heel aparte doelman. Ik ben vroeger ook spits geweest, dus ik ben meevoetballend heel sterk", zegt de sluitpost over zichzelf.
Alleen met de medische staf? Er zijn de laatste jaren volgens mij op vrijwel ieder vlak en op ieder niveau in de organisatie alleen maar mislukkelingen en faalhazen aangenomen. Alleen de toeschouwersaantallen en ons stadion zijn nog van eredivisieniveau, de rest is van zó'n abominabel niveau, dat de gemiddelde amateurclub er plaatsvervangende schaamte voor zou voelen...quote:Op dinsdag 18 maart 2014 22:32 schreef SlechteWoordgrappen het volgende:
[..]
Er móet daar iets mis zijn met de medische staf of iets dergelijks
Wat heb jij tegen NEC eigenlijk?quote:Op vrijdag 4 april 2014 16:12 schreef Nico25 het volgende:
Gisteren binnengekomen, het uitshirt van vorig seizoen. Het moge duidelijk zijn wie ik in de strijd tegen directe degradatie steun
[ afbeelding ]
Hij is tegen Go Ahead dacht ik.quote:Op vrijdag 4 april 2014 18:38 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
Wat heb jij tegen NEC eigenlijk?
Ook tegen NEC zag ik hem posten. En Go Ahead kan al bijna niet meer direct degraderen.quote:
Klopt die zijn wel veilig. Nog 1x winnen in 4 potten moet wel lukken.quote:Op vrijdag 4 april 2014 19:27 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
Ook tegen NEC zag ik hem posten. En Go Ahead kan al bijna niet meer direct degraderen.
Ja, met dank aan Twentequote:Op zondag 27 april 2014 16:17 schreef icloud het volgende:
[..]
Tja ze zijn tenminsten gered, volgende week op doelsaldo naar de play offs.
Als Ajax zo speelt als vandaag, met niets op het spel zou NEC daar zomaar een puntje kunnen pakken. Gelukkig staat er voor GAE ook niets meer op het spel.quote:
Gelijkspel geloof ik niet in bij ajaxquote:Op zondag 27 april 2014 16:21 schreef Ludd het volgende:
[..]
Als Ajax zo speelt als vandaag, met niets op het spel zou NEC daar zomaar een puntje kunnen pakken. Gelukkig staat er voor GAE ook niets meer op het spel.
RKC heeft er ook al 0-0 gespeeld dit seizoen, cambuur 1-1. Hopelijk spelen er bij Ajax wat niet basisspelers die zich wel willen bewijzen.quote:
Als je een spits als Powel haalt, dan weet je toch al dat het een close call wordt?quote:Op maandag 28 april 2014 11:54 schreef Pleun2011 het volgende:
Ik vind dat Powel zich de nederlaag ook wel kan aanrekenen. Ramde een paar keer in kansrijke positie over. Op die momenten vraag je je af waarom zo'n aanvaller in de eredivisie speelt, en niet bij de amateurs..
Ik denk dat Roda wel in de buurt komt van het minste elftal. Vooral aanvallend is het diepe droefenis. En de aanstelling van Tomasson was inderdaad geen goede zet.. weet niet of ik het nou zielig moet vinden voor Tomasson of niet.. denk het niet.quote:Op maandag 28 april 2014 12:15 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Als je een spits als Powel haalt, dan weet je toch al dat het een close call wordt?
Roda heeft niet het minste elftal, maar heeft gewoon de fout gemaakt door Brood te ontslaan en vervolgens 'Rookie' Tomasson aan te stellen. Echt een kapitale fout zeg.
Dit elftal is beter dan het elftal met hadouir, Bodor en consorten imo. Toen zijn ze ook ontsnapt aan degradatie. Wat dat betreft had ik ze wel een beter seizoen gegund.quote:Op maandag 28 april 2014 12:40 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Ik denk dat Roda wel in de buurt komt van het minste elftal. Vooral aanvallend is het diepe droefenis. En de aanstelling van Tomasson was inderdaad geen goede zet.. weet niet of ik het nou zielig moet vinden voor Tomasson of niet.. denk het niet.
Echt intens dom ja.quote:Op maandag 28 april 2014 12:15 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Als je een spits als Powel haalt, dan weet je toch al dat het een close call wordt?
Roda heeft niet het minste elftal, maar heeft gewoon de fout gemaakt door Brood te ontslaan en vervolgens 'Rookie' Tomasson aan te stellen. Echt een kapitale fout zeg.
Mwah Bodor/Fledderus, Cissé/Hupperts, Hadouir < Donaldquote:Op maandag 28 april 2014 12:55 schreef De-Hamster het volgende:
Ik had toch graag die Bodor in plaats van van Peppen gehad en die Cissé in plaats van Demouge/Powel en ook Hadouir had ik liever gehad dan Donald.
De gemiddelde FOK!-er had beter gehandeld. Echt een circus soms, dat bestuur van BVO's.quote:
quote:Op maandag 5 mei 2014 15:28 schreef Littlerabbit het volgende:
http://vocaroo.com/i/s0fzK0rEd8SK
Gedicht uit respect voor jullie leed ingesproken zoals het een goed meelevende moderator van VBL betaamt
Dit is nog best mooi, maar ik vraag me (no offense) af in hoeverre je het meent. Ik heb buiten dit topic namelijk nog nooit echt een fokker iets positiefs welgemeend over Roda horen zeggen.quote:Op maandag 5 mei 2014 15:28 schreef Littlerabbit het volgende:
Gedicht uit respect voor jullie leed ingesproken zoals het een goed meelevende moderator van VBL betaamt
Mooi gedaan Littlerabbit! Ik denk dat dit gedicht voor vele Roda-supporters een pleister zal zijn, op diepe wond die zij nu hebben.quote:Op maandag 5 mei 2014 15:28 schreef Littlerabbit het volgende:
Ik heb 'm anderhalf jaar of zo zien voetballen. Ongeschikt voor de Eredivisie.quote:Op maandag 28 april 2014 11:54 schreef Pleun2011 het volgende:
Ik vind dat Powel zich de nederlaag ook wel kan aanrekenen. Ramde een paar keer in kansrijke positie over. Op die momenten vraag je je af waarom zo'n aanvaller in de eredivisie speelt, en niet bij de amateurs..
l1.nlquote:Van den Bunder per direct weg bij Roda JCDirecteur Marcel van den Bunder vertrekt per direct bij Roda JC Kerkrade.
De raad van commissarissen en het bestuur van de stichting Roda JC Kerkrade vinden dat Marcel van den Bunder niet de man is die Roda JC op dit moment kan leiden. De besprekingen over een afwikkeling van de arbeidsrelatie zijn begonnen.
Roda JC Kerkrade geeft verder geen commentaar over het vertrek van Marcel van den Bunder.
Van den Bunder ligt al geruime tijd onder vuur bij de Roda-aanhang vanwege de slechte resultaten van de club. Afgelopen zaterdag degradeerde Roda JC na 41 jaar uit de eredivisie. De clubleiding bezint zich nu op de toekomst.
Dat klopt. Er wordt niet voor niks begonnen met "Degradatie door Frans Timmermans"quote:Op maandag 5 mei 2014 18:25 schreef Sjoerd102 het volgende:
Gedicht is van Frans Timmermans afkomstig.
http://www.l1.nl/nieuws/2(...)over-degradatie-roda
En anders nieuws:
[..]
l1.nl
Er was nog een ander gedicht. N.a.v. het gedicht van Frans Timmermans. Het eindigde met iets van "het meest van allemaal, kots ik op jouw dubbele moraal".quote:Op maandag 5 mei 2014 18:29 schreef Littlerabbit het volgende:
[..]
Dat klopt. Er wordt niet voor niks begonnen met "Degradatie door Frans Timmermans"
En positief nieuws. Nu is het aan Hendriks om zijn belofte waar te maken.
Nol is niet de hoofdreden dat vdB weg moest he.quote:Op maandag 5 mei 2014 18:29 schreef Littlerabbit het volgende:
[..]
Dat klopt. Er wordt niet voor niks begonnen met "Degradatie door Frans Timmermans"
En positief nieuws. Nu is het aan Hendriks om zijn belofte waar te maken.
Je hebt best een grappige stemquote:Op maandag 5 mei 2014 15:28 schreef Littlerabbit het volgende:
Ja dat zijn we al jaaaaaren van hem gewend. Altijd als het wat minder ging, sportief of financieel, dan zocht de media Nol op en hij meldde dan steeds dat ie 'iets ging doen'. Spelers halen, investeren in de club etc. Aaaaaaaltijd trok hij de keutel terug als het moment daar kwam met altijd weer een andere pietluttige rede. Hendriks is iemand die binnenkomt en dan direct wil dicteren hoe het allemaal moet. Bij het minste of geringste tegengeluid loopt ie weer weg. Je kunt zeggen wie betaald bepaalt maar als je echt zoveel van je club houdt dan overleg je ook gewoon op een volwassen manier en kijk je of je er alsnog uit kunt komen. Hendriks niet, die trekt zich weer terug en beloofd later dat ie weer iets wil doen voor Roda. Dat kennen we nu wel. En vandaag is ie na 1 gesprek ook alweer klaar als we de berichten mogen geloven. Elke keer weer een dikke vette worst voor houden en dan weer weglopen. Dat is Hendriks zoals we hem de laatste jaren (helaas) vooral kennenquote:Op maandag 5 mei 2014 18:42 schreef Halcon het volgende:
[..]
Er was nog een ander gedicht. N.a.v. het gedicht van Frans Timmermans. Het eindigde met iets van "het meest van allemaal, kots ik op jouw dubbele moraal".
Eerste gesprekken met Hendriks hebben volgens L1 niets opgeleverd. Ik bekijk het allemaal van een afstand, maar hoeveel geld heeft die Hendriks nou eigenlijk? Ik krijg een beetje het idee dat hij vooral naar smoesjes zoekt om er niet in te stappen.
precies ja.quote:Op maandag 5 mei 2014 20:02 schreef Halcon het volgende:
Volgens mij niet. Hendriks is geen Boekhoorn of Chygrynski. Volgens mij ging het over een bedrag van 3 miljoen euro. Daar doe je tegenwoordig niet veel meer mee.
Onder Hendriks werd bijna de helft van de begroting gedekt door transferopbrengsten. Die tijden zijn wel voorbij. Omwille van de redenen die jij noemt en omwille van het feit dat er nauwelijks nog dikke transfersommen worden betaald. Spelers van het niveau Bob Peeters voor vele miljoenen verkopen... die tijden zijn voorbij.
Nol weet dat ook allemaal wel. Hij heeft vermoedelijk niet de knaken om Roda echt te helpen en/of wil niet al zijn knaken erin steken. Dat is zijn goed recht, maar het zou hem sieren als hij dan niet voortdurend de mediageile pseudo messias uithangt.
Wat ik overigens niet uitsluit is dat Duchatelet geld gaat steken in een Nederlandse club.
Hij is een paar keer bij Fortuna genoemd maar dat is nooit wat geworden. Iemand die vooral spelers rondschuift blijft dubieus zoals die kliek van chelsea en vitesse, en zo een Duchatelet is tegenover die gasten een kleine jongen.quote:Op maandag 5 mei 2014 20:24 schreef Halcon het volgende:
Hij heeft ook nog St Truiden (op naam van zijn vriendin) en een Hongaarse club (op naam van zijn zoon). Hij wilde ook Bari kopen.
In Nederland heeft hij nog niks en ik heb hem ooit eens horen praten over een club in Nederland om spelers voor Standard te laten rijpen. Ik had destijds de indruk dat hij vooral op MVV doelde.
Of je er echt wat aan hebt weet ik niet (hij schuift vooral spelers en trainers uit zijn netwerkje rond), maar geld heeft hij wel en hij is niet te beroerd het in een voetbalclub te steken.
quote:Roda JC Kerkrade houdt komende zomer een grote schoonmaak in de selectie. De gedegradeerde club wil afscheid nemen van minimaal veertien spelers.
Niet alleen worden de aflopende contracten van Mitchell Donald, Berry Powel, Mateusz Prus, Vasil Skhurtaj en Bryan Roox niet verlengd, ook een zestal spelers met doorlopende verbintenissen – en hoge salarissen – hoopt de club zo snel mogelijk te slijten. Het gaat om Anouar Kali, Ard van Peppen, Krisztián Németh, Frank Demouge, Wiljan Pluim en Martijn Monteyne.
Slechts twee spelers hadden een degradatieclausule in hun contract: Kees Luijckx en Roly Bonevacia. Ook van hen neemt Roda nu afscheid. De club zet bovendien in op een verkoop van rechtsbuiten Guus Hupperts, begeerd door AZ.
Bart Biemans, Arnaud Sutchuin, Davy De Beule en Filip Kurto zitten nog in de wachtkamer. Hun contracten lopen af, maar de club houdt de optie tot verlenging nog open. Voor nu resteert een handjevol spelers met wie Roda nog wél door wil. Onder hen is aanvoerder Mark-Jan Fledderus.
'Spelen in de Jupiler League is niet echt iets wat ik ambieer', erkent de middenvelder tegenover Voetbal International, 'maar ik zit nog wel vast aan een tweejarig contract. Op zich heb ik het met mijn gezin heel goed naar mijn zin in Zuid-Limburg, mijn zoontje gaat hier ook naar school. En het is ook wel een compliment dat Roda, ondanks mijn Eredivisie-salaris, toch met mij door wil. Maar wat er echt gaat gebeuren, zal in de zomer wel blijken. De degradatie is nog erg vers, ik ga nu eerst op vakantie om alles te laten bezinken. En daarna zien we wel. Het is afwachten welke kant het opgaat met Roda, of Arnold Hendriks gaat investeren in de club. Als dat gebeurt, zien de perspectieven er misschien direct heel anders uit. Het belangrijkste nu is dat er rust en duidelijkheid komt bij Roda.'
http://www.vi.nl/nieuws/d(...)&utm_campaign=nieuws
kan niet anders.quote:
Schreurs leek me wel fijn doordat het een totaal ander type spits is dan Demouge en Plat. Tuyp zie ik eerder als 1e spits ipv de andere 2. Ik denk dat Roda daar te weinig geld voor had.quote:Op donderdag 21 augustus 2014 16:00 schreef planethugo het volgende:
Demouge moet je laten afkeuren, bespaar je misschien nog wat op zijn immense salaris. Zonde dat Jack Tuyp net een weekje gehuurd is door Helmond Sport, die had ik liever erbij gezien dan schreurs.
Boos worden omdat een humba niet wordt uitgevoerd.quote:Woede bij Roda na weigering spelers
Van onze Telesportredactie
De opluchting over de 4-3 zege op FC Oss sloeg al snel om in woede bij het publiek van Roda JC. Zowel coach René Trots als de Limburgse club zelf heeft inmiddels excuses aangeboden voor het gedrag van de spelers.
"De spelersgroep heeft het publiek niet op de juiste manier bedankt", zo valt te lezen op de site van Roda. "Tijdens de ereronde besloten de spelers in hun emotie de 'humba' niet uit te voeren, hetgeen gebruikelijk is na een overwinning van de club. Roda JC Kerkrade wil hiervoor haar welgemeende excuses aanbieden."
"Roda JC Kerkrade wil nogmaals benadrukken dat de fantastische steun van de supporters enorm wordt gewaardeerd. Het voorval dat na de wedstrijd plaatsvond valt op geen enkele manier goed te praten."
Trost bood na de wedstrijd tijdens de persconferentie ook al zijn excuses aan: "Dit kan gewoon niet. Ik bied namens de hele club mijn excuses aan. Wij komen hier in de groep op terug. Dit dient recht gezet te worden."
nee de fans wachten in de kou op de spelers die plichtmatig langs de tribune lopen en linea recta richting catacomben verdwijnen. En waarom? de heren profs waren beledigd dat er na een 0-2 achterstand gefloten werd omdat het net als tegen Almere faliekant fout dreigde te gaan door een gebrek aan inzet, creativiteit en alles verkeerd ging. Geen enkele pass kwam aan en dingen waar je bij de amateurs nog de volle laag voor krijgt gingen mis. We hebben het dan niet over tegenstanders als Real of Barca maar FC Oss en Almere Cityquote:Op dinsdag 2 december 2014 11:42 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Boos worden omdat een humba niet wordt uitgevoerd.![]()
![]()
Raar wereldje die voetballerij..
Amen. Echt.quote:Op dinsdag 2 december 2014 13:44 schreef planethugo het volgende:
[..]
nee de fans wachten in de kou op de spelers die plichtmatig langs de tribune lopen en linea recta richting catacomben verdwijnen. En waarom? de heren profs waren beledigd dat er na een 0-2 achterstand gefloten werd omdat het net als tegen Almere faliekant fout dreigde te gaan door een gebrek aan inzet, creativiteit en alles verkeerd ging. Geen enkele pass kwam aan en dingen waar je bij de amateurs nog de volle laag voor krijgt gingen mis. We hebben het dan niet over tegenstanders als Real of Barca maar FC Oss en Almere City
Sorry spelers we zullen in het vervolg blijven klappen als debielen, zelfs als het niet om aan te zien is.
En dan las ik ook dat het vooral de spelers die vorig seizoen ook dergelijke reacties vh publiek kregen dit in gang gezet hebbenDie spelers dus die ervoor verantwoordelijk zijn dan we nu tegen oss en almere spelen. De wereld op zijn kop.
Maargoed zand erover want onrust creëren ga je ook niet beter van spelen
En terecht. Ik heb ook tijdens die wedstrijd voor Roda zitten duimen...en een harde "yesss"laten horen toe Roda de 3-2 scoorde.quote:Op woensdag 21 januari 2015 13:28 schreef planethugo het volgende:
Nederland heeft weer kunnen zien: Roda bestaat
quote:Op donderdag 22 januari 2015 09:55 schreef Iwanius het volgende:
[..]
En terecht. Ik heb ook tijdens die wedstrijd voor Roda zitten duimen...en een harde "yesss"laten horen toe Roda de 3-2 scoorde.
quote:Op donderdag 22 januari 2015 10:48 schreef planethugo het volgende:
![]()
kan een mod de tt veranderen in" 't sjunste op de welt"
Ik kan die naam Tomasson niet meer verdragen
roda kennende zou het me niks verbazen als we tegen excelsior roemloos ten onder gaan. Maargoed we gaan ervoor! Als we woensdag winnen en de we loten weer thuis, tegen wie dan ook, dan kunnen we zomaar de finale halen.quote:Op vrijdag 23 januari 2015 10:42 schreef Iwanius het volgende:
[..]Wie wel. Succes verder in de beker en verknal het nou verder niet want de top 3 ligt eruit..
en jij noemt andere een debielquote:Op maandag 26 januari 2015 19:19 schreef Kapitein_Schavuit het volgende:
Wat een debiel.Sowieso lift Roda even lekker mee op MH17. Als Timmermans niet zo 'populair' was geworden na MH17 was gewoon de plaatselijke friettentbaas Supporter van het Jaar geworden.
Zo, 3-1 verloren bij MVV.twitter:AncoJansen twitterde op zondag 01-02-2015 om 19:12:33Ik heb vandaag bij mvv-Roda absoluut NIET gespuugd reageer retweet
En ook nog eens verdiend verloren van een strijdbaar MVV. Jammer maar helaas. Mentaliteit begint nu wel een structueel probleem te worden...quote:Op zondag 1 februari 2015 20:45 schreef Ajacied422 het volgende:
Zo, 3-1 verloren bij MVV.twitter:AncoJansen twitterde op zondag 01-02-2015 om 19:12:33Ik heb vandaag bij mvv-Roda absoluut NIET gespuugd reageer retweet
Ik vind de beelden anders vrij duidelijk.quote:Op maandag 2 februari 2015 18:04 schreef planethugo het volgende:
en terecht, op de beelden is het niet te zien en in het stadion al helemaal niet! Ik zat er vlak op, het was sowieso een overduidelijke corner maar dat was niet de enige dubieuze beslissing van deze grensrechter. Dat terzijde heeft helemaal niemand bij ons op de tribune (of de aangrenzende tribune van mvv) gezien dat Jansen spuugde. Zoiets zou toch wel iemand opgevallen zijn zou je zeggen...
ohja? lijkt eerder of ie wat roept dan dat ie spuugt. Kijkt ook verder niemand raar op tot die rode kaart getrokken is. De scheids veegt ook nergens iets af. Zou ie met een fluim doorgefloten hebben?quote:Op maandag 2 februari 2015 18:05 schreef Caland het volgende:
[..]
Ik vind de beelden anders vrij duidelijk.
Uit de SC:quote:Op maandag 2 februari 2015 18:04 schreef planethugo het volgende:
en terecht, op de beelden is het niet te zien en in het stadion al helemaal niet! Ik zat er vlak op, het was sowieso een overduidelijke corner maar dat was niet de enige dubieuze beslissing van deze grensrechter. Dat terzijde heeft helemaal niemand bij ons op de tribune (of de aangrenzende tribune van mvv) gezien dat Jansen spuugde. Zoiets zou toch wel iemand opgevallen zijn zou je zeggen...
quote:Zou me niet verbazen als hij inderdaad niet gespuugd had, maar gewoon nog iets riep en dat per ongeluk met consumptie deed.
ik zal wel als niet objectief gezien worden in deze kwestie maar dat zou ook nog kunnen ja. Maar de knvb zal wel weer alleen maar op de scheids afgaan, die geen gezichtsverlies wil lijden en dus zijn we weer de sigaar.quote:
Ach, het seizoen is voor Roda toch al min of meer voorbij. Rest van het seizoen gebruiken als training voor de nacompetitie.quote:Op maandag 2 februari 2015 18:16 schreef planethugo het volgende:
[..]
ik zal wel als niet objectief gezien worden in deze kwestie maar dat zou ook nog kunnen ja. Maar de knvb zal wel weer alleen maar op de scheids afgaan, die geen gezichtsverlies wil lijden en dus zijn we weer de sigaar.
idd, maar pluim heeft waarschijnlijk zichzelf (met opzet?) onhandelbaar gemaakt. Voetballend was hij dit seizoen nog best redelijk, vind het ook jammer dat hij er juist nu niet meer bij is. Hoe meer techniek in het team hoe beter, maar trost lijkt nu te kiezen voor meer kerels ipv watjes, want dat is pluim ook wel geblekenquote:Op dinsdag 3 februari 2015 09:27 schreef Professional het volgende:
Dijkhuizen is gebleven en we hebben een extra strijder in de verdediging erbij: Swinkels. Ik zeg strijder omdat hij voetballend natuurlijk geen wonder is. Maar strijd kunnen we wel gebruiken.
En persoonlijk vind ik het erg jammer dat Pluim weggaat. Pluim en Roda is geen goed huwelijk gebleken. Hij beschikt over genoeg technische vaardigheden maar het kwam er gewoon niet uit. Speelt natuurlijk ook mee dat hij in het hoger salaris segment zit, maar omdat er een eventuele schorsing voor Jansen zit aan te komen had je hem zeer goed kunnen gebruiken. Nu moet je dus gebruik gaan maken van een Paulissen die nog absoluut niks bewezen heeft.
twitter:KNVB twitterde op donderdag 05-02-2015 om 18:44:35Tuchtcommissie acht spugen bewezen en sluit Anco Jansen (Roda JC) voor 6 wedstrijden uit reageer retweet
en Roda gaat in hoger beroep. Dit rammelt aan alle kanten:quote:Op donderdag 5 februari 2015 18:50 schreef Ajacied422 het volgende:
twitter:KNVB twitterde op donderdag 05-02-2015 om 18:44:35Tuchtcommissie acht spugen bewezen en sluit Anco Jansen (Roda JC) voor 6 wedstrijden uit reageer retweet
twitter:vkwillemvissers twitterde op dinsdag 07-04-2015 om 21:10:07Trainer Trost en Roda uit elkaar, meldt Roda JC reageer retweet
pfoe als je het zo onder elkaar ziet realiseer je je pas echt wat voor bagger 2de seizoenshelft het is. Hopelijk kan een nieuwe trainer de boel weer snel op de rit krijgen want voor de winterstop was er gewoon weinig aan de hand, al was het spel ook niet geweldigquote:Op maandag 6 april 2015 17:34 schreef Ajacied422 het volgende:
[ afbeelding ]
Prima tweede seizoenshelft.
Ik vind Emmen en Volendam de tweede seizoenshelft ook ingekakt, dus voor je er erg in hebt sta je in de finale van de playoffs. Als het dan net goed valt speel je zo weer Eredivisie. Dat maakt de promotie/degradatie in Nederland tot een klucht, maar voor Roda kan het zomaar een zege zijn.quote:Op woensdag 8 april 2015 09:10 schreef planethugo het volgende:
[..]
pfoe als je het zo onder elkaar ziet realiseer je je pas echt wat voor bagger 2de seizoenshelft het is. Hopelijk kan een nieuwe trainer de boel weer snel op de rit krijgen want voor de winterstop was er gewoon weinig aan de hand, al was het spel ook niet geweldig
pfff dan had ik nog meer vertrouwen in Trostquote:Op woensdag 8 april 2015 15:34 schreef Ajacied422 het volgende:
Plum en Vrede mogen het seizoen afmaken.
Met toestemming van de KNVB.
ik speel liever tegen Eindhoven in de 2de ronde eigenlijk. Volendam uit is voor ons altijd een hel, zoiets als rkc uit. Maar in sommige andere landen promoveren er gewoon 3 dus dan zouden we er ook bij zijn, of is dat ook een kluchtquote:Op woensdag 8 april 2015 16:04 schreef FritzWepper het volgende:
[..]
Ik vind Emmen en Volendam de tweede seizoenshelft ook ingekakt, dus voor je er erg in hebt sta je in de finale van de playoffs. Als het dan net goed valt speel je zo weer Eredivisie. Dat maakt de promotie/degradatie in Nederland tot een klucht, maar voor Roda kan het zomaar een zege zijn.
Hoe zou je het anders noemen? Almere City staat elfde en kan naar de Eredivisie.quote:Op woensdag 8 april 2015 16:10 schreef planethugo het volgende:
[..]
ik speel liever tegen Eindhoven in de 2de ronde eigenlijk. Volendam uit is voor ons altijd een hel, zoiets als rkc uit. Maar in sommige andere landen promoveren er gewoon 3 dus dan zouden we er ook bij zijn, of is dat ook een klucht
Wowowow, hoe heeft PSV daarvan verloren.quote:Op maandag 6 april 2015 17:34 schreef Ajacied422 het volgende:
[ afbeelding ]
Prima tweede seizoenshelft.
PSV is altijd matig daar. Denk dat ze nog van FC Kerkrade-West zouden verliezen.quote:Op woensdag 8 april 2015 19:57 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Wowowow, hoe heeft PSV daarvan verloren.
Des te treuriger.
Volgens mij heeft een deel van de selectie nog een doorlopend contract, maar weet niet wie ze precies kunnen ditchen deze zomer.quote:Op maandag 1 juni 2015 08:22 schreef de_boswachter het volgende:
Roda gaat trouwens flink snijden in de selectie toch? Klopt het dat Ramos sowieso vertrekt? Wie nog meer?
Hocher speelde goed, maar had overgewicht. Net als Demouge wat ik geen toegevoegde waarde vind voor de Eredivisie.
Roda zal de selectie toch flink moeten gaan aanpakken, want de selectie wat er nu staat was grotendeels verantwoordelijk voor de degradatie.
Volgens mij klopt het wel wat op deze site staat.quote:Op woensdag 3 juni 2015 19:56 schreef lasters het volgende:
[..]
Volgens mij heeft een deel van de selectie nog een doorlopend contract, maar weet niet wie ze precies kunnen ditchen deze zomer.
Ik wist dat Demouge een van de best betaalde krachten van RJC is, maar 2,5 ton is best veel voor één balletje breed leggen voor van Hyften.quote:Op donderdag 4 juni 2015 09:31 schreef planethugo het volgende:
[..]
Volgens mij klopt het wel wat op deze site staat.
Daarvan zijn Demouge, Monteyne en Ramos spelers met een eredivisiecontract dus die salarissen kan je opnieuw besteden. Demouge verdiende naar verluid zelfs 2.5 ton. Al heb ik wel gehoord dat de duurdere krachten wel akkoord zijn gegaan met een verlaging voor de eerste divisie.
dat balletje levert anders miljoenen opquote:Op donderdag 4 juni 2015 16:16 schreef lasters het volgende:
[..]
Ik wist dat Demouge een van de best betaalde krachten van RJC is, maar 2,5 ton is best veel voor één balletje breed leggen voor van Hyften.![]()
quote:Roda JC heeft in Kalezic nieuwe trainer
Darije Kalezic is de komende twee seizoenen de trainer van Roda JC. De Bosniër neemt de taken over van het duo Rick Plum/Regilio Vrede, die na het ontslag van Ernie Brandt de scepter zwaaide bij de Limburgse club.
De club probeerde eerder Ernest Faber aan te trekken als trainer, maar die gaf de voorkeur aan NEC. Beide clubs dwongen afgelopen seizoen promotie af.
Jong PSV
Kalezic komt over van Jong PSV, waarmee hij afgelopen seizoen als veertiende eindigde in de Jupiler League.
Eerder was Kalezic trainer van De Graafschap, Zulte Waregem en Stockport County. Met De Graafschap promoveerde hij in 2010 naar de eredivisie.
dat accent doet denken aan Tomasson, al is het wel een ander accent maar het is een beetje steenkolennederlands zeg maar. Maargoed hij heeft bij psv in de keuken gekeken en hopelijk kan hij samen met Coolen (blijft die eigenlijk?) het technisch hart een beetje vormgeven. Want dát is het grote probleem van de laatste jaren geweest. Iedereen haalde maar wat spelers en over het algemeen zat daar niet veel soeps bij. Het wordt tijd dat er eens goede ideeen komen hoe we willen gaan voetballen en dat aan de hand daarvan we weer wat talenten kunnen halen die zich echt gaan bewijzen ipv allemaal die halve spelers die niks toevoegen.quote:Op woensdag 10 juni 2015 22:36 schreef De-Hamster het volgende:
Hmm, niet al te blij mee. Accent, weinig bereikt, maar blijkbaar is dit de vijver waarin we nu vissen. Hopelijk drukt hij Plum niet te ver weg, talentvolle trainer voor ons. Laat hem zich maar bewijzen.
2-0, afmaken in de tweede helft!quote:Op zaterdag 8 augustus 2015 16:24 schreef ChillTuup het volgende:
Zo koempels, dalijk eens kijken met hoeveel we de eerste match winnen!
quote:Op zaterdag 8 augustus 2015 20:13 schreef DerRabbit het volgende:
[..]
2-0, afmaken in de tweede helft!
in ieder geval 2 goals verschilquote:Op zaterdag 8 augustus 2015 20:13 schreef DerRabbit het volgende:
[..]
2-0, afmaken in de tweede helft!
Een van de, zoniet dé beste man van de wedstrijd als je het mij vraagt. Goede kerel, hopelijk gaan we daar veel plezier aan beleven.quote:Op maandag 10 augustus 2015 09:44 schreef tompsv18 het volgende:
Hoe deed Farshad Noor het? Was bij Jong PSV eigenlijk maar een erg matige voetballer die het volledige afgelopen seizoen als rechtsback heeft gespeeld. Mooi voor hem dat hij een basisplaats had.
quote:Op maandag 10 augustus 2015 09:44 schreef tompsv18 het volgende:
Hoe deed Farshad Noor het? Was bij Jong PSV eigenlijk maar een erg matige voetballer die het volledige afgelopen seizoen als rechtsback heeft gespeeld. Mooi voor hem dat hij een basisplaats had.
Daar sluit ik me volledig bij aan. Zeker een van de beteren op het veld afgelopen zaterdag. Hij begon bij Roda te trainen om zijn conditie te behouden en ik geloof dat hij ook bij verre de beste conditie van het veld had, bleef rennen, heerlijk om te zien.quote:Op maandag 10 augustus 2015 10:30 schreef De-Hamster het volgende:
[..]
Een van de, zoniet dé beste man van de wedstrijd als je het mij vraagt. Goede kerel, hopelijk gaan we daar veel plezier aan beleven.
Ik vind dat de stand hoe die nu is een mooie weergave geeft van mijn verwachtingenquote:Op maandag 10 augustus 2015 11:29 schreef Sjoerd102 het volgende:
Het is erg vroeg, maar waar schatten we Roda in op het eind van het seizoen?
Plek 10/12/14?
heeft hij daar serieus rechtsback gespeeld? Lijkt me alles behalve een verdediger, maargoed ook daar was Kalezic de trainer... Hij viel me al positief op in de (verder waardeloze) oefenpot tegen Alemannia maar zaterdag was hij echt goed. Goede techniek ook, denk dat we daar wel een goede aankoop aan hebben.quote:Op maandag 10 augustus 2015 09:44 schreef tompsv18 het volgende:
Eredivisie is inmiddels zo genivelleerd als de pest, dus dat kan alle kanten op. Maar lager dan 15 lijkt me uitgesloten, wat voor een promovendus het belangrijkste is natuurlijk.quote:Op maandag 10 augustus 2015 11:29 schreef Sjoerd102 het volgende:
Plek 10/12/14?
Ik teken voor alles hoger dan 15e direct, doen we de rest schriftelijk af. Dit seizoen even een pas op de plaats, erin blijven is van clubbelang. Na dit seizoen 5 ton tot 1 miljoen aflossen en weer langzaam naar Cat. 2 gaan en beleid maken. Met deze groep moeten we realistisch zijn en zal het ook wel richting 13-16 gaan. Met de beoogde versterkingen die er wellicht aankomen kan je wellicht 11-14 gaan spelen, maar meer moeten we echt niet verwachten. Persoonlijk word ik liever 9e dan 8e, ik gun die jongens wel vroeg vrij en play-offs om Europa League moet je niet eens willen.quote:Op maandag 10 augustus 2015 11:29 schreef Sjoerd102 het volgende:
Plek 10/12/14?
Vind ik eigenlijk nog veeel te voorbarig. We hebben één leuke pot gespeeld tegen wellicht de grootste degradatiekandidaat na De Graafschap. Ik wil het nog wel een paar wedstrijden zien. Ik denk dat wij met de huidige selectie met Excelsior, Heracles, Cambuur en De Graafschap moeten gaan strijden wie daaronder het meest wil wegblijven.quote:Op maandag 10 augustus 2015 13:29 schreef FritzWepper het volgende:
[..]
Eredivisie is inmiddels zo genivelleerd als de pest, dus dat kan alle kanten op. Maar lager dan 15 lijkt me uitgesloten, wat voor een promovendus het belangrijkste is natuurlijk.
Ja. De vaste rechtsback van Jong PSV was zo'n beetje het volledige seizoen geblesseerd, dus toen heeft hij daar vrijwel altijd gespeeld. Op het middenveld hadden ze in dat team ook wel betere opties dan hem. Het seizoen daarvoor speelde Noor wel regelmatig op het middenveld, maar was hij niet altijd zeker van een basisplaats.quote:Op maandag 10 augustus 2015 12:31 schreef planethugo het volgende:
[..]
heeft hij daar serieus rechtsback gespeeld? Lijkt me alles behalve een verdediger, maargoed ook daar was Kalezic de trainer... Hij viel me al positief op in de (verder waardeloze) oefenpot tegen Alemannia maar zaterdag was hij echt goed. Goede techniek ook, denk dat we daar wel een goede aankoop aan hebben.
Was inderdaad een zeer leuke wedstrijd, een goed makertje voor een seizoen lang lijden in de eerste divisie. En meteen lekker gecasht met een overwinning!quote:Op zondag 9 augustus 2015 02:14 schreef ChillTuup het volgende:
[..]
[..]
in ieder geval 2 goals verschilleuke wedstrijd om nog een bij te zijn verder. Woon zelf in het buitenland dus kan niet zo vaak gaan, maar deze keer mn ouders voor t eerst meegenomen e perfect match uitgekozen:)
Juist, zo zag ik deze wedstrijd dus ook. Tevens de laatste wedstrijd die ik de komende tijd kon bezoeken dus geluk voor mij.quote:Op maandag 10 augustus 2015 16:34 schreef DerRabbit het volgende:
[..]
Was inderdaad een zeer leuke wedstrijd, een goed makertje voor een seizoen lang lijden in de eerste divisie. En meteen lekker gecasht met een overwinning!
Ik denk dat ze wel kampioen van het rechter rijtje kunnen worden als ze op deze manier blijven voetballen. De wedstrijden die ze kunnen winnen blijven winnen, zij het met slecht voetbal en natuurlijk de gegarandeerde drie punten van PSV.
Ik vond hem 1 van de besten van het veld. Heb Noor ook tegen Alemannia en EVV gezien en daar vond ik hem ook al leuk voetballen.quote:Op maandag 10 augustus 2015 09:44 schreef tompsv18 het volgende:
Overwinningen op top clubs zijn altijd zeer leuk, maar sinds 2005 (uit mijn geheugen) hebben we meerdere overwinningen behaald op PSV, zowel in competitie als in de beker. 8 van de 10 wedstrijden tegen de Eindhovenaren eindigt in een overwinning voor de trotst van het zuiden.quote:Op maandag 10 augustus 2015 16:43 schreef ChillTuup het volgende:
[..]
Juist, zo zag ik deze wedstrijd dus ook. Tevens de laatste wedstrijd die ik de komende tijd kon bezoeken dus geluk voor mij.
Ik hoop liever op drie punten tegen R' en A' dam, maar die van PSV zijn altijd welkom inderdaad.
Het Juric verhaal lijkt van de baan helaas, plan B -> nieuwe spits zoeken....
Klopt, en het leuke is dat PSV dit zelf ook weet. Meerdere topics hier en op Voetbalzone etc gezien waar we doorhun angstgegner genoemd worden. Helaas hoop ik niet dat het hetzelfde als twee seizoenen geleden wordt, tegen PSV in de competitie winnen, uit de beker knikkeren... wat erna gebeurde weten we helaas allemaalquote:Op dinsdag 11 augustus 2015 09:41 schreef DerRabbit het volgende:
[..]
Overwinningen op top clubs zijn altijd zeer leuk, maar sinds 2005 (uit mijn geheugen) hebben we meerdere overwinningen behaald op PSV, zowel in competitie als in de beker. 8 van de 10 wedstrijden tegen de Eindhovenaren eindigt in een overwinning voor de trotst van het zuiden.
Ajax in eigen huis flink te kijk zetten zorgt in ieder geval voor een mooie derde helft!
Ik ben vorig jaar twee keer naar de training gaan kijken dit jaar in de voorbereiding twee keer gaan kijken en het niveau is dit jaar inderdaad hoger en intensiever. Er werdt meer getraind op positiespel en de conditie trainingen waren een stuk intensiever dan de training die ik vorig seizoen in de voorbereiding heb gezien. Ik weet niet of dit met de specifieke trainingen ligt die ik heb gezien, maar het was wel een goed voorteken voor het seizoen dat een mooi eerste resultaat heeft opgeleverd.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 11:20 schreef ChillTuup het volgende:
[..]
Klopt, en het leuke is dat PSV dit zelf ook weet. Meerdere topics hier en op Voetbalzone etc gezien waar we doorhun angstgegner genoemd worden. Helaas hoop ik niet dat het hetzelfde als twee seizoenen geleden wordt, tegen PSV in de competitie winnen, uit de beker knikkeren... wat erna gebeurde weten we helaas allemaal
Straks eens naar de training gaan kijken, ben elk jaar een paar keer geweest en nu een paar keer gehoord dat het niveau op training een stuk vooruit is gegaan /intensiever geworden.
Dit was precies wat ik bedoelde met 'de wedstrijden winnen die we moeten winnen' want dat was dat jaar vooral het probleem dat jaar. We hebben PSV toen in de competitie een nederlaag bezorgd en ze op de typische Roda manier uit de beker gegooid, maar tegen clubs waar Roda op papier van had kunnen winnen kwamen ze vaker niet verder dan een mager gelijkspel.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 11:20 schreef ChillTuup het volgende:
[..]
Helaas hoop ik niet dat het hetzelfde als twee seizoenen geleden wordt, tegen PSV in de competitie winnen, uit de beker knikkeren... wat erna gebeurde weten we helaas allemaal
Volgens mij heeft Rutjes begin vorig jaar een tweejarig contract getekend bij RJCquote:Op woensdag 12 augustus 2015 12:21 schreef de_boswachter het volgende:
Ik zag dat Rutjes ingevallen was tegen Heracles. Blijft hij dan toch? Omdat er sprake van was dat hij moest vertrekken na de komst van die Australier.
Daarbij wordt het denk ik lastig om Rutjes nog voor het einde van het transfer seizoen te slijten bij een andere club.quote:In de zomerstop van 2014 heeft Rutjes samen met MVV-ploeggenoot Tom van Hyfte een tweejarig contract getekend bij Roda JC.
Bron: Wikipedia
van Peppen ivm de kosten die bespaard worden wel maar lijkt me niet dat die vertrektquote:Op woensdag 12 augustus 2015 13:29 schreef ChillTuup het volgende:
Wat ik gisteren heb gehoord, is dat er waarschijnlijk 3 spelers naar de pieren gaan, huur/koop weet ik niet, en weet ook niet om welke spelers het gaat. Echter, ik geloof wel dat we er een paar kunnen missen, mits dit ook kosten bespaart (v Peppen, Lagouireh,Jacos, Cecilia [mits we een spits krijgen]).
Maar oke, dat is wat op het prikbord en training werd veteld, we weten ondertussen hoeveel er gebreuzeld wordt bij ons kloempjeskloepje
Klopt inderdaad wat je zegt van v Peppen, al hoop ik niet dat hij terugvalt naar zijn Eredivisie niveau van voor de degradatie.De andere grootverdiener, Monteyne, traint ook nog volop mee, maar zonder contract. Ben benieuwd of hij zal inleveren en dan zal bijtekenen of wat de plannen rondom deze speler zijn.quote:Op woensdag 12 augustus 2015 13:48 schreef planethugo het volgende:
[..]
van Peppen ivm de kosten die bespaard worden wel maar lijkt me niet dat die vertrekt
De pieren hebben zelf geen geld dus die zullen waarschijnlijk alleen Jacobs en Cicillia kunnen huren. Al moet je die laatste ook achter de hand houden als er nog 1 spits bijkomt, als er nog 2 komen dan mag ie weg.
Maar dat er veel gebreuzeld wordt is idd duidelijk. Wat een onnozele posts komen op dat prikbord vaak langs
Door al dat gebereuzel en getroll kijk ik al een tijd niet meer op het prikbord van RJC. Er werd me daar op een gegeven moment iets te veel verslagen gegooid over iedere eventueel aanstaande scheet van iemand die wellicht in de toekomst ooit naar het zuiden des lands zou kunnen komen, eventueel gesteld dan.quote:Op woensdag 12 augustus 2015 14:10 schreef ChillTuup het volgende:
[..]
Klopt inderdaad wat je zegt van v Peppen, al hoop ik niet dat hij terugvalt naar zijn Eredivisie niveau van voor de degradatie.De andere grootverdiener, Monteyne, traint ook nog volop mee, maar zonder contract. Ben benieuwd of hij zal inleveren en dan zal bijtekenen of wat de plannen rondom deze speler zijn.
Wat betreft het prikbord, het lijkt een beetje op Fok wat dat betreft, veel getroll en gebreuzel, maar toch blijf je er lezen
quote:Roda JC Kerkrade staat op het punt zich te versterken met Daniel De Silva (18), een Australische jeugdinternational die onder contract staat bij AS Roma. De Limburgers zullen de aanvallende middenvelder op huurbasis overnemen van de Italiaanse topclub en hopen nog een landgenoot van De Silva te strikken.
De Silva geldt als een groot talent. Hij debuteerde al op vijftienjarige leeftijd voor Perth Glory, als op een na jongste speler ooit in de Australische A-League. Deze zomer tekende hij een vijfjarig contract met AS Roma, dat twee miljoen euro neertelde voor de aanvallende middenvelder. De Italianen willen hem nu eerst ervaring laten opdoen bij een andere club.
De Silva was afgelopen zaterdag al aanwezig bij de 3-1 overwinning van Roda JC tegen Heracles Almelo. Hij treft in Kerkrade landgenoot Rostyn Griffiths en mogelijk komt er spoedig nóg een Australiër bij. De soap rondom spits Tomi Juric heeft namelijk weer een nieuwe wending gekregen.
De komst van de international leek vorige week rond, ketste maandag af en hangt nu toch weer in de lucht. Woensdagavond komt hij naar Zuid-Limburg voor een persoonlijke kennismaking met mensen van Roda. De club hoopt hem alsnog vast te kunnen leggen, al is er intern wel de nodige scepsis gezien de eerdere bewegingen vanuit het kamp-Juric.
http://www.vi.nl/nieuws/r(...)ch-weer-op-juric.htm
Leuke voetballer, kijken of hij ook uit de verf komt hier. Ik ben alleen niet zo'n fan van spelers huren, dus bij een huur moet hij toch een meerwaarde hebben.quote:Op woensdag 12 augustus 2015 15:48 schreef planethugo het volgende:
nieuwe aanvallende middenvelder (gehuurd) !
Benieuwd wat dit gaat worden, hopelijk extra centen met zijn netwerk zoals hij zegt. De samenwerking met Tottenham is voor mij eerst zien, dan geloven. Aan de jeugdopleiding kan ook nog wel gewerkt worden, want dat is nou niet een gegarandeerde winstmaker dmv transfers.quote:Caanen slaat brug tussen Roda JC en Tottenham Hotspur
Roda JC Kerkrade gaat samenwerken met Tottenham Hotspur. De samenwerking met The Spurs valt samen met het vastleggen van Ton Caanen (49) als technisch adviseur.
De globetrotter uit Geleen werkte als coach en technisch eindverantwoordelijke de afgelopen twaalf jaar bij tal van clubs over de hele wereld en is nu vanwege zijn brede netwerk in de arm genomen door Roda JC. Vóór zijn tocht over de internationale velden was de Limburger al hoofd opleidingen in Kerkrade.
Contacten
Volgens Hessel Meijer, voorzitter van de Raad van Commissarissen, had directeur Wim Collard behoefte aan ondersteuning op technisch vlak. 'Het werken met een eenkoppige directie in de Eredivisie blijkt toch lastig, zeker in een transferwindow', zegt Meijer. 'Als commissarissen zouden we ons eigenlijk moeten beperken tot een rol als toezichthouder, maar dat was de afgelopen tijd onmogelijk. Daarnaast is Wim Collard iemand met een financiële achtergrond, voor hem was het op technisch vlak wel eens moeilijk werken omdat hij natuurlijk ook niet alle spelers kent, om maar wat te noemen. Ton Caanen gaat ons veel werk uit handen nemen. En we hopen natuurlijk te profiteren van de contacten die hij in de loop der jaren heeft opgebouwd.'
Op de eerste plaats dus met Tottenham Hotspur, waarvoor Caanen eerder op projectbasis werkzaamheden verrichte. Meijer: 'Afgelopen zaterdag zijn we met Ton naar Londen geweest voor een nadere kennismaking. En dat maakte toch wel indruk hoor, wie hij allemaal kent en waar hij overal binnenkomt. Met zijn hulp kunnen we het voorbeeld volgen van een club als SC Cambuur, waar ze de afgelopen jaren ook creatief waren met een beperkt budget en onder goede condities jongens uit het buitenland wisten te huren.'
Twee jaar geleden probeerde Caanen al een samenwerking met Spurs van de grond te krijgen, maar destijds bloedden de contacten dood. 'Ik heb in Engeland duidelijk gemaakt dat Roda nu een geheel nieuwe leiding heeft die dit wél serieus wil oppakken', zegt Caanen. 'De afgelopen maanden hebben we volop contact gehad, waarbij Tottenham wel aangaf dat het belangrijk is dat ik een rol zou krijgen in een partnership. Dat is nu een feit. Tottenham leent vaak spelers uit aan clubs uit de lagere Engelse divisies, maar ze willen ook een gestructureerde lijn hebben naar het continent.'
De Limburgers hopen in eerste instantie op technisch vlak de vruchten te plukken van de contacten met de Engelse club, maar streven op langere termijn ook naar een kruisbestuiving op andere gebieden.
Versterkingen
'De samenwerking met Roda gaat nu van start', vervolgt Caanen. 'Eerst op technisch vlak, maar in de toekomst liggen er ook interessante mogelijkheden op gebied van bijvoorbeeld jeugdopleiding. Aan mij de taak het proces bewaken, regelmatig naar Engeland te gaan om de contacten te onderhouden en mogelijke versterkingen voor Roda in kaart te brengen. Het zou goed kunnen dat in januari al een eerste speler hierheen komt. Alles natuurlijk wel in samenspraak met onze scouts en technische mensen.'
Caanen heeft zich voor drie jaar aan Roda verbonden als technisch adviseur. In die periode gaat hij de club ook op financieel vlak proberen te helpen. 'Ook in het zakenleven heb ik ondertussen een behoorlijk netwerk opgebouwd. Via die weg hoop ik een steentje te kunnen bijdragen aan een financiële injectie voor Roda. Ik ben erg blij om na twaalf jaar terug te zijn en mijn ervaringen te kunnen inzetten voor deze mooie club.' Eerder schakelde Roda JC Han Berger en compagnon Gertjan Steendam al in als organisatieadviseurs. Zij blijven ook na de komst van Caanen actief voor de Kerkradenaren.
http://www.vi.nl/nieuws/c(...)ottenham-hotspur.htm
Mag ik vragen hoezo Palacios? Ik heb zelf nog werkelijk niks van hem gezien dus kan hem maar lastig inschatten.quote:Op woensdag 12 augustus 2015 17:01 schreef De-Hamster het volgende:
Hessel lijkt mij de transfer van het jaar! Ik hoor hem alleen maar in het nieuws met goede ontwikkelingen. Schijnt ook een grote rol gespeeld te hebben bij het activeren van Hendriks voor Juric. Allemaal positieven geluiden, hopelijk krijgen de seizoenskaarten nu een flinke boost. Druk elftal nu, moeten zeker wel een paar weg nu. Sterkte aan de coach om een goede basiself te kiezen. Ik hoopte nog op een basisplaats voor Palacios, maar dat zal er wel niet in zitten haha.
Als ik dit filmpje op YouTube zie dan lijkt hij mij echt ene met een neusje voor de goal.quote:Op woensdag 12 augustus 2015 17:19 schreef ChillTuup het volgende:
[..]
Mag ik vragen hoezo Palacios? Ik heb zelf nog werkelijk niks van hem gezien dus kan hem maar lastig inschatten.
dan stap ik tevreden terug de bus in!quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 12:08 schreef DerRabbit het volgende:
Vanavond Vitesse - RJC.
Ik zeg 2-2 met een vroege voorsprong voor RJC!
Ik hoop het.quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 15:28 schreef The_BoezelaaR het volgende:
Heeft van Leer de strijd met Verbist nou gewonnen voor komend jaar?
Edit: verkeerde informatiequote:Op vrijdag 14 augustus 2015 15:28 schreef The_BoezelaaR het volgende:
Heeft van Leer de strijd met Verbist nou gewonnen voor komend jaar?
Een domme, domme fout van Van Peppe, maar kan de reflex wel begrijpen.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |