abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 18 december 2013 @ 15:49:58 #1
389558 britneycheers
It's Britney Bitch
pi_134406595
Lieve FOK!vrienden,

Zo een 2 jaar geleden ben ik begonnen met medicatie te slikken voor mijn ADHD. Hoewel ik een slechte concentratie heb en mijn gedachte niet echt goed kan ordene ( ik zit vaak im over heel veel dingen en ben vaak gestresst en ook wel vergeetachtig) merk ik verder niks van de ADHD.

Nou de psychologen zagen het anders en schreven mij methylfenidaat voor. ( toen was ik 17) Daar was ik dus mee begonnen en het fijne was dat ik totaal geen gedachtes meer had, ik kon mijn op en top concentreren en het voelde een beetje als ik 10 shots caffeine in mijn bloed had opgenomen en deed oppeens dingen die ik normaal nooit deed zoals mijn kamer opruimen :')

De nadelen waren echter dat ik heel veel ben afgevallen, ik totaal geen emoties meer voelde, met vrienden zat ik er een beetje dood bij, ik kon nergens om lachen en als het medicatie uitwerkte voelde ik mij zwaar depri en moe, maar ik kwam niet in slaap.

Toen wilde de psycholoog dus mijn dosis verhogen + anti deprisiva + slaapmiddel voorschrijven..uiteindelijk ben ik met alles gestopt omdat ik de medicatie op mijn leeftijd te heftig vond. Nu een half jaar verder.. mis ik nog steeds het fijne gevoel dat ik ff geen gedachtes meer heb.

Mijn leven is nogal chaotisch en dat komt meer omdat ik niet weet om te gaan met sommige dingen,weinig structuur en ik teveel nadenk eigenlijk.

Nu heeft mijn moeder liever dat ik af en toe blow dan dat ik weer aan medicatie begint, omdat blowen volgens haar ook rustgevend is.

Wat is hier van waar en hoeverre kan het mij helpen?
If you're easy to get, you are probably easy to forget.
pi_134406795
Verder, ehh, ik heb zelf ADHD, en vind medicatie daarvoor een beetje overdreven. Uiteraard heb je verschillende hier in natuurlijk. Als je wil blowen, lekker doen, ik word er alleen maar loom en ellendig van.
pi_134406899
Probeer het een keer baat het niet dan schaadt het niet
pi_134406932
Blow je soms al of wilt je moeder dat je ermee begint?

Want als je dat doet om gedachten dan zal je er wellicht wel verslaafd aan raken...
:{
  woensdag 18 december 2013 @ 16:01:12 #5
203089 Scuidward
Vleugje cynisme, vol verstand
pi_134406977
Gok niet dat je stoned opeens wel je kamer gaat opruimen, maar ken persoonlijk ook iemand met ADHD die ook blowt. Kan je alleen niet vertellen of het voor hem echt symptoom bestrijdend werkt maar wat de rest ook zegt, als het je gedachten handelbaar maakt kan je het altijd proberen. Sowieso werkt het wel tegen stress, Amerikaanse veteranen blowen ook dikwijls.
  woensdag 18 december 2013 @ 16:03:29 #6
389558 britneycheers
It's Britney Bitch
pi_134407071
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2013 16:00 schreef kievitsboom het volgende:
Blow je soms al of wilt je moeder dat je ermee begint?

Want als je dat doet om gedachten dan zal je er wellicht wel verslaafd aan raken...
Nee ze wilt dat liever ook niet. Maar liever dan medicatie. Ik zelf ben opzoek naar iets wat mijn gedachte kan afleiden waardoor ik rustig word.
pi_134407144
quote:
1s.gif Op woensdag 18 december 2013 16:03 schreef britneycheers het volgende:

[..]

Nee ze wilt dat liever ook niet. Maar liever dan medicatie. Ik zelf ben opzoek naar iets wat mijn gedachte kan afleiden waardoor ik rustig word.
Neem een hobby als het goed is en je vindt het echt leuk dan ga je alleen daar aan denken op dat moment
pi_134407147
quote:
1s.gif Op woensdag 18 december 2013 16:03 schreef britneycheers het volgende:

[..]

En juist als je met die gedachte begint zal je er steeds vaker naar grijpen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  woensdag 18 december 2013 @ 16:06:06 #9
389558 britneycheers
It's Britney Bitch
pi_134407161
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2013 16:01 schreef Scuidward het volgende:
Gok niet dat je stoned opeens wel je kamer gaat opruimen, maar ken persoonlijk ook iemand met ADHD die ook blowt. Kan je alleen niet vertellen of het voor hem echt symptoom bestrijdend werkt maar wat de rest ook zegt, als het je gedachten handelbaar maakt kan je het altijd proberen. Sowieso werkt het wel tegen stress, Amerikaanse veteranen blowen ook dikwijls.
Misschien kan ik het toch dan gaan proberen. Ik rook ook al superveel maar heb het gevoel dat het niet echt werkt. Ik rook binnen zo een 10 minuten makkelijk 3 sigaretten weg en daar wil ik echt vanaf.
pi_134407176
Ben je ECHT een adhd-er of heb je je dat aan laten praten? Als je al 17 jaar functioneert heb je die verkapte cocaine niet nodig namelijk.
pi_134407190
Je zult er ongetwijfeld rustig van worden, maar je ergens op focussen/concentreren als je stoned bent zal niet makkelijk gaan.
Live for now, forget forever
pi_134407241
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2013 16:06 schreef Aeqvitas het volgende:
Ben je ECHT een adhd-er of heb je je dat aan laten praten? Als je al 17 jaar functioneert heb je die verkapte cocaine niet nodig namelijk.
Daar dacht ik ook aan. ADHD is een lekker makkelijk labeltje en nog vergoed ook door de ziekteskosten maffia.
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
  woensdag 18 december 2013 @ 16:08:24 #13
203089 Scuidward
Vleugje cynisme, vol verstand
pi_134407243
quote:
1s.gif Op woensdag 18 december 2013 16:06 schreef britneycheers het volgende:

[..]

Misschien kan ik het toch dan gaan proberen. Ik rook ook al superveel maar heb het gevoel dat het niet echt werkt. Ik rook binnen zo een 10 minuten makkelijk 3 sigaretten weg en daar wil ik echt vanaf.
Belangrijkste is om je gebruik in toom te houden. Een verslaving kan altijd een gevolg zijn en qua kosten dekt de verzekering cannabisconsumptie niet (soms wel, weet het eigenlijk niet precies) maar als je al een nicotineverslaving hebt dan ben je al half voorzien. THC is meer geestelijk verslavend.
  woensdag 18 december 2013 @ 16:08:26 #14
389558 britneycheers
It's Britney Bitch
pi_134407245
quote:
1s.gif Op woensdag 18 december 2013 16:05 schreef klawie het volgende:

[..]

Neem een hobby als het goed is en je vindt het echt leuk dan ga je alleen daar aan denken op dat moment
ja dat wil ik ook gaan doen alleen werk ik al veel en heb niet altijd tijd. Ik wil eerst weer mijn focus richten op school ben al met 1 hbo opleiding en 3 mbo opleidingen gestopt doordat ik na een tijdje de stress niet meer aan kan en dan gewoon impulsief stop.
pi_134407300
quote:
1s.gif Op woensdag 18 december 2013 16:08 schreef britneycheers het volgende:

[..]

ja dat wil ik ook gaan doen alleen werk ik al veel en heb niet altijd tijd. Ik wil eerst weer mijn focus richten op school ben al met 1 hbo opleiding en 3 mbo opleidingen gestopt doordat ik na een tijdje de stress niet meer aan kan en dan gewoon impulsief stop.
Waar krijg je uberhaupt stress van, dat is het probleem. Je kan je wel vol gaan stoppen met medicatie maar je kunt beter het probleem zelf aanpakken.
  woensdag 18 december 2013 @ 16:13:08 #17
389558 britneycheers
It's Britney Bitch
pi_134407425
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2013 16:06 schreef Aeqvitas het volgende:
Nee ik denk zelf persoonlijk dat ik het niet echt heb maar omdat ik qan sommige dingen van de symptomen voldoe zou het dus wel kunnen. Maar de psycholgen maken je snel wijs dat je anders bent. ik ben nu 19 en heb nog steeds veel moeite met dingen
  woensdag 18 december 2013 @ 16:13:13 #18
398472 goed_volk
kan tegen een grapje
pi_134407430
quote:
1s.gif Op woensdag 18 december 2013 15:49 schreef britneycheers het volgende:
Nu heeft mijn moeder liever dat ik af en toe blow dan dat ik weer aan medicatie begint, omdat blowen volgens haar ook rustgevend is.

Na mee dan 12 jaar blowervaring kan ik je melden dat het niet zo is dat je geen gedachtes meer hebt. Je gedachten drijven juist alle kanten op. Als ik je verhaal lees, is het juist het verkeerde middel voor je.
Hier schreef Dagoduck: Zeer goede FiPo.
Hier denkt katindeboom dat ik eigenlijk Braddie ben, maar die ben ik natuurlijk niet.
Hier liet ik CherryOnTop haar beeldscherm onder spugen
pi_134407467
quote:
1s.gif Op woensdag 18 december 2013 16:13 schreef britneycheers het volgende:

[..]

Nee ik denk zelf persoonlijk dat ik het niet echt heb maar omdat ik qan sommige dingen van de symptomen voldoe zou het dus wel kunnen. Maar de psycholgen maken je snel wijs dat je anders bent. ik ben nu 19 en heb nog steeds veel moeite met dingen
Moeite met dingen =/= adhd
pi_134407504
Ik was vroeger te beweeglijk, energiek. Toen maar volgestopt met medicatie door m'n ouders. Want hij is anders. Maar daar merk ik dagelijks de resultaten nog van.
pi_134407516
quote:
1s.gif Op woensdag 18 december 2013 16:08 schreef britneycheers het volgende:

[..]

Je kan ook niet alles tegelijk werk bv alleen op de dagen dat het uitkomt met school of werk niet dan ben je al een stuk verder en kan je ontspannen
  woensdag 18 december 2013 @ 16:16:47 #22
389558 britneycheers
It's Britney Bitch
pi_134407571
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2013 16:09 schreef Aeqvitas het volgende:

[..]

Waar krijg je uberhaupt stress van, dat is het probleem. Je kan je wel vol gaan stoppen met medicatie maar je kunt beter het probleem zelf aanpakken.
Van dingen die ik moet regelen dingen die er gebeuren mijn thuis situatie ..ik kan heel erg over dingen inzitten en kan mij erg eenzaam voelen. dagen langen over dingen piekeren etc. ik kan moeilijk relativeren.
  woensdag 18 december 2013 @ 16:18:38 #23
398472 goed_volk
kan tegen een grapje
pi_134407651
quote:
1s.gif Op woensdag 18 december 2013 16:16 schreef britneycheers het volgende:

[..]

Van dingen die ik moet regelen dingen die er gebeuren mijn thuis situatie ..ik kan heel erg over dingen inzitten en kan mij erg eenzaam voelen. dagen langen over dingen piekeren etc. ik kan moeilijk relativeren.
Dan moet je zeker niet gaan blowen. Dat versterkt alleen maar je gepieker.
Hier denkt katindeboom dat ik eigenlijk Braddie ben, maar die ben ik natuurlijk niet.
  woensdag 18 december 2013 @ 16:20:07 #24
389558 britneycheers
It's Britney Bitch
pi_134407719
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2013 16:14 schreef Aeqvitas het volgende:
Ik was vroeger te beweeglijk, energiek. Toen maar volgestopt met medicatie door m'n ouders. Want hij is anders. Maar daar merk ik dagelijks de resultaten nog van.
Dat zie je wel vaker bij mensen, de medicatie is niet zo onschulding als het lijkt.
  woensdag 18 december 2013 @ 16:24:24 #25
389558 britneycheers
It's Britney Bitch
pi_134407930
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2013 16:18 schreef goed_volk het volgende:

[..]

Dan moet je zeker niet gaan blowen. Dat versterkt alleen maar je gepieker.
Maar ik zie bij sommige mensen dat het wel degelijk werkt. Mijn broer blowt ook elke dag alleen die is vaak agressief en dat word minder als die blowt.
  woensdag 18 december 2013 @ 16:25:59 #26
398472 goed_volk
kan tegen een grapje
pi_134408004
quote:
1s.gif Op woensdag 18 december 2013 16:24 schreef britneycheers het volgende:

[..]

Maar ik zie bij sommige mensen dat het wel degelijk werkt. Mijn broer blowt ook elke dag alleen die is vaak agressief en dat word minder als die blowt.
Wat wel een heel ander soort emotie is. Bij iedereen werkt het anders, maar wat ik in al die jaren heb gezien, is dat mensen met depressies of "emotionele problemen" alleen maar verder weg zakken.
pi_134408124
Probleem met stoned en dronken worden os dat het heel fijn voelt en als je dat normaal niet bent gewend door wat voor rede dan ook kan dat een rede om verslaafd te raken en dat is een nadeel
  woensdag 18 december 2013 @ 16:31:33 #28
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_134408276
Vraag aan je huisarts Wellbutrin, is een mini-antidepresiva welke tevens de hyper gedachten tegengaat.. Mij helpt het, en het werkt veel minder plotseling uit, kan s'avonds gewoon slapen.

misschien is het iets voor je, maar overleg dat met een hulpverlener!
Blowen is persoonlijk, ik had het idee dat het mij niet hielp. De ritalin hield mijn hoofd stil, maar had steeds het gevoel alsof er een kurk af ging rond 8 uur 's avonds, dat ik alles moest inhalen wat ik overdag's niet door mijn hoofd had laten gaan. Met Wellbutrin heb ik dat niet meer.

edit: http://www.psyq.nl/files/(...)Wellbutrin%20XR2.pdf

[ Bericht 29% gewijzigd door Swiffer op 18-12-2013 16:34:32 (linkje opgezocht.) ]
pi_134408461
quote:
1s.gif Op woensdag 18 december 2013 16:24 schreef britneycheers het volgende:

[..]

Mensen die ik ken blowen ook al jaren best stevig en is niks mee aan de hand maar ik krijg er behoorlijke problemen van, financieel en psychisch.
pi_134408579
Ik had m'n kind ook liever aan de wiet dan aan die chemische rotzooi...

Alleen moet ik zeggen dat blowen wel degelijk verslavend KAN zijn... Prima manier om te ontspannen iig.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')