Fixed, vorige topic idd niet gezien, maar kon daar ook niet meer editten..quote:Op dinsdag 24 december 2013 17:44 schreef Twinkle20 het volgende:
GM zou je mijn UD willen zetten op 27 juli?
Had het in het vorige topic al vet gedrukt aangegeven maar wellicht over heen gelezen
He dat zat ik mij toevallig af te vragen vanmiddag, of dat voor gebruik gewassen moet worden.quote:Op dinsdag 24 december 2013 20:13 schreef DJMomo het volgende:
Kerstavond 2013: bekleding maxi cosis wassen! Nesteldrang FTW!
Als jij je daar goed bij voelt.... niks mis mee dan.quote:Op dinsdag 24 december 2013 20:26 schreef Kimpossible het volgende:
Mo![]()
![]()
ben ik een verschrikkelijk ontaarde moeder als ik eigenlijk helemaal niet van plan ben om de bekleding van de kinderwagen en de maxi cosi te wassen en zulks??![]()
Never ever dat ik dat nog een keer doequote:Op dinsdag 24 december 2013 20:31 schreef Butterflower het volgende:
Is dat eigenlijk makkelijk te doen, de bekleding eraf halen? En er dan weer op natuurlijk, dat is misschien wel belangrijker
Vwb eraf kan ik zeggen dat het me alles meeviel bij de cabriofix en de Pearl. Erop moet morgen ofzo blijkenquote:Op dinsdag 24 december 2013 20:31 schreef Butterflower het volgende:
Hm, ik denk er nog even over dan![]()
Is dat eigenlijk makkelijk te doen, de bekleding eraf halen? En er dan weer op natuurlijk, dat is misschien wel belangrijker
Ik ben nu wel heel benieuwd naar jouw droomwagen, heb je er een foto van? Als je m wil delen natuurlijkquote:Op dinsdag 24 december 2013 20:34 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Onze wagen is sowieso 2ehands dus vind ik dan toch een fijner idee als ik het zelf nog even was... En mn ma en ik gaan een dekbedje erbij maken
Ben zo stom flieft op onze wagen, ik wist al op mijn 13e dat ik die wagen wilde en dit jaar liep ik er zo tegen aan... Dus sindsdien staat die in de kelder
Ja wij hebben ook alles nieuw. Hm, misschien koop ik wel een hoes voor de mc. Is wat makkelijker te wassen denk ikquote:Op dinsdag 24 december 2013 20:36 schreef Burdie het volgende:
Wij hebben de wagen en MC nieuw, dus die ga ik niet wassen. Ik moet nog wel ff bedenken wat voor beddengoed ik er in wil.
Voor een ander stelt het ws niet zoveel voor, maar ik hou er van, old fashionquote:Op dinsdag 24 december 2013 20:37 schreef Butterflower het volgende:
[..]
Ik ben nu wel heel benieuwd naar jouw droomwagen, heb je er een foto van? Als je m wil delen natuurlijk
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.S. 2014
J. 2016
Dus dat. Vervang alleen naaien voor kopen, ik ben niet zo creatief!quote:Op dinsdag 24 december 2013 20:38 schreef Burdie het volgende:
Ik zou denk ik eerder een hoes naaien dan wassen, maar mijn hormonen zijn tegenwoordig helemaal van het naaien.
quote:Op dinsdag 24 december 2013 20:41 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Voor een ander stelt het ws niet zoveel voor, maar ik hou er van, old fashionWauw, gaaf dat je daar dan tegenaan loopt!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat moesten wij allemaal ooit ook!quote:Op dinsdag 24 december 2013 20:54 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Ik ben een echte noob want ik moet termen als snoozebaby deken en koekahoes googlen
Niet doen! Safe yourself! Anders wil je al dat ellendig dure, maar knuffelzachte zoete mooie lieve babyspul hebbenquote:Op dinsdag 24 december 2013 20:54 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Ik ben een echte noob want ik moet termen als snoozebaby deken en koekahoes googlen
Te laat....quote:Op dinsdag 24 december 2013 20:58 schreef Kimpossible het volgende:
[..]
Niet doen! Safe yourself! Anders wil je al dat ellendig dure, maar knuffelzachte zoete mooie lieve babyspul hebben![]()
Werkt dat niet alleen met lucht in je darmen? Ik weet t niet hoorquote:Op dinsdag 24 december 2013 21:10 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Dames heeft er iemand ervaring met rennie deflatine? ik heb een overschot aan lucht in mn maag...
Ga ik ff nakijkenquote:Op dinsdag 24 december 2013 21:13 schreef klaprooss het volgende:
[..]
Werkt dat niet alleen met lucht in je darmen? Ik weet t niet hoor. Wat vervelend!!
Gewoon veel boeren laten. Je wordt echt lomp van zwanger zijnquote:Op dinsdag 24 december 2013 21:10 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Dames heeft er iemand ervaring met rennie deflatine? ik heb een overschot aan lucht in mn maag...
Oh dat ben ik ook als ik niet zwanger benquote:Op dinsdag 24 december 2013 21:16 schreef Burdie het volgende:
[..]
Gewoon veel boeren laten. Je wordt echt lomp van zwanger zijn![]()
ik kon na mijn gastric bypass geen boere laten. De rennies zorge daar wel voor vond het echt heeeel fijn werke!quote:Op dinsdag 24 december 2013 21:10 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
quote:Op dinsdag 24 december 2013 21:31 schreef Sam1993 het volgende:
[..]
ik kon na mijn gastric bypass geen boere laten. De rennies zorge daar wel voor vond het echt heeeel fijn werke!
quote:Op dinsdag 24 december 2013 22:37 schreef Dyre het volgende:
Dat is balen DJMomo.... Wel eerst eventjes in koud water laten weken voordat je ze opnieuw gaat wassen, anders krijg je die bloedvlekken er lastig(er) uit.
Wat lief _NIKKI_ van je man!
Ik heb net weer even een testje gedaan. Het verbaasde me dat ik nog een hele week heb kunnen wachten na mijn positieve test, maar de vorige keer werd 'ie steeds lichter en dat risico wilde ik nu niet lopenBovendien is nog steeds mijn motto: geen bloed = nog steeds goed nieuws, dus dan hoef ik ook geen testje meer te doen. Want dat is toch weer spannend zeg.... Maar nog 2 mooie strepen te zien
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Lief NIKKI!
Das k*t momo, kun je weer opnieuw beginnen...S. 2014
J. 2016
Vind ik ook hoorquote:Op dinsdag 24 december 2013 22:42 schreef Dyre het volgende:
Stiekem hartstikke leuk om (zo goed als) tegelijk met iemand te lopen
Alleen wil ik dan ook vrijdag een echo ipv maandag![]()
Even snel tussendoor: daar leef ik deze dagen op! Ben niet misselijk maar zit wel vol lucht. Voelde me er een paar dagen doodongelukkig door, totdat ik aan Rennie Deflatine dacht en nu voel ik me echt véél beter.quote:Op dinsdag 24 december 2013 21:10 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
ze zeggen dat dat met een tweede pas op het laatste moment gebeurt omdat je het klappen van de zweep al kentquote:Op dinsdag 24 december 2013 21:35 schreef Enfermera het volgende:
Twink; ja, i know.. ik doe rustig!Promise!
Kwisted; leukkk schopjes! Dus manlief kon ze ook voelen?
Heerlijk al die nesteldrang verhalenIk heb 't nog niet heel erg. Wel met schoonmaken maar nog niet echt met het kamertje, kleertjes uitzoeken of dat soort dingen. Komt vast nog wel
Hier wordt de nesteldrang juist steeds erger. Bij de eerste heel laat en nog redelijk te doen. Bij de tweede heb ik zoveel opgeruimd om plaats te maken dat er teveel weg is gegaan, heb ik al ruim op tijd alles gewassen en gestreken en klaar gezet. En nu kan ik weer niet wachten om los te gaan. Gelukkig mag ik nuwat minder doen van devk en helpt mijn man me daaraan denken, dus hopenlijk heb ik dit keer aan het eind van de zwangerschap nog gewoon kleding van mezelf die ik aan kan trekken (vorige keer heb ik bija alles weggedaan... dat was niet echt de bedoeling).quote:Op dinsdag 24 december 2013 22:51 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
ze zeggen dat dat met een tweede pas op het laatste moment gebeurt omdat je het klappen van de zweep al kent
quote:Op dinsdag 24 december 2013 22:45 schreef Ongeduldig het volgende:
[..]
Even snel tussendoor: daar leef ik deze dagen op! Ben niet misselijk maar zit wel vol lucht. Voelde me er een paar dagen doodongelukkig door, totdat ik aan Rennie Deflatine dacht en nu voel ik me echt véél beter.
Tot zover dit reclamepraatje
ik wordt 26 februari vaderquote:Op dinsdag 24 december 2013 17:33 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Ik kan ff geen posts herhalen op mijn mobiel...
Maar wijzigingen?: roept u maar!
En voor jullie allemaal, hele fijne kerstdagen!
Is met 38 weken beginnen met kleertjes wassen daar een goed voorbeeld van?quote:Op dinsdag 24 december 2013 22:51 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
ze zeggen dat dat met een tweede pas op het laatste moment gebeurt omdat je het klappen van de zweep al kent
Nou ja dat dusquote:Op woensdag 25 december 2013 07:54 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Is met 38 weken beginnen met kleertjes wassen daar een goed voorbeeld van?
Dan heeft het opeens wel een beetje haast trouwens. Enne, het was best veel. Ik kwam niet te weinig tegen waarvan ik niet meer wist dat ik het gekocht had (en mijn lief koopt nauwelijks kleertjes).
quote:Op woensdag 25 december 2013 08:24 schreef Twinkle20 het volgende:
Dames we zijn gewoon zwanger met de feestdagen. Hoe mooi is dat?!
En je wilt het nog niet vertellen?quote:Op woensdag 25 december 2013 09:42 schreef Dyre het volgende:
[..]
Toch wel lastig hoor hoe ik me onder de carpaccio, tonijn en witte wijn uit ga praten haha. De blaasontsteking-smoes werkt écht niet meer hier in de familie en ik ben normaal gesproken dol op rauw vlees
Minimijlpaal vandaag: 6 weken
quote:Op dinsdag 24 december 2013 22:37 schreef Dyre het volgende:
Dat is balen DJMomo.... Wel eerst eventjes in koud water laten weken voordat je ze opnieuw gaat wassen, anders krijg je die bloedvlekken er lastig(er) uit.
Wat lief _NIKKI_ van je man!
Ik heb net weer even een testje gedaan. Het verbaasde me dat ik nog een hele week heb kunnen wachten na mijn positieve test, maar de vorige keer werd 'ie steeds lichter en dat risico wilde ik nu niet lopenBovendien is nog steeds mijn motto: geen bloed = nog steeds goed nieuws, dus dan hoef ik ook geen testje meer te doen. Want dat is toch weer spannend zeg.... Maar nog 2 mooie strepen te zien
Superleukquote:Op woensdag 25 december 2013 15:51 schreef LaLouchi het volgende:
Echo ging gister super. Hij/zij lag lekker te voetballen. Druktemakertje
Ik ook hoor. Wij hadden het zelfs niet verteld, wij hadden de daarvoor bestemde mokken het werk laten doenquote:Op woensdag 25 december 2013 16:08 schreef Mevr_Mus het volgende:
Grappig hoe iedereen het nieuws op een andere manier deeltIk ben berg nuchter geloof ik, gewoon verteld zonder toestanden of tranen
![]()
En volgend jaar gewoon met een extra kindje onder de kerstboom! Ondanks dat ik niet zo veel waarde hecht aan kerst, kan ik daar wel echt naar uitkijken
Ik vind het vaak wel heel leuk, al die creatieve manieren om het te vertellenquote:Op woensdag 25 december 2013 16:08 schreef Mevr_Mus het volgende:
Grappig hoe iedereen het nieuws op een andere manier deeltIk ben berg nuchter geloof ik, gewoon verteld zonder toestanden of tranen
![]()
En volgend jaar gewoon met een extra kindje onder de kerstboom! Ondanks dat ik niet zo veel waarde hecht aan kerst, kan ik daar wel echt naar uitkijken
Wat vervelend!quote:Op woensdag 25 december 2013 22:06 schreef Bolletje... het volgende:
[egopost] ik heb zooo'n pijn in m'n rug
Jakkes! Verkeerde beweging gemaakt?quote:Op woensdag 25 december 2013 22:06 schreef Bolletje... het volgende:
[egopost] ik heb zooo'n pijn in m'n rug
Ja, spontaan een vlucht geboekt vanmiddag (lekker eigenwijs...) maar die vertrekt om 7u. Waarschijnlijk kom ik daardoor ook niet in slaap..bang de wekker niet te horen. Naja...gelukkig duurde het middagdutje van half 2-4quote:
Naar Nederland...mn mams verrassen samen met mn kleutertjequote:Op donderdag 26 december 2013 04:25 schreef Cholula het volgende:
Leuk! Waar ga je heen?
Ik moest plassen en daarna had ik dorst. En nu kan ik niet zo goed in slaap vallen.
Trusten! En fijne 2e Kerstdag!quote:Op donderdag 26 december 2013 04:32 schreef Cholula het volgende:
Wat zal ze verrast zijn! Heel veel plezier!
Ik ga weer verder slapen (hoop ik)
Fijne kerst!
Jup!quote:Op donderdag 26 december 2013 03:26 schreef DJMomo het volgende:
Lekker aan t voeden skip?
Hebbie nog roddels?
Ik denk dat wij dezelfde hebbenquote:Op donderdag 26 december 2013 12:50 schreef DJMomo het volgende:
Ik heb een dekentje van de prenatal. Staat een nijntje op, maar zie je niet ivm kort opmaken.
Bijpassend bij t lakentje. Zacht istie he?quote:Op donderdag 26 december 2013 13:49 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Ik denk dat wij dezelfde hebben
quote:Op donderdag 26 december 2013 12:12 schreef Enfermera het volgende:
Ik heb hier vandaag wat grijs aan met mn zwarte schaapjes-buikband
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Morgen op controle bij de VK
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
Ja die heb ik zelf gekocht en ingepaktquote:Op donderdag 26 december 2013 19:39 schreef flowerbox het volgende:
Dat boek van dikkie dik is zooo leuk, Chanty! Wat ben je heerlijk verwend!
chanty <3quote:Op donderdag 26 december 2013 20:55 schreef Chanty het volgende:
[..]
Ja die heb ik zelf gekocht en ingepaktduurt nog even maar vond het zo'n leuk boekje
Ik begin het steeds meer voor me te zien: wandelen met de baby, blokkentoren bouwen, boekjes lezen, zandkastelen bouwen
Als het werkt stap dan gewoon over op gember pillenquote:Op donderdag 26 december 2013 18:17 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Ze heeft ook gingerale meegenomen want dat schijnt te kunnen helpen bij misselijkheid. Proberen waard
spannend!! Ga je t posten??quote:Op donderdag 26 december 2013 21:29 schreef Chanty het volgende:
Ze zeiden met 12 weken dat het waarschijnlijk een jongetje wordt. Ik heb zelf alleen uniseks kleertjes gekocht want het is wel heel vroeg. Maar mijn moeder heeft wel wat jongens dingen gekocht jahet lot tarten: maandag pretecho; is het ineens toch een meisje
mijn gevoel zegt nog steeds een meisje dus ben heel benieuwd
Waarschijnlijk niet. Zit er bij al mijn vriendinnen ook steeds naastquote:Op donderdag 26 december 2013 21:51 schreef Bolletje... het volgende:
Haha Chanty, ik dacht ook een meisje te krijgen, maar er zit echt een jongetje in mijn buik! Ik ben benieuwd of jouw gevoel juist is
Ik weet niet of het echt werkt maar ik ben momenteel gek op gemberthee.quote:Op donderdag 26 december 2013 21:28 schreef Pvoesss het volgende:
[..]
Als het werkt stap dan gewoon over op gember pillendan heb je iig niet de suikers etc die er zitten.
Dit dus! Bij de eerste hebben wij alles nieuw gekocht, maar daar ben ik nu echt wel van terug gekomen. Sommige dingen blijven gewoon nieuw omdat je ze zo weinig/kort gebruikt. Natuurlijk is het leuk om wat nieuwe dingetjes te kopen, maar er is tweedehands ook heel veel te krijgen dat eruit ziet als nieuw.quote:Op donderdag 26 december 2013 23:31 schreef Burdie het volgende:
Blue, ik zou lekker tweedehands kopen, scheelt een flinke smak geld.
Nee niet ikke maar ikke!quote:Op vrijdag 27 december 2013 08:41 schreef nummer_zoveel het volgende:
Hé Burdie, succes vandaag!
En djMomo 39 weken.![]()
Mén, wat een pijn heb ik in m'n tieten. Ze zijn nóg dikker geworden. Zijn zich echt helemaal aan het voorbereiden op de borstvoeding.
Nou ja, dat moet dan wel goed komen straks he.
En Chanty, mijn gevoel zei ook een meisje, ik wist het zoooo zeker, maar het is toch echt een jongen.
Succes vanmiddag, GM, ik duim voor je!quote:Op vrijdag 27 december 2013 09:51 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Is het al 13:40?
Ik vind het retespannend!
TAP: beterschap met de kleine.
NIKKI:![]()
Burdie: succes nog even.
Momo al 39 weken!
Mango: aangemeld bij vk en.mvm!
Ik vind het wel jammer dat ik niet mag plassen voor mvm, zo'n kleine moeite maar je doet er veel goeds mee...
Ahwwwwquote:Op vrijdag 27 december 2013 07:03 schreef _NIKKI_ het volgende:
[..]
Dit dus! Bij de eerste hebben wij alles nieuw gekocht, maar daar ben ik nu echt wel van terug gekomen. Sommige dingen blijven gewoon nieuw omdat je ze zo weinig/kort gebruikt. Natuurlijk is het leuk om wat nieuwe dingetjes te kopen, maar er is tweedehands ook heel veel te krijgen dat eruit ziet als nieuw.
TAP beterschap voor je ukkie.
Ik had gisteren weer een smeltmoment met dochter. Ze slaapt op zolder, dus we hebben nog steeds de babyfoon soms aan. Nu ook, alleen wilde dochter dus nog een knuffel en kus (de vijfde ofzo). Dus ik vertelde haar via de babyfoon dat ik niet meer zou komen want dat gaat niet zo goed met mijn dikke buik en dat ik ook zou stoppen met praten omdat het echt bedtijd was. Zegt ze even later met een heel sneu peuterstemmetje: "Nou Ollie (knuffel), mama wil mij geen knuffel en kus meer geven en mama wil ook niet meer met mij praten. Omdat er babies in de buik zitten."![]()
Achossie, toen ben ik toch nog maar even naar boven gegaan om een kus en knuffel te geven.
Ik ga een ochtendje werken en vanmiddag naar de gyn voor controle en groeiecho. Ben benieuwd of ze het nog steeds zo goed doen qua groei.
Edit: typo gefixt
Hèhè. Jij snapt t. Ik niet dus maar ikke! Ik ben nog maar 34.4!quote:
quote:Op vrijdag 27 december 2013 11:17 schreef DJMomo het volgende:
[..]
Hèhè. Jij snapt t. Ik niet dus maar ikke! Ik ben nog maar 34.4!
Nog heeel even!! Succes!quote:Op vrijdag 27 december 2013 09:51 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Is het al 13:40?
Ik vind het retespannend!
Echo is maandag om 9.30 uur. Straks alleen controle zonder echo. Geen idee wat ze allemaal doen. Mama zei dat ze bij haar standaard vingerprik deden om op ijzer te controleren. Dat hoop ik dus niet want dat vind ik doodengquote:Op vrijdag 27 december 2013 13:46 schreef Kwisted het volgende:
Ik ben benieuwd GM! Ik duim!
Chanty hoe laat is jou echo??
Ik heb er eentje van de prenatal van mp gehaald, een grijze lange, komt tot op mn knieen ongeveer. Maar met buikje staat ie wel leuk (normaal word ik wat kort van lange jassen). Er zit ook nog een band boven je buik die je vast kan doen.quote:Op vrijdag 27 december 2013 13:51 schreef Kwisted het volgende:
Chanty ik zie nu 15u.. Spannend!! Wat zegt je gevoel?
Mango, minimijlpalen <3 ben benieuwd of jij ook al zo snel weer een buik krijgt en beweging gaat voelen! Is de teststreep nu goed donker trouwens?
Enf welke jas heb jij? Ik moet ook nog. Draag nu n lelijke..
oh verkeerd gelezen. Jammer nog even wachten op t geslachtquote:Op vrijdag 27 december 2013 14:00 schreef Chanty het volgende:
[..]
Echo is maandag om 9.30 uur. Straks alleen controle zonder echo. Geen idee wat ze allemaal doen. Mama zei dat ze bij haar standaard vingerprik deden om op ijzer te controleren. Dat hoop ik dus niet want dat vind ik doodeng
Dat doen ze hier alleen met 30 weken, dus niet standaardquote:Op vrijdag 27 december 2013 14:00 schreef Chanty het volgende:
[..]
Echo is maandag om 9.30 uur. Straks alleen controle zonder echo. Geen idee wat ze allemaal doen. Mama zei dat ze bij haar standaard vingerprik deden om op ijzer te controleren. Dat hoop ik dus niet want dat vind ik doodeng
Nou ja ik ga ervan uit dat het nog steeds een jongetje isquote:Op vrijdag 27 december 2013 14:09 schreef Kwisted het volgende:
[..]
oh verkeerd gelezen. Jammer nog even wachten op t geslacht
Hier reen prik. Alleen uitleg bloeddruk meten en gewicht. En n koffertje met leuke spulletjes mee naar huis
Ja hier staat het ook maar een keer aangegeven in de "agenda" van de VK. Ik hou gewoon niet van naaldenquote:Op vrijdag 27 december 2013 14:10 schreef Burdie het volgende:
[..]
Dat doen ze hier alleen met 30 weken, dus niet standaard.
En het voelt alsof je jezelf aan een speld prikt, je merkt het nauwelijks.
Het zal vast meevallen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.S. 2014
J. 2016
Hij vroeg wanneer mn laatste menstruatie was en daarna eerst maar n echo om precies de reden die jij aangeeft...quote:Op vrijdag 27 december 2013 14:57 schreef Ongeduldig het volgende:
Wat fijn GM!!
Deden ze meteen de echo of had je eerst een hele intake? Ik heb geen idee hoe zoiets gaat, en ben bang dat ik straks bij m'n eerste afspraak alleen maar kan denken "hou toch op met al die vragen, eerst maar eens kijken of er wat knippert, want zo niet dan hebben al die vragen toch geen zin"Ik ben echt best bang voor die eerste echo. Kan me je blijdschap dus heel goed voorstellen!
Nee ik voel me eigenlijk nog best beroerd maar de meeste misselijkheid komt denk ik van de AB, en die is zondag klaar!quote:Op vrijdag 27 december 2013 14:58 schreef Dot. het volgende:
Fijn GM!Voel je je ook alweer wat beter?
quote:Op vrijdag 27 december 2013 15:22 schreef marel88 het volgende:
Wat goed, GM! Hoe ver ben je volgens de echo?
Hier ook weer een knipper, en goed gegroeid tov zondag. Nu 8 weken precies (1,6 cm), over 2 weken termijnecho. Ik begin er in te geloven!
Wat fijn dat het zo meeviel!!quote:Op vrijdag 27 december 2013 15:26 schreef Twinkle20 het volgende:
GM wat goehoed!! Ben heel blij voor je.
O en hoe moeilijk soms ook ... als je je weer eens een keer helemaal buhh voelt ... denk aan die knipper! Aan jullie kindje! Aan al het moois wat komen gaat.
Ik heb het nieuws vanmiddag aan mijn baas verteld en hij reageerde zo goed! Zag er mega tegen op .. trilde helemaal. Allemaal voor niks
Hmm, dat is inderdaad opmerkelijk, vooral voor een tweeling. Wanneer 'mag je' voor de suikertest? Ik moet zeggen dat ik 'm vandaag erg mee vond vallen in vergelijking met de vorige keer, maar echt blij word je er niet vanquote:Op vrijdag 27 december 2013 16:55 schreef _NIKKI_ het volgende:
GM een knipper!![]()
Ik had net ook een goede echo, alleen zit een van de babies boven de P100 lijn. Ze zijn beiden echt al vanaf de echo met 20 weken aan de grote kant (nu dus 3 metingen) en volgen eigenlijk keurig het bovenlijntje van de curve.
Het is alleen wel een beetje vreemd dat ze zo groot zijn omdat man en ik beiden helemaal niet groot zijn (hij 1.80 en ik 1.63) en dochter zat en zit juist altijd een beetje onder het gemiddelde lijntje. Anyway, nu mag ik ook voor zo'n leuk suikeronderzoek.Ik hoop maar dat het geen suiker is. Aan de ene kant denk ik: er zijn hier verhalen zat van grote babies die toch gemiddeld bleken te zijn. Aan de andere kant is het gelet op onze lengte wel vreemd dat beide babies zo groot zijn. Kortom, eerst maar eens het suikeronderzoek afachten.
Ja ik zit niet bepaald op een tweede ronde ruzie met de baas te wachtenquote:Op vrijdag 27 december 2013 17:35 schreef Mangostine het volgende:
En twink wat ontzettend fijn dat je baas zo positief reageerde! Zo kan het dus ook hè
Heb jij de uitslag al van vanmorgen?quote:Op vrijdag 27 december 2013 17:39 schreef Burdie het volgende:
Hoera voor de knippers van GM en Marel!!!
[..]
Hmm, dat is inderdaad opmerkelijk, vooral voor een tweeling. Wanneer 'mag je' voor de suikertest? Ik moet zeggen dat ik 'm vandaag erg mee vond vallen in vergelijking met de vorige keer, maar echt blij word je er niet van.
Oh het kan dus wel. Ik had gegoogled maar las in advertenties dat het nepzakken zijn dus durfde ze niet open te maken. Maar dan ga ik dat dus wel doen, geen jaszakken is niet handigquote:Op vrijdag 27 december 2013 14:39 schreef WupWup het volgende:
Die jas heb ik ook, in het grijs. Maar geen nepzakken hoor, je moet ze even open tornen![]()
Oh, enne VERLOF
Nee, normaalgesproken duurt dat een paar dagen. Maar de samples werden net opgehaald toen ik aan de beurt was, dus inmiddels zal het wel onderzocht zijn en de uitslag doorgebeld aan de VK. Die bespreekt het a.s. maandag met mij (en ik verwacht dat als er iets niet goed is, ze vanmiddag meteen wel had gebeld, dus ik ga ervan uit dat de uitslag goed is).quote:Op vrijdag 27 december 2013 17:43 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Heb jij de uitslag al van vanmorgen?
Bij ons is het niet op afspraak, je kunt gewoon het kantoor van Saltro binnen lopen op enig moment. Het drankje valt best mee, anderhalve theeglas met weeïge troep, ik kreeg beide keren een compliment van prikmevrouw dat ik het zo snel op had. Duh, gewoon atten, dat kan ik welquote:Op vrijdag 27 december 2013 17:45 schreef _NIKKI_ het volgende:
Burdie ik moet maandag een afspraak maken, dus ik weet het nog niet. Ik hoop dat ik dat vieze drankje snel weg krijg, maar ik zie geloof ik nog het ergste op tegen het 2 uur wachten in het ziekenhuis. Maar even een boekje meenemen of de ipad ofzo.
Netjes gedaanquote:Op vrijdag 27 december 2013 17:50 schreef Dyre het volgende:
GM en Marel: hoera voor de knippers!
Iemand vroeg nog naar de kerstdagen: die zijn we hier heel soepel doorgekomen. Ik heb de carpaccio en de wijn heel subtiel en nonchalant afgewezen en ik kreeg geen vragende gezichten, dus het viel allemaal wel mee denk ik
Attenquote:Op vrijdag 27 december 2013 17:54 schreef Burdie het volgende:
[..]
Netjes gedaan.
Mijn moeder vroeg of ik ook een glaasje wijn wilde, en vervolgens snapte ze niet waarom ik de gerookte zalm niet wilde opeten (en waarom ik niet van te voren had gezegd dat ik geen gerookte zalm mocht). Generatiekloofje, denk ik
.
Heel herkenbaar dit bij de schoonmoeder: "ik at vroeger ook gewoon alles en dat ging prima. Vroeger rookte de kraamverzorgster ook gewoon mee aan het kraambed en met mijn zoons is niks mis."quote:Op vrijdag 27 december 2013 18:02 schreef Chanty het volgende:
(..) "Oh ik heb dat gewoon gegeten (rauwe eieren) toen ik van jou zwanger was. En ik at ook elke dag leverworst." (..)
Daar verschillen de meningen gewoon over.quote:Op vrijdag 27 december 2013 18:10 schreef nummer_zoveel het volgende:
Zalmfilet mag gewoon hoor. En gerookte zalm niet rauw eten, als je 'm opwarmt in een gerecht (ik doe het vaker bij pastasaus) is er niks mis mee.
En is het niet moeilijker in de supermarkt brie van rauwe melk te vinden?
Ik eet wel zalmfilet maar dan net als biefstuk helemaal doorbakken, beetje droog dusquote:Op vrijdag 27 december 2013 18:20 schreef Pvoesss het volgende:
[..]
Daar verschillen de meningen gewoon over.
Alleen vers en geen vacuum verpakte zalm zou ik doen.
En zalmfilet doe ik dus niet behalve als het net gevangen is.
Het is normaal idd niet moeilijk om brie te vinden maar met kerst was dit nog best een uitdaging.
Hadden jouw katten even een mazzeltje voor de kerstquote:Op vrijdag 27 december 2013 18:25 schreef Chanty het volgende:
[..]
Ik eet wel zalmfilet maar dan net als biefstuk helemaal doorbakken, beetje droog dus
En geen rauwe vacuümverpakte vis, alleen vers van de visboer. Dus heel lief dat mijn man gisteren uit de supermarkt twee verpakte haringen had meegenomen voor me, maar die mag ik dus niet eten en zelf lust hij het niet
Die lusten dus geen haring. Daarbij vind ik het veel te zout voor die beestenquote:Op vrijdag 27 december 2013 18:47 schreef Burdie het volgende:
[..]
Hadden jouw katten even een mazzeltje voor de kerst
Doe je dat alleen bij zalm of ook andere vis? Want dan lijkt mij alle vacuumverpakte vis een no-go?quote:Op vrijdag 27 december 2013 18:29 schreef Pvoesss het volgende:
Ik heb er voor gekozen om het niet te eten als ik niet weet hoe vers en ingevroren het is geweest.
Supermarkt zalm enzo is voor mij dus een no-go en in restaurants ook.
quote:Op vrijdag 27 december 2013 19:20 schreef Chanty het volgende:
Haal haring altijd bij een van de beste vistenten in Den Haag, dus daar geloof ik wel van dat die ook echt vers is
@Dyre er staat ook dat je een bepaalde hoeveelheid vette vis mag per week (zalm bv) en daarnaast mag je gewone vis (pangafilet is bv geen vette vis). Volgens mij kun je zonder problemen twee keer per week vis eten.
Enf ik ben ruim 5 kilo aangekomen en of dat veel is wisselt wanneer is verschillende bronnen leesDaarom heb ik het maar gewoon gevraagd. Ik ben iig nog noooooit in mijn leven zo zwaar geweest
Zijn het niet de wielen? Bij de maxi cosi mura is de 3 met 3 wielen en de 4 met 4 wielen..quote:Op vrijdag 27 december 2013 19:18 schreef JaleesaJoia het volgende:
Stomme vraag misschien, maar weet iemand het verschil tussen de quinny moodd 3 en 4? Ik zie namelijk geen enkel verschil
Ja jij hebt een prima figuurquote:Op vrijdag 27 december 2013 19:23 schreef Enfermera het volgende:
[..]Ja.. dat verschilt soms nogal he. Ik begon bij mn dochter op 57kg en eindigde op iets van 75
Ik dacht ook op een gegeven moment; wow.
maar echt, het gaat er echt weer af. Een week later was ik alweer 10 kg kwijt. En tis voor een goed doel (tot een bepaalde hoogte natuurlijk).
![]()
Yep, je hebt gelijk. I feel stupidquote:Op vrijdag 27 december 2013 19:30 schreef StefanieV het volgende:
[..]
Zijn het niet de wielen? Bij de maxi cosi mura is de 3 met 3 wielen en de 4 met 4 wielen..
Ja iddquote:Op vrijdag 27 december 2013 19:34 schreef Chanty het volgende:
[..]
Ja jij hebt een prima figuurEn idd het is voor een goed doel, maar ik wil zeker niet meer aankomen dan goed voor mij en de kleine is. Niet dat ik me overvreet, totaal niet zelfs. Maar juist daarom vond ik het wat apart dat de kilo's er toch vrij snel aan komen (als ik diverse boeken/ sites mag geloven kom je de eerste drie maanden niet of hooguit een kilo aan
).
Je kunt het gewoon navragen toch, aan de eigenaar?quote:Op vrijdag 27 december 2013 19:10 schreef Dot. het volgende:
Maar ik vraag me stiekem toch wel af hoe vers de vis is bij de visboer. Er is hier alleen in het weekend een kraam, maar of die de gerookte vis echt vers halen of gewoon van de groothandel zou ik echt niet durven zeggen. Ik wacht dus wel gewoon even met die lekkernijen en slik netjes mijn vitamines met visolie
Bij je visboer navragenquote:Op vrijdag 27 december 2013 19:10 schreef Dyre het volgende:
Doe je dat alleen bij zalm of ook andere vis? Want dan lijkt mij alle vacuumverpakte vis een no-go?
Ik ben me nog aan het oriënteren op wat ik wel en niet mag/kan eten. Het lijstje van het voedingscentrum ziet er wel redelijk overzichtelijk en logisch uit, maar het visstukje is wel erg lang.
"Vis is hartstikke goed voor je tijdens je zwangerschap!! Maar je mag geen gerookte kant-en-klare vis uit de koeling, rauwe schaal- en schelpdieren, zwaardvis, tonijn, haai, koningsmakreel, wilde paling en wolhandkrab uit Nederlandse wateren en doe heel matig met makreel, haring, zalm, paling, heilbot, bokking, sardines en forel.
Andere vissoorten ken ik geloof ik niet
Bij ons maakt de VK zelf geen echo's, dat hebben ze uitbesteed aan een gespecialiseerd bureau. Je krijgt dus meestal eerst de intake bij de VK (uur daar zitten en babbelen) en daarna pas een keer een echo. Omdat ik idd de eerste zwangerschap ook een leeg vruchtzakje had, heb ik het de tweede keer andersom ingepland. Dat vonden ze overigens maar wat raarquote:Op vrijdag 27 december 2013 19:14 schreef Enfermera het volgende:
Ongeduldig; hier had ik eerst een (uitgebreide) intake van een half uur en daarna pas de termijnecho, de eerste echo. Maar kreeg bij mn vk ook een briefje zeg maar voor de echo dus dat kan bij ons blijkbaar ook niet andersom tenzij speciale omstandigheden denk ik.
Bij een vriendin van me ook zo en toen bleek het een leeg vruchtzakje te zijn. Ook een rare volgorde vond ze toen, is het ook wel maja.
De voorwielenquote:Op vrijdag 27 december 2013 19:18 schreef JaleesaJoia het volgende:
Stomme vraag misschien, maar weet iemand het verschil tussen de quinny moodd 3 en 4? Ik zie namelijk geen enkel verschil
Ik las gisteren in een tijdschrift een interview met Aaf Brand Corstius, die was dus 4 maanden na de geboorte van haar zoontje alweer zwangerquote:Op vrijdag 27 december 2013 19:14 schreef Enfermera het volgende:
Haha ja ik krijg ook aardig wat reacties van 'oh das kort op elkaar' en meelijwekkende blikken van 'god dat zal wel zwaar worden'. Eh, ja, dus?
nee, maar in niet zwangere toestand vind ik de combi met haring echt niet aanlokkelijk,quote:
Alles inderdaadquote:Op vrijdag 27 december 2013 19:10 schreef Dyre het volgende:
Doe je dat alleen bij zalm of ook andere vis? Want dan lijkt mij alle vacuumverpakte vis een no-go?
Ja precies.. echt waar?quote:Op vrijdag 27 december 2013 19:46 schreef Burdie het volgende:
Bij ons maakt de VK zelf geen echo's, dat hebben ze uitbesteed aan een gespecialiseerd bureau. Je krijgt dus meestal eerst de intake bij de VK (uur daar zitten en babbelen) en daarna pas een keer een echo. Omdat ik idd de eerste zwangerschap ook een leeg vruchtzakje had, heb ik het de tweede keer andersom ingepland. Dat vonden ze overigens maar wat raarmaar ik vond dat ik die intake niet serieus kon doen als ik niet eens zeker wist of ik wel echt een kindje in mijn buik had.
quote:Op vrijdag 27 december 2013 19:49 schreef Burdie het volgende:
[..]
Ik las gisteren in een tijdschrift een interview met Aaf Brand Corstius, die was dus 4 maanden na de geboorte van haar zoontje alweer zwanger.
Persoonlijk lijkt het me voor de kindjes erg leuk, zo'n klein leeftijdsverschil. Wat ik er zelf van vind, zal ik je na de bevalling vertellen
.
dit dus, daarom haal ik t alleen helemaal vers! ( en dat lukt wel vlak bij Scheveningen)quote:Op vrijdag 27 december 2013 19:55 schreef Burdie het volgende:
Was toch afgelopen zomer nog in het nieuws, dat er mensen waren overleden na het eten van gerookte zalm? Of was dat vorig jaar alweer?. Het schijnt dat die bacterie in de verpakking kan zitten, en dat 10-15% van alle gerookte zalm door de verpakking besmet is met listeria.
Dus nee, ik sla over.
Edit: vorig jaar was het idd, zie http://www.nu.nl/gezondhe(...)et-met-listeria.html
Inderdaad, verse gerookte zalmquote:Op vrijdag 27 december 2013 19:57 schreef Bolletje... het volgende:
[..]
dit dus, daarom haal ik t alleen helemaal vers! ( en dat lukt wel vlak bij Scheveningen)
Ik heb daar nog nooit iemand van boven de 20 zien staan, dus ik hou het wel gewoon bij bereide visquote:Op vrijdag 27 december 2013 19:46 schreef Burdie het volgende:
[..]
Je kunt het gewoon navragen toch, aan de eigenaar?. De visboer bij ons in het dorp wint elk jaar een heel scala aan prijzen, dus ik vertrouw hem op zijn woord. Bovendien zie ik hoe zijn collega terplekke mijn harinkje schoon staat te maken
. De vis wordt hier dagelijks vers opgehaald uit Spakenburg, ligt hier haast om de hoek. Bij een kraam zou ik het inderdaad ook minder snel halen.
[..]
Mjamquote:Op vrijdag 27 december 2013 19:58 schreef Burdie het volgende:
[..]
Inderdaad, verse gerookte zalm![]()
![]()
(Wij hebben ook nog een bakje in de vriezer liggen, denk dat ik die met de jaarwisseling eruit ga halen!)
Ja precies, bij mij sloeg zo'n app ook meteen rood uit. Heb meteen mijn gewicht eruit gehaaldquote:Op vrijdag 27 december 2013 19:42 schreef Enfermera het volgende:
[..]
Ja iddNou bij mn dochter was ik er al 5 aangekomen de eerste 3 maanden. Idd stond er toen bij een app 'excessive weight gain'. Ik dacht toen; ah, de stempel 'aangespoelde walvis' heb ik alvast
Ik heb de app verwijderd en een andere gebruiktquote:Op vrijdag 27 december 2013 20:16 schreef Chanty het volgende:
[..]
Ja precies, bij mij sloeg zo'n app ook meteen rood uit. Heb meteen mijn gewicht eruit gehaaldW
Wat ik vandaag van mijn VK begreep is dus dat mensen met een laag BMI in het begin sneller aankomen dan mensen die een hoger BMI hebben. Dus denk dat het er wel mee te maken kan hebben. Anders vraag je VK eens. Waarschijnlijk krijg je een soortgelijk antwoord als ik: Dat het heel verschillend is per vrouw en dat je je nergens zorgen over hoeft te maken zolang zij het goed vinden.quote:Op vrijdag 27 december 2013 19:50 schreef Bolletje... het volgende:
Ff vraagje he, over gewicht enzo..
Het gekke is dat ik mij nu met 26 weken echt al een "aangespoelde walvis" voel, maar ik ben pas 3,5 kilo aangekomen
Maar heb wel al een flinke buik voor 26 weken
Ik begrijp er echt niets vanMijn vriendinnen waren nu al echt kilooooo's aangekomen. Komt dat dan bij mij later pas? Ik voel mij al zo enorm
![]()
Nu ben ik van mezelf al wat zwaarder, zou het daardoor komen?
Precies, die apps willen ons alleen een complex aanpratenquote:Op vrijdag 27 december 2013 20:18 schreef Enfermera het volgende:
[..]
Ik heb de app verwijderd en een andere gebruiktXD
Whaha jaquote:Op vrijdag 27 december 2013 20:22 schreef Chanty het volgende:
[..]
Precies, die apps willen ons alleen een complex aanpraten
Ik heb m wel gehouden want mijn namenlijstje staat erinOehhhhh maandag ga ik dus echt met mijn vent zitten en dan wil ik brainstormen over namen
Grappig hoe dat ook verschilt, vriendin van me hoeft ook nooit te wegen bij de VK. Waarschijnlijk is het ook helemaal niet zo belangrijk als je maar niet ruim buiten de marges gaat.quote:Op vrijdag 27 december 2013 20:23 schreef Bolletje... het volgende:
Chanty, ik loop bij de gyn, en die vraagt nooit naar mijn gewicht en of ik al ben aangekomen, en Joopie doet het goed.
Ik zal het volgende week eens vragen
Babybump, Progress, zwanger.nl de app van Babycenter en nog een aantal (voor nu nog) onzinapps als een weeëntimer en 'kick me' waarmee je schopjes kunt registreren.quote:
Ik heb tot nu toe alleen Orfeus..quote:
Leuk is dat dan hequote:Op vrijdag 27 december 2013 22:09 schreef DJMomo het volgende:
proefdruk geboorte kaartje aangevraagd. Gewoon helemaal echt, met de naam, tekst etc etc. En naar ons zin qua plaatje enzo. Ik moet gewoon huilen!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |