Ff uurtje naar de sportschoolquote:Op woensdag 25 december 2013 11:55 schreef Aanstootgevend het volgende:
Vreemdgaan lijkt mij lastig tijdens deze dagen, aangezien de kids vakantie hebben, je verondersteld wordt op familiebezoek te gaan en vrijwel alles dicht is.. dus smoesjes als "ik ben daar en daar heen" worden al snel verdacht.
Tenzij je vreemdgaat met een lid van je schoonfamilie natuurlijk.
In iedergeval een goed excuus om bezweet en rood thuis te komen.quote:Op woensdag 25 december 2013 12:01 schreef rikkerdeflikker het volgende:
[..]
Ff uurtje naar de sportschool
Ook die zijn merendeels dicht. Helaas, pindakaasquote:Op woensdag 25 december 2013 12:01 schreef rikkerdeflikker het volgende:
[..]
wel ff checken of die echt wel open is... Genoeg die gesloten zijn.quote:Op woensdag 25 december 2013 12:01 schreef rikkerdeflikker het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 25 december 2013 12:03 schreef Aanstootgevend het volgende:
[..]
Ook die zijn merendeels dicht. Helaas, pindakaas
Dat zijn denk ik healthcenters die je bedoelt, sportscholen zijn vaak wel open met dit soort dagen. En anders zeg je dat je naar een andere toe gaat omdat je eigen dicht is, dan heb je nog meer tijd.quote:Op woensdag 25 december 2013 12:03 schreef Aanstootgevend het volgende:
[..]
Ook die zijn merendeels dicht. Helaas, pindakaas
Ditquote:Op woensdag 25 december 2013 12:33 schreef Hiergaanwedan het volgende:
Die cijfers in de OP lijken me de cijfers van de mensen die een minnaar hebben. 71% van die mensen die dat hebben gaan die zien e.d. Niet, zoals het gemakkelijk leest, 71% van de mensen want dat slaat nergens op. Verder geen idee. Maar als je vreemdgaat met zulke feestdagen vind ik het wel dubbel cru. Kan je het net zo goed uitmaken (bij vreemdgaan sowieso maar als het zover gaat dan helemaal).
duh.quote:Op woensdag 25 december 2013 12:33 schreef Hiergaanwedan het volgende:
Die cijfers in de OP lijken me de cijfers van de mensen die een minnaar hebben. 71% van die mensen die dat hebben gaan die zien e.d. Niet, zoals het gemakkelijk leest, 71% van de mensen want dat slaat nergens op.
quote:Op woensdag 25 december 2013 12:33 schreef Hiergaanwedan het volgende:
Die cijfers in de OP lijken me de cijfers van de mensen die een minnaar hebben. 71% van die mensen die dat hebben gaan die zien e.d. Niet, zoals het gemakkelijk leest, 71% van de mensen want dat slaat nergens op. Verder geen idee. Maar als je vreemdgaat met zulke feestdagen vind ik het wel dubbel cru. Kan je het net zo goed uitmaken (bij vreemdgaan sowieso maar als het zover gaat dan helemaal).
Ditquote:
quote:Op woensdag 25 december 2013 11:52 schreef Adolecens het volgende:
[...]
Nu is dit onderzoek uitgevoerd door een site die op vreemdgaan is ingesteld, dus de cijfers zijn wat vertroebeld () [...]
Inderdaad. Mensen zullen eens iets lezen voor wat er staat. Dat zou raar zijn joh.quote:Op woensdag 25 december 2013 12:44 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
duh.
Kan me niet voorstellen dat iemand dat anders leest...
Nee, laatst ook een topic van een of ander wijf die met een getrouwde kerel neukte maar ze vond het vervelend dat die kerel gek op dr werdquote:Op donderdag 26 december 2013 19:03 schreef Caevinius het volgende:
Ben ik de enige die een rotgevoel krijgt wanneer hij de reacties over vreemdgaan leest alsof het een doodgewone zaak is?
Nee je bent niet de enige.quote:Op donderdag 26 december 2013 19:03 schreef Caevinius het volgende:
Ben ik de enige die een rotgevoel krijgt wanneer hij de reacties over vreemdgaan leest alsof het een doodgewone zaak is?
En laten mijn minnares en ik dat nou net hebbenquote:Op woensdag 25 december 2013 11:57 schreef capricia het volgende:
Je zou er eigenlijk een derde kerstdag voor moeten hebben.
Alleen als hij zonder thuiskomt met de smoes dat de Chinees dicht was.quote:Op donderdag 26 december 2013 19:26 schreef Leandra het volgende:
Mijn man ging Chinees halen, zegt de tijd die hij daarvoor nodig had wat?
Of hij 3 uur of 3 kwartier weg was maakt niet uit?quote:Op donderdag 26 december 2013 19:28 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Alleen als hij zonder thuiskomt met de smoes dat de Chinees dicht was.
Of als hij terugkomt en naar vrouwen parfum ruikt in plaats van naar saté te ruiken.quote:Op donderdag 26 december 2013 19:28 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Alleen als hij zonder thuiskomt met de smoes dat de Chinees dicht was.
Nee, je bent niet de enige.. Ik walg van die mensen.quote:Op donderdag 26 december 2013 19:03 schreef Caevinius het volgende:
Wees blij dat je dat rotgevoel nog krijgt.quote:Op donderdag 26 december 2013 19:03 schreef Caevinius het volgende:
quote:Op donderdag 26 december 2013 19:06 schreef DEVIEZEMAN. het volgende:
[..]
Nee, laatst ook een topic van een of ander wijf die met een getrouwde kerel neukte maar ze vond het vervelend dat die kerel gek op dr werd![]()
Wat een verrot mensen ben je dan zeg
Er staat niet bij dat bij 80% van die vrouwen de minnaar van latex is en trilt op batterijen. Als je hem zo leest, is de OP een stuk waarschijnlijker.quote:Op donderdag 26 december 2013 21:23 schreef El_Liberaliste het volgende:
Lolwut, 71% van de vrouwen heeft een minnaar?! Kan nooit kloppen.
Die percentages gaan over de leden van de site, (die zich expliciet richt op vreemdgangers).quote:Op donderdag 26 december 2013 21:23 schreef El_Liberaliste het volgende:
Lolwut, 71% van de vrouwen heeft een minnaar?! Kan nooit kloppen.
Dat verklaart een hoop, maar hebben ze in het artikel niet vermeld..quote:Op donderdag 26 december 2013 22:20 schreef Landslide het volgende:
[..]
Die percentages gaan over de leden van de site, (die zich expliciet richt op vreemdgangers).
quote:Op donderdag 26 december 2013 22:21 schreef El_Liberaliste het volgende:
[..]
Dat verklaart een hoop, maar hebben ze in het artikel niet vermeld..
Uit de op.quote:Dat blijkt uit onderzoek van Victoria Milan onder 2.500 van haar eigen leden.
Ik ken Victoria Milan niet en als ik dat al kende, staat nergens aangegeven dat al haar leden vreemdgangers zouden zijnquote:
ik wist niet dat je het daarover had, maar dat kun je dan dus evt opzoekenquote:Op donderdag 26 december 2013 22:42 schreef El_Liberaliste het volgende:
[..]
Ik ken Victoria Milan niet en als ik dat al kende, staat nergens aangegeven dat al haar leden vreemdgangers zouden zijn
Uiteraard, ik ben ook niet gek, maar dat mag je niet als uitgangspunt gebruiken voor het schrijven van een stukjequote:Op donderdag 26 december 2013 22:50 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
ik wist niet dat je het daarover had, maar dat kun je dan dus evt opzoeken![]()
Het had iig duidelijk kunnen zijn dat het niet over álle Nederlanders ging
Oeh heb je een link van dat topic?quote:Op donderdag 26 december 2013 19:06 schreef DEVIEZEMAN. het volgende:
[..]
Nee, laatst ook een topic van een of ander wijf die met een getrouwde kerel neukte maar ze vond het vervelend dat die kerel gek op dr werd![]()
SEX / ik ben dus niet verliefd!quote:Op vrijdag 27 december 2013 01:26 schreef _Lily_ het volgende:
[..]
Oeh heb je een link van dat topic?
Neen.quote:Op donderdag 26 december 2013 19:03 schreef Caevinius het volgende:
I knowquote:Op vrijdag 27 december 2013 01:41 schreef DEVIEZEMAN. het volgende:
[..]
SEX / ik ben dus niet verliefd!
Dit. Achterbakse lui.quote:
quote:Op donderdag 26 december 2013 20:58 schreef Gutanoth het volgende:
[..]
Nee, je bent niet de enige.. Ik walg van die mensen.
quote:Op donderdag 26 december 2013 21:02 schreef theunderdog het volgende:
Ik vind vreemdgaan sowieso erg laag, maar hoe smerig moet je wel niet zijn om dat dan op een van dit soort feestdagen te doen.
Dat is echt alsof je je partner gewoon nog lekker een extra schop na wil geven.
quote:Op donderdag 26 december 2013 21:03 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Wees blij dat je dat rotgevoel nog krijgt.
quote:Op donderdag 26 december 2013 21:04 schreef theunderdog het volgende:
[..]![]()
![]()
Zulke mensen moet je in een hoekje in elkaar slaan.
quote:Op vrijdag 27 december 2013 02:40 schreef Bredemug het volgende:
Loyaliteit is ver te zoeken in dezen samenleving. Degenen die het hebben zijn zeldzaam. Kwestie van tijd tot het uitsterft en er niks overblijft.
quote:
.quote:
quote:
zine.net/p/0s.gif[/img] Op donderdag 26 december 2013 19:03 schreef Caevinius het volgende:quote:
quote:Op donderdag 26 december 2013 19:06 schreef DEVIEZEMAN. het volgende:
[..]
Thank god!quote:
[..]quote:Op zaterdag 28 december 2013 01:54 schreef MangoLotion het volgende:
[..]
[qu
[..]
ote
[..]
][i
[..]
mg]
[..]
htt
[..]
p:/
[..]
/i.
[..]
fok
[..]
zine.net/p/0s.gif[/img] Op donderdag 26 december 2013 19:03 schreef Caevinius het volgende:
quote:Op zaterdag 28 december 2013 01:56 schreef theunderdog het volgende:
[..]
[..]
[..]
Thank god!
wat een gewetenloze zielen hier,,,en het grappige is dat ze niet eens reageren op mensen die hun gedrag afkeuren.
Er ging ff wat mis bij het quotenquote:Wat betekenen die ote en mg enzo?
Ohja, die slet.quote:Op vrijdag 27 december 2013 01:41 schreef DEVIEZEMAN. het volgende:
[..]
SEX / ik ben dus niet verliefd!
Er ging ff wat mis bij het quotenquote:Op zaterdag 28 december 2013 01:57 schreef MangoLotion het volgende:
[..]
Wat betekenen die ote en mg enzo?
Tja, die mensen zien er geen kwaad inquote:Op zaterdag 28 december 2013 01:54 schreef MangoLotion het volgende:
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
.
[..]
[..]
[..]
[..]
Thank god!
wat een gewetenloze zielen hier,,,en het grappige is dat ze niet eens reageren op mensen die hun gedrag afkeuren.
niet iedereen die vreemdgaat heeft genoeg van z'n partner.quote:Op zaterdag 28 december 2013 16:35 schreef Karina het volgende:
Vreemdgangerszo een hekel aan.
Achterbaks gedoe. Als je genoeg hebt van je partner, zeg het dan gewoon en 'neem' dan een ander.
Dan snap ik niet waarom je het doet.quote:Op zaterdag 28 december 2013 16:38 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
niet iedereen die vreemdgaat heeft genoeg van z'n partner.
jij hoeft toch ook niet te begrijpen waarom iemand doet wat hij doet?quote:Op zaterdag 28 december 2013 16:39 schreef Karina het volgende:
[..]
Dan snap ik niet waarom je het doet.
Dit. +1quote:Op zaterdag 28 december 2013 16:39 schreef Karina het volgende:
[..]
Mensen die gaan jagen vertellen het meestal wel openlijk, mensen die vreemdgaan doen het stiekem. Ik houd niet van stiekemerds.quote:Op zaterdag 28 december 2013 16:44 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
jij hoeft toch ook niet te begrijpen waarom iemand doet wat hij doet?
Ik begrijp ook niet waarom mensen jagen bv. Wat is daar de lol van?
INDERDAAD !quote:Op zaterdag 28 december 2013 16:39 schreef Karina het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 25 december 2013 11:57 schreef capricia het volgende:
Je zou er eigenlijk een derde kerstdag voor moeten hebben.
Niet iedereen is hetzelfde natuurlijk. Gezien de regelmatig heftige reacties van mensen op een vreemdganger kun je toch zeker wel nagaan dat er veel mensen zijn waarbij ze dat echt door hun ziel voelen snijden?quote:Op zaterdag 28 december 2013 16:44 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
jij hoeft toch ook niet te begrijpen waarom iemand doet wat hij doet?
Ik begrijp ook niet waarom mensen jagen bv. Wat is daar de lol van?
Tja, een van de vele kenmerken van de verpauperende maatschappij...quote:Op zaterdag 28 december 2013 16:59 schreef Luxuria het volgende:
Ik heb tegenwoordig het gevoel dat bijna iedereen vreemd gaat, al is het maar 1 keer.
Denk positief: we hebben iig geen melkboer meer.quote:Op zaterdag 28 december 2013 17:01 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
Tja, een van de vele kenmerken van de verpauperende maatschappij...
volgens mij gebeurde het vroeger ook al regelmatig hoor.quote:Op zaterdag 28 december 2013 17:01 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
Tja, een van de vele kenmerken van de verpauperende maatschappij...
Neem dan gewoon een open relatie als je zo nodig anderen wilt neuken
Vind jij. Het is leuk om dit soort dingen proberen te rationaliseren en excuses te zoeken, maar het is nu eenmaal een vaststaand feit dat niemand hetzelfde is. Dus wanneer jij het niet als iets persoonlijks omtrent je partner ziet wil dat niet automatisch zeggen dat je partner dat ook zo ziet. Dat is een kwestie van wederzijds respect, of het nu persoonlijk is of niet.quote:Op zaterdag 28 december 2013 17:17 schreef JaniesBrownie het volgende:
vreemdgaan hoeft helemaal niet persoonlijk te zijn, 'tegen' je partner ofzo.
Vaak komt het idd wel omdat je iets mist bij je partner waarschijnlijk, maar dat wil niet zeggen dat je m kwijt wil, genoeg van hem hebt, of dat je hem wil straffen ofzo. (Je mag ook haar lezen waar hem staat) het is niet altijd zo simpel als dat. Het is meestal ook niet het einde van de wereld en het einde van de relatie hoeft het ook niet te betekenen (vaak genoeg blijven mensen bij elkaar en dat is niet altijd alleen maar uit een gebrek aan eigenwaarde oid...)
Als jij een open relatie wil, wil dat nog niet zeggen dat je partner dat ook wil, 'dan neem je toch een open relatie' is dan ook erg simpel gezegd.
Volgens mij kan je dat dan beter met hem bespreken ipv sneaky achter zijn rug om een ander te neuken.quote:Op zaterdag 28 december 2013 17:17 schreef JaniesBrownie het volgende:
vreemdgaan hoeft helemaal niet persoonlijk te zijn, 'tegen' je partner ofzo.
Vaak komt het idd wel omdat je iets mist bij je partner waarschijnlijk, maar dat wil niet zeggen dat je m kwijt wil, genoeg van hem hebt, of dat je hem wil straffen ofzo. (Je mag ook haar lezen waar hem staat) het is niet altijd zo simpel als dat. Het is meestal ook niet het einde van de wereld en het einde van de relatie hoeft het ook niet te betekenen (vaak genoeg blijven mensen bij elkaar en dat is niet altijd alleen maar uit een gebrek aan eigenwaarde oid...)
Als jij een open relatie wil, wil dat nog niet zeggen dat je partner dat ook wil, 'dan neem je toch een open relatie' is dan ook erg simpel gezegd.
ik zeg dat vreemdgaan niet persoonlijk hóeft te zijn, waar zeg ik daarmee iets dat niet waar is, of enkel vanuit mij bekeken? Dus nee, dat is niet iets dat ík vind...quote:Op zaterdag 28 december 2013 17:24 schreef Seriemoordenaar het volgende:
[..]
Vind jij. Het is leuk om dit soort dingen proberen te rationaliseren en excuses te zoeken, maar het is nu eenmaal een vaststaand feit dat niemand hetzelfde is. Dus wanneer jij het niet als iets persoonlijks omtrent je partner ziet wil dat niet automatisch zeggen dat je partner dat ook zo ziet. Dat is een kwestie van wederzijds respect, of het nu persoonlijk is of niet.
