quote:
Op vrijdag 3 januari 2014 19:52 schreef Yi-Long het volgende:[..]
Ik gaf aan dat als je vreemdgaat, dat je dan gewoon je relatie hoort te beeindigen, want blijkbaar stelt die niet veel meer voor. Als je zo respectloos bent richting je partner, dan heeft dat weinig zin.
ik geloof dat vreemdgaan niet altijd met de kwaliteit van de relatie te maken hoeft te hebben, of met de liefde en/of het respect die je voor je partner voelt. Dáár denken we dus kennelijk al anders over.
quote:
Jij geeft aan dat je als partner liever hebt dat je partner cheat, ipv je dumpt. Dat kan. Anderen zullen daar iets anders over denken. Waarom zou jij willen blijven bij een man die op zo'n manier je vertrouwen beschaamd!?
Omdat je van hem houdt en hem alles vergeeft, of omdat je gewoon niet zonder hem kunt, om meerdere redenen!?
er zijn zoveel redenen waarom ik van hem houd, bij hem wil zijn en blijven en met hem oud wil worden, dat één fout die mijn vertrouwen aantast, niet meteen ál die andere redenen tenietdoet.
Ik heb er nl ook vertrouwen in dat mijn eventueel gekwetste vertrouwen wel weer goed komt, omdat onze relatie sterker is dan dat.
Bij m'n ex kwam dat vertrouwen (dat hij niet vreemd zou gaan) ook weer terug en die hele relatie was minder sterk dan mijn huidige relatie...