SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Vanaf wanneer stemmen?
Op zaterdag 30 november gingen de stembussen open. Tot en met 6 december kon er gestemd worden via de website van de Top 2000...
Top2000-Quiz
Op zaterdag 30 november vond ook de Top2000-quiz plaats, gespeeld door Matthijs en de wandelende muziekwikipedia Leo.
Klopt helemaal! Is overigens ook geen donder aan, dat caféquote:Op maandag 23 december 2013 14:43 schreef asco het volgende:
Als je gereserveerd hebt voor dat cafe van 23 tot 2 uur mag je dan toch maar een half uur blijven, weet iemand dat?
Fraai is dat, dat zeggen ze er niet bij. Vreemd is dat andere tijden overdag wel bv van 11,00 tot 11.30 staat. Maar bij mijn tijd staat 23 tot 2. Ik ga natuurlijk geen pokkenend rijden voor een half uur. 3 uur was ook wat lang maargoed dat kun je zelf uitmaken. Wat een zeik weer. 9 euro door de plee.quote:Op maandag 23 december 2013 14:52 schreef BoxeurDesRues het volgende:
[..]
Klopt helemaal! Is overigens ook geen donder aan, dat café
Kun je ze niet verkopen?quote:Op maandag 23 december 2013 14:54 schreef asco het volgende:
[..]
Fraai is dat, dat zeggen ze er niet bij. Vreemd is dat andere tijden overdag wel bv van 11,00 tot 11.30 staat. Maar bij mijn tijd staat 23 tot 2. Ik ga natuurlijk geen pokkenend rijden voor een half uur. 3 uur was ook wat lang maargoed dat kun je zelf uitmaken. Wat een zeik weer. 9 euro door de plee.
Die moeite ga ik me niet doen voor 9 euro, Vind het gewoon balen dat ik er niet heenga, niet voor een halfuurtje.quote:
Issie eruit?quote:
Ochja, beetje alcohol en ik maak er wel wat van hoor.quote:Op maandag 23 december 2013 14:52 schreef BoxeurDesRues het volgende:
[..]
Klopt helemaal! Is overigens ook geen donder aan, dat café
Goed 1e uur sowiesoquote:Op maandag 23 december 2013 18:05 schreef Pino112 het volgende:
Goede opener trouwens.
I Want You Back![]()
quote:Op maandag 23 december 2013 18:51 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Tin Soldier eindelijk in de lijst. Het werd wel tijd.
Birds!quote:Op maandag 23 december 2013 15:15 schreef Immerdebestebob het volgende:
De beste nieuwkomers![]()
Birds__
Dat had ik dan ook effe gemistquote:Op maandag 23 december 2013 19:11 schreef Homdeck het volgende:
[..]![]()
Small Faces weer met 4 nummers in de lijst, vorig jaar maar 1
edit: ow ik zie nu dat tin soldier al 11 keer eerder in de lijst heeft gestaan![]()
Van Enrique?quote:Op maandag 23 december 2013 19:19 schreef laxus13 het volgende:
Hero ook ik de lijst terwijl die al eerder had verwacht
Maaike Ouboterquote:Op maandag 23 december 2013 20:35 schreef TLC het volgende:
Wie de neuk is Maaike Ouboter en waarom staat ze op 819![]()
Jammer geen Slayer dit jaarik vond het vorig jaar wel geinig om het zo smorgens te horen
Tsja.quote:Op maandag 23 december 2013 20:36 schreef TLC het volgende:
Slayer vorig jaar 199 en nu helemaal afwezig hahahahaha jeezus
Wat the FUCKquote:Op maandag 23 december 2013 20:39 schreef TLC het volgende:
De op 1 na grootste stijger is......
Claudia de Breij
van 1565 naar plekje 472
Jeuj![]()
![]()
Ja hierzo. Wel mooi nummer. Vooral bekend in de 'kleinkunst-scene'. Dit jaar helaas overledenquote:Op maandag 23 december 2013 20:39 schreef laxus13 het volgende:
Kent hier iemand nr 1521 Maarten Van Roozendaal - Red Mij Niet.\
Heb er nog nooit van gehoord eigenlijk
Jaquote:Op maandag 23 december 2013 20:43 schreef TLC het volgende:
Racoon schijnt ook beter te zijn dan de Beatles, ze komen binnen op 33 terwijl het hoogst genoteerde Beatles nummer 39ste staat
Vooral die drummer.quote:Op maandag 23 december 2013 20:45 schreef Olga het volgende:
[..]
Ja
Racoon is natuurlijk een wereldband, the Beatles middelmatig
Andy zal wel plaats hebben moeten maken om ruimte voor One Direction te creëren.quote:Op maandag 23 december 2013 21:06 schreef Doedezemaar het volgende:
Van mijn lijstje staan er 6 niet in, vooral droevig dat er niks meer in staat van Andy Williams (doodgaan leverde hem vorig jaar weer een notering op) en Jim Reeves (vorig jaar nog 3 nummers)
Waarvan er één gezakt is, hé? En de andere twee stonden vorig jaar ook in de top 10. Dus echt veel winnen ze niet.quote:Op maandag 23 december 2013 20:57 schreef TLC het volgende:
Eigenlijk is de grote winnaar van de Top 2000 Pink Floyd met 3 noteringen in de top 10
Waarvan Songbird inderdaad een verrassende binnenkomer is, maar wél terecht.quote:Op maandag 23 december 2013 20:50 schreef laxus13 het volgende:
Fleetwood Mac is ook erg populair dit jaar, bijna alle platen stijgen en ze krijgen 2 nieuwe entries
De cover ervan van Eva Cassidy staat vooralsnog hoger. Eens zien of dat nog zo blijft als het Radio 2-publiek kennis maakt met het origineel.quote:Op maandag 23 december 2013 21:34 schreef Sfeermaker het volgende:
[..]
Waarvan Songbird inderdaad een verrassende binnenkomer is, maar wél terecht.
Het verbaast me eigenlijk dat het daarbij is gebleven qua Van Nieuwland.quote:Op maandag 23 december 2013 18:11 schreef Pino112 het volgende:
Sandra van Nieuwland in de Top 2000!!!
En dan ook nog met die kanjercover van Keep Your Head Up
Ergens zie je zoiets aankomen.quote:Op maandag 23 december 2013 20:36 schreef TLC het volgende:
Je bent niet de enige die het niet kent.quote:Op maandag 23 december 2013 20:39 schreef laxus13 het volgende:
Kent hier iemand nr 1521 Maarten Van Roozendaal - Red Mij Niet.\
Heb er nog nooit van gehoord eigenlijk
Die vat ik eigenlijk ook niet echt.quote:Op maandag 23 december 2013 20:39 schreef TLC het volgende:
De op 1 na grootste stijger is......
Claudia de Breij
van 1565 naar plekje 472
Jeuj![]()
![]()
Als er veel pubermeisjes stemmen, komt The Script er inquote:Op maandag 23 december 2013 21:33 schreef Sfeermaker het volgende:
Wat ik het meest treurige vind is dat al die doorsnee meuk van The Script de lijst binnenstormt
Het beste nummer "Coming Your Way" staat er niet eens inquote:Op maandag 23 december 2013 20:50 schreef laxus13 het volgende:
Fleetwood Mac is ook erg populair dit jaar, bijna alle platen stijgen en ze krijgen 2 nieuwe entries
Eerlijk gezegd had ik het niet aan zien komen. Het is één van de weinige liedjes in zijn genre, dus verwachtte ik dat veel fans op het liedje zou stemmen.quote:
Wel Every Teardrop Is A Waterfall, maar geen Peter Allen met I Go To Rio, het origineel eigenlijk.quote:Op maandag 23 december 2013 21:41 schreef Moody het volgende:
Al die Coldplay nummers staan er ook in, terwijl ze 3 a 4 goede nummers hebben. Zelfde verhaal.
The Voice Of Holland, maar ach, veel verschil maakt het ook niet.quote:Op maandag 23 december 2013 21:49 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Eerlijk gezegd had ik het niet aan zien komen. Het is één van de weinige liedjes in zijn genre, dus verwachtte ik dat veel fans op het liedje zou stemmen.
Overigens ken ik Maarten van Roozendaal wel, mooi lied! Sandra van Nieuwland zegt me daarentegen helemaal niets, zal wel van X-factor oid zijn.
Die beslaan natuurlijk ook een veel grotere periode dan de liedjes uit het Green/Kirwan/Spencer-tijdperk.quote:Op maandag 23 december 2013 21:46 schreef Moody het volgende:
[..]
Het beste nummer "Coming Your Way" staat er niet eens inWel veel van die Skyradio-hitjes helaas.
Toch zal de fanbase toch niet beperkt zijn tot de Van Amsbergjes.quote:Op maandag 23 december 2013 21:52 schreef TLC het volgende:
Ik heb Maaike Ouboter gegoogled en nog zegt het me niks
Niet per se pubermeisjes stemmen erop. Gewoon twintigers en dertigers (wél meestal vrouwen, daar moet ik je gelijk in geven), die dit soort muziek "wel enig" vinden, stemmen er kennelijk ook massaal op. The Script is wat mij betreft het ultieme voorbeeld van hoe je het popliedje van kop tot staart, en alles netjes binnen de lijntjes, inkleurt. En ja, dat vind de niet muziekliefhebber allemaal primaquote:Op maandag 23 december 2013 21:41 schreef Moody het volgende:
[..]
Als er veel pubermeisjes stemmen, komt The Script er in
winnares? of in elk geval deelnemer aan 'de beste singer songwriter van nederland' , een talentenjacht die 'wel mocht' omdat die op nederland 3 was in plaats van rtl of sbsquote:Op maandag 23 december 2013 21:52 schreef TLC het volgende:
Ik heb Maaike Ouboter gegoogled en nog zegt het me niks
Die moet het van haar stem hebben dus..quote:Op maandag 23 december 2013 22:04 schreef Sfeermaker het volgende:
Maaike Ouboter.
[ afbeelding ]
Schattig toch?
Precies. Het complete plaatje is juist. Een schattige meid met een schattig liedje is score.quote:Op maandag 23 december 2013 22:09 schreef riazop het volgende:
[..]
Die moet het van haar stem hebben dus..
Vorig jaar werd dat liedje vast geplugd door iets of iemand.quote:Op maandag 23 december 2013 20:36 schreef TLC het volgende:
SPOILER: BinnenkomersOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 23 december 2013 22:51 schreef Pino112 het volgende:
Alle nieuwe binnenkomers vergeleken met vorig jaar:Toch zeker 10 leuke nummers erbij in de lijstSPOILER: BinnenkomersOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ben benieuwd welke het veld moesten ruimen![]()
Ben ik nu mee bezigquote:Op maandag 23 december 2013 22:55 schreef D. het volgende:
[..]
Toch zeker 10 leuke nummers erbij in de lijst
Ben benieuwd welke het veld moesten ruimen
Ik vind er wel 20-25 leuk, tov 40-45 kut.quote:Op maandag 23 december 2013 22:55 schreef D. het volgende:
[..]
Toch zeker 10 leuke nummers erbij in de lijst
Ben benieuwd welke het veld moesten ruimen
Ik vind een nummer als bijv. Blurred Lines wel leuk, maar geen top 2000 materiaalquote:Op maandag 23 december 2013 22:59 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ik vind er wel 20-25 leuk, tov 40-45 kut.
Onderin een hoop Beatles, Fleetwood Mac, enz.quote:Op maandag 23 december 2013 23:01 schreef D. het volgende:
[..]
Ik vind een nummer als bijv. Blurred Lines wel leuk, maar geen top 2000 materiaal
Ze moesten sowieso de regel invoeren dat 'nieuwe' liedjes niet zouden mogen, dat zou een hoop rommel schelen
SPOILER: WegvallersOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Als het goed is klopt het.
Een hype, dat omschrijft het goed, ik zie het ook nietquote:Op maandag 23 december 2013 23:08 schreef Doedezemaar het volgende:
Goed, ik heb kennelijk weer een hype gemist met die Stromae, vind er ook helemaal niks aan
Volgend jaar staat het er vast niet meer in.quote:Op maandag 23 december 2013 23:09 schreef D. het volgende:
[..]
Een hype, dat omschrijft het goed, ik zie het ook niet
Denk het wel, los van smaak: die jongen maakt wel degelijk goede popliedjes, beter dan veel andere middelmaat in de lijst.quote:Op maandag 23 december 2013 23:11 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Volgend jaar staat het er vast niet meer in.
Klinkt aannemelijk, we zullen zienquote:Op maandag 23 december 2013 23:11 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Volgend jaar staat het er vast niet meer in.
De tweede editie.quote:
Was niet eens zijn eerste hit.quote:Op maandag 23 december 2013 23:08 schreef Doedezemaar het volgende:
Goed, ik heb kennelijk weer een hype gemist met die Stromae, vind er ook helemaal niks aan
Dit inderdaad.quote:Op maandag 23 december 2013 23:01 schreef D. het volgende:
Ze moesten sowieso de regel invoeren dat 'nieuwe' liedjes niet zouden mogen, dat zou een hoop rommel schelen
Nou ja, niet helemaal. Youssou N'Dour staat er wel in.quote:Op maandag 23 december 2013 23:09 schreef riazop het volgende:
[..]
Een top 2000 zonder Afrikanen. Tsja.
Tot 5 minuten geleden kende je het nog niet eens en nu weet je er alles van?quote:Op maandag 23 december 2013 23:16 schreef Doedezemaar het volgende:
België had 'm mogen houden hoor. Ok, het is beter te pruimen dan de Volendambrigade enzo, maar kom op zeg, dit is gewoon een hype en heeft niks in de Top2000 te zoeken.
Geldt overigens ook voor Gangnam Style, maar die zakte nog niet hard genoeg, zie ik.quote:Op maandag 23 december 2013 23:16 schreef Doedezemaar het volgende:
België had 'm mogen houden hoor. Ok, het is beter te pruimen dan de Volendambrigade enzo, maar kom op zeg, dit is gewoon een hype en heeft niks in de Top2000 te zoeken.
quote:Op maandag 23 december 2013 23:16 schreef Doedezemaar het volgende:
Dat vind ik wel wonderlijk ja, zou zeggen dat mensen die plaat toch wel beu zijn nu, zag de humor er wel van in toen hij uitkwam, maar kan me niet voorstellen dat je zo'n nummer tot de topplaten rekent. Stromae ook niet overigens, hoewel dat wel kwaliteit heeft, maar dat vind ik sowieso met nieuwe nummers; pas na een paar jaar kun je nummers echt op waarde schatten imo.quote:Op maandag 23 december 2013 23:18 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Geldt overigens ook voor Gangnam Style, maar die zakte nog niet hard genoeg, zie ik.
Hoho, je vergeet Pata Pataquote:Op maandag 23 december 2013 23:17 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Nou ja, niet helemaal. Youssou N'Dour staat er wel in.
Verder houdt het ook wel op, denk ik, qua Afrikanen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |