SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Vanaf wanneer stemmen?
Op zaterdag 30 november gingen de stembussen open. Tot en met 6 december kon er gestemd worden via de website van de Top 2000...
Top2000-Quiz
Op zaterdag 30 november vond ook de Top2000-quiz plaats, gespeeld door Matthijs en de wandelende muziekwikipedia Leo.
Klopt helemaal! Is overigens ook geen donder aan, dat caféquote:Op maandag 23 december 2013 14:43 schreef asco het volgende:
Als je gereserveerd hebt voor dat cafe van 23 tot 2 uur mag je dan toch maar een half uur blijven, weet iemand dat?
Fraai is dat, dat zeggen ze er niet bij. Vreemd is dat andere tijden overdag wel bv van 11,00 tot 11.30 staat. Maar bij mijn tijd staat 23 tot 2. Ik ga natuurlijk geen pokkenend rijden voor een half uur. 3 uur was ook wat lang maargoed dat kun je zelf uitmaken. Wat een zeik weer. 9 euro door de plee.quote:Op maandag 23 december 2013 14:52 schreef BoxeurDesRues het volgende:
[..]
Klopt helemaal! Is overigens ook geen donder aan, dat café
Kun je ze niet verkopen?quote:Op maandag 23 december 2013 14:54 schreef asco het volgende:
[..]
Fraai is dat, dat zeggen ze er niet bij. Vreemd is dat andere tijden overdag wel bv van 11,00 tot 11.30 staat. Maar bij mijn tijd staat 23 tot 2. Ik ga natuurlijk geen pokkenend rijden voor een half uur. 3 uur was ook wat lang maargoed dat kun je zelf uitmaken. Wat een zeik weer. 9 euro door de plee.
Die moeite ga ik me niet doen voor 9 euro, Vind het gewoon balen dat ik er niet heenga, niet voor een halfuurtje.quote:
Issie eruit?quote:
Ochja, beetje alcohol en ik maak er wel wat van hoor.quote:Op maandag 23 december 2013 14:52 schreef BoxeurDesRues het volgende:
[..]
Klopt helemaal! Is overigens ook geen donder aan, dat café
Goed 1e uur sowiesoquote:Op maandag 23 december 2013 18:05 schreef Pino112 het volgende:
Goede opener trouwens.
I Want You Back![]()
quote:Op maandag 23 december 2013 18:51 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Tin Soldier eindelijk in de lijst. Het werd wel tijd.
Birds!quote:Op maandag 23 december 2013 15:15 schreef Immerdebestebob het volgende:
De beste nieuwkomers![]()
Birds__
Dat had ik dan ook effe gemistquote:Op maandag 23 december 2013 19:11 schreef Homdeck het volgende:
[..]![]()
Small Faces weer met 4 nummers in de lijst, vorig jaar maar 1
edit: ow ik zie nu dat tin soldier al 11 keer eerder in de lijst heeft gestaan![]()
Van Enrique?quote:Op maandag 23 december 2013 19:19 schreef laxus13 het volgende:
Hero ook ik de lijst terwijl die al eerder had verwacht
Maaike Ouboterquote:Op maandag 23 december 2013 20:35 schreef TLC het volgende:
Wie de neuk is Maaike Ouboter en waarom staat ze op 819![]()
Jammer geen Slayer dit jaarik vond het vorig jaar wel geinig om het zo smorgens te horen
Tsja.quote:Op maandag 23 december 2013 20:36 schreef TLC het volgende:
Slayer vorig jaar 199 en nu helemaal afwezig hahahahaha jeezus
Wat the FUCKquote:Op maandag 23 december 2013 20:39 schreef TLC het volgende:
De op 1 na grootste stijger is......
Claudia de Breij
van 1565 naar plekje 472
Jeuj![]()
![]()
Ja hierzo. Wel mooi nummer. Vooral bekend in de 'kleinkunst-scene'. Dit jaar helaas overledenquote:Op maandag 23 december 2013 20:39 schreef laxus13 het volgende:
Kent hier iemand nr 1521 Maarten Van Roozendaal - Red Mij Niet.\
Heb er nog nooit van gehoord eigenlijk
Jaquote:Op maandag 23 december 2013 20:43 schreef TLC het volgende:
Racoon schijnt ook beter te zijn dan de Beatles, ze komen binnen op 33 terwijl het hoogst genoteerde Beatles nummer 39ste staat
Vooral die drummer.quote:Op maandag 23 december 2013 20:45 schreef Olga het volgende:
[..]
Ja
Racoon is natuurlijk een wereldband, the Beatles middelmatig
Andy zal wel plaats hebben moeten maken om ruimte voor One Direction te creëren.quote:Op maandag 23 december 2013 21:06 schreef Doedezemaar het volgende:
Van mijn lijstje staan er 6 niet in, vooral droevig dat er niks meer in staat van Andy Williams (doodgaan leverde hem vorig jaar weer een notering op) en Jim Reeves (vorig jaar nog 3 nummers)
Waarvan er één gezakt is, hé? En de andere twee stonden vorig jaar ook in de top 10. Dus echt veel winnen ze niet.quote:Op maandag 23 december 2013 20:57 schreef TLC het volgende:
Eigenlijk is de grote winnaar van de Top 2000 Pink Floyd met 3 noteringen in de top 10
Waarvan Songbird inderdaad een verrassende binnenkomer is, maar wél terecht.quote:Op maandag 23 december 2013 20:50 schreef laxus13 het volgende:
Fleetwood Mac is ook erg populair dit jaar, bijna alle platen stijgen en ze krijgen 2 nieuwe entries
De cover ervan van Eva Cassidy staat vooralsnog hoger. Eens zien of dat nog zo blijft als het Radio 2-publiek kennis maakt met het origineel.quote:Op maandag 23 december 2013 21:34 schreef Sfeermaker het volgende:
[..]
Waarvan Songbird inderdaad een verrassende binnenkomer is, maar wél terecht.
Het verbaast me eigenlijk dat het daarbij is gebleven qua Van Nieuwland.quote:Op maandag 23 december 2013 18:11 schreef Pino112 het volgende:
Sandra van Nieuwland in de Top 2000!!!
En dan ook nog met die kanjercover van Keep Your Head Up
Ergens zie je zoiets aankomen.quote:Op maandag 23 december 2013 20:36 schreef TLC het volgende:
Je bent niet de enige die het niet kent.quote:Op maandag 23 december 2013 20:39 schreef laxus13 het volgende:
Kent hier iemand nr 1521 Maarten Van Roozendaal - Red Mij Niet.\
Heb er nog nooit van gehoord eigenlijk
Die vat ik eigenlijk ook niet echt.quote:Op maandag 23 december 2013 20:39 schreef TLC het volgende:
De op 1 na grootste stijger is......
Claudia de Breij
van 1565 naar plekje 472
Jeuj![]()
![]()
Als er veel pubermeisjes stemmen, komt The Script er inquote:Op maandag 23 december 2013 21:33 schreef Sfeermaker het volgende:
Wat ik het meest treurige vind is dat al die doorsnee meuk van The Script de lijst binnenstormt
Het beste nummer "Coming Your Way" staat er niet eens inquote:Op maandag 23 december 2013 20:50 schreef laxus13 het volgende:
Fleetwood Mac is ook erg populair dit jaar, bijna alle platen stijgen en ze krijgen 2 nieuwe entries
Eerlijk gezegd had ik het niet aan zien komen. Het is één van de weinige liedjes in zijn genre, dus verwachtte ik dat veel fans op het liedje zou stemmen.quote:
Wel Every Teardrop Is A Waterfall, maar geen Peter Allen met I Go To Rio, het origineel eigenlijk.quote:Op maandag 23 december 2013 21:41 schreef Moody het volgende:
Al die Coldplay nummers staan er ook in, terwijl ze 3 a 4 goede nummers hebben. Zelfde verhaal.
The Voice Of Holland, maar ach, veel verschil maakt het ook niet.quote:Op maandag 23 december 2013 21:49 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Eerlijk gezegd had ik het niet aan zien komen. Het is één van de weinige liedjes in zijn genre, dus verwachtte ik dat veel fans op het liedje zou stemmen.
Overigens ken ik Maarten van Roozendaal wel, mooi lied! Sandra van Nieuwland zegt me daarentegen helemaal niets, zal wel van X-factor oid zijn.
Die beslaan natuurlijk ook een veel grotere periode dan de liedjes uit het Green/Kirwan/Spencer-tijdperk.quote:Op maandag 23 december 2013 21:46 schreef Moody het volgende:
[..]
Het beste nummer "Coming Your Way" staat er niet eens inWel veel van die Skyradio-hitjes helaas.
Toch zal de fanbase toch niet beperkt zijn tot de Van Amsbergjes.quote:Op maandag 23 december 2013 21:52 schreef TLC het volgende:
Ik heb Maaike Ouboter gegoogled en nog zegt het me niks
Niet per se pubermeisjes stemmen erop. Gewoon twintigers en dertigers (wél meestal vrouwen, daar moet ik je gelijk in geven), die dit soort muziek "wel enig" vinden, stemmen er kennelijk ook massaal op. The Script is wat mij betreft het ultieme voorbeeld van hoe je het popliedje van kop tot staart, en alles netjes binnen de lijntjes, inkleurt. En ja, dat vind de niet muziekliefhebber allemaal primaquote:Op maandag 23 december 2013 21:41 schreef Moody het volgende:
[..]
Als er veel pubermeisjes stemmen, komt The Script er in
winnares? of in elk geval deelnemer aan 'de beste singer songwriter van nederland' , een talentenjacht die 'wel mocht' omdat die op nederland 3 was in plaats van rtl of sbsquote:Op maandag 23 december 2013 21:52 schreef TLC het volgende:
Ik heb Maaike Ouboter gegoogled en nog zegt het me niks
Die moet het van haar stem hebben dus..quote:Op maandag 23 december 2013 22:04 schreef Sfeermaker het volgende:
Maaike Ouboter.
[ afbeelding ]
Schattig toch?
Precies. Het complete plaatje is juist. Een schattige meid met een schattig liedje is score.quote:Op maandag 23 december 2013 22:09 schreef riazop het volgende:
[..]
Die moet het van haar stem hebben dus..
Vorig jaar werd dat liedje vast geplugd door iets of iemand.quote:Op maandag 23 december 2013 20:36 schreef TLC het volgende:
SPOILER: BinnenkomersOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 23 december 2013 22:51 schreef Pino112 het volgende:
Alle nieuwe binnenkomers vergeleken met vorig jaar:Toch zeker 10 leuke nummers erbij in de lijstSPOILER: BinnenkomersOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ben benieuwd welke het veld moesten ruimen![]()
Ben ik nu mee bezigquote:Op maandag 23 december 2013 22:55 schreef D. het volgende:
[..]
Toch zeker 10 leuke nummers erbij in de lijst
Ben benieuwd welke het veld moesten ruimen
Ik vind er wel 20-25 leuk, tov 40-45 kut.quote:Op maandag 23 december 2013 22:55 schreef D. het volgende:
[..]
Toch zeker 10 leuke nummers erbij in de lijst
Ben benieuwd welke het veld moesten ruimen
Ik vind een nummer als bijv. Blurred Lines wel leuk, maar geen top 2000 materiaalquote:Op maandag 23 december 2013 22:59 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ik vind er wel 20-25 leuk, tov 40-45 kut.
Onderin een hoop Beatles, Fleetwood Mac, enz.quote:Op maandag 23 december 2013 23:01 schreef D. het volgende:
[..]
Ik vind een nummer als bijv. Blurred Lines wel leuk, maar geen top 2000 materiaal
Ze moesten sowieso de regel invoeren dat 'nieuwe' liedjes niet zouden mogen, dat zou een hoop rommel schelen
SPOILER: WegvallersOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Als het goed is klopt het.
Een hype, dat omschrijft het goed, ik zie het ook nietquote:Op maandag 23 december 2013 23:08 schreef Doedezemaar het volgende:
Goed, ik heb kennelijk weer een hype gemist met die Stromae, vind er ook helemaal niks aan
Volgend jaar staat het er vast niet meer in.quote:Op maandag 23 december 2013 23:09 schreef D. het volgende:
[..]
Een hype, dat omschrijft het goed, ik zie het ook niet
Denk het wel, los van smaak: die jongen maakt wel degelijk goede popliedjes, beter dan veel andere middelmaat in de lijst.quote:Op maandag 23 december 2013 23:11 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Volgend jaar staat het er vast niet meer in.
Klinkt aannemelijk, we zullen zienquote:Op maandag 23 december 2013 23:11 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Volgend jaar staat het er vast niet meer in.
De tweede editie.quote:
Was niet eens zijn eerste hit.quote:Op maandag 23 december 2013 23:08 schreef Doedezemaar het volgende:
Goed, ik heb kennelijk weer een hype gemist met die Stromae, vind er ook helemaal niks aan
Dit inderdaad.quote:Op maandag 23 december 2013 23:01 schreef D. het volgende:
Ze moesten sowieso de regel invoeren dat 'nieuwe' liedjes niet zouden mogen, dat zou een hoop rommel schelen
Nou ja, niet helemaal. Youssou N'Dour staat er wel in.quote:Op maandag 23 december 2013 23:09 schreef riazop het volgende:
[..]
Een top 2000 zonder Afrikanen. Tsja.
Tot 5 minuten geleden kende je het nog niet eens en nu weet je er alles van?quote:Op maandag 23 december 2013 23:16 schreef Doedezemaar het volgende:
België had 'm mogen houden hoor. Ok, het is beter te pruimen dan de Volendambrigade enzo, maar kom op zeg, dit is gewoon een hype en heeft niks in de Top2000 te zoeken.
Geldt overigens ook voor Gangnam Style, maar die zakte nog niet hard genoeg, zie ik.quote:Op maandag 23 december 2013 23:16 schreef Doedezemaar het volgende:
België had 'm mogen houden hoor. Ok, het is beter te pruimen dan de Volendambrigade enzo, maar kom op zeg, dit is gewoon een hype en heeft niks in de Top2000 te zoeken.
quote:Op maandag 23 december 2013 23:16 schreef Doedezemaar het volgende:
Dat vind ik wel wonderlijk ja, zou zeggen dat mensen die plaat toch wel beu zijn nu, zag de humor er wel van in toen hij uitkwam, maar kan me niet voorstellen dat je zo'n nummer tot de topplaten rekent. Stromae ook niet overigens, hoewel dat wel kwaliteit heeft, maar dat vind ik sowieso met nieuwe nummers; pas na een paar jaar kun je nummers echt op waarde schatten imo.quote:Op maandag 23 december 2013 23:18 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Geldt overigens ook voor Gangnam Style, maar die zakte nog niet hard genoeg, zie ik.
Hoho, je vergeet Pata Pataquote:Op maandag 23 december 2013 23:17 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Nou ja, niet helemaal. Youssou N'Dour staat er wel in.
Verder houdt het ook wel op, denk ik, qua Afrikanen.
Ja deze editie ga ik overslaanquote:
Doei.quote:Op maandag 23 december 2013 23:25 schreef FritsFlits het volgende:
[..]
Ja deze editie ga ik overslaan
Tot SR'14 dan maar?quote:Op maandag 23 december 2013 23:25 schreef FritsFlits het volgende:
[..]
Ja deze editie ga ik overslaan
Dat is ongeveer het vijftigvoudige aan de tijd die je nodig hebt om vast te stellen dat de Beatles uit drie uiterst talentvolle musici bestond, schat ik.quote:Op maandag 23 december 2013 23:18 schreef TAV74 het volgende:
[..]
Tot 5 minuten geleden kende je het nog niet eens en nu weet je er alles van?
quote:Op maandag 23 december 2013 23:29 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Dat is ongeveer het vijftigvoudige aan de tijd die je nodig hebt om vast te stellen dat de Beatles uit drie uiterst talentvolle musici bestond, schat ik.
1764: Billy Joel - Uptown Girlquote:Op maandag 23 december 2013 23:30 schreef Pino112 het volgende:
Lijst met nieuwen en wegvallers is terug te lezen op http://pino112.nl/top2000/in en http://pino112.nl/top2000/out.
Westlife, daar zat Robbie Williams toch in?quote:Op maandag 23 december 2013 23:31 schreef Moody het volgende:
[..]
1764: Billy Joel - Uptown Girl
Doe dan het origineel van Westlife er in
Had op zich wel een Newe binnnenkomer verwacht, ja.quote:Op maandag 23 december 2013 23:32 schreef Moody het volgende:
Geen binnenkomers van het nieuwe album van McCartney? Ook zoiets.
Robbie Williams, dat is toch die knakker uit Good Will Hunting?quote:Op maandag 23 december 2013 23:33 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Westlife, daar zat Robbie Williams toch in?
Oh, die heeft het nét niet gehaald, geloof ik. Die zal wel tijdens de Afkickdag voorbij komen.quote:Op maandag 23 december 2013 23:35 schreef Moody het volgende:
[..]
Wel met Rinse The Raindrops hoop ik toch?
quote:
Niet eens zo heel vaakquote:Op maandag 23 december 2013 23:36 schreef Moody het volgende:
[..]
Ja, eentje nog. Hoevaak je een statistiek hebt gepost.
De échte nieuwe binnenkomers? Die dus nog nooit in de Top 2000 stonden?quote:
Was dat niet van Glee?quote:Op maandag 23 december 2013 23:37 schreef Ferdo het volgende:
Come Together van de Beatles is er in elk geval één. Maar uiteraard is het origineel van Michael Jackson veel beter.
Is van Kane joh.quote:Op maandag 23 december 2013 23:37 schreef Ferdo het volgende:
[..]
De échte nieuwe binnenkomers? Die dus nog nooit in de Top 2000 stonden?![]()
Come Together van de Beatles is er in elk geval één. Maar uiteraard is het origineel van Michael Jackson veel beter.
Ik vind de 70's en 80's over het algemeen beter dan de 60's, die eigenlijk maar 3 goede jaren kennen. 90's hebben een hele dunne spoeling.quote:Op maandag 23 december 2013 23:40 schreef Moody het volgende:
Ben wel een beetje klaar met die '60 meuk trouwens. Tijd om de jaren '80 en '90 wat meer waardering te geven. Iets meer The Smiths graag
Ten opzichte van vorig jaar staat er helaas één nummer minder in...quote:Op maandag 23 december 2013 23:40 schreef Moody het volgende:
Ben wel een beetje klaar met die '60 meuk trouwens. Tijd om de jaren '80 en '90 wat meer waardering te geven. Iets meer The Smiths graag
Van?quote:Op maandag 23 december 2013 23:42 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Ten opzichte van vorig jaar staat er helaas één nummer minder in...
Van the Smiths dus.quote:
The Smithsquote:
Is maar net wat je smaak is natuurlijk. Als kind van de '90 (uit '81) heb ik o.a. Pearl Jam, Nirvana, RHCP (beginjaren) en Radiohead vrij hoog zittenquote:Op maandag 23 december 2013 23:42 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ik vind de 70's en 80's over het algemeen beter dan de 60's, die eigenlijk maar 3 goede jaren kennen. 90's hebben een hele dunne spoeling.
Gelukkig staan The Smits er dan wel weer in.quote:
Ik heb de 90's zelf ook hoog zitten omdat ik veel van My Bloody Valentine, Slowdive, Ride, enz luister. Maar dat komt niet in de top.quote:Op maandag 23 december 2013 23:43 schreef Moody het volgende:
[..]
Is maar net wat je smaak is natuurlijk. Als kind van de '90 (uit '81) heb ik o.a. Pearl Jam, Nirvana, RHCP (beginjaren) en Radiohead vrij hoog zitten
Oh, da's ook handig, ja.quote:Op maandag 23 december 2013 23:44 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Gelukkig staan The Smits er dan wel weer in.
En Manfred Mann.quote:
Nee, maar een plaat van MBV zou prima met een van die 13 van Coldplay kunnen ruilen toch?quote:Op maandag 23 december 2013 23:44 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ik heb de 90's zelf ook hoog zitten omdat ik veel van My Bloody Valentine, Slowdive, Ride, enz luister. Maar dat komt niet in de top.
Yup.quote:Op maandag 23 december 2013 23:47 schreef laxus13 het volgende:
Zie ik daar nou Kensington in de lijst staan
quote:Op maandag 23 december 2013 23:47 schreef Doedezemaar het volgende:
http://www.radio2.nl/top2000media
[..]
Ja.quote:Op maandag 23 december 2013 23:47 schreef laxus13 het volgende:
Zie ik daar nou Kensington in de lijst staan
quote:
Leuk bandje, maar niet goed genoeg voor de Top. Ghosts is wel een mooi liedje.quote:
Ik hoop dat je een grap maakt. Kensington is best aardig, en Blof, tsja.quote:
Ja, goeie zanger is dat, had nooit gitaar moeten gaan spelenquote:Op maandag 23 december 2013 23:51 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
The Smits, da's toch die band waarvan Johnny Marr de zanger is?
hoe zat dat ook alweer?quote:Op maandag 23 december 2013 23:51 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Oja, die. Beetje zoals Snow Patrol en Kings of Leon. Op de grote hoop dan maarquote:
The Smits is Volendamse bandquote:Op maandag 23 december 2013 23:51 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
dat voorrecht heeft alleen glitterquote:
Vergeet Piet Veerman niet. Die is eindbaas op de triangel.quote:Op maandag 23 december 2013 23:57 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Carola, Jan en Monique, wereldband!
Waarom zit ik nu weer te zoeken op Gary Glitter, van Do You Wanna Touch Me (Yeah).quote:Op maandag 23 december 2013 23:58 schreef FritsFlits het volgende:
[..]
dat voorrecht heeft alleen glitter
1685 is toch niet zo massaalquote:Op dinsdag 24 december 2013 00:00 schreef Homdeck het volgende:
en die Stroopwafels met Ik ga naar Frankrijk snap ik ook niet dat daar zo massaal op gestemd wordt.
Toch massaler dan minstens 315 andere nummers.quote:Op dinsdag 24 december 2013 00:02 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
1685 is toch niet zo massaal
Nou ja, dat het er uberhaupt in staat....quote:Op dinsdag 24 december 2013 00:02 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
1685 is toch niet zo massaal
Nu weer twee nummers meer dan vorig jaar. Achttien in totaal. Van de nummers die er al instonden staan er drie op hun tot nog toe hoogste positie ooit.quote:Op dinsdag 24 december 2013 00:03 schreef TAV74 het volgende:
Er staat ook nog steeds veel te veel Coldplay in de lijst trouwens.
Die associatie heb ik er ook bij inderdaad. Maar of het nou in de top 2000 moet....quote:Op dinsdag 24 december 2013 00:03 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
En Ik ga naar Frankrijk is natuurlijk een Radio Tour de France-klassieker, al jaren.
Echt? Nog meer? Het houdt niet op, niet vanzelf...quote:Op dinsdag 24 december 2013 00:04 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Nu weer twee nummers meer dan vorig jaar. Achttien in totaal.
Koud kunstje voor die jongensquote:Op dinsdag 24 december 2013 00:03 schreef TAV74 het volgende:
dat zal het zijn dan. ik luister altijd gewoon naar maarten en herbertquote:Op dinsdag 24 december 2013 00:03 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
En Ik ga naar Frankrijk is natuurlijk een Radio Tour de France-klassieker, al jaren.
Minstens 10 teveel iddquote:Op dinsdag 24 december 2013 00:03 schreef TAV74 het volgende:
Dat dat liedje er nog niet instaat, trouwens.quote:Op dinsdag 24 december 2013 00:04 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Echt? Nog meer? Het houdt niet op, niet vanzelf...
Atlas en Hurts Like Heaven zijn erbij gekomen, de nummers die er vorig jaar instonden hebben het allemaal opnieuw gehaald.quote:Op dinsdag 24 december 2013 00:04 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Echt? Nog meer? Het houdt niet op, niet vanzelf...
Atlas? Een c-kantje van Coldplay. Wat airplay op 3FM al niet kan doen.quote:Op dinsdag 24 december 2013 00:07 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Atlas en Hurts Like Heaven zijn erbij gekomen, de nummers die er vorig jaar instonden hebben het allemaal opnieuw gehaald.
quote:Op maandag 23 december 2013 23:59 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Binden we die gewoon eerst vast
O haiquote:
En dan staan dit soort juweeltjes er niet inquote:Op dinsdag 24 december 2013 00:05 schreef Moody het volgende:
[..]
Minstens 10 teveel iddWeg met die covers en zoetsappige ballads.
Alleen Shiver, Spies en Politik zijn imo geweldig songs. Daarna werd het middelmaat.
Succes in je eentje met de topquote:Op dinsdag 24 december 2013 00:14 schreef FritsFlits het volgende:
Ik weet al wat ik ga doen. Zet woensdag 12u gewoon de herhaling van 2012 aan
Tegen de tijd van de top5 lopen we wel sync
quote:Op dinsdag 24 december 2013 00:19 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Succes in je eentje met de top
Onze uien zijn gelijkquote:Op dinsdag 24 december 2013 00:14 schreef glittertje39 het volgende:
Hallo allemaal,
zo te zien heeft iedereen er weer zin in!!!
Morgen eens op mijn gemakje DE lijst gaan bekijken
elmoquote:Op dinsdag 24 december 2013 00:24 schreef glittertje39 het volgende:
[..]
ja maar de mijne heeft glittersmaar die van jou die kijkt weer heel lief...
elmo![]()
quote:Op dinsdag 24 december 2013 00:25 schreef Moody het volgende:
[..]
elmo
Mijn is in gedachten verzonken. Niemand weet waar hij aan denkt. Wellicht aan wipwaps ofzo. Elmo
Dacht al.. gelijke uien? Gaat jullie een frikandel speciaal maken of zo maar toen werd alles duidelijkquote:
Ik zorg voor de mayoquote:Op dinsdag 24 december 2013 00:29 schreef FritsFlits het volgende:
[..]
Dacht al.. gelijke uien? Gaat jullie een frikandel speciaal maken of zo maar toen werd alles duidelijk
ikke dan de ketchup....en weet je wat ook zo lekker is in een frikandel speciaal? een augurkjequote:
hier stond net wat anders...quote:
Kate Nash, dochter van Lochquote:Op dinsdag 24 december 2013 00:31 schreef Mexicanobakker het volgende:
De top is ook zo leuk omdat we allemaal afgeven op kutplaten en schijtlol hebben om woordgrapjes als 'ik denk dat ik Avicii' en 'Moeder Flack'
Ken je die grap over de drummer van The Beatles?quote:Op dinsdag 24 december 2013 00:33 schreef FritsFlits het volgende:
[..]
Kate Nash, dochter van Loch
Ik voel hem al Mexi
Het topic is al begonnen.quote:Op dinsdag 24 december 2013 00:34 schreef glittertje39 het volgende:
Laat het top 2000 topic maar beginnen.....nouwja nog ff wachten....
Deze sla ik overquote:Op dinsdag 24 december 2013 00:34 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ken je die grap over de drummer van The Beatles?
One Direction.quote:Op dinsdag 24 december 2013 00:35 schreef glittertje39 het volgende:
In welke boyband speelde Robbie Williams ook alweer???
jah ik heb opgelet![]()
topic 7.. HALLOquote:Op dinsdag 24 december 2013 00:34 schreef glittertje39 het volgende:
Laat het top 2000 topic maar beginnen.....nouwja nog ff wachten....
Dat doe ik dan weer niet. Ik ga niet opstaan en dan weer slapen, voor geen enkele plaat.quote:Op dinsdag 24 december 2013 00:38 schreef glittertje39 het volgende:
midden in de nacht de wekker zetten omdat je dat ene nummer wil horen
waarom doe ik dat eigenlijk? ik kan dat nummer de hele dag draaien![]()
Deed ik altijd bij Bert.. even luisteren naar m'n 75% Brabantse roetsquote:Op dinsdag 24 december 2013 00:38 schreef glittertje39 het volgende:
midden in de nacht de wekker zetten omdat je dat ene nummer wil horen
waarom doe ik dat eigenlijk? ik kan dat nummer de hele dag draaien![]()
Slaap jij dan ooit?quote:Op dinsdag 24 december 2013 00:41 schreef FritsFlits het volgende:
[..]
Deed ik altijd bij Bert.. even luisteren naar m'n 75% Brabantse roets
Uh, okéquote:
Wekker zetten, luisteren en weer slapenquote:
Uh, oké.quote:Op maandag 23 december 2013 23:37 schreef Ferdo het volgende:
[..]
De échte nieuwe binnenkomers? Die dus nog nooit in de Top 2000 stonden?![]()
SPOILER: NieuwkomersOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Kan zijn dat er alsnog eentje instaat die er al ingestaan heeft, maar die kans is niet heel groot.
Opvallend. Ik kan me herinneren dat die ooit in zo'n lijst stond. Zal wel de Veronica top 1000 zijn geweest oidquote:
0uquote:Op dinsdag 24 december 2013 01:27 schreef Mexicanobakker het volgende:
Hoe laat begint het overmorgen?
Helder.quote:Op dinsdag 24 december 2013 01:52 schreef Pino112 het volgende:
[..]
12u als ik de Excel mag geloven.
[ afbeelding ]
Heu dat is raar, ik had hem gewoon van de site. Is nu anders idd.quote:Op dinsdag 24 december 2013 01:54 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Helder.
Hoe kom jij aan een andere excel? Die vind ik veel fijner..
Kun je die van jou even doormailen?quote:Op dinsdag 24 december 2013 01:56 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Heu dat is raar, ik had hem gewoon van de site. Is nu anders idd.
Nee.quote:Op dinsdag 24 december 2013 01:56 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Kun je die van jou even doormailen?
Ook primaquote:Op dinsdag 24 december 2013 01:57 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Nee.
http://pino112.nl/top2000/Top_2000_2013.xlsx
http://www.ed.nl/algemeen(...)n-top-2000-1.4150953quote:Vrije keuze bracht 40 platen in Top 2000
HILVERSUM - In de Top 2000 staan 40 liedjes die niet door Radio 2 waren voorgesteld. Ze zijn door de vrije keuze van de stemmers in de ranglijst gekomen. Dat blijkt maandag uit gegevens van de zender.
Het hoogste lied dat op die manier in de Top 2000 staat, is Get Lucky van Daft Punk op plaats 357. Het nummer Birds van Anouk, dit jaar de Nederlandse inzending voor het Eurovisiesongfestival, staat dankzij de luisteraars op 398. De Belgische zanger Stromae is door de vrije ruimte zelfs met twee nummers in de Top 2000 gekomen: Formidable op 1314 en Papaoutai op 1470.
Ook oudere liedjes staan dankzij de vrije keuze in de lijst. Zo kwam het lied Toen ik je zag van Hero uit 1997 binnen op plek 1091. Hero is het pseudoniem van acteur Antonie Kamerling, die in 2010 overleed. Zijn weduwe Isa Hoes publiceerde vorige maand een boek over hun relatie met de titel Toen ik je zag.
Luisteraars konden tot 15 nummers kiezen uit een lijst die door Radio 2 was opgesteld. Daarnaast was er ruimte voor maximaal vijf andere liedjes.
http://www.ed.nl/algemeen(...)ste-editie-1.4150609quote:Helft Top 2000 stamt al uit eerste editie
HILVERSUM (ANP) - De Top 2000 telt dit jaar 1001 nummers die er tijdens de eerste editie in 1999 ook al in zaten. Bij de eerste 10 zijn dit jaar 2 nieuwe binnenkomers en van de Zeeuwse band Bløf staan maar liefst 16 liedjes op de lijst, de meeste van alle andere Nederlandse artiesten. Dat bleek maandag bij de presentatie van de jaarlijkse Top 2000, die vanaf eerste kerstdag te horen is op Radio 2.
Dj Gijs Staverman maakte de lijst bekend bij Frits Spits in KRO's Tijd voor Twee. Dit jaar werden in totaal 3,3 miljoen stemmen uitgebracht. De lijst wijkt met 1988 plaatsen vrijwel geheel af van die van vorig jaar.
Eensquote:Op dinsdag 24 december 2013 01:51 schreef NaturalScience het volgende:
Andrew Gold - Lonely Boy en Boston - Amanda vallen trouwens bijna uit de top2000!![]()
Die moeten er echt in blijven de komende jaren, geweldige nummers.
staat op 1981, 38 plaatsen gezakt... Kans is groot da hij er volgend jaar niet meer instaatquote:Op dinsdag 24 december 2013 16:01 schreef FritsFlits het volgende:
Lonely Boy eruit?Leuk nummer is dat
Oh zo.. ja, sommige platen staan echt totaal op de verkeerde plek. Is niet echt een systeem in te herkennenquote:Op dinsdag 24 december 2013 16:02 schreef Olga het volgende:
[..]
staat op 1981, 38 plaatsen gezakt... Kans is groot da hij er volgend jaar niet meer instaat
Top 2000 is gewoon allemaal willekeurig behalve de top 10 natuurlijk.quote:Op dinsdag 24 december 2013 16:03 schreef FritsFlits het volgende:
[..]
Oh zo.. ja, sommige platen staan echt totaal op de verkeerde plek. Is niet echt een systeem in te herkennen
Eigenlijk zou er een liveversie van Avond gedraaid moeten worden. De studioversie vind ik de minste (op degene met Willeke Alberti) na. Toen ik een maand terug naar Boudewijn de Groot was werd ik ineens opnieuw verliefd op het nummer. Ik vond hem ineens heel intiem en lief eigenlijk, terwijl ik er nooit zo naar heb gekeken.quote:Op dinsdag 24 december 2013 16:04 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Top 2000 is gewoon allemaal willekeurig behalve de top 10 natuurlijk.
Duurt die de hele week?quote:Op dinsdag 24 december 2013 16:06 schreef Karina het volgende:
Sow morgen kan ik een paar uurtjes luisteren en helaas daarna op kerstvisite
Goh.quote:Op dinsdag 24 december 2013 16:08 schreef Karina het volgende:
[..]
Nee schat ik bedoel dat ik morgen maar een paar uurtjes kan luisteren he
Ik had hem gedeponeerdquote:Op dinsdag 24 december 2013 16:09 schreef Karina het volgende:
[..]
En ik heb je nog wel genomineerd bij de VBL awards...
zijn toch herhalingen van voorgaande jaren...quote:Op dinsdag 24 december 2013 16:10 schreef Karina het volgende:
Oh ik ga morgen ook dit missen zie ik:
Best of Top 2000 a gogo
Daarom staat er ook 'best of' he.quote:Op dinsdag 24 december 2013 16:15 schreef ranja het volgende:
[..]
zijn toch herhalingen van voorgaande jaren...
ja maar daarom is het dus ook niet zo erg om te missen...quote:Op dinsdag 24 december 2013 16:15 schreef Mexicanobakker het volgende:
Daarom staat er ook 'best of' he.
Ach ik vind het altijd wel leuk die oude stukjes.quote:Op dinsdag 24 december 2013 16:15 schreef ranja het volgende:
[..]
zijn toch herhalingen van voorgaande jaren...
Dat krijg je als je dat zelf ook bent he.quote:Op dinsdag 24 december 2013 16:15 schreef Karina het volgende:
[..]
Ach ik vind het altijd wel leuk die oude stukjes.
Je had moeten zeggen: je bent zelf een oud stukjequote:Op dinsdag 24 december 2013 16:16 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Dat krijg je als je dat zelf ook bent he.
Liquido - Narcoticaquote:Op maandag 23 december 2013 23:42 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ik vind de 70's en 80's over het algemeen beter dan de 60's, die eigenlijk maar 3 goede jaren kennen. 90's hebben een hele dunne spoeling.
Dat geloof ik eigenlijk ook niet.quote:Op dinsdag 24 december 2013 16:29 schreef asco het volgende:
Ze kunnen me eigenlijk niet wijs maken dat er 150 keer op de nummer 2000 is gestemd.
Op zich geloof ik dat best. Wat ik niet geloof is dat als ik bijvoorbeeld 200 mensen zou kunnen regelen die op God Save the Queen van de Sex Pistols zouden stemmen, dat dit nummer dan in de top 2000 zou komen.quote:Op dinsdag 24 december 2013 16:34 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Dat geloof ik eigenlijk ook niet.
quote:Op dinsdag 24 december 2013 16:47 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Ik stem elk jaar op de nummer 2000. Ik wil gewoon een goeie aftrap hebben.
A View To A Kill was best een mooie nummer 2000. En dit jaar ook een prima keuzequote:Op dinsdag 24 december 2013 16:47 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Ik stem elk jaar op de nummer 2000. Ik wil gewoon een goeie aftrap hebben.
* Karina gaat naast Strani zittenquote:Op dinsdag 24 december 2013 17:21 schreef Strani het volgende:
* Strani reserveert hier alvast een plekje voor de komende week.
Nice. Sla maar wat witte wijn inquote:Op dinsdag 24 december 2013 17:23 schreef Strani het volgende:
[..]
GezelligIk heb hier een minifridge naast me dus als je wat wilt roep je maar
Uiteraard dan mag Freixenet ook niet ontbreken.quote:Op dinsdag 24 december 2013 17:24 schreef Strani het volgende:
[..]
Doe ik, witte Spaanse wijn natuurlijk
Nee da's Catalaans, dat komt er niet in, in huize Straniquote:Op dinsdag 24 december 2013 17:24 schreef Karina het volgende:
[..]
Uiteraard dan mag Freixenet ook niet ontbreken.
Racistquote:Op dinsdag 24 december 2013 17:26 schreef Strani het volgende:
[..]
Nee da's Catalaans, dat komt er niet in, in huize Strani
Ik had een themalijstje maar zal heus wel iets zijn vergeten, zoveel om uit te kiezen.quote:Op dinsdag 24 december 2013 17:27 schreef TLC het volgende:
Zijn er al mensen die zichzelf vervloeken omdat ze nu pas een nummer te binnen schiet waarop zeker gestemd zouden hebben ware het niet dat de hersenen op het moment van invullen even niet meewerkten ?
![]()
Zo ben ik Kiss vergeten...
I WAS MADE FOR LUVING U BABYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYY
![]()
![]()
![]()
Haha nee, gewoon een hekel aan die irritante separatistenquote:Op dinsdag 24 december 2013 17:28 schreef Karina het volgende:
[..]
RacistBest wel lekker hoor, tenminste de Brut, niet de Sec.
Ja ik dacht al dat dat het was natuurlijkquote:Op dinsdag 24 december 2013 17:29 schreef Strani het volgende:
[..]
Haha nee, gewoon een hekel aan die irritante separatisten
Ik heb niet gestemd dus ik hoop dat jullie keuze me weer niet teleurstelt
Earth Wind and Fire?quote:Op dinsdag 24 december 2013 17:30 schreef Karina het volgende:
[..]
Ja ik dacht al dat dat het was natuurlijkNou ja de lokale variant dan, als dat bestaat.
Mijn keuze zal niet hoog scoren, mijn thema was namelijk discoDie eindigen meestal niet in de hogere regionen.
Uh dat is dus eentje die IK ben vergetenquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Even snel een copy-paste gedaan, vandaar in een spoiler, lijstje is niet zo netjes op deze manier.
quote:Op dinsdag 24 december 2013 17:33 schreef Karina het volgende:
[..]
Uh dat is dus eentje die IK ben vergeten![]()
Wel Donna Summer bijvoorbeeld en Tavares.Leuke lijst hoorSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Even snel een copy-paste gedaan, vandaar in een spoiler, lijstje is niet zo netjes op deze manier.Misschien kan je zelf volgend jaar de speciale Disco Top 100 samenstellen voor Radio 2
![]()
Haha.quote:Op dinsdag 24 december 2013 17:36 schreef Strani het volgende:
[..]
Leuke lijst hoorMisschien kan je zelf volgend jaar de speciale Disco Top 100 samenstellen voor Radio 2
Dat is een van de redenen waarom ik die lijst gewoon niet kán invullen. Tevens van al die duizenden goede nummers die ik qua melodie ken ken ik er een heleboel helemaal niet van titel/artiest. En verder ligt dat voor mijn gevoel heel vaak zo dicht bij elkaar dat het onmogelijk is er 20 uit te kiezen. Verder ligt het heel erg aan mijn stemming wat ik op dat moment een goed nummer vind.quote:Op dinsdag 24 december 2013 17:27 schreef TLC het volgende:
Zijn er al mensen die zichzelf vervloeken omdat ze nu pas een nummer te binnen schiet waarop zeker gestemd zouden hebben ware het niet dat de hersenen op het moment van invullen even niet meewerkten ?
![]()
Zo ben ik Kiss vergeten...
I WAS MADE FOR LUVING U BABYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYY
![]()
![]()
![]()
Precies, ik maak ook vrijwel nooit lijstjes.quote:Op dinsdag 24 december 2013 17:40 schreef asco het volgende:
[..]
Dat is een van de redenen waarom ik die lijst gewoon niet kán invullen. Tevens van al die duizenden goede nummers die ik qua melodie ken ken ik er een heleboel helemaal niet van titel/artiest. En verder ligt dat voor mijn gevoel heel vaak zo dicht bij elkaar dat het onmogelijk is er 20 uit te kiezen. Verder ligt het heel erg aan mijn stemming wat ik op dat moment een goed nummer vind.
Maar ik ben natuurlijk blij dat andere mensen wel stemmen want het is nodig natuurlijk.
Jij bent een harde baasquote:Op dinsdag 24 december 2013 17:26 schreef Strani het volgende:
[..]
Nee da's Catalaans, dat komt er niet in, in huize Strani
Catalanenquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |