abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 18 december 2013 @ 15:49:58 #1
389558 britneycheers
It's Britney Bitch
pi_134406595
Lieve FOK!vrienden,

Zo een 2 jaar geleden ben ik begonnen met medicatie te slikken voor mijn ADHD. Hoewel ik een slechte concentratie heb en mijn gedachte niet echt goed kan ordene ( ik zit vaak im over heel veel dingen en ben vaak gestresst en ook wel vergeetachtig) merk ik verder niks van de ADHD.

Nou de psychologen zagen het anders en schreven mij methylfenidaat voor. ( toen was ik 17) Daar was ik dus mee begonnen en het fijne was dat ik totaal geen gedachtes meer had, ik kon mijn op en top concentreren en het voelde een beetje als ik 10 shots caffeine in mijn bloed had opgenomen en deed oppeens dingen die ik normaal nooit deed zoals mijn kamer opruimen :')

De nadelen waren echter dat ik heel veel ben afgevallen, ik totaal geen emoties meer voelde, met vrienden zat ik er een beetje dood bij, ik kon nergens om lachen en als het medicatie uitwerkte voelde ik mij zwaar depri en moe, maar ik kwam niet in slaap.

Toen wilde de psycholoog dus mijn dosis verhogen + anti deprisiva + slaapmiddel voorschrijven..uiteindelijk ben ik met alles gestopt omdat ik de medicatie op mijn leeftijd te heftig vond. Nu een half jaar verder.. mis ik nog steeds het fijne gevoel dat ik ff geen gedachtes meer heb.

Mijn leven is nogal chaotisch en dat komt meer omdat ik niet weet om te gaan met sommige dingen,weinig structuur en ik teveel nadenk eigenlijk.

Nu heeft mijn moeder liever dat ik af en toe blow dan dat ik weer aan medicatie begint, omdat blowen volgens haar ook rustgevend is.

Wat is hier van waar en hoeverre kan het mij helpen?
If you're easy to get, you are probably easy to forget.
pi_134406795
Verder, ehh, ik heb zelf ADHD, en vind medicatie daarvoor een beetje overdreven. Uiteraard heb je verschillende hier in natuurlijk. Als je wil blowen, lekker doen, ik word er alleen maar loom en ellendig van.
pi_134406899
Probeer het een keer baat het niet dan schaadt het niet
pi_134406932
Blow je soms al of wilt je moeder dat je ermee begint?

Want als je dat doet om gedachten dan zal je er wellicht wel verslaafd aan raken...
:{
  woensdag 18 december 2013 @ 16:01:12 #5
203089 Scuidward
Vleugje cynisme, vol verstand
pi_134406977
Gok niet dat je stoned opeens wel je kamer gaat opruimen, maar ken persoonlijk ook iemand met ADHD die ook blowt. Kan je alleen niet vertellen of het voor hem echt symptoom bestrijdend werkt maar wat de rest ook zegt, als het je gedachten handelbaar maakt kan je het altijd proberen. Sowieso werkt het wel tegen stress, Amerikaanse veteranen blowen ook dikwijls.
  woensdag 18 december 2013 @ 16:03:29 #6
389558 britneycheers
It's Britney Bitch
pi_134407071
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2013 16:00 schreef kievitsboom het volgende:
Blow je soms al of wilt je moeder dat je ermee begint?

Want als je dat doet om gedachten dan zal je er wellicht wel verslaafd aan raken...
Nee ze wilt dat liever ook niet. Maar liever dan medicatie. Ik zelf ben opzoek naar iets wat mijn gedachte kan afleiden waardoor ik rustig word.
pi_134407144
quote:
1s.gif Op woensdag 18 december 2013 16:03 schreef britneycheers het volgende:

[..]

Nee ze wilt dat liever ook niet. Maar liever dan medicatie. Ik zelf ben opzoek naar iets wat mijn gedachte kan afleiden waardoor ik rustig word.
Neem een hobby als het goed is en je vindt het echt leuk dan ga je alleen daar aan denken op dat moment
pi_134407147
quote:
1s.gif Op woensdag 18 december 2013 16:03 schreef britneycheers het volgende:

[..]

En juist als je met die gedachte begint zal je er steeds vaker naar grijpen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  woensdag 18 december 2013 @ 16:06:06 #9
389558 britneycheers
It's Britney Bitch
pi_134407161
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2013 16:01 schreef Scuidward het volgende:
Gok niet dat je stoned opeens wel je kamer gaat opruimen, maar ken persoonlijk ook iemand met ADHD die ook blowt. Kan je alleen niet vertellen of het voor hem echt symptoom bestrijdend werkt maar wat de rest ook zegt, als het je gedachten handelbaar maakt kan je het altijd proberen. Sowieso werkt het wel tegen stress, Amerikaanse veteranen blowen ook dikwijls.
Misschien kan ik het toch dan gaan proberen. Ik rook ook al superveel maar heb het gevoel dat het niet echt werkt. Ik rook binnen zo een 10 minuten makkelijk 3 sigaretten weg en daar wil ik echt vanaf.
pi_134407176
Ben je ECHT een adhd-er of heb je je dat aan laten praten? Als je al 17 jaar functioneert heb je die verkapte cocaine niet nodig namelijk.
pi_134407190
Je zult er ongetwijfeld rustig van worden, maar je ergens op focussen/concentreren als je stoned bent zal niet makkelijk gaan.
Live for now, forget forever
pi_134407241
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2013 16:06 schreef Aeqvitas het volgende:
Ben je ECHT een adhd-er of heb je je dat aan laten praten? Als je al 17 jaar functioneert heb je die verkapte cocaine niet nodig namelijk.
Daar dacht ik ook aan. ADHD is een lekker makkelijk labeltje en nog vergoed ook door de ziekteskosten maffia.
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
  woensdag 18 december 2013 @ 16:08:24 #13
203089 Scuidward
Vleugje cynisme, vol verstand
pi_134407243
quote:
1s.gif Op woensdag 18 december 2013 16:06 schreef britneycheers het volgende:

[..]

Misschien kan ik het toch dan gaan proberen. Ik rook ook al superveel maar heb het gevoel dat het niet echt werkt. Ik rook binnen zo een 10 minuten makkelijk 3 sigaretten weg en daar wil ik echt vanaf.
Belangrijkste is om je gebruik in toom te houden. Een verslaving kan altijd een gevolg zijn en qua kosten dekt de verzekering cannabisconsumptie niet (soms wel, weet het eigenlijk niet precies) maar als je al een nicotineverslaving hebt dan ben je al half voorzien. THC is meer geestelijk verslavend.
  woensdag 18 december 2013 @ 16:08:26 #14
389558 britneycheers
It's Britney Bitch
pi_134407245
quote:
1s.gif Op woensdag 18 december 2013 16:05 schreef klawie het volgende:

[..]

Neem een hobby als het goed is en je vindt het echt leuk dan ga je alleen daar aan denken op dat moment
ja dat wil ik ook gaan doen alleen werk ik al veel en heb niet altijd tijd. Ik wil eerst weer mijn focus richten op school ben al met 1 hbo opleiding en 3 mbo opleidingen gestopt doordat ik na een tijdje de stress niet meer aan kan en dan gewoon impulsief stop.
pi_134407300
quote:
1s.gif Op woensdag 18 december 2013 16:08 schreef britneycheers het volgende:

[..]

ja dat wil ik ook gaan doen alleen werk ik al veel en heb niet altijd tijd. Ik wil eerst weer mijn focus richten op school ben al met 1 hbo opleiding en 3 mbo opleidingen gestopt doordat ik na een tijdje de stress niet meer aan kan en dan gewoon impulsief stop.
Waar krijg je uberhaupt stress van, dat is het probleem. Je kan je wel vol gaan stoppen met medicatie maar je kunt beter het probleem zelf aanpakken.
  woensdag 18 december 2013 @ 16:13:08 #17
389558 britneycheers
It's Britney Bitch
pi_134407425
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2013 16:06 schreef Aeqvitas het volgende:
Nee ik denk zelf persoonlijk dat ik het niet echt heb maar omdat ik qan sommige dingen van de symptomen voldoe zou het dus wel kunnen. Maar de psycholgen maken je snel wijs dat je anders bent. ik ben nu 19 en heb nog steeds veel moeite met dingen
  woensdag 18 december 2013 @ 16:13:13 #18
398472 goed_volk
kan tegen een grapje
pi_134407430
quote:
1s.gif Op woensdag 18 december 2013 15:49 schreef britneycheers het volgende:
Nu heeft mijn moeder liever dat ik af en toe blow dan dat ik weer aan medicatie begint, omdat blowen volgens haar ook rustgevend is.

Na mee dan 12 jaar blowervaring kan ik je melden dat het niet zo is dat je geen gedachtes meer hebt. Je gedachten drijven juist alle kanten op. Als ik je verhaal lees, is het juist het verkeerde middel voor je.
Hier schreef Dagoduck: Zeer goede FiPo.
Hier denkt katindeboom dat ik eigenlijk Braddie ben, maar die ben ik natuurlijk niet.
Hier liet ik CherryOnTop haar beeldscherm onder spugen
pi_134407467
quote:
1s.gif Op woensdag 18 december 2013 16:13 schreef britneycheers het volgende:

[..]

Nee ik denk zelf persoonlijk dat ik het niet echt heb maar omdat ik qan sommige dingen van de symptomen voldoe zou het dus wel kunnen. Maar de psycholgen maken je snel wijs dat je anders bent. ik ben nu 19 en heb nog steeds veel moeite met dingen
Moeite met dingen =/= adhd
pi_134407504
Ik was vroeger te beweeglijk, energiek. Toen maar volgestopt met medicatie door m'n ouders. Want hij is anders. Maar daar merk ik dagelijks de resultaten nog van.
pi_134407516
quote:
1s.gif Op woensdag 18 december 2013 16:08 schreef britneycheers het volgende:

[..]

Je kan ook niet alles tegelijk werk bv alleen op de dagen dat het uitkomt met school of werk niet dan ben je al een stuk verder en kan je ontspannen
  woensdag 18 december 2013 @ 16:16:47 #22
389558 britneycheers
It's Britney Bitch
pi_134407571
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2013 16:09 schreef Aeqvitas het volgende:

[..]

Waar krijg je uberhaupt stress van, dat is het probleem. Je kan je wel vol gaan stoppen met medicatie maar je kunt beter het probleem zelf aanpakken.
Van dingen die ik moet regelen dingen die er gebeuren mijn thuis situatie ..ik kan heel erg over dingen inzitten en kan mij erg eenzaam voelen. dagen langen over dingen piekeren etc. ik kan moeilijk relativeren.
  woensdag 18 december 2013 @ 16:18:38 #23
398472 goed_volk
kan tegen een grapje
pi_134407651
quote:
1s.gif Op woensdag 18 december 2013 16:16 schreef britneycheers het volgende:

[..]

Van dingen die ik moet regelen dingen die er gebeuren mijn thuis situatie ..ik kan heel erg over dingen inzitten en kan mij erg eenzaam voelen. dagen langen over dingen piekeren etc. ik kan moeilijk relativeren.
Dan moet je zeker niet gaan blowen. Dat versterkt alleen maar je gepieker.
Hier denkt katindeboom dat ik eigenlijk Braddie ben, maar die ben ik natuurlijk niet.
  woensdag 18 december 2013 @ 16:20:07 #24
389558 britneycheers
It's Britney Bitch
pi_134407719
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2013 16:14 schreef Aeqvitas het volgende:
Ik was vroeger te beweeglijk, energiek. Toen maar volgestopt met medicatie door m'n ouders. Want hij is anders. Maar daar merk ik dagelijks de resultaten nog van.
Dat zie je wel vaker bij mensen, de medicatie is niet zo onschulding als het lijkt.
  woensdag 18 december 2013 @ 16:24:24 #25
389558 britneycheers
It's Britney Bitch
pi_134407930
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2013 16:18 schreef goed_volk het volgende:

[..]

Maar ik zie bij sommige mensen dat het wel degelijk werkt. Mijn broer blowt ook elke dag alleen die is vaak agressief en dat word minder als die blowt.
  woensdag 18 december 2013 @ 16:25:59 #26
398472 goed_volk
kan tegen een grapje
pi_134408004
quote:
1s.gif Op woensdag 18 december 2013 16:24 schreef britneycheers het volgende:

[..]

Maar ik zie bij sommige mensen dat het wel degelijk werkt. Mijn broer blowt ook elke dag alleen die is vaak agressief en dat word minder als die blowt.
Wat wel een heel ander soort emotie is. Bij iedereen werkt het anders, maar wat ik in al die jaren heb gezien, is dat mensen met depressies of "emotionele problemen" alleen maar verder weg zakken.
pi_134408124
Probleem met stoned en dronken worden os dat het heel fijn voelt en als je dat normaal niet bent gewend door wat voor rede dan ook kan dat een rede om verslaafd te raken en dat is een nadeel
  woensdag 18 december 2013 @ 16:31:33 #28
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_134408276
Vraag aan je huisarts Wellbutrin, is een mini-antidepresiva welke tevens de hyper gedachten tegengaat.. Mij helpt het, en het werkt veel minder plotseling uit, kan s'avonds gewoon slapen.

misschien is het iets voor je, maar overleg dat met een hulpverlener!
Blowen is persoonlijk, ik had het idee dat het mij niet hielp. De ritalin hield mijn hoofd stil, maar had steeds het gevoel alsof er een kurk af ging rond 8 uur 's avonds, dat ik alles moest inhalen wat ik overdag's niet door mijn hoofd had laten gaan. Met Wellbutrin heb ik dat niet meer.

edit: http://www.psyq.nl/files/(...)Wellbutrin%20XR2.pdf

[ Bericht 29% gewijzigd door Swiffer op 18-12-2013 16:34:32 (linkje opgezocht.) ]
pi_134408461
quote:
1s.gif Op woensdag 18 december 2013 16:24 schreef britneycheers het volgende:

[..]

Mensen die ik ken blowen ook al jaren best stevig en is niks mee aan de hand maar ik krijg er behoorlijke problemen van, financieel en psychisch.
pi_134408579
Ik had m'n kind ook liever aan de wiet dan aan die chemische rotzooi...

Alleen moet ik zeggen dat blowen wel degelijk verslavend KAN zijn... Prima manier om te ontspannen iig.
pi_134408943
Ohja ts geen wiet roken maar hasj als je het doet
  woensdag 18 december 2013 @ 16:49:59 #32
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_134409153
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2013 15:53 schreef datismijnmening het volgende:
Je bent 'It's Britney bitch' vergeten, verder moet je ons nog vertellen wat je aanhebt en welke Marokaan/Turk je deze week hebt gepepen :')
pi_134412265
Het is voor iedereen verschillend hoe je je voelt. Over het algemeen wel de sloomheid is het zelfde.
Maar bij mij komen gedachtes juist at random op en verdwijnen wel weer, om plek te maken voor de volgende dwaze gedachtes.

Je kan het eens proberen. Als ik ook nog lees dat je minder wilt gaan roken: dan is het wellicht een optie om te kijken voor een vaporizer :)
pi_134420967
quote:
Dit verschilt bij iedereen, ik word er juist naar en paranoïde van.
pi_134421483
Ik lig nu heerlijk ontspannen, stoned op de bank. Maar opruimen of nuttige dingen doen op dit moment, zit er absoluut niet in bij mij.
  woensdag 18 december 2013 @ 22:48:03 #36
389558 britneycheers
It's Britney Bitch
pi_134428716
quote:
14s.gif Op woensdag 18 december 2013 18:14 schreef Monopoly het volgende:
Het is voor iedereen verschillend hoe je je voelt. Over het algemeen wel de sloomheid is het zelfde.
Maar bij mij komen gedachtes juist at random op en verdwijnen wel weer, om plek te maken voor de volgende dwaze gedachtes.

Je kan het eens proberen. Als ik ook nog lees dat je minder wilt gaan roken: dan is het wellicht een optie om te kijken voor een vaporizer :)
Ga ik denk ik doen ook. wat is een vaporizer?
pi_134428815
quote:
1s.gif Op woensdag 18 december 2013 22:48 schreef britneycheers het volgende:

[..]

Ga ik denk ik doen ook. wat is een vaporizer?
Een apparaatje wat enkel de wiet warm maakt waardoor de THC vrij komt en je dat alleen binnen krijgt ipv ook tabak. Daarmee doe je langer met je wiet en rook je niet meer tabak.
Erg prettig, je wordt er goed stoned van.
Nadeel is dat een fatsoenlijke vaporizer niet goedkoop is, desalniettemin een prima investering imho.
  woensdag 18 december 2013 @ 22:50:11 #38
389558 britneycheers
It's Britney Bitch
pi_134428852
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2013 21:09 schreef Eunoia. het volgende:
Ik lig nu heerlijk ontspannen, stoned op de bank. Maar opruimen of nuttige dingen doen op dit moment, zit er absoluut niet in bij mij.
Dat is inderdaad weer de andere kant. Ik denk dat ik het ook voor het slapen moet gaan doen. overdag gaat hem niet worde.

Wat voor wiet raad je aan? ik denk dat ik niks sterk moet gaan doen dus dan gewoon white widow?
  woensdag 18 december 2013 @ 22:51:39 #39
389558 britneycheers
It's Britney Bitch
pi_134428945
quote:
14s.gif Op woensdag 18 december 2013 22:49 schreef Monopoly het volgende:

[..]

Een apparaatje wat enkel de wiet warm maakt waardoor de THC vrij komt en je dat alleen binnen krijgt ipv ook tabak. Daarmee doe je langer met je wiet en rook je niet meer tabak.
Erg prettig, je wordt er goed stoned van.
Nadeel is dat een fatsoenlijke vaporizer niet goedkoop is, desalniettemin een prima investering imho.
Hmm dat is inderdaad een idee. Maar er zijn genoeg mensen die blowen maar daar naast niet roken dus op zich zou dat moeten lukken ook toch?
pi_134429037
quote:
1s.gif Op woensdag 18 december 2013 22:50 schreef britneycheers het volgende:

[..]

Dat is inderdaad weer de andere kant. Ik denk dat ik het ook voor het slapen moet gaan doen. overdag gaat hem niet worde.

Wat voor wiet raad je aan? ik denk dat ik niks sterk moet gaan doen dus dan gewoon white widow?
Ik zou zowiezo niet voor wiet gaan maar hasj zorg ervoor dat als je het voor het eerst doet dat je mensen om je heen hebt die je kunnen helpen mocht het fout gaan
pi_134429133
quote:
1s.gif Op woensdag 18 december 2013 22:51 schreef britneycheers het volgende:

[..]

Hmm dat is inderdaad een idee. Maar er zijn genoeg mensen die blowen maar daar naast niet roken dus op zich zou dat moeten lukken ook toch?
Als je blowt wordt de stap naar sigareten kleiner he besef dat wel
pi_134429211
Hmm, maar waarom dan geen lagere dosis en dan geen ritalin, maar iets dat langzaam afgeeft zoals concerta. Dan krijg je gen ups en downs en met een lagere dosis minder extreme effecten.

Blowen word je niet beter van, maar wel lui. HElaas kun je ook paniekerig worden en/of nare gedachten hebben met blowen, dus ik denk niet echt ideaal.

Het mooiste is als je helemaal zonder eits kunt natuurlijk, maar sommige mensen hebben een steuntje in de rug nodig om te kunnen fuinctioneren in onze rat race. Vroeger werden dat gewoon langdurig werklozen.... (koos ;) )
Whatever...
  woensdag 18 december 2013 @ 23:36:59 #43
262 Re
Kiss & Swallow
pi_134432160
Met recreatief blowen is weinig mis maar hier lijkt me het niet echt functioneel. Verder wat due gozer hierboven zegt of probeer een andere hulpverlener, eentje die problemen aanpakt en niet alleen chemisch wil controleren
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_134437154
Blowen als je ADHd hebt is niet heel bevorderlijk. Ik ga er alleen maar nog meer van nadenken, en dieper ook, soms zelfs depressiever. Als je niet blowt, dan zou ik er ook niet aan beginnen. Blowen slaat echt helemaal nergens op en is alleen maar leuk om de seks wat intenser te maken.
Bay of Plenty
pi_134440757
Gezien je eerdere topics zou ik zo ver mogelijk weg blijven van drugs.

quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 01:38 schreef oLexie het volgende:
Blowen slaat echt helemaal nergens op en is alleen maar leuk om de seks wat intenser te maken.
Waarom slaat het helemaal nergens op? En seks intenser? wtf? :D
Let's drop some acid and go to a titty bar.
pi_134440900
quote:
1s.gif Op woensdag 18 december 2013 22:50 schreef britneycheers het volgende:

[..]

White widow zal dan prima zijn. Je kan altijd even bij de shop vragen wat zij aanraden.
pi_134441111
quote:
1s.gif Op donderdag 19 december 2013 09:44 schreef Eunoia. het volgende:

[..]

White widow zal dan prima zijn. Je kan altijd even bij de shop vragen wat zij aanraden.
White Widow is een van de sterkere soorten juist..
Bij veel shops heb je tegenwoordig gradaties, kun je dus kiezen tussen lichte, medium of sterke wiet.

En voor het slapen gaan blowen is niet slim, de kans is groter dat je dan een uur wakker ligt dan niet.

quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2013 21:09 schreef Eunoia. het volgende:
Maar opruimen of nuttige dingen doen op dit moment, zit er absoluut niet in bij mij.
Dit ligt niet aan blowen he, dat je t ff weet. ;)
Let's drop some acid and go to a titty bar.
  donderdag 19 december 2013 @ 10:25:39 #48
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_134441995
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 01:38 schreef oLexie het volgende:
Blowen als je ADHd hebt is niet heel bevorderlijk. Ik ga er alleen maar nog meer van nadenken, en dieper ook, soms zelfs depressiever.
Hier ben ik het op zich wel mee eens eigenlijk. Ik vond het altijd leuk om te brainfarten met een jointje erbij. Al kon ik er lange tijd ook goed mee slapen maar dat ging dan weer zo ver dat ik zonder blowen niet meer kon slapen en dat heeft 3 weken aan slapeloosheid gekost voor het weer normaal ging.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_134442666
Probeer eens aan buitenwiet te komen dat heeft een heel milde werking of anders tinctuur maar daar is heel moeilijk aan te komen. Stel anders je vraag eens op het wietforum daar heb je mensen die er ervaring mee hebben.
pi_134442931
Hmm als ik blow (hasj) dan lig ik daarna passief op de bank, maar worden mijn gedachten juist gigantisch geprikkeld, van de hak op de tak en gigantisch hyperactief.
Mijn brein gaat dan juist als een malle tekeer :')
  donderdag 19 december 2013 @ 11:16:01 #51
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_134443365
quote:
9s.gif Op donderdag 19 december 2013 10:52 schreef machtpen het volgende:
Stel anders je vraag eens op het wietforum daar heb je mensen die er ervaring mee hebben.
Uitgaan & Vrije tijd O+.
Vrijheid
pi_134445356
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2013 16:31 schreef Swiffer het volgende:
Vraag aan je huisarts Wellbutrin, is een mini-antidepresiva welke tevens de hyper gedachten tegengaat.. Mij helpt het, en het werkt veel minder plotseling uit, kan s'avonds gewoon slapen.
Mij ook. Wellbutrin is mijn "redding".

TS ik ken ADHD' ers die strontvervelend zijn als ze niet blowen. Tuurlijk kan dat. Goed advies van je ma. Uiteraard uit een pijpje roken als je niet rookt.Tabak is veruit het schadelijkste deel van een joint.
pi_134446391
Niet gaan blowen... kans dat je meer en vervelendere gedachten krijgt dan je lief is! Blowen is niet per definitie fijn en rustgevend. Zeker niet als je druk ben in je kop. Weet ik uit eigen ervaring. Heb ook adhd en slik expres geen medicijnen. Heb altijd wel geblowd...maar werd er op den duur niet beter van.
pi_134451884
Persoonlijk denk ik dat dit topic een beetje uit de hand loopt.

Ikzelf ben er absoluut op tegen dat je wilt blowen om je gedachtes rust te geven. Blowen dient recreatief en ontspannend te zijn, geen oplossing voor problemen.

Denk er eens over na om met een therapeut te praten. Begin bij je huisarts, leg het kort uit, en zegt dat je een therapeut wilt benaderen. Je huisarts kan je dan doorverwijzen. Babbel vervolgens eens met je therapeut en leg uit wat er allemaal speelt. De therapeut kan je dan advies geven over hoe bepaalde dingen aan te pakken en samen met jou een stappenplan opzetten over hoe je je gedachtes kunt ordenen en een plek kunt geven. Je zult vanzelf zien dat je concentratie ook verbeterd als je je gedachtes op een rij hebt.

Succes!
  donderdag 19 december 2013 @ 15:47:27 #55
166390 shifto
Kirby Shizzle
pi_134452486
Ik zal je zeggen hoe het zit als jaren (11) lange dagelijkse blower met adhd.

1. Ritalin zorgt ervoor dat je je kan concentreren. Deze concentratie geeft rust, je bent immers niet meer met 1000 dingen tegelijk bezig. Naar je buitenwereld ben je rustig.

2. Blowen zorgt voor een verdoving. In je hoofd is het misschien wel dubbel zo druk als zonder wiet. Voor de buitenwereld ben je rustig.

Kies wat je wil. 1 is zeker een stuk effectiever als je nog een opleiding wil genieten. Blowen zou ik niet aan beginnen als ik jou was.
Thinking about thinking of you.
  donderdag 19 december 2013 @ 16:03:40 #56
365231 Fera
Fire & Blood
pi_134453030
Persoonlijk zou ik niet gaan blowen. Als dat dan de rustgevende factor wordt en jou een fijn gevoel geeft, wil je dit gevoel straks alleen maar meer en misschien ook sterker ervaren. Dat zou ervoor kunnen zorgen dat het blowen een beetje uit de hand loopt.

Misschien dat therapie een uitkomst is. Dan kun je zonder verdovende middelen of medicatie proberen om meer grip te krijgen op je gedachten. Mijn broertje met ADHD heeft een tijdje aan neurofeedback gedaan, wellicht kun je daar iets mee?

http://nl.wikipedia.org/wiki/Neurofeedback

Verder kom je met de zoekmachine allerlei instituten tegen die aan neurofeedback doen. :)
A man once asked me if it hurt my head when I broke through the earth's crust on my ascension from Hell.
pi_134453744
quote:
6s.gif Op donderdag 19 december 2013 16:03 schreef Fera het volgende:
Persoonlijk zou ik niet gaan blowen. Als dat dan de rustgevende factor wordt en jou een fijn gevoel geeft, wil je dit gevoel straks alleen maar meer en misschien ook sterker ervaren. Dat zou ervoor kunnen zorgen dat het blowen een beetje uit de hand loopt.

Doel je nu op harddrugs?
  donderdag 19 december 2013 @ 16:26:06 #58
365231 Fera
Fire & Blood
pi_134453792
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 16:24 schreef Simpel-Zat het volgende:

[..]

Doel je nu op harddrugs?
Nee. Maar dat je misschien wel de hele dag aan een joint gaat lopen lurken omdat het gevoel veel fijner is dan zonder.
A man once asked me if it hurt my head when I broke through the earth's crust on my ascension from Hell.
pi_134453847
quote:

[..]

Doel je nu op harddrugs?
Het enige verschil tussen hard- en softdrugs is het feit dat het ene gedoogd wordt en het andere niet.

Mensen die denken dat iets totaal geen nare bijeffecten heeft omdat het er soft voor staat... ;(
pi_134454115
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 16:27 schreef kievitsboom het volgende:

[..]

Het enige verschil tussen hard- en softdrugs is het feit dat het ene gedoogd wordt en het andere niet.

Mensen die denken dat iets totaal geen nare bijeffecten heeft omdat het er soft voor staat... ;(
Haha je hoeft mij niks te vertellen. Als je werkelijk wil beweren dat wiet net zo erg (schadelijk materieel, sociaal en qua gezondheid) is als andere harddrugs inclusief alcohol sla je de plank even finaal mis. Dat is gewoon niet zo. Fluitjhe van een cent om dat te onderbouwen. Kun jij ook www.google.nl Daar wil ik trouwens niet mee zeggen dat wiet per definitie onschuldig is.Zeker niet voor mensen met psychische sores. Wiet maakt niks kapot (zoals hersencellen bij alcohol) en maakt mensen zelden tot nooit roekeloos en agressief. Wiet is veruit de minst schadelijke drug van alle veelgebruikte drugs. Dat is niet opeens niet zo omdat jouw onderbuik knort :')
pi_134454172
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 16:35 schreef Simpel-Zat het volgende:

[..]

Haha je hoeft mij niks te vertellen. Als je werkelijk wil beweren dat wiet net zo erg (schadelijk materieel, sociaal en qua gezondheid) is als andere harddrugs inclusief alcohol sla je de plank even finaal mis. Dat is gewoon niet zo. Fluitjhe van een cent om dat te onderbouwen. Kun jij ook www.google.nl Daar wil ik trouwens niet mee zeggen dat wiet per definitie onschuldig is.Zeker niet voor mensen met psychische sores. Wiet maakt niks kapot (zoals hersencellen bij alcohol) en maakt mensen zelden tot nooit roekeloos en agressief. Wiet is veruit de minst schadelijke drug van alle veelgebruikte drugs. Dat is niet opeens niet zo omdat jouw onderbuik knort :')
Jij denkt anders direct dat het om harddrugs gaat als iets uit de hand kan lopen. Kom op man, ben je zo simpel?
pi_134454484
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 16:37 schreef kievitsboom het volgende:

[..]

Jij denkt anders direct dat het om harddrugs gaat als iets uit de hand kan lopen. Kom op man, ben je zo simpel?
Waar heb je het over? Geen conclusies in mensen hun monden leggen als je wordt aangesproken op onzin die je verkondigt.Ik reageer hierop:

quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 16:27 schreef kievitsboom het volgende:

[..]

Dit is zo'n onzin. Niet normaal. Foute voorlichting kan heel kwalijk zijn. Kwalijker dan een jointje.Controleer hetgene je roept voordat je zo iemand over zoiets adviseert met kul. (met 3 klikken heb je alle info die jouw bewering naar het land der fabelen stuurt) Aan interessantdoenerij heeft niemand wat, integendeel.

Maargoed, wil de discussie niet zozeer die kant op laten gaan, maar dit soort lariekoek moet tegengesproken worden. Straks gelooft iemand het nog..
pi_134454608
Ik zie dat je elders dit post:

quote:

Op zaterdag 31 augustus 2013 21:14 schreef AppelCake het volgende:

[..]

Wat is het ergste wat kan gebeuren?

Psychose. Lekker dingen zien en horen die er niet zijn. En nooit meer ophouden. De meeste mensen zien dat niet in totdat ze zelf het haasje worden.

Verder ontwikkelingsstoornissen. De stofjes in je hersenen raken zwaar verstoord.

Zelf heb ik er dagelijks last van. Denk er alsjeblieft niet te licht over. En al helemaal niet als je verslavingsgevoelig bent

[/quote]

Met alle respect, maar de wiet triggerde je psychische problemen. Het veroorzaakte het niet. Leg je eigen situatie een ander niet op. Voor JOU is blowen niet goed nee, maar de overgrote meerderheid van de blowers krijgt hier dus nooit last van.
  donderdag 19 december 2013 @ 16:51:45 #64
365231 Fera
Fire & Blood
pi_134454629
Ik heb niets tegen blowen. Een jointje op zijn tijd vind ik ook wel lekker. Maar ik denk dat het in een geval van ADHD nog best gevaarlijk kan worden. Als het werkt en je wordt lekker rustig, zoals TS graag zou willen, kan het zijn dat je afhankelijk wordt van dat jointje (of meerderen). Je wil dat gevoel dan namelijk altijd hebben. Dan ben je eigenlijk alleen op je best als je een joint hebt gehad. Een verslaving dus.
pi_134454714
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 16:46 schreef Simpel-Zat het volgende:

[..]

Waar heb je het over? Geen conclusies in mensen hun monden leggen als je wordt aangesproken op onzin die je verkondigt.Ik reageer hierop:

[..]

Dit is zo'n onzin. Niet normaal. Foute voorlichting kan heel kwalijk zijn. Kwalijker dan een jointje.Controleer hetgene je roept voordat je zo iemand over zoiets adviseert met kul. (met 3 klikken heb je alle info die jouw bewering naar het land der fabelen stuurt) Aan interessantdoenerij heeft niemand wat, integendeel.

Maargoed, wil de discussie niet zozeer die kant op laten gaan, maar dit soort lariekoek moet tegengesproken worden. Straks gelooft iemand het nog..
Doe dan, geef die links die mij ongelijk geven.
quote:

[..]

Doel je nu op harddrugs?
Hier reageerde ik op. Dit is wat jij zei.

En laat mijn andere posts erbuiten, dit is persoonlijk aanvallen. Ken genoeg mensen bij wie het uit de hand loopt die géén psychische problemen hebben, alleen financieel.
pi_134455412
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 16:54 schreef kievitsboom het volgende:

[..]

Doe dan, geef die links die mij ongelijk geven.

[..]

Hier reageerde ik op. Dit is wat jij zei.
Pannenkoek dat was een vraag, geen conclusie. Dacht dat ze wilde zeggen dat je van blowen makkelijker op harddrugs overstapt.

"Korte en lange termijn
Het zijn juist de lange termijn gevolgen voor de groep stevige gebruikers die schadelijk zijn. Uit onderzoek blijkt dat het blowen meer negatieve effecten heeft voor mensen met een verhoogde kwetsbaarheid. Er is een groep mensen met een verhoogde kans op psychosen, angst, depressie en andere emotionele stoornissen. Voor deze mensen zal de combinatie van persoonlijke aanleg en cannabis-gebruik leiden tot een vergroting van de problematiek. Er is ook een verhoogde kans voor jongeren onder de 18 jaar op negatieve effecten van cannabis-gebruik op de ontwikkeling van de hersenen. Ook hier gaat het om een bepaalde groep met genetische aanleg."

Dit is op jou van toepassing.

Niet schadelijk voor hersenen:

http://www.google.nl/url?(...)CE08Jee1t9ge7VX08Bwg

http://www.jellinek.nl/vr(...)jvende-hersenschade/

Over geheugen:

"Uit recent Nederlands onderzoek onder mensen die gemiddeld 1900 joints hadden gerookt, blijkt dat er na twee weken stoppen met blowen geen grote, permanente negatieve verschillen zijn met niet-blowers voor wat betreft het geheugen en de concentratie. Er is onder deze blowers na het stoppen een zeer beperkte achteruitgang in het functioneren van het geheugen die voor de praktijk van alledag niet van belang is. Uit dit onderzoek waarbij men met magnetische golven in de hersenen heeft gekeken, blijkt wel dat de hersenen van blowers afwijkend functioneren. We kunnen hieruit concluderen dat blowen wel invloed heeft op de hersenen, maar dat de prestatie van de hersenen maar in zeer geringe mate achteruit gaat en dat dat voor het dagelijks leven geen duidelijke gevolgen heeft.

Over psychoses. Let op vriend:

"van alle blowers die Nederland telt wordt slechts een heel klein percentage psychotisch."

http://www.cannabisonderc(...)bis-en-psychose.html

En deze krijg je er nog bonus bij:

http://www.jellinek.nl/vr(...)ng-met-andere-drugs/

Had je zelf ook kunnen doen voordat je je flauwekul als waarheid presenteert he?
pi_134455800
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 16:54 schreef kievitsboom het volgende:

En laat mijn andere posts erbuiten, dit is persoonlijk aanvallen.
Niks er van. Je blaat onzin en dat moet tegen gesproken worden. Nogmaals slechte voorlichting kan kwalijker zijn dan alle wiet in de wereld. Je hebt het zelf op dit openbare forum gepost dus dat verschaft duidelijkheid over waar je foute gedachtengang voorbij komt.

quote:
Ken genoeg mensen bij wie het uit de hand loopt die géén psychische problemen hebben, alleen financieel.
Nopu en, daar hadden we het nietover. Voor de laatste keer. Deze onzin reageer ik op. Niet aankomen met geld ofzo. Jij stelt dat je er psychoses van krijgt en doe je voor als iemand die er verstand van heeft en licht mensen foutief in.

Kerel, het gaat me niet om jou persoonlijk, maar er wordt zoveel onzin over wiet beweerd waar ik me groen en geel aan erger. Nergens voor nodig het overdreven aan te dikken met foute info. Waarom? Als je zelf ondervindt dat je van zijn lang zal zn levensdagen geen psychoses hiervan zal gaan krijgen zou je geneigd kunnen zijn alle voorlichting als onzin te beschouwen.Leer eens onderscheid te maken tussen je eigen situatie en algemene realiteit.
pi_134458368
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 17:24 schreef Simpel-Zat het volgende:

[..]

Niks er van. Je blaat onzin en dat moet tegen gesproken worden. Nogmaals slechte voorlichting kan kwalijker zijn dan alle wiet in de wereld. Je hebt het zelf op dit openbare forum gepost dus dat verschaft duidelijkheid over waar je foute gedachtengang voorbij komt.

[..]

Kerel, het gaat me niet om jou persoonlijk, maar er wordt zoveel onzin over wiet beweerd waar ik me groen en geel aan erger. Nergens voor nodig het overdreven aan te dikken met foute info. Waarom? Als je zelf ondervindt dat je van zijn lang zal zn levensdagen geen psychoses hiervan zal gaan krijgen zou je geneigd kunnen zijn alle voorlichting als onzin te beschouwen.Leer eens onderscheid te maken tussen je eigen situatie en algemene realiteit.
Volgens mij is het wel persoonlijk.

Het is duidelijk waar jouw frustratie vandaan komt. Dus omdat jij geen nog psychose van wiet hebt, mag ik het niet zeggen. Anders denken mensen zonder ervaring met psychische problemen dat ze het ook nooit zullen krijgen.

Zullen we ook maar ophouden over dat sigaretten slecht voor je zijn? Omdat de meeste levende rokers geen kanker hebben.

Verder ga ik niet meer op je in, we begonnen over verslaving en jij trekt direct mijn vroegere posts naar voren waarin ik antwoord wat het ergste is wat er kan gebeuren. Dat is triest en noem ik persoonlijk aanvallen.
pi_134464742
Blowen kan ook je gevoelens onderdrukken en afvlakken, dus of dat werkt...

Het is een bekend middel bij de zogenaamde zelfmedicatie, maar ook een beruchte. Het is namelijk nog steeds verslavend.

Zelf ben ik meer van de mindfulness-oefeningen om m'n adhd in goede banen te leiden. Het geeft rust én meer focus.
  donderdag 19 december 2013 @ 21:27:05 #70
409682 yulian
Ben je vriend niet!
pi_134465533
Ooit een pretsigaret in plaats van een alcoholische versnapering is niets mis mee. Echter dagelijks is dan weer een ander (slecht) uiterste.
The Art Of Lying
  PR en moderator vrijdag 20 december 2013 @ 00:37:51 #71
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_134474639
Af en toe een blowtje roken als je even te veel aan je kop hebt kan in veel gevallen wel goed helpen ja :Y Zorgt gewoon dat je je ff chill voelt en nergens meer echt wat om geeft omdat je het toch allemaal te moeilijk vindt om over na te denken, hehe :P En daardoor val je dan ook beter en rustiger in slaap in zo'n situatie :Y

Maar ik ken ook mensen waarbij het juist níét op die manier werkt, en ze op die manier hun 'chaos' voor zich uit blijven schuiven, en het alleen maar harder terug komt als je dan niet meer blowt/stoned bent.

Je moet het maar gewoon eens een paar keer uitproberen, met vrienden of lekker alleen, wat jij wilt, waar jij je chill bij voelt.
Dan kun je zien hoe het voor je werkt :Y
Fuck the EBU.
pi_134478851
wat je ook kan doen is bellen met de breijderstichting om info te vragen. heb ik ook gedaan toen ik voor t eerst "harddrugs" ging proberen.
pi_134478938
quote:
1s.gif Op woensdag 18 december 2013 16:13 schreef britneycheers het volgende:

[..]

ik ben nu 19 en heb nog steeds veel moeite met dingen
Dat hebben we al eerder gemerkt ja :')
[b]Op dinsdag 10 februari 2004 14:36 schreef Malawi het volgende:[/b]
Het in den oren stoppen van kiwi's is dus een probaat tijgeraanvalafweermiddel
  vrijdag 20 december 2013 @ 08:38:41 #74
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_134479181
quote:
1s.gif Op donderdag 19 december 2013 21:11 schreef Gray het volgende:
Het is een bekend middel bij de zogenaamde zelfmedicatie, maar ook een beruchte. Het is namelijk nog steeds verslavend.
nog steeds, fuck, dat moet je de wetenschap vertellen, ze weten van niets :o
  vrijdag 20 december 2013 @ 08:41:55 #75
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_134479225
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 18:38 schreef kievitsboom het volgende:

[..]

Volgens mij is het wel persoonlijk.

Het is duidelijk waar jouw frustratie vandaan komt. Dus omdat jij geen nog psychose van wiet hebt, mag ik het niet zeggen. Anders denken mensen zonder ervaring met psychische problemen dat ze het ook nooit zullen krijgen.

Zullen we ook maar ophouden over dat sigaretten slecht voor je zijn? Omdat de meeste levende rokers geen kanker hebben.

Verder ga ik niet meer op je in, we begonnen over verslaving en jij trekt direct mijn vroegere posts naar voren waarin ik antwoord wat het ergste is wat er kan gebeuren. Dat is triest en noem ik persoonlijk aanvallen.
_O-

je krijgt geen psychoses van wiet, door de wiet. je kan er een krijgen tijdens je wietgebruik als je die gaat krijgen, maar het kon ook op het werk, onder douche, tijdens een date zijn

ik snap dat je persoonlijke ervaringen het wat kleuren maar probeer de wereld objectief te zien
pi_134479335
quote:
14s.gif Op vrijdag 20 december 2013 08:41 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

_O-

je krijgt geen psychoses van wiet, door de wiet. je kan er een krijgen tijdens je wietgebruik als je die gaat krijgen, maar het kon ook op het werk, onder douche, tijdens een date zijn

ik snap dat je persoonlijke ervaringen het wat kleuren maar probeer de wereld objectief te zien
Ik word het echt zó zat, dat ik voor gek word verklaard omdat anderen denken het beter te weten. Ben al eens eerder met je in discussie geweest in een ander topic en daar kwam je uiteindelijk niet verder dan dat ik alle reclameborden wit moest verven. Tabee. :W
  vrijdag 20 december 2013 @ 08:51:59 #77
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_134479349
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 december 2013 08:50 schreef kievitsboom het volgende:

[..]

Ik word het echt zó zat, dat ik voor gek word verklaard omdat anderen denken het beter te weten. Ben al eens eerder met je in discussie geweest in een ander topic en daar kwam je uiteindelijk niet verder dan dat ik alle reclameborden wit moest verven. Tabee. :W
he, ik heb geen psychoses hoor :')

ja want reclameborden leiden af, meer dan die ene in de 16 miljoen die een keer in zijn leven een psychose krijgt _O-
pi_134479371
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 december 2013 08:51 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

he, ik heb geen psychoses hoor :')

ja want reclameborden leiden af, meer dan die ene in de 16 miljoen die een keer in zijn leven een psychose krijgt _O-
Neem eens een kijkje bij psychiatrische instellingen. Het is echt niet zeldzaam hoor. Maar verder ga ik niet op je in, je lijkt er niet veel van te weten en alleen maar te tegen te spreken om het tegen spreken.
  vrijdag 20 december 2013 @ 09:04:29 #79
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_134479521
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 december 2013 08:53 schreef kievitsboom het volgende:

[..]

Neem eens een kijkje bij psychiatrische instellingen. Het is echt niet zeldzaam hoor. Maar verder ga ik niet op je in, je lijkt er niet veel van te weten en alleen maar te tegen te spreken om het tegen spreken.
hoe veel hebben dr een gekregen tijdens het autorijden?

en hoe veel reclameborden staan er langs de nederlandse wegen?
pi_134479593
quote:
7s.gif Op vrijdag 20 december 2013 09:04 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

hoe veel hebben dr een gekregen tijdens het autorijden?

en hoe veel reclameborden staan er langs de nederlandse wegen?
Niemand, veel. Wat dat ermee te maken heeft mag Joost weten.

Een psychose is vaak sluimerend en komt ongemerkt. Juist omdat je het niet merkt ga je achter het stuur zitten en kunnen gewone alledaagse dingen je behoorlijk afleiden. Bijvoorbeeld reclameborden. Of iets simpels als het nummerbord van de auto voor je. Je kan het je niet voorstellen totdat je zelf uit een psychose komt. En nee, ik zeg niet dat we voor die mensen in een neutrale wereld moeten leven, ik bedoel dat mensen moeten oppassen als ze van een arts te horen hebben gekregen dat ze psychotisch zijn.

Waarom ik alsnog op je inga weet ik niet, in dit topic begon ik over verslaving en geen woord gerept over psychose en vraag me af waarom ik juist hier mezelf moet verdedigen.
  vrijdag 20 december 2013 @ 09:11:06 #81
262 Re
Kiss & Swallow
pi_134479597
ach, er is genoeg wetenschappelijke literatuur die aantoont dat als je een genetische aanleg hebt de kans op zware psychische ziektes wordt verhoogd door gebruik van THC, dat zegt verder niets dat iedereen er dan maar een psychose van kan krijgen.

Maar dat is het onderwerp hier niet, THC werkt over het algemeen niet voor ADHD symptomen.
  vrijdag 20 december 2013 @ 09:12:30 #82
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_134479620
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 december 2013 09:10 schreef kievitsboom het volgende:

[..]

Niemand, veel. Wat dat ermee te maken heeft mag Joost weten.

Een psychose is vaak sluimerend en komt ongemerkt. Juist omdat je het niet merkt ga je achter het stuur zitten en kunnen gewone alledaagse dingen je behoorlijk afleiden. Bijvoorbeeld reclameborden. Of iets simpels als het nummerbord van de auto voor je. Je kan het je niet voorstellen totdat je zelf uit een psychose komt. En nee, ik zeg niet dat we voor die mensen in een neutrale wereld moeten leven, ik bedoel dat mensen moeten oppassen als ze van een arts te horen hebben gekregen dat ze psychotisch zijn.

Waarom ik alsnog op je inga weet ik niet, in dit topic begon ik over verslaving en geen woord gerept over psychose en vraag me af waarom ik juist hier mezelf moet verdedigen.
Ik snap dat het verwarrend kan lijken.. maar je bent het gewoon met mij eens hoor
pi_134479636
quote:
7s.gif Op vrijdag 20 december 2013 09:12 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

Ik snap dat het verwarrend kan lijken.. maar je bent het gewoon met mij eens hoor
Dan moet je je posts wat beter verwoorden, want dit leek op onwetend gegil.

Verder wat Re zegt, OT dan maar. ^O^
  vrijdag 20 december 2013 @ 09:14:41 #84
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_134479650
quote:
3s.gif Op vrijdag 20 december 2013 09:11 schreef Re het volgende:
ach, er is genoeg wetenschappelijke literatuur die aantoont dat als je een genetische aanleg hebt de kans op zware psychische ziektes wordt verhoogd door gebruik van THC, dat zegt verder niets dat iedereen er dan maar een psychose van kan krijgen.

Maar dat is het onderwerp hier niet, THC werkt over het algemeen niet voor ADHD symptomen.
cannabis daarintegen wel
  vrijdag 20 december 2013 @ 09:35:43 #85
262 Re
Kiss & Swallow
pi_134479950
quote:
14s.gif Op vrijdag 20 december 2013 09:14 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

cannabis daarintegen wel
vertel… :)

haal die studies eens uit de wetenschap…

hier een handje die je kan helpen:http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/?term=cannabis+and+ADHD

ik ben benieuwd :)
  vrijdag 20 december 2013 @ 09:36:59 #86
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_134479974
morgen misschien, bedtijd voor mij

de adhd-ers mogen zich zelf melden
  vrijdag 20 december 2013 @ 09:59:26 #87
365231 Fera
Fire & Blood
pi_134480396
Van wat ik heb begrepen is dat THC een 'trigger' kan zijn voor een psychose. Maar wel alleen bij mensen die er al gevoelig voor zijn. Dan lijkt het vaak de oorzaak van die psychose, puur omdat je er dan één voor de eerste keer ervaart.
pi_134480813
TS, loop je wel eens hard? Eet je gezond?
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  vrijdag 20 december 2013 @ 11:05:02 #89
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_134482124
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 december 2013 09:59 schreef Fera het volgende:
Van wat ik heb begrepen is dat THC een 'trigger' kan zijn voor een psychose. Maar wel alleen bij mensen die er al gevoelig voor zijn. Dan lijkt het vaak de oorzaak van die psychose, puur omdat je er dan één voor de eerste keer ervaart.
Net zo dat iemand laten schrikken of een horrorfilm een 'trigger' kan zijn, dat is de grap..

Het is een genetische afwijking, die heb je of heb je niet, en dan komt de afwijking naar boven of niet, zo simpel is het, heb je die afwijking niet, dan heb je hem niet.

99% van de mensen heeft hem niet, de mensen die hem wel hebben kunnen dat al bijna aanvoelen omdat het (joh) in de genen zit, en dus vaak familieleden hebben met een geschiedenis
pi_134482545
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 december 2013 11:05 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

Net zo dat iemand laten schrikken of een horrorfilm een 'trigger' kan zijn, dat is de grap..

Het is een genetische afwijking, die heb je of heb je niet, en dan komt de afwijking naar boven of niet, zo simpel is het, heb je die afwijking niet, dan heb je hem niet.

99% van de mensen heeft hem niet, de mensen die hem wel hebben kunnen dat al bijna aanvoelen omdat het (joh) in de genen zit, en dus vaak familieleden hebben met een geschiedenis
Een keertje schrikken verkloot niet direct je hele stofhuishouding in je hersenen, Veel blowen doet dat wel.

Dat het genetisch is bepaald klopt, maar dat weet je niet. Zo heb ik geen familie met deze problemen en toch heb ik die wel.

Dat is waarom ik mensen waarschuw, dat ze in elk geval weten waar ze mee bezig zijn. Net zoals sigaretten, daar krijg je kanker van en mensen weten dat. Niet iedere roker krijgt kanker, maar toch zijn mensen er bang voor. Het is nu eenmaal een risico.
pi_134482983
Mensen die (mentale) problemen hebben, moeten sowieso niet gaan experimenteren met drugs.

Waarmee ik overigens niet wil zeggen dat dokters het wel altijd weten.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  vrijdag 20 december 2013 @ 11:32:15 #92
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_134483003
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 december 2013 11:18 schreef kievitsboom het volgende:
Een keertje schrikken verkloot niet direct je hele stofhuishouding in je hersenen, Veel blowen doet dat wel.
en 1 keer tabak = kanker, klopt
pi_134483029
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 december 2013 11:32 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

en 1 keer tabak = kanker, klopt
Dat kan.
  vrijdag 20 december 2013 @ 11:39:55 #94
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_134483224
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 december 2013 11:33 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Dat kan.
één keer ademen ook, alles past achter het woordje 'kan'
pi_134483362
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 december 2013 11:39 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

één keer ademen ook, alles past achter het woordje 'kan'
Ja, en als je alles wegschuift onder het mom dat het 'kan' doe je maar lekker alles wat fout voor je is. Want ja, het kan fout gaan. Kan hè, kan.
pi_134483427
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 december 2013 11:31 schreef Lyrebird het volgende:
Mensen die (mentale) problemen hebben, moeten sowieso niet gaan experimenteren met drugs.

Waarmee ik overigens niet wil zeggen dat dokters het wel altijd weten.
Vaak is de reden -dat- ze gaan experimenteren, het feit -dat- ze psychische problemen hebben :P

quote:
0s.gif Op vrijdag 20 december 2013 11:44 schreef kievitsboom het volgende:

[..]

Ja, en als je alles wegschuift onder het mom dat het 'kan' doe je maar lekker alles wat fout voor je is. Want ja, het kan fout gaan. Kan hè, kan.
Verspil je moeite niet aan deze gast, zonde van je tijd ;)
  vrijdag 20 december 2013 @ 14:11:15 #97
64831 2NutZ
Non-profit paardenstylist.
pi_134488578
Al deze shit en dan ook nog lijden aan schizofrenie en nog tientallen psychische aandoeningen :')
Kut voor je dude :D
* Je mag wel een iets normalere toon aanslaan. Realiseer je goed dat dit slechts jouw mening is.
  zaterdag 21 december 2013 @ 01:42:13 #98
389558 britneycheers
It's Britney Bitch
pi_134515033
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 december 2013 10:17 schreef Lyrebird het volgende:
TS, loop je wel eens hard? Eet je gezond?
Nee momenteel niet. Ik eet ook niet super gezond. ik ben bang om nog meer af te vallen, dus ik wil eerst wat vet aankomen om vervolgens om te zetten in spierkracht.
  zaterdag 21 december 2013 @ 01:44:10 #99
389558 britneycheers
It's Britney Bitch
pi_134515089
quote:
6s.gif Op donderdag 19 december 2013 16:51 schreef Fera het volgende:
Ik heb niets tegen blowen. Een jointje op zijn tijd vind ik ook wel lekker. Maar ik denk dat het in een geval van ADHD nog best gevaarlijk kan worden. Als het werkt en je wordt lekker rustig, zoals TS graag zou willen, kan het zijn dat je afhankelijk wordt van dat jointje (of meerderen). Je wil dat gevoel dan namelijk altijd hebben. Dan ben je eigenlijk alleen op je best als je een joint hebt gehad. Een verslaving dus.
Ja daar heb je gelijk in maar dat gevoel had ik ook met medicatie. Ik vraag mij af dan welke van de 2 slechter is? op langer termijn Ritalin of wiet?
pi_134515107
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 december 2013 08:38 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

nog steeds, fuck, dat moet je de wetenschap vertellen, ze weten van niets :o
Is dat zo? Ik ken best wat mensen, waaronder ikzelf, die stoeiden met ontwenningsverschijnselen na het stoppen met wiet of hasj.

quote:
1s.gif Op zaterdag 21 december 2013 01:42 schreef britneycheers het volgende:

[..]

Nee momenteel niet. Ik eet ook niet super gezond. ik ben bang om nog meer af te vallen, dus ik wil eerst wat vet aankomen om vervolgens om te zetten in spierkracht.
Begin dan eerst eens met gezond eten. Voeding heeft een connectie met ADHD, dus een specifiek dieet zou je symptomen ook al kunnen verminderen. :)
  zaterdag 21 december 2013 @ 01:50:14 #101
389558 britneycheers
It's Britney Bitch
pi_134515250
quote:
14s.gif Op vrijdag 20 december 2013 00:37 schreef Moira. het volgende:

Je moet het maar gewoon eens een paar keer uitproberen, met vrienden of lekker alleen, wat jij wilt, waar jij je chill bij voelt.
Dan kun je zien hoe het voor je werkt :Y

Ik heb het ook weleens met vrienden gedaan, vaak was er dan wel drank aanwezig en de keren zonder drank kreeg ik een lachkick of ik werd oppeens heel moe..heeft er mee te maken denk ik dat ik nooit echt blow.

Maar ik heb nog nooit alleen op een rustige manier een joint gerookt.
  PR en moderator zaterdag 21 december 2013 @ 01:52:22 #102
288245 crew  Moira
pi_134515317
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 december 2013 01:50 schreef britneycheers het volgende:

[..]

Ik heb het ook weleens met vrienden gedaan, vaak was er dan wel drank aanwezig en de keren zonder drank kreeg ik een lachkick of ik werd oppeens heel moe..heeft er mee te maken denk ik dat ik nooit echt blow.

Maar ik heb nog nooit alleen op een rustige manier een joint gerookt.
Probeer dat eens :Y
Ik deed het eerst ook alleen met vrienden, en nu vind ik het juist heerlijk rustgevend om alleen thuis te blowen. Je kunt lekker je eigen ding op je eigen gemakje doen, je even nergens meer druk om maken. Zou best eens voor je kunnen helpen :Y
Fuck the EBU.
pi_134516691
Je moet zelf eerst kunnen ontspannen. Als je dat kunt geniet je ook meer van pot.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_134517033
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 december 2013 01:42 schreef britneycheers het volgende:

[..]

Smoesjes. Wel eens keniaanse hardlopers gezien?

Mijn advies: stop met het innemen van rommel. Leef regelmatig, dwz slaap minstens 8 uur per 24 uur, eet regelmatig (3 maaltijden per dag, veel groente, geen vet of vette snacks) en ga meer sporten.

Op die manier krijg je meer regelmaat in je bestaan en daardoor meer regelmaat in je hoofd.
  zaterdag 21 december 2013 @ 04:22:52 #105
224960 highender
Travellin' Light
pi_134517072
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 december 2013 03:25 schreef sitting_elfling het volgende:
Je moet zelf eerst kunnen ontspannen. Als je dat kunt geniet je ook meer van pot.
Hmm, ik vind 'pot' toch wel enorm helpen om 'zelf' te ontspannen. In de nacht, J.J. Cale, Black Uhuru, of betere muziek, alleen, joint aansteken, beste moment van die 24 uur.
pi_134518622
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 december 2013 04:16 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Mijn advies: stop met het innemen van rommel. Leef regelmatig, dwz slaap minstens 8 uur per 24 uur, eet regelmatig (3 maaltijden per dag, veel groente, geen vet of vette snacks) en ga meer sporten.

Op die manier krijg je meer regelmaat in je bestaan en daardoor meer regelmaat in je hoofd.
gezonde lifestyle word vaak zo ondergewaardeerd maar maakt vaak een wereld van verschil.
  PR en moderator zaterdag 21 december 2013 @ 10:59:02 #107
288245 crew  Moira
pi_134519352
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 december 2013 04:16 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Dit is ook wel heel goed advies, ja.
Ik leef zelf ook (nog) niet helemaal proper, maar gewoon een gezonde levenswijze als hier omschreven wordt kan een mens érg veel goed doen!
Fuck the EBU.
  zaterdag 21 december 2013 @ 11:38:57 #108
262 Re
Kiss & Swallow
pi_134519966
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 december 2013 09:36 schreef Life2.0 het volgende:
morgen misschien, bedtijd voor mij

de adhd-ers mogen zich zelf melden
ik wacht nog op bewijs :)
pi_134520007
FLink sporten helpt de chemische balans in je hersenen beter te krijgen, net als een uitlaatklep voor je energie.

Gezond eten helpt zeker ook. Met name voldoende vette vis, gevarieerde groenten zijn belangrijk, als je ritalin gebruikt is het aantal calorieeen minder van belang (je wordt toch niet dik).

Een hobby of passie kan ook helpen; als je je daarop kan concetreren dan kun je ook leren je op andere zaken te concentreren. Kwestie van jezelf leren kennen en nog iets volwassener worden. Af en toe een jointje om helemaal te ontspannen kan prima, maar ga het niet als medicatie gebruiken, je wordt lui, apathisch en je zult je er op termijn niet beter van voelen.
Whatever...
  zaterdag 21 december 2013 @ 14:29:35 #110
365231 Fera
Fire & Blood
pi_134523778
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 december 2013 01:44 schreef britneycheers het volgende:

[..]

Ja daar heb je gelijk in maar dat gevoel had ik ook met medicatie. Ik vraag mij af dan welke van de 2 slechter is? op langer termijn Ritalin of wiet?
Ritalin, zou ik zeggen. Maar ik moet erbij vermelden dat het niet voor iedereen hetzelfde is. Een vriendin van me doet het goed op medicijnen (concerta) en mijn broertje werd er juist depressief van. Voor hem is toen een traject gestart zonder medicijnen met neurofeedback.
pi_134525775
quote:
3s.gif Op woensdag 18 december 2013 16:13 schreef goed_volk het volgende:

[..]

Na mee dan 12 jaar blowervaring kan ik je melden dat het niet zo is dat je geen gedachtes meer hebt. Je gedachten drijven juist alle kanten op. Als ik je verhaal lees, is het juist het verkeerde middel voor je.
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2013 16:18 schreef goed_volk het volgende:

[..]

pi_134525783
Blowen is kut!
:')
  zaterdag 21 december 2013 @ 20:30:22 #113
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_134533835
quote:
12s.gif Op zaterdag 21 december 2013 01:44 schreef Gray het volgende:

[..]

Is dat zo? Ik ken best wat mensen, waaronder ikzelf, die stoeiden met ontwenningsverschijnselen na het stoppen met wiet of hasj.

[..]

Begin dan eerst eens met gezond eten. Voeding heeft een connectie met ADHD, dus een specifiek dieet zou je symptomen ook al kunnen verminderen. :)
ontwenningsverschijnselen ja? :')

of slaap je een weekje wat slechter omdat je normaal binnen 5 min weg bent 14.gif
pi_134540985
Ben je niet gewoon een puber?
pi_134542271
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 december 2013 20:30 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

ontwenningsverschijnselen ja? :')

of slaap je een weekje wat slechter omdat je normaal binnen 5 min weg bent [ afbeelding ]
Ontwenningsverschijnselen ja.
  PR en moderator zondag 22 december 2013 @ 00:22:28 #116
288245 crew  Moira
pi_134544125
quote:
14s.gif Op zaterdag 21 december 2013 23:35 schreef Gray het volgende:

[..]

Ontwenningsverschijnselen ja.
Wat voor ontwenningsverschijnselen, dan?
Fuck the EBU.
pi_134545061
quote:
0s.gif Op zondag 22 december 2013 00:22 schreef Moira. het volgende:

[..]

Wat voor ontwenningsverschijnselen, dan?
Heftige dromen, zweten, stress. Niets ernstigs, en het duurde niet langer dan een week, maar het gebeurde wel. Bij mij en anderen.
  PR en moderator zondag 22 december 2013 @ 00:49:31 #118
288245 crew  Moira
pi_134545136
quote:
7s.gif Op zondag 22 december 2013 00:47 schreef Gray het volgende:

[..]

Heftige dromen, zweten, stress. Niets ernstigs, en het duurde niet langer dan een week, maar het gebeurde wel. Bij mij en anderen.
Maar als het niet langer dan een week duurt is het nou niet echt noemenswaardig, toch?
Stoppen met roken heb je meer last van.
Fuck the EBU.
pi_134545341
quote:
14s.gif Op zondag 22 december 2013 00:49 schreef Moira. het volgende:

[..]

Maar als het niet langer dan een week duurt is het nou niet echt noemenswaardig, toch?
Stoppen met roken heb je meer last van.
Vind het stoppen met roken minder heftig, maar duurt wel langer. En het is moeilijker daarmee gestopt te blijven.
  PR en moderator zondag 22 december 2013 @ 00:56:52 #120
288245 crew  Moira
pi_134545419
quote:
7s.gif Op zondag 22 december 2013 00:55 schreef Gray het volgende:

[..]

Vind het stoppen met roken minder heftig, maar duurt wel langer. En het is moeilijker daarmee gestopt te blijven.
Ja, dus eigenlijk is wiet helemaal niet verslavend en zijn de 'ontwenningsverschijnselen' niet echt ontwenningsverschijnselen te noemen :9

Vind 't altijd wel belangrijk als mensen goed geïnformeerd worden, en een hele hoop mensen worden afgeschrikt en keren er (onterecht) een afkeer tegen als ze zulke dingen op internet lezen, terwijl ze helemaal niet waar zijn :9
Fuck the EBU.
pi_134545610
quote:
14s.gif Op zondag 22 december 2013 00:56 schreef Moira. het volgende:

[..]

Ja, dus eigenlijk is wiet helemaal niet verslavend en zijn de 'ontwenningsverschijnselen' niet echt ontwenningsverschijnselen te noemen :9
Erm, nee? Verschijnselen vinden plaats door ontwenning, dus het zijn nog steeds ontwenningsverschijnselen. Lichtblauw is lichter dan donkerblauw, maar nog steeds blauw. ;)

quote:
Vind 't altijd wel belangrijk als mensen goed geïnformeerd worden, en een hele hoop mensen worden afgeschrikt en keren er (onterecht) een afkeer tegen als ze zulke dingen op internet lezen, terwijl ze helemaal niet waar zijn :9
Dan kan men putten uit feiten en ervaringen. Waar put jij uit?
  PR en moderator zondag 22 december 2013 @ 01:03:30 #122
288245 crew  Moira
pi_134545690
quote:
7s.gif Op zondag 22 december 2013 01:01 schreef Gray het volgende:

[..]

Erm, nee? Verschijnselen vinden plaats door ontwenning, dus het zijn nog steeds ontwenningsverschijnselen. Lichtblauw is lichter dan donkerblauw, maar nog steeds blauw. ;)

[..]

Dan kan men putten uit feiten en ervaringen. Waar put jij uit?
Uit de onderzoeken waardoor heel de wereld nu eindelijk wat meer open staat voor wiet omdat ze eigenlijk geen directe nadelen eraan kunnen vinden? Uruguay heeft het al helemaal gelegaliseerd (dus eigenlijk zijn zij daarmee progressiever dan wij) en steeds meer staten in de VS beginnen er ook aan.

Is een hot topic, hoor. Eindelijk krijgt de wereld een beetje reason.
Fuck the EBU.
pi_134545922
quote:
14s.gif Op zondag 22 december 2013 01:03 schreef Moira. het volgende:

[..]

Uit de onderzoeken waardoor heel de wereld nu eindelijk wat meer open staat voor wiet omdat ze eigenlijk geen directe nadelen eraan kunnen vinden? Uruguay heeft het al helemaal gelegaliseerd (dus eigenlijk zijn zij daarmee progressiever dan wij) en steeds meer staten in de VS beginnen er ook aan.

Laat eens zien?
  PR en moderator zondag 22 december 2013 @ 01:12:10 #124
288245 crew  Moira
pi_134546063
quote:
7s.gif Op zondag 22 december 2013 01:09 schreef Gray het volgende:

[..]

Laat eens zien?
Are you kidding me? Leef je onder een steen ofzo?
Heb eigenlijk helemaal geen zin om hier moeite voor te hoeven doen, kan mij tenslotte aan m'n reet roesten wie er wel of niet wiet rookt en wat alle meningen erover zijn.
Maar vooruit, ik zal eens even voor je kijken.

Overigens is het natuurlijk weinig moeite om zelf gewoon even te googlen op "should cannabis be legalized" ofzo.
Fuck the EBU.
pi_134546303
quote:
14s.gif Op zondag 22 december 2013 01:12 schreef Moira. het volgende:

[..]

Are you kidding me? Leef je onder een steen ofzo?
Heb eigenlijk helemaal geen zin om hier moeite voor te hoeven doen, kan mij tenslotte aan m'n reet roesten wie er wel of niet wiet rookt en wat alle meningen erover zijn.
Maar vooruit, ik zal eens even voor je kijken.

Overigens is het natuurlijk weinig moeite om zelf gewoon even te googlen op "should cannabis be legalized" ofzo.
Het nieuws volg ik niet, als dat is wat je bedoelt. Ik volg wat met mij en m'n directe omgeving gebeurt, en dat waren overeenkomstige symptomen na het stoppen met het gebruik van wiet of hasj.

Interesse in de legaliteit ervan heb ik niet, dus wat mij betreft hoef je dat niet op te zoeken. ;)
  PR en moderator zondag 22 december 2013 @ 01:25:56 #126
288245 crew  Moira
  PR en moderator zondag 22 december 2013 @ 01:38:16 #128
288245 crew  Moira
pi_134547058
quote:
1s.gif Op zondag 22 december 2013 01:35 schreef Gray het volgende:

[..]

Heb je ze zelf gelezen?
Sommige had ik al gelezen, anderen geskimd.
Hallo, jij wil links :')
Fuck the EBU.
pi_134551064
quote:
14s.gif Op zondag 22 december 2013 01:38 schreef Moira. het volgende:

[..]

Sommige had ik al gelezen, anderen geskimd.
Hallo, jij wil links :')
Liever had ik wat quotes van artikelen die jij zelf gelezen had die jouw standpunt ondersteunen, aangezien je zo zeker lijkt te weten waarover je spreekt. Links vroeg ik niet om, al verbaast het me niets dat je daarmee aankomt. Maar ik zal ze ook 'skimmen'.

Wie weet zou dat me overtuigen van plotselinge verschijnselen tijdens het afkicken, bij meerdere mensen. Dat de verslavingszorg gewone mensen waren die voor de grap een gebouw huurden en mensen op spreekuur namen.

Het 3e linkje vermeldt het volgende:
quote:
Experts Tell the Truth about Pot
Marijuana use can be problematic but only rarely leads to addiction

[..] as people have since cast aside the notion that marijuana use inevitably culminates in the destruction of the mind, so have they also begun to question the concept that it is benign. In particular, some evidence suggests that marijuana can, in some cases, be addictive and that it may present other health problems as well, particularly in heavy users. That said, most people suffer no ill effects from a single or occasional use of the drug.

Researchers have also demonstrated that heavy marijuana use can lead to increased tolerance and withdrawal symptoms when trying to stop. In addition, heavy use can contribute to respiratory and cardiovascular problems as well as impairments in short-term memory. Marijuana may also trigger certain disorders, such as schizophrenia, in vulnerable persons [see A Mind in Danger, by Victoria Costello], although researchers continue to debate the evidence on this issue.
Dus ja, ontwenningsverschijnselen kunnen optreden bij (zware) gebruikers van cannabis, wat mijn perspectief ondersteunt. Alhoewel zeldzaam en meestal niet heel ernstig, blijft het ook met deze vorm van medicatie oppassen. Zéker bij zelfmedicatie.

Moet ik nog verder lezen? ;)

[ Bericht 21% gewijzigd door Gray op 22-12-2013 09:37:06 ]
pi_134551311
quote:
14s.gif Op zondag 22 december 2013 01:03 schreef Moira. het volgende:

[..]

Als jij wil blowen, dan moet je dat vooral doen. Maar ga mensen niet aanpraten dat er geen directe nadelen zijn.
  zondag 22 december 2013 @ 12:29:46 #131
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_134554383
Ik las bowlen voor ontspanning :D
Misschien moet je dat eens gaan doen :P
All she wants and needs is just a little taste..
pi_134554508
quote:
1s.gif Op zondag 22 december 2013 12:29 schreef Luxuria het volgende:
Ik las bowlen voor ontspanning :D
Misschien moet je dat eens gaan doen :P
Bijwerkingen: bier en bittergarnituur. :9
  zondag 22 december 2013 @ 12:38:13 #133
262 Re
Kiss & Swallow
pi_134554619
sowieso als je je elke dag knetterstoned blowt lijkt me er iets mis te zijn met jezelf… maar goed, dat zal best te verdedigen zijn. Er lijkt me weinig mis met blowen zelf ter ontspanning of intensere inzichten etc. Maar het helpt niet tegen de symptomen van ADHD, daar waar het uiteindelijk hier om ging
pi_134555144
quote:
3s.gif Op zondag 22 december 2013 12:38 schreef Re het volgende:
sowieso als je je elke dag knetterstoned blowt lijkt me er iets mis te zijn met jezelf… maar goed, dat zal best te verdedigen zijn. Er lijkt me weinig mis met blowen zelf ter ontspanning of intensere inzichten etc. Maar het helpt niet tegen de symptomen van ADHD, daar waar het uiteindelijk hier om ging
Het helpt in bepaalde opzichten weldegelijk. Dat hyperactieve randje gaat eraf en daarmee de focus ook iets beter. Maar dé oplossing voor adhd zou ik het niet durven noemen.
  zondag 22 december 2013 @ 12:57:34 #135
262 Re
Kiss & Swallow
pi_134555272
quote:
1s.gif Op zondag 22 december 2013 12:53 schreef Gray het volgende:

[..]

Het helpt in bepaalde opzichten weldegelijk. Dat hyperactieve randje gaat eraf en daarmee de focus ook iets beter. Maar dé oplossing voor adhd zou ik het niet durven noemen.
ja idd, net zoals slapen, drank, coke, heroïne, morfine, masturberen of gewoon doodgaan...

het beste is gewoon therapie, eventueel met wat gerichte medicatie als het echt het dagelijkse leven dusdanig in de war schopt dat normaal functioneren niet meer goed kan
pi_134556230
quote:
6s.gif Op zondag 22 december 2013 12:57 schreef Re het volgende:

[..]

ja idd, net zoals slapen, drank, coke, heroïne, morfine, masturberen of gewoon doodgaan...
Veel van die dingen zijn anders voor een ADHD'er, net als het effect van marihuana. Je weet als het goed is toch wel van hoe de werking van ritalin bij een ADHD'er verschilt met een niet-ADHD'er?

quote:
het beste is gewoon therapie, eventueel met wat gerichte medicatie als het echt het dagelijkse leven dusdanig in de war schopt dat normaal functioneren niet meer goed kan
Dat lijkt mij een geschikt idee. Al ga ik eerder voor een aanpassing van het dagelijkse leven dan medicatie, maar dat is slechts mijn voorkeur.
  zondag 22 december 2013 @ 13:33:11 #137
262 Re
Kiss & Swallow
pi_134556515
quote:
7s.gif Op zondag 22 december 2013 13:25 schreef Gray het volgende:

[..]

Veel van die dingen zijn anders voor een ADHD'er, net als het effect van marihuana. Je weet als het goed is toch wel van hoe de werking van ritalin bij een ADHD'er verschilt met een niet-ADHD'er?

[..]

Dat lijkt mij een geschikt idee. Al ga ik eerder voor een aanpassing van het dagelijkse leven dan medicatie, maar dat is slechts mijn voorkeur.
canabbinoiden werken voornamelijk antagonistisch op de canabinoid receptoren, amfetamines zijn agonisten op TAAR1... (het feit dat je van de ene een hongerkick krijgt en de ander juist niet bijvoorbeeld). En ja eerst life-style modificaties proberen, dat wordt nogal eens makkelijk vergeten, want te lui om te willen veranderen
pi_134557477
quote:
3s.gif Op zondag 22 december 2013 13:33 schreef Re het volgende:

[..]

canabbinoiden werken voornamelijk antagonistisch op de canabinoid receptoren, amfetamines zijn agonisten op TAAR1... (het feit dat je van de ene een hongerkick krijgt en de ander juist niet bijvoorbeeld). En ja eerst life-style modificaties proberen, dat wordt nogal eens makkelijk vergeten, want te lui om te willen veranderen
De mechanismen zijn inderdaad ook anders. :Y

Persoonlijk denk ik dat meer aandacht besteed mag worden aan geschikte diëten zoeken voor ADHD'ers en werken aan aandachtsoefeningen. Het lijkt dat op het moment nog onvoldoende bewijs is voor een relatie tussen ADHD en dieet, maar persoonlijk denk ik dat dit te maken heeft met hoe complex dat soort processen en bijgaande onderzoeken zijn.
  PR en moderator zondag 22 december 2013 @ 16:25:43 #139
288245 crew  Moira
pi_134564632
quote:
0s.gif Op zondag 22 december 2013 08:58 schreef Gray het volgende:

[..]

Liever had ik wat quotes van artikelen die jij zelf gelezen had die jouw standpunt ondersteunen, aangezien je zo zeker lijkt te weten waarover je spreekt. Links vroeg ik niet om, al verbaast het me niets dat je daarmee aankomt. Maar ik zal ze ook 'skimmen'.

Wie weet zou dat me overtuigen van plotselinge verschijnselen tijdens het afkicken, bij meerdere mensen. Dat de verslavingszorg gewone mensen waren die voor de grap een gebouw huurden en mensen op spreekuur namen.

Het 3e linkje vermeldt het volgende:

[..]

Dus ja, ontwenningsverschijnselen kunnen optreden bij (zware) gebruikers van cannabis, wat mijn perspectief ondersteunt. Alhoewel zeldzaam en meestal niet heel ernstig, blijft het ook met deze vorm van medicatie oppassen. Zéker bij zelfmedicatie.

Moet ik nog verder lezen? ;)
quote:
14s.gif Op zondag 22 december 2013 01:12 schreef Moira. het volgende:
^O^
quote:
0s.gif Op zondag 22 december 2013 09:42 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Als jij wil blowen, dan moet je dat vooral doen. Maar ga mensen niet aanpraten dat er geen directe nadelen zijn.
Noem eens alle directe nadelen die mensen ondervinden als ze op z'n tijd recreatief/ontspannend een blowtje roken, dan?
Leuker nog: doe dat eens in vergelijking met wekelijks alcoholgebruik.
Fuck the EBU.
pi_134565000
quote:
14s.gif Op zondag 22 december 2013 16:25 schreef Moira. het volgende:

[..]

[..]

^O^
Daar maak je je makkelijk vanaf zeg. Wel beweringen doen, maar niet staven. Lui is het sleutelwoord hier. Jij bent zeker zo'n blower? oO<

quote:
[..]

Noem eens alle directe nadelen die mensen ondervinden als ze op z'n tijd recreatief/ontspannend een blowtje roken, dan?
Leuker nog: doe dat eens in vergelijking met wekelijks alcoholgebruik.
Daar gaat het topic toch niet over? Het gaat hier over zelfmedicatie.
  PR en moderator zondag 22 december 2013 @ 16:36:47 #141
288245 crew  Moira
pi_134565108
quote:
7s.gif Op zondag 22 december 2013 16:34 schreef Gray het volgende:

[..]

Daar maak je je makkelijk vanaf zeg. Wel beweringen doen, maar niet staven. Lui is het sleutelwoord hier. Jij bent zeker zo'n blower? oO<
Jouw mensenkennis _O_
quote:
[..]

Daar gaat het topic toch niet over? Het gaat hier over zelfmedicatie.
Eehh, TT = "blowen voor ontspanning"
TS zoekt gewoon iets om even de scherpe randjes van haar gedachten af te halen. Blowen kan dan een prima optie zijn om dat gewoon af en toe lekker relaxed in je eentje te doen.
Werkt niet voor iedereen, maar daarom kun je het nog best eens proberen.

Het is geen heroïne ofzo waar je dan gelijk de rest van je leven aan verslaafd bent :')
Fuck the EBU.
pi_134566798
quote:
14s.gif Op zondag 22 december 2013 16:36 schreef Moira. het volgende:

[..]

Jouw mensenkennis _O_

[..]

Eehh, TT = "blowen voor ontspanning"
TS zoekt gewoon iets om even de scherpe randjes van haar gedachten af te halen. Blowen kan dan een prima optie zijn om dat gewoon af en toe lekker relaxed in je eentje te doen.
Werkt niet voor iedereen, maar daarom kun je het nog best eens proberen.
Lees de OP. Ontspanning hoeft niet te staan voor recreatieve ontspanning, maar kan ook staan voor ontstressen. Wat de OP ondersteunt.

quote:
Het is geen heroïne ofzo waar je dan gelijk de rest van je leven aan verslaafd bent :')
Klopt, maar om het te gaan verkondigen als middel voor alles lijkt me ook niet de bedoeling. Medicijnen, drugs, alcohol en zelfs eten; allen vallen ze onder dezelfde noemer. De laatste kan best door de beugel om te adviseren, maar helaas is daar nog geen eenduidig bewijs voor. Zelfde voor wiet overigens.
  PR en moderator zondag 22 december 2013 @ 17:33:22 #143
288245 crew  Moira
pi_134567674
quote:
7s.gif Op zondag 22 december 2013 17:13 schreef Gray het volgende:

[..]

Lees de OP. Ontspanning hoeft niet te staan voor recreatieve ontspanning, maar kan ook staan voor ontstressen. Wat de OP ondersteunt.

[..]

Klopt, maar om het te gaan verkondigen als middel voor alles lijkt me ook niet de bedoeling. Medicijnen, drugs, alcohol en zelfs eten; allen vallen ze onder dezelfde noemer. De laatste kan best door de beugel om te adviseren, maar helaas is daar nog geen eenduidig bewijs voor. Zelfde voor wiet overigens.
Ja, en ontstressen is toch ontspannend een jointje roken? Daar heb ik het toch over?
Ik verkondig het ook niet als middel voor alles?

Mja I'm out, gaat nergens meer over :')
Fuck the EBU.
  zondag 22 december 2013 @ 17:39:42 #144
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_134567892
quote:
7s.gif Op zondag 22 december 2013 00:47 schreef Gray het volgende:

[..]

oh je sliep, zoals ik al zei, een weekje slechter dan de week ervoor

geen pijn aan je organen? geen wazig zicht? geen hallucinaties? niet overgeven? alles waar je last van had na die "verslaving" is een paar dagen slecht slapen? :)
  zondag 22 december 2013 @ 17:49:50 #145
262 Re
Kiss & Swallow
pi_134568310
ja ho maar weer, er zijn genoeg topics over wietgebruik en de verslavingen
  zondag 22 december 2013 @ 17:50:57 #146
365231 Fera
Fire & Blood
pi_134568341
ik zei ho maar weer

[ Bericht 96% gewijzigd door Re op 22-12-2013 17:51:32 ]
  zondag 22 december 2013 @ 17:52:19 #147
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_134568394
daar ging het in de 3e post al mis dan
pi_134568489
quote:
14s.gif Op zondag 22 december 2013 17:33 schreef Moira. het volgende:

[..]

Ja, en ontstressen is toch ontspannend een jointje roken? Daar heb ik het toch over?
Ik verkondig het ook niet als middel voor alles?

Mja I'm out, gaat nergens meer over :')
Je praat over "af en toe een jointje roken", ofwel recreatief gebruik. Ts heeft een chronische gedragsstoornis, Adhd, en zal dus aan 'af en toe ontspanning' waarschijnlijk niet genoeg hebben.

quote:
0s.gif Op zondag 22 december 2013 17:39 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

oh je sliep, zoals ik al zei, een weekje slechter dan de week ervoor

geen pijn aan je organen? geen wazig zicht? geen hallucinaties? niet overgeven? alles waar je last van had na die "verslaving" is een paar dagen slecht slapen? :)
Zweetaanvallen, hartkloppingen, intense nachtmerries, insomnia, agressie, gevoelige ogen en misschien nog wat dat ik vergeten ben. Toch zeker twee weken last van gehad, wat me verbaasde toen.
  PR en moderator zondag 22 december 2013 @ 17:57:58 #149
288245 crew  Moira
pi_134568614
quote:
1s.gif Op zondag 22 december 2013 17:54 schreef Gray het volgende:

[..]

Je praat over "af en toe een jointje roken", ofwel recreatief gebruik. Ts heeft een chronische gedragsstoornis, Adhd, en zal dus aan 'af en toe ontspanning' waarschijnlijk niet genoeg hebben.
Wie stelt hier dan dat wiet roken je van je ADHD symptomen af helpt dan?

Op sommige momenten kan TS er zeker baat bij hebben. Op zo'n avondje dat het chaos in je hoofd is en je ff een beetje rust in je gedachten wilt hebben.

Like I said, werkt niet voor iedereen op die manier. Maar het is het proberen waard.
Fuck the EBU.
  zondag 22 december 2013 @ 18:01:44 #150
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_134568770
quote:
1s.gif Op zondag 22 december 2013 17:54 schreef Gray het volgende:

[..]

[..]

Zweetaanvallen, hartkloppingen, intense nachtmerries, insomnia, agressie, gevoelige ogen en misschien nog wat dat ik vergeten ben. Toch zeker twee weken last van gehad, wat me verbaasde toen.
ja je sliep slecht, zei je al

het verschil tussen geen ontspanning, een een beetje onspanning af en toe, is enorm
pi_134604825
quote:
14s.gif Op zondag 22 december 2013 17:57 schreef Moira. het volgende:

[..]

Wie stelt hier dan dat wiet roken je van je ADHD symptomen af helpt dan?
Jij. Nota bene zelfs nog in de volgende zin:

quote:
Op sommige momenten kan TS er zeker baat bij hebben. Op zo'n avondje dat het chaos in je hoofd is en je ff een beetje rust in je gedachten wilt hebben.

Like I said, werkt niet voor iedereen op die manier. Maar het is het proberen waard.
:D

quote:
0s.gif Op zondag 22 december 2013 18:01 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

ja je sliep slecht, zei je al

het verschil tussen geen ontspanning, een een beetje onspanning af en toe, is enorm
Dus voortaan moeten artsen maar zeggen tegen ADHD'ers dat ze 'een beetje moeten ontspannen af en toe'. Klinkt heel wetenschappelijk.
  PR en moderator maandag 23 december 2013 @ 14:48:44 #152
288245 crew  Moira
pi_134606942
quote:
10s.gif Op maandag 23 december 2013 13:56 schreef Gray het volgende:

[..]

Jij. Nota bene zelfs nog in de volgende zin:

[..]

:D

Ik noem nergens ADHD :') Dat geldt namelijk gewoon voor iedereen die wel eens rust van z'n eigen gedachtes wil.
Fuck the EBU.
pi_134607799
quote:
14s.gif Op maandag 23 december 2013 14:48 schreef Moira. het volgende:

[..]

Ik noem nergens ADHD :') Dat geldt namelijk gewoon voor iedereen die wel eens rust van z'n eigen gedachtes wil.
Daar gaat dit topic over! Als je zomaar willekeurig woorden wil spuien, ga dan scrabbelen en laat je drugsadviezen achterwege.
  PR en moderator maandag 23 december 2013 @ 15:15:05 #154
288245 crew  Moira
pi_134607882
quote:
15s.gif Op maandag 23 december 2013 15:13 schreef Gray het volgende:

[..]

Daar gaat dit topic over! Als je zomaar willekeurig woorden wil spuien, ga dan scrabbelen en laat je drugsadviezen achterwege.
Wat de fuck zit je nou de hele tijd krampachtig een discussie te voeren dan? :')

De TT is 'blowen voor ontspanning' en TS vertelt in de OP wat zaken waarbij blowen op een rustige avond zeker wel relaxend kan zijn voor sommige mensen (genoeg ADHD'ers die het relaxed vinden om af en toe te blowen).
Die tip geef ik haar mee, om het uit te proberen.
Ze heeft al wel vaker geblowd maar nog nooit rustig in haar ééntje. Nou, dan kan ze dat mooi eens proberen, als ze dat wilt. Wie weet helpt het haar er wel bij, en wie weet ook niet.
Dan weet je dat.

Klaar. :')
Fuck the EBU.
pi_134609370
quote:
15s.gif Op maandag 23 december 2013 15:15 schreef Moira. het volgende:

[..]

Wat de fuck zit je nou de hele tijd krampachtig een discussie te voeren dan? :')

De TT is 'blowen voor ontspanning' en TS vertelt in de OP wat zaken waarbij blowen op een rustige avond zeker wel relaxend kan zijn voor sommige mensen (genoeg ADHD'ers die het relaxed vinden om af en toe te blowen).
Die tip geef ik haar mee, om het uit te proberen.
Ze heeft al wel vaker geblowd maar nog nooit rustig in haar ééntje. Nou, dan kan ze dat mooi eens proberen, als ze dat wilt. Wie weet helpt het haar er wel bij, en wie weet ook niet.
Dan weet je dat.

Klaar. :')
Lees de OP nog eens door. TS vraagt of ze het advies van haar moeder moet opvolgen om in plaats van medicatie tegen ADHD moet blowen als zelfmedicatie. Dit omdat ze stoeit met structuur en chaos in d'r leven, gepaard met veel gedachten. En dan ga jij blowen adviseren.

Moira, doe de wereld een lol en neem alsjeblieft nooit kinderen.
  PR en moderator maandag 23 december 2013 @ 16:00:54 #156
288245 crew  Moira
pi_134609794
quote:
9s.gif Op maandag 23 december 2013 15:49 schreef Gray het volgende:

[..]

Lees de OP nog eens door. TS vraagt of ze het advies van haar moeder moet opvolgen om in plaats van medicatie tegen ADHD moet blowen als zelfmedicatie. Dit omdat ze stoeit met structuur en chaos in d'r leven, gepaard met veel gedachten. En dan ga jij blowen adviseren.

Moira, doe de wereld een lol en neem alsjeblieft nooit kinderen.
Gast, ik geef toch ook nergens het advies om blowen maar gewoon als vervanging voor medicatie tegen ADHD te gebruiken? :')
Ze heeft verder gewoon professionele hulp nodig voor dat, maar daar ga ik niet over. Daarom zeg ik ook nergens iets over ADHD.
Ik zeg slechts dat blowen voor sommige mensen wel helpt met rust in hun hoofd, dus dat je dat best af en toe wel eens kan doen als dat voor jou werkt.

Tevens zullen mijn kinderen de grootste bazen op aard worden.
Je zou dat in elk geval niet zeggen als je me kent :7
Fuck the EBU.
  maandag 23 december 2013 @ 16:30:54 #157
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_134611086
Vrijheid
  maandag 23 december 2013 @ 16:38:08 #158
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_134611463
Trouwens zie ik in de OP alleen dat ze de stilte in haar hoofd mist, de rest niet echt. Dus dan zou blowen op zich een manier kunnen zijn om even tijdelijk rust te krijgen. Al had ik met blowen niet echt het idee dat ik minder nadacht, alleen dat ik er beter mee om kon gaan. Een vriend van me blowt eigenlijk ook al jaren omdat hij dan wat rust in zijn donder krijgt. Het is niet één of andere blowende lamzak verder, heeft een gezinnetje, carrière en hobby's dus dat zit wel goed.
quote:
Toen wilde de psycholoog dus mijn dosis verhogen + anti deprisiva + slaapmiddel voorschrijven..uiteindelijk ben ik met alles gestopt omdat ik de medicatie op mijn leeftijd te heftig vond. Nu een half jaar verder.. mis ik nog steeds het fijne gevoel dat ik ff geen gedachtes meer heb.

Mijn leven is nogal chaotisch en dat komt meer omdat ik niet weet om te gaan met sommige dingen,weinig structuur en ik teveel nadenk eigenlijk.

Dik gedrukte is overigens wat ze zegt te missen en daar kan bij sommige mensen blowen wel mee helpen, tijdelijk. Zolang het niet de hoofdmanier is om de problemen aan te pakken is het geen probleem lijkt me. Want met blowen krijg je niet meer structuur en wordt de uiterlijke chaos niet minder, het boeit je gewoon ff niet. Lapmiddeltje dus.
Vrijheid
  PR en moderator maandag 23 december 2013 @ 16:42:56 #159
288245 crew  Moira
pi_134611695
quote:
14s.gif Op maandag 23 december 2013 16:38 schreef jogy het volgende:
Trouwens zie ik in de OP alleen dat ze de stilte in haar hoofd mist, de rest niet echt. Dus dan zou blowen op zich een manier kunnen zijn om even tijdelijk rust te krijgen. Al had ik met blowen niet echt het idee dat ik minder nadacht, alleen dat ik er beter mee om kon gaan. Een vriend van me blowt eigenlijk ook al jaren omdat hij dan wat rust in zijn donder krijgt. Het is niet één of andere blowende lamzak verder, heeft een gezinnetje, carrière en hobby's dus dat zit wel goed.

[..]

Dik gedrukte is overigens wat ze zegt te missen en daar kan bij sommige mensen blowen wel mee helpen, tijdelijk. Zolang het niet de hoofdmanier is om de problemen aan te pakken is het geen probleem lijkt me. Want met blowen krijg je niet meer structuur en wordt de uiterlijke chaos niet minder, het boeit je gewoon ff niet. Lapmiddeltje dus.
Dit.
Fuck the EBU.
  maandag 23 december 2013 @ 17:30:13 #160
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_134613676
wat een drama, meer dan ts zelf
pi_134614352
quote:
16s.gif Op maandag 23 december 2013 16:00 schreef Moira. het volgende:

[..]

Gast, ik geef toch ook nergens het advies om blowen maar gewoon als vervanging voor medicatie tegen ADHD te gebruiken? :')
Zie je niet hoe je jezelf tegenspreekt hier?

quote:
Ze heeft verder gewoon professionele hulp nodig voor dat, maar daar ga ik niet over. Daarom zeg ik ook nergens iets over ADHD.
Ze heeft inderdaad hulp nodig, professioneel of anderzijds. Daarom liep ze bij een arts en komt ze nu hier om hulp vragen. Het probleem lijkt echter te zijn dat ze ADHD lijkt te hebben, aldus de professionele hulp. Je zou juist ADHD moeten adresseren en daarvoor geschikte adviezen bieden. Blowen is valt daar in mijn ervaring niet onder.

quote:
Ik zeg slechts dat blowen voor sommige mensen wel helpt met rust in hun hoofd, dus dat je dat best af en toe wel eens kan doen als dat voor jou werkt.
Het werkt echter als een deksel op een pan met kokend water en rijst; het gaat overkoken en je zal het deksel meer en meer moeten aanduwen. Of je zet het vuur lager.

quote:
Tevens zullen mijn kinderen de grootste bazen op aard worden.
Je zou dat in elk geval niet zeggen als je me kent :7
Hopelijk krijgen ze geen ADHD.
  PR en moderator maandag 23 december 2013 @ 17:50:05 #162
288245 crew  Moira
pi_134614503
quote:
7s.gif Op maandag 23 december 2013 17:46 schreef Gray het volgende:

[..]

Zie je niet hoe je jezelf tegenspreekt hier?
Nee.
quote:
[..]

Ze heeft inderdaad hulp nodig, professioneel of anderzijds. Daarom liep ze bij een arts en komt ze nu hier om hulp vragen. Het probleem lijkt echter te zijn dat ze ADHD lijkt te hebben, aldus de professionele hulp. Je zou juist ADHD moeten adresseren en daarvoor geschikte adviezen bieden. Blowen is valt daar in mijn ervaring niet onder.
Hartstikke leuk. Dan geef jij TS jouw tips, en geef ik TS mijn tips. Zo gebeurt dat op FOK!
Hoef je geen half topic voor te bevuilen met gezanik.
quote:
[..]

Het werkt echter als een deksel op een pan met kokend water en rijst; het gaat overkoken en je zal het deksel meer en meer moeten aanduwen. Of je zet het vuur lager.
Zegt de ervaringsdeskundige :')
Like I said: voor sommigen kan het relaxed zijn om af en toe te doen, voor anderen werkt het totaal niet zo. Moeite waard om te proberen.
quote:
[..]

Hopelijk krijgen ze geen ADHD.
Dat hoop ik ook.
Fuck the EBU.
pi_134614716
quote:
2s.gif Op maandag 23 december 2013 17:50 schreef Moira. het volgende:

[..]

Nee.
Helaas.

quote:
[..]

Hartstikke leuk. Dan geef jij TS jouw tips, en geef ik TS mijn tips. Zo gebeurt dat op FOK!
Hoef je geen half topic voor te bevuilen met gezanik.
Men kan elkaars adviezen ook bekritiseren op FOK!, naar mijn weten.

quote:
[..]

Zegt de ervaringsdeskundige :')
Like I said: voor sommigen kan het relaxed zijn om af en toe te doen, voor anderen werkt het totaal niet zo. Moeite waard om te proberen.
Waarom dan niet cocaïne aanraden, dat werkt ook voor ADHD'ers. Of drank? Ook drugs immers.

quote:
[..]

Dat hoop ik ook.
Anders krijg je een stel blowers op je bank. Maar voor af en toe een beetje rust is dat geen probleem toch? Moet kunnen toch? Gewoon proberen?
  PR en moderator maandag 23 december 2013 @ 17:59:34 #164
288245 crew  Moira
pi_134614807
quote:
7s.gif Op maandag 23 december 2013 17:56 schreef Gray het volgende:

[..]

Men kan elkaars adviezen ook bekritiseren op FOK!, naar mijn weten.
Dat kan, maar dan hoef je daar nog steeds niet een half topic voor te bevuilen met gezanik dat niemand (zelfs ik niet) interessant vind.
Het voelt voor mij iig alsof je een discussie aan het houden bent met jezelf.
quote:
[..]

Waarom dan niet cocaïne aanraden, dat werkt ook voor ADHD'ers. Of drank? Ook drugs immers.
Oh ja oh, allemaal onder hetzelfde kopje te scharen als cannabis, natuurlijk :')
quote:
[..]

Anders krijg je een stel blowers op je bank. Maar voor af en toe een beetje rust is dat geen probleem toch? Moet kunnen toch? Gewoon proberen?
Van mij mogen mijn kinderen als ze 18 zijn best met mate blowen, hoor.
Niks mis mee.

Maar dat heeft verder niks met dit hele topic te maken, natuurlijk.
Ik weet ook niet waar je de sterke behoefte vandaan haalt om alles wat ik zeg tegen te spreken, misschien is het ook alleen maar omdat ik er zelf ook op blijf reageren.
Vind 't zo wel mooi geweest in elk geval. Hebben we allebei onze dosis aan internet-entertainment weer gehad :*
Fuck the EBU.
pi_134615485
quote:
14s.gif Op maandag 23 december 2013 17:59 schreef Moira. het volgende:

[..]

Dat kan, maar dan hoef je daar nog steeds niet een half topic voor te bevuilen met gezanik dat niemand (zelfs ik niet) interessant vind.
Het voelt voor mij iig alsof je een discussie aan het houden bent met jezelf.
Liever dat dan drugsadviezen geven, zoals de moeder van TS.

quote:
[..]

Oh ja oh, allemaal onder hetzelfde kopje te scharen als cannabis, natuurlijk :')
Allemaal drugs, niet?

quote:
[..]

Van mij mogen mijn kinderen als ze 18 zijn best met mate blowen, hoor.
Niks mis mee.
Is TS 18+?

quote:
Maar dat heeft verder niks met dit hele topic te maken, natuurlijk.
Ik weet ook niet waar je de sterke behoefte vandaan haalt om alles wat ik zeg tegen te spreken, misschien is het ook alleen maar omdat ik er zelf ook op blijf reageren.
Vind 't zo wel mooi geweest in elk geval. Hebben we allebei onze dosis aan internet-entertainment weer gehad :*
Alleen hetgeen ondoordacht in de oren klinkt. ;)
  PR en moderator maandag 23 december 2013 @ 18:24:27 #166
288245 crew  Moira
pi_134615583
quote:
7s.gif Op maandag 23 december 2013 18:22 schreef Gray het volgende:

[..]

Liever dat dan drugsadviezen geven, zoals de moeder van TS.

[..]

Allemaal drugs, niet?

[..]

Is TS 18+?

[..]

Alleen hetgeen ondoordacht in de oren klinkt. ;)
Treurnis alom bij deze jongeman.
Fuck the EBU.
pi_134616057
quote:
9s.gif Op maandag 23 december 2013 18:24 schreef Moira. het volgende:

[..]

Treurnis alom bij deze jongeman.
Wat lief, je noemt me jong! :D
  PR en moderator maandag 23 december 2013 @ 18:38:21 #168
288245 crew  Moira
pi_134616096