abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_134921981
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 december 2013 13:01 schreef Lienekien het volgende:
Ik vind Taurus wel realistisch. Egoïsme is een menselijke eigenschap die niemand vreemd is. En handelen vanuit egoïsme is zeker niet per definitie verkeerd.

Ik snap ook haar punt t.a.v. de posts van Canillas. Hierboven een uitgebreide reactie op de post van Taurus, maar hij praat in zijn straatje en gaat eigelijk niet in op een paar sterke punten van kritiek die ze noemt. In plaats daarvan hamert hij maar door over hoe verschrikkelijk verkeerd ze is en wat voor bord ze voor haar kop heeft.

Kijkt Canillas zelf wel eens in de spiegel?
Taurus ook. Taurus geeft een uitgebreide reactie op Canillas, niet echt op de inhoud.

Logisch dat iedereen in dit soort gevallen vooral redeneert vanuit zijn of haar eigen wereldbeeld, visie, waarden en normen. Wat dat betreft kijkt bijna niemand echt in de spiegel.
pi_134922071
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 december 2013 13:12 schreef Seriemoordenaar het volgende:

[..]

Taurus ook. Taurus geeft een uitgebreide reactie op Canillas, niet echt op de inhoud.

Logisch dat iedereen in dit soort gevallen vooral redeneert vanuit zijn of haar eigen wereldbeeld, visie, waarden en normen. Wat dat betreft kijkt bijna niemand echt in de spiegel.
Eens.
1) No love without freedom, no freedom without love
2) Dansen is mijn grootste passie
3) "Simplicity is the keynote of all true elegance" , Coco Chanel
  dinsdag 31 december 2013 @ 13:17:10 #178
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_134922158
quote:
Ik vind Taurus wel realistisch. Egoïsme is een menselijke eigenschap die niemand vreemd is. En handelen vanuit egoïsme is zeker niet per definitie verkeerd.

Ik snap ook haar punt t.a.v. de posts van Canillas. Hierboven een uitgebreide reactie op de post van Taurus, maar hij praat in zijn straatje en gaat eigelijk niet in op een paar sterke punten van kritiek die ze noemt. In plaats daarvan hamert hij maar door over hoe verschrikkelijk verkeerd ze is en wat voor bord ze voor haar kop heeft.

Dus?

Daarom praat dat vreemdgaan goed?
pi_134922493
quote:
13s.gif Op dinsdag 31 december 2013 13:17 schreef hugecooll het volgende:
Verraad goedpraten :')
Ja inderdaad ( :') ) x 100X²
1) No love without freedom, no freedom without love
2) Dansen is mijn grootste passie
3) "Simplicity is the keynote of all true elegance" , Coco Chanel
pi_134922580
Waar blijven de mensen die vinden dat slachtoffers van vreemdgaan het gewoon verdiend hebben vanwege kinderlijke naïviteit?
  dinsdag 31 december 2013 @ 13:27:22 #182
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_134922595
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 december 2013 13:26 schreef theunderdog het volgende:
Waar blijven de mensen die vinden dat slachtoffers van vreemdgaan het gewoon verdiend hebben vanwege kinderlijke naïviteit?
Die zijn nu rotjes aan het afsteken
pi_134922977
quote:
1s.gif Op maandag 30 december 2013 19:27 schreef JaniesBrownie het volgende:
Jaja, nou weten we het wel, mensen die vreemdgaan moeten dood :')

Moeilijk he, dat aan degene overlaten die bedrogen wordt? Jíj hebt er toch niets mee te maken hoe Truus en Henk van de buren daar mee omgaan?
Dit dus eigenlijk.

Ik denk dat het vrij duidelijk is dat de meerderheid van de mensheid het erover eens is dat vreemdgaan not done is. In mijn ogen is het dan ook wel een van de ergste dingen die je je partner aan kan doen. Natuurlijk zijn er situaties waarin het iets meer begrijpelijk is dan andere situaties, maar het is hoe dan ook verkeerd. Het is respectloos naar de bedrogen partner en het kan vergaande effecten hebben....

Dat gezegd hebbende...het is nog altijd aan de bedrogen partij of ze bij hun partner blijven of niet. Ik schreeuwde vroeger ook enorm hard dat ik meteen weg zou gaan als mijn partner vreemd zou gaan, en dergelijke, maar ik ben erachter gekomen dat het enorm makkelijk is om dat soort uitspraken te doen als het je niet echt is overkomen. Daarom vind ik niet dat buitenstaanders er over zouden moeten oordelen. Er zitten maar twee personen in een relatie en het is aan die personen om te bepalen of er een toekomst in zit. Daarbij zit er natuurlijk ook een verschil of het een slippertje is die meteen wordt opgebiecht, of een affaire die meerdere maanden geduurd heeft. Het is allemaal verkeerd, maar het een is iets makkelijker te vergeven dan het andere.

Het opbiechten van vreemdgaan is ook zeer gecompliceerd. Ik roep vroeger ook altijd dat ik het zou willen weten, etc, maar wat heb je er eigenlijk aan? Je voelt je als bedrogen partij alleen maar enorm kut. De partner die is vreemdgaan zou dat schuldgevoel gewoon met zich mee moeten slepen in plaats van het neer te leggen bij de ander. Dat is oneerlijk. De bedrogen partij kan er immers niks mee. Maar aan de andere kant...als je het niet weet kun je misschien denken dat je relatie perfect is...niet wetende dat je niet het hele plaatje weet. Als het wel opgebiecht wordt en er wordt over gepraat...weet je ook duidelijker hoe het heeft kunnen gebeuren en hoe het voorkomen kan worden in de toekomst. Je kan dingen verbeteren in je relatie. Dat kan niet als er niet wordt opgebiecht dat een partij de fout in is gegaan. Het is dus zeer lastig. Maar mocht ik een partner krijgen die vreemd gaan zou ik het uiteindelijk toch willen weten. En dan ligt het net aan mijn visie en gevoelens, en de reden waarom het gebeurd is ( en hoe vaak ) of ik bij diegene blijf of niet. Wat wel zo is, is dat ik mensen in dat soort gevallen nooit 2x zou vergeven. Als je dat doet dan houd je gewoon niet van de ander. Vind ik dan.
  dinsdag 31 december 2013 @ 13:55:08 #184
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_134924066
Vroeger had ik zoiets dat bij vreemdgaan daar het gat van de deur is.
Nu ik wat ouder ben, denk ik daar toch anders over. Zeker als je al een jarenlange relatie hebt. Als mijn partner vreemd zou gaan, kan ik nu nog niet zeggen hoe ik daarop zou reageren.
Natuurlijk ben ik ontzettend boos en verdrietig, maar of de relatie dan meteen over is?
Dat ligt ook aan de omstandigheden (was het eenmalig, was het een maandenlange affaire e.d.) en hoe we er beiden in staan.
Zo gemakkelijk als wat sommigen impliceren zal het echt niet zijn.
All she wants and needs is just a little taste..
pi_134927834
Zolang degene die bedrogen wordt (niet 'het slachtoffer', daarmee maak je het zwaarder dan het voor de meeste mensen is volgens mij) ermee kan leven, vind ik het niet nodig om te doen alsof vreemdgaan het ergste is wat je kan overkomen. ^O^

Kunnen relativeren is wel prettig op zn tijd :7
compact en kleverig.
pi_134927845
quote:
Een relatie met iemand hebben, aan elkaar te beloven dat mocht er vreemdgegaan worden dat eerlijk te vertellen, het vervolgens niet kunnen laten om vreemd te gaan (en daar niet echt mee zitten ''het ging om mij in dat moment"' en dan toch zeggen ''het komt mij beter uit om het niet te vertellen, dat is egoïstisch maar dat vind ik geen probleem'' noem jij realistisch? Woon je soms in een polygamische sekte?
quote:
Ik snap ook haar punt t.a.v. de posts van Canillas. Hierboven een uitgebreide reactie op de post van Taurus, maar hij praat in zijn straatje en gaat eigelijk niet in op een paar sterke punten van kritiek die ze noemt.
Dan moet je wat beter lezen, ik geef duidelijk aan waarom ik het hier 'in mijn straatje hou' namelijk aan de hand van de dingen die ze hier veelvuldig over gepost heeft. Op een gegeven moment ken je iemands argumenten dan en kun je het daar niet mee eens zijn, veel meer valt er dan niet meer over te zeggen.
quote:
In plaats daarvan hamert hij maar door over hoe verschrikkelijk verkeerd ze is en wat voor bord ze voor haar kop heeft.
Ik vind haar niet verkeerd, ik vind wat ze doet verkeerd en kan me niet vinden in de beweegreden achter dat gedrag, dat is heel iets anders dan het over de persoon hebben (zoals jij nu met mij wil doen).
quote:
Kijk eens om je heen en vraag je af; wat voor probleem heb je hier en nu werkelijk?
Kan iemand jou het gevoel geven dat je een boom bent? Geloof dan ook niet dat een ander je het gevoel kan geven dat je niet goed bent zoals je bent.
pi_134928397
Herhaling van zetten, dit topic. :s)
  vrijdag 3 januari 2014 @ 14:36:04 #188
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_135024056
Vreemd gaan is nogal een verdomd lage streek naar je eigen partner toe, iemand waar je zogenaamd van houdt en respect voor hebt. Iemand wiens vertrouwen je op die manier onherroepelijk kapot maakt, puur en alleen voor je eigen pleziertje en ego-boost.

... en iemand die bewust andermans man/vriend inpikt, is ook niet helemaal lekker bezig.

Natuurlijk is er altijd verleiding, maar zorg dan eerst dat je op een normale en respectvolle manier je partner aan de kant zet, ipv achter zijn/haar rug om iemand zo voor lul te zetten.

Idd apart dat het hier een beetje als 'normaal' wordt gezien, maar goed... mijn vertrouwen in de mensheid was sowieso al niet bijzonder hoog.
pi_135033553
Ik snap dat hele 'dump je partner voordat je een ander doet' nooit zo goed eigenlijk...
Doet dat minder pijn? Heeft dat minder gevolgen? Is dat minder erg?
compact en kleverig.
  vrijdag 3 januari 2014 @ 18:16:40 #190
400505 Seikcid
Since 1922
pi_135033718
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 18:13 schreef JaniesBrownie het volgende:
Ik snap dat hele 'dump je partner voordat je een ander doet' nooit zo goed eigenlijk...
Het maakt je van een leugenachtige klootzak enkel een klootzak, wellicht.
Even though we disagree, give a kiss 'cause life could be the death of me.
pi_135034135
quote:
Je haalt het geniepige achterbakse aspect weg. Dus ja, het doet minder pijn.
Uiteindelijk.
Maar dat is mijn aanstootgevende mening.
pi_135034561
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 18:24 schreef Aanstootgevend het volgende:

[..]

Je haalt het geniepige achterbakse aspect weg. Dus ja, het doet minder pijn.
Uiteindelijk.
Spreek voor jezelf :')

Als ik gedumpt word door m'n vriend doet me dat echt veel meer pijn dan wanneer hij n keer buiten de deur eet...

(En t heeft ook meer praktische gevolgen, woonruimte zoeken, ander inkomen, niet zo gemakkelijk Savonds even de deur uit kunnen als de kinderen in bed liggen, dat soort dingen...)
compact en kleverig.
pi_135034718
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 18:34 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

Als ik gedumpt word door m'n vriend doet me dat echt veel meer pijn dan wanneer hij n keer buiten de deur eet...

(En t heeft ook meer praktische gevolgen, woonruimte zoeken, ander inkomen, niet zo gemakkelijk Savonds even de deur uit kunnen als de kinderen in bed liggen, dat soort dingen...)
Ah, excuus - ik dacht dat we het over de situatie hadden waarin je vriend een paar maanden stiekem een ander neukte EN je daarna dumpte (voor haar). Niet over alleen maar vreemdgaan.
Maar dat is mijn aanstootgevende mening.
pi_135034796
Nee, ging hierover:
quote:
99s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 14:36 schreef Yi-Long het volgende:
maar zorg dan eerst dat je op een normale en respectvolle manier je partner aan de kant zet
compact en kleverig.
pi_135036331
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 18:34 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

Ah, dus je blijft bij je vriend voor de gemakken? Duidelijk...
Dit account is niet meer in gebruik.
pi_135036711
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 19:17 schreef Spezza19 het volgende:

[..]

Ah, dus je blijft bij je vriend voor de gemakken? Duidelijk...
leuke trollpost
compact en kleverig.
  vrijdag 3 januari 2014 @ 19:39:15 #197
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_135037227
quote:
14s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 19:27 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

leuke trollpost
'Houden van' of 'respect voor' zal het niet zijn....
  vrijdag 3 januari 2014 @ 19:41:47 #198
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_135037349
quote:
Als jij al die jaren denkt dat jouw partner gelukkig is met jou, terwijl hij/zij al die tijd achter je rug om met anderen lag te neuken, dan lijkt me dat stukken erger dan dat de relatie gewoon uitgaan, en men gewoon ieder een andere toekomst zoekt...

Het gaat om fatsoen. Als je zulke zaken niet begrijpt, dan ben ik bang dat het ook niet uit te leggen valt.
pi_135037453
quote:
99s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 19:39 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

'Houden van' of 'respect voor' zal het niet zijn....
waar maak je dat nou weer uit op? :')

Ik geef aan dat t me meer pijn zal doen als hij me dumpt dan wanneer hij vreemdgaat (ik bén ooit bedrogen, dus ik weet hoe ik dat vind) en daar maken jullie uit op dat ik niet bij hem ben omdat ik van hem houd en hem respecteer, maar omdat ik het praktischer vind?
Volgens mij moeten jullie je maar ver van het trekken van conclusies houden, want het gaat jullie niet echt goed af... :')
compact en kleverig.
pi_135037700
quote:
99s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 19:41 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

Als jij al die jaren denkt dat jouw partner gelukkig is met jou, terwijl hij/zij al die tijd achter je rug om met anderen lag te neuken, dan lijkt me dat stukken erger dan dat de relatie gewoon uitgaan, en men gewoon ieder een andere toekomst zoekt...

Het gaat om fatsoen. Als je zulke zaken niet begrijpt, dan ben ik bang dat het ook niet uit te leggen valt.
vreemdgaan staat voor jou gelijk aan 'al die tijd met anderen liggen neuken'.
Dan hebben we niet dezelfde definitie...
compact en kleverig.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')