abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 19 december 2013 @ 11:16:01 #51
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_134443365
quote:
9s.gif Op donderdag 19 december 2013 10:52 schreef machtpen het volgende:
Stel anders je vraag eens op het wietforum daar heb je mensen die er ervaring mee hebben.
Uitgaan & Vrije tijd O+.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_134445356
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2013 16:31 schreef Swiffer het volgende:
Vraag aan je huisarts Wellbutrin, is een mini-antidepresiva welke tevens de hyper gedachten tegengaat.. Mij helpt het, en het werkt veel minder plotseling uit, kan s'avonds gewoon slapen.
Mij ook. Wellbutrin is mijn "redding".

TS ik ken ADHD' ers die strontvervelend zijn als ze niet blowen. Tuurlijk kan dat. Goed advies van je ma. Uiteraard uit een pijpje roken als je niet rookt.Tabak is veruit het schadelijkste deel van een joint.
pi_134446391
Niet gaan blowen... kans dat je meer en vervelendere gedachten krijgt dan je lief is! Blowen is niet per definitie fijn en rustgevend. Zeker niet als je druk ben in je kop. Weet ik uit eigen ervaring. Heb ook adhd en slik expres geen medicijnen. Heb altijd wel geblowd...maar werd er op den duur niet beter van.
pi_134451884
Persoonlijk denk ik dat dit topic een beetje uit de hand loopt.

Ikzelf ben er absoluut op tegen dat je wilt blowen om je gedachtes rust te geven. Blowen dient recreatief en ontspannend te zijn, geen oplossing voor problemen.

Denk er eens over na om met een therapeut te praten. Begin bij je huisarts, leg het kort uit, en zegt dat je een therapeut wilt benaderen. Je huisarts kan je dan doorverwijzen. Babbel vervolgens eens met je therapeut en leg uit wat er allemaal speelt. De therapeut kan je dan advies geven over hoe bepaalde dingen aan te pakken en samen met jou een stappenplan opzetten over hoe je je gedachtes kunt ordenen en een plek kunt geven. Je zult vanzelf zien dat je concentratie ook verbeterd als je je gedachtes op een rij hebt.

Succes!
  donderdag 19 december 2013 @ 15:47:27 #55
166390 shifto
Kirby Shizzle
pi_134452486
Ik zal je zeggen hoe het zit als jaren (11) lange dagelijkse blower met adhd.

1. Ritalin zorgt ervoor dat je je kan concentreren. Deze concentratie geeft rust, je bent immers niet meer met 1000 dingen tegelijk bezig. Naar je buitenwereld ben je rustig.

2. Blowen zorgt voor een verdoving. In je hoofd is het misschien wel dubbel zo druk als zonder wiet. Voor de buitenwereld ben je rustig.

Kies wat je wil. 1 is zeker een stuk effectiever als je nog een opleiding wil genieten. Blowen zou ik niet aan beginnen als ik jou was.
Thinking about thinking of you.
  donderdag 19 december 2013 @ 16:03:40 #56
365231 Fera
Fire & Blood
pi_134453030
Persoonlijk zou ik niet gaan blowen. Als dat dan de rustgevende factor wordt en jou een fijn gevoel geeft, wil je dit gevoel straks alleen maar meer en misschien ook sterker ervaren. Dat zou ervoor kunnen zorgen dat het blowen een beetje uit de hand loopt.

Misschien dat therapie een uitkomst is. Dan kun je zonder verdovende middelen of medicatie proberen om meer grip te krijgen op je gedachten. Mijn broertje met ADHD heeft een tijdje aan neurofeedback gedaan, wellicht kun je daar iets mee?

http://nl.wikipedia.org/wiki/Neurofeedback

Verder kom je met de zoekmachine allerlei instituten tegen die aan neurofeedback doen. :)
A man once asked me if it hurt my head when I broke through the earth's crust on my ascension from Hell.
pi_134453744
quote:
6s.gif Op donderdag 19 december 2013 16:03 schreef Fera het volgende:
Persoonlijk zou ik niet gaan blowen. Als dat dan de rustgevende factor wordt en jou een fijn gevoel geeft, wil je dit gevoel straks alleen maar meer en misschien ook sterker ervaren. Dat zou ervoor kunnen zorgen dat het blowen een beetje uit de hand loopt.

Doel je nu op harddrugs?
  donderdag 19 december 2013 @ 16:26:06 #58
365231 Fera
Fire & Blood
pi_134453792
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 16:24 schreef Simpel-Zat het volgende:

[..]

Doel je nu op harddrugs?
Nee. Maar dat je misschien wel de hele dag aan een joint gaat lopen lurken omdat het gevoel veel fijner is dan zonder.
A man once asked me if it hurt my head when I broke through the earth's crust on my ascension from Hell.
pi_134453847
quote:

[..]

Doel je nu op harddrugs?
Het enige verschil tussen hard- en softdrugs is het feit dat het ene gedoogd wordt en het andere niet.

Mensen die denken dat iets totaal geen nare bijeffecten heeft omdat het er soft voor staat... ;(
:{
pi_134454115
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 16:27 schreef kievitsboom het volgende:

[..]

Het enige verschil tussen hard- en softdrugs is het feit dat het ene gedoogd wordt en het andere niet.

Mensen die denken dat iets totaal geen nare bijeffecten heeft omdat het er soft voor staat... ;(
Haha je hoeft mij niks te vertellen. Als je werkelijk wil beweren dat wiet net zo erg (schadelijk materieel, sociaal en qua gezondheid) is als andere harddrugs inclusief alcohol sla je de plank even finaal mis. Dat is gewoon niet zo. Fluitjhe van een cent om dat te onderbouwen. Kun jij ook www.google.nl Daar wil ik trouwens niet mee zeggen dat wiet per definitie onschuldig is.Zeker niet voor mensen met psychische sores. Wiet maakt niks kapot (zoals hersencellen bij alcohol) en maakt mensen zelden tot nooit roekeloos en agressief. Wiet is veruit de minst schadelijke drug van alle veelgebruikte drugs. Dat is niet opeens niet zo omdat jouw onderbuik knort :')
pi_134454172
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 16:35 schreef Simpel-Zat het volgende:

[..]

Haha je hoeft mij niks te vertellen. Als je werkelijk wil beweren dat wiet net zo erg (schadelijk materieel, sociaal en qua gezondheid) is als andere harddrugs inclusief alcohol sla je de plank even finaal mis. Dat is gewoon niet zo. Fluitjhe van een cent om dat te onderbouwen. Kun jij ook www.google.nl Daar wil ik trouwens niet mee zeggen dat wiet per definitie onschuldig is.Zeker niet voor mensen met psychische sores. Wiet maakt niks kapot (zoals hersencellen bij alcohol) en maakt mensen zelden tot nooit roekeloos en agressief. Wiet is veruit de minst schadelijke drug van alle veelgebruikte drugs. Dat is niet opeens niet zo omdat jouw onderbuik knort :')
Jij denkt anders direct dat het om harddrugs gaat als iets uit de hand kan lopen. Kom op man, ben je zo simpel?
pi_134454484
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 16:37 schreef kievitsboom het volgende:

[..]

Jij denkt anders direct dat het om harddrugs gaat als iets uit de hand kan lopen. Kom op man, ben je zo simpel?
Waar heb je het over? Geen conclusies in mensen hun monden leggen als je wordt aangesproken op onzin die je verkondigt.Ik reageer hierop:

quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 16:27 schreef kievitsboom het volgende:

[..]

Dit is zo'n onzin. Niet normaal. Foute voorlichting kan heel kwalijk zijn. Kwalijker dan een jointje.Controleer hetgene je roept voordat je zo iemand over zoiets adviseert met kul. (met 3 klikken heb je alle info die jouw bewering naar het land der fabelen stuurt) Aan interessantdoenerij heeft niemand wat, integendeel.

Maargoed, wil de discussie niet zozeer die kant op laten gaan, maar dit soort lariekoek moet tegengesproken worden. Straks gelooft iemand het nog..
pi_134454608
Ik zie dat je elders dit post:

quote:

Op zaterdag 31 augustus 2013 21:14 schreef AppelCake het volgende:

[..]

Wat is het ergste wat kan gebeuren?

Psychose. Lekker dingen zien en horen die er niet zijn. En nooit meer ophouden. De meeste mensen zien dat niet in totdat ze zelf het haasje worden.

Verder ontwikkelingsstoornissen. De stofjes in je hersenen raken zwaar verstoord.

Zelf heb ik er dagelijks last van. Denk er alsjeblieft niet te licht over. En al helemaal niet als je verslavingsgevoelig bent

[/quote]

Met alle respect, maar de wiet triggerde je psychische problemen. Het veroorzaakte het niet. Leg je eigen situatie een ander niet op. Voor JOU is blowen niet goed nee, maar de overgrote meerderheid van de blowers krijgt hier dus nooit last van.
  donderdag 19 december 2013 @ 16:51:45 #64
365231 Fera
Fire & Blood
pi_134454629
Ik heb niets tegen blowen. Een jointje op zijn tijd vind ik ook wel lekker. Maar ik denk dat het in een geval van ADHD nog best gevaarlijk kan worden. Als het werkt en je wordt lekker rustig, zoals TS graag zou willen, kan het zijn dat je afhankelijk wordt van dat jointje (of meerderen). Je wil dat gevoel dan namelijk altijd hebben. Dan ben je eigenlijk alleen op je best als je een joint hebt gehad. Een verslaving dus.
pi_134454714
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 16:46 schreef Simpel-Zat het volgende:

[..]

Waar heb je het over? Geen conclusies in mensen hun monden leggen als je wordt aangesproken op onzin die je verkondigt.Ik reageer hierop:

[..]

Dit is zo'n onzin. Niet normaal. Foute voorlichting kan heel kwalijk zijn. Kwalijker dan een jointje.Controleer hetgene je roept voordat je zo iemand over zoiets adviseert met kul. (met 3 klikken heb je alle info die jouw bewering naar het land der fabelen stuurt) Aan interessantdoenerij heeft niemand wat, integendeel.

Maargoed, wil de discussie niet zozeer die kant op laten gaan, maar dit soort lariekoek moet tegengesproken worden. Straks gelooft iemand het nog..
Doe dan, geef die links die mij ongelijk geven.
quote:

[..]

Doel je nu op harddrugs?
Hier reageerde ik op. Dit is wat jij zei.

En laat mijn andere posts erbuiten, dit is persoonlijk aanvallen. Ken genoeg mensen bij wie het uit de hand loopt die géén psychische problemen hebben, alleen financieel.
pi_134455412
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 16:54 schreef kievitsboom het volgende:

[..]

Doe dan, geef die links die mij ongelijk geven.

[..]

Hier reageerde ik op. Dit is wat jij zei.
Pannenkoek dat was een vraag, geen conclusie. Dacht dat ze wilde zeggen dat je van blowen makkelijker op harddrugs overstapt.

"Korte en lange termijn
Het zijn juist de lange termijn gevolgen voor de groep stevige gebruikers die schadelijk zijn. Uit onderzoek blijkt dat het blowen meer negatieve effecten heeft voor mensen met een verhoogde kwetsbaarheid. Er is een groep mensen met een verhoogde kans op psychosen, angst, depressie en andere emotionele stoornissen. Voor deze mensen zal de combinatie van persoonlijke aanleg en cannabis-gebruik leiden tot een vergroting van de problematiek. Er is ook een verhoogde kans voor jongeren onder de 18 jaar op negatieve effecten van cannabis-gebruik op de ontwikkeling van de hersenen. Ook hier gaat het om een bepaalde groep met genetische aanleg."

Dit is op jou van toepassing.

Niet schadelijk voor hersenen:

http://www.google.nl/url?(...)CE08Jee1t9ge7VX08Bwg

http://www.jellinek.nl/vr(...)jvende-hersenschade/

Over geheugen:

"Uit recent Nederlands onderzoek onder mensen die gemiddeld 1900 joints hadden gerookt, blijkt dat er na twee weken stoppen met blowen geen grote, permanente negatieve verschillen zijn met niet-blowers voor wat betreft het geheugen en de concentratie. Er is onder deze blowers na het stoppen een zeer beperkte achteruitgang in het functioneren van het geheugen die voor de praktijk van alledag niet van belang is. Uit dit onderzoek waarbij men met magnetische golven in de hersenen heeft gekeken, blijkt wel dat de hersenen van blowers afwijkend functioneren. We kunnen hieruit concluderen dat blowen wel invloed heeft op de hersenen, maar dat de prestatie van de hersenen maar in zeer geringe mate achteruit gaat en dat dat voor het dagelijks leven geen duidelijke gevolgen heeft.

Over psychoses. Let op vriend:

"van alle blowers die Nederland telt wordt slechts een heel klein percentage psychotisch."

http://www.cannabisonderc(...)bis-en-psychose.html

En deze krijg je er nog bonus bij:

http://www.jellinek.nl/vr(...)ng-met-andere-drugs/

Had je zelf ook kunnen doen voordat je je flauwekul als waarheid presenteert he?
pi_134455800
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 16:54 schreef kievitsboom het volgende:

En laat mijn andere posts erbuiten, dit is persoonlijk aanvallen.
Niks er van. Je blaat onzin en dat moet tegen gesproken worden. Nogmaals slechte voorlichting kan kwalijker zijn dan alle wiet in de wereld. Je hebt het zelf op dit openbare forum gepost dus dat verschaft duidelijkheid over waar je foute gedachtengang voorbij komt.

quote:
Ken genoeg mensen bij wie het uit de hand loopt die géén psychische problemen hebben, alleen financieel.
Nopu en, daar hadden we het nietover. Voor de laatste keer. Deze onzin reageer ik op. Niet aankomen met geld ofzo. Jij stelt dat je er psychoses van krijgt en doe je voor als iemand die er verstand van heeft en licht mensen foutief in.

Kerel, het gaat me niet om jou persoonlijk, maar er wordt zoveel onzin over wiet beweerd waar ik me groen en geel aan erger. Nergens voor nodig het overdreven aan te dikken met foute info. Waarom? Als je zelf ondervindt dat je van zijn lang zal zn levensdagen geen psychoses hiervan zal gaan krijgen zou je geneigd kunnen zijn alle voorlichting als onzin te beschouwen.Leer eens onderscheid te maken tussen je eigen situatie en algemene realiteit.
pi_134458368
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 17:24 schreef Simpel-Zat het volgende:

[..]

Niks er van. Je blaat onzin en dat moet tegen gesproken worden. Nogmaals slechte voorlichting kan kwalijker zijn dan alle wiet in de wereld. Je hebt het zelf op dit openbare forum gepost dus dat verschaft duidelijkheid over waar je foute gedachtengang voorbij komt.

[..]

Kerel, het gaat me niet om jou persoonlijk, maar er wordt zoveel onzin over wiet beweerd waar ik me groen en geel aan erger. Nergens voor nodig het overdreven aan te dikken met foute info. Waarom? Als je zelf ondervindt dat je van zijn lang zal zn levensdagen geen psychoses hiervan zal gaan krijgen zou je geneigd kunnen zijn alle voorlichting als onzin te beschouwen.Leer eens onderscheid te maken tussen je eigen situatie en algemene realiteit.
Volgens mij is het wel persoonlijk.

Het is duidelijk waar jouw frustratie vandaan komt. Dus omdat jij geen nog psychose van wiet hebt, mag ik het niet zeggen. Anders denken mensen zonder ervaring met psychische problemen dat ze het ook nooit zullen krijgen.

Zullen we ook maar ophouden over dat sigaretten slecht voor je zijn? Omdat de meeste levende rokers geen kanker hebben.

Verder ga ik niet meer op je in, we begonnen over verslaving en jij trekt direct mijn vroegere posts naar voren waarin ik antwoord wat het ergste is wat er kan gebeuren. Dat is triest en noem ik persoonlijk aanvallen.
pi_134464742
Blowen kan ook je gevoelens onderdrukken en afvlakken, dus of dat werkt...

Het is een bekend middel bij de zogenaamde zelfmedicatie, maar ook een beruchte. Het is namelijk nog steeds verslavend.

Zelf ben ik meer van de mindfulness-oefeningen om m'n adhd in goede banen te leiden. Het geeft rust én meer focus.
  donderdag 19 december 2013 @ 21:27:05 #70
409682 yulian
Ben je vriend niet!
pi_134465533
Ooit een pretsigaret in plaats van een alcoholische versnapering is niets mis mee. Echter dagelijks is dan weer een ander (slecht) uiterste.
The Art Of Lying
  PR en moderator vrijdag 20 december 2013 @ 00:37:51 #71
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_134474639
Af en toe een blowtje roken als je even te veel aan je kop hebt kan in veel gevallen wel goed helpen ja :Y Zorgt gewoon dat je je ff chill voelt en nergens meer echt wat om geeft omdat je het toch allemaal te moeilijk vindt om over na te denken, hehe :P En daardoor val je dan ook beter en rustiger in slaap in zo'n situatie :Y

Maar ik ken ook mensen waarbij het juist níét op die manier werkt, en ze op die manier hun 'chaos' voor zich uit blijven schuiven, en het alleen maar harder terug komt als je dan niet meer blowt/stoned bent.

Je moet het maar gewoon eens een paar keer uitproberen, met vrienden of lekker alleen, wat jij wilt, waar jij je chill bij voelt.
Dan kun je zien hoe het voor je werkt :Y
Fuck the EBU.
pi_134478851
wat je ook kan doen is bellen met de breijderstichting om info te vragen. heb ik ook gedaan toen ik voor t eerst "harddrugs" ging proberen.
pi_134478938
quote:
1s.gif Op woensdag 18 december 2013 16:13 schreef britneycheers het volgende:

[..]

ik ben nu 19 en heb nog steeds veel moeite met dingen
Dat hebben we al eerder gemerkt ja :')
[b]Op dinsdag 10 februari 2004 14:36 schreef Malawi het volgende:[/b]
Het in den oren stoppen van kiwi's is dus een probaat tijgeraanvalafweermiddel
  vrijdag 20 december 2013 @ 08:38:41 #74
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_134479181
quote:
1s.gif Op donderdag 19 december 2013 21:11 schreef Gray het volgende:
Het is een bekend middel bij de zogenaamde zelfmedicatie, maar ook een beruchte. Het is namelijk nog steeds verslavend.
nog steeds, fuck, dat moet je de wetenschap vertellen, ze weten van niets :o
  vrijdag 20 december 2013 @ 08:41:55 #75
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_134479225
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 18:38 schreef kievitsboom het volgende:

[..]

Volgens mij is het wel persoonlijk.

Het is duidelijk waar jouw frustratie vandaan komt. Dus omdat jij geen nog psychose van wiet hebt, mag ik het niet zeggen. Anders denken mensen zonder ervaring met psychische problemen dat ze het ook nooit zullen krijgen.

Zullen we ook maar ophouden over dat sigaretten slecht voor je zijn? Omdat de meeste levende rokers geen kanker hebben.

Verder ga ik niet meer op je in, we begonnen over verslaving en jij trekt direct mijn vroegere posts naar voren waarin ik antwoord wat het ergste is wat er kan gebeuren. Dat is triest en noem ik persoonlijk aanvallen.
_O-

je krijgt geen psychoses van wiet, door de wiet. je kan er een krijgen tijdens je wietgebruik als je die gaat krijgen, maar het kon ook op het werk, onder douche, tijdens een date zijn

ik snap dat je persoonlijke ervaringen het wat kleuren maar probeer de wereld objectief te zien
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')