abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_134876626
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2013 15:15 schreef Aanstootgevend het volgende:

[..]

Kind van je broer is evolutionair dus ook prima.
Kind van een ander die beter zaad heeft - tsja. Zo werkt het in de natuur ook. Als er genoeg vrouwen zijn komt jouw zaad vanzelf ook wel eens aan de beurt. En dankzij het inkomen van buurman krijgen je kindjes dan nog meer eten en zorg ook.
Nee want het zijn niet jouw kinderen. Emotioneel gezien misschien wel maar that's it. Een man wilt voor nageslacht zorgen, niet voor het nageslacht van een ander.

En we hadden het over het delen van je/een vrouw met meerdere mannen. Als man zijnde verlaag je dan je kansen op nageslacht aanzienlijk. Dus zou ik zeggen dat mannen die hun vrouw graag delen niet het meest geschikte materiaal zijn, evolutionair gezien.
Even though we disagree, give a kiss 'cause life could be the death of me.
pi_134877390
quote:
14s.gif Op maandag 30 december 2013 15:19 schreef Seikcid het volgende:

[..]

Nee want het zijn niet jouw kinderen. Emotioneel gezien misschien wel maar that's it. Een man wilt voor nageslacht zorgen, niet voor het nageslacht van een ander.
Een ervan zal best van jou zijn. En nogmaals: in het geval van familie bestaat het probleem niet.

quote:
En we hadden het over het delen van je/een vrouw met meerdere mannen. Als man zijnde verlaag je dan je kansen op nageslacht aanzienlijk. Dus zou ik zeggen dat mannen die hun vrouw graag delen niet het meest geschikte materiaal zijn, evolutionair gezien.
Je verlaagt je kans dat jouw zaad het winnende is - klopt.
Je verhoogt de kans dat het kind na de geboorte daadwerkelijk overleeft door het hebben van een extra verzorger.

Nu is in onze westerse high-tech verzorgingsstaat dat laatste idd nauwelijks een voordeel; maar in armere landen wel. Een enkel kind dat overleeft is beter dan 3 kinderen die allemaal doodgaan.
Maar dat is mijn aanstootgevende mening.
pi_134884171
quote:
3s.gif Op maandag 30 december 2013 13:36 schreef complicate het volgende:
Mensen die vreemdgaan goed blijven praten :r : Z-O-E-K -H-U-L-P

Nymfomane vrouwen en hyperseksuele mannen worden tegenwoordig behandeld met een combinatie van psychotherapie en antipsychotische medicatie of antidepressiva.
Niet elke man of vrouw die vreemdgaat is hyperseksueel hoor :')
Sterker nog, ik denk dat dat maar een héél erg klein deel is...

[ Bericht 0% gewijzigd door JaniesBrownie op 30-12-2013 18:02:43 ]
compact en kleverig.
pi_134884569
quote:
1s.gif Op maandag 30 december 2013 17:57 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

Niet elke man of vrouw die vreemdgaat is hyperseksueel hoor :')
Sterker nog, ik denk dat dat maar een héél erg klein deel is...
Natuurlijk niet!! Je moet je niet zo geviseerd voelen hoor! :+
1) No love without freedom, no freedom without love
2) Dansen is mijn grootste passie
3) "Simplicity is the keynote of all true elegance" , Coco Chanel
pi_134884613
Overigens hebben mensen het hier allemaal over goedpraten...
Eh, nee? Goedpraten is niet hetzelfde als verklaren of evt begrijpelijker maken voor jezelf.

Als een partner vreemd gaat, willen de meeste mensen weten waarom, zeker wanneer ze besluiten (of besloten hebben) te zullen blijven en het nog eens te proberen.
Wanneer je een (voor jezelf, als bedrogen partner) verklaring hebt, kun je er ook gemakkelijker mee omgaan is de gedachte daarachter ws.
Dat houdt niet in dat zo'n bedrogen partner het dan 'goedpraat' of er geen problemen meer mee heeft, maar wel dat hij/zij er wellicht gemakkelijker mee om kan gaan.
En daar is mi helemaal niets mis mee.
compact en kleverig.
  maandag 30 december 2013 @ 18:25:02 #156
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_134885496
quote:
4s.gif Op maandag 30 december 2013 18:06 schreef complicate het volgende:

[..]

Natuurlijk niet!! Je moet je niet zo geviseerd voelen hoor! :+
Wat betekent hier 'geviseerd'?
The love you take is equal to the love you make.
pi_134885627
quote:
1s.gif Op maandag 30 december 2013 18:25 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Wat betekent hier 'geviseerd'?
Viseren betekent : (iemand) en of iets kritisch bekijken en beoordelen.
pi_134887059
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2013 18:27 schreef complicate het volgende:

[..]

Viseren betekent : (iemand) en of iets kritisch bekijken en beoordelen.
doe jij dat dan ook niet :P
compact en kleverig.
  maandag 30 december 2013 @ 19:17:13 #159
302818 Made-In-Holland
Concurrent van China
pi_134888145
Mensen die vreemdgaan13.gif
Dienstregelingen dient te allen tijde conform de trein te rijden.
pi_134888457
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2013 14:20 schreef complicate het volgende:

[..]

Nee ik ken die allemaal niet en hoef ze ook niet te denken, maar mensen die met hun pik of vagina alleen Kunnen denken: :X

Of ga je nu zeggen dat er nog iets positiefs is aan mensen als Marc Dutroux :+ ???
Wat een hysterisch wijf ben jij zeg. Gooi er wat pilletjes in.
pi_134888549
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2013 19:17 schreef Made-In-Holland het volgende:
Mensen die vreemdgaan

+1
Dit account is niet meer in gebruik.
pi_134888631
Jaja, nou weten we het wel, mensen die vreemdgaan moeten dood :')

Moeilijk he, dat aan degene overlaten die bedrogen wordt? Jíj hebt er toch niets mee te maken hoe Truus en Henk van de buren daar mee omgaan?
compact en kleverig.
pi_134888763
Gewoon verplichte vaderschapstest invoeren :P
pi_134889041
quote:
1s.gif Op maandag 30 december 2013 19:27 schreef JaniesBrownie het volgende:

Moeilijk he, dat aan degene overlaten die bedrogen wordt? Jíj hebt er toch niets mee te maken hoe Truus en Henk van de buren daar mee omgaan?
Mja, dames en/of heren die het maar pikken dat hun partner vreemdgaat… :')

Maar goed, je hebt gelijk… Hoe mensen daar mee omgaan moeten ze zelf weten…. Maar zoals je al gezien hebt is toch 99% van de mensen het hier met elkaar eens dat het NOT DONE is… dus waarom zou je het iemand aan doen?
pi_134889650
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2013 19:35 schreef Spezza19 het volgende:

[..]

Mja, dames en/of heren die het maar pikken dat hun partner vreemdgaat… :')

Maar goed, je hebt gelijk… Hoe mensen daar mee omgaan moeten ze zelf weten…. Maar zoals je al gezien hebt is toch 99% van de mensen het hier met elkaar eens dat het NOT DONE is… dus waarom zou je het iemand aan doen?
'Het maar pikken' is ook weer zoiets.
Als je van iemand houdt, betekent een misstap niet altijd meteen exit, ook niet een grote misstap, niet voor iedereen en dat betekent niet direct dat diegene die wil blijven ' :') ' is. Dat is behoorlijk denigrerend naar die persoon, alsof hij/zij niet voor zichzelf kan denken en overwegen wat hij/zij belangrijk vindt.

Dat het niet netjes is, ben ik met je eens, maar gezien het aantal mensen dat na vreemdgaan bij zijn/haar partner blijft en er gewoon goed uitkomt, denk ik dat het minder 'groot' is voor veel mensen dan het overkomt wanneer er gegooid wordt met 'pleeg zelfmoord en afmaken' enzo.

Met een beetje relativeren is niets mis.
compact en kleverig.
pi_134890986
quote:
1s.gif Op maandag 30 december 2013 19:46 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

'Het maar pikken' is ook weer zoiets.
Als je van iemand houdt, betekent een misstap niet altijd meteen exit, ook niet een grote misstap, niet voor iedereen en dat betekent niet direct dat diegene die wil blijven ' :') ' is. Dat is behoorlijk denigrerend naar die persoon, alsof hij/zij niet voor zichzelf kan denken en overwegen wat hij/zij belangrijk vindt.

Dat het niet netjes is, ben ik met je eens, maar gezien het aantal mensen dat na vreemdgaan bij zijn/haar partner blijft en er gewoon goed uitkomt, denk ik dat het minder 'groot' is voor veel mensen dan het overkomt wanneer er gegooid wordt met 'pleeg zelfmoord en afmaken' enzo.

Met een beetje relativeren is niets mis.
Denk dat het hele verhaal voor de schreeuwers gewoon ook een stuk makkelijker is dan voor veel mensen waar iets anders voor schreeuwt:

Al ben je getrouwd en je hebt 2 kinderen is het nogal een ander verhaal dan wanneer je net bij elkaar bent.
Rustig aan.
pi_134891007
quote:
10s.gif Op maandag 30 december 2013 12:59 schreef Taurus het volgende:
Dit topic gaat toch niet over wat we van vreemdgaan vinden? Dat oordelen meteen. Stelletje holbewoners.
Soms verschuift een discussie een beetje. Dat heeft weinig tot niets met "holbewoners" te maken.
pi_134892155
quote:
1s.gif Op maandag 30 december 2013 18:56 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

doe jij dat dan ook niet :P
Okido :)
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2013 19:24 schreef sinecure. het volgende:

[..]

Wat een hysterisch wijf ben jij zeg. Gooi er wat pilletjes in.
Wat een compliment :P ^O^
pi_134914697
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2013 13:05 schreef Canillas het volgende:

[..]

Stelletje holbewoners inderdaad die mensen die zich niet in kunnen houden met seks zelfs als ze het zouden willen. Dat ze zo simpel zijn dat ze seks gebruiken om even aan zichzelf te ontsnappen, die drang/roes zo groot is en dat vervolgens op allerlei 'slimme' manieren goed willen praten.
Niet 'goed praten', er zijn mensen die dat gewoon 'goed vinden'. Heel moeilijk, mensen met andere gedachten of normen en waarden dan jij, maar ze bestaan toch echt. :P
pi_134914902
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 december 2013 10:12 schreef Taurus het volgende:
Niet 'goed praten', er zijn mensen die dat gewoon 'goed vinden'. Heel moeilijk, mensen met andere gedachten of normen en waarden dan jij, maar ze bestaan toch echt. :P
Ja precies, ze vinden het 'gewoon' goed maar durven het hun partner niet te vertellen en liegen erover, houden geheimen. Ze staan zooooo achter wat ze doen zolang niemand het weet. Er zijn bijv ook mensen die geweld en onderdrukking van vrouwen 'gewoon' goed vinden, zou je ook onder andere normen en waarden kunnen stellen, is het daarmee ook okay?

Je begrijpt toch wel dat het gevaar em zit in mensen die dingen doen die verkeerd zijn maar dat 'gewoon' goed vinden? Dat ze niet doorhebben dat het verkeerd is en vinden dat ze dat mogen maken tegenover anderen? Dat dat gedrag de basis is van al het verkeerde wat mensen elkaar aan doen? Dat is waar jij zit, al zal je dat niet toegeven, veel plezier ermee.
Kijk eens om je heen en vraag je af; wat voor probleem heb je hier en nu werkelijk?
Kan iemand jou het gevoel geven dat je een boom bent? Geloof dan ook niet dat een ander je het gevoel kan geven dat je niet goed bent zoals je bent.
pi_134915723
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 december 2013 10:20 schreef Canillas het volgende:
Je begrijpt toch wel dat het gevaar em zit in mensen die dingen doen die verkeerd zijn maar dat 'gewoon' goed vinden? Dat ze niet doorhebben dat het verkeerd is en vinden dat ze dat mogen maken tegenover anderen? Dat dat gedrag de basis is van al het verkeerde wat mensen elkaar aan doen?
Terechte klacht. Dat is ook mijn grote frustratie met gelovigen (vooral christenen)- ze beseffen niet dat hun God aanbidden verkeerd is. Integendeel.
pi_134916324
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 december 2013 10:44 schreef Aanstootgevend het volgende:
Terechte klacht. Dat is ook mijn grote frustratie met gelovigen (vooral christenen)- ze beseffen niet dat hun God aanbidden verkeerd is. Integendeel.
Dat is hun eigen zaak lijkt me? Als ze niemand anders ermee lastig vallen.

Geloven heeft te maken met willen geloven, is niks feitelijks aan dus het over een gelijk willen hebben (of het wel of niet echt/waar is) op dat gebied nogal nutteloos.

Achter jouw geloven dat er iets verkeerd is aan gelovig zijn zit ook een persoonlijk willen, hoe vind jij het als een ander je zou komen vertellen dat dat niet 'goed' is? Dat jij dat niet mag willen geloven?
Kijk eens om je heen en vraag je af; wat voor probleem heb je hier en nu werkelijk?
Kan iemand jou het gevoel geven dat je een boom bent? Geloof dan ook niet dat een ander je het gevoel kan geven dat je niet goed bent zoals je bent.
pi_134918304
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 december 2013 10:20 schreef Canillas het volgende:

[..]

Ja precies, ze vinden het 'gewoon' goed maar durven het hun partner niet te vertellen en liegen erover, houden geheimen. Ze staan zooooo achter wat ze doen zolang niemand het weet. Er zijn bijv ook mensen die geweld en onderdrukking van vrouwen 'gewoon' goed vinden, zou je ook onder andere normen en waarden kunnen stellen, is het daarmee ook okay?

Je begrijpt toch wel dat het gevaar em zit in mensen die dingen doen die verkeerd zijn maar dat 'gewoon' goed vinden? Dat ze niet doorhebben dat het verkeerd is en vinden dat ze dat mogen maken tegenover anderen? Dat dat gedrag de basis is van al het verkeerde wat mensen elkaar aan doen? Dat is waar jij zit, al zal je dat niet toegeven, veel plezier ermee.
Jij interpreteert - altijd - alles vanuit jouw visie. Dat is zo onintelligent, zo beperkt. Je merkt het aan je woorden 'durven het hun partner niet te vertellen' (is vaak geen kwestie van durven, is een keuze), aan je vergelijkingen die kant noch wal raken (vreemdgaan is geen geweld, per definitie niet, uitgesloten), en aan dat woordje 'verkeerd'. 'Ze begrijpen niet dat ze iets verkeerd doen', de arrogantie, walgelijk. Jij vindt dat verkeerd. Het is niet verkeerd, dat is geen feit.

Ik snap werkelijk niet waarom het met jou nooit normaal discussiëren over dit onderwerp is terwijl je toch zo veel complimenten ontvangt over je zogenaamde inhoudelijkheid, alles is altijd alleen vanuit jouw perspectief bekeken. Zie je zelf niet hoe eenzijdig dat is? Laat anderen hier hun eigen gedachten over hebben.

In een discussie dingen zeggen als 'dat zal jij niet toegeven' is een ongelooflijk zwaktebod. Zo kom je nooit een andere visie tegen, dat is toch niet bepaald verrijkend? Mijn mening doet er voor jou niet toe omdat jij niet gelooft dat ik zo denk, omdat ik dingen niet durf of niet toegeef. Lekker makkelijk. Doe je dat met alles wat niet in jouw straatje past?
pi_134920607
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 december 2013 11:48 schreef Taurus het volgende:
Jij interpreteert - altijd - alles vanuit jouw visie. Dat is zo onintelligent, zo beperkt. Je merkt het aan je woorden 'durven het hun partner niet te vertellen' (is vaak geen kwestie van durven, is een keuze), aan je vergelijkingen die kant noch wal raken (vreemdgaan is geen geweld, per definitie niet, uitgesloten), en aan dat woordje 'verkeerd'. 'Ze begrijpen niet dat ze iets verkeerd doen', de arrogantie, walgelijk. Jij vindt dat verkeerd. Het is niet verkeerd, dat is geen feit.
Als je iets niet durft en het daarom niet doet is dat geen keuze, bij een keuze moet er minstens 2 opties zijn zoals je begrijpt. Tussen iemand die zegt ''ik vertel het niet omdat ik het niet durf'' of ''ik vertel het niet want ja, daar kies ik 'gewoon' voor want dat komt mij het beste uit'' zit vind ik een heel verschil, namelijk de mate van egoisme. Punt is dat jij dat soort egoïsme prima vind en dat is waar je reactie op krijgt. Niet het feitelijke gedrag zoals vreemdgaan maar of dat je als volwassen mens je in bepaalde situaties iets niet kan laten en daar niet mee zit want ''ik wil dat, punt.''

Als dat niet verkeerd is, wat is dan verkeerd? Waar ligt die grens? Wanneer is volgens jou iets verkeerd? En wat voor beweegredenen zitten er achter zulke dingen?

Vreemdgaan geen geweld? Als jouw partner erachter komt dat je bent vreemdgegaan en dat raakt hem op het zachts gezegd dan doe je hem geen geweld aan met jouw gedrag? Dat heb jij dan niet veroorzaakt? Voorbeeld nummer oneindig van hoe egoïstisch je het bekijkt; het gaat in je beredenering alleen om jou en wat jij wil. Wat de gevolgen voor een ander kan zijn komt daarna wel.

Het gaat om het principe achter het gedrag waarmee mensen elkaar iets aandoen, namelijk egoïsme, vinden dat je een ander iets aan mag doen of daar een risico in nemen. Dat is wat hier verkeerd aan is maar omdat jij je egoïsme prima vind komt dat niet door. Wat dat betreft ben ik het met je eens dat 'discussiëren' hierover met jou nogal nutteloos is.
quote:
Ik snap werkelijk niet waarom het met jou nooit normaal discussiëren over dit onderwerp is terwijl je toch zo veel complimenten ontvangt over je zogenaamde inhoudelijkheid, alles is altijd alleen vanuit jouw perspectief bekeken. Zie je zelf niet hoe eenzijdig dat is? Laat anderen hier hun eigen gedachten over hebben.
Omdat je in mijn ogen iets doet wat zo egoïstisch is (vreemdgaan en het je partner niet vertellen ook al heeft hij aangegeven het te willen weten als het gebeurt en je toegezegd hebt dat te doen maar omdat jij daar geen zin in heb het niet doet''dat kan hij willen maar dat komt mij niet uit'') (dat is dus liegen en bedriegen in meerder vormen) en daarbij vermelden dat je zulk soort egoïsme prima vind wat valt er dan over te discussiëren? Wat voor reactie verwacht/wil je daarop? Een discussie met een tbs'er die iemand vermoord en daar als excuus voor heeft ''ja maar dan had hij daar maar niet moeten lopen want dan was het niet gebeurd'' aangaan heb je ook niks aan, die kan het niet bij zichzelf leggen. Die heeft het ook niet over goed praten maar die vind wat ie doet 'gewoon goed'. Dat bedoel ik met het gevaar van mensen die niet kunnen zien dat wat ze doen verkeerd is, niet omdat ze slecht zijn maar omdat ze het niet zien.

Wat jij hier werkelijk niet aan snapt is dat jij wel eens verkeerd kan zitten, dat je egoïsme verkeerd is en dat wat je doet niet klopt. Jij doet iets waar veel mensen aanstoot aannemen en dat boeit je niet want egoïsme. Nog steeds niet verkeerd, want dat bepaal jij? Feit dat mensen er over het algemeen aanstoot aannemen zou je als teken van iets kunnen zien, dat gebeurd niet door het egoïsme bord wat je voor je kop hebt.

Desondanks, als er punten zijn die ik volgens jou over het hoofd zie en je wilt dat delen negeer dan deze post verder en brand maar los. Ik vind namelijk de dingen die je gezegd hebt over je beweegreden en egoïsme op die manier prima vinden eigenlijk een beetje eng, maar misschien is dat niet nodig,
quote:
In een discussie dingen zeggen als 'dat zal jij niet toegeven' is een ongelooflijk zwaktebod. Zo kom je nooit een andere visie tegen, dat is toch niet bepaald verrijkend? Mijn mening doet er voor jou niet toe omdat jij niet gelooft dat ik zo denk, omdat ik dingen niet durf of niet toegeef. Lekker makkelijk. Doe je dat met alles wat niet in jouw straatje past?
Nee, want vrijwel het meeste wat ik tegenkom past niet in mijn straatje, dat betekent niet dat als iemand iets doet wat verkeerd of slecht is mensen daar het niet met jou oneens over mogen zijn. Als iemand een mening heeft die tot verkeerde dingen leidt moet die mening dan naast begrepen ook geaccepteerd worden? Wat jij hier doet past niet in mijn straatje en gelukkig in veel mensen hun straatje niet, getuige de reacties die je krijgt. Maar omdat je het bekijkt vanuit egoïsme, bord voor je kop, zal jij dat niet toegeven als egoïst die tevreden is met haar egoïsme. Dit 'werkt' voor jou en daar heb je recht op, het is jouw leven.
  dinsdag 31 december 2013 @ 13:01:14 #175
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_134921489
Ik vind Taurus wel realistisch. Egoïsme is een menselijke eigenschap die niemand vreemd is. En handelen vanuit egoïsme is zeker niet per definitie verkeerd.

Ik snap ook haar punt t.a.v. de posts van Canillas. Hierboven een uitgebreide reactie op de post van Taurus, maar hij praat in zijn straatje en gaat eigelijk niet in op een paar sterke punten van kritiek die ze noemt. In plaats daarvan hamert hij maar door over hoe verschrikkelijk verkeerd ze is en wat voor bord ze voor haar kop heeft.

Kijkt Canillas zelf wel eens in de spiegel?
The love you take is equal to the love you make.
pi_134921981
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 december 2013 13:01 schreef Lienekien het volgende:
Ik vind Taurus wel realistisch. Egoïsme is een menselijke eigenschap die niemand vreemd is. En handelen vanuit egoïsme is zeker niet per definitie verkeerd.

Ik snap ook haar punt t.a.v. de posts van Canillas. Hierboven een uitgebreide reactie op de post van Taurus, maar hij praat in zijn straatje en gaat eigelijk niet in op een paar sterke punten van kritiek die ze noemt. In plaats daarvan hamert hij maar door over hoe verschrikkelijk verkeerd ze is en wat voor bord ze voor haar kop heeft.

Taurus ook. Taurus geeft een uitgebreide reactie op Canillas, niet echt op de inhoud.

Logisch dat iedereen in dit soort gevallen vooral redeneert vanuit zijn of haar eigen wereldbeeld, visie, waarden en normen. Wat dat betreft kijkt bijna niemand echt in de spiegel.
pi_134922071
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 december 2013 13:12 schreef Seriemoordenaar het volgende:

[..]

Taurus ook. Taurus geeft een uitgebreide reactie op Canillas, niet echt op de inhoud.

Logisch dat iedereen in dit soort gevallen vooral redeneert vanuit zijn of haar eigen wereldbeeld, visie, waarden en normen. Wat dat betreft kijkt bijna niemand echt in de spiegel.
Eens.
  dinsdag 31 december 2013 @ 13:17:10 #178
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_134922158
quote:

Dus?

Daarom praat dat vreemdgaan goed?
pi_134922493
quote:
13s.gif Op dinsdag 31 december 2013 13:17 schreef hugecooll het volgende:
Verraad goedpraten :')
Ja inderdaad ( :') ) x 100X²
pi_134922580
Waar blijven de mensen die vinden dat slachtoffers van vreemdgaan het gewoon verdiend hebben vanwege kinderlijke naïviteit?
  dinsdag 31 december 2013 @ 13:27:22 #182
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_134922595
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 december 2013 13:26 schreef theunderdog het volgende:
Waar blijven de mensen die vinden dat slachtoffers van vreemdgaan het gewoon verdiend hebben vanwege kinderlijke naïviteit?
Die zijn nu rotjes aan het afsteken
pi_134922977
quote:
1s.gif Op maandag 30 december 2013 19:27 schreef JaniesBrownie het volgende:

Dit dus eigenlijk.

Ik denk dat het vrij duidelijk is dat de meerderheid van de mensheid het erover eens is dat vreemdgaan not done is. In mijn ogen is het dan ook wel een van de ergste dingen die je je partner aan kan doen. Natuurlijk zijn er situaties waarin het iets meer begrijpelijk is dan andere situaties, maar het is hoe dan ook verkeerd. Het is respectloos naar de bedrogen partner en het kan vergaande effecten hebben....

Dat gezegd hebbende...het is nog altijd aan de bedrogen partij of ze bij hun partner blijven of niet. Ik schreeuwde vroeger ook enorm hard dat ik meteen weg zou gaan als mijn partner vreemd zou gaan, en dergelijke, maar ik ben erachter gekomen dat het enorm makkelijk is om dat soort uitspraken te doen als het je niet echt is overkomen. Daarom vind ik niet dat buitenstaanders er over zouden moeten oordelen. Er zitten maar twee personen in een relatie en het is aan die personen om te bepalen of er een toekomst in zit. Daarbij zit er natuurlijk ook een verschil of het een slippertje is die meteen wordt opgebiecht, of een affaire die meerdere maanden geduurd heeft. Het is allemaal verkeerd, maar het een is iets makkelijker te vergeven dan het andere.

Het opbiechten van vreemdgaan is ook zeer gecompliceerd. Ik roep vroeger ook altijd dat ik het zou willen weten, etc, maar wat heb je er eigenlijk aan? Je voelt je als bedrogen partij alleen maar enorm kut. De partner die is vreemdgaan zou dat schuldgevoel gewoon met zich mee moeten slepen in plaats van het neer te leggen bij de ander. Dat is oneerlijk. De bedrogen partij kan er immers niks mee. Maar aan de andere kant...als je het niet weet kun je misschien denken dat je relatie perfect is...niet wetende dat je niet het hele plaatje weet. Als het wel opgebiecht wordt en er wordt over gepraat...weet je ook duidelijker hoe het heeft kunnen gebeuren en hoe het voorkomen kan worden in de toekomst. Je kan dingen verbeteren in je relatie. Dat kan niet als er niet wordt opgebiecht dat een partij de fout in is gegaan. Het is dus zeer lastig. Maar mocht ik een partner krijgen die vreemd gaan zou ik het uiteindelijk toch willen weten. En dan ligt het net aan mijn visie en gevoelens, en de reden waarom het gebeurd is ( en hoe vaak ) of ik bij diegene blijf of niet. Wat wel zo is, is dat ik mensen in dat soort gevallen nooit 2x zou vergeven. Als je dat doet dan houd je gewoon niet van de ander. Vind ik dan.
  dinsdag 31 december 2013 @ 13:55:08 #184
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_134924066
Vroeger had ik zoiets dat bij vreemdgaan daar het gat van de deur is.
Nu ik wat ouder ben, denk ik daar toch anders over. Zeker als je al een jarenlange relatie hebt. Als mijn partner vreemd zou gaan, kan ik nu nog niet zeggen hoe ik daarop zou reageren.
Natuurlijk ben ik ontzettend boos en verdrietig, maar of de relatie dan meteen over is?
Dat ligt ook aan de omstandigheden (was het eenmalig, was het een maandenlange affaire e.d.) en hoe we er beiden in staan.
Zo gemakkelijk als wat sommigen impliceren zal het echt niet zijn.
All she wants and needs is just a little taste..
pi_134927834
Zolang degene die bedrogen wordt (niet 'het slachtoffer', daarmee maak je het zwaarder dan het voor de meeste mensen is volgens mij) ermee kan leven, vind ik het niet nodig om te doen alsof vreemdgaan het ergste is wat je kan overkomen. ^O^

Kunnen relativeren is wel prettig op zn tijd :7
compact en kleverig.
pi_134927845
quote:
Een relatie met iemand hebben, aan elkaar te beloven dat mocht er vreemdgegaan worden dat eerlijk te vertellen, het vervolgens niet kunnen laten om vreemd te gaan (en daar niet echt mee zitten ''het ging om mij in dat moment"' en dan toch zeggen ''het komt mij beter uit om het niet te vertellen, dat is egoïstisch maar dat vind ik geen probleem'' noem jij realistisch? Woon je soms in een polygamische sekte?
quote:
Ik snap ook haar punt t.a.v. de posts van Canillas. Hierboven een uitgebreide reactie op de post van Taurus, maar hij praat in zijn straatje en gaat eigelijk niet in op een paar sterke punten van kritiek die ze noemt.
Dan moet je wat beter lezen, ik geef duidelijk aan waarom ik het hier 'in mijn straatje hou' namelijk aan de hand van de dingen die ze hier veelvuldig over gepost heeft. Op een gegeven moment ken je iemands argumenten dan en kun je het daar niet mee eens zijn, veel meer valt er dan niet meer over te zeggen.
quote:
In plaats daarvan hamert hij maar door over hoe verschrikkelijk verkeerd ze is en wat voor bord ze voor haar kop heeft.
Ik vind haar niet verkeerd, ik vind wat ze doet verkeerd en kan me niet vinden in de beweegreden achter dat gedrag, dat is heel iets anders dan het over de persoon hebben (zoals jij nu met mij wil doen).
quote:
pi_134928397
Herhaling van zetten, dit topic. :s)
  vrijdag 3 januari 2014 @ 14:36:04 #188
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_135024056
Vreemd gaan is nogal een verdomd lage streek naar je eigen partner toe, iemand waar je zogenaamd van houdt en respect voor hebt. Iemand wiens vertrouwen je op die manier onherroepelijk kapot maakt, puur en alleen voor je eigen pleziertje en ego-boost.

... en iemand die bewust andermans man/vriend inpikt, is ook niet helemaal lekker bezig.

Natuurlijk is er altijd verleiding, maar zorg dan eerst dat je op een normale en respectvolle manier je partner aan de kant zet, ipv achter zijn/haar rug om iemand zo voor lul te zetten.

Idd apart dat het hier een beetje als 'normaal' wordt gezien, maar goed... mijn vertrouwen in de mensheid was sowieso al niet bijzonder hoog.
pi_135033553
Ik snap dat hele 'dump je partner voordat je een ander doet' nooit zo goed eigenlijk...
Doet dat minder pijn? Heeft dat minder gevolgen? Is dat minder erg?
compact en kleverig.
  vrijdag 3 januari 2014 @ 18:16:40 #190
400505 Seikcid
Since 1922
pi_135033718
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 18:13 schreef JaniesBrownie het volgende:
Ik snap dat hele 'dump je partner voordat je een ander doet' nooit zo goed eigenlijk...
Het maakt je van een leugenachtige klootzak enkel een klootzak, wellicht.
Even though we disagree, give a kiss 'cause life could be the death of me.
pi_135034135
quote:
Je haalt het geniepige achterbakse aspect weg. Dus ja, het doet minder pijn.
Uiteindelijk.
pi_135034561
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 18:24 schreef Aanstootgevend het volgende:

[..]

Je haalt het geniepige achterbakse aspect weg. Dus ja, het doet minder pijn.
Uiteindelijk.
Spreek voor jezelf :')

Als ik gedumpt word door m'n vriend doet me dat echt veel meer pijn dan wanneer hij n keer buiten de deur eet...

(En t heeft ook meer praktische gevolgen, woonruimte zoeken, ander inkomen, niet zo gemakkelijk Savonds even de deur uit kunnen als de kinderen in bed liggen, dat soort dingen...)
compact en kleverig.
pi_135034718
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 18:34 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

Als ik gedumpt word door m'n vriend doet me dat echt veel meer pijn dan wanneer hij n keer buiten de deur eet...

(En t heeft ook meer praktische gevolgen, woonruimte zoeken, ander inkomen, niet zo gemakkelijk Savonds even de deur uit kunnen als de kinderen in bed liggen, dat soort dingen...)
Ah, excuus - ik dacht dat we het over de situatie hadden waarin je vriend een paar maanden stiekem een ander neukte EN je daarna dumpte (voor haar). Niet over alleen maar vreemdgaan.
pi_135034796
Nee, ging hierover:
quote:
99s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 14:36 schreef Yi-Long het volgende:
maar zorg dan eerst dat je op een normale en respectvolle manier je partner aan de kant zet
compact en kleverig.
pi_135036331
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 18:34 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

Ah, dus je blijft bij je vriend voor de gemakken? Duidelijk...
pi_135036711
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 19:17 schreef Spezza19 het volgende:

[..]

Ah, dus je blijft bij je vriend voor de gemakken? Duidelijk...
leuke trollpost
compact en kleverig.
  vrijdag 3 januari 2014 @ 19:39:15 #197
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_135037227
quote:
14s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 19:27 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

leuke trollpost
'Houden van' of 'respect voor' zal het niet zijn....
  vrijdag 3 januari 2014 @ 19:41:47 #198
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_135037349
quote:
Als jij al die jaren denkt dat jouw partner gelukkig is met jou, terwijl hij/zij al die tijd achter je rug om met anderen lag te neuken, dan lijkt me dat stukken erger dan dat de relatie gewoon uitgaan, en men gewoon ieder een andere toekomst zoekt...

Het gaat om fatsoen. Als je zulke zaken niet begrijpt, dan ben ik bang dat het ook niet uit te leggen valt.
pi_135037453
quote:
99s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 19:39 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

'Houden van' of 'respect voor' zal het niet zijn....
waar maak je dat nou weer uit op? :')

Ik geef aan dat t me meer pijn zal doen als hij me dumpt dan wanneer hij vreemdgaat (ik bén ooit bedrogen, dus ik weet hoe ik dat vind) en daar maken jullie uit op dat ik niet bij hem ben omdat ik van hem houd en hem respecteer, maar omdat ik het praktischer vind?
Volgens mij moeten jullie je maar ver van het trekken van conclusies houden, want het gaat jullie niet echt goed af... :')
compact en kleverig.
pi_135037700
quote:
99s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 19:41 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

Als jij al die jaren denkt dat jouw partner gelukkig is met jou, terwijl hij/zij al die tijd achter je rug om met anderen lag te neuken, dan lijkt me dat stukken erger dan dat de relatie gewoon uitgaan, en men gewoon ieder een andere toekomst zoekt...

Het gaat om fatsoen. Als je zulke zaken niet begrijpt, dan ben ik bang dat het ook niet uit te leggen valt.
vreemdgaan staat voor jou gelijk aan 'al die tijd met anderen liggen neuken'.
Dan hebben we niet dezelfde definitie...
compact en kleverig.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')