Daarnaast vind ik het erg vanuit je eigen ego gedacht. Jij vindt het kennelijk dat het te rationaliseren of verklaren valt. Maar stel dat je een man hebt die je, wanneer hij zou ontdekken dat zijn partner vreemd is gegaan, letterlijk buiten gooit met je spullen, zou je dat dan ook kunnen begrijpen, het was toch niet persoonlijk?
Zodra je je verhaal op Fok! plaatst kun je er redelijkerwijs wel van uitgaan dat mensen oordelen zullen vellen natuurlijk.quote:Op zaterdag 28 december 2013 17:39 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
ik zeg dat vreemdgaan niet persoonlijk hóeft te zijn, waar zeg ik daarmee iets dat niet waar is, of enkel vanuit mij bekeken? Dus nee, dat is niet iets dat ík vind...
Ik probeer idd een beetje uit te leggen dat er ook een andere manier is om te kijken naar vreemdgaan ipv het standaard 'lynchen, gevoelloos, verschrikkelijk, afmaken' en weet ik t allemaal.
Vaak is het erg kwetsend voor de bedrogen partij, maar vaak komt het daarna ook 'gewoon' weer goed.
Niemand kan er echt over oordelen dan de beide betrokken partners. Ik vind (kijk, dat is hem dus wél) het naar dat mensen menen te moeten oordelen over andermans relatie en evt vreemdgaan daarin. Daarover mag alleen de bedrogen partner oordelen, de enige die er werkelijk gekwetst door is.
Hier word je voor gek verklaard als je wil blijven en mensen zien niet in dat ze daar invloed op kunnen hebben. Ze (of hij) wil blijven en het nogmaals proberen, maar dat kán echt niet volgens FOK!
Dan ga je nog twijfelen aan je eigen beslissing en gevoel erover.
ik vind het niet raar of vreemd, ik vind het volkomen begrijpelijk, ik vind het echter óók onnodig, irritant en in sommige gevallen zelfs belachelijk.quote:Op zaterdag 28 december 2013 17:46 schreef Seriemoordenaar het volgende:
[..]
Zodra je je verhaal op Fok! plaatst kun je er redelijkerwijs wel van uitgaan dat mensen oordelen zullen vellen natuurlijk.
Overigens zit er een verschil in een slippertje terwijl je dronken was, of een geheime minnaar die je zelfs met kerst alle hoeken van de slaapkamer wilt laten zien. In het laatste geval begrijp ik maar al te goed dat mensen daar verontwaardigd en wellicht zelfs enigszins agressief op reageren, dat is enkel een uiting van de emotie die mensen voelen als er op een dergelijke achteloze manier met andermans gevoelens om wordt gegaan.
En dat lijkt me wel terecht eerlijk gezegd. Aangezien emotionele beschadiging vaak nogal eens onderschat wordt. Iedereen is anders en daarom kan het dus goed mogelijk zijn dat je in het laatste voorbeeld ernstig beschadigd wordt.
En ik persoonlijk vind dat het verwerpelijke aan meerdere malen, of langdurig vreemdgaan. Daar moet ieder voor zich uiteraard over oordelen.
Wat ik echter niet begrijp is dat er mensen bestaan die dergelijke emotionele reacties raar of vreemd vinden.
Ik vind het pijnlijk om te zien dat die mensen zo gekwetst zijn. Zo heeft een ieder zijn of haar eigen perspectief.quote:Op zaterdag 28 december 2013 17:59 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
ik vind het niet raar of vreemd, ik vind het volkomen begrijpelijk, ik vind het echter óók onnodig, irritant en in sommige gevallen zelfs belachelijk.
Oordelen doet iedereen (ik ook) alleen vind ik het pijnlijk om te zien dat mensen zo gemakkelijk roepen dat je weg moet gaan, altijd, als iemand vreemdgaat, en dat je anders wel geen gevoel voor eigenwaarde zal hebben...
Ik vind dat een eigen keus en vind niet dat je mensen zó fel zou moeten aansporen om hun relatie (waarvan ze vaak echt wel houden) de deur uit te gooien.
Achja laten we de rollen omdraaien en van de dader het slachtoffer maken.quote:Op zaterdag 28 december 2013 17:59 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
ik vind het niet raar of vreemd, ik vind het volkomen begrijpelijk, ik vind het echter óók onnodig, irritant en in sommige gevallen zelfs belachelijk.
Oordelen doet iedereen (ik ook) alleen vind ik het pijnlijk om te zien dat mensen zo gemakkelijk roepen dat je weg moet gaan, altijd, als iemand vreemdgaat, en dat je anders wel geen gevoel voor eigenwaarde zal hebben...
Ik vind dat een eigen keus en vind niet dat je mensen zó fel zou moeten aansporen om hun relatie (waarvan ze vaak echt wel houden) de deur uit te gooien.
dat is óók pijnlijk idd, niet 1 keer gezegd dat dat niet zo is. Mooi hequote:Op zaterdag 28 december 2013 18:00 schreef Seriemoordenaar het volgende:
[..]
Ik vind het pijnlijk om te zien dat die mensen zo gekwetst zijn. Zo heeft een ieder zijn of haar eigen perspectief.
Daar ben ik in al mijn pacifistische overtuigingen ook geen voorstander van. Echter vermoed ik dat je deze reacties iets te serieus neemt. Sommigen zijn inderdaad ook kwetsend maar zoals ik al aangaf, denk ik dat dat voortkomt vanuit de initiële emoties die mensen voelen als ze iets dergelijks lezen. En dat kan ik wel enigszins begrijpen.quote:Op zaterdag 28 december 2013 18:01 schreef JaniesBrownie het volgende:
( belachelijk in élk geval wanneer mensen roepen dat je vreemdgangers af moet maken of lynchen ofzo, even voor de duidelijkheid)
de TS van dit topic is mijn vriend, die post van mij was een Trollpost.quote:Op zaterdag 28 december 2013 18:01 schreef Spezza19 het volgende:
Mja, jij probeert vreemdgaan voor jezelf goed te praten. Ben wel benieuwd wat je vriend er van vindt als hij er achter komt.
Iemand zei net trouwens slippertje door de alcohol. Sorry, maar ook dan is het voor mij exit.
waar lees jij dat ik de 'dader' het slachtoffer maak?quote:Op zaterdag 28 december 2013 18:02 schreef TerryStone het volgende:
[..]
Achja laten we de rollen omdraaien en van de dader het slachtoffer maken.
Het is overduidelijk dat jouw visie er eentje is die voor 100% uit egoisme bestaat en je het niet goed kunt hebben dat er mensen zijn die dat feilloos weten aan te stippen.
Kritiek op uitten kan natuurlijk niet want dan worden er "gevoelens" gekwetst niet waar.
Das dan nog sneuer eigenlijkquote:Op zaterdag 28 december 2013 18:04 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
de TS van dit topic is mijn vriend, die post van mij was een Trollpost.
Ik ben nooit vreemdgegaan en zie dat ook niet gebeuren, mijn ex is echter tijdens onze relatie wel (2x voor langere perioden) vreemdgegaan en dát is niet de reden dat ik uiteindelijk bij hem wegging. Al was het pijnlijk en heb ik er vrij veel moeite mee gehad de eerste tijd.
ik zie mezelf absoluut niet als een slachtofferquote:Op zaterdag 28 december 2013 18:08 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
Das dan nog sneuer eigenlijk
Zelf slachtoffer geweest zijn en nu zeggen dat je een trollpost gemaakt hebt
Ja maar jij hebt een open relatie. Dus dan ga je niet vreemd en val je buiten de OP.quote:Op donderdag 26 december 2013 19:15 schreef Pienata het volgende:
Als mijn side lover niet de hele Kerst moest werken had ik ook wel tijd voor hem gemaakt, ja.
Nu dus niet.
Inmiddels ga ik wel vreemd want ik heb een veto gekregen voor één persoon.quote:Op zaterdag 28 december 2013 22:05 schreef Godshand het volgende:
[..]
Ja maar jij hebt een open relatie. Dus dan ga je niet vreemd en val je buiten de OP.
Kssst, wegwezen jij!
Lol...quote:Op zaterdag 28 december 2013 22:06 schreef Pienata het volgende:
[..]
Inmiddels ga ik wel vreemd want ik heb een veto gekregen voor één persoon.
Ik heb het hem vandaag opgebiecht en hij stond op en zei niets.quote:Op zaterdag 28 december 2013 22:09 schreef Godshand het volgende:
[..]
Lol...
Jouw relatie zal geen lang leven meer beschoren zijn als hij er achter komt
Sterkte.quote:Op zaterdag 28 december 2013 22:11 schreef Pienata het volgende:
[..]
Ik heb het hem vandaag opgebiecht en hij stond op en zei niets.
Inmiddels is hij werken en ik ga nu geen oog dichtdoen tot 5.00, als hij eindelijk thuis is..
waarom is dat gek? In open relaties heb je ook gewoon afspraken en regels, misschien vond hij dat die ander te dichtbij kwam ofzo.quote:Op zaterdag 28 december 2013 22:12 schreef Godshand het volgende:
[..]
Sterkte.
Overigens gek dat hij opeens een veto geeft. Maar dat is iets voor een KLB topic
Dit inderdaad.quote:Op zaterdag 28 december 2013 22:21 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
waarom is dat gek? In open relaties heb je ook gewoon afspraken en regels, misschien vond hij dat die ander te dichtbij kwam ofzo.
Nee, nu een bezorger genaamd Mohammed.quote:Op zaterdag 28 december 2013 17:08 schreef Aanstootgevend het volgende:
Denk positief: we hebben iig geen melkboer meer.
Hoeveel had je er dan?quote:
Lovers naast je vriendquote:
Eentje, dat is het hele probleem. Het werd mijn vriend wat te serieus, als ik een paar losse contacten had gehad had hij zich minder bedreigd gevoeld.quote:
Oei, das balen! Niet kunnen ontzenuwen met een goed gesprek? En heb jij zelf het idee dat die lover erg dichtbij kwam, of een bedreiging zou kunnen vormen, of dat niet?quote:Op zaterdag 28 december 2013 23:13 schreef Pienata het volgende:
[..]
Eentje, dat is het hele probleem. Het werd mijn vriend wat te serieus, als ik een paar losse contacten had gehad had hij zich minder bedreigd gevoeld.
DM mag ook anders, ik dreig een hele topickaap te maken hier.quote:Op zondag 29 december 2013 01:37 schreef Musil het volgende:
[..]
Oei, das balen! Niet kunnen ontzenuwen met een goed gesprek? Nee, mijn vriend is niet zo'n prater en een "goed gesprek" vindt hij een straf, want als er niets mis is is dat toch niet nodig?. En heb jij zelf het idee dat die lover erg dichtbij kwam, of een bedreiging zou kunnen vormen, of dat niet? Ik was wel verliefd op hem, dat wist mijn vriend ook, en ook dat is enige maanden lang prima geweest. Zag hem wel op een hele andere manier. Mijn vaste vriend wilde ik echt mee samenwonen en samen een leven opbouwen e.d.Mijn andere lover en ik waren eigenlijk van nature prima comfortabel in een losser verband en ik zag hem ondanks mijn gevoelens niet op dezelfde manier als mijn vriend. Heb dit ook vaak tegen mijn vriend gezegd.
En je hebt hem dus nog gezien na je veto en hem dat vandaag opgebiecht? Ja. Lastige situatie. Dat je hem toch bleef zien, was dat omdat voor jou het geen probleem was (qua emotionele bedreiging) of vanwege je gevoelens voor hem? Het was geen bedreiging omdat mijn lover en ik elkaar toch anders zagen dan als levenspartners, en tegelijkertijd vanwege mijn gevoelens was het ook gewoon heel erg kut om afscheid te nemen na een "relatie" van vier maanden.Wat was het punt dat je besloot het toch op te biechten? Ik hou niet van liegen dus het moest een keer gebeuren..
Sodeju, das een vragenvuur. Sorry, ben nieuwsgierig
Wmb: het niet nakomen van afspraken met je partner & daar vervolgens herhaaldelijk over liegen.quote:Op zondag 29 december 2013 09:06 schreef Reya het volgende:
Wat is er nou exact zo verwerpelijk aan vreemdgaan?
quote:Op zondag 29 december 2013 09:06 schreef Reya het volgende:
Wat is er nou exact zo verwerpelijk aan vreemdgaan?
Leugens en bedrog zijn toch moeilijk zeldzaam te noemen, waarom lokt dat in kwesties van relaties dan zo'n heftige reactie uit?quote:Op zondag 29 december 2013 09:15 schreef Aanstootgevend het volgende:
[..]
Wmb: het niet nakomen van afspraken met je partner & daar vervolgens herhaaldelijk over liegen.
Het hebben van meer dan 1 partner/scharrel/whatever an sich is niet erg.
Maar dat is slechts mijn mening
Suggereer je nu dat andere grote leugens geen heftige reacties uitlokken ?quote:Op zondag 29 december 2013 10:19 schreef Reya het volgende:
[..]
Leugens en bedrog zijn toch moeilijk zeldzaam te noemen, waarom lokt dat in kwesties van relaties dan zo'n heftige reactie uit?
Wat zijn 'grote leugens'?quote:Op zondag 29 december 2013 10:21 schreef Aanstootgevend het volgende:
[..]
Suggereer je nu dat andere grote leugens geen heftige reacties uitlokken ?
Nu hecht je al een waardeoordeel eraan; seks met een ander is een "grote" leugen.quote:Op zondag 29 december 2013 16:37 schreef Seriemoordenaar het volgende:
[..]
Geld, werk, familie, verleden, you name it.
Natuurlijk hecht ik daar een waardeoordeel aan. Het zijn immers mijn waarden en normen.quote:Op zondag 29 december 2013 17:49 schreef Pienata het volgende:
[..]
Nu hecht je al een waardeoordeel eraan; seks met een ander is een "grote" leugen.
Misschien geldt dat voor Reya niet. Eigenlijk vind ik het een betrekkelijk kleine leugen omdat het eigenlijk weinig verstrekkende gevolgen heeft voor je relatie of je seks hebt gehad met een ander of niet. Anders dan wanneer je bijvoorbeeld liegt over of je aan de pil bent of de dag na je huwelijk ineens bekent een half miljoen aan schulden te hebben.
Toch reageert iedereen altijd heel heftig op vreemdgaan omdat het "afspraken niet nakomen is", en niet wanneer vriend of vriendin een afspraak cancelt om uit eten te gaan omdat hij/zij niet zo'n zin heeft.
Ik denk dus dat Reya zich afvraagt waarom het specifiek mbt vreemdgaan zulke heftige reacties oproept anders dan met andere vormen van afspraken niet nakomen. Ik heb nog nooit iemand horen zeggen "mijn vriend was een uur te laat toen we naar de Efteling zouden gaan, dus ik heb het maar uitgemaakt, de klootzak!"
Je kan het proberen goed te praten. Maar naar mijn mening ben je een leugenaar. Ik vraag mij af hoe je zou reageren als je erachter zou komen dat je partner je aan het bedriegen is.quote:Op zaterdag 28 december 2013 17:39 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
ik zeg dat vreemdgaan niet persoonlijk hóeft te zijn, waar zeg ik daarmee iets dat niet waar is, of enkel vanuit mij bekeken? Dus nee, dat is niet iets dat ík vind...
Ik probeer idd een beetje uit te leggen dat er ook een andere manier is om te kijken naar vreemdgaan ipv het standaard 'lynchen, gevoelloos, verschrikkelijk, afmaken' en weet ik t allemaal.
Vaak is het erg kwetsend voor de bedrogen partij, maar vaak komt het daarna ook 'gewoon' weer goed.
Niemand kan er echt over oordelen dan de beide betrokken partners. Ik vind (kijk, dat is hem dus wél) het naar dat mensen menen te moeten oordelen over andermans relatie en evt vreemdgaan daarin. Daarover mag alleen de bedrogen partner oordelen, de enige die er werkelijk gekwetst door is.
Hier word je voor gek verklaard als je wil blijven en mensen zien niet in dat ze daar invloed op kunnen hebben. Ze (of hij) wil blijven en het nogmaals proberen, maar dat kán echt niet volgens FOK!
Dan ga je nog twijfelen aan je eigen beslissing en gevoel erover.
Overigens vind ik niet dat je in elkaar gebeukt moet worden ofzo hoor. Dat is ook overdreven. Maar mijn mening is dat je een leugenaar bent, wat je verder doet moet je zelf weten.quote:Op zaterdag 28 december 2013 17:59 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
Ach, ze heeft inmiddels toegegeven dat het een troll post wasquote:Op maandag 30 december 2013 11:24 schreef CyclingGirl het volgende:
[..]
Je kan het proberen goed te praten. Maar naar mijn mening ben je een leugenaar. Ik vraag mij af hoe je zou reageren als je erachter zou komen dat je partner je aan het bedriegen is.
Stelletje holbewoners inderdaad die mensen die zich niet in kunnen houden met seks zelfs als ze het zouden willen. Dat ze zo simpel zijn dat ze seks gebruiken om even aan zichzelf te ontsnappen, die drang/roes zo groot is en dat vervolgens op allerlei 'slimme' manieren goed willen praten.quote:Op maandag 30 december 2013 12:59 schreef Taurus het volgende:
Dit topic gaat toch niet over wat we van vreemdgaan vinden? Dat oordelen meteen. Stelletje holbewoners.
wat? Die eerste post ja, waarin ik zei dat ik m in t weekend wel zou zien.quote:Op maandag 30 december 2013 11:26 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
Ach, ze heeft inmiddels toegegeven dat het een troll post was
Deze man weet.quote:Op maandag 30 december 2013 13:05 schreef Canillas het volgende:
[..]
Stelletje holbewoners inderdaad die mensen die zich niet in kunnen houden met seks zelfs als ze het zouden willen. Dat ze zo simpel zijn dat ze seks gebruiken om even aan zichzelf te ontsnappen, die drang/roes zo groot is en dat vervolgens op allerlei 'slimme' manieren goed willen praten.
I-N-D-E-R-D-A-A-Dquote:Op maandag 30 december 2013 13:05 schreef Canillas het volgende:
[..]
Stelletje holbewoners inderdaad die mensen die zich niet in kunnen houden met seks zelfs als ze het zouden willen. Dat ze zo simpel zijn dat ze seks gebruiken om even aan zichzelf te ontsnappen, die drang/roes zo groot is en dat vervolgens op allerlei 'slimme' manieren goed willen praten.
Een mening die heel Fok! deeltquote:Op maandag 30 december 2013 13:36 schreef MangoLotion het volgende:
Deze man weet.
Daarom ben jij mijn favo user, jouw posts zijn altijd awesome
wat dit meen je nietquote:Op maandag 30 december 2013 13:36 schreef complicate het volgende:
Mensen die vreemdgaan goed blijven praten: Z-O-E-K -H-U-L-P
Nymfomane vrouwen en hyperseksuele mannen worden tegenwoordig behandeld met een combinatie van psychotherapie en antipsychotische medicatie of antidepressiva.
Ja ik meen het! Ben je hyperseksueel of gezond?quote:
hahahquote:
Beide!quote:Op maandag 30 december 2013 13:57 schreef complicate het volgende:
[..]
Ja ik meen het! Ben je hyperseksueel of gezond?
Dat kan - volgens mij- niet. Zo kan je ook geen nymfomane vrouw, gezond noemen! Zulke vrouwen zullen altijd vreemdgaan goed pratenquote:
Hoe weet jij dit zo zeker? Ken je soms elke nymfomane vrouw?quote:Op maandag 30 december 2013 14:10 schreef complicate het volgende:
[..]
Dat kan - volgens mij- niet. Zo kan je ook geen nymfomane vrouw, gezond noemen! Zulke vrouwen zullen altijd vreemdgaan goed praten![]()
Mijn vader was/is hyperseksueel en ging mijn moeder continu bedriegen en zei altijd dat hij gewoon hyperseksueel is, hij heeft medicatie moeten nemen hoor![]()
Meneer kon zich niet inhouden zelfs bij meisjes van mijn leeftijd ging die seks hebben en mijn moeder bedriegen![]()
Als hij hyperseksueel (iedereen zal hier een andere invulling aan geven want wanneer is het hyper?) en gezond is en hij en anderen daar geen last aan ondervinden lijkt het me geen probleem.quote:Op maandag 30 december 2013 14:10 schreef complicate het volgende:
Dat kan - volgens mij- niet. Zo kan je ook geen nymfomane vrouw, gezond noemen! Zulke vrouwen zullen altijd vreemdgaan goed praten![]()
Dat is natuurlijk klote, wel een extreem geval. Punt is wel dat seks een onderwerp is waarover men snel kan zeggen ''zo ben ik nou eenmaal'' of ''ik heb daar gewoon zin in'' wat natuurlijk excuusuitspraak nummer 1 is. Als je er gewoon zin in had zou je er geen probleem van maken als je het niet kreeg, zou je het niet doen als je wist dat je een ander ermee kon schaden.quote:Mijn vader was/is hyperseksueel en ging mijn moeder continu bedriegen en zei altijd dat hij gewoon een hyperseksueel is, hij heeft medicatie moeten nemen hoor![]()
Meneer kon zich niet inhouden zelfs bij meisjes van mijn leeftijd ging die seks hebben en mijn moeder bedriegen![]()
Allereerst: niet elke nymfomane vrouw of hyperseksuele man gaat vreemd. En ten tweede hebben die misschien andere normen en waarden. Als zij een partner hebben die het geen probleem vind om ook met een ander het bed in te duiken is het toch prima?quote:Op maandag 30 december 2013 14:10 schreef complicate het volgende:
[..]
Mijn vader was/is hyperseksueel en ging mijn moeder continu bedriegen en zei altijd dat hij gewoon hyperseksueel is, hij heeft medicatie moeten nemen hoor![]()
Nee ik ken die allemaal niet en hoef ze ook niet te denken, maar mensen die met hun pik of vagina alleen Kunnen denken:quote:Op maandag 30 december 2013 14:17 schreef Silenus het volgende:
[..]
Hoe weet jij dit zo zeker? Ken je soms elke nymfomane vrouw?
Je baseert je stelling op aannames uit je eigen leven.
Ja, ok, maar dan ga je een open relatie aan én denk je ook aan je kinderen!quote:Op maandag 30 december 2013 14:17 schreef RunForestRun het volgende:
[..]
Allereerst: niet elke nymfomane vrouw of hyperseksuele man gaat vreemd. En ten tweede hebben die misschien andere normen en waarden. Als zij een partner hebben die het geen probleem vind om ook met een ander het bed in te duiken is het toch prima?
En ja, je vader is natuurlijk totaal verkeerd bezig (geweest).
Serieus? Dit is de hoop waarop je alle vreemdgangers veegt?quote:Op maandag 30 december 2013 14:20 schreef complicate het volgende:
[..]
Nee ik ken die allemaal niet en hoef ze ook niet te denken, maar mensen die met hun pik of vagina alleen Kunnen denken:![]()
Of ga je nu zeggen dat er nog iets positiefs is aan mensen als Marc Dutroux???
Luister ik heb geen probleem met mannen en vrouwen die graag heel het continent neuken zolang ze geen schade (emotioneel) berokkenen aan derde/partner, heb ik geen probleem. En dan ook niet denken aan de gevolgen van hun daad, vind ik alles behalve gezond hoor!quote:Op maandag 30 december 2013 14:17 schreef Canillas het volgende:
[..]
Als hij hyperseksueel (iedereen zal hier een andere invulling aan geven want wanneer is het hyper?) en gezond is en hij en anderen daar geen last aan ondervinden lijkt het me geen probleem.
Als je te maken hemt met mensen die vreemdgaan terwijl het liever niet zouden willen, zich niet in kunnen houden en waarvoor seks zo'n grote roes is dat ze verkeerde dingen doen dan is het iets heel anders, dan heb je 'gewoon' een probleem. Heeft uiteindelijk dan ook niks met seks op zich te maken.
[..]
Dat is natuurlijk klote, wel een extreem geval. Punt is wel dat seks een onderwerp is waarover men snel kan zeggen ''zo ben ik nou eenmaal'' of ''ik heb daar gewoon zin in'' wat natuurlijk excuusuitspraak nummer 1 is. Als je er gewoon zin in had zou je er geen probleem van maken als je het niet kreeg, zou je het niet doen als je wist dat je een ander ermee kon schaden.
Neen, het gaat om mensen die altijd zullen zeggen "ik ben nu eenmaal zo" , terwijl ze anderen schade berokkenen! Of vind je dat vreemd?quote:Op maandag 30 december 2013 14:22 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Serieus? Dit is de hoop waarop je alle vreemdgangers veegt?
Ik vind jou vreemd.quote:Op maandag 30 december 2013 14:25 schreef complicate het volgende:
[..]
Neen, het gaat om mensen die altijd zullen zeggen "ik ben nu eenmaal zo" , terwijl ze anderen schade berokkenen! Of vind je dat vreemd?
Geen probleem hoorquote:
Ik volg je even niet, de 2e zin lijkt niet helemaal op de 1e aan te sluiten.quote:Op maandag 30 december 2013 14:24 schreef complicate het volgende:
Luister ik heb geen probleem met mannen en vrouwen die graag heel het continent neuken zolang ze geen schade (emotioneel) berokkenen aan derde/partner, heb ik geen probleem. En dan ook niet denken aan de gevolgen van hun daad, vind ik alles behalve gezond hoor!
Simpel, ik vind dat mensen alles mogen doen wat ze willen, maar derde/partner/kinderen mogen geen negatieve gevolgen ondervinden van jouw eigen actie die niet goed te praten is.quote:Op maandag 30 december 2013 14:27 schreef Canillas het volgende:
[..]
Ik volg je even niet, de 2e zin lijkt niet helemaal op de 1e aan te sluiten.
Okay duidelijk. Dat stond alleen niet zo (duidelijk) in wat ik quotequote:Op maandag 30 december 2013 14:29 schreef complicate het volgende:
Simpel, ik vind dat mensen alles mogen doen wat ze willen, maar derde/partner/kinderen mogen geen negatieve gevolgen ondervinden van jouw eigen actie die niet goed te praten is.
Ik ben op zoek naar een vertaler: Hollands-Vlaams, misschien is het dan duidelijk als ik iets postquote:Op maandag 30 december 2013 14:31 schreef Canillas het volgende:
[..]
Okay duidelijk. Dat stond alleen niet zo (duidelijk) in wat ik quote
Monogamie versus polygamie. Sommigen vinden dat heerlijk om hun partner te delenquote:Op maandag 30 december 2013 14:47 schreef Seikcid het volgende:
Mannen die bewust hun vrouw/vriendin delen.Klopt biologisch/evolutionair gezien gewoon niet.
Als de andere mannen familie zijn wel hoorquote:Op maandag 30 december 2013 14:47 schreef Seikcid het volgende:
Mannen die bewust hun vrouw/vriendin delen.Klopt biologisch/evolutionair gezien gewoon niet.
De kans dat de vrouw zwanger wordt is misschien groter maar het moet jouw nageslacht zijn, niet van de buurman.quote:Op maandag 30 december 2013 15:03 schreef Aanstootgevend het volgende:
[..]
Als de andere mannen familie zijn wel hoor
En ook als ze dat niet zijn kan het een evolutionair voordeel opleveren; al is het voordeel voor de alfa dan idd een stuk groter.
Kind van je broer is evolutionair dus ook prima.quote:Op maandag 30 december 2013 15:07 schreef Seikcid het volgende:
[..]
De kans dat de vrouw zwanger wordt is misschien groter maar het moet jouw nageslacht zijn, niet van de buurman.
Nee want het zijn niet jouw kinderen. Emotioneel gezien misschien wel maar that's it. Een man wilt voor nageslacht zorgen, niet voor het nageslacht van een ander.quote:Op maandag 30 december 2013 15:15 schreef Aanstootgevend het volgende:
[..]
Kind van je broer is evolutionair dus ook prima.
Kind van een ander die beter zaad heeft - tsja. Zo werkt het in de natuur ook. Als er genoeg vrouwen zijn komt jouw zaad vanzelf ook wel eens aan de beurt. En dankzij het inkomen van buurman krijgen je kindjes dan nog meer eten en zorg ook.
Een ervan zal best van jou zijn. En nogmaals: in het geval van familie bestaat het probleem niet.quote:Op maandag 30 december 2013 15:19 schreef Seikcid het volgende:
[..]
Nee want het zijn niet jouw kinderen. Emotioneel gezien misschien wel maar that's it. Een man wilt voor nageslacht zorgen, niet voor het nageslacht van een ander.
Je verlaagt je kans dat jouw zaad het winnende is - klopt.quote:En we hadden het over het delen van je/een vrouw met meerdere mannen. Als man zijnde verlaag je dan je kansen op nageslacht aanzienlijk. Dus zou ik zeggen dat mannen die hun vrouw graag delen niet het meest geschikte materiaal zijn, evolutionair gezien.
Niet elke man of vrouw die vreemdgaat is hyperseksueel hoorquote:Op maandag 30 december 2013 13:36 schreef complicate het volgende:
Mensen die vreemdgaan goed blijven praten: Z-O-E-K -H-U-L-P
Nymfomane vrouwen en hyperseksuele mannen worden tegenwoordig behandeld met een combinatie van psychotherapie en antipsychotische medicatie of antidepressiva.
Natuurlijk niet!! Je moet je niet zo geviseerd voelen hoor!quote:Op maandag 30 december 2013 17:57 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
Niet elke man of vrouw die vreemdgaat is hyperseksueel hoor
Sterker nog, ik denk dat dat maar een héél erg klein deel is...
Wat betekent hier 'geviseerd'?quote:Op maandag 30 december 2013 18:06 schreef complicate het volgende:
[..]
Natuurlijk niet!! Je moet je niet zo geviseerd voelen hoor!
Viseren betekent : (iemand) en of iets kritisch bekijken en beoordelen.quote:
doe jij dat dan ook nietquote:Op maandag 30 december 2013 18:27 schreef complicate het volgende:
[..]
Viseren betekent : (iemand) en of iets kritisch bekijken en beoordelen.
Wat een hysterisch wijf ben jij zeg. Gooi er wat pilletjes in.quote:Op maandag 30 december 2013 14:20 schreef complicate het volgende:
[..]
Nee ik ken die allemaal niet en hoef ze ook niet te denken, maar mensen die met hun pik of vagina alleen Kunnen denken:![]()
Of ga je nu zeggen dat er nog iets positiefs is aan mensen als Marc Dutroux???
Mja, dames en/of heren die het maar pikken dat hun partner vreemdgaat…quote:Op maandag 30 december 2013 19:27 schreef JaniesBrownie het volgende:
Jaja, nou weten we het wel, mensen die vreemdgaan moeten dood![]()
Moeilijk he, dat aan degene overlaten die bedrogen wordt? Jíj hebt er toch niets mee te maken hoe Truus en Henk van de buren daar mee omgaan?
'Het maar pikken' is ook weer zoiets.quote:Op maandag 30 december 2013 19:35 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
Mja, dames en/of heren die het maar pikken dat hun partner vreemdgaat…
Maar goed, je hebt gelijk… Hoe mensen daar mee omgaan moeten ze zelf weten…. Maar zoals je al gezien hebt is toch 99% van de mensen het hier met elkaar eens dat het NOT DONE is… dus waarom zou je het iemand aan doen?
Denk dat het hele verhaal voor de schreeuwers gewoon ook een stuk makkelijker is dan voor veel mensen waar iets anders voor schreeuwt:quote:Op maandag 30 december 2013 19:46 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
'Het maar pikken' is ook weer zoiets.
Als je van iemand houdt, betekent een misstap niet altijd meteen exit, ook niet een grote misstap, niet voor iedereen en dat betekent niet direct dat diegene die wil blijven '' is. Dat is behoorlijk denigrerend naar die persoon, alsof hij/zij niet voor zichzelf kan denken en overwegen wat hij/zij belangrijk vindt.
Dat het niet netjes is, ben ik met je eens, maar gezien het aantal mensen dat na vreemdgaan bij zijn/haar partner blijft en er gewoon goed uitkomt, denk ik dat het minder 'groot' is voor veel mensen dan het overkomt wanneer er gegooid wordt met 'pleeg zelfmoord en afmaken' enzo.
Met een beetje relativeren is niets mis.
Soms verschuift een discussie een beetje. Dat heeft weinig tot niets met "holbewoners" te maken.quote:Op maandag 30 december 2013 12:59 schreef Taurus het volgende:
Dit topic gaat toch niet over wat we van vreemdgaan vinden? Dat oordelen meteen. Stelletje holbewoners.
Okidoquote:
Wat een complimentquote:Op maandag 30 december 2013 19:24 schreef sinecure. het volgende:
[..]
Wat een hysterisch wijf ben jij zeg. Gooi er wat pilletjes in.
Niet 'goed praten', er zijn mensen die dat gewoon 'goed vinden'. Heel moeilijk, mensen met andere gedachten of normen en waarden dan jij, maar ze bestaan toch echt.quote:Op maandag 30 december 2013 13:05 schreef Canillas het volgende:
[..]
Ja precies, ze vinden het 'gewoon' goed maar durven het hun partner niet te vertellen en liegen erover, houden geheimen. Ze staan zooooo achter wat ze doen zolang niemand het weet. Er zijn bijv ook mensen die geweld en onderdrukking van vrouwen 'gewoon' goed vinden, zou je ook onder andere normen en waarden kunnen stellen, is het daarmee ook okay?quote:Op dinsdag 31 december 2013 10:12 schreef Taurus het volgende:
Niet 'goed praten', er zijn mensen die dat gewoon 'goed vinden'. Heel moeilijk, mensen met andere gedachten of normen en waarden dan jij, maar ze bestaan toch echt.
Terechte klacht. Dat is ook mijn grote frustratie met gelovigen (vooral christenen)- ze beseffen niet dat hun God aanbidden verkeerd is. Integendeel.quote:Op dinsdag 31 december 2013 10:20 schreef Canillas het volgende:
Je begrijpt toch wel dat het gevaar em zit in mensen die dingen doen die verkeerd zijn maar dat 'gewoon' goed vinden? Dat ze niet doorhebben dat het verkeerd is en vinden dat ze dat mogen maken tegenover anderen? Dat dat gedrag de basis is van al het verkeerde wat mensen elkaar aan doen?
Dat is hun eigen zaak lijkt me? Als ze niemand anders ermee lastig vallen.quote:Op dinsdag 31 december 2013 10:44 schreef Aanstootgevend het volgende:
Terechte klacht. Dat is ook mijn grote frustratie met gelovigen (vooral christenen)- ze beseffen niet dat hun God aanbidden verkeerd is. Integendeel.
Jij interpreteert - altijd - alles vanuit jouw visie. Dat is zo onintelligent, zo beperkt. Je merkt het aan je woorden 'durven het hun partner niet te vertellen' (is vaak geen kwestie van durven, is een keuze), aan je vergelijkingen die kant noch wal raken (vreemdgaan is geen geweld, per definitie niet, uitgesloten), en aan dat woordje 'verkeerd'. 'Ze begrijpen niet dat ze iets verkeerd doen', de arrogantie, walgelijk. Jij vindt dat verkeerd. Het is niet verkeerd, dat is geen feit.quote:Op dinsdag 31 december 2013 10:20 schreef Canillas het volgende:
[..]
Ja precies, ze vinden het 'gewoon' goed maar durven het hun partner niet te vertellen en liegen erover, houden geheimen. Ze staan zooooo achter wat ze doen zolang niemand het weet. Er zijn bijv ook mensen die geweld en onderdrukking van vrouwen 'gewoon' goed vinden, zou je ook onder andere normen en waarden kunnen stellen, is het daarmee ook okay?
Je begrijpt toch wel dat het gevaar em zit in mensen die dingen doen die verkeerd zijn maar dat 'gewoon' goed vinden? Dat ze niet doorhebben dat het verkeerd is en vinden dat ze dat mogen maken tegenover anderen? Dat dat gedrag de basis is van al het verkeerde wat mensen elkaar aan doen? Dat is waar jij zit, al zal je dat niet toegeven, veel plezier ermee.
Als je iets niet durft en het daarom niet doet is dat geen keuze, bij een keuze moet er minstens 2 opties zijn zoals je begrijpt. Tussen iemand die zegt ''ik vertel het niet omdat ik het niet durf'' of ''ik vertel het niet want ja, daar kies ik 'gewoon' voor want dat komt mij het beste uit'' zit vind ik een heel verschil, namelijk de mate van egoisme. Punt is dat jij dat soort egoïsme prima vind en dat is waar je reactie op krijgt. Niet het feitelijke gedrag zoals vreemdgaan maar of dat je als volwassen mens je in bepaalde situaties iets niet kan laten en daar niet mee zit want ''ik wil dat, punt.''quote:Op dinsdag 31 december 2013 11:48 schreef Taurus het volgende:
Jij interpreteert - altijd - alles vanuit jouw visie. Dat is zo onintelligent, zo beperkt. Je merkt het aan je woorden 'durven het hun partner niet te vertellen' (is vaak geen kwestie van durven, is een keuze), aan je vergelijkingen die kant noch wal raken (vreemdgaan is geen geweld, per definitie niet, uitgesloten), en aan dat woordje 'verkeerd'. 'Ze begrijpen niet dat ze iets verkeerd doen', de arrogantie, walgelijk. Jij vindt dat verkeerd. Het is niet verkeerd, dat is geen feit.
Omdat je in mijn ogen iets doet wat zo egoïstisch is (vreemdgaan en het je partner niet vertellen ook al heeft hij aangegeven het te willen weten als het gebeurt en je toegezegd hebt dat te doen maar omdat jij daar geen zin in heb het niet doet''dat kan hij willen maar dat komt mij niet uit'') (dat is dus liegen en bedriegen in meerder vormen) en daarbij vermelden dat je zulk soort egoïsme prima vind wat valt er dan over te discussiëren? Wat voor reactie verwacht/wil je daarop? Een discussie met een tbs'er die iemand vermoord en daar als excuus voor heeft ''ja maar dan had hij daar maar niet moeten lopen want dan was het niet gebeurd'' aangaan heb je ook niks aan, die kan het niet bij zichzelf leggen. Die heeft het ook niet over goed praten maar die vind wat ie doet 'gewoon goed'. Dat bedoel ik met het gevaar van mensen die niet kunnen zien dat wat ze doen verkeerd is, niet omdat ze slecht zijn maar omdat ze het niet zien.quote:Ik snap werkelijk niet waarom het met jou nooit normaal discussiëren over dit onderwerp is terwijl je toch zo veel complimenten ontvangt over je zogenaamde inhoudelijkheid, alles is altijd alleen vanuit jouw perspectief bekeken. Zie je zelf niet hoe eenzijdig dat is? Laat anderen hier hun eigen gedachten over hebben.
Nee, want vrijwel het meeste wat ik tegenkom past niet in mijn straatje, dat betekent niet dat als iemand iets doet wat verkeerd of slecht is mensen daar het niet met jou oneens over mogen zijn. Als iemand een mening heeft die tot verkeerde dingen leidt moet die mening dan naast begrepen ook geaccepteerd worden? Wat jij hier doet past niet in mijn straatje en gelukkig in veel mensen hun straatje niet, getuige de reacties die je krijgt. Maar omdat je het bekijkt vanuit egoïsme, bord voor je kop, zal jij dat niet toegeven als egoïst die tevreden is met haar egoïsme. Dit 'werkt' voor jou en daar heb je recht op, het is jouw leven.quote:In een discussie dingen zeggen als 'dat zal jij niet toegeven' is een ongelooflijk zwaktebod. Zo kom je nooit een andere visie tegen, dat is toch niet bepaald verrijkend? Mijn mening doet er voor jou niet toe omdat jij niet gelooft dat ik zo denk, omdat ik dingen niet durf of niet toegeef. Lekker makkelijk. Doe je dat met alles wat niet in jouw straatje past?
Taurus ook. Taurus geeft een uitgebreide reactie op Canillas, niet echt op de inhoud.quote:Op dinsdag 31 december 2013 13:01 schreef Lienekien het volgende:
Ik vind Taurus wel realistisch. Egoïsme is een menselijke eigenschap die niemand vreemd is. En handelen vanuit egoïsme is zeker niet per definitie verkeerd.
Ik snap ook haar punt t.a.v. de posts van Canillas. Hierboven een uitgebreide reactie op de post van Taurus, maar hij praat in zijn straatje en gaat eigelijk niet in op een paar sterke punten van kritiek die ze noemt. In plaats daarvan hamert hij maar door over hoe verschrikkelijk verkeerd ze is en wat voor bord ze voor haar kop heeft.
Kijkt Canillas zelf wel eens in de spiegel?
Eens.quote:Op dinsdag 31 december 2013 13:12 schreef Seriemoordenaar het volgende:
[..]
Taurus ook. Taurus geeft een uitgebreide reactie op Canillas, niet echt op de inhoud.
Logisch dat iedereen in dit soort gevallen vooral redeneert vanuit zijn of haar eigen wereldbeeld, visie, waarden en normen. Wat dat betreft kijkt bijna niemand echt in de spiegel.
Dus?quote:Op dinsdag 31 december 2013 13:01 schreef Lienekien het volgende:
Ik vind Taurus wel realistisch. Egoïsme is een menselijke eigenschap die niemand vreemd is. En handelen vanuit egoïsme is zeker niet per definitie verkeerd.
Ik snap ook haar punt t.a.v. de posts van Canillas. Hierboven een uitgebreide reactie op de post van Taurus, maar hij praat in zijn straatje en gaat eigelijk niet in op een paar sterke punten van kritiek die ze noemt. In plaats daarvan hamert hij maar door over hoe verschrikkelijk verkeerd ze is en wat voor bord ze voor haar kop heeft.
Kijkt Canillas zelf wel eens in de spiegel?
Ja inderdaad (quote:
Die zijn nu rotjes aan het afstekenquote:Op dinsdag 31 december 2013 13:26 schreef theunderdog het volgende:
Waar blijven de mensen die vinden dat slachtoffers van vreemdgaan het gewoon verdiend hebben vanwege kinderlijke naïviteit?
Dit dus eigenlijk.quote:Op maandag 30 december 2013 19:27 schreef JaniesBrownie het volgende:
Jaja, nou weten we het wel, mensen die vreemdgaan moeten dood![]()
Moeilijk he, dat aan degene overlaten die bedrogen wordt? Jíj hebt er toch niets mee te maken hoe Truus en Henk van de buren daar mee omgaan?
Een relatie met iemand hebben, aan elkaar te beloven dat mocht er vreemdgegaan worden dat eerlijk te vertellen, het vervolgens niet kunnen laten om vreemd te gaan (en daar niet echt mee zitten ''het ging om mij in dat moment"' en dan toch zeggen ''het komt mij beter uit om het niet te vertellen, dat is egoïstisch maar dat vind ik geen probleem'' noem jij realistisch? Woon je soms in een polygamische sekte?quote:Op dinsdag 31 december 2013 13:01 schreef Lienekien het volgende:
Dan moet je wat beter lezen, ik geef duidelijk aan waarom ik het hier 'in mijn straatje hou' namelijk aan de hand van de dingen die ze hier veelvuldig over gepost heeft. Op een gegeven moment ken je iemands argumenten dan en kun je het daar niet mee eens zijn, veel meer valt er dan niet meer over te zeggen.quote:Ik snap ook haar punt t.a.v. de posts van Canillas. Hierboven een uitgebreide reactie op de post van Taurus, maar hij praat in zijn straatje en gaat eigelijk niet in op een paar sterke punten van kritiek die ze noemt.
Ik vind haar niet verkeerd, ik vind wat ze doet verkeerd en kan me niet vinden in de beweegreden achter dat gedrag, dat is heel iets anders dan het over de persoon hebben (zoals jij nu met mij wil doen).quote:In plaats daarvan hamert hij maar door over hoe verschrikkelijk verkeerd ze is en wat voor bord ze voor haar kop heeft.
quote:Kijkt Canillas zelf wel eens in de spiegel?
Het maakt je van een leugenachtige klootzak enkel een klootzak, wellicht.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 18:13 schreef JaniesBrownie het volgende:
Ik snap dat hele 'dump je partner voordat je een ander doet' nooit zo goed eigenlijk...
Doet dat minder pijn? Heeft dat minder gevolgen? Is dat minder erg?
Je haalt het geniepige achterbakse aspect weg. Dus ja, het doet minder pijn.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 18:13 schreef JaniesBrownie het volgende:
Ik snap dat hele 'dump je partner voordat je een ander doet' nooit zo goed eigenlijk...
Spreek voor jezelfquote:Op vrijdag 3 januari 2014 18:24 schreef Aanstootgevend het volgende:
[..]
Je haalt het geniepige achterbakse aspect weg. Dus ja, het doet minder pijn.
Uiteindelijk.
Ah, excuus - ik dacht dat we het over de situatie hadden waarin je vriend een paar maanden stiekem een ander neukte EN je daarna dumpte (voor haar). Niet over alleen maar vreemdgaan.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 18:34 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
Spreek voor jezelf
Als ik gedumpt word door m'n vriend doet me dat echt veel meer pijn dan wanneer hij n keer buiten de deur eet...
(En t heeft ook meer praktische gevolgen, woonruimte zoeken, ander inkomen, niet zo gemakkelijk Savonds even de deur uit kunnen als de kinderen in bed liggen, dat soort dingen...)
quote:Op vrijdag 3 januari 2014 14:36 schreef Yi-Long het volgende:
maar zorg dan eerst dat je op een normale en respectvolle manier je partner aan de kant zet
Ah, dus je blijft bij je vriend voor de gemakken? Duidelijk...quote:Op vrijdag 3 januari 2014 18:34 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
Spreek voor jezelf
Als ik gedumpt word door m'n vriend doet me dat echt veel meer pijn dan wanneer hij n keer buiten de deur eet...
(En t heeft ook meer praktische gevolgen, woonruimte zoeken, ander inkomen, niet zo gemakkelijk Savonds even de deur uit kunnen als de kinderen in bed liggen, dat soort dingen...)
leuke trollpostquote:Op vrijdag 3 januari 2014 19:17 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
Ah, dus je blijft bij je vriend voor de gemakken? Duidelijk...
Als jij al die jaren denkt dat jouw partner gelukkig is met jou, terwijl hij/zij al die tijd achter je rug om met anderen lag te neuken, dan lijkt me dat stukken erger dan dat de relatie gewoon uitgaan, en men gewoon ieder een andere toekomst zoekt...quote:Op vrijdag 3 januari 2014 18:13 schreef JaniesBrownie het volgende:
waar maak je dat nou weer uit op?quote:Op vrijdag 3 januari 2014 19:39 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
'Houden van' of 'respect voor' zal het niet zijn....
vreemdgaan staat voor jou gelijk aan 'al die tijd met anderen liggen neuken'.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 19:41 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Als jij al die jaren denkt dat jouw partner gelukkig is met jou, terwijl hij/zij al die tijd achter je rug om met anderen lag te neuken, dan lijkt me dat stukken erger dan dat de relatie gewoon uitgaan, en men gewoon ieder een andere toekomst zoekt...
Het gaat om fatsoen. Als je zulke zaken niet begrijpt, dan ben ik bang dat het ook niet uit te leggen valt.
Ik gaf aan dat als je vreemdgaat, dat je dan gewoon je relatie hoort te beeindigen, want blijkbaar stelt die niet veel meer voor. Als je zo respectloos bent richting je partner, dan heeft dat weinig zin.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 19:43 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
waar maak je dat nou weer uit op?
Ik geef aan dat t me meer pijn zal doen als hij me dumpt dan wanneer hij vreemdgaat (ik bén ooit bedrogen, dus ik weet hoe ik dat vind) en daar maken jullie uit op dat ik niet bij hem ben omdat ik van hem houd en hem respecteer, maar omdat ik het praktischer vind?
Volgens mij moeten jullie je maar ver van het trekken van conclusies houden, want het gaat jullie niet echt goed af...
Nee, maar als je vreemdgaat, dan mist er duidelijk al een stuk respect en liefde naar je partner toe.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 19:49 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
vreemdgaan staat voor jou gelijk aan 'al die tijd met anderen liggen neuken'.
Dan hebben we niet dezelfde definitie...
ik geloof dat vreemdgaan niet altijd met de kwaliteit van de relatie te maken hoeft te hebben, of met de liefde en/of het respect die je voor je partner voelt. Dáár denken we dus kennelijk al anders over.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 19:52 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Ik gaf aan dat als je vreemdgaat, dat je dan gewoon je relatie hoort te beeindigen, want blijkbaar stelt die niet veel meer voor. Als je zo respectloos bent richting je partner, dan heeft dat weinig zin.
er zijn zoveel redenen waarom ik van hem houd, bij hem wil zijn en blijven en met hem oud wil worden, dat één fout die mijn vertrouwen aantast, niet meteen ál die andere redenen tenietdoet.quote:Jij geeft aan dat je als partner liever hebt dat je partner cheat, ipv je dumpt. Dat kan. Anderen zullen daar iets anders over denken. Waarom zou jij willen blijven bij een man die op zo'n manier je vertrouwen beschaamd!?
Omdat je van hem houdt en hem alles vergeeft, of omdat je gewoon niet zonder hem kunt, om meerdere redenen!?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |