Nee ze wilt dat liever ook niet. Maar liever dan medicatie. Ik zelf ben opzoek naar iets wat mijn gedachte kan afleiden waardoor ik rustig word.quote:Op woensdag 18 december 2013 16:00 schreef kievitsboom het volgende:
Blow je soms al of wilt je moeder dat je ermee begint?
Want als je dat doet om gedachten dan zal je er wellicht wel verslaafd aan raken...
Neem een hobby als het goed is en je vindt het echt leuk dan ga je alleen daar aan denken op dat momentquote:Op woensdag 18 december 2013 16:03 schreef britneycheers het volgende:
[..]
Nee ze wilt dat liever ook niet. Maar liever dan medicatie. Ik zelf ben opzoek naar iets wat mijn gedachte kan afleiden waardoor ik rustig word.
En juist als je met die gedachte begint zal je er steeds vaker naar grijpen.quote:Op woensdag 18 december 2013 16:03 schreef britneycheers het volgende:
[..]
Nee ze wilt dat liever ook niet. Maar liever dan medicatie. Ik zelf ben opzoek naar iets wat mijn gedachte kan afleiden waardoor ik rustig word.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.:{
Misschien kan ik het toch dan gaan proberen. Ik rook ook al superveel maar heb het gevoel dat het niet echt werkt. Ik rook binnen zo een 10 minuten makkelijk 3 sigaretten weg en daar wil ik echt vanaf.quote:Op woensdag 18 december 2013 16:01 schreef Scuidward het volgende:
Gok niet dat je stoned opeens wel je kamer gaat opruimen, maar ken persoonlijk ook iemand met ADHD die ook blowt. Kan je alleen niet vertellen of het voor hem echt symptoom bestrijdend werkt maar wat de rest ook zegt, als het je gedachten handelbaar maakt kan je het altijd proberen. Sowieso werkt het wel tegen stress, Amerikaanse veteranen blowen ook dikwijls.
Daar dacht ik ook aan. ADHD is een lekker makkelijk labeltje en nog vergoed ook door de ziekteskosten maffia.quote:Op woensdag 18 december 2013 16:06 schreef Aeqvitas het volgende:
Ben je ECHT een adhd-er of heb je je dat aan laten praten? Als je al 17 jaar functioneert heb je die verkapte cocaine niet nodig namelijk.
Belangrijkste is om je gebruik in toom te houden. Een verslaving kan altijd een gevolg zijn en qua kosten dekt de verzekering cannabisconsumptie niet (soms wel, weet het eigenlijk niet precies) maar als je al een nicotineverslaving hebt dan ben je al half voorzien. THC is meer geestelijk verslavend.quote:Op woensdag 18 december 2013 16:06 schreef britneycheers het volgende:
[..]
Misschien kan ik het toch dan gaan proberen. Ik rook ook al superveel maar heb het gevoel dat het niet echt werkt. Ik rook binnen zo een 10 minuten makkelijk 3 sigaretten weg en daar wil ik echt vanaf.
ja dat wil ik ook gaan doen alleen werk ik al veel en heb niet altijd tijd. Ik wil eerst weer mijn focus richten op school ben al met 1 hbo opleiding en 3 mbo opleidingen gestopt doordat ik na een tijdje de stress niet meer aan kan en dan gewoon impulsief stop.quote:Op woensdag 18 december 2013 16:05 schreef klawie het volgende:
[..]
Neem een hobby als het goed is en je vindt het echt leuk dan ga je alleen daar aan denken op dat moment
Waar krijg je uberhaupt stress van, dat is het probleem. Je kan je wel vol gaan stoppen met medicatie maar je kunt beter het probleem zelf aanpakken.quote:Op woensdag 18 december 2013 16:08 schreef britneycheers het volgende:
[..]
ja dat wil ik ook gaan doen alleen werk ik al veel en heb niet altijd tijd. Ik wil eerst weer mijn focus richten op school ben al met 1 hbo opleiding en 3 mbo opleidingen gestopt doordat ik na een tijdje de stress niet meer aan kan en dan gewoon impulsief stop.
Nee ik denk zelf persoonlijk dat ik het niet echt heb maar omdat ik qan sommige dingen van de symptomen voldoe zou het dus wel kunnen. Maar de psycholgen maken je snel wijs dat je anders bent. ik ben nu 19 en heb nog steeds veel moeite met dingenquote:Op woensdag 18 december 2013 16:06 schreef Aeqvitas het volgende:
Ben je ECHT een adhd-er of heb je je dat aan laten praten? Als je al 17 jaar functioneert heb je die verkapte cocaine niet nodig namelijk.
Na mee dan 12 jaar blowervaring kan ik je melden dat het niet zo is dat je geen gedachtes meer hebt. Je gedachten drijven juist alle kanten op. Als ik je verhaal lees, is het juist het verkeerde middel voor je.quote:Op woensdag 18 december 2013 15:49 schreef britneycheers het volgende:
Nu heeft mijn moeder liever dat ik af en toe blow dan dat ik weer aan medicatie begint, omdat blowen volgens haar ook rustgevend is.
Moeite met dingen =/= adhdquote:Op woensdag 18 december 2013 16:13 schreef britneycheers het volgende:
[..]
Nee ik denk zelf persoonlijk dat ik het niet echt heb maar omdat ik qan sommige dingen van de symptomen voldoe zou het dus wel kunnen. Maar de psycholgen maken je snel wijs dat je anders bent. ik ben nu 19 en heb nog steeds veel moeite met dingen
Je kan ook niet alles tegelijk werk bv alleen op de dagen dat het uitkomt met school of werk niet dan ben je al een stuk verder en kan je ontspannenquote:Op woensdag 18 december 2013 16:08 schreef britneycheers het volgende:
[..]
ja dat wil ik ook gaan doen alleen werk ik al veel en heb niet altijd tijd. Ik wil eerst weer mijn focus richten op school ben al met 1 hbo opleiding en 3 mbo opleidingen gestopt doordat ik na een tijdje de stress niet meer aan kan en dan gewoon impulsief stop.
Van dingen die ik moet regelen dingen die er gebeuren mijn thuis situatie ..ik kan heel erg over dingen inzitten en kan mij erg eenzaam voelen. dagen langen over dingen piekeren etc. ik kan moeilijk relativeren.quote:Op woensdag 18 december 2013 16:09 schreef Aeqvitas het volgende:
[..]
Waar krijg je uberhaupt stress van, dat is het probleem. Je kan je wel vol gaan stoppen met medicatie maar je kunt beter het probleem zelf aanpakken.
Dan moet je zeker niet gaan blowen. Dat versterkt alleen maar je gepieker.quote:Op woensdag 18 december 2013 16:16 schreef britneycheers het volgende:
[..]
Van dingen die ik moet regelen dingen die er gebeuren mijn thuis situatie ..ik kan heel erg over dingen inzitten en kan mij erg eenzaam voelen. dagen langen over dingen piekeren etc. ik kan moeilijk relativeren.
Dat zie je wel vaker bij mensen, de medicatie is niet zo onschulding als het lijkt.quote:Op woensdag 18 december 2013 16:14 schreef Aeqvitas het volgende:
Ik was vroeger te beweeglijk, energiek. Toen maar volgestopt met medicatie door m'n ouders. Want hij is anders. Maar daar merk ik dagelijks de resultaten nog van.
Maar ik zie bij sommige mensen dat het wel degelijk werkt. Mijn broer blowt ook elke dag alleen die is vaak agressief en dat word minder als die blowt.quote:Op woensdag 18 december 2013 16:18 schreef goed_volk het volgende:
[..]
Dan moet je zeker niet gaan blowen. Dat versterkt alleen maar je gepieker.
Wat wel een heel ander soort emotie is. Bij iedereen werkt het anders, maar wat ik in al die jaren heb gezien, is dat mensen met depressies of "emotionele problemen" alleen maar verder weg zakken.quote:Op woensdag 18 december 2013 16:24 schreef britneycheers het volgende:
[..]
Maar ik zie bij sommige mensen dat het wel degelijk werkt. Mijn broer blowt ook elke dag alleen die is vaak agressief en dat word minder als die blowt.
Mensen die ik ken blowen ook al jaren best stevig en is niks mee aan de hand maar ik krijg er behoorlijke problemen van, financieel en psychisch.quote:Op woensdag 18 december 2013 16:24 schreef britneycheers het volgende:
[..]
Maar ik zie bij sommige mensen dat het wel degelijk werkt. Mijn broer blowt ook elke dag alleen die is vaak agressief en dat word minder als die blowt.
quote:Op woensdag 18 december 2013 15:53 schreef datismijnmening het volgende:
Je bent 'It's Britney bitch' vergeten, verder moet je ons nog vertellen wat je aanhebt en welke Marokaan/Turk je deze week hebt gepepen
Dit verschilt bij iedereen, ik word er juist naar en paranoïde van.quote:Op woensdag 18 december 2013 15:49 schreef britneycheers het volgende:
Nu heeft mijn moeder liever dat ik af en toe blow dan dat ik weer aan medicatie begint, omdat blowen volgens haar ook rustgevend is.
Ga ik denk ik doen ook. wat is een vaporizer?quote:Op woensdag 18 december 2013 18:14 schreef Monopoly het volgende:
Het is voor iedereen verschillend hoe je je voelt. Over het algemeen wel de sloomheid is het zelfde.
Maar bij mij komen gedachtes juist at random op en verdwijnen wel weer, om plek te maken voor de volgende dwaze gedachtes.
Je kan het eens proberen. Als ik ook nog lees dat je minder wilt gaan roken: dan is het wellicht een optie om te kijken voor een vaporizer
Een apparaatje wat enkel de wiet warm maakt waardoor de THC vrij komt en je dat alleen binnen krijgt ipv ook tabak. Daarmee doe je langer met je wiet en rook je niet meer tabak.quote:Op woensdag 18 december 2013 22:48 schreef britneycheers het volgende:
[..]
Ga ik denk ik doen ook. wat is een vaporizer?
Dat is inderdaad weer de andere kant. Ik denk dat ik het ook voor het slapen moet gaan doen. overdag gaat hem niet worde.quote:Op woensdag 18 december 2013 21:09 schreef Eunoia. het volgende:
Ik lig nu heerlijk ontspannen, stoned op de bank. Maar opruimen of nuttige dingen doen op dit moment, zit er absoluut niet in bij mij.
Hmm dat is inderdaad een idee. Maar er zijn genoeg mensen die blowen maar daar naast niet roken dus op zich zou dat moeten lukken ook toch?quote:Op woensdag 18 december 2013 22:49 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Een apparaatje wat enkel de wiet warm maakt waardoor de THC vrij komt en je dat alleen binnen krijgt ipv ook tabak. Daarmee doe je langer met je wiet en rook je niet meer tabak.
Erg prettig, je wordt er goed stoned van.
Nadeel is dat een fatsoenlijke vaporizer niet goedkoop is, desalniettemin een prima investering imho.
Ik zou zowiezo niet voor wiet gaan maar hasj zorg ervoor dat als je het voor het eerst doet dat je mensen om je heen hebt die je kunnen helpen mocht het fout gaanquote:Op woensdag 18 december 2013 22:50 schreef britneycheers het volgende:
[..]
Dat is inderdaad weer de andere kant. Ik denk dat ik het ook voor het slapen moet gaan doen. overdag gaat hem niet worde.
Wat voor wiet raad je aan? ik denk dat ik niks sterk moet gaan doen dus dan gewoon white widow?
Als je blowt wordt de stap naar sigareten kleiner he besef dat welquote:Op woensdag 18 december 2013 22:51 schreef britneycheers het volgende:
[..]
Hmm dat is inderdaad een idee. Maar er zijn genoeg mensen die blowen maar daar naast niet roken dus op zich zou dat moeten lukken ook toch?
Waarom slaat het helemaal nergens op? En seks intenser? wtf?quote:Op donderdag 19 december 2013 01:38 schreef oLexie het volgende:
Blowen slaat echt helemaal nergens op en is alleen maar leuk om de seks wat intenser te maken.
White widow zal dan prima zijn. Je kan altijd even bij de shop vragen wat zij aanraden.quote:Op woensdag 18 december 2013 22:50 schreef britneycheers het volgende:
[..]
Dat is inderdaad weer de andere kant. Ik denk dat ik het ook voor het slapen moet gaan doen. overdag gaat hem niet worde.
Wat voor wiet raad je aan? ik denk dat ik niks sterk moet gaan doen dus dan gewoon white widow?
White Widow is een van de sterkere soorten juist..quote:Op donderdag 19 december 2013 09:44 schreef Eunoia. het volgende:
[..]
White widow zal dan prima zijn. Je kan altijd even bij de shop vragen wat zij aanraden.
Dit ligt niet aan blowen he, dat je t ff weet.quote:Op woensdag 18 december 2013 21:09 schreef Eunoia. het volgende:
Maar opruimen of nuttige dingen doen op dit moment, zit er absoluut niet in bij mij.
Hier ben ik het op zich wel mee eens eigenlijk. Ik vond het altijd leuk om te brainfarten met een jointje erbij. Al kon ik er lange tijd ook goed mee slapen maar dat ging dan weer zo ver dat ik zonder blowen niet meer kon slapen en dat heeft 3 weken aan slapeloosheid gekost voor het weer normaal ging.quote:Op donderdag 19 december 2013 01:38 schreef oLexie het volgende:
Blowen als je ADHd hebt is niet heel bevorderlijk. Ik ga er alleen maar nog meer van nadenken, en dieper ook, soms zelfs depressiever.
Uitgaan & Vrije tijdquote:Op donderdag 19 december 2013 10:52 schreef machtpen het volgende:
Stel anders je vraag eens op het wietforum daar heb je mensen die er ervaring mee hebben.
Mij ook. Wellbutrin is mijn "redding".quote:Op woensdag 18 december 2013 16:31 schreef Swiffer het volgende:
Vraag aan je huisarts Wellbutrin, is een mini-antidepresiva welke tevens de hyper gedachten tegengaat.. Mij helpt het, en het werkt veel minder plotseling uit, kan s'avonds gewoon slapen.
Doel je nu op harddrugs?quote:Op donderdag 19 december 2013 16:03 schreef Fera het volgende:
Persoonlijk zou ik niet gaan blowen. Als dat dan de rustgevende factor wordt en jou een fijn gevoel geeft, wil je dit gevoel straks alleen maar meer en misschien ook sterker ervaren. Dat zou ervoor kunnen zorgen dat het blowen een beetje uit de hand loopt.
Nee. Maar dat je misschien wel de hele dag aan een joint gaat lopen lurken omdat het gevoel veel fijner is dan zonder.quote:
Het enige verschil tussen hard- en softdrugs is het feit dat het ene gedoogd wordt en het andere niet.quote:
Haha je hoeft mij niks te vertellen. Als je werkelijk wil beweren dat wiet net zo erg (schadelijk materieel, sociaal en qua gezondheid) is als andere harddrugs inclusief alcohol sla je de plank even finaal mis. Dat is gewoon niet zo. Fluitjhe van een cent om dat te onderbouwen. Kun jij ook www.google.nl Daar wil ik trouwens niet mee zeggen dat wiet per definitie onschuldig is.Zeker niet voor mensen met psychische sores. Wiet maakt niks kapot (zoals hersencellen bij alcohol) en maakt mensen zelden tot nooit roekeloos en agressief. Wiet is veruit de minst schadelijke drug van alle veelgebruikte drugs. Dat is niet opeens niet zo omdat jouw onderbuik knortquote:Op donderdag 19 december 2013 16:27 schreef kievitsboom het volgende:
[..]
Het enige verschil tussen hard- en softdrugs is het feit dat het ene gedoogd wordt en het andere niet.
Mensen die denken dat iets totaal geen nare bijeffecten heeft omdat het er soft voor staat...
Jij denkt anders direct dat het om harddrugs gaat als iets uit de hand kan lopen. Kom op man, ben je zo simpel?quote:Op donderdag 19 december 2013 16:35 schreef Simpel-Zat het volgende:
[..]
Haha je hoeft mij niks te vertellen. Als je werkelijk wil beweren dat wiet net zo erg (schadelijk materieel, sociaal en qua gezondheid) is als andere harddrugs inclusief alcohol sla je de plank even finaal mis. Dat is gewoon niet zo. Fluitjhe van een cent om dat te onderbouwen. Kun jij ook www.google.nl Daar wil ik trouwens niet mee zeggen dat wiet per definitie onschuldig is.Zeker niet voor mensen met psychische sores. Wiet maakt niks kapot (zoals hersencellen bij alcohol) en maakt mensen zelden tot nooit roekeloos en agressief. Wiet is veruit de minst schadelijke drug van alle veelgebruikte drugs. Dat is niet opeens niet zo omdat jouw onderbuik knort
Waar heb je het over? Geen conclusies in mensen hun monden leggen als je wordt aangesproken op onzin die je verkondigt.Ik reageer hierop:quote:Op donderdag 19 december 2013 16:37 schreef kievitsboom het volgende:
[..]
Jij denkt anders direct dat het om harddrugs gaat als iets uit de hand kan lopen. Kom op man, ben je zo simpel?
Dit is zo'n onzin. Niet normaal. Foute voorlichting kan heel kwalijk zijn. Kwalijker dan een jointje.Controleer hetgene je roept voordat je zo iemand over zoiets adviseert met kul. (met 3 klikken heb je alle info die jouw bewering naar het land der fabelen stuurt) Aan interessantdoenerij heeft niemand wat, integendeel.quote:Op donderdag 19 december 2013 16:27 schreef kievitsboom het volgende:
[..]
Het enige verschil tussen hard- en softdrugs is het feit dat het ene gedoogd wordt en het andere niet.
Doe dan, geef die links die mij ongelijk geven.quote:Op donderdag 19 december 2013 16:46 schreef Simpel-Zat het volgende:
[..]
Waar heb je het over? Geen conclusies in mensen hun monden leggen als je wordt aangesproken op onzin die je verkondigt.Ik reageer hierop:
[..]
Dit is zo'n onzin. Niet normaal. Foute voorlichting kan heel kwalijk zijn. Kwalijker dan een jointje.Controleer hetgene je roept voordat je zo iemand over zoiets adviseert met kul. (met 3 klikken heb je alle info die jouw bewering naar het land der fabelen stuurt) Aan interessantdoenerij heeft niemand wat, integendeel.
Maargoed, wil de discussie niet zozeer die kant op laten gaan, maar dit soort lariekoek moet tegengesproken worden. Straks gelooft iemand het nog..
Hier reageerde ik op. Dit is wat jij zei.quote:
Pannenkoek dat was een vraag, geen conclusie. Dacht dat ze wilde zeggen dat je van blowen makkelijker op harddrugs overstapt.quote:Op donderdag 19 december 2013 16:54 schreef kievitsboom het volgende:
[..]
Doe dan, geef die links die mij ongelijk geven.
[..]
Hier reageerde ik op. Dit is wat jij zei.
Niks er van. Je blaat onzin en dat moet tegen gesproken worden. Nogmaals slechte voorlichting kan kwalijker zijn dan alle wiet in de wereld. Je hebt het zelf op dit openbare forum gepost dus dat verschaft duidelijkheid over waar je foute gedachtengang voorbij komt.quote:Op donderdag 19 december 2013 16:54 schreef kievitsboom het volgende:
En laat mijn andere posts erbuiten, dit is persoonlijk aanvallen.
Nopu en, daar hadden we het nietover. Voor de laatste keer. Deze onzin reageer ik op. Niet aankomen met geld ofzo. Jij stelt dat je er psychoses van krijgt en doe je voor als iemand die er verstand van heeft en licht mensen foutief in.quote:Ken genoeg mensen bij wie het uit de hand loopt die géén psychische problemen hebben, alleen financieel.
Volgens mij is het wel persoonlijk.quote:Op donderdag 19 december 2013 17:24 schreef Simpel-Zat het volgende:
[..]
Niks er van. Je blaat onzin en dat moet tegen gesproken worden. Nogmaals slechte voorlichting kan kwalijker zijn dan alle wiet in de wereld. Je hebt het zelf op dit openbare forum gepost dus dat verschaft duidelijkheid over waar je foute gedachtengang voorbij komt.
[..]
Kerel, het gaat me niet om jou persoonlijk, maar er wordt zoveel onzin over wiet beweerd waar ik me groen en geel aan erger. Nergens voor nodig het overdreven aan te dikken met foute info. Waarom? Als je zelf ondervindt dat je van zijn lang zal zn levensdagen geen psychoses hiervan zal gaan krijgen zou je geneigd kunnen zijn alle voorlichting als onzin te beschouwen.Leer eens onderscheid te maken tussen je eigen situatie en algemene realiteit.
Dat hebben we al eerder gemerkt jaquote:Op woensdag 18 december 2013 16:13 schreef britneycheers het volgende:
[..]
ik ben nu 19 en heb nog steeds veel moeite met dingen
nog steeds, fuck, dat moet je de wetenschap vertellen, ze weten van nietsquote:Op donderdag 19 december 2013 21:11 schreef Gray het volgende:
Het is een bekend middel bij de zogenaamde zelfmedicatie, maar ook een beruchte. Het is namelijk nog steeds verslavend.
quote:Op donderdag 19 december 2013 18:38 schreef kievitsboom het volgende:
[..]
Volgens mij is het wel persoonlijk.
Het is duidelijk waar jouw frustratie vandaan komt. Dus omdat jij geen nog psychose van wiet hebt, mag ik het niet zeggen. Anders denken mensen zonder ervaring met psychische problemen dat ze het ook nooit zullen krijgen.
Zullen we ook maar ophouden over dat sigaretten slecht voor je zijn? Omdat de meeste levende rokers geen kanker hebben.
Verder ga ik niet meer op je in, we begonnen over verslaving en jij trekt direct mijn vroegere posts naar voren waarin ik antwoord wat het ergste is wat er kan gebeuren. Dat is triest en noem ik persoonlijk aanvallen.
Ik word het echt zó zat, dat ik voor gek word verklaard omdat anderen denken het beter te weten. Ben al eens eerder met je in discussie geweest in een ander topic en daar kwam je uiteindelijk niet verder dan dat ik alle reclameborden wit moest verven. Tabee.quote:Op vrijdag 20 december 2013 08:41 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
je krijgt geen psychoses van wiet, door de wiet. je kan er een krijgen tijdens je wietgebruik als je die gaat krijgen, maar het kon ook op het werk, onder douche, tijdens een date zijn
ik snap dat je persoonlijke ervaringen het wat kleuren maar probeer de wereld objectief te zien
he, ik heb geen psychoses hoorquote:Op vrijdag 20 december 2013 08:50 schreef kievitsboom het volgende:
[..]
Ik word het echt zó zat, dat ik voor gek word verklaard omdat anderen denken het beter te weten. Ben al eens eerder met je in discussie geweest in een ander topic en daar kwam je uiteindelijk niet verder dan dat ik alle reclameborden wit moest verven. Tabee.
Neem eens een kijkje bij psychiatrische instellingen. Het is echt niet zeldzaam hoor. Maar verder ga ik niet op je in, je lijkt er niet veel van te weten en alleen maar te tegen te spreken om het tegen spreken.quote:Op vrijdag 20 december 2013 08:51 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
he, ik heb geen psychoses hoor
ja want reclameborden leiden af, meer dan die ene in de 16 miljoen die een keer in zijn leven een psychose krijgt
hoe veel hebben dr een gekregen tijdens het autorijden?quote:Op vrijdag 20 december 2013 08:53 schreef kievitsboom het volgende:
[..]
Neem eens een kijkje bij psychiatrische instellingen. Het is echt niet zeldzaam hoor. Maar verder ga ik niet op je in, je lijkt er niet veel van te weten en alleen maar te tegen te spreken om het tegen spreken.
Niemand, veel. Wat dat ermee te maken heeft mag Joost weten.quote:Op vrijdag 20 december 2013 09:04 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
hoe veel hebben dr een gekregen tijdens het autorijden?
en hoe veel reclameborden staan er langs de nederlandse wegen?
Ik snap dat het verwarrend kan lijken.. maar je bent het gewoon met mij eens hoorquote:Op vrijdag 20 december 2013 09:10 schreef kievitsboom het volgende:
[..]
Niemand, veel. Wat dat ermee te maken heeft mag Joost weten.
Een psychose is vaak sluimerend en komt ongemerkt. Juist omdat je het niet merkt ga je achter het stuur zitten en kunnen gewone alledaagse dingen je behoorlijk afleiden. Bijvoorbeeld reclameborden. Of iets simpels als het nummerbord van de auto voor je. Je kan het je niet voorstellen totdat je zelf uit een psychose komt. En nee, ik zeg niet dat we voor die mensen in een neutrale wereld moeten leven, ik bedoel dat mensen moeten oppassen als ze van een arts te horen hebben gekregen dat ze psychotisch zijn.
Waarom ik alsnog op je inga weet ik niet, in dit topic begon ik over verslaving en geen woord gerept over psychose en vraag me af waarom ik juist hier mezelf moet verdedigen.
Dan moet je je posts wat beter verwoorden, want dit leek op onwetend gegil.quote:Op vrijdag 20 december 2013 09:12 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Ik snap dat het verwarrend kan lijken.. maar je bent het gewoon met mij eens hoor
cannabis daarintegen welquote:Op vrijdag 20 december 2013 09:11 schreef Re het volgende:
ach, er is genoeg wetenschappelijke literatuur die aantoont dat als je een genetische aanleg hebt de kans op zware psychische ziektes wordt verhoogd door gebruik van THC, dat zegt verder niets dat iedereen er dan maar een psychose van kan krijgen.
Maar dat is het onderwerp hier niet, THC werkt over het algemeen niet voor ADHD symptomen.
vertel…quote:
Net zo dat iemand laten schrikken of een horrorfilm een 'trigger' kan zijn, dat is de grap..quote:Op vrijdag 20 december 2013 09:59 schreef Fera het volgende:
Van wat ik heb begrepen is dat THC een 'trigger' kan zijn voor een psychose. Maar wel alleen bij mensen die er al gevoelig voor zijn. Dan lijkt het vaak de oorzaak van die psychose, puur omdat je er dan één voor de eerste keer ervaart.
Een keertje schrikken verkloot niet direct je hele stofhuishouding in je hersenen, Veel blowen doet dat wel.quote:Op vrijdag 20 december 2013 11:05 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Net zo dat iemand laten schrikken of een horrorfilm een 'trigger' kan zijn, dat is de grap..
Het is een genetische afwijking, die heb je of heb je niet, en dan komt de afwijking naar boven of niet, zo simpel is het, heb je die afwijking niet, dan heb je hem niet.
99% van de mensen heeft hem niet, de mensen die hem wel hebben kunnen dat al bijna aanvoelen omdat het (joh) in de genen zit, en dus vaak familieleden hebben met een geschiedenis
en 1 keer tabak = kanker, kloptquote:Op vrijdag 20 december 2013 11:18 schreef kievitsboom het volgende:
Een keertje schrikken verkloot niet direct je hele stofhuishouding in je hersenen, Veel blowen doet dat wel.
Dat kan.quote:
Ja, en als je alles wegschuift onder het mom dat het 'kan' doe je maar lekker alles wat fout voor je is. Want ja, het kan fout gaan. Kan hè, kan.quote:Op vrijdag 20 december 2013 11:39 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
één keer ademen ook, alles past achter het woordje 'kan'
Vaak is de reden -dat- ze gaan experimenteren, het feit -dat- ze psychische problemen hebbenquote:Op vrijdag 20 december 2013 11:31 schreef Lyrebird het volgende:
Mensen die (mentale) problemen hebben, moeten sowieso niet gaan experimenteren met drugs.
Waarmee ik overigens niet wil zeggen dat dokters het wel altijd weten.
Verspil je moeite niet aan deze gast, zonde van je tijdquote:Op vrijdag 20 december 2013 11:44 schreef kievitsboom het volgende:
[..]
Ja, en als je alles wegschuift onder het mom dat het 'kan' doe je maar lekker alles wat fout voor je is. Want ja, het kan fout gaan. Kan hè, kan.
Nee momenteel niet. Ik eet ook niet super gezond. ik ben bang om nog meer af te vallen, dus ik wil eerst wat vet aankomen om vervolgens om te zetten in spierkracht.quote:Op vrijdag 20 december 2013 10:17 schreef Lyrebird het volgende:
TS, loop je wel eens hard? Eet je gezond?
Ja daar heb je gelijk in maar dat gevoel had ik ook met medicatie. Ik vraag mij af dan welke van de 2 slechter is? op langer termijn Ritalin of wiet?quote:Op donderdag 19 december 2013 16:51 schreef Fera het volgende:
Ik heb niets tegen blowen. Een jointje op zijn tijd vind ik ook wel lekker. Maar ik denk dat het in een geval van ADHD nog best gevaarlijk kan worden. Als het werkt en je wordt lekker rustig, zoals TS graag zou willen, kan het zijn dat je afhankelijk wordt van dat jointje (of meerderen). Je wil dat gevoel dan namelijk altijd hebben. Dan ben je eigenlijk alleen op je best als je een joint hebt gehad. Een verslaving dus.
Is dat zo? Ik ken best wat mensen, waaronder ikzelf, die stoeiden met ontwenningsverschijnselen na het stoppen met wiet of hasj.quote:Op vrijdag 20 december 2013 08:38 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
nog steeds, fuck, dat moet je de wetenschap vertellen, ze weten van niets
Begin dan eerst eens met gezond eten. Voeding heeft een connectie met ADHD, dus een specifiek dieet zou je symptomen ook al kunnen verminderen.quote:Op zaterdag 21 december 2013 01:42 schreef britneycheers het volgende:
[..]
Nee momenteel niet. Ik eet ook niet super gezond. ik ben bang om nog meer af te vallen, dus ik wil eerst wat vet aankomen om vervolgens om te zetten in spierkracht.
Ik heb het ook weleens met vrienden gedaan, vaak was er dan wel drank aanwezig en de keren zonder drank kreeg ik een lachkick of ik werd oppeens heel moe..heeft er mee te maken denk ik dat ik nooit echt blow.quote:Op vrijdag 20 december 2013 00:37 schreef Moira. het volgende:
Je moet het maar gewoon eens een paar keer uitproberen, met vrienden of lekker alleen, wat jij wilt, waar jij je chill bij voelt.
Dan kun je zien hoe het voor je werkt
Probeer dat eensquote:Op zaterdag 21 december 2013 01:50 schreef britneycheers het volgende:
[..]
Ik heb het ook weleens met vrienden gedaan, vaak was er dan wel drank aanwezig en de keren zonder drank kreeg ik een lachkick of ik werd oppeens heel moe..heeft er mee te maken denk ik dat ik nooit echt blow.
Maar ik heb nog nooit alleen op een rustige manier een joint gerookt.
Smoesjes. Wel eens keniaanse hardlopers gezien?quote:Op zaterdag 21 december 2013 01:42 schreef britneycheers het volgende:
[..]
Nee momenteel niet. Ik eet ook niet super gezond. ik ben bang om nog meer af te vallen, dus ik wil eerst wat vet aankomen om vervolgens om te zetten in spierkracht.
Hmm, ik vind 'pot' toch wel enorm helpen om 'zelf' te ontspannen. In de nacht, J.J. Cale, Black Uhuru, of betere muziek, alleen, joint aansteken, beste moment van die 24 uur.quote:Op zaterdag 21 december 2013 03:25 schreef sitting_elfling het volgende:
Je moet zelf eerst kunnen ontspannen. Als je dat kunt geniet je ook meer van pot.
gezonde lifestyle word vaak zo ondergewaardeerd maar maakt vaak een wereld van verschil.quote:Op zaterdag 21 december 2013 04:16 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Smoesjes. Wel eens keniaanse hardlopers gezien?
Mijn advies: stop met het innemen van rommel. Leef regelmatig, dwz slaap minstens 8 uur per 24 uur, eet regelmatig (3 maaltijden per dag, veel groente, geen vet of vette snacks) en ga meer sporten.
Op die manier krijg je meer regelmaat in je bestaan en daardoor meer regelmaat in je hoofd.
Dit is ook wel heel goed advies, ja.quote:Op zaterdag 21 december 2013 04:16 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Smoesjes. Wel eens keniaanse hardlopers gezien?
Mijn advies: stop met het innemen van rommel. Leef regelmatig, dwz slaap minstens 8 uur per 24 uur, eet regelmatig (3 maaltijden per dag, veel groente, geen vet of vette snacks) en ga meer sporten.
Op die manier krijg je meer regelmaat in je bestaan en daardoor meer regelmaat in je hoofd.
ik wacht nog op bewijsquote:Op vrijdag 20 december 2013 09:36 schreef Life2.0 het volgende:
morgen misschien, bedtijd voor mij
de adhd-ers mogen zich zelf melden
Ritalin, zou ik zeggen. Maar ik moet erbij vermelden dat het niet voor iedereen hetzelfde is. Een vriendin van me doet het goed op medicijnen (concerta) en mijn broertje werd er juist depressief van. Voor hem is toen een traject gestart zonder medicijnen met neurofeedback.quote:Op zaterdag 21 december 2013 01:44 schreef britneycheers het volgende:
[..]
Ja daar heb je gelijk in maar dat gevoel had ik ook met medicatie. Ik vraag mij af dan welke van de 2 slechter is? op langer termijn Ritalin of wiet?
quote:Op woensdag 18 december 2013 16:13 schreef goed_volk het volgende:
[..]
Na mee dan 12 jaar blowervaring kan ik je melden dat het niet zo is dat je geen gedachtes meer hebt. Je gedachten drijven juist alle kanten op. Als ik je verhaal lees, is het juist het verkeerde middel voor je.
quote:Op woensdag 18 december 2013 16:18 schreef goed_volk het volgende:
[..]
Dan moet je zeker niet gaan blowen. Dat versterkt alleen maar je gepieker.
ontwenningsverschijnselen ja?quote:Op zaterdag 21 december 2013 01:44 schreef Gray het volgende:
[..]
Is dat zo? Ik ken best wat mensen, waaronder ikzelf, die stoeiden met ontwenningsverschijnselen na het stoppen met wiet of hasj.
[..]
Begin dan eerst eens met gezond eten. Voeding heeft een connectie met ADHD, dus een specifiek dieet zou je symptomen ook al kunnen verminderen.
Ontwenningsverschijnselen ja.quote:Op zaterdag 21 december 2013 20:30 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
ontwenningsverschijnselen ja?
of slaap je een weekje wat slechter omdat je normaal binnen 5 min weg bent [ afbeelding ]
Heftige dromen, zweten, stress. Niets ernstigs, en het duurde niet langer dan een week, maar het gebeurde wel. Bij mij en anderen.quote:Op zondag 22 december 2013 00:22 schreef Moira. het volgende:
[..]
Wat voor ontwenningsverschijnselen, dan?
Maar als het niet langer dan een week duurt is het nou niet echt noemenswaardig, toch?quote:Op zondag 22 december 2013 00:47 schreef Gray het volgende:
[..]
Heftige dromen, zweten, stress. Niets ernstigs, en het duurde niet langer dan een week, maar het gebeurde wel. Bij mij en anderen.
Vind het stoppen met roken minder heftig, maar duurt wel langer. En het is moeilijker daarmee gestopt te blijven.quote:Op zondag 22 december 2013 00:49 schreef Moira. het volgende:
[..]
Maar als het niet langer dan een week duurt is het nou niet echt noemenswaardig, toch?
Stoppen met roken heb je meer last van.
Ja, dus eigenlijk is wiet helemaal niet verslavend en zijn de 'ontwenningsverschijnselen' niet echt ontwenningsverschijnselen te noemenquote:Op zondag 22 december 2013 00:55 schreef Gray het volgende:
[..]
Vind het stoppen met roken minder heftig, maar duurt wel langer. En het is moeilijker daarmee gestopt te blijven.
Erm, nee? Verschijnselen vinden plaats door ontwenning, dus het zijn nog steeds ontwenningsverschijnselen. Lichtblauw is lichter dan donkerblauw, maar nog steeds blauw.quote:Op zondag 22 december 2013 00:56 schreef Moira. het volgende:
[..]
Ja, dus eigenlijk is wiet helemaal niet verslavend en zijn de 'ontwenningsverschijnselen' niet echt ontwenningsverschijnselen te noemen
Dan kan men putten uit feiten en ervaringen. Waar put jij uit?quote:Vind 't altijd wel belangrijk als mensen goed geïnformeerd worden, en een hele hoop mensen worden afgeschrikt en keren er (onterecht) een afkeer tegen als ze zulke dingen op internet lezen, terwijl ze helemaal niet waar zijn
Uit de onderzoeken waardoor heel de wereld nu eindelijk wat meer open staat voor wiet omdat ze eigenlijk geen directe nadelen eraan kunnen vinden? Uruguay heeft het al helemaal gelegaliseerd (dus eigenlijk zijn zij daarmee progressiever dan wij) en steeds meer staten in de VS beginnen er ook aan.quote:Op zondag 22 december 2013 01:01 schreef Gray het volgende:
[..]
Erm, nee? Verschijnselen vinden plaats door ontwenning, dus het zijn nog steeds ontwenningsverschijnselen. Lichtblauw is lichter dan donkerblauw, maar nog steeds blauw.
[..]
Dan kan men putten uit feiten en ervaringen. Waar put jij uit?
Laat eens zien?quote:Op zondag 22 december 2013 01:03 schreef Moira. het volgende:
[..]
Uit de onderzoeken waardoor heel de wereld nu eindelijk wat meer open staat voor wiet omdat ze eigenlijk geen directe nadelen eraan kunnen vinden? Uruguay heeft het al helemaal gelegaliseerd (dus eigenlijk zijn zij daarmee progressiever dan wij) en steeds meer staten in de VS beginnen er ook aan.
Is een hot topic, hoor. Eindelijk krijgt de wereld een beetje reason.
Are you kidding me? Leef je onder een steen ofzo?quote:
Het nieuws volg ik niet, als dat is wat je bedoelt. Ik volg wat met mij en m'n directe omgeving gebeurt, en dat waren overeenkomstige symptomen na het stoppen met het gebruik van wiet of hasj.quote:Op zondag 22 december 2013 01:12 schreef Moira. het volgende:
[..]
Are you kidding me? Leef je onder een steen ofzo?
Heb eigenlijk helemaal geen zin om hier moeite voor te hoeven doen, kan mij tenslotte aan m'n reet roesten wie er wel of niet wiet rookt en wat alle meningen erover zijn.
Maar vooruit, ik zal eens even voor je kijken.
Overigens is het natuurlijk weinig moeite om zelf gewoon even te googlen op "should cannabis be legalized" ofzo.
Heb je ze zelf gelezen?quote:Op zondag 22 december 2013 01:25 schreef Moira. het volgende:
Een obvious pro-marihuana linkje, maar staan wel wat leuke feitjes in.
http://www.huffingtonpost(...)ation_n_4151423.html
En hier nog gewoon even wat random leesvoer. Zal allemaal wel.
http://www.the-scientist.(...)nked-to-Poor-Health/
http://www.scientificamer(...)=the-truth-about-pot
http://edition.cnn.com/2013/11/09/us/marijuana-public-opinion/
http://www.heraldsun.com.(...)i0diac-1226676714223
http://www.collective-evo(...)bis-can-cure-cancer/
http://www.cancer.gov/can(...)thprofessional/page4
Have fun x
Liever had ik wat quotes van artikelen die jij zelf gelezen had die jouw standpunt ondersteunen, aangezien je zo zeker lijkt te weten waarover je spreekt. Links vroeg ik niet om, al verbaast het me niets dat je daarmee aankomt. Maar ik zal ze ook 'skimmen'.quote:Op zondag 22 december 2013 01:38 schreef Moira. het volgende:
[..]
Sommige had ik al gelezen, anderen geskimd.
Hallo, jij wil links
Dus ja, ontwenningsverschijnselen kunnen optreden bij (zware) gebruikers van cannabis, wat mijn perspectief ondersteunt. Alhoewel zeldzaam en meestal niet heel ernstig, blijft het ook met deze vorm van medicatie oppassen. Zéker bij zelfmedicatie.quote:Experts Tell the Truth about Pot
Marijuana use can be problematic but only rarely leads to addiction
[..] as people have since cast aside the notion that marijuana use inevitably culminates in the destruction of the mind, so have they also begun to question the concept that it is benign. In particular, some evidence suggests that marijuana can, in some cases, be addictive and that it may present other health problems as well, particularly in heavy users. That said, most people suffer no ill effects from a single or occasional use of the drug.
Researchers have also demonstrated that heavy marijuana use can lead to increased tolerance and withdrawal symptoms when trying to stop. In addition, heavy use can contribute to respiratory and cardiovascular problems as well as impairments in short-term memory. Marijuana may also trigger certain disorders, such as schizophrenia, in vulnerable persons [see A Mind in Danger, by Victoria Costello], although researchers continue to debate the evidence on this issue.
Als jij wil blowen, dan moet je dat vooral doen. Maar ga mensen niet aanpraten dat er geen directe nadelen zijn.quote:Op zondag 22 december 2013 01:03 schreef Moira. het volgende:
[..]
Uit de onderzoeken waardoor heel de wereld nu eindelijk wat meer open staat voor wiet omdat ze eigenlijk geen directe nadelen eraan kunnen vinden? Uruguay heeft het al helemaal gelegaliseerd (dus eigenlijk zijn zij daarmee progressiever dan wij) en steeds meer staten in de VS beginnen er ook aan.
Is een hot topic, hoor. Eindelijk krijgt de wereld een beetje reason.
Bijwerkingen: bier en bittergarnituur.quote:Op zondag 22 december 2013 12:29 schreef Luxuria het volgende:
Ik las bowlen voor ontspanning
Misschien moet je dat eens gaan doen
Het helpt in bepaalde opzichten weldegelijk. Dat hyperactieve randje gaat eraf en daarmee de focus ook iets beter. Maar dé oplossing voor adhd zou ik het niet durven noemen.quote:Op zondag 22 december 2013 12:38 schreef Re het volgende:
sowieso als je je elke dag knetterstoned blowt lijkt me er iets mis te zijn met jezelf… maar goed, dat zal best te verdedigen zijn. Er lijkt me weinig mis met blowen zelf ter ontspanning of intensere inzichten etc. Maar het helpt niet tegen de symptomen van ADHD, daar waar het uiteindelijk hier om ging
ja idd, net zoals slapen, drank, coke, heroïne, morfine, masturberen of gewoon doodgaan...quote:Op zondag 22 december 2013 12:53 schreef Gray het volgende:
[..]
Het helpt in bepaalde opzichten weldegelijk. Dat hyperactieve randje gaat eraf en daarmee de focus ook iets beter. Maar dé oplossing voor adhd zou ik het niet durven noemen.
Veel van die dingen zijn anders voor een ADHD'er, net als het effect van marihuana. Je weet als het goed is toch wel van hoe de werking van ritalin bij een ADHD'er verschilt met een niet-ADHD'er?quote:Op zondag 22 december 2013 12:57 schreef Re het volgende:
[..]
ja idd, net zoals slapen, drank, coke, heroïne, morfine, masturberen of gewoon doodgaan...
Dat lijkt mij een geschikt idee. Al ga ik eerder voor een aanpassing van het dagelijkse leven dan medicatie, maar dat is slechts mijn voorkeur.quote:het beste is gewoon therapie, eventueel met wat gerichte medicatie als het echt het dagelijkse leven dusdanig in de war schopt dat normaal functioneren niet meer goed kan
canabbinoiden werken voornamelijk antagonistisch op de canabinoid receptoren, amfetamines zijn agonisten op TAAR1... (het feit dat je van de ene een hongerkick krijgt en de ander juist niet bijvoorbeeld). En ja eerst life-style modificaties proberen, dat wordt nogal eens makkelijk vergeten, want te lui om te willen veranderenquote:Op zondag 22 december 2013 13:25 schreef Gray het volgende:
[..]
Veel van die dingen zijn anders voor een ADHD'er, net als het effect van marihuana. Je weet als het goed is toch wel van hoe de werking van ritalin bij een ADHD'er verschilt met een niet-ADHD'er?
[..]
Dat lijkt mij een geschikt idee. Al ga ik eerder voor een aanpassing van het dagelijkse leven dan medicatie, maar dat is slechts mijn voorkeur.
De mechanismen zijn inderdaad ook anders.quote:Op zondag 22 december 2013 13:33 schreef Re het volgende:
[..]
canabbinoiden werken voornamelijk antagonistisch op de canabinoid receptoren, amfetamines zijn agonisten op TAAR1... (het feit dat je van de ene een hongerkick krijgt en de ander juist niet bijvoorbeeld). En ja eerst life-style modificaties proberen, dat wordt nogal eens makkelijk vergeten, want te lui om te willen veranderen
quote:Op zondag 22 december 2013 08:58 schreef Gray het volgende:
[..]
Liever had ik wat quotes van artikelen die jij zelf gelezen had die jouw standpunt ondersteunen, aangezien je zo zeker lijkt te weten waarover je spreekt. Links vroeg ik niet om, al verbaast het me niets dat je daarmee aankomt. Maar ik zal ze ook 'skimmen'.
Wie weet zou dat me overtuigen van plotselinge verschijnselen tijdens het afkicken, bij meerdere mensen. Dat de verslavingszorg gewone mensen waren die voor de grap een gebouw huurden en mensen op spreekuur namen.
Het 3e linkje vermeldt het volgende:
[..]
Dus ja, ontwenningsverschijnselen kunnen optreden bij (zware) gebruikers van cannabis, wat mijn perspectief ondersteunt. Alhoewel zeldzaam en meestal niet heel ernstig, blijft het ook met deze vorm van medicatie oppassen. Zéker bij zelfmedicatie.
Moet ik nog verder lezen?
quote:Op zondag 22 december 2013 01:12 schreef Moira. het volgende:
Heb eigenlijk helemaal geen zin om hier moeite voor te hoeven doen, kan mij tenslotte aan m'n reet roesten wie er wel of niet wiet rookt en wat alle meningen erover zijn.
Noem eens alle directe nadelen die mensen ondervinden als ze op z'n tijd recreatief/ontspannend een blowtje roken, dan?quote:Op zondag 22 december 2013 09:42 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Als jij wil blowen, dan moet je dat vooral doen. Maar ga mensen niet aanpraten dat er geen directe nadelen zijn.
Daar maak je je makkelijk vanaf zeg. Wel beweringen doen, maar niet staven. Lui is het sleutelwoord hier. Jij bent zeker zo'n blower?quote:
Daar gaat het topic toch niet over? Het gaat hier over zelfmedicatie.quote:[..]
Noem eens alle directe nadelen die mensen ondervinden als ze op z'n tijd recreatief/ontspannend een blowtje roken, dan?
Leuker nog: doe dat eens in vergelijking met wekelijks alcoholgebruik.
Jouw mensenkennisquote:Op zondag 22 december 2013 16:34 schreef Gray het volgende:
[..]
Daar maak je je makkelijk vanaf zeg. Wel beweringen doen, maar niet staven. Lui is het sleutelwoord hier. Jij bent zeker zo'n blower?![]()
Eehh, TT = "blowen voor ontspanning"quote:[..]
Daar gaat het topic toch niet over? Het gaat hier over zelfmedicatie.
Lees de OP. Ontspanning hoeft niet te staan voor recreatieve ontspanning, maar kan ook staan voor ontstressen. Wat de OP ondersteunt.quote:Op zondag 22 december 2013 16:36 schreef Moira. het volgende:
[..]
Jouw mensenkennis
[..]
Eehh, TT = "blowen voor ontspanning"
TS zoekt gewoon iets om even de scherpe randjes van haar gedachten af te halen. Blowen kan dan een prima optie zijn om dat gewoon af en toe lekker relaxed in je eentje te doen.
Werkt niet voor iedereen, maar daarom kun je het nog best eens proberen.
Klopt, maar om het te gaan verkondigen als middel voor alles lijkt me ook niet de bedoeling. Medicijnen, drugs, alcohol en zelfs eten; allen vallen ze onder dezelfde noemer. De laatste kan best door de beugel om te adviseren, maar helaas is daar nog geen eenduidig bewijs voor. Zelfde voor wiet overigens.quote:Het is geen heroïne ofzo waar je dan gelijk de rest van je leven aan verslaafd bent
Ja, en ontstressen is toch ontspannend een jointje roken? Daar heb ik het toch over?quote:Op zondag 22 december 2013 17:13 schreef Gray het volgende:
[..]
Lees de OP. Ontspanning hoeft niet te staan voor recreatieve ontspanning, maar kan ook staan voor ontstressen. Wat de OP ondersteunt.
[..]
Klopt, maar om het te gaan verkondigen als middel voor alles lijkt me ook niet de bedoeling. Medicijnen, drugs, alcohol en zelfs eten; allen vallen ze onder dezelfde noemer. De laatste kan best door de beugel om te adviseren, maar helaas is daar nog geen eenduidig bewijs voor. Zelfde voor wiet overigens.
oh je sliep, zoals ik al zei, een weekje slechter dan de week ervoorquote:Op zondag 22 december 2013 00:47 schreef Gray het volgende:
[..]
Heftige dromen, zweten, stress. Niets ernstigs, en het duurde niet langer dan een week, maar het gebeurde wel. Bij mij en anderen.
Je praat over "af en toe een jointje roken", ofwel recreatief gebruik. Ts heeft een chronische gedragsstoornis, Adhd, en zal dus aan 'af en toe ontspanning' waarschijnlijk niet genoeg hebben.quote:Op zondag 22 december 2013 17:33 schreef Moira. het volgende:
[..]
Ja, en ontstressen is toch ontspannend een jointje roken? Daar heb ik het toch over?
Ik verkondig het ook niet als middel voor alles?
Mja I'm out, gaat nergens meer over
Zweetaanvallen, hartkloppingen, intense nachtmerries, insomnia, agressie, gevoelige ogen en misschien nog wat dat ik vergeten ben. Toch zeker twee weken last van gehad, wat me verbaasde toen.quote:Op zondag 22 december 2013 17:39 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
oh je sliep, zoals ik al zei, een weekje slechter dan de week ervoor
geen pijn aan je organen? geen wazig zicht? geen hallucinaties? niet overgeven? alles waar je last van had na die "verslaving" is een paar dagen slecht slapen?
Wie stelt hier dan dat wiet roken je van je ADHD symptomen af helpt dan?quote:Op zondag 22 december 2013 17:54 schreef Gray het volgende:
[..]
Je praat over "af en toe een jointje roken", ofwel recreatief gebruik. Ts heeft een chronische gedragsstoornis, Adhd, en zal dus aan 'af en toe ontspanning' waarschijnlijk niet genoeg hebben.
ja je sliep slecht, zei je alquote:Op zondag 22 december 2013 17:54 schreef Gray het volgende:
[..]
Je praat over "af en toe een jointje roken", ofwel recreatief gebruik. Ts heeft een chronische gedragsstoornis, Adhd, en zal dus aan 'af en toe ontspanning' waarschijnlijk niet genoeg hebben.
[..]
Zweetaanvallen, hartkloppingen, intense nachtmerries, insomnia, agressie, gevoelige ogen en misschien nog wat dat ik vergeten ben. Toch zeker twee weken last van gehad, wat me verbaasde toen.
Jij. Nota bene zelfs nog in de volgende zin:quote:Op zondag 22 december 2013 17:57 schreef Moira. het volgende:
[..]
Wie stelt hier dan dat wiet roken je van je ADHD symptomen af helpt dan?
quote:Op sommige momenten kan TS er zeker baat bij hebben. Op zo'n avondje dat het chaos in je hoofd is en je ff een beetje rust in je gedachten wilt hebben.
Like I said, werkt niet voor iedereen op die manier. Maar het is het proberen waard.
Dus voortaan moeten artsen maar zeggen tegen ADHD'ers dat ze 'een beetje moeten ontspannen af en toe'. Klinkt heel wetenschappelijk.quote:Op zondag 22 december 2013 18:01 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
ja je sliep slecht, zei je al
het verschil tussen geen ontspanning, een een beetje onspanning af en toe, is enorm
Ik noem nergens ADHDquote:Op maandag 23 december 2013 13:56 schreef Gray het volgende:
[..]
Jij. Nota bene zelfs nog in de volgende zin:
[..]
Daar gaat dit topic over! Als je zomaar willekeurig woorden wil spuien, ga dan scrabbelen en laat je drugsadviezen achterwege.quote:Op maandag 23 december 2013 14:48 schreef Moira. het volgende:
[..]
Ik noem nergens ADHDDat geldt namelijk gewoon voor iedereen die wel eens rust van z'n eigen gedachtes wil.
Wat de fuck zit je nou de hele tijd krampachtig een discussie te voeren dan?quote:Op maandag 23 december 2013 15:13 schreef Gray het volgende:
[..]
Daar gaat dit topic over! Als je zomaar willekeurig woorden wil spuien, ga dan scrabbelen en laat je drugsadviezen achterwege.
Lees de OP nog eens door. TS vraagt of ze het advies van haar moeder moet opvolgen om in plaats van medicatie tegen ADHD moet blowen als zelfmedicatie. Dit omdat ze stoeit met structuur en chaos in d'r leven, gepaard met veel gedachten. En dan ga jij blowen adviseren.quote:Op maandag 23 december 2013 15:15 schreef Moira. het volgende:
[..]
Wat de fuck zit je nou de hele tijd krampachtig een discussie te voeren dan?
De TT is 'blowen voor ontspanning' en TS vertelt in de OP wat zaken waarbij blowen op een rustige avond zeker wel relaxend kan zijn voor sommige mensen (genoeg ADHD'ers die het relaxed vinden om af en toe te blowen).
Die tip geef ik haar mee, om het uit te proberen.
Ze heeft al wel vaker geblowd maar nog nooit rustig in haar ééntje. Nou, dan kan ze dat mooi eens proberen, als ze dat wilt. Wie weet helpt het haar er wel bij, en wie weet ook niet.
Dan weet je dat.
Klaar.
Gast, ik geef toch ook nergens het advies om blowen maar gewoon als vervanging voor medicatie tegen ADHD te gebruiken?quote:Op maandag 23 december 2013 15:49 schreef Gray het volgende:
[..]
Lees de OP nog eens door. TS vraagt of ze het advies van haar moeder moet opvolgen om in plaats van medicatie tegen ADHD moet blowen als zelfmedicatie. Dit omdat ze stoeit met structuur en chaos in d'r leven, gepaard met veel gedachten. En dan ga jij blowen adviseren.
Moira, doe de wereld een lol en neem alsjeblieft nooit kinderen.
Dik gedrukte is overigens wat ze zegt te missen en daar kan bij sommige mensen blowen wel mee helpen, tijdelijk. Zolang het niet de hoofdmanier is om de problemen aan te pakken is het geen probleem lijkt me. Want met blowen krijg je niet meer structuur en wordt de uiterlijke chaos niet minder, het boeit je gewoon ff niet. Lapmiddeltje dus.quote:Op woensdag 18 december 2013 15:49 schreef britneycheers het volgende:
Toen wilde de psycholoog dus mijn dosis verhogen + anti deprisiva + slaapmiddel voorschrijven..uiteindelijk ben ik met alles gestopt omdat ik de medicatie op mijn leeftijd te heftig vond. Nu een half jaar verder.. mis ik nog steeds het fijne gevoel dat ik ff geen gedachtes meer heb.
Mijn leven is nogal chaotisch en dat komt meer omdat ik niet weet om te gaan met sommige dingen,weinig structuur en ik teveel nadenk eigenlijk.
Dit.quote:Op maandag 23 december 2013 16:38 schreef jogy het volgende:
Trouwens zie ik in de OP alleen dat ze de stilte in haar hoofd mist, de rest niet echt. Dus dan zou blowen op zich een manier kunnen zijn om even tijdelijk rust te krijgen. Al had ik met blowen niet echt het idee dat ik minder nadacht, alleen dat ik er beter mee om kon gaan. Een vriend van me blowt eigenlijk ook al jaren omdat hij dan wat rust in zijn donder krijgt. Het is niet één of andere blowende lamzak verder, heeft een gezinnetje, carrière en hobby's dus dat zit wel goed.
[..]
Dik gedrukte is overigens wat ze zegt te missen en daar kan bij sommige mensen blowen wel mee helpen, tijdelijk. Zolang het niet de hoofdmanier is om de problemen aan te pakken is het geen probleem lijkt me. Want met blowen krijg je niet meer structuur en wordt de uiterlijke chaos niet minder, het boeit je gewoon ff niet. Lapmiddeltje dus.
Zie je niet hoe je jezelf tegenspreekt hier?quote:Op maandag 23 december 2013 16:00 schreef Moira. het volgende:
[..]
Gast, ik geef toch ook nergens het advies om blowen maar gewoon als vervanging voor medicatie tegen ADHD te gebruiken?
Ze heeft inderdaad hulp nodig, professioneel of anderzijds. Daarom liep ze bij een arts en komt ze nu hier om hulp vragen. Het probleem lijkt echter te zijn dat ze ADHD lijkt te hebben, aldus de professionele hulp. Je zou juist ADHD moeten adresseren en daarvoor geschikte adviezen bieden. Blowen is valt daar in mijn ervaring niet onder.quote:Ze heeft verder gewoon professionele hulp nodig voor dat, maar daar ga ik niet over. Daarom zeg ik ook nergens iets over ADHD.
Het werkt echter als een deksel op een pan met kokend water en rijst; het gaat overkoken en je zal het deksel meer en meer moeten aanduwen. Of je zet het vuur lager.quote:Ik zeg slechts dat blowen voor sommige mensen wel helpt met rust in hun hoofd, dus dat je dat best af en toe wel eens kan doen als dat voor jou werkt.
Hopelijk krijgen ze geen ADHD.quote:Tevens zullen mijn kinderen de grootste bazen op aard worden.
Je zou dat in elk geval niet zeggen als je me kent
Nee.quote:Op maandag 23 december 2013 17:46 schreef Gray het volgende:
[..]
Zie je niet hoe je jezelf tegenspreekt hier?
Hartstikke leuk. Dan geef jij TS jouw tips, en geef ik TS mijn tips. Zo gebeurt dat op FOK!quote:[..]
Ze heeft inderdaad hulp nodig, professioneel of anderzijds. Daarom liep ze bij een arts en komt ze nu hier om hulp vragen. Het probleem lijkt echter te zijn dat ze ADHD lijkt te hebben, aldus de professionele hulp. Je zou juist ADHD moeten adresseren en daarvoor geschikte adviezen bieden. Blowen is valt daar in mijn ervaring niet onder.
Zegt de ervaringsdeskundigequote:[..]
Het werkt echter als een deksel op een pan met kokend water en rijst; het gaat overkoken en je zal het deksel meer en meer moeten aanduwen. Of je zet het vuur lager.
Dat hoop ik ook.quote:[..]
Hopelijk krijgen ze geen ADHD.
Helaas.quote:
Men kan elkaars adviezen ook bekritiseren op FOK!, naar mijn weten.quote:[..]
Hartstikke leuk. Dan geef jij TS jouw tips, en geef ik TS mijn tips. Zo gebeurt dat op FOK!
Hoef je geen half topic voor te bevuilen met gezanik.
Waarom dan niet cocaïne aanraden, dat werkt ook voor ADHD'ers. Of drank? Ook drugs immers.quote:[..]
Zegt de ervaringsdeskundige
Like I said: voor sommigen kan het relaxed zijn om af en toe te doen, voor anderen werkt het totaal niet zo. Moeite waard om te proberen.
Anders krijg je een stel blowers op je bank. Maar voor af en toe een beetje rust is dat geen probleem toch? Moet kunnen toch? Gewoon proberen?quote:[..]
Dat hoop ik ook.
Dat kan, maar dan hoef je daar nog steeds niet een half topic voor te bevuilen met gezanik dat niemand (zelfs ik niet) interessant vind.quote:Op maandag 23 december 2013 17:56 schreef Gray het volgende:
[..]
Men kan elkaars adviezen ook bekritiseren op FOK!, naar mijn weten.
Oh ja oh, allemaal onder hetzelfde kopje te scharen als cannabis, natuurlijkquote:[..]
Waarom dan niet cocaïne aanraden, dat werkt ook voor ADHD'ers. Of drank? Ook drugs immers.
Van mij mogen mijn kinderen als ze 18 zijn best met mate blowen, hoor.quote:[..]
Anders krijg je een stel blowers op je bank. Maar voor af en toe een beetje rust is dat geen probleem toch? Moet kunnen toch? Gewoon proberen?
Liever dat dan drugsadviezen geven, zoals de moeder van TS.quote:Op maandag 23 december 2013 17:59 schreef Moira. het volgende:
[..]
Dat kan, maar dan hoef je daar nog steeds niet een half topic voor te bevuilen met gezanik dat niemand (zelfs ik niet) interessant vind.
Het voelt voor mij iig alsof je een discussie aan het houden bent met jezelf.
Allemaal drugs, niet?quote:[..]
Oh ja oh, allemaal onder hetzelfde kopje te scharen als cannabis, natuurlijk
Is TS 18+?quote:[..]
Van mij mogen mijn kinderen als ze 18 zijn best met mate blowen, hoor.
Niks mis mee.
Alleen hetgeen ondoordacht in de oren klinkt.quote:Maar dat heeft verder niks met dit hele topic te maken, natuurlijk.
Ik weet ook niet waar je de sterke behoefte vandaan haalt om alles wat ik zeg tegen te spreken, misschien is het ook alleen maar omdat ik er zelf ook op blijf reageren.
Vind 't zo wel mooi geweest in elk geval. Hebben we allebei onze dosis aan internet-entertainment weer gehad
Treurnis alom bij deze jongeman.quote:Op maandag 23 december 2013 18:22 schreef Gray het volgende:
[..]
Liever dat dan drugsadviezen geven, zoals de moeder van TS.
[..]
Allemaal drugs, niet?
[..]
Is TS 18+?
[..]
Alleen hetgeen ondoordacht in de oren klinkt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |